abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 oktober 2003 @ 10:36:13 #26
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_14000848
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 09:11 schreef elguapo het volgende:
Het is geen automaat

Stel dat ik 'm aangeduwd krijg, betekend dat dan dat ik elke keer als ik weg wil rijden moet duwen?


Totdat de verbinding met de accu hersteld is wel. maar de motor haalt zijn stroom van de accu, en waarschijnlijk is die verbinding weg.

dus ik denk dat je hem niet aangedrukt krijgt.

pi_14001241
Dus even richting garage bellen en een nieuwe startmotor regelen?
  maandag 20 oktober 2003 @ 10:59:03 #28
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_14001268
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 10:57 schreef elguapo het volgende:
Dus even richting garage bellen en een nieuwe startmotor regelen?
Ik weet niet of het je startmotor wel is. zonder startmotor moet hij alsnog starten na aandrukken. ik denk eerder kabelbreuk oid.
pi_14021923
Ik ben er uit: het was toch de accu

Heb een acculader van een vriend van me geleend, klein beetje opladen was al genoeg. Wel raar eigenlijk, de lichten branden nog wel, hoewel ze steeds zwakker werden. Iig bedankt voor de hulp!

pi_14022320
Ik zou zeggen: Volg een cursusje aanduwen! Een auto met zelfs een compleet lege accu is aan te duwen.
Calm down, please!
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 08:56:27 #31
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_14023470
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 01:41 schreef Googolplexian het volgende:
Ik zou zeggen: Volg een cursusje aanduwen! Een auto met zelfs een compleet lege accu is aan te duwen.
Inderdaad. Dit was niet erg handig.

Anders de auto de volgende keer de berg opduwen, en dan naar beneden freewheelen. Startuuuuhhhhhhh!!!


maar mooi dattie het weer doet.

pi_14027279
Volgende keer idd zelf starten ipv broertje laten doen

Wel vreemd, elke keer dat ik probeerde te starten kwam er een ander geluid uit. Maargoed, ik ga dus op een berg wonen

  dinsdag 21 oktober 2003 @ 13:52:01 #33
66117 ExOdus
May U live 2 see the dawn
pi_14030363
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 01:41 schreef Googolplexian het volgende:
Ik zou zeggen: Volg een cursusje aanduwen! Een auto met zelfs een compleet lege accu is aan te duwen.
startmotor vraagt een hoop stroom, dus vandaar alleen de klik.....En geen Kapotte verdeler!!!!!!!!

Had ExO toch gelijk, of startmotor of accu of dynamo

verder hoef je het ook niet te zoeken, niet ronddraaien kan alleen een van die dingen betekenen.

In 1968 it took the computing power of 2 C-64's to fly a rocket to the moon.in 1998 it takes the Power of a Pentium 200 to run Microsoft Windows 95.Something must have gone wrong
pi_14258969
Kan wel een zijn dat de startmotor vast staat ( had ik met mijn karretje ook wel eens) tikkie met de hamer op de startmotor wil soms wel eens helpen.

http://www.fokforum.nl

edit: niet spammen elke keer als je post.

[Dit bericht is gewijzigd door GizartFRL op 30-10-2003 20:53]

pi_14393142
Hmm, stond van de week weer met een lege accu... heb de boel een beetje doorgemeten/laten meten, en het blijkt dus mn dynamo te zijn. Ding geeft nog maar 12v, ipv 14. I.c.m. de korte stukjes die ik rijd funest natuurlijk.

Ik kan nu twee dingen doen: een dynamo op de sloop halen, of de dynamo uit elkaar halen en kijken of de koolstofborstels versleten zijn.

1e optie: voor zover ik gezien heb kan ik zelf wel een nieuwe dynamo monteren. Wat kost zoiets eigenlijk?

2e optie: ik heb een vraagbaak, waar precies instaat hoe je zo'n ding uit elkaar haalt. Heb alleen geen idee of het echt ingewikkeld gepruts is. Hoe je een versleten koolstofborstel er uit ziet zou ik ook echt niet weten (de tip van een vriend van me: je haalt die borstels er uit, en dan zie je of ze versleten zijn ), en wat nieuwe borstels kosten weet ik ook niet.

Wat is handig om te doen?

pi_14393152
ach?
zucht
pi_14393161
- edit - dit gaat nergens over. Aanduwen luktte niet. Maar het ligt TOCH aan de startmotor? Tijd voor krachttraining, zeg ik.


Als je technisch bent: koolborstels...

Als je handig bent: van de sloop (met het risico ééntje te kopen die ook bijna aan vervanging toe is)...

Als je n00b bent (en bijv. problemen hebt met het aanduwen van een auto): Garage

Calm down, please!
pi_14393205
quote:
Op woensdag 5 november 2003 02:15 schreef Googolplexian het volgende:
- edit - dit gaat nergens over. Aanduwen luktte niet. Maar het ligt TOCH aan de startmotor? Tijd voor krachttraining, zeg ik.


Als je technisch bent: koolborstels...

Als je handig bent: van de sloop (met het risico ééntje te kopen die ook bijna aan vervanging toe is)...

Als je n00b bent (en bijv. problemen hebt met het aanduwen van een auto): Garage


Ik geef meteen toe dat ik auton00b ben Aan de andere kant ben ik wel handig. Het duwen an sich ging ook prima, het broertje dat probeerde te starten was wsch de zwakke schakel

Een dynamo kopen die bijna kapot is is idd geen goed plan. Wat kosten koolstofborstels en waar koop je zoiets?

pi_14393231
quote:
Op woensdag 5 november 2003 02:22 schreef elguapo het volgende:

[..]

Ik geef meteen toe dat ik auton00b ben Aan de andere kant ben ik wel handig. Het duwen an sich ging ook prima, het broertje dat probeerde te starten was wsch de zwakke schakel

Een dynamo kopen die bijna kapot is is idd geen goed plan. Wat kosten koolstofborstels en waar koop je zoiets?


Is een kloon geen optie? (Naar een auto-materialen-shop gaan en de dynamo van een andere fabrikant als van jouw auto bestellen... scheelt vaak veel in de kosten). Ik ken hier in de buurt alleen maar 1 klein winkeltje die dat soort dingen (niet-originele onderdelen) levert. Effe Googelen en je weet meer.
Calm down, please!
pi_14393253
Elke dynamo die past is wat mij betreft een optie. Enige is dat die auto eind maart wsch niet door de apk heen komt, dankzij de blonde vrouw die achterop gezeten heeft

Hoe goedkoper hoe beter dus, het hoeft niet zo lang mee. Ik ben bij een eenmans garage/autostalling bedrijf geweest, die kerel heeft de boel ff goed doorgemeten. Hij raadde me de sloop aan, maar had geen idee wat het zou kosten. Koolstofborstels heb ik niet naar gevraagd.

Waar haal ik koolstofborstels, wat kost het, en wat kost een dynamo op de sloop, en wat kost een kloon?

pi_14393317
quote:
Op woensdag 5 november 2003 02:32 schreef elguapo het volgende:
Elke dynamo die past is wat mij betreft een optie. Enige is dat die auto eind maart wsch niet door de apk heen komt, dankzij de blonde vrouw die achterop gezeten heeft

Hoe goedkoper hoe beter dus, het hoeft niet zo lang mee. Ik ben bij een eenmans garage/autostalling bedrijf geweest, die kerel heeft de boel ff goed doorgemeten. Hij raadde me de sloop aan, maar had geen idee wat het zou kosten. Koolstofborstels heb ik niet naar gevraagd.

Waar haal ik koolstofborstels, wat kost het, en wat kost een dynamo op de sloop, en wat kost een kloon?


Daarvoor zal je zelf een beetje informatie moeten inwinnen, ben ik bang.

Prijzen enzo zijn sterk afhankelijk van waar je wat haalt. Als het niet lang mee hoeft te gaan is een dynamo van de sloop de makkelijkste optie als je de mogelijkheden hebt 'm te moteren (een brug zou erg makkelijk zijn maar hoeft niet persé... reken op sleuteltijd keer 2 als je het zonder brug of verhoging doet).

Vergeet niet de snaar goed (dus op de gespecificeerde strakte) aan te spannen d.m.v. de stel-bout op de dynamo-steun. Anders hoor je voortaan bij de piepende (nee... niet banden) optrekkers.

Calm down, please!
pi_14393325
Hmm, ik dacht dat die snaar gewoon een standaardlengte had. Ik ga wel naar de sloop morgen, erg veel kan zo'n ding niet kosten als ze voor 12 euro op marktplaats.nl aangeboden worden.

Thnx!

pi_14393406
Gewoon van boven bij Kadett ! En aangezien je nog geen spanners hebt (geef mij maar een schroef overigens) idd zelf stellen.

Reken op 125 gulden 2e hands. Overigens bij de meeste auto's geen brug voor nodig. Zelfs alssie achterliggend is, is SFI bak/etc/etc, er ff af schroeven met de inbus, vaak veel sneller.

Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_14393411
Trouwens maar raar topic wat iedereen voor conclusies trekt. Startmotor klikt toch, klats laatste restspanning, doet die startmotor het, PUNT. Let maar op, doettie 5 keer, goh klikt al niet meer. Gevonden ! Dus accu plat. Kan 2 dingen idd zijn, accu of dynamo, meet maar, klemmen van ander derop 4 minuten of langer, want ding staat plat, starten gelukt -> Meter derbij, meet 1, meet 2, pats, gevonden. Dynamo geen spanning dit geval, geen 14V dus, klaar. Okay kweet hem.

Je accu heb nu trouwens ook opdonder gehad, doe je 5x, vindtie niet leuk, nieuwe bv 55A, 40 euro. Dynamo kan wel 2e hands, ff schroevendraaier mee, check de diodebruggen en borstels, accu altijd nieuwe kopen ivm garantie. Zelfs als je dynamo nog 3x klapt, of weetikveel wat voor lekstroom je ooit krijgt, terugbrengen dat ding "ja doet het niet meer plots".

Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_14450928
Zo, de boel zit er in. Eventjes naar een garage geweest met m'n sloop dynamo. Roestige bouten zijn niet leuk zonder flex

Anyway, ik ben er verder mooi mee genaaid. Meteen na aansluiten heb ik 'm gemeten, en zonder belasting kwam ik op 12,5 V. Volgens de gasten van die garage was dat goed.

In werkelijkheid veel te weinig natuurlijk, iig, ook volgens de wegenwacht die ik na een tijdje nodig had omdat mn verlichting uitviel.

Zo maar eens kijken wat een gereviseerde dynamo kost. Of is er iemand in de buurt van Lelystad die er nog 1 heeft liggen?

Edit: gereviseerde dynamo's doen het wel goed Ik rij weer

[Dit bericht is gewijzigd door elguapo op 07-11-2003 13:36]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')