quote:Wat voor links sausje? Wat maakt een links sausje beter aan deze bewoordingen?
Op zaterdag 25 oktober 2003 00:09 schreef Ludwig het volgende:[..]
Gaat het om idealen? Volgens mij is dit gewoon populistisch geneuzel. Met een links sausje was het misschien nog te verteren.
Is natuurlijk prima. Maar dit soort niet onderbouwde stemmingmakende teksten is niks anders dan opruierij en bangmakerij. Hij schiet zichzelf in de voet.
quote:Nee, hij draaft niet door, hij heeft volledig gelijk.
Op vrijdag 24 oktober 2003 10:50 schreef Kozzmic het volgende:
Uitspraken van woordvoerder Buitenlandse Zaken in de VVD-fractie Geert Wilders...
[..]Moskeeën afbreken, in één adem van 1 miljoen moslims naar de moskeeën waar jonge mannen worden gerekruteerd voor de jihad naar de dag van de aanslag en spreken over het enorme probleem van moslimfundamentalisme; Geert Wilders is de weg naar mijn mening behoorlijk aan het kwijt raken. Iedereen die denkt dat je met dit soort harde taal de integratie van moslims dichterbij brengt moet mij nu toch maar eens uitleggen hoe je hiermee de moslims zich laat thuisvoelen in Nederland. Of hoe je hiermee moslimfundamentalisme aanpakt. Het enige dat je bereikt is dat je gematigde moslims tegen je in het harnas jaagt.
En waarom is Nederland één van de kwestbaardere landen, is het beleid in Nederland nu zo anders dan in andere landen om ons heen? Ik vind deze uitspraken vallen onder angst en haat zaaien, Wilders doet niets onder voor de paar imams die hij zo verafschuwt. Het is het goed recht als de VVD deze politieke kant op wil, maar ze raakt daarmee in mijn ogen de geloofwaardigheid volledig kwijt.
quote:Als iets daarmee botst zijn het wel dit soort interviews en de maatregelen die hierin genoemd/voorgesteld worden
Hun ondemocratische cultuur botst met de humanistisch-christelijke grondslagen van onze westerse samenleving
quote:Dat is net het hele probleem. Veel moslims waar je niets tegen mag zeggen want anders gaan ze "radicaliseren" (en varianten hierop). Wilders heeft goed gezien dat Nederland op de lange termijn een moslimland dreigt te worden, en vindt dat onwenselijk, net als veel Nederlanders.
Op vrijdag 24 oktober 2003 10:50 schreef Kozzmic het volgende:
Uitspraken van woordvoerder Buitenlandse Zaken in de VVD-fractie Geert Wilders...
[..]Moskeeën afbreken, in één adem van 1 miljoen moslims naar de moskeeën waar jonge mannen worden gerekruteerd voor de jihad naar de dag van de aanslag en spreken over het enorme probleem van moslimfundamentalisme; Geert Wilders is de weg naar mijn mening behoorlijk aan het kwijt raken. Iedereen die denkt dat je met dit soort harde taal de integratie van moslims dichterbij brengt moet mij nu toch maar eens uitleggen hoe je hiermee de moslims zich laat thuisvoelen in Nederland. Of hoe je hiermee moslimfundamentalisme aanpakt. Het enige dat je bereikt is dat je gematigde moslims tegen je in het harnas jaagt.
En zijn conclusie dat het immigratiebeleid strenger moet, en al helemaal voor moslims is eigenlijk de enige juiste.
Om nog maar eens terug te komen op de Marokkaanse criminelen in zowat elke stad in Nederland ... hoewel de politiek tot overgevens toe zal komen met projecten en initiatieven etc ... de afgelopen 30 jaar is wel uitgebreid gebleken dat het niet werkt, en steeds meer mensen worden het zat.
Ik weet wel dat links het onmenselijk zal vinden, maar uiteindelijk is het win-win : Moslims willen graag moslim zijn en de (zwaar klote imo) moslim of arabische identiteit houden ... dat kan prima in een moslimland. Een groot deel van de Nederlanders heeft wel ingezien in welke ontwikkelingsfase de islam zich momenteel bevindt, en wordt er niet mee lastig gevallen.
Wilders heeft tenminste degelijke oplossingen op lange termijn
tja....
[Dit bericht is gewijzigd door Toad op 27-10-2003 23:09]
quote:die trien die lult ook een slag in het rondte
Op maandag 27 oktober 2003 23:07 schreef Toad het volgende:
Wat zei Hirsi Ali nou daarnet? In Nova/Den Haag vandaag? De VVD staat neutraal tegenover de uitspraak van Wilders: "ik zal moskeeën dicht metselen"?
Wie zeurt krijgt een beurt...
quote:Het één heeft zo weinig met het ander te maken.
Op maandag 27 oktober 2003 23:11 schreef the.moderator het volgende:
AEL: " Moslims wacht onderdrukking "
VVD wil moslimscholen hard aanpakkenWie zeurt krijgt een beurt...
Het stemgedrag van moslims in Nederland laat zien dat dat heel divers is, en dat er eigenlijk nauwelijks op islamitische partijen gestemd wordt.
Waar is dan die hele angst op gebaseerd dat 1 miljoen moslims op een radicale moslim partij gaan stemmen om zo Nederland over te nemen ?
Voor een liberaal is Wilders knap kortzichtig.
quote:Ze kregen 2,5% van de stemmen als coalitie met de Belgische PVDA. Dat zou in Nederland voldoende zijn voor ongeveer 4 kamerzetels met de kans om het electoraat explosief uit te breiden bij de volgende ronde.
Op dinsdag 28 oktober 2003 01:00 schreef gelly het volgende:
Als de AEL kon rekenen op veel stemmen van moslims, dan was de AEL in België 1 van de grootste partijen geworden. Ze kregen echter amper stemmen...
quote:Wacht maar tot de Arabische geldgevers de Imams oproepen om hun achterbannen te mobiliseren.
Het stemgedrag van moslims in Nederland laat zien dat dat heel divers is, en dat er eigenlijk nauwelijks op islamitische partijen gestemd wordt.
quote:Abderrahim Achamrouk aan de Openbare hoorzitting gehouden te Rotterdam 20 oktober 2003
Waar is dan die hele angst op gebaseerd dat 1 miljoen moslims op een radicale moslim partij gaan stemmen om zo Nederland over te nemen ?
De AEL verzet zich tegen de gedachte dat iedereen hetzelfde moet zijn. De staat en de autochtone bevolking moeten accepteren dat wij onze grondwettelijke rechten op eigen mening, godsdienst en verenigingen uitoefenen. Wij willen onze eigen identiteit behouden en niet bekneld raken tussen de culturen. De AEL eist daadwerkelijke participatie als gelijkwaardige en inspraak in de samenleving. Wij willen geen tweede rangspositie innemen en afzien van burgerrechten omdat wij, onze manier van kleden of onze moskeen teveel opvallen.
* Zet alvast bier "geitenmelk" en chips "kataif" klaar voor verwachte stormloop op Arab European League.
quote:
Voor een linkse kameraad is * gelly knap kortzichtig.
quote:Idd, toekomstvoorspellingen doen op basis van je eigen denkbeeld en vooroordeel over moslims. Niet echt een realistische kijk op zaken als de huidige tendens heel wat anders laat zien.
Op dinsdag 28 oktober 2003 01:38 schreef the.moderator het volgende:[..]
Wacht maar tot ...
En je hoeft geen kleurtjes te gebruiken om je punt duidelijk te maken, ik ben niet achterlijk.
quote:Ik wist niet dat je iets tegen rood had?
Op dinsdag 28 oktober 2003 01:44 schreef gelly het volgende:En je hoeft geen kleurtjes te gebruiken om je punt duidelijk te maken, ik ben niet achterlijk.
quote:Hoe kan er al een tendens zijn als de AEL nog niet op de kieslijst staat?
Op dinsdag 28 oktober 2003 01:44 schreef gelly het volgende:Idd, toekomstvoorspellingen doen op basis van je eigen denkbeeld en vooroordeel over moslims. Niet echt een realistische kijk op zaken als de huidige tendens heel wat anders laat zien.
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 01:48 schreef the.moderator het volgende:[..]
Hoe kan er al een tendens zijn als de AEL nog niet op de kieslijst staat?
quote:
BRUSSEL/ANTWERPEN - Dyab Abou Jahjah, de voorman van de Arabisch Europese Liga (AEL), heeft zondag bij de verkiezingen voor de Belgische Senaat een score gehaald van 0,6 procent. Hij toonde zich daarover zondagavond "lichtelijk ontgoocheld".
Met deze uitslag blijft de AEL-voorman ver onder de kiesdrempel van 5 procent. De liga nam samen met de extreemlinkse PVDA onder de naam Resist deel aan de Belgische verkiezingen. Alleen voor de Senaat deed Abou Jahjah in heel Vlaanderen mee. Voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers deed Resist alleen mee in de provincie Antwerpen. Ook daar bleef de nieuwe partij onder de kiesdrempel van 5 procent.
En dan is de AEL in België nog een stuk actiever en bekender dan in Nederland.
Dus hoe je bij die 2,5% komt ?
quote:Dat was de uitslag voor Antwerpen. Jij noemt de tegenvallende Senaatsverkiezingen voor Vlaanderen.
Op dinsdag 28 oktober 2003 01:54 schreef gelly het volgende:En dan is de AEL in België nog een stuk actiever en bekender dan in Nederland.
Dus hoe je bij die 2,5% komt ?
België heeft geluk dat het een kiesdrempel heeft van 5%, dat zou Nederland ook moeten hebben.
quote:Ik zou me meer zorgen maken over de grote aanhang van extreem-rechts in België. Dat is namelijk een reëel probleem.
Op dinsdag 28 oktober 2003 02:15 schreef the.moderator het volgende:[..]
Dat was de uitslag voor Antwerpen. Jij noemt de Senaatsverkiezingen voor Vlaanderen.
België heeft geluk dat het een kiesdrempel heeft van 5%, dat zou Nederland ook moeten hebben.
quote:Ik denk dat Nederland met minimaal 920.000 moslims ook een probleem heeft. In heel Italië zijn minder moslims dan in Nederland. De AEL richt zich in Nederland specifiek op de 2e en 3e generatie en dat kan een belangrijke aanhang opleveren. De AEL heeft zich niet voor niets na België nu ook in Nederland met de migrantenproblematiek bemoeit.
Op dinsdag 28 oktober 2003 02:17 schreef gelly het volgende:Ik zou me meer zorgen maken over de grote aanhang van extreem-rechts in België. Dat is namelijk een reëel probleem.
quote:Er wonen op het moment 295.000 marokkanen in ons land. 1e + 2e generatie. Vrouwen, kinderen, bejaarden. Dat is 1,8 % van de nederlandse bevolking. Slechts een deel daarvan mag stemmen. Ga je er vanuit dat iedere stemgerechtigde marokkaan moslim is, en ook nog een radicale moslim die AEL stemt, dan nog kunnen ze amper een kamerzetel bemachtigen. Beangstigend hoor.
Op dinsdag 28 oktober 2003 02:27 schreef the.moderator het volgende:[..]
Ik denk dat Nederland met minimaal 920.000 moslims ook een probleem heeft. In heel Italië zijn minder moslims dan in Nederland. De AEL richt zich in Nederland specifiek op de 2e en 3e generatie en dat kan een belangrijke aanhang opleveren. De AEL heeft zich niet voor niets na België nu ook in Nederland met de migrantenproblematiek bemoeit.
quote:Even de feiten over Belgie (waar je foutief aan refereert):
Op dinsdag 28 oktober 2003 01:00 schreef gelly het volgende:
Als de AEL kon rekenen op veel stemmen van moslims, dan was de AEL in België 1 van de grootste partijen geworden. Ze kregen echter amper stemmen...Het stemgedrag van moslims in Nederland laat zien dat dat heel divers is, en dat er eigenlijk nauwelijks op islamitische partijen gestemd wordt.
- AEL ging samen met de PvdA (belze commies), dus in principe was het geen moslimpartij ... misschien een verklaring voor de weinige stemmen, en waarom Jahjah nu wel een moslimpartij begint.
- Vergeten door de heisa, maar in het Brusselse halen andere islamitische partijen meer stemmen als bijvoorbeeld de groenen.
quote:Het het Belgische volk wat eenkenniger, is het etiket extreem rechts gauw geplakt of wordt een deel van de ingezetenen daadwerkelijk racistisch en geweldadig bejegend?
Op dinsdag 28 oktober 2003 02:17 schreef gelly het volgende:[..]
Ik zou me meer zorgen maken over de grote aanhang van extreem-rechts in België. Dat is namelijk een reëel probleem.
Geert Wilders komt niet meer voor in het stuk ondanks zijn Belgisch aandoende naam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |