quote:Totdat de verbinding met de accu hersteld is wel. maar de motor haalt zijn stroom van de accu, en waarschijnlijk is die verbinding weg.
Op maandag 20 oktober 2003 09:11 schreef elguapo het volgende:
Het is geen automaatStel dat ik 'm aangeduwd krijg, betekend dat dan dat ik elke keer als ik weg wil rijden moet duwen?
dus ik denk dat je hem niet aangedrukt krijgt.
quote:Ik weet niet of het je startmotor wel is. zonder startmotor moet hij alsnog starten na aandrukken. ik denk eerder kabelbreuk oid.
Op maandag 20 oktober 2003 10:57 schreef elguapo het volgende:
Dus even richting garage bellen en een nieuwe startmotor regelen?
Heb een acculader van een vriend van me geleend, klein beetje opladen was al genoeg. Wel raar eigenlijk, de lichten branden nog wel, hoewel ze steeds zwakker werden. Iig bedankt voor de hulp!
quote:Inderdaad. Dit was niet erg handig.
Op dinsdag 21 oktober 2003 01:41 schreef Googolplexian het volgende:
Ik zou zeggen: Volg een cursusje aanduwen! Een auto met zelfs een compleet lege accu is aan te duwen.
Anders de auto de volgende keer de berg opduwen, en dan naar beneden freewheelen. Startuuuuhhhhhhh!!!
maar mooi dattie het weer doet.
Wel vreemd, elke keer dat ik probeerde te starten kwam er een ander geluid uit. Maargoed, ik ga dus op een berg wonen
quote:startmotor vraagt een hoop stroom, dus vandaar alleen de klik.....En geen Kapotte verdeler!!!!!!!!
Op dinsdag 21 oktober 2003 01:41 schreef Googolplexian het volgende:
Ik zou zeggen: Volg een cursusje aanduwen! Een auto met zelfs een compleet lege accu is aan te duwen.
Had ExO toch gelijk, of startmotor of accu of dynamo
verder hoef je het ook niet te zoeken, niet ronddraaien kan alleen een van die dingen betekenen.
edit: niet spammen elke keer als je post.
[Dit bericht is gewijzigd door GizartFRL op 30-10-2003 20:53]
Ik kan nu twee dingen doen: een dynamo op de sloop halen, of de dynamo uit elkaar halen en kijken of de koolstofborstels versleten zijn.
1e optie: voor zover ik gezien heb kan ik zelf wel een nieuwe dynamo monteren. Wat kost zoiets eigenlijk?
2e optie: ik heb een vraagbaak, waar precies instaat hoe je zo'n ding uit elkaar haalt. Heb alleen geen idee of het echt ingewikkeld gepruts is. Hoe je een versleten koolstofborstel er uit ziet zou ik ook echt niet weten (de tip van een vriend van me: je haalt die borstels er uit, en dan zie je of ze versleten zijn ), en wat nieuwe borstels kosten weet ik ook niet.
Wat is handig om te doen?
Als je technisch bent: koolborstels...
Als je handig bent: van de sloop (met het risico ééntje te kopen die ook bijna aan vervanging toe is)...
Als je n00b bent (en bijv. problemen hebt met het aanduwen van een auto): Garage
quote:Ik geef meteen toe dat ik auton00b ben
Op woensdag 5 november 2003 02:15 schreef Googolplexian het volgende:
- edit - dit gaat nergens over. Aanduwen luktte niet. Maar het ligt TOCH aan de startmotor? Tijd voor krachttraining, zeg ik.
Als je technisch bent: koolborstels...Als je handig bent: van de sloop (met het risico ééntje te kopen die ook bijna aan vervanging toe is)...
Als je n00b bent (en bijv. problemen hebt met het aanduwen van een auto): Garage
Een dynamo kopen die bijna kapot is is idd geen goed plan. Wat kosten koolstofborstels en waar koop je zoiets?
quote:Is een kloon geen optie? (Naar een auto-materialen-shop gaan en de dynamo van een andere fabrikant als van jouw auto bestellen... scheelt vaak veel in de kosten). Ik ken hier in de buurt alleen maar 1 klein winkeltje die dat soort dingen (niet-originele onderdelen) levert. Effe Googelen en je weet meer.
Op woensdag 5 november 2003 02:22 schreef elguapo het volgende:[..]
Ik geef meteen toe dat ik auton00b ben
Aan de andere kant ben ik wel handig. Het duwen an sich ging ook prima, het broertje dat probeerde te starten was wsch de zwakke schakel
Een dynamo kopen die bijna kapot is is idd geen goed plan. Wat kosten koolstofborstels en waar koop je zoiets?
Hoe goedkoper hoe beter dus, het hoeft niet zo lang mee. Ik ben bij een eenmans garage/autostalling bedrijf geweest, die kerel heeft de boel ff goed doorgemeten. Hij raadde me de sloop aan, maar had geen idee wat het zou kosten. Koolstofborstels heb ik niet naar gevraagd.
Waar haal ik koolstofborstels, wat kost het, en wat kost een dynamo op de sloop, en wat kost een kloon?
quote:Daarvoor zal je zelf een beetje informatie moeten inwinnen, ben ik bang.
Op woensdag 5 november 2003 02:32 schreef elguapo het volgende:
Elke dynamo die past is wat mij betreft een optie. Enige is dat die auto eind maart wsch niet door de apk heen komt, dankzij de blonde vrouw die achterop gezeten heeftHoe goedkoper hoe beter dus, het hoeft niet zo lang mee. Ik ben bij een eenmans garage/autostalling bedrijf geweest, die kerel heeft de boel ff goed doorgemeten. Hij raadde me de sloop aan, maar had geen idee wat het zou kosten. Koolstofborstels heb ik niet naar gevraagd.
Waar haal ik koolstofborstels, wat kost het, en wat kost een dynamo op de sloop, en wat kost een kloon?
Prijzen enzo zijn sterk afhankelijk van waar je wat haalt. Als het niet lang mee hoeft te gaan is een dynamo van de sloop de makkelijkste optie als je de mogelijkheden hebt 'm te moteren (een brug zou erg makkelijk zijn maar hoeft niet persé... reken op sleuteltijd keer 2 als je het zonder brug of verhoging doet).
Vergeet niet de snaar goed (dus op de gespecificeerde strakte) aan te spannen d.m.v. de stel-bout op de dynamo-steun. Anders hoor je voortaan bij de piepende (nee... niet banden) optrekkers.
Thnx!
Reken op 125 gulden 2e hands. Overigens bij de meeste auto's geen brug voor nodig. Zelfs alssie achterliggend is, is SFI bak/etc/etc, er ff af schroeven met de inbus, vaak veel sneller.
Je accu heb nu trouwens ook opdonder gehad, doe je 5x, vindtie niet leuk, nieuwe bv 55A, 40 euro. Dynamo kan wel 2e hands, ff schroevendraaier mee, check de diodebruggen en borstels, accu altijd nieuwe kopen ivm garantie. Zelfs als je dynamo nog 3x klapt, of weetikveel wat voor lekstroom je ooit krijgt, terugbrengen dat ding "ja doet het niet meer plots".
Anyway, ik ben er verder mooi mee genaaid. Meteen na aansluiten heb ik 'm gemeten, en zonder belasting kwam ik op 12,5 V. Volgens de gasten van die garage was dat goed.
In werkelijkheid veel te weinig natuurlijk, iig, ook volgens de wegenwacht die ik na een tijdje nodig had omdat mn verlichting uitviel.
Zo maar eens kijken wat een gereviseerde dynamo kost. Of is er iemand in de buurt van Lelystad die er nog 1 heeft liggen?
Edit: gereviseerde dynamo's doen het wel goed Ik rij weer
[Dit bericht is gewijzigd door elguapo op 07-11-2003 13:36]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |