quote:ook maar eens wat commentaar....wat ik bij jou zie (ook bij die foto's van die fabriek) is dat je je onderwerp heel erg centraal op de plaat zet, zodat het erg duidelijk is. Duidelijk is helaas niet altijd hetzelfde als interessant...'t enige wat ik je als tip kan geven: loop wat om je onderwerp heen....pak verschillende hoeken...hoge horizon, lage horizon....let op zonlicht en schaduw...kortom: experimenteer....je zult zien dat je foto's vanzelf beter gaan worden....
Op zondag 19 oktober 2003 16:57 schreef BoJo het volgende:
Deze kwam ik onderweg tegen, misschien interessanter dan die fabriek ?
quote:Ik heb de foto dan ook zo gelaten zoals ie was, geheel natuurlijk (zoals ik mijn vrouwen ook wil
Op zondag 19 oktober 2003 14:49 schreef Short_stop het volgende:[..]
Ha, leuk dat je dat vraagt, dankjewel!
Je bedoelt je foto die al is geplaatst toch?
Uhm, nou, op zich een leuke foto alleen het lijkt net alsof die straatstenen een beetje overbelicht zijn en dat vind ik wel jammer, dat patroon is een mooi afwisseling van die rechte lijnen. Misschien dat je dat met photoshop nog een beetje bij kan werken of zo... Ik vind dat je foto die afwisseling wel nodig heeft om spannend te blijven...
Iemand anders nog aan- of opmerkingen? Graag, aangezien het de eerste maand is dat ik een poging waag hier... En aangezien ik nog een tweetal foto's heb waar ik over twijfel (portier, dit is wel mijn voorlopige inzending, maak je niet ongerust)
quote:Iedereen moet de smaak te pakken krijgen, je moet gewoon dingen in je opnemen die voor jou het belangrijkst zijn en vanuit daar moet je gewoon gaan werken.
Op zondag 19 oktober 2003 17:29 schreef BoJo het volgende:[..]
Maar ik geef de moed niet op
[Dit bericht is gewijzigd door PeanutDaan op 19-10-2003 21:11]
quote:euh, nou, ik dacht begrepen te hebben dat je dingetjes als saturatie en filters en zo wel mocht photoshoppen, zolang je de foto maar niet verandert of zo, maar ik kan me vergissen...
Op zondag 19 oktober 2003 20:34 schreef CdFMarshall het volgende:[..]
Ik heb de foto dan ook zo gelaten zoals ie was, geheel natuurlijk (zoals ik mijn vrouwen ook wil
)... Vandaar dat de straatstenen inderdaad ietwat aan de overbelichte kant zijn (van binnen naar buiten fotograferen he, met een simpele camera...). Is photoshoppen toegestaan hier dan?
Iemand anders nog aan- of opmerkingen? Graag, aangezien het de eerste maand is dat ik een poging waag hier... En aangezien ik nog een tweetal foto's heb waar ik over twijfel (portier, dit is wel mijn voorlopige inzending, maak je niet ongerust)
Ik ben zelf daarnet ff naar Pernis geweest en heb er wat gemaakt daar. (stomme camera was weer naar 640x480 gegaan, moet ik nog ff uitzoeken waarom ie dat doet ) In ieder geval, hier twee van de foto's die ik heb gemaakt, ik heb ze in photo-paint een beetje ge-intellihanced. Mag dat, wedstrijdleiding? Intellihancen?
Wat vind je ervan trouwens?
quote:Damn, die 2e is goed Short_stop. Misschien alleen nog ff croppen aan de linkerkant? Zit een klein storend elementje.
Op zondag 19 oktober 2003 21:04 schreef Short_stop het volgende:Wat vind je ervan trouwens?
Deze eindigt ook op ...isch hoor
quote:Jammer, andere keer misschien dan als je zin hebt...
Op zondag 19 oktober 2003 18:25 schreef BoJo het volgende:[..]
bedankt!
Nee sorry ik woon in Amsterdam, voordat ik daar ben enne ik vertrouw m'n auto niet meer zo na vandaag (Alfa viel steeds uit als ik wat langer stil stond voor stoplicht
)
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 21:08 schreef Dave_Mustaine het volgende:[..]
Damn, die 2e is goed Short_stop. Misschien alleen nog ff croppen aan de linkerkant? Zit een klein storend elementje.
Deze eindigt ook op ...isch hoor
(gaat croppen)
-edit-
oe, sjit, eerst even heel snel films terug naar de videotheek brengen!
quote:Prachtige foto's Vooral de tweede. Met name de wolkenlucht die vanuit hetzelfde punt lijkt te komen als het water.
Op zondag 19 oktober 2003 21:04 schreef Short_stop het volgende:Mag dat, wedstrijdleiding? Intellihancen?
fantast (..isch)
btw wat is intellihancen
quote:Uit het centrale topique:
Op zondag 19 oktober 2003 21:04 schreef Short_stop het volgende:
Mag dat, wedstrijdleiding? Intellihancen?
quote:Deze foto's vind ik binnen de regeling vallen, dus ze zijn helemaal okeej
bewerkingen die daadwerkelijk het karakter van de foto aantasten zijn dat wel.
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 21:04 schreef Short_stop het volgende:[..]
euh, nou, ik dacht begrepen te hebben dat je dingetjes als saturatie en filters en zo wel mocht photoshoppen, zolang je de foto maar niet verandert of zo, maar ik kan me vergissen...
Ik ben zelf daarnet ff naar Pernis geweest en heb er wat gemaakt daar. (stomme camera was weer naar 640x480 gegaan, moet ik nog ff uitzoeken waarom ie dat doet
) In ieder geval, hier twee van de foto's die ik heb gemaakt, ik heb ze in photo-paint een beetje ge-intellihanced. Mag dat, wedstrijdleiding? Intellihancen?
Ik moet zelf ook nog aan de slag, maar heb totaal geen inspiratie en weet ook geen industrieterreinen in de buurt.....
quote:ik zou wel zin hebben gehad
Op zondag 19 oktober 2003 16:52 schreef Short_stop het volgende:
Toevallig iemand zin om met zonsondergang wat industrie-foto's te gaan maken bij hoek van holland? of europoort of zo... beetje buurt van den haag iig...
quote:Daar komt ie nou mee, ben net terug
Op zondag 19 oktober 2003 16:52 schreef Short_stop het volgende:
Toevallig iemand zin om met zonsondergang wat industrie-foto's te gaan maken bij hoek van holland? of europoort of zo... beetje buurt van den haag iig...
Ga nu de cam uit m'n combi halen en op het USB-gat prikken en 'ns kijken wat de oogst is. Watch zis speez for nier fjoetjoer (of zoiets )
Oh ja, Intellihancen mag ook. Wat mij betreft alle andere middelen tot het verbeteren van je plaatje ook (bij een wedstrijd met chemische fotografie gaan we immers ook geen nivellerende ontwikkelaren voor zwartwit of vakprintjes voor kleur verbieden of zo..Ouwesok is niet zo van het verbieden )
Waar we wat mij betreft niet op zitten te wachten zijn duidelijke knip-, plak- en andere montagemogelijkheden. Daar zijn weer andere wedstrijden voor .
[Dit bericht is gewijzigd door Ouwesok op 19-10-2003 21:54]
quote:Intellihance is een plug-in voor photopaint (en waarschijnlijk photoshop wat ik niet heb) waarmee je je de kleuren en het contrast en zo van je foto's heel makkelijk kunt bijwerken zonder er al te veel verstand van te hebben (zoals ik)...
Op zondag 19 oktober 2003 21:19 schreef The_Frog het volgende:btw wat is intellihancen
quote:ok, top, dan had ik het dus goed begrepen
Op zondag 19 oktober 2003 21:20 schreef portier het volgende:
Deze foto's vind ik binnen de regeling vallen, dus ze zijn helemaal okeej.
quote:Dan woon je zeker niet in de buurt van den haag?
Op zondag 19 oktober 2003 21:26 schreef Yeahinho het volgende:
Ik moet zelf ook nog aan de slag, maar heb totaal geen inspiratie en weet ook geen industrieterreinen in de buurt.....
quote:Uhm, nou, als het volgend weekend mooi weer is wil ik nog wel een keer gaan en ik heb een auto dus als je zin hebt om mee te gaan vind ik dat best...
Op zondag 19 oktober 2003 21:28 schreef Xilantof het volgende:
ik zou wel zin hebben gehad
maar zie het nu pas
ik woon in den haag, maar hoek van holland is beetje ver op de fiets
of ver... niet iets waar ik nog zin in zou hebben gehad ..
quote:Ja, sorry, was een beetje een impulsieve actie van me. Ga anders volgend weekend ook mee, maken we er een fotowedstrijd mini-meet van
Op zondag 19 oktober 2003 21:48 schreef Ouwesok het volgende:Daar komt ie nou mee, ben net terug
. Vooral tegen de schemering wordt het daar buitenaards mooi.
quote:Ok, das duidelijk
Oh ja, Intellihancen mag ook. Wat mij betreft alle andere middelen tot het verbeteren van je plaatje ook (bij een wedstrijd met chemische fotografie gaan we immers ook geen nivellerende ontwikkelaren voor zwartwit of vakprintjes voor kleur verbieden of zo..Ouwesok is niet zo van het verbieden )Waar we wat mij betreft niet op zitten te wachten zijn duidelijke knip-, plak- en andere montagemogelijkheden. Daar zijn weer andere wedstrijden voor
.
quote:ligt voor mij een beetje aan de dag
Op zondag 19 oktober 2003 22:25 schreef Short_stop het volgende:
Uhm, nou, als het volgend weekend mooi weer is wil ik nog wel een keer gaan en ik heb een auto dus als je zin hebt om mee te gaan vind ik dat best...
[..]Ja, sorry, was een beetje een impulsieve actie van me. Ga anders volgend weekend ook mee, maken we er een fotowedstrijd mini-meet van
[..]Ok, das duidelijk
Dankjewel!
quote:euh, ik bedoelde "ben je van harte welkom" en niet "vind ik dat best"... T komt er allemaal een beetje rottig uit bij mij vandaag, sorry
Op zondag 19 oktober 2003 22:25 schreef Short_stop het volgende:
...
Uhm, nou, als het volgend weekend mooi weer is wil ik nog wel een keer gaan en ik heb een auto dus als je zin hebt om mee te gaan vind ik dat best...
quote:Leuk! De dag maakt voor mij op zich niet zoveel uit, alleen doordeweeks is het zo druk op de weg rond die tijd... Laten we even kijken of er nog meer mensen mee willen?
Op zondag 19 oktober 2003 22:38 schreef Xilantof het volgende:
...ligt voor mij een beetje aan de dag
maar lijkt me wel droog op zich
quote:ach, vatte het niet eens rottig op
Op zondag 19 oktober 2003 22:42 schreef Short_stop het volgende:[..]
euh, ik bedoelde "ben je van harte welkom" en niet "vind ik dat best"... T komt er allemaal een beetje rottig uit bij mij vandaag, sorry
[..]Leuk! De dag maakt voor mij op zich niet zoveel uit, alleen doordeweeks is het zo druk op de weg rond die tijd... Laten we even kijken of er nog meer mensen mee willen?
vrijdag kan iig niet en zaterdag werk
maar we zien wel of er meer mensen mee willen... want dan moeten je kijken wat de meerderheid goed uitkomt.
Ik ben wel benieuwd naar de originelen (oftewel, wat doet intellihancen?) van deze foto's...
en dit is geloof ik een beetje het origineel;
ik zit me nu wel heel erg af te vragen of ik hem nou heb verkracht of juist beter gemaakt....
[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 19-10-2003 23:10]
quote:owww, is waar ook!!
Op zondag 19 oktober 2003 22:59 schreef portier het volgende:
Ik weet niet of jullie alleen voor de industrie gaan, maar onthoudt dat vrijdag de laatste inzenddag is he. Hebben jullie straks prachtige foto's, maar zijn jullie te laat
.
Morgenavond dan maar?
quote:hoe laat?
Op zondag 19 oktober 2003 23:07 schreef Short_stop het volgende:[..]
owww, is waar ook!!
Morgenavond dan maar?
quote:uhm, met files en alles moeten we dan wel ruim voor vijfen uit den haag weg denk ik.. of we kunnen ook morgenochtend vroeg eventueel, met zonsopgang?
Op zondag 19 oktober 2003 23:11 schreef Xilantof het volgende:[..]
hoe laat?
-edit- oeps
[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 19-10-2003 23:17]
in welke buurt woon je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |