abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39104021
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:32 schreef HeatWave het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd niet echt bekend met Finnen. Zweden ken ik na 3 jaar een relatie gehad te hebben daar wel een beetje .

Het meisje dat ik ga opzoeken is zeker niet verlegen . Maar ze zegt idd zelf dat Finnen dat opzich dus wel zijn.

Ach, ik ben op bezoek bij een inboorling, dus ik neem aan dat ik snel een beetje ingeburgerd zal zijn .

Wat er dus verder nog gaat gebeuren qua vervolg, vriendschappen etc, is nog afwachten. Maar ik heb er wel zin in .
Dat is leuk hoor.. finnen zijn namelijk wel HEEL gastvrij

enneh kleine tip: je bord niet leegeten is onbeleefd
en als je van nature niet zoveel eet.. zou ik vast gaan oefenen *grin*
Als je je bord niet leeg eet.. is het alsof je wil zeggen dat je het niet lekker vind

Ben weleens een dag ziek geweest van de koffie met gebak....
Was bij eh tja.. schoonzusje zegmaar (om het even makkelijk te houden) op bezoek
Beetje spelen met de hond.. met dr kid en tussendoor wat nederlands/fins leren voor beide partijen
Maar bi ELK kopje koffie kreeg ik plak cake of een stukje taart.
En geen nee kunnen zeggen he.. niet voor de koffie.. niet voor de taart
(godzijdank wel suikervrij en vetarm!)
Toen ik daar wegging rammelde mijn maag al half.. maar ging daarna oo nog bij vrienden op bezoek
Die hadden speciaal omdat ik kwam.. warme wafels met ijs!
Damn.. totally stufed!

Maarja.. ik vind finland vooral bij "inboorlingen" toch wel een ultiem fijn land
Ik heb alleen wat moeite met de hoeveelheden eten die ik voorgezet krijg.
Inmiddels word daar al vrolijk om gelachen omdat ik ooit gevraagd heb mn ex toevallig vond dat ik er ondervoed uit zag
(ik ben zegmaar niet echt de lichtste ofzo )
Was al blij dat ik ipv koffie thee kon drinken daar
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  donderdag 22 juni 2006 @ 10:36:49 #227
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39104086
Nou, dit klinkt allemaal goed dan . Ik denk dat ik me er prima ga vermaken.

In Zweden was het ook altijd erg leuk hoor. Maar idd, je merkt toch van die kleine gewoontes waar je niet aan gewend bent. Maar dat maakt het wel leuk juist.

Qua eten zie ik het wel, onbeleefd of niet, ik ga me toch niet vol lopen proppen . Maar nu ik dit weet zal ik het van te voren even aankaarten. ALS we al thuis eten that is .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:38:19 #228
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39108232
Ontbijt in Café Engel tegenover de Witte Kerk op zondagochtend is ook aan te raden. Echt lekkere (gezonde) ontbijtjes heb je daar!
Jammer dat je niet wat langer gaat, anders had je zeker naar Lapland moeten gaan! Lapland is echt ultiem mooi en het is daar zooo schoon en de lucht zo fris... Dat is echt puur natuur.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:39:45 #229
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39108267
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:38 schreef Public_NME het volgende:
Ontbijt in Café Engel tegenover de Witte Kerk op zondagochtend is ook aan te raden. Echt lekkere (gezonde) ontbijtjes heb je daar!
Jammer dat je niet wat langer gaat, anders had je zeker naar Lapland moeten gaan! Lapland is echt ultiem mooi en het is daar zooo schoon en de lucht zo fris... Dat is echt puur natuur.
Dit is een soort eerste kennismaking zeg maar. We hebben elkaar natuurlijk relatief kort gezien toen ze hier was.

Als het bevalt zullen er vast nog wel wat vervolg bezoekjes komen. En misschien dan ook wat langer enzo .
Get woke, go broke!
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:46:17 #230
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39108448
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dit is een soort eerste kennismaking zeg maar. We hebben elkaar natuurlijk relatief kort gezien toen ze hier was.

Als het bevalt zullen er vast nog wel wat vervolg bezoekjes komen. En misschien dan ook wat langer enzo .
Ja Finland zal ik zeker aan houden als ik jou was, is echt mijn 2e vaderland geworden tijdens mijn 2 periodes in Finland. (ook door mijn inmiddels Finse ex-vriendin)
Studeert ze nou in Amsterdam? Aangezien ik zeer veel Finnen ken omdat ik op die Finse link zit en 75% van mijn klas native Fins is. (zitten/zaten dus ook in A'dam nu)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:50:49 #231
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39110754
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:46 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja Finland zal ik zeker aan houden als ik jou was, is echt mijn 2e vaderland geworden tijdens mijn 2 periodes in Finland. (ook door mijn inmiddels Finse ex-vriendin)
Studeert ze nou in Amsterdam? Aangezien ik zeer veel Finnen ken omdat ik op die Finse link zit en 75% van mijn klas native Fins is. (zitten/zaten dus ook in A'dam nu)
We zullen zien hoe het allemaal loopt. Een extra vakantie adresje is nooit weg natuurlijk .

Nee, ze woont gewoon in Helsinki, heb haar samen met een vriendin van dr leren kennen in een kroegje in Amsterdam. We mailden al een tijdje heen en weer en nu ga ik dus even langs .
Get woke, go broke!
  donderdag 13 juli 2006 @ 20:20:41 #232
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39798631
*kick*2

Morgen ga ik die kant op .

heb al flink bijgelezen op virtual.finland.fi. en wat wiki's .

Ik heb er zin in .
Get woke, go broke!
pi_40033400
Ik heb wel de zoekfunktie gebruikt, maar heb geen tijd om 10 blz door te lezen.
Heeft er iemand ervaring met een hostel in Helsinki? Het liefst wil ik er een waar je mensen kunt ontmoeten, waar dus een gemeenschappelijke kamer is ofzoiets waar mensen iets drinken savonds of gewoon zitten. Over dat Eurohostel heb ik toch wel mindere dingen gelezen...
Als iemand iets weet zou ik dat erg op prijs stellen.
Dog mentality: can't eat or fuck it? piss on it
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:26:38 #234
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_40040412
topicje vergeten .

Helsinki was echt TOP! Heel veel gezien en gedaan, leuke mensen leren kennen, lekker gegeten, veel gedronken ook . Zeker voor herhaling vatbaar dit!
Get woke, go broke!
pi_51702963
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:00 schreef k_man het volgende:
Je bent het museum vergeten.

quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:25 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

En het Olympisch Stadion en Suomenlinnen.
Had je toch nog een middag mee kunnen vullen
Ik ga in de herkansing in september!
Woensdag een ochtendvlucht naar Helsinki, donderdag en vrijdag vergaderen en moet alleen nog evern verzinnen of ik zaterdag of zondag terug ga. Ik neig naar de avondvlucht op zaterdag eigenlijk.
  zondag 22 juli 2007 @ 10:32:05 #236
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_51712337
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 21:16 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

[..]

Ik ga in de herkansing in september!
Woensdag een ochtendvlucht naar Helsinki, donderdag en vrijdag vergaderen en moet alleen nog evern verzinnen of ik zaterdag of zondag terug ga. Ik neig naar de avondvlucht op zaterdag eigenlijk.
lekker hoor

Ik vertrek 7 augustus naar Helsinki voor een vrijgezellenfeest en een bruiloft! Ben benieuwd hoe dat op z'n Fins gaat
We zitten er tot en met 13 augustus, dus we hebben ook nog de tijd om het eea te geen doen. Iig staat de dierentuin op het programma en natuurlijk weer Kiasma
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  zondag 22 juli 2007 @ 12:25:26 #237
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_51714254
30 july vertrek ik voor een half jaartje naar Finland. Gelukkig zal ik ook veel tijd in Helsinki kunnen doorbrengen...
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
pi_51715172
ik ben vorige week voor het eerst naar Finland geweest <3

Helsinki was leuk, maar Tampere vond ik eigenlijk nog leuker. Kan ook door Tammerfest komen...
pi_51718486
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 01:15 schreef snoop het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een hostel in Helsinki? Het liefst wil ik er een waar je mensen kunt ontmoeten, waar dus een gemeenschappelijke kamer is ofzoiets waar mensen iets drinken savonds of gewoon zitten. Over dat Eurohostel heb ik toch wel mindere dingen gelezen...
Als iemand iets weet zou ik dat erg op prijs stellen.
Ik heb één nacht in het Eurohostel geslapen een paar jaar geleden, maar dat beviel me eigenlijk juist wel erg goed. Ik zat er welliswaar in de winter, maar het was er prettig vertoeven. Tijd om naar een gemeenschappelijke kamer te zoeken had ik niet echt, dus verwacht van mij geen tips In augustus ga ik terug naar Helsinki, maar overnacht dan in het Stadion Hostel. Benieuwd hoe dat is.
  zondag 22 juli 2007 @ 15:13:45 #240
109106 umberrella
pi_51719007
Ik vond stadion hostel prima... NIET in de buurt van t centrum, maar mij stoorde het niet... ik vondt t zelfs wel lekker om stuk te lopen steeds
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
  maandag 23 juli 2007 @ 09:15:57 #241
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_51739767
quote:
Op zondag 22 juli 2007 15:13 schreef umberrella het volgende:
Ik vond stadion hostel prima... NIET in de buurt van t centrum, maar mij stoorde het niet... ik vondt t zelfs wel lekker om stuk te lopen steeds
Wat betaal je nou voor zo'n hostel per nacht per persoon?
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  maandag 23 juli 2007 @ 10:57:57 #242
109106 umberrella
pi_51741482
18 euo uit mn hoofd gezegt...
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
pi_51745923
quote:
Op zondag 22 juli 2007 15:13 schreef umberrella het volgende:
Nee klopt. Al willen ze je dat op hun site wel zo doen geloven. Maar dat stukje lopen is ook voor mij geen probleem. En anders kan je altijd nog de tram pakken In een slaapzaal is de prijs per bed tijdens het hoogseizoen overigens 17 euro.
pi_52585658
Volgende week breng ik ook een kort bezoekje aan Helsinki. Mijn eerste keer aldaar.
Stop rockin' the boat.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 14:50:57 #245
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_52590764
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:54 schreef bassieVL het volgende:
Volgende week breng ik ook een kort bezoekje aan Helsinki. Mijn eerste keer aldaar.
Goede zaak! Veel plezier!

Ik ben net een weekje weer thuis.... een echt Fins vrijgezellenfeest en bruiloft bijgewoond... erg apart! Tipje van de sluier, er komt veel drank bij kijken
pi_52591558
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:50 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Tipje van de sluier, er komt veel drank bij kijken
Verrassend

Nog even een tip voor de mensen die het eiland Suomenlinna gaan bezoeken. Loop bij aankomst van de boot op het eiland niet de mensenmassa achterna naar links, maar ga eerst eens naar rechts. Achter de woonflats van de millitairen (passeer daarvoor eerst de twee bruggetjes die je tegenkomt) kan je op de rotsen in alle rust van de zee en het uitzicht genieten zonder hordes toeristen in je nek te hebben. Grote kans dat je er vervolgens uren blijft zitten Ga daarna pas naar de andere twee eilanden.
pi_56922873
Al 184 dagen niet meer gepost in deze topic, schande!
Vliegtickets geboekt bij Air Berlin om in mei vier dagen Helsinki (met uitstapje naar Talinn) onveilig te gaan maken. Zojuist ook twee kamers geboekt bij Eurohostel.

Verder nog tips, wat we echt mķeten gaan zien? Ter info: we gaan met drie gasten een huisgenoot opzoeken die nu een half jaar in Finland zit, maar de stad ook (nog) niet kent.
Don't think twice, it's all right.
  maandag 21 juli 2008 @ 23:13:00 #248
111336 Koekjesbeest
Koekenbakker.
pi_60256284
En 149 dagen niet gepost! Heeft Helsinki haar magie verloren ofzo? Ik heb ook geboekt voor 1 augustus om 4 nachtjes te verblijven maar aangezien de info in dit topic wellicht outdated is, wilde ik hier wat nieuwe tips vandaan halen.. maar zoals het er nu uitziet ga ik de standaarddingen doen (eilandjes, musea) waar inderdaad: helemaal niks mis mee is Mocht een onverlaat dit lezen en toch een geweldige tip hebben, een evenement in mijn reisperiode of iets anders nieuws sinds zomer 2008?
Danku.
Wish yo'momma was this smart.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 10:46:19 #249
109106 umberrella
pi_60262975
ankkarock.... prima te doen vanuit helsinki! (http://www.ankkarock.fi)
als je van muziek houdt dan tenminste
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
  donderdag 24 juli 2008 @ 20:42:19 #250
111336 Koekjesbeest
Koekenbakker.
pi_60327557
Ja zeker! Maar mn moeder niet Ander jaartje dan maar weer.. kwam er wel gister achter het inderdaad 'eend' betekent. Voelde me zo slim
Wish yo'momma was this smart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')