abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 04:22:55 #2
19840 Libris
Live from Singapore
pi_13959816
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 01:17 schreef thabit het volgende:
Elk topic moet een laatste post hebben. De afsluiter. Maar dat niet alleen. De laatste post maakt juist weer een vervolg mogelijk. Een vervolg dat weer begint als een onbeschreven blad. Deze post heeft de belangrijke taak de laatste te zijn. We zullen nu afscheid nemen van een leuk topic. Het raakt me zeer diep. Dus ik zal er verder niet meer op ingaan.

Doeidoei topic .


Wat een mooi afscheidstopic!

Vandaag werd ik weer aan mijn Phd scriptie herinnerd.. Mmmz, heb nog twee jaar, maar moet eens snel beginnen met schrijven. Skelet en een deel van het onderzoek ligt er al.

Hoe is het met de andere scriptieschrijvers?

pi_13962097
Ik ben nu in een fase dat ik voor de kwaniteit ga. Gewoon doortikken totdat ik echt niets zinnigs meer op papier kan zetten en dan editen.

Iemand stuurde me als geintje deze link door.....
http://www.observant.unimaas.nl/default.asp?page=/jrg22/obs32/art15.htm

Helaas was het niet om te lachen eerder herkenbaar, wederom een impuls om er weer extra hard ertegen aan te gaan!

pi_13963521
Even een terugvindpost, als ik nou binnenkort een onderwerp heb kan ik er ook aan gaan beginnen
pi_13963722
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 01:17 schreef thabit het volgende:
Vervolg op scriptie schrijven.....
Wellicht handig om in je sluitingspost van de vorige thread een link te zetten naar de huidige thread?
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 13:49:38 #6
19840 Libris
Live from Singapore
pi_13963919
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 11:52 schreef Dr_Taz het volgende:
Ik ben nu in een fase dat ik voor de kwaniteit ga. Gewoon doortikken totdat ik echt niets zinnigs meer op papier kan zetten en dan editen.

Iemand stuurde me als geintje deze link door.....
http://www.observant.unimaas.nl/default.asp?page=/jrg22/obs32/art15.htm

Helaas was het niet om te lachen eerder herkenbaar, wederom een impuls om er weer extra hard ertegen aan te gaan!


Hoe lang ben je al bezig?
Ik herken het stuk uit de Observant erg goed, zeker de laatste alinea. Ik heb er in totaal iets meer dan 1,5 jaar over gedaan (wel voor het grootste gedeelte naast mijn 40-urige baan)
pi_14000053
Ook maar ff van mij, als onderwijl oudgediende een reactie op het bericht 't de Observant. Ben nu na 17 jaar studeren, waarvan ik overigens voor de Dissertation (scriptie in NL) maar een klein half jaar (uitwerking) nodig had, op mijn (toen) 34de klaar. Althans bijna want ik wil nog gaan promoveren. Nou ben ik geen 'standaard' geval dus (groten)deels is dat verhaal niet op mij van toepassing. Wat ik echter wel kan beoordelen is hoe anderen tegen het afstuderen op latere leeftijd aankijken. M.a.w. het is echt zo slecht niet. Daarnaast zou ik een ieder die heer mee te maken heeft, mee willen geven om aan het negatieve aspect een positief punt te breien. Is te doen hoor!

Su6 verders voor iedereen in dit stadium.

Mazzeltov;

Ralph

*Meeting (still) is sometimes Disconnecting...*
  maandag 20 oktober 2003 @ 12:01:43 #8
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_14002576
Hier ook een iets minder oud-gediende...
Het is een open deur, maar het komt gewoon aan op discipline. Ik ben ook regelmatig door diepe dalen gegaan, hele dagen zitten niksen en uit frustratie daarover nog meer niksen...het enige wat werkt tegen die malaise is gewoon doen, concentreren, weten waar je heen wil, op tijd pauze nemen, en vooral niet gehaast zijn en te snel willen. Voor je het dan weet heb je de bulk van het werk gedaan, en moet je alleen nog maar fine-tunen. Zonder dat je het merkt ontstaat er een zgn voortschrijdend inzicht, waardoor je na al je geploeter verder bent dan je eigenlijk zou denken.
Misschien werkt ter motivatie de mededeling dat ik afgelopen vrijdag mijn bul heb gekregen, wat een fantastische dag was dat! Temidden van familie en vrienden officieel je studie afsluiten, genoeg veren in je kont gedrukt krijgen van je begeleider en vanaf dat moment als drs. door het leven gaan...daar heb je het voor gedaan..
Zwoegers, veel succes, ooit is het klaar!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_14002631
Bij mij ook scriptieproblematiek: ben al bijna twee maanden op zoek naar een begeleider, maar iedereen zit vol... En zonder mag je niet beginnen. Echt heel erg ellendig, want ik verveel me en het kost alleen maar geld zolang ik niet kan beginnen. Een fatsoenlijk onderwerp heb ik ook nog steeds niet door alle sores.
pi_14167238
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:49 schreef Libris het volgende:

[..]

Hoe lang ben je al bezig?
Ik herken het stuk uit de Observant erg goed, zeker de laatste alinea. Ik heb er in totaal iets meer dan 1,5 jaar over gedaan (wel voor het grootste gedeelte naast mijn 40-urige baan)


Ik ben nu bijna 1 jaar 'officieel' bezig. Ik had allang klaar kunnen zijn natuurlijk, maar ik vind altijd weer iets 'beters' te vinden om m'n tijd te besteden dan aan m'n scriptie.

Ik begin er af en toe naartuurlijk flink de balen in te krijgen links en rechts studeren studie genoten af waar ik altijd voor op liep....totdat de scriptie kwam. Alleen het herkauwen van al die artikels in m'n literatuur hoofdstuk voelt aan alsof ik moet zwemmen in een zoutzuur bad. Ik weet het het is allemaal een zwaktebod maar gelukkig ben ik nu echt aan het werk gegaan. Nu maar hopen dat ik de discipline lang genoeg kan vasthouden.

  maandag 27 oktober 2003 @ 10:43:54 #11
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_14167278
Ik ben halverwege maart begonnen met mijn onderzoek, dat is klaar en ook mijn onderzoeksrapport is af. Nu ben ik de laatste hand aan het leggen aan het literatuurdeel.

Wel afzien hoor af en toe... Iedereen succes!!

Are you gonna bark all day, little doggie? Or are you gonna bite?
pi_14178642
Ja leuk stukje in de Observant.

Dit is ook een goeie:

http://www.observant.unimaas.nl/jrg22/obs33/art25.htm


En hoe het gaat?? De vakantie was leuk, maar ben helaas zaterdagavond teruggekomen met een soort voedselvergiftiging. Zondag de hele dag in bed met maagkrampen, diarree en 38.9 koorts.

Vandaag nog steeds maagkrampen, racepoep en buikpijn, maar geen koorts meer. Tja, ga je 1 keertje eens iets in de stad eten!

Verder dus ook zeer weinig zin om iets te typen... hopelijk gaat het morgen beter.

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 19-11-2003 16:01]

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 14:50:09 #13
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_14198139
Ik had ook allang klaar willen/moeten zijn, maar ik kom elke keer nieuwe obstakels tegen. Mijn gegevensbestand is zo scheef dat ik geen fatsoenlijke tabel kan draaien. Of ik heb een tabel met gaten, of ik heb te weinig mensen per groep. Dan krijg je bv. ergens 100% en dan is het 1 persoon. Dan valt er dus weinig te zeggen. Donderdag weer een gesprek met mijn begeleider. Het is best frustrerend, want ik zit in de eindfase, mijn theorie is helemaal goedgekeurd. Probleem is dat mijn begeleider nu wil dat ik het echt snel afmaak. Begrijpelijk, zij heeft ook meer te doen dan alleen mij begeleiden. Meer mensen die dit probleem kennen?
pi_14216981
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 12:03 schreef Arinna het volgende:
Bij mij ook scriptieproblematiek: ben al bijna twee maanden op zoek naar een begeleider, maar iedereen zit vol... En zonder mag je niet beginnen. Echt heel erg ellendig, want ik verveel me en het kost alleen maar geld zolang ik niet kan beginnen. Een fatsoenlijk onderwerp heb ik ook nog steeds niet door alle sores.
Dat vind ik dus echt schandalig! Jij betaald lekker je schoolgeld door en moet straks misschien nog gaan lenen ook alleen maar omdat de school in gebreke blijft! Bij mij was er ook geen begeleider, maar ik heb er een 'gekregen' van een andere studierichting vanuit dezelfde faculteit. Tis tenminste iets...
dat is doctorandus sonneke voor jou, ja!?
pi_14217032
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:50 schreef Petra76 het volgende:
Ik had ook allang klaar willen/moeten zijn, maar ik kom elke keer nieuwe obstakels tegen. Mijn gegevensbestand is zo scheef dat ik geen fatsoenlijke tabel kan draaien. Of ik heb een tabel met gaten, of ik heb te weinig mensen per groep. Dan krijg je bv. ergens 100% en dan is het 1 persoon. Dan valt er dus weinig te zeggen. Donderdag weer een gesprek met mijn begeleider. Het is best frustrerend, want ik zit in de eindfase, mijn theorie is helemaal goedgekeurd. Probleem is dat mijn begeleider nu wil dat ik het echt snel afmaak. Begrijpelijk, zij heeft ook meer te doen dan alleen mij begeleiden. Meer mensen die dit probleem kennen?
Ja, het feit dat er ergens in je tabel gaten vallen heeft ook weer een verklaring. Zolang je die maar meldt in je analyse en conclusie is het toch goed? Als je geen vergelijking of goede berekening kunt maken moet je verklaren waarom er zo weinig op de vraag (bv.) is gereageerd, of waarom er zo weinig of juist zo veel (in vergelijking) reacties zijn. snappie?!
dat is doctorandus sonneke voor jou, ja!?
pi_14219163
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 11:13 schreef sonneke het volgende:

[..]

Dat vind ik dus echt schandalig! Jij betaald lekker je schoolgeld door en moet straks misschien nog gaan lenen ook alleen maar omdat de school in gebreke blijft! Bij mij was er ook geen begeleider, maar ik heb er een 'gekregen' van een andere studierichting vanuit dezelfde faculteit. Tis tenminste iets...


Tja, ik weet het. Ik zit al twee maanden niets te doen. Gelukkig is er een vent die ik gevraagd heb zo lief om mij, ondanks dat hij vol is, uit te nodigen voor een gesprek om mij toch nog ergens kwijt proberen te krijgen.

Maar ik vind het vooral heel slecht dat degene die zich scriptiecoordinator noemt helemaal niets doet. Al mijn vragen beantwoord hij met: je moet eerst een begeleider zoeken...

4 nov heb ik dat gesprek, dus hopelijk heb ik dan beter nieuws...

  woensdag 29 oktober 2003 @ 12:45:39 #17
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_14219267
quote:
Ja, het feit dat er ergens in je tabel gaten vallen heeft ook weer een verklaring. Zolang je die maar meldt in je analyse en conclusie is het toch goed? Als je geen vergelijking of goede berekening kunt maken moet je verklaren waarom er zo weinig op de vraag (bv.) is gereageerd, of waarom er zo weinig of juist zo veel (in vergelijking) reacties zijn. snappie?!
Misschien heb je gelijk, maar mijn begeleider zegt dat ik de tabellen met de gaten niet zo mag publiceren. Ze zegt dat ik variabelen moet samenvoegen om tabellen zonder gaten te krijgen, maar ook weer niet teveel, want anders haal ik ' de krenten uit de pap'. En ik heb bij de meeste tabellen ook echt heel veel gaten erin zitten, niet zomaar 1 of 2. Boviendien schiijnt er een regel te zijn die zegt dat je percentages onder een bepaald getal niet mag publiceren in een tabel.
pi_14219604
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 12:41 schreef Arinna het volgende:

[..]

Tja, ik weet het. Ik zit al twee maanden niets te doen. Gelukkig is er een vent die ik gevraagd heb zo lief om mij, ondanks dat hij vol is, uit te nodigen voor een gesprek om mij toch nog ergens kwijt proberen te krijgen.

Maar ik vind het vooral heel slecht dat degene die zich scriptiecoordinator noemt helemaal niets doet. Al mijn vragen beantwoord hij met: je moet eerst een begeleider zoeken...

4 nov heb ik dat gesprek, dus hopelijk heb ik dan beter nieuws...


Waarom begin je niet gewoon met je scriptie dan? Er zijn genoeg boekjes geschreven over hoe je een scriptie moet schrijven. Je hebt geen begeleider nodig om een onderwerp en probleemstelling te formuleren.
Overigens heb je collegegeld betaald voor onderwijs en daar hoort ook scriptiebegeleiding bij, je hebt er dus zelfs recht op.
pi_14219830
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 13:00 schreef mbeis het volgende:

[..]

Waarom begin je niet gewoon met je scriptie dan? Er zijn genoeg boekjes geschreven over hoe je een scriptie moet schrijven. Je hebt geen begeleider nodig om een onderwerp en probleemstelling te formuleren.
Overigens heb je collegegeld betaald voor onderwijs en daar hoort ook scriptiebegeleiding bij, je hebt er dus zelfs recht op.


ik zou, als je kunt aantonen dat je geen andere vakken oid hebt gevolgd, misschien zelfs proberen het geld voor die 2 maanden terug te vragen.
Als je een mailtje hebt (of kunt krijgen) waarin je scriptiecoordinator je meldt dat er geen begeleiders zijn, kun je aantonen aan de administratie of de examencommissie of wie dat ook regelt dat je niks hebt kunnen doen... succes iig
dat is doctorandus sonneke voor jou, ja!?
  woensdag 29 oktober 2003 @ 13:09:04 #20
19840 Libris
Live from Singapore
pi_14219840
Libris maakt een doorstart, eerste artikel zit er aan te komen, morgen abstract en skelet af (bedankt Ranga). Tweede en derde artikel komen er ook binnen drie a vier maanden aan. Wat is het toch fijn om met mensen samen te schrijven. Ik draag de ideeen en de cijfers aan en in dit geval schrijft een collega van mij het grootste deel.
Ik moet trouwens nog achter iemand anders aan die drie maanden geleden al had beloofd om eens een poging te wagen om samen met mij te schrijven.

Het valt dan wel niet direct in scriptie, maar het is een aanloopje voor mijn PhD.

pi_14222051
Wat ik me afvroeg, schrijven jullie je scripties in het Nederlands of in het Engels?

Ik doe het zelf in het Engels btw.

pi_14223561
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 14:20 schreef thabit het volgende:
Wat ik me afvroeg, schrijven jullie je scripties in het Nederlands of in het Engels?

Ik doe het zelf in het Engels btw.


In het nederlands. Ik wilde het graag in het engels doen, ook omdat ik engels heb gestudeerd in mn propedeusejaar, maar mijn begeleider is prof. nederlands en op de een of andere manier is het er niet van gekomen. Wel jammer achteraf, want ik ga het niet nog eens vertalen!
dat is doctorandus sonneke voor jou, ja!?
pi_14223707
Mijn bewijs van de Riemann-hypothese schrijf ik in Eblaïtisch spijkerschrift, dat helaas nog niet ontcijferd is.
Wittgenstein
pi_14224562
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 13:00 schreef mbeis het volgende:

[..]

Waarom begin je niet gewoon met je scriptie dan? Er zijn genoeg boekjes geschreven over hoe je een scriptie moet schrijven. Je hebt geen begeleider nodig om een onderwerp en probleemstelling te formuleren.
Overigens heb je collegegeld betaald voor onderwijs en daar hoort ook scriptiebegeleiding bij, je hebt er dus zelfs recht op.


Begeleider moet het wel goedkeuren voordat je begint (althans bij ons, de UM). Zul je zien dat ie alles afkeurt wat je gedaan hebt !!

Ik zit hier op m'n werk met een giga-lekker stuk vlaai, ik BAAL zo dat mijn contract per 1-12 afloopt.... En ik heb geen ziiiiihiiinnn in de scriptieieieieie....

Vandaag maar es dat boek dat ik al bijna een jaar heb naar de bieb teruggestuurd... *ahem* (was al de tweede keer)

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_14225362
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 15:42 schreef Syrena het volgende:

[..]

Begeleider moet het wel goedkeuren voordat je begint (althans bij ons, de UM). Zul je zien dat ie alles afkeurt wat je gedaan hebt !!


Tsja dat kan, maar de kans is groter dat een deel wordt goedgekeurd en dan heb je in elk geval iets op papier en heb je erover nagedacht. Mijn ervaring is dat de voorbereiding ( zeg maar het bedenken van je onderwerp, de formulering van de probleemstelling en het verzamelen van literatuur etc.) verreweg de meeste tijd in beslag neemt, en daar kun je ook zonder begeleiding mee bezig zijn.
Bezig zijn met je scriptie is in elk geval beter dan niets doen en passief afwachten...
  donderdag 30 oktober 2003 @ 08:52:57 #26
65363 Scriptieslavin
Mijn naam is geen haas.
pi_14240923
met mijn scriptie gaat het wel weer aardig. Ik ben er elke dag mee bezig. Ik ben niet echt tevreden met de snelheid, maar ach, beter dat er iets op papier komt, dan helemaal niks, zoals een paar weken geleden...
Die stukken uit de Observant zijn idd. goed. Ik ben nu al ruim een jaar bezig met mijn scriptie en daardoor alweer 7e jaars student (5e jaar aanvullende vakken gedaan en leuke andere studiedingen). Ik vind het zo vaag dat ik altijd super gemotiveerd ben geweest met studeren en dat niet ben met mijn scriptie...ik was altijd erg zelfstandig...misschien heeft het inderdaad met het 'enge' echte leven te maken na de studie...
Ik schrijf mijn scriptie voor internationaal recht in het engels. Mijn scriptie gaat over de mogelijkheden om multinationale ondernemingen aansprakelijk te stellen voor milieuschade onder internationaal recht...Indien er mensen zijn die een vergelijkbaar onderwerp hebben: misschien kunnen we elkaar helpen!
To be or not to be, is that the question?
pi_14244611
Ik heb dringend jullie inzichten nodig!
Ik heb mijn scriptie ingeleverd en het wordt in principe beoordeeld met een 6. Mijn eigen begeleider zat tussen de 6 en een 7, de tweede lezer wilde beslist niet meer geven dan een 6. Ik kan mijn cijfer opkrikken tot een 7 maar dan moest ik volgens mijn begeleider "nadere analyses maken." Ik heb daarop de tweede lezer gemaild met de vraag wat ik moest aanpassen en dit is het antwoord:
1. Hoofdstuk Theorie: wat je theorie noemt is geen theorie maar
achtergrond literatuur.
2. Je achtergrond literatuur is voornamelijk bedrijfseconomisch.
3. De bronvermeldingen (citaten en auteurs) zijn niet volledig (ik mis
de paginanummering van de bron en niet alle auteurs zijn te vinden
in de bibliografie)
4. Hoofdstuk methodologie: het is zeer zwak. Het bevat geen
verantwoord en controleerbare analysemethode. Je onderzoek
voldoet niet aan de eisen van de intern en extern validiteit.
5. Wat je analyse noemt is geen analyse. Het is alleen een
beschrijving van de thema's, het betreft alleen de manifeste
inhouden, niet de latente. Ik mis in je analyses aspecten betreffend
verbale communicatie, taalgebruik, woordkeuze, stijl.

Nu ben ik al pissig omdat hij zaken noemt die ik juist moest aanpassen van mijn begeleider, namelijk van Literatuur moest ik het Theorie noemen van hem, maar ok...
Ik vraag me af of ik dit ooit goed kan krijgen, want feitelijk moet heel mijn scriptie worden omgegeooid en dat kan zeker niet in een paar weken, lijkt me.

Wat vinden jullie: moet ik hier nog aan verder gaan of het laten zitten en deze maand nog afstuderen?

dat is doctorandus sonneke voor jou, ja!?
pi_14252090
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 16:06 schreef mbeis het volgende:

[..]

Tsja dat kan, maar de kans is groter dat een deel wordt goedgekeurd en dan heb je in elk geval iets op papier en heb je erover nagedacht. Mijn ervaring is dat de voorbereiding ( zeg maar het bedenken van je onderwerp, de formulering van de probleemstelling en het verzamelen van literatuur etc.) verreweg de meeste tijd in beslag neemt, en daar kun je ook zonder begeleiding mee bezig zijn.
Bezig zijn met je scriptie is in elk geval beter dan niets doen en passief afwachten...


Je moet je onderwerp wel al enigszins hebben gekozen, op grond daarvan zoek je een bijpassende begeleider. Maar je mag echt absoluut nog niet gaan beginnen zonder begeleider, althans bij ons dan... Maar bij mij is juist het probleem dat ik nog met wat vragen zit (ik wil mijn twee studierichtingen combineren in mijn scriptie, en wil weten wat wel en niet kan) en de coordinator weigert me te helpen... Hij wimpelt me steeds af met: eerst een begeleider zoeken...

En de begeleiders zeggen: je moet eerst je onderwerp concreet hebben. Kastje naar de muur effect zeg maar...

Ik hoop dat ik na mijn gesprek 4 november wijzer ben... Ik verheug me er nu al op... Ik ga die docent iig zeer bedanken dat hij wel wil helpen... terwijl dat helemaal zijn taak niet is.

Als het werkelijk mogelijk zou zijn geld terug te vragen trouwens... Dat ga ik in de tussentijd eens uitzoeken. Maar ik durf eigenlijk te wedden dat dat niet gaat... Je krijgt alleen geld terug als je ergens halverwege je collegejaar afstudeert.

  donderdag 30 oktober 2003 @ 16:23:51 #29
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_14252334
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:34 schreef sonneke het volgende:
Ik heb dringend jullie inzichten nodig!
Ik heb mijn scriptie ingeleverd en het wordt in principe beoordeeld met een 6. Mijn eigen begeleider zat tussen de 6 en een 7, de tweede lezer wilde beslist niet meer geven dan een 6. Ik kan mijn cijfer opkrikken tot een 7 maar dan moest ik volgens mijn begeleider "nadere analyses maken." Ik heb daarop de tweede lezer gemaild met de vraag wat ik moest aanpassen en dit is het antwoord:
1. Hoofdstuk Theorie: wat je theorie noemt is geen theorie maar
achtergrond literatuur.
2. Je achtergrond literatuur is voornamelijk bedrijfseconomisch.
3. De bronvermeldingen (citaten en auteurs) zijn niet volledig (ik mis
de paginanummering van de bron en niet alle auteurs zijn te vinden
in de bibliografie)
4. Hoofdstuk methodologie: het is zeer zwak. Het bevat geen
verantwoord en controleerbare analysemethode. Je onderzoek
voldoet niet aan de eisen van de intern en extern validiteit.
5. Wat je analyse noemt is geen analyse. Het is alleen een
beschrijving van de thema's, het betreft alleen de manifeste
inhouden, niet de latente. Ik mis in je analyses aspecten betreffend
verbale communicatie, taalgebruik, woordkeuze, stijl.

Nu ben ik al pissig omdat hij zaken noemt die ik juist moest aanpassen van mijn begeleider, namelijk van Literatuur moest ik het Theorie noemen van hem, maar ok...
Ik vraag me af of ik dit ooit goed kan krijgen, want feitelijk moet heel mijn scriptie worden omgegeooid en dat kan zeker niet in een paar weken, lijkt me.

Wat vinden jullie: moet ik hier nog aan verder gaan of het laten zitten en deze maand nog afstuderen?


ouch...dat zijn van die slecht nieuws-mailtjes waar elke scriptieschrijver nachtmerries over heeft. Als ik jou was zou ik de ernstigste dingen proberen aan te passen, dat zijn volgens mij methodologie en analyse. Die bronvermelding is gewoon een slordigheidje, moet niet al te moeilijk zijn om dat even volledig en consistent te maken. Als je het gewoon niet helemaal omgooit maar alles een beetje 'opkrikt' kun je er vast wel in een week of twee een 7 uitpersen. Succes..
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_14254819
Het moment dat het zodanig af is dat ik het kan inleveren komt steeds dichterbij. Een vreemde gewaarwording blijf ik het vinden.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 16:18:33 #31
65363 Scriptieslavin
Mijn naam is geen haas.
pi_14279140
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:34 schreef sonneke het volgende:

1. Hoofdstuk Theorie: wat je theorie noemt is geen theorie maar
achtergrond literatuur.
2. Je achtergrond literatuur is voornamelijk bedrijfseconomisch.
3. De bronvermeldingen (citaten en auteurs) zijn niet volledig (ik mis
de paginanummering van de bron en niet alle auteurs zijn te vinden
in de bibliografie)
4. Hoofdstuk methodologie: het is zeer zwak. Het bevat geen
verantwoord en controleerbare analysemethode. Je onderzoek
voldoet niet aan de eisen van de intern en extern validiteit.
5. Wat je analyse noemt is geen analyse. Het is alleen een
beschrijving van de thema's, het betreft alleen de manifeste
inhouden, niet de latente. Ik mis in je analyses aspecten betreffend
verbale communicatie, taalgebruik, woordkeuze, stijl.


Argh, daar zou ik niet echt blij van worden...hadden ze dat ff niet wat eerder kunnen melden...

Probeer in ieder geval het belangrijkste: de analyse aan te passen, maar dat is waarschijnlijk wel moeilijkste...
Wat betreft je literatuurkeuze: kun je niet een dagje in de bieb doorbrengen om wat boeken te vinden die niet bedrijfseconomisch zijn, of zijn die er niet op het gebied van jouw scriptie: dan is het ook een onjuiste aanmerking en moet je die constatering proberen te ontkrachten...
Met betrekking tot de methodologie: heb je niet gebruik gemaakt van een gerenommeerde methode? De methode en analyses houden natuurlijk erg veel samen...ik vrees dat dat het meeste tijd gaat kosten...
Verder kun je inderdaad je literatuurverwijzingen verbeteren, als dat je meer punten oplevert zou ik het zeker doen!
En als laatste, misschien moet je hfst 1 gewoon een andere naam geven

Heel veel sterkte en succes!
(misschien kun je vragen welke verbeteringen kunnen leiden tot een cijferverhoging van een puntje...maar dat zullen ze wel niet willen zeggen...)

To be or not to be, is that the question?
pi_14300486
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:34 schreef sonneke het volgende:
Ik heb dringend jullie inzichten nodig!
Ik heb mijn scriptie ingeleverd en het wordt in principe beoordeeld met een 6. Mijn eigen begeleider zat tussen de 6 en een 7, de tweede lezer wilde beslist niet meer geven dan een 6. Ik kan mijn cijfer opkrikken tot een 7 maar dan moest ik volgens mijn begeleider "nadere analyses maken." Ik heb daarop de tweede lezer gemaild met de vraag wat ik moest aanpassen en dit is het antwoord:
1. Hoofdstuk Theorie: wat je theorie noemt is geen theorie maar
achtergrond literatuur.
2. Je achtergrond literatuur is voornamelijk bedrijfseconomisch.
3. De bronvermeldingen (citaten en auteurs) zijn niet volledig (ik mis
de paginanummering van de bron en niet alle auteurs zijn te vinden
in de bibliografie)
4. Hoofdstuk methodologie: het is zeer zwak. Het bevat geen
verantwoord en controleerbare analysemethode. Je onderzoek
voldoet niet aan de eisen van de intern en extern validiteit.
5. Wat je analyse noemt is geen analyse. Het is alleen een
beschrijving van de thema's, het betreft alleen de manifeste
inhouden, niet de latente. Ik mis in je analyses aspecten betreffend
verbale communicatie, taalgebruik, woordkeuze, stijl.

Nu ben ik al pissig omdat hij zaken noemt die ik juist moest aanpassen van mijn begeleider, namelijk van Literatuur moest ik het Theorie noemen van hem, maar ok...
Ik vraag me af of ik dit ooit goed kan krijgen, want feitelijk moet heel mijn scriptie worden omgegeooid en dat kan zeker niet in een paar weken, lijkt me.

Wat vinden jullie: moet ik hier nog aan verder gaan of het laten zitten en deze maand nog afstuderen?


Inleveren......voldoende=voldoende.
pi_14300961
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 17:08 schreef Dr_Taz het volgende:
voldoende=voldoende.
Kutmentaliteit.
pi_14305382
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 17:24 schreef thabit het volgende:

[..]

Kutmentaliteit.


Dat zegt inmiddels iedereen in mijn omgeving tegen mij, inclusief mijn begeleider: voldoende = voldoende.
Begeleider zegt zelfs dat er toch nooit meer iemand naar die scriptie vraagt etc etc etc (Nou, geef me dan een zes man!)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 1 november 2003 @ 20:19:42 #35
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_14305436
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 17:24 schreef thabit het volgende:
Kutmentaliteit.
Nerdmentaliteit.
pi_14319868
dank allemaal voor jullie mening!
Ondertussen heb ik die tweede lezer om verdere uitleg van dat mailtje gevraagd en het is nog erger dan wat hij had omschreven. Ik vind het vreemd dat mijn begeleider me maandenlang voorhoudt dat het prima is zo en dat de tweede lezer nog zulke fundamentele kritieken heeft...klopt niks van.
Ondertussen heb ik ook besloten dat het om het resultaat gaat, dat is afstuderen en dat ik niet nog eens drie maanden ga besteden aan dat onding om één puntje hoger te scoren...
dus, ben klaar! Afgestudeerd! Jippie!
dat is doctorandus sonneke voor jou, ja!?
pi_14332065
quote:
Op zondag 2 november 2003 14:36 schreef sonneke het volgende:
dank allemaal voor jullie mening!
Ondertussen heb ik die tweede lezer om verdere uitleg van dat mailtje gevraagd en het is nog erger dan wat hij had omschreven. Ik vind het vreemd dat mijn begeleider me maandenlang voorhoudt dat het prima is zo en dat de tweede lezer nog zulke fundamentele kritieken heeft...klopt niks van.
Ondertussen heb ik ook besloten dat het om het resultaat gaat, dat is afstuderen en dat ik niet nog eens drie maanden ga besteden aan dat onding om één puntje hoger te scoren...
dus, ben klaar! Afgestudeerd! Jippie!
Verstandige keuze. Eindcijfer scriptie is minder relevant dan sommigen denken. Je kan beter nu slagen en aan de bak gaan dan nog 3 maanden doorsukkelen met als risico dat je weer in een 'dip' terrecht komt. MAW Sonneke Congrats met je afstuderen !!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Taz op 03-11-2003 09:44]

  maandag 3 november 2003 @ 14:20:32 #38
65363 Scriptieslavin
Mijn naam is geen haas.
pi_14345196
Inderdaad, gefeliciteerd!!!
To be or not to be, is that the question?
  dinsdag 4 november 2003 @ 14:08:59 #39
19840 Libris
Live from Singapore
pi_14374290
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 20:16 schreef Syrena het volgende:

[..]

Dat zegt inmiddels iedereen in mijn omgeving tegen mij, inclusief mijn begeleider: voldoende = voldoende.
Begeleider zegt zelfs dat er toch nooit meer iemand naar die scriptie vraagt etc etc etc (Nou, geef me dan een zes man!)


Ik heb door politieke redenen (hoorde ik later) een 6.5 voor mijn scriptie gehad. En dat na anderhalf jaar werken, op het moment was ik erg teleurgesteld en vooral boos (wist het cijfer niet van tevoren, pas nadat ik mijn scriptie verdedigd had). Je begeleider heeft gelijk, er vraagt nooit iemand maar naar de cijfers van je scriptie. Lever hem in en geniet van het klaarzijn.
pi_14391512
Leuk topic! Begin er over 2 maanden aan (UvA) en heb hier al wel wat tips gevonden (al stemmen verhalen over 7e jaars en 1,5 jaar scriptie-schrijven me niet echt vrolijk...)
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_14395191
quote:
Op woensdag 5 november 2003 00:12 schreef Suijk het volgende:
Leuk topic! Begin er over 2 maanden aan (UvA) en heb hier al wel wat tips gevonden (al stemmen verhalen over 7e jaars en 1,5 jaar scriptie-schrijven me niet echt vrolijk...)
Niks van aantrekken, gewoon beginnen

Ik denk dat ik onbewust ook allerlei negatieve dingen over de scriptie heb overgenomen, dingen die niet eens waar hoeven te zijn.

Dus: schrijven jij !!

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_14398272
En eindelijk kan ook ik beginnen: ik heb gisteren een scriptiebegeleider veroverd... Ik ben nu literatuur aan het doorspitten: ik moet binnen twee weken tot een precies onderwerp komen... Ik weet wel al globaal wat ik ongeveer wil gaan doen, maar moet nu nog de exacte onderzoeksvraag bedenken.
pi_14420002
quote:
Op woensdag 5 november 2003 09:43 schreef Syrena het volgende:

Niks van aantrekken, gewoon beginnen

Ik denk dat ik onbewust ook allerlei negatieve dingen over de scriptie heb overgenomen, dingen die niet eens waar hoeven te zijn.

Dus: schrijven jij !!


Ja mam.

We zien het wel, ben nu veel aan het lezen, kijken of er nog iets interessants over is mij...

A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_14550727
quote:
Op maandag 3 november 2003 14:20 schreef Scriptieslavin het volgende:
Inderdaad, gefeliciteerd!!!
Dank dank! Jullie nog heel veel succes. Nu ik drs ben heb ik misschien nog wel eens wijze raad, dus ik zal jullie vorderingen blijven volgen!
dat is doctorandus sonneke voor jou, ja!?
pi_14578493
AF !!!!!!

Vrijdag inleveren, woensdag groenlicht (als het goed is) en 12 december afstuderen. Ik ben een blij man na 11 maanden weken aan:

"Ruimtelijk beleid: Van invloed op het verkeerssysteem rond ruimtelijke functies?"

Mensen, bij deze wil ik jullie dan ook even mededelen dat er licht aan het eind van de tunnel is

Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_14756029
Ging ffkes iets mis.... niet opletten....

* Syrena neuriet een deuntje en wandelt het topic weer uit....

[Dit bericht is gewijzigd door Syrena op 19-11-2003 13:35]

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_14767898
Blergh, zit een beetje in de stress met het voorbereiden van m'n afstudeervoordracht.
pi_14768176
Vergeet je niet om Heidegger te citeren in je voordracht, thabit?
Wittgenstein
pi_14768241
quote:
Op woensdag 19 november 2003 20:07 schreef Koekepan het volgende:
Vergeet je niet om Heidegger te citeren in je voordracht, thabit?
Hmm, ik zal het proberen er in te passen .
pi_14954840
Ik heb net m'n voordracht geoefend met m'n ratten als luisteraars. Het is me niet helemaal gelukt om de aandacht van m'n publiek erbij te houden geloof ik.
  vrijdag 28 november 2003 @ 05:56:22 #51
19840 Libris
Live from Singapore
pi_14992388
quote:
Op woensdag 26 november 2003 21:18 schreef thabit het volgende:
Ik heb net m'n voordracht geoefend met m'n ratten als luisteraars. Het is me niet helemaal gelukt om de aandacht van m'n publiek erbij te houden geloof ik.
Wanneer heb je je voordracht (gehad)? En in wat voor vorm? Moet je je een verdediging doen?
pi_15008107
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 05:56 schreef Libris het volgende:

[..]

Wanneer heb je je voordracht (gehad)? En in wat voor vorm? Moet je je een verdediging doen?


Vandaag heb ik hem gehad. Gewoon een voordracht van een uur tijdens een seminarium dat over mijn vakgebied gaat. Ging wel goed volgens mij. Publiek bleef deze keer wel opletten in elk geval .
pi_15102824
Wat leuk om hiet lotgenoten te vinden. Ik herken erg veel. Ik ben zelf ook met mijn eindscriptie bezig in Gezondheidsrecht. Ben echt al een tijdje bezig en wil eigenlijk wel een keer klaar zijn. Het gaat nu eindelijk een beetje gioed; er zit een beetje vaart in. Maar dat heeft erg lang geduurd. En inderdaad vaag, bij mij gingen de eerste jaren van mijn studie erg goed, totdat mijn scriptie kwam. Heb er echt veel tijd aan verspilt. Echt jammer. Maar nu even doorbijten en dan ben ik hopelijk binnenkort een keertje echt klaar.
Succes allemaal met de scriptie!!!
pi_15104663
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 19:33 schreef thabit het volgende:

[..]

Vandaag heb ik hem gehad. Gewoon een voordracht van een uur tijdens een seminarium dat over mijn vakgebied gaat. Ging wel goed volgens mij. Publiek bleef deze keer wel opletten in elk geval .


Het was een voordracht op de universiteit van Leiden (ik studeer zelf in Utrecht). Ze hadden me uitgenodigd om een voordracht te geven over m'n afstudeerwerk. Het gevolg is dat ik vandaag een mailtje kreeg waarin ze me een AIO-plaats aanbieden. .
pi_15108478
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 22:43 schreef Hannepan het volgende:
Wat leuk om hiet lotgenoten te vinden. Ik herken erg veel. Ik ben zelf ook met mijn eindscriptie bezig in Gezondheidsrecht. Ben echt al een tijdje bezig en wil eigenlijk wel een keer klaar zijn. Het gaat nu eindelijk een beetje gioed; er zit een beetje vaart in. Maar dat heeft erg lang geduurd. En inderdaad vaag, bij mij gingen de eerste jaren van mijn studie erg goed, totdat mijn scriptie kwam. Heb er echt veel tijd aan verspilt. Echt jammer. Maar nu even doorbijten en dan ben ik hopelijk binnenkort een keertje echt klaar.
Succes allemaal met de scriptie!!!
Ik hoop dat je het snel kan afronden
  woensdag 3 december 2003 @ 09:20:27 #56
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15108744
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 23:48 schreef thabit het volgende:

[..]

Het was een voordracht op de universiteit van Leiden (ik studeer zelf in Utrecht). Ze hadden me uitgenodigd om een voordracht te geven over m'n afstudeerwerk. Het gevolg is dat ik vandaag een mailtje kreeg waarin ze me een AIO-plaats aanbieden. .


Hee super, gefeliciteerd, welk vakgebied?
pi_15112601
quote:
Op woensdag 3 december 2003 09:20 schreef Libris het volgende:

[..]

Hee super, gefeliciteerd, welk vakgebied?


Getaltheorie.

Hier een stukje van Jürgen Neukirch over de getaltheorie:

quote:
Number Theory, among the mathematical disciplines, occupies an idealized position, similar to the one that mathematics holds among the sciences. Under no obligation to serve needs that do not originate within itself, it is essentially autonomous in setting its goals and thus manages to protect its undisturbed harmony. The possibility of formulating its basic problems simply, the peculiar clarity of its statements, the arcane touch in its laws, be they discovered or undiscovered, merely divined; last but not least, the charm of its particularly satisfactory ways of reasoning - all these features have at all times attracted to number theory a community of dedicated followers.
pi_15115068
Wie heeft er nou nog Heidegger nodig als-ie thabit heeft! !

Gefeliciteerd, thabit!

Wittgenstein
pi_15115943
Gaaf, thabit!
pi_15116000
Dank jullie wel. .
pi_15180268
Dus je gaat nu in leiden als AIO werken? Dan zie ik je mischien nog wel eens Maar ik dacht dat je arithmetische algebraische meetkunde wilde gaan doen?
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_15192190
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:23 schreef Pietjuh het volgende:
Dus je gaat nu in leiden als AIO werken? Dan zie ik je mischien nog wel eens Maar ik dacht dat je arithmetische algebraische meetkunde wilde gaan doen?
Wat heel sterk gerelateerd is aan getaltheorie. .
pi_15192293
*Leest net dat Thabit ook klaar is met zijn scriptie*

Thabit,

Van harte gefeliciflapstaart!
Deze klus zit d'r op he. Wanneer ben je formeel klaar, krijg
je je bul enzo?

Tof overigens dat men je een AIO plaats aanbied. Als het je wat lijkt,
moet je er zeker overdenken om hier gebruik van te maken he.

Ben zelluf 1 jaar AIO geweest, was een mooie tijd. Hoop overigens volgend jaar mij weer op een promotie onderzoek te mogen gaan storten.

Anyway neem d'r een van mij zou ik zeggen.

Goed weekend.

Mazzeltov;

Ralph

*Meeting (still) is sometimes Disconnecting...*
pi_15328840
Ik heb morgen mijn voordracht. Beetje een onwerkelijk idee dat daarna alles klaar is Ik kan echter niet wachten tot ik het achter de rug heb.
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_15765274
* schopje naar boven *

Ik ben beniewd hoe het met de nog-net-niet-afgestudeerden gaat ondertussen

Ik ben nu ruim een half jaar bezig met een bachelor scriptie (ik ben ondertussen wel een andere studie erbij gaan doen). En ik heb mezelf nu beloofd dat ik het voor 2004 af moet hebben. Zit nu dus even flink door te bikkelen, alleen de motivatie is af en toe ver te zoeken. Nog meer mensen stug door aan het gaan zo in deze donkere dagen tussen kerst en oud&nieuw, waarin je dus eigenlijk gewoon de hele dag niks hoort te doen?

pi_15794300
quote:
Op zondag 28 december 2003 14:54 schreef Lucide het volgende:
* schopje naar boven *

Ik ben beniewd hoe het met de nog-net-niet-afgestudeerden gaat ondertussen

Ik ben nu ruim een half jaar bezig met een bachelor scriptie (ik ben ondertussen wel een andere studie erbij gaan doen). En ik heb mezelf nu beloofd dat ik het voor 2004 af moet hebben. Zit nu dus even flink door te bikkelen, alleen de motivatie is af en toe ver te zoeken. Nog meer mensen stug door aan het gaan zo in deze donkere dagen tussen kerst en oud&nieuw, waarin je dus eigenlijk gewoon de hele dag niks hoort te doen?


Ja Of tenminste, dat was de bedoeling. Vorige week geen reet gedaan, dus dan moet het nu....

eerst ff mail tjekken en fokken en en en....

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_15795150
Ik moet ook weer aan het werk.. ben nog niet aan het schrijven geslagen oid, maar wel druk met informatie over mn onderwerp zoeken en het geheel verbouwen tot een literatuurstudie(tje)

en ik moet daarnaast nog een "plan van aanpak" gaan maken, inclusief een tijdsindeling... geen idee hoe dat er nou weer uit moet gaan zien

pi_16052861
De beste wensen allemaal! Iedereen alweer aan de slag>?
pi_16054403
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 22:52 schreef Dr_Taz het volgende:
De beste wensen allemaal! Iedereen alweer aan de slag>?
Heel, heel moeizaam.. de zin moet nog een beetje komen, maar we zijn al weer een weke het nieuwe jaar in
pi_16054718
Ik heb mijn concept inmiddels af

Ben er alleen zo onzeker over dat ik het nog niet aan mijn begeleidster heb durven geven ...

pi_16081332
Ja, ook bezig. Thesisopzet is bijna af. Planning is dat ik van februari t/m juni bezig ben. Het is een vervolg op een al bestaand klein onderzoek wat ik al had gedaan. Op naar het einde!
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_16102377
Het weer op gang komen na de feestdagen gaat bij mij errug traag... Maar ik moet dit weekend iets op papier krijgen om in te sturen... Hopen dat het lukt! Ben met theoretisch gedeelte bezig...
pi_16179886
Hoi all. Ik moet nu ook maar es beginnen aan het schrijven van een scriptie.
IK studeer verpleegkunde niveau 4. En ben nu bezig met mijn eindstage. Ik moet dus ook een scriptie schrijven. Een die kwaliteits en deskundigheids bevorderend is voor de afdeling. Het moet tevens ook iets met verplegen te maken hebben.

Zijn er mensen die verpleegkundige zijn of het nog studeren of die al een scriptie geschreven hebben. Zo ja wie weet er een leuk en interesant onderwerp waarover voldoende te vinden is (ook engelse literatuur).

pi_16376900
Nou, ik ben weer op gang

Moet nu een tijdsplanning maken (naast mijn definitieve scriptievoorstel)...ik begin nu en wil in juli klaar zijn, pakweg 6 maanden dus... maarja hoe moet ik in hemelsnaam de boel indelen? Ik heb geen idee hoe lang ik bezig ga zijn met literatuur lezen, model bouwen, simuleren, en de hele boel schrijven...

Iemand ervaring mee?

pi_16390327
Hebben sommigen van jullie die langer dan een jaar bezig zijn al is overwogen om er de brui aan te geven en te gaan werken?

Verkeer nu in dubio, heb al een hbo diploma op zak en op scriptie(+ 1 tentamentje) na m'n drs, echter kan nu leuke baan krijgen.

Weet bijna zeker dat wanneer ik full-time ga werken dat die scriptie nooit meer gaat afkomen....echter ben al zo lang bezig, komt ie ooit wel af?

Ik ben inmiddels ook alweer 25 en de arbeidsmarkt wordt er ook niet beter op.

Meer van jullie die met dezelfde twijfels rondlopen?

pi_16392926
quote:
Op maandag 19 januari 2004 11:40 schreef Dr_Taz het volgende:
Hebben sommigen van jullie die langer dan een jaar bezig zijn al is overwogen om er de brui aan te geven en te gaan werken?

Verkeer nu in dubio, heb al een hbo diploma op zak en op scriptie(+ 1 tentamentje) na m'n drs, echter kan nu leuke baan krijgen.

Weet bijna zeker dat wanneer ik full-time ga werken dat die scriptie nooit meer gaat afkomen....echter ben al zo lang bezig, komt ie ooit wel af?

Ik ben inmiddels ook alweer 25 en de arbeidsmarkt wordt er ook niet beter op.

Meer van jullie die met dezelfde twijfels rondlopen?


Ja. Ben nu drie jaar bezig, ben 27 en heb nu een baan van 32 uur in de week. Ik ben welgeteld nog 20 pagina's verwijderd van mijn drs. titel (als ik een zes zou krijgen).

Mijn baan is trouwens op MBO-niveau, soms erg frustrerend als je anderen dingen ziet doen waarvan je weet dat je zeker beter en sneller kan (maar niet mag, omdat je niet de goede opleiding gevolgd hebt).

Zou ik nu een baan op niveau kunnen krijgen dan ... zou ik toch mijn scriptie willen afmaken. Het is nu meer een ere-kwestie geworden.

Maaarrrr ik ga weer eens verder

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_16412804
Navond Dr_Taz,

Wat jij meld klinkt velen bekend in de oren, met uitzondering dan waarschijnlijk van het al hebben van een HBO bul dan he

Anyway ik kan je melden, na 17 jaar van studeren, dat ik er zekers geen spijt van heb dat ik verleden jaar op mijn 34e mijn master degree (MA) heb behaald. Zou je dan ook willen aanraden om eerst je studie af te maken. Geloof me als je dit niet doet, zeker nu je zo dichtbij bent, krijg je d'r spijt van als haren op je hoofd.

Oh ja enne zellufs op mijn leeftijd kun je dan nog makkelijk aan zeer interessante carriere moves denken. Je wil niet weten welke aanbiedingen ik in het verschiet heb liggen!

Su6!

Mazzeltov;

Ralph

quote:
Op maandag 19 januari 2004 11:40 schreef Dr_Taz het volgende:
Hebben sommigen van jullie die langer dan een jaar bezig zijn al is overwogen om er de brui aan te geven en te gaan werken?

Verkeer nu in dubio, heb al een hbo diploma op zak en op scriptie(+ 1 tentamentje) na m'n drs, echter kan nu leuke baan krijgen.

Weet bijna zeker dat wanneer ik full-time ga werken dat die scriptie nooit meer gaat afkomen....echter ben al zo lang bezig, komt ie ooit wel af?

Ik ben inmiddels ook alweer 25 en de arbeidsmarkt wordt er ook niet beter op.

Meer van jullie die met dezelfde twijfels rondlopen?


*Meeting (still) is sometimes Disconnecting...*
  dinsdag 20 januari 2004 @ 10:31:53 #78
69021 SP33D_FR34K
Freak me, baby!
pi_16421111
heb nog 5 weken voor mijn scriptie op hbo niveau en moet nog 85% ...

Maar werken op het laatste moment is wel mijn ding.. .. zo heb ik het altijd gedaan, en zo ga ik het nu ook weer doen. Tijdsdruk is ..

Iemand nog ergens een scriptie met als basis een klant-tevredenheids-onderzoek liggen? hehe..

Adore the things that accelerate!
pi_16429542
Ik heb in het vorige deel ook al eens gepost.

Ben nu wat verder geloof ik, moet morgen het eerste theorieconcept aanleveren. Ik heb op een gegeven moment maar een datum afgesproken, ik heb echt een stok achter de deur nodig

Het probleem is nu vooral dat ik wel weet wat ik er allemaal in wil verwerken (heb een soort van inhoudsopgave gemaakt) en ik weet ook waar ik de informatie moet zoeken. Alleen dat schrijven he

En dan ook nog de twijfels of het allemaal wel okay is. Maargoed ik heb al een hoofdstuk naar mijn begeleider gemaild, dus hij staat niet met lege handen (en ik ook niet )

Waar ik wel tegen op zie is het onderzoek. Ik heb geen idee wat voor vragen ik moet stellen en welke bedrijven ik moet benaderen. Maar dat zou ook kunnen komen omdat ik me er nog niet in verdiept heb

In ieder geval is er altijd wel wat beters en leukers te doen dan scriptie schrijven, ook al doe je niks Triest eigenlijk

  donderdag 29 januari 2004 @ 12:03:49 #80
65363 Scriptieslavin
Mijn naam is geen haas.
pi_16681824
sleep..sleep...schiet niet op met die akelige scriptie..hele dagen zit ik voor mijn computer, maar er komt weinig uit...terwijl ik hem bijna af heb...faalangst ofzo...aaarghh...wordt nogal moe van mezelf (en nu voel ik me ook nog ziekig...).
To be or not to be, is that the question?
pi_16752724
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 12:03 schreef Scriptieslavin het volgende:
sleep..sleep...schiet niet op met die akelige scriptie..hele dagen zit ik voor mijn computer, maar er komt weinig uit...terwijl ik hem bijna af heb...faalangst ofzo...aaarghh...wordt nogal moe van mezelf (en nu voel ik me ook nog ziekig...).
Geeft Scriptieslavin een paracetamolletje.

Ik heb hetzelfde, alleen was ik nooit bijna klaar. Ik bleef altijd steken na twee hoofdstukken.

Ik heb nu 33 pagina's, moet nog een helft van hoofdstuk drie en driekwart van hoofdstuk vier. En dan is de eerste versie klaar. Ik ben nu wel verder dan ooit tevoren, al klopt mijn inleiding niet meer. De eis qua pagina's is bij ons 40-60, dus nog zeven en dan zit ik in elk geval al aan de 40.

Maar ik moet dus het Industrion bellen (museum in Kerkrade) voor een interview over wat ze nu concreet van plan zijn. Ze hebben alleen per 1 feb een nieuwe directeur, kan me niet voorstellen dat die me meteen alle plannen gaat vertellen.... (en ik haat telefoneren en interviews houden...). Dus daar moet ik nog even iets op verzinnen

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_16808177
Goedesmorgens Syrena,

Oppert vragenlijst, en bescheiden toelichting, per e-mail.
Met als begeleidend deel dat je i.v.m. het korte tijdsbestek en het
niet teveel inbreuk willen maken op deze directeur zijn tijd, gekozen hebt voor deze manier van aanpak?

Su6 verders! En onthoudt, eens ben je d'r vanaf he. En dat kan best, opeens, snel gaan.

Mazzeltov;

Ralph

quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 22:31 schreef Syrena het volgende:

[..]

Geeft Scriptieslavin een paracetamolletje.

Ik heb hetzelfde, alleen was ik nooit bijna klaar. Ik bleef altijd steken na twee hoofdstukken.

Ik heb nu 33 pagina's, moet nog een helft van hoofdstuk drie en driekwart van hoofdstuk vier. En dan is de eerste versie klaar. Ik ben nu wel verder dan ooit tevoren, al klopt mijn inleiding niet meer. De eis qua pagina's is bij ons 40-60, dus nog zeven en dan zit ik in elk geval al aan de 40.

Maar ik moet dus het Industrion bellen (museum in Kerkrade) voor een interview over wat ze nu concreet van plan zijn. Ze hebben alleen per 1 feb een nieuwe directeur, kan me niet voorstellen dat die me meteen alle plannen gaat vertellen.... (en ik haat telefoneren en interviews houden...). Dus daar moet ik nog even iets op verzinnen


*Meeting (still) is sometimes Disconnecting...*
pi_16808836
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 22:31 schreef Syrena het volgende:

[..]

Geeft Scriptieslavin een paracetamolletje.

Ik heb hetzelfde, alleen was ik nooit bijna klaar. Ik bleef altijd steken na twee hoofdstukken.

Ik heb nu 33 pagina's, moet nog een helft van hoofdstuk drie en driekwart van hoofdstuk vier. En dan is de eerste versie klaar. Ik ben nu wel verder dan ooit tevoren, al klopt mijn inleiding niet meer. De eis qua pagina's is bij ons 40-60, dus nog zeven en dan zit ik in elk geval al aan de 40.

Maar ik moet dus het Industrion bellen (museum in Kerkrade) voor een interview over wat ze nu concreet van plan zijn. Ze hebben alleen per 1 feb een nieuwe directeur, kan me niet voorstellen dat die me meteen alle plannen gaat vertellen.... (en ik haat telefoneren en interviews houden...). Dus daar moet ik nog even iets op verzinnen


Wow, jij gaat lekker......keep it going! Ik ga ook maar snel doorrammelen op m'n toetsenbord, zou lekker zijn als 'we' (jullie weten wie jullie zijn ) klaar zijn voordat het buiten weer gaat opklaren.
pi_16808850
Ik moet straks weer iets inleveren, maar door alle afleiding is er weer minimaal van terecht gekomen
pi_16809265
iedereen veel succes met de scriptie!!
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_16817541
Ik laat hier een berichtje achter in de hoop dat het woord scriptie in mijn actieve topic lijst mij aan de beproeving herinnert als ik weer eens nutteloos aan het rondFokken ben

Momenteel ben ik bezig met het theoretisch kader, en eigenlijk gaat het nog niet eens zo slecht...

  dinsdag 10 februari 2004 @ 14:35:27 #87
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_17059096
Argh...

Ik ben momenteel bezig met het verbeteren van mijn onderzoeksopzet. dat wil ik vandaag afronden. Mijn literatuurstudie is zo goed als klaar (op een paar kleine verbeteringen na) en morgen ga ik starten met het beschrijven van mijn onderzoeksresultaten... Ik heb mezelf de deadline van 1 maart gesteld...

HELP!!

Are you gonna bark all day, little doggie? Or are you gonna bite?
pi_17220147
Nou, het feest is begonnen! Vorige week eindelijk een scriptiebegeleider gevonden, ben me nu aan het inlezen en ik hoop dat het leuk gaat worden (want dat inlezen vind ik niks aan ).

Succes iedereen!

Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  maandag 16 februari 2004 @ 13:55:22 #89
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_17221760
Ik ben aan het zoeken naar een passend onderwerp voor mijn scriptie en dat is al moeilijk genoeg.
  maandag 16 februari 2004 @ 15:14:42 #90
19840 Libris
Live from Singapore
pi_17224007
quote:
Op maandag 16 februari 2004 13:55 schreef Sovereign het volgende:
Ik ben aan het zoeken naar een passend onderwerp voor mijn scriptie en dat is al moeilijk genoeg.
Maar wel ontzettend belangrijk, ik heb zat mensen na een half jaar van onderwerp zien veranderen, omdat het ze niet lag. Dan beter een maandje langer orienteren.
Mijn eerste wetenschappelijk publicatie is haast af:
From Impressions to Inference: Holistic Assessment in PBL
A case study from the Republic Polytechnic, Singapore

Klinkt wel he! Met dank aan een collega van me, die het meeste eraan heeft gedaan. In maart een presentatie op een conferentie in Kuala Lumpur.
pi_17639066
*schopt*

Ben nu zover dat ik eindelijk aan mijn onderzoek kan beginnen. Mijn theorie zit tot nu toe goed in elkaar, het is allemaal wel logisch en sluit goed aan. Nog een paar kleine verduidelijkingen en een mailtje naar IiP Nederland met wat kritische vragen en ik kan mijn onderzoek starten.

Het moet echter wel snel nu in mei moet ik het concept al inleveren. Wat gaat die tijd toch hard!!

Ik moet zeggen dat ik het makkelijker vind nu er stukken zijn nagekeken door mijn begeleider en dat ik daar dan op kan reageren. Het wordt op die manier veel concreter! Ik hoop nu echt dat ik in juni klaar ben dan heb ik in ieder geval iets bereikt voor mijn gevoel! Wat ik daarna wil weet ik echt nog niet, maar op dit moment is dat van latere zorg

Succes allemaal en keep up the good work!
pi_17910593
Mijn data voor mijn eerste deel heb ik en ook grotendeels 'bewerkt', ik zit nu echter vast en moet wachten tot ik morgen mijn begeleider eindelijk weer eens spreek. Nu nog deel 2 van het onderzoek opzetten...
Mijn theorie is nog 1 grote zooi en daar moet binnenkort ook maar eens wat aan gaan gebeuren. Ik vind het nog 1 grote vage boel, het wordt wel iets concreter, maar het grootste deel vind ik nog maar vaag...Net wat gekeken in scripties die al af zijn en in de bibliotheek ter inzage liggen en daar put ik maar weer wat hoop uit En nu maar weer verder, ook al zit ik eigenlijk vast
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_17912438
Ik moet er na mijn stage ook aan geloven, weliswaar een HBO scriptie maar goed. Mijn plan van aanpak is allang goedgekeurt, maar toch blijf ik twijfelen over de haalbaarheid mbt de beschikbare info. Ik zal zo blij zijn als het achter de rug is, vooral omdat ik al ingeschreven sta bij mijn volgende opleiding en ik dus geen dag vertraging kan gebruiken.
El duffo o muerte
pi_17912915
Ik ben alweer een maand of 2 bezig, maar heb nog altijd geen concrete probleemstelling/onderzoeksvraag voor mijn onderwerp... dat vind ik toch moeilijk, zometeen weer bespreking met m'n begeleiders, hopelij komt er wat uit, want ik wil gewoon graag ECHT aan de slag..
pi_17933547
Ha, de My Active Topics doen het weer !
Ik ben overigens precies 15 regels verder dan dat ik 31 januari was, maar goed, what else is new.
Ondertussen de afspraak van 1 maart met de begeleider afgezegd en ik ga dus niet meer voordat het kreng af is.

Dus, nog anderhalf hoofdstuk, conclusie en literatuurlijst. Vanmiddag ga ik even broeden op een mooie mail naar het Industrion, waar ik dan misschien komende zaterdag maar weer eens heen ga....
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 24 maart 2004 @ 11:51:28 #96
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_17933903
Mijn afstudeerdatum staat inmiddels vast: 8 april. Hopelijk ga ik alles nog op tijd halen. Zodirect mijn begeleider maar eens bellen of ze mijn scriptie per mail heeft ontvangen, want nog steeds geen reactie ontvangen van haar.
pi_17956930
Ik weet het allemaal niet meer op dit moment

Mijn theorie is in ieder geval af! Dat is allemaal wel heel mooi, maar ben er dus veel te lang mee bezig geweest Het ziet er in ieder geval wel goed uit en het zit goed in elkaar.

Ik weet alleen niet hoe ik verder moet met mijn onderzoek
Ik weet dat het een explorerend onderzoek wordt, maar ik weet echt niet hoe ik het aan moet pakken en moet beschrijven en ik heb tot 12 mei om alles af te ronden. In ieder geval voor concept scriptie en de definitieve versie moet ingeleverd worden op 24 mei voor 12.00

Ik ga vanmiddag in ieder geval maar even langs school, want op mails reageren ze niet
Zucht, nog anderhalve maand en nog zoveel te doen....
  donderdag 25 maart 2004 @ 13:02:29 #98
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_17957238
Zijn er hier trouwens nog meer afstudeerders die problemen hebben (gehad) met het statistiekgedeelte? Daar ben ik zo lang mee bezig geweest. Ik ben al geen statistiek-ster en toen moest ik ook nog een multinomiale logistische regressie gaan doen nou daar had ik nog nooit van gehoord. Ik ben echt superblij dat het bijna achter de rug is allemaal.
pi_17980515
Wat zijn jullie onderwerpen voor jullie scripties en voor welke opleiding?

*Nieuwsgierig is*
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  vrijdag 26 maart 2004 @ 13:30:47 #100
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_17981775
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 12:38 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wat zijn jullie onderwerpen voor jullie scripties en voor welke opleiding?

*Nieuwsgierig is*


Ik heb een scriptie geschreven over aanspreekvormen in e-mail. Ik studeer communicatie- en informatiewetenschappen aan de universiteit van Tilburg, afstudeerrichting tekst&communicatie.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 13:36:06 #101
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_17981905
Maandag een gesprek met de scriptiecoordinator over mijn onderwerp.. binnenkort begint het harde werk voor mij dan, neem ik aan. 8)
pi_17983201
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 12:38 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wat zijn jullie onderwerpen voor jullie scripties en voor welke opleiding?

*Nieuwsgierig is*
Mijn scriptie gaat over musea, museumeducatie en spellen. Enzo
Studie: Cultuur- en Wetenschapsstudies aan de Uni in Maastricht.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 26 maart 2004 @ 15:19:13 #103
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_17984567
Ik wil mijn scriptie doen over het nieuwe wetsvoorstel vorderen gegevens telecommunicatie waarmee justitie zelfs van niet-verdachten NAW en verkeersgegevens kan vorderen bij de providers. Leek me wel interessant gezien hoe de situatie nu wordt geregeld en hoe de waarborgen ten aanzien van het vergaren van dergelijke gegevens ineens lijken te verdampen.
pi_18001424
Ziet dat Syrena op stoom komt en steekt haar, en uiteraard ook de anderen in deze (afstudeer) fase, het spreekwoordelijke hart onder de riem!

BTW; inderdaad fijn/handig datie active topic search tools weer werken

Go for it.

Su6

Mazzeltov;

Ralph
*Meeting (still) is sometimes Disconnecting...*
pi_18001484
Sovereign,

Interessant onderwerp, heb misschien nog wat info voor je hieromtrent.

Mazzeltov;

Ralph

BTW; familie in/uit Delft?
*Meeting (still) is sometimes Disconnecting...*
  maandag 29 maart 2004 @ 10:36:24 #106
18860 sindell
Seriously
pi_18035649
Yes!

Net gebeld voor afspraak met organisatie waar ik onderzoek wil doen en volgens die man klonk ik heel serieus en wilde hij deze week nog wel een afspraak met me maken!

*blij is*

Nu goed voor de dag komen donderdag en dan kan dit volgens mij niet meer misgaan
  maandag 29 maart 2004 @ 22:44:07 #107
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_18052607
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 13:47 schreef Captain-America het volgende:
Interessant onderwerp, heb misschien nog wat info voor je hieromtrent.
De inzet van mijn scriptie is dat ik ga kijken naar de huidige situatie, waarbij er dus een drempel voor justitie bestaat in de vorm van de rechter-commissaris die een belangenafweging maakt of NAW gegevens moeten worden vrijgegeven met daarnaast een systeem van vrijblijvendheid voor providers, naar het nieuwe voorstel waarbij de opsporingsambtenaren dan wel de OvJ zelf NAW/verkeers gegevens kunnen opvragen zonder rechterlijke tussenkomst, waarbij de provider verplicht is mee te werken. Hierbij spelen allerlei aspecten (zoals verkeersgegevens die convergeren met inhoudelijke berichten, vallen die nu onderart 13 GW; wat voor controle is er nu op het opvragen van dergelijke gegevens om misbruik op te sporen of te voorkomen; wat is nu de reikwijdte van de belangenafweging die moet worden gemaakt bij een verdachte t.o.v. een niet-verdachte, etc.) die allemaal mee kunnen worden gewogen. Natuurlijk is een rechtsvergelijkende blik ook deel van de scriptie. Al met al, heel wat werk voor de boeg! :S

Het onderwerp is trouwens goedgekeurd dus ik kan mooi verder met inlezen, geen verspilde moeite geweest.
quote:
BTW; familie in/uit Delft?
Geen idee eerlijk gezegd. Zou best kunnen hoor.
pi_18055973
Ik ga van de week mijn research proposal is afmaken Ik hoef mijn thesis dan wel pas volgend jaar februari in te leveren (staat 4 maanden voor (HBO)) maar ik studeer toch liever eerder af en dat was mogelijk (H)

oh btw- Ik schrijf mijn scriptie over de invloeden van regimes veranderingen op buitenlandse investeringen en hoe de investeerders probeerden hun risico te beperken
[Australia]-[Netherlands]-[Italy]-[Spain]
Singapore March 2006, Barcelona April 2006, UK May 2006 , Egypt July 2006, Italy October 2006, Switzerland December 2006
pi_18092726
Vraagje: Hoe komen/kwamen jullie algemeen aan ideen voor een scriptie??

Ik ben bezig met de invloeden van de vaste wisselkoers van de Yuan/Dollar op de Amerikaanse economie.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bijsmaak op 31-03-2004 21:25:30 ]
pi_18125744
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 13:30 schreef Petra76 het volgende:
Ik heb een scriptie geschreven over aanspreekvormen in e-mail. Ik studeer communicatie- en informatiewetenschappen aan de universiteit van Tilburg, afstudeerrichting tekst&communicatie.
O, gaaf, wie was je begeleider? ( * esjuh = 2e jaars BDM.)

Voor mij duurt het nog wel eventjes, want ik moet volgend jaar eerst een geschikte Bachelorafstudeeropdracht zoeken...
  vrijdag 2 april 2004 @ 12:14:57 #111
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_18128141
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 10:35 schreef esjuh het volgende:

[..]

O, gaaf, wie was je begeleider? ( * Petra76 = 2e jaars BDM.)

Voor mij duurt het nog wel eventjes, want ik moet volgend jaar eerst een geschikte Bachelorafstudeeropdracht zoeken...
Mijn begeleider was Erica Huls. Ik denk achteraf dat ik wel een betere begeleider had kunnen vinden, maar goed. Ik heb heel lang over mijn scriptie gedaan (iets meer dan 1 jaar) door allerlei inhoudelijke problemen. Mar nu ben ik dan toch eindelijk klaar
pi_18726459
*schop*

Ik ben nog even ver als een paar posts naar boven, nog anderhalf hoofdstuk verwijderd van het einde van mijn eerste versie.

Morgen ga ik mijn huisarts bellen, ik wil een faalangsttraining voor volwassenen gaan volgen, eventueel in combinatie met medicatie (dat laatste eigenlijk liever niet, maar dat ligt dus aan het advies van de HA).

Aan de ene kant ben ik er doodsbenauwd voor, aan de andere kant opgelucht dat er nu misschien iets aan gedaan wordt. Ik heb dit besloten omdat ik nu al meer dan drie jaar met die k*tscriptie zit, er ligt sinds 15 april een perfecte vacature waarop ik niet durf te solliciteren (en die vandaag dus afliep), ik woon nog steeds thuis, heb werk dat ik heel leuk vind maar zwaar onder mijn niveau is, ik kies steeds "foute mannen", en er kan nog meer op deze lijst maar goed

Zo, nu ga ik even met hoofdstuk twee voor de TV zitten, en een opzet maken voor de paragraaf die hier nog in moet, en een vragenlijst maken voor het Industrion.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_18726508
Oja, vacature was in de Stadsbieb van Heerlen. "Op aansprekende wijze informatie, educatie en cultuur toegangkelijk maken"

Kortom: vervang in mijn scriptie het woord museum door het woord bibliotheek.... ZUCHT.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_18742997
Kent iemand een hele goeie scriptie-database.. gewoon om even te kijken wie wat hoe waar enz... zeg maar om ideeen op te doen..?
pi_18772811
Welke font size gebruiken jullie? Volgens amerikaanse standaarden moet men 12 bij times new roman gebruiken, maar zelf vind ik die iets te groot.
  donderdag 29 april 2004 @ 15:53:27 #116
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_18773036
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:44 schreef Bijsmaak het volgende:
Welke font size gebruiken jullie? Volgens amerikaanse standaarden moet men 12 bij times new roman gebruiken, maar zelf vind ik die iets te groot.
12, times new roman, regelafstand 1.5 is de voorgeschreven weg bij ons.
pi_18792299
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:53 schreef Sovereign het volgende:

[..]

12, times new roman, regelafstand 1.5 is de voorgeschreven weg bij ons.
Ja bij ons ook, en geen witregels tussen alinea's maar inspringen (Universiteit Maastricht). Alleen vind ik regelafstand 1.5 erg lelijk en het leest niet lekker, dus mijn werkversie is gewoon regelafstand 1 met witregels. Nog geen commentaar gehad, maar het is snel omgezet (hoop ik).

Literatuurlijst en verwijzingen moeten voldoen aan de APA richtlijnen, maar ik doe mijn literatuurlijst in Endnote, en dan importeren.

Het enige waar ik me groen aan erger zijn de verspringende voetnoten. Dan plak en knip je een stuk en zit er ineens een witregel tussen! Of klopt de nummering niet meer. Mijn werkwijze: de onwillige voetnoot knippen, alles weghalen, in de tekst nieuwe voetnoot aanmaken, tekst plakken.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_18799922
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 14:54 schreef Syrena het volgende:
Het enige waar ik me groen aan erger zijn de verspringende voetnoten. Dan plak en knip je een stuk en zit er ineens een witregel tussen! Of klopt de nummering niet meer. Mijn werkwijze: de onwillige voetnoot knippen, alles weghalen, in de tekst nieuwe voetnoot aanmaken, tekst plakken.
Gewoon met LaTeX werken, heb je al die problemen niet
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_18811523
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 22:21 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Gewoon met LaTeX werken, heb je al die problemen niet
Nee dat werkt perfect.... *ahem* Tis dat ik mijn msn-gesprekken nooit opsla, maar die jongen die ermee werkt schold in het begin constant.

Het eindresultaat wordt in LaTeX wel veel mooier, maar ik heb helaas niet de tijd om me er helemaal in te gaan verdiepen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 5 mei 2004 @ 11:51:54 #120
65363 Scriptieslavin
Mijn naam is geen haas.
pi_18900698
Ik heb mijn scriptie vorige week maandag eindelijk ingeleverd...ben benieuwd wat mijn begeleider er van vindt (helaas is hij twee weken met vakantie...grrr...). De begeleiding is bij internationaal recht aan de UvA echt minimaal..Na mijn probleemstelling en inhoudsopgave moest ik het verder zelf maar uitzoeken en mocht ik pas was weer langskomen als het geheel klaar was (dus geen tussentijdse chek ups...erg bizar...en dan nog eens twee keer een begeleiderwissel....)...Hopelijk vindt mijn begeleider het en beetje goed...ik heb het ook echt gehad met mijn scriptie en wil nu graag eens wat anders...!

Hoe is het met jullie?
To be or not to be, is that the question?
pi_18900891
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 16:10 schreef Syrena het volgende:

[..]

Nee dat werkt perfect.... *ahem* Tis dat ik mijn msn-gesprekken nooit opsla, maar die jongen die ermee werkt schold in het begin constant.

Het eindresultaat wordt in LaTeX wel veel mooier, maar ik heb helaas niet de tijd om me er helemaal in te gaan verdiepen.
Ik zou niet eens weten hoe je een scriptie zonder LaTeX zou moeten schrijven. Op zich is het wel coulant van je begeleider dat-ie het toelaat om iets anders te gebruiken. Ik kan me goed voorstellen dat een begeleider iets zegt als "zet het eerst maar over in LaTeX voordat je het inlevert".
  woensdag 5 mei 2004 @ 12:25:43 #122
18860 sindell
Seriously
pi_18901587
Hmm bij ons maakt het volgens mij niet echt uit wat voor font je gebruikt. Ik laat het in ieder geval overzetten in Indesign, dat ziet er gewoon erg mooi uit!

Over 3 weken inleveren (24 mei) dus ik vind het allemaal wel spannend, zeker omdat ik mijn onderzoeksresultaten nog moet typen en ook mijn conclusies.
Verder is eigenlijk alles wel klaar, dus het is nog even 2 weekjes hard doorwerken en dan hopen dat het voldoende is zodat ik door mag voor mijn eindgesprek

*zucht*
pi_18901629
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 16:10 schreef Syrena het volgende:

Nee dat werkt perfect.... *ahem* Tis dat ik mijn msn-gesprekken nooit opsla, maar die jongen die ermee werkt schold in het begin constant.
Tja, 't is even wennen omdat het soms een beetje tussen programmeren en tekstverwerken in hangt, maar het resultaat is zo veel beter. En ook lekker zelf bepalen waar alles komt te staan in plaats van dat Microsoft Word het initiatief neemt
  woensdag 5 mei 2004 @ 13:01:01 #124
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_18902383
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 11:58 schreef thabit het volgende:
Ik zou niet eens weten hoe je een scriptie zonder LaTeX zou moeten schrijven.
Met Microsoft Word.
  woensdag 5 mei 2004 @ 13:08:14 #125
65363 Scriptieslavin
Mijn naam is geen haas.
pi_18902530
Bij rechten weten ze waarschijnlijk niet eens waar je het over hebt (ik trouwens ook niet)...meestal niet van de programma-wizzards (ofwel digibeets)...denk dat ze er juist geheel niet blij mee zouden zijn (omdat je het ook digitaal inlevert)...
To be or not to be, is that the question?
pi_18903852
Als je scriptie uit puur tekst bestaat kan het prima in Word, op het moment dat er wiskunde aan te pas gaat komen is LaTeX wel heel erg handig.. En uiteindelijk maak je er gewoon een PDF file van, is ook nog eens makkelijk te verspreiden
pi_18903969
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 13:59 schreef Jape het volgende:
Als je scriptie uit puur tekst bestaat kan het prima in Word, op het moment dat er wiskunde aan te pas gaat komen is LaTeX wel heel erg handig.. En uiteindelijk maak je er gewoon een PDF file van, is ook nog eens makkelijk te verspreiden
Niet alleen wiskunde hoor, ook voor tabellen, verwijzingen, indeling, opmaak, etc, is LaTeX veel beter dan Word.
pi_18904008
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:04 schreef thabit het volgende:

Niet alleen wiskunde hoor, ook voor tabellen, verwijzingen, indeling, opmaak, etc, is LaTeX veel beter dan Word.
Oh ja, dat was nog maar 1 puntje natuurlijk

referenties worden ook een heel stuk makkelijker, en het maken van tabellen met Word is natuurlijk een ramp vaak!
pi_18926803
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 11:58 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik zou niet eens weten hoe je een scriptie zonder LaTeX zou moeten schrijven. Op zich is het wel coulant van je begeleider dat-ie het toelaat om iets anders te gebruiken. Ik kan me goed voorstellen dat een begeleider iets zegt als "zet het eerst maar over in LaTeX voordat je het inlevert".
Heleueueueue, ik doe CWS hoor, daar vinden ze het al knap als je Endnote gebruikt. Ik had nog nooit van LaTeX gehoord, en ik weet wel bijna zeker mijn begeleider ook niet. Scripties zonder Latex maak je trouwens gewoon in het ouderwetsche Word. Er loopt bij ons nog een docent rond die een *gasp* typmachine heeft ! (Wel electrisch).

Wij hoeven niet eens iets van statistiek o.i.d. erin te zetten, dat schijnt op andere universiteiten/studies ook een eis te zijn, omdat het anders niet wetenschappelijk genoeg is??
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_18926929
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:05 schreef Jape het volgende:

[..]

Oh ja, dat was nog maar 1 puntje natuurlijk

referenties worden ook een heel stuk makkelijker, en het maken van tabellen met Word is natuurlijk een ramp vaak!
Tabellen? AAAHHHH

Ik heb nu 40 pagina's met alleen tekst. Ik wilde er laatst een diagram in zetten, maar dat was eigenlijk alleen maar bladvulling, dus dat heb ik maar snel geschrapt.

Verder geen wiskundige formules, geen speciale opmaak en layout.

* Syrena probeert te visualiseren: CWS-ers en een practicum Leren werken met Latex...

Hahahahaha, nee dus. Vier jaar geleden moest ik een student nog uitleggen dat hij vensters in Windows kleiner kon maken en er zelfs ...oooeeehh twee tegelijk open kon hebben.
(dit is trouwens waargebeurd, ik heb als helpdeskmedewerker gewerkt bij CWS, niet echt een moeilijk baan hahaha).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_19072648
Hier gaat t lekker op zich. Streefdatum dit studiejaar gaat denk ik niet door, maar dat ligt gelukkig niet aan mezelf Ik vind het scriptie schrijven nog steeds leuk, ik baal alleen dat mijn scriptiebegeleider zoveel van mijn kostbare tijd verklungelt door vaak niet aanwezig te zijn en afspraken niet (op tijd) na te komen...verder gaat 'ie voor mijn gevoel nog steeds lekker
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_19080457
Scriptibegeleiders/examinatoren zijn echt de meest stipte, behulpzame en aardige mensen die ik ken! HoiHoiHoi!
El duffo o muerte
pi_19080796
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 19:45 schreef EddyMR het volgende:
Scriptibegeleiders/examinatoren zijn echt de meest stipte, behulpzame en aardige mensen die ik ken! HoiHoiHoi!
Ja nou!
  donderdag 13 mei 2004 @ 16:19:37 #134
21157 sioux_
lost in space
pi_19102577
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:04 schreef thabit het volgende:

[..]

Niet alleen wiskunde hoor, ook voor tabellen, verwijzingen, indeling, opmaak, etc, is LaTeX veel beter dan Word.
ik heb even op de LaTeX website gekeken maar werd al snel ontmoedigd door mate van technische kennis die je ervoor scheen te moeten hebben. bestaat er niet een gewone setup.exe ofzo die je zo even uitvoert en meteen aan de slag kunt?
pi_19104946
Ik begin volgende week of de week erop met mijn bachelorscriptie en wil hem medio augustus hebben afgerond. Ik denk dat dat met een strakke planning en meters maken in de bieb best moet lukken. Mijn onderwerp staat vast, alleen de invalshoek kan wat af gaan wijken.

of onderschat ik het?
pi_19104989
is er nog ergens iets als een online scriptie-database? Ik zou graag een voorbeeldje zien van de opzet van een technisch afstudeerproject
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
pi_19106382
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 17:54 schreef Tranceptor het volgende:
Ik begin volgende week of de week erop met mijn bachelorscriptie en wil hem medio augustus hebben afgerond. Ik denk dat dat met een strakke planning en meters maken in de bieb best moet lukken. Mijn onderwerp staat vast, alleen de invalshoek kan wat af gaan wijken.

of onderschat ik het?
Volgens mij niet Ik denk dat ik de mijne juist OVERschat.

Veel succes! En niet tussendoor gaan Fok!ken zoals ik!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_19106460
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 17:56 schreef -Lotte- het volgende:
is er nog ergens iets als een online scriptie-database? Ik zou graag een voorbeeldje zien van de opzet van een technisch afstudeerproject
Bij mijn studie op de uni was het mogelijk om scripties van andere studenten in te zien (stonden in de bieb) en ik heb van mijn mentor ook eens twee scripties meegekregen, 1 voorbeeld hoe het moest en 1 hoe het niet moest. Dat heeft me toen wel geholpen.

Op mijn werk (in de bieb van een HBO-opleiding) hebben we per studierichting alle scripties die een acht of hoger hebben gehaald, en die worden dan 8 jaar bewaard. Studenten kunnen die gewoon lenen. Of jatten
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_19115781
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:11 schreef Syrena het volgende:

[..]

Volgens mij niet Ik denk dat ik de mijne juist OVERschat.

Veel succes! En niet tussendoor gaan Fok!ken zoals ik!
Wat deed ik hier ook alweer?
pi_19116071
Ik ben vanaf februari bezig met mijn onderzoek.....en heb net alle enquetes verwerkt in SPSS. Hmmm....nu dus alle gegevens gaan gebruiken. Dit weekend ga ik lekker een weekend weg..en dan maandag maar eens beginnen met schrijven. Moet mijn onderzoek nl. 10 juni inleveren (de tijd vliegt, als je het naar je zin hebt).
Maar ik heb het idee dat ik geen haast hoef te maken met mijn scriptie, kan toch pas in oktober afstuderen. Ik mis nog 1 studiepunt en mag het tentamen pas in september overdoen. Ik heb al geprobeerd docenten over te halen, maar niks helpt. K*Tschool.
pi_19121045
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 19:45 schreef EddyMR het volgende:
Scriptibegeleiders/examinatoren zijn echt de meest stipte, behulpzame en aardige mensen die ik ken! HoiHoiHoi!
Ja, dacht je dat? Dan heb ik waarschijnlijk heel erg pech of jij heel erg geluk! En ik ga maar geen gal spugen over mijn scriptiebegeleider, dan gaat me alleen maar meer irriteren wat voor knurft het soms (lees: vaak) is!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  vrijdag 14 mei 2004 @ 12:49:43 #142
74544 Mercure
nooit ver weg... .
pi_19121596
Voor een snel begin met LaTeX onder windows:
download:
MikTex (http://prdownloads.sourceforge.net/miktex/small-miktex-2.4.1533.exe?download)
TeXnicCentre (http://toolscenter.texniccenter.org/front_content.php?idcat=26)
Ghostscript en Ghostview (http://www.cs.wisc.edu/~ghost/)

allemaal gratis. En een makkelijke snelle start in LaTeX maak je met de handleiding van Piet van Oostrum (http://www.cs.uu.nl/~piet/latexhnd.pdf) das dus wel in het Nederlands. En mocht je aan dit alles niet genoeg hebben.... al het andere is te vinden met behulp van google.
Ze spreken over mijn drinken maar denken nooit aan mijn dorst
pi_19121647
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 12:49 schreef Mercure het volgende:
Voor een snel begin met LaTeX onder windows:
download:
MikTex (http://prdownloads.sourceforge.net/miktex/small-miktex-2.4.1533.exe?download)
TeXnicCentre (http://toolscenter.texniccenter.org/front_content.php?idcat=26)
Ghostscript en Ghostview (http://www.cs.wisc.edu/~ghost/)

allemaal gratis. En een makkelijke snelle start in LaTeX maak je met de handleiding van Piet van Oostrum (http://www.cs.uu.nl/~piet/latexhnd.pdf) das dus wel in het Nederlands. En mocht je aan dit alles niet genoeg hebben.... al het andere is te vinden met behulp van google.
BEEB !
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_19122959
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:14 schreef Syrena het volgende:

[..]

Bij mijn studie op de uni was het mogelijk om scripties van andere studenten in te zien (stonden in de bieb) en ik heb van mijn mentor ook eens twee scripties meegekregen, 1 voorbeeld hoe het moest en 1 hoe het niet moest. Dat heeft me toen wel geholpen.

Op mijn werk (in de bieb van een HBO-opleiding) hebben we per studierichting alle scripties die een acht of hoger hebben gehaald, en die worden dan 8 jaar bewaard. Studenten kunnen die gewoon lenen. Of jatten
zijn ze bij ons wel mee bezig om zoiets op te zetten, mja... daar heb ik dus nu niet echt veel aan. Een voorbeeld van een goed technisch document zou al wonderen doen denk ik als voorbeeld.
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
pi_19143234
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 12:27 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Ja, dacht je dat? Dan heb ik waarschijnlijk heel erg pech of jij heel erg geluk! En ik ga maar geen gal spugen over mijn scriptiebegeleider, dan gaat me alleen maar meer irriteren wat voor knurft het soms (lees: vaak) is!
Nou het was toch vooral sarcasme hoor, ik verbaas me er telkens weer over hoe lang het voor mijn mannetje en vrouwtje duurt om een mailtje te beantwoorden. Maar ja, dat is eigenlijk de minste zorg.
El duffo o muerte
  zaterdag 15 mei 2004 @ 11:17:36 #146
18860 sindell
Seriously
pi_19143245
Nou ik heb afgelopen woensdag mijn concept ingeleverd

Maandag 9.00 gelijk afspraak en dan heb ik nog een week om verbeteringen aan te brengen en dan hoop ik echt dat het een voldoende wordt aangezien mijn onderzoeksgedeelte lichtelijk in het water is gevallen

24 mei inleveren dus voor 12 uur... en dan twee weken in spanning zitten aahhh
pi_19152455
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 11:16 schreef EddyMR het volgende:

[..]

Nou het was toch vooral sarcasme hoor, ik verbaas me er telkens weer over hoe lang het voor mijn mannetje en vrouwtje duurt om een mailtje te beantwoorden. Maar ja, dat is eigenlijk de minste zorg.
Ik zie nu pas dat t sarcasme eraf druipt... Zal wel aan onderhuidse irritaties liggen dat ik even blind was voor sarcasme of ik had nog hoop dat er toch nog goede begeleiders waren

Mijn begeleider beantwoordt mail vaak ook pas erg laat...ik irriteer me meer aan het feit dat mailtjes vaak niet af zijn, niet te begrijpen zijn, niet het antwoord op de vraag wordt gegeven maar het antwoord op een vraag die ik niet stel of dat hij helemaal geen antwoord geeft
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_19154016
Ach, ik zit gelukkig in de positie dat ik me niet hoef te laten ophouden door de langzame reacties van mijn begeleider. Zonder hem krijg ik het ook wel af, waarschijnlijk nog sneller ook. Maar ik zie bij collegastudenten echt de raarste dingen gebeuren in de begeleiding.
El duffo o muerte
pi_19358380
Scriptiebegeleider is weer eens laks (leest getypte stukken niet), niet meedenkend en wederom weer niet aanwezig vanwege studiereis (voor de zooooveelste keer). Zo krijg ik het sowieso niet meer op tijd af dit studiejaar, terwijl hij me de hele tijd voorhield dat het wel kon lukken...niet als hij constant weg is en geen feedback geeft.... Zo betaal ik nog een paar maanden extra collegegeld door hem
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  maandag 24 mei 2004 @ 15:55:02 #150
18860 sindell
Seriously
pi_19365187
Nou ik heb mijn scriptie eindelijk ingeleverd.
Ben benieuwd, 11 juni krijg ik de uitslag..

Ben blij dat ik eraf ben
pi_19366702
Zie je wel dat dit topic werkt!

Vandaag heb ik 's morgens even dit topic doorgelezen, en nu hebn ik:
1. een inhoudsopgave gemaakt die WEL klopt
2. Mijn methoden beter opgeschreven
3. Er ook nog een analyse uitgeschopt (ik doe inhoudsanalyse)

het mag ook wel, want ik wil wel eens klaar zijn
pi_19367751
Mijn scriptie is inmiddels goed gekeurd. een 6.8 ik ben tevreden!!
pi_19368064
Mijn scriptie is ook vandaag goedgekeurd, eindelijk, ben al vanaf september 2003 bezig, ik heb een 7,5 gekregen nu moet ik nog een korte notitie schrijven en ben ik afgestudeerd ..
  maandag 24 mei 2004 @ 18:10:55 #154
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19369006
quote:
Op maandag 24 mei 2004 17:37 schreef Mereltje het volgende:
Mijn scriptie is ook vandaag goedgekeurd, eindelijk, ben al vanaf september 2003 bezig, ik heb een 7,5 gekregen nu moet ik nog een korte notitie schrijven en ben ik afgestudeerd ..
Geen verdediging?
pi_19370340
quote:
Op maandag 24 mei 2004 18:10 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Geen verdediging?
Een soort presentatie tegenover je begeleider en alle studenten? nee dat hoeft bij ons niet, heb een eindgesprek gehad met mijn begeleider van de studie en begeleider van het bureau waar ik heb stage gelopen. Er zijn een aantal vaste data waar studenten hun scriptie kunnen presenteren (die zijn net geweest), het cijfer wordt er niet meer of minder van, stelt niet zoveel voor.
  maandag 24 mei 2004 @ 19:36:45 #156
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19371325
quote:
Op maandag 24 mei 2004 19:04 schreef Mereltje het volgende:
Een soort presentatie tegenover je begeleider en alle studenten? nee dat hoeft bij ons niet, heb een eindgesprek gehad met mijn begeleider van de studie en begeleider van het bureau waar ik heb stage gelopen. Er zijn een aantal vaste data waar studenten hun scriptie kunnen presenteren (die zijn net geweest), het cijfer wordt er niet meer of minder van, stelt niet zoveel voor.
Ik neem aan dat je wel WO doet? Vreemd, ik dacht altijd dat het verdedigen van de scriptie erbij hoorde, bij rechten moeten we dit wel doen.
pi_19371601
quote:
Op maandag 24 mei 2004 19:36 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je wel WO doet? Vreemd, ik dacht altijd dat het verdedigen van de scriptie erbij hoorde, bij rechten moeten we dit wel doen.
Ja doe WO, maar bij Sociale Geografie hoeven wij dit niet te doen, ik heb de scriptie wel twee keer moeten herschrijven/aanpassen totdat het naar wens van de begeleiders was.
  maandag 24 mei 2004 @ 21:16:41 #158
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19374571
quote:
Op maandag 24 mei 2004 19:47 schreef Mereltje het volgende:
Ja doe WO, maar bij Sociale Geografie hoeven wij dit niet te doen, ik heb de scriptie wel twee keer moeten herschrijven/aanpassen totdat het naar wens van de begeleiders was.
Lucky you dan, want zelf zie ik tegen de "verdediging" van mijn scriptie nog best op.
  maandag 24 mei 2004 @ 21:40:11 #159
21157 sioux_
lost in space
pi_19375329
quote:
Op maandag 24 mei 2004 21:16 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Lucky you dan, want zelf zie ik tegen de "verdediging" van mijn scriptie nog best op.
ik ook

ik doe overigens HBO
pi_19377607
Ik meld mij ook maar weer eens.

Heb eindelijk mijn onderzoek afgerond, kan nu gaan statistieken (bah)...

En eigenlijk wil ik ook nog voor september afstuderen, maar of dat gaat lukken... Ben zeeeeer benieuwd...
pi_19388735
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:44 schreef Arinna het volgende:

En eigenlijk wil ik ook nog voor september afstuderen, maar of dat gaat lukken... Ben zeeeeer benieuwd...
Ik heb hetzelfde, maar dat gaat vast niet meer lukken, ben ik bang... Waar ben je met schrijven en lukt dat een beetje?

Ot: ik heb donderdag een afspraak bij het schrijfcentrum op de KUN, omdat mijn scriptiebegeleider na een maand alles te hebben gemaild wat ik tot nu toe heb, nog niks heeft gelezen, dus ik weet ook nog helemaal niet of ik uberhaupt wel op de goede weg ben met mijn schrijfkunsten.

Daarnaast betwijfel ik of het niveau wel voldoende is van mijn onderzoek. Dat hoort mijn scriptiebegeleider in de gaten te houden, maar volgens mij is hij daar te chaotisch voor....Toch maar weer eens navragen...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_19389017
quote:
Op maandag 24 mei 2004 19:36 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je wel WO doet? Vreemd, ik dacht altijd dat het verdedigen van de scriptie erbij hoorde, bij rechten moeten we dit wel doen.
Hoeft bij mijn studie ook niet, godzijdank! Tenminste 1 klein lichtpunt
Ik ga dalijk maar weer eens beginnen. ZUCHT
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_19389472
quote:
Op maandag 24 mei 2004 19:36 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je wel WO doet? Vreemd, ik dacht altijd dat het verdedigen van de scriptie erbij hoorde, bij rechten moeten we dit wel doen.
Hangt van de studie af denk ik. Zelf doe ik theoretische wiskunde en daar valt vaak weinig te verdedigen: een bewijs van een stelling is correct of niet. Een voordracht is dan weer wel verplicht.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 13:04:43 #164
19840 Libris
Live from Singapore
pi_19389575
Ik kreeg van de week een mailtje van mijn promotor of mijn PhD nog realistisch was

Ik denk dat ik het toch maar ga proberen...
pi_19393785
Qua schrijven heb ik een stuk theoretisch kader (maar das nog een zooitje) en de onderzoeksopzet staat ook al redelijk op papier.... Maar erg hard gaat het nog niet...
  woensdag 26 mei 2004 @ 08:47:17 #166
39712 Gerrit_Knol
It was a funny angle!
pi_19413033
Zo, vandaag vroeg opgestaan, want het is de bedoeling om vandaag de scriptie af te ronden. Heb hier op dit moment nog 27 uur en 1 kwartier en veel koffie voor, want morgen moet het om 12.00uur in het postvak van mijn begeleidster zijn gedropt. Moet lukken. Het zou wel fantastisch zijn, want ben al vanaf november bezig en ben er nu eigenlijk wel schijtflauw van...

He, wat is het toch heerlijk om pas onder tijdsdruk goed te gaan functioneren...
  woensdag 26 mei 2004 @ 14:49:51 #167
65363 Scriptieslavin
Mijn naam is geen haas.
pi_19420748
Rechten <---> verdedigen..no way, niet in Amsterdam...

Ik zit nu al ruim 4 weken te wachten op de beoordeling van mijn concept...(normaal 3 weken, maar omdat ik niet gemeld had van te voren dat ik mijn scriptie zou inleveren, heeft de goede man er maar 2 weken extra bij gedaan...)maar van scriptiebegeleider moet ik niet zeuren want heb niet aangekondigd dat ik m zou inleveren...tja, als je het helemaal zelf moet doen, ga je niet elke week mailen dat je het misschien over zoveel tijd gaat inleveren...want echt feedback hoef je dus ook niet te verwachten...
Begeleiders, zucht...hij was ook helemaal geschoffeerd en kwam met oneigelijke argumenten die nog eens niet waar waren ook...met slijm-mailtje weer beetje weten recht te breien, maar wacht met angst en beven 1 juni af, als mijn scriptie wordt besproken...als het af is, dan ga ik NOOOIT meer met die lui om...BAH! BAH! BAH!
To be or not to be, is that the question?
  woensdag 26 mei 2004 @ 15:15:34 #168
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19421430
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:49 schreef Scriptieslavin het volgende:
Rechten <---> verdedigen..no way, niet in Amsterdam...
Ook geen presentatie? Met verdedigen bedoel ik het half uurtje lastige vragen die de examencommissie op je afvuurt na de presentatie. Dit hebben jullie niet?
pi_19421633
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 15:15 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Ook geen presentatie? Met verdedigen bedoel ik het half uurtje lastige vragen die de examencommissie op je afvuurt na de presentatie. Dit hebben jullie niet?
Nee
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 26 mei 2004 @ 15:27:13 #170
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19421704
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 15:24 schreef Syrena het volgende:
Nee
Boehoe.
  donderdag 27 mei 2004 @ 01:29:27 #171
39712 Gerrit_Knol
It was a funny angle!
pi_19437008
Nog steeds bezig. kBen vanochten om ca.8.30uur begonnen, heerlijk! Maar het einde komt in zicht: alleen nog de aanbevelingen schrijven en een samenvatting maken.

Deadline: om 12.00uur moet het in het postvak van de begeleidster liggen...
pi_19439451
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 01:29 schreef Gerrit_Knol het volgende:
Nog steeds bezig. kBen vanochten om ca.8.30uur begonnen, heerlijk! Maar het einde komt in zicht: alleen nog de aanbevelingen schrijven en een samenvatting maken.

Deadline: om 12.00uur moet het in het postvak van de begeleidster liggen...
Nou succes dan maar. Ik mag over 10 minuten weer bomen over de voortgang, ook leuk!

Oja, als hierboven gezegd: ook ik (uva) hoef mijn brouwsel niet te verdedigen voor anderen. Aan de ene kant gelukkig, aan de andere kant ook wel jammer.

btw: dit stukje is foutloos blind getypt. Ook DAT heb ik deze afgelopen maanden geleerd. Is ook wat waard
pi_19440350
Ik heb vorige week woensdag mijn bachelorscriptie ingeleverd. Ik begin nu toch zenuwachtig te worden, ik wil het ook voor de vakantie af hebben.

Zal maar mijn begeleider lastig vallen???
pi_19440938
Ik ga als het een beetje meezit volgende week beginnen met mijn bachelorscriptie...
  donderdag 27 mei 2004 @ 11:01:40 #175
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_19441059
Bijna klaar Alleen nog uitwerkingen van de enquête en een wat uitgebreidere samenvatting. En, op aanraden van iemand die mijn engels nakijkt, vóór elk hoofdstuk een half kantje beschrijven waar het hoofdstuk over gaat, en na elk hoofdstuk een samenvatting van het hoofdstuk. Scheelt toch weer in tekst
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_19442617
Ben ook nog druk bezig, zit midden in mijn onderzoek over Communities of Practice bij lerende organisaties. Overigens wordt er bij ons (ook UvA) wel een verdediging verwacht.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  donderdag 27 mei 2004 @ 12:17:11 #177
39712 Gerrit_Knol
It was a funny angle!
pi_19443336
Yeah baby!! Meer dan optijd om 11.30uur ingeleverd! Nu is het moment gekomen om keihard te gaan zuipen en vervolgens dinsdag aan te horen of het is goedgekeurd, om daarna door te gaan naar de 2e examinator en te presenteren/verdedigen.

Very exciting...
pi_19449713
Wij moeten 'm min of meer verdedigen tegenover scriptiebegeleider en tweede lezer. Gelukkig niet tegenover een hele commissie.
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_19453908
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 16:22 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wij moeten 'm min of meer verdedigen tegenover scriptiebegeleider en tweede lezer. Gelukkig niet tegenover een hele commissie.
Dat moet ik volgens mij wel. Ik weet het eigenlijk niet, nog nooit zoiets meegemaakt.
Ook al ben ik al 5 jaar met mijn studie bezig, ik ken niemand die is afgestudeerd. (ja, er zullen vast een paar 'stuudjes' al klaar zijn, maar daar heb ik nooit iets van gehoord). Toch es een keer uitzoeken...
  donderdag 27 mei 2004 @ 19:31:20 #180
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19454105
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 16:22 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wij moeten 'm min of meer verdedigen tegenover scriptiebegeleider en tweede lezer. Gelukkig niet tegenover een hele commissie.
Och, bij ons bestaat de "commissie" uit de begeleider, de 2e lezer en de scriptiecoordinator. Dus zo onbekend en groots is het nu ook weer niet.
  donderdag 27 mei 2004 @ 22:34:20 #181
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_19459051
Mogen bachelorscripties hier ook eigenlijk? Ik zou heel hard bezig moeten zijn met het maken van een computermodel voor het gedrag van mensen met traumatisch hersenletsel op de Stroop-test (bepaalde neuropsychologische test) maar er zit gewoon geen vaart in. Het wordt echt tijd om mezelf maar eens een goede schop onder mijn kont te geven.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_19460101
Scriptie is een scriptie toch, zet hem op allemaal !!!!
pi_19470051
Eindelijk drs nu! Zoals verwacht een 9.
pi_19470094
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 12:56 schreef thabit het volgende:
Eindelijk drs nu! Zoals verwacht een 9.
dan viel de blijdschap zeker ook tegen? (had dit zelf namelijk wel..meer tevreden dan blij) of had je zelfs stiekem nog een 10 verwacht?
pi_19470185
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 12:58 schreef mooiegek het volgende:

[..]

dan viel de blijdschap zeker ook tegen? (had dit zelf namelijk wel..meer tevreden dan blij) of had je zelfs stiekem nog een 10 verwacht?
Nee want ik wist dat m'n begeleider uit principe geen tienen geeft voor afstudeerscripties.
pi_19470423
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 12:58 schreef mooiegek het volgende:

[..]

dan viel de blijdschap zeker ook tegen? (had dit zelf namelijk wel..meer tevreden dan blij) of had je zelfs stiekem nog een 10 verwacht?
Ik was superblij met mijn 8 voor mn préscriptie (niet denken dat ik ineens klaar ben hoor).
Begeleider vroeg me of ik het eens was met een 7,5. Ik vond zelf eigenlijk wel een 8, maar ja faalangst he, dus ik braaf knikken (was ook wel blij met 7.5 hoor). Kom ik thuis, heb ik al een mailtje van 'm, hij had 'm nog eens aan iemand anders laten lezen en die vond het echt goed (Is dat van Syrena? Echt?)(...en bedankt...) dus had hij besloten om er een 8 van te maken ! Ik was vooral blij dat mijn voorgevoel klopte met de einduitslag. Rest van mijn studie zat ik tussen de 5.5 en de 7.5 in, dus dan is een 8 echt wel lekker. (Ik tel de 8.5 voor Argumentatieleer nooit mee, dat was vette fraude, docent had gewoon zelfde werk als jaar daarvoor gegeven).

Mijn collega is nu naar huis, dus ik ga hier in alle rust ook weer wat proberen te doen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 28 mei 2004 @ 18:29:38 #187
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19478286
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 12:56 schreef thabit het volgende:
Eindelijk drs nu! Zoals verwacht een 9.
gefeli.
pi_19486883
Van harte, thabit!
  zaterdag 29 mei 2004 @ 14:35:12 #189
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_19493430
Vrijdag ingeleverd. En nu afwachten wat ze er van vinden
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_19556491
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 12:56 schreef thabit het volgende:
Eindelijk drs nu! Zoals verwacht een 9.
Geweldig drs. Thabit ! Gefeliciflapstaart!!!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  dinsdag 1 juni 2004 @ 12:11:34 #191
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_19558126
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 12:56 schreef thabit het volgende:
Eindelijk drs nu! Zoals verwacht een 9.
Gratuliert!
Word je met wiskunde geen ir? Dat dacht ik altijd...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 1 juni 2004 @ 16:37:35 #192
39712 Gerrit_Knol
It was a funny angle!
pi_19564861
Jagshemas! De scriptie is goedgekeurd en gaat nu doorgestuurd worden naar de 2e examinator...

Ben benieuwd...
pi_19581986
Het schiet niet op met mijn scriptie en scriptiebegeleider... Hij heeft al een maand !!! mijn eerst geschreven stukken en heeft het nog steeds niet gelezen hoor ik net. En op mijn reactie 'Ja, en dan ben ik straks de lul als wat ik heb geschreven verre van goed is' kan hij alleen maar zeggen dat het wel goed komt en dat hij een jetlag heeft en zoveel dingen nog moet doen. Lekker overtuigend...Hij heeft altijd volgehouden dat ik nog dit studiejaar kan afstuderen, maar nu kan ik het echt wel vergeten...

Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_19584798
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 10:34 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Het schiet niet op met mijn scriptie en scriptiebegeleider... Hij heeft al een maand !!! mijn eerst geschreven stukken en heeft het nog steeds niet gelezen hoor ik net. En op mijn reactie 'Ja, en dan ben ik straks de lul als wat ik heb geschreven verre van goed is' kan hij alleen maar zeggen dat het wel goed komt en dat hij een jetlag heeft en zoveel dingen nog moet doen. Lekker overtuigend...Hij heeft altijd volgehouden dat ik nog dit studiejaar kan afstuderen, maar nu kan ik het echt wel vergeten...

:'(
Ga dan zelf gewoon verder, je hebt toch geen jaren gestudeerd om van zo'n klungel te moeten horen hoe je het nu verder moet doen, wel?
Wittgenstein
pi_19585084
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 12:23 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Ga dan zelf gewoon verder, je hebt toch geen jaren gestudeerd om van zo'n klungel te moeten horen hoe je het nu verder moet doen, wel?
Nee, maar hij moet wel lezen wat ik schrijf, anders krijg ik straks te horen dat ik alles overnieuw kan schrijven en daar heb ik geen zin in!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_19585459
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 12:32 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Nee, maar hij moet wel lezen wat ik schrijf, anders krijg ik straks te horen dat ik alles overnieuw kan schrijven en daar heb ik geen zin in!
Dat begreep ik dus wel, maar als je graag voor het einde van het jaar wilt afstuderen zou ik het erop gokken. Je hebt toch niet zó weinig vertrouwen in je kwaliteiten, dat je denkt dat je zonder de hulp van een begeleider complete onzin schrijft?
Wittgenstein
pi_19585679
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 12:45 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Dat begreep ik dus wel, maar als je graag voor het einde van het jaar wilt afstuderen zou ik het erop gokken. Je hebt toch niet zó weinig vertrouwen in je kwaliteiten, dat je denkt dat je zonder de hulp van een begeleider complete onzin schrijft?
Misschien geen onzin, maar sommigen worden echt afgerekend op schrijfstijl en ik weet niet of dat nou een van mijn sterke kanten is...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_19585746
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 12:53 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Misschien geen onzin, maar sommigen worden echt afgerekend op schrijfstijl en ik weet niet of dat nou een van mijn sterke kanten is...
Valt vast mee, als ik je posts zo eens lees. Ik zou gewoon aan de slag gaan. .
Wittgenstein
pi_19590322
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 12:55 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Valt vast mee, als ik je posts zo eens lees. Ik zou gewoon aan de slag gaan. .
Ik ben al maanden aan t schrijven hoor Maar goed, net weer bij hem geweest en hij gaat t maar 1 keer lezen en verbeteren en dan mag ik alsnog zelf weten of ik die verbeteringen doorvoer of niet Zo'n werkwijze heb ik nog van niemand gehoord maar het zal wel. Ben alleen bang dat ik echt niet goed wetenschappelijk kan schrijven.
Hij blijft volhouden dat ik het ga halen binnen vier weken, ook al heeft hij net nog even een nieuw onderzoeksdeeltje bedacht wat ik moet uitvoeren....

We shall see....en ik moet dan ook echt wel aan t werk....
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  vrijdag 4 juni 2004 @ 09:52:30 #200
65363 Scriptieslavin
Mijn naam is geen haas.
pi_19633213
mijn scriptie is afgekeurd...zucht...dat wordt weer bikkelen...dacht dat hij best goed was...maar mijn begeleider vond het net een 5...toevallig internationaal jurist hier die het eens wil lezen? Ik zie wel in dat er dingen moeten veranderen om het wetenschappelijker te krijgen, maar tips zijn welkom!

groetjes,

Marije
To be or not to be, is that the question?
  vrijdag 4 juni 2004 @ 10:35:42 #201
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_19633766
Die van mij is goedgekeurd. Ik zit alleen een beetje tegen de verdediging (engels) en de presentaties (frans en duits) te hikken.

Naja, ik heb gelukkig een paar mensen die mij willen helpen met extra uitspraak bijlessen
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_19635353
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 09:52 schreef Scriptieslavin het volgende:
mijn scriptie is afgekeurd...zucht...dat wordt weer bikkelen...dacht dat hij best goed was...maar mijn begeleider vond het net een 5...toevallig internationaal jurist hier die het eens wil lezen? Ik zie wel in dat er dingen moeten veranderen om het wetenschappelijker te krijgen, maar tips zijn welkom!

groetjes,

Marije
Wat jammer Marije...heeft je begeleider wel aangegeven waar t aan ligt?
Succes met verbeteren!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  vrijdag 4 juni 2004 @ 19:05:19 #203
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19646249
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 09:52 schreef Scriptieslavin het volgende:
mijn scriptie is afgekeurd...zucht...dat wordt weer bikkelen...dacht dat hij best goed was...maar mijn begeleider vond het net een 5..!
Dat sucks.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 12:52:36 #204
65363 Scriptieslavin
Mijn naam is geen haas.
pi_19660082
Jups it does...
maar inmiddels snap ik t wel een beetje. Hij wil graag dat ik zeg: Belangrijke Harry zegt dit, Important Piet zegt dat, etc...hieruit kunnen we concluderen zus...dat had ik in zijn opinie onvoldoende gedaan (staat bij mij vooral naar verwezen in noten)...tja...als de begeleiding nu beter was geweest (1 x gesproken bij opzet en nu bij inleveren, thats it...de procedure is recent veranderd) dan had ik daar al eerder op kunnen inspringen...Moet nu dus al die verhalen van Harry en Piet er tussen zetten...wordt het wel superlang, maar ja, dat heeft ie zo gewild
To be or not to be, is that the question?
  Redactie Games zaterdag 5 juni 2004 @ 13:09:41 #205
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_19660436
Nou nog twee dagen bikkelen om mijn scriptie af te krijgen...enige wat me nu opeens ontbreekt is de inspiratie en creativiteit om iets op te schrijven... Dacht dat het allemaal best te doen was, maar op een gegeven moment zit je zover met je documentatie dat je het spoor een beetje bijster raakt en weinig meer op papier zet. Weleens dagen gehad dat je een hele dag aan het werk bent en dat er maar max een half A4'tje op papier komt...

Voor de presentatie ben ik niet zo bang, maar zijn er nog tips die je kan gebruiken ter voorbereiding van je verdediging? of laat iedereen de vragen maar op zich af komen?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zaterdag 5 juni 2004 @ 14:02:46 #206
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19661542
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 12:52 schreef Scriptieslavin het volgende:
maar inmiddels snap ik t wel een beetje. Hij wil graag dat ik zeg: Belangrijke Harry zegt dit, Important Piet zegt dat, etc...hieruit kunnen we concluderen zus...
Hmm ja dat moet inderdaad, dat doe ik zelf ook veelvuldig. Ekker meent dit, Prins stelt dat..
pi_19662134
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 11:44 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Wat jammer Marije...heeft je begeleider wel aangegeven waar t aan ligt?
Succes met verbeteren!
Scriptieslavin heet Marije?!!!

Dat is grappig, dan zijn er 2 scriptiërende Marije's in dit topic actief!

Deze Marije heeft nog 2 weken te gaan, en ik ben nu echt wel een beetje uitgeput
Voor de andere Marije hoop ik dat ze snel mag revancheren met een scriptie die wel in goede aarde valt!

[ Bericht 0% gewijzigd door marsterretje op 06-06-2004 10:18:06 ]
pi_19663259
Yihaa, ik heb mijn datafile af... Nu eens gaan uitzoeken hoe al dat statistisch getoets ook weer in z'n werking ging. Had destijds een 9 voor statistiek, maar dat is alweer een jaartje of 3 geleden en met vazn die voorgekauwde opdrachtjes... Vin ut maar niks nu...
pi_19663574
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 12:52 schreef Scriptieslavin het volgende:
tja...als de begeleiding nu beter was geweest (1 x gesproken bij opzet en nu bij inleveren, thats it...de procedure is recent veranderd) dan had ik daar al eerder op kunnen inspringen...
Jemig, wat een matige begeleiding zeg! Ik heb sinds ik ben begonnen (november vorig jaar) zo'n beetje iedere twee weken (tenzij daar een keer geen aanleiding toe of mogelijkheid voor was) een date met mijn begeleider gehad. En nu is hij van baan veranderd (andere universiteit)... maar hij begeleidt mij nog steeds (al moet ik nu wat verder reizen, das het nadeel). Niet te geloven als ze daar bij jullie denken dat je het met één afspraakje wel redt... Scriptie is niet voor niets de afsluiting van je studie: het is niet het makkelijkste traject. Ik heb mijn studie betrekkelijk makkelijk doorlopen (alles in één keer gehaald enzo) maar hier ben ik mezelf toch wel even tegengekomen. Omdat je ineens helemaal alleen er voor staat enzo, en alle afleiding die er is... Dan is het toch wel fijn om steeds even bij te kunnen kletsen met je begeleider (om nog maar niet te spreken over de heerlijke tijdsdruk die dat met zich meebrengt ).
  zondag 6 juni 2004 @ 01:44:21 #210
65363 Scriptieslavin
Mijn naam is geen haas.
pi_19676471
Ja dat had voor mij ook een stuk beter geweest, maar bij internationaal recht vonden ze dat niet nodig...ik mot gewoon beetje structuur. Gelukkig ben ik het inmiddels zo zat, dat ik mezelf wel achter de vodden zit, maar dat heeft al met al lang geduurd!

marsterretje, ook een Marije, cool! Succes met de laatste eindjes!
To be or not to be, is that the question?
  zondag 6 juni 2004 @ 11:52:12 #211
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_19680066
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 13:09 schreef Mr.Noodle het volgende:


Voor de presentatie ben ik niet zo bang, maar zijn er nog tips die je kan gebruiken ter voorbereiding van je verdediging? of laat iedereen de vragen maar op zich af komen?
Ik moet mijn scriptie één keer verdedigen in het engels en twee keer presenteren, in het frans en duits.

Tijdens de verdediging gaan ze vooral in op de methodes die ik heb gebruikt, de SWOT analyse, DESTEP methode, marktanalyse en dergelijke. De presentaties zijn veel eenvoudiger, dan moet ik wat in de betreffende taal vertellen over mijn onderwerp, onderzoeksmethode en de conclusie. De vragen die ze dan stellen gaan voornamelijk over het onderwerp, niet het onderzoek.

Als voorbereiding heb ik wat anderen gevraagd die vorig jaar afstudeerden over de vragen die ze stellen.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_19778144
Hmm, nog een week of 2 wil ik het dit studiejaar nog halen...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  donderdag 10 juni 2004 @ 11:54:25 #213
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19778617
Eerste hoofdstuk is ingeleverd, benieuwd wat de begeleider er van zal vinden. Ik wil mijn scriptie onder de 50 pagina's houden, maar dit hoofdstuk zelf was al meer dan 21 pagina's groot.
pi_19779255
Hehe.... ik ga ook richting de 50 pagina's.... dacht eerst dat 30-35 al lastig zou worden, maar langzamerhand komt er steeds meer bij, en dan schrijf ik nogal behoorlijk compact.
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
  donderdag 10 juni 2004 @ 12:22:56 #215
10870 Ikke333
Happy new year!
pi_19779405
[OFFTOPIC]Oeh, Lotte ziet er goed uit![/OFFTOPIC]

Anyway... ik ben ook aan het afstuderen / scriptieschrijven, en hoe meer tijdsdruk erop komt, hoe meer ik doe. Toch jammer dat ik niet wat beter kan (wil) plannen... :S
pi_19781067
Tsj,. ik ben altijd een compacte schrijver, dus dacht dat de kwantiteit wel mee ging vallen, rond de 50 pagina's...

Maar daar blijk ik nu al aan te zitten, en de conclusie resultaten en discussie moeten er nog bij.
Denk dat ik toch op een pagina of 70 uit ga komen.
Het gaat echt sneller dan je denkt met de kwantiteit!
  donderdag 10 juni 2004 @ 13:26:16 #217
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19781221
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 12:22 schreef Ikke333 het volgende:
[OFFTOPIC]Oeh, Lotte ziet er goed uit![/OFFTOPIC]
Slijmbal.
  donderdag 10 juni 2004 @ 13:26:55 #218
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19781246
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 13:21 schreef marsterretje het volgende:
Het gaat echt sneller dan je denkt met de kwantiteit!
Hmm ja, maar wat doe je als de begeleider wil dat je niet over de 50 heen gaat? Massaal schrappen?
pi_19782775
Schrappen: nee. Compacter schrijven: ja.

Wat niet op je scriptie zelf betrekking heeft weglaten.
  donderdag 10 juni 2004 @ 16:44:20 #220
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19787470
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:17 schreef marsterretje het volgende:
Schrappen: nee. Compacter schrijven: ja.

Wat niet op je scriptie zelf betrekking heeft weglaten.
Compact schrijven ben ik juist best goed in. Dus het zal nog moeilijk worden om zaken weg te laten. Maar goed, dat bekijk ik wel als alle hoofdstukken in conceptvorm klaar zijn, dan heb ik een beter overzicht.
pi_19799788
*FF bijgelezen*

Felicteert Thabit met het, nu dan eindelijk ook ;-), behalen van zijn doctoraal.
Proficiat m'te!

Scriptieslavin> Dat zuigt zeg dat je het net niet gehaald hebt. Zo te zien komt dit grotendeels door het gebrek aan begeleiding. Geef echter niet op he!
Als ik je ergens mee van dienst kan zijn, weet je mij te vinden.

Een ieder su6 met zijn/haar scriptie.

Oh ja misschien nog leuk om te vertellen.

Mijn dissertation is nu opgenomen in de bibliotheek van de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR).

Volgende week dinsdag, 16 junie te Den Haag www.criminologie.nl heb ik een paperpresentatie met als onderwerp mijn afstudeerwerk.

Take care out there.

Mazzeltov;

Ralph
*Meeting (still) is sometimes Disconnecting...*
pi_19817870
De 21e is de datum van mijn verdediging, daarna heb ik eindelijk vakantie. Wat vliegt de tijd toch weer.
El duffo o muerte
pi_19865268
Ik wil deze week mijn scriptie naar mijn scriptiebegeleider mailen. Vervolgens zal hij alles 1 keer (en tevens de laatste keer) bekijken en suggesties geven, dan krijg ik alles weer terug en mag ik beslissen welke veranderingen ik doorvoer en dan kan ik de boel uitprinten en inleveren....

* myxomatosekonijn hoopt zo dat alles soepeltjes en goed zal gaan en dat myxomatosekonijn gewoon dit studiejaar kan afstuderen....

* myxomatosekonijn bijt nagels
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_19865490
Net weer een stukkie getikt, had vrijdag een mailtje van m'n begeleider.
Hij ziet het kennelijk nog steeds wel zitten met mij en mijn *S* . Dit in tegenstelling tot de rest van mijn omgeving

Ik zit al de hele dag tegen m'n inleiding aan te kijken, die nergens meer op slaat, maar ik ben geestelijk nog niet zo ver dat ik 'm al kan weghalen. Terwijl er echt een nieuwe moet komen, maar die schrijf ik wel als ik de rest af heb.

En verder probeer ik de mail over de hernieuwde inschrijving voor het collegejaar 2004/2005 nog even te negeren tot eind juli
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_19865932
quote:
Op zondag 13 juni 2004 21:36 schreef Syrena het volgende:

En verder probeer ik de mail over de hernieuwde inschrijving voor het collegejaar 2004/2005 nog even te negeren tot eind juli
Dat heb ik nou ook. Hopelijk ga ik het redden om alles goed af te ronden voor die tijd. Mijn scriptiebegeleider ziet het nog steeds zitten, ook al heeft ie nog helemaal niks gelezen en ik het dus deze week voor het eerst laat lezen
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_19866117
Mijn begeleider denkt ook dat ik in juli wel af kan gaan studeren. Nu is het dus kiezen, of

1) ik laat hem nog even in die waan

of

2) ik ga het gewoon proberen

Ik heb nog relatief niks op papier en ben nog steeds met statistieken bezig. De grapjas.

ja die envelop over 2004/2005... ahum...
  Redactie Games zondag 13 juni 2004 @ 23:15:33 #227
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_19868971
Zo mijn scriptie is af eindelijk
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_19869042
Ik heb nog geen onderwerp...
  zondag 13 juni 2004 @ 23:25:26 #229
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19869282
quote:
Op zondag 13 juni 2004 23:17 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb nog geen onderwerp...
Ik ben al lang op gang!
  Redactie Games zondag 13 juni 2004 @ 23:32:42 #230
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_19869481
quote:
Op zondag 13 juni 2004 23:17 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb nog geen onderwerp...
Ach, komop zo moeilijk kan het niet zijn Chrisje?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_19874210
quote:
Op zondag 13 juni 2004 21:55 schreef Arinna het volgende:
Mijn begeleider denkt ook dat ik in juli wel af kan gaan studeren. Nu is het dus kiezen, of

1) ik laat hem nog even in die waan

of

2) ik ga het gewoon proberen

Ik heb nog relatief niks op papier en ben nog steeds met statistieken bezig. De grapjas.

ja die envelop over 2004/2005... ahum...
Doe maar een combinatie van 1 en 2 Mijn begeleider ziet het ook nog steeds zitten, hahaha.

Ik heb nog geen envelop 2004/2005 ontvangen, die zal eerdaags wel in de bus ploffen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_19874901
quote:
Op zondag 13 juni 2004 23:32 schreef Mr.Noodle het volgende:

Ach, komop zo moeilijk kan het niet zijn Chrisje?
Ik zit op 'iets met humanitaire interventie en gewapende conflicten'. Of de NAVO ofzo. Of iets in die richting...
  Redactie Games maandag 14 juni 2004 @ 10:50:28 #233
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_19875260
quote:
Op maandag 14 juni 2004 10:34 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik zit op 'iets met humanitaire interventie en gewapende conflicten'. Of de NAVO ofzo. Of iets in die richting...
"Humanitarian Affairs & Warconflicts" klinkt op zich niet verkeerd...

Vertaal je het in het NL "Humanitaire zaken & oorlogsconflicten" dan is het
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_19875516
Nog 29 uur tot mijn deadline van inleveren. Heeft er iemand nog 1 wijze raad ?
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
pi_19875561
quote:
Op maandag 14 juni 2004 11:01 schreef -Lotte- het volgende:
Nog 29 uur tot mijn deadline van inleveren. Heeft er iemand nog 1 wijze raad ?
Alles goed nalezen Inclusief de noten.
pi_19875577
quote:
Op maandag 14 juni 2004 10:50 schreef Mr.Noodle het volgende:

"Humanitarian Affairs & Warconflicts" klinkt op zich niet verkeerd...

Vertaal je het in het NL "Humanitaire zaken & oorlogsconflicten" dan is het
Da's toch geen scriptie onderwerp? 't Moet toch echt wat gespecificeerder... Maar de titel klinkt goed (al is 'conflicts of war' beter denk ik), ik ga em sowieso in het engels schrijven
  Redactie Games maandag 14 juni 2004 @ 11:38:47 #237
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_19876344
quote:
Op maandag 14 juni 2004 11:01 schreef -Lotte- het volgende:
Nog 29 uur tot mijn deadline van inleveren. Heeft er iemand nog 1 wijze raad ?
Niet teveel mokken over opmaak of zinsbouw...
Als het goed is heb je het verslag wel 10x doorgelezen dat je er helemaal gek van wordt...
D'r valt altijd wel wat te verbeteren, maar als het voor jou gevoel af is dan moet je er ook niet meer mee gaan klooien. Ik had gister ook nog een bui om nog allerlei dingen erbij te schrijven. Maar echt nodig was het eigenlijk niet....

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  Redactie Games maandag 14 juni 2004 @ 11:40:54 #238
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_19876402
quote:
Op maandag 14 juni 2004 11:04 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Da's toch geen scriptie onderwerp? 't Moet toch echt wat gespecificeerder... Maar de titel klinkt goed (al is 'conflicts of war' beter denk ik), ik ga em sowieso in het engels schrijven
Tja...eh... veel meer info heb ik ook niet van jou gekregen
Conflicts of war klinkt idd wel beter....maar hoe vaak heb ik dat wel niet gelezen of gehoord eik...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_19876776
quote:
Op maandag 14 juni 2004 10:34 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik zit op 'iets met humanitaire interventie en gewapende conflicten'. Of de NAVO ofzo. Of iets in die richting...
Ha, dat is ook helemaal mijn terrein ! Je studeert rechten, zie ik, dus dan is het volgens mij heel erg interessant om te kijken op welke manier humanitaire interventies - al dan niet geautoriseerd door de VN Veiligheidsraad - zorgen voor verschuivingen binnen het internationaal recht. Op dit moment biedt het VN Handvest in principe geen ruimte voor humanitaire interventies, maar je ziet wel dat in allerlei gevallen het Handvest steeds ruimer wordt geinterpreteerd om een interventie te rechtvaardigen. En in andere gevallen (Kosovo, Irak (?)) wordt het internationaal recht opzij geschoven om te kunnen ingrijpen in een andere land op humanitaire gronden. Dus, erg interessant om te bestuderen hoe het internationaal recht op dit terrein in beweging is!
pi_19877299
quote:
Op maandag 14 juni 2004 11:38 schreef Mr.Noodle het volgende:

Niet teveel mokken over opmaak of zinsbouw...
Als het goed is heb je het verslag wel 10x doorgelezen dat je er helemaal gek van wordt...
D'r valt altijd wel wat te verbeteren, maar als het voor jou gevoel af is dan moet je er ook niet meer mee gaan klooien. Ik had gister ook nog een bui om nog allerlei dingen erbij te schrijven. Maar echt nodig was het eigenlijk niet....
Had ik hetzelfde met een paper die ik vandaag heb ingeleverd. Ik bleeeeef em maar doorlezen

Ik zie net dat m'n paper al 4500 woorden is, das bekant een scriptie
pi_19877362
quote:
Op maandag 14 juni 2004 11:53 schreef -Mariken- het volgende:

Ha, dat is ook helemaal mijn terrein ! Je studeert rechten, zie ik, dus dan is het volgens mij heel erg interessant om te kijken op welke manier humanitaire interventies - al dan niet geautoriseerd door de VN Veiligheidsraad - zorgen voor verschuivingen binnen het internationaal recht. Op dit moment biedt het VN Handvest in principe geen ruimte voor humanitaire interventies, maar je ziet wel dat in allerlei gevallen het Handvest steeds ruimer wordt geinterpreteerd om een interventie te rechtvaardigen. En in andere gevallen (Kosovo, Irak (?)) wordt het internationaal recht opzij geschoven om te kunnen ingrijpen in een andere land op humanitaire gronden. Dus, erg interessant om te bestuderen hoe het internationaal recht op dit terrein in beweging is!
Hmmm... klinkt interessant Maar ik wil het iets specifieker, denk ik.

Ik zal ook twee professoren in Wenen (doe een Erasmusjaar) nog ff om wat tips vragen, moet vast lukken
  maandag 14 juni 2004 @ 12:17:16 #242
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19877429
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:12 schreef ChrisJX het volgende:
Ik zie net dat m'n paper al 4500 woorden is, das bekant een scriptie
Welnee, een scriptie zit toch niet onder de 20 pagina's?
pi_19877659
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:17 schreef Sovereign het volgende:

Welnee, een scriptie zit toch niet onder de 20 pagina's?
20 pagina's zegt niets . Lettertype 9 met enkele regelafstand of 14 met anderhalf?

De Maastrichtse scriptie moet tussen 7500 en 8500 woorden zijn, das nog maar 3000 woorden erbij, eitje
  maandag 14 juni 2004 @ 12:48:40 #244
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19878182
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:26 schreef ChrisJX het volgende:
De Maastrichtse scriptie moet tussen 7500 en 8500 woorden zijn, das nog maar 3000 woorden erbij, eitje
Serieus? Ik zit met mijn 1e hoofdstuk, nog geen 22 pagina's, al aan bijna 6000 woorden. Met voetnoten, 7300.

Bah, Maastricht.
  maandag 14 juni 2004 @ 13:17:51 #245
61424 Cheshire
boldly going nowhere
pi_19879034
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 15:46 schreef myxomatosekonijn het volgende:

Maar goed, net weer bij hem geweest en hij gaat t maar 1 keer lezen en verbeteren en dan mag ik alsnog zelf weten of ik die verbeteringen doorvoer of niet Zo'n werkwijze heb ik nog van niemand gehoord maar het zal wel. Ben alleen bang dat ik echt niet goed wetenschappelijk kan schrijven.
daar heb ik ook nog nooit van gehoord! (studeer zelf ook psychologie) meestal lever je stukken in die gecorrigeerd worden.. en weer gecorrigeerd worden .. en weer...
over wetenschappelijk schrijven: kun je daar misschien geen extra cursus voor volgen, buiten de universiteit om? Bij studieondersteunende bureaus geven ze die wel... en als je niet genoeg begeleiding vindt bij je docent zou ik t daar es gaan proberen.
Succes in elk geval!

cheshire beseft dat deze reactie laat is..maar die cursussen duren geen weken..
the butterfly of doubt emerged and flapped an experimental wing... all unaware of what chaos theory has to say about this sort of thing
pi_19883455
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:12 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Had ik hetzelfde met een paper die ik vandaag heb ingeleverd. Ik bleeeeef em maar doorlezen

Ik zie net dat m'n paper al 4500 woorden is, das bekant een scriptie
mijn scriptie was alles bij elkaar (titelpagina, samenvatting, inhoudsopgave, voorwoord, literatuurlijst mee geteld) net geen 40.000 woorden
  maandag 14 juni 2004 @ 16:12:24 #247
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19883820
quote:
Op maandag 14 juni 2004 15:57 schreef mooiegek het volgende:
mijn scriptie was alles bij elkaar (titelpagina, samenvatting, inhoudsopgave, voorwoord, literatuurlijst mee geteld) net geen 40.000 woorden
Da's veel. Bij mij zal het 15 tot 17.000 worden denk ik.
  maandag 14 juni 2004 @ 16:13:58 #248
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19883857
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:17 schreef Cheshire het volgende:
daar heb ik ook nog nooit van gehoord! (studeer zelf ook psychologie) meestal lever je stukken in die gecorrigeerd worden.. en weer gecorrigeerd worden .. en weer...
Ligt meestal helemaal aan de begeleider, de een doet het zus, de ander zo. Bij mijn begeleider moet ik per hoofdstuk inleveren waarna commentaar volgt.
  maandag 14 juni 2004 @ 16:16:59 #249
61424 Cheshire
boldly going nowhere
pi_19883937
quote:
Op maandag 14 juni 2004 16:13 schreef Sovereign het volgende:

Ligt meestal helemaal aan de begeleider, de een doet het zus, de ander zo. Bij mijn begeleider moet ik per hoofdstuk inleveren waarna commentaar volgt.
da's ook mijn ervaring.. was er nooit zo blij mee maar aan de andere kant.. totaal geen sturing is toch ook weer niks!
the butterfly of doubt emerged and flapped an experimental wing... all unaware of what chaos theory has to say about this sort of thing
pi_19884992
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:17 schreef Cheshire het volgende:

[..]

daar heb ik ook nog nooit van gehoord! (studeer zelf ook psychologie) meestal lever je stukken in die gecorrigeerd worden.. en weer gecorrigeerd worden .. en weer...
over wetenschappelijk schrijven: kun je daar misschien geen extra cursus voor volgen, buiten de universiteit om? Bij studieondersteunende bureaus geven ze die wel... en als je niet genoeg begeleiding vindt bij je docent zou ik t daar es gaan proberen.
Succes in elk geval!
[afbeelding]
cheshire beseft dat deze reactie laat is..maar die cursussen duren geen weken..
Tja, maar mijn scriptiebegeleider leest t dus maar 2 keer in totaal...1 keer om alles tegelijk te corrigeren en daarna om te kijken wat ik ermee heb gedaan (neem ik aan). Ik ken ook alleen maar scriptiebegeleider die telkens lezen, commentaar geven etc. maar de mijne dus niet (waarschijnlijk omdat de chaoot t veel te druk heeft om mij te begeleiden). Extra cursus is er wel maar die is al tijden bezig en ik zit al aan t einde van mijn scriptie. Ook heb ik al hulp gezocht bij het schrijfcentrum maar daar gaven ze tips die ik zelf ook wel weet. Ik heb wel vaker (wetenschappelijke) verslagen moeten schrijven voor mijn studie, maar dat is lang geleden. De basisonderdelen weet ik en wat er in moet staan ook wel, alleen de schrijfstijl...dat vind ik lastig... Ik stuur deze week de boel op en zie wel of t goed is of niet....
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_19885211
quote:
Op maandag 14 juni 2004 12:26 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

De Maastrichtse scriptie moet tussen 7500 en 8500 woorden zijn, das nog maar 3000 woorden erbij, eitje
Dat vind ik erg weinig. Mijn papers waren altijd gemiddeld al zo'n 6500 à 7000 woorden. De eerste volledige versie van m'n scriptie is nu, alles meegeteld (literatuurlijst, voetnoten etc.) ruim 33.000 woorden. De verschillen zijn per opleiding en per universiteit behoorlijk groot, geloof ik.
  maandag 14 juni 2004 @ 17:11:37 #252
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19885350
quote:
Op maandag 14 juni 2004 17:06 schreef -Mariken- het volgende:
Dat vind ik erg weinig.
Ik ook. In Maastricht zouden ze geen bullen mogen uitdelen.

Lekker ff Chris plagen.
pi_19886971
quote:
Op maandag 14 juni 2004 17:11 schreef Sovereign het volgende:

Ik ook. In Maastricht zouden ze geen bullen mogen uitdelen.

Lekker ff Chris plagen.
Ach, liever een kleine scriptie met een hoop andere kennis, dan alleen een scriptie kunnen schrijven

Ik heb het nog ff nagekeken, maar idd: minimaal 7500 en bij overschrijding van de 8500 is toestemming nodig...
  maandag 14 juni 2004 @ 18:25:01 #254
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19887125
quote:
Op maandag 14 juni 2004 18:18 schreef ChrisJX het volgende:
Ach, liever een kleine scriptie met een hoop andere kennis, dan alleen een scriptie kunnen schrijven
En toen werd Chris wakker.
quote:
Ik heb het nog ff nagekeken, maar idd: minimaal 7500 en bij overschrijding van de 8500 is toestemming nodig...
Heel vreemd hoor, is echt weinig. Zoiets is ongeveer de richtlijn voor een paper in de masterfase, maar niet de scriptie. Daar kun je toch nooit veel in kwijt?
pi_19887365
quote:
Op maandag 14 juni 2004 18:25 schreef Sovereign het volgende:

Heel vreemd hoor, is echt weinig. Zoiets is ongeveer de richtlijn voor een paper in de masterfase, maar niet de scriptie. Daar kun je toch nooit veel in kwijt?
Tja... ik heb dus net een paper van 4500 woorden (inclusief noten en bronnen trouwens) geschreven en dat heb ik redelijk 'in elkaar geflanst' om het zo te zeggen. Heb er natuurlijk flink wat werk ingestoken, maar om nou te zeggen dat ik super academisch verantwoord bezig was Heb de boel trouwens nog ingekort, werd anders te lang.
  maandag 14 juni 2004 @ 18:45:31 #256
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19887560
quote:
Op maandag 14 juni 2004 18:36 schreef ChrisJX het volgende:
Tja... ik heb dus net een paper van 4500 woorden (inclusief noten en bronnen trouwens) geschreven en dat heb ik redelijk 'in elkaar geflanst' om het zo te zeggen. Heb er natuurlijk flink wat werk ingestoken, maar om nou te zeggen dat ik super academisch verantwoord bezig was Heb de boel trouwens nog ingekort, werd anders te lang.


Zomaar een vraagje, maar wanneer moest je voor het eerst een paper schrijven in Maastricht? Ooit een noot bij een arrest geschreven?

[ Bericht 7% gewijzigd door Sovereign op 14-06-2004 18:47:31 (Stomme smilies) ]
pi_19889408
quote:
Op maandag 14 juni 2004 18:45 schreef Sovereign het volgende:

[..]



Zomaar een vraagje, maar wanneer moest je voor het eerst een paper schrijven in Maastricht? Ooit een noot bij een arrest geschreven?
Hey ho ho, er zijn verschillende studies in Maastricht hoor.

Ik heb hier een scriptie gehad van mijn studie, en die was 85 pagina's.
Oke, het was dan wel een voorbeeld voor hoe het niet moest, maar dat gold meer voor de zinsopbouw en de stijl.

Mijn scriptie zit nu op 15.442 woorden. Hij moet tussen de 40 - 60 pagina's zijn volgens de voorschriften, en ik heb er nu 36.

Nog maar 4 pagina's!! . Dan heb ik aan die eis al voldaan, nu nog alle hoofdstukken afmaken...
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_19889498
Ik heb trouwens wel geen regelafstand anderhalf gedaan. Dat vind ik niet mooi, dus ik heb enkele regelagstand, Times 12 punten, en witregels tussen m'n alinea's.

En als een beoordelaar daar commentaar op heeft dan zoek ik 'm ff op
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 14 juni 2004 @ 20:25:41 #259
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19890269
quote:
Op maandag 14 juni 2004 19:54 schreef Syrena het volgende:
Hey ho ho, er zijn verschillende studies in Maastricht hoor.
Vooruit, niet alles is even slecht in Maastricht.
quote:
Mijn scriptie zit nu op 15.442 woorden. Hij moet tussen de 40 - 60 pagina's zijn volgens de voorschriften, en ik heb er nu 36.
Mijn begeleider wil dat ik het onder de 50 houd, ben benieuwd of dat lukt.
pi_19894527
quote:
Op maandag 14 juni 2004 18:45 schreef Sovereign het volgende:



Zomaar een vraagje, maar wanneer moest je voor het eerst een paper schrijven in Maastricht? Ooit een noot bij een arrest geschreven?
Een echte in het tweede jaar, de zogeheten miniscriptie. Daarvoor niet veel, hooguit eens een paginaatje, misschien twee.

Die noot bij het arrest weet ik niet zeker. Kan het me niet concreet voor de geest halen, maar de opdracht klinkt bekend...

Qua schrijfsels blinkt rechten in M'tricht niet echt uit, nee... Heb in 1 jaar Wenen meer geschreven dan in drie jaar Maastricht. Maar het mondelinge is dan wel weer beter. Niet per se qua voordragen (lukt moeilijk zonder echt iets op papier ) maar wel via meedoen met onderwijsgroepen, mening geven, duidelijk uitleggen en natuurlijk de oefenrechtbank. Overigens ervaar ik het niet-schrijven niet als een gemis hoor. Ik flans wel wat in elkaar

---
Syrena, welke studie heb je gedaan dan?
pi_19896691
Cultuur- en Wetenschapsstudies. Old Style Afstudeertracé Visuele Cultuur
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 14 juni 2004 @ 23:45:44 #262
61424 Cheshire
boldly going nowhere
pi_19896911
quote:
Op maandag 14 juni 2004 16:58 schreef myxomatosekonijn het volgende:
De basisonderdelen weet ik en wat er in moet staan ook wel, alleen de schrijfstijl...dat vind ik lastig... Ik stuur deze week de boel op en zie wel of t goed is of niet....
tja.. ik schrijf ook altijd 'gewoon' wat ik zeggen wil en daarna probeer ik er een wetenschappelijk sausje over te gieten.. blijft lastig. zal voor je duimen!
the butterfly of doubt emerged and flapped an experimental wing... all unaware of what chaos theory has to say about this sort of thing
  maandag 14 juni 2004 @ 23:59:15 #263
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19897306
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:37 schreef ChrisJX het volgende:
Qua schrijfsels blinkt rechten in M'tricht niet echt uit, nee...
Ik merk het.
quote:
Heb in 1 jaar Wenen meer geschreven dan in drie jaar Maastricht. Maar het mondelinge is dan wel weer beter. Niet per se qua voordragen (lukt moeilijk zonder echt iets op papier ) maar wel via meedoen met onderwijsgroepen, mening geven, duidelijk uitleggen en natuurlijk de oefenrechtbank.
Mjah, ik geloof niet dat het PGO zoveel bijdraagt, het kan eerder een hinderende factor zijn, is mijn ervaring met PGO op het HBO. Oefenrechtbank heeft denk ik elke universiteit wel, hoop ik. Naar mijn mening moeten de schriftelijke vaardigheden van een jurist gewoon zo goed mogelijk zijn, omdat de nadruk in de praktijk veelal op schriftelijke producties ligt.
pi_19897872
Morgen een proefpresentatie met mijn mede scriptie genoten.

Dat moet omdat einde van de maand voor de NOSredactie moeten gaan presenteren.

Voor de gelegenheid zal ik mijn wijdepijpen broek misschien inwisselen voor een wat chiquer exemplaar. Heb ik ook wat aan bij het solliciteren
  Redactie Games dinsdag 15 juni 2004 @ 00:24:02 #265
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_19897994
quote:
Op maandag 14 juni 2004 17:06 schreef -Mariken- het volgende:

[..]

Dat vind ik erg weinig. Mijn papers waren altijd gemiddeld al zo'n 6500 à 7000 woorden. De eerste volledige versie van m'n scriptie is nu, alles meegeteld (literatuurlijst, voetnoten etc.) ruim 33.000 woorden. De verschillen zijn per opleiding en per universiteit behoorlijk groot, geloof ik.
Ik heb m'n scriptie op 13403 woorden....en dat zit op 55 pagina's
Hier in Enschede is het maximum op 50 pagina's bepaald.
Ik had al moeite om de marge op 50 pagina's max te houden. Dus de rest maar als bijlage toegevoegd en dat mag weer wel
Een grens van 7000 woorden als max Dat had er nooit op gepast.
Maar goed als je denkt dat je er overheen komt...gewoon dingen opnemen als bijlage.
En in de tekst ernaar verwijzen...weinig keuze verder... denk ik
Tekst inkorten neemt ontzettend veel tijd in beslag als je de eerste keer al met het dubbele eroverheen bent... moet je echt gaan lopen mierenneuken om je woorden weer tot 7000 te beperken..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_19898344
printer staat aan... 14.720 woorden, yahoo
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
  Redactie Games dinsdag 15 juni 2004 @ 00:42:38 #267
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_19898405
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 00:39 schreef -Lotte- het volgende:
printer staat aan... 14.720 woorden, yahoo


Ik ben bij de copyshop geweest...8 exemplaren gemaakt...
5 voor school en 1 voor mij en m'n afstudeerpartner en 1 voor bedrijf

Alles inclusief inbinden en dikkere voorpagina in kleur en plastic kaft...
¤ 50,20.....
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_19898472
Ik heb voor Euro 17:50 een pak met 100grams papier gehaald.. is net iets mooier voor de afdruk.
Inbinden morgenochtend. Twee van de zeven versies zijn nu uitgeprint, de rest morgenochtend.
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
  Redactie Games dinsdag 15 juni 2004 @ 00:53:01 #269
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_19898619
Oef...das nog wel wat printen... hoop voor je dat je genoeg inkt hebt...

Ik was blij dat ik het bij de copyshop kon doen... alles geprint binnen 5~10 min stuk of 440 blz...
Gesorteerd en al... enige wat ik hoefde te doen is een kaft er bovenop leggen en het die mensen laten inbinden. Maar goed nog steeds niet verwacht dat het zo duur zou zijn....misschien dat ik het kan declaren bij de baas morgen...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_19898759
Op mijn werk een laserjet.... 1 scriptie in +- 10 min. En dan maal 7 a 8...
Alles kleur... alleen de duurdere papiersoort moet ik zelf betalen.

En inbinden dan denk ik...
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
  Redactie Games dinsdag 15 juni 2004 @ 01:03:30 #271
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_19898819
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 01:00 schreef -Lotte- het volgende:
Op mijn werk een laserjet.... 1 scriptie in +- 10 min. En dan maal 7 a 8...
Alles kleur... alleen de duurdere papiersoort moet ik zelf betalen.

En inbinden dan denk ik...
dan ben je nog wel minimaal een uur bezig....
Maar goed, gefeli alvast met het afronden van je scriptie
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_19898930
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 01:03 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

dan ben je nog wel minimaal een uur bezig....
Maar goed, gefeli alvast met het afronden van je scriptie
thnx, jij ook...

voelt goed..
moe, maar ontzettend voldaan...
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
  Redactie Games dinsdag 15 juni 2004 @ 01:14:14 #273
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_19898967
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 01:10 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

thnx, jij ook...

voelt goed..
moe, maar ontzettend voldaan...
Ik ken het...
Ik heb vandaag maar mooi een dagje vrij genomen van het werk en ben een dagje Den Bosch ingeweest genieten van het weer... Heerlijk is dat om even andere dingen te doen
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_19901182
quote:
Op maandag 14 juni 2004 23:59 schreef Sovereign het volgende:

Mjah, ik geloof niet dat het PGO zoveel bijdraagt, het kan eerder een hinderende factor zijn, is mijn ervaring met PGO op het HBO.
Ik ervaar het juist als heel fijn
quote:
Oefenrechtbank heeft denk ik elke universiteit wel, hoop ik.
Die van M'tricht schijnt redelijk uitgebreid te zijn, itt anderen.

Maar we gaan offtopic
  dinsdag 15 juni 2004 @ 09:40:46 #275
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19901738
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 08:57 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ervaar het juist als heel fijn
Arme Chris, ze weet niet wat ze mist.
quote:
Die van M'tricht schijnt redelijk uitgebreid te zijn, itt anderen.
Hij heeft in ieder geval wel een apparte opzet moet ik zeggen. Maar het is maar net wat je wilt, of een zeer uitgebreide casus met een redelijk complex pleidooi op een specifiek gebied, of wat kleinere pleidooien op meerdere rechtsgebieden.

Maar idd, we gaan off-topic.
  Redactie Games dinsdag 15 juni 2004 @ 10:43:47 #276
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_19903080
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 08:57 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik ervaar het juist als heel fijn
[..]

Die van M'tricht schijnt redelijk uitgebreid te zijn, itt anderen.

Maar we gaan offtopic
Ik zie PGO juist als verloedering van het onderwijs....tis duurder en ten tweede leer je een keer zo weinig qua stof....voor de rest is het gewoon gebral, discussies die veel te lang duren...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_19903977
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 10:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik zie PGO juist als verloedering van het onderwijs....tis duurder en ten tweede leer je een keer zo weinig qua stof....voor de rest is het gewoon gebral, discussies die veel te lang duren...
*niet mee eens is. Ik heb hier in Wenen op een manier les dat je bij college zit en meeschrijft. Ik heb bijna nx te doen en leer veel minder dan in M'tricht.
pi_19904040
Ik kan geen cronbach's alpha meer zien... en het is pas half 12....
bah
pi_19904245
Geen wat
pi_19904496
Hiep hiep hoera, ik mag ook weer aan de slag Voor degenen die al maanden hun buik vol hebben van hun scriptie wellicht onbegrijpelijk, maar ik ben erg blij dat ik weer kan beginnen. Door het jaar heen komt het er nauwelijks van, vanwege drukke baan e.d. De laatste keer dat ik echt goed aan de slag was was dus zomer 2003. En nu komt de zomervakantie er weer aan, en die duurt voor mij een week of 7, dus ik kan weer wat gaan doen. Heb a.s. vrijdag een afspraak met begeleider, voor het eerst sinds juni 2003 ofzo
In theorie zou ik na deze zomer wel klaar kunnen zijn, maar in de praktijk zou ik nog wel eens uit kunnen gaan lopen. We zien wel. In tegenstelling tot de gemiddelde scriptieschrijver heb ik in het geheel geen haast.

Succes, iedereen!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 13:03:32 #281
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19906847
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 11:22 schreef ChrisJX het volgende:
*niet mee eens is. Ik heb hier in Wenen op een manier les dat je bij college zit en meeschrijft. Ik heb bijna nx te doen en leer veel minder dan in M'tricht.
Met andere woorden, je bent lui ingesteld en de druk van PGO moet erachter zitten zodat je in je boeken duikt.

Maar serieus, ik vind PGO weinig getuigen van een academische instelling. Weg ermee zou ik zeggen.

Ik plaag je maar een beetje hoor, niet te serieus nemen
pi_19906957
Hé, thaleia, het schijnt dat een woord als menhir uit een Keltische taal komt. .
Wittgenstein
pi_19906998
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 11:32 schreef ChrisJX het volgende:
Geen wat
nog niet aan ut statistieken? Iets daarvan dus: berekening van de interne consistentie van een set items... en er zijn er nog al wat inconsistent, om gek van te worden...
  dinsdag 15 juni 2004 @ 13:47:10 #284
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19908160
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 13:08 schreef Arinna het volgende:
nog niet aan ut statistieken?
Bij rechten? Wat denk jij?
pi_19908713
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 13:47 schreef Sovereign het volgende:

Bij rechten? Wat denk jij?
Idd, zou niet wat ik zou moeten statistieken, al zou ik het willen
pi_19911365
Wooooow, dus ik heb TOCH de verkeerde studie gekozen (daar was ik al een tijdje achter, maar goed..., je maakt het toch maar af als je al je vakken gehaald hebt)
pi_19911404
Ik heb net mijn eerste (en meteen laatste) 'proefversie' van mijn scriptie naar mijn begeleider gemaild. Hoop alleen dat hij het ook binnen echt krijgt, want tijdens/vlak erna ging de server plat (hoe zou dat nou komen ).

Nu afwachten tot hij het gelezen heeft en ik aan ga passen.... Ik hoop zoooo dat het allemaal redelijk ok is...

* myxomatosekonijn wacht in spanning af... (en dat kan nog wel even gaan duren, mijn scriptiebegeleider kennende)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:31:54 #288
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19913001
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:07 schreef ChrisJX het volgende:
Idd, zou niet wat ik zou moeten statistieken, al zou ik het willen
Wel, misschien zou het handig zijn voor rechtseconomie.

Terzijds een vraagje jongedame, moet in Maastricht de rechtenscriptie worden verdedigd?
pi_19913210
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:31 schreef Sovereign het volgende:

Wel, misschien zou het handig zijn voor rechtseconomie.
quote:
Terzijds een vraagje jongedame, moet in Maastricht de rechtenscriptie worden verdedigd?
Ik neem aan van wel, dat is normaal toch? Zo verschrikkelijk heb ik me nog niet met scripties bezig gehouden hoor
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:40:39 #290
97450 Kimsy
* jeuj *
pi_19913250
Ik heb vandaag presentatie gehad van mijn scriptie...

Zijn Islamitische scholen een belemmering voor de integratie

En we hadden een 8.7
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:48:32 #291
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19913456
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:38 schreef ChrisJX het volgende:
Met je eens.
quote:
Ik neem aan van wel, dat is normaal toch? Zo verschrikkelijk heb ik me nog niet met scripties bezig gehouden hoor
Dan wordt het eens tijd! Maar nee, schijnbaar is dat niet overal zo. Ik lees net dat je op de Uva bij rechten geen verdediging hoeft te doen.
pi_19913514
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:48 schreef Sovereign het volgende:

Dan wordt het eens tijd! Maar nee, schijnbaar is dat niet overal zo. Ik lees net dat je op de Uva bij rechten geen verdediging hoeft te doen.
Even een andere vraag: wat doe je eik bij het verdedigen van een scriptie? Zeggen waarom je dingen zo en zo hebt aangenomen, of opgeschreven, of wat precies?
pi_19913582
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:40 schreef Kimsy het volgende:
Ik heb vandaag presentatie gehad van mijn scriptie...

Zijn Islamitische scholen een belemmering voor de integratie

En we hadden een 8.7
Hip Gefeliciteerd

Maarre... een presentatie van je scriptie?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 16:53:39 #294
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19913602
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:50 schreef ChrisJX het volgende:
Even een andere vraag: wat doe je eik bij het verdedigen van een scriptie? Zeggen waarom je dingen zo en zo hebt aangenomen, of opgeschreven, of wat precies?
Kan natuurlijk alleen maar iets zeggen over de UvT, maar eerst doe je een korte presentatie (bevindingen e.d.) en daarna wordt je bijna een uur aan de tand gevoeld met moeilijke vragen. En van wat ik gezien heb kan dat er best hard aan toegaan.
  Redactie Games dinsdag 15 juni 2004 @ 16:55:49 #295
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_19913668
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:50 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Even een andere vraag: wat doe je eik bij het verdedigen van een scriptie? Zeggen waarom je dingen zo en zo hebt aangenomen, of opgeschreven, of wat precies?
Je gaat je theorieën verdedigen.... alles wat je gedaan hebt moet je verantwoorden. Soms is het gewoon zo dat ze vragen waarom je het niet iets op een andere manier hebt gedaan...
Kort door de bocht: onderbouwing van je keuzes en verantwoording van je werkwijze
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_19913721
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:53 schreef Sovereign het volgende:

Kan natuurlijk alleen maar iets zeggen over de UvT, maar eerst doe je een korte presentatie (bevindingen e.d.) en daarna wordt je bijna een uur aan de tand gevoeld met moeilijke vragen. En van wat ik gezien heb kan dat er best hard aan toegaan.
Ah okee Dank je.

Mr.Noodle ook bedankt

Ach, eerst dat onderwerp nog...
pi_19913816
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:40 schreef Kimsy het volgende:
Ik heb vandaag presentatie gehad van mijn scriptie...

Zijn Islamitische scholen een belemmering voor de integratie

En we hadden een 8.7
Conclusie?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 17:00:23 #298
97450 Kimsy
* jeuj *
pi_19913823
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:53 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Hip Gefeliciteerd

Maarre... een presentatie van je scriptie?
Jep

Een of ander "speciaal" afstudeerproject....
Je moet een werkstuk maken, onderzoeken doen, conclusies trekken, presenteren wat je gedaan hebt blablabla en dat allemaal ook weer verwerken in je uiteindelijke scriptie!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 17:01:06 #299
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19913837
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:57 schreef ChrisJX het volgende:
Ach, eerst dat onderwerp nog...
Ja vond ik het moeilijkste! Toen kwam ik een leuk wetsvoorstel tegen en schrijf ik daar dus over.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 17:02:16 #300
97450 Kimsy
* jeuj *
pi_19913877
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 17:00 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Conclusie?
Op de school waar wij zijn geweest zagen we geen belemmering in de integratie....
Kinderen spraken nog beter Nederlands dan hun eigen moedertaal, het niveau van de kinderen lag hoger dan op een gemiddelde "normale" basisschool.....38% ging naar Havo Vwo 30 % ging naar Vmbo en de rest werd onder verdeeld in beroepsbegeleidende opleidingen...

Conclusie, niet alle Islamitische scholen zijn zoals ze lijken!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 17:23:03 #301
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19914418
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
Je gaat je theorieën verdedigen....
En op de EUR hoeft het blijkbaar ook al niet (uitgezonderd belastingrecht). Wie volgt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')