quote:Deel 1: [Centraal] Is dit een goede PC met de juiste prijs
Op donderdag 11 september 2003 13:29 schreef Lucille het volgende:
Gezien het feit dat er de laatste tijd steeds meer mensen vragen of een bepaalde PC voor bepaalde doeleinden geschikt is, en zich dan meteen afvragen of de prijs waarvoor ze hem zien wel ok is, lijkt het ons wel handig om deze topics bij elkaar in 1 centraal topic te zetten.Oh nee, niet weer een centraal topic! Ehhh, ja dus. Zo'n topic geeft gelijk voor iedereen de mogelijkheid om dingen netjes op een rijtje te zetten. Dat lijkt ons dus best handig.
Dit topic is dus niet bedoeld om te laten zien dat je zojuist de snelste machine met de geilste videokaart hebt gekocht en dat iedereen het maar moet zien, daarvoor verwijzen we je naar de forums van cu2 en fancy, maar het gaat hierbij dus om hulp bij aanschaf.
Ook nutteloos commentaar als wat een kut zooi
is niet wenselijk, geef gericht je mening over de goede en slechte onderdelen die mensen willen kopen. Ofwel, geen geblaat, maar onderbouwde kritiek. En geen hele lange discussies van 3 pagina's waarom je videoplank A beter vindt dan plank B.
Voor 2e hands spul kan je terecht in dit topic:
[Centraal] Is deze oude rommel nog wat waard?Veel plezier er mee!
Nog even wat tips
Het is wel handig om even aan te geven wat je precies met je PC gaat doen, want afhankelijk van de toepassing zal een bepaalde configuratie wel of niet voldoen. Een PC om te gamen vraagt nu eenmaal heel andere eisen dan een server of een machine om alleen maar te internetten en Word op te starten.
[Dit bericht is gewijzigd door QuietGuy op 23-10-2003 09:28]
Die site rocks, superlage prijzen en maar ¤7 per pakket verzendkosten naar NL!
quote:Weet je dit zeker? Heb je evt. een bron? Da's nl. het zelfde als 2 auto's verkopen met de zelfde motorinhoud, maar van de ene niet zeggen dat hij die inhoud heeft. Ten nadele van de duurdere auto-koper. Lijkt op bedriegelijke praktijken.
Op donderdag 23 oktober 2003 09:20 schreef Enlightenment het volgende:[..]
Misschien is het interessant als je je eens verdiept in overclocken. Denk je werkelijk dat een 2.5GHz processor zoveel verschilt van een 2.6GHz processor? Het antwoord is nee, het zijn dezelfde processors, alleen met een ander stickertje. Dat heet badging.
quote:Is dat niet gewoon clocken? Dus op een standaard spanningsniveau en fbs de snelheid afstellen? Bij overclocken ga je nl. met de andere waarden stoeien...
Overklokken is relatief, de fabrikant overclockt zelf ook, alleen test ze deze alvorens de processor verkocht wordt. Het totaalbeeld van overclocken dient derhalve wat genuanceerd te worden.
De fabrikant gebruikt één ontwerp voor meerdere processoren (zoals, bijvoorbeeld AMD Barton). Deze wordt in één keer geproduceerd. Vervolgens wordt bepaald hoeveel van iedere snelheid geleverd gaan worden (2500+, 2800+, 3200+ bijvoorbeeld). De processoren worden vervolgens getest op de juiste kloksnelheden.
Ofwel: Een AMD 2500+ processor is hetzelfde als een 3200+ processor. De 3200+ werkt echter gegarandeerd ook op die snelheid. Als het productie proces goed is, kan de 2500+ ook op deze snelheid werken, echter heeft AMD dat niet getest.
De vergelijking met autos gaat in zoverre niet op, dat een auto motor gebouwd is op een aantal liters, niet een aantal PKs.... het kan goed zijn dat de ene Citroën Xsara 2 liter 2 PK meer heeft dan de ander, zonder dat ze dat bij aanschaf vertellen....
Maar laten we alsjeblieft weer terug on topic gaan....
Oh, p.s., als je alleen development en internet doet zul je het verschil tussen een 1800+ en 2400+ niet echt merken nee.... Het verschil met een P3-450 zul je dan zelfs nauwelijks merken
quote:http://www.theinquirer.net/?article=11315
Dit is natuurlijk wel een heel erge n00b-uitspraak, maar dat hebben andere mensen al gezegd
quote:Ja, door badging kan een processorfabrikant immers een ruimer assortiment aanbieden, waardoor iedereen kan kiezen wat het best bij hem past qua prestatie/prijs.
Op donderdag 23 oktober 2003 09:26 schreef QuietGuy het volgende:
Weet je dit zeker? Heb je evt. een bron? Da's nl. het zelfde als 2 auto's verkopen met de zelfde motorinhoud, maar van de ene niet zeggen dat hij die inhoud heeft. Ten nadele van de duurdere auto-koper. Lijkt op bedriegelijke praktijken.
Een produktieproces is niet perfect, elke processor is anders. De minder goed gelukte processors worden gebruikt voor de laagste ratings en de best gelukte processors voor de snelste modellen. Maar dit overlapt elkaar nog wel eens, zo is de 1700+ Athlon XP makkelijk tot 2700+ te overclocken, en de 2500+ makkelijk naar de 3200+. Een 'betere' processor heeft minder lekstroom, waardoor op een hogere rating/voltage de processor minder warm wordt, waardoor hij stabiel blijft.
quote:De definitie van overclocken is volgens mij het hoger draaien dan de specificaties van de fabrikant. Maar de specificaties van de fabrikant zijn ook maar, tja, gegokt, gekozen. Ik zal een voorbeeld noemen: De Thunderbird-core, beter bekend als de Athlon (niet XP!). Goede proc natuurlijk, maar bij 1.0GHz hadden ze eigenlijk moeten stoppen ermee. Daarboven werkte de processor ook wel, bij een hoger voltage. Dit bracht echter een hoge warmteontwikkeling met zich mee. Toppunt is de Athlon Thunderbird 1.4GHz. Deze was erg snel, sneller dan een P4 2.0GHz Willamette destijds, maar het energieverbruik was wel erg hoog: 75 Watt.
Is dat niet gewoon clocken? Dus op een standaard spanningsniveau en fbs de snelheid afstellen? Bij overclocken ga je nl. met de andere waarden stoeien...
Nou moet ik zeggen dat hedendaagse high-end processors ook veel energie verbruiken, de P4 3.0 en 3.2GHz zijn niet bepaald energiezuinig, en de Prescott (P4 3.4GHz) gaat mogelijk meer dan 110W verbruiken! De Tejas, de opvolger die Pentium 5 gaat heten, doet hier nog een schepje bovenop.
Vandaar dat Intel de ATX-B standaard in het leven heeft geroepen, om de koeling sterk te verbeteren waardoor de processors een hoger Thermal Design Point (TDP) kunnen bereiken. Intel gaat duidelijk voor GHz terwijl AMD voor IPC gaat. Intel loopt daarom eerder tegen de lamp van hoge energieontwikkeling en technologische ontwikkeling (ze hebben een kleiner productieprocédé nodig dan AMD) dan Intel dat doet.
Een goede uitzondering is de Pentium M, de mobiele processor die ruw gezegd een 2 maar hogere IPC heeft dan de Pentium 4. Feitelijk is dat een doorgeëvolueerde Pentium 3 processor, met een zeer laag energieverbruik. Een 1.6GHz Pentium M is vaak sneller dan een P4 2.6GHz processor.
quote:Heb/hoef geen account, voel me net zo'n nerd dan
Op donderdag 23 oktober 2003 11:28 schreef Croga het volgende:
En zullen we dan nu onze Tweakers praat naar GoT verplaatsen?
quote:And you say that like it's a bad thing?
Op donderdag 23 oktober 2003 11:29 schreef QuietGuy het volgende:
Heb/hoef geen account, voel me net zo'n nerd dan
quote:mja, ik heb zelf alleen een hele oude PC met maar 20GB enzow... ach eneuh... tjah...
Op donderdag 23 oktober 2003 11:39 schreef Croga het volgende:[..]
And you say that like it's a bad thing?
Ik ga gewoon in op iemand die om een verduidelijking vraagt van hetgeen ik schreef ik het vorige topic. Dit doe ik het liefst uitgebreid, niet in de laatste plaats omdat ik hem serieus neem.
Voor jullie informatie: ik beschouw mezelf vooral níet als nerd, gewoon iemand met een brede interesse, en ervaring met computer(hardware).
quote:Ik neem je best serieus, en heb alleen mijzelf als nerd beledigd. Een grapje tussendoor moet kunnen toch? Mag hopen dat je daar wel tegen kunt...
Op donderdag 23 oktober 2003 13:09 schreef Enlightenment het volgende:
Waarom nou opeens 'Nerd' en 'Tweakers'?Ik ga gewoon in op iemand die om een verduidelijking vraagt van hetgeen ik schreef ik het vorige topic. Dit doe ik het liefst uitgebreid, niet in de laatste plaats omdat ik hem serieus neem.
Voor jullie informatie: ik beschouw mezelf vooral níet als nerd, gewoon iemand met een brede interesse, en ervaring met computer(hardware).
quote:Tuurlijk
Op donderdag 23 oktober 2003 13:23 schreef QuietGuy het volgende:[..]
Ik neem je best serieus, en heb alleen mijzelf als nerd beledigd. Een grapje tussendoor moet kunnen toch? Mag hopen dat je daar wel tegen kunt...
Maar ik doelde meer op Croga met 'tweakers praat', zie namelijk niet waarom dat hier niet zou kunnen. Maar nu wordt deze hele discussie weer gruwelijk offtopic, dus zal er verder niet over doorgaan.
quote:Gelukkig, ik beledig niet graag anderen, alleen mezelf
Op donderdag 23 oktober 2003 14:01 schreef Enlightenment het volgende:
[..]
Tuurlijk
quote:Ik ben het ook met je eens hoor, wat betreft die duidelijke heldere uitleg. Doe ik ook graag... Maar zoals al gezegd: Het ging wat verder door dan origineel de bedoeling was
Op donderdag 23 oktober 2003 14:01 schreef Enlightenment het volgende:
TuurlijkMaar ik doelde meer op Croga met 'tweakers praat', zie namelijk niet waarom dat hier niet zou kunnen. Maar nu wordt deze hele discussie weer gruwelijk offtopic, dus zal er verder niet over doorgaan.
quote:Zoals je wellicht weet, heeft een processor een Multiplier en een FSB. De Multiplier maal de FSB is de kloksnelheid, b.v. 12 * 166MHz = 2000MHz voor de AMD 2600+.
Op donderdag 23 oktober 2003 14:13 schreef QuietGuy het volgende:
Mgoed, overclocken... Je beweert dat de processorfabrikanten niets doen behalve een ander label op een processor. Vind ik toch beetje vreemd. Tussen een 2400 en een 2600-processor (zit maar 200mHz tussen) zit wel degelijk ín de processor een verschil. De input is namelijk bij beiden hetzelfde (zelfde mb/voltage/fbs etc.) en toch is de output sneller. Hoe is dat dan te verklaren? Behalve dat ze niet allemaal even lekker uit de fabriek komen. Ik probeer 't gewoon te snappen
De Multiplier en FSB worden ingesteld via de bruggen op de packaging (dat is de plastic houder, waarop de proccesor core is gemonteerd). De core van twee fictieve processors, zeg 2.4GHz en 2.6GHz, is wellicht gelijk. De processorfabrikant (in dit geval Intel, gezien de kloksnelheid), zal nu een stempel (badge) gaan drukken op de processor. Eerst wordt gekeken of de processor met deze rating voldoende stabiel is. Zo niet, dan zal óf het voltage met één trap worden verhoogt (0,05V), óf de rating worden verlaagd. Wat de precieze werkwijze is van de processorfabrikanten is niet bekend, maar je kunt er vanuit gaan dat het ongeveer zo werkt.
Er is dus géén verschil van de CORE (het hart van de processor) tussen b.v. een 2.4GHz en 2.6GHz, mits deze tot dezelfde familie behoren (Northwood in dit geval). De twee processors zijn simpelweg anders ingesteld, door middel van een soort jumpers ('bruggen') op de processorpackaging.
Je kunt een processor(core) simpelweg sneller laten lopen door de multiplier te verhogen, waardoor de kloksnelheid hoger wordt. Of de processor dan stabiel loopt is de vraag. Vaak zie je dat hoger geklokte processors een hoger voltage hebben; in sommige gevallen (zoals het voorbeeld van de Thunderbird die TE ver werd doorgeklokt) denk ik dat je van overclocken door de fabrikant zelf kunt spreken. De speedbin (het verschil tussen de specs van de fabrikant en de maximaal te behalen specs door middel van overclocking) is bij het 1.4GHz model té laag om van een normale processor te spreken, hetzelfde geldt voor het 2100+ Palomino model.
quote:Dit geldt overigens niet voor de Barton core, daar is geen link tussen het typenummer (bijv. 2500+ =>) en de snelheid (<=loopt op 1833 mhz).
Op donderdag 23 oktober 2003 17:51 schreef Enlightenment het volgende:
Zoals je wellicht weet, heeft een processor een Multiplier en een FSB. De Multiplier maal de FSB is de kloksnelheid, b.v. 12 * 166MHz = 2000MHz voor de AMD 2600+.
quote:Ah, dan kan ik 't begrijpen. Maar dan is het dus niet zo dat een overclockte processor per definitie altijd goed werkt
Op donderdag 23 oktober 2003 17:51 schreef Enlightenment het volgende:
[..]lap tekst[..]
quote:Mja, als je dan echt wil checken, ik heb 3 systeempjes, 3000+ machines:
Op donderdag 23 oktober 2003 18:46 schreef Geqxon het volgende:
Heeft er dan echt niemand een leuk systeempje om te checken?
Uiteraard zitten deze computer laag in de prijs, en zijn ze door deskundige in elkaar gezet (zeggen ze) dus er valt er eigenlijk niet zoveel aan te checken.
Daarnaast verschillen deze computer zoveel in systeem, dus wat zijn eigelijk je eisen?
Dynabyte geeft niet eens specs... tssk tssk
quote:Hoe bedoel je dat? 2500+ is 1.83GHz, 3000+ is 2,17GHz. Wat klopt er niet met Multiplier & FSB volgens jou?
Op donderdag 23 oktober 2003 18:27 schreef search64 het volgende:[..]
Dit geldt overigens niet voor de Barton core, daar is geen link tussen het typenummer (bijv. 2500+ =>) en de snelheid (<=loopt op 1833 mhz).
quote:Ik heb zelf een aantal hardwarelijstjes samengesteld:
Op donderdag 23 oktober 2003 18:46 schreef Geqxon het volgende:
Heeft er dan echt niemand een leuk systeempje om te checken?
Admins: als dit niet de bedoeling is, haal het dan maar weg
De Game PC
-Processor is goed
-Moederbord ook
-Ram ook
-Hardeschijf wat aan de grote kant voor spelletje, maar goed. Schijnbaar ben jij 120GB fan
-Videokaart is niet de beste, maar past wel bij de catogorie
-Brander is goed
-Kast ken ik niet, maar zal wel goed zijn.
-TFT voor game? You gotta be kidding me
Het spellen monster
-Processor is té duur, hoe gek het ook klinkt.
-Geheugen is goed
-Schroef die hdd maar tot 200GB open
-Videokaart is meer dan goed
-Brander is piekfijn inorde
-Luxe behuizing zegt zo weinig he
-Is de voeding niet een beetje aan de krappe kant voor dit systeem (ik ken die 64bit proc niet)? 450watt zal dit beestje beter doen
-Weer een TFT monitor And again you gotta be kiddin me man. TFT voor games pppppppppfffffffffffffftttttttt
[Dit bericht is gewijzigd door Geqxon op 23-10-2003 20:18]
quote:De rating van de barton en de palomino/thoroughbred is anders.
Op donderdag 23 oktober 2003 18:27 schreef search64 het volgende:[..]
Dit geldt overigens niet voor de Barton core, daar is geen link tussen het typenummer (bijv. 2500+ =>) en de snelheid (<=loopt op 1833 mhz).
quote:Afzakken gaat erg lastig. Ik denk dat de 1900+ een goede keuze is. Pak gewoon de goedkoopste proc die je kunt krijgen. Daarnaast zou ik een ECS K7S5AL-Pro moederbord nemen. Voordeel is dat je DDR geheugen kunt gebruiken, wat je meer toekomst mogelijkheden geeft, en dat je USB2 poorten hebt voor eventuele peripherals. 128MB vindt ik persoonlijk een beetje weinig, maar met 256 moet je soepel kunnen draaien (WinXP heeft bij mij, na opstarten, bijna 100MB nodig met de theming, ICQ, MSN en mIRC erbij
Op donderdag 23 oktober 2003 20:14 schreef Geqxon het volgende:
De internet PC:
-1.6 ghz? Zak even af naar 800mhz wil je.
-512MB ram? Ik dacht zelf dat 129mb meer dan zat is om te internetten
-Brander is goed.
-Monitor is goed.
quote:Videokaart kun je kijken of je kunt wachten op de 9600XT, welke erg goed schijnt te zijn, of mischien ergens nog een 9700 kunt vinden (pro of niet), die rockt echt. Als je nou tijd over hebt, rijd dan even Duitsland in en ga een 9500 halen die getest is op 9700Pro settings, voor EUR 200.
De Game PC
-Videokaart is niet de beste, maar past wel bij de catogorie
-Brander is goed
-TFT voor game? You gotta be kidding me
quote:Ik moet zeggen dat de proc incluus mobo en koeler voor die prijs nog wel meevalt. Aan de andere kant kun je een 2800+ met A7N8X-400 voor behoorlijk minder krijgen, en die doet het op het moment nog goed genoeg......
Het spellen monster
-Processor is té duur, hoe gek het ook klinkt.
-Schroef die hdd maar tot 200GB open
-Videokaart is meer dan goed
Overigens ben ik het niet eens met je verhaal over merk computers. Zeker het laatste systeem kun je bij Dell voor vergelijkbare prijzen halen, met een service die je bij de 3 zaken die jij vermeld écht niet krijgt. Daarnaast zou ik ook het advies om een Medion PC bij de Aldi te halen er bij zetten. Die systemen kosten écht geen ruk voor wat je er voor terug krijgt....
[Dit bericht is gewijzigd door Croga op 23-10-2003 21:02]
Realiseer je je de volgende dingen:
Bij het spellenmonster:
Verder zeg je 2 maal dat TFT niet voor gamen geschikt is, wat dat betreft: doe je huiswerk beter. Wel eens van responsetime gehoord?
quote:1.6GHz Applebred is de goedkoopste.
Op donderdag 23 oktober 2003 20:48 schreef Croga het volgende:
Afzakken gaat erg lastig. Ik denk dat de 1900+ een goede keuze is. Pak gewoon de goedkoopste proc die je kunt krijgen.[/b]
quote:Die heeft geen onboard video, internet PC bezuinig je o.a. op videokaart.
Daarnaast zou ik een ECS K7S5AL-Pro moederbord nemen.
quote:Klopt, maar het verschil tussen 256MB en 512MB SDRAM is nog geen ¤7.
128MB vindt ik persoonlijk een beetje weinig, maar met 256 moet je soepel kunnen draaien
quote:Klopt, dat wordt dé value-kaart.
Videokaart kun je kijken of je kunt wachten op de 9600XT, welke erg goed schijnt te zijn
quote:Waarom niet? Dat maakt dus geen f*ck uit. Bovendien gebruik je die brander als CD-ROM.
Een brander zou ik persoonlijk niet in een dedicated Game systeem zetten. Maar als dat de enige computer in huis is... tsja....
quote:Geween eentje nemen met een lage reponsetime, simpel.
En inderdaad, als je wilt gamen op een TFT scherm, moet je echt érg goede kwaliteit nemen..... een 19" CRT is beter, ondersteund ook meteen de leukere resoluties
quote:Ja maar sommige mensen willen meer, dus die kopen het 3e systeem. verder is een Athlon 64 3200+ wel véél sneller dan een 2800+ Barton.
Ik moet zeggen dat de proc incluus mobo en koeler voor die prijs nog wel meevalt. Aan de andere kant kun je een 2800+ met A7N8X-400 voor behoorlijk minder krijgen, en die doet het op het moment nog goed genoeg......
quote:Dat klopt, zal keer veranderen. SATA-RAID rulez!
En als je toch naar de harddisks kijkt... waarom niet 2*80 of 2*120 SATA in RAID0? Het levert je performance op...
quote:Onboard sound van die Asus-plank is beter dan een SB Live!, dankzij de SoundStorm technologie, zelfde als A7N8X. Aparte geluidskaart is hyped, als je dat wilt, moet je ook een ¤300 geluidsset kopen, anders maakt het geen drol uit.
Ik mis bij dit systeem een geluidskaart.....
quote:Die mening deel ik niet. Van de OEMs is Dell de beste, maar als je aan zelfbouw doet krijg je meer voor minder. Geef jij maar een systeem van Dell wat gelijkwaardige specs heeft maar toch goedkoper is, dat lukt gewoon niet. Dell heeft 40% winstmarge (lagere inkoopprijzen door billemaat-kontrakten). En service? Alsjeblieft zeg, voordat je enige service krijgt moet je je hele PC formatteren, begin alsjeblieft niet over service!
Overigens ben ik het niet eens met je verhaal over merk computers. Zeker het laatste systeem kun je bij Dell voor vergelijkbare prijzen halen, met een service die je bij de 3 zaken die jij vermeld écht niet krijgt. Daarnaast zou ik ook het advies om een Medion PC bij de Aldi te halen er bij zetten. Die systemen kosten écht geen ruk voor wat je er voor terug krijgt....
Aldi-PCs zijn niet slecht maar ook niet goed, ze gebruiken erg budget componenten.
Als je de skills hebt, bouw dan zelf je eigen computer. Je leert er veel van, en bent goedkoper en beter uit.
quote:Even wat commentaar toegevoegd
Op donderdag 23 oktober 2003 21:46 schreef Enlightenment het volgende:
@GeqxonRealiseer je je de volgende dingen:
- Een internet-PC wordt ook voor andere taken gebruikt, met 'internet PC' bedoel ik gewoon een desktop PC waarmee je zaken als Word, ICQ/MSN, Foto's, Webcam, Internetten en af en toe een klein spelletje (patiance of mahongg ofzo) speelt.
Pfftt ik zit nu @ een p2 266mhz mmx en dat lukt allemaal met gemak hoor- Voor bovenstaande werkzaamheden merk je echt wel het verschil tussen een 800MHz Duron Morgan met 128MB en een 1.6GHz Duron Applebred met 512MB. Patience zal inderdaad veel sneller gaan, sorry, dat zag ik niet Gezien het feit dat het verschil slechts ¤25 is, valt de laatste optie natuurlijk sterk aan te bevelen. 128MB is ook het minimum voor Windows XP (pro). niet aan gedacht, stom ja Die 1.6GHz processor kost ¤37, geen drol dus.
- Ook bij harddisks is het verschil tussen 20GB en 120GB niet groot. 120MB is ook veel sneller dan 20GB, door de grotere platters.kijk dat soort dingen weet ik dus niet, maar het gaat om het principe dat 120GB gewoon monsterlijk veel is voor zo een soort pc
Bij het spellenmonster:
- Processor te duur? Die ¤550 is een bundle met moederbord, processor en koeler. Daar heb je nog geen intel P4 2.8GHz voor dus dat beeld dient even genuanceerd te worden. Het is niet voor niets het snelste systeem. Dat je daar geen P4 voor hebt, valt nog te betwijvelen. En dan nog. Haast niks ondersteund dat ding! Daarnaast ben ik verwend pentium persoon
- 200GB HDD zijn traag en hoge uitval. Niet hoger dan 160GB met 80GB platters gaan. Voor extra opslag kun je een 160GB HDD voor ¤97 nemen. Ook hier heb ik ballen verstand van
- Luxe behuizing, klik eens op de prijzen-links, ga je direkt naar de produktinfo-pagina, met plaatje van de geile kast met window, blue led en weetikhet.
A, ik zie het. Niet mijn smaak, te veel poespas maar goed
- Kwaliteitvoeding is belangrijker dan wattage, Enermax 350W voldoet prima.[b]Daar zul je dan wel weer gelijk in hebben
[b]
Verder zeg je 2 maal dat TFT niet voor gamen geschikt is, wat dat betreft: doe je huiswerk beter. Wel eens van responsetime gehoord?
TFT == 2 keer zo deur, 70% zo goed als een CRT dus ik zie als gamerpc geen reden voor een TFT. responsetime, jaja, dat ligt lager dan een CRT en wat dacht je van contrast en al die andere shit?
Aldi PC budget? Vroeger ja. Tegenwoordig vind je er gewoon sony in hoor!
Ja dat kan prima, mits je genoeg geheugen hebt. Maar dat neemt niet weg dat als je een nieuwe PC koopt je het fijn vindt als je voor weinig geld toch nog een redelijk krachtige machine hebt, waar je ook goed mee kunt photoshoppen, lekker snel reageert en je lager wellicht nog wat meer mee kunt dan je nu van plan bent.
kijk dat soort dingen weet ik dus niet, maar het gaat om het principe dat 120GB gewoon monsterlijk veel is voor zo een soort pc
Klopt, maar lager is zonde. Bovendien is het sneller, en wie weet wil diegene later (als hij snel ADSL krijgt?) films gaan downloaden & the likes. Ook digicam en digi videocam is een grote én snelle HDD wel handig.
Dat je daar geen P4 voor hebt, valt nog te betwijvelen. En dan nog. Haast niks ondersteund dat ding! Daarnaast ben ik verwend pentium persoon
Ik vind helemaal niet dat je met een Pentium zo verwend wordt, eerder opgelicht, maar dat is een erg persoonlijke mening. 'haast niks ondersteund dat ding', ik denk dat je je niet genoeg verdiept hebt in de Athlon 64, dat ding heeft native 32-bit instructieset. dat 64-bits heb je op dit moment niet veel aan, maar is geen reden om dat ding wel of niet te kopen. Maar het is wel zo dat je in de toekomst nog wat gratis extra performance krijgt. Juist handig omdat je het dan wél goed kunt gebruiken. Bovendien ligt de 64-bits Windows XP versie niet ver meer verwijderd (begin 2004). Athlon 64 3200+ is gewoon sneller dan P4 3.2GHz. En dan ook nog eens goedkoper én koeler. Keus snel gemaakt, als je een high end machine wilt.
A, ik zie het. Niet mijn smaak, te veel poespas maar goed
FCC (Fun Computer Center) heeft heel veel kasten, zit vast wel iets bij wat jouw smaak treft.
TFT == 2 keer zo deur, 70% zo goed als een CRT dus ik zie als gamerpc geen reden voor een TFT. responsetime, jaja, dat ligt lager dan een CRT en wat dacht je van contrast en al die andere shit?
17" TFT is niet zoveel duurder dan een goede 19" CRT hoor. Ik neem aan dat je weet dat je het aantal inch met TFT en CRT niet kunt vergelijken hè, voor de volledigheid dit overzicht:
15" TFT = 16,5" CRT
17" TFT = 19" CRT
18" TFT = 20,4" CRT
19" TFT = 22" CRT
Ook zelf getest bij mijn 17" TFT en 19" CRT. 17" TFT kost nu ¤350, goede 19" CRT zo'n ¤300, mja, qua prijs valt het wel mee.
TFT heeft heel veel voordelen, vooral qua scherpte, contrast, flikker- en trillingsvrij, stralingsvrij, energiezuinig, langere levensduur, ruimtebesparend, je hoeft niet meer beeld in te stellen (bij CRT een ramp!) en geen moire meer doordat goede TFT's een digitale DVI interface gebruiken. Dat is de witte-aansluiting op je videokaart. Al met al is CRT gewoon een superouderwetse techniek. LCD (TFT) is nog niet echt volwassen, nadelen als dode pixels, hoge(re) responsetime, kleurechtheidverschillen en een hoge prijs doordat er veel schermpjes uitvallen tijdens het produktieproces.
OLED is de opvolger en lost sommige problemen op, maar moet nog veel doorontwikkeld worden en is helaas ook nog niet perfect.
Nog even geduld dus, maar CRT mag wat mij betreft overboord gekieperd worden, the sooner the better. Niet in de laatste plaats vanwege het milieu. Een CRT monitor verbruik soms wel 10 keer zoveel als de PC zelf.
quote:Van tweakers geleend;
Op donderdag 23 oktober 2003 19:22 schreef Enlightenment het volgende:[..]
Hoe bedoel je dat? 2500+ is 1.83GHz, 3000+ is 2,17GHz. Wat klopt er niet met Multiplier & FSB volgens jou?
Een Athlon XP draait zoals bekend niet met zoveel MHz'en als z'n aanduiding doet vermoeden. Deze Model Rating kan overal terug worden gevonden in tabellen maar is zelf ook makkelijk uit te rekenen.
t/m 2200+ : Model Rating = kloksnelheid x 1,5 - 500
2400+ t/m T'bred-B: Model Rating = kloksnelheid x 1,5 - 600
Barton: model rating is niet duidelijk af te leiden van de CPU snelheid
bijv;
2000MHz x 1,5 = 3000 - 600 = 2400 = 2400+
quote:Ja, en kun je dus geen DVD/DVD-rom lezen. Voor een eurtje of 10 à 15 minder zet je er een DVD-Rom drive in, voor 60 à 65 eurtjes meer een DVD brander. Het maakt inderdaad weinig uit hoor, het is een keuze. Maar in een game systeem zet ik over het algemeen liever een DVD-rom speler (maar ja, ik heb dan ook 6 pcs staan thuis, dus de brander gaat wel in mijn internet station
Op donderdag 23 oktober 2003 21:57 schreef Enlightenment het volgende:
Waarom niet? Dat maakt dus geen f*ck uit. Bovendien gebruik je die brander als CD-ROM.
quote:Veel sneller is behoorlijk overdreven. Daarnaast is een Ath64 nauwelijks te overclocken, terwijl je de 2800+ Barton naar behoorlijke snelheden kunt trekken. Ook hier weer: Het is een keuze, en mijn keuze zou het zeker niet zijn.
Ja maar sommige mensen willen meer, dus die kopen het 3e systeem. verder is een Athlon 64 3200+ wel véél sneller dan een 2800+ Barton.
quote:Kijk, er staat nergens bij dat het een Asus plank is met SoundStorm on board. Er staat alleen "processor met moederbord bundel".... En met de SoundStorm heb je keihard gelijk: geen geluidskaart bij zetten!
Onboard sound van die Asus-plank is beter dan een SB Live!, dankzij de SoundStorm technologie, zelfde als A7N8X. Aparte geluidskaart is hyped, als je dat wilt, moet je ook een ¤300 geluidsset kopen, anders maakt het geen drol uit.
quote:Als ik de specs van je über1337 systeem neem, en er bij Dell een P4-3Ghz@800FSB in stop (sneller in de meeste gevallen) dan kom ik op EUR 2200 uit. Niet veel duurder, wel reparatie aan huis next business day. Probeer dat eens bij Informatique...... Daar zul je je spullen terug moeten brengen naar de winkel, en vervolgens een week of 3 tot 6 wachten.....
Die mening deel ik niet. Van de OEMs is Dell de beste, maar als je aan zelfbouw doet krijg je meer voor minder. Geef jij maar een systeem van Dell wat gelijkwaardige specs heeft maar toch goedkoper is, dat lukt gewoon niet.
quote:Interesseert mij wat hoeveel marge ze hebben. Ik betaal bij Dell niet veel meer dan ergens anders, dus zijn de prijzen goed.
Dell heeft 40% winstmarge (lagere inkoopprijzen door billemaat-kontrakten).
quote:Nee, dat geld voor SOFTWARE service. Je koopt geen software, je koopt hardware. En de hardware service van Dell is onovertroffen. Voorbeeld: Ik koop 5 jaar geleden een Dell P3 met 4*4*24 CD schrijver. 3 jaar garantie. Na 2.5 jaar begeeft die schrijver het. Dell monteur komt langs, test systeem, constateerd schrijver defect, vervangt deze door een 16*4*32 schrijver en vertrekt weer. Totale kosten voor mij: 1 dag vrij nemen van werk. Dat is service!
En service? Alsjeblieft zeg, voordat je enige service krijgt moet je je hele PC formatteren, begin alsjeblieft niet over service!
quote:Zoals MSI moederborden, Gigabyte videokaarten, etc. Medion heet het merk, en budget componenten zijn uit de tijd. Wat er in zit is allemaal A-merk tegenwoordig. Net als bij zelfbouw moet je even zorgen dat je weet welke componenten je wilt, maar over het algemeen ben je dan met een Aldi PC erg goedkoop uit. Daarbij komt:
Aldi-PCs zijn niet slecht maar ook niet goed, ze gebruiken erg budget componenten.
quote:Goedkoper uit zijn is een non-argument zoals je hierboven kunt lezen. De skills heeft slechts een handje vol mensen. Alle andere mensen adviseer ik ten allen tijde: Aldi, Mediamarkt, Dell.
Als je de skills hebt, bouw dan zelf je eigen computer. Je leert er veel van, en bent goedkoper en beter uit.
quote:Deze uitdaging ga ik graag aan. Stel maar een systeem samen bij Dell dan kijk ik of ik ergens anders goedkoper uit ben. Als het niet zo is, ben ik de eerste die mij fout toegeeft, maar ik ben benieuwd.
Op vrijdag 24 oktober 2003 08:30 schreef Croga het volgende:
Interesseert mij wat hoeveel marge ze hebben. Ik betaal bij Dell niet veel meer dan ergens anders, dus zijn de prijzen goed.
[..]
Goedkoper uit zijn is een non-argument zoals je hierboven kunt lezen. De skills heeft slechts een handje vol mensen. Alle andere mensen adviseer ik ten allen tijde: Aldi, Mediamarkt, Dell.
¤ 2.238,00
Ik zit alleen nog te twijfelen tussen een:
- Hercules 3D Prophet 9800 Pro 128Mb (¤ 449,00)
of
- Asus V9950 Ultra TD FX5900 256Mb (¤ 569,00)
Deze PC is wel zo samengesteld om er een aardige tijd mee door te kunnen gaan. Kan ik dan beter de Asus erin laten?
quote:En hiermee bewijs je meteen mijn stelling. Ga naar Dell.nl en selecteer de Consumenten - Dimension. Kijk naar de 8300 aanbiedingen, en selecteer de Multimedia Extreem. Selecteer dan vergelijkbare onderdelen (9800Pro 128Mb in dit geval), voila, 2064 eurtjes inclusief BTW en 1 jaar collect - return garantie. Dan praten we dus over:
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:51 schreef KwebeMark het volgende:
[knip specs, zie boven]
of
- Asus V9950 Ultra TD FX5900 256Mb (¤ 569,00)Deze PC is wel zo samengesteld om er een aardige tijd mee door te kunnen gaan. Kan ik dan beter de Asus erin laten?
- P4-3Ghz HT/800FSB
- 512MB dual channel (i875 chipset) DDR400
- 120GB SATA
- 4*DVD+RW! & 16*DVD-Rom
- 128MB Radeon 9800Pro
- Audigy2 geluid
- 4.1Speakers
- 17" TFT
- 56k Modem (vraag me niet waarom ze die er nog bij doen :/)
- WinXP Home
- Microsoft Works
- Keyboard + muis
Ofwel: Vergelijkbare setup, beter prijs, betere hardware ondersteuning.
P.S.: Mark; je bent de geluidskaart vergeten joh! En die on-board AC97 wil je echt niet
[edit] Oh ja, je krijgt er ook nog gratis Norton AV bij, kan nuttig zijn [/edit]
[edit2] Mark; de FX5900 zou ik zeker niet nemen in dit geval. 256MB is behoorlijke overkill op het moment, aangezien de kaarten niet snel genoeg zijn om er gebruik van te maken. Daarnaast blijft de performance van de 5900 een beetje achter als je hoge detail instellingen zoals Anti Aliasing en Anisotropic Filtering aan gaat zetten.....[/edit2]
[Dit bericht is gewijzigd door Croga op 24-10-2003 18:25]
quote:Zie de uitdaging hier boven
Op vrijdag 24 oktober 2003 15:00 schreef search64 het volgende:
Deze uitdaging ga ik graag aan. Stel maar een systeem samen bij Dell dan kijk ik of ik ergens anders goedkoper uit ben. Als het niet zo is, ben ik de eerste die mij fout toegeeft, maar ik ben benieuwd.
quote:Athlon 64 3200+ is zo'n 15% sneller dan de Athlon XP 3200+, dus zal behoorlijk sneller dan de 2800+ zijn. [bron]
Op vrijdag 24 oktober 2003 08:30 schreef Croga het volgende:
Veel sneller is behoorlijk overdreven. Daarnaast is een Ath64 nauwelijks te overclocken, terwijl je de 2800+ Barton naar behoorlijke snelheden kunt trekken. Ook hier weer: Het is een keuze, en mijn keuze zou het zeker niet zijn.
quote:Als een Athlon 64 3200+ gemiddeld 3,5% sneller is dan een Intel P4 3.2GHz (zie bron-link hierboven), zal deze proc ook wel sneller zijn dan een 3.0GHz, lijkt me.
Als ik de specs van je über1337 systeem neem, en er bij Dell een P4-3Ghz@800FSB in stop (sneller in de meeste gevallen) dan kom ik op EUR 2200 uit. Niet veel duurder, wel reparatie aan huis next business day. Probeer dat eens bij Informatique...... Daar zul je je spullen terug moeten brengen naar de winkel, en vervolgens een week of 3 tot 6 wachten.....
quote:Kan best, maar het eerste wat de helpdesk zegt als je een probleem is: "gebruik de restore CD eens", ja ff lekker alles van je computer deleten. Pf, "service" noemen ze dat.
Nee, dat geld voor SOFTWARE service. Je koopt geen software, je koopt hardware. En de hardware service van Dell is onovertroffen.
quote:Ja laatste tijd hebben ze ook duurdere betere computers, maar die zijn niet echt goedkoop meer. Zelfbouw is altijd nog beter.
Medion heet het merk, en budget componenten zijn uit de tijd. Wat er in zit is allemaal A-merk tegenwoordig.
quote:Een computer bouwen is echt niet zo moeilijk hoor, denk dat heel veel mensen dat kunnen, mits ze een beetje hulp krijgen via internet en hen een hardwarelijstje aangeboden krijgen. Dan zijn ze goedkoop uit, hebben ze een goede, snelle computer, leren ze een hoop van computers en hebben ze het goede gevoel dat ze hun computer zélf hebben gemaakt.
Goedkoper uit zijn is een non-argument zoals je hierboven kunt lezen. De skills heeft slechts een handje vol mensen. Alle andere mensen adviseer ik ten allen tijde: Aldi, Mediamarkt, Dell.
quote:Dank voor het linkje. Hier komt plots naar voren waarom de Ath64 sneller is, en ook waarom je configuratie niet gaat werken.... De Ath64 moet namelijk uitgerust worden met ECC Registered geheugen. Zoals je in de Tweakers pricewatch kunt zien, is Registered geheugen in Nederland érg lastig te krijgen. 256MB en 512MB in ieder geval niet in PC3200 uitvoering....
Op vrijdag 24 oktober 2003 20:11 schreef Enlightenment het volgende:
Athlon 64 3200+ is zo'n 15% sneller dan de Athlon XP 3200+, dus zal behoorlijk sneller dan de 2800+ zijn. [bron]
quote:Dat is niet mijn ervaring. Waar bazeer je deze uitspraak op? Mijn ervaring is dat als je een goede probleem omschrijving hebt, ze gewoon iemand langs sturen met verstand van zaken.
Kan best, maar het eerste wat de helpdesk zegt als je een probleem is: "gebruik de restore CD eens", ja ff lekker alles van je computer deleten. Pf, "service" noemen ze dat.
quote:Kijk voor de grap eens op GoT naar het Aldi/Lidl aanbiedingen topic. De Aldi/Lidl/MediaMarkt PC's zijn dusdanig goedkoop dat je in de meeste gevallen zelf een nieuwe videokaart erbij kunt gaan halen, en dan nóg goedkoper uit bent dan dat je het hele systeem zelf in elkaar zou zetten. Dat Zelfbouw beter is is natuurlijk ook een inhoudsloze one-liner. Waarom zou zelfbouw beter zijn?
Ja laatste tijd hebben ze ook duurdere betere computers, maar die zijn niet echt goedkoop meer. Zelfbouw is altijd nog beter.
Daarnaast: Kijk nog eens naar die Dell PC die ik 3 replies terug beschrijf....
quote:Dat is de Athlon 64 FX en niet de gewone Athlon 64
Op vrijdag 24 oktober 2003 23:38 schreef Croga het volgende:[..]
Dank voor het linkje. Hier komt plots naar voren waarom de Ath64 sneller is, en ook waarom je configuratie niet gaat werken.... De Ath64 moet namelijk uitgerust worden met ECC Registered geheugen. Zoals je in de Tweakers pricewatch kunt zien, is Registered geheugen in Nederland érg lastig te krijgen. 256MB en 512MB in ieder geval niet in PC3200 uitvoering....
quote:Ik weet niet waar jij je zelfbouw pc's vandaan haalt hoor, maar die blijven het goedkoopst
De Aldi/Lidl/MediaMarkt PC's zijn dusdanig goedkoop dat je in de meeste gevallen zelf een nieuwe videokaart erbij kunt gaan halen, en dan nóg goedkoper uit bent dan dat je het hele systeem zelf in elkaar zou zetten. Dat Zelfbouw beter is is natuurlijk ook een inhoudsloze one-liner. Waarom zou zelfbouw beter zijn?
quote:Ten eerste: Dell
Daarnaast: Kijk nog eens naar die Dell PC die ik 3 replies terug beschrijf....
[Dit bericht is gewijzigd door L3IPO op 25-10-2003 00:46]
quote:Euhm, ten eerste die Radeon nemen, die is een stuk beter.
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:51 schreef KwebeMark het volgende:
Behuizing ATX Midi Titanium Zwart
Asus MB P4C800 Deluxe Intel P4 DDR
Intel Pentium4 3.0GHz 800MHz
Cooler CPU AMD/Intel
DDRAM 256Mb PC3200 400MHz
DDRAM 256Mb PC3200 400MHz
HDD 120Gb 7200rpm SATA
CD Rewriter 52/24/52 (zwart)
DVD ROM 16x Speler (zwart)
FDD Diskettestation 3.5 inch (zwart)
IDE kabel systeem
Asus V9950 Ultra TD FX5900 256Mb
Systeemassemblage
Microsoft Windows XP Home NL
Logitech Internet Navigator SE (zwart)
Iiyama E431S-B 17 inch TFT (zwart)¤ 2.238,00
of
- Asus V9950 Ultra TD FX5900 256Mb (¤ 569,00)Deze PC is wel zo samengesteld om er een aardige tijd mee door te kunnen gaan. Kan ik dan beter de Asus erin laten?
quote:Je hebt gelijk. Mijn excuses.
Op zaterdag 25 oktober 2003 00:37 schreef L3IPO het volgende:
Dat is de Athlon 64 FX en niet de gewone Athlon 64
quote:1. Aldi en Lidl PCs gebruiken over het algemeen MSI moederborden.
Ik weet niet waar jij je zelfbouw pc's vandaan haalt hoor, maar die blijven het goedkoopstEn PC's van de Lidl en Aldi hebben vaak baggermoederborden als Shuttle, goedkope prutskasten, slechte voeding, langzaam geheugen, etc etc. En PC's van de mediamarkt zijn duurder. Zelfbouw is beter omdat je goedkoop uit bent en precies koopt wat jij wilt. Je kan dus een persoonlijke pc samenstellen.
quote:Ja, dat is erg goed onderbouwd.
Ten eerste: Dell![]()
quote:Daarnaast heeft de Dell ook Nederlandse software (of engels, naar keuze) en geen Duits, heeft goede hardware service (ergo: Je hoeft het systeem niet zelf naar Duitsland te brengen, maar ze komen het voor de deur ophalen. Met de keuze om het op te waarderen naar: Ze komen het in je huis repareren) én je loopt niet het risico dat het bedrijf waar je koopt morgen failliet is (zie bijvoorbeeld Bora computers in Duitsland, die na 10 jaar goede zaken te doen plotseling p00f ging, ergo: iedereen kan voortaan bij de makers van zijn apparatuur gaan zeuren om garantie, wat in sommige gevallen érg lastig kan blijken).
Ten tweede, die PC die jij beschrijft is net zo duur als zijn zelfbouw pc, alleen zijn PC heeft een veel betere processor, een grotere TFT monitor, meer geheugen en een brander die de 2 standaarden aan kan. Ik zou dus echt wel voor de zelfbouw gaan
P.S.: Neem van mij aan: Ik bouw nagenoeg alles zelf hoor. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik altijd stukje bij beetje upgrade. Als ik een complete PC nodig heb die 24*7 voor mij klaar staat, haal ik lekker een Dell...... Zelf bouwen is één ding. Zelf diagnose stellen van wat er defect is en hoe dit te herstellen is een heel andere zaak.....
link: nwe pc, wat vinden de fokkers ervan?
Ik heb zelf een pc samengesteld, wat vinden jullie ervan?
Mobo: Chaintech Zenith 7NJS-ultra met cbox3 , Nforce 2 raid en heel de zooi prijs: 100 euri
Proc: AMD 3200+ Barton @400mhz prijs 200 euri
Videokaart: chaintech GF FX 5900 prijs 240 euri
HD: Maxtor 120gig 8mb chache s-ata 6Y120M0 prijs 100 euri
Fans: 4x80mm coolermaster blue led.
CPU-fan: Cooler CPU CoolerMaster Jet 7
Kast: Aopen 700B prijd 100 euri
Brander: DVD+/-Rewriter LDW-411S 4x4/4x2x DVD prijs 110 euri
Dvd-speler: Lite-on dvd speler
Brander2: Lite-on 40x brander
Floppy drive
Geheugen: Corsair TWINX1GIG-3200C2 2x512MB 400MHZ prijs 270 euri
totale systeem heeft meet 1250 euro gekost.
Zouden jullie zelf nog wat anders doen en zoja wat?
Zit in een fraaie zwarte kast; doorkijk met 2de fan !!!
Inclusief back-up disc (en boot-floppy).
Ding is net een koelkast en maakt toch vrij weinig herrie.
Wat zou je daar voor geven ?
PriceCheck !
quote:Een andere grafische kaart
Op dinsdag 4 november 2003 09:53 schreef brainol het volgende:
Zouden jullie zelf nog wat anders doen en zoja wat?
quote:Normaal 550 euro, met windows 98 aftrek dus 350 euro
Op dinsdag 4 november 2003 11:15 schreef TooFasForMellow het volgende:
- AK77-8XN, AOpen, VIA KT400, UDMA/133 100
- AMD Athlon 2200+ ; Artic Cooling Fan 70
- 6 x USB 2.0 (2voor, 4 achter)
- On-board audio; A97 Codec Realtec ALC650
- On-board Realtec RTL8100BL/RJ45 10/100Mbps Ehternet
- 512 MB DDR333 (1 module) 80
- 80 GB HDD Maxtor 80
- GeForce FX5600, 128 MB DDR, 325MHz Clock, 8xAGP, DX9130
- LG DVD 16x48 30
- Creative SB Live! ; 6 kanelen, S/PDIF, TAD. 60
- Compleet geïnstalleerd W98SE-UK, meest recente drivers en een kleine OpenGL-app. Originele installatie-cd's; geen bulk ! Windows 98?-200
Zit in een fraaie zwarte kast; doorkijk met 2de fan !!! merk? 80
Inclusief back-up disc (en boot-floppy).
Ding is net een koelkast en maakt toch vrij weinig herrie.
Wat zou je daar voor geven ?
PriceCheck !
P4 2,8 Ghz 800Mhz
Club3D 9600 Pro
Asus p4p800 deluxe
Maxtor 120 GB 8mb cache
Samsung diskettestation
Dane-alec 256 MB Non-ecc dimm pc3200 (twee stuks)
enermax 8x8 fans (twee stuks)
NEC 1300A dvd brander
Artec dvd speler
Assemblage (geen zin om die cpu te verneuken )
Logitech internet navigator
Logitech mx 310 optical
Daarbij wil ik nog kopen:
Iiyama E-431-S
Hercules XPS 2.100 óf Logitech Z-3 speakers (iemand een suggestie?)
quote:Ik geef er geen windows-cd bij maar een back-up cd, kneus !
Op dinsdag 4 november 2003 12:32 schreef L3IPO het volgende:[..]
Normaal 550 euro, met windows 98 aftrek dus 350 euro
quote:Dat was duidelijk een grapje, als jij daar niet tegenkan, ga lekker huilen
Op dinsdag 4 november 2003 20:13 schreef TooFasForMellow het volgende:[..]
Ik geef er geen windows-cd bij maar een back-up cd, kneus !
quote:De prijzen haal ik van tweakers.net en zijn dus nieuwprijzen voor de onderdelen. En de videokaart is brak.
Je prijzen vallen wat laag uit en die videokaart is stukken beter dan je denkt zeker met wat OpneGL. Je lult uit je nek.![]()
![]()
kneus
quote:Mooie pc
Op dinsdag 4 november 2003 19:35 schreef Dipstaart het volgende:
Besteld bij Eynstein voor 1192,52 euroP4 2,8 Ghz 800Mhz
Club3D 9600 Pro
Asus p4p800 deluxe
Maxtor 120 GB 8mb cache
Samsung diskettestation
Dane-alec 256 MB Non-ecc dimm pc3200 (twee stuks)
enermax 8x8 fans (twee stuks)
NEC 1300A dvd brander
Artec dvd speler
Assemblage (geen zin om die cpu te verneuken)
Logitech internet navigator
Logitech mx 310 opticalDaarbij wil ik nog kopen:
Iiyama E-431-S
Hercules XPS 2.100 óf Logitech Z-3 speakers (iemand een suggestie?)
voor € 599,00 (inclusief 19.00% BTW)
Is dit een goede prijs?
site van de computer.
Zal er al Windows XP opstaan of zal ik die erbij moeten kopen?
Die muis hoef ik er niet zozeer bij,toetsenbord ook niet.
Heb al Logitech MX 500 Optical Mouse..
Monitor ook al..(een dell)
quote:Totaal losse onderdelen kom ik dus op 563 euro, dus heb jij een nette prijs te pakken
Op dinsdag 4 november 2003 20:25 schreef Helioz het volgende:
Behuizing 300 Watt ATX Miditower 29
Moederbord AsRock K7VT4-4x 33
Processor AMD Athlon XP 2500+ 99
Proc. Koeler Cooler wordt bij de CPU meegeleverd
Harddisk Maxtor 80.0Gb, 7200rpm, U-ATA133 72
Diskdrive 3,5 diskdrive 1.44Mb 8
Geheugen 512Mb DDR PC3200 80
Videokaart Point of View GeForceFX 5600 128Mb, Tv-Out, DVI 130
Geluidskaart Geluidskaart is geintegreerd op het moederbord
DVD-Rom 16x48 DVD speler 30
CD-ReWriter 52x32x52 CD-ReWriter 50
Netwerkkaart Netwerkkaart is geintegreerd op het moederbord
Toetsenbord Qwerty toetsenbord PS/2 17
Muis Scroll 3-knops muis 10
Boxen 150 Watt speakerset 5voor € 599,00 (inclusief 19.00% BTW)
Is dit een goede prijs?
quote:Nogmaals, ik haal mijn prijzen uit de tweakers pricewatch Dat zijn up-to-date prijzen van webwinkels voor de onderdelen, waarom zou ik het fout hebben dan
Op woensdag 5 november 2003 00:21 schreef TooFasForMellow het volgende:
B.S.
Je zit flink verkeerd met je prijzen.
minstens 25 %.
En een Quantum 17,8Gb 5400Rpm (dat laatste weet ik niet zeker) Harde schijf.
Ik zat zelf te denken aan
35 euro voor de monitor
15 euro voor de harde schijf
Kzit zo wel aan de hoge kant he? .
quote:Valt op zich mee, is vast wel een gek voor te vinden
Op woensdag 5 november 2003 00:54 schreef blieblie het volgende:
Een 17 inch monitor van Compaq uit het pentium 150Mhz tijdperk (10 jaar oud?) in uitstekende staat inclusief speakers.En een Quantum 17,8Gb 5400Rpm (dat laatste weet ik niet zeker) Harde schijf.
Ik zat zelf te denken aan
35 euro voor de monitor
15 euro voor de harde schijfKzit zo wel aan de hoge kant he?
.
quote:Oh, naja, ik kwam het topic tegen en dacht, hier weten ze vast wel of dat redelijke prijzen zijn
Op woensdag 5 november 2003 00:55 schreef L3IPO het volgende:[..]
Valt op zich mee, is vast wel een gek voor te vinden
Maar is dit wel het juiste topic hiervoor? Het is dacht ik niet echt een 2dehandsonderdelentaxatietopic
Ik heb al 2 gekken, maar kben niet zo voorstander van mensen naaien.
Ga braaf voor een ATi Radeon 9600/9700/9800 of goedkoper een GeForce 4 Ti4200 64MB. Geheugenhoeveelheid is onbelangrijk, dus kijk daar please niet naar.
En ik zou geen Asrock moederbord nemen, maar een ECS K7S5A Pro.
quote:grotendeels mee eens. Tegenover de FX5600 staat de ATi9600 voor vergelijkbare prijs, en enorm betere prestaties.
Op woensdag 5 november 2003 03:02 schreef Enlightenment het volgende:
Koop geen GeForce FX, please. :/
Ga braaf voor een ATi Radeon 9600/9700/9800 of goedkoper een GeForce 4 Ti4200 64MB. Geheugenhoeveelheid is onbelangrijk, dus kijk daar please niet naar.
quote:Hier ben ik het dus niet mee eens... Het vermelde bord gebruikt de ViaKT400 chipset. Dat is op dit moment achter de KT600 en de nForce2 de beste AMD chipset die te krijgen is. De K7S5A gebruikt de Apollo266 chipset. Dat is zo'n beetje de slechtste die te krijgen is.
En ik zou geen Asrock moederbord nemen, maar een ECS K7S5A Pro.
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Action=Bestelling
en kopiereer (copy shortcut) "deze link" hierin.
Inhoud winkelmand exporteren / importeren
Je kunt de inhoud van de winkelmand op een later tijdstip opnieuw importeren door de URL onder deze link door je browser te laten bezoeken
quote:Maar dit is FOK en niet alle FOK'ers willen naar Tweakers en vragen hier om hulp. Waar wij dan onze informatie vandaan halen is niet zo belangrijk
Op woensdag 5 november 2003 08:00 schreef bbstreams het volgende:
-knip-
- Asus P4C800-E Deluxe moederbord
- Intel P4 3,0GHZ HT CPU
- Corsair Twinx1024-3200LL DDR SDRAM
- Zalman 400A-APF voeding
en thuis heb ik reeds het volgende:
- Adaptec 29160 SCSI controller
- div. Seagate Cheetah schijven
- Radeon 7500
Nou, die laatste is dus niet okay. Wat is een leuke, niet te dure videokaart voor dit systeem? Ik speel niet heel veel spellen, 2D is misschien nog belangrijker. Iets van een 9600 ofzo?
quote:
Op woensdag 5 november 2003 09:58 schreef Jarno het volgende:
Ik wil op de HCC het volgende gaan halen:- Asus P4C800-E Deluxe moederbord
- Intel P4 3,0GHZ HT CPU
- Zalman 400A-APF voedingen thuis heb ik reeds het volgende:
- Radeon 7500Nou, die laatste is dus niet okay. Wat is een leuke, niet te dure videokaart voor dit systeem? Ik speel niet heel veel spellen, 2D is misschien nog belangrijker. Iets van een 9600 ofzo?
quote:Qua performance scheelt het niet veel met de 50.x detonator drivers, maar deze bieden een significant lagere beeldkwaliteit. nVidia heeft kwaliteit voor snelheid ingeruild, ATi heeft dat nooit gedaan. Ook de anti-aliasing van ATi is stukken beter. En dan heb ik het nog niet over de hitteproduktie en geluidproduktie gehad, hier is ATi ook stukken beter in.
Op woensdag 5 november 2003 07:42 schreef Croga het volgende:
grotendeels mee eens. Tegenover de FX5600 staat de ATi9600 voor vergelijkbare prijs, en enorm betere prestaties.
Hoewel de FX5900 en de ATi9800 elkaar niet al te veel ontlopen, is er in het mid-range segment echt een behoorlijk verschil....
quote:Je bent niet goed geïnformeerd, ECS K7S5A gebruikt namelijk de SiS735 chipset, en is het meest verkochte SocketA moederbord ooit. Prestaties zitten tegen de KT400 aan, terwijl je geen last hebt van de bugs van VIA chipsets. Bovendoen kost dit moederbord maar ¤31.
Hier ben ik het dus niet mee eens... Het vermelde bord gebruikt de ViaKT400 chipset. Dat is op dit moment achter de KT600 en de nForce2 de beste AMD chipset die te krijgen is. De K7S5A gebruikt de Apollo266 chipset. Dat is zo'n beetje de slechtste die te krijgen is.
Hoewel de K7S5A een heel mooi bord is, voor een hele mooie prijs, zou ik voor performance machines altijd gaan voor het vermelde Asrock bord.
Daarnaast werkt de XP2500+ überhaupt niet op de K7S5A vanwege gebrek aan ondersteuning voor de 333Mhz FSB.
Andere keus is de SiS746 chipset, die maar 5% trager is dan de nForce 2. Dit terwijl een mobo slechts ¤37 kost:
http://www.funcomputer.de/default.php?page=shop&kat1=&kat2=&sw=746&start=0&artnr=08706
De SiS735 chipset kan inderdaad geen 166/333MHz FSB, dus 2500+ gaat niet, wel een 2200+. Als je hoger dan 2400+ wilt heb je dus de laatstgenoemde nodig. Deze is echter in Nederland minder goed verkrijgbaar. Maar probeer de t.net pricewatch eens, of koop je zaakje op de website die ik gaf.
quote:Als je niet veel spellen speelt, waarom dan zo'n extreem duur systeem? Koop liever een 2500+ met Asrock K7S8X moederbord, is samen slechts ¤127! 2800+ kan ook, die's ¤80 duurder.
Op woensdag 5 november 2003 09:58 schreef Jarno het volgende:
Ik wil op de HCC het volgende gaan halen:- Asus P4C800-E Deluxe moederbord
- Intel P4 3,0GHZ HT CPU
- Zalman 400A-APF voedingen thuis heb ik reeds het volgende:
- Radeon 7500Nou, die laatste is dus niet okay. Wat is een leuke, niet te dure videokaart voor dit systeem? Ik speel niet heel veel spellen, 2D is misschien nog belangrijker. Iets van een 9600 ofzo?
En dan zou ik ook gewoon normaal DDR/333 geheugen kopen, dat is slechts ¤80 voor 512MB. Dus ben je ¤160 kwijt voor twee reepjes, alhoewel eentje op dit moment denk ik genoeg is, kun je lager nog eens uitbreiden als de prijzen zijn gaan zakken.
Verder is de HCC absoluut niet goedkoop meer, kijk eens op deze website:
www.funcomputer.de
Duitse webshop, maar dus supergoedkoop. Leveren aan NL voor ¤7 per pakketje.
quote:Weet je dat zeker?
Op woensdag 5 november 2003 15:28 schreef Jarno het volgende:
Performance is okay! Ik wil een systeem dat voorlopig vooruit kan en waar geen bottlenecks inzitten. De Athlon is aan het eind van zijn groeipad, op een bord als de P4C800 kunnen ook nog Prescott's.
http://www.tweakers.net/nieuws/27886/?highlight=prescott+compatible+socket
En verder, als je voor één zo'n Intel systeem 3 AMD systeempjes kan kopen, wat is dan een betere keus? Zodra je vindt dat de performance te min is, koop je weer zo'n systeempje, wat vrijwel niets kost in vergelijking met een van de allerduurste systemen.
Het is onverstandig het snelste te kopen, die performance heb je nú toch niet nodig, dan kun je beter over een jaar of zelfs eerder weer zo'n goedkoop mainstream systeem kopen. En na een jaar nog eens. Dan heb je ook nog eens 3 systemen ipv 1.
Denk er eens overna.
N.B. De Prescott is trager dan de Northwood, op gelijke clocksnelheid. En met een warmteproduktie van boven de 100W is het zeker geen koelhoofd te noemen.
quote:LOL. Als je keus al vaststaat, waarom post je dan in dit topic?
Op woensdag 5 november 2003 16:23 schreef Jarno het volgende:
Hey ik wil deze config ja! Het is niet alsof ik er een boterham minder door hoef te eten.
Van het overgebleven geld kun je dan b.v. een 19" TFT kopen ofzo. Maargoed, moet je zelf weten.
Als 3D niet belangrijk voor je is, zou ik gewoon voor een GeForce 4 MX440 gaan voor ¤40. Die heeft wel goede 2D, en anders een Radeon 9200 ofzo. Hoger heb je echt alleen nodig als je prestatie in 3D games wilt. Dan zou ik idd voor een 9700 non-pro gaan als je die nog kunt vinden.
quote:jaja maar omdat de site van fok ook een beetje die van tweakers.net is lijkt me het wel handig om als je gaat samenstellen dit soort klikkare links hier te plaatsen. ik zelf vind het namelijk ook wel eens leuk te puzzelen met configuraties, op deze manier gaat dat dan lekker snel, snap je
Op woensdag 5 november 2003 08:37 schreef L3IPO het volgende:
Je kunt de inhoud van de winkelmand op een later tijdstip opnieuw importeren door de URL :http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Action=Bestelling
[..]
Maar dit is FOK en niet alle FOK'ers willen naar Tweakers en vragen hier om hulp. Waar wij dan onze informatie vandaan halen is niet zo belangrijk
is dus meer een tip dan gebod
quote:Het ging me dus om een leuk videokaartje die bij deze config past, maar niet te zwaar leunt op 3D. Wie weet heb ik al dit geweld ergens anders voor nodig, er is meer in het PC leven dan games!
Op woensdag 5 november 2003 16:42 schreef Enlightenment het volgende:[..]
LOL. Als je keus al vaststaat, waarom post je dan in dit topic?
Just trying to help.
quote:Er staat al een mooie Eizo TFT op m'n buro.
Van het overgebleven geld kun je dan b.v. een 19" TFT kopen ofzo. Maargoed, moet je zelf weten.
quote:Is dat een oud model dan?
Dan zou ik idd voor een 9700 non-pro gaan als je die nog kunt vinden.
quote:Jep, maar wel erg goed
Op donderdag 6 november 2003 07:58 schreef Jarno het volgende:
Het ging me dus om een leuk videokaartje die bij deze config past,
Is dat een oud model dan?
quote:Vraag wat mensen ervoor over hebben of wat jij ervoor gegeven hebt en het past hier prima in lijkt mij
Op woensdag 12 november 2003 11:26 schreef QuietGuy het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd wat men van mijn PC vind. Hoort dat ook in dit topic thuis? Dan plaats ik effe een linkje
quote:Mja, geen flauw idee wat ik er voor betaald heb, upgrade na upgrade enzo...
Op woensdag 12 november 2003 11:27 schreef Ko-Ko het volgende:
[..]
Vraag wat mensen ervoor over hebben of wat jij ervoor gegeven hebt en het past hier prima in lijkt mij
Lijkt dat wat, kijk ook op www.lidl.nl
quote:Is op zich wel een aardig systeem voor een aardige prijs. Alleen de videokaart kan me niet zo bekoren.
Op vrijdag 14 november 2003 01:16 schreef bungy152 het volgende:
ik stel mijn vraag wat verkeerd!
Kan iemand mij adviseren of dit een goede aankoop zou kunnen zijn?
Ik ben wel toe aan wat anders!
quote:Ze hebben betere aanbiedingen gehad, en dan met name een betere videokaart. Maar als je geen games speelt, een mooi systeempje.
Op vrijdag 14 november 2003 01:16 schreef bungy152 het volgende:
ik stel mijn vraag wat verkeerd!
Kan iemand mij adviseren of dit een goede aankoop zou kunnen zijn?
Ik ben wel toe aan wat anders!
Ik heb deze gehaald een maandje terug (met wat mindere specs en ook voor minder geld), maar daar zit voor dezelfde prijs in ieder geval een iets betere videokaart in, en een 17" TFT scherm.
(Ik had voor 999 euro een mindere harde schijf (80GB), betere videokaart en kleiner scherm (15"). En het hele systeem is mooi zwart. Nadelen zijn het keyboard en de speakers. Als je deze neemt zou ik vragen om een beter speakersetje en een draadloos keyboard setje van Logitech ofzo. Ben je voor 1300 euro klaar.
Bovenstaande pc is van de Aldi
Onderstaande van de lidl
AMD Athlon XP 3000+
Supersnelle-Processor
Met QuantiSpeed Architectuur
Werkt met 2100 MHz en overtreft vergelijkbare 3,0 GHz Processoren
400 MHz Front Side Bus, Sockel A, 512KB L2 Cache
512 MB DDR-RAM met 400 MHz kloksnelheid
2x256 MB Dual-Channel voor maximale performance (één van de snelste geheugentechnologiën ter wereld)
A7N8X-2.0 Mainboard, 400 MHz Frontside Bus,
nVidia nForce2 (Ultra 400)
5x PCI, 1x AGP, 3x DIMM, 2x EIDE, 3x vrije PCI-slots,
uitbreidbaar tot 3 GB DDR-RAM
200 GB Harde schijf
Supersnelle 7200 rpm.
DVD-ROM 16x
CD-ROM 48x
56K Softmodem
V1456 modem, incl. 5 meter modemkabel
Draadloos toetsenbord en draadloze radiografische muis
7 in 1 Geheugen- kaartlezer
Incl. Smart-Card reader functie
Leest en schrijft uw gegevens op verschillende geheugenkaarten
Afstandbediening
Comfortabele bediening van TV-, DVD-, CD-, Video- en fotofuncties
Wireless LAN Card
11 Mbit/s, incl. antenne
6 Kanaals thuisbioscoopgeluid
Incl. audio-digital in-/uitgang en 6x
audio-analoge-uitgangen
Dolby-Digital 5.1 DVD-weergave
Chipdrive SIM Manager Pro Versie 3.3
Laad telefoonnummers op de SIM-kaart van GSM
DivX versie 5.05
Decoderen en coderen van videofilms naar hoge kwaliteit en gelijktijdig verkleinen van de bestandsgrootte
DVD- en CD-Brander
Lezen: 12x DVD, 40x CD-ROM
Schrijven: 16x CD-R,
10x CD-RW, 4x DVD-R,
2x DVD-RW
nVidia nForce2 (Ultra 400) grafische kaart
128 MB DDR-RAM
AGP 8x & DirectX9
270 MHz Processor-Speed
500 MHz DDR- opslagsnelheid
High End Performance Grafische Chip van de nieuwste generatie!
Incl. Cyberlink Power VCRII Software
Televisie en radio op de PC door de ingebouwde stereo TV/Radio-Tuner, incl. Videotext
Het ultieme Multimediacenter
Digitale videorecorder
Professionele video- en fotobewerking
Stereo televisie en radio op de PC
DVD's en video-CD's branden
Multifunctionele videotext
Digitaliseren van audiogegevens (LP's, CD's, cassettes)
Werken met 2 beeldschermen
Toegang tot internet via analoog modem
Bioscoopbeleving met Dolby Digital Sound
Geheugenkaartlezer
Vele aansluitmogelijk-heden
Comfortabel door de afstandbediening
Draadloos toetsenbord en radiografische muis
Fluisterstil,
Uitgebreid softwarepakket
3 Jaar Herstelgarantie
incl. Service aan huis en Hotline
Incl. 2 boxen
1199.00
Welke van de 2 is het beste systeem voor de beste prijs?
Ik zou hem kopen als ik jou was. Al ben ik zelf toch voor zelf een pc samenstellen en niet van die standaard dingen.
Vergeleken met wat ik van de week gekocht heb is die van de aldi sneller en goedkoper met wat ik van de week heb gekocht!!!
quote:En het verhaal. Familie Ati maakt een kaartje in den fabriek. Dat kaartje draait niet binnen de specificaties van papa Ati. (Clocksnelheid te laag oid). Twee keuzes;
Op zaterdag 15 november 2003 23:00 schreef Dipstaart het volgende:
en je hebt de snelste videokaart van dit moment!!!!!
Zelfde geld voor geheugen en andere troep. Dan moet ik eerlijk zeggen dat ik nu lieg over dit kaartje. Aangezien deze waarschijnlijk weer speciaal voor Medion in elkaar is gebouwd. Al op de Ati site gekeken? Radeon 9800, Radeon 9800 Pro, Radeon 9800 XT, Radeon 9800 XL, allemaal verschillend hoor.
Snelste kaart van het moment? Echt niet, als je hem ergens in een doos koopt misschien ja. Maar never nooit in een Medion troep PC.
Mensen zien staan 3.0ghz / 512mb / 128mb video. Maar doe is wat huiswerk lieverds
quote:Ik kan me in de vorige pc van Aldi een 9500 XL (of iets dergelijks) herinneren die zelfs sneller was als de 9500pro.
Op zondag 16 november 2003 14:03 schreef OcTT het volgende:[..]
En het verhaal. Familie Ati maakt een kaartje in den fabriek. Dat kaartje draait niet binnen de specificaties van papa Ati. (Clocksnelheid te laag oid). Twee keuzes;
A. Kliko in
B. Medion, Packard Bell, Compaq etc. etc.Zelfde geld voor geheugen en andere troep. Dan moet ik eerlijk zeggen dat ik nu lieg over dit kaartje. Aangezien deze waarschijnlijk weer speciaal voor Medion in elkaar is gebouwd. Al op de Ati site gekeken? Radeon 9800, Radeon 9800 Pro, Radeon 9800 XT, Radeon 9800 XL, allemaal verschillend hoor.
Snelste kaart van het moment? Echt niet, als je hem ergens in een doos koopt misschien ja. Maar never nooit in een Medion troep PC.
Mensen zien staan 3.0ghz / 512mb / 128mb video. Maar doe is wat huiswerk lieverds
Nou ja, wat vinden jullie ervan?
ASUS P4P800/Glan/Sata/8x
Logitech Optical Wheel Mouse
Hauppage WinTV PVR 350
Logitech Intrnt. Navigator Keyb
Intel P4 2.8Ghz
ATI 9800 Pro
Plextor DVD Writer 8x
Creative Inspire 5.1 5500
Creative SB Audigy LS
Iiyama 17E431S-W TFT
Corsair 512MB DDR400 (2x)
Maxtor 120Gb SATA, 7200rpm (2x)
DVI-DVI Cable 3 meter
SONY Diskdrive 1,44MB
AOpen H600 Behuizing
Prijs: 2891 euro
ik heb even een reactie van computer deskundige nodig;
Processor: Intel P4 2.8GHz 800 Mhz 512 KB
Moederboard: Asus P4S800 FSB800 ATA 133
Monitor: 17" TFT Acer AL 707
Geheugen: 512 DDR / 3200
Videokaart: GF4 FX5600 256MB DDR / TV OUT
Geluidskaart: AC 97" ob
Harddisk: 80 GB 7.200 rpm
DVD Rewriter: ASUS DRW0402 +/- RW
Floppy: 3.5" 1.44MB Samsung
Toetsenb.: Microsoft Multi-Media PS/2
Muis: Microsoft Optical Wheelmouse PS/2
Dit alles voor ¤1645.-
Is dit wat???
[Dit bericht is gewijzigd door Wutangtony op 17-11-2003 19:53]
Hoiii,
ik heb even een reactie van computer deskundige nodig;
Processor: Intel P4 2.8GHz 800 Mhz 512 KB
Muis: Microsoft Optical Wheelmouse PS/2
Dit alles voor ¤1645.-
Is dit wat???
quote:Waar heb je dit vandaan
Op maandag 17 november 2003 17:02 schreef Dezz het volgende:
Had hiervoor al een topic geopend, wist niet dat er een centraal topic voor wasNou ja, wat vinden jullie ervan?
ASUS P4P800/Glan/Sata/8x
Hauppage WinTV PVR 350
Intel P4 2.8Ghz
ATI 9800 Pro
Plextor DVD Writer 8x
Creative SB Audigy LS
Iiyama 17E431S-W TFT
DVI-DVI Cable 3 meter
SONY Diskdrive 1,44MB
AOpen H600 BehuizingPrijs: 2891 euro
quote:Videokaart moet je absoluut niet nemen. Voor de rest netjes.
Op maandag 17 november 2003 19:55 schreef Wutangtony het volgende:
SchopjeHoiii,
ik heb even een reactie van computer deskundige nodig;Processor: Intel P4 2.8GHz 800 Mhz 512 KB
Muis: Microsoft Optical Wheelmouse PS/2Dit alles voor ¤1645.-
Is dit wat???
quote:waarom niet?? deze is toch goed?
Op maandag 17 november 2003 20:02 schreef L3IPO het volgende:[..]
Videokaart moet je absoluut niet nemen. Voor de rest netjes.
quote:Nee
Op maandag 17 november 2003 20:06 schreef Wutangtony het volgende:[..]
waarom niet?? deze is toch goed?
[Dit bericht is gewijzigd door L3IPO op 17-11-2003 20:28]
quote:Reactie aub
Had hiervoor al een topic geopend, wist niet dat er een centraal topic voor wasNou ja, wat vinden jullie ervan?
ASUS P4P800/Glan/Sata/8x
Hauppage WinTV PVR 350
Intel P4 2.8Ghz
ATI 9800 Pro
Plextor DVD Writer 8x
Creative SB Audigy LS
Iiyama 17E431S-W TFT
DVI-DVI Cable 3 meter
SONY Diskdrive 1,44MB
quote:Je hebt er iig al 1 gehad.
Op maandag 17 november 2003 21:22 schreef Dezz het volgende:[..]
Reactie aub
quote:Dirk jonge....veel te duur!!! Op de extra hdd, de videokaart (ik heb 9600pro) en de geluidskaart na is het bijna hetzelfde systeem en dat voor 1000 euro minder!!!! (gekocht bij www.eynstein.nl)
ASUS P4P800/Glan/Sata/8x
Hauppage WinTV PVR 350
Intel P4 2.8Ghz
ATI 9800 Pro
Plextor DVD Writer 8x
Creative SB Audigy LS
Iiyama 17E431S-W TFT
DVI-DVI Cable 3 meter
SONY Diskdrive 1,44MB
PC 5.1 aktiv soundsystem
5 sateliet luidsprekers
+1 power subwoofer
surround sound
45 Watt RMS
incl. kabels
per set
34.99
zit erover te denken om ze te kopen........of heeft iemand betere suggesties?
quote:Totale stroomuitvoer: 40-watt RMS; Subwoofer: 20-watt, Satellieten: 4 x 5 W
Op dinsdag 18 november 2003 08:59 schreef the_emporor het volgende:
zit erover te denken om ze te kopen........of heeft iemand betere suggesties?
Of als je per se een 5.1 setje wilt
Totaal uitgangsvermogen: 71.2 watt RMS
Uitgangsvermogen van subwoofer: 25.5 watt RMS
Stroomuitvoer van satellietluidspreker: 45.5 watt RMS (4 x 7,3 watt RMS, 1 x 16,3)
Systeemfrequentiereactie: 35 Hz - 20 kHz
Signaal-ruisverhouding: > 75 dB
Ingangsimpedantie: > 5.000 ohm
Afgeschermde satellieten voor gebruik nabij videomonitors
Logitech Z-640 ¤ 71,-
review
[Dit bericht is gewijzigd door L3IPO op 18-11-2003 13:19]
Compaq Presario
Athlon XP 2600+
256 DDR RAM
Ati radeon 9200
DVD brander
DVD rom speler
56k modem
onboard ethernet + sound
6x usb
redelijk?
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 20:50 schreef Henk_Westbroek het volgende:
informatique gamers pcIs dit wat?
quote:Ten eerste: Compaq
Op dinsdag 18 november 2003 20:47 schreef rickywilliams het volgende:
Mijn vader heeft voor 600 euro dit systeem gekocht:Compaq Presario
Athlon XP 2600+
256 DDR RAM
Ati radeon 9200
DVD brander
DVD rom speler
56k modem
onboard ethernet + sound
6x usbredelijk?
Athlon XP 2600+
Asus A7N8X-VM
768 DDR intern
radeon 9200 128mb
56k6 modem
DVD brander HP
DVDROM HP
Onboard Realtek Sound AC97
120 GB HDD 7200 rpm
quote:Sinds vandaag in de aanbieding bij Aldi, zou ie morgen nog te krijgen zijn?
PC XL Titanium MD 8080
Echte 3.0 GHZ
Intel Pentium 4 processor
Hyper Threading Technologie
800 MHz Front Side Bus
multi standaard DVD/CD brander
voor alle gangbare CD's of VD-CD's
DVD-ROM 16x
160 GB harde schijf
Ultra ATA100 Interface
supersnelle 7200 U/Min
ATI Radeon 9800 XL
128 MB DDR SDRAM
256 Bit Memory Interface
Wireless WLan draadloze
netwerktoegang
De perfecte kennismaking met de
kabelloze netwerktechnologie voor
thuis en kantoor
Afstandsbediening
ter ondersteuning van de DVD-, TV-,
video-, cd-, radio- en fotofuncties
(Medion Power Cinema)
draadloos toetsenbord
draadloze muis
512 MB DDR 400 MHz
64 bit duo channel memory
Stereo TV-,FM-tunerkaart
7 x USB 2.0 3 front USB,
4 USB aan de achterzijde
FireWire/ IEEE 1394
1 x front, 1 x achterzijde
6-Kanaals Audio
voor de digitale thuisbioscoopervaring
DSL en network ready
Netwerkcontroller on board
Fast Ethernet 10/100 MBit
Modem 56K V.9x PCI Data Fax
incl. telefoon-aansluitkabel
Multimedia-Luidsprekers
SOFTWARE
WINDOWS XP SP1 Home Edition
OEM-versie
(OEM = original equipment
manufacturer)
voorgeïnstalleerd en op recovery cd-rom
Medion Home Cinema XL:
Medion Power Cinema 2.0
Cyberlink Power DVD
Cyberlink MediØshow SE
Cyberlink VideoLive Mail
PowerDirector 2.5 ME
Musicmatch
Nero Burning Rom
Pinnacle instant Copy
CompuServe voorgeïnstalleerd
aansluiten
inschakelen
registreren
onmiddellijk
per stuk
1229.-
Opgelet: Deze artikelen verkopen wij zolang de voorraad strekt.
Zet- en drukfouten voorbehouden.
[Dit bericht is gewijzigd door Evil_Jur op 19-11-2003 19:51]
REGIONALE AANBIEDING - Dit artikel is alleen in de filialen verkrijgbaar welke liggen in: Regio 1
AMD Athlon XP 3000+
Supersnelle-Processor
Met QuantiSpeed Architectuur
Werkt met 2100 MHz en overtreft vergelijkbare 3,0 GHz Processoren
400 MHz Front Side Bus, Sockel A, 512KB L2 Cache
512 MB DDR-RAM met 400 MHz kloksnelheid
2x256 MB Dual-Channel voor maximale performance (één van de snelste geheugentechnologiën ter wereld)
A7N8X-2.0 Mainboard, 400 MHz Frontside Bus,
nVidia nForce2 (Ultra 400)
uitbreidbaar tot 3 GB DDR-RAM
200 GB Harde schijf
Supersnelle 7200 rpm.
DVD-ROM 16x
CD-ROM 48x
56K Softmodem
V1456 modem, incl. 5 meter modemkabel
Draadloos toetsenbord en draadloze radiografische muis
7 in 1 Geheugen- kaartlezer
Incl. Smart-Card reader functie
Leest en schrijft uw gegevens op verschillende geheugenkaarten
Afstandbediening
Comfortabele bediening van TV-, DVD-, CD-, Video- en fotofuncties
Wireless LAN Card
11 Mbit/s, incl. antenne
6 Kanaals thuisbioscoopgeluid
Incl. audio-digital in-/uitgang en 6x
audio-analoge-uitgangen
Chipdrive SIM Manager Pro Versie 3.3
Laad telefoonnummers op de SIM-kaart van GSM
DivX versie 5.05
Decoderen en coderen van videofilms naar hoge kwaliteit en gelijktijdig verkleinen van de bestandsgrootte
DVD- en CD-Brander
10x CD-RW, 4x DVD-R,
2x DVD-RW
128 MB DDR-RAM
AGP 8x & DirectX9
270 MHz Processor-Speed
High End Performance Grafische Chip van de nieuwste generatie!
Incl. Cyberlink Power VCRII Software
Televisie en radio op de PC door de ingebouwde stereo TV/Radio-Tuner, incl. Videotext
Het ultieme Multimediacenter
Digitale videorecorder
Professionele video- en fotobewerking
Stereo televisie en radio op de PC
DVD's en video-CD's branden
Multifunctionele videotext
Digitaliseren van audiogegevens (LP's, CD's, cassettes)
Toegang tot internet via analoog modem
Bioscoopbeleving met Dolby Digital Sound
Geheugenkaartlezer
Vele aansluitmogelijk-heden
Comfortabel door de afstandbediening
Draadloos toetsenbord en radiografische muis
Fluisterstil,
3 Jaar Herstelgarantie
Incl. 2 boxen
¤ 1199.00
quote:Dus?
Op woensdag 19 november 2003 18:53 schreef rickywilliams het volgende:
Ik heb nu eenAthlon XP 2600+
Asus A7N8X-VM
768 DDR intern
radeon 9200 128mb
56k6 modem
DVD brander HP
DVDROM HP
Onboard Realtek Sound AC97
120 GB HDD 7200 rpm
![]()
quote:Is dit topic voor helderzienden
Op woensdag 19 november 2003 19:50 schreef Evil_Jur het volgende:[..]
Sinds vandaag in de aanbieding bij Aldi, zou ie morgen nog te krijgen zijn?
[Dit bericht is gewijzigd door rickywilliams op 20-11-2003 16:21]
quote:
Op woensdag 19 november 2003 20:26 schreef L3IPO het volgende:[..]
Is dit topic voor helderzienden
quote:AMD Athlon XP 3000+ (2100 MHz maar overtreft vergelijkbare 3,0 GHz Processoren ??????)
Op woensdag 19 november 2003 19:57 schreef Schupi het volgende:
Vanaf morgen bij de Lidl. Is 't wat?
¤ 1199.00
A7N8X-2.0 Mainboard 512KB L2 Cache
56K modem, incl. 5 meter modemkabel
2x256 MB geheugen (uitbreidbaar tot 3 GB DDR-RAM)
200 GB Harde schijf 7200 rpm.
1e DVD/CD-lezer
DVD-ROM 16x
CD-ROM 48x
2e DVD- en CD-Brander
10x CD-RW, 4x DVD-R,
2x DVD-RW
Draadloos toetsenbord
draadloze muis
7 in 1 Geheugen- kaartlezer/Smart-Card
Chipdrive SIM Manager Pro Versie 3.3 (software)
Afstandbediening
Wireless LAN Card 11 Mbit/s, incl. antenne
audio-digital in-/uitgang
6x audio-analoge-uitgangen
128 MB DDR-RAM
AGP 8x & DirectX9
270 MHz Processor-Speed
ingebouwde stereo TV/Radio-Tuner/Videotext
Fluisterstil,
3 Jaar Herstelgarantie
Incl. 2 boxen (op 6kanaals geluidskaart; lekkerlogisch)
zo ff wat bullshit weggehaald, niet te geloven hoe die sites dit soort setjes durven te vergelijken met intel HT technologie.
quote:De 3000+ kan de enige 3ghz processor (de Intel Pentium ja) niet bijhouden nee
Op donderdag 20 november 2003 00:38 schreef bbstreams het volgende:
zo ff wat bullshit weggehaald, niet te geloven hoe die sites dit soort setjes durven te vergelijken met intel HT technologie.
Een ander verhaal is de Athlon 64 3200+, deze is 15% sneller dan de Barton 3200+ en ook sneller dan de Northwood 3.2GHz. Daarintegen is de processor nu nog wel erg duur, alhoewel er al proc+mobo+cooler bundels zijn vanaf ¤550.
Maar dat Barton langzamer is dan zijn rating doet vermoeden, betekent niet dat het een slechte keus is. 2800+ kost nog maar ¤138, dus is m.i. een goede koop.
N.B. Vertrouw niet op Toms Hardware. Sommige reviews van hen laten een significant ander beeld zien dan vrijwel alle overige hardwaresites. Het doet mij dan ook vermoeden dat Tom niet altijd geheel onafhankelijk is. Goede reviewsites zijn Anandtech, Ace's Hardware, Techreport, X-Bit labs en nog een aantal anderen.
quote:Geen slecht systeem, maar wel een onboard videokaart (nForce 2 IGP), vergelijkbaar met een GF4MX, niet zo snel dus. Zeker als je daarbij de prijs van ¤1200 neemt vind ik de computer te duur.
Op woensdag 19 november 2003 19:57 schreef Schupi het volgende:
Vanaf morgen bij de Lidl. Is 't wat?
Indien je geïnteresseerd bent in zelfbouw, geef ik je graag wat links met hardwarelijstjes met significant hogere specificaties en dan ook nog veel goedkoper.
Harddrive: Hitachi Deskstar 7K250, 120 Gb
CD/DVD: Nec ND-1300A DVD +/-
Geheugen: Kingston Valueram SDRAM 2x 512 MB
Videokaart: Asus Radeon 9600XT/TVD
Geluidskrt: Creative Audigy 2 ZS
Boxen: Creative Inspire T7700
Keyboard: Logitech Cordless Desktop Deluxe optical
Case: Midi, 300 watt voeding, fans built in
Monitor: 19'' CRT Philips 109B50
Processor: Athlon XP2600 "thoroughbred"
Moederbord: Asus A7N8X-X
Ander moederbord?
quote:In Dalfsen (Kerkplein) stonden er vanmiddag om half zes nog 10 hoor ik uit betrouwbare bron.
Op woensdag 19 november 2003 19:50 schreef Evil_Jur het volgende:[..]
Sinds vandaag in de aanbieding bij Aldi, zou ie morgen nog te krijgen zijn?
Nou is dat wel al weer bijna 3 uur geleden...
Maar hij is het ritje waard
quote:Mooi systeem!
Op donderdag 20 november 2003 20:12 schreef Dagonet het volgende:
Ik zat te denken aan het volgende systeem, het enige waar ik nog niet echt uit ben is het moederbord, daar ben ik de laatste tijd echt het spoor in bijster geraakt.Harddrive: Hitachi Deskstar 7K250, 120 Gb
CD/DVD: Nec ND-1300A DVD +/-
Geheugen: Kingston Valueram SDRAM 2x 512 MB
Videokaart: Asus Radeon 9600XT/TVD
Geluidskrt: Creative Audigy 2 ZS
Boxen: Creative Inspire T7700
Keyboard: Logitech Cordless Desktop Deluxe optical
Case: Midi, 300 watt voeding, fans built in
Monitor: 19'' CRT Philips 109B50Processor: Athlon XP2600 "thoroughbred"
Moederbord: Asus A7N8X-XAnder moederbord?
Ik neem wel aan dat dat kingston geheugen DDR SDRAM is, en niet gewoon SDRAM.
Verder zou ik de Asus A7N8X nemen, en niet de -X versie, die heeft geen onboard SoundStorm. Dan kan je je audigy2 meteen ook afschrijven, scheelt weer wat geld. Ik zou ook zéker niet voor Creative speakersets gaan, daat betaal je veels teveel voor. Je neemt een gamesysteem, maar wel draadloos keyboard & muis. Dit raad ik af. Je kunt veel beter een Logitech MX500 muis nemen en een Logitech Internet Explorer toetsenbord, beide met snoer.
300W voeding zou ik zelf niet nemen. 350W of 400W is beter aan te raden. Ook zou je kunnen overwegen om geen Thoroughbred maar een Barton te nemen, 2500+ b.v. Die kun je rustig clocken naar een 3200+ Barton of zelfs hoger.
AMD Athlon XP 2200+/1.80 GHz/266 MHz 74,90
Asus A7N8X-X LAN / nForce2 / socket A 80,90
Cooler Arctic CopperSilent2 Pro TC 13,90
512 MB DDR/400 PC3200 Kingston 97,90
80.00 / 7.200 Maxtor 6Y080P0 8 MB 86,90
3,5" Floppy 1,44 MB Mitsumi 11,90
AOpen CD-956E 56x retail 18,90
AOpen CRW-5224 52/32/52 IDE bulk 33,90
CRT 17" Dynaflat 96KHz TCO99 135,90
Totaal: 555,10
Toetsenbord, muis en speakers heb ik nog goede. Dat geluid, grafische kaart en LAN op het mobo zitten vind ik niet erg. Het is maar een gewoon thuissysteempje zonder verder veel ernstige eisen eraan. DVD hoef ik niet, hebben we al op een andere PC en ook nog gewoon in het huistheatersysteem. Volgens mij ben ik verder niets vergeten??
Wie o wie wil me helpen voor ik op bestellen druk??
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 15:56 schreef Tronica het volgende:AMD Athlon XP 2200+/1.80 GHz/266 MHz 74,90 Is goed genoeg.
Asus A7N8X-X LAN / nForce2 / socket A 80,90 Goed.
Cooler Arctic CopperSilent2 Pro TC 13,90 Als je een Boxed processor koopt zit er een koeler bij die goed genoeg is, en koelpasta is bij een voorgebouwde pc al aangebracht, dus dis niet echt nodig.
512 MB DDR/400 PC3200 Kingston 97,90 Goed.
80.00 / 7.200 Maxtor 6Y080P0 8 MB 86,90 Goed.
3,5" Floppy 1,44 MB Mitsumi 11,90 Goed.
AOpen CD-956E 56x retail 18,90 Waarom een Cd speler en een brander?
AOpen CRW-5224 52/32/52 IDE bulk 33,90 Pak IPV die cd-speler een dvd-speler.
CRT 17" Dynaflat 96KHz TCO99 135,90 Merk?Totaal: 555,10
Ik zou omdat je af en toe toch wel spelletjes wilt spelen toch een simpele grafische kaart pakken zoals een Radeon 9200, die kun je voor ongeveer 80 euro kopen. Kun je ook je computer aan je TV hangen om een film te kijken en zo.
[Dit bericht is gewijzigd door search64 op 22-11-2003 20:34]
quote:Correctie, de A7n8x heeft geen soundstorm, alleen de deluxe versie heeft die;
Op donderdag 20 november 2003 20:38 schreef Enlightenment het volgende:
Verder zou ik de Asus A7N8X nemen, en niet de -X versie, die heeft geen onboard SoundStorm. Dan kan je je audigy2 meteen ook afschrijven, scheelt weer wat geld.
http://www.nvidia.com/object/motherboards.html
Kijk daar onder nForce2 voor welke mobo's soundstorm hebben.
AMD Duron 1200+ (@ ~900 MHz)
EagleTEC Mainboard met oude SiS chipset , VGA. Sound en LAN onboard
256 DDR SDRAM PC2100 geloof ik
Club3D geForce 4 MX 440 64MB SE
350W Voeding (merk weet ik zo niet)
Seagate U-Series 20gb HDD
LiteON 16x32 DVD
Hitachi CM641ET 17" CRT
Logitech Deluxe Acces KB
Sweex Wireless Optical muis (geweldige muis voor 21,50 euro!!)
dit wil ik upgraden:
CPU: AMD Athlon XP 2500+ Barton 512kB BOXED <-- 100,50
mobo: ASUS A7V8X-X nForce2, 333MHz FSB audio+lan <-- 61,50
mem: 512MB DDR333 PC2700 <-- 85,00
komt neer op 247,00 euro bij Yorcom.nl
met evt. Asus Radeon 9600 SE 128MB DDR (E 129,50) : 376,50 Euro
Harddisk heb ik tot nu toe nog geen tekort aan gehad, dump alles op m'n ouders' pc
is dit een goed upgrade-pakketje? ik heb namelijk wel eens gehoord dat de Radeon 9600 samen met de nForce2-chipset nogal problemen oplevert... iemand ervaring hiermee?
Ik wil een snelle, stille Pc om te gamen. Wat is jullie mening over de volgende configuratie? Of gaat het uberhaupt niet werken ?
Kopen, veranderen of niet doen?
INTEL PENTIUM IV 2800 MHz/512kB (800MHz FSB) Boxed Socket 478
ASUS P4C800-E Deluxe i875P UDMA/133 RAID Serial ATA RAID 200/800MHz FSB Socket 478 Dual-DDR400 USB2.0 Gigabit-LAN 6ch-Audio FireWire ATX Ab Lager / Kommt täglich rein
NEC ND-1300A 4x/2.4x/12x DVD+RW 4x/2x/12x DVD-RW 16x/10x/40x CD-RW Bulk
SEAGATE Barracuda Serial ATA V ST3160023AS, 160.0GB, 8MB Cache, 7200Rpm, SATA/150
512MB DIMM DDR PC400 CL2 Corsair (CMX512-3200C2)
3.5" MITSUMI Floppy Silber
CONNECT3D Radeon 9800 PRO 128MB DDR TV-Out DVI AGP 8x
ENERMAX CS-317 Silver Arrow II MIDI-Tower Silber zonder voeding
ZALMAN ZM300A-APF 300W Netzteil ATX Active PFC (extrem leise!)
Gesamt-Warenwert: ¤ 1.388,99
Land: Holland
Anzahl Pakete (ca.): 1 > Versandkosten mit: Deutsche Post ¤ 7,00
Bezahlung per: Vorkasse ¤ 0,00
Gesamtpreis
(inkl. 16% MwSt. = ¤ 192,55) ¤ 1.395,99
quote:Ik zou toch voor een nForce2 mobo gaan en dan 2*256 ipv 512 mb ram nemen, das een stuk sneller in spelletjes met name. Verder is de 2500+ sinds kort gelocked (de multiplier staat vast op 11) itt de 2600+ die hoogstens een tientje duurder is.
Op zaterdag 22 november 2003 20:59 schreef _ManoWar_ het volgende:
dit wil ik upgraden:
CPU: AMD Athlon XP 2500+ Barton 512kB BOXED <-- 100,50
mobo: ASUS A7V8X-X nForce2, 333MHz FSB audio+lan <-- 61,50
mem: 512MB DDR333 PC2700 <-- 85,00komt neer op 247,00 euro bij Yorcom.nl
met evt. Asus Radeon 9600 SE 128MB DDR (E 129,50) : 376,50 Euro
Harddisk heb ik tot nu toe nog geen tekort aan gehad, dump alles op m'n ouders' pc
is dit een goed upgrade-pakketje? ik heb namelijk wel eens gehoord dat de Radeon 9600 samen met de nForce2-chipset nogal problemen oplevert... iemand ervaring hiermee?
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 21:09 schreef Djeezzz het volgende:
Naar aanleiding van dit forum ben ik even bij funcomputer.de geweest.Ik wil een snelle, stille Pc om te gamen. Wat is jullie mening over de volgende configuratie? Of gaat het uberhaupt niet werken ?
ASUS P4C800-E Deluxe i875P UDMA/133 RAID Serial ATA RAID 200/800MHz FSB Socket 478 Dual-DDR400 USB2.0 Gigabit-LAN 6ch-Audio FireWire ATX Ab Lager / Kommt täglich rein
SEAGATE Barracuda Serial ATA V ST3160023AS, 160.0GB, 8MB Cache, 7200Rpm, SATA/150
Gesamtpreis
quote:ik zou geen seagate nemen want die is erg traag naar mijn ervaring. nem een hitachi, maxtor of wd.
Naar aanleiding van dit forum ben ik even bij funcomputer.de geweest.Ik wil een snelle, stille Pc om te gamen. Wat is jullie mening over de volgende configuratie? Of gaat het uberhaupt niet werken ?
Gesamtpreis
dat asus bord zou ik ook nog eens over nadenken. ik twijfel niet aan de goedheid van het topmodel van asus natuurlijk, alleen het is wel een gruwelijk duur bord en als je al die funcities niet nodig hebt zoals al die raid controllers enzo, is het misschien verstandiger om een wat goedkoper modelletje te kopen. Ik vind zelf de P4P8X helemaal geweldig, dat is hun goedkoopste i865 bord. die is idd iets trager dan een i875 en er zitten ook minder frutsels op, maar hij is dus wel veel goedkoper. Oh ja en als ik zeg dat een asus bord goed is dan is het goed want ik ben nooit een asus fan geweest, en ze hebben zich dus echt voor me moeten bewijzen. maar die p4p8x is gewoon echt starten lopen geen gezeik en daar hou ik van.
ik vind een netzteil van 300watt niet echt ruim trouwens, al is 300 watt van een a-merk natuurlijk wel echt 300 watt. maar dan nog, het is niet super ruim. een p4-2800 trekt ook heel wat stroom iig.
quote:Het Asus moederbord dat ik op de eerste plaats heb staan is leverbaar met nForce2 en VIA KT400, de nForce pakken dan? thx voor de tips ivm cpu en mem, ik dacht met de 2500+ een goedkope 3200+ te krijgen maar die is dus echt goed gelocked?
Op zaterdag 22 november 2003 23:28 schreef search64 het volgende:[..]
Ik zou toch voor een nForce2 mobo gaan en dan 2*256 ipv 512 mb ram nemen, das een stuk sneller in spelletjes met name. Verder is de 2500+ sinds kort gelocked (de multiplier staat vast op 11) itt de 2600+ die hoogstens een tientje duurder is.
Ik doe ook geregeld aan lay-outen voor tijdschriftjes (verre van professioneel maar het vergt toch wat geheugen) maar zelden aan gamen.
Verder de gebruikelijke niet-geavanceerde dingen office-toepassingen en hier en daar is een film of cartoon.
Een erg beperkt budget zorgt er voor dat ik geen top-end kan (650eur absolute max)
Ik dacht aan een fun-computer (met dank aan dit topic)
--------------------------------------------------------------------------------
AMD ATHLON XP 2400+ Thoroughbred (2000MHz, 133/266 MHz) Socket A Boxed € 89,99
ASUS A7N8X Deluxe Gold Rev. 2 Athlon/Duron Socket A nVidia nForce2 DDR UDMA/133 € 109,99
LG DRD-8160B 48x/16x DVD ATAPI Bulk € 29,99
AOPEN CRW5232 52x/32x/52x Chamäleon-Kit JustLink ATAPI Schwarz/Silber/Beige Retail € 49,99
MAXTOR DiamondMax Plus9 6Y120M0 120.0 GB, 8MB Cache, 7200Rpm, SATA/150 € 113,99
512MB DIMM DDR PC400 TwinMOS € 86,99
3.5" MITSUMI Floppy Silber € 19,99
HIS ATI Radeon 9200 "Excalibur" 128MB DDR ViVo DVI Retail € 89,99
CODECOM 6699L MIDI-Tower ATX 350W € 38,99
BTO-Standardbau (10-14 Werktage ab Verfügbarkeit) € 35,00
Komplettpreis (zzgl. Versandkosten): € 649,00
is dit wat en heeft misschien nog iemand betere tips (en niet zelf bouwen )
En hij moet STIL zijn, het ding is ook mijn wekker duss...
quote:nForce 2 pakken. Das de snelste chipset voor Athlon XP. De 2500+ werd vaak overgeclockt en vervolgens verkocht als 3000+, vandaar dat AMD ze nu gelockt hebben. De Multiplier staat vast op 11 terwijl de FSB nog wel in te stellen is. Met 11*200 heb je dan nog steeds het equivalent van een 3500+, maar FSB overclocken is wat gevaarlijker. En omdat de 2600+ die niet gelockt is maar 10 euro duurder is zou ik die nemen. Wel oppassen dat je dan een Barton krijgt en geen Thoroughbred.
Op zondag 23 november 2003 02:01 schreef _ManoWar_ het volgende:[..]
Het Asus moederbord dat ik op de eerste plaats heb staan is leverbaar met nForce2 en VIA KT400, de nForce pakken dan? thx voor de tips ivm cpu en mem, ik dacht met de 2500+ een goedkope 3200+ te krijgen maar die is dus echt goed gelocked?
quote:Video in is dus wel wat anders dan een tv kaart he
Op maandag 24 november 2003 01:36 schreef KinkyDraek het volgende:Zowel video in als uit lijkt me handig om is een keertje naar het journaal te kijken enzo.
HIS ATI Radeon 9200 "Excalibur" 128MB DDR ViVo DVI Retail € 89,99
Nu heb ik alleen XP er uit gegooit, en er een beetje ram bij ingestopt tot 512 mb, ook wil ik er nog een beetje betaalbare videokaart er in! zonder videokaart kost hij met de extra ram en zonder xp 475,- dus met videokaart zal hij rond de 530,- komen. Is dit een beetje een goede beslissing?
quote:Het spijt me, maar zeker voor de dingen die je ermee wilt doen is het troep. Ik denk dat je budget te klein is om echt een goede pc te kopen om Autocad te draaien en de nieuwste games mee te spelen.
Op maandag 24 november 2003 22:29 schreef Twickelpics.nl het volgende:
Ik ben opzoek gegaan naar een nieuwe computer die ik wil gebruiken voor Autocad, beetje internetten en soms de nieuwere games te spelen! nu ben ik dit systeempie tegen gekomen:
Nu heb ik alleen XP er uit gegooit, en er een beetje ram bij ingestopt tot 512 mb, ook wil ik er nog een beetje betaalbare videokaart er in! zonder videokaart kost hij met de extra ram en zonder xp 475,- dus met videokaart zal hij rond de 530,- komen. Is dit een beetje een goede beslissing?
quote:Zeg maar eens wat je budget is en wat je er mee wilt doen.
Op dinsdag 25 november 2003 09:04 schreef Twickelpics.nl het volgende:
Wat moet ik dan? heb niet al te veel geld voor een computer...
Operating System
Microsoft® Windows® XP Home (NL)
Extra Korting
Aktie : 50,- Extra korting (- 59.50 EUR)
Gratis Cadeaus
Gratis:Muvo MP3 Player 64mb USB drive
Services
1 jaar European Collect and Return
Systeemdocumentatie
Engelstalige systeemdocumentatie
Processor
Intel® Pentium® 4 Processor 2.66GHz/ 533MHz FSB
Geheugen
512MB 333MHz DDR SDRAM (2x256MB)
Dimension Harde Schijven
80GB ATA-100 Ultra DMA (7200rpm) Harde Schijf
Dimension Optical drives
48x/24x/48x CD-RW & 16x DVD-ROM
Floppy disk drive
3.5" 1.44MB floppy drive
Dimension Monitor
Dell E773C 17" (V.I.S. 16,0")
Dimension Grafische Kaart
128MB GeForce FX5200 8x AGP kaart met TV-Out via S-Video
Dimension Speakers
Nieuw Dell ADA 425 Stereo Speakers (2 Speakers + 1 subwoofer)
Dimension Keyboards
Dell Enhanced Multimedia draadloos (Qwerty) Toetsenbord & Muis
Dimension Muis
Dell Wheel PS/2 muis
Dimension Modem
56K V.92 PCI Data/Fax/Voice Modem
Dimension Geluidskaart
Creative Labs Sound blaster Live! 5.1 Value 1024v AC3 PCI geluidskaart
Dimension Software
Microsoft® Works 7.0
Mijn broertje moet er gewoon wat games mee kunnen doen en internetten en ik doe zelf de meer wat zwaardere games en loop ook nog wel is wat te klooien met psp en dat soort dingen.
[edit] prijs vergeten 1009.12 EUR (incl. BTW)
quote:500 euro is natuurlijk niet echt een ruim budget te noemen voor een nieuwe pc
Op dinsdag 25 november 2003 13:02 schreef Twickelpics.nl het volgende:
ueh, ik wil er autocad op kunnen draaien en als het kan nog wat games zoals fifa 2004 enzo.. prijs rond de 500 euro
[Dit bericht is gewijzigd door L3IPO op 25-11-2003 14:02]
quote:Goeie pc, op de videokaart na
Op dinsdag 25 november 2003 13:15 schreef SHERMAN het volgende:
Ik mag in december waarschijnlijk twee pc`s gaan kopen. 1 voor me broertje en 1 voor mij. Ze moeten wel het zelfde zijn en nu zag ik op dell.nl wel wat leuks staan. Mag +/- ¤1000,00 per pc uitgeven. Mijn vraag is dit wat?DELL pc
Mijn broertje moet er gewoon wat games mee kunnen doen en internetten en ik doe zelf de meer wat zwaardere games en loop ook nog wel is wat te klooien met psp en dat soort dingen.
[edit] prijs vergeten 1009.12 EUR (incl. BTW)
quote:FCC heeft zojuist nieuwe Asrock mobo's binnengekregen met nieuwe SiS748-chipset (SocketA).
Volgend systeempje is stuk goedkoper:
Processor: AMD Athlon XP 3000+ Barton met 400MHz FSB
¤190
Moederbord: Asrock K7S8XE+ (SATA, 6*USB2, LAN, 3*DDR/400)
¤57
Geheugen: Infineon DDR/400 512MB (x2)
¤79 * 2 = ¤158
Videokaart: PowerColor ATi Radeon 9800 Pro 128MB
¤320
Hardeschijf: Maxtor SATA/150 120GB 8MB
¤114
DVD brander: NEC ND-1300A 4x/2.4x/12x DVD+RW
¤113
Behuizing: [url=http://www.funcomputer.de/default.php?page=shop&kat1=7&kat2=71&sw=&start=0&artnr=15114]
StyleCase 818S Midi-Tower 350W Netzteil Front-USB[/url]
¤40
Totaal: ¤992
Er is ook een 8-speed brander van LiteOn voor ¤160, overigens. Maar zoals je ziet is deze config stuk goedkoper, én sneller (hardeschijf, meer geheugen). Ik zou geen floppydrive nemen, bah.. legacy in zo'n nieuwe computer.
quote:Kijk eens op http://www.fluffles.net/computers/hardware/#10012
Op dinsdag 25 november 2003 09:04 schreef Twickelpics.nl het volgende:
Wat moet ik dan? heb niet al te veel geld voor een computer...
Het eerste systeem is ¤300 excl. monitor (heb je die nodig?). Let wel, onboard video dus supergeschikt voor spelletjes is dit niet. Als je echt 3D spellen wilt spelen heb je net iets zwaarders nodig. Wel kun je Duron 1.6GHz gigantisch overclocken door op 166MHz te draaien (DDR/333), dan heb je 2.0GHz op 166MHz FSB. Dat is een erg fijne score voor zulke goedkope hardware.
quote:Je hebt gelijk!
Op zaterdag 22 november 2003 20:34 schreef search64 het volgende:
Correctie, de A7n8x heeft geen soundstorm, alleen de deluxe versie heeft die;
quote:Dank je! maar wat is er nu beter aan die computer dan die in m'n vorige post?
Op dinsdag 25 november 2003 18:12 schreef Enlightenment het volgende:[..]
Kijk eens op http://www.fluffles.net/computers/hardware/#10012
Het eerste systeem is ¤300 excl. monitor (heb je die nodig?). Let wel, onboard video dus supergeschikt voor spelletjes is dit niet. Als je echt 3D spellen wilt spelen heb je net iets zwaarders nodig. Wel kun je Duron 1.6GHz gigantisch overclocken door op 166MHz te draaien (DDR/333), dan heb je 2.0GHz op 166MHz FSB. Dat is een erg fijne score voor zulke goedkope hardware.
quote:En waar heb je dit samengesteld?>
Op dinsdag 25 november 2003 13:40 schreef L3IPO het volgende:[..]
500 euro is natuurlijk niet echt een ruim budget te noemen voor een nieuwe pc
En ik mag hopen dat je monitor / muis / toetsenbord al hebt
Dan is dit misschien iets voor je:
[afbeelding]
quote:www.informatique.nl , goeie webwinkel, maar er zijn goedkopere
Op dinsdag 25 november 2003 19:04 schreef Twickelpics.nl het volgende:[..]
En waar heb je dit samengesteld?>
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 20:45 schreef Twickelpics.nl het volgende:
jah, maar wat is er nu beter aan deze computer of die andere die genoemt werdt dan die ik als plaatje had?
[Dit bericht is gewijzigd door L3IPO op 25-11-2003 22:19]
quote:Hij is vooral goedkoper (¤300), maar een betere config voor jouw wensen is te maken. Met Asrock K7S8XE moederbord (¤47) en Duron 1.6GHz (¤40) en een videokaart erbij.
Op dinsdag 25 november 2003 19:00 schreef Twickelpics.nl het volgende:
Dank je! maar wat is er nu beter aan die computer dan die in m'n vorige post?
Over die videokaart, daar draait het een beetje om. Je schreef "de nieuwere games spelen", wat verwacht je dan van de performance? Je kan een GeForce 4 MX440SE 64MB kaart kopen voor iets meer dan ¤40, dan ben je redelijk goedkoop uit en hebt redelijk goede performance in de hedendaagse spellen.
[extra toevoeging]
Oke als het z'n prust pc zoek ik wel iets anders. Ben net ff enschede ingeweest en heb dit systeempie samengevoegt! hopelijk is deze beter
Het systeem:
1 AMD Athlon XP 2700+ 333FSB Socket-A
1 CPU Cooler Socket-A TM XP3200+ SPIRE ULN
1 Kast Ventilator 80x80 mm 12 Volt
1 Asus A7V600 Socket-A DDR400 AGP8x
1 Geheugen Dimm 256 MB PC3200 DDR 3 j. Gar
1 WD 40,0 GB UDMA100 7200RPM 2MB Cache
1 LG CD-Rom Speler 52x EIDE OEM
1 XFX GeForce FX5200 128MB TV AGP8x OEM
1 Sound On Board
1 Netwerkkaart On Board
1 Floppy Disk Drive 3,5" 1.44 MB
En het kost 539 is dit wel een computer waar ik autocad op kan spelen
en wat nieuwere games?? zoals max pain 2, gta vice city.
[Dit bericht is gewijzigd door Twickelpics.nl op 26-11-2003 13:07]
Asus A7N8X-X LAN / nForce2 / socket A 80,90
1 512 MB DDR/400 PC3200 Kingston 97,90
1 80.00 / 7.200 Maxtor 6Y080P0 8 MB 86,90
1 CRT 17" Novita Dynaflat 96kHz/TCO9 135,90
1 XPertVision ATI Radeon 9200 SE 128MB 58,90
1 AMD Athlon XP 2400+/2,0 GHz BOX 90,90
Totaal 551,00
Kan ik hiermee uit de voeten voor huis-tuin-keukengebruik en hier en daar een spelletje?? Ik heb in ieder geval besloten om mijn floppystation en mijn CDR-brander gewoon over te zetten in de nieuwe PC. Die werken gewoon goed en het scheelt weer kosten.
quote:Goed zat voor hetgeen jij er mee wilt doen.
Op woensdag 26 november 2003 11:11 schreef Tronica het volgende:
Ik heb nu deze voor ogen:Asus A7N8X-X LAN / nForce2 / socket A 80,90
1 AMD Athlon XP 2400+/2,0 GHz BOX 90,90Totaal 551,00
quote:Ja stukken beter, maar je maakt een fout. Er zit geen kast bij dat is alleen een blazertje van 8 bij 8 centimeter. En als je een zogenaamde boxed processor koopt dan zit er een koeler bij die hoef je niet los te kopen. Die koelers zijn goed genoeg als je niet gaat overclocken.
Op woensdag 26 november 2003 10:10 schreef Twickelpics.nl het volgende:
Het systeem:
1 Sound On Board
1 Netwerkkaart On Board
1 Floppy Disk Drive 3,5" 1.44 MBEn het kost 539
is dit wel een computer waar ik autocad op kan spelen
quote:hehe eindelijk een goed systeem uitgezocht!
Op woensdag 26 november 2003 14:19 schreef search64 het volgende:
Ok dan ist goed, dacht dat je je vergist had en de kastkoeler voor kast had gezien. Mooi systeem voor wat je ermee wilt doen.
quote:Niet dus, ik raad je die videokaart echt af voor spellen als Max Payne 2 ed, met name als je over half jaar/jaar nog steeds dit soort spellen wilt spelen. Dan kom je gewoon echt te kort met een FX 5200. Je kunt veel beter op zoek gaan naar een Ati Radeon 9600(pro).
Op woensdag 26 november 2003 14:21 schreef Twickelpics.nl het volgende:[..]
hehe eindelijk een goed systeem uitgezocht!
quote:Ik raad je het volgende aan, wat je dan wel zelf in elkaar moet zetten.
Op woensdag 26 november 2003 10:10 schreef Twickelpics.nl het volgende:
Oke als het z'n prust pc zoek ik wel iets anders. Ben net ff enschede ingeweest en heb dit systeempie samengevoegt! hopelijk is deze beter![]()
Het systeem:
1 Sound On Board
1 Netwerkkaart On Board
1 Floppy Disk Drive 3,5" 1.44 MBEn het kost 539
is dit wel een computer waar ik autocad op kan spelen
Duron 1.6GHz - ¤40
Asrock K7S8XE moederbord (SiS748 chipset) - ¤47
512MB DDR/333 Infineon - ¤77
120GB IBM 180GXP 8MB - ¤88
GeForce 4 MX440SE 64MB - ¤44
350W kast met Blue LED en front USB - ¤40
Totaal: ¤336 (incl. BTW, excl. ¤14 verzendkosten)
Bij deze config dit nog geen CDROM/CD-RW. Indien je deze wilt raad ik een LiteOn 52/32/52 aan voor ¤49. Je zou een snellere processor kunnen nemen zoals de 2500+ Barton, maar deze processor kun je uitstekend overclocken naar 2.2GHz, sneller dan die Barton. En laat alsjeblieft die floppydrive eruit, koop een pendrive ofzo.
Voor vragen & hulp met funcomputer.de kun je me ICQen.
quote:Erg dure kaart (¤150), en DirectX9 is niet wat hij nu voor ogen heeft denk ik. Dan kun je beter voor een GeForce 4 Ti4200 64MB gaan, is sneller voor DirectX8 games. Tegen de tijd dat hij DirectX9 games wilt spelen (een jaar later) zijn er dan weer veel betere videokaarten uit.
Op woensdag 26 november 2003 15:53 schreef L3IPO het volgende:
Je kunt veel beter op zoek gaan naar een Ati Radeon 9600(pro).
quote:Ik zou de A7N8X nemen, en niet de -X versie. DDR/400 voor een 2400+ is zoiets als een ferrari motor in een opel kadett. Die proc hoort DDR/266 bij. Ik raad je een 2500+ Barton aan met DDR/333 geheugen. DDR/400 zitten veel haken en ogen aan. 80GB HDD? Voor dezelfde prijs heb je een snellere 120GB HDD. Die videokaart is niet echt geschikt voor spellen, neem een GeForce 4 Ti4200 64MB (niet de 128MB, die is langzamer).
Op woensdag 26 november 2003 11:11 schreef Tronica het volgende:
Ik heb nu deze voor ogen:Asus A7N8X-X LAN / nForce2 / socket A 80,90
1 AMD Athlon XP 2400+/2,0 GHz BOX 90,90Totaal 551,00
Kan ik hiermee uit de voeten voor huis-tuin-keukengebruik en hier en daar een spelletje?? Ik heb in ieder geval besloten om mijn floppystation en mijn CDR-brander gewoon over te zetten in de nieuwe PC. Die werken gewoon goed en het scheelt weer kosten.
quote:Ben ik het niet met je eens
Op woensdag 26 november 2003 20:52 schreef Enlightenment het volgende:[..]
Erg dure kaart (¤150), en DirectX9 is niet wat hij nu voor ogen heeft denk ik. Dan kun je beter voor een GeForce 4 Ti4200 64MB gaan, is sneller voor DirectX8 games. Tegen de tijd dat hij DirectX9 games wilt spelen (een jaar later) zijn er dan weer veel betere videokaarten uit.
quote:
Op woensdag 26 november 2003 20:54 schreef Enlightenment het volgende:[..]
Ik zou de A7N8X nemen, en niet de -X versie. DDR/400 voor een 2400+ is zoiets als een ferrari motor in een opel kadett. Die proc hoort DDR/266 bij. Ik raad je een 2500+ Barton aan met DDR/333 geheugen. DDR/400 zitten veel haken en ogen aan. 80GB HDD? Voor dezelfde prijs heb je een snellere 120GB HDD. Die videokaart is niet echt geschikt voor spellen, neem een GeForce 4 Ti4200 64MB (niet de 128MB, die is langzamer).
*blont*!!!!
Wil je aub op gistron.nl kijken voor me en me een systeem aanraden dat dan wél klopt? Dus dat alles in combinatie is met elkaar? En dan liefst ook nog rond de 550 eurootjes???
Dan ben ik je zeeeeeeeeeeeeeeeeer erkentelijk!!!!!!!!!
quote:Ghz is niet zo van belang, behalve als je die-hard intel fan bent
Op donderdag 27 november 2003 09:06 schreef Twickelpics.nl het volgende:
Hoeveel ghz kan ik eigenlijk uit die AMD XP 2700+ krijgen?
quote:deze:
Op donderdag 27 november 2003 16:20 schreef Enlightenment het volgende:
Over welk systeem heb je het dan?
vraagje
aopen H500 Midi tower 300 W
Asus P4P800 socket 478 (pentium vC)
Intel pentium 4C 3,0 GHz 800 MHz socket 478 box
1024 MB DDR400 PC3200 CAS 3
3,5" diskdrive 1.44 Mb
Maxtor diamondMax Plus 9 160 Gb MB cache 7200 rpm
lite-on 4X dvd+/-R(W)
Gigabyte ATI Radeon 9600 Pro 128 MB DVI/TV-out
creative soundblaster aufigy 2 (oem)
Microsoft windows XP home edition NL
dit allemaal voor 1.544,00
is dit ten eerste een goede pc en ten tweede een beetje redelijke pc?
tnx alvast
quote:Is een prima PC, maar wel ietsje duur
Op donderdag 27 november 2003 21:11 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
heey mensenvraagje
dit allemaal voor 1.544,00
is dit ten eerste een goede pc en ten tweede een beetje redelijke pc prijs?
tnx alvast
quote:Voor die doelen is ie prima
Op vrijdag 28 november 2003 19:27 schreef riskymark het volgende:
Ik wilde deze computer gaan bestellen. Ik ga hem eigenlijk alleen gebruiken om een beetje te internetten, tekstverwerken, wat films kijken en af en toe een spelletje als fifa 2004. Is dit dan een goede computer voor mij?
Volledige specificaties:
Merk Processor : AMD
Type processor : Athlon XP
Kloksnelheid processor : 2,08 GHz
Cachegeheugen : 512 Kb
Bustechnologie : -
Intern geheugen : 512 Mb
Type geheugen : SDRAM
Grafische kaart : nVidia Geforce4 integrated GPU on board
Geheugen grafische kaart : 64 Mb
TV-out : Nee
Formaat Harddisk : 120 Gb
Snelheid Harddisk : 7200 RPM
Type harddisk : ATA 66
CD-Rom of DVD speler : DVD-speler
Snelheid CD-Rom/DVD speler : 16x
CD of DVD rewriter : CD-rewriter
Snelheid CD/DVD rewriter : 52x24x52x
+/- DVD(RW) schrijver : n.v.t.
Diskette station : Ja
Modem : Analoog 56Kbps V92
Digitale video aansluiting : Ja (IEEE1394/Firewire)
Netwerkkaart : 10/100 Mbps
Parallelpoort : Ja
Seriële Poort : 1 Stuks
USB poorten : 4x USB 2.0
Soort toetsenbord : Microsoft Wireless Optical
Soort muis : Microsoft Wireless Optical
Besturingssysteem : Windows XP Home (NL)
Software : Microsoft Windows XP home (NL)
PowerDVD
Roxio Easy CD-creator 5
Norton Anti-virus (90 dagen)
Meegeleverde accessoires : Multi Cardreader
Meegeleverde monitor : Geen
Garantieduur : 12 Maanden
Garantie : Aan huis
Prijs 800 euro's! is dit een goede keus om deze te pakken?
quote:
Op zondag 30 november 2003 16:53 schreef Twickelpics.nl het volgende:
toch maar weer even opnieuw. M'n vader kwam net met dit systeempie aan... het kost iets meer. Maar dat was geen probleem volgens hem! hier gaat het om:Volledige specificaties:
Merk Processor : AMD
Type processor : Athlon XP
Kloksnelheid processor : 2,08 GHz
Cachegeheugen : 512 Kb
Bustechnologie : -
Intern geheugen : 512 Mb
Type geheugen : SDRAM
Grafische kaart : nVidia Geforce4 integrated GPU on board
Geheugen grafische kaart : 64 Mb
TV-out : Nee
Formaat Harddisk : 120 Gb
Snelheid Harddisk : 7200 RPM
Type harddisk : ATA 66
CD-Rom of DVD speler : DVD-speler
Snelheid CD-Rom/DVD speler : 16x
CD of DVD rewriter : CD-rewriter
Snelheid CD/DVD rewriter : 52x24x52x
+/- DVD(RW) schrijver : n.v.t.
Diskette station : Ja
Modem : Analoog 56Kbps V92
Digitale video aansluiting : Ja (IEEE1394/Firewire)
Netwerkkaart : 10/100 Mbps
Parallelpoort : Ja
Seriële Poort : 1 Stuks
USB poorten : 4x USB 2.0
Soort toetsenbord : Microsoft Wireless Optical
Soort muis : Microsoft Wireless Optical
Besturingssysteem : Windows XP Home (NL)
Software : Microsoft Windows XP home (NL)
PowerDVD
Roxio Easy CD-creator 5
Norton Anti-virus (90 dagen)
Meegeleverde accessoires : Multi Cardreader
Meegeleverde monitor : Geen
Garantieduur : 12 Maanden
Garantie : Aan huisPrijs 800 euro's! is dit een goede keus om deze te pakken?
Heb het volgende besloten:
- Intel Pentium IV 3,0 Ghz, 800 FSB BOX (512 KB)
- Asus P4P800 Intel 865PE Dual DDR400/LAN/SATA/ USB 2.0/5.1 Sound
- Kingston ValueRam DDR-400 512 MB
Hardeschijven e.d. zet ik gewoon over.
quote:Dus
Op woensdag 3 december 2003 21:10 schreef jagermeister1 het volgende:
Ik ga mijn huidige AMD T-bird 1.4 Ghz maar eens upgraden. Uiteraard hoort daar een nieuw mammaplankje bij + wat geheugen.Heb het volgende besloten:
- Intel Pentium IV 3,0 Ghz, 800 FSB BOX (512 KB)
- Asus P4P800 Intel 865PE Dual DDR400/LAN/SATA/ USB 2.0/5.1 Sound
- Kingston ValueRam DDR-400 512 MBHardeschijven e.d. zet ik gewoon over.
Heb ik het een beetje goed bij elkaar geraapt?
quote:
Behuizing¤ 50
Standaard ATX-TowerCD-writer¤ 30
52/32/52Floppydrive¤ 10
Standaard 3,5"Geheugen¤ 80
512MB DDRGeluidskaart¤ 20
2.1Harddisk¤ 70
80GB @ 7200Kabels¤ 10
IDE, printer e.d.Koeling¤ 20
StandaardMoederbord¤ 80
ASUS A7N8X-X - LAN / nForce2 / socket AMonitor¤ 100
CRT 17"Muis¤ 20
OpticalNetwerk¤ 10
10/100 Mbit EthernetPrinter¤ 60
Processor¤ 75
Athlon XP 2200+/1.80 GHzSpeakers¤ 15
StandaardToetsenbord¤ 10
Logitech OEM DeluxeVideokaart¤ 70
ATi Radeon 9200 *Geen SE*
Totaal: ¤ 720
quote:Niet echt duidelijke specs en ook niet echt goeie videokaart (zacht uitgedrukt). En heeft dat moederbord niet al onboard LAN
Op vrijdag 5 december 2003 15:44 schreef SpleeffY het volgende:
Deze maand komt er hier een nieuwe PC en ik mocht hem samenstellen... Hij zal hoofdzakelijk voor internetten en gamen gebruikt worden.Heb ik het een beetje goed bij elkaar geraapt?
[..]
MyCom Basis Systeem 3 1 € 2,259.00 € 2,259.00
1492 Sony 3,5 inch diskette station
23333 ASUS DVD-E616
23456 MyCom Microsoft Windows XP Home Edition, NL
28433 WD Caviar Special Edition 80 GB
38535 MyCom H600M
39538 Philips A2.510 Rhythmic Wave 510
42788 Intel Pentium 4 3 GHz
43588 ASUS P4P800
47378 Sapphire ATLANTIS RADEON 9600 PRO 128 MB
47802 Logitech MX310 Optical mouse
48215 Cooler Master Aero 4 Copper
48899 AOpen DVD+RW/+R RewriterRetail
49234 Creative SB Audigy 2 ZS
49349 2X Corsair 256MB DDR400 32MX64
51537 Microsoft MultiMedia Keyboard
51756 3 MyCom Assemblage Kliks
52097 Iiyama 19" E481S-W TFT
Totaal bestelling € 2,259.00
BTW € 360.68
Totaal € 2,259.00
quote:Ziet er aardig uit, maar ook niet meer dan dat, volgens mij.
Op zondag 7 december 2003 21:41 schreef artash het volgende:
Om nog dit jaar onder de oude fiscale pc prive regeling mee te doen, probeer ik een systeem samen te stellen van rond de 2269 euro. Uiteindelijk overweeg ik het onderstaande. Zitten hier nog rare dingen in, of slecht spul?
-------specs mycom systeem ---
Totaal € 2,259.00
Maar je zit wel lekker aan je fiscale max
Budget 2268 euro.
Aopen H 600
Asus p4p800
Intel 2,8 mhz/800/512
1024 ddr/400mhz pc3200 Transcend
Maxtor 120 gb, 8 mb cache
ati radeon 9600/(9800) pro
dvdwriter nec 1300
dvd liteon lwd-411s
soundcard SB Audigy LS 5.1
TFT 17" LG 1710b Dvi (mijn vriendin wil een tft en zij betaald)
Keyboard logitech cordless desktop mx (is dit wel handig met gamen)
offerte (geen i-net) 1972 euro , lijkt me een beetje aan de dure kant.
(incl 9600 pro)
Zitten er rare dingen in, wat kan/ moet beter. Moet helaas ook Xp pro op van de zaak (a 179 euro)
Alvast bedankt
quote:Wat is de responstijd van dit ding, de contrastratio en hoeveel candela/m2?
Op donderdag 11 december 2003 01:35 schreef Linnear het volgende:
TFT 17" LG 1710b Dvi (mijn vriendin wil een tft en zij betaald)
Sowieso die 9800 nemen als je kunt.
Tja het is duur, maar daar doe je niks aan bij pc-prive.
Ter indicatie, responstijd: 20ms is goed 16 is sneller maar minder kleurecht, contrastratio 500:1 of groter, candela: 350cd/m2.
[Dit bericht is gewijzigd door search64 op 11-12-2003 10:18]
DDC: DDC 2B
Response tijd is dus ok, maar de cd/m2 is wat aan de lage kant als ik het goed begrijp.
Is de rest van de pc goed genoeg?
Ik weet niet hoeveel je vriendin uit wil geven voor een TFT, maar ik heb zelf de Iiyama E431S-B(lack) voor 472 eurootjes.... en het is een zeer goed scherm! Review ervan is te lezen op tweakers.net
(Leuke vriendin trouwens, als zij toch betaald )
Ik heb net de pc besteld:
Het LG scherm is vervallen tbv de IIyama 17"
HD is een Seagate s-ata 8 mb (120 GB) geworden
9800 pro ipv 9600 pro
dvdwriter Pioneer DVR 106 ipv nec
moederbord Asus P4p800 de Luxe
Ik heb de geluidskaart laten vervallen, het onboard geluid schijnt goed te zijn.
extra cooler van Coolermaster.
en nu wachten....
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 16:53 schreef Linnear het volgende:
Allereerst bedankt voor jullie tips.
Ik heb net de pc besteld:Het LG scherm is vervallen tbv de IIyama 17"
HD is een Seagate s-ata 8 mb (120 GB) geworden
9800 pro ipv 9600 pro
dvdwriter Pioneer DVR 106 ipv nec
moederbord Asus P4p800 de Luxe
Ik heb de geluidskaart laten vervallen, het onboard geluid schijnt goed te zijn.
extra cooler van Coolermaster.en nu wachten....
Hey mensen,
Ik heb een klein probleempje met welke laptop ik ga bestellen:
De eerste :
Inspiron 5100 Value (5100-1221)
1405.39 EUR
Processor: Intel® Pentium® 4 processor 2.66 Ghz/ 533MHz
Scherm: 15,0" TFT XGA Kleurenscherm (1024*768)
Geheugen: Aktie : 512MB 266MHz DDR SDRAM (2x256MB)
Harde Schijf: 40GB Ultra ATA/100 Harde Schijf (+ EUR 50.00 EUR)
Interne CD/DVD Speler: Internal 24x CD-RW/ 8x DVD combo drive
Grafische kaart: 64MB ATI Mobile Radeon 7500 4x AGP grafische kaart (+ EUR 49.00 EUR)
en de tweede:
Inspiron 5150 Performance (5150-1221)
1693.37 EUR
Processor: Nieuw ! Mobile Intel® Pentium® 4 processor 3.06 Ghz met Hyper-Threading
Scherm: 15,0" TFT UXGA Kleurenscherm (1600*1200)
Aktie : 512MB 333 MHz DDR SDRAM (2x256)
Harde Schijf: 40GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
Interne CD/DVD Speler: Internal 24x CD-RW/ 8x DVD combo drive
Grafische kaart: 64MB DDR nVidia® GeForce 5200 Go 4x AGP
Laptop wordt voor programmeren, DVD / divx kijken, internet en gamen gebruikt...
Weet iemand trouwens ook welke videokaart beter is?
Alvast bedankt!
- Raenius
ps. Strakkies wil ik gaan bestellen...maar wil nog ff wat meningen van mensen hier raadplegen!
ps2. Geen patstopic
Voor 999,-
AMD Athlon XP2600+ 512KB
ASUS A7V8X-X Sound/Lan
512MB DDR pc2700
80GBMaxtor 7200 RPM HD
128MB Club3D Radeon 9200SE
DVD Brander NEC +/- R/RW ND-1300A
Miditower 6013 Zilver
400W voeding
Logitech Wheelmouse optical zwart
BTC keyboard 9110
15" TFT Jewel Silver incl. speakers
Floppydrive
Incl. Windows XP Home NL
Incl. WinDVD
Incl. PCchillin Antivirus
Incl. Nero Express
Incl. 1 jaar Carry-In Garantie
Van Computerland
quote:geen echte game-pc dus maar dat had je zelf al wel door lijkt me. Video zou ik voor een 9600 (SE of PRO) gaan, laat je niet verleiden door de MB's. Die kaart gaat nog wel even mee.
Op dinsdag 16 december 2003 16:59 schreef ELPablo het volgende:
Ik heb het topic niet doorgelezen dus ik hoop dat jullie deze niet al besproken hebben. Okee dit is 'm:Voor 999,-
AMD Athlon XP2600+ 512KB zeker nog up-to-date, draait alles
ASUS A7V8X-X Sound/Lan zou persoonlijk voor de A7N8X-X gaan, die heeft nForce2 chipset, deze VIA KT400
512MB DDR pc2700 jammer van de PC 2700, maar wel genoeg MB
80GBMaxtor 7200 RPM HD weinig op aan te merken, ben zeer tevreden met m'n maxtor
128MB Club3D Radeon 9200SE voor het betere budget-gamewerk kan je beter voor een 9600SE/PRO gaan, scheelt niet heel veel meer in prijs
DVD Brander NEC +/- R/RW ND-1300A als je dat nodig denkt te hebben is dit wel een prima brander
Miditower 6013 Zilver
400W voeding
Logitech Wheelmouse optical zwart
BTC keyboard 9110
15" TFT Jewel Silver incl. speakers goed letten op response en candela van de monitor wil je games spelen, anders prima monitor
Floppydrive
Incl. Windows XP Home NL
Incl. WinDVD
Incl. PCchillin Antivirus
Incl. Nero Express
Incl. 1 jaar Carry-In GarantieVan Computerland
2 Maxtor DiamondMax Plus 9, 120Gb,7200rpm,8M,SATA150 119,00 238,00 (bedoeling is raid 0)
1 NEC 3.5" Floppy Diskdrive 1.44Mb Zilver 16,50 16,50
1 Intel Bonanza,S-478,i875P,4xDDR,GLAN,SATA RAID 185,00 185,00 (zit hier on board audio op?)
1 Intel Pentium 4 3.20Ghz, 800Mhz, S-478, 512Kb, Box 474,00 474,00
2 Corsair XMS eXtreme Memory, 512Mb DDR, 400Mhz, CL2 122,00 244,00
1 Kingwin Aluminium Kast Zilver met zijraam 119,00 119,00
1 Logitech Cordless Desktop MX 129,00 129,00
1 Hercules 3D Prophet 9800 XT Classic, 256Mb,DVI,TVo 510,00 510,00
1 Vantec Stealth Aluminium Power Supply 470 Watt EPS 159,00 159,00
1 Zalman CNPS5500Cu CPU-Cooler (Socket 478) 39,00 39,00
Totaal 2.113,50
Uit mijn huidige systeem komt dan nog een Yamaha CDRW 24x10x40.
Mocht er geen on board audio op zitten dan heb ik ook nog een Audigy 1 die ik kan gebruiken. En mijn monitor verhuist (22") mee.
quote:Ik weet niet of je een online aankoop wilt doen, maar dan zou ik bij meedere online shops een soortgelijk systeem samenstellen en kijken waar je het goedkoopste uit bent. En natuurlijk fftjes de reacties op tweakers.net over de desbetreffende shop doorlezen om te kijken of de winkel wel een beetje te vertrouwen is.
Op woensdag 17 december 2003 00:09 schreef Najra het volgende:
Ok mijn "upgrade" van mijn huidige systeem. De bedoeling is snel en stabiel en ik wil aan de slag met die Radeon kaart, voornamelijk met programmeren maar ook voor spellen uiteraard. Het valt wel een beetje duur uit, dus mijn vraag: ziet iemand een veels te overdreven (dure) aankoop ertussen, of misschien een domme fout? Of tips wat ik nog kan kopen of ergens anders door kan vervangen?
Geen AMD / Intel discussie aub.2 Maxtor DiamondMax Plus 9, 120Gb,7200rpm,8M,SATA150 119,00 238,00 (bedoeling is raid 0)
1 Intel Bonanza,S-478,i875P,4xDDR,GLAN,SATA RAID 185,00 185,00 (zit hier on board audio op?)
1 Zalman CNPS5500Cu CPU-Cooler (Socket 478) 39,00 39,00Totaal 2.113,50
Mocht er geen on board audio op zitten dan heb ik ook nog een Audigy 1 die ik kan gebruiken. En mijn monitor verhuist (22") mee.
Floppy drive is ook wat overdreven duur )
Pentium 4 1800Mhz 512Kb Northwood Processor
Aopen AX4TII i850 AGPPro Moederbord
Apacer 2x 256MB PC800 Rambus
Sapphire ATi Radeon 9200 128MB TVout/DVI Videokaart
Maxtor 20Gb 5400rpm
Aopen 12xDVD
FloppyDrive
Miditower 300Watt behuizing/voeding
10/100 MBit Netwerkkaart
quote:Jep! Het is allemaal een beetje verouderd, maar voor dat geld is het een koopje.
Op vrijdag 19 december 2003 16:42 schreef Gerard-Joling het volgende:
Ik is computernoob, kan voor 200 euro deze kast kopen, doen?Pentium 4 1800Mhz 512Kb Northwood Processor
Maxtor 20Gb 5400rpm
Aopen 12xDVD
FloppyDrive
10/100 MBit Netwerkkaart
quote:daar zou ik wel 200 euro voor geven ja (lees: is een koopje)
Op vrijdag 19 december 2003 16:42 schreef Gerard-Joling het volgende:
Ik is computernoob, kan voor 200 euro deze kast kopen, doen?Pentium 4 1800Mhz 512Kb Northwood Processor
Maxtor 20Gb 5400rpm
Aopen 12xDVD
FloppyDrive
10/100 MBit Netwerkkaart
Ik heb wat dingen opgesnold en vroeg me af of die configuratie een beetje klopt, voor welke prijs dat te krijgen is en of ik er wat spelletjes op kan spelen (geen nieuwe shoot-em-ups, eerder strategy en niet het allernieuwste) en dingen als indesign 2.0?? Uiteraard ook nog het div-x of dvd-tje van tijd tot tijd.
En ik doe niet aan zelfbouw noch overclocking
Muis, scherm en boxen verhuizen mee.
Moederbord MSI KT4AV-L KT400
Processor AMD Athlon XP 2500+ 1,83 GHz
Geheugen Corsair 512 MB DDR SDRAM PC3200
Harddisks (IDE) WD Caviar Special Edition 80 GB
Kasten standaard 300watt kast, of heb je meer nodig of volstaat minder?
Embedded Diskdrive Sony 3,5 inch diskette station
CD-ReWriters/dvd-lezer LG Electronics GCC-4520B
ik denk dat ik nog wat over het hoofd zie, maar wat
edit: als het even zou kunnen is 500eur ongeveer de max. Of weet iemand een gelijkaardig/goedkoper systeem waarmee ik de dingen kan doen die ik beschrijf?
[Dit bericht is gewijzigd door KinkyDraek op 20-12-2003 18:16]
quote:Ik zou er iig een videokaart in stoppen
Op zaterdag 20 december 2003 17:38 schreef KinkyDraek het volgende:
Grmbl, ik wil er liefst helemaal geen geld aan uitgeven, maar spelletjes zijn leuk en werk noodzakelijk voor huur en eten. En het werk wat ik doe is dan wel leuk duss moet er hier in huis een nieuwe pc komen.Ik heb wat dingen opgesnold en vroeg me af of die configuratie een beetje klopt, voor welke prijs dat te krijgen is en of ik er wat spelletjes op kan spelen (geen nieuwe shoot-em-ups, eerder strategy en niet het allernieuwste) en dingen als indesign 2.0?? Uiteraard ook nog het div-x of dvd-tje van tijd tot tijd.
En ik doe niet aan zelfbouw noch overclocking
Muis, scherm en boxen verhuizen mee.Moederbord MSI KT4AV-L KT400
Processor AMD Athlon XP 2500+ 1,83 GHz
Geheugen Corsair 512 MB DDR SDRAM PC3200
Harddisks (IDE) WD Caviar Special Edition 80 GB
Kasten standaard 300watt kast, of heb je meer nodig of volstaat minder?
Embedded Diskdrive Sony 3,5 inch diskette station
CD-ReWriters/dvd-lezer LG Electronics GCC-4520Bik denk dat ik nog wat over het hoofd zie, maar wat
edit: als het even zou kunnen is 500eur ongeveer de max. Of weet iemand een gelijkaardig/goedkoper systeem waarmee ik de dingen kan doen die ik beschrijf?
quote:Dat is ongelofelijk welkom advies
Op zondag 21 december 2003 05:21 schreef Dipstaart het volgende:[..]
Ik zou er iig een videokaart in stoppen
Trouwens nog een klein vraagje over geheugen en FSB enzo
De FSB is maar 333, is dat dan wel zinnig om er geheugen van 400mhz erin te steken?
En die processor moet natuurlijk nog gekoeld worden. En hellup, kan iemand mij een configuratie aanbevelen waar ik mee kan o.a. indesign 2.0, Quark 6.0, af en toe een spelletje en ook al eens een dvd-tje kijken en een cd-tje branden? Muis, scherm en boxen verhuizen mee.
Als het even kan wil ik de 500eur niet overschrijden
die dingen zijn hopeloos slecht en verouderd; dat geld kun je beter uitgeven aan een smartcard drive; in nieuwe bios-en kun je die toch ook instellen als bootdrive ?
quote:'t is dat ik geen enkel smart kaartje heb en ook geen apparaten om het te gebruiken. Maar je hebt wel gelijk, ik gebruik dat echt nooit, kan ik beter cd-rw of usb-pen gebruiken. Kan je van zo'n stick eigenlijk ook booten?? Want ik zie zelf geen enkele andere toepassing dan booten voor een floppydrive
Op zondag 21 december 2003 13:25 schreef bbstreams het volgende:
why nog een floppydisk willen?die dingen zijn hopeloos slecht en verouderd; dat geld kun je beter uitgeven aan een smartcard drive; in nieuwe bios-en kun je die toch ook instellen als bootdrive ?
quote:1 19.00% 59.50 59.50 Asus A7V8X-X met LAN DDR400 - AMD
Op zondag 21 december 2003 13:13 schreef KinkyDraek het volgende:
-kinp-
die 1 euro moet dan maar
maar dit is een degelijk systeem, kan alles aan op dit moment. videokaart lijkt bagger maar ik heb hier een oude GF4MX 64MB en die speelt spellen als Call of Duty en NSF Underground meer dan vloeiend. Moet met dit kaartje dus geen probleem zijn.
2x 256MB ipv 1x 512 is sneller
mobo is niet de allerbeste maar kan zeker nog even mee, vooral voor die prijs.
losse cdrw en DVD-speler, veel handiger met kopieren van cd's en is net zo duur als een combo-drive.
Proc is boxed, zit cooler bij in. die koeler volstaat als je niet gaat overclocken. is de Barton-versie, met 512kB cache dus. Kan nog een paar jaartjes mee lijkt me.
kan je de diskettedrive niet gewoon van de oude pc naar de nieuwe overzetten? scheelt weer 11,50
dit alles voor 501,00 euro dus bij www.yorcom.nl
[Dit bericht is gewijzigd door _ManoWar_ op 21-12-2003 13:40]
quote:wauw waar waar??
Op zondag 21 december 2003 13:35 schreef _ManoWar_ het volgende:[..]
1 19.00% 59.50 59.50 Asus A7V8X-X met LAN DDR400 - AMD
1 19.00% 98.50 98.50 AMD XP 2500+ (1,83GHz) >0.13< 333 FSB BOXED Soc462
1 19.00% 29.50 29.50 CL4 middletower AMD / P4 300W
2 19.00% 35.00 70.00 256MB DDR333 PC2700 OEM geheugen CL2.5
1 19.00% 68.50 68.50 Maxtor 80 GB PLUS-9 7200 RPM ATA133 Liquid
1 19.00% 11.50 11.50 Floppydrive Samsung 1.44mb 3.5 inch
1 19.00% 34.50 34.50 DVD ROM Lite-on 16x48 bulk
1 19.00% 39.50 39.50 CD Brander Lite-on Burnproof 52x32x52 retail
1 19.00% 89.50 89.50 Club3D ATI Radeon 9200 256MB DDR DVI & TV out
Totaal bedrag EUR 501.00
edit: overheen gelezen, bij yorcom dus
praten gaat beetje langs elkaar heen, maar hartstikke bedankt!
[Dit bericht is gewijzigd door KinkyDraek op 21-12-2003 13:43]
quote:heb m'n post ge-edit, was het er een beetje vergeten bij te zetten
Op zondag 21 december 2003 13:40 schreef KinkyDraek het volgende:[..]
wauw waar waar??
nog héél eventjes wachten op mijn bankafschriften, maar dat zit hopelijk wel goed
Als ik er drie reepjes van 256mb aan 333 er in steekt, is dat dan zo'n beetje maximale benutting? Hoeveel bankjes gebruik ik dan dus? Wat een gedoe om een beetje leuke en liefst goedkope pc samen te stellen. tenminste voor een noob als ik
quote:In die mobo heb je als het goed is 3 banken voor je geheugen.
Op zondag 21 december 2003 14:16 schreef KinkyDraek het volgende:
Met zo'n ASUS A7V8X-X moederbord lijk je wel erg beperkt qua geheugen, maar hoeveel past daar dan maximaal in? Weetikveel hoeveel bankjes door 256mb worden gebruikt![]()
Als ik er drie reepjes van 256mb aan 333 er in steekt, is dat dan zo'n beetje maximale benutting? Hoeveel bankjes gebruik ik dan dus? Wat een gedoe om een beetje leuke en liefst goedkope pc samen te stellen.
tenminste voor een noob als ik
Dan lijkt me dat bank wat anders is dan slot? Maar er zijn idd 3 slots (als dat wel het goede woord is). Voor alle grafische zooi en de tienduizenden venstertjes die altijd open staan dacht ik er 3 reepjes van 256mb aan 2700 erin te steken zodat ik 768mb aan ram heb. Of is dat niet verstandig.
Het is maar logisch geredeneer van iemand die weinig verstand heeft van hardware dusss iemand met ervaring en intellect?
quote:Je hebt geheugen banken, en pci / agp sloten. Drie banken is ruim voldoende. 786 mb heb je denk ik niet nodig. 512 mb is meer dan genoeg. (ik neem hierbij aan dat je geen video's gaat editten of dergelijke geheugen vretende applicaties)
Op zondag 21 december 2003 14:34 schreef KinkyDraek het volgende:
Als ik even op de asus-site kijk zie ik het volgende: copy-paste:
DDR400 (PC3200), the latest and fastest DDR memory standard, supports bandwidth up to 3.2GB/s to provide enhanced system performance. (Note: PC3200 Max. to 2 banks only; PC2700 Max. to 4 banks only).Dan lijkt me dat bank wat anders is dan slot? Maar er zijn idd 3 slots (als dat wel het goede woord is). Voor alle grafische zooi en de tienduizenden venstertjes die altijd open staan dacht ik er 3 reepjes van 256mb aan 2700 erin te steken zodat ik 768mb aan ram heb. Of is dat niet verstandig.
Het is maar logisch geredeneer van iemand die weinig verstand heeft van hardware dusss iemand met ervaring en intellect?
quote:Ik zie dat er vandaag wat meer mensen reageren. Dus ik herhaal het ff.
Op woensdag 17 december 2003 00:09 schreef Najra het volgende:
Ok mijn "upgrade" van mijn huidige systeem. De bedoeling is snel en stabiel en ik wil aan de slag met die Radeon kaart, voornamelijk met programmeren maar ook voor spellen uiteraard. Het valt wel een beetje duur uit, dus mijn vraag: ziet iemand een veels te overdreven (dure) aankoop ertussen, of misschien een domme fout? Of tips wat ik nog kan kopen of ergens anders door kan vervangen?
Geen AMD / Intel discussie aub.2 Maxtor DiamondMax Plus 9, 120Gb,7200rpm,8M,SATA150 119,00 238,00 (bedoeling is raid 0)
1 Zalman CNPS5500Cu CPU-Cooler (Socket 478) 39,00 39,00Totaal 2.113,50
quote:weet je zeker dat je 240 gb nodig hebt? is wel enorm veel, en 2 schijven van 120 gb werken ook niet heel erg snel. als je veel ruimte nodig hebt zou ik gaan voor 2x 80, heb je roch nog 160 gig (wat zelfs voor flink video-bewerking genoeg is), werkt sneller en je houdt een hoop centjes over
Op zondag 21 december 2003 16:04 schreef Najra het volgende:[..]
Ik zie dat er vandaag wat meer mensen reageren. Dus ik herhaal het ff.
floppy zou ik gewoon overzetten, 16 euro betalen voor zoiets wat iedereen nog thuis heeft liggen
audio is volgens mij niet standaard (wat ik wel opmerkelijk vind voor die prijs)
geheugen is duur maar goed en veel, waarschijnlijk te veel, ligt er een beetje aan wat je met je pc gaat doen, maar voor lekker gamen is 512-768 toch wel genoeg
voor gamen zou ik niet voor een draadloze muis maar een optische met draad gaan (=sneller)
video is een hoop geld maar waarschijnlijk een van de beste op dit moment (voor de consument)
470W is wel veel maar geeft mogelijkheid tot verder upgraden in de toekomst.
koeler zou ik de CNPS7000Cu van Zalman pakken, scheelt een tientje en is sneller en stukken koeler, vooral wanneer je wilt overclocken
weet niet of het veel scheelt en of het voor jou relevant is de bovengenoemde zaken iets minder groots aan te pakken, maar het is zeker een mooi 'upgrade'-pakket
quote:lay-out vraagt erg veel. En max payne 2 heeft als recommended ook al 512mb...
Op zondag 21 december 2003 15:50 schreef red-dragon het volgende:[..]
Je hebt geheugen banken, en pci / agp sloten. Drie banken is ruim voldoende. 786 mb heb je denk ik niet nodig. 512 mb is meer dan genoeg. (ik neem hierbij aan dat je geen video's gaat editten of dergelijke geheugen vretende applicaties)
ik heb serieus wat gegoogled, maar wordt niet veel wijzer
[Dit bericht is gewijzigd door KinkyDraek op 22-12-2003 00:16]
quote:misschien een vraagje voor tweakers.net? hier weet ik het antwoord ook zo niet op. misschien is dit het?
Op zondag 21 december 2003 21:44 schreef KinkyDraek het volgende:[..]
lay-out vraagt erg veel. En max payne 2 heeft als recommended ook al 512mb...
maar da's mijn punt niet, Als je op dat moederbord 3 "plekjes" hebt om geheugen er in te prikken en ze hebben het bij de specificaties over 4 banks, dan lijkt bank me toch iets anders te betekenen. Tochik heb serieus wat gegoogled, maar wordt niet veel wijzer
een slot is een plek op je mobo om de DIMM in te steken. Hiervan heb je er 3 in dat geval.
een bank is een set memory-chips (die zwarte blokjes op de DIMM dus). zo kan je 256mb op 1 kant van de DIMM hebben, dan bezet je 1 bank, of 2 banken van 128mb op 1 DIMM, dan bezet je 2 banken.
geen idee of het klopt, maar dat zou eventueel het verschil kunnen zijn
quote:Ik weet zeker dat ik niet 240 gb nodig heb. Het wordt 120 gb raid 0 (?) puur voor de snelheid.
Op zondag 21 december 2003 20:48 schreef _ManoWar_ het volgende:weet je zeker dat je 240 gb nodig hebt?
quote:Misschien dat ik beter dan het Asus board moet nemen? Mijn logica hier is het is een Intel board en processor dus een zekere stabiele combinatie.
audio is volgens mij niet standaard (wat ik wel opmerkelijk vind voor die prijs)
quote:Voornamelijk programmeren en een beetje gamen. Gamen doe ik vooral op de consoles. Het zal hoogtens Doom III en Half Life 2 worden en een of ander multiplayer spel, maar goed dan noem ik ook meteen wat he.
geheugen is duur maar goed en veel, waarschijnlijk te veel, ligt er een beetje aan wat je met je pc gaat doen, maar voor lekker gamen is 512-768 toch wel genoeg
quote:Dat is goed advies, alleen comfort heeft bij mij de voorkeur en ik erger me aan draden.
voor gamen zou ik niet voor een draadloze muis maar een optische met draad gaan (=sneller)
quote:Ik wil specifiek bezig gaan met directx 9 en shader programmeren op deze kaart. Dus zonder twijfel video moet het best beschikbare zijn op dit moment.
video is een hoop geld maar waarschijnlijk een van de beste op dit moment (voor de consument)
quote:Die 470W is eigenlijk ontstaan omdat ik eerst aan een multiprocessor systeem dacht. Dat zou dan een voordeel moeten leveren in render en compile tijd. Maar een goed multi-processor systeem samenstellen was helemaal lastig (xeon e.d.) en ik betwijfelde of ik er eigenlijk wel zoveel voordeel van zou hebben. Ik heb die 470W maar gehouden omdat nog steeds een zware processor en zware videokaart in moeten en ik moet zeker weten dat moederbord en power supply een stabiele basis daarvoor leveren.
470W is wel veel maar geeft mogelijkheid tot verder upgraden in de toekomst.
quote:*noteert*
koeler zou ik de CNPS7000Cu van Zalman pakken, scheelt een tientje en is sneller en stukken koeler, vooral wanneer je wilt overclocken
Ok bedankt voor het advies
quote:Ik heb niet de tijd om 't precies uit te zoeken, maar mijn broertje heeft het zelfde moederbord als jij. Hij heeft 1 reepje van 512 mb (3200) erin zitten. Volgens hem kan er 3 gig aan geheugen in het moederbord.`
Op zondag 21 december 2003 21:44 schreef KinkyDraek het volgende:[..]
lay-out vraagt erg veel. En max payne 2 heeft als recommended ook al 512mb...
maar da's mijn punt niet, Als je op dat moederbord 3 "plekjes" hebt om geheugen er in te prikken en ze hebben het bij de specificaties over 4 banks, dan lijkt bank me toch iets anders te betekenen. Tochik heb serieus wat gegoogled, maar wordt niet veel wijzer
quote:Ik zou een andere (lees: minder dure) kast nemen. Ook het geheugen vind ik aan de dure kant.
Op zondag 21 december 2003 16:04 schreef Najra het volgende:[..]
Ik zie dat er vandaag wat meer mensen reageren. Dus ik herhaal het ff.
quote:bedankt. Ook bedankt ManoWar
Op maandag 22 december 2003 13:07 schreef red-dragon het volgende:[..]
Ik heb niet de tijd om 't precies uit te zoeken, maar mijn broertje heeft het zelfde moederbord als jij. Hij heeft 1 reepje van 512 mb (3200) erin zitten. Volgens hem kan er 3 gig aan geheugen in het moederbord.`
quote:http://www.tweakers.net/shopsurvey/2506
Op donderdag 25 december 2003 20:41 schreef Jelminho het volgende:
Is yorcom.nl een beetje betrouwbaar ? Ik zie namelijk dat het minimaal 14 dagen duurt en maximaal 3 maand voordat je de pc krijgt. Dat vind ik toch wat teveel van het goede. Wie heeft ervaring ermee ? Dit omdat ik er een mooie pc heb samengesteld, het is allemaal heel goedkoop..
code:______________Bestellijst Productcode Aantal BTW Prijs (incl. BTW) Bedrag (incl. BTW) Omschrijving
1 19.00% 449.50 449.50 AMD Athlon64 3200+ (2,00GHz) 400 FSB BOXED Soc754
1 19.00% 42.50 42.50 Carry-X Blue middletower AMD / P4 300W
1 19.00% 34.50 34.50 DVD ROM Lite-on 16x48 bulk
1 19.00% 106.50 106.50 512MB DDR400 PC3200 Kingston ValueRam CL2.5
1 19.00% 35.00 35.00 Geluidskaart Creative SB Live Player 5.1 bulk
1 19.00% 42.50 42.50 Speakers Creative Inspire P380 (2.1) Retail
1 19.00% 96.50 96.50 Maxtor 120 GB PLUS-9 7200 RPM ATA133 Liquid 8mb
1 19.00% 149.50 149.50 Asus K8V Deluxe GLAN, SATA, DDR400 - AMD64
1 19.00% 145.00 145.00 17" Iiyama CRT LS704UT Vision Master 1403
1 19.00% 36.50 36.50 Logitech optical MX310 muis
1 19.00% 32.50 32.50 Logitech internet Navigator keyboard USB
1 19.00% 99.50 99.50 Microsoft Windows XP Home NL oem
1 19.00% 369.50 369.50 Sapphire ATI Radeon 9800Pro 128MB DDR DVI & TV out
0% 0.00 0.00 Afleverkosten
Totaal bedrag EUR 1639.50
BTW 19.00% 261.77
En ik kan nergens een Diskette Station bestellen. Zit die er al bij of kan dat gewoon niet ? En een koeler, moet ik die er nog bij doen of zit die er al automatisch bij.
Verder heb ik nog een vraagje. Ik heb nu een oude pc met Chello internet. Nou willen we op de nieuwe pc ook internet, dat moet met een Router alleen bij www.yorcom.nl kan ik geen goede vinden, ik snap de namen niet helemaal. Kan iemand me daarmee helpen en zeggen wat ik nog nodig heb (netwerkkaart ?)
EDIT : Misschien een domme vraag :s, maar de computer wordt toch wel door hun in elkaar gezet he ? Of krijg je gewoon alle onderdelen en moet je er zelf maar iets van maken ?
[Dit bericht is gewijzigd door Jelminho op 25-12-2003 22:40]
quote:nee, de pc moet je bij Yorcom zelf in elkaar zetten. Ze verkopen wel complete systemen maar die zijn relatief gezien duurder (wat ook logisch is)
Op donderdag 25 december 2003 22:28 schreef Jelminho het volgende:
Is dit een goede computer of kan ik ergens nog bezuinigen zonder kwaliteit in te leveren (vooral bij de geluidskaart e.d., daar had ik niet zoveel verstand van)code:______________Bestellijst En ik kan nergens een Diskette Station bestellen. Zit die er al bij of kan dat gewoon niet ? En een koeler, moet ik die er nog bij doen of zit die er al automatisch bij.
Verder heb ik nog een vraagje. Ik heb nu een oude pc met Chello internet. Nou willen we op de nieuwe pc ook internet, dat moet met een Router alleen bij www.yorcom.nl kan ik geen goede vinden, ik snap de namen niet helemaal. Kan iemand me daarmee helpen en zeggen wat ik nog nodig heb (netwerkkaart ?)
EDIT : Misschien een domme vraag :s, maar de computer wordt toch wel door hun in elkaar gezet he ? Of krijg je gewoon alle onderdelen en moet je er zelf maar iets van maken ?
vraagje, waarom een 5.1 geluidskaart met een 2.1 speaker-set? als je toch maar 2 boxen wil kan je beter je on-board sound aan je versterker hangen verder zeer nette pc voor een nette prijs!
processor is BOXED, wil zeggen dat er een koeler bij zit. die is voldoende voor normaal gebruik maar ik zou er niet mee gaan overclocken.
diskette-station zou ik gewoon uit een oude pc slopen, ik vind 11,50 euro voor zoiets toch echt te veel (dat is de goedkoopste bij yorcom)
quote:tja, de eerste computer die ik in elkaar zette deed het gewoon
Op donderdag 25 december 2003 23:09 schreef Jelminho het volgende:
Hmm.. zelf in elkaar zetten, dat zal wel zeer moeilijk zijn voor iemand die dat nog nooit heeft gedaan. Jammer, maar dan valt dit af. Of lijkt het moeilijker dan het is ?
maar het is idd niet zo moeilijk als het lijkt, veel dingen passan maar op 1 manier (en de dingen die dat niet doen staan goed aangeven, zeker op een Asus)
In de prijs zal je het iig zker wel merken!
quote:Dat in elkaar zetten stelt geen ruk voor.
Op donderdag 25 december 2003 23:09 schreef Jelminho het volgende:
Hmm.. zelf in elkaar zetten, dat zal wel zeer moeilijk zijn voor iemand die dat nog nooit heeft gedaan. Jammer, maar dan valt dit af. Of lijkt het moeilijker dan het is ?
Ik was wat langer dan normaal bezig omdat het moederboard weer anders is dan ik gewend was. Nu niet die 80 pin kabel maar een rode Sata kabel. Ook die ene voedingsstekker die je in je moederboard steekt was niet genoeg, hij deed het nog niet. Moest er nog één in(een smallere). Die extra stroomtoevoer was voor de processor zelf.
Wat ik wil zeggen is dat het geen ruk voorsteld. Alles staat in je schema in het boekje.
Is die Sweex dan ook voor Kabel ? Ja heh ? Dan doe ik die, want er werd mij aangeraden eentje van 40 euro te doen, en dat is waarschijnlijk dezelfde als deze..
Bedankt voor alles, en wellicht horen jullie binnenkort nog klachten als ik iets niet in die kast krijg gestouwd..
Ik heb verder alles ? Voeding niet meer nodig, Koeler niet, niks ?
quote:voor de router maakt het eigenlijk vrij weinig uit of het kabel of adsl betreft, je hangt 'em achter de modem dus er komt gewoon een digitaal signaal dat 'ie verdeelt.
Op donderdag 25 december 2003 23:29 schreef Jelminho het volgende:
Dan denk ik toch dat ik hem gewoon bestel, als er een makkelijke handleiding bij is kan het niet misgaan, en anders kan ik hier altijd op FOK! vragen..
Is die Sweex dan ook voor Kabel ? Ja heh ? Dan doe ik die, want er werd mij aangeraden eentje van 40 euro te doen, en dat is waarschijnlijk dezelfde als deze..
Bedankt voor alles, en wellicht horen jullie binnenkort nog klachten als ik iets niet in die kast krijg gestouwd..
Ik heb verder alles ? Voeding niet meer nodig, Koeler niet, niks ?
zo heb je alles ja voeding zit er wel in, maar eigenlijk zou ik een 350W of liever nog hoger adviseren, aangezien je er een dikke proc en video-kaart in hebt zitten.
ik heb nu hier het volgende moederbord: abit kt7a kt133a
met daarop een athlon thunderbird 1Ghz met een 200fsb.
de processor draait op 1000Mhz(10x100) op 1,78 volt.
nu wil ik een duron applebred 1600Mhz aanschaffen.
zo'n duron werkt op een voltage van 1,5 volt dus dat is geen probleem.
wel loopt de duron 1600Mhz op een 133fsb.
kan ik op het moederbord wat ik nu heb dan die duron op 1600Mhz(12x133) laten lopen.
of gaat dat toch niet werken?
alvast bedankt
quote:heel simpel: geen Duron kopen. die heeft maar 64kB L2 cache, de Athlon 256kB. en om de prijs hoef je het niet te doen.
Op vrijdag 26 december 2003 00:20 schreef RoBBERtje.Jensen het volgende:
effe snel een vraagje.......ik heb nu hier het volgende moederbord: abit kt7a kt133a
met daarop een athlon thunderbird 1Ghz met een 200fsb.
de processor draait op 1000Mhz(10x100) op 1,78 volt.nu wil ik een duron applebred 1600Mhz aanschaffen.
zo'n duron werkt op een voltage van 1,5 volt dus dat is geen probleem.
wel loopt de duron 1600Mhz op een 133fsb.kan ik op het moederbord wat ik nu heb dan die duron op 1600Mhz(12x133) laten lopen.
of gaat dat toch niet werken?
alvast bedankt
quote:Maar met een beetje Bison enable je die extra cache op de duron binnen enkele seconden....
Op vrijdag 26 december 2003 00:37 schreef _ManoWar_ het volgende:[..]
heel simpel: geen Duron kopen. die heeft maar 64kB L2 cache, de Athlon 256kB. en om de prijs hoef je het niet te doen.
quote:serieus?? hoe gaat dat precies in z'n werk dan? (zit hier namelijk ook met een duron)
Op vrijdag 26 december 2003 00:41 schreef RoBBERtje.Jensen het volgende:[..]
Maar met een beetje Bison enable je die extra cache op de duron binnen enkele seconden....
quote:het moet wel een duron zijn met de applebred-core, dus 1400, 1600 of 1800 Mhz.
Op vrijdag 26 december 2003 00:52 schreef _ManoWar_ het volgende:[..]
serieus?? hoe gaat dat precies in z'n werk dan? (zit hier namelijk ook met een duron)
je moet dus in dat omcirkelde stukje rechtsbovenaan wat geleidend spul pleuren,
en dan heb je evenveel l2-cache als een athlon xp.
heb nu een niet-bestaande Duron XP 1200+ @900 mhz die is echt wel aan vervanging toe
blijft de proc dan stabiel met standaard koeling?
Zijn er ook Webwinkels die de pc voor je in elkaar zetten, of moet je dat bij elke zaak zelf doen ? Zit nu bij maXpert.nl maar ik zie nergens informatie daarover ? :S
quote:ik ben bang dat je daarvoor bij een echte shop langs moet, internet-shops bieden vaak buiten de losse onderdelen slechts een paar kant-en-klare systemen. Maar als je zo veel geld gaat uitgeven bij een i-bedrijf kan ik me wel voorstellen dat er over gesproken kan worden met de betreffende shop.
Op vrijdag 26 december 2003 12:53 schreef Jelminho het volgende:
Even een OFFTOPIC bericht tussendoor..Zijn er ook Webwinkels die de pc voor je in elkaar zetten, of moet je dat bij elke zaak zelf doen ? Zit nu bij maXpert.nl maar ik zie nergens informatie daarover ? :S
quote:Je kan gerust die duron nemen. Het verschil in performance tussen een xp en duron die hetzelfde geclocked zijn is nihiel. Het verschil in prijs is algauw 50 euro. zie ook:
Op vrijdag 26 december 2003 00:37 schreef _ManoWar_ het volgende:[..]
heel simpel: geen Duron kopen. die heeft maar 64kB L2 cache, de Athlon 256kB. en om de prijs hoef je het niet te doen.
Maar buiten dat moet het eigenlijk geen probleem zijn, zolang het beide Socket A is (en dat is het) kan het mobo er gewoon mee overweg.
zie onderstaande link voor modden van duron naar xp:
http://www.tweakers.net/nieuws/28633/
Ik ga voor mijn neef een systeem in elkaar zetten en nou heb ik het onderstaande bij elkaar gezocht.
Hij hoeft geen topsysteem, maar wel iets wat lekker vlot werkt. Daarnaast geef ik zelf de voorkeur iets gelijk goed samen te stellen tegen redelijke prijs. Onderstaande komt op 885 euro inc btw. Tevens bestel ik het liefst bij 1 'betrouwbare' leverancier en dus niet alle onderdelen her en der, omdat het daar goedkoper is.
Iemand nog adviezen over dit systeempje die eventueel anders moeten of moet ik dit zo samenstellen?
Midi-Tower Xenon XB P4 ATX / 300W
MSI KT6 Delta-FISR ATX/KT600/DDR
AMD Athlon XP 2600+/1,91 GHz/333 MH
Coolermaster AERO 7+ Socket A
512 MB DDR/400 PC3200 Kingston
160.00 / 7.200 Maxtor 6Y160M0 8/SAT
Powercolor ATI Rad. 9600Pro EZ 128MB
BTC DRV -1004IM DVD +/- bulk + so
LiteOn 16x/48x IDE bulk
3,5" Floppy 1.44 MB ALPS
Card Reader (Zwart) 9 in 1, 3,5"
Logitech Cordless Desktop Deluxe Pre
Zie ook: Nieuw systeem
quote:Nihil? Daar geloof ik eerlijk gezegd niet. Misschien dat het verschil over het totale systeem in jouw ogen niet zo verschrikkelijk groot is, maar puur op CPU kracht moet er toch echt wel een groot verschil zijn.
Op zondag 28 december 2003 00:14 schreef red-dragon het volgende:[..]
Je kan gerust die duron nemen. Het verschil in performance tussen een xp en duron die hetzelfde geclocked zijn is nihiel. Het verschil in prijs is algauw 50 euro. zie ook:
quote:gemiddeld 5%, bij de Unreal-test een uitschieter van 15%. Dit was getest met een Duron 1600 en een Athlon XP die op 1600 geclocked is.
Op maandag 29 december 2003 12:18 schreef Najra het volgende:[..]
Nihil? Daar geloof ik eerlijk gezegd niet. Misschien dat het verschil over het totale systeem in jouw ogen niet zo verschrikkelijk groot is, maar puur op CPU kracht moet er toch echt wel een groot verschil zijn.
Ik zoek de link er even bij, kwam het laatst tegen op tweakers.net
-edit-Bron: http://www.tweakers.net/nieuws/28485 -/edit-
quote:Iemand hier nog een advies over?
Op maandag 29 december 2003 12:08 schreef apophis4u het volgende:
Goed, ga ik hier verder.Ik ga voor mijn neef een systeem in elkaar zetten en nou heb ik het onderstaande bij elkaar gezocht.
Hij hoeft geen topsysteem, maar wel iets wat lekker vlot werkt. Daarnaast geef ik zelf de voorkeur iets gelijk goed samen te stellen tegen redelijke prijs. Onderstaande komt op 885 euro inc btw. Tevens bestel ik het liefst bij 1 'betrouwbare' leverancier en dus niet alle onderdelen her en der, omdat het daar goedkoper is.
Iemand nog adviezen over dit systeempje die eventueel anders moeten of moet ik dit zo samenstellen?
Midi-Tower Xenon XB P4 ATX / 300W
MSI KT6 Delta-FISR ATX/KT600/DDR
AMD Athlon XP 2600+/1,91 GHz/333 MH
Coolermaster AERO 7+ Socket A
512 MB DDR/400 PC3200 Kingston
160.00 / 7.200 Maxtor 6Y160M0 8/SAT
Powercolor ATI Rad. 9600Pro EZ 128MB
BTC DRV -1004IM DVD +/- bulk + so
LiteOn 16x/48x IDE bulk
3,5" Floppy 1.44 MB ALPS
Card Reader (Zwart) 9 in 1, 3,5"
Logitech Cordless Desktop Deluxe PreZie ook: Nieuw systeem
quote:prima systeem, kan nog wel ff mee denk ik.
Op maandag 29 december 2003 13:31 schreef apophis4u het volgende:[..]
Iemand hier nog een advies over?
systeem!
quote:Als je op de links had gekeken die ik gegeven had dan had je gezien dat ik gelijk heb. Zoals ook _manowar_ zegt.
Op maandag 29 december 2003 12:18 schreef Najra het volgende:[..]
Nihil? Daar geloof ik eerlijk gezegd niet. Misschien dat het verschil over het totale systeem in jouw ogen niet zo verschrikkelijk groot is, maar puur op CPU kracht moet er toch echt wel een groot verschil zijn.
quote:Die videokaart is geen echte 9600 pro. Die "EZ" op het eind houd in dat de de core op 400 Mhz en het geheugen op 200 Mhz draait. Een "echte" 9600 pro heeft core op 400 en het geheugen op 300 Mhz draaien.
Op maandag 29 december 2003 13:31 schreef apophis4u het volgende:[..]
Iemand hier nog een advies over?
((ff voor alle duidelijkheid: Vaak staat op verpakkingen of op reviews dat het geheugen op 400 of 600 Mhz loopt. Dit is dus eigelijk 200 en 300 Mhz maar omdat het DDR geheugen is wordt vaak gesproken over het dubbele (dus 400 of 600) . Dit alles om het verschhil tussen DDR en SDR geheugen weer te geven. Maar ik vind het ook een marketing truuk .))
[Dit bericht is gewijzigd door red-dragon op 29-12-2003 20:02]
AMD Athlon XP 2400 BOXED - 266 FSB - Socket A € 105,00
Asrock Socket A + 10/100 Lan, 8xAGP DDR400 3xDdr € 49,00
512 MB DDR PC 333 € 79,00
Maxtor 120 GB HD - 7200 RPM 8MB € 125,00
Geforce FX5200 128 MB DDR Videokaart + Tv-out € 79,00
Creative Soundblaster Audigy 1 Soundcard € 59,00
Iiyama 17 inch - 0,25DP pure flatscreen € 239,00
Logitech Navigator multimedia keyboard white € 40,00
Logitech optical scrollmouse € 19,00
ATX MidiTower - Front USB - 300 Watt € 59,00
Extreme Socket A Cooler - AMD Cooler t/m 2400+ € 15,00
Philips Rythmic Wave 610 - Subw. + 5 speakers (5.1) € 90,00
Cd-Rewriter: 52X 32X 52X Rewriter € 40,00
Artec 16x48x Dvdrom speler € 35,00
Floppy drive 1,44MB € 15,00
Totaal € 1.048,00
quote:5.1 klinkt mooier met films en spellen, 2.1 is voor muziek beter. Wat nog beter is, is (daar is 'ie weer:) natuurlijk een goede versterker aan je pc hangen, geeft voor muziek het beste resultaat. Voor spellen/films is 5.1 aan te raden (hoewel ik het nooit eens ben met de kleine boxjes, 5 watt is gewoon veel te weinig)
Op maandag 29 december 2003 21:36 schreef Koen-BE het volgende:
Ik heb een systeem uitgezocht en wat ik nu heb is echt het maximale budget, ik wil er dus zeker niet overheen. Kunnen jullie me misschien nog wat tips geven?
Hetgene waar ik zelf nog over twijfel is de speakerset. Zouden jullie een 5.1 set nemen of een 2.1?AMD Athlon XP 2400 BOXED - 266 FSB - Socket A � 105,00
Asrock Socket A + 10/100 Lan, 8xAGP DDR400 3xDdr � 49,00
512 MB DDR PC 333 � 79,00
Maxtor 120 GB HD - 7200 RPM 8MB � 125,00
Geforce FX5200 128 MB DDR Videokaart + Tv-out � 79,00
Creative Soundblaster Audigy 1 Soundcard � 59,00
Iiyama 17 inch - 0,25DP pure flatscreen � 239,00
Logitech Navigator multimedia keyboard white � 40,00
Logitech optical scrollmouse � 19,00
ATX MidiTower - Front USB - 300 Watt � 59,00
Extreme Socket A Cooler - AMD Cooler t/m 2400+ � 15,00
Philips Rythmic Wave 610 - Subw. + 5 speakers (5.1) � 90,00
Cd-Rewriter: 52X 32X 52X Rewriter � 40,00
Artec 16x48x Dvdrom speler � 35,00
Floppy drive 1,44MB � 15,00
Totaal � 1.048,00
floppy er tussen uit, die kan je vast wel uit een oude pc slopen, scheelt weer 15 euro.
Toetsenbord is wel heel leuk, maar ik heb hier een Logitech Deluxe Acces keyboard van 19,99 die zijn werk meer dan prima doet.
Extra koeler erbij? processor is namelijk BOXED, wil zeggen dat de koeler erbij zit. Die koeler is prima voor de processor, wil je gaan overclocken dan moet je aan een Zalman denken.
Ram zou ik voor een paar euro meer (die je bespaard door je koeler en FDD weg te laten ) DDR400 (PC3200 dus) pakken. Is toch net weer wat sneller.
verder prima keuze!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |