abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13988748
is het misschien een leuk ideen om bij de fotos wat info te plaatsen zoals bijv. de camera (en misschien instellingen/film/lenzen?)
  zondag 19 oktober 2003 @ 19:08:22 #227
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13989536
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 16:57 schreef BoJo het volgende:
Deze kwam ik onderweg tegen, misschien interessanter dan die fabriek ?

[afbeelding]

ook maar eens wat commentaar....wat ik bij jou zie (ook bij die foto's van die fabriek) is dat je je onderwerp heel erg centraal op de plaat zet, zodat het erg duidelijk is. Duidelijk is helaas niet altijd hetzelfde als interessant...'t enige wat ik je als tip kan geven: loop wat om je onderwerp heen....pak verschillende hoeken...hoge horizon, lage horizon....let op zonlicht en schaduw...kortom: experimenteer....je zult zien dat je foto's vanzelf beter gaan worden....
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  zondag 19 oktober 2003 @ 20:34:33 #228
68711 CdFMarshall
What goes around...
pi_13991653
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 14:49 schreef Short_stop het volgende:

[..]

Ha, leuk dat je dat vraagt, dankjewel! Je bedoelt je foto die al is geplaatst toch?

Uhm, nou, op zich een leuke foto alleen het lijkt net alsof die straatstenen een beetje overbelicht zijn en dat vind ik wel jammer, dat patroon is een mooi afwisseling van die rechte lijnen. Misschien dat je dat met photoshop nog een beetje bij kan werken of zo... Ik vind dat je foto die afwisseling wel nodig heeft om spannend te blijven...

Ik heb de foto dan ook zo gelaten zoals ie was, geheel natuurlijk (zoals ik mijn vrouwen ook wil )... Vandaar dat de straatstenen inderdaad ietwat aan de overbelichte kant zijn (van binnen naar buiten fotograferen he, met een simpele camera...). Is photoshoppen toegestaan hier dan?

Iemand anders nog aan- of opmerkingen? Graag, aangezien het de eerste maand is dat ik een poging waag hier... En aangezien ik nog een tweetal foto's heb waar ik over twijfel (portier, dit is wel mijn voorlopige inzending, maak je niet ongerust)

Zodra wij geloven dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje...
  zondag 19 oktober 2003 @ 21:02:19 #229
59483 PeanutDaan
'zik - (AstraSat)
pi_13992399
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 17:29 schreef BoJo het volgende:

[..]

Maar ik geef de moed niet op

Iedereen moet de smaak te pakken krijgen, je moet gewoon dingen in je opnemen die voor jou het belangrijkst zijn en vanuit daar moet je gewoon gaan werken.
Een beetje kennis van zaken kan nooit kwaad en de één is meer praktijk gericht en de ander theoretisch, combineer beide
Hier op fok! kan je een hoop leren van de "fouten" van andere of evt opmerkingen.
Zelf probeer ik gewoon veel uit, en ook niet uit de "normale" hoek te fotograferen maar gewoon uit te proberen wat voor mezelf het best is.
En het is soms ook wel eens geluk hebben met dat wat je wil fotograferen ... maar dat blijft denk ik !
De volhouder wint

[Dit bericht is gewijzigd door PeanutDaan op 19-10-2003 21:11]

Digital Emotions | "ik wil ook op de foto!!!"
  zondag 19 oktober 2003 @ 21:04:39 #230
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13992457
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 20:34 schreef CdFMarshall het volgende:

[..]

Ik heb de foto dan ook zo gelaten zoals ie was, geheel natuurlijk (zoals ik mijn vrouwen ook wil )... Vandaar dat de straatstenen inderdaad ietwat aan de overbelichte kant zijn (van binnen naar buiten fotograferen he, met een simpele camera...). Is photoshoppen toegestaan hier dan?

Iemand anders nog aan- of opmerkingen? Graag, aangezien het de eerste maand is dat ik een poging waag hier... En aangezien ik nog een tweetal foto's heb waar ik over twijfel (portier, dit is wel mijn voorlopige inzending, maak je niet ongerust)

euh, nou, ik dacht begrepen te hebben dat je dingetjes als saturatie en filters en zo wel mocht photoshoppen, zolang je de foto maar niet verandert of zo, maar ik kan me vergissen...

Ik ben zelf daarnet ff naar Pernis geweest en heb er wat gemaakt daar. (stomme camera was weer naar 640x480 gegaan, moet ik nog ff uitzoeken waarom ie dat doet ) In ieder geval, hier twee van de foto's die ik heb gemaakt, ik heb ze in photo-paint een beetje ge-intellihanced. Mag dat, wedstrijdleiding? Intellihancen?

Wat vind je ervan trouwens?

pi_13992553
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 21:04 schreef Short_stop het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

Damn, die 2e is goed Short_stop. Misschien alleen nog ff croppen aan de linkerkant? Zit een klein storend elementje.

Deze eindigt ook op ...isch hoor

Take no prisoners... take no shit!
  zondag 19 oktober 2003 @ 21:11:21 #232
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13992639
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 18:25 schreef BoJo het volgende:

[..]

bedankt!

Nee sorry ik woon in Amsterdam, voordat ik daar ben enne ik vertrouw m'n auto niet meer zo na vandaag (Alfa viel steeds uit als ik wat langer stil stond voor stoplicht )

Jammer, andere keer misschien dan als je zin hebt...
  zondag 19 oktober 2003 @ 21:12:50 #233
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13992691
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 21:08 schreef Dave_Mustaine het volgende:

[..]

Damn, die 2e is goed Short_stop. Misschien alleen nog ff croppen aan de linkerkant? Zit een klein storend elementje.

Deze eindigt ook op ...isch hoor

dankjewel

(gaat croppen)

-edit-

oe, sjit, eerst even heel snel films terug naar de videotheek brengen!

pi_13992880
quote:

Mag dat, wedstrijdleiding? Intellihancen?

[afbeelding]

[afbeelding]

Prachtige foto's Vooral de tweede. Met name de wolkenlucht die vanuit hetzelfde punt lijkt te komen als het water.
De bovenste heeft wat teveel ruis in het donkere gedeelte.

fantast (..isch)

btw wat is intellihancen

zondag 19 oktober 2003 @ 21:20:24 #235
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_13992911
quote:
Mag dat, wedstrijdleiding? Intellihancen?
Uit het centrale topique:
quote:
bewerkingen die daadwerkelijk het karakter van de foto aantasten zijn dat wel.
Deze foto's vind ik binnen de regeling vallen, dus ze zijn helemaal okeej .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_13993043
quote:

[..]

euh, nou, ik dacht begrepen te hebben dat je dingetjes als saturatie en filters en zo wel mocht photoshoppen, zolang je de foto maar niet verandert of zo, maar ik kan me vergissen...

Ik ben zelf daarnet ff naar Pernis geweest en heb er wat gemaakt daar. (stomme camera was weer naar 640x480 gegaan, moet ik nog ff uitzoeken waarom ie dat doet ) In ieder geval, hier twee van de foto's die ik heb gemaakt, ik heb ze in photo-paint een beetje ge-intellihanced. Mag dat, wedstrijdleiding? Intellihancen?

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik als foto-n00b vind het echt geweldig mooie foto's!

Ik moet zelf ook nog aan de slag, maar heb totaal geen inspiratie en weet ook geen industrieterreinen in de buurt.....

FOK!fotograaf zondag 19 oktober 2003 @ 21:28:17 #237
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13993076
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 16:52 schreef Short_stop het volgende:
Toevallig iemand zin om met zonsondergang wat industrie-foto's te gaan maken bij hoek van holland? of europoort of zo... beetje buurt van den haag iig...
ik zou wel zin hebben gehad
maar zie het nu pas
ik woon in den haag, maar hoek van holland is beetje ver op de fiets
of ver... niet iets waar ik nog zin in zou hebben gehad ..
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 19 oktober 2003 @ 21:48:49 #238
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_13993623
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 16:52 schreef Short_stop het volgende:
Toevallig iemand zin om met zonsondergang wat industrie-foto's te gaan maken bij hoek van holland? of europoort of zo... beetje buurt van den haag iig...
Daar komt ie nou mee, ben net terug . Vooral tegen de schemering wordt het daar buitenaards mooi.

Ga nu de cam uit m'n combi halen en op het USB-gat prikken en 'ns kijken wat de oogst is. Watch zis speez for nier fjoetjoer (of zoiets )

Oh ja, Intellihancen mag ook. Wat mij betreft alle andere middelen tot het verbeteren van je plaatje ook (bij een wedstrijd met chemische fotografie gaan we immers ook geen nivellerende ontwikkelaren voor zwartwit of vakprintjes voor kleur verbieden of zo..Ouwesok is niet zo van het verbieden )

Waar we wat mij betreft niet op zitten te wachten zijn duidelijke knip-, plak- en andere montagemogelijkheden. Daar zijn weer andere wedstrijden voor .

[Dit bericht is gewijzigd door Ouwesok op 19-10-2003 21:54]

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 19 oktober 2003 @ 22:25:44 #239
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13994592
Jemig, wat zijn jullie aardig bedankt
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 21:19 schreef The_Frog het volgende:

btw wat is intellihancen

Intellihance is een plug-in voor photopaint (en waarschijnlijk photoshop wat ik niet heb) waarmee je je de kleuren en het contrast en zo van je foto's heel makkelijk kunt bijwerken zonder er al te veel verstand van te hebben (zoals ik)...
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 21:20 schreef portier het volgende:
Deze foto's vind ik binnen de regeling vallen, dus ze zijn helemaal okeej .
ok, top, dan had ik het dus goed begrepen
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 21:26 schreef Yeahinho het volgende:

Ik moet zelf ook nog aan de slag, maar heb totaal geen inspiratie en weet ook geen industrieterreinen in de buurt.....
Dan woon je zeker niet in de buurt van den haag?
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 21:28 schreef Xilantof het volgende:
ik zou wel zin hebben gehad
maar zie het nu pas
ik woon in den haag, maar hoek van holland is beetje ver op de fiets
of ver... niet iets waar ik nog zin in zou hebben gehad ..
Uhm, nou, als het volgend weekend mooi weer is wil ik nog wel een keer gaan en ik heb een auto dus als je zin hebt om mee te gaan vind ik dat best...
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 21:48 schreef Ouwesok het volgende:

Daar komt ie nou mee, ben net terug . Vooral tegen de schemering wordt het daar buitenaards mooi.

Ja, sorry, was een beetje een impulsieve actie van me. Ga anders volgend weekend ook mee, maken we er een fotowedstrijd mini-meet van
quote:
Oh ja, Intellihancen mag ook. Wat mij betreft alle andere middelen tot het verbeteren van je plaatje ook (bij een wedstrijd met chemische fotografie gaan we immers ook geen nivellerende ontwikkelaren voor zwartwit of vakprintjes voor kleur verbieden of zo..Ouwesok is niet zo van het verbieden )

Waar we wat mij betreft niet op zitten te wachten zijn duidelijke knip-, plak- en andere montagemogelijkheden. Daar zijn weer andere wedstrijden voor .

Ok, das duidelijk Dankjewel!
  FOK!fotograaf zondag 19 oktober 2003 @ 22:38:16 #240
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13994871
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 22:25 schreef Short_stop het volgende:
Uhm, nou, als het volgend weekend mooi weer is wil ik nog wel een keer gaan en ik heb een auto dus als je zin hebt om mee te gaan vind ik dat best...
[..]

Ja, sorry, was een beetje een impulsieve actie van me. Ga anders volgend weekend ook mee, maken we er een fotowedstrijd mini-meet van
[..]

Ok, das duidelijk Dankjewel!

ligt voor mij een beetje aan de dag
maar lijkt me wel droog op zich
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 19 oktober 2003 @ 22:42:37 #241
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13994980
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 22:25 schreef Short_stop het volgende:
...
euh, ik bedoelde "ben je van harte welkom" en niet "vind ik dat best"... T komt er allemaal een beetje rottig uit bij mij vandaag, sorry
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 22:38 schreef Xilantof het volgende:
...ligt voor mij een beetje aan de dag
maar lijkt me wel droog op zich
Leuk! De dag maakt voor mij op zich niet zoveel uit, alleen doordeweeks is het zo druk op de weg rond die tijd... Laten we even kijken of er nog meer mensen mee willen?
  FOK!fotograaf zondag 19 oktober 2003 @ 22:45:44 #242
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13995071
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 22:42 schreef Short_stop het volgende:

[..]

euh, ik bedoelde "ben je van harte welkom" en niet "vind ik dat best"... T komt er allemaal een beetje rottig uit bij mij vandaag, sorry
[..]

Leuk! De dag maakt voor mij op zich niet zoveel uit, alleen doordeweeks is het zo druk op de weg rond die tijd... Laten we even kijken of er nog meer mensen mee willen?

ach, vatte het niet eens rottig op

vrijdag kan iig niet en zaterdag werk
maar we zien wel of er meer mensen mee willen... want dan moeten je kijken wat de meerderheid goed uitkomt.

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 19 oktober 2003 @ 22:59:08 #243
68711 CdFMarshall
What goes around...
pi_13995394
inderdaad topfoto's!! Komt bij mij met stip binnen op de eerder genoemde top3 tot nu toe...

Ik ben wel benieuwd naar de originelen (oftewel, wat doet intellihancen?) van deze foto's...

Zodra wij geloven dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje...
  zondag 19 oktober 2003 @ 22:59:45 #244
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_13995406
Ik weet niet of jullie alleen voor de industrie gaan, maar onthoudt dat vrijdag de laatste inzenddag is he . Hebben jullie straks prachtige foto's, maar zijn jullie te laat .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  zondag 19 oktober 2003 @ 23:07:00 #245
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13995615
Ok, intellihance before & after

en dit is geloof ik een beetje het origineel;

ik zit me nu wel heel erg af te vragen of ik hem nou heb verkracht of juist beter gemaakt....

[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 19-10-2003 23:10]

zondag 19 oktober 2003 @ 23:07:45 #246
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13995639
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 22:59 schreef portier het volgende:
Ik weet niet of jullie alleen voor de industrie gaan, maar onthoudt dat vrijdag de laatste inzenddag is he . Hebben jullie straks prachtige foto's, maar zijn jullie te laat .
owww, is waar ook!!

Morgenavond dan maar?

FOK!fotograaf zondag 19 oktober 2003 @ 23:11:25 #247
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13995728
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 23:07 schreef Short_stop het volgende:

[..]

owww, is waar ook!!

Morgenavond dan maar?

hoe laat?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 19 oktober 2003 @ 23:16:17 #248
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13995862
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 23:11 schreef Xilantof het volgende:

[..]

hoe laat?

uhm, met files en alles moeten we dan wel ruim voor vijfen uit den haag weg denk ik.. of we kunnen ook morgenochtend vroeg eventueel, met zonsopgang?

-edit- oeps

[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 19-10-2003 23:17]

zondag 19 oktober 2003 @ 23:16:59 #249
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13995880
sorry, verkeerde knopje...
  FOK!fotograaf zondag 19 oktober 2003 @ 23:23:23 #250
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_13996018
damn... zijn beetje lastige tijden..