abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13965505
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:01 schreef Geja het volgende:
had je de macrofunctie wel aan? Dat wil ook nog wel eens helpen als een foto wazig word (heb zelf de A70)

Suc6 ermee in ieder geval!

Had de macro functie uit
ik dacht die juist uit moest, want ik dacht altijd dat macro foto's voor kort bij waren (ben erg n00b met dit soort dingen )
pi_13966329
ik heb er ook niet zoveel verstand van hoor haha

Ik geef je ook geen garantie dat het werkt, maar soms hielp het hier wel... dus tja....... als het niet werkt dan heb ik het niet gedaan ok?

pi_13973423
Effen een vraagje tussendoor:

Heeft één van jullie wel eens problemen met de verbinding tussen camera en pc? Dat loopt bij mij de laatste tijd niet zo lekker. Kan vaak niet naar camera connecten.

Dit gebeurt zowel op desktop als op laptop. Beide met XP overigens.

............................................................
pi_13974360
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 16:16 schreef Geja het volgende:
ik heb er ook niet zoveel verstand van hoor haha

Ik geef je ook geen garantie dat het werkt, maar soms hielp het hier wel... dus tja....... als het niet werkt dan heb ik het niet gedaan ok?

Macro functie aan vanaf korter als 45CM dacht ik....
pi_13974382
ja in het begin heb ik dat ook wel eens gehad, maar nadat ik het zaakje opnieuw heb geinstalleerd was er niks meer aan de hand

enneh, meestal gebruik ik een kaartlezer, dus mijn camera maak ik niet vaak vast aan de pc...

zaterdag 18 oktober 2003 @ 23:05:14 #7
35485 rique
with Canon, I can
pi_13974807
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 21:59 schreef Fully het volgende:
Effen een vraagje tussendoor:

Heeft één van jullie wel eens problemen met de verbinding tussen camera en pc? Dat loopt bij mij de laatste tijd niet zo lekker. Kan vaak niet naar camera connecten.

Dit gebeurt zowel op desktop als op laptop. Beide met XP overigens.

Niet echt meegemaakt eigenlijk Ik heb wel eens dat hij bij het aanklikken van de camera de foto's niet weergeeft, een ferme druk op de F5 toets doet dan wonderen. Mijn computer denkt dan ook dat er nog vrije ruimte is voor -2 foto's
Bij mijn ouders heb ik met 1 van de 2 usb poorten altijd wel ruzie maar ik denk dat dit aan de poort ligt en niet aan de camera/kabel.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_13981814
Testfoto's teleconverter(crosspost van GoT van mij)

Volledig uitgezoomd, zonder teleconverter.

Volledig ingezoomd, zonder teleconverter.

Volledig uitgezoomd, met teleconverter.

Volledig ingezoomd, met teleconverter.

Volledig ingezoomd, met teleconverter.

Volledig ingezoomd, met teleconverter. (poging tot telemacro, alleraardigst gelukt dacht ik zo)

Pics zijn clickbaar...

pi_13982047
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 23:05 schreef rique het volgende:

[..]

Niet echt meegemaakt eigenlijk Ik heb wel eens dat hij bij het aanklikken van de camera de foto's niet weergeeft, een ferme druk op de F5 toets doet dan wonderen. Mijn computer denkt dan ook dat er nog vrije ruimte is voor -2 foto's
Bij mijn ouders heb ik met 1 van de 2 usb poorten altijd wel ruzie maar ik denk dat dit aan de poort ligt en niet aan de camera/kabel.

Hmm... Het gekke is dat ik 'vroegah' de camera ook gewoon via de Verkenner kon leeghalen. Nu lukt dat dus ook niet meer.
pi_13982082
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 22:47 schreef Geja het volgende:
ja in het begin heb ik dat ook wel eens gehad, maar nadat ik het zaakje opnieuw heb geinstalleerd was er niks meer aan de hand

enneh, meestal gebruik ik een kaartlezer, dus mijn camera maak ik niet vaak vast aan de pc...

Tja, ik heb ook de drivers ed opnieuw geinstalleerd. Op de laptop was het sowieso al een nieuwe installatie.

Zo'n kaartlezer is op zich wel handig, maar ik wild een beetje experimenteren met timelapse dingetjes, maar dat gaat nu dus effe niet lukken.

zondag 19 oktober 2003 @ 13:42:53 #11
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_13982709
DutchBlood, ziet er goed uit, die foto's met teleconverter (ik neem aan dat alles zonder digitale zoom is?)

ik denk dat ik er binnenkort ook maar één aanschaf (en als ik geld heb misschien ook nog zo'n lollig close-up filter erbij)

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_13983545
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 13:42 schreef Abbadon het volgende:
DutchBlood, ziet er goed uit, die foto's met teleconverter (ik neem aan dat alles zonder digitale zoom is?)

ik denk dat ik er binnenkort ook maar één aanschaf (en als ik geld heb misschien ook nog zo'n lollig close-up filter erbij)

Idd, zonder digitale zoom, ik beschouw dat niet als zoom, kan je veel beter in Photoshop pas doen...
pi_14085912
kan er dus iemand voor mij een foto nemen met een canon A60 of A70, liefst de A60, omdat m'n trust daar nooit iets van bakte, en omdat ik bijna nergens binnenfoto's kan vinden (enkele in daglicht, maar bijna geen in schemering)?
pi_14085977
Trust ja dat zegt genoeg
Zal ongetwijfeld beter gaan met de Canon A60/A70
Heb eigenlijk geen nadelen, meer optische zoom was leuk geweest.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 19:00:24 #16
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_14086031
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 18:54 schreef jeroenglc het volgende:
kan er dus iemand voor mij een foto nemen met een canon A60 of A70, liefst de A60, omdat m'n trust daar nooit iets van bakte, en omdat ik bijna nergens binnenfoto's kan vinden (enkele in daglicht, maar bijna geen in schemering)?
Je zou je whitebalance eens kunnen instellen op tungsten(kunstlicht).
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_14086190
ik heb nog geen A60 hoor, enkel de trust, en ja, daar staat eigenlijk maar 1 knopje op
en kijk wat voor een brakke foto's:

http://users.pandora.be/glc

donderdag 23 oktober 2003 @ 19:10:53 #18
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_14086253
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 19:07 schreef jeroenglc het volgende:
ik heb nog geen A60 hoor, enkel de trust, en ja, daar staat eigenlijk maar 1 knopje op
en kijk wat voor een brakke foto's:

http://users.pandora.be/glc

Switch maar snel om naar Canon!
pi_14086294
ben ik mee bezig
en dan te bedenken da die trust toch ook al 2,3 MP heeft
zou je niet zeggen hee?
  donderdag 23 oktober 2003 @ 19:41:26 #20
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_14087013
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 19:12 schreef jeroenglc het volgende:
ben ik mee bezig
en dan te bedenken da die trust toch ook al 2,3 MP heeft
zou je niet zeggen hee?
Geinterpoleerd,ja
Wat JeroenH al zo vaak heeft uitgelegd is dat je je niet moet blindstaren op het aantal pixels,het is uiteindelijk de ccd die je foto "maakt".
pi_14088225
hoi
Vandaag mijn a70 opgehaald en vandaag zijn ook de geheugenkaartjes binnen gekomen.....
Eeuh die handleiding is wel groot zeg....
Zal morgen eens een paar eerste foto's plaatsen!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  donderdag 23 oktober 2003 @ 20:50:07 #22
35485 rique
with Canon, I can
pi_14088919
hier een foto onder TL licht

Dit is een soort vlierinkje en is mijn enige TL-buis, het onderwerp van de foto is dus niet erg interessant.

pi_14104398
bedankt voor de foto, kijk hier maar eens hoe goed die trust het doet!

http://users.pandora.be/glc/auto003.jpg

pi_14104522
btw, wat doet die vaseline daar?
kan je me ook nog es een foto maken in een geschemerde kamer? dus 1 waar er maar een klein lampje brandt ofzo
mijn trust deed dit zo:

http://users.pandora.be/glc/bianca003.jpg

voor mij is canon nu al zonder dat ik'm gebruikt heb: en

pi_14105367
bewijst maar weer wat voor troep Trust is
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 14:18:02 #26
35485 rique
with Canon, I can
pi_14105791
weinig schemer hier, ik heb net even met de gordijnen dicht een foto gemaakt van mijn halletje, met en zonder flits. Omdat het zo koud is kan ik zonder flits mijn camera niet voldoende stilhouden zonder bewegingsonscherpte te krijgen, maargoed het gaat om het idee.

--edit--

onderstaande foto heb ik gemaakt in een nagenoeg donker paleis. Er mochten absoluut geen foto's gemaakt worden dus dit is zonder flits met ISO 400 gemaakt. Ik heb een kastje van de koning gebruikt als statief en het was zeker heel erg schemerig.

pi_14107214
okee, ik ben overtuigd, Canon A60, here i come

merci voor de medewerking
heb je btw nog andere pics?
pi_14107254
btw, heb je'n A60 of 70?
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 15:09:41 #29
35485 rique
with Canon, I can
pi_14107298
Ik heb een A70. Ik heb wel veel andere foto's maar op heel veel foto's staan mensen en die wil ik hier niet posten. Als je een specifiek iets wil zien dan hoor ik het wel.

-edit- het verschil tussen een A60 en een A70 is trouwens niet te zien omdat ik deze foto's heb teruggebracht naar een formaat die voor dit forum geschikt is. Je verliest bij het resizen wel wat kwaliteit vind ik maar anders wordt het dataverkeer wel erg hoog. In de voorgaande delen van dit topic worden de verschillen tussen beide modellen besproken. (het verschil is overigens alleen de resolutie)

[Dit bericht is gewijzigd door rique op 24-10-2003 15:11]

pi_14107336
foto's genomen uit een rijdende auto?
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 15:15:03 #31
35485 rique
with Canon, I can
pi_14107440
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 15:10 schreef jeroenglc het volgende:
Geen rijdende auto maar wel bewegingsfotografie: een koploper die ongeveer 100 km/h reed toen ik de foto nam.

pi_14107533
ben jij effe supervriendelijk dat je die foto's voor me wil uploaden
kan je me dan ook nog 1 foto laten zien - buiten, in het donker?, ja, niet helemaal donnker natuurlijk , of werkt dat ook dan met de flits?
pi_14107589
goh, ik kan nog altijd niet geloven da'k ooit zo'n kutding van trust heb gekocht
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 15:22:03 #34
35485 rique
with Canon, I can
pi_14107595
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 15:19 schreef jeroenglc het volgende:
ben jij effe supervriendelijk dat je die foto's voor me wil uploaden
kan je me dan ook nog 1 foto laten zien - buiten, in het donker?, ja, niet helemaal donnker natuurlijk , of werkt dat ook dan met de flits?
Hier heb ik helaas geen voorbeelden van. Ik heb wel foto's van mensen in het donker maar die zijn geflitst (iets wat de A60/70 erg goed kan) Geoon in het donker heb ik geen foto's, naja een paar zonsondergangen maar ik weet niet of je dat bedoelt
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 15:24:11 #35
35485 rique
with Canon, I can
pi_14107644
in het donker zonder flits kan de camera zich trouwens heel goed handhaven, die foto uit dat paleis was best wel heel erg donker. Nadeel is wel dat de sluitertijd dermate lang is dat je wel een statief of een ander hulpmiddel nodig hebt. Maar dat is uiteraard met elke camera het geval.
In dat paleis viel het me op hoeveel licht de canon erbij kon toveren. Gaat natuurlijk wel ten koste van wat ruis maar dat is niet erg.
pi_14107832
ruis??????
ik zie helemaal geen ruis, maar dat zal wel komen omdat ik m'n trust gewend ben
pi_14107858
fuck trust
pi_14107890
en volgens wat ik allemaal heb gelezen moet de A60 dit ook allemaal kunnen, alleen dat je't dan niet zo groot kan uitprinten? of heb ik dat mis?
pi_14107937
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 15:10 schreef jeroenglc het volgende:
Gemaakt met een snelheid van méér dan 1000 km per uur woensdag...

All photo's taken with the Canon A60 - Enjoy the little pleasures in life!
pi_14107959
Mijn eerste probeersel: Gisteren de cam gekregen!

En de grote versie:
http://images.fotopic.net/?id=1514773&outx=600&noresize=1&nostamp=1

vrijdag 24 oktober 2003 @ 15:41:47 #41
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_14108056
De tijd is aangebroken om de servicegerichtheid en klantvriendelijkheid van Canon eens te testen...
Alhoewel ik dit natuurlijk liever niet had willen doen, maar mijn A60 is kapoet
Gister in Eindhoven mee tijdens het stappen, ik sta buiten en schiet 2 foto's... kijk even later op mn display.. beeld zwart..
Alles geprobeerd:
- display aan/uit drukken
- power on/off
- batterijen verwisselen
- cf kaart eruit en erin
- camera laten opwarmen binnen (het was buiten nl. errug koud, zie ook de FP)
- op PC aangesloten dmv usb kabeltje

Het mag allemaal niet helpen helaas ik hoor ook iets rammelen, alsof er een schroefje los ligt IN de camera
Dus, of jullie moeten nog een geniale ingeving hebben, dat wordt even terug gaan naar de winkel. Heb hem wel in een internetshop gehaald (Pick2Pay.nl) dus ben benieuwd of dat wel allemaal soepel verloopt.. We zullen zien!

is er eigenlijk iets van een resetknop op de camera aanwezig?

[edit] het statief staat nu uitgeschoven, de hele camera doet gewoon niks meer, het is dus niet zo dat alleen het lcd-scherm het niet meer doet..[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Marvin op 24-10-2003 15:44]

Euh....?
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 15:43:05 #42
35485 rique
with Canon, I can
pi_14108088
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 15:35 schreef jeroenglc het volgende:
en volgens wat ik allemaal heb gelezen moet de A60 dit ook allemaal kunnen, alleen dat je't dan niet zo groot kan uitprinten? of heb ik dat mis?
Dat klopt. Maar op 10/15 zal je geen verschil zien tussen 2 en 3 megapixel. 13/18 is ook nog wel te doen met de A60. Wil je regelmatig nog groter afdrukken dan zou ik voor de A70 gaan.
Gezien je foto's die je met de trust gemaakt heb gebruik je je camera vooral voor leuke kiekjes en ik denk dat de A60 dan wel voldoende zal zijn voor je.
pi_14108138
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 13:07 schreef JeroenH het volgende:
2MP is meer dan voldoende als je niet groter afdrukt dan 13x18cm, en af en toe een 20x30cm lukt ook nog wel als je de foto even door Photoshop haalt.

Meer pixels is alleen maar zinvol bij grote afdrukken, of als je heel veel wilt uitsnijden.

pi_14108180
voor echt goede A4 kwaliteit zou ik voor de A70 gaan
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 15:51:41 #45
35485 rique
with Canon, I can
pi_14108371
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 15:41 schreef Marvin het volgende:
De tijd is aangebroken om de servicegerichtheid en klantvriendelijkheid van Canon eens te testen...

Heb hem wel in een internetshop gehaald (Pick2Pay.nl) dus ben benieuwd of dat wel allemaal soepel verloopt.. We zullen zien!

Klote man

Met de klantvriendelijkheid van Canon is niets mis, ik denk dat het testen vooral op het testen van Pick2Pay neerkomt. Als zelfstandige fotoboer zit ik natuurlijk te likkenbaarden bij deze test. Ben benieuwd hoe het verloopt, hou ons op de hoogte!

pi_14108635
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 15:43 schreef rique het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar op 10/15 zal je geen verschil zien tussen 2 en 3 megapixel. 13/18 is ook nog wel te doen met de A60. Wil je regelmatig nog groter afdrukken dan zou ik voor de A70 gaan.
Gezien je foto's die je met de trust gemaakt heb gebruik je je camera vooral voor leuke kiekjes en ik denk dat de A60 dan wel voldoende zal zijn voor je.

inderdaad,

ik ga hem gebruiken voor:

aquarium
vrienden
auto
party's
uitstapjes naar de zoo
en nog meer van dat
dus de A60 zou dan genoeg zijn?
dan ga'k hem volgende week halen
(nu nog namelijk geen loon gehad )

pi_14109057
hier nog een linkje naar een PDF bestandje waar je kunt zien uit welke onderdelen de A60/A70 bestaat. handig voor als je bepaalde onderdelen nodig hebt.
pi_14109193
dank je
pi_14109231
i want more pictures taken met een A60
please give me some
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 16:41:03 #50
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_14109607
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 15:51 schreef rique het volgende:

[..]

Klote man

Met de klantvriendelijkheid van Canon is niets mis, ik denk dat het testen vooral op het testen van Pick2Pay neerkomt. Als zelfstandige fotoboer zit ik natuurlijk te likkenbaarden bij deze test. Ben benieuwd hoe het verloopt, hou ons op de hoogte!

Uiteraard! Ik heb een mailtje gestuurd hoe de garantie procedure in zn werk gaat.. ik moet hem opsturen, maar aangezien ik redelijk in de buurt werk, ga ik hem langs brengen. Scheelt me weer een hoop eurootjes qua zendkosten, want ik neem aan dat die voor mijn rekening zijn.. ook al is HUN produkt defect.. maar goed.. we zullen zien hoe het gaat lopen!
Euh....?
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 17:04:17 #51
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_14110143
Nou daar gaan we al...
Reactie van winkel:

"Hiervoor moet we de camera ter reparatie aanbieden bij Canon. Helaas
heeft Canon op dit moment zeer lange reparatietijden. Dit door de
onverwacht grote groei die ze dit jaar hebben meegemaakt. De
reparatietijden liggen op dit moment rond de 4 weken."

Daar gaat de klantvriendelijkheid..
Maar ja geen voorbarige conclusies trekken natuurlijk, maar ik kan mijn camera echt geen 4 weken missen!!!!!
Nouja, i'll keep u informed!!

Euh....?
  Milf vrijdag 24 oktober 2003 @ 17:16:06 #52
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_14110394
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:41 schreef Marvin het volgende:

[..]

Uiteraard! Ik heb een mailtje gestuurd hoe de garantie procedure in zn werk gaat.. ik moet hem opsturen, maar aangezien ik redelijk in de buurt werk, ga ik hem langs brengen. Scheelt me weer een hoop eurootjes qua zendkosten, want ik neem aan dat die voor mijn rekening zijn.. ook al is HUN produkt defect.. maar goed.. we zullen zien hoe het gaat lopen!

mijn A60 is ook kapot.... mijn oma stootte hem helaas uit mijn handen en is behoorlijk hard gekletterd op de grond. complete lens onzet.
hij maakt nog wel foto's maar kan niet meer scherp stellen en de lens zit gedraait. als je hem uitzet verdwijnt de lens ook niet meer in de body en dus gaat de klep ook niet meer dicht.

ik heb het camerahuis gemailt met hoe en wat voor reparatie en kreeg een mailtje terug met het telefoonnummer van canon.
die heb ik gisteren gebeld en die zeiden dat ik hem naar hun toe kon opsturen...kosteloos. via het postkantoor opsturen en dan naar een A1 formulier vragen dat de verzendkosten voor de verzender zijn.....

en dat heb ik net gedaan. ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik em weer terug heb.

ik mis hem nu al

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 17:23:09 #53
22396 Marvin
Xbox junkie
pi_14110561
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:16 schreef nikky het volgende:

[..]

mijn A60 is ook kapot.... mijn oma stootte hem helaas uit mijn handen en is behoorlijk hard gekletterd op de grond. complete lens onzet.
hij maakt nog wel foto's maar kan niet meer scherp stellen en de lens zit gedraait. als je hem uitzet verdwijnt de lens ook niet meer in de body en dus gaat de klep ook niet meer dicht.

ik heb het camerahuis gemailt met hoe en wat voor reparatie en kreeg een mailtje terug met het telefoonnummer van canon.
die heb ik gisteren gebeld en die zeiden dat ik hem naar hun toe kon opsturen...kosteloos. via het postkantoor opsturen en dan naar een A1 formulier vragen dat de verzendkosten voor de verzender(ontvanger neem ik aan) zijn.....

en dat heb ik net gedaan. ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik em weer terug heb.

ik mis hem nu al

Bedankt voor de tip, misschien is het inderdaad wel handiger om de tussenhandel eruit te laten! Ik zal er eens over nadenken.
Euh....?
pi_14111003
krijg wel wat schrik als ik zie hoe fragiel dat ie eigenlijk wel is, hoop in ieder geval dat ik hem nooit laat vallen, ik denk dat ik er me een kinderslotpolsbandje bij koop, zodat ie zeker nooit valt, zoals die handschoentjes vroeger, die ze aan je jas vastmaakten
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 20:13:48 #55
35485 rique
with Canon, I can
pi_14114012
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:45 schreef jeroenglc het volgende:
krijg wel wat schrik als ik zie hoe fragiel dat ie eigenlijk wel is, hoop in ieder geval dat ik hem nooit laat vallen, ik denk dat ik er me een kinderslotpolsbandje bij koop, zodat ie zeker nooit valt, zoals die handschoentjes vroeger, die ze aan je jas vastmaakten

Je hoeft je nu niet echt bang te laten maken door dit soort verhalen. Er zit in dat kleine grijze doosje een hoop techniek en vooral het lensgedeelte is erg kwetsbaar, net als bij elke andere camera het geval is. Een camera laten vallen komt erg vaak voor maar tegen een flinke val is een camera nu eenmaal niet bestand. Door de grote opkomst van digitale fotografie heeft jan en alleman zo'n ding en vanwege de aard van het product wordt het overal naartoe meegesleept, met de nodige risico's van dien. Een goede investering als je een camera koopt is een tas die beschermt bij het vallen, zo heb je iig bij het transport van je camera zekerheid.

Als je gaat fotograferen zal je helaas je gevoelige instrument bloot moeten stellen aan de gevaren van de grote wereld, daar valt weinig te beschermen. Het gebruiken van het polsbandje tijdens fotograferen heeft mijn camera nogal behoed van vele valpartijen maar meer is er niet aan te doen om dit te voorkomen.

Maar als je zo'n A60/70 in handen hebt, zo'n mooi juweeltje, dan doe je er alles aan om te voorkomen dat er iets misgaat. Ik weet niet of je kinderen hebt maar je laat je baby toch ook niet uit je handen sodemieteren? Breekbaar spul, die babies. En dan is er niemand om het te repareren hoor... Kortom: behandel het product zoals je jezelf zou behandelen. Een ongelukje kan voorkomen maar als je ziet hoe sommige mensen met hun camera omgaan.......alleen een onderwatercase zou dan nog helpen.

vrijdag 24 oktober 2003 @ 20:18:46 #56
35485 rique
with Canon, I can
pi_14114141
Ik wist wel dat ik ooit een foto van het aquarium had gemaakt. Mooie bossages he?

Ik zal even naar beneden lopen voor een betere foto.

vrijdag 24 oktober 2003 @ 20:34:16 #57
35485 rique
with Canon, I can
pi_14114460
Nog wat aquaria

Die rode foto is zo omdat ik mijn vinger voor de flits hield. Zoals je kan zien is die flits namelijk erg sterk en dat bijt het hele visje weg.

Zo dat was mijn laatste opdracht dit weekend

pi_14115200
vraagje:
Ik was even aan het experimenteren met een hoge sluitertijd, dus heb ik de camera (a70) maar naar buiten gericht voor een fototje maar de kwaliteit is best wel redelijk slecht!

Verkleinde versie:

grote versie:
http://images.fotopic.net/?id=1516703&outx=600&noresize=1&nostamp=1

Gebeurt dit nou altijd bij dit soort foto's?

pi_14115800
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 21:11 schreef ThaFreak het volgende:
vraagje:
Ik was even aan het experimenteren met een hoge sluitertijd, dus heb ik de camera (a70) maar naar buiten gericht voor een fototje maar de kwaliteit is best wel redelijk slecht!

Verkleinde versie:
[afbeelding]

grote versie:

Controleer us of je ISO waarde wel op 50 stond...
pi_14115872
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 21:37 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

Controleer us of je ISO waarde wel op 50 stond...

ISO staat op 50
Sluitertijd 14.99
Lensopening F/8

PS kan zijn dat het verkeerde instellingen zijn zo maar ben redelijk nieuw op dit gebied!

pi_14115876
Noorderhaven, Groningen...

The prettiest people do the ugliest things
pi_14115913
je had je digitale zoom toch wel uit
(zegt iemand die er ook niet zoveel verstand van heeft...)
pi_14115924

A60 btw....

pi_14115976
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 21:43 schreef Geja het volgende:
je had je digitale zoom toch wel uit
(zegt iemand die er ook niet zoveel verstand van heeft...)
Yupz stond ook uit....
pi_14115990

Poesje...

pi_14116123
'k Heb het ding nog maar net en vergeet continu hoe ik dingen had ingesteld... Vallen en opstaan enzo....
pi_14117148
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 21:53 schreef Khalein het volgende:
'k Heb het ding nog maar net en vergeet continu hoe ik dingen had ingesteld... Vallen en opstaan enzo....
Ik val voornamelijk nog vaak
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 21:11 schreef ThaFreak het volgende:
vraagje:

Verkleinde versie:

grote versie:

Niet als je de lensopening lager zet

Grote versie:
http://images.fotopic.net/?id=1517062&outx=600&noresize=1&nostamp=1

pi_14122474
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 22:41 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

Ik val voornamelijk nog vaak
[..]

Niet als je de lensopening lager zet

[afbeelding]

Grote versie:
http://images.fotopic.net/?id=1517062&outx=600&noresize=1&nostamp=1

Hmm ja, dan was ie dus onderbelicht....
pi_14127200
pff, ik begin te twijfelen
neem nu dat ik de canon niet koop, is er misschien een alternatief? of niet? en waarom niet? of waarom wel?
pi_14127414
ik begin te twijfelen door m'n vriendin, die zegt dat ik maar meteen een 4mp toestel moet kopen, nu dat ek toch een nieuwe ga halen. Kom ik daar nog +/- 2 jaar mee rond met die canon? het gaat tenslotte om veel geld, en dan kan ik misschien beter toch maar een 4MP toestel kopen, met wat meer zoom? (denk echter niet dat ik dat nodig ga hebben)
pi_14127631

A70 ,macro, auto, auto

(ff op de plaatjes klikken voor juiste size)

Degene die niets weet, maar wel weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niets weet en niet weet dat hij niets weet.
pi_14128289
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:59 schreef jeroenglc het volgende:
ik begin te twijfelen door m'n vriendin, die zegt dat ik maar meteen een 4mp toestel moet kopen, nu dat ek toch een nieuwe ga halen. Kom ik daar nog +/- 2 jaar mee rond met die canon? het gaat tenslotte om veel geld, en dan kan ik misschien beter toch maar een 4MP toestel kopen, met wat meer zoom? (denk echter niet dat ik dat nodig ga hebben)
Waarom kopen als je het niet gebruikt??
Wat wil je met de camera doen?
hoe groot wil je afdrukken?
op de meeste 4MP camera`s zit ook maar 3x optische zoom
Je moet je niet blindstaren op de megapixels, doen nog teveel mensen...(ja ik praat wel is met de man van de fotozaak )
pi_14128334
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 16:11 schreef ChRiZz het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

A70 ,macro, auto, auto

(ff op de plaatjes klikken voor juiste size)

mooi werk
pi_14128554
okee, dan staat m'n besluit vast en ga ik voor de canon

bedankt voor alle hints en medewerking!

pi_14131476
graag gedaan. Je zult veel plezier aan de camera hebben
Als je leuke plaatjes hebt post ze gerust in dit topic
pi_14131495
waarom is die accu elke keer zo snel leeg ?
pi_14131847
misschien batterijen gebruiken
gebruik zelf GP 2100mAh NiMH AA batterijen
doe ik minimaal een week mee
pi_14136125
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:16 schreef Rulin het volgende:
waarom is die accu elke keer zo snel leeg ?
Accu?? De canon A60/A70 werkt op penlite batterijen. Ikzelf gebruik 1850's en damn wat gaan die dingen lang mee. Camera aan/uit, foto's bekijken dowloaden etc.. misschien toch maar eens een 1GB CF aanschaffen dan moet ik toch een keer een lege set batterijen meemaken ..
Degene die niets weet, maar wel weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niets weet en niet weet dat hij niets weet.
pi_14136242
die van mij zijn binnen een dag leeg....
nu moet ik wel zeggen dat ik er veel mee aan het klooien ben aangezien ik hem nog maar net heb! Praktisch de hele ermee bezig dus
pi_14147445
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 23:12 schreef ThaFreak het volgende:
die van mij zijn binnen een dag leeg....
nu moet ik wel zeggen dat ik er veel mee aan het klooien ben aangezien ik hem nog maar net heb! Praktisch de hele ermee bezig dus
Hmmz ik heb met 1 setje 7 dagen in denemarken foto's lopen maken en regelmatig bekeken op lcd.. misschien dat jouw batterijen aan vervanging toe zijn? Wat voor batterijen heb je??
pi_14148339
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 14:33 schreef ChRiZz het volgende:

[..]

Hmmz ik heb met 1 setje 7 dagen in denemarken foto's lopen maken en regelmatig bekeken op lcd.. misschien dat jouw batterijen aan vervanging toe zijn? Wat voor batterijen heb je??

Van de hema:
Die oplaadbare fotobaterijen van 2100 mah
Nu is het wel zo dat ik het lcd vrijwel dan constant aan heb....
  zondag 26 oktober 2003 @ 16:50:07 #82
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_14150495
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 15:11 schreef ThaFreak het volgende:
Van de hema:
Die oplaadbare fotobaterijen van 2100 mah
Nu is het wel zo dat ik het lcd vrijwel dan constant aan heb....
lcd aan scheelt nogal wat ja, maar het is ook zo dat die batterijen meestal pas na een aantal keer legen en opladen hun volle capaciteit halen....mijn batterijen gaan nu een stuk langer mee dan in het begin
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_14152239
A70 (verkleind voor op het web):

pi_14152862
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 18:06 schreef Lt_BaseLine het volgende:
A70 (verkleind voor op het web):

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

waar zijn deze pics genomen Lt_BaseLine?
pi_14152978
1. San Francisco
2. Salinas (CA)
3. Kennedy Space Center (FL)

Coast-to-Coast gereden afgelopen maand .

pi_14170025
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:24 schreef jeroenglc het volgende:
i want more pictures taken met een A60
please give me some
Ik heb even een paar foto's "gestitched".

pi_14183146
Joepie... en ik heb m ook sinds vandaag... de A60
Beter één appel in de hand dan hoge bomen.
pi_14183450
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 12:48 schreef UncleJim het volgende:

[..]

Ik heb even een paar foto's "gestitched".

[afbeelding]

zeker bij je in de achtertuin
  maandag 27 oktober 2003 @ 22:12:21 #89
35485 rique
with Canon, I can
pi_14183483
Ik heb gister de A70 getest in SixFlags en ik kan u melden: de A70 is bestand tegen alle achtbanen in het park!

Ik heb alleen wel een klein probleempje dat ik ook al op mijn vakantie tegenkwam. Oplaadbare batterijen lopen langzaam leeg als ze niet worden gebruikt. Ik zorg altijd voor een extra opgeladen setje 2100 batterijen in mijn tas voor als mijn batterijen het begeven. Maar de A70 doet zo gruwelijk lang op die batterijen dat mijn reserveset dan inmiddels ontladen is.
Ik weet dat er nog meer mensen zijn die met 2 setjes werken, hebben jullie hier misschien een oplossing voor? Als de camera namelijk aangeeft dat de batterijen leeg zijn dan is het ook vrij snel afgelopen, zelfs mijn snellader kan daar niet tegenop en zo is het effect van een extra setje ook zo gauw weg.

pi_14188078
Overal staat dat de macro van de A60 vanaf 5 cm is... als ik alles zelf precies goed instel kan het volgens mij ook wel vanaf 2 of 3 cm... is mij wel gelukt en nog scherp ook...
pi_14196614
Hoi,

Ik wil binnenkort een time-lapsed filmpje maken van de sterren en de maan. Nou vroeg ik me af met welke instellingen je het best fotós kunt maken van sterren. Natuurlijk lange sluitertijd (15 sec) en hoge iso-waarde (200/400)
Maar hoe zit t met het diafragma? moet die hoog of juist laag staan? en moet ik zoom gebruiken of niet?
Ik heb trouwens een a60

bvd

pi_14200145
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:52 schreef _Nick_ het volgende:
Hoi,

Ik wil binnenkort een time-lapsed filmpje maken van de sterren en de maan. Nou vroeg ik me af met welke instellingen je het best fotós kunt maken van sterren. Natuurlijk lange sluitertijd (15 sec) en hoge iso-waarde (200/400)
Maar hoe zit t met het diafragma? moet die hoog of juist laag staan? en moet ik zoom gebruiken of niet?
Ik heb trouwens een a60

bvd

_LAGE_ ISO waarde. Het enige wat de camera doet bij een hogere iso waarde is het beeld versterken, met als gevolg dat je veel ruis krijgt. Dit kan je beter later in Photoshop pas doen.

IK denk dat je het beste kan expirimenteren voor dat je je time lapse movie maakt...

pi_14204198
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 22:11 schreef pascalheister het volgende:

[..]

zeker bij je in de achtertuin

Hahaha, nee, ik ben vorige week naar Mallorca geweest. Dit was 't uitzicht vanaf ons balkon.
pi_14214188
ffkes een terugvind-post

Turkije was super voor foto's te maken, ben helaas alleen nog totaal niet thuis in de camera en ben dus thuisgekomen met de obligate vakantiekiekjes. (Syrena in het zwembad etc.)

En verder was ik als de dood dat ie gejat werd.... dus dan ga je ook niet ff lekker een plekje zoeken om foto's te maken.

Maar goed, tis nu 's morgens lekker berijpt overal, dus van het weekend ga ik er eens met pa op uit (die heeft veel gefotografeerd)(kreeg ook meteen commentaar op m'n zwembadfoto's... )

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_14244808
Woehoe, zojuist een A70 gekocht, toch maar de A70 genomen, omdat er foto's lagen die afgedrukt waren op A4, en ik dacht bij mezelf "hmm, kan wel leuk zijn", dus zijn we voor de 3 mp gegaan. Seffes gaan werken en leuk de handleiding lezen, zodat we straks thuis foto's kunnen gaan maken tegelijk een CF kaart van Sandisk (128MB) en powerbench met 4 X 2100 batterijen totaal kwam op +/- 480 ¤
deed wel effe pijn aan de bankrekening
pi_14244879
woehoe!
pi_14246158
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:44 schreef jeroenglc het volgende:
woehoe!
*pinkt traan weg*

Leuk dat iedereen zo blij is met z'n camera!
Ik had mijn vader gisteren gevraagd of hij zijn fotostatief nog had.
Dus....wat lag er op m'n bureau gisteravond??

En... de camera past erop. Dus ik ga eens lekker experimenteren met nachtopnames.

"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 30 oktober 2003 @ 13:57:48 #98
35485 rique
with Canon, I can
pi_14248201
Ik zag trouwens dat mijn leverancier deze week de prijzen van de A70 flink heeft verlaagd. Dit natuurlijk door de opkomst van de A80 die we deze of volgende week in de winkel verwachten.

Voor de mensen die nu van plan zijn een A70 aan te schaffen is het wellicht raadzaam om een paar weken te wachten, ik verwacht vanaf nu ongeveer een prijskeldering en leuke stuntaanbiedingen met de A70.

pi_14249107
is dit een beetje een redelijk statief voor de A70???
http://www.digicamshop.nl/product/2211/2073/Statieven
pi_14251221
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 14:30 schreef ThaFreak het volgende:
Je weet toch dat dat statiefje een minstatiefje is he? En maar tot 16CM hoogte gaat?
  donderdag 30 oktober 2003 @ 16:01:02 #101
35485 rique
with Canon, I can
pi_14251613
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 14:30 schreef ThaFreak het volgende:
Het is inderdaad wat Dutchblood zegt een mini-statief, daar moet je rekening mee houden.
verder is het statief prima geschikt voor de A70 en door de handzaamheid is het best een leuk hebbedingetje. Ik neem op vakantie ook altijd een mini-statiefje mee, het neemt geen ruimte in en je kan tijdens bijvoorbeeld wandelingen leuke veilige zelfontspannerfoto's maken zonder dat je camera direct in een afgrond dondert.
pi_14251954
is idd een mini statief, is ook meer om te kijken en een beetje uit te proberen....en het is gewooon handzaam om mee te nemen enzo!
  donderdag 30 oktober 2003 @ 16:15:58 #103
35485 rique
with Canon, I can
pi_14252096
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 16:12 schreef ThaFreak het volgende:
is idd een mini statief, is ook meer om te kijken en een beetje uit te proberen....en het is gewooon handzaam om mee te nemen enzo!
Er bestaan ook ministatiefjes met van die flexibele pootjes die je dus in elke gewenste vorm kan zetten. Naar ik meen heeft Hama die ook. Die zijn wel handig voor onregelmatige oppervlaktes. bovendien kan je je statief dan ook met een beetje creativiteit ergens omheenklemmen, om een boomtak oid.
pi_14254085
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 16:15 schreef rique het volgende:

[..]

Er bestaan ook ministatiefjes met van die flexibele pootjes die je dus in elke gewenste vorm kan zetten. Naar ik meen heeft Hama die ook. Die zijn wel handig voor onregelmatige oppervlaktes. bovendien kan je je statief dan ook met een beetje creativiteit ergens omheenklemmen, om een boomtak oid.

Die heb ik ja... Een boomtak zal denk ik niet gaan, zo flexibel zijn ze niet. Ik gebruik het vooraal voor macro fotografie, voor het andere werk heb ik een groot statief...
pi_14274358
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 13:57 schreef rique het volgende:
Ik zag trouwens dat mijn leverancier deze week de prijzen van de A70 flink heeft verlaagd. Dit natuurlijk door de opkomst van de A80 die we deze of volgende week in de winkel verwachten.

Voor de mensen die nu van plan zijn een A70 aan te schaffen is het wellicht raadzaam om een paar weken te wachten, ik verwacht vanaf nu ongeveer een prijskeldering en leuke stuntaanbiedingen met de A70.

en dat zeg je me nu pas
pi_14274482
http://users.pandora.be/glc/weegbrugd1.jpg

een van de eerste foto's met de A70

pi_14274540
hoi folks ik heb de powershot 70 maar domme vraag waarvoor dienen die macro's ben daar een nul in he ben al blij dak ermee foto's kan trekken en filmen maar die macro's id at voor mooiere foto's of zo
pi_14275351
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:48 schreef gekkebekke het volgende:
hoi folks ik heb de powershot 70 maar domme vraag waarvoor dienen die macro's ben daar een nul in he ben al blij dak ermee foto's kan trekken en filmen maar die macro's id at voor mooiere foto's of zo
Dat is voor foto's van heel dichtbij zeg maar...
(Er zijn hier vast mensen die het beter uit kunnen leggen dan ik )

Er is ook een macro foto's topic, kijk daar eens in zou ik zeggen..

The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 15:34:02 #109
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_14277562
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:48 schreef gekkebekke het volgende:
de macro functie dient inderdaad om foto's van heel dichtbij te kunnen maken....uit mijn hoofd, van een afstand van 50 - 5 cm van je onderwerp...als je bijvoorbeeld foto's van insecten, of close-ups van voorwerpen wil maken gebruik je dat...

in het macro-topic zijn idd voldoende voorbeelden te vinden, maar uitproberen is uiteraard de beste manier

pi_14283866
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 16:15 schreef rique het volgende:

[..]

maar zijn die niet minder stabiel??
Of minder makkelijk weer goed recht te krijgen na verbuigen of valt dat reuze mee??
pi_14284244
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 15:34 schreef Abbadon het volgende:

[..]

de macro functie dient inderdaad om foto's van heel dichtbij te kunnen maken....uit mijn hoofd, van een afstand van 50 - 5 cm van je onderwerp...als je bijvoorbeeld foto's van insecten, of close-ups van voorwerpen wil maken gebruik je dat...

in het macro-topic zijn idd voldoende voorbeelden te vinden, maar uitproberen is uiteraard de beste manier

Die 50-5 cm verschilt per camera/lens. Staat meestal wel in het boekje..
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 20:10:15 #112
35485 rique
with Canon, I can
pi_14285347
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:14 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

maar zijn die niet minder stabiel??
Of minder makkelijk weer goed recht te krijgen na verbuigen of valt dat reuze mee??

Ze zijn best stabiel, het is inderdaad zo dat met zware camera's het statiefje niet zo goed werkt maar met de A70 is het geen probleem.

Terugbuigen is ook geen probleem. Ga gewoon eens bij een goed gesorteerde fotowinkel kijken, deze dingen zijn bijna altijd wel op voorraad en dan kan je het even voelen / proberen.

pi_14286602
dank u wel voor antwoord heb dus vanmiddag weer eens men digitale bovengehaald en ja lukte aardig
Nog een vraagke, vroeger had ik geen problemen met men filmkes over te zetten op pc, maar nu heb ik geluid maar geen beeld van men filmkes op mijn media player hoe kom het
  zaterdag 1 november 2003 @ 10:01:07 #114
35485 rique
with Canon, I can
pi_14293739
Vandaag lag er in mijn winkel een A80 op me te wachten, het is echt een leuk dingetje! Ik was verliefd op de A70 maar deze is toch ook wel heel erg mooi zeg, pffff....

Hebben de moderators al bepaald of de A80 in dit topique thuishoort of een eigen topique krijg? Ik ben er nog steeds van overtuigd dat A80 gebruikers heel veel aan ervaringen van A60/70 gebruikers hebben omdat de camera's grotendeels overeenkomen. Wat mij betreft is de A80 dan ook welkom hier.

zaterdag 1 november 2003 @ 10:53:52 #115
72107 MountainDew
Mountaindew Rules
pi_14294155
Ik heb een powershot a70,

Weet iemand hoe het komt dat ik toch heel vaak rode ogen op de foto's heb terwijl ik de rode ogen reductie aan heb staan?

Bij heel veel foto's hebben de mensen rode ogen, en ik weet niet hoe ik het kan verhelpen.. Wie kan mij helpen?

zaterdag 1 november 2003 @ 10:59:44 #116
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_14294202
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 10:53 schreef MountainDew het volgende:

Weet iemand hoe het komt dat ik toch heel vaak rode ogen op de foto's heb terwijl ik de rode ogen reductie aan heb staan?

Bij heel veel foto's hebben de mensen rode ogen, en ik weet niet hoe ik het kan verhelpen.. Wie kan mij helpen?

Het heet niet voor niets reductie,helemaal weg krijg je het niet.
Dit komt doordat je flitser te dicht bij het objectief zit.
Er zijn pennetjes in de handel waarmee je het weg kunt stippen!
pi_14294206
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 10:53 schreef MountainDew het volgende:

die red eye functie in de canon helpt maar een beetje. Je kunt het beter later in Photoshop of andere fotobewerkingsprogramma weghalen d.m.v. de red eye reduction
  zaterdag 1 november 2003 @ 11:07:28 #118
72107 MountainDew
Mountaindew Rules
pi_14294275
Thanks for the fast reply!
pi_14298491
Even een vraagje.. De standaard grootte van foto's met de A70, staat die op 2:3 (waarmee je 10x15 kunt laten afdrukken?)
En waar kan ik die instellen... Kan 't niet vinden
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  zaterdag 1 november 2003 @ 15:50:21 #120
35485 rique
with Canon, I can
pi_14298807
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 15:31 schreef Elefes het volgende:
Even een vraagje.. De standaard grootte van foto's met de A70, staat die op 2:3 (waarmee je 10x15 kunt laten afdrukken?)
En waar kan ik die instellen... Kan 't niet vinden
Standaard is 3:4, bij mijn weten kan je dit niet veranderen met de A70.
pi_14320218
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 20:10 schreef rique het volgende:

[..]

Ze zijn best stabiel, het is inderdaad zo dat met zware camera's het statiefje niet zo goed werkt maar met de A70 is het geen probleem.

Terugbuigen is ook geen probleem. Ga gewoon eens bij een goed gesorteerde fotowinkel kijken, deze dingen zijn bijna altijd wel op voorraad en dan kan je het even voelen / proberen.

Ben op je aanraden een beetje overal wezen kijken en proberen en heb een hama statief traveler 3 gekocht!
Geen ministatief dus, hij gaat van 36.5cm tot 136cm
Werk fijn en zal binnenkort eens gaan experimenteren!
  zondag 2 november 2003 @ 15:04:41 #122
35485 rique
with Canon, I can
pi_14320538
quote:
Op zondag 2 november 2003 14:51 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

Ben op je aanraden een beetje overal wezen kijken en proberen en heb een hama statief traveler 3 gekocht!
Geen ministatief dus, hij gaat van 36.5cm tot 136cm
Werk fijn en zal binnenkort eens gaan experimenteren!

Hier ga je erg veel plezier van hebben, dat weet ik zeker! Ik denk niet dat ik de enige ben die nieuwsgierig is naar de expirimenten!
pi_14333561
M'n vader heeft net de A70 gekocht. En de eerste resultaten lijken goed. Hoewel ik hem nog niet uitgebreid heb bekeken en uitgeprobeerd.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 2 november 2003 @ 23:25:57 #124
62165 vuurwerkman
VERDIEN-ONLINE.NET
pi_14333674
komt er ook een canon powershot A80 topic
  maandag 3 november 2003 @ 00:58:57 #125
35485 rique
with Canon, I can
pi_14335697
quote:
Op zondag 2 november 2003 23:25 schreef vuurwerkman het volgende:
komt er ook een canon powershot A80 topic
Ik hoop het niet.....

Zie mijn post hier ergens boven. Vind niet dat de A80 een apart topique verdient hoewel de mate van geilheid wel erg groot is.

maandag 3 november 2003 @ 08:11:17 #126
62165 vuurwerkman
VERDIEN-ONLINE.NET
pi_14336978
of de volgende topic heet :
Het Canon Powershot A60/A70/A80 topic deeltje 5
pi_14336996
Ik vind dat er gewoon een apart topic moet komen, de A80 is een nieuwe generatie camera...
pi_14337279
Titel gewijzigd. Mochten er nou ontzettend veel A80-posts opduiken dan wijzig ik het wel weer zo dat we daarover verder gaan in Het Canon Powershot A80 topic deeltje 1
  maandag 3 november 2003 @ 09:28:49 #129
35485 rique
with Canon, I can
pi_14337644
quote:
Op maandag 3 november 2003 08:16 schreef DutchBlood het volgende:
Ik vind dat er gewoon een apart topic moet komen, de A80 is een nieuwe generatie camera...
Wij hebben hier met z'n tweeën al eens over gediscussieerd maar ondanks dat het inderdaad niet een lijnopvolger van de A70 genoemd kan worden is de camera praktisch gezien ongeveer voor 90% gelijk aan de A70/80. De praktische vragen hebben hier ook de overhand en kunnen denk ik met hulp van de A60/70 mensen goed opgelost worden. Ik ben bang dat in een apart topic de A60/70 mensen niet allemaal komen en dan mis je een deel van je gebruikers denk ik. Ik kan me ook niet echt A80-specifieke vragen bedenken trouwens.

Ik ben blij dat JeroenH deze keuze gemaakt heeft, ik denk dat dit in een ieder voordeel kan werken.

pi_14337657
quote:
Op maandag 3 november 2003 08:16 schreef DutchBlood het volgende:
Ben ik het dus ook mee eens maarja heb je niks over te zeggen he
waarom zouden de A60/A70 toch samen worden uitgebracht
en de A80 later met andere lens en dergelijke
pi_14338000
quote:
Op maandag 3 november 2003 09:30 schreef pascalheister het volgende:
Ben ik het dus ook mee eens maarja heb je niks over te zeggen he
Ho! Zo werkt het niet, ik ben geen dictator. Er is altijd Het klachten/complimenten topic van Fotografie! en, zoals ik al zei: als er nou een stortvloed aan A80-posts komt dan gaan we gewoon weer verder in het A80-topic.
quote:
waarom zouden de A60/A70 toch samen worden uitgebracht
en de A80 later met andere lens en dergelijke
Hier zou ik gewoon de argumenten van rique kunnen kopiëren/plakken. Ja, de camera heeft andere features, maar is toch zoveel hetzelfde dat ik één topic voorlopig voldoende vind.
pi_14338691
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 13:57 schreef rique het volgende:

Dus ik kan beter nog ff wachten met het kopen van een A70 ?
  maandag 3 november 2003 @ 11:17:14 #133
35485 rique
with Canon, I can
pi_14339824
quote:
Op maandag 3 november 2003 10:29 schreef Focusdriver het volgende:

[..]

Dus ik kan beter nog ff wachten met het kopen van een A70 ?

Ik zou gewoon de prijzen goed in de gaten houden. Het zou ook best kunnen dat er nu gestunt gaat worden met de A70. Hou gewoon een paar weken de prijzen in de gaten en als er ergens flink gestunt gaat worden dan hopen we natuurlijk dat dat hier vermeld wordt!
pi_14354461
vond nog een handig plaatje waar je op kan zien op welk formaat je kunt afdrukken aansluitend met het aantal megapixels

pi_14400537
Nog een vraagke, vroeger had ik geen problemen met men filmkes over te zetten op pc, maar nu heb ik geluid maar geen beeld van men filmkes op mijn media player hoe kom het

hallo weet er nu echt niemand geen antwoord op mijn vraag

pi_14401132
quote:
Op woensdag 5 november 2003 13:04 schreef gekkebekke het volgende:

hallo weet er nu echt niemand geen antwoord op mijn vraag

als je hem op de camera zelf afspeelt hoor je dan wel geluid???
pi_14403198
quote:
Op woensdag 5 november 2003 13:04 schreef gekkebekke het volgende:
Laat me raden: je hebt windows opnieuw geïnstalleerd of een nieuwe PC gekocht.

De filmpjes uit Canon camera's zijn gecomprimeerd met de mjpeg (motion-jpeg) codec. Als jouw PC die codec niet heeft dan wil hij de filmpjes ook niet spelen. Dat het geluid het wel doet komt omdat het geluid in de filmpjes ongecomprimeerde PCM is (gewoon .wav eigenlijk) en dat werkt altijd. Windows XP hoort dit ook uit zichzelf te kunnen, maar de mjpeg-codec die in XP zit is een beetje kreupel (waarschijnlijk bewust gedaan door MS). Onder XP kun je wel filmpjes afspelen met de MP, maar wil je ze bewerken met bv. VirtualDub dan kan dat ineens weer niet. Daarom heb ik ook onder XP de mjpeg-codec geïnstalleerd.

Download van het internet ergens een mjpeg codec (zoek met Google) en dan werkt het weer.

[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 05-11-2003 14:30]

pi_14428141
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 20:50 schreef rique het volgende:
hier een foto onder TL licht

Dit is een soort vlierinkje en is mijn enige TL-buis, het onderwerp van de foto is dus niet erg interessant.

[afbeelding]

Even off topic:

Dit is dus duidelijk een kamer in de kruislaanflats in diemen

donderdag 6 november 2003 @ 14:22:11 #139
35485 rique
with Canon, I can
pi_14430234
quote:
Op donderdag 6 november 2003 13:00 schreef De_Uitsmijter het volgende:

[..]

Even off topic:

Dit is dus duidelijk een kamer in de kruislaanflats in diemen

Denk ik een beetje in mijn profiel anoniem te blijven door "regio amsterdam" op te geven, zie jij meteen waar ik woon. Het moet niet veel gekker worden.

donderdag 6 november 2003 @ 14:23:36 #140
62165 vuurwerkman
VERDIEN-ONLINE.NET
pi_14430277
iemand ervaring met de canon powershot A80 ?
  donderdag 6 november 2003 @ 14:32:27 #141
35485 rique
with Canon, I can
pi_14430534
quote:
Op donderdag 6 november 2003 14:23 schreef vuurwerkman het volgende:
iemand ervaring met de canon powershot A80 ?
Wat wil je specifiek weten? Ik heb niet veel ervaring maar heb er eventjes mee gespeeld en moet zeggen dat ik het een erg plezierige camera vind. Alle voordelen van de A70 zitten erin. Het draaibaar LCD is natuurlijk een enorm pluspunt, hoewel ik het wel iets aan de kleine kant vind. Verder is de ergonomie net als de A60 en A70 (en alle andere Canons) enorm fijn en de bediening is zo makkelijk dat je de handleiding eigenlijk niet nodig hebt.
  donderdag 6 november 2003 @ 14:33:25 #142
62165 vuurwerkman
VERDIEN-ONLINE.NET
pi_14430569
quote:
Op donderdag 6 november 2003 14:32 schreef rique het volgende:

[..]

Wat wil je specifiek weten? Ik heb niet veel ervaring maar heb er eventjes mee gespeeld en moet zeggen dat ik het een erg plezierige camera vind. Alle voordelen van de A70 zitten erin. Het draaibaar LCD is natuurlijk een enorm pluspunt, hoewel ik het wel iets aan de kleine kant vind. Verder is de ergonomie net als de A60 en A70 (en alle andere Canons) enorm fijn en de bediening is zo makkelijk dat je de handleiding eigenlijk niet nodig hebt.

nachtopnames van vuurwerk , of je snel fotos achter elkaar kan nemen met een korte sluitertijd ?
  donderdag 6 november 2003 @ 15:50:40 #143
28560 toska
Let's All Chant
pi_14432869
Ik heb nu bijna alles hier gelezen en wil een A70 gaan aanschaffen maar nog even een vraagje. Ik ben werkelijk een onbenul met computers , is de software een beetje simpel te volgen , enzo? (zelfs voor mij?)
Heb xp

Normaal zing ik de sterren van de hemel
pi_14435472
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:50 schreef toska het volgende:
Ik heb nu bijna alles hier gelezen en wil een A70 gaan aanschaffen maar nog even een vraagje. Ik ben werkelijk een onbenul met computers , is de software een beetje simpel te volgen , enzo? (zelfs voor mij?)
Heb xp

In XP kun je zelfs foto's kopieren vanaf je camera met de wizard scanners en cameras, moet wel lukken dus...
  donderdag 6 november 2003 @ 17:25:15 #145
35485 rique
with Canon, I can
pi_14435540
quote:
Op donderdag 6 november 2003 14:33 schreef vuurwerkman het volgende:

[..]

nachtopnames van vuurwerk , of je snel fotos achter elkaar kan nemen met een korte sluitertijd ?

Hier heb ik (nog) geen ervaring mee en weet uit mijn hoofd ook niet hoeveel beelden de A80 per seconde kan maken maar dat staat ongetwijfeld vermeld bij de specificaties van de camera.
  donderdag 6 november 2003 @ 18:21:52 #146
28560 toska
Let's All Chant
pi_14436840
quote:
Op donderdag 6 november 2003 17:22 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

In XP kun je zelfs foto's kopieren vanaf je camera met de wizard scanners en cameras, moet wel lukken dus...

Ik heb hem net gekocht

nu alles nog lezen

pi_14436868
quote:
Op donderdag 6 november 2003 17:22 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

Of helemaal automatisch laten doen zoals ik doe, werkt geniaal.
For great justice!
  donderdag 6 november 2003 @ 18:25:34 #148
28560 toska
Let's All Chant
pi_14436935
quote:
Op donderdag 6 november 2003 18:22 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

tsssssss rustig aan , heb net pas de aan en uit knop gevonden
pi_14437994
quote:
Op donderdag 6 november 2003 18:22 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Hoe doe je dat, via een script?
gimme gimme
  donderdag 6 november 2003 @ 19:12:02 #150
28560 toska
Let's All Chant
pi_14438062
Worstel me door de handleiding , pfffffffff ga ik dit leren?
  donderdag 6 november 2003 @ 19:12:45 #151
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_14438075
quote:
Op donderdag 6 november 2003 18:25 schreef toska het volgende:
tsssssss rustig aan , heb net pas de aan en uit knop gevonden
profiel: vrouw

is dit het moment om wat cliché's in de groep te gooien?

donderdag 6 november 2003 @ 19:13:37 #152
28560 toska
Let's All Chant
pi_14438100
quote:
Op donderdag 6 november 2003 19:12 schreef Abbadon het volgende:

[..]

profiel: vrouw

is dit het moment om wat cliché's in de groep te gooien?

ja hoor , en het ergste is nog dat ik echt blond ben
  donderdag 6 november 2003 @ 19:16:34 #153
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_14438190
quote:
Op donderdag 6 november 2003 19:13 schreef toska het volgende:
ja hoor , en het ergste is nog dat ik echt blond ben

als je zo begint is er niks meer aan natuurlijk...

* druipt teleurgesteld af...

donderdag 6 november 2003 @ 19:18:14 #154
28560 toska
Let's All Chant
pi_14438228
*denkt geniepig* wacht maar ,wacht maar............

Tot ik de handleiding uit heb

donderdag 6 november 2003 @ 19:20:28 #155
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_14438298
ik kan bijna niet wachten

* begint alvast met rennen....

donderdag 6 november 2003 @ 19:22:23 #156
28560 toska
Let's All Chant
pi_14438357
heerlijk zulke luchtige reacties als je bijna tot wanhoop ben gebracht door een handleiding.

enne ben ik nou zo lelijk of komt dat door de camera?

donderdag 6 november 2003 @ 19:24:02 #157
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_14438401
daar kan ik vanaf hier niet over oordelen...

laten we er dus beleefdheidshalve maar vanuit gaan dat het aan de camera ligt

donderdag 6 november 2003 @ 19:24:57 #158
28560 toska
Let's All Chant
pi_14438427
Ik ga weer ff verder , doei doei
  donderdag 6 november 2003 @ 19:25:44 #159
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_14438444
succes ermee
  donderdag 6 november 2003 @ 19:26:06 #160
28560 toska
Let's All Chant
pi_14438458
Dank
  donderdag 6 november 2003 @ 22:12:23 #161
28560 toska
Let's All Chant
pi_14443448
Heb hem bijna uit. nu nog fotoos maken
  donderdag 6 november 2003 @ 22:39:38 #162
35485 rique
with Canon, I can
pi_14444323
quote:
Op donderdag 6 november 2003 22:12 schreef toska het volgende:
Heb hem bijna uit. nu nog fotoos maken
Ben benieuwd, mag ik zo vrij zijn om te voorspellen dat je enorm verslaafd gaat raken aan deze geweldige camera?
  donderdag 6 november 2003 @ 22:56:15 #163
28560 toska
Let's All Chant
pi_14444887
quote:
Op donderdag 6 november 2003 22:39 schreef rique het volgende:

[..]

Ben benieuwd, mag ik zo vrij zijn om te voorspellen dat je enorm verslaafd gaat raken aan deze geweldige camera?

Nou ehm ik heb nu alleen maar fotoos van mezelf gemaakt aan de hand van de handleiding , enne.................. nope ik ben absoluut niet fotogeniek pffff zelfs in sepia zie ik er niet uit

de cavia staat er beter op

morgen ga ik aan de slag met wat andere onderwerpen , ik weet nog niet hoe ik ze op mijn pc krijg , zover ben ik nog niet laat staan ze ergens plaatsen en uploaden naar hier.

Maar goed het gaat wel lukken.....................................................ooit

pi_14445302
we kunnen natuurlijk alleen oordelen als je foto`s hier plaatst
  donderdag 6 november 2003 @ 23:09:36 #165
28560 toska
Let's All Chant
pi_14445349
quote:
Op donderdag 6 november 2003 23:08 schreef pascalheister het volgende:
we kunnen natuurlijk alleen oordelen als je foto`s hier plaatst
Ik weet nog niet hoe dat moet
  donderdag 6 november 2003 @ 23:35:58 #166
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_14446364
quote:
Op donderdag 6 november 2003 23:09 schreef toska het volgende:
Ik weet nog niet hoe dat moet
mail ze maar...dan doe ik het wel
  donderdag 6 november 2003 @ 23:49:41 #167
28560 toska
Let's All Chant
pi_14446842
Volgens de handleiding moet ik het zelf leren
  donderdag 6 november 2003 @ 23:50:32 #168
35485 rique
with Canon, I can
pi_14446881
quote:
Op donderdag 6 november 2003 23:49 schreef toska het volgende:
Volgens mij ook

With Canon, you can

Dus jij ook

donderdag 6 november 2003 @ 23:53:18 #169
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_14446988
quote:
Op donderdag 6 november 2003 23:49 schreef toska het volgende:
  donderdag 6 november 2003 @ 23:53:19 #170
28560 toska
Let's All Chant
pi_14446989
morgen dus ik ga nu naar bed .

sweet dreams

pi_14447126
Als je ergens op internet een eigen zogenaamde webspace hebt (van je provider) kun je afbeeldingen met een FTP programma uploaden naar die plek...

hier wat info
http://www.anneveldt.com/gen/ftp.htm

slaap lekker

pi_14451920
quote:
Op donderdag 6 november 2003 19:22 schreef toska het volgende:
heerlijk zulke luchtige reacties als je bijna tot wanhoop ben gebracht door een handleiding.

enne ben ik nou zo lelijk of komt dat door de camera?

Dat had ik dus ook !! Foto's van mij op de bruiloft van een vriendin waren veel mooier. Dus ik nam maar aan dat het aan mij lag

Tis ook moeilijk om spontane foto's van jezelf te krijgen met de zelfontspanner.

Ik heb de handleiding nog niet uit. Ik klooi gewoon, en dan denk ik: waarom is dat nou raar? En dan ga ik eens lezen

vrijdag 7 november 2003 @ 10:16:59 #173
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_14452367
vrouwen en techniek

ik hou niet van cliché's en vooroordelen, maar op de één of andere manier worden ze steeds bevestigd

vrijdag 7 november 2003 @ 12:00:38 #174
25891 Black_Jack
Sweet dreams........
pi_14454952
Ik overweeg zelf om een PowerShot a80 te kopen. Nou heb ik een aantal punten waarover ik jullie ervaringen graag wil horen.

-Is het mogelijk om de camera aan te sluiten op je pc en via de pc foto's te maken? Kan je deze ook instellen op bijv. om de 15 seconde een foto te maken?

-Is het mogelijk om ''what-you-see-is-what-you-get"-foto's te maken met schemering/nacht?

-Kan je goede foto's maken van hemellichamen bij nacht? (sterren, maan e.d.) ?
Kan dit ook bij het poollicht ?

pi_14455454
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 12:00 schreef Black_Jack het volgende:
Ik overweeg zelf om een PowerShot a80 te kopen. Nou heb ik een aantal punten waarover ik jullie ervaringen graag wil horen.

-Is het mogelijk om de camera aan te sluiten op je pc en via de pc foto's te maken? Kan je deze ook instellen op bijv. om de 15 seconde een foto te maken?

-Is het mogelijk om ''what-you-see-is-what-you-get"-foto's te maken met schemering/nacht?

Misschien helpt deze site je wel verder.
pi_14456382
quote:

de mogelijkheid om via de pc foto`s te maken bestaat wel in samenwerking met de canon software. daarmee kun je handmatig of automatisch een foto maken. Een soort functie als webcam kan niet maar wel om de ... sec. een foto maken

edit: idd ook aantal sec in te stellen.

[Dit bericht is gewijzigd door pascalheister op 07-11-2003 15:47]

pi_14456600
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 10:16 schreef Abbadon het volgende:
vrouwen en techniek

ik hou niet van cliché's en vooroordelen, maar op de één of andere manier worden ze steeds bevestigd

Nouoouououuu, ben verder toch wel "redelijk" technisch hoor. Ik lees alleen de handleiding(en) altijd vluchtig en ga dan klooien. Zo leer je het meeste namelijk

Ik werk bij een lokale omroep zelfs bij de techniek (camera's aansluiten etc. erg leuk)(alleen kabels oprollen lukt me vaak niet, meestal eindig ik met een vette knoop).

vrijdag 7 november 2003 @ 13:34:50 #178
35485 rique
with Canon, I can
pi_14457756
quote:

ja
nee, volgens mij niet
quote:
Met een beetje experimenteren met de handmatige instellingen moet dit wel lukken lijkt me
quote:
Geen ervaring mee. Wel is het denk ik zo dat de zoom niet toereikend is om hemellichamen goed vast te leggen. Hier heb ik teveel strooilicht en teveel bebouwing dus ik kan het niet voor je testen.
  vrijdag 7 november 2003 @ 13:40:37 #179
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_14457962
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 12:55 schreef Syrena het volgende:
Nouoouououuu, ben verder toch wel "redelijk" technisch hoor. Ik lees alleen de handleiding(en) altijd vluchtig en ga dan klooien. Zo leer je het meeste namelijk

Ik werk bij een lokale omroep zelfs bij de techniek (camera's aansluiten etc. erg leuk)(alleen kabels oprollen lukt me vaak niet, meestal eindig ik met een vette knoop).

je hoeft je voor mij niet te verdedigen hoor

als jij vindt dat je best handig bent, dan ga ik daarvan uit hoor

trouwens, als je liever zelf rommelt ipv de handleiding te lezen ben je sowieso al een paar stappen verder dan veel mensen

pi_14459850
Ehm, met die canon remote capture software die iig bij de A60/A70 zit mun je gewoon automatisch om de 15 seconden een foto laten maken?
pi_14463253
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 14:35 schreef DutchBlood het volgende:
Ehm, met die canon remote capture software die iig bij de A60/A70 zit mun je gewoon automatisch om de 15 seconden een foto laten maken?
Ja, moet wel kunnen. Is wel handig om een voedingsadapter te hebben dan
  vrijdag 7 november 2003 @ 16:32:43 #182
62165 vuurwerkman
VERDIEN-ONLINE.NET
pi_14463515
Heeft iemand ervarig met de canon powershot a80 met vuurwerkfotos maken ??
- iso handmatig instellen ??
- sluitertijd handmatig instellen ??
- aantal fotos per sec ??

Mvg,
Patrick

vrijdag 7 november 2003 @ 16:35:38 #183
35485 rique
with Canon, I can
pi_14463577
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 16:32 schreef vuurwerkman het volgende:
Heeft iemand ervarig met de canon powershot a80 met vuurwerkfotos maken ??
- iso handmatig instellen ??
- sluitertijd handmatig instellen ??
- aantal fotos per sec ??

Mvg,
Patrick

Iso is handmatig in te stellen in 50, 100, 200 en 400. Sluitertijd is handmatig in te stellen van 15 - 1/2000 sec. Over het aantal foto's per seconde zegt canon:

High Speed at approx. 2.4 fps¹ (speed maintained for up to 5 images)
Normal at approx. 1.6 fps¹ (speed maintained for up to 8 images)

Overigens staan deze technische gegevens netjes op de site van Canon vermeld.

pi_14464198
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 14:35 schreef DutchBlood het volgende:
Volgens mij kan de software die bij mijn Canon G1 zit dat ook hoor (inderdaad RemoteCapture). Gewoon een interval en een aantal foto's opgeven en dan gaat de camera aan de gang.
pi_14464233
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 16:22 schreef Fully het volgende:
Ja, moet wel kunnen. Is wel handig om een voedingsadapter te hebben dan
Welnee, gewoon LCD uitzetten dan doe je een eeuwigheid met je accu.
pi_14464282
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 17:00 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Welnee, gewoon LCD uitzetten dan doe je een eeuwigheid met je accu.

Dat kan natuurlijk ook.
Iig wel de voeding van mn laptoppie gebuiken want die accu's daarin zijn in enige mate brak.
pi_14466415
Ik heb via via een site gevonden waar de canon powershot a70 voor 318 exl verzendkst te koop is. Nu wilde ik graag weten of dit verstandig is (heeft iemand hier ervaring mee) of kan ik em beter in de winkel halen.
Alvast bedankt

http://www.goedkoopste.nu/

vrijdag 7 november 2003 @ 19:59:07 #188
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_14468608
Persoonlijk vind ik het gewoon een prettige gedachte als er iets stuk is dat je naar de winkel terug kan gaan. ipv alles opsturen en kijken wat er gebeurd.

Volgens mij zeker met camera's aangezien die best vaak stuk kunnen gaan.

Don't love if you want to die in peace.
pi_14469036
Ik heb er zelf voor gekozen (afg. zomer) om de Canon A70 bij de Fotoboer te halen, gewoon makkelijker als er wat mee is kun je er zo naar toe.
Via zo`n internetwinkel is het weer zo`n heel gedoe.
Compact Flash kaartje, batterijen en lader ... heb ik gewoon via internet besteld.
  vrijdag 7 november 2003 @ 20:21:16 #190
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_14469071
ik heb zelf alles bij informatique.nl gekocht....staat goed aangeschreven en ik had alles (canon A60 + CF-card) een dag later in huis...en qua prijs kan het vaak behoorlijk schelen...
  zaterdag 8 november 2003 @ 12:07:47 #191
35485 rique
with Canon, I can
pi_14478668
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 18:32 schreef wlsandman het volgende:
Ik heb via via een site gevonden waar de canon powershot a70 voor 318 exl verzendkst te koop is. Nu wilde ik graag weten of dit verstandig is (heeft iemand hier ervaring mee) of kan ik em beter in de winkel halen.
Alvast bedankt

http://www.goedkoopste.nu/

Mijn mening hierover heb ik al vaak rondgebazuind op dit forum.

Het is niet verstandig maar wel goedkoop.

pi_14487737
Vraagje:
Ik ben van plan om een andere lens te kopen voor mijn A70.
Weet iemand een site waar verschillende modellen op staan met bv een beschrijving erbij wat ik ermee kan??
Thanxz
pi_14488174
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:46 schreef ThaFreak het volgende:
Vraagje:
Weet iemand een site waar verschillende modellen op staan met bv een beschrijving erbij wat ik ermee kan??
Thanxz
http://www.powershot.com/powershot2/a70-60/accessory.html
  zaterdag 8 november 2003 @ 21:21:39 #194
35485 rique
with Canon, I can
pi_14490013
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:46 schreef ThaFreak het volgende:
Vraagje:
Thanxz
Staat tevens in je gebruiksaanwijzing achterin.
pi_14496982
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 21:21 schreef rique het volgende:

[..]

Staat tevens in je gebruiksaanwijzing achterin.

En op een apart papiertje wat je erbij krijgt. Daar daar staan ook alle andere accesoires(batterij lader, accu, tasje etc).
pi_14506779
De filmpjes uit Canon camera's zijn gecomprimeerd met de mjpeg (motion-jpeg) codec. Als jouw PC die codec niet heeft dan wil hij de filmpjes ook niet spelen. Dat het geluid het wel doet komt omdat het geluid in de filmpjes ongecomprimeerde PCM is (gewoon .wav eigenlijk) en dat werkt altijd. Windows XP hoort dit ook uit zichzelf te kunnen, maar de mjpeg-codec die in XP zit is een beetje kreupel (waarschijnlijk bewust gedaan door MS). Onder XP kun je wel filmpjes afspelen met de MP, maar wil je ze bewerken met bv. VirtualDub dan kan dat ineens weer niet. Daarom heb ik ook onder XP de mjpeg-codec geïnstalleerd

dank u wel dat was het
ps hoe doen jullie diene quote

pi_14506863
quote:
Op zondag 9 november 2003 18:46 schreef gekkebekke het volgende:
De filmpjes uit Canon camera's zijn gecomprimeerd met de mjpeg (motion-jpeg) codec. Als jouw PC die codec niet heeft dan wil hij de filmpjes ook niet spelen. Dat het geluid het wel doet komt omdat het geluid in de filmpjes ongecomprimeerde PCM is (gewoon .wav eigenlijk) en dat werkt altijd. Windows XP hoort dit ook uit zichzelf te kunnen, maar de mjpeg-codec die in XP zit is een beetje kreupel (waarschijnlijk bewust gedaan door MS). Onder XP kun je wel filmpjes afspelen met de MP, maar wil je ze bewerken met bv. VirtualDub dan kan dat ineens weer niet. Daarom heb ik ook onder XP de mjpeg-codec geïnstalleerd

dank u wel dat was het
ps hoe doen jullie diene quote

pi_14506914
quote:
Op zondag 9 november 2003 18:50 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]

begrepen tnx
pi_14520540
hoi hoi, hier ben ik terug
Heb nog een vraagske ben mijn boekje kwijt, heb een canon powerschot A70 en zie dat de iso op automatisch ingesteld is, na lang zoeken geef ik het op weet er iemand hoe ik die iso kan aanpassen???
groeten, gekke
  maandag 10 november 2003 @ 12:40:16 #200
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_14521456
quote:
Op maandag 10 november 2003 12:03 schreef gekkebekke het volgende:
hoi hoi, hier ben ik terug
Heb nog een vraagske ben mijn boekje kwijt, heb een canon powerschot A70 en zie dat de iso op automatisch ingesteld is, na lang zoeken geef ik het op weet er iemand hoe ik die iso kan aanpassen???
groeten, gekke
als je camera op automatisch staat (met dat draaischijfje) kan dat ook niet....in andere standen kan dat vaak wel. gewoon onder func.
  maandag 10 november 2003 @ 12:46:42 #201
35485 rique
with Canon, I can
pi_14521626
quote:
Op maandag 10 november 2003 12:40 schreef Abbadon het volgende:

[..]

als je camera op automatisch staat (met dat draaischijfje) kan dat ook niet....in andere standen kan dat vaak wel. gewoon onder func.

Inderdaad, zet je cam gewoon lekker op stand P en dan kan je bij die instellingen komen.

Bij Nikon kan je je boekjes nabestellen als je je cam gewoon op een normale manier gekocht hebt in nederland. Ze controleren dit adhv je serienummer. Wellicht kan dit bij canon ook, kwestie van eventjes bellen naar die lui!

pi_14521826
gevonden maar die iso voor wat dien dat eigenlijk
jaja ben een groentje
me man wordt hier al zot met al da foto trekken
pi_14522905
quote:
Op maandag 10 november 2003 12:53 schreef gekkebekke het volgende:
gevonden maar die iso voor wat dien dat eigenlijk
jaja ben een groentje
me man wordt hier al zot met al da foto trekken
iso heeft iets met de gevoeligheid van de sensor te maken. Hoe hoger de iso waarde hoe gevoeliger de sensor is voor licht. Je kunt meestal kiezen tussen 50 100 200 en 400. Hierbij is 50 dus het minst gevoelig en 400 het meest. Het effect is dat als je de camera op iso 400 zet je dan in minder licht nog foto's kunt maken zonder onscherpe (door het bewegen) foto's te krijgen. De sluitertijd wordt dan dus korter. Nadeel is wel dat er ruis op je beelden zal verschijnen wat de foto kwaliteit niet ten goede komt.
Overigens: hier staat de handleiding in het engels.
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  Milf dinsdag 11 november 2003 @ 19:37:33 #204
16000 nikky
pi_14561547
goeie service heeft canon het ongelukje hebben ze gratis gefixed

klasse

Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_14562001
hier nog 3 foto`s met de A70 en A80 erop

pi_14562061
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 19:37 schreef nikky het volgende:
goeie service heeft canon het ongelukje hebben ze gratis gefixed

klasse

Wat voor ongelukje, als ik vragen mag?
(Weet niet of het al ergens anders in dit topic staat.. )
  dinsdag 11 november 2003 @ 19:57:17 #207
62165 vuurwerkman
VERDIEN-ONLINE.NET
pi_14562168
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 19:51 schreef pascalheister het volgende:
hier nog 3 foto`s met de A70 en A80 erop

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

hahah heb je er 3 , en met welke heb die cameras gefotografeerd ?
pi_14562312
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 19:57 schreef vuurwerkman het volgende:

[..]

hahah heb je er 3 , en met welke heb die cameras gefotografeerd ?

Nikon D100, staat in de EXIF
pi_14562614
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 20:02 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

Nikon D100, staat in de EXIF

En als je naar de bron kijkt, is het erg onwaarschijnlijk dat hij ze zelf gemaakt heeft...
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_14563930
heb ze niet zelf gemaakt
ergens van internet geplukt
  Milf dinsdag 11 november 2003 @ 21:00:33 #211
16000 nikky
pi_14563997
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 19:53 schreef Elefes het volgende:

[..]

Wat voor ongelukje, als ik vragen mag?
(Weet niet of het al ergens anders in dit topic staat.. )

ja staat hier wel ergens.

mijn oma stootte hem uit me handen. hele lens ontzet en de body was opengeweest. de lens wou ook niet meer in het toestel als je hem uitzette en beeld was heel erg wazig.....

maar ik heb hem terug

wel te laat want zaterdag stond er een formule 1 wagen bij ons in het winkelcentrum

pi_14564652
ik zat is ff wat te klooien ik dacht ik maak een pic. voor een volgend topic vind je het wat of gewoon niks geen pic.

Plaatje

pi_14570796
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 21:25 schreef pascalheister het volgende:
ik zat is ff wat te klooien ik dacht ik maak een pic. voor een volgend topic vind je het wat of gewoon niks geen pic.

Plaatje

Mooi!
pi_14578284
Het id is leuk... de uitvoering minder... maar t id is wel leuk dus ga fotosoepen zou ik zeggen!!!
pi_14578357
hij is gefotosoept.. maar kan wel iets meer kleur gebruiken zal nog is ff verder kloten
pi_14589423
damm mijn A70 is van 4 tot 6 weken weg voor reparatie
probleem:
niet geheel meer inschuivende lens
pi_14589810
quote:
Op woensdag 12 november 2003 21:11 schreef ThaFreak het volgende:
damm mijn A70 is van 4 tot 6 weken weg voor reparatie
probleem:
niet geheel meer inschuivende lens
erg klote ja..
had tijdje terug nog erg geluk
had me A70 in de hand 5-10 cm boven me bureaublad en laat ik hem ineens uit me hand vallen
lens stond open viel dus op bureaublad, wou ook niet naar binnen omdat het een beetje scheef stond. weer recht gezet en werkt weer prima gelukkig
pi_14804682
Wat een rust in dit topic zeg..

Iedereen gebruikt natuurlijk naar volle tevredenheid de camera

pi_14817262
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 00:01 schreef pascalheister het volgende:
Wat een rust in dit topic zeg..

Iedereen gebruikt natuurlijk naar volle tevredenheid de camera

en die van mij is nog niet terug
  vrijdag 21 november 2003 @ 14:43:55 #220
35485 rique
with Canon, I can
pi_14817562
Valt me wel op dat er nog geen A80's gemeld zijn.

Beetje jammer.

pi_14818472
zal nog wel ff duren voordat dat begint te lopen

[Dit bericht is gewijzigd door pascalheister op 21-11-2003 15:16]

pi_14825139
Vandaag inde mediamarkt me klauwtjes aan die A80 gehad en dat schermpje is echt ieniemienie zeg !!!

postzegelformaat, maar op zich wel een goed beeld, gewoon eigenlijk hetzelfde als de a60/70 maar dan draaibaar.

Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  vrijdag 21 november 2003 @ 20:02:11 #223
28560 toska
Let's All Chant
pi_14826024
Dat draaibare was voor mij toch een groot punt om hem niet te kopen . Ik weet hoe lomp ik ben , dat heb ik er dus zo afgesloopt. Vandaar dus maar een 70 , meer dan tevree mee
  vrijdag 21 november 2003 @ 20:08:22 #224
35485 rique
with Canon, I can
pi_14826232
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 20:02 schreef toska het volgende:
Dat draaibare was voor mij toch een groot punt om hem niet te kopen . Ik weet hoe lomp ik ben , dat heb ik er dus zo afgesloopt. Vandaar dus maar een 70 , meer dan tevree mee
Het is inderdaad wel kwetsbaar maar hoe het aanvoelt is het best robuust. Een handige functie van het schermpje vind ik dat je bij portretten de geportretteerde zelf kan laten meekijken. Bij de G series kan je het beeld ook spiegelen zodat links ook links lijkt en rechts rechts, ik weet niet of dat bij de A80 ook kan maar bijv. Icicle gebruikt deze techniek bijvoorbeeld om zichzelf mee te fotograferen i.c.m. een remote.

En je kan het schermpje natuurlijk ook gewoon ingeklapt laten, dan is het gewoon een soort A70.

zaterdag 22 november 2003 @ 18:36:03 #225
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_14845474
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 20:08 schreef rique het volgende:

[..]

En je kan het schermpje natuurlijk ook gewoon ingeklapt laten, dan is het gewoon een soort A70.

Helaas heb je dat mis.
Ik ben vandaag in leeuwarden geweest en zelfs die camera in mijn hand gehad.
Echt een super ding alleen je kan em niet als gewone schermpje gebuiken.
De draaiing is maar kwart en niet half.
  zaterdag 22 november 2003 @ 19:02:10 #226
35485 rique
with Canon, I can
pi_14846072
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 18:36 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Helaas heb je dat mis.
Ik ben vandaag in leeuwarden geweest en zelfs die camera in mijn hand gehad.
Echt een super ding alleen je kan em niet als gewone schermpje gebuiken.
De draaiing is maar kwart en niet half.

Ik verkoop dat spul en de A80's in mijn winkel kunnen gewoon half gedraaid worden hoor, zelfs driekwart! Maarja, het zou me niets verbazen als de Friezen een eigen "nationale" versie hebben

-edit- zie ook deze eerder geposte foto

pi_14849123
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 20:02 schreef toska het volgende:
Die Canon G3 die ik heb, kan echt wel wat hebben! Het mechanisme is heel stevig.
pi_14849484
en in zwolle heb ik de A80 gezien en idd het kan ECHT wel hoor!
  zondag 23 november 2003 @ 00:17:28 #229
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_14853115
Oke, vreemd dan.
Maar ja, het was opzich een heel mooi fijn klein ding, goed in de hand. Moet ik toegeven, alleen ik wou toch iets anders hebben dan de canon.

[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 23-11-2003 16:38]

pi_14856302
quote:
Op zondag 23 november 2003 00:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
cannon.
Canon
pi_15006486
Ik heb na veel lovende reacties de canon powershot A60 gekocht. Wat mij heel erg tegenvalt is dat ik er geen schrpte diepte foto's mee kan maken. Diafragma f2.8 en inzoomen moet toch helpen dacht ik.
Wat doe ik niet goed ?
graag een reactie
pi_15006659
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 18:06 schreef doojoh het volgende:
Ik heb na veel lovende reacties de canon powershot A60 gekocht. Wat mij heel erg tegenvalt is dat ik er geen schrpte diepte foto's mee kan maken. Diafragma f2.8 en inzoomen moet toch helpen dacht ik.
Wat doe ik niet goed ?
graag een reactie
Heb je de macro-functie aangezet?
Ik wist helemaal niets van diafragma, maar met macro lukte het wel
En misschien ook juist niet inzoomen..

Ik weet niet of je er iets aan hebt, ben verder ook maar een foto-newbie maar goed

pi_15007254
quote:
Wat doe ik niet goed ?
graag een reactie
welke stand heb je hem staan?
pi_15007435
ik heb ook de powershot a60 gekocht en hij bevalt me best, lekker duidelijk, alles staat goed aangegeven op het toestel en de functies spreken voor zich vind ik, dat er 4 batterijen in passen zou je niet zeggen eigenlijk
  zaterdag 29 november 2003 @ 10:56:08 #235
35485 rique
with Canon, I can
pi_15018335
quote:
Wat doe ik niet goed ?
graag een reactie
De macrofunctie scheelt al een hoop inderdaad. Gewillig testobject hierbij is bijvoorbeeld een bos bloemen. Zet je camera in de macrostand en probeer van dichtbij scherp te stellen op een bloem. Als het goed is worden de achterliggende bloemen dan een beetje vaag. Gewoon lekker oefenen hiermee en het komt wel goed.

you've got mail

pi_15037840
Ik snap het nog steeds niet: heb je nou een lensadapter nodig voor de a60 om er een tele , macro of groothoek lens op te zetten? op dat tweakers forum is er net zo'n topic als dit. In de openingspost wordt daar uitgelegt dat je zo'n lensadapter nodig hebt voor filters.. Dus nu weet ik het ook neit meer.....

help!

Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
pi_15038638
quote:
Op zondag 30 november 2003 15:32 schreef thiamat het volgende:
Ik snap het nog steeds niet: heb je nou een lensadapter nodig voor de a60 om er een tele , macro of groothoek lens op te zetten? op dat tweakers forum is er net zo'n topic als dit. In de openingspost wordt daar uitgelegt dat je zo'n lensadapter nodig hebt voor filters.. Dus nu weet ik het ook neit meer.....

help!

Je hebt een lensadapter nodig als je filters of de macro, groothoek, of telelens wilt gebruiken.

De lensadapter zorgt ervoor dat je gewoon 52mm schroefdraad krijgt.

zondag 30 november 2003 @ 18:29:25 #238
35485 rique
with Canon, I can
pi_15041090
quote:
Op zondag 30 november 2003 15:32 schreef thiamat het volgende:

help!

Voor dit soort vragen kan je handleiding ook uitermate handig zijn. Achterin de handleiding staan de optionele toeters en bellen vermeld. Daar zie je dus ook bij die extra objectieven staan dat je er een adapter voor nodig hebt. Bovendien staan alle bestelnummers erbij zodat je fotoboer je extra snel van dienst kan zijn bij een eventuele bestelling, er kan dan helemaal niets mis gaan.
pi_15041547
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 18:50 schreef pascalheister het volgende:

[..]

welke stand heb je hem staan?

Op portrait, met of zonder macro functie
Ik heb ondertussen op verschillende forums kunnen vernemen dat wat ik wil niet mogelijk is met de compacte digitale camera's.
pi_15044480
hoi,

ik heb zojuist een hot-pixel ontdekt bij m'n a70... tis niet ernstig maar ik wil toch even de mogelijkheid onderzoeken om het te laten maken.

weet iemand het beleid van canon ten aanzien van hotpixels in de garantieperiode?

mocht het zo zijn dat deze gratis gerepareerd worden, kan iemand mij het goede e-mail adres voor correspondentie geven bij canon? (en eventueel het adres van het service-centre)

now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_15044810
quote:
Op zondag 30 november 2003 20:49 schreef MrWilliams het volgende:
hoi,

ik heb zojuist een hot-pixel ontdekt bij m'n a70... tis niet ernstig maar ik wil toch even de mogelijkheid onderzoeken om het te laten maken.

weet iemand het beleid van canon ten aanzien van hotpixels in de garantieperiode?

mocht het zo zijn dat deze gratis gerepareerd worden, kan iemand mij het goede e-mail adres voor correspondentie geven bij canon? (en eventueel het adres van het service-centre)

Wordt gerepareerd, maar dat duurt wel lang, week of 3-6....
pi_15046317
kan iemand eens een foto plaatsen waarbij er weinig licht was? Gewoon in een kamer ofzo? Ben benieuwd hoe de A70 het dan doet.
Of misschien kan iemand wat vertellen over ervaringen?
ExTaxi --- http://www.autopics.nl ---
pi_15046627
quote:
Op zondag 30 november 2003 21:46 schreef ExTaxi het volgende:
kan iemand eens een foto plaatsen waarbij er weinig licht was? Gewoon in een kamer ofzo? Ben benieuwd hoe de A70 het dan doet.
pikdonkere kamer ook goed?
  zondag 30 november 2003 @ 23:08:32 #244
35485 rique
with Canon, I can
pi_15048889
quote:
Op zondag 30 november 2003 21:46 schreef ExTaxi het volgende:
Ik heb in donkere omgevingen erg goede ervaringen met de A70. De autofocus heeft enige moeite natuurlijk maar dat kan je hem niet kwalijk nemen. De flits is zo sterk dat de duisternis compleet verdwijnt op je foto's. Zo heb ik op een surpriseparty waar we in het donker zaten te wachten erg leuke foto's gemaakt van de nietsvermoedende jarige.
pi_15048975
quote:
Op zondag 30 november 2003 23:08 schreef rique het volgende:

[..]

Ik heb in donkere omgevingen erg goede ervaringen met de A70. De autofocus heeft enige moeite natuurlijk maar dat kan je hem niet kwalijk nemen. De flits is zo sterk dat de duisternis compleet verdwijnt op je foto's.

mee eens is
  maandag 1 december 2003 @ 12:07:30 #246
25891 Black_Jack
Sweet dreams........
pi_15056675
Ik ben overstag gegaan; heb zojuist de a80 besteld. Nu hopen dat ie een beetje snel binnen is....
  dinsdag 2 december 2003 @ 14:43:33 #247
60089 ljurk9
Helloooo Newman
pi_15089564
quote:
Op maandag 1 december 2003 12:07 schreef Black_Jack het volgende:
Ik ben overstag gegaan; heb zojuist de a80 besteld. Nu hopen dat ie een beetje snel binnen is....
Ik heb hem gister ook besteld Ik ben benieuwd welke software erbij zit.. Waarschijnlijk komt hij vrijdag pas binnnen, dus ik hoop dit weekeinde veel foto's te kunnen maken!
Misschien wil iemand me alvast een beetje lekker maken met een paar hoge resolutie foto's
Seinfeld Rulez!
pi_15090136
nog ff gesoept
pi_15093706
Ben bezig de a70 te regelen maar zit maar 16mb bij, welk geheugen kan ik het beste regelen voor dit toestel? Bij voorbaat dank, mrcool!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:14:21 #250
35485 rique
with Canon, I can
pi_15094106
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:59 schreef mrcool het volgende:
Ben bezig de a70 te regelen maar zit maar 16mb bij, welk geheugen kan ik het beste regelen voor dit toestel? Bij voorbaat dank, mrcool!
Ik werk zelf met 128 MB, dit is voor mij voldoende. Als je er vanuit gaat dat een foto in de hoogste resolutie ongeveer 1.5 Meg is dan kan je wel uitrekenen hoeveel foto's je op dat kaartje kan maken. Het is gewoon precies goed voor mijn gebruik maar dat is natuurlijk ook voor een gedeelte persoonlijk. Toch verkoop ik mijn klanten er meestal 128 bij.
pi_15094255
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:14 schreef rique het volgende:

[..]

Ik werk zelf met 128 MB, dit is voor mij voldoende. Als je er vanuit gaat dat een foto in de hoogste resolutie ongeveer 1.5 Meg is dan kan je wel uitrekenen hoeveel foto's je op dat kaartje kan maken. Het is gewoon precies goed voor mijn gebruik maar dat is natuurlijk ook voor een gedeelte persoonlijk. Toch verkoop ik mijn klanten er meestal 128 bij.

En wat kost deze goede raad?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:22:17 #252
35485 rique
with Canon, I can
pi_15094345
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:19 schreef mrcool het volgende:

[..]

En wat kost deze goede raad?

bij mij 55 euro maar als je goed zoekt krijg je het wel voor 40 denk ik. Gewoon wat aanbiedingen bekijken.
pi_15094405
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:22 schreef rique het volgende:

[..]

bij mij 55 euro maar als je goed zoekt krijg je het wel voor 40 denk ik. Gewoon wat aanbiedingen bekijken.

Online of bedoel je gewoon in diverse winkels? Neem aan dat de fotozaken deze spulletjes ook verkopen?
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:29:13 #254
35485 rique
with Canon, I can
pi_15094561
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:24 schreef mrcool het volgende:

[..]

Online of bedoel je gewoon in diverse winkels? Neem aan dat de fotozaken deze spulletjes ook verkopen?

Tuurlijk, fotozaken, computerzaken, online, wat je maar wil. Met een merk als Dane-Elec of Sandisk kan je je geen buil vallen.
pi_15094593
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:29 schreef rique het volgende:

[..]

Tuurlijk, fotozaken, computerzaken, online, wat je maar wil. Met een merk als Dane-Elec of Sandisk kan je je geen buil vallen.

Had de naam Dance-Elec al eens gehoord ja, schijnt cheap te zijn!
pi_15094622
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:30 schreef mrcool het volgende:

[..]

Had de naam Dance-Elec al eens gehoord ja, schijnt cheap te zijn!

Schijnt vooral goed te zijn, niet perse goedkoop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')