abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14081781
Ik heb de laatste tijd een beetje last van gele ogen (wat wit hoord te zijn) geen idee hoe het komt, maar ik wil er graag vanaf want het ziet er toch een beetje ongezond uit.

Misschien dat er meer mensen zijn die er wel eens last van hebben en/of weten hoe je er vanaf zou kunnen komen.

pi_14081798
Je ogen goed poetsen of anders even naar de dokter gaan
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 23 oktober 2003 @ 15:58:04 #3
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_14081804
vaker naar de wc gaan
Wat moet je anders?
pi_14081851
weleens gedacht aan een bezoekje aan de huisarts?????
pi_14081859
Minder drugs nemen?
Cuore Sportivo
pi_14081879
Afhankelijk van de ernst van de schade aan de lever kan er wel of niet herstel optreden.
De eerste fase is een vervette lever. De lever wordt dan groter. De klachten zijn o.a. steken in de zij. Artsen kunnen door te voelen en de lever te bekloppen waarnemen of de lever vergroot is. Meestal neemt de eetlust in die periode af. Afhankelijk van de ernst kan men misselijk zijn, braken en soms ontstaan er symptomen van geelzucht. (geel oogwit, moe en soms galbulten die jeuken.) Wanneer men niet meer drinkt, verdwijnt het opgestapelde vet meestal binnen een maand weer uit de lever.

pi_14081891
minder zuipen en roken?
vaak is het nicotine aanslag in je oog
zucht
  donderdag 23 oktober 2003 @ 16:00:54 #8
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_14081894
Alcoholisten hebben dit ook, geelzucht ofzo, laat je lever checken?
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  † In Memoriam † donderdag 23 oktober 2003 @ 16:01:01 #9
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14081900
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 15:57 schreef Monk het volgende:
want het ziet er toch een beetje ongezond uit.
misschien is het ook wel een beetje ongezond.. ga idd eens naar je huisarts
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_14081905
Zou iets ernstigs met je lever kunnen zijn, ga naar de dokter.
pi_14081921
ALS DE BLIKSEM NAAR DE DOKTER!
Je hebt kans dat je hepatitus hebt.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 16:01:50 #12
51849 nXn
Fueled By Bawls
pi_14081933
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:00 schreef AngelWings het volgende:
minder zuipen en roken?
vaak is het nicotine aanslag in je oog
gewoon minder joints en spuitjes
Zeg Maar Niets, Dan Klink Je Wel Zo Intelligent....
pi_14081974
Oja, ook ff serieus; er is een grote kans dat het met je lever te maken heeft. Er zijn verschillende oorzaken aan te wijzen (hepatitis, alcohol, virusje maar natuurlijk ook minder erge dingen).

Een bezoekje aan de huisarts is nooit weg.

pi_14082005
Je hebt foking Hep B of A dus als ik jou was snel naar de huisarts want revalidatie duurt 6 maanden :S !!!
pi_14082041
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:04 schreef Ludacriss het volgende:
Je hebt foking Hep B of A dus als ik jou was snel naar de huisarts want revalidatie duurt 6 maanden :S !!!
dat is 'foking' niet zeker

ps. hoe lang ben je al met je studie geneeskunde bezig?

[Dit bericht is gewijzigd door WebVoice op 23-10-2003 16:06]

pi_14082068
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 15:59 schreef Shirin het volgende:
weleens gedacht aan een bezoekje aan de huisarts?????
Tja ik hou eigelijk niet zo van de huisarts misschien ff langs de homeopaat
pi_14082072
in 95% van de gevallen wel !
  donderdag 23 oktober 2003 @ 16:06:16 #18
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_14082081
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:00 schreef R2cksson het volgende:
Alcoholisten hebben dit ook, geelzucht ofzo, laat je lever checken?
Yepz... oftewel Hepatitus B.
Had ik ook begin dit jaar, in combinatie met de ziekte van Pfeiffer.

Ik mocht geen zout, suiker, vet, alcohol, kruiden... helemaal nix dus.
Je wilt niet weten hoe suiker-, vet- en zoutloos brood smaakt...

OT:
Gewoon effe langs de huisarts en bloed laten prikken.
Mocht het je lever zijn, moet je er zo snel mogelijk bij zijn. Anders kans op permanente beschadigingen.

Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_14082107
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:06 schreef Monk het volgende:

[..]

zou ik ook doen, met waarschijnlijke leveraandoening
pi_14082114
quote:

[..]

Mja als je dadelijk echt Hep B hebt dan duurt het wel 6 maanden voor je er van af bent ( als het al niet chronisch wordt )!
pi_14082129
Hmm ik drink niet echt veel en ik rook ook niet, maar die hepatitis klink niet echt best
pi_14082137
Ik las "geile ogen" is dat fout?

Ontopic:

Gele ogen duiden op iets wat met je nieren te maken heeft

pi_14082149
quote:

[..]

idd, zou ik ook doen ja
pi_14082150
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:05 schreef WebVoice het volgende:

[..]

ps. hoe lang ben je al met je studie geneeskunde bezig?

2de jaars nu !
pi_14082176
quote:

[..]

ik heb er niet veel verstand van, maar een bezoekje aan de huisarts lijkt me toch iets beter. Hij eet je echt niet op hoor.
pi_14082186
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:08 schreef Duiveltja het volgende:

Ontopic:

Gele ogen duiden op iets wat met je nieren lever te maken heeft

[Dit bericht is gewijzigd door WebVoice op 23-10-2003 16:10]

Moderator donderdag 23 oktober 2003 @ 16:10:07 #27
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_14082194
Ik heb er ook wel eens last van gehad...duidde toen op iets met de lever/gal idd.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_14082205
klinkt een beetje als geelzucht idd...
pi_14082211
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:08 schreef Duiveltja het volgende:

Ontopic:

Gele ogen duiden op iets wat met je nieren te maken heeft

helemaal niet, ik kan haast wel zeker zeggen dat het met je lever te maken heeft.
En als je werkelijk naar de homeopaat gaat als er iets met je lever is ja dan vraag je erom, ongelofelijk
morgen naar de huisarts.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_14082272
Nog nooit zoveel onzin gelezen als in dit topic!

Geelzucht wordt veroorzaakt door een teveel aan bilirubine, wat ontstaat bij de afbraak van rode bloedlichaampjes. Daar worden er dagelijks miljoenen van afgebroken, dus dat is op zich niets om je zorgen over te maken. Er zijn twee opties: of er worden er wat te veel afgebroken, of je lever kan de bilirubine niet goed kwijt. Dit gaat normaal gesproken via het gal overigens. Het is in ieder geval niets om je echt zorgen over te maken. Mijn first guess zou zijn dat je laatste tijd een druk leven hebt gehad en ff wat rustiger aan zou moeten doen, met gezond eten.

Jesus saves but death prevails.
pi_14082337
Ik heb het wel eens vaker gehad en het gaat na een paar weekjes ook meestal wel weer weg, maar het is niet helemaal normaal nee, dus tja dan nog maar ff langs de doc. is alweer 8 jaar geleden voor het laatst langs de huisarts...
pi_14082342
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:12 schreef Shivo het volgende:

Geelzucht wordt veroorzaakt door een teveel aan bilirubine, wat ontstaat bij de afbraak van rode bloedlichaampjes. Daar worden er dagelijks miljoenen van afgebroken, dus dat is op zich niets om je zorgen over te maken. Er zijn twee opties: of er worden er wat te veel afgebroken, of je lever kan de bilirubine niet goed kwijt. Dit gaat normaal gesproken via het gal overigens. Het is in ieder geval niets om je echt zorgen over te maken. Mijn first guess zou zijn dat je laatste tijd een druk leven hebt gehad en ff wat rustiger aan zou moeten doen, met gezond eten.

Je hebt he-le-maal gelijk, maar het blijft toch een feit dat er iets mis is met de lever (waarbij ik natuurlijk niet direct aan hepatitis denk)
pi_14082385
quote:
[..]
Mijn first guess zou zijn dat je laatste tijd een druk leven hebt gehad en ff wat rustiger aan zou moeten doen, met gezond eten.
Zoiets dacht ik eigelijk ook... meestal als ik moe ben of beetje ziekerig dan heb ik er last van.
pi_14082415
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:15 schreef WebVoice het volgende:

[..]

Je hebt he-le-maal gelijk, maar het blijft toch een feit dat er iets mis is met de lever (waarbij ik natuurlijk niet direct aan hepatitis denk)

Onzin. Er is waarschijnlijk helemaal _niets_ aan de hand met de lever van die jongen. Een andere zeer waarschijnlijke optie is het fenomeen 'natuurlijk variatie'. De een is 1meter 98, de ander 1meter54. De een heeft een bilirubine van 10, de ander van 20. En die laatste heeft af en toe last van gele ogen. Daar zul je echt geen evolutionair nadeel van hebben, dat is gewoon natuurlijke variatie tussen personen.
Jesus saves but death prevails.
pi_14082422
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:15 schreef Monk het volgende:
Ik heb het wel eens vaker gehad en het gaat na een paar weekjes ook meestal wel weer weg, maar het is niet helemaal normaal nee, dus tja dan nog maar ff langs de doc. is alweer 8 jaar geleden voor het laatst langs de huisarts...
Gewoon langs de huisarts voor zekerheid want dadelijk is het ook echt Hep B en misschien ook wel helemaal niks !
pi_14082453
Thanks iedereen voor zoveel snelle reacties
pi_14082475
quote:

vind dit een beetje valse geruststelling. Ik heb nog nooit van gestresste mensen gehoord met gele ogen. En als er teveel wordt afgebroken kan het toch nog wel afgevoerd worden?
Denk dat het toch veiliger is ff langs de huisarts te maken.
Btw mag ik weten waar de topicstarter op vakantie is geweest?
pi_14082506
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:17 schreef Shivo het volgende:

[..]

Onzin.

Als er teveel bilirubine in je bloed zit, dan moet het toch ergens iets fout zijn gegaan (ook al ligt het aan stress of je eetpatroon of aan je 'evolutionaire' bilirubine gehalte). Voor zover ik weet wordt bilirubine 'geproduceerd' in je lever.
pi_14082518
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:17 schreef Shivo het volgende:

[..]

Onzin. Er is waarschijnlijk helemaal _niets_ aan de hand met de lever van die jongen. Een andere zeer waarschijnlijke optie is het fenomeen 'natuurlijk variatie'. De een is 1meter 98, de ander 1meter54. De een heeft een bilirubine van 10, de ander van 20. En die laatste heeft af en toe last van gele ogen. Daar zul je echt geen evolutionair nadeel van hebben, dat is gewoon natuurlijke variatie tussen personen.

Laats liep ik mee met een arts ( 1 weekje ) en daar was ook een man met gele ogen en hij bleek toch echt Hep B te hebben :S .
  donderdag 23 oktober 2003 @ 16:22:54 #40
65548 metalhead-v
koen is mn geile mopie
pi_14082540
geelzucht ofzo of de ziekte van weil , dat denk ik trouwens niet , drink je wel genoeg ? en slaap je wel genoeg dat kan er ook mee te maken hebben
pi_14082562
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:19 schreef Monk het volgende:
Thanks iedereen voor zoveel snelle reacties
Btw heeft 1 van je vrienden of je vriendin ook niet toevallig gele ogen want het is namelijk besmettelijk?

edit: Hep B is besmettelijk bedoel ik dan !

[Dit bericht is gewijzigd door Ludacriss op 23-10-2003 16:25]

pi_14082588
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:22 schreef metalhead-v het volgende:
geelzucht ofzo of de ziekte van weil , dat denk ik trouwens niet , drink je wel genoeg ? en slaap je wel genoeg dat kan er ook mee te maken hebben
  donderdag 23 oktober 2003 @ 16:25:32 #43
65548 metalhead-v
koen is mn geile mopie
pi_14082612
waarom ? ik bedoel daar geen alcohol mee hoor , gewoon cola enz.
pi_14082697
ff het diagnostisch kompas erop nageslagen:

hepar=lever

oorzaken:
prehepatisch: hemolyse(bilirubine-verhaal), geneesmiddelen, genetische afwijking
hepatisch:hepatitis, cirrose, alcohol, geneesmiddelen.

daarnaast een galwegaandoening, ontsteking van je alvleesklier maar dat had je wel gevoeld, geslachtshormonen.

ik kan hier wel een hele hoop vragen houden maar de dokter doet dat toch sneller dan een forum.

pi_14082705
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:20 schreef Fixxxer het volgende:
Btw mag ik weten waar de topicstarter op vakantie is geweest?
Ben op vakantie geweest naar Costa Rica (wel allemaal inentingen zooi gehad)

Ene over dat drinken, zou misschien ook wel kunnen, ik drink niet echt heel veel...

pi_14083257
Ben je al langs geweest
pi_14083623
Dude! in een half uur? tuurlijk niet, ik zal hier wel posten als ik langs ben geweest hoor
pi_14083652
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 17:05 schreef Monk het volgende:
Dude! in een half uur? tuurlijk niet, ik zal hier wel posten als ik langs ben geweest hoor
Met een beetje geluk lukt dat best in een half uur
pi_14127065
quote:

Ik heb ook een tijd gehad dat ik gehele ogen had en een te hoog bilirubine gehalte.. (in combinatie met/na een zeer stressvolle periode/paniekaanvallen e.d)

Nu ik zo'n beetje van dat laatste af ben..zijn mijn ogen ook weer normaal/wit...soms nog een heel klein beetje geel..

Maar het hoeft dus echt niet meteen Hep. te zijn of zo..

Gesprekje met de dokter en onderzoek is wel aan te raden!
(ik heb 2 jaar zonder problemen met een verhoogd peil rondgelopen.. en babies schijnen af en toe waarden te hebben van tegen de 200. )

pi_14189361
Wat is Fok! toch ook een kutforum af en toe he. Van die verneukte users die alleen maar bullshit kunnen plaatsen in serieuze topics, meteen bannen die sukkels.

Om ff goed ontopic te reageren:
Ik heb er ook altijd last van, en mijn vader ook. Hij is ervoor naar de dokter geweest maar het had dus met het bilirubine gehalte temaken. Nix ernstigs verder, valt ook nix aan te doen verder, het kan gewoon geen kwaad. Ik heb het dus georven van m'n vader lijkt mij, maar ik heb er dus ook geen last van. Ik zou me niet al te druk maken als ik jou was. Het kan idd geelzucht of pfeiffer zijn, maar dan zou je wel iets merken.

pi_14189392
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 08:42 schreef benchMarc het volgende:
Wat is Fok! toch ook een kutforum af en toe he. Van die verneukte users die alleen maar bullshit kunnen plaatsen in serieuze topics, meteen bannen die sukkels.

Ik heb er ook altijd last van, en mijn vader ook. Hij is ervoor naar de dokter geweest maar het had dus met het bilirubine gehalte temaken. Nix ernstigs verder, valt ook nix aan te doen verder, het kan gewoon geen kwaad. Ik heb het dus georven van m'n vader lijkt mij, maar ik heb er dus ook geen last van. Ik zou me niet al te druk maken als ik jou was. Het kan idd geelzucht of pfeiffer zijn, maar dan zou je wel iets merken.

Gaat vanzelf wel weer over no problemo. Pak gewoon nog een lekker biertjuh en een patatje of vette hap

M'n signature, wat doe je :{
pi_14193150
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 08:42 schreef benchMarc het volgende:

Ik ben heel blij voor je dat het niks is, maar jullie zijn naar de dokter geweest.
Dat wou de TS niet gaan doen. En het lijkt me niet wijs om adhv een fokroum voor eigen dokter te spelen en denken ah t gaat wel over.
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 11:47:34 #53
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_14193171
Je moet je urine even proeven. Als het zout is heb je een leverprobleem. Als het niet zout is is er waarschijnlijk weinig ernstigs aan de hand
pi_14196023
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 11:46 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Ik ben heel blij voor je dat het niks is, maar jullie zijn naar de dokter geweest.
Dat wou de TS niet gaan doen. En het lijkt me niet wijs om adhv een fokroum voor eigen dokter te spelen en denken ah t gaat wel over.

Precies! Helemaal mee eens!

Daarom zeg ik ook:

"Maar het hoeft dus echt niet meteen Hep. te zijn of zo..

Gesprekje met de dokter en onderzoek is wel aan te raden!"

Maar de TS hoeft ook echt niet zwaar te stressen, en juist op te zien tegen een onderzoek omdat het mogelijk Hep. is of zo..

Maar laat het in ieder geval even onderzoeken TS!! Dan weet je waar je aan toe bent..en mocht het in jouw geval wel wat zijn dan kan er tenminste actie ondernomen worden voordat het misschien WEL minder leuk wordt..

Je kunt veel beter een keer bij de dokter te veel langsgaan dan een keer veel te laat

pi_14202705
Ik zit echt niet te stressen hoor maar heb toch maar ff een afspraak met de dokter gemaakt, donderdag om 8:30 uur jullie horen de uitslag wel.
pi_14262565
Oke vandaag naar die muts van een dokter geweest, ze vondt het allemaal een beetje overdreven maar heeft toch bloedprik onderzoekje laten doen. 2 of 3 daagjes wachten en dan weten we of er iets mis is....
pi_14262626
Gele ogen duid op leverprobs, ik zou als ik jou was maar heel snel een bezoek aan de huisarts brengen. Kan zijn ziekte van Pfeiffer of je drinkt teveel of gebruikt teveel drugs etc..... Hepatitis blablabla.... kan dus wel jah!! Effe je bloed laten onderzoeken !!!
pi_14262696
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 22:40 schreef Monk het volgende:
Oke vandaag naar die muts van een dokter geweest, ze vondt het allemaal een beetje overdreven maar heeft toch bloedprik onderzoekje laten doen. 2 of 3 daagjes wachten en dan weten we of er iets mis is....
Ohhh, oke.....ik zag je laatse posting niet ....... sterkte verder, misschien is t idd niets..... maar goed weet je igg zeker hoe en wat!!
pi_14263173
voor de gein ook nog maar ff noemen dat het alvleesklierkanker kan zijn en dat je daar binnen een jaar aan doodgaat?

bij deze dan

en dan serieus, ga naar de dokter, dit lijkt me niet heel erg constructief namelijk

...Trust me, I'm gonna be a doctor... (H)
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:59:43 #60
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_14274885
inderdaad, als het ineens ontstaat kan het heel goed met je lever of je galwegen te maken hebben....

(heb het in het ziekenhuis ook regelmatig gezien...en dan was het vaak iets met de galwegen en vaak als het ernstig is wordt je huid en dergelijke ook geler dan normaal)

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_14427155
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 22:40 schreef Monk het volgende:
^ ^ ^ ^

En? Al wat nieuws?

pi_14431685
Geel oogwit duidt inderdaad vaak op een probleem met je lever.
Dit kan komen doordat je veel alcohol gebruikt, wat jij niet doet zeg je, maar wat is niet veel? Een avond in de week 10 bier naar binnen slaan in de kroeg is genoeg.Het kan ook zijn dat je een klein galsteentje hebt hierdoor komt bilirubine (gal) in je bloed terecht waardoor je geel oogwit krijgt. Ik heb btw ook een te hoog bilirubine gehalte (heel licht) waardoor mijn ogen iets gelig zijn. Het kan ook zijn dat je pfeiffer/hepatitis of een andere ziekte hebt die op je lever slaat. Hierbij is een verhoging van de bilirubine ook normaal. Verstandig dat je ff een bloedonderzoek hebt gehad. Als je hepatitis hebt legt de dokter wel goed uit wat er moet gebeuren, heb je pfeiffer of iets dergelijks neem dan goed rust (niet koppig wezen) en ontzie alcohol totaal voor een paar weken.
Ik weet uit ervaring dat pfeiffer (en ook hepatitis) anders nare gevolgen kan hebben.
Maar waarschijnlijk is er niets aan de hand.
Succes.
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_14432733
wrs problemen met de lever
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_14433215
quote:
Op donderdag 6 november 2003 12:22 schreef Starfish het volgende:

[..]

^ ^ ^ ^

En? Al wat nieuws?

Ik was beetje te positief, moet geen 2 a 3 dagen wachten. Maar 1 week, vandaag geen tijd gehad om te bellen, dus morgen maar
pi_14452033
Hmm ik heb net voor de uitslag van het bloedonderzoek gebeld en het blijkt dat er helemaal niks, nakkes, nada aan de hand is Het valt nu trouwens ook wel weer mee met gele ogen

Oja en ik drink echt niet veel. Tegenwoordig als ik uit ga maximaal 2 a 3 glasjes Canei.

pi_14476097
Hmm grappug. Dus jij hebt hetzelfde als Benhmark (1 pagina terug); niks dus

'k wist niet dat dat kon, weer wat geleerd

pi_14477897
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 09:59 schreef Monk het volgende:
Hmm ik heb net voor de uitslag van het bloedonderzoek gebeld en het blijkt dat er helemaal niks, nakkes, nada aan de hand is Het valt nu trouwens ook wel weer mee met gele ogen

Oja en ik drink echt niet veel. Tegenwoordig als ik uit ga maximaal 2 a 3 glasjes Canei.

Fijn om te horen!!

Maar je hebt ook niet een iets hogere bilirubine gehalte?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')