abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14036167
Wie kent dit nieuwe(?) Groepje uit Manchester? Is het goed?
Ik las op Sum.nl dat het een soort britse Tool of Godmachine schijnt te zijn. Ze hebben een nieuwe album uit op het Beggars Banquet-label(altijd goed) dat Effloresce heet

Ik ben niet in staat om er iets van te downloaden dus laat me even weten (desnoods door even de klanken hieronder neer te pennen) hoe het zo'n beetje klinkt en of het kwaliteit is.

Bestaat voor meer dan 67%
pi_14036234
Zo heet ook een band van een kennis van me.

hun site: http://www.geocities.com/oceansizeonline/

Niet toevallig dezelfde?

pi_14036790
Zwartadder! verduivelde hanenwurger!
quote:
Ik geloof dat iemand ooit maar een keer eerder de naam Oceansize op FOK! heeft laten vallen. Dat is niet erg want Oceansize verdient een eigen topic.

Op basis van wat KaZaA downloads kan ik zeggen dat dit toch wel een leuke band is. Oceansize komt uit Manchester maar lijkt niet op beroemde plaatsgenomen als Stone Roses, Oasis, The Smiths of een andere Britse band. Het klinkt eigenlijk best amerikaans.
Het doet me aan een hoop andere bands denken maar het lijkt toch nergens op. Dus ik gooi maar wat namen die in me opkomen: Cave In, Foo Fighters, Jeff Buckley, Eleven Pictures, Alice in Chains.

Nieuwsgierig? http://www.beggars.com/banquet/index.htm?../artists/oceansize/index.htm&0

Ik voeg er nog Faith no more aan toe!

[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 21-10-2003 19:12]

pi_14041497
had er al om gevraagd bij de platenzaak maar die had hem net verkocht... volgende keer luisteren dus...
pi_14612694
Gloeiende Godver. ik heb het album inmiddels! 12 nummers 75 minuten!
verdomd goeie muziek

Tsja de band van het jaar dan zou ik zeggen zoals Cave-In in 2000 en 30 seconds from mars in 2002.
Dus ik voorspel deze band net zo'n vergetelheid als die 2 groepen die net als Oceansize superalbums uitbrachten.

tenzij...
Jullie Wakker worden $%#^^#@! Leg die linkin park, Incubus en evanescence weg en luister na echte hedendaagse alternatieve intelligente en inventieve muziek de die zich de terechte opvolgers van supergroepen Jane's addiction. Faith No More en ja Tool. mogen noemen.

Met wijlen rechtse Bosboom te spreken!: dat wilde ik nog even kwijt voordat ik een ongeluk bega!
Kopen die Platen!

zelfs OOr is het met me eens klojo's

pi_14795989
Hee zwartjoekel, ze staan in het voorprogramma van het onbekende Aereogramme op 16 december.
pi_15120377
..en 17 december in Melkweg in A'Dam... het wil overigens nog niet echt doordringen...
pi_15475155
De mensen die gisteren niet in Tivoli (helling) aanwezig waren, hebben iets gemist. Vandaag is er nog een kans om de band in Melkweg te zien. Veel plezier alvast.
pi_15476054
Maestrov is er vanavond!
Black out the windows, it's party time!
pi_15478257
Een anekdote die licht geromantiseerd is:

Op Pinkpop 1992 wilde een kameraad(uit landgraaf) na het optreden van Rowen Heze al weer na huis. Toen men hem vroeg of ie die nieuwe band uit Amerika niet wilde zien die op het punt stond om door te breken zei hij:" euver welke bend has ze ut?"(Over welke band heb je het?) Over Pearl jam Zeiden wij. Hij repliceerde"Purl jem!? Di Kots! Ich han hu al een bijtere bend oet America gesie!, ik gon noa heem, ich kom wal truck als de Kult optreet"(Pearl Jam? die ellendige Rotband! Ik heb vandaag al betere bands uit Amerika gezien. Ik ga naar huis, ik wel terug als The Cult optreedt"

De rest is geschiedenis!

Dus de lamballen alternativo's die gisteren in Tivoli de Helling Oceansize gemist hebben raad ik aan om als de wieteweerga vanavond naar Amsterdam aftereizen en voor 10 euro of zo, een nu al legendarisch concert te gaan bjiwonen.

Volg het voorbeeld van Maestro en Toffe_ellende!

P.s. niet te dicht bij de zanger gaan staan, hij schijnt een beetje ziekjes te zijn! dus misschien gaat dat concert wel helemaal niet door! haha

woensdag 17 december 2003 @ 12:30:45 #11
51317 OLP_Moose
de eclectische eland
pi_15479328
Voor jaarleden van de Melkweg is het concert vanavond nog gratis ook. Maar ook al was het dat niet, je mag het gewoon niet missen. Het is dat Amsterdam zo ver is en ik eigenlijk moet trainen, anders was ik zeker weer gegaan.
Happiness... is not a fish that you can catch
pi_15479876
quote:
Op woensdag 17 december 2003 11:48 schreef Zwartadder het volgende:
Een anekdote die licht geromantiseerd is:

Op Pinkpop 1992 wilde een kameraad(uit landgraaf) na het optreden van Rowen Heze al weer na huis. Toen men hem vroeg of ie die nieuwe band uit Amerika niet wilde zien die op het punt stond om door te breken zei hij:" euver welke bend has ze ut?"(Over welke band heb je het?) Over Pearl jam Zeiden wij. Hij repliceerde"Purl jem!? Di Kots! Ich han hu al een bijtere bend oet America gesie!, ik gon noa heem, ich kom wal truck als de Kult optreet"(Pearl Jam? die ellendige Rotband! Ik heb vandaag al betere bands uit Amerika gezien. Ik ga naar huis, ik wel terug als The Cult optreedt"

De rest is geschiedenis!

Dus de lamballen alternativo's die gisteren in Tivoli de Helling Oceansize gemist hebben raad ik aan om als de wieteweerga vanavond naar Amsterdam aftereizen en voor 10 euro of zo, een nu al legendarisch concert te gaan bjiwonen.

Volg het voorbeeld van Maestro en Toffe_ellende!

P.s. niet te dicht bij de zanger gaan staan, hij schijnt een beetje ziekjes te zijn! dus misschien gaat dat concert wel helemaal niet door! haha

Waar was ik toen jij op Pinkpop in 1992 was?!
  woensdag 17 december 2003 @ 13:46:30 #13
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_15481619
leuke plaat maar heb geen tijd voor een optreden
pi_15482107
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik stond in ieder geval vooraan bij 2 Unlimited
pi_15482550
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik zei toch dat geromantiseerd ellendige Dikkop(niet schrappen moderateur, zo spreken wij limburgers elkaar gewoon aan) Moet je geen stukjes voor de LIMBURGER gaan schrijven over Noord-limburgs zaklopen in Leveroy, Oud-limburg koekzappen in Einighausen of das ersten Schlagerfestival in Kerkrade voor niet-gehandicapten.

en

OK OK ik geef toe dat ik toen met mijn LEGO speelde en dat ik buiten door het raam EVEN FLOW, JEREMY e.d. moest aanhoren zonder dat ik wist wat dat was

En tegen die andere:

Wat geen tijd???? Zet je vriendin/ vriend/computer voor een dag aan de kant en ga naar het concert. Maak je het morgen gewoon weer goed met een T-Shirt van Oceansize (15 EURO zeer goedkoop)

pi_15482610
Mijn God, wat is dit een goede Band. Ik kan de boel in dit ICT-centrum gewoon niet drooghouden (van ontroering he)
pi_15487098
quote:
Op woensdag 17 december 2003 14:20 schreef Zwartadder het volgende:

[..]

Ik zei toch dat geromantiseerd ellendige Dikkop(niet schrappen moderateur, zo spreken wij limburgers elkaar gewoon aan) Moet je geen stukjes voor de LIMBURGER gaan schrijven over Noord-limburgs zaklopen in Leveroy, Oud-limburg koekzappen in Einighausen of das ersten Schlagerfestival in Kerkrade voor niet-gehandicapten.

en

OK OK ik geef toe dat ik toen met mijn LEGO speelde en dat ik buiten door het raam EVEN FLOW, JEREMY e.d. moest aanhoren zonder dat ik wist wat dat was

En tegen die andere:

Wat geen tijd???? Zet je vriendin/ vriend/computer voor een dag aan de kant en ga naar het concert. Maak je het morgen gewoon weer goed met een T-Shirt van Oceansize (15 EURO zeer goedkoop)

o
pi_15505406
Topconcert gisteren!
pi_15509147
quote:
Op donderdag 18 december 2003 10:00 schreef Maestrov het volgende:
Topconcert gisteren!
helemaal mee eens
  donderdag 18 december 2003 @ 14:45:19 #20
51317 OLP_Moose
de eclectische eland
pi_15513566
Jammer dat ik er gister niet bij kon zijn, maar de volgende keer dat ze weer in Nederland zijn ben ik weer van de partij. De cd is behoorlijk verslavend trouwens, heb hem al de hele dag op repeat staan en ben hem nog niet zat.
  maandag 22 december 2003 @ 09:55:54 #21
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_15602447
Laat ik eerst even de Oceansize-primeur op dit forum opeisen
Maar ter zake (al kom ik er een beetje laat mee): Oceansize in De Helling was großartig! Vijf nummers in drie kwartier; qua beleving het meest vergelijkbaar met een Mogwai-concert. Ze begonnen met Catalyst, toen One day... toen Massive Bereavement en daarna ben ik het even vergeten... Aardige jongens trouwens, voor het eerst op buitenlandse tournee en stomverbaasd dat mensen in Duitsland en Nederland hun muziek, ja zelfs hun teksten kenden! Ik heb ze na afloop even ge, maar dat ging natuurlijk weer vooral over de Nederlandse rookwaren...
pi_15603173
quote:
Op maandag 22 december 2003 09:55 schreef Meadowmeal het volgende:
...drie kwartier...
Had je toch beter in de Melkweg kunnen zijn! Volledige CD is wel de revue gepasseerd.
  maandag 22 december 2003 @ 11:17:18 #23
65107 Meadowmeal
pi_15603817
quote:
Op maandag 22 december 2003 10:41 schreef Maestrov het volgende:

[..]

Had je toch beter in de Melkweg kunnen zijn! Volledige CD is wel de revue gepasseerd.

Ik was er graag bijgeweest (mij werd zelfs een bezoekje backstage in het vooruitzicht gesteld *LOL*) maar ik kon helaas niet. Was het een beetje druk?
pi_15603874
quote:
Op maandag 22 december 2003 11:17 schreef Meadowmeal het volgende:

[..]

Ik was er graag bijgeweest (mij werd zelfs een bezoekje backstage in het vooruitzicht gesteld *LOL*) maar ik kon helaas niet. Was het een beetje druk?

Laat ik het erop houden dat de sfeer intiem was. De bekendheid is denk ik nog te laag. Heb wel een vermoeden dat dit een van de laatste mogelijkheden was om deze band in een kleine setting te zien.
  maandag 22 december 2003 @ 11:27:37 #25
65107 Meadowmeal
pi_15604044
quote:
Op maandag 22 december 2003 11:19 schreef Maestrov het volgende:

[..]

Laat ik het erop houden dat de sfeer intiem was. De bekendheid is denk ik nog te laag. Heb wel een vermoeden dat dit een van de laatste mogelijkheden was om deze band in een kleine setting te zien.

Ik neem niet aan dat de band zich door een slechts halfvolle zaal van de wijs heeft laten brengen (het concert was ook pas erg laat gepland, vandaar ook dat ik niet meer kon). Ze vertelden overigens dat ze in eigen land ook in zalen van het formaat De Helling (een paar honderd man, pardon: mens publiek) spelen. Maar als het publiek het laaiende enthousiasme van de pers overneemt dan staan ze volgende keer in Paradiso of het 'echte' Tivoli, maar dat vind ik nog klein genoeg hoor Zo groot als pak weg Coldplay of Radiohead zullen ze toch niet worden. Ik denk dat je eerder moet denken aan een Elbow- of Mogwai-achtige status.
  maandag 22 december 2003 @ 12:22:55 #26
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_15605493
Ha ik was er in de melkweg bij.
Ik had uiteraard nog nooit van de band gehoord want ik behoor niet tot de alternatieve elite (gelukkig maar...). Het deed me erg denken aan Mogwai qua opbouw enzo.

Verder kan ik jullie aanraden jaarlid van de melkweg te worden. Voor een luttele 12 euro heb je een optreden of 20 per jaar gratis (mits je altijd komt). Dit jaar ook al Tanzwut en The Donna's gratis gezien en ooit Danko Jones hiermee ontdekt.

Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_15620413
Kreeg Effloresce vandaag onder m'n neus geschoven... Eerste drie tracks klonken veelbelovend... Deze week ga ik hem verder testen...
.
  dinsdag 23 december 2003 @ 12:51:25 #28
65107 Meadowmeal
pi_15636131
quote:
Op maandag 22 december 2003 21:01 schreef Tackleberry het volgende:
Kreeg Effloresce vandaag onder m'n neus geschoven... Eerste drie tracks klonken veelbelovend... Deze week ga ik hem verder testen...
Ik ben benieuwd, maar je zult vast niet teleurgesteld worden!
Catalyst komt trouwens binnenkort op single uit en de video staat inmiddels op de website www.sizeofanocean.com
pi_15636268
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 12:51 schreef Meadowmeal het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, maar je zult vast niet teleurgesteld worden!
Catalyst komt trouwens binnenkort op single uit en de video staat inmiddels op de website www.sizeofanocean.com

Tijdens het concert noemden ze een aantal nummers als singles. Is daar uberhaupt iets mee gebeurt (in UK ofzo)?
pi_15663179
Ben wel benieuwd wat jullie zo vernieuwend aan deze band vinden. Het is totaal niet mijn muziek, dat moet ik er wel even bij zeggen. Maar het doet mij helemaal niks, en ik vind het overal op lijken...
Aldus.
pi_15665622
Het is denk ik ook niet supervernieuwend. Als je dit type muziek goed vindt is het daarintegen heel erg mooi!
  woensdag 24 december 2003 @ 17:09:46 #32
65107 Meadowmeal
pi_15672742
Voor mij is het de ideale middenweg tussen Elbow, Mogwai en Tool
pi_15676464
quote:
Op woensdag 24 december 2003 17:09 schreef Meadowmeal het volgende:
Voor mij is het de ideale middenweg tussen Elbow, Mogwai en Tool
Voor mij is het een compromies tussen Live, Incubes en Muse. Alledrie vind ik niks. Maar grappig dat iedereen er iets anders uit haalt. We zijn het er wel over eens dat het niet helemaal origineel is.
Aldus.
pi_15775965
quote:
Op woensdag 24 december 2003 19:18 schreef Z het volgende:

[..]

Voor mij is het een compromies tussen Live, Incubes en Muse. Alledrie vind ik niks. Maar grappig dat iedereen er iets anders uit haalt. We zijn het er wel over eens dat het niet helemaal origineel is.

Live? Volgens mij zit er weinig post-grunge in eerlijk gezegd.
pi_15788535
quote:
Op woensdag 24 december 2003 19:18 schreef Z het volgende:

[..]

Voor mij is het een compromies tussen Live, Incubes en Muse.

wie dat soort onzin roept, heeft duidelijk nog niet zoveel muziek gehoord in zijn leven.
  maandag 29 december 2003 @ 11:36:22 #36
65107 Meadowmeal
pi_15790557
quote:
Op maandag 29 december 2003 09:44 schreef Stinkvis het volgende:

[..]

wie dat soort onzin roept, heeft duidelijk nog niet zoveel muziek gehoord in zijn leven.

LOL, namedroppen gaat sowieso altijd mank.
Ik vind toch dat Oceansize wel degelijk een eigen ding doen en dat ze zeker niet 'modieus' willen zijn. Met hun soort van progrock zijn ze nou niet direct hitgevoelig ofzo...
pi_15791073
quote:
Op maandag 29 december 2003 09:44 schreef Stinkvis het volgende:

[..]

Incubus en Muse vind ik niet eens zo slecht gegokt
pi_16493831
Yeah. Oceansize nu ook in Outlaw 41 op KinkFM. Het begint te lopen! Helaas beseft de rest van alternatief nederland dat pas over een jaar of twee, aan het aantal reacties te zien hier. Terwijl de band gewoon de potentie van Fiath no more en Tool heeft.

enfin
"One day all this could be yours" is dus de eerste track die in Nederland frequent te beluisteren is.

En morgen gewoon effe die plaat gaan kopen. 17 euro(bij plaatboef en plato in Utrecht) meer dan 70 minuten muziek

pi_16509015
Lid van het Oceansize-Promoteam?
  vrijdag 23 januari 2004 @ 09:47:28 #40
65107 Meadowmeal
pi_16509605
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 18:03 schreef Zwartadder het volgende:
Yeah. Oceansize nu ook in Outlaw 41 op KinkFM. Het begint te lopen! Helaas beseft de rest van alternatief nederland dat pas over een jaar of twee, aan het aantal reacties te zien hier. Terwijl de band gewoon de potentie van Fiath no more en Tool heeft.

enfin
"One day all this could be yours" is dus de eerste track die in Nederland frequent te beluisteren is.

En morgen gewoon effe die plaat gaan kopen. 17 euro(bij plaatboef en plato in Utrecht) meer dan 70 minuten muziek

Waarom in vredesnaam ODATCBY terwijl volgende maand Catalyst op single uitkomt? Ze willen zeker eerst de achterstand inlopen, dus dan krijgen we hier straks eerst nog Remember Where You Are en vandezomer ergens pas Catalyst. Mij best
pi_17291489
De Tering !!! Net op KinK-Fm een nummer van Oceansize gehoord .
Hebbe Hebbe Hebbe !
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:07:54 #42
65107 Meadowmeal
pi_17594482
Thurs 25th - Rotterdam Rotown
Fri 26th - Groningen Vera
Sat 27th - Amsterdam Paradiso

www.sizeofanocean.com
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:10:00 #43
51317 OLP_Moose
de eclectische eland
pi_17594527
en 22 maart in de Botanique in Brussel, voor mensen die net als ik niet ver van België wonen zeker een aanrader, heel mooie zaal.
pi_17613449
25 maart Rotown Rotterdam
  dinsdag 23 maart 2004 @ 12:18:41 #45
51317 OLP_Moose
de eclectische eland
pi_17909974
Was weer mooi gisteren in Brussel. Jammer dat het publiek niet echt reuze-enthousiast was, maar ja daar hoorde ik zelf natuurlijk ook bij. Denk dat ze in Nederland wel wat beter ontvangen worden en nog beter en misschien wel langer zullen spelen. Veel plezier in ieder geval, ik kan die dagen helaas niet. En mocht je opvallen dat er een paar posters missen bij de merchandisestand, dat klopt, die hangen nu bij mij aan de muur

Hier nog even een recensie van het optreden:

Het blijft een unieke locatie. De Botanique in Brussel, een oude kruidentuin omgebouwd tot cultureel centrum. Voor popconcerten, maar ook modeshows. Beiden stonden op 22 maart op de agenda, waardoor er een nogal aparte combinatie van deftig opgedirkte modieuze mensen en iets minder deftige alternatievelingen was. Die laatste groep kwam om Oceansize aan het werk te zien. Nou ja, groep is misschien een ietwat groot woord voor 57 mensen bij een concert. Oceansize staat nou eenmaal nog aan het begin van een doorbraak en het was pas het eerste optreden in België. En een echt goede indruk maakte het Belgische publiek niet. De overgrote meerderheid van het publiek bleef namelijk het gehele concert lekker zitten, wat leidde tot cynische opmerkingen van zanger Mike als ‘Are you comfortable?’ en ‘Sitting nice?’ Desalniettemin gingen Mike en zijn groepsgenoten volle bak en gaven ze de luttele mensen die wel waren gekomen zeker waar voor hun geld. Een stuk of acht lekker lange nummers van het album Effloresce (waaronder een van de singles ‘Remember where you are’ die Mike aankondigde met ‘Dit nummer zullen jullie onderhand wel zat zijn omdat ie zo vaak wordt gedraaid op de radio en MTV’, een grap die niet echt aan de bezoekers was besteedt) en een nieuw nummer. Maar geen toegift, niet zo zeer omdat de Belgen zo lauw waren (op een paar gedrogeerde exemplaren na), maar omdat ze gewoon niet meedoen aan de onzin van het van te voren plannen van een encore. Hulde. In Duitsland had het schijnbaar nog tot een relletje geleidt dat ze niet terugkwamen, waardoor Mike het maar even uitlegde. Hopelijk is het de volgende keer dat ze wel terugkomen iets drukker en gezelliger, maar dit was alvast een mooi voorproefje van wat Oceansize allemaal te bieden heeft: veel herrie met gitaren en distortion, afgewisseld met kalme stukken.
pi_17910197
spelen ze 'breed siamese' of 'relapse' ook wel eens live?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 12:35:29 #47
51317 OLP_Moose
de eclectische eland
pi_17910374
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 12:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
spelen ze 'breed siamese' of 'relapse' ook wel eens live?
Geen idee eigenlijk. Gisteren niet volgens mij, de nummers kwamen me allemaal wel bekend voor van het album. Maar ik heb sowieso moeite om al die titels te onthouden en dan ook nog eens welk nummer erbij hoort.
pi_17922647
donderdag treden ze nog op in Rotown, gaan er nog meer fokkers?
pi_17972705
whoooh mensen net terug maar wat een lekkere band is dit zeg! ik had het gevoel dat in naar Tool zat te luisteren waar de gitaristen van Explosions in the sky in meespeelde en dat Keenan ziek was en daarom Mike Patton de zang maar ff overnam...
  vrijdag 26 maart 2004 @ 00:52:24 #50
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_17974144
Ik heb 'Effloresce' gehoord en dat is best een leuke plaat.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_17986107
zo ik ga weer eens kijken op fok om te lezen of men oceansize al heeft ontdekt. ik ben verguld dat dat zo is. Die plaat die in de outlaw 41 stond trok meteen mijn aandacht en het Eindelijk!!!! gevoel kwam boven. Een band die boven de middelmaat uitsteekt en eindelijk weer muziek maakt voor een doelgroep boven de 15 jaar. Ik hoor tool teringkomen in de strakke lijnen de zang doet me weer denken aan faith no more (maar niemand is natuurlijk beter dan mike). Verder hoor ik er ook porcupine tree in vleugjes incubus. En wat ook nog eens heel mooi is! het zijn geen amerikanen! eindelijk weer eens iets uit engeland dat niet britpop klinkt. Misschien is het allemaal niet helemaal authentiek maar als er nog zo'n album aankomt dan gaat het echt wel wat worden.
Tool........ en een hele tijd niets
pi_19092066
Mensen die van Oceansize houden moeten maar'ns naar Amplifier gaan luisteren. Hebben onlangs hun debuutplaat uitgebracht (self-titled) en de invloeden liggen zowat hetzelfde. Oceansize staat trouwens op Breda Barst, voor diegenen die het nog niet wisten.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 15:13:15 #53
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_21557633
Wat vonden de mensen eigenlijk van Oceansize op Lowlands. Ik had het gevoel dat het concert niet veel mensen kon boeien, maar dat nadat de band op magistrale wijze Massive Bereavement speelde, het publiek werd ingepakt. (of alleen vooraan).

Grappig was dat er een nummer werd opgedragen aan Justin Hawkins van The darkness. Een uiterst cynische opmerking natuurlijk, omdat er geen groter verschil tussen beide bands kan bestaan.

Ja vrolijke vriendelijke mensen zijn ze niet die knakkers van Oceansize
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_21558334
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 15:13 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Wat vonden de mensen eigenlijk van Oceansize op Lowlands.
Ik vond ze op Breda Barst beter overkomen. Het geluid in de Golf/Grolsch begon ook een beetje tam, waardoor de kracht van de band wat verloren ging. Halverwege werd dat ruimschoots goed gemaakt, ik heb in ieder geval genoten. Het optreden is na te luisteren op 3voor12.

De nieuwe nummers die ze speelden klonken trouwens wat recht door zee, ik hoop niet dat de subtiliteit die de band ook kent vergeten wordt op de nieuwe EP.
Last.fm
pi_22743129
Aah, binnenkort komt de nieuwe EP uit. Klinkt in elk ouderwets en intens.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 12:29:47 #56
65107 Meadowmeal
pi_22745206
Hij heet Music For Nurses en hij is goed! In het eerste nummer One out of nONE laten de heren zich van hun meest heavy kant horen, de rest van de EP is om bij te komen
pi_22746921
Hij staat al in de bestelling. Ben benieuwd.
Last.fm
pi_25299217
Sgop. Is ie eigenlijk al uit? Ik roep Schuldige_Omstander even op om em te kopen. Jah? Bedankt!
  maandag 28 februari 2005 @ 16:42:24 #59
pi_25300127
quote:
Op maandag 28 februari 2005 14:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Sgop. Is ie eigenlijk al uit? Ik roep Schuldige_Omstander even op om em te kopen. Jah? Bedankt!
Eens kijken of ik van mijn schamele postbodesalariering zo'n EP-je kan veroorloven, maar beter nog kan ik wachten tot ze een vol-album uitbrengen, dat isw el zo voordelig! dus nog effe wachten toffe aardpeer
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:12:26 #60
42381 CvB
handles your hunger better
pi_30000066
*Schop!*

Volgende maand komt het nieuwe album van Oceansize uit: Everyone into position. Hier alvast een recensie:
quote:
"Everyone Into Position" (Beggars Banquet)

I fell out of love with The Rock a while back. Not the wrestler-turned-actor, you understand, the musical format. I gave up on it when the meatheads took over the asylum – wave after wave of comedy nu-metal beards and identical sounds, bland punk rock and Britrock stragglers. Oceansize’s new album is the first new album that I would classify as ‘rock’ that I’ve really approved of in a while. It’s bigger and wider in scope than most rock acts out there at the moment though – Kaiser Chiefs this ain’t. Then again, Mogwai this also ain’t. Certainly, Music For A Nurse has a fair wash of almost My Bloody Valentine-ish guitars, and the average track length is closer to six minutes than five, but this is accessible, hook-y stuff.

The opening three tracks all purvey something of the brooding basslines that thread throughout the record, and Mike Vennart’s almost Cornell-esque vocals. Soundgarden’s swirling, dreamy passages drop sharply into something approaching the crunching rhythms that James Hetfield would be proud of, and it’s as well to bring up bands of that stature now: they’re not known for making a minimal noise. Oceansize are the probably the most aptly-named band since Queen – they sound absolutely huge. I mean, vast. Probably something to do with that is the production team involving past collaborators with Doves and Coldplay. Not as populist as either, nevertheless the bold sense of scale evident in these bands will out, especially in the monolithic final pairing of You Can’t Keep A Bad Man Down and Ornament/The Last Wrongs.

The band describe the final three tracks (including the previous, Mine Host) as a “church suite”. There’s organ in there, at least. Mine Host progresses as a slow-burner, but is actually the shortest track on here at 4:10. The real gems lie in the bombastic You Can’t Keep... and the dramatic, choral closer. There’s a pleasingly abrupt stop in the former, which heralds the second part of the song, an almost angelic interlude before the world appears to crash down around your ears in a hail of guitars and drum rolls.

Ornament/The Last Wrongs is another builder, again with the abrupt shifts from gentle, soothing niceties to beefy, jarringly overdriven breaks. It all falls into context when the main vocals come in. I hate to compare it to Beethoven’s 9th, but like that semi-mythical moment you don’t really expect choral vocals to come in at this point, and it brings the track together for another build. The church suite ends as it started, on fading ecclesiastical organs.

It’s never as seemingly free-form as, say, Mogwai, but there’s an admirable restraint all the same: where they could have gone completely overboard, the song is still the central focus. There’s an intangible sense of grandeur throughout that many bands fail to achieve, a fairy-dust sprinkling of epic-ness, if you will. They certainly have ideas big enough, and its not always a comfortable, easy listen. So more power to them: the world has been lacking since Pink Floyd went their separate ways... 8/10
Deze week heb ik bij de speciaalzaak Efflorence en de Music for nurses EP gehaald en de nieuwe CD staat natuurlijk in de bestelling. Ook nog een album van Dredg, misschien wel de moeite waard om te checken voor mensen die Oceansize goed vinden.

Anyway, ik ben heel erg te spreken over de EP! Het eerste nummer is een lekkere harde binnenkomer, waarna het meer mysterieuze 'Paper Champion' je vervoert met gitaren die klinken als scheurend papier en ongeoliede machines. Daarna volgen drie nummers die gezamenlijk naar een hoogtepunt toe werken dat op het einde van het tweede nummer wordt bereikt en de toon zet voor het derde nummer.

Ik ben erg benieuwd wat de heren voor ons in petto hebben op het nieuwe album, aan de review af te lezen lijkt het in ieder geval weer een mooie plaat te worden!
Vind ik
  zondag 28 augustus 2005 @ 21:17:00 #61
pi_30059822
interesting een topic van de enige schuldige_omstander-kloon to date! anyway, ik was ze alweer bijna vergeten dit Oceansize, ze vallen niet zo op tussen al die nieuwe britse XTC/Joy Divisionadepten van het moment.

ben dus ook benieuwd!
[/quote]
pi_30722532
Hier kun je twee nummers beluisteren van het nieuwe album dat inmiddels al weer een tijdje uit is.
http://www.beggars.com/features/oceansize/index.html

In oktober komen ze voor drie optredens naar Nederland:

27th Thursday W2 Den Bosch Holland
29th Saturday LVC Leiden Holland
30th Sunday Paradiso Amsterdam Holland
pi_30746850
Ik word niet echt heel erg enthiousiast van deze twee tracks, maar de EP en vooral het eerste album bevielen me erg goed. Ik moet dus gewoon maar het hele album eens luisteren.
Last.fm
pi_31069029
Is verslaafd aan het nieuwe album
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 03:32:48 #65
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_31077929
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Is verslaafd aan het nieuwe album
Ik heb het nieuwe album binnen en het klinkt toch weer erg oké.
Last.fm
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:14:35 #66
42381 CvB
handles your hunger better
pi_31081540
Kvind het nieuwe album toch een beetje tegenvallen, vooral na de geweldige EP. Ik mis vooral die contrasten tussen het wat ruigere en zachte werk zoals ze in hun eerdere werk lieten zien.
Vind ik
pi_31081948
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:14 schreef CvB het volgende:
Kvind het nieuwe album toch een beetje tegenvallen, vooral na de geweldige EP. Ik mis vooral die contrasten tussen het wat ruigere en zachte werk zoals ze in hun eerdere werk lieten zien.
heb ik precies hetzelfde, de dynamiek is gewoon weg...
pi_31120607
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 13:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
CD: Oceansize - Everyone Into Position

Je valt in herhaling Etter
hehe, anders ook zo zielig dat er niemand reageert op een review
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:07:11 #70
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31175930
Ik ontdek Oceansize pas vandaag, luister nu naar Efflorence. Kende al een paar nummers, een vriend zet het wel eens op. Nieuwe album heb ik nog niet, Music for Nurses EP ook niet.

Maar dit klinkt wel knetter zeg. Ben ook weg van Tool, en daar heeft het wel iets van weg idd.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 06:04:27 #71
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31275467
Eind oktober in NL.
* ErikT gaat in Den Bosch naar het concert.
pi_31277979
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 06:04 schreef ErikT het volgende:
Eind oktober in NL.
* ErikT gaat in Den Bosch naar het concert.
waar komen ze? en bang niet meer in rotown want daar zijn ze nu te groot voor
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:36:17 #73
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_31283059
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 11:53 schreef _Etter_ het volgende:
waar komen ze? en bang niet meer in rotown want daar zijn ze nu te groot voor
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
In oktober komen ze voor drie optredens naar Nederland:

27th Thursday W2 Den Bosch Holland
29th Saturday LVC Leiden Holland
30th Sunday Paradiso Amsterdam Holland
Ik denk dat ik wel in de W2 te vinden ben.
Last.fm
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:02:44 #74
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31283637
Paradiso is uitverkocht vertelde de ticketmadam.
Ik hoorde ook nog een gerucht dat ze op de vrijdag waarschijnlijk ook nog in Den Haag staan, maar pin me er niet op vast.
  zondag 9 oktober 2005 @ 00:30:23 #75
pi_31297775
fuck wat is dat album goed, ik zeg het nog maar eens. Maar als dit in 1995 was uitgebracht waren ze groot geworden!! Niet dat ze nu niet meer origineel zijn. Maar de generatie die opgroeide met geestverwanten als de Smashing Pumpkins, Tool en Nine Inch Nails zijn een stelletje lamlendige geworden. De huidige generatie tieners acht helemaal niet meer in staat dit te begrijpen (waarom is Linkin Park, the rasmus, Nicklelback enz anders nu populair ???))

neen het wordt niks meer met Oceansize.
[/quote]
  zondag 9 oktober 2005 @ 10:01:07 #76
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31302972
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 00:30 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
fuck wat is dat album goed, ik zeg het nog maar eens. Maar als dit in 1995 was uitgebracht waren ze groot geworden!! Niet dat ze nu niet meer origineel zijn. Maar de generatie die opgroeide met geestverwanten als de Smashing Pumpkins, Tool en Nine Inch Nails zijn een stelletje lamlendige geworden. De huidige generatie tieners acht helemaal niet meer in staat dit te begrijpen (waarom is Linkin Park, the rasmus, Nicklelback enz anders nu populair ???))

neen het wordt niks meer met Oceansize.
Het gaat hartstikke goed met Oceansize, ze hebben net een nieuw album. Wat maakt het nou uit dat ze nooit op de MTV Awards zullen staan, dat spreekt toch alleen maar in hun voordeel? 16 jarige scholieren met Korn en Nirvana t-shirts op een concert hoeft van mij echt niet hoor.

Misschien zijn Tool, Nine Inch Nails en Oceansize gewoon een beetje te lastig en te weinig poppy voor de TMF generatie.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:38:28 #77
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31761073
Gisteren concert in de W2 in Den Bosch.
T was echt knetter
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:12:06 #78
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_31761970
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 18:38 schreef ErikT het volgende:
Gisteren concert in de W2 in Den Bosch.
T was echt knetter
Toch vond ik niet alle nieuwe nummers live even overtuigend. Het spul dat ze van het debuutalbum speelden stak er, naar mijn mening, met kop en schouders bovenuit.

Het was wel een erg fijn optreden, daar niet van. Laatste nummer was ook erg oké.
Last.fm
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:15:48 #79
pi_31763559
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 10:01 schreef ErikT het volgende:

[..]

Het gaat hartstikke goed met Oceansize, ze hebben net een nieuw album. Wat maakt het nou uit dat ze nooit op de MTV Awards zullen staan, dat spreekt toch alleen maar in hun voordeel? 16 jarige scholieren met Korn en Nirvana t-shirts op een concert hoeft van mij echt niet hoor.

Misschien zijn Tool, Nine Inch Nails en Oceansize gewoon een beetje te lastig en te weinig poppy voor de TMF generatie.
Het gaat goed en inderdaad op de MTV-wards hoeven ze ook niet te verschijnen dat zei ik ook niet, laat ze maar een status als Toolof NIN krijgen , maar ik zie het niet zo gauw gebeuren.
[/quote]
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:13:32 #80
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_31775316
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:12 schreef Ascaroth het volgende:

[..]

Toch vond ik niet alle nieuwe nummers live even overtuigend. Het spul dat ze van het debuutalbum speelden stak er, naar mijn mening, met kop en schouders bovenuit.

Het was wel een erg fijn optreden, daar niet van. Laatste nummer was ook erg oké.
Dat vond ik ook, maar ik vind Effloresce ook beter.
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:03:00 #81
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32861754
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 15:13 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Wat vonden de mensen eigenlijk van Oceansize op Lowlands.
Goed! Erg Goed!
  dinsdag 6 december 2005 @ 21:29:43 #82
pi_32873413
^^^
leuk nog zo'n reactie van een concert van 1,5 jaar terug
[/quote]
  dinsdag 6 december 2005 @ 21:31:36 #83
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32873483
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 21:29 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
^^^
leuk nog zo'n reactie van een concert van 1,5 jaar terug
Had het topic niet eerder gezien.. vandaar
  dinsdag 24 januari 2006 @ 02:12:19 #85
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_34402059
quote:
sun / feb 19
CONCERT: OCEANSIZE
doors 21.00 - 23.00 / start 22.00 / ¤ 8 + mk / main hall
Bron.

Nu ik Effloresce voor het eerst (!!!) hoor, weet ik eigenlijk al wel zeker dat ik daarbij zal zijn!
Wát een waanzinnig goede plaat is dit! Nu maar hopen dat Everyone Into Position evenzo briljant is!

!
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 20:35:10 #86
pi_34424402
^^ beter nog geloof me
[/quote]
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:26:39 #87
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_34426438
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 02:12 schreef bolivian het volgende:

[..]

Bron.
Godver, dan zit ik net in Oostenrijk. Iemand enig idee hoe duur een treinkaartje Gronigen-Oostenrijk is?
Of iemand enig idee waar ze nog meer optreden binnenkort? Wil ze graag zien. Eindelijk weer eens leuke, "vernieuwende" band
pi_34427281
Ze stonden twee jaar geleden ook al in Vera hoor

Maar ik baal, want ga dan al naar Clap Your Hands Say Yeah in de Melkweg. Ik zou bijna gaan twijfelen
  woensdag 25 januari 2006 @ 01:07:22 #89
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_34434320
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:26 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Godver, dan zit ik net in Oostenrijk. Iemand enig idee hoe duur een treinkaartje Gronigen-Oostenrijk is?
Of iemand enig idee waar ze nog meer optreden binnenkort? Wil ze graag zien. Eindelijk weer eens leuke, "vernieuwende" band
De tourdata op de officiële website zijn nogal gedateerd.
De gig in Vera is hun enige Nederlandse optreden waar ik zeker van ben.

Ik neem dus maar geen risico's, .
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  woensdag 25 januari 2006 @ 13:11:00 #90
28399 KoenM
Rare jongens, die ...
pi_34444136
Ze komen 21 feb. ook in Tivoli!

* KoenM is aanwezig

3x in een half jaar (paradiso, bij porcupine tree en nu tivoli), kan niet veel beter worden
[i]'Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?'[/i] - Amnesty
  woensdag 25 januari 2006 @ 14:19:11 #91
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34446305
Ben er ook bij in TivOli. Maar t is volgens mij in TivOli de Helling.
pi_35566576
iemand een idee waarom het concert is afgelast in utrecht? op de site staat namelijk niks. ook is er naar mijn weten nog geen nieuwe datum bekend.

*offtopic* heb je al wat meer info over die dame erik? het is inderdaad een erg mooie vrouw
pi_35567238
In de effenaar was het dus ook verplaatst, en het is vanwege het vertrek van de bassist. Ze komen (in de effenaar iig) in april of mei, weet niet of ze het concert in tivoli ook nog inhalen...
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:13:23 #94
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_35570606
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:26 schreef fretclick het volgende:

iemand een idee waarom het concert is afgelast in utrecht? op de site staat namelijk niks. ook is er naar mijn weten nog geen nieuwe datum bekend.

*offtopic* heb je al wat meer info over die dame erik? het is inderdaad een erg mooie vrouw
Idd dat met die bassist.

En nee, ik weet nog steeds niet wie die griet is. Het is dus dat meisje uit de clip van de Bloodhound Gang
  zondag 2 april 2006 @ 13:22:16 #95
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36574807
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 11:13 schreef ErikT het volgende:

[..]

Dat vond ik ook, maar ik vind Effloresce ook beter.
Ik vind ze nu allebei even goed, misschien Everyone into Position wat beter.
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:48:09 #96
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36762974
9 mei in Utrecht

en 8 mei in Eindhoven en 10 mei in Haarlem
pi_36956782
heb eindelijk cd nummer 2 gekocht... en damm het is toch wel een vette cd! jammer alleen dat ik al zoveel concerten binnenkort heb anders was ik wel naar ze toe gegaan..
  maandag 17 april 2006 @ 14:24:05 #98
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_37032013
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 16:02 schreef _Etter_ het volgende:
heb eindelijk cd nummer 2 gekocht... en damm het is toch wel een vette cd! jammer alleen dat ik al zoveel concerten binnenkort heb anders was ik wel naar ze toe gegaan..
T is maar een tientje. En ze zijn echt goed live. En t is in de Helling. Wat wil een mens nou nog meer?
pi_37035262
quote:
Op maandag 17 april 2006 14:24 schreef ErikT het volgende:

[..]

T is maar een tientje. En ze zijn echt goed live. En t is in de Helling. Wat wil een mens nou nog meer?
ik heb ze al gezien in Rotown en dat was idd erg vet!
  maandag 17 april 2006 @ 23:47:37 #100
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_37049550
quote:
Op maandag 17 april 2006 16:35 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

ik heb ze al gezien in Rotown en dat was idd erg vet!
Dus ik zie je daar.

Rotown ook wel een hippe locatie voor Oceansize Ik heb ze in Willem 2 gezien, mooie zaal ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')