quote:Photoshop heeft er helemaal niks mee te maken (ik heb het niet eens)... Een goede foto maken is een heeeeel proces dat niet begint of eindigt met op de afdruk-knop van je camera drukken. Het begint met een onderwerp en locatie kiezen... (industrie en ergens bij Pernis in mijn geval), dan ga je nadenken over de belichting (zonsondergang) en dan ga je het precieze plaatje dat je wilt schieten kiezen (of je schiet er een heleboel en kiest later "de beste") en dan kan je je eventueel druk gaan maken over diafragma's en belichtingstijden en zo. Als je een foto hebt gemaakt (digitaal of chemisch) dan moet je hem nog afdrukken en dat is een heel proces op zich waar IEDERE!!! zichzelfrespecterende fotograaf nog wel iets aan zal passen qua contrast en zo. ZELFS ALS JE JE FILMPJE NAAR DE HEMA BRENGT OM TE LATEN ONTWIKKELEN/AFDRUKKEN!!!! (alleen dan denkt de HEMA er voor je over na)... Wat "jullie" nu dus eigenlijk een beetje doen is roepen van; ""hee, das niet eerlijk, hij heeft iets meer verstand van fotografie dan ik en das niet eerlijk!"...
Op maandag 20 oktober 2003 22:30 schreef Kimmie het volgende:[..]
Wat een ongepaste arrogantie, de wedstrijd devalueert idd en het blijft als je bedreven bent met photoshop eenvoudiger een mooie plaat te creeeren dan wanneer dat niet bent.
Het argument, dan geef je toch geen punten slaat kant nog wal, je weet toch niet welke foto wel gedaan is en welke niet.
Jammer de authenticiteit verdwijnt...
quote:offtopic
Op dinsdag 21 oktober 2003 01:17 schreef Short_stop het volgende:
Verhip!!! Er zit een uil ergens voor mijn raam!!! Ik hoor oe-hoe!!! Ik heb nog nooit een uil gezien/gehoord midden in Den Haag!!!
maar goed...
ik heb nog steeds erg weinig
quote:Als je nog naar Hoek v Holland of zo wil geef je maar een gil he!
Op dinsdag 21 oktober 2003 07:48 schreef Xilantof het volgende:[..]
offtopic
maar goed...
ik heb nog steeds erg weinig
quote:dankje
Op dinsdag 21 oktober 2003 07:53 schreef Short_stop het volgende:[..]
Als je nog naar Hoek v Holland of zo wil geef je maar een gil he!
quote:geen probleem
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:58 schreef Xilantof het volgende:[..]
dankje
![]()
maar zit nu beetje met tijd, vandaag geen tijd (ivm, autorijles wil later zelf naar dingen toe kunnen rijden om te fotograferenen training) morgen denk ik ook niet
misschien morgen... maar thnx iig
quote:Uhm, ik wil je toch nog een heeeel klein beetje corrigeren... Het staat gewoon in de regels dat het mag. Ik heb dus ook niet zozeer toestemming gevraagd en/of gekregen maar ik vroeg of ik de regels goed begrepen had en dáár werd (twee keer) bevestigend op geantwoord.
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:11 schreef CdFMarshall het volgende:
Ik beoordeel niet de regels, vandaar dat ik niet inga op het wel of niet gebruik van photoshop oid, maar aangezien er toestemming is gegeven vind ik de inzending okay. Overigens sluit ik mij aan bij de opinie van short-stop wat betreft het feit 'dat we er allemaal wat van kunnen leren'.
quote:Nou, iemand vroeg dus wat intellihance was en toen liet ik dat een beetje zien en daardoor begon dus deze hele discussie... Op zich is dit dus eigenlijk wel een educatieve discussie...
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:26 schreef CdFMarshall het volgende:
en daar wil ik verder in het geheel niet over doorgaan...
Ik vind de insteek van deze wedstrijd ook meer het leerproces. Laten we daar nou eens op fixeren.
maar kunnen we nu iig niet gewoon verder?
quote:uhm, dat lijkt me niet zo één twee drie eigenlijk, helaas... Blijkbaar is een behoorlijk deel van de andere deelnemers het er niet mee eens dat ik (en wie weet wie nog meer) intellihance (e.d.) gebruiken. Zij vinden dat dat een beetje hetzelfde is als valsspelen en dat zit mij dus helemaal niet lekker. Ik denk dan ook dat het voor de algemene sfeer goed zou zijn dit uit te praten en als dat niet lukt trek ik me in ieder geval terug uit de wedstrijd... (-edit-) en dat zou ik heeel erg jammer vinden...
Op dinsdag 21 oktober 2003 12:18 schreef Xilantof het volgende:
en kunnen we het nu niet gewoon achter ons laten? en verder gaan?
regels staan al.....
ik vind ze zo goed, maar mocht de meerderheid het anders willen, dan misschien bij de volgende wedstrijd de regels aanpassen...maar kunnen we nu iig niet gewoon verder?
[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 21-10-2003 12:46]
quote:denk en ik hoop dat terug trekken niet hoeft...
Op dinsdag 21 oktober 2003 12:40 schreef Short_stop het volgende:[..]
uhm, dat lijkt me niet zo één twee drie eigenlijk, helaas... Blijkbaar is een behoorlijk deel van de andere deelnemers het er niet mee eens dat ik (en wie weet wie nog meer) intellihance (e.d.) gebruiken. Zij vinden dat dat een beetje hetzelfde is als valsspelen en dat zit mij dus helemaal niet lekker. Ik denk dan ook dat het voor de algemene sfeer goed zou zijn dit uit te praten en als dat niet lukt trek ik me in ieder geval terug uit de wedstrijd... (-edit-) en dat zou ik heeel erg jammer vinden...
quote:Jezus, laat 't toch lekker gaan, hou er gewoon over op.
Op dinsdag 21 oktober 2003 12:40 schreef Short_stop het volgende:[..]
uhm, dat lijkt me niet zo één twee drie eigenlijk, helaas... Blijkbaar is een behoorlijk deel van de andere deelnemers het er niet mee eens dat ik (en wie weet wie nog meer) intellihance (e.d.) gebruiken. Zij vinden dat dat een beetje hetzelfde is als valsspelen en dat zit mij dus helemaal niet lekker. Ik denk dan ook dat het voor de algemene sfeer goed zou zijn dit uit te praten en als dat niet lukt trek ik me in ieder geval terug uit de wedstrijd... (-edit-) en dat zou ik heeel erg jammer vinden...
Gewoon kappen dus, foto's blijven insturen en straks stemmen! Verder geen gezeik meer.
PUNT
[Dit bericht is gewijzigd door Dave_Mustaine op 21-10-2003 15:47]
quote:foto 1 vind ik niet echt interessant....niet slecht, maar ook niet echt bijzonder
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:10 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Ik denk dat het er niet meer van gaat komen om deze weg echt nog op stap te gaan... Ik ga daarom mijn selectie maken tussen deze drie foto's, maar twijfel zelf nog. wat vinden jullie?
foto 2 vind ik wel mooi, maar niet echt 'industrie'
foto 3 vind ik zowel mooi, als passend bij het thema...
quote:Het was totaal niet bedoelt als dreigement, ik gaf alleen aan dat het voor mij wel leuk moet blijven en als een kwart of de helft van de deelnemers van mening is dat ik valsspeel dan trek ik me liever terug...
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:24 schreef CdFMarshall het volgende:
... Dreigen met het terugtrekken is wel erg dramatisch gebracht maar zal echt geen indruk maken...
...
quote:ksst, af, lig
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:27 schreef Short_stop het volgende:[..]
Het was totaal niet bedoelt als dreigement, ik gaf alleen aan dat het voor mij wel leuk moet blijven en als een kwart of de helft van de deelnemers van mening is dat ik valsspeel dan trek ik me liever terug...
quote:Je bevestigt inderdaad wat ik zelf ook vond...
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:12 schreef Abbadon het volgende:[..]
foto 1 vind ik niet echt interessant....niet slecht, maar ook niet echt bijzonder
foto 2 vind ik wel mooi, maar niet echt 'industrie'
foto 3 vind ik zowel mooi, als passend bij het thema...
Ik heb van foto drie trouwens 2 versies:
[1]
[2]
@portier: ze zijn inmiddels gerezised
Om gezeik te voorkomen...
De foto's verschillen van tint doordat ik bij het maken van de foto's de lichtbron afgeplakt heb met verschillende stukken transparant gekleurd plastic. op autocontrast en cropping na niks photoshop dus.
[Dit bericht is gewijzigd door Dave_Mustaine op 21-10-2003 16:01]
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 15:52 schreef Dave_Mustaine het volgende:
@portier: ze zijn inmiddels gerezised
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |