ik ga regelmatig
1 keer in de 2 of 3 weken even naar een kringloopwinkel
net heb ik 2 harde schijven van 200 mb
voor 6 euro's
en een mooie bureaulamp
voor 5 euro gekocht ;-))
soms koop ik er ook lp's
en ik hoop een keer veel diskette's voor de atari tegen te komen ;-)
of een sjoelbak ;-))
ze hebben er best wel leuke spulletjes ;-)
koop jij wel eens bij een kringloopwinkel? ;-)
quote:Wees er maar trots op ja
Op donderdag 23 oktober 2003 12:07 schreef baukel het volgende:
net heb ik 2 harde schijven van 200 mb
voor 6 euro's
quote:JAAAAAAAAAAAAH!
Op donderdag 23 oktober 2003 12:10 schreef FredvZ het volgende:
Ik zou jouw Enter-toets wel willen kopen...
en het is helemaal hanidg als je even een onzinnig cadeautje moet hebben
Op je extra extra large BIGFOOT HD's
En dat voor maar 6 euro !
quote:[offtopic]
Op donderdag 23 oktober 2003 12:11 schreef marchien het volgende:[..]
JAAAAAAAAAAAAH!
graag zelfs!
Noem me arrogant. Maar ik vind kringloop winkel onder mijn stand.
Ik kan nieuw betalen. Andere mensen niet. Die moeten wel naar de kringloop. Het idee dat ik iets koop wat die mensen perfect kunnen gebruiken vind ik niks.
quote:Als je eens wist hoeveel welgestelde mensen bij ons kringloopcentrum kopen.
Op donderdag 23 oktober 2003 12:24 schreef ook_gek het volgende:
nee nooit. Zal er nooit komen ook.
Ik kan nieuw betalen en koop dus ook nieuw.Noem me arrogant. Maar ik vind kringloop winkel onder mijn stand.
Ik kan nieuw betalen. Andere mensen niet. Die moeten wel naar de kringloop. Het idee dat ik iets koop wat die mensen perfect kunnen gebruiken vind ik niks.
quote:Niet arrogant, je snapt het gewoon niet.
Op donderdag 23 oktober 2003 12:24 schreef ook_gek het volgende:Ik kan nieuw betalen. Andere mensen niet. Die moeten wel naar de kringloop.
quote:Bedoel jij zo`n Atari die eruit ziet als een enorm toetsenbord? Want daar heb ik nog wel diskettes voor, mag je zo hebben. Zijn er een stuk of 50 denk ik.
Op donderdag 23 oktober 2003 12:07 schreef baukel het volgende:
koop jij wel eens bij een kringloopwinkel?ik ga regelmatig,
en ik hoop een keer veel diskette's voor de atari tegen te komen ;-)
quote:dank je! ik heb nog 10 van dat soort, maar deze was het duidelijkst!
Op donderdag 23 oktober 2003 12:24 schreef nightfall het volgende:[..]
[offtopic]
wat een teringmooi icoontje heb jij zeg
[/offtopic]
ondinges: ik koop er eik nooit iets omdat die winkel die bij ons in de buurt zit stiekem toch wel veel vraagt voor ouwe troep,. een ouwe kut tv durven ze gewoon 200 euro voor te vragen
quote:graag ;-)
Op donderdag 23 oktober 2003 12:27 schreef Gerako het volgende:[..]
Bedoel jij zo`n Atari die eruit ziet als een enorm toetsenbord? Want daar heb ik nog wel diskettes voor, mag je zo hebben. Zijn er een stuk of 50 denk ik.
kan ik je mailen? ;-))
quote:Nou als je daar je eigenwaarde uit moet halen ben je wel heel triest.
Op donderdag 23 oktober 2003 12:24 schreef ook_gek het volgende:Noem me arrogant. Maar ik vind kringloop winkel onder mijn stand.
Ik kan nieuw betalen. Andere mensen niet. Die moeten wel naar de kringloop.
Ik kan nieuw betalen maar ik vertik het. Mijn bankstel komt bij de kringloop vandaan omdat ik drie katten heb en het vertik honderden euro's aan een bank uit te geven en vervolgens de godganse dag mijn katten in de gaten te moeten houden of ze de boel niet slopen.
Nu mogen ze ook niet aan de bank krabben hoor, maar als het een keer gebeurd is het ook geen ramp.
Verder sleep ik tassenvol tweedehands boeken naar huis. Ik zou best een nieuw boek kunnen kopen voor minstens 2 tientjes. Maar voor die twee tientjes heb ik er bij de tweedehands winkel een stuk of 15-20 boeken voor. En ik word nu eenmaal erg hebberig van boekenwinkels
quote:idem! en daarbij: waarom zou je meer geld uitgeven dan nodig is? ik wordt blijer van 10 boeken dan van 1!
Op donderdag 23 oktober 2003 12:31 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Nou als je daar je eigenwaarde uit moet halen ben je wel heel triest.
Ik kan nieuw betalen maar ik vertik het. Mijn bankstel komt bij de kringloop vandaan omdat ik drie katten heb en het vertik honderden euro's aan een bank uit te geven en vervolgens de godganse dag mijn katten in de gaten te moeten houden of ze de boel niet slopen.
Nu mogen ze ook niet aan de bank krabben hoor, maar als het een keer gebeurd is het ook geen ramp.Verder sleep ik tassenvol tweedehands boeken naar huis. Ik zou best een nieuw boek kunnen kopen voor minstens 2 tientjes. Maar voor die twee tientjes heb ik er bij de tweedehands winkel een stuk of 15-20 boeken voor. En ik word nu eenmaal erg hebberig van boekenwinkels
quote:als ik met tara trouw heb ik drie achternamen, moet ik dan ook om mn stand denken? 8)9
Op donderdag 23 oktober 2003 12:38 schreef Zander het volgende:
Haha, "onder mijn stand", ben je jonkheer of zo? Gelukkig maak ik me niet druk om dat soort zaken.
quote:Ga je gang..
Op donderdag 23 oktober 2003 12:29 schreef baukel het volgende:[..]
graag ;-)
kan ik je mailen? ;-))
ik vind trouwens niet dat een kringloop beneden iemand's stand hoeft te zijn
het gaat er niet om dat de dingen die ik daar koop
dingen zijn die ik nodig heb
het zijn geen levensbehoeften
maar ik kijk naar leuke dingen ;-)
dingen die je bv op rommelmarkten tegen zou komen
maar bijna niet in normale winkels
maar inderdaad ook voor mensen die net op zichzelf wonen
kunnen heel goedkoop leuke spullen kopen in zo'n kringloopwinkel ;-)
quote:mag ik je toetsenbord kopen? krijg je 1 van mij terug met klein mankement (enter toets ontbreekt)
Op donderdag 23 oktober 2003 13:24 schreef baukel het volgende:
ik heb je gemaild ;-)ik vind trouwens niet dat een kringloop beneden iemand's stand hoeft te zijn
het gaat er niet om dat de dingen die ik daar koop
dingen zijn die ik nodig heb
het zijn geen levensbehoeften
maar ik kijk naar leuke dingen ;-)
dingen die je bv op rommelmarkten tegen zou komen
maar bijna niet in normale winkels
maar inderdaad ook voor mensen die net op zichzelf wonen
kunnen heel goedkoop leuke spullen kopen in zo'n kringloopwinkel ;-)
quote:ik moet altijd vreselijk lachen om figuren zoals jij! Tweedehands is je te min? Waarom? Omdat anderen het al gebruikt hebben? En hoe denk je over kunst of antiek? Die hebben ook bij anderen gestaan/gehangen.
nee nooit. Zal er nooit komen ook.
Ik kan nieuw betalen en koop dus ook nieuw.
Noem me arrogant. Maar ik vind kringloop winkel onder mijn stand.
quote:Jim Warren.
Op donderdag 23 oktober 2003 12:28 schreef marchien het volgende:[..]
dank je! ik heb nog 10 van dat soort, maar deze was het duidelijkst!
M'n moeder was bedrijfleidster bij een kringloopwinkel ('Het Goed', Marktplaats.nl hoorde ook bij dat bedrijf, ze kende ook degene die die site had bedacht).
D'r kwamen zeker niet alleen 'arme' mensen daar dingen kopen, maar gewoon mensen die weten dat je daar dingen voor veel minder kan krijgen dan bij een gewone winkel. Veel dingen die ze daar hadden waren zo goed als nieuw, of soms zelfs gloednieuw (nog in de verpakking).
quote:vrije jongen? ja joh! jij bent vrij! heb je geen wasmachine?
Op donderdag 23 oktober 2003 15:25 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Nee bah. Ik weiger andermans troep te gebruiken en al helemaal om in andermans gedragen kleding te lopen, gatverdamme.
quote:Jawel, nieuw bij de winkel gekocht.
Op donderdag 23 oktober 2003 15:26 schreef marchien het volgende:[..]
vrije jongen? ja joh! jij bent vrij! heb je geen wasmachine?
quote:Bedelen ook.
kringloop is gewoon goedkoop!
quote:Stront eten is ook goed voor het mileu.
(en ook nog goed voor het milieu)
quote:Als ik het kan betalen leef ik niet boven mijn stand.
ik denk dat jij ook een beetje boven je stand leeft!
Ik weiger gewoon andermans ouwe teringtroep te gaan dragen, of gebruiken. Ik koop het wel nieuw, of niet. Simpel zat.
Bankje, grand foulars eroverheen
En zo is de studentenkamer snel ingericht
quote:JAAAH! zo doe ik het ook! en daarbij voegen wij wat neven en nichten en broers en zussen die welles wat overhebben!
Op donderdag 23 oktober 2003 15:35 schreef Roellio het volgende:
Tafeltje
Even schuren
likje verfBankje, grand foulars
eroverheen
En zo is de studentenkamer snel ingericht
tis grand foulard! (bijna goed)
quote:Dus omdat ik geen ouwe troep wil kopen en genoeg geld heb om alles nieuw te kopen ben ik kortzichtig?
Op donderdag 23 oktober 2003 15:32 schreef marchien het volgende:
beetje kortzichtig!
quote:Ik vind het smerig andermans ouwe troep aan te trekken. Bah.
met gedragen kleding is nix mis (tenzij de gaten erin vallen)
quote:Een oude matras?
en vooral spullen: bank, extra matras ed) zijn erg handig!
Ik koop wel een nieuwe.
quote:Die koop ik meestal bij de boekenwinkel, maar okay, gebruikte boeken die zou ik wel kopen.
dan praat ik nog niet over heeeeel veel goedkope boeken!
Maar absoluut geen kleding, matrassen ed.
quote:Dan ga je zeker ook nooit naar een hotel, met die lakens waar al vele anderen hebben geslapen. Vind je vast ook maar niets.
Op donderdag 23 oktober 2003 15:28 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Ik weiger gewoon andermans ouwe teringtroep te gaan dragen, of gebruiken. Ik koop het wel nieuw, of niet. Simpel zat.
maar ik heb er net de nieuwste scanner vandaan
voor maar 3 euro?
quote:Ja, en dat kan ik betalen. Vorig jaar nog een nieuwe gekocht.
Op donderdag 23 oktober 2003 15:41 schreef marchien het volgende:
oude matras ja! weet je wat een nieuwe kost?
quote:Flinke diepvries dan...
weet je ook dat alle leven in een matras dood is na twee week diepvries?
quote:Ja dat weet ik. Maar wie heeft het over bacterieen gehad? Ik had het over huismuit, huidschilfers, zweet ed.
weet je ook dat je niet doodgaat aan bacterien?
quote:Jij draagt zeker van die glimmende paarse veloursrokken?
weet je ook dat je een beetje last hebt van schoonheidswaanzin?
quote:Juist, dat is gewoon echt smerig, een tweedehands matras.
Op donderdag 23 oktober 2003 15:46 schreef schatje het volgende:
Je gaat toch geen tweedehands matras![]()
![]()
kopen??
Bij de IKEA zijn die dingen absoluut niet duur.
En Zwijntje: In goede hotels zijn de matrassen met plastic afgeschermd, tegen dingen als huismijt, zweed, bloed, neukvocht en ga zo maar door.
quote:De lakens zitten toch niet in plastic, lijkt me?
[b]Op donderdag 23 oktober 2003 15:50 schreef Tedje_van_EsEn Zwijntje: In goede hotels zijn de matrassen met plastic afgeschermd, tegen dingen als huismijt, zweed, bloed, neukvocht en ga zo maar door.
Een matras 2e hands niet zo zien zitten, allez, maar dingen die uitstekend te reinigen zijn, de afkeer daarvoor snap ik niet zo.
quote:Kunst en antiek kan je op geen enkele manier vergelijken met een kringloopwinkel
Op donderdag 23 oktober 2003 14:05 schreef Annastacia het volgende:[..]
ik moet altijd vreselijk lachen om figuren zoals jij! Tweedehands is je te min? Waarom? Omdat anderen het al gebruikt hebben? En hoe denk je over kunst of antiek? Die hebben ook bij anderen gestaan/gehangen.
En ja ik voel me te goed voor een kringloop winkel. Dit omdat ik van mening ben dat juist een kringloop winkel is bedoeld voor mensen die door omstandigheden geen nieuw kunnen betalen. En wel op 2de hands zijn aan gewezen. Ik voel me een dief als ik iets koop wat iemand heel goed kan gebruiken puur omdat ik niet te veel geld uit wil geven. Dat is pas arogant. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Bekijk het maar eens op die manier.
Stel ik kan BV een koelkast nieuw makkelijk betalen. Gewoon zonder problemen. Maar ik wil lekker geld over houden voor een vakantie en koop zo een ding 2de hands. Zo dat ik lekker met me reet ergens op het strand kan zitten. terwijl er een kans is dat iemand die dus niet op vakantie kan. En alle eindjes aan elkaar moet knopen om die 2de hands koelkast te kopen. Vind ik dat ik een dief ben tegen over die andere persoon.
dus dan vraag ik me af wie er nou in dit verhaal arrogant is
En dat is 1 van de redenen waarom jij niet naar een kringloopwinkel wil?
Dat je niet naar zo'n winkel wil, dat kan heel goed. Maar als je zegt dat het beneden jouw stand is, daar moet ik eigenlijk best wel een beetje om lachen.
quote:Dan zoeken ze maar een subsidie of een betere baan. Ik mag ook dingen goedkoop kopen, hoe rijk ik ook ben/zou zijn. Marktwerking.
Op donderdag 23 oktober 2003 22:03 schreef BAZZA het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook niet eerlijk als mensen met een goede baan daar goedkoop koelkasten etc gaan kopen, misschien kunnen ze die beter laten staan voor de mensen die het niet zo breed hebben.
quote:Da's ook wel zo ja, maar worden die winkels niet opgezet door gemeenten voor de lagere inkomens? ik ben echt onbekend hiermee dus kan er flink naastzitten
Op donderdag 23 oktober 2003 22:14 schreef elcastel het volgende:
Dan zoeken ze maar een subsidie of een betere baan. Ik mag ook dingen goedkoop kopen, hoe rijk ik ook ben/zou zijn. Marktwerking.
quote:Zoals het hier is, is de opbrengst voor een dorp in Afrika of India (weet ik dus niet precies). Maar goed, ik laat de koelkast staan, het gaat mij meer om diverse prullaria, sterker nog, mijn moeder regelt die dingen, die vind dat heerlijk om tussen oude rommel te grabbelen. Het gaat in mijn geval meer om dingen als een lectuurbak of een oldschool Philips radio. Maar buiten dat, wie het eerst komt die het eerst maalt natuurlijk. Ik denk dat als je als slechte verdiener een afspraak kan maken voor als er iets binnenkomt, en anders maar niet. Het is vaak een soort uit de kluiten gegroeide kofferbak verkoop.
Op donderdag 23 oktober 2003 22:16 schreef BAZZA het volgende:
Da's ook wel zo ja, maar worden die winkels niet opgezet door gemeenten voor de lagere inkomens? ik ben echt onbekend hiermee dus kan er flink naastzitten
quote:ben teminste niet de enige die zo dus denkt.
Op donderdag 23 oktober 2003 22:03 schreef BAZZA het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook niet eerlijk als mensen met een goede baan daar goedkoop koelkasten etc gaan kopen, misschien kunnen ze die beter laten staan voor de mensen die het niet zo breed hebben.
quote:Nou, ik zou er maar trots op zijn!
Op donderdag 23 oktober 2003 22:45 schreef ook_gek het volgende:[..]
ben teminste niet de enige die zo dus denkt.
quote:Ben er zeker trots op
Op donderdag 23 oktober 2003 22:50 schreef haaahaha het volgende:[..]
Nou, ik zou er maar trots op zijn!
quote:Ik denk niet dat het eerlijkheid is van je, eerder naieviteit. Volgens mij weet je gewoon niet waarover je praat.
Op vrijdag 24 oktober 2003 10:32 schreef ook_gek het volgende:[..]
Ben er zeker trots op
Ik blijf lekker weg uit de kringloop winkel. Ik zeg teminste eerlijk waarom. andere denken het alleen maar zeggen iets anders.
quote:Ben wel eerlijk. Ik zeg waarom ik er niet heen ga. En als andere dat tegen de borst stoot lekker belangrijk
Op vrijdag 24 oktober 2003 10:36 schreef haaahaha het volgende:[..]
Ik denk niet dat het eerlijkheid is van je, eerder naieviteit. Volgens mij weet je gewoon niet waarover je praat.
Wat moet ik dan zeggen?
Ik ben er nog nooit geweest. Maar wie weet ooit?
Nee ik kom er gewoon niet om de redenen die ik noem. En zeggen dat het onder m,n stant is. Is wat overdreven. Maar is wel meteen duidelijk voor veel mensen. Zoals je ziet
quote:Dat bedoel ik.
Op vrijdag 24 oktober 2003 11:28 schreef ook_gek het volgende:Ik ben er nog nooit geweest.
quote:Er zijn er meerdere in Amsterdam (in Westerpark (geloof dat die net gesloten is vanwege bezuinigingen), de Baarsjes, Oost etc), meestal wel wat moeilijk te vinden.
Op donderdag 23 oktober 2003 16:49 schreef BAZZA het volgende:
Ben er nog nooit geweest eigenlijk, weet ook niet of die in Amsterdam bestaan.
Het is nooit in mij opgekomen om naar zo'n winkel te gaan, het lijkt me best grappig
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 21:11 schreef greatgonzo het volgende:
Binnenkort op kamers, en een arme student zoekt dan eens de lokale kringloopwinkel op, en geslaagd!!
2 persoons leren bankstel: 25 euro (geen schade)
extra lang bed: 60 euro
Koffiezetapparaat: 5 euro (philips, ja ja!)
Halogeen sta-lamp: 15 euro
Zo hee, alles wat ik nodig heb voor nog geen 100 euro!!
Wat hebben jullie de laatste tijd geshopped?
Ik ook niet en ben het eerlijk gezegd ook niet van planquote:Op woensdag 11 augustus 2004 15:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Eigenlijk nooit, toch maar eens gaan doen.
Nee, alleen in dorpen.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 16:47 schreef Andoire het volgende:
Zijn er van dit soort winkels in Amsterdam eigenlijk?
Nee hoor..quote:Op woensdag 11 augustus 2004 16:49 schreef schatje het volgende:
[..]
Nee, alleen in dorpen.
Ja, dat bedoelde ik ook te zeggen...zo van...natuurlijk zijn er kringloopwinkels in A'damquote:Op woensdag 11 augustus 2004 17:02 schreef Brennie het volgende:
[..]
Nee hoor..
Rotterdam-Alexander heeft er 1..
Purmerend ook btw
Dus niet alleen in dorpen
Aaaaaaaahquote:Op woensdag 11 augustus 2004 17:14 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik ook te zeggen...zo van...natuurlijk zijn er kringloopwinkels in A'dam.
En wat moet ik me daar zoal bij voorstellen??quote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:20 schreef commeric het volgende:
Is wel een goed idee om is onzinnige cadeaus vandaan te halen:P
* deedeetee ook benieuwd is.....quote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:08 schreef schatje het volgende:
En wat moet ik me daar zoal bij voorstellen??
En dat personeel dat daar werktquote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:34 schreef Klonk het volgende:
mijn halve interieur komt er vandaan, banken, gasstel allemaal nog prima in orde, boeit me niet dat het van iemand anders is geweest
Meen je dat nouquote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:38 schreef RichardQuest het volgende:
En dat personeel dat daar werktAltijd vrolijk.
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Meen je dat nouDat valt hier wel een beetje tegen hoor nix vrolijks te bekennen ze zitten meestal met elkaar te kletsen en worden niet graag gestoord
![]()
Dat klinkt wel zo gezellig ja, nou woon ik in Limburg en ben schijnbaar nog altijd herkenbaar hollands dus miss. speelt dat òòk een rolquote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:32 schreef RichardQuest het volgende:Ik maak geregeld een praatje met die mensen hier en als er iets is helpen me ze graag
.
Vandaag rekende ik af met allemaal kleingeld: "Dat wordt op het houtje bijten deze maand, jongen". En hij gaf me nog wat tips om het schoon te maken.
Maar misschien is het omdat ik er wel een paar keer in de maand kom en regelmatig ook wat dump.
Bakken oude diskettes met lang vervlogen spellen en oude mac's vor de prijs van een big macquote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:20 schreef commeric het volgende:
Is wel een goed idee om is onzinnige cadeaus vandaan te halen:P
IKEA = geen kringloop = dus irrelevantquote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:37 schreef Litman het volgende:
Ik kom regelmatig bij IKEA, daar loop je in zo'n verplichte kring voor je bij de kassa bent.
![]()
Nee, maar je loopt wel in een verplichte kring.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:47 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
IKEA = geen kringloop = dus irrelevant
h u m o r , weet je wat dat betekend?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:47 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
IKEA = geen kringloop = dus irrelevant
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |