tot. kg / pk
650 * 12.67 = 8235,5 pk. Gefeliciteerd, je rijdt in een spaceshuttle.
Ik heb 0,13 pk/kg in een auto van 890 kilo..
quote:och och, andersom dan.
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:14 schreef Rudy303 het volgende:
Zucht... 12,67 pk/kg. Laat ik uitgaan van een mini van 650 kilo (oud model). Da's ongeveer de lichtste auto die er is.650 * 12.67 = 8235,5 pk. Gefeliciteerd, je rijdt in een spaceshuttle.
Ik heb 0,13 pk/kg in een auto van 890 kilo..
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:14 schreef th0r het volgende:
staartdeling verneukt
quote:Rijd je nou in een spaceshuttle of gewoon op een snelle motorfiets?
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:16 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
och och, andersom dan.
Citroen Saxo 1.1i 538 uit 1999
[Dit bericht is gewijzigd door _Administr8or_ op 21-10-2003 08:27]
[Dit bericht is gewijzigd door ploderus op 21-10-2003 08:27]
Opel Corsa 1.6 Sport, met GSI motor.
quote:ben gewoon erg snel!
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:21 schreef opacohen het volgende:[..]
Rijd je nou in een spaceshuttle of gewoon op een snelle motorfiets?
quote:als je kijkt naar mijn uitslag zie je dat ik die bedoelde, maar andersom mag natuurlijk ook
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:22 schreef joosd het volgende:
8,8KG/PK
quote:www.autoweek.nl
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:25 schreef GiSH het volgende:
kut kan me auto papieren weereens niet vinden...
quote:Da's dus op een motor..??
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:22 schreef ploderus het volgende:
Iets van 110pk/180kg ofzo. Dus ongeveer 0,61pk/kg.
quote:En een snelle!
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:27 schreef Rudy303 het volgende:[..]
Da's dus op een motor..??
quote:jep
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:27 schreef Rudy303 het volgende:[..]
Da's dus op een motor..??
quote:Dat valt wel mee, standaard 600cc supersport.
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:28 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
En een snelle!
quote:ik heb ze
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:25 schreef GiSH het volgende:
kut kan me auto papieren weereens niet vinden...
ik heb ze...
1178kg/ 102 pk = 11.54 kg/pk
102pk/1178kg = 0.09 pk/kg
mm das niet veel... tijd voor een nieuwe auto
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:29 schreef LaTiNo het volgende:
volgens mij is het de bedoeling om aantal kg's per pk te melden.
Dus bijv 1260/165 = 7,63kg per pk
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
als je kijkt naar mijn uitslag zie je dat ik die bedoelde, maar andersom mag natuurlijk ook
nogmaals; andersom is ok...
quote:Ouwehoer. Volgens mij rijd je zelfs helemaal niet gemotoriseerd.
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:24 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ben gewoon erg snel!
quote:In dat geval is het dan 176kg/110pk=1,6kg/pk.
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:29 schreef LaTiNo het volgende:
volgens mij is het de bedoeling om aantal kg's per pk te melden.
Dus bijv 1260/165 = 7,63kg per pk
of 1170/127,3 = 9.19 kilo per pk
[Dit bericht is gewijzigd door trance40 op 21-10-2003 08:33]
quote:waarom laat je dat meten.???
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:32 schreef trance40 het volgende:
127,3 pk (volgens de laatste meting) / 1170 = 0.108 pk/kilogramof 1170/127,3 = 9.19 kilo per pk
quote:Damn, gesnapt
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:30 schreef opacohen het volgende:[..]
Ouwehoer. Volgens mij rijd je zelfs helemaal niet gemotoriseerd.
quote:Standaard hoort mijn auto 120 pk te hebben,hij heeft dus volgens de meeting al wat meer. Je kan het laten meteen om te weten of bv: je chiptuning ze werk heeft gedaan of je open luchtfilter je motor nog wat goed heeft gedaan. Ik weet nu pcies wat het vermogen is als ik er nu een chip of openlucht filter in zet weet ik wat het me opleverd.
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:34 schreef GiSH het volgende:[..]
waarom laat je dat meten.???
75/810 = 0.0926
quote:Wat voor verschil dan? Nm?
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:44 schreef hobbelisback het volgende:
peugeot 205 810 kg, 75 pk (maar in principe moet je de motor inhoud ook mee nemen aangezien hierdoor nogal een verschil op kan treden)75/810 = 0.0926
quote:Dat kun je wel zeggen, jah! Mooie bak, die R32!!
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:48 schreef errorken het volgende:
0.05 Pk's / Kg(1164kg)
Dat het maar vlug 2005 is
R32
[Dit bericht is gewijzigd door LowJoe op 21-10-2003 09:03]
quote:Och nee toch, weer zo'n simpele die denkt dat 'ie van een ander luchtfilter merkbaar meer pk's krijgt.. En de chiptuning, ja hoor, dat scheelt ook echt seconden naar de 100.. Als jij een auto hebt van 120 pk, dan krijg jij d'r met chiptuning en een extra luchtfilter echt niet meer dan 130/135 pk uit.. En dan moet je al wel heeeeeel goed spul hebben gehaald.
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:36 schreef trance40 het volgende:
Standaard hoort mijn auto 120 pk te hebben,hij heeft dus volgens de meeting al wat meer. Je kan het laten meteen om te weten of bv: je chiptuning ze werk heeft gedaan of je open luchtfilter je motor nog wat goed heeft gedaan. Ik weet nu pcies wat het vermogen is als ik er nu een chip of openlucht filter in zet weet ik wat het me opleverd.
quote:Wat voor bak is dat?
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:01 schreef 001 het volgende:
leeg gewicht 2500 kg.
vermogen 345 pk.
dus 7,24 kg/pken 0.14 pk/kg
quote:Met jouw gegevens 120 -> 130/135 heb je toch al 10% winst. Dat is wel merkbaar.. (niet veel, maar toch...)
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:59 schreef Rudy303 het volgende:[..]
Och nee toch, weer zo'n simpele die denkt dat 'ie van een ander luchtfilter merkbaar meer pk's krijgt.. En de chiptuning, ja hoor, dat scheelt ook echt seconden naar de 100.. Als jij een auto hebt van 120 pk, dan krijg jij d'r met chiptuning en een extra luchtfilter echt niet meer dan 130/135 pk uit.. En dan moet je al wel heeeeeel goed spul hebben gehaald.
143pk/1275kg = 0,112 pk/kg
Vanaf februari 2004 wel onder mijn kont:
240pk/1220kg = 0,197 pk/kg
Dat het dus maar snel februari mag worden
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:10 schreef 001 het volgende:[..]
Een real Dodge!
[afbeelding]0-100km/h 6,8 sec
(Golf TDi90)
quote:Das ook geen slak!
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:15 schreef w31rd0 het volgende:
1222 kg
180 pk6.78 kg/pk
quote:NS 1600-1800 serie:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:24 schreef chown het volgende:
Kweet niet hoeveel zo'n intercity locomotief aan PK's heeft maar de verhouding zal behoorlijk zijn
54 kW per ton dus. (of voor de pk-rekeners 74 pk per ton)
Oftewel: Minder dan mijn Gollefie.
quote:Alto?
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:51 schreef Dwergje het volgende:
736kg, 54pk.13,63kg/pk
0,073pk/kgJaja, dit is een hele brute bak
100pk / 825gk = 0.121pk/kg
[Dit bericht is gewijzigd door Naj_Geetsrev op 21-10-2003 09:59]
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:57 schreef nodisch18 het volgende:
75/1040 = 0.072 pk per kilo. Niet echt heel indrukwekkend...
quote:Jullie zouden wel tegen elkaar kunnen racen
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:08 schreef honesty het volgende:
Mijn Smart:
730 kg/55 pk 13,2 kilo per PK
0.07 pk per kilogram, niet al te veel dus:(
quote:dan gaat het om de nm!
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:15 schreef pr0f het volgende:[..]
[..]Jullie zouden wel tegen elkaar kunnen racen
Motor
PK per Kilo
112 / 190 = 0.58
Kilo per PK
190 / 112 = 1.69
quote:205 1.9 gti of een clio 16v??
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:40 schreef pr0f het volgende:
848 kg, 120 pk
0.141 pk/kg
7.06kg/pk
da's dus exact 9 kg per pk
ofwel 0,111 pk per kg
11,2 kg per pk
lekker belangrijk
quote:Renault 5 GT Turbo
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:31 schreef hobbelisback het volgende:[..]
205 1.9 gti of een clio 16v??
quote:210
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:03 schreef Bioslock het volgende:
Hoeveel pk heeft de grootste versie van een citroen c5 break?
quote:Okay. en dan delen door mijn eigen gewicht of die van de auto?
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:10 schreef Kogando het volgende:[..]
210
quote:juist daarom
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:23 schreef 001 het volgende:[..]
O ja hij heeft een koppel van 550NM@4000tpm
quote:hmmm leuke avatar opacohen ... ook BX?
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:30 schreef opacohen het volgende:[..]
Ouwehoer. Volgens mij rijd je zelfs helemaal niet gemotoriseerd.
Wel wat nadelen aan verbonden.. verbruik boven de 20L benzine met lood per 100 km,en dat met een tankje van 33 liter.Koppeling was er ook niet blij mee.
Dit maakt:
899kg/130PK = 6,92 kg/PK
130PK/899kg = 0,14 PK/kg
Best aardig vind ik zelf...
-edit: verkeerd antwoord ingetypt... -
[Dit bericht is gewijzigd door Metalfreak op 21-10-2003 13:13]
180pk / 172 kg = 1.047 pk/kg !
(Yamaha YZF-R1 2004)
Valt niet onder de categorie 'droomauto's/motoren', hij is goedkoper dan de meeste genoemde auto's.
quote:holy crap, 1650 kilo? 7 serie, grote mercedes oid?
Op dinsdag 21 oktober 2003 12:56 schreef Eyeopener het volgende:
1650/231pk/kg: 0,14
kg/pk: 7,14
quote:Ach, ik doe 't met een wat oudere R1, maar da's ook al genoeg hoor ;-)
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:11 schreef MacBeth het volgende:
Hij is niet van mij, maar desondanks wil ik dit wel even in perspectief plaatsen:180pk / 172 kg = 1.047 pk/kg !
(Yamaha YZF-R1 2004)
[plaatje]
Valt niet onder de categorie 'droomauto's/motoren', hij is goedkoper dan de meeste genoemde auto's.
quote:Tuurlijk, maar het doorbreken van de 1 pk op 1 kg verhouding is toch memorabel
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:14 schreef Baronekke het volgende:[..]
Ach, ik doe 't met een wat oudere R1, maar da's ook al genoeg hoor ;-)
quote:Inderdaad
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:15 schreef MacBeth het volgende:[..]
Tuurlijk, maar het doorbreken van de 1 pk op 1 kg verhouding is toch memorabel
quote:BMW 530i (nieuw)... Ik geef toe, hij is niet van mij maar van m'n vader.. maar ik rij er de laatste tijd meer in dan hij
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:12 schreef pr0f het volgende:[..]
holy crap, 1650 kilo? 7 serie, grote mercedes oid?
quote:Nee inderdaad, gaat goed vooruit. Seat Leon 20VT.
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:21 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
Das ook geen slak!
De andere : 900 kg / 170 pk = 5.29 kg/pk
170 pk / 900 kg = 0.18889 kg/pk
ongeveer dan allemaal
quote:Ding heeft ECHT geen 180pk .. En je vergeet de berijder... dus er moet 90 kg bij
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:11 schreef MacBeth het volgende:
Hij is niet van mij, maar desondanks wil ik dit wel even in perspectief plaatsen:180pk / 172 kg = 1.047 pk/kg !
(Yamaha YZF-R1 2004)
Valt niet onder de categorie 'droomauto's/motoren', hij is goedkoper dan de meeste genoemde auto's.
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:11 schreef MacBeth het volgende:
Hij is niet van mij, maar desondanks wil ik dit wel even in perspectief plaatsen:180pk / 172 kg = 1.047 pk/kg !
(Yamaha YZF-R1 2004)
Valt niet onder de categorie 'droomauto's/motoren', hij is goedkoper dan de meeste genoemde auto's.
quote:Lol.. dat typfoutje moet er maanden hebben gestaan
Op dinsdag 21 oktober 2003 14:09 schreef 001 het volgende:[..]
Dan zou ik maar oppassen, volgens je profiel ben je pas 9 jaar!
quote:dus om die 1 op 1 barriere te doorbreken zou een motor volgens jou 270 pk moeten hebben? Das niet veilig meer!
Op dinsdag 21 oktober 2003 14:12 schreef Wimo het volgende:[..]
Ding heeft ECHT geen 180pk .. En je vergeet de berijder... dus er moet 90 kg bij
Geleandewagen (136pk op 2300kg)
0,059 pk per kilo
16,9 kilo per PK
Motor:
122+ / 250 (Honda VF1000R) = 0.488
Auto schiet dus helemaal niet op....
oh ja, de waardes veranderen iets als ik er in zit, dan mag je er 100 kilo bij op tellen
quote:Toyota Starlet 1.0 DL
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:52 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
Alto?
1245kg
120 pk
Ofwel 10.375
ofwel 1/10.375= 0.096385542168674698795180722891566
quote:Huur er eentje en neem 'm naar de testbank. Veel plezier.
Op dinsdag 21 oktober 2003 14:12 schreef Wimo het volgende:[..]
Ding heeft ECHT geen 180pk
quote:De vraag was wat er onder je kont aan gewicht en vermogen zit
En je vergeet de berijder... dus er moet 90 kg bij
Overigens geldt het bijtellen van passagiers en andere lading gewicht voor auto's uiteraard ook.
En bovendien weegt de gemiddelde supersportrijder aanzienlijk minder dan 90 kilo. Dat soort dingen zijn gemaakt voor kleine pezige mannetjes (kijk eens naar wat er met de Superbikes rondrijdt), bierbuiken kunnen beter op 'n 1150GS ofzo plaatsnemen
maakt:
0.675 pk/kg
1.481 kg/pk
Motorfiets dus
Auto:
0.09 pk/kg
10 kg/pk
quote:Ik dacht dat die Mille een stuk lichter was, valt wel een beetje tegen (al valt de motor zelf helemaaaal niet tegen
Op dinsdag 21 oktober 2003 18:21 schreef Gerako het volgende:
Aprilia RSV Mille
Rijklaar gewicht: 221 kg
Vermogen: 135 pk135/221= 0,61 pk/kg
Renault Clio 1.6I 16V RXE (1999): 110PK, 940Kg
(Bx GTI)
0,12475247524752475247524752475248 Pk per kilo
quote:Verdiep je eens in de motor wereld jung ... het ding is nog nergens getest.. door NIEMAND .. en dan nog, 180 pk is op de rukas + ramair meegerekend.. Ding mag blij zijn met 165 pk op het achterwiel. Voortaan minder op plaatjes kwijlen
Op dinsdag 21 oktober 2003 19:18 schreef MacBeth het volgende:[..]
Huur er eentje en neem 'm naar de testbank. Veel plezier.
[..]
115 pk 1300kg
0,088 pk / kg
quote:Hallo,dat geld natuurlijk helemaal met auto's!Het gaat hier alleen maar wat je voor pk's beschikbaar hebt om dat gewicht van je auto/moter voort te laten rijden!Wat er dan werkelijk aan aandrijving op je as over blijft hebben we het hier niet over...
Op woensdag 22 oktober 2003 01:07 schreef Wimo het volgende:[..]
Verdiep je eens in de motor wereld jung ... het ding is nog nergens getest.. door NIEMAND .. en dan nog, 180 pk is op de rukas + ramair meegerekend.. Ding mag blij zijn met 165 pk op het achterwiel. Voortaan minder op plaatjes kwijlen
quote:ja, maar dat is afgerond, he?
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:40 schreef Hans_worst het volgende:
1010 / 126 Pk = 8,015873015873015873015873015873 Kilo per Pk(Bx GTI)
0,12475247524752475247524752475248 Pk per kilo
GSI 2.0 / 152pk / 940kg
quote:Whiseguy
Op dinsdag 21 oktober 2003 19:18 schreef MacBeth het volgende:[..]
Huur er eentje en neem 'm naar de testbank. Veel plezier.
[..]De vraag was wat er onder je kont aan gewicht en vermogen zit
Overigens geldt het bijtellen van passagiers en andere lading gewicht voor auto's uiteraard ook.
En bovendien weegt de gemiddelde supersportrijder aanzienlijk minder dan 90 kilo. Dat soort dingen zijn gemaakt voor kleine pezige mannetjes (kijk eens naar wat er met de Superbikes rondrijdt), bierbuiken kunnen beter op 'n 1150GS ofzo plaatsnemen
quote:hehe een spaceshuttle maakt het nog bonter die zitten rond de 1.250.000 PK als je het omrekend dan
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:14 schreef Rudy303 het volgende:
Zucht... 12,67 pk/kg. Laat ik uitgaan van een mini van 650 kilo (oud model). Da's ongeveer de lichtste auto die er is.650 * 12.67 = 8235,5 pk. Gefeliciteerd, je rijdt in een spaceshuttle.
Ik heb 0,13 pk/kg in een auto van 890 kilo..
N.
quote:In de folders en motorbladen staat meestal ook dat ie een stuk lichter is, meestal staat er 190 kg ongeveer, ik denk dat ze daar het droge gewicht noemen, dus zonder olie, koelvloeistof, benzine, remolie en meestal zelfs zonder gereedschap zetje!!!
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:04 schreef generalist het volgende:[..]
Ik dacht dat die Mille een stuk lichter was, valt wel een beetje tegen (al valt de motor zelf helemaaaal niet tegen
)
Of
1000 / 109 = 9,17
Zo en nu? Nou kun je opzoeken wat voor auto ik heb
quote:my bad...
Op donderdag 23 oktober 2003 11:13 schreef StefanP het volgende:
Volgens mij was de vraag toch echt kg per pk, en niet pk per kg...
200/34= 5.88kg/pk
200/95= 2.11kg/pk
vfr
182/59= 3.01kg/pk
9,2608695652173913043478260869565 kg per pk
let wel met 6 versnellingsbak
quote:Wie verzint er een formule?
Op donderdag 23 oktober 2003 14:35 schreef Flying_Vee het volgende:
Maar je hebt ook nog zoiets als koppel waarom wordt dat niet meegenomen in de berekening ?
quote:effe knutselen;
Op donderdag 23 oktober 2003 14:40 schreef Kogando het volgende:[..]
Wie verzint er een formule?
De Totale brute kracht = vermogen / gewicht + koppel /gewicht / 2
1065/ 115 + 1065 /145 / 2 = Brute vermogen
9,2608695652173913043478260869565 + 7,3448275862068965517241379310345 / 2 =8,3028485757121439280359820089952
ehh eenheid is dan zoiets van pk/nm/kg
Heb het blad alleen niet hier liggen ... dus heb de berekeningsmethode niet....
2kg/pk
of
0,5pk/kg
Kawa ZZR-600
(ben trouwens ook wel benieuwd naar de nieuwe R1 175kg en 182pk, maar goed dat moet nog bewezen worden!!)
quote:Tering, das helemaal een monster.. Die loopt wel 330 zeker?
Op donderdag 23 oktober 2003 15:41 schreef Voronwe het volgende:
200kg en 100 dat maakt:2kg/pk
of
0,5pk/kgKawa ZZR-600
(ben trouwens ook wel benieuwd naar de nieuwe R1 175kg en 182pk, maar goed dat moet nog bewezen worden!!)
500 PK
0-100 in 2,5 seconde
Topsnelheid >600 km/h
Gewicht 750 kg
Op de Motorshow in Detroit toonde Daimler Chrysler de Tomahawk. Een motorfiets, maar dan wel eentje met vier wielen die wordt aangedreven door de 500pk sterke 8,3 liter V10-motor uit de Dodge Viper. In theorie kan de combinatie naar 100km/u in 2,5sec en bedraagt de topsnelheid meer dan 600km/u (en dat is geen tikfout). Tenminste, als je er op zou kunnen blijven zitten. Chrysler alludeerde daar al op tijdens de voorstelling door te zeggen dat de Tomahawk een machine was " To Grab life by the horns - and hang on!". In realiteit is Daimler-Chrysler als de dood dat iemand het zou proberen, en de tien exemplaren die er -volledig met de hand- van gebouwd zullen worden zijn dan ook niet geschikt voor weggebruik en zullen niet eens volledig werkzaam zijn. De constructeur mikt vooral op kunstliefhebbers die de motor met vier onafhankelijk opgehangen wielen (om in de bochten te kunnen 'leunen') willen kopen omwille van het design.
Het eerste exemplaar zal van de hand gedaan worden via de postordercatalogus van Neiman Marcus. Een luxueuze warenhuisketen (zoiets al Harrods in Londen) die in heel de VS actief is. Daarna zullen er nog 9 stuks gefabriceerd worden. Geïnteresseerde kopers leggen alvast 555.000 dollar klaar.
[Dit bericht is gewijzigd door Kogando op 23-10-2003 16:36]
quote:Specs van een R6 zijn 162kg met 122pk, kom je nog niet boven de 1 uit hoog
Op donderdag 23 oktober 2003 12:04 schreef Rietvaerder het volgende:
1,33pk/kg als ik een R6 hadNu is het 210kg delen door 34pk
(0.75 pk/kg is nog steeds best veel
R1 = 152pk met 174kg = 0.873pk/kg)
quote:Op een bochtig circuit rijd elke vespa 'm d'r uit niet mee te sturen met dat ding
Op donderdag 23 oktober 2003 16:22 schreef Kogando het volgende:
Deze dan:500 PK
0-100 in 2,5 seconde
Topsnelheid 480 km/h
Gewicht 750 kg
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:24 schreef Flying_Vee het volgende:
Op een bochtig circuit rijd elke vespa 'm d'r uit niet mee te sturen met dat ding![]()
vs.
Wint
quote:Ja joh, 530 met gemak
Op donderdag 23 oktober 2003 16:15 schreef Kogando het volgende:[..]
Tering, das helemaal een monster.. Die loopt wel 330 zeker?
quote:ik had gedacht 160 delen door 120.
Op donderdag 23 oktober 2003 16:23 schreef generalist het volgende:[..]
Specs van een R6 zijn 162kg met 122pk, kom je nog niet boven de 1 uit hoog
(0.75 pk/kg is nog steeds best veel
R1 = 152pk met 174kg = 0.873pk/kg)
CRX VTi
[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 23-10-2003 18:59]
911 3.2, 1986, doet t nog beheurlijk goed=snel
quote:Onzinnige reply. kg/pk geeft grotere getallen die in één oogopslag te vergelijken zijn. Verder maakt het echt niks uit, het is allebei een verhouding tussen massa en vermogen.
Op donderdag 23 oktober 2003 15:28 schreef SolidArt het volgende:
normaal moet je het andersom berekenen hoor...Dus PK per KG...
anders heeft het weinig nut.
Nissan Sunny 1.4lx uit '91.
quote:Is toch niet zo gek, de R6 van een maat van mij liep al 280/290..
Op donderdag 23 oktober 2003 18:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja joh, 530 met gemak
Dat ding is niet gemaakt voor topsnelheid
en 3kg/NM
niet gek voor een bestelbus van 2000 kilo ?
Wel grappig dat er niet over nm gerept wordt
5.71 kg voor de nmeters
* gateway pakt rekenmachine uit de wind-doos
iets van 6 ofzo
-edit-
871 / 54,4 = 16.01
54,4 / 871 = 6.25
golf II uit 1986
of 0,059 PK/KG
1.9 dTi
vind het wel prima zo
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 07:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ja, maar dat is afgerond, he?
Rekenmachine ......
Honda NSR (brommertje ) uit '93
En 180kg is brommer+ik en die 15,5PK is het vermogen aan het wiel.
Leeggewicht tegen krukasvermogen zal het ong 5,5kg per PK zijn (maar dat is gezever en gegok :p).
quote:en ikke 3KG/NM dieselkoppel
Op donderdag 30 oktober 2003 07:39 schreef stefan-d het volgende:
Wel grappig dat er niet over nm gerept wordt5.71 kg voor de nmeters
60pk/820kg
Kadett 1.3 8v
[Dit bericht is gewijzigd door beschuit op 30-01-2004 11:04]
dus 2,8 kg/pk
of
0.36 pk/kg
Corrado G60 met stage 2 tuning kit.
Honda Prelude 2.0i 16 (1985-1987), 137pk met 1035kg te verslepen.
Zal vast niet de snelste zijn hier, maar in 7,8 sec naar de 100km/h vind ik toch al lekker (alhoewel.. Mag sneller natuurlijk!!! hmmmm, had ik maar geld.. )
[Dit bericht is gewijzigd door Automatic_Rock op 30-01-2004 20:39]
Mitsubishi Lancer met dubbele webers, gevlakte cilinder, race nokkenassen en HKS uitlaatsysteem
Binnenkort 0,24 pk / kg (Mitsu EVO II blok erin, wanneer het gaat passen).... Doei Imprezza's
quote:Het eerste is precies evenveel (ehm 0,156) als mijn knullig motorscootertje van 250 cc..
Op vrijdag 30 januari 2004 20:32 schreef pAin het volgende:
0,16 pk / kgMitsubishi Lancer met dubbele webers, gevlakte cilinder, race nokkenassen en HKS uitlaatsysteem
Binnenkort 0,24 pk / kg (Mitsu EVO II blok erin, wanneer het gaat passen).... Doei Imprezza's
![]()
Heb ook maar eens een parkeerplaatsje opgezocht om lekkere te gaan driften (toch genoeg te doen hier op afgelegen parkeerplaatsen bij tuinders). Was best cool
Enne, ik win het toch wel van die motorscooter
tegen die motor wil ik alleen niet rijden Had de R1 gezien op de RAI eind vorige maand, 1 pk / kg leeggewicht..... Damn
!
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:42 schreef pAin het volgende:
Haha patrickHeb ook maar eens een parkeerplaatsje opgezocht om lekkere te gaan driften (toch genoeg te doen hier op afgelegen parkeerplaatsen bij tuinders). Was best cool
Enne, ik win het toch wel van die motorscooter
tegen die motor wil ik alleen niet rijden
Had de R1 gezien op de RAI eind vorige maand, 1 pk / kg leeggewicht..... Damn
![]()
!
Maar met de scoot in de sneeuw woon-werk was niet grappig, maar dat uitbreken ging wel lekker.
Pietsje minder gas en het achterwiel ging weer lekker naar achteren ipv opzij.
Het leek wel aan een touwtje zo mooi .. gelukkig geen verkeer in de buurt wel ..
De oude R1 kon ik precies bijhouden tot 240 km/u.. de nieuwe zal wel weer stukkie rapper zijn.
Enne weet dat je het niet lullig bedoel !
quote:Het is laat maar hier klopt iets niet ...
Op zaterdag 31 januari 2004 00:47 schreef mistermaniac het volgende:
1100/90 = 12.2 pk/kg
90/1100 = 0.081 pk/kg
quote:De berekening is goed!Wat zou er dan niet kloppen??
Op zaterdag 31 januari 2004 01:06 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Het is laat maar hier klopt iets niet ...
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 11:31 schreef LowJoe het volgende:[..]
De berekening is goed!Wat zou er dan niet kloppen??
quote:2 x pk/kg...
Op zaterdag 31 januari 2004 00:47 schreef mistermaniac het volgende:
1100/90 = 12.2 pk/kg
90/1100 = 0.081 pk/kg
van de zomer..
+-40 kilo VS 12pk das +-3,33kg per pk
alleen moetk dr zelf nog op... maarja kan niet alles hebben
hiegfewo postkrike post
quote:Wow, volgens mij jankt dit blokje de engelen uit de lucht man! Hoeveel toeren draait dit max?
Op maandag 2 februari 2004 07:54 schreef TilburgPosse het volgende:
CBR400RR met Dynojet-kit (stage 3), ander pijpje (Two Brothers) en race-CDI (HRC!) = 80,2 pk bij 165 kg
N.
quote:Dit is ongeveer lopen neem ik aan??
Op maandag 2 februari 2004 09:07 schreef _dazzling het volgende:
0,085
quote:Jah, en die spoiler maakt hem alleen maar zwaarder
Op maandag 2 februari 2004 11:54 schreef LowJoe het volgende:
En dat noemen ze dan ook nog "sport"??
Maar goed, hij kan prima meekomen met het verkeer (vooral 80-120km/u gaat erg vlot) en hij is redelijk zuinig (1:17 gemiddeld)
quote:Och, hij ziet er zeker niet slecht uit (mooi rood, meegespoten bumpers en spiegels, dakspoiler), zit lekker (sportstoelen, in hoogte verstelbaar bij bestuurder) en rijdt lekker ('sport' onderstel: iets strakker en lager afgeveerd dan standaard Corsa). En als je 200km/dag rijdt en het budget beperkt is, is 'goedkoop' wel iets om rekening mee te houden.
Op maandag 2 februari 2004 13:14 schreef LowJoe het volgende:
Ok!Als je alleen maar een goedkoop vervoermiddel wil.......
870/147 = 5,91
( opel speedster )
[Dit bericht is gewijzigd door GotenSSJ op 02-02-2004 15:53]
maar mijn auto is 1695 kilo....
Nee, geen trekker, een Audi A6 Avant quattro '99
quote:Honda CRX VTEC?
Op maandag 2 februari 2004 17:38 schreef GizartFRL het volgende:
800/160=5 kg/ pk
160/800=
0.2 PK/KG
quote:Volgens de officiele fabrieksgegevens begint 'ie in het rood te lopen bij 15.000 rpm, in werkelijkheid blijkt dat "slechts" 14250 te zijn. Met die nieuwe CDI (die meteen ook het juiste toerental weergeeft) blijft ie lekker doormarcheren tot de 17.000 (pas 1x gedaan. Tja het blijft je schatje hè). Dan lijkt het geluid meer op een boormachine
Op maandag 2 februari 2004 08:37 schreef Novitec het volgende:[..]
Wow, volgens mij jankt dit blokje de engelen uit de lucht man! Hoeveel toeren draait dit max?
N.
Wel netjes toch? Komt natuurlijk wel mijn gewicht bij, en pk´s aan het achterwiel eigenlijk, en benzine... Maar goed, auto´s zijn ook drooggewicht en zonder bestuurder en krukas pk´s, dus voor de vergelijking klopt het...
Andersom kan ook: 168 kg / 118 pk = 1,42 kg/pk
quote:nee
Op dinsdag 3 februari 2004 00:56 schreef Dr_Gonzo het volgende:[..]
Honda CRX VTEC?
[Dit bericht is gewijzigd door NT-T.BartMan op 03-02-2004 07:29]
quote:Tja,maar het rijdersgewicht bij een auto heeft natuurlijk minder invloed dan bij een motor!Zeg dat jij 75 kg weegt,dan wordt het dus 243 kg=
Op dinsdag 3 februari 2004 03:07 schreef martinweb.nl het volgende:
118 pk / 168 kg = 0,7 pk/kgWel netjes toch? Komt natuurlijk wel mijn gewicht bij, en pk´s aan het achterwiel eigenlijk, en benzine... Maar goed, auto´s zijn ook drooggewicht en zonder bestuurder en krukas pk´s, dus voor de vergelijking klopt het...
Andersom kan ook: 168 kg / 118 pk = 1,42 kg/pk
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 09:54 schreef mdsk21 het volgende:
Toyota Starlet 1.3 Si777 KG / 75 PK = 10,36 Pk per KG
quote:Tenzij het een TD is kan je dat hele chiptuning wel vergeten.
Op woensdag 4 februari 2004 10:48 schreef lottumracing het volgende:
heb 144pk met 1250kilo....0,1152...
wil binnenkort naar 162 pk door chiptuning..0,1296...
quote:euhm... kuch kuch... chiptuning bij TD heeft JUIST zin... turbo (diesel) motoren ondervinde de grootste vooruitgang!
Op donderdag 5 februari 2004 19:11 schreef Dr_Gonzo het volgende:[..]
Tenzij het een TD is kan je dat hele chiptuning wel vergeten.
Je krijgt er amper meer PK's bij.
Je hebt meer aan een open luchtfilter, sportuitlaat en een spagetti spruitstuk.
quote:Dat zegt hij toch?
Op donderdag 5 februari 2004 21:08 schreef Youp het volgende:[..]
euhm... kuch kuch... chiptuning bij TD heeft JUIST zin... turbo (diesel) motoren ondervinde de grootste vooruitgang!
quote:Tenzij != Als
Tenzij het een TD is...
quote:idd. bij TD heeft het meer zin om te tunen.
Op donderdag 5 februari 2004 21:08 schreef Youp het volgende:[..]
euhm... kuch kuch... chiptuning bij TD heeft JUIST zin... turbo (diesel) motoren ondervinde de grootste vooruitgang!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |