abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 10:44:19 #26
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14099635
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 10:39 schreef Z het volgende:

[..]

En heb je ook wat van Sentidoh?

Sentridoh, bedoel je? Nee. Ik heb er wel het een en ander van gehoord, was er niet echt van onder de indruk, maar dat kan wellicht ook komen doordat ik er niet echt voor ben gaan zitten. None of your goddamn business was nog ooit een radiohitje op Kink FM, geloof ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 24-10-2003 11:16]

vrijdag 24 oktober 2003 @ 10:45:41 #27
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14099662
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 10:42 schreef ranja het volgende:

[..]

Ja, in elk geval hun album 'Vs. Helmet', met daarop briljante muziekstukjes als het hitje Gimme indierock en Vampire. Ook 'III' is erg goed. Wat daarvoor zit is meer voor de ervaren luisteraar en bevat af en toe meer geluidscollages dan liedjes. Al staat op een van die oude albums wel het orgineel van Healthy sick, door Bettie serveert onherkenbaar gecovered.
Na 'Vs. Helmet' zijn ze voor mij wat minder interesant geworden, eerst werd het meer 'algemene alto' (Bakesale) terwijl later ook de scheidslijn tussen Sebadoh en Sentridoh ging vervagen.

Ik zal hier ook maar m'n voordeel mee doen, kende Vs. Helmet nog niet zo heel goed.
pi_14099715
cLOUDDEAD is dus Why? + Doseone + odd nosdam
quote:
Three artists, ignoring the rules and doing what comes naturally without care to style or sales, cLOUDDEAD is the avant hiphop coalition of Doseone, why?, and odd nosdam. Their schizophrenic compositions, uninhibited vocal stylings, ambient soundscapes, and polished live show have both impressed and baffled. Life Sucks Die has said their work is "as close as you can get to a description of what doing whippets sounds like." Skater kids claim them as one of their own. Indie kids hear rock's future in their music. Hiphop heads debate is it or isn't it, and all the while cLOUDDEAD blazes forward without a map or a care. Not just a meeting of the minds, but a blending of three individuals into a new entity, cLOUDDEAD is Mush's most abstract experiment of word and sound.
Gelukkig wordt er deze week gestort, kan ik even naar Get om Sebodah en Sentridoh te beluisteren!
Aldus.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 12:13:19 #29
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14102207
Een van mijn favoriete releases uit 2003 is trouwens de debuut-EP van de band TV on the Radio, Young Liars. En nog even afgezien van de schaamteloze plug, hier is een hilarische Q&A met een van de bandleden.
quote:
Q: What are your fellow band members' most irritating habits?
Tunde Adibimpe: Are you trying to get me killed? We have shows to do.
pi_14106212
hm ja ik had geloof ik die EP van tv on the radio gedownload.... klonk lekker, al zou ik er niet zo gauw iets van kopen. van sebadoh ken ik alleen harmacy en bakesale maar ik vond bakesale ook echt beter

oh en room on fire deed mij ook weinig itt is this it... maar ik heb er ook maar 1 keer naar geluisterd. vond 12:51 wel aardig (die had ik al wat vaker opgezet). gaat er nog iemand naar hun concert? ik wacht wel weer een paar albums tot de hype over is en ze weer gewoon in de paradiso kunnen staan....

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_14106575
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 14:32 schreef MadScientist het volgende:
ik wacht wel weer een paar albums tot de hype over is en ze weer gewoon in de paradiso kunnen staan....
Dat had ik ook bedacht. Ik heb het ook niet zo op die bierhal...
Aldus.
pi_14110755
gaan er nog mensen naar kashmir?
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 17:36:45 #33
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14110857
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:31 schreef MadScientist het volgende:
Waar en wanneer?
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 17:48:53 #34
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_14111057
Cool, een indie topic
quote:
Ik ga naar Kashmir, in de Melkweg. Ken die nieuwe plaat nog niet, weet iemand of dat wat is?

Thermals staan btw binnenkort in de Vera, groningen (ergens anders ook nog?). Zit nog een beetje te twijfelen of ik daar naartoe ga, is voor mij een paar uur reizen en dat optreden zal waarschijnlijk met een klein halfuurtje wel bekeken zijn, denk ik...

vrijdag 24 oktober 2003 @ 17:52:02 #35
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_14111116
Trouwens, een gave nieuwe plaat is die van The Decemberist, luister naar een mp3 van The Soldiering Life (via Kill Rock Stars) en dan ben je natuurlijk meteen verkocht!

vrijdag 24 oktober 2003 @ 17:58:56 #36
20720 brother52
Dus..........
pi_14111242
quote:
Waarschijnlijk wel, op 14 november in vera
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 22:04:19 #37
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14116368
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:52 schreef dr_diablos het volgende:
Trouwens, een gave nieuwe plaat is die van The Decemberist, luister naar een mp3 van The Soldiering Life (via Kill Rock Stars) en dan ben je natuurlijk meteen verkocht!

[afbeelding]

Ik heb de nieuwe CD nog niet gehoord, maar Castaways and Cutouts draait al enige maanden overuren in mijn CD-speler.
En de Melkweg is me toch iets te onpraktisch... Treedt Kashmir ook nog ergens anders op?
pi_14120680
Naar aanleidin van een Pitchfork review luister ik naar de nieuwe van The Shins - 'Chutes Too Narrow'

Ik ken de eerste CD niet 'Oh, Inverted World' overigens. Ik vind het wel een leuk CD-tje, op de één of andere manier klink het wat retro, maar weet nog niet retro wat. Het is ook een behoorlijk vrolijk/melancholisch cd-tje, en dat is wel lekker in de herfst.

Ik vind die CD van The Decemberists eigenlijk niet zo leuk, maar dat is persoonlijk natuurlijk...

Aldus.
pi_14126596
Gisteren bij CD-presentatie van Lawn geweest in Vera. Ziet goed uit voor die jongens. Nieuwe plaat hebben ze meer een eigen (minder standaard postrock) smoel gekregen. Wel tof dat Anneke van Giersbergen die een track meedoet op de CD de moeite genomen had af te reizen naar Groningen om het daar ook te zingen. Vera was aardig gevuld overigens. 300 man of zo schat ik. Zal wel ff wennen zijn voor ze om vanavond voor 20 man in de Koornbeurs in Delft te staan. Als je in de buurt woont, zou ik zeker even gaan kijken.
pi_14126785
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:48 schreef dr_diablos het volgende:
Thermals staan btw binnenkort in de Vera, groningen (ergens anders ook nog?). Zit nog een beetje te twijfelen of ik daar naartoe ga, is voor mij een paar uur reizen en dat optreden zal waarschijnlijk met een klein halfuurtje wel bekeken zijn, denk ik...
Ga er wel ff naartoe, jammer dat ze korte showtjes geven maar wel logisch. En besides, na 10 Thermal liedjes ben je toch al zo hyperactive dat je er eigenlijk ook niet meer nodig hebt.
yankee charlie dinges
pi_14127861
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:16 schreef hyperfuzz het volgende:

[..]

Ga er wel ff naartoe, jammer dat ze korte showtjes geven maar wel logisch. En besides, na 10 Thermal liedjes ben je toch al zo hyperactive dat je er eigenlijk ook niet meer nodig hebt.

Misschien hebben ze ondertussen weer wat nieuw materiaal... Ze zijn al weer aardig lang aan het touren . Ik had trouwens ergens gelezen dat ze de volgende cd van rustiger aan wilde doen, dat zou jammer zijn natuurlijk.
Aldus.
  zondag 26 oktober 2003 @ 19:56:03 #42
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_14160778
Ook grappig, Pitchfork over het tourschema van Interpol, dit zijn telkens de haedlines van de berichten hierover.
quote:
- Interpol plan 15 more U.S. dates for massive world tour
- Interpol drummer hospitalized, band expands tour anyway
- Interpol announce still more tour dates
- Interpol Adds North American Leg to Ridiculously Extensive World Tour
- Interpol touring in September
- Interpol To Record Soph-- Oh Wait, It's Just More Tour Dates
- Interpol plan East Coast dates
- Interpol won't stop touring
Aldus.
pi_14164321
pitchfork heeft sowieso vaak grappige headlines en sub-kopjes... vaak lees ik ook die kopjes over mij onbekende bands vanwege die kopjes
pi_14190394
Even een leuk Internet Radiostation pluggenn. Ik luister op m'n werk veel naar Soma FM. Daar kom je via www.shoutcast.com en dan bij 'Comprehensive Genre List' list kies je 'college' en dan staat redelijk bovenaan ' SomaFM presents: Indie Pop Rocks' . Je kan er ook via http://somafm.com/recent/?indie komen. Ze doen ook shows, maar die mis ik altijd wegens het tijdverschil. Maar iig goede playlisten en veel afwisseling, en ze draaien alles, dus niet specifiek de singles.
Aldus.
pi_14193446
Ik zou graag van dit topic gebruik maken om de nieuwe cd van I am Kloot te promoten. Heeft iemand deze cd al geluisterd?
Black out the windows, it's party time!
pi_14193625
ja mooi klooten plaatje
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 12:45:18 #48
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_14194667
Is Grant Lee Buffalo indie genoeg om hier genoemd te worden?

zo ja, bij deze: wat een band gister Copperopolis geluisterd, wordt gezien als hun minste album maar daar staan ook een paar prachtsongs op

De Narcis van Gabon
  woensdag 29 oktober 2003 @ 09:46:07 #49
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_14214941
Cool topic! Mijn favoriete bands in dit straatje momenteel: The Thermals, The Strokes, BRMC, Pretty Girls Make Graves.

Ik vind, na een paar keer luisteren, de nieuwe Strokes toch wel erg te gek, net als de nieuwe BRMC overigens. Veel mensen doen beide platen af als meer van hetzelfde, maar dan minder goed. Hier beni k het uiteindelijk toch niet mee eens. Beide platen zijn toch behoorlijk anders dan het debuut.

En dan The Thermals, 28 november in de Vera! Jemig, wat heb ik daar een zin in zeg!

Nog een tip. Domino Records heeft ivm het 10 jarig bestaan een verzamelaar uit, World Of Possibility, Domino´s 10th aniversary. Deze is in zn geheel te beluisteren op de luisterpaal van www.3voor12.nl
Erg de moeite waard.

Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  woensdag 29 oktober 2003 @ 10:19:50 #50
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14215645
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 09:46 schreef green_machine het volgende:
Cool topic! Mijn favoriete bands in dit straatje momenteel: The Thermals, The Strokes, BRMC, Pretty Girls Make Graves.
Pretty Girls Make Graves is ook een veelgedraaide band in huize Grobbel sinds hun overrompelende debuutplaat Good Health van vorig jaar... Nieuwe plaat The New Romance is wat minder direct, maar bij meerdere draaibeurten kom je er toch wel achter dat het achter die muur van dwarsliggende gitaarpartijen het toch een behoorlijk ingenieuze plaat blijkt te zijn.
Good Health vind ik als album wel ietsje beter (ook wat explosiever en korter, wat het een goede plaat maakt om je weer in een goed humeur te krijgen in een zo kort mogelijke tijd), The New Romance heeft de sterkere songs (This is our Emergency, vooral ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')