abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13977228
Al ruim 12 jaar mn rijbewijs, altijd netjes mn gordel om!
Vandaag opweg naar een afspraak sla bij een stoplicht rechtsaf en zie een agent in de berm staan.
Ik denk: controle, niets aan de hand...maar...ze stoppen me 10 meter nadat ik die agent zag staan.
Zegt die eikel dat ik mn gordel niet om heb....maar die heb ik dus wel om ....
Zegt die groter wordende eikel dat ik hem snel heb omgedaan
Dus ik heb in 10 meter al rijdend mn gordel omgedaan vraag ik....zegt die mega eikel ja mn collega zag het....
Ik werd woest... deed mn gordel af, sprong de auto uit en moest me toen heel erg inhouden om die eikels niet een enorme knal te verkopen, als ik ergens niet tegen kan is het onrechtvaardigheid!!
Hebben ze geen brillen service bij de politie ofzo????
Nu kan ik bezwaar maken als ik de acceptgiro thuis krijg, maarja het is zijn woord tegen mijn woord...
Ik heb wel het "verbalisantnummer" van de agent die het "gezien" had (4172 kent iemand hem?) ..maar wat heb ik daar nou aan...
Het komt er dus waarschijnlijk op neer dat ik de 40 euro gewoon moet betalen voor iets wat niet gedaan heb...
iemand ervaring met in beroep gaan in zo'n situatie?

Zo.....lucht toch wel een heel klein beetje op dit...

Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
  zondag 19 oktober 2003 @ 01:21:03 #2
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_13977256
wat een eikel
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_13977258
Da's vrij lullig.
Maar ja het begrotingstekort moet toch door iemand opgelost worden he....
pi_13977275
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 01:21 schreef Thieske het volgende:
Da's vrij lullig.
Maar ja het begrotingstekort moet toch door iemand opgelost worden he....
Dan kunnen ze beter echte criminelen oppakken...ik heb geen cent....
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_13977283
Je kan altijd een beroep aantekenen, helpt waarschijnlijk niet, maar proberen kan altijd.
  zondag 19 oktober 2003 @ 01:23:54 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_13977299
Je had die kutagent zn kankermuil moeten dicht slaan.
The truth was in here.
pi_13977301
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 01:22 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Je kan altijd een beroep aantekenen, helpt waarschijnlijk niet, maar proberen kan altijd.
Ga ik ook zeker doen, dit slaat gewoon nergens op.
pi_13977312
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 01:23 schreef Bastard het volgende:
Bijna...bijna...maarja..40 euro vind ik al teveel...het wordt dan alleen maar meer.
  zondag 19 oktober 2003 @ 01:25:47 #9
41103 gijsje79
Why So Serious?
pi_13977323
quote:
Irritante k*t ventjes.
Halo Stats
360 Blog
Drie maal daags en de rest naar behoefte.
pi_13977328
quote:
Dan wordt het in plaats van betalen een paar dagen door de tralies turen. Daar heb je wat aan!
pi_13977348
Het is gewoon eng hoeveel macht ze op zo'n moment hebben, je voelt je echt machteloos
  zondag 19 oktober 2003 @ 01:28:52 #13
41103 gijsje79
Why So Serious?
pi_13977362
Zal wel weer zo'n jong ventje zijn die agent.
Die denkt die moet ik hebben.
Heb echt geen hoge dunk van ze.
Halo Stats
360 Blog
Drie maal daags en de rest naar behoefte.
  zondag 19 oktober 2003 @ 01:30:01 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_13977368
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 01:27 schreef Merina het volgende:
Dat kan toch niet zomaar???
Wat? Kwestie van BOEM!!! boven op die gekke bek.
The truth was in here.
  zondag 19 oktober 2003 @ 01:31:05 #15
13755 MoNkToNk
Freude am Fahren
pi_13977378
Wat een vuile hufters. Laten ze godverdomme de echte misdaad gaan bestrijden in plaats van de automobilisten te treiteren.
  zondag 19 oktober 2003 @ 01:31:07 #16
62182 Georges
That's the shit
pi_13977379
quote:
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  zondag 19 oktober 2003 @ 01:32:18 #17
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_13977390
tsja das knap lullig , ik zou het voor laten komen en dan een heel zielig verhaal doen bij de rechter
Reisverslag Camper Rondreis USA : http://usa2006.alibalex.com
Cosmic news : http://cosmicgravity.net
pi_13977392
Heb jij een auto met stuurbekrachtiging??

Zo nee dan is het heel erg simpel om een boete niet te betalen:)

[Dit bericht is gewijzigd door prupke op 19-10-2003 01:33]

Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_13977393
Tja je kan wel met de term komen: Ga lekker boeven vangen, maar daar kom je helemaal niet ver mee.

Ik zou even uitvogelen hoe ik bezwaar kan aantekenen, maar uit principe zou ik die 40 euro niet betalen. Waarschijnlijk ook geen oplossing, maar om bovenstaande actie zou ik echt pissed worden.

pi_13977400
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 01:18 schreef Gutteguttegut het volgende:
Vandaag opweg naar een afspraak sla bij een stoplicht rechtsaf en zie een agent in de berm staan. Etc....
Als je het voor de rechter laat komen, moet de Officier van Justitie met keiharde bewijzen komen. Bijvoorbeeld met een foto waarop duidelijk is te zien dat jij geen gordel droeg.
Winnaar Jort Kelder Award 2004
  zondag 19 oktober 2003 @ 01:33:14 #21
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_13977403
In het donker, in een onverlichte auto, die optrekt, binnen tien meter, en die agent ziet dat je je gordel aandoet? Das geen agent, das een verdwaalde kroeggast (of superman, maar dat zou impliceren dat jij zou liegen, en daar ga ik niet van uit)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_13977413
Leugen + Ambtseed = Feit.
Je bent niet de eerste, ze liegen of het gedrukt staat
pi_13977415
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 01:32 schreef prupke het volgende:
Nee..een zware BMW 316 uit '88 met brede banden (origineel BMW), dus sturen met 1 hand is niet echt makkelijk.
pi_13977418
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 01:32 schreef prupke het volgende:

Zo nee dan is het heel erg simpel om een boete niet te betalen:)

Wat heeft dat met de gordel te maken?
Winnaar Jort Kelder Award 2004
  zondag 19 oktober 2003 @ 01:35:48 #25
63541 Tesla
Spannend !
pi_13977435
Volgende keer gewoon weer je gordel omdoen.

Dat zien ze dus echt wel. Ondanks je jankverhaal.

Fokkerdefok.
pi_13977450
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 01:33 schreef Skull-splitter het volgende:
In het donker, in een onverlichte auto, die optrekt, binnen tien meter, en die agent ziet dat je je gordel aandoet? Das geen agent, das een verdwaalde kroeggast (of superman, maar dat zou impliceren dat jij zou liegen, en daar ga ik niet van uit)
Was vanmiddag al maar kon mn kwaadheid nergens kwijt..dus loos ik het hier even.....
Ik had wel een zwart jasje aan met zwarte capuchon....maarja ik heb met hm gesproken en hij was ervan overtuigd dat ie het gezien had...
pi_13977452
Dit is nu het grote probleem waar door de politie geen respect meer krijgt! Ze kunnen er wel om zeuren maar als je practisch alleen maar staat te controleren vraag je er om!..

Fuckin bullshit het lijkt er idd sterk op dat ze soort van orders hebben gehad alleen maar geld in het laadje te brengen ipv echte criminaliteit! Met meer blauw is er niets verandert aan de veiligheid. Bedoel je wordt zowat beroofd/ in elkaar geslagen en dr is niemand, je rijd 1 km en je krijgt een boete voor iets wat je niet fout hebt gedaan!! Wat is dit! Is de politie ineens de nieuwe geldinzamelaar van de regering geworden?? Hier is de politie toch niet voor jezus,..maak me hier dus echt wel boos om!

(srry voor raar typen, ben btje lam maar nu toch wel zwaaar pissed off, want ik ken t wat de TS bedoelt )

pi_13977458
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 01:33 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Nee..een zware BMW 316 uit '88 met brede banden (origineel BMW), dus sturen met 1 hand is niet echt makkelijk.

Ok dus:

Maar meneer de agent leg mij nu eens uit hoe ik in godensnaam een bocht nar rechts moet maken met een auto zonder stuurbekrachtiging en dan ook nog mijn gordel aan trekken (waar je 2 handen voor nodig hebt) ???
EN als meneer agent dan zegt dat het mogelijk is dan laat het hem maar ff testen!!

Ps wat ook erg geinig is : en vooral als je weet dat je wel iets fout hebt gedaan en ze pakken je... Dan moet je even vriendelijk aan meneer agent vragen naar zijn id
Stellen ze absoluut niet op prijs!!!

Thank Drunk I'm a Goddess!
  zondag 19 oktober 2003 @ 01:38:25 #29
65240 Krottekop
Onooglijk geval.
pi_13977467
Protest met je verhaal heeft misschien wel nut als je het goed uitlegd. Maar het zijn vaak zulke corrupte flikkers wat dit aangaat dat het meestal niet helpt. We gaan bovendien richting december, en geloof of of niet, hun vooraf vastgestelde boetebegroting moet gehaald worden en dit betekent versneld nog even wat boetes aansmeren links en rechts.

Het is jammer dat je hem niet de gordel om zijn nek kan slingeren en achter je wagen aan kan slepen. Want deze gasten zijn puur crimineel.

Fulltime rotkop.
pi_13977471
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 01:35 schreef Tesla het volgende:

Jij hebt zeker verbalisantnummer 4172 ?
pi_13977481
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 01:38 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

gheghe,

Tja het probleem met politie ze hebben plicht waarheid te spreken en houden elkaar wel hand boven het hoofd.

zondag 19 oktober 2003 @ 01:40:12 #32
63541 Tesla
Spannend !
pi_13977488
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 01:38 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Don't care. Don't have to.
Fokkerdefok.
pi_13977493
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 01:37 schreef prupke het volgende:

[..]

Ok dus:

Maar meneer de agent leg mij nu eens uit hoe ik in godensnaam een bocht nar rechts moet maken met een auto zonder stuurbekrachtiging en dan ook nog mijn gordel aan trekken (waar je 2 handen voor nodig hebt) ???
EN als meneer agent dan zegt dat het mogelijk is dan laat het hem maar ff testen!!

Ps wat ook erg geinig is : en vooral als je weet dat je wel iets fout hebt gedaan en ze pakken je... Dan moet je even vriendelijk aan meneer agent vragen naar zijn id
Stellen ze absoluut niet op prijs!!!

quote:
Op zondag 19 oktober 2003 01:38 schreef Krottekop het volgende:
Protest met je verhaal heeft misschien wel nut als je het goed uitlegd. Maar het zijn vaak zulke corrupte flikkers wat dit aangaat dat het meestal niet helpt. We gaan bovendien richting december, en geloof of of niet, hun vooraf vastgestelde boetebegroting moet gehaald worden en dit betekent versneld nog even wat boetes aansmeren links en rechts.

Het is jammer dat je hem niet de gordel om zijn nek kan slingeren en achter je wagen aan kan slepen. Want deze gasten zijn puur crimineel.

Ik ga het ook zeker aanvechten en vertel precies hoe de situatie was en wat er is gebeurd, ik weiger te betalen voor iets wat ik niet gedaan heb.
pi_13977497
quote:

pi_13977536
Een BMW 316 uit 88 met brede banden, da's ook vragen om problemen. En terecht ook.

[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 19-10-2003 01:44]

pi_13977554
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 01:43 schreef gelly het volgende:
Een BMW 316 uit 88 met brede banden, da's ook vragen om problemen. En terecht ook.
Alles origineel BMW, zo van mn moeder over genomen...dus niets opzichtigs.
pi_13977591
quote:

meen je dit nou?
Noem eens één goede reden waarom ie hier, op fok, daarover zou gaan liegen
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_13977630
Het is wel zo, als je een auto hebt met een hoog johnny gehalte, wordt je veel vaker aangehouden dan als je een "normale" auto rijd.

Ik had ooit een Fiat Ritmo uit 88, dat ding was meer roest als auto, een HELE grote ster in de voorruit, geen APK. Ik werd gewoon nooit aangehouden. Ik koop een kadett GSI en ineens moeten ze me overal hebben. Gordelcontrole wordt ik standaard aangehouden, of ik nu een gordel om heb of niet. Altijd gaan ze kenteken checken, en dan mag ik weer doorrijden.

pi_13977659
Jep, koop een Fiat Pinda, en je lacht iedereen uit!

p.s. De wouten stinken.

pi_13977698
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 01:51 schreef Zenith4ever het volgende:
Het is wel zo, als je een auto hebt met een hoog johnny gehalte, wordt je veel vaker aangehouden dan als je een "normale" auto rijd.

Ik had ooit een Fiat Ritmo uit 88, dat ding was meer roest als auto, een HELE grote ster in de voorruit, geen APK. Ik werd gewoon nooit aangehouden. Ik koop een kadett GSI en ineens moeten ze me overal hebben. Gordelcontrole wordt ik standaard aangehouden, of ik nu een gordel om heb of niet. Altijd gaan ze kenteken checken, en dan mag ik weer doorrijden.

Het is voor mij de eerste keer dat ik ben aangehouden.
  zondag 19 oktober 2003 @ 02:03:36 #41
17205 Profesor
I have a dream!
pi_13977733
...ach...

Bijna einde van het jaar en dan moeten ze aan hun vastgestelde boetes komen...
uhm.. vastgestelde boetes? Juist dat klopt! fijn of niet soms

Tegen december is er altijd idioot veel politie op straat, flitsers en controles..

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  zondag 19 oktober 2003 @ 02:08:54 #42
30321 TerrorThijs
TerrorThijs, als een griepje
pi_13977779
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 02:03 schreef Profesor het volgende:
...ach...

Bijna einde van het jaar en dan moeten ze aan hun vastgestelde boetes komen...
uhm.. vastgestelde boetes? Juist dat klopt! fijn of niet soms

blablabla... het systeem van een bepaalde hoeveelheid boetes 'ophalen' bij de politie is juist afgeschaft omdat het voor degene die de boete moet betalen een grond is om te zeggen dat hij genaaid is....

*ontopique*
Als je weet dat je het niet gedaan hebt, gewoon aanvechten. Als het goed is staat in de brief bij de acceptgiro hoe dat moet. Als dat niet zo is (wat ik betwijfel) gewoon niet betalen, want dan is er bij de politie iets fout gegaan. Als je het dus toch aanvecht, gewoon zelf doen bij de politierechter. Dat kost je een kwartier en scheelt je 40 euro.

Moet dat nou?
pi_13977790
jij tegen agent:
Meneer bent u ingeent..?
agent:
nee, waarom dat
jij:
nou dan kan je de tyfus krijgen
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_13977827
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 02:09 schreef dutchmage het volgende:
jij tegen agent:
Meneer bent u ingeent..?
agent:
nee, waarom dat
jij:
  maandag 20 oktober 2003 @ 07:46:33 #45
40772 Chris_Redfield
Sexy mothafuckha
pi_13999115
quote:
Het komt er dus waarschijnlijk op neer dat ik de 40 euro gewoon moet betalen voor iets wat niet gedaan heb...
Mooi klote voor je, maar ik ben bang dat je er niet onderuit komt. LAF (Leugen + ambtseed = feit)
Satan Stole My Teddybear
pi_14004762
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 01:18 schreef Gutteguttegut het volgende:Het komt er dus waarschijnlijk op neer dat ik de 40 euro gewoon moet betalen voor iets wat niet gedaan heb...
Even langs tuftufclub.nl en zo'n bezwaarschrift halen. Maakt waarschijnlijk nix uit maar al die administratiekosten kost heel wat meer dan jouw boete!
pi_14005994
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 13:39 schreef PDOA het volgende:

[..]

Even langs tuftufclub.nl en zo'n bezwaarschrift halen. Maakt waarschijnlijk nix uit maar al die administratiekosten kost heel wat meer dan jouw boete!

Goeie tip, ga ik ff doen.
pi_14007201
Of ga ff langs de controleplaats en kijk of die agenten er weer staan. Dan rij je ze aan en pak je het bonnenboekje. En klaar is Kees. Geen boete.
-
pi_14012961
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 14:27 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Goeie tip, ga ik ff doen.

En volgende keer gewoon je gordel om!

pi_14014829
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 19:05 schreef Youssef het volgende:

[..]

En volgende keer gewoon je gordel om!

Hmm..lezen is best lastig zeker...had ik namelijk al...
pi_14016783
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 20:19 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Hmm..lezen is best lastig zeker...had ik namelijk al...

Ja, toen je die agent zag zeker
  maandag 20 oktober 2003 @ 23:54:06 #52
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_14021118
Tja,

Leugen + Ambtseed = Feit

Vraag het anders aan de juristen op het forum van www.tuftufclub.com

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_14022678
Hier bijvoorbeeld:

http://www.tuftufclub.com/bezwaarhulp/index.html

En, de politie bewijst weer eens dat (blonde) vrouwen maar beter achter het aanrecht plaats kunnen nemen dan achter het stuur:

http://www.tuftufclub.com/fotos/fotorepo.php?welke=433

pi_14048375
Over dit soort verhalen word ik altijd wel zo boos! Ik heb ook altijd wel mijn gordel om, uit gewoonte ook. Maar het ergste is nog dat de politiemensen, die een VOORBEELDFUNCTIE tegenover ons hebben, zelf bijna nooit een gordel dragen!!! En hoe weet ik dit, nou bij ons in de stad zien we vaak genoeg politie rondrijden en dan 9 van de 10 keer zonder gordel!!! En als je er dan wat van zegt dan moet je je bek houden want 'zij mogen het en wij zijn het verplicht'. Nou ik ga geloof ik hun VOORBEELD maar volgen en mijn gordel ook nooit om doen.....
Don't be afraid to see the unknown!
pi_14051215
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 02:09 schreef dutchmage het volgende:
jij tegen agent:
Meneer bent u ingeent..?
agent:
nee, waarom dat
jij:
Ik begin altijd te zingen:
"SMEEEEEEERIIIIIIIIIISSSSSSSS..... boter op je brood"
pi_14051300
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 11:51 schreef mwerkman het volgende:
Over dit soort verhalen word ik altijd wel zo boos! Ik heb ook altijd wel mijn gordel om, uit gewoonte ook. Maar het ergste is nog dat de politiemensen, die een VOORBEELDFUNCTIE tegenover ons hebben, zelf bijna nooit een gordel dragen!!! En hoe weet ik dit, nou bij ons in de stad zien we vaak genoeg politie rondrijden en dan 9 van de 10 keer zonder gordel!!! En als je er dan wat van zegt dan moet je je bek houden want 'zij mogen het en wij zijn het verplicht'. Nou ik ga geloof ik hun VOORBEELD maar volgen en mijn gordel ook nooit om doen.....
Doe niet zo triest man.

Als zo'n agent snel uit de auto moet ergens voor zit ie eerst met de gordel te kloten. Vandaar dat veel agenten em tijdens dienst niet om hebben, niet zo brullen meteen dat "zij wel iets mogen en jij niet" , kindje....

There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  woensdag 22 oktober 2003 @ 13:56:28 #57
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14051397
quote:
Vandaag opweg naar een afspraak sla bij een stoplicht rechtsaf en zie een agent in de berm staan.
Ik denk: controle, niets aan de hand...maar...ze stoppen me 10 meter nadat ik die agent zag staan.
Zegt die eikel dat ik mn gordel niet om heb....maar die heb ik dus wel om ....
Zegt die groter wordende eikel dat ik hem snel heb omgedaan
Dus ik heb in 10 meter al rijdend mn gordel omgedaan vraag ik....zegt die mega eikel ja mn collega zag het....
Ik werd woest... deed mn gordel af, sprong de auto uit en moest me toen heel erg inhouden om die eikels niet een enorme knal te verkopen, als ik ergens niet tegen kan is het onrechtvaardigheid!!
Hebben ze geen brillen service bij de politie ofzo????
Nu kan ik bezwaar maken als ik de acceptgiro thuis krijg, maarja het is zijn woord tegen mijn woord...
Ik heb wel het "verbalisantnummer" van de agent die het "gezien" had (4172 kent iemand hem?) ..maar wat heb ik daar nou aan...
iemand ervaring met in beroep gaan in zo'n situatie?

Zo.....lucht toch wel een heel klein beetje op dit...

het woord van die KL*te woud is altijd sterker. hij heeft namelijk een keer na een of ander lang gelul gezworen dat hij rechtvaardig zou handelen. dat wordt dus dokken
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_14051816
Ik zeur niet, het is gewoon zo. Zij hebben een voorbeeldfunctie en staan ook NIET boven de wet dus ook zij moeten gewoon hun gordel om. Dat ze snel uit de auto moeten ok, maar dat betekent niet dat ze de regels aan hun laars moeten lappen. Ik moet ook wel eens snel uit mijn auto of als ik een aanrijding krijg moet ik ook snel uit de auto kunnen....wat een nonsens zeg. De wet is er voor iedereen en niet alleen maar voor het selecte groepje wat weggebruikers heet....... Als ze door de gordels niet snel genoeg uit hun auto kunnen komen, dan moeten ze de verplichting op het dragen van gordels afschaffen. Dan kan iedereen snel uit zijn auto bij een noodgeval....
  woensdag 22 oktober 2003 @ 14:19:49 #59
22389 boku
Oppermoppermidget
pi_14052072
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 14:10 schreef mwerkman het volgende:
Ik zeur niet, het is gewoon zo. Zij hebben een voorbeeldfunctie en staan ook NIET boven de wet dus ook zij moeten gewoon hun gordel om. Dat ze snel uit de auto moeten ok, maar dat betekent niet dat ze de regels aan hun laars moeten lappen. Ik moet ook wel eens snel uit mijn auto of als ik een aanrijding krijg moet ik ook snel uit de auto kunnen....wat een nonsens zeg. De wet is er voor iedereen en niet alleen maar voor het selecte groepje wat weggebruikers heet....... Als ze door de gordels niet snel genoeg uit hun auto kunnen komen, dan moeten ze de verplichting op het dragen van gordels afschaffen. Dan kan iedereen snel uit zijn auto bij een noodgeval....
Inderdaad.

Ik merk het ook erg vaak. Stond laatst met een vriend bij het stoplicht komt er een politieauto naast ons staan. Die ene agent kijkt naar binnen en maakt een gebaar dat we onze gordels om moeten doen. Dus die vriend van me en ik kijken hun naar binnen en maken hetzelfde gebaar. Je had die koppen moeten zien betrekken. Maar het gevolg was wel dat 4 personen gelijktijdig hun gordel om deden.

“Do nothing which is of no use.” - Miyamoto Musashi
pi_14053302
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 14:10 schreef mwerkman het volgende:
Kerel voordat je praat denk even na...

Agenten hebben vrijstelling van het RVV ( Regelement Verkeersregels en Verkeerstekens ) dus zij zijn niet verplicht de gordel te dragen, voor rood licht te wachten, zich aan de snelheid te houden etc. enz.

pi_14053315
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 14:19 schreef boku het volgende:

[..]

Maar het gevolg was wel dat 4 personen gelijktijdig hun gordel om deden.

Ja maar ze waren het dus niet verplicht....
pi_14055526
staat dat ook ergens op het grote internet dat de politie zich niet aan de regels hoeft te houden? graag dan een linkje want ik heb er nog nooit van gehoord, evenals vele anderen met mij.

waargebeurd:
mijn vriend werd aangehouden voor het niet dragen van de gordel. vragen ze heel dommigerwijs 'waarom draagt u uw gordel niet, dit is voor uw eigen veiligheid'. Waarop hij antwoord: ik draag nooit een gordel. Politieagent zegt daarop 'maar bij een aanrijding kunt u door de voorruit vliegen, of erger'. Waarop vriend weer antwoordt 'ja en wat dan als ik te water raak? dan krijg ik mijn gordel nooit meer los onder water en kan ik dus niet uit de auto komen waardoor ik verzuip!' Daar wist meneer de agent niks op te zeggen. Heeft toch boete gekregen.

Sorry hoor, maar heb nog nooit hoge pet op gehad van politie en nu blijkt dus (als het waar is) dat ze een vrijstelling voor alle verkeersregels hebben... schandalig vind ik het......

pi_14055676
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 16:17 schreef mwerkman het volgende:
staat dat ook ergens op het grote internet dat de politie zich niet aan de regels hoeft te houden? graag dan een linkje want ik heb er nog nooit van gehoord, evenals vele anderen met mij.

waargebeurd:
mijn vriend werd aangehouden voor het niet dragen van de gordel. vragen ze heel dommigerwijs 'waarom draagt u uw gordel niet, dit is voor uw eigen veiligheid'. Waarop hij antwoord: ik draag nooit een gordel. Politieagent zegt daarop 'maar bij een aanrijding kunt u door de voorruit vliegen, of erger'. Waarop vriend weer antwoordt 'ja en wat dan als ik te water raak? dan krijg ik mijn gordel nooit meer los onder water en kan ik dus niet uit de auto komen waardoor ik verzuip!' Daar wist meneer de agent niks op te zeggen. Heeft toch boete gekregen.

Sorry hoor, maar heb nog nooit hoge pet op gehad van politie en nu blijkt dus (als het waar is) dat ze een vrijstelling voor alle verkeersregels hebben... schandalig vind ik het......

Waarom vind je het erg dat ze vrijstelling hebben? Jaloers? Stel je voor dat ze zich steeds aan de snelheid moesten houden overal? Achteraan in de file moesten staan? Zo kan ik nog wel even doorgaan....

En het staat trouwens waarschijnlijk wel ergens op internet ja, maar belangrijker, het staat in de Wegenverkeerswet uit 1994.....

En waarom krijg jij je gordel niet meer af onder water? Lijkt me niet dat die agent niks wist te zeggen, die smoes horen ze namelijk elke dag...

pi_14057821
Wees blij dat je een gordel draagt als je te water raakt.

Als eerste je raakt niet bewusteloos omdat je door de klap je voorruit eruit probeert te koppen.

Als tweede al je lucht wordt niet uit je longen geslagen als je met je maag je stuur raakt

Als derde een gordel is zeer makkelijk los te maken, de voorbeelden die mensen hebben zijn zeer overdreven.

Meestal is het een zeer dik persoon die in een nieuwe type personenmotorvoertuig rijd. Waarom? Deze hebben gordelspanners, die zorgen ervoor dat de gordel nog strakker komt te zitten.

Dus stel je voor een zeer dik persoon die te water raakt, gordel wordt goed stevig aangetrokken waardoor het zeer moeilijk word de gordel los te krijgen (uitgaande van paniek situatie)

Ja ik heb die smoes ook iets te vaak gehoord

Je bent jong en je wilt je lever verkloten
  woensdag 22 oktober 2003 @ 18:14:48 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_14058672
ik snap precies hoe onmachtig je je voelt. ik heb het een keer gehad met een agent die dacht dat ik door rood reed, maar het was ontzettend oranje. oranjerder kon haast niet. maar waarschijnlijk wilde die aan zijn quota voor die dag komen. nog zon enge ontwikkeling om te zien dat rond de feestdagen er extra hard gecrontroleerd wordt op fietsers in amsterdam. nog ff snel die dikke kalkoen binnenhalen. laatst fietste ik en werd mijn arm haast uit de kom getrokken op de leidsestraat door een blauwe pikkebaas die ineens vanuit een steegje kwam. na hem een onopzettelijke kaakstoot te hebben gegeven, gevolg: tand door lip (hij trok hard aan mijn arm, dus die schoot ineens alle kanten op), werd mij, met bonneboekje in de hand, verteld dat ik daar niet mocht fietsen. ok prima, maar wat ik het allerergst vond is dat ik later op at5 teletekst zag dat er op hetzelfde moment in west (kinkerbuurt) een oude oma werd beroofd van haar tasje. maar daar verdienen de heren (en dames in hobbezakken) geen geld aan. boetes betalen aan iemand die indirect betaald wordt door mij is dubbelop en maakt me ziedend omdat er veel meer te doen is in amsterdam....
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_14065902
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 01:26 schreef Thieske het volgende:

[..]

Dan wordt het in plaats van betalen een paar dagen door de tralies turen. Daar heb je wat aan!

Zou ik in dit geval doen om me onschuld te bewijzen,
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_14080935
Ik ga er verder geen woorden over vuil maken. Zoals met alles heeft iedereen er zijn eigen mening over en zijn eigen ervaringen mee. Ik dacht alleen altijd dat de politie alleen vrijstelling heeft als ze onderweg naar een ongeval zijn, dus niet als ze een verkeerscontrole ofzo uitvoeren of gewoon rondrijden. Een ambulance mag ook alleen zijn lichten/toeters en bellen gebruiken als hij naar een ongeval toe moet.
pi_14080968
tsjah, ik weet heel goed hoe je je voelt!

en heb gewoon moeten betalen!!!!

bezwaarschrift zal weinig uitmaken want ze geloven eerder de agent dan jou!

pi_14081187
Ik zou Peter R. bellen, die geilt wel op wat justitiële dwalingen.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 15:39:02 #70
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_14081295
als je als 1 persoon iets wilt uithalen tegen de politie heb je geen schijn van kans, maar als we nou eens iets massaals regelen?? iedereen die lid is bij Fok! dan moet het toch wel effect hebben??
Wat moet je anders?
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 15:16:37 #71
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_14107472
Net pas dit topic gezien maaruh..
Kijk je uit dat je eventuele bezwaarbrief er NIET als een standaardbrief uitziet? Het schijnt dat je dan nog een boete wegens "obstructie van de rechtgang" (oid) achter aan kan krijgen.
Vanaf mijn kant.. Alle suc7 van de wereld! Ik ben alleen bang dat je weinig kans maakt. Ik geloof dat het woord van een agent voor 1 en een beetje telt en dat van jou maar voor 1.
Thunderlizards rule
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 11:50:00 #72
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_14123567
Als je het leuk wilt aanpakken, grabbel je ergens een video camera vandaan en filmt de plek waar het gebeurde en je probeert het na te spelen. In 10 meter een halve bocht maken zonder stuurbekrachtiging terwijl je je autogordel in een vloeiende beweging omdoet.

Dat is waarschijnlijk technisch onmogelijk. Hebbie bewijs

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_14124056
Die wout die heet geconstateerd dat je geen gordel droeg heeft dat waarschijnlijk gedacht, door je zwarte onderkleding.

Maar ja, tis wel zwaar klote, maar als je het aanvecht win je het wel.

Wat ik trouwens ook zwaar klote vind is dat de smeris als het licht op rood staat even de zwaailichten aandoet, om door rood te mogen rijden. Vannacht ook toen ik opweg was naar huis vanuit zandvoort, bij elk stoplicht wat rood was, deden hun de zwaailichten aan.

Ik ben er mooi achteraan gereden elke keer, toen ze moetsen stoppen voor een rood licht, omdat de andere al reden, kwamen ze naar me auto toe en wilden ze mij een boete geven voor het door rood rijden. Ik heb dus een heel verhaal opgehangen dat hun dat ook deden en dat ze misbruik maakte van hun positie.

Ik mocht het niet meer doen van ze en een fijna nacht toegewenst gekregen. Eikels...

zaterdag 25 oktober 2003 @ 15:37:19 #74
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_14127122
Alle offtopic zut gedelete.

Gaarne weer Ontopic

zaterdag 25 oktober 2003 @ 15:53:54 #75
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_14127340
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:03 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Kerel voordat je praat denk even na...

Agenten hebben vrijstelling van het RVV ( Regelement Verkeersregels en Verkeerstekens ) dus zij zijn niet verplicht de gordel te dragen, voor rood licht te wachten, zich aan de snelheid te houden etc. enz.

Jij even nadenken, sjaak. Zonder optische en of geluidssignalen mag een politiewagen zeer zeker niet door rood heen rijden.
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_14127350
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:53 schreef Rodie83 het volgende:

[..]

Jij even nadenken, sjaak. Zonder optische en of geluidssignalen mag een politiewagen zeer zeker niet door rood heen rijden.

Jawel hoor.
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 15:56:18 #77
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_14127367
Zonder alarmsignalen aan geldt politie als een normale bestuurder. Pas bij sirene aan wordt het een voorrangsvoertuig en mag het wel.
pi_14127540
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:56 schreef Rodie83 het volgende:
Zonder alarmsignalen aan geldt politie als een normale bestuurder. Pas bij sirene en zwaailichten aan wordt het een voorrangsvoertuig en mag het wel.
Voeren ze er maar 1, dan is het geen voorrangs voortuig, het is natuurlijk wel verstandig om ze voor te laten gaan, maar het hoeft niet
pi_14127565
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:56 schreef Rodie83 het volgende:
Zonder alarmsignalen aan geldt politie als een normale bestuurder. Pas bij sirene aan wordt het een voorrangsvoertuig en mag het wel.
De politie is ontheven van de wegenverkeerswet, ze mogen dus gewoon door rood rijden, of te snel zonder signalen te voeren. Heb je wel eens blik op de weg gezien ? Dan heb je vast ook gezien dat ze door-rood-rijders gewoon zonder signalen achterna gaan. Door rood ja.
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 16:10:59 #80
29114 Artificial_M
De laatste der kunstmatigen...
pi_14127614
De laatste der kunstmatigen...
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 16:48:35 #81
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_14128404
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 16:10 schreef Artificial_M het volgende:
test

Doet hier niks en wat is het?

pi_14128488
Die gasten hebben niks anders te doen dan beetje domme bekeuringen te geven
pi_14128563
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 16:52 schreef pascalheister het volgende:
Die gasten hebben niks anders te doen dan beetje domme bekeuringen te geven
Aan prutsers die denken zelf wel te weten wat goed voor ze is.

Regels zijn regels... word je dan gepakt, niet jenksmoelen, maar betalen (of beter, ga maar zitten..). Mensen die lopen te bleren dat het diefstal is ("ZE" moeten al mijn geld hebben !!), snappen niet dat daarvan o.a. de wegen van worden gebouwd (zoals alle algemene voorzieningen). Komt het niet van de bekeuringen, dan moet het ergens anders vandaan komen (=belastingverhoging of bezuinigingen).

[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 22:08:47 #84
17205 Profesor
I have a dream!
pi_14134898
Aaaargh!!!

Zojuist net gezien! staan er 3 auto's voor het rode licht te wachten, halen 2 agenten lachend!! (1tje zwaaide zelfs, zoals Beatrix in een gouden koets) de rij in (wat niet mag daar) en rijden doodleuk door het rode licht. (levensgevaarlijk, want door een bocht zie je niet of er iemand aan komt..)

Ik kots op dit vertoon

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_14139888
niet dat ik ooit bekeurd ben ofzo
pi_14140171
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 16:08 schreef gelly het volgende:

[..]

De politie is ontheven van de wegenverkeerswet, ze mogen dus gewoon door rood rijden, of te snel zonder signalen te voeren. Heb je wel eens blik op de weg gezien ? Dan heb je vast ook gezien dat ze door-rood-rijders gewoon zonder signalen achterna gaan. Door rood ja.

klopt niet. Op zo'n moment zijn ze bezig met een achtervolging. En ik geloof maar weet niet zeker dat de politie als ze iemand volgen wel hun zwaailicht aanzetten.

Ze zijn idd gewoon een personenvoertuig als ze niet 'aan het werk zijn' en dan bedoel ik dus gewoon surveilleren ofzo. Denk dat als ze naar bijv. inbraak ofzo moeten gaan wel 'actief' zijn en dan mogen ze wel door rood enzo zonder zwaailicht/sirene

| Foto's |
pi_14140204
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 02:46 schreef MeAndMyself het volgende:

[..]

klopt niet. Op zo'n moment zijn ze bezig met een achtervolging. En ik geloof maar weet niet zeker dat de politie als ze iemand volgen wel hun zwaailicht aanzetten.

Ze zijn idd gewoon een personenvoertuig als ze niet 'aan het werk zijn' en dan bedoel ik dus gewoon surveilleren ofzo. Denk dat als ze naar bijv. inbraak ofzo moeten gaan wel 'actief' zijn en dan mogen ze wel door rood enzo zonder zwaailicht/sirene

De politie mag b.v. ook zonder licht rijden als dat de opsporingstaak ten goede komt. En ze mogen dus ook door rood rijden, op de vluchtstrook stoppen ofte hard rijden. Dat allemaal zonder sirenes of zwaailicht.
pi_14141075
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 02:49 schreef gelly het volgende:

De politie mag b.v. ook zonder licht rijden als dat de opsporingstaak ten goede komt. En ze mogen dus ook door rood rijden, op de vluchtstrook stoppen ofte hard rijden. Dat allemaal zonder sirenes of zwaailicht.

Alleen als daar een goede reden voor is mogen ze dat doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')