Ik ben niet in staat om er iets van te downloaden dus laat me even weten (desnoods door even de klanken hieronder neer te pennen) hoe het zo'n beetje klinkt en of het kwaliteit is.
hun site: http://www.geocities.com/oceansizeonline/
Niet toevallig dezelfde?
quote:Ik voeg er nog Faith no more aan toe!
Ik geloof dat iemand ooit maar een keer eerder de naam Oceansize op FOK! heeft laten vallen. Dat is niet erg want Oceansize verdient een eigen topic.
Op basis van wat KaZaA downloads kan ik zeggen dat dit toch wel een leuke band is. Oceansize komt uit Manchester maar lijkt niet op beroemde plaatsgenomen als Stone Roses, Oasis, The Smiths of een andere Britse band. Het klinkt eigenlijk best amerikaans.
Het doet me aan een hoop andere bands denken maar het lijkt toch nergens op. Dus ik gooi maar wat namen die in me opkomen: Cave In, Foo Fighters, Jeff Buckley, Eleven Pictures, Alice in Chains.Nieuwsgierig? http://www.beggars.com/banquet/index.htm?../artists/oceansize/index.htm&0
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 21-10-2003 19:12]
Tsja de band van het jaar dan zou ik zeggen zoals Cave-In in 2000 en 30 seconds from mars in 2002.
Dus ik voorspel deze band net zo'n vergetelheid als die 2 groepen die net als Oceansize superalbums uitbrachten.
tenzij...
Jullie Wakker worden $%#^^#@! Leg die linkin park, Incubus en evanescence weg en luister na echte hedendaagse alternatieve intelligente en inventieve muziek de die zich de terechte opvolgers van supergroepen Jane's addiction. Faith No More en ja Tool. mogen noemen.
Met wijlen rechtse Bosboom te spreken!: dat wilde ik nog even kwijt voordat ik een ongeluk bega!
Kopen die Platen!
zelfs OOr is het met me eens klojo's
Op Pinkpop 1992 wilde een kameraad(uit landgraaf) na het optreden van Rowen Heze al weer na huis. Toen men hem vroeg of ie die nieuwe band uit Amerika niet wilde zien die op het punt stond om door te breken zei hij:" euver welke bend has ze ut?"(Over welke band heb je het?) Over Pearl jam Zeiden wij. Hij repliceerde"Purl jem!? Di Kots! Ich han hu al een bijtere bend oet America gesie!, ik gon noa heem, ich kom wal truck als de Kult optreet"(Pearl Jam? die ellendige Rotband! Ik heb vandaag al betere bands uit Amerika gezien. Ik ga naar huis, ik wel terug als The Cult optreedt"
De rest is geschiedenis!
Dus de lamballen alternativo's die gisteren in Tivoli de Helling Oceansize gemist hebben raad ik aan om als de wieteweerga vanavond naar Amsterdam aftereizen en voor 10 euro of zo, een nu al legendarisch concert te gaan bjiwonen.
Volg het voorbeeld van Maestro en Toffe_ellende!
P.s. niet te dicht bij de zanger gaan staan, hij schijnt een beetje ziekjes te zijn! dus misschien gaat dat concert wel helemaal niet door! haha
quote:Waar was ik toen jij op Pinkpop in 1992 was?!
Op woensdag 17 december 2003 11:48 schreef Zwartadder het volgende:
Een anekdote die licht geromantiseerd is:Op Pinkpop 1992 wilde een kameraad(uit landgraaf) na het optreden van Rowen Heze al weer na huis. Toen men hem vroeg of ie die nieuwe band uit Amerika niet wilde zien die op het punt stond om door te breken zei hij:" euver welke bend has ze ut?"(Over welke band heb je het?) Over Pearl jam Zeiden wij. Hij repliceerde"Purl jem!? Di Kots! Ich han hu al een bijtere bend oet America gesie!, ik gon noa heem, ich kom wal truck als de Kult optreet"(Pearl Jam? die ellendige Rotband! Ik heb vandaag al betere bands uit Amerika gezien. Ik ga naar huis, ik wel terug als The Cult optreedt"
De rest is geschiedenis!
Dus de lamballen alternativo's die gisteren in Tivoli de Helling Oceansize gemist hebben raad ik aan om als de wieteweerga vanavond naar Amsterdam aftereizen en voor 10 euro of zo, een nu al legendarisch concert te gaan bjiwonen.
Volg het voorbeeld van Maestro en Toffe_ellende!
P.s. niet te dicht bij de zanger gaan staan, hij schijnt een beetje ziekjes te zijn! dus misschien gaat dat concert wel helemaal niet door! haha
quote:Ik stond in ieder geval vooraan bij 2 Unlimited
Op woensdag 17 december 2003 12:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Waar was ik toen jij op Pinkpop in 1992 was?!
quote:Ik zei toch dat geromantiseerd ellendige Dikkop(niet schrappen moderateur, zo spreken wij limburgers elkaar gewoon aan) Moet je geen stukjes voor de LIMBURGER gaan schrijven over Noord-limburgs zaklopen in Leveroy, Oud-limburg koekzappen in Einighausen of das ersten Schlagerfestival in Kerkrade voor niet-gehandicapten.
Op woensdag 17 december 2003 12:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Waar was ik toen jij op Pinkpop in 1992 was?!
en
OK OK ik geef toe dat ik toen met mijn LEGO speelde en dat ik buiten door het raam EVEN FLOW, JEREMY e.d. moest aanhoren zonder dat ik wist wat dat was
En tegen die andere:
Wat geen tijd???? Zet je vriendin/ vriend/computer voor een dag aan de kant en ga naar het concert. Maak je het morgen gewoon weer goed met een T-Shirt van Oceansize (15 EURO zeer goedkoop)
quote:o
Op woensdag 17 december 2003 14:20 schreef Zwartadder het volgende:[..]
Ik zei toch dat geromantiseerd ellendige Dikkop(niet schrappen moderateur, zo spreken wij limburgers elkaar gewoon aan) Moet je geen stukjes voor de LIMBURGER gaan schrijven over Noord-limburgs zaklopen in Leveroy, Oud-limburg koekzappen in Einighausen of das ersten Schlagerfestival in Kerkrade voor niet-gehandicapten.
en
OK OK ik geef toe dat ik toen met mijn LEGO speelde en dat ik buiten door het raam EVEN FLOW, JEREMY e.d. moest aanhoren zonder dat ik wist wat dat was
En tegen die andere:
Wat geen tijd???? Zet je vriendin/ vriend/computer voor een dag aan de kant en ga naar het concert. Maak je het morgen gewoon weer goed met een T-Shirt van Oceansize (15 EURO zeer goedkoop)
quote:helemaal mee eens
Op donderdag 18 december 2003 10:00 schreef Maestrov het volgende:
Topconcert gisteren!
quote:Had je toch beter in de Melkweg kunnen zijn! Volledige CD is wel de revue gepasseerd.
Op maandag 22 december 2003 09:55 schreef Meadowmeal het volgende:
...drie kwartier...
quote:
Op maandag 22 december 2003 10:41 schreef Maestrov het volgende:[..]
Had je toch beter in de Melkweg kunnen zijn! Volledige CD is wel de revue gepasseerd.
quote:Laat ik het erop houden dat de sfeer intiem was. De bekendheid is denk ik nog te laag. Heb wel een vermoeden dat dit een van de laatste mogelijkheden was om deze band in een kleine setting te zien.
Op maandag 22 december 2003 11:17 schreef Meadowmeal het volgende:[..]
Ik was er graag bijgeweest (mij werd zelfs een bezoekje backstage in het vooruitzicht gesteld *LOL*) maar ik kon helaas niet. Was het een beetje druk?
quote:Ik neem niet aan dat de band zich door een slechts halfvolle zaal van de wijs heeft laten brengen (het concert was ook pas erg laat gepland, vandaar ook dat ik niet meer kon). Ze vertelden overigens dat ze in eigen land ook in zalen van het formaat De Helling (een paar honderd man, pardon: mens publiek) spelen. Maar als het publiek het laaiende enthousiasme van de pers overneemt dan staan ze volgende keer in Paradiso of het 'echte' Tivoli, maar dat vind ik nog klein genoeg hoor
Op maandag 22 december 2003 11:19 schreef Maestrov het volgende:[..]
Laat ik het erop houden dat de sfeer intiem was. De bekendheid is denk ik nog te laag. Heb wel een vermoeden dat dit een van de laatste mogelijkheden was om deze band in een kleine setting te zien.
Verder kan ik jullie aanraden jaarlid van de melkweg te worden. Voor een luttele 12 euro heb je een optreden of 20 per jaar gratis (mits je altijd komt). Dit jaar ook al Tanzwut en The Donna's gratis gezien en ooit Danko Jones hiermee ontdekt.
quote:Ik ben benieuwd, maar je zult vast niet teleurgesteld worden!
Op maandag 22 december 2003 21:01 schreef Tackleberry het volgende:
Kreeg Effloresce vandaag onder m'n neus geschoven... Eerste drie tracks klonken veelbelovend... Deze week ga ik hem verder testen...
quote:Tijdens het concert noemden ze een aantal nummers als singles. Is daar uberhaupt iets mee gebeurt (in UK ofzo)?
Op dinsdag 23 december 2003 12:51 schreef Meadowmeal het volgende:[..]
Ik ben benieuwd, maar je zult vast niet teleurgesteld worden!
Catalyst komt trouwens binnenkort op single uit en de video staat inmiddels op de website www.sizeofanocean.com
quote:Voor mij is het een compromies tussen Live, Incubes en Muse. Alledrie vind ik niks. Maar grappig dat iedereen er iets anders uit haalt. We zijn het er wel over eens dat het niet helemaal origineel is.
Op woensdag 24 december 2003 17:09 schreef Meadowmeal het volgende:
Voor mij is het de ideale middenweg tussen Elbow, Mogwai en Tool
quote:Live?
Op woensdag 24 december 2003 19:18 schreef Z het volgende:[..]
Voor mij is het een compromies tussen Live, Incubes en Muse. Alledrie vind ik niks. Maar grappig dat iedereen er iets anders uit haalt. We zijn het er wel over eens dat het niet helemaal origineel is.
quote:wie dat soort onzin roept, heeft duidelijk nog niet zoveel muziek gehoord in zijn leven.
Op woensdag 24 december 2003 19:18 schreef Z het volgende:[..]
Voor mij is het een compromies tussen Live, Incubes en Muse.
quote:LOL, namedroppen gaat sowieso altijd mank.
Op maandag 29 december 2003 09:44 schreef Stinkvis het volgende:[..]
wie dat soort onzin roept, heeft duidelijk nog niet zoveel muziek gehoord in zijn leven.
quote:Incubus en Muse vind ik niet eens zo slecht gegokt
Op maandag 29 december 2003 09:44 schreef Stinkvis het volgende:[..]
wie dat soort onzin roept, heeft duidelijk nog niet zoveel muziek gehoord in zijn leven.
enfin
"One day all this could be yours" is dus de eerste track die in Nederland frequent te beluisteren is.
En morgen gewoon effe die plaat gaan kopen. 17 euro(bij plaatboef en plato in Utrecht) meer dan 70 minuten muziek
quote:Waarom in vredesnaam ODATCBY terwijl volgende maand Catalyst op single uitkomt? Ze willen zeker eerst de achterstand inlopen, dus dan krijgen we hier straks eerst nog Remember Where You Are en vandezomer ergens pas Catalyst. Mij best
Op donderdag 22 januari 2004 18:03 schreef Zwartadder het volgende:
Yeah. Oceansize nu ook in Outlaw 41 op KinkFM. Het begint te lopen! Helaas beseft de rest van alternatief nederland dat pas over een jaar of twee, aan het aantal reacties te zien hier. Terwijl de band gewoon de potentie van Fiath no more en Tool heeft.enfin
"One day all this could be yours" is dus de eerste track die in Nederland frequent te beluisteren is.En morgen gewoon effe die plaat gaan kopen. 17 euro(bij plaatboef en plato in Utrecht) meer dan 70 minuten muziek
Geen idee eigenlijk. Gisteren niet volgens mij, de nummers kwamen me allemaal wel bekend voor van het album. Maar ik heb sowieso moeite om al die titels te onthouden en dan ook nog eens welk nummer erbij hoort.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 12:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
spelen ze 'breed siamese' of 'relapse' ook wel eens live?
Ik vond ze op Breda Barst beter overkomen. Het geluid in de Golf/Grolsch begon ook een beetje tam, waardoor de kracht van de band wat verloren ging. Halverwege werd dat ruimschoots goed gemaakt, ik heb in ieder geval genoten. Het optreden is na te luisteren op 3voor12.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:13 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Wat vonden de mensen eigenlijk van Oceansize op Lowlands.
Eens kijken of ik van mijn schamele postbodesalariering zo'n EP-je kan veroorloven, maar beter nog kan ik wachten tot ze een vol-album uitbrengen, dat isw el zo voordelig! dus nog effe wachten toffe aardpeerquote:Op maandag 28 februari 2005 14:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Sgop. Is ie eigenlijk al uit? Ik roep Schuldige_Omstander even op om em te kopen. Jah? Bedankt!
Deze week heb ik bij de speciaalzaak Efflorence en de Music for nurses EP gehaald en de nieuwe CD staat natuurlijk in de bestelling. Ook nog een album van Dredg, misschien wel de moeite waard om te checken voor mensen die Oceansize goed vinden.quote:"Everyone Into Position" (Beggars Banquet)
I fell out of love with The Rock a while back. Not the wrestler-turned-actor, you understand, the musical format. I gave up on it when the meatheads took over the asylum – wave after wave of comedy nu-metal beards and identical sounds, bland punk rock and Britrock stragglers. Oceansize’s new album is the first new album that I would classify as ‘rock’ that I’ve really approved of in a while. It’s bigger and wider in scope than most rock acts out there at the moment though – Kaiser Chiefs this ain’t. Then again, Mogwai this also ain’t. Certainly, Music For A Nurse has a fair wash of almost My Bloody Valentine-ish guitars, and the average track length is closer to six minutes than five, but this is accessible, hook-y stuff.
The opening three tracks all purvey something of the brooding basslines that thread throughout the record, and Mike Vennart’s almost Cornell-esque vocals. Soundgarden’s swirling, dreamy passages drop sharply into something approaching the crunching rhythms that James Hetfield would be proud of, and it’s as well to bring up bands of that stature now: they’re not known for making a minimal noise. Oceansize are the probably the most aptly-named band since Queen – they sound absolutely huge. I mean, vast. Probably something to do with that is the production team involving past collaborators with Doves and Coldplay. Not as populist as either, nevertheless the bold sense of scale evident in these bands will out, especially in the monolithic final pairing of You Can’t Keep A Bad Man Down and Ornament/The Last Wrongs.
The band describe the final three tracks (including the previous, Mine Host) as a “church suite”. There’s organ in there, at least. Mine Host progresses as a slow-burner, but is actually the shortest track on here at 4:10. The real gems lie in the bombastic You Can’t Keep... and the dramatic, choral closer. There’s a pleasingly abrupt stop in the former, which heralds the second part of the song, an almost angelic interlude before the world appears to crash down around your ears in a hail of guitars and drum rolls.
Ornament/The Last Wrongs is another builder, again with the abrupt shifts from gentle, soothing niceties to beefy, jarringly overdriven breaks. It all falls into context when the main vocals come in. I hate to compare it to Beethoven’s 9th, but like that semi-mythical moment you don’t really expect choral vocals to come in at this point, and it brings the track together for another build. The church suite ends as it started, on fading ecclesiastical organs.
It’s never as seemingly free-form as, say, Mogwai, but there’s an admirable restraint all the same: where they could have gone completely overboard, the song is still the central focus. There’s an intangible sense of grandeur throughout that many bands fail to achieve, a fairy-dust sprinkling of epic-ness, if you will. They certainly have ideas big enough, and its not always a comfortable, easy listen. So more power to them: the world has been lacking since Pink Floyd went their separate ways... 8/10
Ik heb het nieuwe album binnen en het klinkt toch weer erg oké.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Is verslaafd aan het nieuwe album
heb ik precies hetzelfde, de dynamiek is gewoon weg...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:14 schreef CvB het volgende:
Kvind het nieuwe album toch een beetje tegenvallen, vooral na de geweldige EP. Ik mis vooral die contrasten tussen het wat ruigere en zachte werk zoals ze in hun eerdere werk lieten zien.
hehe, anders ook zo zielig dat er niemand reageert op een reviewquote:Op zondag 2 oktober 2005 13:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
CD: Oceansize - Everyone Into Position
Je valt in herhaling Etter
waar komen ze? en bang niet meer in rotown want daar zijn ze nu te groot voorquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 06:04 schreef ErikT het volgende:
Eind oktober in NL.
* ErikT gaat in Den Bosch naar het concert.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:53 schreef _Etter_ het volgende:
waar komen ze? en bang niet meer in rotown want daar zijn ze nu te groot voor
Ik denk dat ik wel in de W2 te vinden ben.quote:Op maandag 19 september 2005 12:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
In oktober komen ze voor drie optredens naar Nederland:
27th Thursday W2 Den Bosch Holland
29th Saturday LVC Leiden Holland
30th Sunday Paradiso Amsterdam Holland
Het gaat hartstikke goed met Oceansize, ze hebben net een nieuw album. Wat maakt het nou uit dat ze nooit op de MTV Awards zullen staan, dat spreekt toch alleen maar in hun voordeel? 16 jarige scholieren met Korn en Nirvana t-shirts op een concert hoeft van mij echt niet hoor.quote:Op zondag 9 oktober 2005 00:30 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
fuck wat is dat album goed, ik zeg het nog maar eens. Maar als dit in 1995 was uitgebracht waren ze groot geworden!! Niet dat ze nu niet meer origineel zijn. Maar de generatie die opgroeide met geestverwanten als de Smashing Pumpkins, Tool en Nine Inch Nails zijn een stelletje lamlendige geworden. De huidige generatie tieners acht helemaal niet meer in staat dit te begrijpen (waarom is Linkin Park, the rasmus, Nicklelback enz anders nu populair ???))
neen het wordt niks meer met Oceansize.
Toch vond ik niet alle nieuwe nummers live even overtuigend. Het spul dat ze van het debuutalbum speelden stak er, naar mijn mening, met kop en schouders bovenuit.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:38 schreef ErikT het volgende:
Gisteren concert in de W2 in Den Bosch.
T was echt knetter![]()
Het gaat goed en inderdaad op de MTV-wards hoeven ze ook niet te verschijnen dat zei ik ook niet, laat ze maar een status als Toolof NIN krijgen , maar ik zie het niet zo gauw gebeuren.quote:Op zondag 9 oktober 2005 10:01 schreef ErikT het volgende:
[..]
Het gaat hartstikke goed met Oceansize, ze hebben net een nieuw album. Wat maakt het nou uit dat ze nooit op de MTV Awards zullen staan, dat spreekt toch alleen maar in hun voordeel? 16 jarige scholieren met Korn en Nirvana t-shirts op een concert hoeft van mij echt niet hoor.
Misschien zijn Tool, Nine Inch Nails en Oceansize gewoon een beetje te lastig en te weinig poppy voor de TMF generatie.
Dat vond ik ook, maar ik vind Effloresce ook beter.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:12 schreef Ascaroth het volgende:
[..]
Toch vond ik niet alle nieuwe nummers live even overtuigend. Het spul dat ze van het debuutalbum speelden stak er, naar mijn mening, met kop en schouders bovenuit.
Het was wel een erg fijn optreden, daar niet van. Laatste nummer was ook erg oké.
Goed! Erg Goed!quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:13 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Wat vonden de mensen eigenlijk van Oceansize op Lowlands.
Had het topic niet eerder gezien.. vandaarquote:Op dinsdag 6 december 2005 21:29 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
^^^
leuk nog zo'n reactie van een concert van 1,5 jaar terug
Bron.quote:sun / feb 19
CONCERT: OCEANSIZE
doors 21.00 - 23.00 / start 22.00 / ¤ 8 + mk / main hall
Godver, dan zit ik net in Oostenrijk. Iemand enig idee hoe duur een treinkaartje Gronigen-Oostenrijk is?quote:
De tourdata op de officiële website zijn nogal gedateerd.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:26 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Godver, dan zit ik net in Oostenrijk. Iemand enig idee hoe duur een treinkaartje Gronigen-Oostenrijk is?![]()
Of iemand enig idee waar ze nog meer optreden binnenkort? Wil ze graag zien. Eindelijk weer eens leuke, "vernieuwende" band
Idd dat met die bassist.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 10:26 schreef fretclick het volgende:
iemand een idee waarom het concert is afgelast in utrecht? op de site staat namelijk niks. ook is er naar mijn weten nog geen nieuwe datum bekend.
*offtopic* heb je al wat meer info over die dame erik? het is inderdaad een erg mooie vrouw
Ik vind ze nu allebei even goed, misschien Everyone into Position wat beter.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:13 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dat vond ik ook, maar ik vind Effloresce ook beter.
T is maar een tientje. En ze zijn echt goed live. En t is in de Helling. Wat wil een mens nou nog meer?quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:02 schreef _Etter_ het volgende:
heb eindelijk cd nummer 2 gekocht... en damm het is toch wel een vette cd! jammer alleen dat ik al zoveel concerten binnenkort heb anders was ik wel naar ze toe gegaan..
ik heb ze al gezien in Rotown en dat was idd erg vet!quote:Op maandag 17 april 2006 14:24 schreef ErikT het volgende:
[..]
T is maar een tientje. En ze zijn echt goed live. En t is in de Helling. Wat wil een mens nou nog meer?
Dus ik zie je daar.quote:Op maandag 17 april 2006 16:35 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
ik heb ze al gezien in Rotown en dat was idd erg vet!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |