abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31806315
ik ben deze zomer met lindaline voor 800 kroon (retour 2 personen) naar helsinki en weer terug naar tallinn geweest ==> 800 kroon is 51 euro, retour voor 2 personen
dit is dus wel wat goedkoper dan die 37 euro die hier staat
overigens stopt lindaline bij makasiini port (vlakbij alexandersgatan, uspenskin cathedraal etc midden in helsinki dus) net zoals siljaline en nordicjetline (alleen zit nordicjetline aan de overkant)
maar andere lijnen (eckero, viking, tallink) die meren ergens anders aan en dan moet je met een bus naar het centrum van helsinki

lindaline in tallinn zit vlakbij het centrum (in een heerlijk communistisch gebouw, het is een haven, een concerthal, helicopterplatform in een met ook nog een oude spoorlijn door het gebouw) maar wel net iets verder dan de nieuwe haven (waar superseacat, tallink, viking, nordicjetline enz enz aanmeren) van het centrum af is
maar echt ver is het niet, maar als je het in een moeite naar toompea (alexander nevsky kathedraal + parlement) wil doen is het wel ff lopen
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:41:07 #127
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31860643
Haai! Ik ben weer terug!
Ik geloof dat het bij jullie bij vlagen zo'n 25 graden warmer was, maar dat mocht de pret niet drukken. Weer was weliswaar koud, maar droog en op zaterdag zelfs hartstikke zonnig .

Op donderdag dus heel laat aangekomen, ingecheckt en nog heel kort wat gedronken. Volgende dag Helsiki verkend... Uitgebreid de markt afgestruind ((H)ik en food... , what else is new... ) en het veer genomen naar Suomenlinna (dat zijn dus die eilanden/UNESCOsite). Lekker rondgelopen (kóud!! ) en opgewarmd ( ) bij een biertje in de brouwerij (werden er twee, want we misten de boot terug ). Terug op het vasteland de binnenstad, winkeltjes en Fins design verkend. Terug in het hotel natuurlijk even de sauna in...
's Avonds rendier gegeten (natuurlijk) en naar Uniq geweest. Natuurlijk moesten we even naar de Ice-bar... hoe tacky ook, ik heb me kapot gelachen! In de rest van die disco ook trouwens, aangezien ik altijd dacht dat Hóllanders waardeloze dansers waren, maar na dit... Oh-my-gód! (Gezien de hoeveelheid baarddragende nerds in stropdassen gokten wij op een bedrijfsuitje van de R&D van Nokia ).
Kapitalen uitgegeven aan drank en de volgende dag dus met een houten kop op de Silja-line naar Tallinn, waar we ons konden verbazen over de run op de bar (om 10 uur 's ochtends! ) Hotel in Tallinn was prachtig en vlákbij het oude centrum, wat we hebben verkend en uitgebreid hebben gegeten in een knoflook-restaurant (heel goed! ). Stappen in Tallinn zat er na de nacht ervoor niet echt meer in!
Zondag rustig aan terug naar Helsiki, waar we nog even hebben gerelaxed voor we weer teruggingen richting vliegveld. Natuurlijk ligt de koelkast nopg vol rendierham, zalm, Gebakken kaas, jam en likeur uit Tallinn... Fins feestje binnenkort!

Dank voor alle tips iedereen! de combinatie Helsinki-Tallinn was ondanks de korte tijd, zeer de moeite waard!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_31860773
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:41 schreef Hik het volgende:
Fins feestje binnenkort!
OK, ik zie de uitnodiging wel verschijnen.

Niet naar KIASMA geweest trouwens? En hoe koud was koud?
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:58:18 #129
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31861113
Nope, wel langsgekomen, maar het programma was zo wel vol genoeg!

Temperatuur fluctureerde nogal (door de tijd en afhankelijk van de plaats van de meter ). Het koudste dat ik zag was -6, het warmste +8, maar door de wind op de eilanden was de gevoelstemperatuur.... BRRRR!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:21:40 #130
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_31868048
Het viel op zich nog wel mee, als je een paar dagen eerder was gekomen was het ronde de -10 geweest! ('s nachts)
Leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt gehad!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:32:57 #131
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31868360
Maar wat is er nu eigenlijk aan de hand met Uniq?
Of lopen er in alle uitgaansgelegenheden in Helsinki zoveel laven?
pi_31873681
he damn nu ben ik te laat met mijn reactie

in welk hotel zat je? het viru hotel?
  dinsdag 1 november 2005 @ 19:02:37 #133
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_31873955
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:32 schreef Hik het volgende:
Maar wat is er nu eigenlijk aan de hand met Uniq?
Of lopen er in alle uitgaansgelegenheden in Helsinki zoveel laven?
Ik ben laatst 1x in Uniq geweest (naja kwam niet verder dan de lift nemen naar de garderobe) en toen zijn we eruit gevlucht omdat het echt drama was.
Je had beter naar een andere club kunnen gaan zoals Stockholm of Studio51. Daar loopt het trendy (vrouwen!!!) publiek.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 2 november 2005 @ 09:18:39 #134
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31888844
We hebben onze tijd erg goed besteed met het uitlachen van de "dansers" anders (en we hebben ze natuurlijk even laten zien hoe het wel moet! ).

En vrouwen (!!!) publiek is niet zo mijn ding...
  woensdag 2 november 2005 @ 09:19:10 #135
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31888856
Is het trouwens niet Studio 54?!
  woensdag 2 november 2005 @ 09:54:53 #136
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_31889535
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:19 schreef Hik het volgende:
Is het trouwens niet Studio 54?!
Nee, dat is o.a. van SlamFM! Deze toko heet Studio51.

Vrouwen publiek is momenteel ook niet zo mijn ding. (kijken, kijken, niet aankomen )
pi_32065388
Waar zitten Stockholm en Studio 51? Die ken ik niet.
Toen ik in Helsinki zat hadden we Club Helsinki een of andere tent op de Mannerheiminti, richting de Nederlandse ambassade en dan nog 50m doorlopen aan je linkerhand. En Kauvonen of iets in die geest in de buurt van Arkadiankatu. Onder het Radison SAS was af en toe wat leuks te beleven. Dat was het wel zo ongeveer, heel af en toe Barfly en andere kleine tentjes.
pi_34270454
Eind februari ga ik een paar dagen naar Helsinki, maar wat voor weer kan ik daar verwachten? Hoe koud is het dan? En is het wel licht eigenlijk dan?
pi_34270631
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:24 schreef Liejannuh het volgende:
Eind februari ga ik een paar dagen naar Helsinki, maar wat voor weer kan ik daar verwachten? Hoe koud is het dan? En is het wel licht eigenlijk dan?
www.wunderground.com zegt dat de gemiddelde temperatuur veertien graden onder nul is... dat is tenminste al weer tien graden warmer als het nu is.

http://www.wunderground.com/history/station/02974/2006/3/1/DailyHistory.html?req_city=NA&req_state=NA&req_statename=NA

zegt dat de dag toch nog zo'n 10 uur duurt, alleen schemert het waarschijnlijk heel lang
pi_34273487
Mijn moeder is zelf finse en ben zelf ook vaak in helsinki geweets mooie stad . UItgaan is redelijk zijn genoeg bezienswaardigheden moetje daar maar even bij een vvv kantoor vragen, finnen staan bekend of hun design en techniek denk aan nokia .. en naar estland is goedkoop met een boot. Paar maanden trg was er een helikopter neergestord in de zee... dan houd je maximaal 20 min vol dus boot is aanradertje.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mike19 op 20-01-2006 12:14:39 ]
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:50:37 #141
104963 ETA
European Travel Author
pi_34274884
mwoah 20 minuten? Temperatuur is gezakt onder de nul graden.... in Fahrenheit!!! Nu houdt je het niet eens een paar minuten uit. Van de zomer heb ik nog wel in het water gelegen daarzo, viel wel meer da 20 minuten uit te houden
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 23 januari 2006 @ 13:29:46 #142
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_34375792
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:24 schreef Liejannuh het volgende:
Het is nog wel licht hoor, no worries...

Zelf ga ik eind maart weer heen.. alleen zal ik dit keer ga ik in een hotel, dus als iemand nog een goedkoop hotel in het centrum weet... please let me know
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  maandag 23 januari 2006 @ 13:41:15 #143
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_34376140
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:29 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]

Het is nog wel licht hoor, no worries...

Zelf ga ik eind maart weer heen.. alleen zal ik dit keer ga ik in een hotel, dus als iemand nog een goedkoop hotel in het centrum weet... please let me know
Sokos Hotel Presidentti... Was 180e voor 3 nachten incl. ontbijt (2 personen)

Anders deze (niet echt helemaal in het centrum maar goed te doen) http://www.hotelli-ava.fi/
  maandag 23 januari 2006 @ 14:43:22 #144
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_34378043
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:41 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Sokos Hotel Presidentti... Was 180e voor 3 nachten incl. ontbijt (2 personen)

Anders deze (niet echt helemaal in het centrum maar goed te doen) http://www.hotelli-ava.fi/
¤ 1620,- voor 9 nachten bij Presidentii... niet grappig
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  Moderator maandag 23 januari 2006 @ 15:36:46 #145
45833 crew  Fogel
pi_34379897
Ik neem aan dat Ramada Presidentti hetzelfde hotel is als Sokos Presidentti. In dat geval kan ik het zeer aanraden. Ben er in 2003 een paar dagen geweest. Ik was ongeveer 100¤ per nacht kwijt voor een tweepersoonskamer dus het kan vast goedkoper dan die 1620¤ voor 9 nachten.

edit: via Hotell.no vond ik de prijs 1053¤ voor 9 nachten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_35236750
Ik vlieg dinsdag rond de lunch en heb alleen de woensdagochtend om iets van de stad te zien!
Wat moet ik echt zien?
pi_35247637
Ik had ook slechts een middagje voor de stad. Aanraders:
- rotskerk
- museum voor moderne kunst
- de twee kerken met ui-vormige koepels (er is een witte en een rode)
  Moderator zondag 19 februari 2006 @ 12:06:38 #148
45833 crew  Fogel
pi_35249401
Tip: Maak een eerst rondje met tramlijn 3T of 3B! Deze lijn rijdt voorbij een aantal bezienswaardigheden, kan je daarna zelf bepalen wat je dichterbij wil bekijken.

Hier vind je de route met een beschrijving van de bezienswaardigheden: http://www.hkl.fi/english(...)ing_English_2003.pdf
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_35270804
Je kunt ook zo'n 24 uur hop-on-hop-off buskaartje kopen. Dat is wel handig als je maar kort de tijd hebt in de stad. Je komt overal langs en kunt bij alle bezienswaardigheden uitstappen. En onderweg krijg je nog uitleg ook. Wel wat toeristisch natuurlijk, maar ideaal als je weinig tijd hebt.
pi_35279126
Ik vond vanochtend gewoon een envelop met touristische informatie op mijn bureau!
Best aardig van die Finse collega's!

Een kaartje met de tram en buslijnen, een gewone kaart, een tram 3T foldertje en een algemeen informatieboekje. Heb ik morgen wat om in het vliegtuig te lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')