abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 13:05:10 #1
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14103818
* AciD_Nightmare steekt er nog maar eentje op
pi_14103868
Mn vriendin is sinds eergister gestopt .

Zoenen was nog nooit zo fijn.

pi_14103870
Topic in het kader van wederom een nieuwe spelling?
"Wat een gezeik over het pre-pensioen... je kan ook gewoon op je 50ste stoppen.... zoals Willem Endstra"
pi_14103883
Ben anderhalve maand geleden cold turkey gestopt, nooit meer een peuk aangeraakt. Vond het enorm meevallen, snap eigenlijk niet wat al die andere rokers zeuren
pi_14103886
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:10 schreef DaPinky het volgende:
Topic in het kader van wederom een nieuwe spelling?
pi_14103996
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:11 schreef supah het volgende:
Ben anderhalve maand geleden cold turkey gestopt, nooit meer een peuk aangeraakt. Vond het enorm meevallen, snap eigenlijk niet wat al die andere rokers zeuren
Hoelang rookte je al ??
Ik ben ook al een paar x gestopt
De eerste paar dagen zijn lastig maar daarna heb je geeneens meer een peuk nodig.
Maargoed ik ben ICT-er en ik zit de hele dag achter de computer en ik moet toch wat doen he.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 13:16:41 #8
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_14104049
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:14 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Maargoed ik ben ICT-er en ik zit de hele dag achter de computer en ik moet toch wat doen he.
So? Ik ben ook ICT-n3rd en ik zit ook de hele dag achter de pc en ben ook naar alle tevredenheid 3 maanden geleden gestopt!

Lulsmoes dus.......

pi_14104116
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:16 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

So? Ik ben ook ICT-n3rd en ik zit ook de hele dag achter de pc en ben ook naar alle tevredenheid 3 maanden geleden gestopt!

Lulsmoes dus.......
[afbeelding]


gheghe vind ik ook hoor
I'll be back!
pi_14104239
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:14 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Hoelang rookte je al ??
Ik ben ook al een paar x gestopt
De eerste paar dagen zijn lastig maar daarna heb je geeneens meer een peuk nodig.
Maargoed ik ben ICT-er en ik zit de hele dag achter de computer en ik moet toch wat doen he.


Euhh werken?
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 13:31:13 #11
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14104426
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:10 schreef DaPinky het volgende:
Topic in het kader van wederom een nieuwe spelling?
I C
Hoe pas ik dat aan?
pi_14104871
Per 1 juli succesvol gestopt en het valt me alles mee. Alleen tijdens het stappen ofzo heb ik nog wel eens trek, maar das 3 seconden later ook over

*Trots is*

;)
pi_14107171
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:05 schreef Eb het volgende:
Fok!kers stoppen met roken deel 13

En hier weer verder


Tja, Eb jammer genoeg heeel herkenbaar, dat gedoe met die feestjes....dat je lekker uit de band wil springen en dat t je dan verder geen moer meer kan schelen!! Vooral als je de hele week al zo keurig leeft...roken is wel degelijk ook een gemis, vooral bij drank!! Ik krijg vanavond 7 eters, na het eten bij de koffie met de grappa ga ikt moeilijk krijgen...weet ik nu al!:?
geniet nooit met mate
pi_14107274
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:31 schreef Eb het volgende:

[..]

I C
Hoe pas ik dat aan?


niet
"Wat een gezeik over het pre-pensioen... je kan ook gewoon op je 50ste stoppen.... zoals Willem Endstra"
pi_14107388
Vandaag precies negen dagen ervan af. En het voelt super
af en toe wil ik de boel in elkaar rammen voor een sigaret, maar daar geef ik dan maar niet aan toe
Ik maak geen fouten. Ik beperk mij tot blunders.
pi_14107679
Ben hier ook cold turkey gestopt sinds 15 augustus.. viel me ook erg mee
Ik rookte al dik 10 jaar (vanaf mn begin 14e)

Was geen zware roker, elke dag 5 shaggies (drum, daarvoor nam ik altijd javaanse jongens ). Heb er ook nog VEEL mee geblowt, maar ik ben daar al eerder mee gekapt (al dik half jaar geleden).
Ben nou niet echt het prototype van iemand met veel wilskracht, ik laat t meestal een beetje op me afkomen maar dit ging dus wel erg makkelijk. Heb me zelf van te voren wat foefjes aangeleert.
Telkens als ik de neiging voelde opkomen ging ik me mezelf een beetje verwennen (onder het motto: ah gos', "ben je bezig te stoppen?") en dan leuke dingen doen, jezelf volvreten bijvoorbeeld. Of eindje fietsen maarja toen was t nog lekker weer.
Probeer je zelf een beetje in beweging te houden. Roken is gewoon een nerveuze reflex/tik van je lichaam. Als je dingen blijft doen die vooral leuk zijn en waarbij je een beetje moet inspannen, dan vergeet je snel genoeg dat je *moest*.. roken.
Moest ja, als je gestopt bent snap je dat wel... Als je nog rookt praat je het automatisch goed, met "gewoonte", "gewoon ff relaxen". Best wel kromme gedachte omdat je ook kunt relaxen op 1001 andere manieren.
en de dingen die je er voor terug krijgt zijn t ook waard. Minder stinken, betere conditie, niet meer het idee dat je steeds bezig bent met iets "slechts".

Het idee van stoppen kwam bij mij al een paar maanden vantevoren. Steeds sterker werd het. Soms draaide ik een shaggie en nam ik er 2 heisen van en maakte 'm gelijk weer uit. In die tijd deed ik ook wat meer aan sport, dus dan weet je wat ECHT relaxen is. Roken is daar niks bij!
er is niks beters dan na lang te hebben gesport je avondeten kunnen klaarmaken en je d'r helemaal op te storten DAT is pas relaxen.. maar nu ga ik offtopic?

Peace comes from within. Do not seek it without. (Buddha)
Deep Dish, Ninja Tune, Chromwear
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 15:54:50 #17
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14108455
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 15:04 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

Tja, Eb jammer genoeg heeel herkenbaar, dat gedoe met die feestjes....dat je lekker uit de band wil springen en dat t je dan verder geen moer meer kan schelen!! Vooral als je de hele week al zo keurig leeft...roken is wel degelijk ook een gemis, vooral bij drank!! Ik krijg vanavond 7 eters, na het eten bij de koffie met de grappa ga ikt moeilijk krijgen...weet ik nu al!



Ik duim voor je.
Vooral omdat je op dat moment 7 mensen hebt gespijzigd en gelaafd, de vuile borden waarschijnlijk netjes hebt opgestapeld in de keuken, uiteindelijk neerploft nadat je de koffie en de grappa en de kopjes en de glazen op de tafel hebt gepleurd en dan heb je ..... rust.
Geen gestress meer van er staat of moet nog iets op het vuur, nee, het is klaar en het was lekker. tijd voor een sig....

Ik zal over iets anders schrijven...

pi_14108713
Geen stress, erg gezellig, zeven oud-studentjes van me....allemaal leuke kettingrokertjes...mag ik de hele avond de asbakjes legen!! En wrsch. gaan ze ook nog gezellig blowen...!
geniet nooit met mate
pi_14111567
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:16 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

So? Ik ben ook ICT-n3rd en ik zit ook de hele dag achter de pc en ben ook naar alle tevredenheid 3 maanden geleden gestopt!

Lulsmoes dus.......

[afbeelding]


Als ik jou mening had gevraagd had ik wel met een strondemmer gerammeld
pi_14111662
en Eb je sig klopt niet!!!
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 20:47:27 #21
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_14114735
Voor de liefhebbers hier nog even een linkje naar een inmiddels gesloten soortgelijk topic: Stoppen met roken lifelog
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_14127526
Door de week is t toch wel een stuk makkelijker, dat niet roken...maar in het weekend....bah!
geniet nooit met mate
pi_14162825
GWD is nu 30 minuten gestopt!!!!
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_14165711
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 00:31 schreef GWD het volgende:
GWD is nu 30 minuten gestopt!!!!
Sterkte ermee, is een suffe maandag, dus dat is een goede dag om te stoppen!!
geniet nooit met mate
  maandag 27 oktober 2003 @ 09:51:53 #25
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14166290
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 16:05 schreef gimme.shelter het volgende:
Door de week is t toch wel een stuk makkelijker, dat niet roken...maar in het weekend....bah!
En, hoe ging het? Volgehouden?
Ik wel gelukkig

One month, two weeks, six days, 7 hours, 54 minutes and 15 seconds. 1006 cigarettes not smoked, saving fl 163,57. Life saved: 3 days, 11 hours, 50 minutes.

pi_14168271
Ja, volgehouden.....maarre erg leuk vond ik t niet echt te noemen.Alleen maar doordat ik dat pokke roken miste..Maar nu ben ik weer helemaal verzoend met t idee dat ik niet meer rook!
geniet nooit met mate
  maandag 27 oktober 2003 @ 11:58:32 #27
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_14168872
geef t nou maar lekker op want het lukt toch niet..
_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  maandag 27 oktober 2003 @ 12:02:45 #28
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14168957
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 11:33 schreef gimme.shelter het volgende:
Ja, volgehouden.....maarre erg leuk vond ik t niet echt te noemen.
Het kan erg frustrerend zijn af en toe Maar het wordt beter, echt waar. Er komt een dag dat je 's avonds je bed instapt en tot je stomme verbazing ontdekt dat je de hele dag niet aan roken hebt gedacht. De momenten dat je het mist zullen minder vaak voorkomen en korter duren. Blijf volhouden, je doet het hartstikke goed
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14169067
Heel leuk die cijfertjes, maar je moet niet blijven vasthouden aan de gedachte dat je misschien wat langer leeft of meer hebt kunnen uitgeven, maar wordt er juist bewust van dat je ZELF WILT stoppen.
Ga dus ook niet zo janken dat je het zo moeilijk krijgt in het weekend. Je WILT toch stoppen...als je niet WILT kom je geen steek verder in je leven.
Peace comes from within. Do not seek it without. (Buddha)
Deep Dish, Ninja Tune, Chromwear
pi_14169350
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 11:58 schreef Kindred_Spirits het volgende:
geef t nou maar lekker op want het lukt toch niet..
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 12:07 schreef YoG het volgende:
Heel leuk die cijfertjes, maar je moet niet blijven vasthouden aan de gedachte dat je misschien wat langer leeft of meer hebt kunnen uitgeven, maar wordt er juist bewust van dat je ZELF WILT stoppen.
Ga dus ook niet zo janken dat je het zo moeilijk krijgt in het weekend. Je WILT toch stoppen...als je niet WILT kom je geen steek verder in je leven.
Wanneer snappen al die lieve kinderen nou eens dat het niet zo maar even over is, die trek, die gewoonte die gedachte dat het helpt om je beter te voelen...

Tuurlijk voel je je niet beter als je wel rookt. Ik ben me juist een stuk zekerder gaan voelen, maar aan de andere kant zie ik ook in dat niet iedereen zoals mij is.... En stoppen met roken wordt door iedereen anders ervaren... Je kan het wel willen maar dat is geen garantie dat het gaat lukken... En het gevecht is zooo oneerlijk. Maakt niet uit waar je komt, je wordt altijd geconfronteerd met rokers. En als je daar gevoelig voor bent.......

pi_14169587
Tot mijn verdriet moet ik mededelen dat ik twee weken terug weer een beetje begonnen ben,
Weekje vacantie, elke dag uiteten en kassa
Maar sinds afgelopen woensdag om kwart voor 1 ben ik weer gestopt en tot nog toe nog geen 1 gerookt.
pi_14169738
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 11:58 schreef Kindred_Spirits het volgende:
geef t nou maar lekker op want het lukt toch niet..
Het lukt lekker wel!!!!
geniet nooit met mate
  maandag 27 oktober 2003 @ 12:41:57 #33
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14169862
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 12:30 schreef Sorella het volgende:
Tot mijn verdriet moet ik mededelen dat ik twee weken terug weer een beetje begonnen ben,
Weekje vacantie, elke dag uiteten en kassa
Maar sinds afgelopen woensdag om kwart voor 1 ben ik weer gestopt en tot nog toe nog geen 1 gerookt.
Sterkte Sorella
pi_14169901
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 12:19 schreef trekdrop het volgende:
[..]
[..]
Wanneer snappen al die lieve kinderen nou eens dat het niet zo maar even over is, die trek, die gewoonte die gedachte dat het helpt om je beter te voelen...

Tuurlijk voel je je niet beter als je wel rookt. Ik ben me juist een stuk zekerder gaan voelen, maar aan de andere kant zie ik ook in dat niet iedereen zoals mij is.... En stoppen met roken wordt door iedereen anders ervaren... Je kan het wel willen maar dat is geen garantie dat het gaat lukken... En het gevecht is zooo oneerlijk. Maakt niet uit waar je komt, je wordt altijd geconfronteerd met rokers. En als je daar gevoelig voor bent.......


Ik ben zelf gekapt met roken 2 en een halve maand geleden (zie mn verhaal/preek vorige pagina). Zoals ik daar al zei onbreekt het bij mij ook nogal met wilskracht. Maar het begrip "willen" kun je ook anders zien. Meer in de trant van "het hoeft gewoon niet meer, ik neem al zOlang dit spul, geen zin meer, moet ik nou nog mn hele leven lang..., waarom zit ik deze keer nu tegen m'n zin te roken."

Ik heb ook nog steeds soms de behoefte aan een shaggie, meestal na eten ofzo, of 's avonds. Maar dan gelijk daarna komt er een andere afkeurende gedachte *die ik me vooral niet heb laten aanpraten door iemand anders* Ik denk er dan niet heel bewust over na dát ik het roken afkeur. Het is meer zoiets van "ach ja, whatever!". En dan verplaats ik mn gedachten weer naar iets anders. Dat kan van alles zijn, whatever! Denk aan iet leuks, WOEI, het leven bestaat uit meer dan alleen je trek stillen met roken. Ga lekker SPORTEN, dan knap je van op. Eindje wandelen...

Als je maar niet een soort stramien komt van "ik mag niet aan roken denken, roken is niet lekker, ik moet nu m'n gedachten veranderen" bla bla brainwash.. -> Dan komt je eigen wil om de hoek kijken: je wil toch zélf NIET roken? Doe het dan lekker op je eigen manier zoals jij denk dat gaat werken.
Bedenk je nog eens als je in rokerige cafe staat en trek krijgt.
Die trek komt puur van 1 kant. Besluit je dan toch eentje op te steken dan WIL je dus niet stoppen. Voila, verspil dan ook verder niet je tijd eraan

Peace comes from within. Do not seek it without. (Buddha)
Deep Dish, Ninja Tune, Chromwear
pi_14170113
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 12:41 schreef Eb het volgende:

[..]

Sterkte Sorella


Tnx Eb.

Allen carr gelezen Yog ?

Trekt volgende zak met japanse zoutjes open

pi_14170517
Ik hoop niet dat ik als een soort Ratelband overkom maar met 1 ding heeft ie wel vaak gelijk, het komt uit jezelf
Maarja aan al die mooie slogan e.d. hebben jullie niet zo veel. Kan me niet meer herinneren dat ik daar aan dacht bij het stoppen. Je eigen gedachten overheersen toch.

3e edit : Allen Carr ken ik wel, maar dat bekende boek van hem nooit gelezen. Het schijnt wel goed te zijn als ik zo de reakties lees.

[Dit bericht is gewijzigd door YoG op 27-10-2003 13:22]

Peace comes from within. Do not seek it without. (Buddha)
Deep Dish, Ninja Tune, Chromwear
pi_14170772
Yog, daar klink je veel te nuchter voor...

Ik zit nu op mijn werk, en ik zal zo ff een paar quotes posten uit het kleine boekje van allen carr.... Echt: je lacht je ziek!

pi_14178080
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 12:02 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Het kan erg frustrerend zijn af en toe Maar het wordt beter, echt waar. Er komt een dag dat je 's avonds je bed instapt en tot je stomme verbazing ontdekt dat je de hele dag niet aan roken hebt gedacht. De momenten dat je het mist zullen minder vaak voorkomen en korter duren. Blijf volhouden, je doet het hartstikke goed

Dank je, Spindizzy, je hebt helemaal gelijk. Overdag denk ik vaak al uren helemaal niet aan roken, en als ik er al aan denk voel ik me blij dat ik ermee ben gekapt, maar soms heb je van die rotmomenten. En ieder rotmoment dat ik heb overwonnen is er weer een denk ik maar!! Dank voor je support!!


geniet nooit met mate
pi_14184783
Ik ben sinds maandag 14 juli gestopt en ik ben echt super blij ermee.
Het is helemaal NIKS dat roken, het is een kankerstok naar je lippen brengen en dan zuig je gif in je lichaam... Je hebt er echt helemaal geen ene reet aan, echt niet.
Het is ZO ontzettend slecht voor je...


Hoe krjg je makkelijk zo'n engels stukje tekst van wat je allemaal hebt bespaard etc? Ik kan het niet copy en pasten en het lijkt alsof jullie dat wel doen, zo ja, hoe doen jullie dat?

Ik ben 3 maanden, 1 week, 6 dagen, 4 uur, en 55 minuten gestopt.
Ruim 302 euro bespaard (dat merk je wel)
1893 ciggies niet gesmoked
En nu leef ik 6 dagen langer whahahaa!

[Dit bericht is gewijzigd door Leila op 27-10-2003 23:00]

Vind ik
pi_14184795
Jongens en meiden!! we hebben last van een concurrerend en actiever forum dat heet roken.Ik zeg: terugvechten en die mensen hier heen halen, alhoewel ik welheb gepost op dat forum!! We moeten weer actiever worden!!
geniet nooit met mate
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 09:38:24 #41
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14190261
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 22:49 schreef gimme.shelter het volgende:
Jongens en meiden!! we hebben last van een concurrerend en actiever forum dat heet roken.Ik zeg: terugvechten en die mensen hier heen halen, alhoewel ik welheb gepost op dat forum!! We moeten weer actiever worden!!
welk forum is dat dan?
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 22:49 schreef Leila het volgende:
gif slecht reutel kwaak

Hoe krjg je makkelijk zo'n engels stukje tekst van wat je allemaal hebt bespaard etc? Ik kan het niet copy en pasten en het lijkt alsof jullie dat wel doen, zo ja, hoe doen jullie dat?


Ik heb Silk Quit en de standaard hotpaste is Ctrl =. Als volgt:

One month, three weeks, 7 hours, 40 minutes and 15 seconds. 1026 cigarettes not smoked, saving fl 166,79. Life saved: 3 days, 13 hours, 30 minutes.

Misschien moet je gewoon even kijken, ergens moet het staan welke toetscombinatie bij jou werkt.

pi_14196709
Six days, 2 hours, 9 minutes and 14 seconds. 12 cigarettes not smoked, saving ¤ 1,14. Life saved: 1 hour, 0 minutes.

ergens klopt er iets niet
heb ik in 6 dagen 6 sigaretten niet gerookt
hm ik zit op 6 maal 40 stuks in deze dagen niet op 12
Ik krijg het wel wat moeilijker deze laatste 4 dagen maar ik zet deze keer door.
Vermijd al op visite gaan bij mensen die roken want ik doe zo weer mee

pi_14198372
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 09:38 schreef Eb het volgende:

[..]

welk forum is dat dan?

Het heet roken en zit ook in lifestyle. is nu sinds gisteravond niks meer mee gebeurd...
[..]

Ik heb Silk Quit en de standaard hotpaste is Ctrl =. Als volgt:

One month, three weeks, 7 hours, 40 minutes and 15 seconds. 1026 cigarettes not smoked, saving fl 166,79. Life saved: 3 days, 13 hours, 30 minutes.

Misschien moet je gewoon even kijken, ergens moet het staan welke toetscombinatie bij jou werkt.


geniet nooit met mate
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 15:51:32 #44
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14199957
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:55 schreef Sorella het volgende:
Six days, 2 hours, 9 minutes and 14 seconds. 12 cigarettes not smoked, saving ¤ 1,14. Life saved: 1 hour, 0 minutes.

ergens klopt er iets niet
heb ik in 6 dagen 6 sigaretten niet gerookt
hm ik zit op 6 maal 40 stuks in deze dagen niet op 12


Misschien heb je je 'smoking habit' niet goed ingevoerd.
quote:
Ik krijg het wel wat moeilijker deze laatste 4 dagen maar ik zet deze keer door.
Vermijd al op visite gaan bij mensen die roken want ik doe zo weer mee
Zet 'm op!
quote:
gimme.shelter krabbelde:
Het heet roken en zit ook in lifestyle. is nu sinds gisteravond niks meer mee gebeurd...
Honden zijn het...
pi_14201154
Six days, 4 hours, 43 minutes and 58 seconds. 185 cigarettes not smoked, saving ¤ 11,62. Life saved: 15 hours, 25 minutes.

Schrik.......
Sjee nu ik het zo zie staan realiseer ik me eigen dat het best wel veel sjaggies zijn in bijna 1 week.
Ik weet wel dat ik veel rookte maar het drong nooit echt tot me door.

Sjee ik wil niet weten wat er over een half jaar staat

Gooit meter van de comp. af

pi_14201808
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 13:22 schreef trekdrop het volgende:
Ik zit nu op mijn werk, en ik zal zo ff een paar quotes posten uit het kleine boekje van allen carr.... Echt: je lacht je ziek!
Ben benieuwd...
quote:
Ik ben 3 maanden, 1 week, 6 dagen, 4 uur, en 55 minuten gestopt.
Ruim 302 euro bespaard (dat merk je wel)
1893 ciggies niet gesmoked
En nu leef ik 6 dagen langer whahahaa!
Als ik zo'n metertje had gehad dan was ik gelijk weer gaan roken na een 'leuk bedrag'.
"Al 50 euro bespaard.!. hmm 50 euro..."
*inhaleer*
Peace comes from within. Do not seek it without. (Buddha)
Deep Dish, Ninja Tune, Chromwear
pi_14201861
En dan te bedenken wat we in al die jaaaren hebben weggepaft!!! Arme longetjes......
geniet nooit met mate
pi_14201905
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:57 schreef gimme.shelter het volgende:
En dan te bedenken wat we in al die jaaaren hebben weggepaft!!! Arme longetjes......
je gaat niet altijd dood aanroken hoor, en je leeft er ook niet automatisch minder door
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_14201952
Ik heb al een paar keer gedroomd dat ik weer was begonnen en vond dat echt klote
Maar als ik dan wakker werd kwam ik er gelukkig achter dat ik al 7 maanden ben gestopt...
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 17:02:39 #50
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14201989
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:01 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik heb al een paar keer gedroomd dat ik weer was begonnen en vond dat echt klote
Ik ook Schijnt erbij te horen. Maar dat je je in je dromen zo rot en stom kunt voelen...:)
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14202377
Dat heb ik nog niet gehad, maar we wachten af!
Of wordt je dan juist heeel opgelucht wakker?
geniet nooit met mate
pi_14202856
Hebben jullie dat nu ook gehad of nog dat je wel makkelijk in slaapt valt maar om de haverklap wakker wordt ???
Dit gaat toch wel over hoop ik

p.s. dat geldteken in silkquit is dat een euro teken of het engelse ponds teken

[Dit bericht is gewijzigd door Sorella op 28-10-2003 17:48]

pi_14203119
Ik val idd wel snel in slaap, maar wordt veel vaker wakker dan toen ik nog rookte!
Maar ik ben 'smorgens wel een stuk fitter......
geniet nooit met mate
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 17:56:44 #54
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14203239
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:36 schreef Sorella het volgende:

Dit gaat toch wel over hoop ik


Ja hoor...Bij de een duurt het een week, een ander heeft er wat langer voor nodig maar het gaat weer over.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14203531
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:49 schreef gimme.shelter het volgende:
Ik val idd wel snel in slaap, maar wordt veel vaker wakker dan toen ik nog rookte!
Maar ik ben 'smorgens wel een stuk fitter......
Same here, je springt zo je bed uit voreger was t altijd nog even een paar keer omdraaien.
Ik ben ook veel eerder wakker, soms al om 7 uur, gewoon uit mezelf
Peace comes from within. Do not seek it without. (Buddha)
Deep Dish, Ninja Tune, Chromwear
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 21:45:12 #56
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14208225
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:36 schreef Sorella het volgende:
Hebben jullie dat nu ook gehad of nog dat je wel makkelijk in slaapt valt maar om de haverklap wakker wordt ???
Dit gaat toch wel over hoop ik
Ik ben vooral 's avonds veel eerder moe. En niet een klein beetje...
pi_14215426
Ik leef nog EB, en waar is je lijstje?

I have not smoked for Two months, two weeks, two days, 23 hours, 9 minutes and 33 seconds. 1169 cigarettes not smoked, saving ¤ 88,88. Life saved: 4 days, 1 hour, 25 minutes. I will keep it up, but i need your support to make it!!!!!

  woensdag 29 oktober 2003 @ 14:25:42 #58
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14222217
One month, three weeks, one day, 12 hours, 25 minutes and 54 seconds. 1050 cigarettes not smoked, saving E 170,68. Life saved: 3 days, 15 hours, 30 minutes.

Jawel, trekdrop, nog steeds rookloos! Over enkele dagen kom ik je gezelschap houden, daar onder dat kopje 2 Maanden!

Meer dan 1 jaar gestopt:
Maartena (5 jaar)
Dukhlovi (5 jaar)
Maverick (2 jaar)
corr (1jr)

Meer dan 6 mnd gestopt:
Rulin (7 mnd)

Kwartaalstoppers:
Estranged_Dream (3 mnd)
Doopy-X- (3 mnd)
Leila (3mnd)
Vava (3mnd)

2 Maanden
Trekdrop

Maand
Syrek
Eb
ray_nl

Pupillen (weken)
Doedelzak13
gimme.shelter
Stargazer
Stoopkind
Sorella
timmeeeh
grote_oebiedoebie
Maestrov
BMannien
Lily

Wie volhoudt, komt steeds hoger op de ladder. Wees zo sportief het ook even te melden als je weer bent begonnen.

Wie mee wil doen: lurk even een metertje en laat weten hoe je ervoor staat.

Succes iedereen!

pi_14222793
Dank je maar weer, Eb, blijft toch leuk zo'n lijstje!!
geniet nooit met mate
pi_14224047
ben wel alleen zo
  woensdag 29 oktober 2003 @ 15:25:13 #61
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_14224054
I have not smoked for Four months, four days, 21 hours, 24 minutes and 54 seconds. 1649 cigarettes not smoked, saving 263,93. Life saved: 5 days, 17 hours, 25 minutes.


Geen 3 maanden dus

pi_14227686
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 15:25 schreef trekdrop het volgende:
ben wel alleen zo
Maar we komen eraan!!!
geniet nooit met mate
pi_14227703
Ik heb zes jaar gerookt en ben begin vorig jaar (1 januari 2002 om precies te zijn) gestopt als goede voornemen voor dat jaar. Eerste week flink problemen mee gehad, maar daarna eigenlijk niet meer.
pi_14227936
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 15:25 schreef trekdrop het volgende:
ben wel alleen zo
2,5 maand hier... rookte 10 jaar, ben nu 24

Had alleen eerste paar dagen wat moeite.. maarja de rest kennen jullie.

Met "Allen Carrs Easy Way to Stop Smoking" schijnen veel mensen baat te hebben gehad, check de reviews
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/076071200X/qid=1067445315/sr=1-1/ref=sr_1_1/002-0970139-6465645?v=glance&s=books

ben nog steeds benieuwd naar wat quotes van Carr, anyone?

Peace comes from within. Do not seek it without. (Buddha)
Deep Dish, Ninja Tune, Chromwear
pi_14241260
Tip 28:

Vergelijkbaar met Claustrofobie....

Probeer maar eens iemand met claustrofobie in een kleine, afgesloten ruimte te krijgen; hij zal heus niet stikken, maar het ideedat dat wél zal gebeuren, is al erg genoeg.
Als u denkt dat u zonder een sigaret niet van het leven kan genieten en stress-situaties niet de baas bent, zult u zich zon der sigaret akelig en onzeker voelen.

dit gaat nog een soort van, maar die carr denkt dat ie god is

Tip 74:

Er is moed voor nodig....

Toch wil ik dat u de moed opbrengt om dat besluit nu te nemen. Ik vraag u niet om uw laatste sigaret uit te maken - ik laat u het wel weten als het zover is. Ik vraag u alleen te besluiten het erop te wagen. Als u daar de moed voor hebt en mijn instrucutes opolgt, dan zult u het niet alleen gemakkelijk vinfen, maar zelft leuk.

Tip 108:

Ik heb een vervanging nodig....

Ik neem aan dat u op zoek bent naar iets met een tegenstrijdige uitwerking: iets wat de verveling verdrijft en de concentratie bevordert, spanningen wegneemt en u helpt te onstapennen zonder een aanslag te plegen op uw gezondheid en uw portomonee. Als u dat ooit vind, laat het me dan alstublieft weten. Bent u trouwens op zoek naar de wonderlamp van Alladin?

je begrijpt dat ik hier bijna van over mijn nek moet

pi_14243975
Hang in there, guys and dolls!

Ik heb vanaf mijn 16e gerookt en ben per 1 mei dit jaar, dus nu een half jaar, cold turkey gestopt. Heb er nu alleen maar voordelen van, helemaal op sportgebied. (meer lucht, uithoudingsvermogen enzo..)

pi_14247106
One week, one day, 1 hour, 33 minutes and 5 seconds. 241 cigarettes not smoked, saving ¤ 15,12. Life saved: 20 hours, 5 minutes.

Het lijkt wel als of ik er iedere dag meer moeite mee krijg om niet te roken, je zou toch denken dat het makkelijker zou worden

  donderdag 30 oktober 2003 @ 13:28:31 #68
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14247388
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 13:19 schreef Sorella het volgende:
One week, one day, 1 hour, 33 minutes and 5 seconds. 241 cigarettes not smoked, saving ¤ 15,12. Life saved: 20 hours, 5 minutes.

Het lijkt wel als of ik er iedere dag meer moeite mee krijg om niet te roken, je zou toch denken dat het makkelijker zou worden


Wordt het ook
pi_14251804
Het wordt idd steeds makkelijker.....maar wat nog steeds tricky is..met dit donkere weer steekt gimme shelter des avonds veel kaarsen en waxinelichtjes aan, met een aansteker!! En dan komt de oude reflex van het opsteken van een peuk toch wel errug dichtbij....Weer een associatie die afgeleerd moet worden! Maar ja, om nou te borrelen en te eten bij tl-licht? Daar wordt een mens ook niet echt vrolijk van
geniet nooit met mate
  donderdag 30 oktober 2003 @ 19:20:14 #70
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14256918
ik ben sinds zondag gestopt
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_14260579
SUCCES!!!!
geniet nooit met mate
pi_14260867
Sterkte B_Boy

Kom net bij me buurvrouw vandaan, en ik heb geen sigaret gerookt
Toen ik de aandrang kreeg om een sigaret te pakken ben ik opgestaan en meteen weg gerend

pi_14263695
wie van jullie denkt dat niet nooooit meer in zijn leven zal roken? vast niet iedereen
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_14266912
Heb in 6 dagen al 3 keer over grote katachtigen gedroomd die achter mij aanzitten en dan moet ik rennen om op tijd in een boom te klimmen voordat ze mij pakken (anderen die in mijn dromen lopen laten ze met rust)
Na een grondige analyse ben ik tot de conclusie gekomen dat de katachtigen mijn verlangen naar een sjaggie zijn en dat ik die dus moet verslaan om er helemaal voor altijd van af te wezen.
Dus dat wordt dan 40 katachtigen verslaan
Oja en de mensen die mij helpen in mijn droom helpen mij ook in het echt natuurlijk , en de mensen die mij niet helpen die hoef ik dus nooit meer tezien

Ik wordt nog een gecompliceerd mensje

pi_14266986
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 23:24 schreef WeirdMicky het volgende:
wie van jullie denkt dat niet nooooit meer in zijn leven zal roken? vast niet iedereen
Ik heb met een vriendin afgesproken (ook gestopt met roken) dat als we tachtig zijn dat we dan in t bejaardenhuis heeel erg weer gaan roken, blowen en vreselijk veel gaan drinken!! Dat vooruitzicht helpt enorm!
geniet nooit met mate
pi_14267005
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 07:22 schreef Sorella het volgende:
Heb in 6 dagen al 3 keer over grote katachtigen gedroomd die achter mij aanzitten en dan moet ik rennen om op tijd in een boom te klimmen voordat ze mij pakken (anderen die in mijn dromen lopen laten ze met rust)
Na een grondige analyse ben ik tot de conclusie gekomen dat de katachtigen mijn verlangen naar een sjaggie zijn en dat ik die dus moet verslaan om er helemaal voor altijd van af te wezen.
Dus dat wordt dan 40 katachtigen verslaan
Oja en de mensen die mij helpen in mijn droom helpen mij ook in het echt natuurlijk , en de mensen die mij niet helpen die hoef ik dus nooit meer tezien

Ik wordt nog een gecompliceerd mensje


Mijn hemel.........maar ja, je maakt nog es wat mee!! beat them!!
geniet nooit met mate
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 09:38:10 #77
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14268411
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 07:22 schreef Sorella het volgende:
Heb in 6 dagen al 3 keer over grote katachtigen gedroomd die achter mij aanzitten en dan moet ik rennen om op tijd in een boom te klimmen voordat ze mij pakken (anderen die in mijn dromen lopen laten ze met rust)
Na een grondige analyse ben ik tot de conclusie gekomen dat de katachtigen mijn verlangen naar een sjaggie zijn en dat ik die dus moet verslaan om er helemaal voor altijd van af te wezen.
Dus dat wordt dan 40 katachtigen verslaan
Oja en de mensen die mij helpen in mijn droom helpen mij ook in het echt natuurlijk , en de mensen die mij niet helpen die hoef ik dus nooit meer tezien

Ik wordt nog een gecompliceerd mensje


quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 07:43 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

Ik heb met een vriendin afgesproken (ook gestopt met roken) dat als we tachtig zijn dat we dan in t bejaardenhuis heeel erg weer gaan roken, blowen en vreselijk veel gaan drinken!! Dat vooruitzicht helpt enorm!


Ik doe mee!
pi_14273999
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 23:24 schreef WeirdMicky het volgende:
wie van jullie denkt dat niet nooooit meer in zijn leven zal roken? vast niet iedereen
Ik ga nooit meer roken.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 16:04:38 #79
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_14278614
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 23:24 schreef WeirdMicky het volgende:
wie van jullie denkt dat niet nooooit meer in zijn leven zal roken? vast niet iedereen
* Doopy-X- weet zeker dat ie nooit meer rookt.
pi_14282135
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 09:38 schreef Eb het volgende:

[..]


[..]

Ik doe mee!


Gezellig, Eb!!
geniet nooit met mate
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 20:23:25 #81
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14285635
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:04 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

* Doopy-X- weet zeker dat ie nooit meer rookt.


Ook morgenavond niet als de Alkmaarders op bezoek komen, Doopy-X?
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 18:06 schreef gimme.shelter het volgende:
Gezellig, Eb!!
gimme.shelter
pi_14287099
En weer een mijlpaal (was ik vergeten te melden): Gimme Shelter heeft een hele dag juridisch congres overleefd zonder te roken! En dat roken was altijd de escape van zulke saaie dingen.....Kortom, als dit mij lukt, moet het iedereen lukken!
geniet nooit met mate
pi_14287178
Pavlov: had in plaats van overleefd eerst overleed getikt.....daarna pas gewijzigd in overleefd...heb dus toch nog wel ergens last van.
geniet nooit met mate
pi_14321117
Tjummie is hartstikke trots op 6 maanden en 27 dagen geen sigaretten meer! Na 12 jaar schoorsteentje spelen....

De truck? Cold Turkey met behulp van Allen Carr

Mama, dit is de lucht en dit is de zucht
  zondag 2 november 2003 @ 22:44:13 #85
29824 hawaii
liever een oprechte slet...
pi_14332396
* hawaii isz vandaag begonnen aan een nieuwe poging (na 4 jaar roken), naar wat het lijkt toch wel de meest succesvolle te worden!

of ik nooit meer zal roken? nee, ik stop nie met blowen, want dat is mijn wekelijkse beloning voor mezelf voor een hele week hard werken.. En ik ga er nog wel vanuit dat ik op een gelegenheid nog wel es een sigaretje zal opsteken, maar het complete afhankelijke wil ik niet meer

... dan een hypocriete huppelkut ;)
My Brain has an error.... Hardcore darkcore terror!
pi_14337730
quote:
Op zondag 2 november 2003 22:44 schreef hawaii het volgende:
* hawaii isz vandaag begonnen aan een nieuwe poging (na 4 jaar roken), naar wat het lijkt toch wel de meest succesvolle te worden!

of ik nooit meer zal roken? nee, ik stop nie met blowen, want dat is mijn wekelijkse beloning voor mezelf voor een hele week hard werken.. En ik ga er nog wel vanuit dat ik op een gelegenheid nog wel es een sigaretje zal opsteken, maar het complete afhankelijke wil ik niet meer

Sterkte hawaii! Maar ik zou zeker in het begin oppassen met af en toe een sigaretje......je moet gewoon denken, nooit meer! (althans;ik begin op mijn 80e weer). Hou vol, t is t waard!!


geniet nooit met mate
  maandag 3 november 2003 @ 10:09:06 #87
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14338325
gimme.shelter, even een tip.
Als je iemand quote in een reactie, plaats dan je eigen reactie na de [ / quote] dinges
quote:
de quote staat dan tussen deze dinges en
je eigen opmerking is dan beter te onderscheiden

Dank u.

One month, three weeks, six days, 8 hours, 11 minutes and 13 seconds. 1146 cigarettes not smoked, saving fl 186,36. Life saved: 3 days, 23 hours, 30 minutes.

Ben er bijna, trekdrop, potverdrie!

pi_14338618
quote:
Op maandag 3 november 2003 10:09 schreef Eb het volgende:
gimme.shelter, even een tip.
Als je iemand quote in een reactie, plaats dan je eigen reactie na de [ / quote] dinges
[..]

je eigen opmerking is dan beter te onderscheiden

Dank u.

One month, three weeks, six days, 8 hours, 11 minutes and 13 seconds. 1146 cigarettes not smoked, saving fl 186,36. Life saved: 3 days, 23 hours, 30 minutes.

Ben er bijna, trekdrop, potverdrie!


Je hebt gelijk, was ik ff vergeten (t is maandagochtend...) Wel gaaf bijna twee maanden en dan t immense aantal sig. dat je niet hebt gerookt!!!
geniet nooit met mate
pi_14338809
Ga ook nog goed

I have not smoked for Two months, three weeks, 23 hours, 35 minutes and 51 seconds. 1244 cigarettes not smoked, saving ¤ 94,60. Life saved: 4 days, 7 hours, 40 minutes. I will keep it up, but i need your support to make it!!!!!

  maandag 3 november 2003 @ 12:35:15 #90
54624 _dazzling
nee jij trekt volle zalen
pi_14341984
hee grappig een stoppen met roken topic!

ok ik ben nu bijna 3 maanden gestopt en t bevalt me prima. De behoefte wordt steeds minder.

Stats: gewichtstoename: 9 kilo
besparing 85 dagen a 2 pakjes pers dag is uh 570 euro!!! ( relaxt!!)
ennu ik leef vast weer een dag langer ofzo!

liever voor achter dan hoog nietwaar?
  maandag 3 november 2003 @ 12:40:18 #91
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_14342133
quote:
Op zondag 2 november 2003 22:44 schreef hawaii het volgende:
of ik nooit meer zal roken? nee, ik stop nie met blowen, want dat is mijn wekelijkse beloning voor mezelf voor een hele week hard werken.. En ik ga er nog wel vanuit dat ik op een gelegenheid nog wel es een sigaretje zal opsteken, maar het complete afhankelijke wil ik niet meer
Ik bewust een waterpijp (bong) aangeschaft zodat ik wel gewoon hash kon blijven gebruiken zonder dat ik nicotine binnenkrijg.

Mensen die af en toe nog "gezellig" een peuk opsteken zijn nog erger verslaafd als kettingrokers, stop gewoon helemaal, de kans dat je een terugval krijgt is anders zo groot. Elk peukje die je opsteekt is weer het voeden van het nicotine-monstertje Š Allen Carr

pi_14342547
quote:
Op maandag 3 november 2003 12:40 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Ik bewust een waterpijp (bong) aangeschaft zodat ik wel gewoon hash kon blijven gebruiken zonder dat ik nicotine binnenkrijg.

Mensen die af en toe nog "gezellig" een peuk opsteken zijn nog erger verslaafd als kettingrokers, stop gewoon helemaal, de kans dat je een terugval krijgt is anders zo groot. Elk peukje die je opsteekt is weer het voeden van het nicotine-monstertje Š Allen Carr


Ahhman, optiefen met nicotinemonster.... Gewoons sterk zijn en niet roken Ik blow ook af en toe, en het is idd een beloning voor hard werken... Maar je krijgt idd wel nicotine binnen, dus ik ga denk ook maar weer kappen met blowen
  maandag 3 november 2003 @ 12:55:44 #93
68726 Versie1
Goede winden..
pi_14342595
Nou sjappies; kappen, meer niet. Heb ik 3,5 jaar geleden ook gedaan. Meer dan pakje per dag. Gewoon kappen en niet zeiken!
  maandag 3 november 2003 @ 13:09:22 #94
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_14342999
quote:
Op maandag 3 november 2003 12:53 schreef trekdrop het volgende:
Maar je krijgt idd wel nicotine binnen, dus ik ga denk ook maar weer kappen met blowen
OF je koop net als ik een bong
pi_14346254
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:09 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

OF je koop net als ik een bong


Of je vind het net als ik eng worden Dus ik stop maar....
pi_14347504
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 17:16 schreef lily het volgende:
Ik ben gisteren gestopt. Mijn eerste (en hopenlijk tevens laatste) poging.

Ik rook(te) al 17 jaar non stop (een pakje per dag) maar nu moet het maar afgelopen zijn....


Nu bijna 2 weken geleden gestopt. Alles gaat nog prima. Het valt al met al (tot nu toe) wel mee.
Ik heb wel zin in een sigaret maar alleen als ik er aan denk dus dat doe ik zo min mogelijk....

[Dit bericht is gewijzigd door lily op 04-11-2003 07:04]

pi_14365458
Ja, ff een updateje hiero

't Is nu ongeveer 3 maanden ofzo geleden dat ik gestopt ben, en ik rook nog steeds niet Okk geen behoefte of wat dan ook.

Merk nu echt dat ik me gezonder voel, lekkerder adem, en dat rokers inderdaad stinken En de kans dat ik het roken weer ga oppakken acht ik momenteel zeer klein.

Heb trouwens van m'n 11e tot m'n 20e gerookt, en 2 pakjes per dag, dus als ik kan stoppen, kan iedereen het hoor

pi_14372727
One year, five months, five days, 20 hours, 49 minutes en 48 seconds. 15716 cigarettes not smoked, saves ¤ 2.305,20. Life saved: 7 weeks, 5 days, 13 hours, 40 minutes.
  dinsdag 4 november 2003 @ 15:41:56 #99
69612 ThaRens
100% brabander
pi_14377174
ik wil ook wel stoppen opzich

maar wat doen jullie stoppers bijvoorbeeld in pauze's op je werk dat echt IEDEREEN een peuk opsteekt?

  dinsdag 4 november 2003 @ 15:42:51 #100
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14377202
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:41 schreef ThaRens het volgende:
ik wil ook wel stoppen opzich

maar wat doen jullie stoppers bijvoorbeeld in pauze's op je werk dat echt IEDEREEN een peuk opsteekt?


Niet roken...Wat anders?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14378530
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:41 schreef ThaRens het volgende:
ik wil ook wel stoppen opzich

maar wat doen jullie stoppers bijvoorbeeld in pauze's op je werk dat echt IEDEREEN een peuk opsteekt?


Het omdraaien. Niet roken idd, en er gewoon van proberen te genieten dat jij je lichaam niet meer hoeft te vergiftigen. Je vooral niet zielig gaan voelen!!
Al heb ik soms nog wel es de pest in, maar dat zijn korte momenten!
geniet nooit met mate
pi_14382794
Euhh, idd niet roken.... Je hoeft niet per se te denken dat je je zelf vergiftigd... Ik ben bv al hartstikke trots dat ik veel meer zelfvertrouwen heb gekregen

Ook zie ik roken niet meer als een beloning, maar meer als straf. Je moest eens weten hoeveel zekerder ik me nu voel

pi_14387435
En ook Kanjer is gestopt met roken.

Samen met zijn vrouwtje, sinds gisteren dus al een dag droog.
Met behulp van niquinette ( of zoiets) pleisters, en kruidnoten, heel veel kruidnoten, om maar met iets bezig te zijn.

Wens me ( ons) sterkte.

pi_14387778
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 19:17 schreef trekdrop het volgende:
Euhh, idd niet roken.... Je hoeft niet per se te denken dat je je zelf vergiftigd... Ik ben bv al hartstikke trots dat ik veel meer zelfvertrouwen heb gekregen

Ook zie ik roken niet meer als een beloning, maar meer als straf. Je moest eens weten hoeveel zekerder ik me nu voel


Nou, als een straf...toen ik zeventien was deed het echt wel wat voor me..onafhankelijkheid van je burgerlijke ouders e.d...ik zie het nu meer als een (dure) vergissing die ik ooit heb gemaakt. Maar nu is idd meer een beloning voor jezelf dat je niet meer HOEFT te roken! En soms is het nog best ff moeilijk, maar je voelt je zoveel beter!!
geniet nooit met mate
pi_14391729
2 maten van me over kunnen halen om ook te stoppen met die teerstaven. Ben nu ruim 10 maanden gestopt en ik heb echt het gevoel dat ik er nooit meer aan begin.
pi_14392706
Welke site is dat, waar je bij kunt houden hoe lang je gestopt bent, wat je zoal bespaard hebt, en wat je extra leeft?

Denk dat ik ook maar eens ga kappen namelijk

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_14394735
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 22:12 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

Nou, als een straf...toen ik zeventien was deed het echt wel wat voor me..onafhankelijkheid van je burgerlijke ouders e.d...ik zie het nu meer als een (dure) vergissing die ik ooit heb gemaakt. Maar nu is idd meer een beloning voor jezelf dat je niet meer HOEFT te roken! En soms is het nog best ff moeilijk, maar je voelt je zoveel beter!!


Dat bedoel ik... Ik durf nu te dansen (sort off ) Sta sterker op mijn benen en heb een veeeeeel beter beeld van mezelf Tuurlijk, toen ik begon met roken was het ook stoer enzo, nu voel ik dat gelukkig niet meer
pi_14394751
quote:
Op woensdag 5 november 2003 01:32 schreef nozem het volgende:
Welke site is dat, waar je bij kunt houden hoe lang je gestopt bent, wat je zoal bespaard hebt, en wat je extra leeft?

Denk dat ik ook maar eens ga kappen namelijk


Kijk even in deel 13 voor het linkje naar silquite, dat moet je downloaden... Suc6!
  woensdag 5 november 2003 @ 09:55:53 #109
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14395415
quote:
Op woensdag 5 november 2003 01:32 schreef nozem het volgende:
Welke site is dat, waar je bij kunt houden hoe lang je gestopt bent, wat je zoal bespaard hebt, en wat je extra leeft?

Denk dat ik ook maar eens ga kappen namelijk


Silk Quit
  woensdag 5 november 2003 @ 10:45:46 #110
29824 hawaii
liever een oprechte slet...
pi_14396570
*trots op zichzelf isz*

ga de 4e dag in, geen lichamelijk gemis meer gister de hele avond in de kroeg gezeten (voetbal kijkend) zonder te roken! *zelfoverwinningsgevoel heeft* Om te vieren dat ik gestopt ben, door me pijpje een beetje hasj geprobeerd te roken en ik begon spontaan te hoesten..... Kan nauwelijks meer genieten ervan Maar goed nog steeds nicotine vrij, cold turkey, volgens de Hawaii-methode

en weet je wat ik uitgevonden heb... roken stinkt

... dan een hypocriete huppelkut ;)
My Brain has an error.... Hardcore darkcore terror!
pi_14396950
quote:
Op woensdag 5 november 2003 10:45 schreef hawaii het volgende:
*trots op zichzelf isz*

ga de 4e dag in, geen lichamelijk gemis meer gister de hele avond in de kroeg gezeten (voetbal kijkend) zonder te roken! *zelfoverwinningsgevoel heeft* Om te vieren dat ik gestopt ben, door me pijpje een beetje hasj geprobeerd te roken en ik begon spontaan te hoesten..... Kan nauwelijks meer genieten ervan Maar goed nog steeds nicotine vrij, cold turkey, volgens de Hawaii-methode

en weet je wat ik uitgevonden heb... roken stinkt


HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAAHAHAHAHA
* trekdrop haalt adem
HAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA


ROFLMAOFSMTL

Lol

Heel goed hawaii! En volhouden

pi_14397051
Ben nu zo'n 2 weken gestopt met roken en 't kost me (nog) geen enkele moeite! De reden dat ik gestopt ben: Een heel leuk meisje noemde me stinkie omdat ik zo naar de sigarettenrook stonk, vanaf dat moment had ik zoiets van, nu stoppen!
  woensdag 5 november 2003 @ 11:55:02 #113
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14398519
quote:
Op woensdag 5 november 2003 11:03 schreef Tomaz het volgende:
Ben nu zo'n 2 weken gestopt met roken en 't kost me (nog) geen enkele moeite! De reden dat ik gestopt ben: Een heel leuk meisje noemde me stinkie omdat ik zo naar de sigarettenrook stonk, vanaf dat moment had ik zoiets van, nu stoppen!
Mijn vriendin noemt mij altijd 'Grote dikke harde pretstaaf'.
Wat moet ik nou?
pi_14403343
Sinds vandaag smokefree
-
pi_14404518
Wat is dat silk quit voor ouderwets programma. Het bedrag nog in guldens?? Is er geen beter alternatief?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_14404980
quote:
Op woensdag 5 november 2003 15:11 schreef nozem het volgende:
Wat is dat silk quit voor ouderwets programma. Het bedrag nog in guldens?? Is er geen beter alternatief?
Je kunt van het gulden tekentje ook ff een Euro tekentje maken.
Je kunt de gehele tekst editen naar jouw smaak.
pi_14407477
quote:
Op woensdag 5 november 2003 11:55 schreef Eb het volgende:

[..]

Mijn vriendin noemt mij altijd 'Grote dikke harde pretstaaf'.
Wat moet ik nou?


Stoppen met neuken...
pi_14410744
gestopt:

20 uur, 45 minuten, 15 sec niet gerookt
2,43 euro bespaard
al 14 peuken niet gerookt
1 uur en 10 minuten extra te leven

Ik ben een beginner dus

Maar moeilijk is het wel nu

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_14411415
quote:
Op woensdag 5 november 2003 18:47 schreef nozem het volgende:
gestopt:

20 uur, 45 minuten, 15 sec niet gerookt
2,43 euro bespaard
al 14 peuken niet gerookt
1 uur en 10 minuten extra te leven

Ik ben een beginner dus

Maar moeilijk is het wel nu


Nozem, sterkte. Het gaat lukken!
Die moeilijke momenten zijn idd vreselijk, maar ze duren steeds korter, en komen steeds minder voor. Gewoon over je heen laten komen en verder gaan, dat is het enig wat je hoeft te doen!!
geniet nooit met mate
pi_14422493
Zondag was mijn zoon jarig, had 25 man te eten, zaterdags koud buffetje gemaakt was de huzaren salade bedorven
Heb een sigaret bij de buren gerookt toen.
Het is fout maar ik zat ff met mijn handen in het haar en ach het is bij die ene gebleven.

Two weeks, 20 hours, 24 minutes and 3 seconds. 445 cigarettes not smoked, saving ¤ 27,84. Life saved: 1 day, 13 hours, 5 minutes.

Ik ga gewoon weer door.

Voor alle neiuwe stoppers..... SUCCES.....

pi_14423817
Vraagje: Heeft er iemand ervaring met aankomen van gewicht na het stoppen met roken?

Dat is iets wat bij mij nl. wel gunstig zou zijn. Ben redelijk mager en zou graag wat aankomen. Ben nu overigens 12 dagen helemaal gestopt.

  donderdag 6 november 2003 @ 10:26:21 #122
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14424613
quote:
Op woensdag 5 november 2003 16:49 schreef Tomaz het volgende:

[..]

Stoppen met neuken...


One month, four weeks, two days, 8 hours, 24 minutes and 38 seconds. 1207 positions not executed, saving eur 196,14 of rubbers. Life saved: 4 days, 4 hours, 35 minutes.
quote:
Op donderdag 6 november 2003 08:10 schreef Sorella het volgende:
Zondag was mijn zoon jarig, had 25 man te eten, zaterdags koud buffetje gemaakt was de huzaren salade bedorven
Heb een sigaret bij de buren gerookt toen.
sorry dat ik lach, maar vond het erg geestig en beeldend opgeschreven. Volstrekt begrijpelijke peuk ook.
Maar nie meer doen hoor!
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:46 schreef Tomaz het volgende:
Vraagje: Heeft er iemand ervaring met aankomen van gewicht na het stoppen met roken?

Dat is iets wat bij mij nl. wel gunstig zou zijn. Ben redelijk mager en zou graag wat aankomen. Ben nu overigens 12 dagen helemaal gestopt.


Same here. Het gaat helemaal vanzelf Tomaz, je hoeft er niets voor te doen. Maar je moet wel geduld hebben. Ik ben nu bijna twee maanden gestopt en er is 1 kilo bij. Die is er de laatste week bijgekomen. Ik heb het idee dat het nu pas begint. Kennelijk moet dat lijf ff wennen aan de nieuwe situatie.
Volhouden dus
pi_14424970
quote:
Op donderdag 6 november 2003 10:26 schreef Eb het volgende:

Same here. Het gaat helemaal vanzelf Tomaz, je hoeft er niets voor te doen. Maar je moet wel geduld hebben. Ik ben nu bijna twee maanden gestopt en er is 1 kilo bij. Die is er de laatste week bijgekomen. Ik heb het idee dat het nu pas begint. Kennelijk moet dat lijf ff wennen aan de nieuwe situatie.
Volhouden dus


Okidoki!
Doe m'n best!
pi_14428850
Aankomen doe je toch alleen als je veel gaat eten ter vervanging van je peuk?

Nog een vraagje? Hoe lang duurt het ongeveer voordat de ergste lichamelijke ontwenningsverschijnselen over zijn? Ik ben nu zo'n 40 uur gestopt en ben namelijk aardig onrustig en kan me niet goed aan mijn studie zetten

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_14428926
op 1 september 2003 ben ik gestopt.... eigenlijk onverwacht, meer als experiment.... tot nu toe nog steeds "clean"
Stop rockin' the boat.
  donderdag 6 november 2003 @ 13:30:27 #126
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14428975
quote:
Op donderdag 6 november 2003 13:26 schreef nozem het volgende:
Aankomen doe je toch alleen als je veel gaat eten ter vervanging van je peuk?

Nog een vraagje? Hoe lang duurt het ongeveer voordat de ergste lichamelijke ontwenningsverschijnselen over zijn? Ik ben nu zo'n 40 uur gestopt en ben namelijk aardig onrustig en kan me niet goed aan mijn studie zetten


1 a 2 weken
  donderdag 6 november 2003 @ 13:30:43 #127
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14428984
quote:
Op donderdag 6 november 2003 13:26 schreef nozem het volgende:
Nog een vraagje? Hoe lang duurt het ongeveer voordat de ergste lichamelijke ontwenningsverschijnselen over zijn?
Het verschilt...De nicotine is met een dag of 3 uit je lijf maar de lichamelijke kwaaltjes kunnen wel wat langer aanhouden. Niet gek als je je bedenkt dat er vanalles aan het herstellen is en zich nu rotschrikt van alle frisse, gezonde lucht die het krijgt

Je zegt dat je erg onrustig bent...Geef daaraan toe, ga lekker een flink stuk wandelen. Of fietsen. Dat zal wel werken. Tis iig beter dan op een stoel naar een peuk te snakken en ook nog 's de onrust te proberen te ondersrukken. Blijf bezig en hou vol. Het zal echt beter worden

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14429498
quote:
Op donderdag 6 november 2003 13:30 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Het verschilt...De nicotine is met een dag of 3 uit je lijf maar de lichamelijke kwaaltjes kunnen wel wat langer aanhouden. Niet gek als je je bedenkt dat er vanalles aan het herstellen is en zich nu rotschrikt van alle frisse, gezonde lucht die het krijgt

Je zegt dat je erg onrustig bent...Geef daaraan toe, ga lekker een flink stuk wandelen. Of fietsen. Dat zal wel werken. Tis iig beter dan op een stoel naar een peuk te snakken en ook nog 's de onrust te proberen te ondersrukken. Blijf bezig en hou vol. Het zal echt beter worden


Thanks! Ik heb al van veel mensen steun, maar jullie steun helpt ook goed mee. En ik ben nu eigenlijk al trots op mezelf. Niemand heeft me voor de keus gesteld om te stoppen, ik doe het puur voor mezelf. Ik heb het ook geprobeerd voor mijn ex, maar dat lukte niet, ik wilde het toen niet echt..

En.. Ik ben cold turkey gestopt zonder hulpmiddelen, niks geen pleisters of kauwgom

Ik ga maar eens een stuk lopen denk ik ja

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_14455046
Zal ik het gaan halen? Het kwartaal????

I have not smoked for Two months, three weeks, five days, 1 hour, 4 minutes and 4 seconds. 1305 cigarettes not smoked, saving ¤ 99,23. Life saved: 4 days, 12 hours, 45 minutes. I will keep it up, but i need your support to make it!!!!!


Ik denk het........... WEL

  vrijdag 7 november 2003 @ 12:05:18 #130
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14455069
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 12:04 schreef trekdrop het volgende:
Ik denk het........... WEL
Ik denk het ook
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  vrijdag 7 november 2003 @ 12:16:06 #131
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14455373
Zoek de verschillen:

Meer dan 1 jaar gestopt:
Maartena (5 jaar)
Dukhlovi (5 jaar)
Maverick (2 jaar)
corr (1jr)

Meer dan 6 mnd gestopt:
Rulin (7 mnd)

Kwartaalstoppers:
Estranged_Dream (3 mnd)
Doopy-X- (3 mnd)
Leila (3mnd)
Vava (3mnd)

2 Maanden
Trekdrop
Eb

Maand
Syrek
ray_nl

Pupillen (weken)
Doedelzak13
gimme.shelter
Stargazer
Stoopkind
Sorella
timmeeeh
grote_oebiedoebie
Maestrov
BMannien
Lily

Wie volhoudt, komt steeds hoger op de ladder. Wees zo sportief het ook even te melden als je weer bent begonnen.

Wie mee wil doen: lurk even een metertje en laat weten hoe je ervoor staat.

Succes iedereen!

pi_14456010
Ha nog even! En ik kan me in het illustere rijtje met Doopy-X voegen
Jiepie! En EB, het is weer een mooi rijtje tnx m8
pi_14459213
Three months, three weeks, two days, 20 hours, 23 minutes and 29 seconds. 2085 cigarettes not smoked, saving ¤ 333,65. Life saved: 1 week, 5 hours, 45 minutes.

Het gaat nog steeds prima!
Vanavond uit, moet prima lukken!

Veel succes allemaal!

Vind ik
pi_14459649
26-03-2003 gestopt = 7,5 maand

De Poema's - Ik Mis Niets

pi_14459998
Heerlijk, 13 dagen niet gerookt! Kost me totaal geen moeite! Ben nu al trots op mezelf!
pi_14461388
Moeilijk of niet
geniet nooit met mate
pi_14461452
Ik was dus nog niet klaar! Moeilijk of niet, je moet gewoon so wie so blij zijn dat je niet meer rookt! En : idd.heel trots!
geniet nooit met mate
pi_14462882
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 15:24 schreef gimme.shelter het volgende:
Ik was dus nog niet klaar! Moeilijk of niet, je moet gewoon so wie so blij zijn dat je niet meer rookt! En : idd.heel trots!
Jaja, volgens mij probeer je gewoon je postaantal op te krikken
pi_14484276
Er heeft nu iemand een topic geopend, fokkers stoppen met roken 13???? Snap dur niks van!
geniet nooit met mate
pi_14484343
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 17:09 schreef gimme.shelter het volgende:
Er heeft nu iemand een topic geopend, fokkers stoppen met roken 13???? Snap dur niks van!
Het zou verbķden moeten worden...
pi_14485111
Four days, 22 hours, 43 minutes and 58 seconds. 173 cigarettes not smoked, saving ¤ 26,32. Life saved: 14 hours, 25 minutes.

Hij gaat lekker, geen problemen nog, denk mede dankzij de pleisters.

Volhouden, heb het gevoel dat het wel gaat lukken.

pi_14487017
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 17:09 schreef gimme.shelter het volgende:
Er heeft nu iemand een topic geopend, fokkers stoppen met roken 13???? Snap dur niks van!
Ja dat was ik, eroverheen gekeken
Heb al om slotje verzocht.

Anyway, ik ben wel gestopt, dat klopt dus wel.

pi_14488414
Ow yeah

Gestopt: 3 dagen, 22 uur , 8 minuten, 18 seconden
11,65 euro bespaard
70 sigaretten niet gerookt
en ik leef weer 5 uur en 50 minuten langer

En ik ben trots, alhoewel het NU even heel moeilijk is

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zaterdag 8 november 2003 @ 20:23:17 #144
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14488696
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 20:10 schreef nozem het volgende:

En ik ben trots, alhoewel het NU even heel moeilijk is


Volhouden he Zorg dat je zo trots kunt blijven....En terecht trots want het is niet nix wat je aan het doen bent.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14509679
Misschien leuk idee om in navolging van massale internetzelfmoord nu een iets vriendelijkere internetactie te houden, waarbij een groot aantal fokkers in 1 keer stoppen met roken (waaronder ik, uche uche).
Of is dat al eerder genoemd?
pi_14514074
Four days, 50 minutes and 33 seconds. 40 cigarettes not smoked, saving ¤ 8,07. Life saved: 3 hours, 20 minutes.
pi_14516238
Two weeks, four days, 20 hours, 19 minutes and 55 seconds. 565 cigarettes not smoked, saving ¤ 35,34. Life saved: 1 day, 23 hours, 5 minutes.

Min dus die ene sigaret van verleden week zondag 8(7

pi_14516262
Ik heb 12 jaar lang gerookt, 2 pakjes shag en 2 pakjes peuken per week, heb in die 12 jaar nog nooit een stoppoging ondernomen omdat ik er voor mezelf nog niet achterstond.
Vorige week maandag ben ik cold turkey gestopt, geen pleisters, kauwgom, lasers, hypnoses, acupunctuur of wat dan ook

Ruim 7 dagen niet roken heeft me ¤16.06 opgeleverd, maar ook bijna 16 uur langer leven

Ik ben best wel blij al vond ik het afgelopen vrijdag in de kroeg erg moeilijk..

doe het soms wel, maar ook wel eens niet weet
  maandag 10 november 2003 @ 09:04:18 #149
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14516690
quote:
Op maandag 10 november 2003 08:09 schreef ransbal het volgende:
Ik ben best wel blij al vond ik het afgelopen vrijdag in de kroeg erg moeilijk..
Hartstikke goed
En de kroeg ingaan en de peuken weerstaan zal echt makkelijker worden. Vond ikzelf in het begin erg moeilijk te geloven maar tot mijn verbazing bleek bij ons laatste avondje uit dan ik de hele avond gewoon niet aan roken heb gedacht. Best wel een rare gewaardwording. Jarenlang staat alles in het teken van de peuk en dan is dat 'zomaar' over

Hou vol allemaal, jullie gaan hartstikke lekker

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14518275
quote:
Op maandag 10 november 2003 09:04 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Hartstikke goed
En de kroeg ingaan en de peuken weerstaan zal echt makkelijker worden. Vond ikzelf in het begin erg moeilijk te geloven maar tot mijn verbazing bleek bij ons laatste avondje uit dan ik de hele avond gewoon niet aan roken heb gedacht. Best wel een rare gewaardwording. Jarenlang staat alles in het teken van de peuk en dan is dat 'zomaar' over

Hou vol allemaal, jullie gaan hartstikke lekker


Spindizzy, Je bent een HELE GROTE STEUN voor de stoppers!!!
geniet nooit met mate
  maandag 10 november 2003 @ 10:34:36 #151
29824 hawaii
liever een oprechte slet...
pi_14518306
gaat nog steeds goed hier
... dan een hypocriete huppelkut ;)
My Brain has an error.... Hardcore darkcore terror!
  maandag 10 november 2003 @ 10:39:59 #152
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14518435
quote:
Op maandag 10 november 2003 10:33 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

Spindizzy, Je bent een HELE GROTE STEUN voor de stoppers!!!


Thanx...
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14519252

Ik wil Gaullie. .

Superfly.
  maandag 10 november 2003 @ 11:19:45 #154
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14519351
quote:
Op maandag 10 november 2003 11:16 schreef Brick_Top het volgende:
[afbeelding]

Ik wil Gaullie. .


Gossie toch
Hier nog een plaatje:

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14519391
quote:
Op maandag 10 november 2003 11:19 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Gossie toch
Hier nog een plaatje:
[afbeelding]


En bedankt. .

Ik heb besloten om ook maar te stoppen toen het pakje op was. Ik zie wel waar het schip strandt.

Superfly.
  maandag 10 november 2003 @ 11:22:28 #156
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14519422
quote:
Op maandag 10 november 2003 11:21 schreef Brick_Top het volgende:

Ik heb besloten om ook maar te stoppen toen het pakje op was. Ik zie wel waar het schip strandt.


Goed van je Succes.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14519491
quote:
Op maandag 10 november 2003 11:22 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Goed van je Succes.


Dank je. .
Superfly.
  maandag 10 november 2003 @ 11:25:32 #158
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14519506
Hoelang al?

Trouwens, toen ik net gestopt was heb ik erg veel gehad aan deze website. Er wordt uitgelegd hoe nicotineverslaving werkt, welke valkuilen je tegenkomt en hoe die te vermijden. Kennis is macht

Why quit?

[Dit bericht is gewijzigd door Spindizzy op 10-11-2003 11:29]

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14519556
quote:
Op maandag 10 november 2003 11:25 schreef Spindizzy het volgende:
Hoelang al?
Egh, slechts 3 dagen geen pakje gekocht. Dat betekend dat ik bij het stappen en op een feestje dit weekend NIET heb gerookt van eigen sigaretten. Wel heb ik 3 sigaretten gebietst van anderen. Meer niet. Radicale stop werkt niet hier.
Superfly.
  maandag 10 november 2003 @ 11:33:41 #160
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14519723
Pas je wel op dat je het jezelf niet te moeilijk maakt door je lijf af en toe nicotine te blijven voeren en het dan weer te onthouden? Je weet dat nicotine met 72 uur uit je lijf is verdwenen? Dus als je dan in het weekend weer een peukje rookt moet je weer opnieuw beginnen met afkicken.

<einde betweterstand>

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14519752
quote:
Op maandag 10 november 2003 11:33 schreef Spindizzy het volgende:
Pas je wel op dat je het jezelf niet te moeilijk maakt door je lijf af en toe nicotine te blijven voeren en het dan weer te onthouden? Je weet dat nicotine met 72 uur uit je lijf is verdwenen? Dus als je dan in het weekend weer een peukje rookt moet je weer opnieuw beginnen met afkicken.

<einde betweterstand>


Je bent een kenner lijkt t wel. Vertel eens. Hoelang gerookt? Hoelang gestopt?
Superfly.
  maandag 10 november 2003 @ 11:38:40 #162
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14519842
quote:
Op maandag 10 november 2003 11:34 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Je bent een kenner lijkt t wel. Vertel eens. Hoelang gerookt? Hoelang gestopt?


Ruim twaalf jaar gerookt. Ong. 30 per dag Halfzware shag en Gauloises Blonde door elkaar. Op de dag dat mijn man en ik 10 jaar getrouwd waren zijn we gezamelijk gestopt. Dat is nu zowat 6 en halve maand geleden.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14519933
quote:
Op maandag 10 november 2003 11:38 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Ruim twaalf jaar gerookt. Ong. 30 per dag Halfzware shag en Gauloises Blonde door elkaar. Op de dag dat mijn man en ik 10 jaar getrouwd waren zijn we gezamelijk gestopt. Dat is nu zowat 6 en halve maand geleden.


Bikkel. . Knap van je! Ik heb gelukkig nooit zoveel gerookt. Hooguit een half pakje Gauloises Blondes per dag.
Superfly.
  maandag 10 november 2003 @ 12:13:43 #164
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14520800
Mijn man en ik rookten met zijn tweetjes 6 pakjes Javaanse Jongens per week weg...En ik dan nog een pakje of 3-4 Gauloises per week
Ik heb dagen gehad dat ik met lunchtijd al een pakje Gauloises had zitten wegpaffen
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14520995
En ik vond 2.5 pakkie shag al veel

Maareh succes allemaal!

Ik ben bijna een treetje hoger!!!!

I have not smoked for Two months, four weeks, one day, 1 hour, 20 minutes and 27 seconds. 1350 cigarettes not smoked, saving ¤ 102,66. Life saved: 4 days, 16 hours, 30 minutes. I will keep it up, but i need your support to make it!!!!!

?? snap hem niet, 2 maanden en 4 weken is toch 3 maanden?

Naja, het zal wel! Ik ga lekker naar de kwartaalstoppers!

Voor de rest veel suc6, ennuh een dag gerookt is een dag niet geleefd

anti-rook modus is hierbij uit

pi_14521009
Ik ben ook maar gestopt met blowen na te zijn gestopt met roken, aangezien ik dat de laatste tijd zo vaak deed dat ik mezelf wel weer roker kon noemen. En het gaat prima, het voelt fijn om nergens meer verslaafd aan te zijn
  maandag 10 november 2003 @ 12:24:19 #167
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_14521061
Sinds Maart 2003 gestopt zonder hulp van pleisters, boekjes, apparaten etc...

En gelukkkig geen centje pijn

Het helpt geen nut!
pi_14521328
quote:
Op maandag 10 november 2003 12:22 schreef Heliospan het volgende:
Ik ben ook maar gestopt met blowen na te zijn gestopt met roken, aangezien ik dat de laatste tijd zo vaak deed dat ik mezelf wel weer roker kon noemen. En het gaat prima, het voelt fijn om nergens meer verslaafd aan te zijn
Tip, blow alleen als iemand anders wat te blowen heeft Ik ben ook gestopt met blowen, vond het gewoon eng worden
pi_14523269
Blowen blijf ik zeker gewoon doen.
Superfly.
pi_14525079
quote:
Op maandag 10 november 2003 13:43 schreef Brick_Top het volgende:
Blowen blijf ik zeker gewoon doen.
Dat lijkt me best riskant!
geniet nooit met mate
pi_14525931
quote:
Op maandag 10 november 2003 13:43 schreef Brick_Top het volgende:
Blowen blijf ik zeker gewoon doen.
Begin dan ook maar weer met roken; 1 jointje staat namelijk gelijk aan 10 sigaretten...
pi_14529156
quote:
Op maandag 10 november 2003 11:25 schreef Spindizzy het volgende:
Hoelang al?

Trouwens, toen ik net gestopt was heb ik erg veel gehad aan deze website. Er wordt uitgelegd hoe nicotineverslaving werkt, welke valkuilen je tegenkomt en hoe die te vermijden. Kennis is macht

Why quit?

Spindizzy, dat is een geweldige (soms ook wel een beetje enge) website!! Wou dat ik die eerder had gevonden!! Een aanrader voor alle stoppers. En weer heel veel thanx, spindizzy!!


geniet nooit met mate
pi_14540171
Als ik nu een peuk had dan trok ik m zo hard mijn longen dat.... dat.... dat.... pfffffffwwww..... .
Superfly.
pi_14549076
quote:
Op maandag 10 november 2003 23:14 schreef Brick_Top het volgende:
Als ik nu een peuk had dan trok ik m zo hard mijn longen dat.... dat.... dat.... pfffffffwwww..... .
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Niet doen

Af, foei en ook niet meer aan denken dat je dat zou doen

pi_14551017
quote:
Op maandag 10 november 2003 15:13 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Begin dan ook maar weer met roken; 1 jointje staat namelijk gelijk aan 10 sigaretten...


Als je er, zoals ik, geen shag bij gooit niet.
Gewoon puur dus.

Five days, 14 hours, 6 minutes and 47 seconds. 44 cigarettes not smoked, saving ¤ 8,94. Life saved: 3 hours, 40 minutes.

pi_14553114
quote:
Op maandag 10 november 2003 12:34 schreef trekdrop het volgende:

[..]

Tip, blow alleen als iemand anders wat te blowen heeft


Nah, stoppen is stoppen
  dinsdag 11 november 2003 @ 14:41:09 #177
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14553543
quote:
Op maandag 10 november 2003 12:22 schreef trekdrop het volgende:
Ik ben bijna een treetje hoger!!!!

I have not smoked for Two months, four weeks, one day, 1 hour, 20 minutes and 27 seconds. 1350 cigarettes not smoked, saving ¤ 102,66. Life saved: 4 days, 16 hours, 30 minutes. I will keep it up, but i need your support to make it!!!!!

?? snap hem niet, 2 maanden en 4 weken is toch 3 maanden?


Nee, wat was je stopdatum? De maandteller gaat op datum. Een maand duurt immers langer dan 4 weken.
quote:
Op maandag 10 november 2003 11:25 schreef Spindizzy het volgende:
Hoelang al?

Trouwens, toen ik net gestopt was heb ik erg veel gehad aan deze website. Er wordt uitgelegd hoe nicotineverslaving werkt, welke valkuilen je tegenkomt en hoe die te vermijden. Kennis is macht

Why quit?


This page cannot be displayed

Groeten en succes iedereen, Eb

Two months, four days, 11 hours, 43 minutes and 51 seconds. 1309 cigarettes not smoked, saving E 212,97. Life saved: 4 days, 13 hours, 5 minutes.

pi_14555917
Two weeks, two days, 6 hours, 58 minutes and 47 seconds. 244 cigarettes not smoked, saving fl 39,10. Life saved: 20 hours, 20 minutes.

[Dit bericht is gewijzigd door Tomaz op 11-11-2003 16:01]

  dinsdag 11 november 2003 @ 16:02:28 #179
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14555952
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 14:41 schreef Eb het volgende:

This page cannot be displayed


Raar, bij mij doen ze het gewoon.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14557088
quote:
Op maandag 10 november 2003 23:14 schreef Brick_Top het volgende:
Als ik nu een peuk had dan trok ik m zo hard mijn longen dat.... dat.... dat.... pfffffffwwww..... .
Niet gedaan. Pff, het is echt zwaarder dan ik dacht. .
Superfly.
  dinsdag 11 november 2003 @ 16:52:12 #181
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14557442
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 16:02 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Raar, bij mij doen ze het gewoon.


Ah, bij mij nu ook. Excuus.
Best wel heftige site.
pi_14575218
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 16:39 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Niet gedaan. Pff, het is echt zwaarder dan ik dacht. .


Kop op! Je bent er bijna!

Eb
I have not smoked for Three months, 21 minutes and 1 second. 1380 cigarettes not smoked, saving ¤ 104,94. Life saved: 4 days, 19 hours, 0 minutes. I will keep it up, but i need your support to make it!!!!!

Yeah!!!!!!


Ben er eindelijk

  woensdag 12 november 2003 @ 12:23:16 #183
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14575265
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 16:52 schreef Eb het volgende:

[..]

Ah, bij mij nu ook. Excuus.
Best wel heftige site.


Ja he....Ik ben me rotgeschrokken van de foto's van die jonge vent die ervan overtuigd was dat alleen oude mensen kanker krijgen.

"Dit is [...] op 33-jarige leeftijd"
"Dit is [...] een half jaar later, een half uur voor hij stierf aan longkanker"

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  woensdag 12 november 2003 @ 12:24:27 #184
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14575296
quote:
Op woensdag 12 november 2003 12:21 schreef trekdrop het volgende:I have not smoked for Three months

Wist je dat degenen die de drie maanden redden het meestal wel blijven volhouden?

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14575358
quote:
Op woensdag 12 november 2003 12:24 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Wist je dat degenen die de drie maanden redden het meestal wel blijven volhouden?


Nee, dat wist ik niet Maar ik had al na een dag het idee dat ik het wel zou redden

Gewoon wezen zwemmen met vrienden, en klussen in "de soos" waar toch ook bijna iedereen rookt... En natuurlijk iedereen vertellen dat je gestopt bent Dat werkt het best Want je wilt natuurlijk geen loser zijn

  woensdag 12 november 2003 @ 12:28:33 #186
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14575408
quote:
Op woensdag 12 november 2003 12:26 schreef trekdrop het volgende:
Want je wilt natuurlijk geen loser zijn
Zeker niet als je ook al iedereen hebt verteld dat het een makkie is
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14575451
quote:
Op woensdag 12 november 2003 12:28 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Zeker niet als je ook al iedereen hebt verteld dat het een makkie is


dat wist ik de eerste dag nog niet
pi_14576735
ben ook bezig met stoppen...

Het valt me opzich mee hoe gemakkelijk ik het kan laten als ik alleen ben..

Maar als er andere mensen roken dan heb ik het er echt wel heel erg moeilijk mee

Who gives a fuck??
  woensdag 12 november 2003 @ 13:22:13 #189
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14576827
quote:
Op woensdag 12 november 2003 13:18 schreef TheNaughty het volgende:
Maar als er andere mensen roken dan heb ik het er echt wel heel erg moeilijk mee
Dat is tijdelijk Je zult merken dat het elke keer iets makkelijker wordt tot je ontdekt dat het je nix meer doet. Ik heb roken bij mij in huis verboden. Als mensen weten dat je dat doet uit zelfbescherming snappen ze dat best hoor.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  donderdag 13 november 2003 @ 12:28:00 #190
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14601281
Speciaal voor TREKDROP die een kwartaal niet gerookt heeft.
Hulde!

Iedereen: doe zoals trekdrop doet

Meer dan 1 jaar gestopt:
Maartena (5 jaar)
Dukhlovi (5 jaar)
Maverick (2 jaar)
corr (1jr)

Meer dan 6 mnd gestopt:
Rulin (7 mnd)

Kwartaalstoppers:
Estranged_Dream (3 mnd)
Doopy-X- (3 mnd)
Leila (3mnd)
Vava (3mnd)
Trekdrop (3mnd)

2 Maanden
Eb

Maand
Syrek
ray_nl

Pupillen (weken)
Doedelzak13
gimme.shelter
Stargazer
Stoopkind
Sorella
timmeeeh
grote_oebiedoebie
Maestrov
BMannien
Lily

Wie volhoudt, komt steeds hoger op de ladder. Wees zo sportief het ook even te melden als je weer bent begonnen.

Wie mee wil doen: lurk even een metertje en laat weten hoe je ervoor staat.

Succes iedereen!
.

pi_14602218
Ik heb gisteren tijdens het uitgaan een paar trekken van een sigaret genomen omdat ik na dik 8 dagen gestopt te zijn wel eens wilde weten wat ik nu eigenlijk miste (dom ik weet het)
Maar ik miste helemaal niks, ik vond het harstikke goor

Moet ik weer van voor af aan beginnen nu trouwens?

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  donderdag 13 november 2003 @ 13:11:38 #192
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_14602258
Eb, gaarne mijn tijd ook aanpassen

I have not smoked for Four months, two weeks, five days, 19 hours, 11 minutes and 58 seconds. 1843 cigarettes not smoked, saving 294,94. Life saved: 6 days, 9 hours, 35 minutes.

  donderdag 13 november 2003 @ 13:15:03 #193
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_14602357
quote:
Op maandag 10 november 2003 15:13 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Begin dan ook maar weer met roken; 1 jointje staat namelijk gelijk aan 10 sigaretten...


wat een gelul, ik gooi 1x in de week mijn waterpijp vol met pure weed of hash, zonder tabak erbij, ben dus niet meer verslaafd aan nicotine
pi_14602499
* DaBeetle zal vanaf morgen als niet roker door het leven gaan!!!!

Gewoon, zonder hulpmiddel... En het gaat me lukkennnnn!!!

The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return!
  donderdag 13 november 2003 @ 13:20:40 #195
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14602523
quote:
Op donderdag 13 november 2003 13:19 schreef DaBeetle het volgende:
* DaBeetle zal vanaf morgen als niet roker door het leven gaan!!!!

Gewoon, zonder hulpmiddel... En het gaat me lukkennnnn!!!


Goed zo Succes...
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14603319
Tnx EB, voel me gevleid!

EN voor de rest, suc6! If i can do it, u all can

3 maanden niet roken, tss. zou er wel bijna een boek over kunnen schrijven En het einde weet ik al: En hij leefde nog lang en gelukkig

pi_14603629
Maar mijn vraag. Ik heb gisteren een paar trekkies genomen om te ervaren wat ik miste na 8/9 dagen afgekickt te zijn, en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik helemaal niks miste

Zien we deze actie door de vingers?

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  donderdag 13 november 2003 @ 13:59:53 #198
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14603716
quote:
Op donderdag 13 november 2003 13:57 schreef nozem het volgende:
Zien we deze actie door de vingers?
Wat mij betreft wel, hoor. Bijna iedereen neemt nog wel een trekje of een sigaretje om het te proberen. Het hoort er een beetje bij. Als het hierbij blijft
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14603970
quote:
Op donderdag 13 november 2003 13:20 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Goed zo Succes...


Senk Joe!!!!
Ach... eigenlijk is t gewoon n kwestie van niet meer doen he. Mn collega's geloven er niet in in elk geval... whahahaa... Geeft me weer extra moed.
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return!
pi_14604201
One week, 15 hours, 5 minutes and 4 seconds. 61 cigarettes not smoked, saving ¤ 12,21. Life saved: 5 hours, 5 minutes.

Al 1 week, stelt echt niets voor.

pi_14604343
quote:
Op donderdag 13 november 2003 14:16 schreef dawg het volgende:
One week, 15 hours, 5 minutes and 4 seconds. 61 cigarettes not smoked, saving ¤ 12,21. Life saved: 5 hours, 5 minutes.

Al 1 week, stelt echt niets voor.


Je rookte dan ook een stuk minder dan ik
Ik ben ongeveer even lang gestopt, maar ik heb al 156 sigaretten niet gerookt
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  donderdag 13 november 2003 @ 14:44:24 #202
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14605027
quote:
Op donderdag 13 november 2003 13:46 schreef trekdrop het volgende:

3 maanden niet roken, tss. zou er wel bijna een boek over kunnen schrijven En het einde weet ik al: En hij leefde nog lang en gelukkig


Hij niet

Ja luitjes, heftigheid.
Maar ik heb nog wel eens zin in een sigaret. En dan hoef ik alleen maar weer even dit kiekje te denken....

  donderdag 13 november 2003 @ 15:11:56 #203
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14605816
quote:
Op donderdag 13 november 2003 14:44 schreef Eb het volgende:
[afbeelding]

Ja luitjes, heftigheid.
Maar ik heb nog wel eens zin in een sigaret. En dan hoef ik alleen maar weer even dit kiekje te denken....


Die foto doet het voor mij ook elke keer
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14627477
Ik vind het zo'een baggerfoto...
En dan dat verhaal van die gozer mijn zijn snuif en pruimtabak.... Daar werd ik helemaal ziek van.....
pi_14630670
quote:
Op donderdag 13 november 2003 14:44 schreef Eb het volgende:
Hij niet

[afbeelding]


pi_14631844
3 W 1 D 19h 10s
¤72,93 saving
455 sigarettes not smoked
pi_14634923
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 11:27 schreef trekdrop het volgende:
Ik vind het zo'een baggerfoto...
En dan dat verhaal van die gozer mijn zijn snuif en pruimtabak.... Daar werd ik helemaal ziek van.....
Ben het helemaal met trekdrop eens. Dit soort fotoos helpt helemaal niet. Daar wordt een mens opstandig van, en dan wil je juist weer gaan paffen!! Geef mij maar een positieve reden om te stoppen!! Werkt veel beter dan die bangmakerijen!!
geniet nooit met mate
pi_14635242
Zoals:

Ik voel me een stuk beter sinds is gestopt ben met roken! Zekerder, mooier, spontaner... eik is alles wel veranderd!

pi_14636752
Zo is t trekdrop, weer helemaal eens. Hopen dat we die rot foto snel kwijt zijn....!!!
geniet nooit met mate
  vrijdag 14 november 2003 @ 17:30:33 #210
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14638400
Gesnopen.

Zo beter? Er zit anders fraaie symboliek in!

pi_14638596
Jaaaaa, goed Eb. Mooi plaatje....
geniet nooit met mate
pi_14656720
Straks met een hoop mensen interland kijken en daarna met zun allen eten......allemaal zonder te roken. Moet weer gaan lukken!!
geniet nooit met mate
pi_14657012
quote:
Op donderdag 13 november 2003 14:21 schreef nozem het volgende:

[..]

Je rookte dan ook een stuk minder dan ik
Ik ben ongeveer even lang gestopt, maar ik heb al 156 sigaretten niet gerookt


Klopt, ik heb nooit veel gerookt.

One week, two days, 16 hours, 39 minutes and 51 seconds. 77 cigarettes not smoked, saving ¤ 15,51. Life saved: 6 hours, 25 minutes.

pi_14675433
Three weeks, 5 hours, 19 minutes and 59 seconds. 318 cigarettes not smoked, saving 50.93 Euri. Life saved: 1 day, 2 hours, 30 minutes.

Gaat lekker vind ik!

pi_14694546
argh, sinds zaterdag ochtend gestopt. zaterdag viel het best mee, zondag viel het ook nog wel mee maar nu op werk een dip van hier tot tokyo. en heb nog sigaretten in m'n tas zitten ook; ruk
pi_14696785
quote:
Op maandag 17 november 2003 11:21 schreef egosho het volgende:
argh, sinds zaterdag ochtend gestopt. zaterdag viel het best mee, zondag viel het ook nog wel mee maar nu op werk een dip van hier tot tokyo. en heb nog sigaretten in m'n tas zitten ook; ruk
Help!!! Je moet geen sigaretten bij je hebben!! Echt niet, daar maak je je het alleen maar moeilijker mee. Die dips zijn echt erg, maar gaan vanzelf weer over....hou vol!!
geniet nooit met mate
pi_14696912
quote:
Op maandag 10 november 2003 08:05 schreef Sorella het volgende:
Two weeks, four days, 20 hours, 19 minutes and 55 seconds. 565 cigarettes not smoked, saving ¤ 35,34. Life saved: 1 day, 23 hours, 5 minutes.

Min dus die ene sigaret van verleden week zondag 8(7


Hoe gaat het met je Sorella? Still going strong??
geniet nooit met mate
pi_14697798
quote:
Op maandag 10 november 2003 11:33 schreef Spindizzy het volgende:
Pas je wel op dat je het jezelf niet te moeilijk maakt door je lijf af en toe nicotine te blijven voeren en het dan weer te onthouden? Je weet dat nicotine met 72 uur uit je lijf is verdwenen? Dus als je dan in het weekend weer een peukje rookt moet je weer opnieuw beginnen met afkicken.

<einde betweterstand>


Bedankt voor de info!

Ik ben inderdaad zo'n af en toe roker. Dus hooguit in de kroeg een paar als de drank rijkelijk vloeit. En dan te bedenken dat ik daar zeker twee keer week kom. Overdag op mijn werk en thuis rook ik niet. Dus ik beschouwde mezelf als niet-roker.

Zit ik ff mis. Onbewust voer ik het nicotinemonster in me zonder dat door te hebben. Want na drie dagen is nicotine op! Dat wist ik niet.

Wat een verschrikkelijke verslaving. En ik rook al jaren zo. Voorheen rookte ik dagelijks.

Vanaf nu dus NOOIT meer!!! Dan maar geen kroeg voorlopig.

pi_14699389
quote:
Op maandag 17 november 2003 12:52 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

Help!!! Je moet geen sigaretten bij je hebben!! Echt niet, daar maak je je het alleen maar moeilijker mee. Die dips zijn echt erg, maar gaan vanzelf weer over....hou vol!!


oh well, sigaretten bij me valt wel mee. meest irritante is dat ik op werk tussen 2 projecten inzit dus weinig te doen heb en dus alle tijd heb om bezig te zijn me niet roken. argh!
pi_14705537
He bah, dat pokkerapport in de Trouw vanmorgen: blijkt meeroken ook heel errug sklecht voor je te zijn. Nou, er wordt in mijn omgeving nogal gerookt!! Is niet goed voor de motivatie om zelf te stoppen....8)7
Weer een hobbel om te nemen:Y
geniet nooit met mate
pi_14706225
Enige tip die ik kan geven is dat je niet het roken moet proberen goed te praten. Toen ik stopte, probeerde ik continu voor mezelf smoezen te verzinnen om me wijs te maken dat roken toch niet zo slecht was en dat iedereen toch wel eens doodgaat enzo. Als je daar eenmaal overheen bent, is het moeilijkste gedeelte voorbij.
pi_14706251
quote:
Op donderdag 13 november 2003 14:44 schreef Eb het volgende:

[..]

Hij niet

[afbeelding]

Ja luitjes, heftigheid.
Maar ik heb nog wel eens zin in een sigaret. En dan hoef ik alleen maar weer even dit kiekje te denken....


Precies. Ik haal dan gewoon het beeld van mijn stervende oma weer voor me en dan gaat die zin snel genoeg over.

Bovendien heb ik er sowieso niet zoveel last van, maar heel af en toe, denk ik er nog wel eens aan.

pi_14706998
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:07 schreef GoodspeeD het volgende:
Enige tip die ik kan geven is dat je niet het roken moet proberen goed te praten. Toen ik stopte, probeerde ik continu voor mezelf smoezen te verzinnen om me wijs te maken dat roken toch niet zo slecht was en dat iedereen toch wel eens doodgaat enzo. Als je daar eenmaal overheen bent, is het moeilijkste gedeelte voorbij.
Je hebt gelijk, niet roken is altijd beter dan wel roken. Maar van zo'n rapport wordt je wat moedeloos...Maarre we zetten gewoon door!
geniet nooit met mate
pi_14711630
blublub.

One week, four days, 21 hours, 35 minutes and 58 seconds. 95 cigarettes not smoked, saving ¤ 19,04. Life saved: 7 hours, 55 minutes.

pi_14722731
Gedwongen door een flinke verkoudheid ben ik weer met de neus op de feiten gedrukt: mijn longen funktioneren niet zo best. Na een rookcaričre van 10 jaar merk ik toch wel wat voor een troep het is. Maar goed, dit merk ik al langer. Ik neem elke dag medicijnen in om weer lekker te kunnen ademen, en als dit elke morgen (en avond na het eten) weer bereikt is dan draai ik voldaan een heerlijk stinkend shaggie. Ik weet dat ik onderhand beter moet weten, ik ben toch echt geen domme jongen, maar ja, dat dampen blijft lokken.
Maar nu is het genoeg! Ik stop ermee! Tenminste, dat neem ik mezelf voor. Ik ben altijd iemand geweest die zegt: 'Als je iets echt wil dan kun je het!' Zo ben ik ook geheel zelfstandig dertig kilotjes kwijt geraakt. Maar toch, met roken lijkt dat toch wat anders.
Maar vandaag begint de strijd opnieuw, ik stop! En ik heb mezelf voorgenomen om me elke maand iets leuks te gunnen als ik het volhou. En ik moet kijken naar mijn toekomst, die ziet er zonder peuk toch echt veel beter uit. Dus, ik moet me niet langer tot de rokers rekenen, ik moet me ook niet bij de anti-rook club aansluiten, zo blijf je bij het onderwerp. Ik wil nooit meer een peuk!

[Dit bericht is gewijzigd door Martin_Jager op 18-11-2003 11:28]

Mark Rutte for President!
pi_14722946
Roken stinkt! Daar ben ik nu naar ruim twee weken wel achtergekomen.
Een paar minuten geleden kwam er een klant langs die van te voren nog even een peuk had gerookt en even zijn verhaal kwam doen bij mijn bureau. Gadverdamme, wat stonk dat. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik dat ook heb gedaan...

Anyways, weer een stukje motivatie erbij om vol te houden

Vraagje, zijn er meerdere mensen die net als ik midden in nacht in paniek wakker worden omdat je droomt dat je een sigaret opsteekt?

Two weeks, three days, 10 hours, 24 minutes and 59 seconds. 348 cigarettes not smoked, saving ¤ 29,99. Life saved: 1 day, 5 hours, 0 minutes.

doe het soms wel, maar ook wel eens niet weet
pi_14723076
Op dit moment precies 3 maanden gestopt na 22 jaar intensief roken (2 a 3 pakjes per dag).
Cold Turkey gestopt en het bevalt goed, alhoewel ik soms wel last heb van de "3 maanden dip".
In het begin is stoppen een hele prestatie en iedereen roemt je etc.
Maar ja, NIET roken is nu normaal geworden, dus het moment dat ik denk: 'ach vooruit... ééntje' is al een keer gepasseerd.
Niet dat ik het van plan ben, maar toch waakzaam blijven op je eigen zwakte!

Uiteindelijk staan die cijfers goed: sinds 17 augustus 4.600 sigaretten niet gerookt = ook nog eens 770 euro.

[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_14723155
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 10:34 schreef ransbal het volgende:

Vraagje, zijn er meerdere mensen die net als ik midden in nacht in paniek wakker worden omdat je droomt dat je een sigaret opsteekt?


Heb ik twee keer gehad... Ik werd helemaal depressief wakker omdat ik weer begonnen was... was errug blij dat het een droom was.

Sowieso regelmatig beroerd en paniekerig geslapen de eerste 2 maanden....

[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_14723548
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:42 schreef gimme.shelter het volgende:
He bah, dat pokkerapport in de Trouw vanmorgen: blijkt meeroken ook heel errug sklecht voor je te zijn. Nou, er wordt in mijn omgeving nogal gerookt!! Is niet goed voor de motivatie om zelf te stoppen....8)7
Weer een hobbel om te nemen:Y
He sterkte he, kop op... Die collega's stoppen vanzelf

Hoe oud was jij eigelijk toen je begon, en stopte?

Ik ben begonnen op mij 13de (denk ik) en 10 jaar later gestopt Maar damn, af en toe wil ik dat ik nooit zo jong begonnen was....

pi_14723762
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 10:42 schreef dolfg het volgende:

[..]

knip

Sowieso regelmatig beroerd en paniekerig geslapen de eerste 2 maanden....


Dit klinkt ook heel erg bekend, ik slaap nog maar een uurtje of 5, daarna lig ik echt klaar wakker in bed en kan ik met geen mogelijkheid de slaap weer vatten
Aan de andere kant, ik heb niet echt last van slaapgebrek, dus ik houd wel lekker veel tijd over
doe het soms wel, maar ook wel eens niet weet
pi_14724258
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 11:00 schreef trekdrop het volgende:

[..]

Hoe oud was jij eigelijk toen je begon, en stopte?

Ik ben begonnen op mij 13de (denk ik) en 10 jaar later gestopt Maar damn, af en toe wil ik dat ik nooit zo jong begonnen was....


Ik was 15. Maar ik denk dat de leeftijd waarop je begint niet zo heel veel uitmaakt, je bent verslaafd of niet. Misschien het enige wat vervelend is is het feit dat ik het niet gewend ben om te gaan stappen zonder een pakje peuken. Ik ben al eerder gestopt geweest voor een half jaar, maar dat bierdrinken zonder sigaretje kon ik toen ook al niet aan wennen. Hopen dat het nu beter gaat.
Mark Rutte for President!
pi_14728031
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 11:00 schreef trekdrop het volgende:

[..]

He sterkte he, kop op... Die collega's stoppen vanzelf

Hoe oud was jij eigelijk toen je begon, en stopte?

Ik ben begonnen op mij 13de (denk ik) en 10 jaar later gestopt Maar damn, af en toe wil ik dat ik nooit zo jong begonnen was....


Ik was 17 toen ik begon, op een vreselijke werkweek van school, waar we alles samen moesten doen. Bah!! En ik vond de eerste sigaret (een Benson&Hedges gelijk errug lekker. En dat heb ik 22 jaar grondig volgehouden....
geniet nooit met mate
pi_14729380
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 13:45 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

Ik was 17 toen ik begon, op een vreselijke werkweek van school, waar we alles samen moesten doen. Bah!! En ik vond de eerste sigaret (een Benson&Hedges gelijk errug lekker. En dat heb ik 22 jaar grondig volgehouden....


Zo weet ik nog wel het eerste shaggie wat ik rookte, tering.... ging bijna "out"... Met herinneren van meer eerste jointje heb ik meer moeite
pi_14732535
Wat ik erg herken zijn al die verhalen over onrustig slapen, veel wakker worden enzo. Weet iemand van de langere stoppers hoe lang dat duurt?? Ik heb ook geen flauw benul wat het niet roken er mee te maken heeft, maar ik lees het zoveel....kan geen toeval zijn!!
geniet nooit met mate
  dinsdag 18 november 2003 @ 16:56:31 #235
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_14733616
Hallo,

er zijn echt momenten dat ik makkelijk niet kan roken... soms een hele dag niet en dan heb ik er geen behoefte aan en vind ik ook andere mensen die wel hebben gerookt stinken (want dat doet het)
Maar mijn probleem is vaak ...
---gezelligheid. Biertje erbij, lekker ouwehoeren en dan een peuk erbij
---na het eten. Dan krijg ik gewoon honger na een sigaret..

*zucht*

hoe zijn andere mensen hiermee omgegaan. Ik val steeds terug in hetzelfde gat!!!

Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_14734007
Precies, dat zijn de twee zwaarste momenten. Bij mij uitgaan met een wijntje en na het eten. Vreeselijk! Je moet het maar gewoon over je heen laten komen, het duurt maar een paar minuten dat je denkt dat je gek wordt van het verlangen naar een sigaret en dan is het weer over....en het gaat iedere dag makkelijker. ben al een keer behoorlijk aangeschoten geraakt ZONDER sigaretten erbij. En t was heeel gezellig!!
geniet nooit met mate
pi_14808431
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:15 schreef gimme.shelter het volgende:
Precies, dat zijn de twee zwaarste momenten. Bij mij uitgaan met een wijntje en na het eten. Vreeselijk! Je moet het maar gewoon over je heen laten komen, het duurt maar een paar minuten dat je denkt dat je gek wordt van het verlangen naar een sigaret en dan is het weer over....en het gaat iedere dag makkelijker. ben al een keer behoorlijk aangeschoten geraakt ZONDER sigaretten erbij. En t was heeel gezellig!!
Tot dusverre werkt het bij mij gewoon door mezelf de vraag te stellen 'Waarom heb je zin in n peuk nu?'. Erg effectief gebleken de afgelopen week, en kmerk ook duidelijk dat ik mezelf die vraag steeds minder hoef te stellen
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return!
  vrijdag 21 november 2003 @ 09:36:32 #238
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14808526
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 16:11 schreef gimme.shelter het volgende:
Weet iemand van de langere stoppers hoe lang dat duurt??
Deze vraag zie ik nu pas Ook hierbij verschilt het eer per persoon, het kan met een week voorbij zijn, bij mij duurde het ruim een maand, bij mijn man een maand of 2. Ook dit is weer een kwestie van uitzitten want uiteindelijk gaat ook dit voorbij
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14808958
ik heb van8 mijn laatste sigaretje gerookt...
  vrijdag 21 november 2003 @ 10:04:54 #240
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_14809044
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 10:00 schreef Babbelzz het volgende:
ik heb van8 mijn laatste sigaretje gerookt...
Goed zo
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_14810336
Ik (als Nietje83 toen nog) mag er weer uit hoor
Ik ben sinds 1,5 maand weer begonnen (sue me)
Whatever you're about to discover we off that.
  vrijdag 21 november 2003 @ 14:50:32 #242
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_14817801
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 10:55 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ik (als Nietje83 toen nog) mag er weer uit hoor
Ik ben sinds 1,5 maand weer begonnen (sue me)
Doos

* Doopy-X- heeft nog iemand rookvrij gemaakt

Schhoonpappa al 45 jaar een verstokte en eigewijze kettingroker, heb hem mijn Carr boek gegeven en hij is al 2 weken clean

pi_14830987
Two weeks, four days, 3 hours, 53 minutes and 46 seconds. 726 cigarettes not smoked, saving ¤ 110,42. Life saved: 2 days, 12 hours, 30 minutes.


Hij gaat nog steeds lekker.

Eerste week een pleister gebruikt, de 8ste dag per ongeluk vergeten en vanaf toen zonder hulpmiddelen.

Gaat nog goed, valt eerlijk gezegd wel mee , eigenlijk.

pi_14831550
M'n broers blijven stug door roken en dat maakt het voor mij behoorlijk frustrerend, ik zie graag dat ze stoppen maar ze roken gewoon door...
pi_14834364
Ik ben zeer stijlvol gestopt; in de rij bij Lowlands. Volgens mij zijn in die drukte juist veel mensen begonnen met roken door de ergernissen. Sindsdien niet 1 moment gehad dat ik snakte naar een sigaret. Had er eigenlijk ook nooit mee moeten beginnen.
pi_14835400
Miss Berkery & ik zijn nu bijna 8 maanden gestopt, en Miss Berkery is nu zwanger.

We zijn dus gestopt omdat we een koter willen en een betere stok achter de deur kan je volgens mij niet hebben. We hebben er geen van beiden echt moeite mee.

Oja, allebei gewoon kouwe kalkoen.

Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_14851974
Gestopt via koudkalkoentje methode en niet gerookt: 2 Years 7 Months 2 Weeks 3 Days Aantal: 24026

sterkte allemaal

Complex problems have simple, easy to understand wrong answers...
pi_14853245
Kwil ffies iedereen die probeert te stoppen met roken suc6 wensen. Zelf rook ik niet, ooit in de brugklas een tijdje geprobeerd maar vond het echt vies.
  zondag 23 november 2003 @ 00:49:48 #249
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_14853961
Ik heb zojuist, een half uurtje geleden mijn laatste sigaret gerookt
laˇrieˇkoek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_14855802
2 weken, 4 dagen, 4 uur, 18 minuten, en 54 seconden niet gerookt
54 euro bespaard
327 sigaretten niet gerookt, en ik leef 1 dag, 3 uur en 15 minuten langer

En ik heb er totaal GEEN moeite meer mee. Niet-roken is inmidddels de normaalste zaak van de wereld geworden, en idd, sigaretten stinken

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_14858055
quote:
Op zondag 23 november 2003 02:20 schreef nozem het volgende:
2 weken, 4 dagen, 4 uur, 18 minuten, en 54 seconden niet gerookt
54 euro bespaard
327 sigaretten niet gerookt, en ik leef 1 dag, 3 uur en 15 minuten langer

En ik heb er totaal GEEN moeite meer mee. Niet-roken is inmidddels de normaalste zaak van de wereld geworden, en idd, sigaretten stinken


Kijk, van dit soort berichten wordt ik nou heel blij op de zondagochtend!! heb zelf last van rokers die het maar onzin en raar vinden dat ik ben gestopt....
geniet nooit met mate
pi_14874651
quote:
Op zondag 23 november 2003 09:46 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

Kijk, van dit soort berichten wordt ik nou heel blij op de zondagochtend!! heb zelf last van rokers die het maar onzin en raar vinden dat ik ben gestopt....


rokers die het maar onzin vinden moet je schoppen
pi_14901521
Gooi mij maar weer van de lijst af, ik kom wel weer terug als ik zeker 1 maand niet 1 sjaggie gerookt heb.
Verleden week 1 sjaggie gerookt op een verjaardag en toen is het mis gegaan

Ik baal als een stekker mogen jullie weten, voel me ongelukkig en slap maar het is niet anders
Eens lukt het me wel

pi_14909240
quote:
Op maandag 24 november 2003 22:02 schreef Sorella het volgende:

Eens lukt het me wel


  dinsdag 25 november 2003 @ 13:02:46 #255
54636 Eb
Le Big Mac
pi_14913774
Welja mensen. Ik doe er maar weer eens een gooi naar. Laat even weten of ik iets gemist heb!

Meer dan 1 jaar gestopt:
Maartena (5 jaar)
Dukhlovi (5 jaar)
Roxxy (2 jaar 7 mnd) *nieuw*
Maverick (2 jaar)
corr (1jr)

Meer dan 6 mnd gestopt:
Rulin (7 mnd)
Berekery & Miss Berkery (8 maanden) *nieuw*

Kwartaalstoppers:
Estranged_Dream (3 mnd)
Doopy-X- (3 mnd)
Leila (3mnd)
Vava (3mnd)
Trekdrop (3mnd)
dolfg (3mnd) *nieuw*

2 Maanden
Eb

Maand
Syrek
ray_nl
Lily
Tomaz *nieuw*

Pupillen (weken)
Doedelzak13
gimme.shelter
Stargazer
Stoopkind
Sorella
timmeeeh
grote_oebiedoebie
Maestrov
BMannien
nozem *nieuw*
DaBeetle *nieuw*
dawg *nieuw*
egosho *nieuw*
Martin_Jager *nieuw*
ransbal *nieuw*
Babbelzz *nieuw*
Kanjer *nieuw*
BloodyLotte *nieuw*
Lariekoek *nieuw*

Wie volhoudt, komt steeds hoger op de ladder. Wees zo sportief het ook even te melden als je weer bent begonnen.

Wie mee wil doen: lurk even een metertje en laat weten hoe je ervoor staat.

Succes iedereen!

Eb's score:
Two months, two weeks, four days, 10 hours, 5 minutes and 38 seconds. 1588 cigarettes not smoked, saving fl 258,25. Life saved: 5 days, 12 hours, 20 minutes.

pi_14914077
I have not smoked for Three months, one week, six days, 1 hour, 15 minutes and 25 seconds. 1575 cigarettes not smoked, saving ¤ 119,81. Life saved: 5 days, 11 hours, 15 minutes. I will keep it up, but i need your support to make it!!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')