abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 12:00:45 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_14101804
quote:
"Gabbertijd is weer helemaal terug"
Gepost door Arno (Nolius) - vrijdag 24 oktober 2003 @ 11:28 - Bron: Trouw

De gabbertijd is weer helemaal terug. Volgens grote partyorganisatoren en dj's uit de hardcorewereld is er een nieuwe generatie gehuld in Australian trainingspakken en met kale hoofden opgestaan.

Toch is de generatie van nu wat beter georganiseerd dan dat dat in de jaren '90. De muziek is beter en de feesten zijn professioneler. Een van de bekendste feesten is Thunderdome. Dit feest wordt aanstaande zaterdag wederom gehouden in Utrecht en is al uitverkocht.

Irfan van Ewijk, vanaf de eerste editie in 1992 de man achter Thunderdome, zegt te merken dat hardcore groeit. "Het wint weer aan populariteit. Maar gelukkig profileert het zich nu als serieuze dansstroming, niet meer als gimmick."

Gabber werd eind jaren '90 dood verklaard. Artiesten als Dj Paul Elstak en de Party Animals haalden in de hoogtij dagen in 1996 met 'happy hardcore', de commerciële en vrolijke variant van gabber, verscheidene nummer één hits. Gabbers werden echter als gezien als pillenslikkende kale gekken. Dit betekende het einde van de hardcoretijd.

Hopelijk wordt het niet te commercieel, maar net commercieel genoeg om weer een beetje ook "overlopers" die nu hardstyle maken weer terug te krijgen.

ps. ja ik weet dat sommige mensen die kutmuziek vinden, dus of de kotssmilies even achterweg kunnen blijven

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_14101849
Vind die muziek echt klote, maar goed ieder zijn ding he.

Hoop alleen niet dat je er mee overspoeld word, maar dat zal wel weer (TMF enzo)

pi_14101873
De muziek ok, maar waarom die campingsmoking? Dat is toch geen gezicht!! Glimmend koppie erboven.
pi_14101895
voor!!!! dan gaan al die standaard pop-mensen tenminste weer bij de leuke concerten weg om naar gabber muziek te gaan! YEAH!
Carpe diem
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 12:05:46 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_14101957
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:02 schreef Rhapsody het volgende:
Vind die muziek echt klote, maar goed ieder zijn ding he.

Hoop alleen niet dat je er mee overspoeld word, maar dat zal wel weer (TMF enzo)

ik denk het eerder niet hoor...

gabber is trouwens doodgezwegen door de muziekzenders, afgezien van Hakkeh/Bounzz

[..]
pi_14101990
Ik vond die happy hardcore dingen wel leuk "back in the day"

Kweenie of ik ze nu weer leuk vind. Ik blijf in ieder geval wel bij de hard rock/nu metal en dat soort gedoe

Maarre, van mij mogen ze terugkomen

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 oktober 2003 @ 12:06:54 #7
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_14101991
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:05 schreef MikeyMo het volgende:

gabber is trouwens doodgezwegen door de muziekzenders, afgezien van Hakkeh/Bounzz

en why not? van andere meer extremere (lees: hardere) muziekvormen laten ze ook zo goed als niks horen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 12:08:40 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_14102046
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:06 schreef Tokus het volgende:

[..]

en why not? van andere meer extremere (lees: hardere) muziekvormen laten ze ook zo goed als niks horen.

ik zeg niet dat ik het erg vind, maar ik reageerde enkel even op die opmerking dat TMF e.d. er niet mee overspoeld moeten worden...
[..]
pi_14102078
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:02 schreef SterkStaaltje het volgende:
De muziek ok, maar waarom die campingsmoking? Dat is toch geen gezicht!! Glimmend koppie erboven.
waarom van die pimp outfitjes bij hiphop of die zwarte magie kleding bij hoe noem je het punk?

iedere muzieksoort brengt een eigen outfit met zich mee...

vrijdag 24 oktober 2003 @ 12:10:03 #10
65593 MG-Schutze
nordcore cloon :(
pi_14102102
Weet je hoe vet.. eindelijk weer eens wat hardcore in die discotheken ipv r&b etc.

Ik wist dat het zou terugkomen..

pi_14102166
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:09 schreef b0ng het volgende:

[..]

waarom van die pimp outfitjes bij hiphop of die zwarte magie kleding bij hoe noem je het punk?

iedere muzieksoort brengt een eigen outfit met zich mee...

Helemaal mee eens
Bij iedere muziekstijl hoort gewoon bepaalde kleding, dames en auto's
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 12:12:27 #12
17698 nappel
raar menneke..
pi_14102173
Heb vroegah heel wat afgehakt..

Maar sjees, hoop niet dat ze met de 'terugkomst' refereren aan die Bounzz-zhit..
Dat is gewoon happy wat terug komt..
..en happy is voor homo's!!!!

Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 12:12:57 #13
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_14102194
dammit, nu maar hopen dat het alleen bij die feesten blijft en dat we die takkeherrie niet op de radio horen
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_14102210
hak hak in me trainings pak!!!

Zaterdag lekker beuken in de jaarbeurs!!!

pi_14102236
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:12 schreef greatgonzo het volgende:
dammit, nu maar hopen dat het alleen bij die feesten blijft en dat we die takkeherrie niet op de radio horen
Ik denk dat het niet uit te sluiten is
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_14102347
was te verwachten,,, Op chronlogische volgorde: Hardcore, Happy hardcore, Trance, Hardhouse, Hardstyle, en dalijk weer hardcore!

Dit is natuurlijk heel globaal, alle andere minder "massale" dancestijlen er buiten gelaten..

vrijdag 24 oktober 2003 @ 12:20:57 #17
52552 FullySedated
in Technicolor ©
pi_14102431
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:00 schreef MikeyMo het volgende:

[quote]
[..]
Een van de bekendste feesten is Thunderdome. Dit feest wordt aanstaande zaterdag wederom gehouden in Utrecht en is al uitverkocht
[..]

Hopelijk wordt het niet te commercieel, maar net commercieel genoeg om weer een beetje ook "overlopers" die nu hardstyle maken weer terug te krijgen.

[/quote]

hahah...
een feest met +/- 10000 kaarten dat uitverkocht is is commercieel
of te wel.. de scene is allang weer commercieel.. of je het leuk vind of niet

eyes pop - skin explodes - eveybody dead
pi_14102455
beetje raar om dit uit de hoek van ID&T te horen, hun wrijven hun handjes al in elkaar met de $ tekens voor hun ogen

Maar goed, het positieve is dat alle meelopers nu staan te beuQen op Dana dus daar hebben we iig geen last van

dat het weer wat groter wordt vind ik wel leuk zolang het maar niet te groot wordt.

Underground stromingen die commercieel worden zijn bijvoorbaat al gedoemd om te mislukken
underground muziek hoort in de underground, niet op tmf en bij de meelopers

vrijdag 24 oktober 2003 @ 12:21:56 #19
62471 SnookieMJ
Ya Damn Skippy
pi_14102466
muziek is top, mag van mij terugkomen. personen die er bij horen mogen van mij wegblijven, daar heb ik een schurft hekel aan. en ik houd ook van hardstyle dus ik ben geen overloper, daar moet nou maar eens mee opgehouden worden. gabbers zijn waarschijnlijk jaloers dat hardstyle wel geaccepteerd is...
Op vrijdag 17 juni 2005 20:22 schreef Echtwelkloon het volgende:
Ik heb wat pauper lemmings gezien in mijn tijd, maar dit slaat alles. :')
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 12:23:14 #20
65593 MG-Schutze
pi_14102513
Ik hoop echt dat hardcore weer TMF/The Box (of wat was het? Kijk die shit nooit) weer het gaat overnemen en R&B effe wegduwt. Zijn we meteen weer af van die gasten die denken dat ze ruig zijn met goud om hun nek en 2 wijven om zich heen.

hardcore blijft toch een beetje oer Nederlands, en dat is natuurlijk zeer mooi.

pi_14102594
Hardcore is toch nooit doodgeweest. Er zijn altijd wel kleinere en grotere feestjes geweest voor de liefhebbers. Volgens mij hebben ze hier in Utrecht op de Vechtsebanen twee maal per jaar van die happenings.

En kleine feestjes zijn er ook zat geweest. Het is alleen wat minder aan de voorgrond geweest dan eerder. Minder kaalkoppen en trainingspakken in het straatbeeld zeg maar.

Overigens bestaat house toch maar uit twee stromingen..?? House/Dance en Hardcore..??
Dat gelul over hardstyle, hardhouse etc is toch gewoon voor jongetjes en meisjes van 18

pi_14102785
Hardcore is nooit echt dood geweest.... Hoop alleen dat het niet weer zo commercieel wordt als eerst, zoals het nu gaat vind ik het eigenlijk wel prima.. Veel feesten en nieuwe releases zonder dat alle meelopers zich er in gaan mengen maar dat zal nu wel weer gaan komen door dit soort berichten en steeds meer hardcore op TMF en andere bagger zenders dat vast wel weer zal gaan volgen

Vind trouwens wel dat het imago eens wat volwassener mag worden.. Dat lonsdale/australian/kale koppen hoeft van mij niet (meer)

vrijdag 24 oktober 2003 @ 12:34:25 #23
65593 MG-Schutze
pi_14102885
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:31 schreef devv05 het volgende:

Vind trouwens wel dat het imago eens wat volwassener mag worden.. Dat lonsdale/australian/kale koppen hoeft van mij niet (meer)

Is er toch ook al? Als ik in een discotheek kom en ze draaien hardcore, zie ik de meest nette gekleden gasten hakken, echt grappig. Ik hebzelf ook geen Nikies aan maar ik hak wel als ze het draaien. Ik denk dat als hardcore daadwerkelijk terug komt er een hele grote groep van r&b enzo naar hardcore weer terug komt en da ti shet jammere ervan, van die meelopertjes en die verzieken het.
pi_14102946
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:34 schreef MG-Schutze het volgende:

[..]

Is er toch ook al? Als ik in een discotheek kom en ze draaien hardcore, zie ik de meest nette gekleden gasten hakken, echt grappig. Ik hebzelf ook geen Nikies aan maar ik hak wel als ze het draaien. Ik denk dat als hardcore daadwerkelijk terug komt er een hele grote groep van r&b enzo naar hardcore weer terug komt en da ti shet jammere ervan, van die meelopertjes en die verzieken het.

Dat soort gasten moet je ook niet hebben, laat die lekker bij R&B blijven...

Maar als je specifiek naar hardcore feesten gaat zie je nog steeds voornamelijk kale koppen, lonsdale, australians en 'gabber-wijfies'... Wel een beetje jammer, ben bang dat de stroming zo nooit echt serieus genomen zal worden..

pi_14103188
Sinds wanneer waren de gabber-"meelopers" overgestapt naar R&B
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')