quote:Hopelijk wordt het niet te commercieel, maar net commercieel genoeg om weer een beetje ook "overlopers" die nu hardstyle maken weer terug te krijgen.
"Gabbertijd is weer helemaal terug"
Gepost door Arno (Nolius) - vrijdag 24 oktober 2003 @ 11:28 - Bron: TrouwDe gabbertijd is weer helemaal terug. Volgens grote partyorganisatoren en dj's uit de hardcorewereld is er een nieuwe generatie gehuld in Australian trainingspakken en met kale hoofden opgestaan.
Toch is de generatie van nu wat beter georganiseerd dan dat dat in de jaren '90. De muziek is beter en de feesten zijn professioneler. Een van de bekendste feesten is Thunderdome. Dit feest wordt aanstaande zaterdag wederom gehouden in Utrecht en is al uitverkocht.
Irfan van Ewijk, vanaf de eerste editie in 1992 de man achter Thunderdome, zegt te merken dat hardcore groeit. "Het wint weer aan populariteit. Maar gelukkig profileert het zich nu als serieuze dansstroming, niet meer als gimmick."
Gabber werd eind jaren '90 dood verklaard. Artiesten als Dj Paul Elstak en de Party Animals haalden in de hoogtij dagen in 1996 met 'happy hardcore', de commerciële en vrolijke variant van gabber, verscheidene nummer één hits. Gabbers werden echter als gezien als pillenslikkende kale gekken. Dit betekende het einde van de hardcoretijd.
ps. ja ik weet dat sommige mensen die kutmuziek vinden, dus of de kotssmilies even achterweg kunnen blijven
Hoop alleen niet dat je er mee overspoeld word, maar dat zal wel weer (TMF enzo)
quote:ik denk het eerder niet hoor...
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:02 schreef Rhapsody het volgende:
Vind die muziek echt klote, maar goed ieder zijn ding he.Hoop alleen niet dat je er mee overspoeld word, maar dat zal wel weer (TMF enzo)
gabber is trouwens doodgezwegen door de muziekzenders, afgezien van Hakkeh/Bounzz
Kweenie of ik ze nu weer leuk vind. Ik blijf in ieder geval wel bij de hard rock/nu metal en dat soort gedoe
Maarre, van mij mogen ze terugkomen
quote:en why not? van andere meer extremere (lees: hardere) muziekvormen laten ze ook zo goed als niks horen.
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:05 schreef MikeyMo het volgende:gabber is trouwens doodgezwegen door de muziekzenders, afgezien van Hakkeh/Bounzz
quote:ik zeg niet dat ik het erg vind, maar ik reageerde enkel even op die opmerking dat TMF e.d. er niet mee overspoeld moeten worden...
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:06 schreef Tokus het volgende:[..]
en why not? van andere meer extremere (lees: hardere) muziekvormen laten ze ook zo goed als niks horen.
quote:waarom van die pimp outfitjes bij hiphop of die zwarte magie kleding bij hoe noem je het punk?
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:02 schreef SterkStaaltje het volgende:
De muziek ok, maar waarom die campingsmoking? Dat is toch geen gezicht!! Glimmend koppie erboven.
iedere muzieksoort brengt een eigen outfit met zich mee...
Ik wist dat het zou terugkomen..
quote:Helemaal mee eens
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:09 schreef b0ng het volgende:[..]
waarom van die pimp outfitjes bij hiphop of die zwarte magie kleding bij hoe noem je het punk?
iedere muzieksoort brengt een eigen outfit met zich mee...
Maar sjees, hoop niet dat ze met de 'terugkomst' refereren aan die Bounzz-zhit..
Dat is gewoon happy wat terug komt..
..en happy is voor homo's!!!!
quote:Ik denk dat het niet uit te sluiten is
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:12 schreef greatgonzo het volgende:
dammit, nu maar hopen dat het alleen bij die feesten blijft en dat we die takkeherrie niet op de radio horen
Dit is natuurlijk heel globaal, alle andere minder "massale" dancestijlen er buiten gelaten..
quote:Hopelijk wordt het niet te commercieel, maar net commercieel genoeg om weer een beetje ook "overlopers" die nu hardstyle maken weer terug te krijgen.
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:00 schreef MikeyMo het volgende:[quote]
[..]
Een van de bekendste feesten is Thunderdome. Dit feest wordt aanstaande zaterdag wederom gehouden in Utrecht en is al uitverkocht
[..]
[/quote]
hahah...
een feest met +/- 10000 kaarten dat uitverkocht is is commercieel
of te wel.. de scene is allang weer commercieel.. of je het leuk vind of niet
Maar goed, het positieve is dat alle meelopers nu staan te beuQen op Dana dus daar hebben we iig geen last van
dat het weer wat groter wordt vind ik wel leuk zolang het maar niet te groot wordt.
Underground stromingen die commercieel worden zijn bijvoorbaat al gedoemd om te mislukken
underground muziek hoort in de underground, niet op tmf en bij de meelopers
hardcore blijft toch een beetje oer Nederlands, en dat is natuurlijk zeer mooi.
En kleine feestjes zijn er ook zat geweest. Het is alleen wat minder aan de voorgrond geweest dan eerder. Minder kaalkoppen en trainingspakken in het straatbeeld zeg maar.
Overigens bestaat house toch maar uit twee stromingen..?? House/Dance en Hardcore..??
Dat gelul over hardstyle, hardhouse etc is toch gewoon voor jongetjes en meisjes van 18
Vind trouwens wel dat het imago eens wat volwassener mag worden.. Dat lonsdale/australian/kale koppen hoeft van mij niet (meer)
quote:Is er toch ook al? Als ik in een discotheek kom en ze draaien hardcore, zie ik de meest nette gekleden gasten hakken, echt grappig.
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:31 schreef devv05 het volgende:
Vind trouwens wel dat het imago eens wat volwassener mag worden.. Dat lonsdale/australian/kale koppen hoeft van mij niet (meer)
quote:Dat soort gasten moet je ook niet hebben, laat die lekker bij R&B blijven...
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:34 schreef MG-Schutze het volgende:[..]
Is er toch ook al? Als ik in een discotheek kom en ze draaien hardcore, zie ik de meest nette gekleden gasten hakken, echt grappig.
Ik hebzelf ook geen Nikies aan maar ik hak wel als ze het draaien. Ik denk dat als hardcore daadwerkelijk terug komt er een hele grote groep van r&b enzo naar hardcore weer terug komt en da ti shet jammere ervan, van die meelopertjes en die verzieken het.
Maar als je specifiek naar hardcore feesten gaat zie je nog steeds voornamelijk kale koppen, lonsdale, australians en 'gabber-wijfies'... Wel een beetje jammer, ben bang dat de stroming zo nooit echt serieus genomen zal worden..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |