quote:draaitafel en sjit...mengtafel enzow...
Op zondag 19 oktober 2003 11:00 schreef JOS_JAN het volgende:
hallo ik heb mn blokfluit aan de wilgen gehangen en wil nu graag muziek gaan maken, van het soort dat bvb dj tiesto vaak draait. Nu heb ik me laten vertellen dat hij gewoon plaatjes aan mekaar draait en dat alle dj's dat doen maar wie maakt die plaatjes die hij draait dan en vooral hoe maak je ze?????? Welke instrumenten/ software heb je nodig?
quote:professioneel blokfluit speler
Op zondag 19 oktober 2003 11:08 schreef Orion-666- het volgende:
Als je blokfluit gespeeld hebt, dan heb je al teveel muziekale kennis om trance te maken en kun je het beter hogerop zoeken.
quote:Exact
Op zondag 19 oktober 2003 11:09 schreef nXn het volgende:[..]
professioneel blokfluit speler
droombaan
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 11:08 schreef Orion-666- het volgende:
Als je blokfluit gespeeld hebt, dan heb je al teveel muziekale kennis om trance te maken en kun je het beter hogerop zoeken.
quote:Een keyboard is 1 van de beste dingen die je kan hebben.. wel eentje waarmee je wat kan zoals op een pc aansluiten of een synthesizer.
Op zondag 19 oktober 2003 11:16 schreef JOS_JAN het volgende:
heb je geen keyboard nodig?
quote:DAn kan je veel beter hele coole 80ties m uziek gaan maken.
Op zondag 19 oktober 2003 11:03 schreef JOS_JAN het volgende:
ik heb al een keyboard trouwens
quote:Kun je niet ieder keyboard op de pc aansluiten? Wat is het verschil tussen een synthesizer en een keyboard?
Op zondag 19 oktober 2003 11:18 schreef gellow het volgende:[..]
Een keyboard is 1 van de beste dingen die je kan hebben.. wel eentje waarmee je wat kan zoals op een pc aansluiten of een synthesizer.
quote:ik hou ook wel van 80s muziek met name van italo.
Op zondag 19 oktober 2003 11:21 schreef Ultrawuft het volgende:[..]
DAn kan je veel beter hele coole 80ties m uziek gaan maken.
Ik koop dan je cd's gegarandeerd!!!
quote:Ik 4 jaar blokfluit en toen schuiftrombone
Op zondag 19 oktober 2003 11:16 schreef JOS_JAN het volgende:
ik heb 21 jaar blokfluit gespeeld en ben daar nu echt op uitgekeken dus dat is geen optie meer. mag je die samples vrij gebruiken of moet je daar voor betalen? heb je geen keyboard nodig?
quote:bij een synthesizer kan je zelf een klank construeren of veranderen en bij een keyboard niet
Op zondag 19 oktober 2003 11:21 schreef JOS_JAN het volgende:[..]
Kun je niet ieder keyboard op de pc aansluiten? Wat is het verschil tussen een synthesizer en een keyboard?
maar als je net je blokfluit aan de wilgen gehangen hebt zou ik tegen de TS eens zeggen kijk eens naar dingen als Reason en Fruityloops, in combinatie met een simpel masterkeyboardje a la Midiman Oxygen8 (maar in principe is elk midi-keyboard wel geschikt)
trackers zou ik me niet meer aan wagen, te beperkt en je hoort direct dat het een tracker is
quote:Gaaf! Dat heb ik nodig. Zijn synthesizers veel duurder dan keyboards?
Op zondag 19 oktober 2003 11:58 schreef Eraser127 het volgende:[..]
bij een synthesizer kan je zelf een klank construeren of veranderen en bij een keyboard niet
quote:yup.
Op zondag 19 oktober 2003 12:00 schreef JOS_JAN het volgende:[..]
Gaaf! Dat heb ik nodig. Zijn synthesizers veel duurder dan keyboards?
een goeie synth doet wel een paar honderd a duizend euro
kijk voor de gein eens rond bij http://www.feedback.nl
quote:ikk ben me er in aan het verdiepen. Die namen zeggen me vrij weinig. Zijn reason en fruityloops software programmas ofzo?
Op zondag 19 oktober 2003 11:59 schreef Ener-G het volgende:
die muziek die tiesto draait wordt meestal inelkaar gezet met een berg hardware zoals een Juno, Acces Virus, Rx7000 en nog meer meuk, en gesequenced met programma's als Cubase, Pro Tools of Logic Audiomaar als je net je blokfluit aan de wilgen gehangen hebt zou ik tegen de TS eens zeggen kijk eens naar dingen als Reason en Fruityloops, in combinatie met een simpel masterkeyboardje a la Midiman Oxygen8 (maar in principe is elk midi-keyboard wel geschikt)
trackers zou ik me niet meer aan wagen, te beperkt en je hoort direct dat het een tracker is
quote:Reason moet je zien als een complete studio, met een rack waar je zelf virtuele drumcomputers, mixtafels en synthesizermodules in kan hangen, komt verder met een ingebouwde sequencer en een hoop effectenbakken
Op zondag 19 oktober 2003 12:02 schreef JOS_JAN het volgende:[..]
ikk ben me er in aan het verdiepen. Die namen zeggen me vrij weinig. Zijn reason en fruityloops software programmas ofzo?
want met alleen een synthesizer ben je er nog niet
sterkte...
quote:Wat zou je dan nog meer nodig hebben, naast Reason en een synthesizer? Bedankt voor alle info trouwens!
Op zondag 19 oktober 2003 12:05 schreef Ener-G het volgende:[..]
Reason moet je zien als een complete studio, met een rack waar je zelf virtuele drumcomputers, mixtafels en synthesizermodules in kan hangen, komt verder met een ingebouwde sequencer en een hoop effectenbakken
want met alleen een synthesizer ben je er nog niet
quote:Muziekale kennis!
Op zondag 19 oktober 2003 12:09 schreef JOS_JAN het volgende:[..]
Wat zou je dan nog meer nodig hebben, naast Reason en een synthesizer? Bedankt voor alle info trouwens!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |