Ik ben 16, en heb zoals de meesten hier zeggen eerst de standaard producten gebruikt die in de winkel verkrijgbaar waren. (Nivea spul, clearasil ect). Dat was toen ik 13 was, na een jaar of 2 kreeg ik serieus problemen door die puisten. Me'n zelf vertrouwen was 0 durfde nergens heen, op straat dacht ik dat iedereen me aan zat te kijken enzo. Toen ik bijna 15 was werden deze problemen groter.. Ik at bijna niets meer aleen nog groente en ruim 3 liter water per dag.
Toen ik in 2 maand ruim 20 kilo af gevallen was moest ik van me ma naar de dokter, toen vroeg de dokter waarom ik niets meer had, en vertelde hem over de puistjes enzo. Toen kreeg ik eerst 5% benzohyperoxide hydrogel, dit werkte echt super en een maand later had ik echt geen puistjes meer! Maar al snel kreeg ik ze weer. Ik ging weer naar de huisarts en nou kreeg ik 10% mee van het benzohyperoxide hydrogel spul. Deze gebruik ik nu ruim 1,5 jaar en tot een half jaar geleden werkte het goed had bijna nergens iets zitten.
Aleen de laatste 5 maanden heb ik ze weer in hele erge mate, zit dr bijna helemaal onder. Me'n huid is vuur rood, prikt, en het is super droog. Nu heb ik een paar maand een vriendin en als ik bij haar ben, of ik loop met haar in de stad dan schaam ik me dood.
Iemand tips wat ik het beste kan doen, ik zit er serieus mee, nu las ik ergens iets over minocin pilletjes, die je na de benzohyperoxide stap kreeg.
Ga morgen gelijk de dokter ff bellen.
Nu mijn vraag: minocin vragen bij de dokter of gelijk aan de Roaccutane?
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 24-10-2003 17:24]
quote:Thja, heb er wel 's aan gedacht om ze weg te branden met een aansteker (ben soms erg hopeloos) maar dat heb ik toch maar gelaten..
Op donderdag 23 oktober 2003 21:45 schreef _The_General_ het volgende:
het beste werkt...
.... kop eraf, nergens last meer van
quote:Je leeft zeker nog in je WO2 tijd
Op donderdag 23 oktober 2003 21:45 schreef _The_General_ het volgende:
het beste werkt...
.... kop eraf, nergens last meer van
quote:Ik weet hoe je je voelt, ik heb ze niet heel erg, maar ik voel me er ook erg onzeker over. Maar jij hebt in ieder geval een vriendin, dus dat laat al zien dat je niet onaantrekkelijk bent. Ik heb er geen, dus trek je conclusies. Maargoed, niet gelijk aan de Roaccutane, want het schijnt zeer ongezond te zijn.... Veel bijwerkingen en smerig spul. Dus alleen als laatste redmiddel...
Op donderdag 23 oktober 2003 21:44 schreef Doagere het volgende:
Ik ben 16, en heb zoals de meesten hier zeggen eerst de standaard producten gebruikt die in de winkel verkrijgbaar waren. (Nivea spul, clearasil ect). Dat was toen ik 13 was, na een jaar of 2 kreeg ik serieus problemen door die puisten. Me'n zelf vertrouwen was 0 durfde nergens heen, op straat dacht ik dat iedereen me aan zat te kijken enzo. Toen ik bijna 15 was werden deze problemen groter.. Ik at bijna niets meer aleen nog groente en ruim 3 liter water per dag.
Toen ik in 2 maand ruim 20 kilo af gevallen was moest ik van me ma naar de dokter, toen vroeg de dokter waarom ik niets meer had, en vertelde hem over de puistjes enzo. Toen kreeg ik eerst 5% benzohyperoxide hydrogel, dit werkte echt super en een maand later had ik echt geen puistjes meer! Maar al snel kreeg ik ze weer. Ik ging weer naar de huisarts en nou kreeg ik 10% mee van het benzohyperoxide hydrogel spul. Deze gebruik ik nu ruim 1,5 jaar en tot een half jaar geleden werkte het goed had bijna nergens iets zitten.Aleen de laatste 5 maanden heb ik ze weer in hele erge mate, zit dr bijna helemaal onder. Me'n huid is vuur rood, prikt, en het is super droog. Nu heb ik een paar maand een vriendin en als ik bij haar ben, of ik loop met haar in de stad dan schaam ik me dood.
Iemand tips wat ik het beste kan doen, ik zit er serieus mee, nu las ik ergens iets over minocin pilletjes, die je na de benzohyperoxide stap kreeg.
Ga morgen gelijk de dokter ff bellen.
Nu mijn vraag: minocin vragen bij de dokter of gelijk aan de Roaccutane?
quote:Mja dat is het ook, heb alle middeltjes wel gehad voor de rest aleen minocin en dat roaccutane niet.. Schaam me dood als ik in de stad loop met haar, das zo k*t he
Op donderdag 23 oktober 2003 21:47 schreef GuitarMaistro het volgende:[..]
Ik weet hoe je je voelt, ik heb ze niet heel erg, maar ik voel me er ook erg onzeker over. Maar jij hebt in ieder geval een vriendin, dus dat laat al zien dat je niet onaantrekkelijk bent. Ik heb er geen, dus trek je conclusies. Maargoed, niet gelijk aan de Roaccutane, want het schijnt zeer ongezond te zijn.... Veel bijwerkingen en smerig spul. Dus alleen als laatste redmiddel...
Misschien klinkt dit verhaal als een reclameboodschap van de televisie maar het werkt echt!!
ff gegooled en heb dit gevonden:
[Dit bericht is gewijzigd door Mr_Knoxville op 23-10-2003 22:00]
quote:Het werkt heel goed ja maar met al die bijverschijnselen ....
Op donderdag 23 oktober 2003 21:55 schreef Mr_Knoxville het volgende:
Het wonder minder wat jij en alle andere mensen zoeken is: ROACUTANE alle op recept van een specefieke huidarts te krijgen. Maar ik vraag me af of zo iemand het jou zou geven omdat het misschien wel jeugdpuistjes zijn en het vanzelf wel over gaat (al vraag ik me dat af als je het zo erg hebt) ik had er chronisch last van in mijn gezicht, op mijn rug en borst en het is na het slikken van dat medicijn voor, ik lieg niet, 100% verdwenen, als een wonder!! Nadat ik het gebruikt hebt en het helemaal weg was heb ik het een vriend van me ook aangeraden en bij hem is het ook 100% weg. 'Misschien klinkt dit verhaal als een reclameboodschap van de televisie maar het werkt echt!!
ff gegooled en heb dit gevonden:
quote:klopt, droge huid, vervellen, last van fel licht, dat zijn de directe lichamelijke gevolgen, geestelijke klachten kunnen ook voorkomen. Ik heb last gehad van geestelijk klachten maar of dat aan dat medicijn lag is natuurlijk maar helemaal de vraag.
Op donderdag 23 oktober 2003 21:57 schreef Antagonist het volgende:[..]
Het werkt heel goed ja maar met al die bijverschijnselen ....
Laat je goed informeren
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=14798
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=17802
Overigens alleen op doktersvoorschrift te verkrijgen, en ik had het van de dermatoloog (volgens mij zijn huisartsen niet erg genegen dit middel voor te schrijven omdat het redelijk 'heftig' is)
Overgevoeligheid voor licht , geen eetlust , vreselijk geprikkeld tot aggressief na inname medicijnen , depressief en meer van dat soort dingen die je in de omgang merkt.
Doordat ze iedereen verrot schold werd ze er ook hardstikke onzeker van en ze werd er al paranoia van, als ze die medicijnen had genomen was iedereen tegen haar, maakt niet uit wat je zei en als het dan uitgewerkt was had ze spijt en begon ze te huilen.
Emotioneel wordt je er een wrak van int begin
Bij mij heeft het geholpen voor 80% ofzo. Als ik stop met het gebruik dan komt het razendsnel terug. En verder geen bijverschijnselen.
quote:het probleem van acne is dat het van binnenuit komt, een te hoog talg percentage is vaak de oorzaak, middeltjes die je op je huid smeert kunnen even helpen maar zodra je ermee stopt komt het weer terug
Op donderdag 23 oktober 2003 22:17 schreef Maxster4th het volgende:
Ik gebruik het merk "Zarqa". Dat is een flesje met een vloeistof (soort water) en dat breng je met een wattenschijfje op. En dan veeg je over je gezicht en veeg je alle "troep" eraf (2 x daags).
Flesje kost 6 euro (3a4 weken gebruiken) en te koop bij lokale "reformzaak".Bij mij heeft het geholpen voor 80% ofzo. Als ik stop met het gebruik dan komt het razendsnel terug. En verder geen bijverschijnselen.
quote:Het lijkt me eerder dat die mensen zelfmoord pleegden omdat ze radeloos waren. Als ik zo de reactie teruglees over dat wegbranden dan kan ik me er wel iets bij voorstellen dat mensen met ernstige acné behoorlijk depressief kunnen worden. Het medicijn is niet de oorzaak van hun dood, maar het medicijn tegen de ziekte die hun depressie (en wellicht dus dood) veroorzaakte. Gewoon een verkeerde conclusie imho.
Op donderdag 23 oktober 2003 22:02 schreef Mr_Knoxville het volgende:
roacutane negatief in het nieuws:http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=14798
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=17802
quote:Ik weet niet hoe oud jij bent, maar 1 ding weet ik zeker, jij zit niet meer op de middelbare school. Ik ben de enigste in de klas (en misschien wel van de bovenbouw, met een paar andere) die zoveel puisten heeft. Dan zijn er een stuk of 2 of 3 leerlingen die gewoon een paar kleine puistjes hebben (3 op de kaaklijn ofsow) en dan zijn er nog 2 of 3 leerlingen die heel af en toe eens 1 puistje ergens hebben.
Op donderdag 23 oktober 2003 21:48 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Wat ook helpt is bedenken dat vrijwel iedere puber die dingen krijgt, het hoort er nu eenmaal bij op die leeftijd. Je zult dus ook niet dusdanig opvallen dat er reden is tot uitlachen of iets dergelijks, mocht dit wel gebeuren, dan moet je jezelf maar voorhouden dat die mensen waarschijnlijk zelf heel veel puistjes hebben gehad en door onzekerheid nu maar anderen uitlachen. Pesten doet men doorgaans uit eigen onzekerheid, en om die te overkappen, proberen ze zich stoer op stellen waardoor ze zelf niet 'geraakt' kunnen worden. Het zou een verspilling van tijd zijn om dat soort mensen aandacht te gunnen.
Een echt wondermiddel is er ook niet zozeer, wat wel blijkt uit de vele topics die hierover gaan.
[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 24-10-2003 12:24]
quote:Heb ik geprobeerd. Werkt redelijk maar laat wel littekens achter...
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[afbeelding]
quote:
Laserbehandeling tegen acneUitgegeven: 24 oktober 2003 09:56
LONDEN - Waren eerst nog zalfjes, crèmes en antibiotica nodig voor de behandeling van acne, nu kan het volgens onderzoekers ook met een pulserende laser. Britse artsen van het Hammersmith Hospital in Londen deden een onderzoek naar de uitwerking van laser op acnepatiënten. De resultaten worden zaterdag in het medisch tijdschrift The Lancet gepubliceerd.
Het onderzoek wees uit dat acne na een laserbehandeling ruim drie maanden wegblijft. Van de 41 mensen die aan het onderzoek meededen werden er 31 met laser behandeld en kregen er tien een 'nepbehandeling'. Bij de mensen die met laser waren behandeld bleek dat na drie maanden de acne met de helft was afgenomen, terwijl bij de tien anderen niets veranderd was.
Tieners
Acne komt voornamelijk bij tieners voor, maar ook volwassenen kunnen er last van hebben. De aandoening wordt veroorzaakt door een bacterie in poriën van de huid die daar een ontsteking veroorzaakt. Volgens het onderzoek doodt de laser deze bacteriën.
De behandeling is pijnloos en duurt slechts 10 minuten. De laser richt zich met korte pulsen van 0,3 milliseconde op rode bloedcellen. De behandeling werd al eerder gebruikt tegen moedervlekken, rimpels en acne-littekens. De artsen wijzen er wel op dat het geen genezing is, maar een behandeling, die elke drie maanden moet worden herhaald.
Een hoge dosis vitamine B5 is een oplossing die bij veel mensen internationaal gezien succes heeft. (Op Fok hebben maar weinig dit geprobeerd, maar internationaal gezien relatief een stuk meer.)
Dat docters dit niet voorschrijven komt o.a. omdat ze het effect van B5 op acne gewoon meestal niet kennen, omdat het niet valt onder medicijn etc.
Meer info over B5:
http://www.b5supplements.com/General-B5-Questions-Acne-Prevent.html
http://b5foracne.vze.com/
http://www.freewebs.com/krg/b5.html (mijn eigen homepage)
quote:Heb dit middel 3 jaar geleden voor het eerst gebruikt, hiel uiteraard niet en toen ik zeer depri weg viel uit de samenleving en zoveel af viel naar de dokter geweest e.d. Dit middel heeft absoluut geen effect tegen mijn puistjes, zelf de Benzohyperoxe 10% wat opzich best wel een sterk medicijn is werkt niet.
Op donderdag 23 oktober 2003 22:17 schreef Maxster4th het volgende:
Ik gebruik het merk "Zarqa". Dat is een flesje met een vloeistof (soort water) en dat breng je met een wattenschijfje op. En dan veeg je over je gezicht en veeg je alle "troep" eraf (2 x daags).
Flesje kost 6 euro (3a4 weken gebruiken) en te koop bij lokale "reformzaak".Bij mij heeft het geholpen voor 80% ofzo. Als ik stop met het gebruik dan komt het razendsnel terug. En verder geen bijverschijnselen.
Kan ik niet beter minocin vragen, aangezien die roctune toch wel gevaarlijk voor mij kan zijn, ben best wel depri @ moment..
Dit houdt in:
's ochtends en 's avonds huid goed reinigen met een cleanser (ik gebruik neutrogena clear pore wash met 2% salacylic acid)
's ochtends en 's avonds benzoyl peroxide gebruiken. En dan niet alleen puistjes aanstippen maar het hele gebied bedekken. En niet te gierig zijn maar lekker veel gebruiken.
Als het erg droog wordt kun je hierna wat vochtinbrengende creme gebruiken.
quote:Als ik veel van die benzohyperoxide erop smeer krijg ik een chemische reactie, me huid word rood gaat zeer doen e.d.
Op vrijdag 24 oktober 2003 15:12 schreef mgeelh het volgende:
Ga naar www.acne.org en volg de aanwijzingen die daar staan. Doe ik ook een bij mij werkt het erg goed. Heb nu alleen nog maar vlekjes en geen actieve acne meer.Dit houdt in:
's ochtends en 's avonds huid goed reinigen met een cleanser (ik gebruik neutrogena clear pore wash met 2% salacylic acid)'s ochtends en 's avonds benzoyl peroxide gebruiken. En dan niet alleen puistjes aanstippen maar het hele gebied bedekken. En niet te gierig zijn maar lekker veel gebruiken.
Als het erg droog wordt kun je hierna wat vochtinbrengende creme gebruiken.
Ik koop die van mij (2,5%) online. Wel hoge verzendkosten overigens. Deze versie is wat milder en ik heb eigenlijk helemaal geen last van roodheid.
quote:Ik kreeg ook allergische reactie. Maar heb jij foto ofsow van je huid? Want als je een vriendin kan krijgen lijkt me het nog geeneens zo erg...Want ik ken mensen die hebben paar puistjes en vinden dat al heel erg..
Op vrijdag 24 oktober 2003 15:15 schreef Doagere het volgende:[..]
Als ik veel van die benzohyperoxide erop smeer krijg ik een chemische reactie, me huid word rood gaat zeer doen e.d.
quote:Is al vol zie ik.
Op donderdag 23 oktober 2003 21:48 schreef boebiedoe het volgende:
Hét middel tegen puistjes, deel 3
quote:Ok thanxs.
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:22 schreef Bluezz het volgende:[..]
Is al vol zie ik.
Deze is dus hierbij gebombardeerd tot Deeltje 4.
ben zeker niet lelijk, aleen voel ik me zo
Heb net een tip van iemand gekregen die een tijd geleden zeer veel puistjes had en toen had ze de tip van haar moeder gekregen om er Purol op te smeren, en dat ze een weekje later alemaal weg waren..
Heb dit mezelf ook gekocht en het zit er nu dik op, het prikt een beetje.. Iemand ervaring?
quote:Dat ben ik dus, heb er 3 op me wang links. 2 op me kop zelf, en nog paar bij me mond..
Op vrijdag 24 oktober 2003 15:40 schreef MaStar het volgende:[..]
Ik kreeg ook allergische reactie. Maar heb jij foto ofsow van je huid? Want als je een vriendin kan krijgen lijkt me het nog geeneens zo erg...Want ik ken mensen die hebben paar puistjes en vinden dat al heel erg..
Pas op met generaliserende opmerkingen die weer worden gemaakt ove het medicijn Roaccutane. Zoals ik al in eerdere topics heb vermeld, treffen de 'grootste' bijwerkingen slechts een marginale groep. Er zijn inderdaad de algemen bijwerkingen als droge lippen, ogen en buikpijn, maar ik zeg het nogmaals: realiseer jullie dat de optredende bijwerkingen altijd afhankelijk zijn van de gebruiker. De één zal inderdaad de heviger verschijnselen ervaren die dit medicijn met zich meebrengt, de ander bijna niets.
Het blijft dus van belang dat de ervaringen van één iemand niet noodzakelijkerwijs bij een ander tot hetzelfde effect kunnen leiden. Tuurlijk is het goed dat je je realiseert dát er mogelijke bijeffecten op kunnen treden, maar dat deze informatie in dit topic slechts wordt gebruikt als 'voorlichting' om je eigen afweging op een juiste manier te kunnen maken. Ik bestrijd dus ook in het geheel niet dat dit topic zeker een goede bijdrage kan leveren als informatiebron voor andere (aanstaande) gebruikers van dit medicijn.
Ik ben van mening dat deze informatie toch van groot belang is, en wanneer er voor sommigen nog onduidelijkheden zijn mogen deze vanzelfsprekend gemeld worden...
Ik ben momenteel zelf ook gebruiker van dit medicijn.
Misschien nuttig voor de lezers en voor de geloofwaardigheidsfactor van mijn verhaal..
quote:Dit vroeg je een uur geleden ook al, zal wel bij het ongeduldige puber-zijn horen?
Op vrijdag 24 oktober 2003 19:00 schreef Doagere het volgende:
Iemand ervaring met Purol?
quote:KEREL!!!
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:58 schreef Doagere het volgende:[..]
Dat ben ik dus, heb er 3 op me wang links. 2 op me kop zelf, en nog paar bij me mond..
quote:Veel mensen begrijpen me niet.. Maar als ik met fel licht voor de spiegel ga staan zie je heeel veel kleine bultjes, die puistjes worden.
Op vrijdag 24 oktober 2003 19:17 schreef MaStar het volgende:[..]
KEREL!!!
moet je jezelf horen, dat zijn in totaal iets van 7 puistjes
. Doe alsjeblief NORMAAL!!!! En jij wilt aan de accutane!!! Accutane is voor mensen die zware ACNE hebben. Jij hebt gewoon paar puistjes. Daar is helemaal nix ergs aan!!! Je hebt een vriendin, stel je alsjeblieft niet aan dat je depressief gaat worden enzo, want dat is helemaal nergens voor nodig!
Dat je het niet leuk vind dat je puisten hebt, oke, dat kan ik als geen ander begrijpen, maar dat je van zo WEINIG puisten depressief wordt....sjonge jonge. Dat je daardoor niemand aan durft te kijken en niet door de stad durft te lopen...Komop..beetje kerel...
Ik heb stuk of 40 puisten op m'n gezicht, en moet ook elke dag naar school, voetbal, vrienden![]()
Ik denk dat je nog geen eens antibiotica meekrijgt vd doktor, als je maar 6 of 7 puistjes hebt..Sorry dat ik zoo reageer...
Ik schaam me er dood voor, iemand nou ervaring met die purol? Ben erg ongeduldig..
Had er eerst 50 op me kop, fel rode dikke bulten enzo. Die kant ga ik langzamerhand weer op. Wil gewoon van het puisten gezeur af. Daarom die kuur//
Zometeen effe lekker goed die L'Oreal Pure Zone1 gebruiken. Lekker stomen en dan een nieuwe dosis purol erop.. best duur spul maar als het werkt bedank ik god dat het merk purol heeft mogen bestaan.
lekker naar de kapper enzo geweest vandaag, hoop dat ik er morgen fris uit zie dan ga ik met dr naar de stad.. En over 2 weekjes moet het echt weg zijn dan ga ik naar de disco met me vriendin en moet dr goed uit zien..
quote:Ik geloof dat je er een beetje te goed uit wilt zien. IEDEREEN heeft wel een onzuiverheid of pukkeltje op zijn of haar huid, het is niet zo dat de rest van de wereld een huid heeft zoals je die op fotoshoots ziet, iedereen heeft wel ergens last van.
Op vrijdag 24 oktober 2003 19:34 schreef Doagere het volgende:
had net nog een pukkel op me kop, nu die purol erop gesmeerd (natuurlijk vet dikke laag) en nu isie weg..Zometeen effe lekker goed die L'Oreal Pure Zone1 gebruiken. Lekker stomen en dan een nieuwe dosis purol erop.. best duur spul maar als het werkt bedank ik god dat het merk purol heeft mogen bestaan.
lekker naar de kapper enzo geweest vandaag, hoop dat ik er morgen fris uit zie dan ga ik met dr naar de stad.. En over 2 weekjes moet het echt weg zijn dan ga ik naar de disco met me vriendin en moet dr goed uit zien..
quote:Tuurlijk niet.. Anders hadden we hier geen 4 topic's over
Op vrijdag 24 oktober 2003 21:40 schreef tonks het volgende:
ik probeer nu 2 liter water per dag drinken..
theetree elke dag wassenwerkt dit goed ?
quote:Gewoon kijken of het bij jouw werkt. bij sommige werkt het wel, andere niet. Ligt gewoon aan welk soort en welke mate je acne hebt...
Op vrijdag 24 oktober 2003 22:17 schreef tonks het volgende:
uh wat dan
quote:Ik heb zelf gister SOLGAR B-5 PANTOTHENIC ACID 550MG VEGICAPS 250 ST
Op vrijdag 24 oktober 2003 15:10 schreef mwuhaha het volgende:
Ik zal het ook maar weer ff in dit nieuwe topic opnieuw vermelden:Een hoge dosis vitamine B5 is een oplossing die bij veel mensen internationaal gezien succes heeft. (Op Fok hebben maar weinig dit geprobeerd, maar internationaal gezien relatief een stuk meer.)
Dat docters dit niet voorschrijven komt o.a. omdat ze het effect van B5 op acne gewoon meestal niet kennen, omdat het niet valt onder medicijn etc.Meer info over B5:
http://www.b5supplements.com/General-B5-Questions-Acne-Prevent.html
http://b5foracne.vze.com/
http://www.freewebs.com/krg/b5.html (mijn eigen homepage)
Want ik heb de afgelopen jaren al een flink droog gezicht (veel schilfers
) eigenlijk na het gebruik van benzohyperoxide hydrogel is dit begonnen. Ik ben maar dan ook maar met deze troep gestopt, ook omdat al m'n kleren toen der tijd verbleekt waren door dit middel
Ik smeer nu 's avonds nog wel een klein beetje Dalacín Tópico, is een soort antibiotica geloof ik, op m'n gezicht. Hoewel ik niet het idee heb dat dit helpt blijf ik het er op smeren want ik ben toch 'stiekem' bang dat het terug komt mocht ik hiermee stoppen.
Maargoed, ik zal mijn ervaringen met B5 hier posten. Hopelijk kan ik over een maandtje eindelijk eens de deur uit zonder me constant druk te maken over mijn gezicht.
quote:Solgar B5 heb ik ook gehad in het begin, maar ging daarna op een goedkopere.
Op zaterdag 25 oktober 2003 00:24 schreef tcm het volgende:
[..]
Het is trouwens vitamine B50-complex of B100-complex ipv "B5 complex".
Bijwerkingen die ik heb gehad, 1ste dag lichte hoofdpijn wat niks voorstelde, lichtere stoelgang (is minder wanneer B5 bij een maaltijd wordt ingenomen, en ook minder/niet op een lichtere dosis). Verder is mijn haar in die periode dunner geworden, wat kan komen door vitamine deficiency (waarschijnlijk biotine) wat indirect door een hoge dosis B5 veroorzaakt kan worden. Daarom wordt ook aangeraden een B-Complex ernaast gebruikt worden. Ik was alleen zo stom om een multivitamine te gebruiken ipv een B-complex. Of mijn haar daardoor dunner is geworden weet ik niet zeker, het is bij mij namelijk ook erfelijk.
Verder wordt de talg productie van de huid minder (wat de bedoeling is), waardoor acne meestal minder wordt. De huid wordt dus daardoor iets droger, maar bij mij niet zo dat het gaat schilferen.
Ik gebruik zelf per dag:
-4gr B5 Pantothenic Acid
-multivitamine normale dosis
-B100-complex normale dosis
-extra 2mg biotine (vit H/B7/B8)
Biotine deficiency kan btw ook veroorzaakt worden als je aan orale antibiotica zit (iets wat de standaard huisarts er meestal niet bij verteld).
En houd rekening met een begin breakout (een tijdelijke vermeerdering van acne).
quote:Een aantal vragen;
Op zaterdag 25 oktober 2003 01:01 schreef mwuhaha het volgende:[..]
Solgar B5 heb ik ook gehad in het begin, maar ging daarna op een goedkopere.
Het is trouwens vitamine B50-complex of B100-complex ipv "B5 complex".
Bijwerkingen die ik heb gehad, 1ste dag lichte hoofdpijn wat niks voorstelde, lichtere stoelgang (is minder wanneer B5 bij een maaltijd wordt ingenomen, en ook minder/niet op een lichtere dosis). Verder is mijn haar in die periode dunner geworden, wat kan komen door vitamine deficiency (waarschijnlijk biotine) wat indirect door een hoge dosis B5 veroorzaakt kan worden. Daarom wordt ook aangeraden een B-Complex ernaast gebruikt worden. Ik was alleen zo stom om een multivitamine te gebruiken ipv een B-complex. Of mijn haar daardoor dunner is geworden weet ik niet zeker, het is bij mij namelijk ook erfelijk.
Verder wordt de talg productie van de huid minder (wat de bedoeling is), waardoor acne meestal minder wordt. De huid wordt dus daardoor iets droger, maar bij mij niet zo dat het gaat schilferen.Ik gebruik zelf per dag:
-4gr B5 Pantothenic Acid
-multivitamine normale dosis
-B100-complex normale dosis
-extra 2mg biotine (vit H/B7/B8)Biotine deficiency kan btw ook veroorzaakt worden als je aan orale antibiotica zit (iets wat de standaard huisarts er meestal niet bij verteld).
En houd rekening met een begin breakout (een tijdelijke vermeerdering van acne).
alvast bedankt
quote:Ik gebruik het sinds ergens in maart om te testen, en gebruik sinds april Acnemiracle's B5. Resultaat is bij mij vrij duidelijk, ik heb nu een stuk minder last ervan en kan nu blind scheren
Op zaterdag 25 oktober 2003 01:16 schreef tcm het volgende:
Een aantal vragen;
- Hoe lang ben je bezig en wat zijn de door jou behaalde resultaten nu?
- Waar haal je die goedkopere vandaag, vond die redelijk prijzig idd, 40 euro voor 250 capsules. Ik had twee weken terug bij vita-send B5 besteld maar heb daar niets meer van gehoord, ze reageren verder ook niet op mail.
- Die breakout, hoe lang kan dat duren? En waar wordt dit doorveroorzaakt?
Na vita-send (in NL) zijn er zover ik weet alleen goedkopere in het buitenland. Swanson is dan het goedkoopste. Ietsje duurder is Acnemiracle, die ook extra zink (OptiZinc) heeft. (Zink heeft bij een aantal mensen ook een goed effect.)
Een begin breakout komt waarschijnlijk doordat bestaande dieperliggende acne (wat soms nog niet zichtbaar is) als het ware naar buiten wordt verwijderd. Bij mij merkte ik dit dacht ik ongeveer 4 dagen na gebruik, en stopte dacht ik ongeveer 1 week later. Op korte termijn was mijn acne dus iets erger geworden, maar op lange termijn beter.
quote:Via jouw website kwam ik op http://www.swansonvitamins.com/ terecht. Daar zag ik Swanson Premium Brand Pantothenic Acid 500 Mg 500 Cap voor $ 16.20. Kon alleen de prijs voor internationale verzendingen niet vinden. Maar dit scheelt nogal met de prijzen van nederlandse shops. Als het gebruik van B5 bij mij goed uitpakt dan bestel ik het voortaan wel uit het buitenland.
Op zaterdag 25 oktober 2003 01:33 schreef mwuhaha het volgende:[..]
Ik gebruik het sinds ergens in maart om te testen, en gebruik sinds april Acnemiracle's B5. Resultaat is bij mij vrij duidelijk, ik heb nu een stuk minder last ervan en kan nu blind scheren
, wat ik ervoor niet kon.
Na vita-send (in NL) zijn er zover ik weet alleen goedkopere in het buitenland. Swanson is dan het goedkoopste. Ietsje duurder is Acnemiracle, die ook extra zink (OptiZinc) heeft. (Zink heeft bij een aantal mensen ook een goed effect.)
Een begin breakout komt waarschijnlijk doordat bestaande dieperliggende acne (wat soms nog niet zichtbaar is) als het ware naar buiten wordt verwijderd. Bij mij merkte ik dit dacht ik ongeveer 4 dagen na gebruik, en stopte dacht ik ongeveer 1 week later. Op korte termijn was mijn acne dus iets erger geworden, maar op lange termijn beter.
quote:Ik heb in maart een grote lading Acnemiracle's B5 besteld. Iets van 5x300gr ofzo. Weet de kosten niet precies meer. Komt dacht ik geen douane invoerrechten bij. De verzending duurde 3 weken, wat volgens hun 1 week had moeten zijn, dus zat toen ff zonder B5 (want Solgar van VitAdvice raakte op). Owja, bij Acnemiracle zit ook gratis B5 topical gel. Deze gel heeft uiteraard minder effect dan oraal B5, maar ik heb wel het idee dat het een beetje helpt.
Op zaterdag 25 oktober 2003 01:44 schreef tcm het volgende:
[..]
Heb vandaag toevallig een mail gestuurd naar Swanson voor een schatting van de verzendskosten naar NL, want ik wil er misschien wat Biotine, Zink, multivitamine etc halen.
quote:Als je antwoord hebt gehad laat het hier even weten
Op zaterdag 25 oktober 2003 01:55 schreef mwuhaha het volgende:[..]
Heb vandaag toevallig een mail gestuurd naar Swanson voor een schatting van de verzendskosten naar NL, want ik wil er misschien wat Biotine, Zink, multivitamine etc halen.
quote:Het is deficiëntie in normaal Nederlands. Of een tekort, om het nog begrijpelijker te maken. Antibiotica veroorzaken een verstoring in de darmflora, die biotine produceert.
Op zaterdag 25 oktober 2003 01:01 schreef mwuhaha het volgende:
Biotine deficiency kan btw ook veroorzaakt worden als je aan orale antibiotica zit (iets wat de standaard huisarts er meestal niet bij verteld).
Ik heb wat aardige posts voorbij zien komen, en ook zeker wat berichten van mensen waar (iedereen denk ik) je een hoop van kan leren, vooral op psychologish aspect. Misschien heb ik het in mijn vorige post ook niet goed aangegeven, maar mijn huid is ook niet zo erg als datgeen wat je ziet en hoort over mensen met zware acne, MAAR, ondanks dat, zijn puisten zeker een groot obstakel in mijn leven (tot dusver). ik kan niet wachten om lekker naar buiten te gaan zonder het idee te hoeven hebben dat je gezicht niet egaal is, iniedergeval, dat je niet opvalt, want niks is erger dan in je gezicht..... Tuurlijk zijn er altijd mensen die het vele male erger hebben, om nog maar niet eens te praten over mensen met b..v 3e graads-verbrand littekens in hun gezicht....
Tussendoor wil ik ook zeggen dat ik enorm veel respect hebt voor mensen als MaStar, je zegt zelf dat je gem.40 puisten hebt, en toch al je dagelijkse bezigheden uitvoert.. Petje af!
Ik moet toegeven dat ik wat dat betreft zwakker in mijn schoenen sta, ik scherm mezelf te veel af van de samenleving in dat opzicht, wat me tevens ook een hoop leerprocessen heeft gegeven, maar je word er langzamerhand wel gek van. Werken DURF (ik moet maar gewoon dat woord gebruiken) ik al gewoon niet, te beschamend voel ik me, en ben nog steeds wachtend tot mn puisten voorbij zijn....
Ik zou zo graag eens willen dat wanneer ik door een vriend van mij onverwachts gebeld wordt (wat ze dus al niet meer doen, uit positieve intensie dus) gewoon kan zeggen, "YES, ik kom er nu aan, lekker biertje pakken" ... maar nee hoor, je hebt de telefoon nog niet neergelegd en je kijkt (toch maar weer) in de spiegel... en BAM.. daar gaat je 49232928e 'zelfvertrouwende' klap weer!
Ben ik gewoon te ijdel? arrogant? Komt het doordat ik er nu al 5 jaar mee loop? Een combinatie ervan? ik weet het niet hoor.... 5 jaar is lang ... geloof me, al 5 jaar lang beheerst het je leven, dag in dag uit, anywhere... en o-wee als je er geconfronteerd mee wordt met andere mensen om je heen (in het bijzonder je gabbers), dat is keihard, voor lul, en 360graden de andere kant op met je aanzien/zelfvertrouwen/schaamte..... Onderhand ga je wel leren om een bepaalde leefstyle aan te nemen waarbij je zo min mogelijk van dat soort confrontaties met/in je omgeving tegen komt, tot aan het zappen toe bij de komst van reclame waarbij "EVENTUEEL" weer zo'n irritante clearasil reclame komt, en weer dat onderwerp 'puisten' central staat, waar jij dus al jaren mee loopt en nix over durft te zeggen met/bij je vrienden....en dit is nog maar een klein voorbeeldje.... tuurlijk is de grens dus totale afsluiting van de buitenwereld, maar dit kan dus niet.... en moet je je over je trots heen zetten en je zo in stellen dat je het toch doet... daarom heb ik ook wel eens vaak naar de conclusie geneigd; "Zouden die puisten er zijn omdat je een psychologisch leer-proces af moet leggen?".... qua leeftijd zou het wel kunnen! maar ja, haalt je natuurlijk alles in je hoofd.
Ik denk dat aardig wat mensen wel wat in mijn verhaal kunnen vinden, ik ben erg benieuwd naar jullie mening/ervaring(en)
ps je huid stomen, moet ik nu echt zo'n philips ding aanschaffen, of kun je het ook gewoon zelf doen ?
~huid reinigen s'avonds en s'ochtends met een watje~, met welk middel kan ik dit nou het beste doen? ik heb in het algemeen een vrij vettte huid, zeker na het slapen, na langdurig douchen, eenmaal afgedroogd dan is het zeer droog, totdat ik minmaal al 4 uur wakker rondloop....
- ~teatree van de tuinen -merk; Chi ~ Kan ik dit online kopen? en wat moet ik me hierbij voorstellen, soort van kruidenthee die je over je gezicht moet scheren en wassen?
~scheren~ Wat zijn jullie ervaringen er mee?
enne ... ik denk dat ik deze puisten ellende nog een paar maanden volhoudt, dan ga ik over aan de Roccaatune (ofzo..) , alleen ik zit nog vrij in mijn puberteit (gezicht nog niet volledig behaard) , als ik dat spul mee krijg!
Ben benieuwd naar jullie reacties en info/hulp!
(enne, voor die jongen met (op dat moment
) 7 puisten, je hebt waarschijnlijk een lieve/leuke vriendin, wees er enorm blij en gelukkig mee, want ze valt op jou, en niet alleen je uiterlijk dus! Ik ben in een mentale status dat ik niet eens een meid normaal thuis durf te ontvangen.... zo labiel en onzeker voel ik me op het moment.....)
~huid reinigen s'avonds en s'ochtends met een watje~, met welk middel kan ik dit nou het beste doen? ik heb in het algemeen een vrij vettte huid, zeker na het slapen, na langdurig douchen, eenmaal afgedroogd dan is het zeer droog, totdat ik minmaal al 4 uur wakker rondloop....
- ~teatree van de tuinen -merk; Chi ~ Kan ik dit online kopen? en wat moet ik me hierbij voorstellen, soort van kruidenthee die je over je gezicht moet scheren en wassen?
~scheren~ Wat zijn jullie ervaringen er mee?
Ben benieuwd naar jullie reacties en info/hulp!
Ik zelf gebruik tea tree producten, ik had eerst een flesje met pure tea tree olie van het merk creatique. Daar zit pure olie in en daar doe je gewoon een paar druppels van op een wattenstaafje en daarmee dep je de puistjes. Maar zo'n flesje met pure tea tree olie kun je van heel veel merken kopen/bestellen en chi schijnt ook wel een goed merk te zijn.
Mijn flesje is nu op en omdat de winkel waar ik de creatique producten gekocht heb het niet meer verkoopt ga ik vandaag ook een flesje van chi kopen. Ik heb even voor je gekeken of je die online kunt bestellen: Via
http://www.orthovitaal.nl/producten_public_new.php?command=detail&id=223&pointer=0&option=1&ss=tea%20tree&merk_id=
kun je de pure olie van chi bestellen voor 12.95
Verder zijn er ook nog de zogenaamde face wash producten, die zijn er ook van tea tree. Dit is gewoon een soort gel die je op een nat gezicht aanbrengt en inmasseert en daarna afspoelt. Die kun je ook online bestellen maar welk merk het beste is weet ik niet. Ik gebruik zelf tea tree facial wash van the bodyshop, maar die kun je niet online bestellen.
Maar ik zou zeggen type eens tea tree face wash in google in en je krijgt vanzelf een lijst met sites en op veel daarvan kun je ze ook online bestellen.
Ik weet bij mijzelf nog niet echt of al die tea tree producten helpen (omdat ik het nog niet zolang gebruik), maar ik merk wel dat vooral de pure tea trea olie van een goed merk (creatique of chi) toch wel effect heeft.
MaStar > ik weet hoe je je voelt, maar ik heb zeker respect voor je.... en vergeet niet, later, ooit die dag, zul je in veel aspecten sterker zijn wat betreft humeur/uiterlijk/emotie's, want wat jij nu doormaakt is gewoonweg een keiharde "training", als je er ooit van af bent kan geen 1 dag bij jou niet meer stuk, waar andere mensen lopen te zeuren om b.v. een griepje.... of een pijntje hier... of whatever, denk jij; "je moest eens weten man..." ! Hou daar aan vol kerel.
quote:Oww..ik zeg ook niet dat je je aastelt (als je dat d8 sorry), maar alleen dat je nog 10x ergere vormen van Acne hebt, en jij het niet in zo'n erge vorm hebt. Als je het dwars zit, ga naar de doktor (die zou je gister toch bellen)
Op zondag 26 oktober 2003 10:26 schreef Doagere het volgende:
MaStar, ik stel me niet aan als je denkt. Ik had het over 8 hele dikke rode bulten.. Ik heb ook nog tien tallen rode puistjes, vlekjes, 100'den mee eters ect ect..
quote:Ja me moeder zou die bellen, maarja ze namen niet op.. maandag weer proberen.. Hoop echt dat ik dr snel heen kan..
Op zondag 26 oktober 2003 11:18 schreef MaStar het volgende:[..]
Oww..ik zeg ook niet dat je je aastelt (als je dat d8 sorry), maar alleen dat je nog 10x ergere vormen van Acne hebt, en jij het niet in zo'n erge vorm hebt. Als je het dwars zit, ga naar de doktor (die zou je gister toch bellen)
Verder heb ik bijna geen meeeters. Dat is heel opvallend....Alleen wel veel puisten...:(
quote:Ik zie niet echt puisten bij jou...
Op zondag 26 oktober 2003 12:56 schreef Doagere het volgende:
Hier ff een foto van mij kop..Echt zo lelijk.. Als ik zo op straat kom schaam ik me echt overal waar ik langs loop.
quote:Omg, whiner!
Hier ff een foto van mij kop..Echt zo lelijk.. Als ik zo op straat kom schaam ik me echt overal waar ik langs loop.
Je hebt een paar puistjes en je doet alsof de wereld vergaat! Ik begrijp wel dat je het heel vervelend vindt, maar dit is dus vrij pijnlijk voor de mensen die er meer last van hebben dan jij!
quote:wat een aansteller ben jij zeg,
quote:Wat een aanstelller
[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 26-10-2003 17:38]
Ik zit nu aan de Diane 35 en het is voor mij (eindelijk) een hele verbetering. Het is natuurlijk niet helemaal over, maar als het zou blijven zoals het nu is zou ik echt heel blij zijn.
Ik zit beter in mijn vel en ben veel vrijer.
quote:Dat is wel zo, maarja, je ziet er bijna niks van
Op zondag 26 oktober 2003 17:52 schreef TootsieRoll het volgende:
Ik vind helemaal niet dat jullie Doagere zo aan moeten vallen, iedereen is psychisch anders ingesteld en wat voor de een misschien niets lijkt, kan voor een ander heel belemmerend zijn!
quote:wat heb jij veel zelf medelijden. De een heeft er gewoon heel veel last van kijk maar naar vrouwen en borstvergrotingen, De een zou zo graag die cupmaat hebben, terwijl die andere een moord zou doen om haar borsten.
Op zondag 26 oktober 2003 18:05 schreef MaStar het volgende:[..]
Dat is wel zo, maarja, je ziet er bijna niks van
...En als je daardoor roacuttane wilt gebruiken, vind ik dat ook pijnlijk voor de mensen (zoals ik) die het erger hebben...
quote:Ik twijfel of ik jou wel serieus moet nemen.
maar goed als ik jou was zou ik niet voor roaccutane gaan das gewoon veel te zwaar voor de hoeveelheid die je hebt. Ga maar eens naar een dermatoloog die zal hetzelfde zeggen denk ik.
quote:Daar twijfel ik ook aan...
Op zondag 26 oktober 2003 18:42 schreef Tweek het volgende:[..]
Ik twijfel of ik jou wel serieus moet nemen.
quote:Omdat je er ook heel lamlendig van kan worden, nergens zin in. Natuurlijk zelfmoord en depressie komt heel weinig voor, maar er is zo'n site geocities.nl/mijnaccutaneavontuur ofsow en daar verteld dat meisje ook dat ze wekenlang heel erg duf is geweest, nergens zin in had.
Op zondag 26 oktober 2003 20:00 schreef Koen het volgende:
Maar MaStar wat boeit het nou of je in je examen jaar zit? Waarom kun je dan niet aan roaccutane beginnen? Die psychische klachten worden echt overdreven hoor, normaliter heb je alleen een beetje last van droge lippen en huid.
quote:Het feit dat er zelfs een aantal websites zijn die zich puur richten op het helpen van slachtoffers van Accutane, geeft al aan dat het gaat om een erg zwaar medicijn.
Op zondag 26 oktober 2003 20:00 schreef Koen het volgende:
Die psychische klachten worden echt overdreven hoor, normaliter heb je alleen een beetje last van droge lippen en huid.
ALS DAT b5 ZO GOED IS, EN ZOVEEL BETER IS DAN Ro-ACCUTANE, WAAROM IS HET DAN IN AL DIE JAREN NOG STEEDS GEEN ERKEND MIDDEL TEGEN ACNE, BIJ ARTSEN EN DERMATOLOGEN?
Moet je me dat eens uitleggen, met je b5-tell-sell-middel en je misleidende sites. 'mwuhah' ![]()
(ja, deze agressiviteit is te danken aan mijn accutane-kuur)
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Zop op 26-10-2003 20:44]
quote:uh doe eens normaal aapje.
Op zondag 26 oktober 2003 20:37 schreef Mr.Zop het volgende:
Ik word gek van dat gezeik met b5 dit en b5 dat.ALS DAT b5 ZO GOED IS, EN ZOVEEL BETER IS DAN Ro-ACCUTANE, WAAROM IS HET DAN IN AL DIE JAREN NOG STEEDS GEEN ERKEND MIDDEL TEGEN ACNE, BIJ ARTSEN EN DERMATOLOGEN?
Moet je me dat eens uitleggen, met je b5-tell-sell-middel en je misleidende sites. 'mwuhah'
(ja, deze agressiviteit is te danken aan mijn accutane-kuur)
En het is niet beter dan Rocatune, het ligt er net onder maar het heeft in ieder geval geen bijwerkingen (zoals jij ineens in een zielig persoontje veranderd)
En dr zijn zoveel dingen die niet erkend worden bij artsen e.d kijk maar hoeveel alternatieve kuren zijn. Homeophaat en middeltjes uit de oosterse wereld.
quote:wow, er flipt er 1tje een beetje.
Op zondag 26 oktober 2003 20:37 schreef Mr.Zop het volgende:
Ik word gek van dat gezeik met b5 dit en b5 dat.ALS DAT b5 ZO GOED IS, EN ZOVEEL BETER IS DAN Ro-ACCUTANE, WAAROM IS HET DAN IN AL DIE JAREN NOG STEEDS GEEN ERKEND MIDDEL TEGEN ACNE, BIJ ARTSEN EN DERMATOLOGEN?
Moet je me dat eens uitleggen, met je b5-tell-sell-middel en je misleidende sites. 'mwuhah'
Ik heb nooit gezegd dat B5 beter is dan accutane. Ik zeg juist eerder dat accutane effectiever is dan B5. Maar wat ik ook duidelijk zeg, is dat men rekening moet houden met mogelijk erg zware bijwerkingen.
Mogelijke reden dat B5 minder bekend is bij huisartsen, is omdat het effect van B5 op acne pas in 1995 gepubliceerd is. Verder zou dit nog een reden kunnen zijn: http://www.mall-net.com/mcs/docprob.html
Mijn huisarts wist iig niks van B5 op acne, wat waarschijnlijk geldt voor bijna elke huisarts.
Sommige sites kunnen idd misleidend overkomen. Marketing quotes als "Free of acne, results guaranteed." negeer ik persoonlijk dan ook.
Iedereen die een beetje research voor zichzelf doet op internationale forums en sites, komt er al snel achter dat B5 voor veel gebruikers een effectief middel is. Iets meer dan een halfjaar terug had ik er zelf ook nog nooit van gehoord.
quote:Oke, sorry, had ik je niet zo persoonlijk aan moeten vallen. Je posts kwamen iig wel zo over, van: iedereen die accutane gebruikt is dom bezig en b5 is veel en veel beter. ik had zoiets van: hoe durf je dat zo te beweren, tell-sell-gast :p
Op zondag 26 oktober 2003 20:57 schreef mwuhaha het volgende:Ik heb nooit gezegd dat B5 beter is dan accutane. Ik zeg juist eerder dat accutane effectiever is dan B5. Maar wat ik ook duidelijk zeg, is dat men rekening moet houden met mogelijk erg zware bijwerkingen.
quote:Als je dichterbij komt zie je gewoon 100'den mee eter's en andere kleine puisten
Op zondag 26 oktober 2003 18:42 schreef Tweek het volgende:[..]
Ik twijfel of ik jou wel serieus moet nemen.
maar goed als ik jou was zou ik niet voor roaccutane gaan das gewoon veel te zwaar voor de hoeveelheid die je hebt. Ga maar eens naar een dermatoloog die zal hetzelfde zeggen denk ik.
Ik ga morgen echt naar de dokter, ik schaam me gewoon
Ster, ik ben erg ijdel ik kan dr niets aan doen dat ik me overal schaam
quote:Ik heb roaccutane ook in me examen jaar gebruikt, 9 maanden lang en de zwaarste dosis. Niet lamlendig geweest, zelfde tijd wezen skieën, wel me lippen na afloop kapot, op vakantie in griekenland geweest toen wel ff wat minder gebruikt van wege de zon enzo. In de tussen tijd ben ik gewoon iedere week 2 keer uitgeweest met het nodige alcohol gebruik wat bij nogal vaak hoog ligt.
Op zondag 26 oktober 2003 20:28 schreef MaStar het volgende:[..]
Omdat je er ook heel lamlendig van kan worden, nergens zin in. Natuurlijk zelfmoord en depressie komt heel weinig voor, maar er is zo'n site geocities.nl/mijnaccutaneavontuur ofsow en daar verteld dat meisje ook dat ze wekenlang heel erg duf is geweest, nergens zin in had.
Dat moet ik niet hebben in mijn eindexamenjaar, waar ik juist voor proefwerken goed moet leren.
Maarja..deze week zou de antibiotica moeten gaan werken (zie nu nog geen echt resultaat na 2 weken en 3 dagen) als het goed is dus hopenlijk hoef ik niet aan de roacuttane.
Over de hele periode genomen heb ik alleen last gehad van droge lippen en een droge huid. Voor de rest helemaal niks, voelde me eerder beter dan slechter.
quote:De dosering bij Acne is idd erg hoog. Maar houd er rekening mee dat de ADH en RDA dacht ik lager zouden zijn dan het had moeten zijn. (Maar dan nog het idd hoog.)
Op zondag 26 oktober 2003 23:27 schreef tcm het volgende:
[...]
Heb zelf nog B5 voor zon 2 maanden (4gr/dag). Dus moet binnenkort ook nieuwe gaan zoeken. Dan bestel ik ook nog wat andere supplementen bestellen voor o.a mijn haren (zink, biotine, MSM, Grape seed extract, Green tea extract, multivitamine, B-complex), waarvan ik nog het 1 en anders moet uitzoeken voordat ik het bestel.
Gezamelijke inkoop is goed idee. Ik denk dat de verzendskosten uit de VS iets in de richting van 25 euro zijn.
Swanson heeft nog niet gemaild, maar ik laat je het weten zodra ik bericht heb.
Verder helpt bij mij: veel slapen. Als ik moe ben springen de puisten me om de oren...
1:02.... Welterusten all
@Wouter
Als je B5 gaat nemen, kan je dat het beste denk ik in NL proberen, en als het goed gaat pas een grotere lading uit de VS bestellen. Want het werkt namelijk niet bij iedereen.
Ik denk zelf dat het onderlinge verschil in B5 kwaliteit, vrij klein is, dus ik ga voor maar 1 vorm, de goedkoopste.
Vrijwel alle calciumpantothenaat komt van grote chemie en farmaciegiganten. Er is dus weinig verschil. De voorkeur gaat uit naar poeder, want dan krijg je geen vul- en bindmiddelen binnen. Dit is wel zo handig als je het in megadosering neemt. Calciumpantothenaat levert 8.5% calcium. Als je 10g elementair pantothenaat op die manier binnen krijgt, krijg je ruim 900mg calcium binnen. Te veel calcium is niet goed voor je magnesiumbalans. Dus een magnesiumsupplement zou verstandig zijn, zeker als je van plan bent het langdurig te gebruiken.
quote:Hm, ja dat scheelt nogal. Ik heb die Solgar caps besteld bij Vitadvice ja. Van vita-send heb ik niets meer gehoord. Denk dat ik mijn volgende bestelling daar ook weer doe dan, en mocht het dan goed aanslaan na een maand of 2 dan haal ik wel een grote partij uit het buitenland.
Op maandag 27 oktober 2003 01:27 schreef mwuhaha het volgende:
@tcm,
Had je Solgar besteld bij Vitadvice?
Ik was een beetje aan het surfen voor supplement prijzen, en zag dit:
NOW PANTOTHENIC ACID 500MG 100CAP 8.01 Euro
Toen ik een aantal maanden terug bij Vitadvice had besteld, heb ik dit niet gezien. Dit is dus een stuk goedkoper dan Vita-send, dus het goedkoopste wat ik tot nu toe in NL heb gezien. Bij 10gr/dag kost het je dan 1,60 Euro/dag. Scheelt bijna de helft van Solgar. (Bij Swanson is het weer meer dan de helft goedkoper dan van deze goedkope NOW.)
Kan ik minocin zo bij de apotheek ophalen of moet ik eerst naar de huisarts?
quote:Ik weet niet hoe oud je bent, maar je kan toch zelf naar de huisarts gaan?
Op maandag 27 oktober 2003 16:18 schreef Doagere het volgende:
Mijn ma heeft weer de dokter niet gebeld, ze praat zichzelf nogal tegen, eerst kan ze de dokter niet berijken, en daarna wil ze niet dat ik pillen ga slikken.Kan ik minocin zo bij de apotheek ophalen of moet ik eerst naar de huisarts?
Antibiotica zijn receptplichtig, dus je moet naar de huisarts. Antibiotica pakken niet de talgproductie aan, de reden waardoor die bacteriën kunnen groeien.
Hier staan een heleboel tips en een manier waarmee hele goede resultaten te halen zijn (veel benzoylperoxide). Ik ben er nu 3 weken mee bezig en het gaat erg goed. Ik krijg er geen nieuw acne meer van.
quote:Ik heb er ook al eerder op gekeken.. Maarja als je alles al doet heeft het niet echt veel nut..
Op maandag 27 oktober 2003 17:04 schreef mgeelh het volgende:
Ik heb het al eens eerder gezegd: kijk eens op www.acne.org.Hier staan een heleboel tips en een manier waarmee hele goede resultaten te halen zijn (veel benzoylperoxide). Ik ben er nu 3 weken mee bezig en het gaat erg goed. Ik krijg er geen nieuw acne meer van.
quote:De doktor kan je toch ook zelf bellen? En hoezo wilt je moeder niet dat je die pillen slikt? Het is misschien niet goed nee. Maarja..wat wil je dan, jouw zo laten 'lijden'. En zei bepaald helemaal niet of jij pillen krijgt, dat doet de doktor nog altijd. Want als ik de acne van jouw zo zie, krijg je gewoon Inderm ofsow mee.
Op maandag 27 oktober 2003 18:05 schreef Doagere het volgende:[..]
Ik heb er ook al eerder op gekeken.. Maarja als je alles al doet heeft het niet echt veel nut..
quote:Heb vrijwel alles geprobeert van gewone middelen, dr is niet veel keus meer.
Op maandag 27 oktober 2003 18:18 schreef MaStar het volgende:[..]
De doktor kan je toch ook zelf bellen? En hoezo wilt je moeder niet dat je die pillen slikt? Het is misschien niet goed nee. Maarja..wat wil je dan, jouw zo laten 'lijden'. En zei bepaald helemaal niet of jij pillen krijgt, dat doet de doktor nog altijd. Want als ik de acne van jouw zo zie, krijg je gewoon Inderm ofsow mee.
quote:Heb je ook dingen geprobrobeerd van de doktor?
Op maandag 27 oktober 2003 18:21 schreef Doagere het volgende:[..]
Heb vrijwel alles geprobeert van gewone middelen, dr is niet veel keus meer.
quote:Heb het al gehad, ook Dalacin-T heb ik gehad.. Daar werdt het aleen erger van.
Op maandag 27 oktober 2003 19:07 schreef MaStar het volgende:[..]
Heb je ook dingen geprobrobeerd van de doktor?
Inderm moet je namelijk van de doktor krijgen op recept. Inderm is soort lotion, dat doe je op een watteschijfje, en dan op de acne. Is antibioticum, dat had ik als eerst en hielpt goed. Hij schrijft heus geen pillen voor jouw uit de 1e keer, als je er niet zo'n erge last van hebt..
quote:Pantethine heeft volgens websites ook een ander effect. Ik dacht minder geschikt voor acne. Ik heb ook weinig mensen gehoord die Pantethine gebruiken voor acne.
Op maandag 27 oktober 2003 05:15 schreef Mexoryl het volgende:
Vitamine B5 kan je als calciumpantothenaat en als pantethine krijgen. Calciumpantothenaat is de meest gangbare vorm. Pantethine is een stap dichter bij Co-enzym A, biochemisch gezien. Het is aanzienlijk duurder, maar je blijkt er minder van nodig te hebben.Vrijwel alle calciumpantothenaat komt van grote chemie en farmaciegiganten. Er is dus weinig verschil. De voorkeur gaat uit naar poeder, want dan krijg je geen vul- en bindmiddelen binnen. Dit is wel zo handig als je het in megadosering neemt. Calciumpantothenaat levert 8.5% calcium. Als je 10g elementair pantothenaat op die manier binnen krijgt, krijg je ruim 900mg calcium binnen. Te veel calcium is niet goed voor je magnesiumbalans. Dus een magnesiumsupplement zou verstandig zijn, zeker als je van plan bent het langdurig te gebruiken.
Goed opgemerkt
, dat van calcium. Iemand anders zei dat de dosis vrij laag was, maar het is idd vrij veel bij 10gr. Dan kom je al op 100% "Daily Value", waar je voeding en extra multivitaminen etc nog bijkomen. Acnemiracle heeft als het goed is puur B5 zonder calcium, maar dat weet ik niet zeker. Solgar heeft wel "Vegetable Magnesium Stearate", maar dat is misschien meer een vul/bind middel.
Ik ga het igg verder bekijken.
Was dat btw zelf-research, of volg je een studie/beroep in die richting?
quote:Ik ken geen leverancier, die puur pantotheenzuur levert. Zo ver ik weet is het altijd als calciumpantothenaat. Plantaardig magnesiumsteraat is een smeermiddel, zodat capsules/tabletten niet aan de machines blijven plakken. Het heeft geen elke waarde als magnesiumbron. Alles is zelf-research, met mijn goede vriend Google
Op maandag 27 oktober 2003 20:01 schreef mwuhaha het volgende:[..]
Goed opgemerkt, dat van calcium. Iemand anders zei dat de dosis vrij laag was, maar het is idd vrij veel bij 10gr. Dan kom je al op 100% "Daily Value", waar je voeding en extra multivitaminen etc nog bijkomen. Acnemiracle heeft als het goed is puur B5 zonder calcium, maar dat weet ik niet zeker. Solgar heeft wel "Vegetable Magnesium Stearate", maar dat is misschien meer een vul/bind middel.
Ik ga het igg verder bekijken.Was dat btw zelf-research, of volg je een studie/beroep in die richting?
Ik weet niet of het al aan de orde is geweest, maar glucose-intolerantie blijkt ook invloed op acne te hebben voor sommige mensen. In nieuwsgroepen blijken sommige mensen resultaat te boeken met chroomsuppletie en/of koolhydraatrestrictie. http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/2542801.stm
(er is vast meer te vinden dan dit)
quote:Ik had het wel eens eerder verteld, het effect van insuline en dus voeding op acne. Er werd verder door anderen niet op gereageerd, maarja was ook vrij technisch en lang
Op maandag 27 oktober 2003 21:18 schreef Mexoryl het volgende:
[..]
Ik weet niet of het al aan de orde is geweest, maar glucose-intolerantie blijkt ook invloed op acne te hebben voor sommige mensen. In nieuwsgroepen blijken sommige mensen resultaat te boeken met chroomsuppletie en/of koolhydraatrestrictie. http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/2542801.stm
(er is vast meer te vinden dan dit)
daarna ben ik veel gezonder gaan leven/ veel gaan sporten / niet meer snoepen / geen patat en ga nu elke maand naar de schoonheidsspecialiste... en sinds een jaar heb ik helemaal geen last meer van acne. Nu heb ik sinds kort weer ontzettende last van acne die weer terugkomt een jaar later.... enig idee hoe dat kan?
Ik zit er aan te denken behalve mijn huidige nieuwe leefstijl weer aan de roaccutanne te gaan aangezien alle eerdere middelen niet hielpen en ik nu (ben bijna 21) geen last meer zou behoren te hebben van acne, aangezien ik daar 3 jaar last van heb gehad en na die kuur niet meer
Ik hoop wat te horen
Groetjes
quote:En hoe breng je dit het beste aan? Want daar staat nix over in de bijsluiter.
Op maandag 27 oktober 2003 22:00 schreef de_goeiste het volgende:
Wat is het verschil tussen een erythromicine lotion (eryderm) en gel(eryacne)? Iemand gekeken wat het beste werkt ? Blijft de 1 misschien voor een langere tijd werken ? Wordt misschien bij de gel je huid minder snel vet omdat dit beter op de huid blijft zitten?Ik hoop wat te horen
Groetjes
ten eerste, doagere, jij moet niet beginnen aan roaccutane,.. dat zou ik alleen aanraden bij mensen met ernstige acne (conglobatis) (echt vuurrode huid, schilvers, dikke rode bulten).
als je kleine puntjes en mee-eters hebt, zou ik een keer langs de huidtherapeut gaan, en het middel "eryderm" gebruiken (sochtends en savonds). hier zit wat alcohol in en reinigt je huid erg goed. t wordt er ook niet al te droog van !
ik heb t al een paar keer gezegd > maar mensen probeer t issss
en wouter.. even over je post op zaterdag 25 oktober 2003 05:15
ik herken je gedrag/gedachtengang wel ergens in. ik heb je al een keer aangegeven dat het op bdd lijkt maar je zei zelf van niet. maar er bestaan ook lichte en hele zware vormen ervan. ik herken gewoon een heleboel in je verhalen en als ik t zo lees heb je toch wel een enigszins milde vorm van bdd. ik weet iig erg goed hoe je je kan voelen ![]()
en dan nog wat.. jullie gaan echt zowat 100x per dag in de spiegel kijken hoe t er uit ziet
.. als ik een spiegel zie nu probeer ik m gewoon te vermijden
zie je t lekker ook niet, en heb je nog gewoon lekker het beeld voor van dat je wegging uit je (niet al te goed verlichte) kamertje
... zo ga je een stuk lekkerder de dag door
probeer dat is.. echt een stuk prettiger voor jezelf ![]()
en over scheren wouterofl: ik dee dat eerst altijd met een gewoon scheerapparaat.. maar ja daar komen ook 'kut'bacterien in, dus nu doe ik t gwoon met een zooi bic wegwerpscheermesjes, gaat prima, en wordt veel gladder :p wel ff uitkijken dat je geen puistjes openmaakt. meestal stoom ik ff van tevoren. na t scheren een watje natdruppelen en een tot 2 druppeltjes teatree erop.. effe een half uurtje laten intrekken. voelt helemaal goed aan ![]()
suc6 every1
quote:Ga donderdag naar de dokter, zal minocin hopelijk wel aan bevelen.
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:08 schreef Thunk het volgende:
probeer eryderm maar gwoon is. is gwoon bij de apotheek op te halen en helemaal niet duur, en bij mij gaan de rooie vlekjes juist alleen maar weg. en veel alcohol zit er helemaal niet in ...
http://www.andersbeterworden.nl/zoek/
type acne in en je krijgt links naar de topics waar acne besproken word.
ps over dat niet in de spiegel kijken, en gewoon 'rondlopen',, ja weet je wat het dan is, ik loop dan telkens onzeker rond met het idee dat je er niet uit ziet... en je weet het zelf ook niet eens, tsja, dat idee... heel erg.
nog 2 vraagjes aan jou thunk, dat stomen, hoe doe jij dat?
En die teatree oil, gebruik jij hetzelfde als wat Tijgermans mij aanraadde? "die teatree van de tuinen -merk; Chi ?" zoja? hoe en wanneer gebruik je die? (zoniet, welke dan? waar haal ik die het beste? )
zij gaf me de volgende link? -> http://www.orthovitaal.nl/producten_public_new.php?command=detail&id=223&pointer=0&option=1&ss=tea%20tree&merk_id=
ps externe 'uitvoeringen' schieten volgens bron acne.org ook niet echt veel op:
"Myth: The sun is good for acne
Reality: The sun may work in the short-term to hasten the clearing of existing acne while reddening your skin, thus blending your skin tone with red acne marks. However, a sun tan is actually skin damage. Sun exposure causes irritation which can make acne worse. The sun is a short-term band-aid which will bite back with more acne in the weeks following exposure"
en dat zonnenbanken dan? want ik heb inderdaad al een aantal keer ervaren dat na uitgebreid zonnen in de zon een paar dagen later een 'puisten aanval' kreeg...
en dat eten... tsja het blijft een raadsel voor mij hoor, ik moet ook eerlijk zijn, in die 5 jaar heb ik ook nog nix concreets kunnen vaststellen daarover, wat is jullie mening?:
"Myth: Acne is related to diet
Reality: After years of studies, no correlation between diet and acne has been found. There is no evidence that chocolate, sugar, oil, milk, seafood, or any other food causes acne. Some people absolutely insist that a certain food causes acne for them. In this case, doctors sometimes recommend that they avoid that food. The bottom line is that changing your diet will most likely not affect your acne, and avoiding foods in order to clear your acne is probably a waste of your time"
quote:Ik heb er zelf altijd meer last van als ik een paar dagen achter elkaar (weekend en geen zin om te koken) ongezond/vet eet.., maar dat heeft volgens mij meer met een tekort aan vitaminen als aan 't vette/ongezonde eten te maken..
en dat eten... tsja het blijft een raadsel voor mij hoor, ik moet ook eerlijk zijn, in die 5 jaar heb ik ook nog nix concreets kunnen vaststellen daarover, wat is jullie mening?:
Dus hoop dat die antiobiotica deze week een keer gaat werken...
quote:Lees de laatste post hierboven van Mexoryl en mij eens door. Daaruit blijkt dat voeding wel degelijk invloed kan hebben op acne.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:06 schreef Wouter1982 het volgende:
en dat eten... tsja het blijft een raadsel voor mij hoor, ik moet ook eerlijk zijn, in die 5 jaar heb ik ook nog nix concreets kunnen vaststellen daarover, wat is jullie mening?:"Myth: Acne is related to diet
Reality: After years of studies, no correlation between diet and acne has been found. There is no evidence that chocolate, sugar, oil, milk, seafood, or any other food causes acne. Some people absolutely insist that a certain food causes acne for them. In this case, doctors sometimes recommend that they avoid that food. The bottom line is that changing your diet will most likely not affect your acne, and avoiding foods in order to clear your acne is probably a waste of your time"
Dat vitaminen/mineralen invloed hebben op acne, geeft al aan dat voeding effect kan hebben op acne.
Als je zeker wilt weten of suiker effect op je heeft, moet je gewoon een pot suiker naar binnenwerken en de volgende paar dagen het effect op je gezicht bepalen
Vaak wordt je dan flink afgestraft.
Ik kreeg toen een recept voor Tetracycline, bij niet al te hardnekkige acné moet dit voldoende zijn, maar dat was bij mij dus niet het geval en ik kreeg van m'n huisarts weer een ander recept.
Omdat de acné bij mij zo hardnekkig was kreeg ik nu een recept voor Roaccutane. Ik heb dit 4 á 5 maanden gebruikt en ik ben er helemaal vanaf, helemaal niets meer van te zien, Perfect! nadeel is wel dat je er erg droge lippen van krijgt (er ging tenminste 1 Dr. Zwaab lippenbalsem per week doorheen)
en ik had 's avonds ook enige last van droge ogen. Het wordt ook afgeraden om tijdens het gebruik van roaccutane contactlenzen te gebruiken, want die kunnen de ogen beschadigen.
Er zijn altijd mensen die zeggen dat het vanzelf wel over gaat, en dat gaat het ook wel, maar je kunt er beter wat aan doen want je kunt er wel hele vervelende littekens aan over houden (kijk maar es naar Jack Spijkerman of zoek maar eens op google afbeeldingen, zoiets kun je maar beter voorkomen)
[Dit bericht is gewijzigd door Anoniem84 op 28-10-2003 18:47]
Moet wel zeggen dat sinds die puistjes weg zijn getrokken mijn huid altijd een stuk minder vet is tot het droge aan toe, dit kan natuurlijk ook komen omdat ik er niet zoveel meer mee loop te kloten, en heb het idee dat ik die droge huid heb overgehouden aan al dat gekloot. Nu ook weer een dagcreme van garnier (tegen puistjes) aangeschaft en toch wel het idee dat het mijn huid vetter maakt en de puistjes erger.
Inderm is inderdaad een aardig strak goedje, maar ik heb idee met dat spul een ook met dat benzoyl (nog wat) dat het zeg maar je huid verstopt en zodoende puistjes erger maakt.
Wat ik jammer vind is dat een van mijn 'lievelings' producten nog niet vermeld staat, namelijk DDD, maakt geen reclame voor zichzelf maar gebruikt voornamelijk mond-tot-mond reclame, is in verschillende gradaties te koop, maar ik vrees dat je wel even zult moeten zoeken, toen ik dus twee weken besloot iets aan mijn huid te doen, stond er in de drogist alleen maar DDD extra strong lotion, verder kon ik geen andere DDD producten vinden. Maar ik vind het een echte aanrader, als je ziet wat die lotion allemaal voor vuiligheid van mijn gezicht weet te halen zelfs na een scrubbeurt onder de douche sta ik écht versteld.
Huidige puistjes zijn op het moment allemaal aan het wegtrekken en nog geen nieuwe ontdekt, hoop dus binnenkort weer een gaaf huidje te hebben.
Daarnaast zie ik steeds weer teatree producten aangeprezen worden, dus ik zal nog ff melden dat ik de teatree serie van de Body Shop erg getreasured heb.
Verder gebruikte ik de afgelopen twee/anderhalf jaar de fresh skin serie van garnier met veel plezier, en als ik daarmee mijn huid goed schoon hield, was dat genoeg om de puistjes buiten de deur te houden, maar goed toen had ik dus ook niet extreem last van puistjes.
En regelmatig een duik in de zee en zwembad (chloor) wil ook wel aardig helpen, maar dat is volgens mij al aardig bekend.
Nog een tip, nou ja, je moet eigenlijk van die puistjes afblijven, maar ik heb het gevoel dat het toch wel helpt als ik regelmatig de jacht of mee-eters en dergelijke open, bij de Body Shop zag ik een lepeltje wat ervoor zorgt dat je dat vrij hygienisch kunt doen, zit een gaatje in, wat je er volgens mij gewoon op dient te drukken, wilde het vroeger zelf altijd graag hebben maar kon het nooit vinden.
Wat ik dan ook doorgaans gebruik voor het uitdrukken van mee-eters klinkt wel apart maar een haarknipje, zo'n platte ouderwetse, en een vrij dikke naald waar aan het eind een soort van rare kreukel inzit wat ook een beetje het effect van een schepje/lepeltje geeft. Beste is vantevoren eerst ff stomen, daarna mee-eters goed(!!!) weghalen en daarna ff goed ontsmetten, in mijn geval dus met DDD (prikt zo lekker). En doe het 's avonds voor het slapen gaan zodat je niet een paar uur lang met grote rode vlekken op je gezicht rondloopt.
Verder heeft een vriendin van mij het weleens gehad over het gebruik van alcohol en rozenwater, heb ik zelf nooit uitgetest, maar misschien dat iemand anders er ervaring mee heeft?
quote:dat DDD kan je gewoon bij de Drogist kopen? Want ik gebruik nu wel van de huidarts creme. Maar ik denk dat het helpt om mijn huid eens flink goed te reiningen. En daarvoor is die DDD lotion toch? Toch niet om de puistjes echt aan te pakken, maar meer om te reiningen? Want als ik dat heb gedaan, kan ik daarna gewoon eryacne opdoen of niet? Want Eryacne moet ook op een gereinigde huid, maar hoe kan je eryacne het beste aanbrengen?
Op dinsdag 28 oktober 2003 19:15 schreef Suika het volgende:
de drogist alleen maar DDD extra strong lotion, verder kon ik geen andere DDD producten vinden. Maar ik vind het een echte aanrader, als je ziet wat die lotion allemaal voor vuiligheid van mijn gezicht weet te halen
quote:Wat een rotzooi is dat zeg! Sommige van mijn kleren zitten ook onder van die roze vlekken die je er dus nooit weer uitkrijgt.
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:44 schreef Anoniem84 het volgende:
Benzac (blauwe is het sterkst)
Dit is een zalf die je 1 of 2 keer per dag moet opsmeren, het is zonder recept verkrijgbaar en het werkte bij mij altijd goed, alleen ging m'n kleding en beddengoed er wel van naar de kl*te want daar kwamen allemaal roze bleekplekken in en... ik ben er een paar keer te snel mee gestopt, dus op't laatst hielp het bij mij niet meer zoveel.
quote:dat heb ik gebruikt, maar het hielp bij mij maar een beetje (mijn acné was gewoon te hardnekkig)
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:47 schreef Doagere het volgende:
Iemand ervaring met tetracycline?
quote:nee, dat is waar. Ik heb ook al heel wat kleren moeten weggooien omdat er vlekken op zaten.
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:00 schreef Yankee het volgende:[..]
Wat een rotzooi is dat zeg! Sommige van mijn kleren zitten ook onder van die roze vlekken die je er dus nooit weer uitkrijgt.
quote:En hoelang heb je die antibiotica dan gebruikt? Want ik gebruik het nu een kleine 3 weken, en nog steeds niet echt verschil...Wel heel iets, maar niet echt. Het is nog steeds erg.
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:08 schreef Anoniem84 het volgende:[..]
dat heb ik gebruikt, maar het hielp bij mij maar een beetje (mijn acné was gewoon te hardnekkig)
Maar ik ken ook mensen waarbij het wel heel goed werkte, maar roaccutane vind ik (ondanks de bijwerkingen) nog steeds het perfecte middel, als je de anderen al geprobeerd hebt.
.
quote:Zie pagina 3 voor een foto van mijn kop, zal dat spul goed genoeg werken? Heb dus vrijwel alle standaard middelen gehad, Dalacin-T, Benzohyperoxide 5,10% ect.
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:08 schreef Anoniem84 het volgende:[..]
dat heb ik gebruikt, maar het hielp bij mij maar een beetje (mijn acné was gewoon te hardnekkig)
Maar ik ken ook mensen waarbij het wel heel goed werkte, maar roaccutane vind ik (ondanks de bijwerkingen) nog steeds het perfecte middel, als je de anderen al geprobeerd hebt.
quote:Ik vind dat je een leuke kop hebt!
quote:Dan toch maar langs de doktor...
Op woensdag 29 oktober 2003 08:07 schreef Doagere het volgende:[..]
Zie pagina 3 voor een foto van mijn kop, zal dat spul goed genoeg werken? Heb dus vrijwel alle standaard middelen gehad, Dalacin-T, Benzohyperoxide 5,10% ect.
quote:Ongeveer een maand, maar het hielp bij mij dus ook niet echt. misschien moet je je huisarts es om roaccutane vragen (je krijgt dan waarschijnlijk wel last van de bijwerkingen, maar het werkt perfect!)
Op woensdag 29 oktober 2003 08:07 schreef MaStar het volgende:[..]
En hoelang heb je die antibiotica dan gebruikt? Want ik gebruik het nu een kleine 3 weken, en nog steeds niet echt verschil...Wel heel iets, maar niet echt. Het is nog steeds erg.
.
quote:Je hebt niets om je voor te schamen, ik had het nog veeeeel erger, maar als je er toch vanaf wilt, gewoon es aan je huisarts om roaccutane vragen, als dat niet helpt dan helpt niets.
Op woensdag 29 oktober 2003 08:07 schreef Doagere het volgende:[..]
Zie pagina 3 voor een foto van mijn kop, zal dat spul goed genoeg werken? Heb dus vrijwel alle standaard middelen gehad, Dalacin-T, Benzohyperoxide 5,10% ect.
quote:Jah maar er zitten een aantal nadelen aan, en hij zal het me waarschijndelijk ook niet voor schrijven.. Zo extreem is het idd niet..
Op woensdag 29 oktober 2003 14:30 schreef Anoniem84 het volgende:[..]
Je hebt niets om je voor te schamen, ik had het nog veeeeel erger, maar als je er toch vanaf wilt, gewoon es aan je huisarts om roaccutane vragen, als dat niet helpt dan helpt niets.
ga gewoon minocin vragen ofzo, zit ook de tetracycline-antibiotica bij heb ik gezelen: http://www.apotheek.nl/Templates/geneesmiddelen/frs_3content.asp?MedicijnID=1160&Merknaam=true
quote:Maar ik ben naar de huiDarts geweest, en die heeft me het voorgeschreven. Ben er nu 3 weken aan, maar zie nog niet echt resultaat.
Op woensdag 29 oktober 2003 14:27 schreef Anoniem84 het volgende:[..]
Ongeveer een maand, maar het hielp bij mij dus ook niet echt. misschien moet je je huisarts es om roaccutane vragen (je krijgt dan waarschijnlijk wel last van de bijwerkingen, maar het werkt perfect!)
Dus kan op korte termijn niet aan roacutanne komen. En de vraag is of ik dit wil, zit nl. in examenjaar, en je kan je behoorlijk lamlendig en depressief van worden...Al zou dat wel meevallen....De huidarts vond mijn acne redelijk erg. Dus als dit niet helpt weet ik bijna zeker dat hij roacutanne voorschrijft...
Maaraja..ik ga maar door met antbioitca, hopenlijk slaat het nog een keer aan
...
Hebben jullie acne op je rug? Of alleen in je gezicht?
Verder zit ik nu bijna een maand aan de accutane, en alles bij mijn kin en rond mijn mond is bijna weg, het is wel super droog, alleen daar is het iig dus al bijna weg. Op mijn voorhoofd en waar je bakkebaarden normaal zitten, dus je bovenkaaklijn hebben nog een stuk of 12 redelijk grote puisten (kutwoord, puistjes klinkt beter
). Alleen het is een middel van (volgens de voorschriften) 4 maanden, dus ja.
Mijn vader zegt dat als het na 2 maanden bijvoorbeeld al veel minder is, de dosis verlaagd kan worden, ik slik nu 60mg, is redelijk veel.
Maar eigenlijk wil ik dat niet
Wil er zo snel mogelijk van af.
Daarbij zit ik, MastaR, ook in mijn eindexamenjaar, en lamlendig ben ik zeker niet geworden
Als je roaccutane voorgeschreven kan krijgen en niks helpt en je schrikt niet terug van een droge huid en lippen en soms ogen, dan zou ik het zeker doen.
Ik begin de dag door uit m'n bed te rollen, direct de badkamer in.
Gezicht wassen met warm water, pak de reinigings gel, wrijf die goed in, intrekken 30 sec ofzo.
Heel goed afspoelen.
Daarna de tonic die de poriën afsluit zodat er geen rotzooi in kan.
En dan als laatste de anti-talg creme.
Bij het opstaan en bij het slapen gaan.
Werkt perfect ![]()
Minder puistjes, minder vlekken, geen droge huid meer en een veel gladdere huid na het scheren. (Moet me dagelijks scheren).
Ook 2 keer per weer het masker van Garnier Pure, op Zaterdag en op Woensdag.
Alle 4 die Garnier Pure producten zijn te krijgen bij de etos.
Ik zal de producten eventjes opsommen:
Zijn van de Garnier Skin Naturals Synergie lijn.
Garnier Pure Reinigings Gel
Garnier Pure Poriënsluitende Lotion
Garnier Pure Talgcontrole
Garnier Pure Zelfwarmende Masker
Ook is er een Garnier SOS stick, een middeltje dat je op je puisten moet aanbrengen om ze uit te drogen.
2 keer gebruikt, daarna niet meer nodig gehad omdat ik geen enkele puisten meer kreeg met zo'n witte kop.
quote:DDD werkt inderdaad goed om te reinigen, gewoon op een wattenschijfje aanbrengen en dan je gezicht goed schoon boenen (staat ook op het flesje). Als die Eryacne een crème is kun je deze denk ik het beste met de vingers inmasseren, hoogstens ff je vingers goed reinigen van te voren, anders kun je altijd nog vragen naar de DDD zeep die volgens de bijsluiter 'een diepreinigende, ontsmettende en beschermende werking heef't en dan met lekker warm water zodat je porien openstaan en daarna Eryacne opbrengen kan dat tenminste makkelijk tot diep in huid doordringen. Lotions hebben namelijk wel vaak de neiging de porien te sluiten, maar misschien dat het juist slecht is crème op open porien aan te brengen aangezien de meeste huidverzorgingslijnen een lotion in het pakket hebben zitten te gebruiken voor de crème.
Op dinsdag 28 oktober 2003 20:22 schreef MaStar het volgende:[..]
dat DDD kan je gewoon bij de Drogist kopen? Want ik gebruik nu wel van de huidarts creme. Maar ik denk dat het helpt om mijn huid eens flink goed te reiningen. En daarvoor is die DDD lotion toch? Toch niet om de puistjes echt aan te pakken, maar meer om te reiningen? Want als ik dat heb gedaan, kan ik daarna gewoon eryacne opdoen of niet? Want Eryacne moet ook op een gereinigde huid, maar hoe kan je eryacne het beste aanbrengen?
Wat me trouwens opvalt is dat Garnier het nieuwe clearasil lijkt te zijn, in ieder geval vroegah gebruikte de meeste mensen die ik kende clearasil. <- bestaat dat eigenlijk nog?
quote:Owww...dan denk ik dat ik mijn huid maar eens grondig ga reinigen met DDD lotion. Zit daar veel alcohol in? En wat jij zegt is dus eerst mijn huid reinigen met DDD lotion, dan eryacne met schone handen aanbrengen?
Op woensdag 29 oktober 2003 18:59 schreef Suika het volgende:[..]
DDD werkt inderdaad goed om te reinigen, gewoon op een wattenschijfje aanbrengen en dan je gezicht goed schoon boenen (staat ook op het flesje). Als die Eryacne een crème is kun je deze denk ik het beste met de vingers inmasseren, hoogstens ff je vingers goed reinigen van te voren, anders kun je altijd nog vragen naar de DDD zeep die volgens de bijsluiter 'een diepreinigende, ontsmettende en beschermende werking heef't en dan met lekker warm water zodat je porien openstaan en daarna Eryacne opbrengen kan dat tenminste makkelijk tot diep in huid doordringen. Lotions hebben namelijk wel vaak de neiging de porien te sluiten, maar misschien dat het juist slecht is crème op open porien aan te brengen aangezien de meeste huidverzorgingslijnen een lotion in het pakket hebben zitten te gebruiken voor de crème.
Wat me trouwens opvalt is dat Garnier het nieuwe clearasil lijkt te zijn, in ieder geval vroegah gebruikte de meeste mensen die ik kende clearasil. <- bestaat dat eigenlijk nog?
quote:Had het ook op me rug ja, en nu een hele mooie collectie littekens die me eraan herineren. Ik had dan ook veel eerder er wat aan moeten doen, maar ja daar is/was het dus te laat voor. Eigen schuld ofzo.
Op woensdag 29 oktober 2003 18:04 schreef Mr.Zop het volgende:
Hebben jullie acne op je rug? Of alleen in je gezicht?
Overigens schreef mij dermatoloog nog voor die iets gezien had roaccutane al voor. Misschien omdat ik al tetracycline van de huisarts gehad had, maar de dermatoloog presenteerde het ook als het middel.
quote:Ik gebruik antibiotica nu precies 2 weken en 6 dagen. Dus een kleine 3 weken. Nu zou je enig resultaat moeten kunnen zien. Maar die zie ik helemaaln niet. Nog nix. Overigens gebruik ik maar 1 pil per dag. En dan 's Avonds eryacne, en 's middags (uitschool) Resorcinol.
Op woensdag 29 oktober 2003 18:04 schreef Mr.Zop het volgende:
tetracycline heb ik een maand gebruikt, 4x per dag zo'n capsule, en me strikt aan de voorschriften gehouden. Gewoon 0,0 resultaat.
Een vriend van mij had er veel minder last van, en die kreeg ook tetracycline, en bij hem hielp het wel, hij heeft alleen heel zijn rug gewoon vol ermee. Dat lijkt me ook wel kut, ook al zie je dat niet.Hebben jullie acne op je rug? Of alleen in je gezicht?
Ik baaaaaaaaal zo. Vrijdag personeelsfeest. Gelukkig word ik gegrimeerd.
"Ze" zitten aan de zijkant van m'n kaak, rechts. Allemaal dikke onderhuidse bulten. En dan nog de rest, op m'n wangen.
Eigen schuld ook, ben in Turkije geweest, beetje in de zon liggen zweten en bakken MET FOUNDATION op ![]()
Ik ga straks maar weer langs het Kruidvat, voor een potje Betadine scrub en Dove Facewash (de enige combi die dan werkt om m'n gezicht schoon te krijgen zonder dat het zo vreselijk uitdroogt, eerst Betadine en daarna de Dove).
En de Inderm is op. Mijn zus neemt dat altijd mee, maar het recept is dus op haar naam (en ze zit in Utrecht).
Weet iemand iets wat erop lijkt, wat je gewoon bij de drogist kunt kopen? Benzac helpt bij mij niet, evenmin als tea-tree olie etc.
(Inderm is alcohol met antibiotica).
Nu zei ik dat ik minocin wou hebben. Dat was ok. Nu krijg ik eerst een maand 100 MG en dan moet ik bellen. En daarnaa krijg ik 50 MG.
Hoop echt dat het werkt bij mij!
quote:Jha..hopenlijk werkt het...bij mij nog niet iig
Op donderdag 30 oktober 2003 13:57 schreef Doagere het volgende:
Ik ben vanmorgen naar de dokter geweest, en die vroeg me wat ik dan wou hebben.. Inderm zou wel goed werken volgens hem. Maarja das weer geen op lossing..![]()
Nu zei ik dat ik minocin wou hebben. Dat was ok. Nu krijg ik eerst een maand 100 MG en dan moet ik bellen. En daarnaa krijg ik 50 MG.
Hoop echt dat het werkt bij mij!
quote:Dove Facewash maakt mijn gezicht wel iets roder en droger eigenlijk.
Op donderdag 30 oktober 2003 09:04 schreef Syrena het volgende:
Ik ga straks maar weer langs het Kruidvat, voor een potje Betadine scrub en Dove Facewash (de enige combi die dan werkt om m'n gezicht schoon te krijgen zonder dat het zo vreselijk uitdroogt, eerst Betadine en daarna de Dove).
Ik gebruik zelf uitwendig op dit moment helemaal niks op mijn gezicht, behalve scheerschuim en water, en dat werkt goed bij mij, als het gaat om huidkwaliteit. (Acne niet meegerekend, want daar zorgt een ander intern middel al voor dat ik het amper heb.)
Volgens mij wordt mijn gezicht bij elke facewash wel een klein beetje roder en droger.
Vorige week eens voor de gein Biotherm Homme Aquapower (een moisturizer/bevochtiger) geprobeerd. Was een slechte ervaring, haartjes of haarzakjes op mijn gezicht raakte geirriteerd. Als ik dan lichtjes de haartjes (die ik scheer) aanraak tegen de haargroei richting in, irriteert het meteen.
quote:Dat is te hopen ja..ik gebruik maar 1 tablet per dag van 100 MG Mincycline (ofsow)...
Op donderdag 30 oktober 2003 16:15 schreef Doagere het volgende:
Net mijn eerste 2 pilletjes van 100 MG net gehad.. Hoop zo dat het gaat werken
quote:Ja. heb deze shit 2 jaar lang gebruikt. Mijn tanden zijn er door verkleurd
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:47 schreef Doagere het volgende:
Iemand ervaring met tetracycline?
quote:Maar na welke tijd zag je resultaat? Ik heb minocylcine (ofsow)...en zie na 3 weken nog nix van resultaat. Verder..moet ik ze een half uur voor het eten innemen...
Op donderdag 30 oktober 2003 20:50 schreef Vlegel het volgende:[..]
Ja. heb deze shit 2 jaar lang gebruikt. Mijn tanden zijn er door verkleurd
maare voor de rest helpt t redelijk. af en toe 1 puist maar verder niks. maar als ik met tetracycline ophoud dan groeit alles zo weer aan.
maar t vereist wel discipline. Elke ochtend 1 pil en elke avond 1. En dat moet je ook nog zo afstemmen dat je ze maximaal 1 uur voor het eten of minimaal 2 uur na het eten inneemt, anders hebben ze weinig nut
quote:Bij mij ook niet, vandaag is het precies 3 weken geleden, en ik zie nog geen enkel resultaat
Op donderdag 30 oktober 2003 22:22 schreef yootje het volgende:
Op zich heb ik niet zo'n last van puistjes, maar eerst zaten ze vooral op mijn voorhoofd en nu vooral op mijn wangen en de zijkanten van mijn hoofd, en dat is vervelend. Middeltjes helpen bij mij weinig heb ik het idee.
- 2 maal per etmaal douchen (s'avonds/s'ochtends duh)
- door de weeks elke ochtend hardlopen, 3/4 km
- dove Facewash (bij het douchen s'ochtends/s'avonds)
- minder zonnebanken, tenminste, het is zo'n gezichtsbruiner (zo'n philips), en ik heb daar geen vertouwen... het lijkt wel alsof je later een reactie op je huid terugkrijgt ofzo....jullie mening?
- minstens 2 liter water drinken per dag
- proberen gevariend te eten, plus voldoende vitamines
wat ik hierbij van plan ben:
- goed slapen, lijkt mij een erg belangrijke factor, zeker in combinatie met een aantal bovengenoemde punten
- tea tree oil proberen
- en dat sinergy set wat ~Refragmental~ aankaartte klonk mij erg positfief in de oren, wat is jullie mening hiervan?
ik doel op:
Garnier Pure Zelfwarmende Masker
ps Kun je waarschijnlijk bij elke 'drogist' kopen?
Het liefst bestel ik alles en zvm online, dat tea-tree oil heb ik van iemand een hele goede link gehad, valt die garnier ook online te bestellen? voor zover ik heb gegoogled heb ik nix gevonden.
Wouter
quote:ehh .. ongeveer een jaar =) en na anderhalf jaar is het zo goed als weg (ik gebruik nu 2 jaar totaal)
Op donderdag 30 oktober 2003 21:42 schreef MaStar het volgende:[..]
Maar na welke tijd zag je resultaat? Ik heb minocylcine (ofsow)...en zie na 3 weken nog nix van resultaat. Verder..moet ik ze een half uur voor het eten innemen...
Ik baal echt dat het waarschijnlijk niet werkt...
dus duurt gewoon lang.
quote:2x100 mg? Jeutje, ik kreeg 50 mg per dag voorgeschreven, terwijl mijn kop er een stuk erger aan toe is. Maarja, het werkte dan ook voor geen ruk
Op donderdag 30 oktober 2003 16:15 schreef Doagere het volgende:
Net mijn eerste 2 pilletjes van 100 MG net gehad.. Hoop zo dat het gaat werken
quote:de HuiDarts zei dat ik na 3 weken al iets zou moeten zien, dat na 3 weken het resultaat zichtbaar was. En jij zag het pas naar een jaar
Op vrijdag 31 oktober 2003 11:39 schreef Vlegel het volgende:[..]
ehh .. ongeveer een jaar =) en na anderhalf jaar is het zo goed als weg (ik gebruik nu 2 jaar totaal)
dus duurt gewoon lang.
[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 31-10-2003 14:34]
Hoop dat het werkt, in combo met Benzohyperoxide 10%
quote:Garnier is gewoon bij de Etos of bij de kruidvat te kopen, online zou ik niet weten.
Op vrijdag 31 oktober 2003 10:55 schreef Wouter1982 het volgende:
- en dat sinergy set wat ~Refragmental~ aankaartte klonk mij erg positfief in de oren, wat is jullie mening hiervan?
ik doel op:
Garnier Pure Zelfwarmende Maskerps Kun je waarschijnlijk bij elke 'drogist' kopen?
Het liefst bestel ik alles en zvm online, dat tea-tree oil heb ik van iemand een hele goede link gehad, valt die garnier ook online te bestellen? voor zover ik heb gegoogled heb ik nix gevonden.
Wouter
Ik heb het probleem dat ik me iedere dag MOET scheren, en dat verpeste vroeger m'n huid behoorlijk, had altijd een droge huid met veel wondjes en puistjes.
Maar dankzij die Garnier is m'n huid nu lekker soepel en ziet er al stukken gezonder uit.
Nu nog zien te zorgen dat ik m'n gezichtshaar permanent kan verwijderen.
Dat zou pas echt te gek zijn, een gladde gezonde huid
quote:Het haalt zeker veel vuil uit je huid. Ookal ben ik onder de douche geweest! Echt, dit doe ik nu 's middags en na het eten (moet 2x per dag). En dan 's avonds Eryacne.
Op dinsdag 28 oktober 2003 19:15 schreef Suika het volgende:
Wat ik jammer vind is dat een van mijn 'lievelings' producten nog niet vermeld staat, namelijk DDD, maakt geen reclame voor zichzelf maar gebruikt voornamelijk mond-tot-mond reclame, is in verschillende gradaties te koop, maar ik vrees dat je wel even zult moeten zoeken, toen ik dus twee weken besloot iets aan mijn huid te doen, stond er in de drogist alleen maar DDD extra strong lotion, verder kon ik geen andere DDD producten vinden. Maar ik vind het een echte aanrader, als je ziet wat die lotion allemaal voor vuiligheid van mijn gezicht weet te halen zelfs na een scrubbeurt onder de douche sta ik écht versteld.
En doe het 's avonds voor het slapen gaan zodat je niet een paar uur lang met grote rode vlekken op je gezicht rondloopt.
[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 31-10-2003 18:28]
Eerst elke middag een 100 MG pilletje Minocin.
Dan elke ochtend en avond de 1,2,3 productlijn van L'Oreal Pure Zone gebruiken.
En als ik ga slapen een dikke laag Benzohyperoxide 10% erop.
Nu zal het echt wel in 3 weken weg zijn..
Hier nog wat ''grootmoeders'' tips.
-Met een rauwe aardappel voor het slapen gaan het puistje aanstippen.
-Elke dag een mok brandnetel thee drinken. Schijnt je huid rustig van te worden.
Dode zee mineralen schijnen ook goed te werken bij mensen met jeugdpuistjes/acne. Bij de tuinen hebben ze van een bepaald merk ook dat spul uit de dode zee, dus misschien is het het proberen waard, als andere dingen niet helpen.
quote:Ik denk dat het ook niet zo helpt om maar nieuwe dingen te blijven proberen...
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:50 schreef Doagere het volgende:
Mja, dat zal vast helpen met die aardappel..
quote:Dat wist ik niet, ga ik proberen.
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:18 schreef tijgermans het volgende:
-Elke dag een mok brandnetel thee drinken. Schijnt je huid rustig van te worden.
quote:Zarqa?
Dode zee mineralen schijnen ook goed te werken bij mensen met jeugdpuistjes/acne. Bij de tuinen hebben ze van een bepaald merk ook dat spul uit de dode zee, dus misschien is het het proberen waard, als andere dingen niet helpen.
quote:Tja, als je na 1,5 jaar wat nieuws probeert lijkt het me niet te vaak.
Op vrijdag 31 oktober 2003 20:51 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]
Ik denk dat het ook niet zo helpt om maar nieuwe dingen te blijven proberen...
quote:Of eten helpt weet ik niet, maar ik denk wel dat Acne erger kan worden als je erg onzeker bent.
Op vrijdag 31 oktober 2003 23:13 schreef tijgermans het volgende:
Nog een paar tips, van de melkproducten zoals volle melk, kaas en dat soort dingen kun je beter afblijven, schijnt bij veel mensen te helpen. Nog een link naar een topic over acne:
/edit
Ik weet ook weer waarom het vorig jaar veel beter helpte dan nu, tot nu toe smeerde ik het er aleen een beetje op.
Maar vorig jaar deed ik het veel uitgebreider, had toen soms een puistje.. Kan ook een foto plaatsen van toen en toen had ik er dus 1
Maar ik deed dus elke avond dit:
beetje benzohyperoxide 10% in een glas, en daarbij doe je dan wat water. Mix dat dan een beetje door elkaar zodat het water echt helemaal wit is. Dan smeer je dat in met een watje (evt. gewassen handen)
Dan als je alles over je kop hebt begint het erin te trekken, dit gaat veel beter als je dit helemaal nat maakt dan als je het zo uit de tube op je huid smeert.
Laat dat dan lekker in trekken, en smeer op dikke puisten nog een beetje. Ook moet je dat goed in wrijven.
Gegarandeerd sucses! Of je moet dit verschil niet kunnen zien:

[Dit bericht is gewijzigd door Doagere op 01-11-2003 12:02]
quote:Ik kan op die 2e foto geen puist meer vinden, dus zo te zien heb je nu geen nieuwe middeltjes meer nodig
Op zaterdag 1 november 2003 11:43 schreef Doagere het volgende:
Zometeen me 4'e Minocin pilletje in nemen..![]()
/edit
Ik weet ook weer waarom het vorig jaar veel beter helpte dan nu, tot nu toe smeerde ik het er aleen een beetje op.
Maar vorig jaar deed ik het veel uitgebreider, had toen soms een puistje.. Kan ook een foto plaatsen van toen en toen had ik er dus 1
![]()
Maar ik deed dus elke avond dit:
beetje benzohyperoxide 10% in een glas, en daarbij doe je dan wat water. Mix dat dan een beetje door elkaar zodat het water echt helemaal wit is. Dan smeer je dat in met een watje (evt. gewassen handen)
Dan als je alles over je kop hebt begint het erin te trekken, dit gaat veel beter als je dit helemaal nat maakt dan als je het zo uit de tube op je huid smeert.
Laat dat dan lekker in trekken, en smeer op dikke puisten nog een beetje. Ook moet je dat goed in wrijven.
Gegarandeerd sucses! Of je moet dit verschil niet kunnen zien:
quote:Oh, oke, verkeerd gelezen
Op zaterdag 1 november 2003 13:54 schreef Doagere het volgende:
De 2'e foto is van een jaar geleden de andere is van 2 weken geleden.
Voor mij na 3 weken nog geen resultaat
quote:heb je ook wel gelijk in.. Hoop dat ik wel verschil merk met die minocin
Op zaterdag 1 november 2003 17:47 schreef MaStar het volgende:
Doagaree, je moet niet teveel aan je huid doen. S'ochtends of S'middags gewoon goed schoonmaken met iets van Garnier. Dan loton erop. En 's avonds de creme. Meer zou ik even niet doen. En dan die pillen. Verder kan je het misschien aan de doktor vragen wat je het beste van 'buiten' erop kan smeren.Voor mij na 3 weken nog geen resultaat
quote:Ja, wat ik al had gezegd, werkt dit goed. Prikt wel lekker
Op woensdag 29 oktober 2003 18:59 schreef Suika het volgende:
DDD werkt inderdaad goed om te reinigen, gewoon op een wattenschijfje aanbrengen en dan je gezicht goed schoon boenen (staat ook op het flesje)
Ik heb in vorige deeltjes van dit topic nog wel een paar keer gereageerd, was toen een van de eerste geloof ik die met B5 aan kwam zetten (had er voor het eerst iets op een ander forum over gelezen). Gebruik het inmiddels al ik weet niet hoe lang en het gaat nog steeds erg goed gelukkig, maar ik 'moet' ook wel op andere dingen letten wil ik het goed laten gaan; zo ga ik regelmatig flink fitnessen, stap ff op zo'n fietsje en dan fietsen totdat je je echt he-le-maal kapot gezweet hebt.. dat is natuurlijk goed voor de conditie maar ook voor de huid. Als ik een tijd niet sport komt het weer beetje terug. En verder; handjes boven de dekens houden! Gewoon gaan
Als je een vriendin hebt is het wel een dilemma
Bij mij heeft dit best veel invloed.
En natuurlijk gewoon veel water drinken en ik blijf zoveel mogenlijk van kaas en andere vette dingen af. Maar denk niet dat ik de hele dag op groente zit te kauwen hoor, vreet regelmatig een pak koekjes op
Om mijn huid 's ochtends en 's avonds schoon te maken gebruik ik de tea trea wasgel van de kruidvat, zit in zo'n cheap bruin flesje en het is ook cheap.. 1,80 euro dacht ik.
Nou heb ik niet alle reacties doorgelezen maar wel een groot gedeelte, ik zie vaak benzohyperoxide en benzyolperoxide langskomen. Neem aan dat het het zelfde is? Ik wil dat ook weleens proberen, die B5 is toch best duur.. gelukkig betalen mijn ouders mee maar die beginnen nu ook te mekkeren. Ik kan het dus gewoon bij de apotheek krijgen? Zal wel eerst even beginnen met 5%.
quote:Dat is vrij normaal hoor, je kan de capsules het beste nemen tijdens het eten. Als het goed is gaat het na verloop van tijd weg.
Een klein nadeel alleen, nadat ik 8gram per dag ben gaan slikken heb ik regelmatig last van m'n buik/maag en soms dunne ontlasting. Ik hoop dat dit binnenkort wegtrekt (samen met mn puisten) dan ben ik een tevreden man.
Dit is me sinds me 12é niet meer gebeurd..
Maar ik kan nog niet echt verschil zien (klein beetje), het is niet een hele ernstige vorm wat ik heb maar toch. Maar kan het nu nog gaan aanslaan?
quote:Dat brandnetelzalf werkt denk ik heel persoonlijk. Ligt eraan wat voor soort acne je hebt..
Op zondag 2 november 2003 11:03 schreef G_Unit het volgende:
smeer ik het gebied waar de puisten zitten in met brandnetelzalf. Nachtje slapen (uiteraard niet op je gezicht, maar op je rug), en het is al een heel stuk minder de volgende ochtend.
Na een paar dagen ben ik meestal wel van de echt hardnekkige puistjes af (vooral van die dikke langs de kaaklijn, heb ik persoonlijk het meest last van).
[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 02-11-2003 12:03]
[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 02-11-2003 12:03]
@Tcm,
Idd zoals Roobje al zegt, B5 verspreidt over de dag innemen, en tijdens maaltijden/eten. Verder des te lager de dosis, des te minder last je ervan hebt. Ik had er in het begin ook een beetje last van op 10gr, maar nu niet op 4gr. Ik merk ook dat MSM (http://www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/DSH/msm.html) en/of groene thee (weet niet precies welke) er ook een positieve invloed op heeft.
Vergeet niet een vitamine B-complex erbij te nemen he. Kruidvat heeft vrij goedkope B100-complex.
@svn,
Verspreid je het ook over de dag bij maaltijden? Welke dosis? Is de talg productie minder geworden? En een bepaald type acne minder geworden?
pak je eigen of je vaders meest stinkende aftershave (geen eau de toilette) en smeer dit regelmatig op het puistje
dit een aantal dagen volhouden, niet aankomen en het puistje verdwijnt als sneeuw voor de zon ![]()
had pas een puist en die is nu mooi pleite dankzij aftershave
-edit PS- het kan even branden, maar dat hoort erbij
quote:Goh echt?
Op zondag 2 november 2003 17:19 schreef realist het volgende:
dit is een gouden tip voor puistenpubers uit grootmoeders doospak je eigen of je vaders meest stinkende aftershave (geen eau de toilette) en smeer dit regelmatig op het puistje
dit een aantal dagen volhouden, niet aankomen en het puistje verdwijnt als sneeuw voor de zonhad pas een puist en die is nu mooi pleite dankzij aftershave
-edit PS- het kan even branden, maar dat hoort erbij
quote:Waar kan je die brandnetelzalf kopen en van welk merk is het?
Op zondag 2 november 2003 11:03 schreef G_Unit het volgende:
brandnetelzalf
quote:het ligt ook aan je type huid, bij mij hielp het iig
Op zondag 2 november 2003 17:49 schreef Doagere het volgende:[..]
Goh echt?
Dit helpt natuurlijk niet. 2 jaar geleden Dalacin-T gehad met 98% alchol, na 5 weken was het aleen maar erger geworden.
+ het helpt als je je gezicht regelmatig inzeept met unicura
quote:ik neem na het ontbijt. En dan neem ik na het avondeten en voordat ik ga slapen.
Op zondag 2 november 2003 17:09 schreef mwuhaha het volgende:
@svn,
Verspreid je het ook over de dag bij maaltijden? Welke dosis? Is de talg productie minder geworden? En een bepaald type acne minder geworden?
op school gaat het gewoon niet lukken
quote:Tja..misschien moet dat wel...Maarja..ten eerste kan ik die afspraak dekn ik niet eerder zetten, want hij zit altijd bomvol. Voor de 1e afspraak moest ik ook al iets van 3 maanden wachten. Verder...ik vind het heel gek, want voor de zomervakantie, was het lang zo erg niet. Had ik maar max 4 puistjes bij mijn mond. En na de zomervakantie (de 1e dag dat ik thuis was) had ik er zelfs helemaal geen!!! Daarna toen ik weer naar school moest, toch weer redelijk veel gekregen, en toen bleef het maar komen, benzylperioxide gebruikt, vuurrode puisten, echt heel raar. En nu nog steeds...echt zoo vaag...door wat het zou moeten komen weet ik niet. Maar hopenlijk slaat antibiotica een x aan...Want afspraak kan weet ik bijna zeker niet vroeger gezet worden. En als ik aan die zooi begin, wil ik het wel zo snel, en vroeg mogelijk, want in deze periode is dat middel het beste te gebruiken...(weinig zon, winterstop met voetbal, kerstvakantie etc etc)...
Op zondag 2 november 2003 21:13 schreef Mr.Zop het volgende:
MastaR, gast, ga aub aan de accutane. Je bent zo'n zelfde geval als ik, niks helpt, behalve het paardemiddel.
Ik volg je nu al een paar weken in dit topic en je symptomen zijn dezelfde als die van mij, de volgorde van middeltjes ook. Welkom collega, in de wereld van acne. Verzet die afspraak met je huidarts naar eerder.
quote:Ik neem het in verspreid over de dag in, meestal voor of na het eten.
Op zondag 2 november 2003 17:09 schreef mwuhaha het volgende:
@Tcm,
Idd zoals Roobje al zegt, B5 verspreidt over de dag innemen, en tijdens maaltijden/eten. Verder des te lager de dosis, des te minder last je ervan hebt. Ik had er in het begin ook een beetje last van op 10gr, maar nu niet op 4gr. Ik merk ook dat MSM (http://www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/DSH/msm.html) en/of groene thee (weet niet precies welke) er ook een positieve invloed op heeft.
Vergeet niet een vitamine B-complex erbij te nemen he. Kruidvat heeft vrij goedkope B100-complex.
Hoe lang heb jij die 10gram aangehouden en heb je dit langzamerhand toen afgebouwd of bij het wegblijven van puistjes gelijk teruggestapt op 4gram?
@tcm,
Ik heb iets van 4 maanden op 10gr gezeten, daarna afgebouwd naar 8gr, omdat ik niet echt veel last meer kreeg van acne. Iets 1gr/week omlaag. Tijdens de vakantie was ik 3 weken gestopt, en daarna met 5gr/dag verder gegaan. Nu op 4gr. Sommige bedrijven zeggen dat je maximaal 3 maanden moet wachten om effect te zien, en anders zou het misschien niet werken. Wat men meestal snel merkt is dat de olie/vet/talg productie op de huid omlaag gaat. En vaak ook een breakout. Een week zou bij mij te vroeg zijn om verbetering te zien. Het was bij mij dacht ik meer iets van 2 of 3 weken waarna ik minder puistjes kreeg.
Ik gebruik zelf Acnemiracle's B5 (poeder) voor 10euro/maand (4gr/dag). (En sinds vandaag 3gr/dag testen.) Er zit hierbij niet echt een handleiding, maar een korte beschrijving over het gebruik.
Maar bij mij nu nog geen enkel resulaat
. Heb weinig vertrouwen meer in Eryacne en andere antibiotica. Net weer een pilletje genomen...
quote:Mijn moeder heeft het wel eens gebruikt voor psoriasis, het werkte geloof ik wel maar niet echt goed.
Op maandag 3 november 2003 17:14 schreef MaStar het volgende:
Kent iemand dit product: http://www.emucare.com/home/nl/index.htm
Ik heb vandaag brandnetelthee gekocht en net een kopje gedronken, smaakt niet echt lekker maar da's misschien ff wennen. Ik ben benieuwd
quote:Ik was mijn gezicht elke avond met de Teatree wasgel van het Kruidvat, ik heb ook geen acne maar wel een paar irritante puisten en mee-eters waar ik vanaf wil. Volgens mij heeft het wel een goed effect, het wordt iig niet erger.
Op maandag 3 november 2003 17:18 schreef Cola_Light het volgende:
Ik heb vandaag Tea tree oil producten gekocht. De scrub en de gezichtsreiniger. Ik heb geen acne, maar af en toe heb ik last van hele kleine mee-eters op mijn wangen en op mijn neus. Of kleine bultjes. Mij benieuwen of die scrub goed werkt! Ik laat het jullie weten.
[Dit bericht is gewijzigd door Vava op 03-11-2003 18:04]
quote:Ik heb dat hier staan. Gebruik het vooral om een droge huid tegen te gaan. Of het goed werkt weet ik eigenlijk niet. Het is werkt wel erg goed tegen een droge huid iig.
Kent iemand dit product: http://www.emucare.com/home/nl/index.htmMaar bij mij nu nog geen enkel resulaat
. Heb weinig vertrouwen meer in Eryacne en andere antibiotica. Net weer een pilletje genomen...
quote:Ik denk niet dat het zo simpel ligt.
Op maandag 3 november 2003 17:58 schreef Yamyam het volgende:
En, is er al een middeltje uitgekomen wat voor iedereen werkt? Ik zie namelijk dat het al deel 4 is, en denk dat de meesten door de middeltjes het middel niet meer kunnen zien. Misschien een idee om alle voorbijgekomen producten/essentiele ongewone tips op een rijtje te zetten en hier een poll van te maken. Zo kom ik er geen wijs uit natuurlijk.
quote:mja, maar om nou 4 topics door te spitten en alles zelf op te schrijven hehe. dat zie ik niet zo zitten...:O
Op maandag 3 november 2003 18:15 schreef Bluezz het volgende:[..]
Ik denk niet dat het zo simpel ligt.
Je hebt n.l. ook te maken met de soort huid waar je het op smeert, en niet te vergeten het eet/drink gedrag van de mensen met puistjes.
quote:Dat hoef je ook niet te doen. Als ik het heel kort samenvat. Voor iedereen zijn alle middeltjes persoonlijk. Want bij mij werkt dit heel goed, terwijl bij de ander dat helemaal niet werkt. 1 tip die duidelijk naar boven is gekomen: Als je er erg last van hebt, ga naar de doktor. Die kan je het beste verder helpen. En vanaf nu gewoon dit forum lezen. Elke dag 2 pagina's (beginnen bij pagina 1). En dan gewoon dagelijk volgen.
Op maandag 3 november 2003 18:17 schreef Yamyam het volgende:[..]
mja, maar om nou 4 topics door te spitten en alles zelf op te schrijven hehe. dat zie ik niet zo zitten...:O
Bij mij helpt bijvoorbeeld antibiotica (NOG) niet
Ik ga MINSTENS 1 keer per week naar de sauna, en het helpt behoorlijk goed (vooral in combinatie met die Garnier Synergy), en het is behoooooorlijk lekker om te doen ![]()
Veel sport/fitness centra hebben sauna's, je hoeft geeneens te sporten als je niet wilt, veel hebben van die speciale abonnementen. 1 keer per week abo ofzo + vaak studentenkorting.
Sauna reinigt je huid.
Doordat je veel zweet worden de poriën doorgespoeld.
En iedereen weet dat vuile poriën nummer 1 probleemveroorzaker is van puisten.
quote:Ik heb alleen BP van de docter geprobeerd vroeger. Acne werd er minder van, maar de huid zelf werd er droog, geirriteerd en rood van. Verder heb ik voor acne niks van de docter. Ik zie de docter meer als een winkel/bron om spullen te halen. De kennis/informatie haal ik van internet, omdat deze veel groter is.
Op maandag 3 november 2003 17:07 schreef allukmaar het volgende:
mwuhaha, kun jij mij vertellen waar je dat poeder vandaan hebt en of je bijwerkingen hebt? Help het spul ook goed, ondanks dat je andere middeltjes van de dokter heb geprobeerd? Hoelang moet je dat poeder blijven gebruiken?
Sorry, misschien stond het al ergens in de topic, maar ik raak in de war van al die andere namen van B5. De ene heb deze naam de ander een andere.
thanks.
Bijwerkingen van een megadosis b5 bij mij waren: eerste dag lichte hoofdpijn wat niks voorstelde, lichtere stoelgang bij 10gr, mogelijk dat mijn hoofdharen erdoor dunner zijn geworden omdat ik geen B-complex ernaast heb gebruikt (maar is ook erfelijk bij mij).
B5 werkt op mijn acne zeer goed. Heb er nu amper last ervan.
De benaming voor vitamine B5 is Pantothenic Acid (Pantotheenzuur). Acnemiracle, Evolution-X, NOW, Solgar etc zijn merken die B5 verkopen.
quote:Emu Oil, wel van gehoord. Zou ontekingsremmend zijn. Wordt ook soms gebruikt door mensen met haaruival als toevoeging op hun regimen en zou ook een carrier kunnen zijn.
Kent iemand dit product: http://www.emucare.com/home/nl/index.htmMaar bij mij nu nog geen enkel resulaat
Ik moet er aleen nu vanaf blijven, want zelf kan ik het wel verspreiden. Ook op me rug en bovenarm is het bijna helemaal weg..
Ik heb er een goed gevoel bij! Minocin rulessss
quote:Misschien dat dat helpt ipv Eryacne. Doe het zo maar weer op..Maar at is dat DHT dan? want ik merk wel verschil als ik tijdje met de handen boven de dekens zit dat ik 'minder' puisten krijg. En dat heeft ook met hormonen (testosteron) te maken. En je mag een week uitproberen, werkt het niet, stuur je het terug en krijg je je geld terug. Dus ook mooi. Misschien dat ik dat eens ga uitproberen....En dan gewoon met antibiotica blijven slikken
Op maandag 3 november 2003 20:32 schreef mwuhaha het volgende:[..]
Emu Oil, wel van gehoord. Zou ontekingsremmend zijn. Wordt ook soms gebruikt door mensen met haaruival als toevoeging op hun regimen en zou ook een carrier kunnen zijn.
Had ook gelezen dat het mogelijk een 5ar inhibitor is, en dus de conversie van testosteron naar DHT verlaagd. (DHT is de oorzaak van genetische mannelijk haaruitval, DHT type1 schijnt ook invloed te hebben op acne.)
quote:DHT is een androgeen hormoon, dat invloed heeft op talgproductie (en dus meestal ook acne), haaruitval, prostaat grote.
Op maandag 3 november 2003 22:38 schreef MaStar het volgende:[..]
Misschien dat dat helpt ipv Eryacne. Doe het zo maar weer op..Maar at is dat DHT dan? want ik merk wel verschil als ik tijdje met de handen boven de dekens zit dat ik 'minder' puisten krijg. En dat heeft ook met hormonen (testosteron) te maken. En je mag een week uitproberen, werkt het niet, stuur je het terug en krijg je je geld terug. Dus ook mooi. Misschien dat ik dat eens ga uitproberen....En dan gewoon met antibiotica blijven slikken
Emu is niet de enigste topische 5ar inhibitor, wordt dacht ik ook niet echt veel gebruikt, misschien wat minder effectief voor haaruitval. Spiro, en zink/b6 komt vaker voor.
quote:wat is dan topische 5ar inhibitor
Op maandag 3 november 2003 23:29 schreef mwuhaha het volgende:[..]
DHT is een androgeen hormoon, dat invloed heeft op talgproductie (en dus meestal ook acne), haaruitval, prostaat grote.
Teveel rukken/sex kan idd de productie van test/dht verhogen, en kan dus acne veroorzaken.Emu is niet de enigste topische 5ar inhibitor, wordt dacht ik ook niet echt veel gebruikt, misschien wat minder effectief voor haaruitval. Spiro, en zink/b6 komt vaker voor.
Emu voor haaruitval wordt niet zo heel veel gebruikt, omdat er betere middelen zijn. Of die middelen ook geschikt zijn voor op het gezicht, weet ik niet, maar spiro wordt dacht ik wel gebruikt.
Ik heb het zelf nog niet echt uitgezocht, voor meer info erover zou je op internationale forums/websites/studies moeten kijken.
(btw, B5 vermindert meestal ook de talgproductie)
quote:Owww..maar Spiro is ook een middel? B5 kan ik nu echt niet gaan gebruiken, want slik al antibiotica pillen. En kan moeilijk zeggen tegen die huidarts dat ik ff op iets anders ben over gestapt.
Op dinsdag 4 november 2003 00:01 schreef mwuhaha het volgende:
Met topisch bedoel ik uitwendig, extern, plaatselijk. Dus iets wat op de huid wordt aangebracht.Emu voor haaruitval wordt niet zo heel veel gebruikt, omdat er betere middelen zijn. Of die middelen ook geschikt zijn voor op het gezicht, weet ik niet, maar spiro wordt dacht ik wel gebruikt.
Ik heb het zelf nog niet echt uitgezocht, voor meer info erover zou je op internationale forums/websites/studies moeten kijken.
(btw, B5 vermindert meestal ook de talgproductie)
Ik ben zelf geen it/computer deskundige, maar kunnen we niet gewoon voor de mensen die last hebben van puistjes/acne/andere huid-aandoeningen een forum maken?
Dit lijkt me veel doeltreffender en makkelijker om te bezoeken/bekijken ![]()
Inmiddels heb ik nog steeds geen vragen op mijn antwoorden kunnen vragen, ik zal deze tussendoor ook nog maar stellen
- Je huid stomen, Dit kan zonder apparaat? Hoe?
- Tea-tree oil, kan je deze het beste bij de kruidvat halen?
(Ben zeer benieuwd naar jullie mening over een forum
)
quote:Dit zou kunnen, alleen er moeten dan wel veel bezoekers zijn (zoals op fok) en op een nieuw forum komen bijna geen bezoekers.
Op dinsdag 4 november 2003 14:14 schreef Wouter1982 het volgende:
Ik ben zelf geen it/computer deskundige, maar kunnen we niet gewoon voor de mensen die last hebben van puistjes/acne/andere huid-aandoeningen een forum maken?
quote:- Je huid stomen kan zonder apparaat. Je moet dan water aan de kook brengen, in een pan, of bak (ijzer) doen. En dan moet je gezicht boven die bak gaan hangen. Je doet dan een handoek over je hoofd heen zodat de warmte niet gelijk weg gaan.
Op dinsdag 4 november 2003 14:14 schreef Wouter1982 het volgende:
Inmiddels heb ik nog steeds geen vragen op mijn antwoorden kunnen vragen, ik zal deze tussendoor ook nog maar stellen![]()
- Je huid stomen, Dit kan zonder apparaat? Hoe?
- Tea-tree oil, kan je deze het beste bij de kruidvat halen?
-Tea-tree kan je bij de kruidvat halen. Of deze bij het kruidvat beter is of slechter weet ik niet. Want ik heb nog nooit bij een andere iets gehaald. Wat ik wel weet is dat het bij de kruidvat goedkoper is.
Sinds dat ik met die producten begonnen ben heb ik opmerkelijk minder puisten dan eerst.
quote:Die vind ik niet goed werken...Verder gebruik ik washgel van tea tree van de kruidvat om te reinigen..
Op dinsdag 4 november 2003 15:00 schreef tijgermans het volgende:
Verder gebruik ik nog Tea Tree Dag/Nacht Creme van het kruidvat, die vind ik wel prettig en helpt de droge huid tegen te gaan nadat je je huid gereinigd hebt met die facial wash.
quote:Vandaag zag ik dat de puisten wel wat minder waren geworden. Vooral op mijn rug en mijn borst. Op mijn gezicht wel wat, maar niet echt resultaat. Misschien dat het tochgaat werken. Ik doe nu ook Eryacne aanstippen op de puisten. Dus niet meer eerst op mijn vinger, en dan verspreiden over de hele huid..Dit werkt miss wel beter...:Y
Op dinsdag 4 november 2003 15:00 schreef tijgermans het volgende:
Sinds dat ik met die producten begonnen ben heb ik opmerkelijk minder puisten dan eerst.
quote:Geniet er inderdaad maar van...
Op maandag 3 november 2003 21:11 schreef Doagere het volgende:
Ik geloof dat die Minocin wel goed werkt, heb al 2 dagen lang geen nieuwe puistjes gekregen. Wel kon ik vanochten de puistjes die ik had eraf halen.. het waren soort korstjes geworden![]()
Ik moet er aleen nu vanaf blijven, want zelf kan ik het wel verspreiden. Ook op me rug en bovenarm is het bijna helemaal weg..
![]()
Ik heb er een goed gevoel bij! Minocin rulessss
Goed, nu ben ik wederom aan een kuur Minocin begonnen omdat de acne wel weer beetje heftiger werd ![]()
Nu alweer anderhalve week bezig en het gaat weer net zo goed als de eerste keer!
Deze behandeling ga ik dus gewoon herhalen als dat mogelijk is, en anders stap ik over op een lage dosis roacuttane.
Voor mensen die nog geen goed middel hebben gevonden, probeer minocin..... het geeft je in elk geval een zelfvertrouwen boost, ook al kan het na de kuur weer terugkomen. Belangrijk is namelijk dat je weet dat er middelen zijn die je er vanaf kunnen helpen
Nu ff laagje tandpasta, want ik wil dat die vlekjes die er nu nog zitten korstjes worden zodat ik die er ook af kan halen..
My 2 cents.
Het helpt wel, heb in iedergeval tot op heden nog geen nieuwen gekregen, aleen tis hardnekkig die er zitten. ![]()
Maar het gaat wel weg..
quote:Ja oke..ik hem ook nog iets van 30 van die tabletten liggen..Maar het heltp gewoon niet goed. Want het resultaat zou na 3 weken zichtbaar moeten zijn, morgen zijn er al 4 weken om
Op woensdag 5 november 2003 20:00 schreef Doagere het volgende:
Hoezo dat dan? Ik moest eerst 4 weken lang 100 MG Minocin slikken en dan de huisarts bellen. En dan (4 weken geloof ik) aan de 50 MG Mincon.My 2 cents.
![]()
Het helpt wel, heb in iedergeval tot op heden nog geen nieuwen gekregen, aleen tis hardnekkig die er zitten.
Maar het gaat wel weg..
Kent iemand dat product?
quote:Yuk, dat is uitgewrongen emoe
Op donderdag 6 november 2003 08:43 schreef MaStar het volgende:[..]
Denk dat ik dit maar eens ga proberen ipv Eryacne: http://www.emucare.com/acne/nl/acne_home_new.htm
Kent iemand dat product?
quote:Mja, heb niet echt nieuwe gekregen.. Wel een rode vlek maar dat komt omdat ik heeel veel tandpasta op een wondje smeerde.. niet echt handig
Op donderdag 6 november 2003 08:43 schreef MaStar het volgende:[..]
Ja oke..ik hem ook nog iets van 30 van die tabletten liggen..Maar het heltp gewoon niet goed. Want het resultaat zou na 3 weken zichtbaar moeten zijn, morgen zijn er al 4 weken om
...
Denk dat ik dit maar eens ga proberen ipv Eryacne: http://www.emucare.com/acne/nl/acne_home_new.htmKent iemand dat product?
dan kook je lamazegge wat water en dat doe je in een kom en dan ga je er boven hangen
ook kan je in bad gaan zitten
reinigingsgel / poriensluitende lotion / talgcontrole gel /masker
Refragmental, ik ga jou advies maar eens opvolgen, s'ochtends en s'avonds, en woensdag / zaterdag het masker
(begin me onderhand beetje een wijf te voelen
) magoed, back to business, ik zal jullie op de hoogte houden.....
enne dat koken, is niet echt relaxed hangen op de grond gehurkt boven zo'n bakje met kokend water? enne die handdoek, hoe plaats je die? en hoe lang ongeveer? Ik snap het nog steeds niet helemaal.... Kun je wat gedetailleerd uitleggen hoe je dat zelf stomen het beste kan doen?
Gegroet, op goede hoop!
Wouter
quote:ja gvd
Op donderdag 6 november 2003 22:48 schreef MaStar het volgende:
...Nu nog ff met mijn handen boven de dekens blijven
...wordt moeilijk...:)
Myth: Masturbation or sex causes acne
Reality: This antiquated notion is just plain wrong. Don't believe the hype.
Jaaaa, hoe zit dat dan? Grrr ![]()
ps ik weet nog steeds niet goed over dat koken, zie mijn vraag enkele posts boven
quote:Stomen moet je gewoon een bak met kokend water vullen, dan die bak bijvoorbeeld op tafel zetten (keukentafel ofzo, dan kun je gewoon gaan zitten) en er met je hoofd vlak boven gaan hangen. Over je hoofd plaats je dan een handdoek, zodat er zo min mogelijk stoom naar "buiten" gaat en het zo veel mogelijk in de ruimte tussen de handdoek en de bak met wat er blijft hangen...
Op donderdag 6 november 2003 23:03 schreef Wouter1982 het volgende:
Nou, zojuist de 4 delen van Garnier aangeschaft (30 euro totaal!! ach je moet er wat voor over hebben)
Refragmental, ik ga jou advies maar eens opvolgen, s'ochtends en s'avonds, en woensdag / zaterdag het masker
enne dat koken, is niet echt relaxed hangen op de grond gehurkt boven zo'n bakje met kokend water? enne die handdoek, hoe plaats je die? en hoe lang ongeveer? Ik snap het nog steeds niet helemaal.... Kun je wat gedetailleerd uitleggen hoe je dat zelf stomen het beste kan doen?![]()
Gegroet, op goede hoop!
Wouter
Dat word weer handdoeken wassen!!!
Want ik neem aan dat je die handdoek per direct een enkeltje kan geven aan de wasmachine... ![]()
Magoed, we hebben het er (ZEKER) voor over ![]()
we gaan het proberen.... enne, doe(n) jij/jullie dit 1 maal per dag, s'avonds ofzo?
quote:Ik weet niet of jij je voor het douchen scheert ofzo.
Op donderdag 6 november 2003 23:03 schreef Wouter1982 het volgende:
Nou, zojuist de 4 delen van Garnier aangeschaft (30 euro totaal!! ach je moet er wat voor over hebben)
enne dat koken, is niet echt relaxed hangen op de grond gehurkt boven zo'n bakje met kokend water? enne die handdoek, hoe plaats je die? en hoe lang ongeveer? Ik snap het nog steeds niet helemaal.... Kun je wat gedetailleerd uitleggen hoe je dat zelf stomen het beste kan doen?![]()
Gegroet, op goede hoop!
Wouter
Ik hoop voor je dat het werkt.
Bij mij werkt het namelijk perfect
Maar tegenewoordig ruk ik soms wel 1,5 week niet (=maximaal) en nu blijven de puisten toch. Vandaag kon ik me niet inhouden, dus moet zien hoe het morgen is met mijn puisten
. Het ging net (de laatste dagen) wat beter met mijn puisten. Maar dat kwam ook omdat ik Eryacne alleen op puisten aanstipte, en normaal eerst op mijn vinger, en dan op alle puistengebieden (ook op goede huid dicht bij waar puisten zaten)
trouwens ff tussendoor, het lijkt nu wel alsof er meer porien/mee eters naar buiten komen noch te zien zijn, en iets meer (kleine puistjes, rode vlekjes).... kan natuurlijk goed het beginnende reinigingsproces zijn, of gewenning van deze middelen. ik hoop het, ik blijf ermee doorgaan.
maar voor Refragmental, en ook de andere gebruikers van de Garnier lijn, vroeg ik me het volgende af.. ik loop graag hard, liefst in de ochtend, s'avonds ook prima natuurlijk... ik douche s'ochtends en s'avonds.... wat zouden jullie nou aanraden met het uitvoeren van het spul en lopen en douchen.....
Want wat ik nu doe; s'ochtends opstaan, ff mn huid met water wassen, gaan lopen, thuiskomen, wat eten, douchen, en dan met garnier mn gezicht reinigen. kan ik het niet beter andersom doen? Maja, dan gaat alles er met douchen af? ps met douchen was ik mn gezicht ook al met dove facecream.
[Dit bericht is gewijzigd door Wouter1982 op 07-11-2003 21:55]
quote:Ik zou het ook zo doen zoals je zelf doet.
Op vrijdag 7 november 2003 21:24 schreef Wouter1982 het volgende:
Refragmental, ik hoop het ook gozer! het voelt wel aardig aan.... zeker na die 1e reinigingsgel, koud en luchtig... ik wacht er ook telkens 2 min ofzo mee voordat ik het wegspoel.... nou maar hopen op een mooi 'wit' gezichttrouwens ff tussendoor, het lijkt nu wel alsof er meer porien/mee eters naar buiten komen noch te zien zijn, en iets meer (kleine puistjes, rode vlekjes).... kan natuurlijk goed het beginnende reinigingsproces zijn, of gewenning van deze middelen. ik hoop het, ik blijf ermee doorgaan.
maar voor Refragmental, en ook de andere gebruikers van de Garnier lijn, vroeg ik me het volgende af.. ik loop graag hard, liefst in de ochtend, s'avonds ook prima natuurlijk... ik douche s'ochtends en s'avonds.... wat zouden jullie nou aanraden met het uitvoeren van het spul en lopen en douchen.....
Want wat ik nu doe; s'ochtends opstaan, ff mn huid met water wassen, gaan lopen, thuiskomen, wat eten, douchen, en dan met garnier mn gezicht reinigen. kan ik het niet beter andersom doen? Maja, dan gaat alles er met douchen af? ps met douchen was ik mn gezicht ook al met dove facecream.
Ik douche me s'avonds alleen.
Het laatste wat ik onder de douche doe is die reinigingsgel gebruiken, heb namelijk ook last van puistje op m'n rug en een beetje op m'n borst.
Zo kan ik het makkelijk afspoelen.
Dus onder de douche nog de reinigingsgel, daarna na het afdrogen de lotion en daarna de anti-talg creme.
Heb je je trouwens al geschoren?
Zo nee, dan staat je nog wat te wachten ![]()
Als je na het scheren die lotion gebruikt wil je het liefst met je gezicht tegen de muur slaan om van het brandend gevoel af te komen ![]()
Dit was alleen de eerste paar keren bij mij ![]()
Maar eventjes mijn schema neerpleuren.
S'ochtends meteen na het opstaan garnier, ik douche me toch niet s'ochtends.
S'avonds, tanden poetsen, scheren, douchen, garnier.
woensdag en zaterdag, na het scheren nog eventjes de reinigingsgel, afspoelen, masker, het masker onder de douche afspoelen, dan gewoon verder douchen, dan weer garnier (reiniging, lotion, creme).
Maarre ik ben eigenlijk ook maar van plan om alleen nog s'avonds te gaan douchen.... zeker nu ik ook met die benzac meuk gekapt ben, die zooi moest je gewoon van je af douchen!
magoed, enigste waar ik mee zit, als ik dus s'ochtends wil gaan hardlopen, dan word ik op een dag wakker, kan ik 2 dingen doen:
- meteen hele reinigingsproces beginnen (alle 3), dan hardlopen... en bij thuiskomt al het zweet ( incl de garnier reiniging) dus van me af wassen, of event. douchen.... dat is zonde, of na het douchen, opnieuw die garnier, maar dat vind ik te gortig worden
- wakker worden, ff 'kattewasje' (event. met dove facewash) met water in mn gezicht, hardlopen, en vervolgens (event. eerst doucen) bij thuiskomt me reinigen met garnier... voordeel is dat, ' clean after dirt' ![]()
ik denk dat het erg belangrijk is welke keuze ik maak, want ten eerste is het zonde van het geld, de kuur, en de moeite.... maar vooraal omdat zweten (porien) en het reinigen (porien/talg/huid) heel close op elkaar zitten.
ps net voor het eerst gestoomd, mja.... die handdoek als een piraat (
) om mn mond gebonden en (niet echt comfortabel) boven een bakje ex-kokend water gehangen, 5/10 min ofzo... de handdoek was niet vies ofzo... kreeg ook niet echt dat open porieen gevoel ofzo... ![]()
misschien doe ik het fout, of ff geduld?
quote:wat gebruik je nu van voor "kuur" Net zoiets als L'oreal Pure Zone?
Op zaterdag 8 november 2003 00:23 schreef Wouter1982 het volgende:
haha nee heb me nog niet geschoren, maar ik kan me daar HEEEL goed iets bij voorstellen, net voor de 3e keer ook s'avonds de 'kuur' gedaan en het begon al aardig te branden rondom mijn mond, zonder dat ik me geschoren hebt... ik kijk uit naar morgen!misschien nog suggesties hoe scheren, waarmee, en hoe vaak? ivm die garnier kuur
Maarre ik ben eigenlijk ook maar van plan om alleen nog s'avonds te gaan douchen.... zeker nu ik ook met die benzac meuk gekapt ben, die zooi moest je gewoon van je af douchen!
magoed, enigste waar ik mee zit, als ik dus s'ochtends wil gaan hardlopen, dan word ik op een dag wakker, kan ik 2 dingen doen:
- meteen hele reinigingsproces beginnen (alle 3), dan hardlopen... en bij thuiskomt al het zweet ( incl de garnier reiniging) dus van me af wassen, of event. douchen.... dat is zonde, of na het douchen, opnieuw die garnier, maar dat vind ik te gortig worden
- wakker worden, ff 'kattewasje' (event. met dove facewash) met water in mn gezicht, hardlopen, en vervolgens (event. eerst doucen) bij thuiskomt me reinigen met garnier... voordeel is dat, ' clean after dirt'
ik denk dat het erg belangrijk is welke keuze ik maak, want ten eerste is het zonde van het geld, de kuur, en de moeite.... maar vooraal omdat zweten (porien) en het reinigen (porien/talg/huid) heel close op elkaar zitten.
ps net voor het eerst gestoomd, mja.... die handdoek als een piraat (
) om mn mond gebonden en (niet echt comfortabel) boven een bakje ex-kokend water gehangen, 5/10 min ofzo... de handdoek was niet vies ofzo... kreeg ook niet echt dat open porieen gevoel ofzo...
misschien doe ik het fout, of ff geduld?
Dat is dus gewoon niet waar!
Dermatologen en doktoren vertellen het je (en ik heb het zelf ook ondervonden). Er is ook onderzoek naar gedaan en daaruit is gebleken dat zowel sex als dieet (eetgewoontes) geen enkele invloed hebben.
Wat natuurlijk wel zo is, is dat als je gezond eet dat je lichaam in een betere conditie verkeerd en zo helen wondjes bijvoorbeeld sneller. Op die manier is er wel enige invloed met betrekking tot eten en slapen etc. Dus een gezonde dosis sport en een goeie nachtrust kunnen ook wonderen doen, de huid zal er dan ook rustiger uit zien! ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Yonderboi op 08-11-2003 13:32]
quote:Nee oke
Op zaterdag 8 november 2003 11:52 schreef Yonderboi het volgende:
Even naar aanleiding van reakties waarin mensen beweren dat sex/masturberen invloed heeft op je huid....Dat is dus gewoon niet waar!
Dermatologen en doktoren vertellen het je (en ik heb het zelf ook ondervonden). Er is ook onderzoek naar gedaan en daaruit is gebleken dat zowel sex als dieet (eetgewoontes) geen enkele invloed hebben.Wat natuurlijk wel zo is, is dat als je gezond eet dat je lichaam in een betere conditie verkeerd en zo helen wondjes bijvoorbeeld sneller. Op die manier is er wel enige invloed met betrekking tot eten en slapen etc. Dus een gezonde dosis sport en een goeie nachtrust kunnen ook wonderen doen, de huid zal er dan ook rustiger uit zien! ^0^
quote:Okee okee, als het voor jou anders werkt dan is dat natuurlijk heel fijn. Tijdje niet masturberen kannnn vervelend zijn maar dat heb je er vast graag voor over.
Op zaterdag 8 november 2003 12:18 schreef MaStar het volgende:[..]
Nee oke
. Ik weet het zelf toch het beste. Als ik elke dag zou mastuberen zou ik onder de puisten zitten (rond mijn mond). En als ik 2 weken met mijn handen boven de dekens zit, dan heb ik echt een stuk minder (lees: geen) puisten. Zeker vroeger. Nu is dat wat minder omdat ik veel meer puisten erbij gekregen heb. En elk middel of iets werkt PERSOONLIJK. Ik weet voor mezelf dat dit wel zo is...bij een ander zou dit misschien niet zo zijn, en die moet dan niet gaan roepen van: bij IEDEREEN is sex/masturberen niet van invloed. Want bij mij is het zeker van invloed!!
En bij mij is eten niet van invloed, maar ik ken (ook hier op het forum) mensen waarbij eten toch wel degelijk invloed heeft. Dan ga ik ook niet roepen dat het bewezen is dat het niet van invloed is, want die onderzoeken zijn onzin, het is geheel persoonlijk!
quote:Klopt, je eetgewoonte heeft geen direkte invloed op je acne. Maarrrr ongezond leven heeft uiteraard wel invloed op je lichaam, je gezondheid. Zoals ik eerder had aangegeven, als je gezond leeft zullen bijvoorbeeld je wondjes sneller helen en dat heeft dus een positieve invloed op je huid. Gezond leven heeft dus wel invloed op hoe je huid eruit ziet, maar niet op of je wel of niet een puist erbij krijgt.
Op zaterdag 8 november 2003 13:27 schreef allukmaar het volgende:
Er wordt gezegd dat je eetgewoonte niet bijdraagt aan puisten. Dus als ik nou 4 keer per week een pizza eet, krijg ik daar geen extra puisten van?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |