Ik trap af, de zanger van The Cum Experience samen met Chris Barnes van Six Feet Under op het laatste albums, lachwekkend is wel het juiste woord geloof ik. Stemcontrole is ver te zoeken vaak adem tekort en het komt vaak lachwekkend over
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 19-10-2003 17:13]
als we heel aardig zijn en Warrant als metal rekenen
die band zuigt trouwens ook verschrikkelijk, lompe hippies zijn het!
Maar omdat de muziek (soms) zo goed is maakt het niet zo veel uit, elke liefhebber van Bathory tolereert de slechte zang van Quorthon.
quote:Mee eens
Op zondag 19 oktober 2003 17:14 schreef super_man het volgende:
die lul van pappa roach, verschrikkelijk irritante vent vind ik dat...die band zuigt trouwens ook verschrikkelijk, lompe hippies zijn het!
Maar de slechtste is ie vast niet.
quote:Chris Barnes, vroeger bij Cannibal Corpse
Op zondag 19 oktober 2003 17:17 schreef demonseeker14 het volgende:
de zanger van Six Feet Under/Cannibal Corpse is nou ook niet geweldig, ik vind hem zingen alsof tie een steen in ze strot heeft zitten ofzo
quote:ik ben geen fan ofzo, totaal niet, maar de zanger van slipknot is echt
Op zondag 19 oktober 2003 17:36 schreef Steve-O het volgende:
Die losers van slipkont
quote:Kwalitatief zullen er veel betere zangers als ozzy zijn maar echt slecht is hij niet.
Op zondag 19 oktober 2003 17:43 schreef Aventura het volgende:
Ozzy Osbourne is ook erg ver gekomen voor iemand die echt niet kan zingen.
quote:Maar dankzij Ozzy hebben we nu wel Ozzfest
Op zondag 19 oktober 2003 17:43 schreef Aventura het volgende:
Ozzy Osbourne is ook erg ver gekomen voor iemand die echt niet kan zingen.
[Dit bericht is gewijzigd door demonseeker14 op 19-10-2003 17:45]
quote:Ik hou zelf ook niet zo van King Diamond, maar zingen kan hij wel.
Op zondag 19 oktober 2003 17:44 schreef VikingVempire het volgende:
die relnicht van Hammerfall en Kind Diamond ( je houd ervan of je haat het)
Die knakker van Hammerfall is een ander geval. Hij probeert het wel, kan het ook enigzins, maar hij heeft totaal geen volume. En daar hebben veel powermetal zangers last van.
quote:Ik kan me wel enigszins voorstellen dat je een hekel hebt aan z'n stem, maar daarom zingt 'ie toch niet slecht? Ik vind het juist een uitstekend zanger, met een zeer wijd bereik!
Kind Diamond
quote:Ik vind Rob Halford juist een geweldige zanger. Op die leeftijd nog zo kunnen uithalen, geweldig. Hij kan gewoon echt enorm veel met zijn stem. Of je ervan houdt, is een tweede maar hij heeft gewoon een goede stem.
Op zondag 19 oktober 2003 17:46 schreef Modus het volgende:
Rob Halford
Schmier (van Destruction)
Klaus Meine (van The Scorpions, om zijn accent en zijn teksten)
[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 19-10-2003 17:51]
[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 19-10-2003 18:00]
quote:haha dat wou ik ook posten.
Op zondag 19 oktober 2003 17:15 schreef Summoner het volgende:
Quorthon van Bathory natuurlijk.Maar omdat de muziek (soms) zo goed is maakt het niet zo veel uit, elke liefhebber van Bathory tolereert de slechte zang van Quorthon.
Ik weet overigens niet of hij de slechtste is, maar ik moest wel gelijk aan hem denken.
Ik heb een hekel aan James LaBrie, die gast van Sonata Arctica, en Rob Halford op Painkiller (verder alleen op Sad Wings Of Destiny en Killing Machine gehoord, had toen geen last van hem). Hansi Kursch en King Diamond gaan me ook net te ver.
En Alexi Laiho vind ik een vrij slechte gruntstem hebben, maar ik kan er wel tegen. Mag ook wel, want Children Of Bodom is mijn favoriete band.
quote:Rob Halford!? Dat is een metalgod! Zijn vocals zijn wellicht de beste die de hele Heavy Metal scene ooit gekend heeft.
Op zondag 19 oktober 2003 17:46 schreef Modus het volgende:
Rob Halford
Schmier (van Destruction)
Klaus Meine (van The Scorpions, om zijn accent en zijn teksten)
[Dit bericht is gewijzigd door OphiOn op 19-10-2003 18:24]
quote:Dan vind je Bruce Dickinson zeker ook fantastisch
Op zondag 19 oktober 2003 18:12 schreef OphiOn het volgende:[..]
Ron Halford!? Dat is een metalgod! Zijn vocals zijn wellicht de beste die de hele Heavy Metal scene ooit gekend heeft.
quote:Die was ik vergeten. Probeerde naar Ace Of Spades te luisteren, ach ja, dat ging dus niet.
Op zondag 19 oktober 2003 18:13 schreef Tokus het volgende:
Lemmy kan eigenlijk ook voor geen meter zingen, heeft een kutstem, maar toch past het wel perfect bij de muziek.
Walgelijk, zowel hem als de muziek
Maar da's een -> mening. <-
quote:Jamaar Halford en Dickinson hebben geen slechte stem. Jij houdt er alleen niet van. Dat zijn 2 verschillende dingen.
Op zondag 19 oktober 2003 18:13 schreef Black_Tulip het volgende:[..]
Dan vind je Bruce Dickinson zeker ook fantastisch
Er zijn nou eenmaal mensen die niet houden van hoogvliegers.
Vince Neil wilde ik nomineren voor de slechtste zanger.
quote:Nee dat weet ik, ik gaf Halford ook aan bij het rijtje zangers waar ik niet van hou
Op zondag 19 oktober 2003 18:15 schreef cinnamongirl het volgende:[..]
Jamaar Halford en Dickinson hebben geen slechte stem. Jij houdt er alleen niet van. Dat zijn 2 verschillende dingen.
MP3 sampels, nummer Adrenaline goed voorbeeld:
http://www.kbhlounge.com/muziek.html
Zanger van The Cum Experience is een klasgenoot, ik zal hem dit topic doorspelen.
quote:Wat een onzin. Ik luister ook liever naar hele andere muziek dan Maiden, Motorhead. Een beetje respect voor deze grootheden is zeker op z'n plaats.
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 19-10-2003 18:51]
quote:
Die losers van slipkont
quote:Ja daarom zette ik erbij "en waarom"
Inderdaad, veel mensen die hier posten maken geen onderscheid tussen slechte techniek en klank die ze niet bevalt.
quote:Haha, die noemde ik dus in mijn startpost. Maakt niet uit hoor, vind het juist wel grappig klinken soms
Zanger van The Cum Experience is een klasgenoot, ik zal hem dit topic doorspelen.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 19-10-2003 18:54]
quote:Lemmy kan/kon het op zich wel. Bij Hawkwind zong hij 'clean'.
Op zondag 19 oktober 2003 18:13 schreef Tokus het volgende:
Lemmy kan eigenlijk ook voor geen meter zingen, heeft een kutstem, maar toch past het wel perfect bij de muziek.
Murderdolls
AC/DC
Guns 'n Roses
(en Rhapsody ook wel)
Verder vind ik de zangers van: Kiss, Judas Priest (Halford) eigenlijk ook niet zo super
Lemmy en de oude James Hetfield zingen ook niet zo geweldig maar het past wel weer heel erg bij de muziek.
quote:Ken alleen de cd Painkiller, het is niet echt slecht maar ik kan het ook niet goed vinden.
Op zondag 19 oktober 2003 18:12 schreef OphiOn het volgende:[..]
Rob Halford!? Dat is een metalgod! Zijn vocals zijn wellicht de beste die de hele Heavy Metal scene ooit gekend heeft.
quote:Graag ff erbij waarom je dat vind.
Op zondag 19 oktober 2003 19:00 schreef Djaser het volgende:
De zangers van:Murderdolls
AC/DC
Guns 'n Roses
(en Rhapsody ook wel)Verder vind ik de zangers van: Kiss, Judas Priest (Halford) eigenlijk ook niet zo super
En het gaat hier niet om zangers die je niet super vind, maar om de voor jou SLECHSTE zangers in de metalscene. En waarom
quote:goed dat je kan/kon schrijft, want dat is ook al 100 jaar terug dat hij daarin speelde
Op zondag 19 oktober 2003 18:51 schreef Seborik het volgende:[..]
Lemmy kan/kon het op zich wel. Bij Hawkwind zong hij 'clean'.
quote:Hoe zit het met dat akoestische nummer van Motörhead?
Op zondag 19 oktober 2003 19:12 schreef Tokus het volgende:[..]
goed dat je kan/kon schrijft, want dat is ook al 100 jaar terug dat hij daarin speelde
Staat ook op de Boneshaker-dvd bij clips.
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 19:00 schreef Djaser het volgende:
De zangers van:Murderdolls=Zanger kan gewoon helemaal niet zingen en daarmee is het nog een kut band ook.
AC/DC= Same maar de muziek zelf is meestal wel weer redelijk.
Guns 'n Roses=Zanger zingt in nummers als Welcome to the jungle net zo slecht als de zanger van AC/DC gelukkig maakt het instrumentale werk dat meer dan goed.
(en Rhapsody = of hij echt slecht kan zingen ben ik niet helemaal zeker van maar er moeten zo veel andere zangers voor bij worden gehaald om zijn zang over te nemen heb ik het idee dat hij de moeilijke stukken gewoon niet zelf kan zingen.
ook wel)Verder vind ik de zangers van: Kiss=het is niet echt irritant maar hij zingt best eentonig,
Judas Priest (Halford)=Weer zo'n zanger als die van AC/DC maar dan toch een stuk beter. Voor een echt goede metal zanger die hoog kan zingen heb ik liever Bruce Dickinson, die zingt teminste zuiver in plaats van dat gekras.Lemmy en de oude James Hetfield zingen ook niet zo geweldig maar het past wel weer heel erg bij de muziek.
quote:
Kind Diamond
King Diamond is Master!
Verder vind ik het lastig, want ik koop geen albums van groepen met een klote-zanger, dus mijn collectie helpt me niet echt verder.
Van concerten kan ik me nog wel herinneren dat ik met name Duitse bands vaak niet geweldig vond qua zang.
quote:Exact, dat valt me ook erg op.
Op zondag 19 oktober 2003 17:51 schreef Summoner het volgende:
Inderdaad, veel mensen die hier posten maken geen onderscheid tussen slechte techniek en klank die ze niet bevalt.
quote:je mocht willen dat jij zo'n stem had...
Die losers van slipkont
quote:Is natuurlijk vreselijke onzin, Corey zing in Slipknot misschien niet geweldig maar dat hij toch een goede zanger is bewijst hij wel in Stone Sour.
Op zondag 19 oktober 2003 19:45 schreef BDisOKE het volgende:[..]
je mocht willen dat jij zo'n stem had...
quote:Hij zong helemaal niet clean, dat stelletje stonies had gewoon een psychedelisch effectenrack over z'n stem gedraaid. Luister nog maar eens goed naar Silver Machine.
Op zondag 19 oktober 2003 18:51 schreef Seborik het volgende:[..]
Lemmy kan/kon het op zich wel. Bij Hawkwind zong hij 'clean'.
quote:Geef is een leuk argument waarom je dat vind
Op zondag 19 oktober 2003 20:02 schreef numbersix het volgende:
Ozzey Osbourne ---->>
quote:Daarom clean ook tussen aanhalingstekens.
Op zondag 19 oktober 2003 19:53 schreef Ulx het volgende:[..]
Hij zong helemaal niet clean, dat stelletje stonies had gewoon een psychedelisch effectenrack over z'n stem gedraaid. Luister nog maar eens goed naar Silver Machine.
Lost Johny is nog een nummer met Lemmy op zang. (dacht ik
)
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 19-10-2003 20:28]
quote:Welke argumenten? "Zeikstem" en "Dat is De stem van METAL!" zijn geen argumenten.
Op zondag 19 oktober 2003 20:17 schreef numbersix het volgende:
Hij heeft zo'n zeik-stem, neem nou Dreamer, dat is toch niet om aan te horen! Vergelijk dat is met de stem van Ronnie James Dio! DAT is DE stem van METAL! Zo, dat zijn mijn argumenten
quote:Ja
Op zondag 19 oktober 2003 20:30 schreef numbersix het volgende:
Het gaat er in dit topic toch om wat je van iemand vindt en waarom je hem slecht vindt? Nou, daarom vind ik hem slecht. Of wil je een heel officieel rapport van me hebben ofzo??¿??
quote:Wees blij dat er zo'n stem is
Op zondag 19 oktober 2003 20:00 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Die knakkers van macabre.
quote:Het gaat over de slechtste zanger, er zijn genoeg van zulke topics die ook gewoon bestaan, beetje achterhaalde reactie van je.
Op dit topic mag van mij een slotje. Het gaat helemaal nergens over IMHO.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 19-10-2003 20:36]
In ieder geval iets tastbaarders dan 'zeikstem' en 'de stem van de metal'
quote:Ik heb nergens zien staan dat Slipknot master is....
Op zondag 19 oktober 2003 20:11 schreef OphiOn het volgende:
Op dit topic mag van mij een slotje. Het gaat helemaal nergens over IMHO. King Diamond & Rob Halford slecht vinden. En beweren dat slipknot master is. Yeah Right.
quote:OphiOn let volgens mij nog vaker dan mij - niet goed op
Op zondag 19 oktober 2003 20:36 schreef Djaser het volgende:[..]
Ik heb nergens zien staan dat Slipknot master is....
quote:Ik ben het met je eens. King en Rob, zijn qua talent en techniek juist briljant en hebben anderen geinspireerd.
Op zondag 19 oktober 2003 20:11 schreef OphiOn het volgende:
Op dit topic mag van mij een slotje. Het gaat helemaal nergens over IMHO. King Diamond & Rob Halford slecht vinden. En beweren dat slipknot master is. Yeah Right.
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 17:08 schreef R2cksson het volgende:
Anal Cunt...
quote:Ze moeten de wijziging functie voor jouw uitschakelen.
Op zondag 19 oktober 2003 21:19 schreef Yokozuna het volgende:[..]
OphiOn let volgens mij nog vaker dan mij - niet goed op
quote:idd.
Op zondag 19 oktober 2003 21:48 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Ik ben het met je eens. King en Rob, zijn qua talent en techniek juist briljant en hebben anderen geinspireerd.
Voor de rest zijn er zat lui die mij niet aanstaan met wel techniek hebben, veel power metal lui zijn dat en bijvoorbeeld die vent van watchtower. Altijd wel jammer dat het meestal zo is dat de muziek in bijvoorbeeld prog zeer goed is en dat ze altijd komen met zo'n hoge zanger inplaats van een normaal niveau zanger.
quote:Ik wil ze ook best wel respect geven hoor (nou ja, Lemmy niet dan), ik luister er alleen niet graag naar... Talent hoeft toch niet altijd te betekenen dat je de zang mooi vindt? Nou dan...
Op zondag 19 oktober 2003 18:27 schreef OphiOn het volgende:[..]
Wat een onzin. Ik luister ook liever naar hele andere muziek dan Maiden, Motorhead. Een beetje respect voor deze grootheden is zeker op z'n plaats.
quote:Daar krijg ik na een tijdje ook genoeg van, die standaard hoge powermetal zang bij progbands. Wat dat betreft vind ik Evergrey wel erg gaaf, perfecte zang. Kwalitatief hoog, stem met meer "guts", veel gevoel erin, niet de hele tijd zo hoog, komt oprechter over dat een hoop van die powermetal zangers vind ik. En de muziek is gewoon goed
prog zeer goed is en dat ze altijd komen met zo'n hoge zanger inplaats van een normaal niveau zanger
quote:Bij Scandinavische zangers hoor je dat accent ook. Niet dat ik er veel last van heb ofzo.
Op zondag 19 oktober 2003 23:51 schreef _Etter_ het volgende:
scorpions met dat duitse accent en nog wel tig italaanse zangers met een onwijs accent.Voor de rest zijn er zat lui die mij niet aanstaan met wel techniek hebben, veel power metal lui zijn dat en bijvoorbeeld die vent van watchtower. Altijd wel jammer dat het meestal zo is dat de muziek in bijvoorbeeld prog zeer goed is en dat ze altijd komen met zo'n hoge zanger inplaats van een normaal niveau zanger.
quote:daar vind ik het altijd minder hoorbaar maargoed 'it's all in the ear of the beholder'
Op maandag 20 oktober 2003 10:30 schreef OphiOn het volgende:[..]
Bij Scandinavische zangers hoor je dat accent ook. Niet dat ik er veel last van heb ofzo.
quote:Het is minder hoorbaar idd.
Op maandag 20 oktober 2003 13:02 schreef _Etter_ het volgende:[..]
daar vind ik het altijd minder hoorbaar maargoed 'it's all in the ear of the beholder'
quote:Als ik naar Darkthrone's Under a funeral moon luister bijvoorbeeld, heb ik daar geen last van.
Op maandag 20 oktober 2003 10:30 schreef OphiOn het volgende:[..]
Bij Scandinavische zangers hoor je dat accent ook. Niet dat ik er veel last van heb ofzo.
quote:Als je het nummer Metal Curch van Metal Church hoort, dat is best wel een goede zanger, vind ik.
Op maandag 20 oktober 2003 15:56 schreef Witchfynder het volgende:
Vroeger vond men altijd David Wayne (Metal Church) de slechtste metalzanger, maar die gasten die je tegenwoordig soms hoort zijn veeeeel erger. Maar wie nou de ergste is...geen ideeeeeee.
quote:En over welke stijlen praat je dan? Ik neem aan dat je extreme metal bedoelt.. zoals krijsen, grunten etc. Er is meer dan alleen maar mensen in leren broeken en hoge piep stemmetjes.
Vroeger vond men altijd David Wayne (Metal Church) de slechtste metalzanger, maar die gasten die je tegenwoordig soms hoort zijn veeeeel erger. Maar wie nou de ergste is...geen ideeeeeee.
Hetfield ging wel ten tijde van RTL en MOP, maar als ik hem op dit nieuwe album hoor... wanhopig proberen te nu-metal-rappen.... wederom, om te huilen.
Die gast van Cradle of Filth doet wel érg z'n best om zo hoog te krijsen dat zelfs de meest doorgewinterde black metal fan wel moet gaan denken dat 'ie een nicht is
quote:Maakt niet uit Nu Metal is so-wie-zo al om te huilen.
Op maandag 20 oktober 2003 18:25 schreef StefanP het volgende:
Axl is op CD nog wel te pruimen (toegegeven het past wel goed bij de muziek) maar live is het om te huilen zo slecht.Hetfield ging wel ten tijde van RTL en MOP, maar als ik hem op dit nieuwe album hoor... wanhopig proberen te nu-metal-rappen.... wederom, om te huilen.
quote:Ja, zeg het ze Summoner, zeg het ze, zeg het ze... the King een slechte zanger... hoe durven ze!
Op zondag 19 oktober 2003 17:46 schreef Summoner het volgende:[..]
Ik kan me wel enigszins voorstellen dat je een hekel hebt aan z'n stem, maar daarom zingt 'ie toch niet slecht? Ik vind het juist een uitstekend zanger, met een zeer wijd bereik!
quote:Mee eens.
Op maandag 20 oktober 2003 18:27 schreef OphiOn het volgende:[..]
Maakt niet uit Nu Metal is so-wie-so al om te huilen.
![]()
quote:Flauw
Die losers van slipkont
Corey Taylor beschikt absoluut over vocale kwaliteiten.
Ik kan nooit wennen aan de stem van Dave Mustaine (Megadeth). Te weinig bereik, geen mooi geluid.
quote:Op Hangar 18 en Holy Wars klinkt zijn stem echt super goed. Op Hallows Eve's cd Monumentum, hoor je ook een dergelijke stem.
Op maandag 20 oktober 2003 19:32 schreef Argento het volgende:[..]
Flauw
Corey Taylor beschikt absoluut over vocale kwaliteiten.
Ik kan nooit wennen aan de stem van Dave Mustaine (Megadeth). Te weinig bereik, geen mooi geluid.
quote:dat is idd erg fout, vooral die titels van hun nummers.
Op zondag 19 oktober 2003 17:08 schreef R2cksson het volgende:
Anal Cunt...
quote:Die vind ik nou juist super, net als hun andere bands. Die titels zijn erg goed.
Op maandag 20 oktober 2003 19:38 schreef Party_P het volgende:[..]
dat is idd erg fout, vooral die titels van hun nummers.
quote:Ik ben van vroeger, maar dit is nieuw voor mij.... Metal Church is vanaf het begin al beschouwd als een wereldband met dito albums.
Vroeger vond men altijd David Wayne (Metal Church) de slechtste metalzanger
quote:Je bedoelt waarschijnlijk Monument? Persoonlijk vind ik Stacy Anderson een heel andere stem hebben dan Dave Mustaine, veel zwaarder en rauwer.
Op maandag 20 oktober 2003 19:35 schreef pro_jeex het volgende: Op Hallows Eve's cd Monumentum, hoor je ook een dergelijke stem.
[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 20-10-2003 20:36]
quote:excuus, ja monument. Nou luister maar naar speedfreak en painkiller.
Op maandag 20 oktober 2003 20:36 schreef Mark het volgende:[..]
Ik ben van vroeger, maar dit is nieuw voor mij.... Metal Church is vanaf het begin al beschouwd als een wereldband met dito albums.
[..]Je bedoelt waarschijnlijk Monument? Persoonlijk vind ik Stacy Anderson een heel andere stem hebben dan Dave Mustaine, veel zwaarder en rauwer.
quote:Eh sorry hoor, maar Holy Wars is zowat zijn slechtste studiopresentatie.. Waarom? Hij zingt vals
Op maandag 20 oktober 2003 19:35 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Op Hangar 18 en Holy Wars klinkt zijn stem echt super goed.
quote:vind ik knap, vals zingen met een krijs. Volgens mij kan je daar niet echt vals mee zingen, net zoals een grunt ook niet echt vals kan klinken, tenminste niet zo vals als een normale zanger
Op maandag 20 oktober 2003 21:14 schreef Black_Tulip het volgende:[..]
Eh sorry hoor, maar Holy Wars is zowat zijn slechtste studiopresentatie.. Waarom? Hij zingt vals
En voor slechtste livepresentaties moet je bij Rude Awakening zijn, zoals ik gezegd had.. Vooral Devil's Island en Train Of Consequences... Oei...
quote:Six Degrees Of Inner Turbulence vind ik juist een album waar veel meer geexperimenteerd werd tegenover echte prog-metal platen als Awake.
Op maandag 20 oktober 2003 22:13 schreef kriele het volgende:
Ik ben groot fan van Dream Theater, maar dat is niet te danken aan Labrie. Niet dat ik hem de slechtste vind, maar hij is niet bepaald een hoogvlieger.
Ik baal trouwens best wel van dat hoge gejank in mijn favoriete bandje. Helemaal nu DT steeds meer de metal kant uitgaat en Labrie daar absoluut niet de stem voor heeft.
quote:Ik heb me bij Yngwie altijd al af lopen vragen waar hij in hemelsnaam die zangers vandaan haalt, maar blijkbaar vindt hij dat soort zang zelf wél mooi, althans, heeft hij nou eigenlijk al eens twee albums met dezelfde zanger opgenomen?
Op zondag 19 oktober 2003 19:19 schreef pro_jeex het volgende:
Mark Boals
Zanger bij Yngwie Malmsteen op Trilogy.
Wat een kut zanger.
quote:"groter" zoals die sell-outs van Metallica? Liever niet!!!
Op maandag 20 oktober 2003 22:10 schreef kriele het volgende:
Dave Mustain klonk altijd als een smurf. Zijn grootste fout is geweest dat ie nooit een fatsoenlijke zanger heeft aangenomen. Dan was Megadeth veeeel groter geweest.
quote:Ja, met Boals heeft ie War to end all wars en Alchemy opgenomen, buiten Trilogy, Boals is wel iemand met een uitzonderlijk bereik, luister maar eens naar "Leonardo" op Alchemy dan hoor je het wel.
Op dinsdag 21 oktober 2003 03:12 schreef Short_stop het volgende:[..]
Ik heb me bij Yngwie altijd al af lopen vragen waar hij in hemelsnaam die zangers vandaan haalt, maar blijkbaar vindt hij dat soort zang zelf wé¬ mooi, althans, heeft hij nou eigenlijk al eens twee albums met dezelfde zanger opgenomen?
quote:Nou de zanger van Symphony X is wel een stuk beter live ( vanavond trouwens in de melkweg) en Jorn Lande van Ark en Masterplan zingt ook best ok. Ik vind Labrie de zwakste schakel bij DT.
Op maandag 20 oktober 2003 22:13 schreef kriele het volgende:
Ik ben groot fan van Dream Theater, maar dat is niet te danken aan Labrie. Niet dat ik hem de slechtste vind, maar hij is niet bepaald een hoogvlieger.
Ik baal trouwens best wel van dat hoge gejank in mijn favoriete bandje. Helemaal nu DT steeds meer de metal kant uitgaat en Labrie daar absoluut niet de stem voor heeft.
quote:Aha!! Daar heb ik alleen mp3tjes van... Ik ben Yngwie een beetje uit het oog verloren na Odyssey (heb hem wel nog gezien met de tour daarvan, in zwolle geloof ik)... Ik wist niet dat dat Boals weer was... Als mijn buren straks wakker zijn ga ik even goed luisteren!
Op dinsdag 21 oktober 2003 05:19 schreef VinceW het volgende:[..]
Ja, met Boals heeft ie War to end all wars en Alchemy opgenomen, buiten Trilogy, Boals is wel iemand met een uitzonderlijk bereik, luister maar eens naar "Leonardo" op Alchemy dan hoor je het wel.
quote:Precies. Mark Boals is een geweldige zanger vind ik. De muziek die hij maakt vind ik alleen een beetje melig.
Op dinsdag 21 oktober 2003 05:19 schreef VinceW het volgende:[..]
Ja, met Boals heeft ie War to end all wars en Alchemy opgenomen, buiten Trilogy, Boals is wel iemand met een uitzonderlijk bereik, luister maar eens naar "Leonardo" op Alchemy dan hoor je het wel.
Met Jeff Scott Soto heeft Yngwie trouwens ook meerdere albums gemaakt.
[ff beetje off-topic]
kan iemand zich Crimson Glory nog herinneren? Kickuh vond ik die
quote:Ja, niks mis met de band, maar David Wayne vonden ze altijd slecht. Ik vind hem persoonlijk ook wel meevallen, maar ik geef ook toe dat de zanger erna een stuk beter was. Helaas werd de muziek ook minder.
Op maandag 20 oktober 2003 20:36 schreef Mark het volgende:
Ik ben van vroeger, maar dit is nieuw voor mij.... Metal Church is vanaf het begin al beschouwd als een wereldband met dito albums.
quote:Klopt. Stacy klinkt geheeeeel anders dan Dave. Persoonlijk vind ik Stacy juist super klinken, maar Monument vind ik een algeheel vreselijk album. Mijn favoriet blijft toch Tales of Terror. Zoals hij op 'Outer Limits' en 'Hallow's Eve' zingt. Super gewoon!
Je bedoelt waarschijnlijk Monument? Persoonlijk vind ik Stacy Anderson een heel andere stem hebben dan Dave Mustaine, veel zwaarder en rauwer.
quote:Ja! Midnight klonk echt geweldig. Heb die nieuwe zanger nooit gehoord. Zal me ook niet verbazen als ze weer uit elkaar zijn trouwens. Het eerste album vind ik cool. 'Azrael', 'Dragon Lady', 'Mayday'...
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:02 schreef Short_stop het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd altijd een beetje lopen balen dat Yngwie niet gewoon al zijn nummers instrumentaal opneemt...[ff beetje off-topic]
kan iemand zich Crimson Glory nog herinneren? Kickuh vond ik die
quote:Ik weet het niet meer helemaal zeker maar dat was van het tweede album dacht ik, waaaaanzinnig goed... Ik heb ze één keer live gezien ergens in de late 80's of misschien vroege 90's of zo, toen hadden ze hun "nieuwe" maskers... Ik wist helemaal niet dat ze nog/weer bestonden... Dat ga ik s ff uitzoeken!!!
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:08 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Ja! Midnight klonk echt geweldig. Heb die nieuwe zanger nooit gehoord. Zal me ook niet verbazen als ze weer uit elkaar zijn trouwens. Het eerste album vind ik cool. 'Azrael', 'Dragon Lady', 'Mayday'...
-edit-
je hebt inderdaad gelijk, dat is van het eerste album. Ik had toendertijd de eerste en de tweede maar de tweede had ik eerst... Dat er een derde en een vierde album zijn kom ik nu pas achter dus onwijs bedankt voor de tip!!!
-edit 2-
Al een jaar of tien helemaaaal niet meer gedacht aan Crimson Glory en nu wordt ik ineens weer helemaal enthousiast... Straks ff langs de Plato denk ik
-edit 3-
Van de website;
"May 2003: Midnight is back-Update soon!..."
-edit 4-
Crimson Glory - Lonely ... de videoclip in windowsmedia format
[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 21-10-2003 08:46]
quote:Check! Al staan er op Death & Insanity wel een paar heel lekkere riffs
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:02 schreef Witchfynder het volgende:
Monument vind ik een algeheel vreselijk album. Mijn favoriet blijft toch Tales of Terror.
quote:Dat je er niet van houdt wil niet zeggen dat het kwalitatief slecht is.
quote:Ik vind zijn stem juist typerend voor het geluid van Megadeth. Mij kan het niks interesseren dat meer mensen naar bijv. Metallica luisteren dan naar Megadeth... De stem van Mustaine verdient niet de schoonheidsprijs inderdaad, maar past gewoon bij het soort nummers dat Megadeth maakte. Mustaine for president!
Op maandag 20 oktober 2003 22:10 schreef kriele het volgende:
Dave Mustain klonk altijd als een smurf. Zijn grootste fout is geweest dat ie nooit een fatsoenlijke zanger heeft aangenomen. Dan was Megadeth veeeel groter geweest.
quote:Idd als die z,n bek opentrekt krijg ik spontaan broekhoest.
Op zondag 19 oktober 2003 20:13 schreef Roellio het volgende:
Chino Moreno zingt de laatste 2 jaar ook geen deuk in een pakje boter.
die gilt als een oud wijf
quote:Zelf vind ik Yngwie heel goed, maar die zangers, nee net niet.
Op dinsdag 21 oktober 2003 07:58 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Precies. Mark Boals is een geweldige zanger vind ik. De muziek die hij maakt vind ik alleen een beetje melig.
Met Jeff Scott Soto heeft Yngwie trouwens ook meerdere albums gemaakt.
quote:Woooohooo!
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:11 schreef Short_stop het volgende:[..]
Ik weet het niet meer helemaal zeker maar dat was van het tweede album dacht ik, waaaaanzinnig goed... Ik heb ze één keer live gezien ergens in de late 80's of misschien vroege 90's of zo, toen hadden ze hun "nieuwe" maskers... Ik wist helemaal niet dat ze nog/weer bestonden... Dat ga ik s ff uitzoeken!!!
-edit-je hebt inderdaad gelijk, dat is van het eerste album. Ik had toendertijd de eerste en de tweede maar de tweede had ik eerst... Dat er een derde en een vierde album zijn kom ik nu pas achter dus onwijs bedankt voor de tip!!!
-edit 2-
Al een jaar of tien helemaaaal niet meer gedacht aan Crimson Glory en nu wordt ik ineens weer helemaal enthousiast... Straks ff langs de Plato denk ik
-edit 3-
Van de website;
"May 2003: Midnight is back-Update soon!..."
-edit 4-Crimson Glory - Lonely ... de videoclip in windowsmedia format
quote:Varg?
Op woensdag 22 oktober 2003 15:30 schreef R2cksson het volgende:
Die Burzum gast...
Vind ik qua black metal 1 der besten ooit.
quote:Misschien vind jij zijn stem niet zo mooi, maar et is toch echt wel zo dat hij gewoon goed kan zingen, je moet er gewoon van houden. Sommige mensen zullen het geweldig vinden, anderen juist gewoon
Op zondag 19 oktober 2003 18:10 schreef Black_Tulip het volgende:
die gast van Sonata Arctica
euhm, wie vind ik geen goeie zanger, even nadenken....
naja die van megadeth, daar kan ik totaal niet tegen, maar echt slecht is het niet ofzo, euhm... de zanger van Six Feet Under dan maar, dat klinkt in mijn oren echt heel onprofessioneel.
quote:Ik heb nog nooit betere huiligere vocals gehoord in het black metal straatje.
Op woensdag 22 oktober 2003 16:06 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Varg?
Vind ik qua black metal 1 der besten ooit.
quote:Heiligschennis!
Op woensdag 22 oktober 2003 17:02 schreef kamagurka het volgende:
Dave Mustaine
Ooit gehoord van Lemmy Kilminster, Sammy Hagar, Blaze Bayley?
Verder zijn er nog een aantal metal-zangers waarbij een nagel over een schoolbord nog plezierig klinkt.
iiiiiiiiiiiiiiiiiii get even with you.......that's what i'm gonna do!
Dave Mustaine
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |