quote:Heeft daar niks mee te maken, je moet denk ik een beetje aan je carb frotten (te rijk afgesteld denk ik)
Op zaterdag 18 oktober 2003 14:47 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik heb al bijna 4 jaar een honda sfx 50. Ik tank nu al ruim 2,5 jaar zeker 95 ongelood. Ik ben nu aan twijfelen,omdat erg veel uitlaatgassen (veel rook en stank) uit mijn uitlaat komt. En reed een keer een vriend achter mij en die zei een keer dat mijn scooter wel erg veel rookt. Heeft iemand een honda sfx 50 of weet iemand wat erin moet. Ik twijfel nou dus tussen 95 en 98.
IK heb nooit verder echt aan mijn carb gezeten. dus ja...
Maar ik moet het dus opnieuw afstellen?
Even voor de duidelijkheid....het is een scooter...niet dat we om elkaar heen praten
[Dit bericht is gewijzigd door Boy_Snakeye op 18-10-2003 14:55]
quote:Hmmm nou je dat zegt...die olie...ik gebruik goedkope 2 takt olie die voor kleine motoren is. Maar dan probeer ik later wel eens die speciaal voor grotere motoren ....dat kan het zijn
Op zaterdag 18 oktober 2003 14:54 schreef highwoodman het volgende:
Ja, je kan gewoon 95 blijven tanken.
En je kan het proberen of het werkt met anders afstellen. Zo niet, dan blijf ik bij m'n punt dat je teveel olie krijgt
je gebruikt wel gewoon 2-takt olie, neem ik aan?
quote:Ja ik denk ook dat er ergens een beetje vuil in je carb of luchtfilter zit waardoor je mengverhouding niet meer zo goed is.
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:17 schreef Rover het volgende:
Als je niet aan je carb etc hebt gezeten.. En je denkt dat hij toch te rijk loopt..
Kijk dan eens je luchtfilter na.. Zeker als je em in die 4 jaar nog nooit hebt schoongemaakt.
Loopt ie verder wel goed? Kun je meteen goed vol gas geven als je hem hebt gestart?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |