abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 oktober 2003 @ 14:18:42 #101
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_14052036
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:42 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Zoiets bedoel je?

[afbeelding]

Je hebt 550 pixels de ruimte he?
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  woensdag 22 oktober 2003 @ 14:22:13 #102
20641 portier
pi_14052143
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:39 schreef k_man het volgende:

[..]

wil je ontkennen dat bij vorige wedstrijden de regels strikter wereden toegepast dan?

Ik kan mij iets herinneren tijdens de 1ste wedstrijd over een portret van een huisdier .
En de afgelopen wedstrijd over water, daar stond water ook op elke foto centraal .
quote:
[..]

Een foto als die van Short_stop kun je volgens mij niet maken zonder bewerkingen. Zo ziet het er in het echt gewoon niet uit. Duidelijk onnatuurlijk dus.

Met de juiste instellingen denk ik dat je er akelig dichtbij kan komen en het is gewoon een kleurcorrectie, zoals gezegd, die chemisch ook tot stand kan komen en je foto's worden vrijwel altijd aangepast tijdens het afdrukken.

Zullen we deze discussie maar sluiten? Voordat dit de hele wedstrijd verziekt, terwijl het eigenlijk al een vrij loze discussie is geworden?
Vriendjes? .

GEILE VROUWPERSONEN!
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  woensdag 22 oktober 2003 @ 14:27:54 #103
52063 hooiberg
okeej, fotos binnekort op site
pi_14052305
Ik doe deze keer maar weer es niet mee. Ik kan netzo goed wel niet meedoen, want mijn slappehap industrie foto's maken toch geen kans
Je kunt beter een berin tegenkomen, beroofd van haar jongen,
dan een dwaas, beroofd van zijn verstand!
  woensdag 22 oktober 2003 @ 14:30:06 #104
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_14052376
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 14:27 schreef hooiberg het volgende:
Ik doe deze keer maar weer es niet mee. Ik kan netzo goed wel niet meedoen, want mijn slappehap industrie foto's maken toch geen kans

da's geen excuus....ik doe, ondanks dat ik niet echt tevreden ben met m'n foto, ook gewoon mee

kom maar op met die foto!

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  woensdag 22 oktober 2003 @ 14:31:27 #105
20641 portier
pi_14052417
quote:

"It's better do doe mee than not to do mee" zei een slimme meneer eens .
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_14052478
quote:

Heb je mijn foto's gezien
pi_14052482
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 14:15 schreef Abbadon het volgende:

[..]

zoiets ja....persoonlijk zou ik er dan nog wat meer lucht aan laten

[afbeelding]

eventueel kun je het ook zwart-wit maken, en het contrast iets verhogen

[afbeelding]

of er zelfs een subtiel kleurfiltertje overheen gooien..

[afbeelding]

ik weet niet hoe groot de originele jpeg is, maar er is absoluut genoeg mee te doen...

Hmm... Allereerst moet je me maar es even vertellen hoe ik die horizon ook alweer rechtzet. Ik heb het ooit ergens gelezen, maar gebruik het eigenlijk nooit, en daardoor weet ik dus niet meer hoe ik het moet doen

Ik heb wel een ideetje hoe ik er wellicht nog iéts van kan maken. Meedoen om de prijzen zal ik heus niet met deze -foto's, maar ik wil toch meedoen voor het idee en wellicht heb ik de volgende wedstrijd wat betere pics

quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 14:18 schreef portier het volgende:

[..]

Je hebt 550 pixels de ruimte he?

I know!
pi_14052519
Oja, nog een vraagje: hoe gaat de puntentelling precies?? Komt er een poll waar iedereen zijn/haar nummer 1 moet kiezen, of moet je je top 3/5 naar portier mailen, dus zo een standje bijhoudt, enz...?

Ik hoor het graag!

woensdag 22 oktober 2003 @ 14:36:53 #109
20641 portier
pi_14052579
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 14:34 schreef Yeahinho het volgende:
Oja, nog een vraagje: hoe gaat de puntentelling precies?? Komt er een poll waar iedereen zijn/haar nummer 1 moet kiezen, of moet je je top 3/5 naar portier mailen, dus zo een standje bijhoudt, enz...?

Ik hoor het graag!

Er wordt een stemtopic geopend en daarin kan iedereen zijn top 3 aangeven. Dus 3 punten, 2 punten en 1 punt. Degene met de meeste punten wint. Kijk anders even in het stemtopic van de vorige keer .
Fotowedstrijd September - Stemtopic
GEILE VROUWPERSONEN!
  woensdag 22 oktober 2003 @ 14:43:36 #110
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_14052746
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 19:29 schreef RoelerMF het volgende:
Moet het mechanische industrie zijn of mag je er ook een totaal andere insteek aan geven, pak hem beet, pretparkindustrie of entertainmentindustrie ofzo?
Herhaling van vraag

Kleine aanvulling daarop indien antwoord ja is. Zou je dat mogen vormgeven middels een willekeurige foto van een theater of pretpark bijvoorbeeld?

[Dit bericht is gewijzigd door RoelerMF op 22-10-2003 14:45]

»» Democracy is so overrated »»
pi_14052779
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 14:36 schreef portier het volgende:

[..]

Er wordt een stemtopic geopend en daarin kan iedereen zijn top 3 aangeven. Dus 3 punten, 2 punten en 1 punt. Degene met de meeste punten wint. Kijk anders even in het stemtopic van de vorige keer .
Fotowedstrijd September - Stemtopic

Gecheckt en het is me helemaal duidelijk. Bedankt!

Is het trouwens 'verplicht' om een foto van zo'n 550 pixels breed te plaatsen? Ik ben nu zo aan het croppen e.d. dat ik het resultaat eindelijk een beetje redelijk vind, maar nu is het dus een plaatje van 320x420 geworden... Als ik opnieuw begin, ben ik bang dat het resultaat me niet zo goed bevalt, dus ik zou het eigenlijk graag bij deze laten als dat toegestaan is...

woensdag 22 oktober 2003 @ 14:57:28 #112
20641 portier
pi_14053140
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 14:43 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Herhaling van vraag

Kleine aanvulling daarop indien antwoord ja is. Zou je dat mogen vormgeven middels een willekeurige foto van een theater of pretpark bijvoorbeeld?

Sorry, ik had hem even gemist.
Er moet uit je foto wel duidelijk blijken dat het om [desbetreffende] industrie gaat. Dus een random foto van iets maken gaat niet echt op. Daarom lijkt mij dat ook een stuk moeilijker dan een foto van een industrieterein oid .
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 14:44 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Gecheckt en het is me helemaal duidelijk. Bedankt!

Is het trouwens 'verplicht' om een foto van zo'n 550 pixels breed te plaatsen? Ik ben nu zo aan het croppen e.d. dat ik het resultaat eindelijk een beetje redelijk vind, maar nu is het dus een plaatje van 320x420 geworden... Als ik opnieuw begin, ben ik bang dat het resultaat me niet zo goed bevalt, dus ik zou het eigenlijk graag bij deze laten als dat toegestaan is...

Maar natuurlijk! .
Maximaal 550, dus 550 of minder . Welke foto wil je nu precies plaatsen? *het een beetje kwijt is*
GEILE VROUWPERSONEN!
  woensdag 22 oktober 2003 @ 15:02:00 #113
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_14053253
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 14:57 schreef portier het volgende:
Sorry, ik had hem even gemist.
Er moet uit je foto wel duidelijk blijken dat het om [desbetreffende] industrie gaat. Dus een random foto van iets maken gaat niet echt op. Daarom lijkt mij dat ook een stuk moeilijker dan een foto van een industrieterein oid .
No problem, dat vermoeden had ik al daarom maar herhaald
Ik zat eigenlijk te denken aan iets van een bouwput in een pretpark. Volgens mij is dat aardig in de goede richting?
pi_14053338
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 14:57 schreef portier het volgende:

[..]

Maar natuurlijk! .
Maximaal 550, dus 550 of minder . Welke foto wil je nu precies plaatsen? *het een beetje kwijt is*

Mooi! Ik heb het overigens over een foto op mijn pc, dus ik houd jullie nog even in spanning

(en ik wacht nog even stiekem op een reactie van Abbadon )

woensdag 22 oktober 2003 @ 15:11:11 #115
20641 portier
pi_14053533
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:02 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

No problem, dat vermoeden had ik al daarom maar herhaald
Ik zat eigenlijk te denken aan iets van een bouwput in een pretpark. Volgens mij is dat aardig in de goede richting?

Doe er wat creatiefs mee en ik ben benieuwd naar de uitkomst. Als het klinkt zoals het wordt is het prima .
GEILE VROUWPERSONEN!
  woensdag 22 oktober 2003 @ 17:16:35 #116
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_14057317
over het rechtzetten van de horizon:

ik gebruik paint shop pro, waarin de handige optie 'rotate' zit....had die van jou geloof ik 2 graden naar links gedraaid....neem aan dat er ook iets dergelijks in fotosoep zit, maar daar ben ik niet zo bekend mee

nadeel van roteren is natuurlijk wel dat het hele plaatje draait, en dat dat in je uiteindelijke crop wat kan schelen

succes ermee....en zo slecht is je foto niet hoor....en sowieso, oefening baart kunst

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  woensdag 22 oktober 2003 @ 17:18:15 #117
20641 portier
pi_14057362
Met PS:
Hele foto selecteren
Rechtermuisknop
Free Transform
Naar wens draaien
Klaar
.
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_14058845
Aangezien jullie blijkbaar de laatste 2 foto's van mij ook niks vonden

M'n laatste poging :

vliegtuigindustrie mocht toch wel?

pi_14062476
Ik zal er ongetwijfeld geen enkel punt mee halen, maar toch wordt dit (hoogstwaarschijnlijk ) mijn inzending voor de fotowedstrijd!

woensdag 22 oktober 2003 @ 21:27:46 #120
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_14063303
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 20:55 schreef Yeahinho het volgende:
Ik zal er ongetwijfeld geen enkel punt mee halen, maar toch wordt dit (hoogstwaarschijnlijk ) mijn inzending voor de fotowedstrijd!

[afbeelding]

ik vind hem mooi
  woensdag 22 oktober 2003 @ 21:32:31 #121
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_14063451
Ik twijfel eigenlijk wel een beetje of onderstaande foto's in aanmerking komen voor een deelname, die foto met bouwput van attractie was toch meer overbelicht als ik dacht. Vandaar deze alternatieve proefballonentjes!

Over de foto's is trouwens een sharpen filtertje gehaald en bij twee foto's is er ook iets met auto colors gedaan, volgens mij was dit geen probleem toch? Anders maak ik ze even opnieuw van het origineel

Iemand van coordinatie die kan zeggen of het binnen de wedstrijdgrenzen valt?

Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 22 oktober 2003 @ 21:51:21 #122
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_14063961
Ik denk dat ik toch maar ga voor:

Setje maalstenen van de molen in Wageningen. Verscheen eerder in fun met fisheye

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  woensdag 22 oktober 2003 @ 21:58:50 #123
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_14064185
quote:

[afbeelding]

prima foto hoor....niks mis mee!

maar waarom is ie zo klein?

Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 22 oktober 2003 @ 22:00:55 #124
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_14064250
quote:

[afbeelding]

Ik zie het probleem ook niet zo
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_14065993
quote:

[afbeelding]

'k zou het maar doen Ziet er goed uit
Lekker roestig sfeertje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')