Haai! Ik ben weer terug!
Ik geloof dat het bij jullie bij vlagen zo'n 25 graden warmer was, maar dat mocht de pret niet drukken. Weer was weliswaar koud, maar droog en op zaterdag zelfs hartstikke zonnig
![]()
.
Op donderdag dus heel laat aangekomen, ingecheckt en nog heel kort wat gedronken. Volgende dag Helsiki verkend... Uitgebreid de markt afgestruind ((H)ik en food...
![]()
, what else is new... ) en het veer genomen naar Suomenlinna (dat zijn dus die eilanden/UNESCOsite). Lekker rondgelopen (kóud!!
![]()
) en opgewarmd (
![]()
) bij een biertje in de brouwerij (werden er twee, want we misten de boot terug
![]()
). Terug op het vasteland de binnenstad, winkeltjes en Fins design verkend. Terug in het hotel natuurlijk even de sauna in...
's Avonds rendier gegeten (natuurlijk) en naar Uniq geweest. Natuurlijk moesten we even naar de Ice-bar... hoe tacky ook, ik heb me kapot gelachen!
![]()
In de rest van die disco ook trouwens, aangezien ik altijd dacht dat Hóllanders waardeloze dansers waren, maar na
dit... Oh-my-gód!
![]()
(Gezien de hoeveelheid baarddragende nerds in stropdassen gokten wij op een bedrijfsuitje van de R&D van Nokia
![]()
).
Kapitalen uitgegeven aan drank en de volgende dag dus met een houten kop op de Silja-line naar Tallinn, waar we ons konden verbazen over de run op de bar (om 10 uur 's ochtends!
![]()
) Hotel in Tallinn was prachtig en vlákbij het oude centrum, wat we hebben verkend en uitgebreid hebben gegeten in een knoflook-restaurant (heel goed!
![]()
). Stappen in Tallinn zat er na de nacht ervoor niet echt meer in!
Zondag rustig aan terug naar Helsiki, waar we nog even hebben gerelaxed voor we weer teruggingen richting vliegveld. Natuurlijk ligt de koelkast nopg vol rendierham, zalm, Gebakken kaas, jam en likeur uit Tallinn...
![]()
Fins feestje binnenkort!
Dank voor alle tips iedereen! de combinatie Helsinki-Tallinn was ondanks de korte tijd, zeer de moeite waard!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.