abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14050837
Beste mensen..

ik ben op zoek naar een simpele handgun/buks om thuis te gaan oefenen met schieten, ik woon in Enschede, dus vlak bij de duitse grens en vroeg me dan ook af of er mensen zijn die bepaalde winkels aanraden die hier in de buurt liggen. Ik vraag dit omdat ik heb gehoord dat in Duitsland de aanschaf veel goedkoper is.

Alvast bedankt voor de info.

( En ja heb al gezocht maar kon echt nix vinden )

pi_14050925
Grenzland..... In Nordhorn

Als Twentenaar weet je dat niet ?

Goa Stoan Aj Feur Twente Bint!!!
pi_14050934
geloof niet dat het hier thuis hoort

klinkt namelijk erg illegaal...

je mag niet in neerland een wapen hebben (alleen als je bij een schietclub zit), maar daaar zitten erg veel regels aan.

pi_14051044
Hallo!

Ik heb wel es wat gekocht bij een wapenhandel vlak over de grens bij Enchede of Hengelo...ik heb het bonnetje nog ergens thuis, het was i.i.g. vlak over de grens, ik meen dat het plaatsje Gronau heet, maar weet dit niet zeker.

Waar ben trouwens je naar op zoek, iets serieus om bij een schietvereniging op kaartjes te schieten of gewoon een leuk 'plink' buksje?
Goede buksen moeten ze namelijk vaak bestellen....

Ik heb de melk wel horen klotsen maar ik weet niet waar de tepel hangt.
pi_14051064
Ik heb wel een beetje de regels doorgelezen vriend ... en tis geen vuurwapen.. gewoon een simpele luchtbuks om thuis in de tuin mee te schieten.. nix illegaals aan dus..

En wist t inderdaad niet ... sorry

woensdag 22 oktober 2003 @ 13:47:27 #6
59198 swenshady
Veritas - Aéquitas
pi_14051073
In belgie kan je ze beter kopen is nog goedkoper.

En btw een luchtbuks mag je gewoon hebben in nederland zolang je er op eigen terrein mee oefent.
Een schietvereniging is voor echte wapens.

Alleen als ze je bij de grens aanhouden moet je hem inleveren omdat je ze niet zomaar mag invoeren. Vanwege belasting enzo en vergunningen.

[Dit bericht is gewijzigd door swenshady op 22-10-2003 13:50]

The mother did drugs, hard liquor, cigarettes, and speed The baby came out - disfigured, ligaments indeed it was a seed who would grow up just as crazy as she Don't dare make fun of that baby cause that baby was me
  woensdag 22 oktober 2003 @ 13:49:12 #7
64882 Mac11
I roll you up like my Rizla
pi_14051130
Ik weet niet of je nog steeds makkelijk wapens kan kopen in Duitsland.
Een maat van me heeft laatst een beretta f92 look a like 9mm daar gekocht, en had ook veel moeite daarmee(kopen).
Overigens schiet dat ding alleen maar lucht/vuur en zit er een adapter bij zodat je van die vuurwerk patronen ermee kunt schieten.

En illegaal is het zeker weten, als je dat ding in je nek gedrukt krijgt schijt je 7 kleuren bagger.
Het apparaat heeft ook echt een semi-automatische werking dus bij elk schot herlaad hij de kamer.

pi_14051145
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:43 schreef evanwasbeek het volgende:
geloof niet dat het hier thuis hoort

klinkt namelijk erg illegaal...

je mag niet in neerland een wapen hebben (alleen als je bij een schietclub zit), maar daaar zitten erg veel regels aan.

Nee hoor, als je ouder dan 18 bent, dan mag je gewoon luchtbuksen ed. hebben, maar niet van die pistolen die op echte wapens lijken.
Bijna alle luchtgeweren zijn vrijgegeven...op een enkele na, maar daar schoot je op 100m nog iemand mee dood

Voor VUURwapens heb je i.d.d. een vergunning nodig.

pi_14051165
En grenzland zegt me dus nix.. misschien nog een adres of site waarop ik kan kijken :P
pi_14051350
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:50 schreef Luizao het volgende:
En grenzland zegt me dus nix.. misschien nog een adres of site waarop ik kan kijken :P
http://www.stelljes.de/

Alsjeblieft, is postorder, dus komt gewoon aan de deur

Mijn ervaring is dat de buksen die hier in staan een stuk goedkoper zijn dan bij een nederlandse wapenwinkel

pi_14051385
Mijn dank is groot !
pi_14051500
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:56 schreef Luizao het volgende:
Mijn dank is groot !
Oei, ik zie net dat er niet veel van jou gading bij zal zitten, het is wel erg veel 'wedstrijdspul'

Ik zal dat adres in duitsland wel ff vanavond(?) posten...

pi_14051516
K dan zie ik t wel.. alvast bedankt he
  woensdag 22 oktober 2003 @ 14:12:41 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_14051873
Dingen worden naar mijn weten gewoon verkocht in dumpzaken enzo, dus het zal niet illegaal zijn. mocht het wel zo zijn dan hoor ik dan wel. .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_14110267
Ben ik weer...sorry dat ik zo laat ben...
Ik heb het adres van die wapenwinkel in Duitsland, komt ie:

Kurt-Schumacher-Platz 9
48599 Gronau
Tel.:0 25 62 / 54 91
Fax:0 25 62 / 22 07 6
oldenkottehunter@aol.com

Volgens mij ligt dit in de buurt van Enschede...bel ff voor de openingstijden, die waren wat kort geloof ik. (die lui spreken gewoon nederlands hoor...)

Veel plezier!!

vrijdag 24 oktober 2003 @ 17:18:11 #16
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_14110437
Zal maar oppassen dat je bij de grens niet aangehouden wordt...

Vorige week nog met een vriend wat vuurwerk opgehaald uit Duitsland maar op de heenweg zagen we al dat ze bij een grensovergang stonden te controleren.

Op de terugweg uiteraard maar een andere weg genomen...

pi_14110494
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:18 schreef Zwansen het volgende:
Zal maar oppassen dat je bij de grens niet aangehouden wordt...

Vorige week nog met een vriend wat vuurwerk opgehaald uit Duitsland maar op de heenweg zagen we al dat ze bij een grensovergang stonden te controleren.

Op de terugweg uiteraard maar een andere weg genomen...

itt vuurwerk zijn luchtbuksen in nederland gewoon legaal..dus zolang je geen zwart balletjespistool/pepperspray/anderleukspeelgoed haalt, is het geen probleem.
pi_14110548
Komt helemaal goed.. let altijd goed op.. en gronau is op de fiets nog geen 10 minuutjes.. dus dat gaat wel lukken.. iig bedankt
pi_14110698
Luchtbuksen mogen op prive terrein,
Vuurwapens moet je inderdaad lid zijn bij een schietvereniging.
Vuurwapen look-a-likes mogen weer niet omdat er daarmee te veel roofovervallen zijn gepleegd.

Ik ken wel een zaakje voor je in Rotterdam, maar ik zou niet weten wat de prijzen zijn. Overigens hebben ze er ook coole (kruis)bogen en zwaarden en (leger)messen.
Leuke tentje!!

pi_14110836
En wat voor nuttige dingen kunnen we allemaal doen met die wapens???
[url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=60477][b]RondFokker is niet meer[/b][/url]
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 17:36:56 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_14110860
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:35 schreef RondFokker het volgende:
Jagen! lekker wild eten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_14111044
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jagen! lekker wild eten

Niks nuttigs dus!
[url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=60477][b]RondFokker is niet meer[/b][/url]
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 18:00:11 #23
45206 Pietverdriet
pi_14111259
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:48 schreef RondFokker het volgende:

[..]

Niks nuttigs dus!

Zelfmoord plegen gaat ook, de enige echt morele keuze als milieubewust mens.
pi_14111324
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zelfmoord plegen gaat ook, de enige echt morele keuze als milieubewust mens.

Ach face it, van wapens komen alleen maar slechte dingen.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 18:07:13 #25
45206 Pietverdriet
pi_14111376
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:04 schreef RondFokker het volgende:

[..]

Ach face it, van wapens komen alleen maar slechte dingen.

Ja, dingen zoals vrijheid van onderdrukking...
pi_14111419
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, dingen zoals vrijheid van onderdrukking...

Dadelijk vertel je me nog dat vermoorden van mensen onder vrijheid van meningsuiten valt....
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 18:12:36 #27
45206 Pietverdriet
pi_14111483
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:09 schreef RondFokker het volgende:

[..]

Dadelijk vertel je me nog dat vermoorden van mensen onder vrijheid van meningsuiten valt....

Laat me raden, je bent een 14 jarig meisje dat vegetaries is, zwarte kleertjes (een beetje punkig) draagt en Bregje heet, en met een gooise Erw spreekt.
pi_14111569
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laat me raden, je bent een 14 jarig meisje dat vegetaries is, zwarte kleertjes (een beetje punkig) draagt en Bregje heet, en met een gooise Erw spreekt.

Niet echt. Ben geheel geen punk of alto en ik hoor bij geen één specifieke groep (ook nooit gehoord). Ik ben 24 jarige man, maar erger me aan mensen die menen dat wapenbezit onder vrijheid van meningsuiten hoort. Je moet toch ergens de grens leggen aan vrijheids van meningsuiten. Ik bedoel als ik persoon X doodschiet en ik zeg; ik wilde even duidelijk uitdrukken dat ik persoon X niet kan uitstaan, dan is dat toch ook een vorm van meningsuiten....
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 18:19:37 #29
45206 Pietverdriet
pi_14111622
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:17 schreef RondFokker het volgende:

[..]

Niet echt. Ben geheel geen punk of alto en ik hoor bij geen één specifieke groep (ook nooit gehoord). Ik ben 24 jarige man, maar erger me aan mensen die menen dat wapenbezit onder vrijheid van meningsuiten hoort. Je moet toch ergens de grens leggen aan vrijheids van meningsuiten. Ik bedoel als ik persoon X doodschiet en ik zeg; ik wilde even duidelijk uitdrukken dat ik persoon X niet kan uitstaan, dan is dat toch ook een vorm van meningsuiten....

Heb ik gezegt dat dit het geval was, meid?
Gevalletje weltschmerz na een nieuwsbericht?
pi_14111725
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb ik gezegt dat dit het geval was, meid?
Gevalletje weltschmerz na een nieuwsbericht?

Vrij dom om op de man proberen te spelen, als je jezelf moet gaan tegenspreken om uit je beargumentatie te komen
pi_14111779
Kom nu trouwens niet aan met "Ik het het niet precies zo letterlijk gezegd en ik had het alleen maar over vrijheid van onderdrukking". Laten we nu niet over woorden gaan neuken en vertel me nou eens wat nou eigenlijk jouw reden is om wapenbezit te gedogen/ nuttige dingen die je met een wapen kan doen???

[Dit bericht is gewijzigd door RondFokker op 24-10-2003 18:27]

vrijdag 24 oktober 2003 @ 18:27:43 #32
45206 Pietverdriet
pi_14111795
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:24 schreef RondFokker het volgende:

[..]

Vrij dom om op de man proberen te spelen, als je jezelf moet gaan tegenspreken om uit je beargumentatie te komen

Got an Issue?
Here's a tissue!
pi_14111820
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Got an Issue?
Here's a tissue!

LOL das veel inhoud!
pi_14116064
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:35 schreef RondFokker het volgende:
Gewoon lekker schieten op blikjes, luciferdoosjes en andere leuke dingen.
Er zijn 35.000 mensenin Nederland lid van een schietvereniging, wil je weten wat voor 'nuttigs' er met wapens wordt gedaan, ga dan es kijken bij een schietvereniging en oordeel daarna.
pi_14116156
Werd idd een beetje een offtopic verhaal.. maarja zoals hierboven te lezen is is het gewoon voor de fun.. en niet om mensen af te maken..
pi_14122049
En....al naar Deutschland geweest, je laat toch wel ff weten wat je gekocht hebt? Ik hoor het vanavond wel, vanmiddag ben ik lekker aan het schieten op de buitenbaan

oja, voor mensen die lopen te zeuren over wapens, ik heb even een draadje voor jullie geopend, zodat jullie daar fijn kunnen praten over hoe gevaarlijk wapens wel niet zijn..

Alle sportschutters zijn idioten!!

Veel plezier daar, met z'n allen!

pi_14123881
misschien hebben ze in Kerkrade nog een paar wapens over...

http://www.nu.nl/news.jsp?n=223581&c=13

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')