ik ben op zoek naar een simpele handgun/buks om thuis te gaan oefenen met schieten, ik woon in Enschede, dus vlak bij de duitse grens en vroeg me dan ook af of er mensen zijn die bepaalde winkels aanraden die hier in de buurt liggen. Ik vraag dit omdat ik heb gehoord dat in Duitsland de aanschaf veel goedkoper is.
Alvast bedankt voor de info.
( En ja heb al gezocht maar kon echt nix vinden )
klinkt namelijk erg illegaal...
je mag niet in neerland een wapen hebben (alleen als je bij een schietclub zit), maar daaar zitten erg veel regels aan.
Ik heb wel es wat gekocht bij een wapenhandel vlak over de grens bij Enchede of Hengelo...ik heb het bonnetje nog ergens thuis, het was i.i.g. vlak over de grens, ik meen dat het plaatsje Gronau heet, maar weet dit niet zeker.
Waar ben trouwens je naar op zoek, iets serieus om bij een schietvereniging op kaartjes te schieten of gewoon een leuk 'plink' buksje?
Goede buksen moeten ze namelijk vaak bestellen....
En wist t inderdaad niet ... sorry
En btw een luchtbuks mag je gewoon hebben in nederland zolang je er op eigen terrein mee oefent.
Een schietvereniging is voor echte wapens.
Alleen als ze je bij de grens aanhouden moet je hem inleveren omdat je ze niet zomaar mag invoeren. Vanwege belasting enzo en vergunningen.
[Dit bericht is gewijzigd door swenshady op 22-10-2003 13:50]
En illegaal is het zeker weten, als je dat ding in je nek gedrukt krijgt schijt je 7 kleuren bagger.
Het apparaat heeft ook echt een semi-automatische werking dus bij elk schot herlaad hij de kamer.
quote:Nee hoor, als je ouder dan 18 bent, dan mag je gewoon luchtbuksen ed. hebben, maar niet van die pistolen die op echte wapens lijken.
Op woensdag 22 oktober 2003 13:43 schreef evanwasbeek het volgende:
geloof niet dat het hier thuis hoort
klinkt namelijk erg illegaal...je mag niet in neerland een wapen hebben (alleen als je bij een schietclub zit), maar daaar zitten erg veel regels aan.
Voor VUURwapens heb je i.d.d. een vergunning nodig.
quote:http://www.stelljes.de/
Op woensdag 22 oktober 2003 13:50 schreef Luizao het volgende:
En grenzland zegt me dus nix.. misschien nog een adres of site waarop ik kan kijken:P
Alsjeblieft, is postorder, dus komt gewoon aan de deur
Mijn ervaring is dat de buksen die hier in staan een stuk goedkoper zijn dan bij een nederlandse wapenwinkel
quote:Oei, ik zie net dat er niet veel van jou gading bij zal zitten, het is wel erg veel 'wedstrijdspul'
Op woensdag 22 oktober 2003 13:56 schreef Luizao het volgende:
Mijn dank is groot!
Ik zal dat adres in duitsland wel ff vanavond(?) posten...
Kurt-Schumacher-Platz 9
48599 Gronau
Tel.:0 25 62 / 54 91
Fax:0 25 62 / 22 07 6
oldenkottehunter@aol.com
Volgens mij ligt dit in de buurt van Enschede...bel ff voor de openingstijden, die waren wat kort geloof ik. (die lui spreken gewoon nederlands hoor...)
Veel plezier!!
Vorige week nog met een vriend wat vuurwerk opgehaald uit Duitsland maar op de heenweg zagen we al dat ze bij een grensovergang stonden te controleren.
Op de terugweg uiteraard maar een andere weg genomen...
quote:itt vuurwerk zijn luchtbuksen in nederland gewoon legaal..dus zolang je geen zwart balletjespistool/pepperspray/anderleukspeelgoed haalt, is het geen probleem.
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:18 schreef Zwansen het volgende:
Zal maar oppassen dat je bij de grens niet aangehouden wordt...Vorige week nog met een vriend wat vuurwerk opgehaald uit Duitsland maar op de heenweg zagen we al dat ze bij een grensovergang stonden te controleren.
Op de terugweg uiteraard maar een andere weg genomen...
Ik ken wel een zaakje voor je in Rotterdam, maar ik zou niet weten wat de prijzen zijn. Overigens hebben ze er ook coole (kruis)bogen en zwaarden en (leger)messen.
Leuke tentje!!
quote:Jagen! lekker wild eten
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:35 schreef RondFokker het volgende:
En wat voor nuttige dingen kunnen we allemaal doen met die wapens???
quote:Niks nuttigs dus!
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Jagen! lekker wild eten
quote:Zelfmoord plegen gaat ook, de enige echt morele keuze als milieubewust mens.
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:48 schreef RondFokker het volgende:[..]
Niks nuttigs dus!
quote:Ach face it, van wapens komen alleen maar slechte dingen.
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:00 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Zelfmoord plegen gaat ook, de enige echt morele keuze als milieubewust mens.
quote:Ja, dingen zoals vrijheid van onderdrukking...
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:04 schreef RondFokker het volgende:[..]
Ach face it, van wapens komen alleen maar slechte dingen.
quote:Dadelijk vertel je me nog dat vermoorden van mensen onder vrijheid van meningsuiten valt....
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Ja, dingen zoals vrijheid van onderdrukking...
quote:Laat me raden, je bent een 14 jarig meisje dat vegetaries is, zwarte kleertjes (een beetje punkig) draagt en Bregje heet, en met een gooise Erw spreekt.
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:09 schreef RondFokker het volgende:[..]
Dadelijk vertel je me nog dat vermoorden van mensen onder vrijheid van meningsuiten valt....
quote:Niet echt. Ben geheel geen punk of alto en ik hoor bij geen één specifieke groep (ook nooit gehoord). Ik ben 24 jarige man, maar erger me aan mensen die menen dat wapenbezit onder vrijheid van meningsuiten hoort. Je moet toch ergens de grens leggen aan vrijheids van meningsuiten. Ik bedoel als ik persoon X doodschiet en ik zeg; ik wilde even duidelijk uitdrukken dat ik persoon X niet kan uitstaan, dan is dat toch ook een vorm van meningsuiten....
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Laat me raden, je bent een 14 jarig meisje dat vegetaries is, zwarte kleertjes (een beetje punkig) draagt en Bregje heet, en met een gooise Erw spreekt.
quote:Heb ik gezegt dat dit het geval was, meid?
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:17 schreef RondFokker het volgende:[..]
Niet echt. Ben geheel geen punk of alto en ik hoor bij geen één specifieke groep (ook nooit gehoord). Ik ben 24 jarige man, maar erger me aan mensen die menen dat wapenbezit onder vrijheid van meningsuiten hoort. Je moet toch ergens de grens leggen aan vrijheids van meningsuiten. Ik bedoel als ik persoon X doodschiet en ik zeg; ik wilde even duidelijk uitdrukken dat ik persoon X niet kan uitstaan, dan is dat toch ook een vorm van meningsuiten....
quote:Vrij dom om op de man proberen te spelen, als je jezelf moet gaan tegenspreken om uit je beargumentatie te komen
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Heb ik gezegt dat dit het geval was, meid?
Gevalletje weltschmerz na een nieuwsbericht?
[Dit bericht is gewijzigd door RondFokker op 24-10-2003 18:27]
quote:Got an Issue?
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:24 schreef RondFokker het volgende:[..]
Vrij dom om op de man proberen te spelen, als je jezelf moet gaan tegenspreken om uit je beargumentatie te komen
quote:LOL das veel inhoud!
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Got an Issue?
Here's a tissue!
quote:Gewoon lekker schieten op blikjes, luciferdoosjes en andere leuke dingen.
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:35 schreef RondFokker het volgende:
En wat voor nuttige dingen kunnen we allemaal doen met die wapens???
oja, voor mensen die lopen te zeuren over wapens, ik heb even een draadje voor jullie geopend, zodat jullie daar fijn kunnen praten over hoe gevaarlijk wapens wel niet zijn..
Alle sportschutters zijn idioten!!
Veel plezier daar, met z'n allen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |