quote:het plaatje doetut nie
Op zondag 26 oktober 2003 17:25 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Heavy traffic!!Check ook die dubbeldekker!!
quote:Dan doe je iets verkeerd, probeer eens doel opslaan als, misschien werkt dat.....
Op maandag 27 oktober 2003 17:43 schreef blieblie het volgende:
het plaatje doetut nie
Oh ja, doen er nog die-hards mee aan de contest? Die map is trouwens wel zwaar klote. Allemaal bergen, echt
quote:Nope, kruisje...
Op maandag 27 oktober 2003 18:34 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Dan doe je iets verkeerd, probeer eens doel opslaan als, misschien werkt dat.....
Oh ja, doen er nog die-hards mee aan de contest? Die map is trouwens wel zwaar klote. Allemaal bergen, echt
quote:Zal hem opnieuw uploaden, al doet ie het bij mij gewoon goed. De contest duurt trouwens tot 26-11.
Op maandag 27 oktober 2003 19:01 schreef blieblie het volgende:
Nope, kruisje...
En ik doe ook niet mee aan de contest, geen tijd voor @ the moment.
Edit:
WTF?????????? !!!!!!!! Waarom doet
http://picserver.student.utwente.nl/
het niet? Hebben meer mensen dat probleem?
quote:Ik heb altijd bij die ingewikkelde kruisingen dat treinen verkeerde afslagen pakken enzo ... Hoe los je dat op?
Op dinsdag 28 oktober 2003 09:04 schreef dennisdotcom het volgende:
[afbeelding]
quote:Als ik het goed begrijp proberen jouw treinen de kortste route te nemen, alleen gaat dat meestal de verkeerde kant op. Een mogelijkheid is om ergens een station te leggen, op een duidelijk route en de trein daar non-stop door heen te laten gaan. Als je dat een beetje goed uitwerkt los je een hoop problemen op.
Op dinsdag 28 oktober 2003 09:41 schreef blieblie het volgende:
Ik heb altijd bij die ingewikkelde kruisingen dat treinen verkeerde afslagen pakken enzo ... Hoe los je dat op?
Pics coming.......
quote:Ook dat... Maar ook als je een 4 sporen breed station hebt dat er maar 2 van worden gebruikt en er toch treinen in de wachtrij staan.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:23 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Als ik het goed begrijp proberen jouw treinen de kortste route te nemen, alleen gaat dat meestal de verkeerde kant op. Een mogelijkheid is om ergens een station te leggen, op een duidelijk route en de trein daar non-stop door heen te laten gaan. Als je dat een beetje goed uitwerkt los je een hoop problemen op.
Pics coming.......
quote:Dat klinkt toch erg vreemd.
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:45 schreef blieblie het volgende:
Ook dat... Maar ook als je een 4 sporen breed station hebt dat er maar 2 van worden gebruikt en er toch treinen in de wachtrij staan.
Overigens gebruik ik in het spel waarvan ik plaatjes heb gepost geen richting-stations (non-stop).
quote:maak je wel gebruik van 2richtings-seinen voor dat station?
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:45 schreef blieblie het volgende:[..]
Ook dat... Maar ook als je een 4 sporen breed station hebt dat er maar 2 van worden gebruikt en er toch treinen in de wachtrij staan.
http://www.ttdpatch.net/newgrf.html
http://ttd.cernun.net/newgrf/newgrf.html
http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/
************************************************
TTD Alter
http://www.goase.com/ttdalter.htm
[Dit bericht is gewijzigd door _laytsskylighter_ op 28-10-2003 22:18]
quote:Jupz, ik maak altijd 1 rail heen, 1 rail terug en daar sluit ik bijv. ale ore mijnen op aan. Die 2 rails komen op een station aan met plek voor 4. Allemaal netjes aangesloten op alle vier de aansluitingen met seinen. En die verrekte treinen pakken max 2 perrons.
Op dinsdag 28 oktober 2003 20:06 schreef WouterFB het volgende:[..]
maak je wel gebruik van 2richtings-seinen voor dat station?
ik zal es proberen te tekenen in ascii:
code:< zijn seinen ene kant op/--<>-st-----
---<------<-/-\-<>-at-----
--->------>-\-/-<>-io-----
\--<>-nn-----
En de rails achter "stationn" zijn het perron .
Nu willen die treinen alleen unloaden op het perron "at" en "io". Heel irri, want voor de kruising stapelen de treinen zich op die binnen komen.
quote:whaaa hoezo lijp die moet ik echt ff downloaden
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:12 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Nieuwe graphics:http://www.ttdpatch.net/newgrf.html
http://ttd.cernun.net/newgrf/newgrf.html
[afbeelding]
http://www.ewetel.net/~michael.blunck/ttd/
[afbeelding]
************************************************TTD Alter
http://www.goase.com/ttdalter.htm
quote:zou toch wel moeten werken... heb je screenshotje? das wat duidelijker
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:54 schreef blieblie het volgende:[..]
Jupz, ik maak altijd 1 rail heen, 1 rail terug en daar sluit ik bijv. ale ore mijnen op aan. Die 2 rails komen op een station aan met plek voor 4. Allemaal netjes aangesloten op alle vier de aansluitingen met seinen. En die verrekte treinen pakken max 2 perrons.
ik zal es proberen te tekenen in ascii:
code:< zijn seinen ene kant op/--<>-st-----
---<------<-/-\-<>-at-----
--->------>-\-/-<>-io-----
\--<>-nn-----
> zijn seinen andere kant op
<> zijn seinen beide kanten op
- en / en \ zijn railsEn de rails achter "stationn" zijn het perron .
Nu willen die treinen alleen unloaden op het perron "at" en "io". Heel irri, want voor de kruising stapelen de treinen zich op die binnen komen.
quote:De onderste zijn nog niet te downloaden, maar die nieuwe bussen bovenaan ga ik nu downloaden!!
Op woensdag 29 oktober 2003 11:34 schreef poehej het volgende:
whaaa hoezo lijp die moet ik echt ff downloaden
Edit:
Met de onderste bedoelde ik dus die vage gebouwtjes langs de rails. Niet TTD Alter
[Dit bericht is gewijzigd door _laytsskylighter_ op 29-10-2003 13:08]
quote:TTD Patch?
Op woensdag 29 oktober 2003 13:01 schreef blieblie het volgende:
Ik heb em niet opnieuw geinstalleerd nadat ik laatst mijn pc herinstalled heb .
Wat moest je ook al weer doen om TTD werkend te krijgen op XP?
quote:Ze moeten gaan klooien met die heli's daar kun je vast wel wat mee. Maak gewoon een klein veldje in plaats van zo'n giga gebouw. En natuurlijk een chinook!!
Op woensdag 29 oktober 2003 13:32 schreef blieblie het volgende:
Die nieuwe graphics zijn zooooo vet ...
Als ze die nieuwe havendesign, die nieuwe seinhuisjes en nieuwe stations af hebben wordt het helemaaaaal een geniaal spel.
quote:Ook dat... de helifunctie in TTD is gewoon bout op het moment, en dat die vrachtwagens en bussen in hun geheel de bocht omgaan is ook erg duf ...
Op woensdag 29 oktober 2003 16:01 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Ze moeten gaan klooien met die heli's daar kun je vast wel wat mee. Maak gewoon een klein veldje in plaats van zo'n giga gebouw. En natuurlijk een chinook!!
Maar als ik zo zie waar ze mee bezig zijn... Wel een aanvulling op TTD erg leuk .
quote:Heb je het als eens gespeeld met dit soort bussen en vrachtauto's?
Op woensdag 29 oktober 2003 16:33 schreef blieblie het volgende:
Ook dat... de helifunctie in TTD is gewoon bout op het moment, en dat die vrachtwagens en bussen in hun geheel de bocht omgaan is ook erg duf ...
Dat is echt zo erg. Vooral als ze in de bus stops staan, dat ziet er gewoon niet uit. Of wanneer ze vlak achter elkaar rijden, rijden ze voor de helft door elkaar heen. Maar die bochten kun je ook niet veranderen. Het spel is gemaakt met 8 verschillende hoeken en dat kun je niet veranderen!
quote:Maar hadden ze die vrachtwagens niet in 2 delen de hoek om kunnen laten gaan ofzo. Net als bij een trein, daar gaat ook eerst de locomotief, dan de ene wagon, dan de wagon daarachter etc. de hoek om.
Op woensdag 29 oktober 2003 16:38 schreef _laytsskylighter_ het volgende:[..]
Heb je het als eens gespeeld met dit soort bussen en vrachtauto's?
Dat is echt zo erg. Vooral als ze in de bus stops staan, dat ziet er gewoon niet uit. Of wanneer ze vlak achter elkaar rijden, rijden ze voor de helft door elkaar heen. Maar die bochten kun je ook niet veranderen. Het spel is gemaakt met 8 verschillende hoeken en dat kun je niet veranderen!
Ik heb nu tentamens, maar volgende week gaat een lekker TTD-addict weekje worden Dat weet ik wel. Maar uitgeprobeerd heb ik nog niet dus.
Wel jammer dat er toch nog kleine foutjes inzitten.
Ik heb ook ergens gelezen dat ze de maps niet groter kunnen maken, omdat het hele spel op 8bits is geprogrammeerd (vandaar dat je over die 8 (of een 8 tot de macht x ) terug ziet komen in grotes, lengtes e.d.)
[Dit bericht is gewijzigd door blieblie op 29-10-2003 16:48]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |