quote:Nemen ze me serieus, denken jullie?
Geachte heer/mevrouw,Ik heb vandaag (23-10-2003) een brief van U ontvangen over een betaling van ¤8,50. Het ging hier om een boete van een kaartje wat ik niet had gekocht tussen Amsterdam CS en Amsterdam Sloterdijk. Met de kortingskaart die ik in mijn bezit heb, is dat ¤0,90. Ik vind het pure onzin om dan ¤8,50 te betalen omdat ik het kaartje niet kon kopen aangezien ik mijn trein richting Rotterdam moest halen op Sloterdijk. Die trein heb ik uiteindelijk niet gehaald en ik moest een half uur wachten, terwijl ik een afspraak had, dat kan gebeuren.
Dus ik wil die ¤0,90 best betalen, maar ¤8,50 betalen omdat ik dankzij U een afspraak heb gemist; ik dacht het niet.
Bovendien ben ik zwaar beledigd door het verkeerd spellen van mijn achternaam. Bcan lijkt bij verre na niet op Baas. Ik weet niet wat voor halve gare idioten U in dienst heeft, maar dat is meer een probleem voor U.Met vriendelijke groet,
Keke BAAS.
quote:Ik niet iig.
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:37 schreef RedGuy het volgende:
Ik heb onlangs een boete gekregen, voor een belachelijk klein stukje van 5 minuten, en nu ben ik van plan ze een brief te sturen.
[..]Nemen ze me serieus, denken jullie?
quote:wat dacht je zelf?
Bovendien ben ik zwaar beledigd door het verkeerd spellen van mijn achternaam. Bcan lijkt bij verre na niet op Baas. Ik weet niet wat voor halve gare idioten U in dienst heeft, maar dat is meer een probleem voor U.
quote:Daar gaat het niet om.
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:39 schreef cohen het volgende:
neem jij jezelf serieus met zo'n brief?
Waarom kon je dat kaartje niet kopen?
[Dit bericht is gewijzigd door Herkauwer op 24-10-2003 13:41]
quote:Ja, ik zat al te twijfelen of ik dat moest wijzigen in stelletje tyfusmongolen.
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:40 schreef Damzzz het volgende:
Als je 'halve gare idioten' erin laat staan denk ik niet...
En zal ik: "Krijg de grafkanker" eronder zetten?
Oh, voor het geval iemand serieus gaat reageren............dit heet nou sarcasme.
d8 het niet
[Dit bericht is gewijzigd door Razzmatazz op 24-10-2003 13:44]
er is geen enkel excuus om zwart te rijden
Als je een brief schrijft moet je altijd netjes blijven. Jij vindt kennelijk dat de NS zich niet netjes heeft gedragen door niet op tijd te rijden waardoor jij je overstap mistte en nu een boete krijgt. Dan moet jij juist het goede voorbeeld geven door een nette brief te schrijven.
Je mag altijd je zegje doen maar gebruik ABN.
Ben benieuwd wat voor reactie je op een dergelijke brief zal ontvangen.
quote:Sinds wanneer gebruiken Marrokanen interpunctie?
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:44 schreef Youssef het volgende:
Je bent zeker zo een zwarte marokkan hèè!!!!11!!!![]()
Rot naar je eigen land!!
![]()
quote:Behalve als je uit de binnenlanden van Gambia komt!
er is geen enkel excuus om zwart te rijden
[Dit bericht is gewijzigd door TC03 op 24-10-2003 13:46]
quote:Marokkanen zijn niet zwart
Rot naar je eigen land!!
![]()
quote:Zit er dik in
Ben ik de enige die er geen reet van snapt?
quote:Kijk in de spiegel en probeer eens of je jezelf serieus neemt
Ik heb onlangs een boete gekregen, voor een belachelijk klein stukje van 5 minuten, en nu ben ik van plan ze een brief te sturen.
quote:Onder het motto "ook onder de reizigers zijn er achterlijke gladiolen"
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:44 schreef MarkzMan_X het volgende:
Die brief gaat het NS kantoor rond
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:46 schreef TC03 het volgende:
Ben ik de enige die er geen reet van snapt?.
Wij snappen het wel en vinden TS een asociale zwartrijder. Kortom niet zeiken gewoon betalen. Ik ga toch ook niet zwartrijden en als ik gepakt word zeggen 'nou ok ik wil jullie wel de ritprijs betalen' ? Het is een risico wat je loopt en helaas ben je de lul. Niet zeiken maar betalen.
en met die brief zet je je zelf ontzettend voor lul maar ok.
quote:Je hebt gelijk, het moet veel dreigender.
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:48 schreef UnleashMitch het volgende:[..]
Wij snappen het wel en vinden TS een asociale zwartrijder. Kortom niet zeiken gewoon betalen. Ik ga toch ook niet zwartrijden en als ik gepakt word zeggen 'nou ok ik wil jullie wel de ritprijs betalen' ? Het is een risico wat je loopt en helaas ben je de lul. Niet zeiken maar betalen.
en met die brief zet je je zelf ontzettend voor lul maar ok.
Als ik er nou onder zet:
"Als jullie niet akkoord gaan, kom ik met 50 Feyenoord hooligans even jullie kantoor verbouwen."
Zou dat helpen?
Totaal onduidelijk, totaal onbegripopwekkende brief.
quote:Omdat QyRoZ moeite had met opstaan.
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:50 schreef detulp050 het volgende:
Waarom heb je dankzij hun de trein gemist
Waarom heb je geen kaartje gekocht in het half uur dat je had ?
Waarom wil je de boete niet betalenTotaal onduidelijk, totaal onbegripopwekkende brief.
Boetetarief is hoger op trajecten waar veel wordt zwartgereden, dus hoe korter de afstand, hoe meer de lul
quote:Als je nou op Fok de datum van je geplande uitje neerzet, kan de Fokknokploeg erheengestuurd worden om de NS te beschermen.
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:50 schreef RedGuy het volgende:[..]
Je hebt gelijk, het moet veel dreigender.
Als ik er nou onder zet:
"Als jullie niet akkoord gaan, kom ik met 50 Feyenoord hooligans even jullie kantoor verbouwen."
Zou dat helpen?
quote:of een blanke!
Rot naar je eigen land!!
![]()
quote:Die was al gekocht.
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:51 schreef Brad het volgende:
Je had toch een treinkaartje naar rotterdam nodig? Wat zeur je nu?
Wat betekent serieus ook al weer???
quote:Ik hoop dat ze je aanklagen en een boete van 1000 euro eruit gaan slepen
Heb ze namelijk dit topic laten lezen en ze zeiden dat ze je heel hard gingen pakken!
ik weet de precieze regels niet, maar als je een ov-kaart hebt en die vergeet je, krijg je ook gewoon zo'n verhoogd tarief kaartje, maar dat kan je dan 100% terug declareren
quote:Dat is me veel te veel moeite. Ik blijf een luie flikker natuurlijk.
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:58 schreef ChAoZ het volgende:
als je meteen een serieuze brief zou hebben gestuurd, dan hab je best kans, als je een kopie van je kortingskaart mee had gestuurd etcik weet de precieze regels niet, maar als je een ov-kaart hebt en die vergeet je, krijg je ook gewoon zo'n verhoogd tarief kaartje, maar dat kan je dan 100% terug declareren
quote:Ik ben niet de enige
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:50 schreef detulp050 het volgende:
Waarom heb je dankzij hun de trein gemist
Waarom heb je geen kaartje gekocht in het half uur dat je had ?
Waarom wil je de boete niet betalenTotaal onduidelijk, totaal onbegripopwekkende brief.
quote:te lui om een kaartje te halen blijkbaar!
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:59 schreef RedGuy het volgende:[..]
Dat is me veel te veel moeite. Ik blijf een luie flikker natuurlijk.
quote:Dat kaartje kon ik niet halen omdat ik met de tram moest en toen snel moest haasten voor de trein. En ik kon geen tram eerder pakken omdat QyRoZ te sloom was.
Op vrijdag 24 oktober 2003 14:01 schreef Wutangtony het volgende:[..]
te lui om een kaartje te halen blijkbaar!
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:51 schreef Brad het volgende:
Boetetarief is hoger op trajecten waar veel wordt zwartgereden, dus hoe korter de afstand, hoe meer langer de lul
TS HAD GEWOON EEN KAARTJE MOETEN KOPEN
Oh ja, als je geen kaartje KAN kopen moet je FF zlef naar de conducteur toelopen om te zeggen, dan moet je het gewone tarief betalen.
quote:Ja, krijg jij ook maar de grafkanker.
Op vrijdag 24 oktober 2003 14:06 schreef Menyo het volgende:
TS rijdt zwart = TS is aso
TS is mietje want TS is boos als hij betrapt wordt
TS is dom want hij denkt dat zo'n brief helptTS HAD GEWOON EEN KAARTJE MOETEN KOPEN
Oh ja, als je geen kaartje KAN kopen moet je FF zlef naar de conducteur toelopen om te zeggen, dan moet je het gewone tarief betalen.
quote:Dan koop je die vantevoren!
Op vrijdag 24 oktober 2003 14:03 schreef RedGuy het volgende:[..]
Dat kaartje kon ik niet halen omdat ik met de tram moest en toen snel moest haasten voor de trein. En ik kon geen tram eerder pakken omdat QyRoZ te sloom was.
.
quote:Dat ging niet, want het was niet de bedoeling dat ik bleef slapen.
Op vrijdag 24 oktober 2003 14:08 schreef Bonnie_R het volgende:[..]
Dan koop je die vantevoren!
Luie niksnut!
quote:Dat klote bedrijf neemt niemand serieus. Waarom zouden ze dat dan bij jouw wel doen.
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:37 schreef RedGuy het volgende:Nemen ze me serieus, denken jullie?
quote:Ik ben heel leuk.
Op vrijdag 24 oktober 2003 14:11 schreef Kanzaki het volgende:[..]
Dat klote bedrijf neemt niemand serieus. Waarom zouden ze dat dan bij jouw wel doen.
vertalging voor TS zelf, "je bent een aso"
quote:Klopt. Ik sla ouwe oma's in elkaar en gooi de ramen van onschuldige mensen in.
Op vrijdag 24 oktober 2003 14:13 schreef Menyo het volgende:
RedGuy is de verpersoonlijking van de verloederende maatschappij.vertalging voor TS zelf, "je bent een aso"
Maar toch ga ik niet betalen.
quote:Dan had je een kaartje kunnen kopen, dan had je dus in het bezit kunnen zijn van een geldig vervoersbewijs, dan had de conducteur je dus geen boete hoeven geven, dan had je deze brief niet hoeven schrijven, dan had ik deze reactie niet hoeven typen.
Ik vind het pure onzin om dan ¤8,50 te betalen omdat ik het kaartje niet kon kopen aangezien ik mijn trein richting Rotterdam moest halen op Sloterdijk. Die trein heb ik uiteindelijk niet gehaald
Maar als hij de brief niet stuurt moeten ze bewijzen dat hij daar was zonder kaartje. Dan wordt het wel intressant voor TS, ook al is hij een aso.
quote:Dat was het meest nette wat ik kon verzinnen.
Op vrijdag 24 oktober 2003 14:25 schreef metalhead-v het volgende:
ik zou dat : Halve gare idioten veranderen in iets wat minder brutaal overkom
quote:Neen! Ik had die afspraak op station Sloterdijk, en ik moest de trein richting Dordrecht. Naar Rotterdam Stadion.
Op vrijdag 24 oktober 2003 14:29 schreef Karstman het volgende:
Weet je wat ik niet snap. Alle treinen naar Rotterdam vanuit Amsterdam Sloterdijk vertrekken vanuit Amsterdam Centraal. Dus hoe had je in vredesnaam dan die trein nog kunnen halen op Sloterdijk als je vanaf Centraal kwam?
quote:Dat weiger ik.
Op vrijdag 24 oktober 2003 14:30 schreef Nealz het volgende:
ze reageren heus niet op je brief, ze sturen je gewoon nog een rekening die verhoogd is en als je dan niet reageert ligt het bij het incasso buro, en als je die belt dan kan je het wel vergeten en boos worden heeft daar ook geen zin
dus gewoon je 8,50 betalen en maar denken van zucht, kut NS
Maargoed, dit heeft niet zoveel met het topic te maken, dit brief zal niets uithalen. Bespaar die 39 cent van die brief gewoon. Je staat op geen enkele manier in je recht en je bent illegaal bezig geweest. En de taxi is duurder moet je maar denken.
Voordat je over grafkanker begint, ik heb liever niet dat dit mij toegewenst wordt, ik moet nog met de trein vandaag en grafkanker schijnt erg besmettelijk te zijn.
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 14:30 schreef RedGuy het volgende:[..]
Neen! Ik had die afspraak op station Sloterdijk, en ik moest de trein richting Dordrecht. Naar Rotterdam Stadion.
quote:Je had een afspraak op Sloterdijk en die heb je niet gehaald omdat je een kaartje in de trein van Centraal naar Sloterdijk moest kopen? Dan was je dus toch op Sloterdijk?
Ik vind het pure onzin om dan ¤8,50 te betalen omdat ik het kaartje niet kon kopen aangezien ik mijn trein richting Rotterdam moest halen op Sloterdijk. Die trein heb ik uiteindelijk niet gehaald en ik moest een half uur wachten, terwijl ik een afspraak had, dat kan gebeuren.
Overigens vertrekt die trein naar Dordrecht ook gewoon vanuit Amsterdam Centraal.
quote:Namens heel treinreizend Nederland, bedankt voor je zorgen om onze gezondheid
Op vrijdag 24 oktober 2003 14:37 schreef rique het volgende:
Voordat je over grafkanker begint, ik heb liever niet dat dit mij toegewenst wordt, ik moet nog met de trein vandaag en grafkanker schijnt erg besmettelijk te zijn.
quote:Nee, het is helaas jouw fout, namelijk. Had je geen contant geld bij je
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:37 schreef RedGuy het volgende:[..]
Nemen ze me serieus, denken jullie?
quote:laat ffies weten hoe het is afgelopen dan
Op vrijdag 24 oktober 2003 14:31 schreef RedGuy het volgende:[..]
Dat weiger ik.
.
Denk je echt dat je van ons steun krijg? Jij hebt het zelf verneukt.
Je had eerder kunnen vertrekken, je had gelijk op de conducteur kunnen afstappen, je had een trein later kunnen nemen en vantevoren een kaart kunnen kopen.
EIGEN SCHULD DIKKE BULT.
Oh en zulke brieven worden opgehangen aan de prikbord voor een goeie lach. Ik kreeg zulk soort brieven ook bij een vorige werkgever en toen lagen we ook dubbel.
quote:Tja, en daarbij... je bent niet verplicht met de NS te reizen. Je mag ook lopen of zo
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:18 schreef TranQuil het volgende:Oh en zulke brieven worden opgehangen aan de prikbord voor een goeie lach.
Ik kreeg zulk soort brieven ook bij een vorige werkgever en toen lagen we ook dubbel.
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:39 schreef cohen het volgende:
neem jij jezelf serieus met zo'n brief?
toch krijg ik op m'n werk dagelijks meerdere brieven van mensen die u met een hoofdletter typen
quote:God heeft vast een kantoorbaan bij de NS.
Op vrijdag 24 oktober 2003 19:14 schreef Bob.Ross het volgende:
idd U met een hoofdletter gebruik je als je 't tegen God hebttoch krijg ik op m'n werk dagelijks meerdere brieven van mensen die u met een hoofdletter typen
Balkenende heeft gelijk. De normen en waarden zijn ver te zoeken. .
quote:Je bent 16 en hebt het over de jeugd van tegenwoordig
Op vrijdag 24 oktober 2003 19:19 schreef Tom_Tom- het volgende:
Bah, en dat is de jeugd van tegenwoordig. Onbeleefd, brutaal, lui en gierig.
Ik hoop dat je door deze brief een boete van 40 euro krijgt. En dat je voortaan al je CD's in de trein laat liggen
.
Balkenende heeft gelijk. De normen en waarden zijn ver te zoeken.
.
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 14:12 schreef RedGuy het volgende:
Ik ben heel leuk.
Helaas begrijpt niet iedereen dat . Het is ook jammer dat als je grafkanker in een niet geheel serieuze context plaatst, dat mensen het dan toch opvatten als doodsverwensing.
[Dit bericht is gewijzigd door Tom_Tom- op 24-10-2003 19:43]
quote:Idd, gewoon retour afzender
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:43 schreef Sjonnjoop het volgende:
Jij heet Baas, de geadresseerde Bcan, brief is niet voor jou dus, sim-pel
quote:ik wil meeeeeeeeeeee
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:50 schreef RedGuy het volgende:[..]
Je hebt gelijk, het moet veel dreigender.
Als ik er nou onder zet:
Zou dat helpen?
quote:ik had zijn kaartje gekocht op het station van Den Helder en ik stond op sloterdijk hehehe
Op vrijdag 24 oktober 2003 14:29 schreef Karstman het volgende:
Weet je wat ik niet snap. Alle treinen naar Rotterdam vanuit Amsterdam Sloterdijk vertrekken vanuit Amsterdam Centraal. Dus hoe had je in vredesnaam dan die trein nog kunnen halen op Sloterdijk als je vanaf Centraal kwam?
quote:Hij moest naar Feyenoord
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:18 schreef TranQuil het volgende:
HAHAHAHAHAAHAHAHA SUKKEL!
, je had een trein later kunnen
EIGEN SCHULD DIKKE BULT.
Ontopic: Ik zou de scheldwoorden e ruit laten. Meest effecief is een brief aangetekend versturen aan een dergelijke instantie. Dan weet je zeker dat hij aankomt. de boete moet je als je niet zelf naar de conducteur bent gelopen gewoon betalen overigens. Ze kunnen allerlei inxcassoburo's achter je aan sturen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |