Mijn vraag wie is er hier op FOK! tussen al die dummies en hoogbegaafden ook, net als ik middelmatig begaafd? FOK! lijkt namelijk bij uitstek het medium te zijn van de contrasten. Een vergaarbak van al dan niet zelfbenoemde hoogbegaafden en schijnbare dummies. Zo weinig merk ik van de spruitjeslucht der mediocratie. En waarom zouden we ons pvd stil moeten houden. Ieder kind weet dat alles wat bestendig is uiteindelijk voortkomt uit of gedragen wordt door de mediocratie. Mediocraten verenigt u...
ik noem een Skimmer...
quote:Dat komt omdat ik teveel tijd heb.
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:36 schreef Skimmer het volgende:
Toch steekt jouw hoofd bij vlagen ook boven het maaiveld uit... Er zijn fokkers die minder bekend dan jij zijn...ik noem een Skimmer...
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:40 schreef zwijntje het volgende:
Zal je dan maar even supporten? Ik ben denk ik wel middelmatig genoeg voor dit topic...
quote:Dit is een mooie middelmatige uitspraak...
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:47 schreef RedWind het volgende:
*meld zich.
Je kunt ook uitblinken in middelmatigheid natuurlijk.
quote:1 die gaat mislukken?
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:51 schreef Brupje het volgende:
Ik ben ook vrij middelmatig. Ik plan misschien nog een terroristische aanslag, dat helpt wellicht.
die stijl waarin jij schrijft....
wannabe
quote:Ook middelmatigen kunnen uit de hoogte doen. En als jij daar moeite mee hebt dan tief je maar mooi op...
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:56 schreef Ingridh007 het volgende:
als je middelmatig bent, waarom doe je dan zo uit de hoogte...die stijl waarin jij schrijft....
wannabe
quote:Shit, of wordt aan iemand anders toegekent.
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:55 schreef Ryan3 het volgende:[..]
1 die gaat mislukken?
quote:Aan een hoogbegaafde op de achtergrond...
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:58 schreef Brupje het volgende:[..]
Shit, of wordt aan iemand anders toegekent.
quote:Waarschijnlijk aan een minderbegaafde met een grote bek.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:00 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Aan een hoogbegaafde op de achtergrond...
quote:Een middelmatige dus?
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:03 schreef RedWind het volgende:[..]
Waarschijnlijk aan een minderbegaafde met een grote bek.
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:05 schreef Tasha het volgende:
Ben zeer middelmatig hoor. Hoop ooit nog eens iets te doen waarbij ik de middelmatigheid zal ontstijgen, maar voorlopig heb ik het als middelmatig persoon nog best naar mijn zin.
quote:Ben zelf middelmatig, en ondanks mijn middelmatigheid hoef ik niet uit de hoogte te gaan lopen doen op fok!
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:58 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ook middelmatigen kunnen uit de hoogte doen. En als jij daar moeite mee hebt dan tief je maar mooi op...
kneus
quote:Dat je middelmatig bent had je er niet bij hoeven te zeggen, dat snapte ik direct al. Een typisch middelmatige uitspraak was dat namelijk. Doe maar normaal, want dan doe je al gek genoeg...
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:08 schreef Ingridh007 het volgende:[..]
Ben zelf middelmatig, en ondanks mijn middelmatigheid hoef ik niet uit de hoogte te gaan lopen doen op fok!
kneus
Dus ... toch niet mediocre?
quote:Nou ja als je een gezellig mediocre huisje, boompje, beestje leventje met die jonge schone *van het mannelijke* geslacht opbouwt natuurlijk weer wel...
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:13 schreef HiZ het volgende:
Eigenlijk heb ik een tijdje terug een keuze gemaakt om niet meer uit te willen blinken, geen carriere na te streven, maar lekker rustig te werken en veel vrije tijd te hebben. Dat zou me een geschikte mediocraat maken, maar helaas, de jonge schone *van het mannelijk geslacht* komt inmiddels wel te pas aan mijn liefdesleven.Dus ... toch niet mediocre?
quote:Weer zo'n middelmatig scheldpartijtje...
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:10 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Dat je middelmatig bent had je er niet bij hoeven te zeggen, dat snapte ik direct al. Een typisch middelmatige uitspraak was dat namelijk. Doe maar normaal, want dan doe je al gek genoeg...
We zijn allemaal natuurlijk wel een beetje middelmatig
Hoe is het met je 40-daags gemiddelde? Uitbijters ergens?
quote:Als ik nou maar wist wat je bedoelde hè, dan zou ik antwoord kunnen geven...
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:17 schreef wingerd het volgende:[..]
Weer zo'n middelmatig scheldpartijtje...
We zijn allemaal natuurlijk wel een beetje middelmatig
Hoe is het met je 40-daags gemiddelde? Uitbijters ergens?
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:20 schreef Graveland het volgende:
Meldt!
niet te slim, niet te dom
wel een mening die voor altijd genegeerd word
hoi
quote:doet ie niet
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:08 schreef Ingridh007 het volgende:[..]
Ben zelf middelmatig, en ondanks mijn middelmatigheid hoef ik niet uit de hoogte te gaan lopen doen op fok!
kneus
quote:Nou ja, het is simpel, als nu de laatste 40 dagen van je leven bekijkt, heb je dan nog iets gedaan dat je speciaal bijgebleven is...bijvoorbeeld omdat het zo onalledaags (=middelmatigheiddoorbrekend) was? Of strekt je leven zich echt uit als een sonoire lijn....het gezoem van een ventilator bijvoorbeeld..
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:18 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Als ik nou maar wist wat je bedoelde hè, dan zou ik antwoord kunnen geven...
quote:Eeeeeeeh... Nothing comes in mind nee... Sowieso niet dus...
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:23 schreef wingerd het volgende:[..]
Nou ja, het is simpel, als nu de laatste 40 dagen van je leven bekijkt, heb je dan nog iets gedaan dat je speciaal bijgebleven is...bijvoorbeeld omdat het zo onalledaags (=middelmatigheiddoorbrekend) was? Of strekt je leven zich echt uit als een sonoire lijn....het gezoem van een ventilator bijvoorbeeld..
quote:Prima! Hoe zit het met het 200-daags gemiddelde?
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:24 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Eeeeeeeh... Nothing comes in mind nee... Sowieso niet dus...
quote:3 begrafenissen gehad... telt dat...?
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:26 schreef wingerd het volgende:[..]
Prima! Hoe zit het met het 200-daags gemiddelde?
quote:Ik denk dat je je onderschat...
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:27 schreef Otherside het volgende:
Buiten dat ik extreem tegenstrijdig ben, nooit de middenweg kies, maar altijd uitersten, ik me niet aan met mate kan houden en ondermaats ben, ben ik denk ik wel redelijk middelmatig.
quote:Als het maar niet je eigen begrafenis is...
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:28 schreef Skimmer het volgende:[..]
3 begrafenissen gehad... telt dat...?
quote:Dat zou dan wel weer speciaal zijn he... dat ik dan toch nog kan posten... dus nee. niets speciaals...
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:30 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Als het maar niet je eigen begrafenis is...
quote:Niet als je in Israel woont...maar hier...?
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:28 schreef Skimmer het volgende:[..]
3 begrafenissen gehad... telt dat...?
En voor een begrafenisondernemer zou dat ondermaats zijn...
Maw. zelfs een concept als middelmatigheid begint bij je eigen (desnoods) middelmatige perspectief...
quote:Ben niet naar Zuid-Frankrijk met de caravan geweest. Ik heb niet eens een caravan en ik houd ook niet van BBQ'en en braderieën...
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:26 schreef wingerd het volgende:[..]
Prima! Hoe zit het met het 200-daags gemiddelde?
quote:Dus eigenlijk zou die topic over hoogbegaafden iets voor jou kunnen zijn. Wij vieren hier onze mediocriteit...
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:30 schreef Otherside het volgende:[..]
Daar ben ik erg goed in ja...
quote:Deze activiteiten beschouw jij dus als voorbeelden van middelmatigheid?
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:32 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ben niet naar Zuid-Frankrijk met de caravan geweest. Ik heb niet eens een caravan en ik houd ook niet van BBQ'en en braderieën...
.
quote:Eigenlijk niet, ik ben te recalcitrant om in een hokje gestopt te kunnen worden.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:34 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Dus eigenlijk zou die topic over hoogbegaafden iets voor jou kunnen zijn. Wij vieren hier onze mediocriteit...
quote:Ik zet er ook een huilsmiley achter...
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:34 schreef wingerd het volgende:[..]
Deze activiteiten beschouw jij dus als voorbeelden van middelmatigheid?
quote:Je moet het zelf weten, maar deze topic wordt de celebratie van de mediocriteit en zoals je weet hoort daar een plengoffer bij. M.a.w. we zullen een hoogbegaafde offeren op ons altaar van de middelmatigheid...
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:35 schreef Otherside het volgende:[..]
Eigenlijk niet, ik ben te recalcitrant om in een hokje gestopt te kunnen worden.
Besides is bovengemiddeld intelligent nog geen hoogbegaafd.
quote:En wat wil je dan dat mijn rol in dat alles is?
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:46 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Je moet het zelf weten, maar deze topic wordt de celebratie van de mediocriteit en zoals je weet hoort daar een plengoffer bij. M.a.w. we zullen een hoogbegaafde offeren op ons altaar van de middelmatigheid...
quote:Priesteres, maar nogmaals je bent er niet middelmatig genoeg voor eigenlijk. Dat is de ellende op een forum zoals dit. Middelmatigen durven zich niet echt te uiten. Overal is het middelmatigheid dat de klok slaat, behalve hier op FOK! naar het schijnt. Middelmatigen, zoals ik, zijn echt een absolute minderheid.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:54 schreef Otherside het volgende:[..]
En wat wil je dan dat mijn rol in dat alles is?
quote:Als middelmatigen zich niet zouden durven uiten... en jij zoals je zegt middelmatig zou zijn... zou je je niet durven uiten en dus ook niet hier op fok posten.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:01 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Priesteres, maar nogmaals je bent er niet middelmatig genoeg voor eigenlijk. Dat is de ellende op een forum zoals dit. Middelmatigen durven zich niet echt te uiten. Overal is het middelmatigheid dat de klok slaat, behalve hier op FOK! naar het schijnt. Middelmatigen, zoals ik, zijn echt een absolute minderheid.
P.S. Voor mij ben je een van de toppertjers op fok hoor.
quote:Ik ben de spreekwoordelijke uitzondering op de regel. Wat Abraham Kuyper was voor het protestantse volksdeel, ben ik voor het middelmatige deel der bevolking, althans hier op FOK!.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:05 schreef Otherside het volgende:[..]
Als middelmatigen zich niet zouden durven uiten... en jij zoals je zegt middelmatig zou zijn... zou je je niet durven uiten en dus ook niet hier op fok posten.
Of zie ik dat verkeerd?P.S. Voor mij ben je een van de toppertjers op fok hoor.
Toppertje? Teveel tijd aan mij handen op dit moment, vrees ik. .
quote:Dus eigenlijk ben je in je middelmatigheid uitzonderlijk uniek, hier op fok.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:12 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik ben de spreekwoordelijke uitzondering op de regel. Wat Abraham Kuyper was voor het protestantse volksdeel, ben ik voor het middelmatige deel der bevolking, althans hier op FOK!.
quote:Teveel tijd aan jouw handen...?
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:12 schreef Ryan3 het volgende:Toppertje? Teveel tijd aan mij handen op dit moment, vrees ik.
.
quote:Ik denk dat veel middelmatigen zich nog niet durven te uiten op dit forum. Enerzijds, omdat ze zich liever aansluiten bij de zeeën van hoogbegaafden, anderzijds, omdat ze zich er een beetje over schamen. Wat ik hen aanbied is heel simpel: kom uit de kast en sluit je aan bij de steeds groter wordende groep van burgers die zichzelf middelmatig durven te noemen. Deze groep zal zich t.z.t. als een massabeweging presenteren en misschien zelfs een politieke partij oprichten, zodat we het dagelijkse leven van alle andere burgers steeds diepgaander kunnen beïnvloeden met onze middelmatigheid. Een glorieuze toekomst valt ons ten deel.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:17 schreef Otherside het volgende:[..]
Dus eigenlijk ben je in je middelmatigheid uitzonderlijk uniek, hier op fok.
quote:Time is on my side and on my hands.
Teveel tijd aan jouw handen...?
Dat is een uitdrukking die ik niet ken en derhalve ook niet snap... kun je die uitleggen?
quote:Klinkt.... eng.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:24 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik denk dat veel middelmatigen zich nog niet durven te uiten op dit forum. Enerzijds, omdat ze zich liever aansluiten bij de zeeën van hoogbegaafden, anderzijds, omdat ze zich er een beetje over schamen. Wat ik hen aanbied is heel simpel: kom uit de kast en sluit je aan bij de steeds groter wordende groep van burgers die zichzelf middelmatig durven te noemen. Deze groep zal zich t.z.t. als een massabeweging presenteren en misschien zelfs een politieke partij oprichten, zodat we het dagelijkse leven van alle andere burgers steeds diepgaander kunnen beïnvloeden met onze middelmatigheid. Een glorieuze toekomst valt ons ten deel.
quote:Misschien eens een leuk idee om eens wat anders met je handen te gaan doen?
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]Time is on my side and on my hands.
quote:Als ik zeg dat ik charisma heb dan sluit ik me uit van de beweging. Als ik geen charisma heb dan kan ik niet de leider van deze beweging worden. Mm, good point, nog niet over nagedacht, maar ja dat kan natuurlijk aardig kloppen, want imk ben middelmatig...
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:29 schreef Otherside het volgende:[..]
Klinkt.... eng.
Sortement van politiek getinte sekte ofzo.
En jij zou jezelf graag als een leider ontpoppen over deze sekte? hoe zit dat met jouw charisma?
quote:Da's een goed idee. Ik ga een theetje zetten met een lekkere plak citroen er in...
Misschien eens een leuk idee om eens wat anders met je handen te gaan doen?
quote:Misschien ben je toch wel minder middelmatig dan je denkt... denk er nog eens over na...
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:32 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Als ik zeg dat ik charisma heb dan sluit ik me uit van de beweging. Als ik geen charisma heb dan kan ik niet de leider van deze beweging worden. Mm, good point, nog niet over nagedacht, maar ja dat kan natuurlijk aardig kloppen, want imk ben middelmatig...
quote:Zeker een goed idee... ben je ook verkouden?
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]Da's een goed idee. Ik ga een theetje zetten met een lekkere plak citroen er in...
Qua politieke denkbeelden ben ik zo'n slappe links-liberaal met een neiging naar wat rechtsere gedachtes op sociaal-economisch gebied, zo'n persoon die op alle radikale uitlatingen in POL gaat antwoorden: 'Ik denk dat je daarmee best een punt hebt,...' om vervolgens gevaarlijke revolutionaire gedachtes om te vormen tot een snijdig compromis-voorstel.
Muzikaal ben ik een groot liefhebber van Frans Halsema ('Elke avond als de beeldbuis is gedoofd') en Godfried Bomans
quote:Jij bent dus 1 van de weinige mensen hier die wel hoogbegaafd zijn dus, scheer je weg...
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:38 schreef RM-rf het volgende:
* RM-rf moet me hier ook maar melden,
met tegenzin, graag zou ik speciaal zijn opvallen en gedurfde politieke uitspraken doen;
maar ik flame niet in FeedBack, ik durf niet te liegen over mijn sexuele prestaties in SEX en in R&P trap ik er telkens weer in om fakende provocatie-users serieus een wegemeend advies te gaan geven.Qua politieke denkbeelden ben ik zo'n slappe links-liberaal met een neiging naar wat rechtsere gedachtes op sociaal-economisch gebied, zo'n persoon die op alle radikale uitlatingen in POL gaat antwoorden: 'Ik denk dat je daarmee best een punt hebt,...' om vervolgens gevaarlijke revolutionaire gedachtes om te vormen tot een snijdig compromis-voorstel.
Muzikaal ben ik een groot liefhebber van Frans Halsema ('Elke avond als de beeldbuis is gedoofd') en Godfried Bomans
quote:Ik ben juist een baken van middelmatigheid. Mensen kunnen mij als lineaal nemen... Volgens mij dan hè... Ik ga nu even wat doen hoor...
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:37 schreef Otherside het volgende:[..]
Misschien ben je toch wel minder middelmatig dan je denkt... denk er nog eens over na...
je bent van harte welkom mijn denkeiland te komen bezoeken, een plek waar je heerlijk rustig op je gemak na kunt denken.![]()
quote:Nee, probeer het te voorkomen. Feedforwardregeling dus...
Zeker een goed idee... ben je ook verkouden?
quote:Middelmatigheid groeit idd toe naar gemiddeldheid en gelijkmatigheid, niet per se, maar, omdat de meerderheid middelmatig is, wasemt bijna alles wat bestaat de walm uit van de middelmatigheid en daar sluit een middelmatige zich dus makkelijk bij aan. Zo beschouwd zou apart zijn een definitie kunnen zijn voor niet-middelmatigheid, hetzij negatief, hetzij positief afgebogen. Toch denk ik dat middelmatigheid niet in absolute zin statisch is. Er zit toch enige dynamiek in onze cultuur. Ik denk dat zich dit aldus laat verklaren. Er worden per toeval weldegelijk nieuwe rages gecreëerd door middelmatigen. Een tijdje zal dit gedrag of dit fenomeen als apart beschouwd worden. Echter als er maar genoeg aandacht is in de middelmatige media, zoals SBS6, Veronica, Urine, AVRO, KRO, NCRV, TROS, Panorama, Telegraaf, Volkskrant dan wordt de rage snel opgepikt door overige middelmatigen en geïncorporeerd in het gebruikelijke pallet van gedrag, gebruiken, waarden etc. van de middelmatigen. Vaker is het natuurlijk zo dat aan de basis van een nieuwe rage een hoogbegaafde ligt. Zo'n rage kan door voldoende marketing eveneens gaan behoren tot de standaarduitrusting van middelmatigen. Als dat niet gebeurt of lukt dan blijf je dus apart of ook wel excentriek...
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:34 schreef ocf81 het volgende:
Aparte middelmatigheid bestaat denk ik niet.Apart zijn is het tegenovergestelde van middelmatig zijn. Definmieer middelmatig eens wat beter, dan zou een aparte middelmatige klasse nog wel kunnen.
quote:Het wordt tijd dat aan die wetmatigheid een einde komt, vandaar deze topic...
Op vrijdag 17 oktober 2003 17:13 schreef miss_sly het volgende:
Verlies je, door voor je middelmatigheid uit te komen, eigenlijk niet al het recht om je middelmatig te noemen? Het getuigt niet echt van middelmatigheid om een dergelijk statement te maken, toch?
quote:of doe je een wanhpige poging je geroemde middelmatigheid te ontgroeien?
Op vrijdag 17 oktober 2003 17:24 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Het wordt tijd dat aan die wetmatigheid een einde komt, vandaar deze topic...
* miss_sly meldt zich maar niet eens, stel dat ze de middelmaat ontstijgt.....
Wat kan een internetforum toch mooi zijn...
quote:Ga weg zeg, dan zou ik wel wat anders doen dan op een forumpje zitten, denk je niet...?
Op vrijdag 17 oktober 2003 20:36 schreef miss_sly het volgende:[..]
of doe je een wanhpige poging je geroemde middelmatigheid te ontgroeien?
* miss_sly meldt zich maar niet eens, stel dat ze de middelmaat ontstijgt.....
quote:Je moet me zien als een soort Abraham Kuyper, leider der kleine luyden...
Op vrijdag 17 oktober 2003 20:47 schreef Tinkepink het volgende:
Sorry Ryan3, maar het feit dat je je kop durft uit te steken door zo'n topic als deze te openen maakt dat je terstond niet meer middelmatig kunt zijn.
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 20:55 schreef Karboenkeltje het volgende:
Jaaaaaaaaaah, eindelijk een organisatie waar ik me in kan vinden. Een verbond van gelijkwaardigheid. Goddank voor deze vondst! Verloren was ik, verloren als een druppel in een oceaan van anonieme middelmatigheid. Het is zo'n opluchting om gelijken op deze manier te vinden. Als middelmatige wéét je natuurlijk wel dat het grootste deel van de wereld als jij is maar toch, eenzaamheid. Maar nu niet meer...Wat kan een internetforum toch mooi zijn...
Kom aan mijn borst...
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 21:11 schreef Bosbeetle het volgende:
*meldt * Bosbeetle is middelmatigheid ten top
quote:mwah, je zou een eerste voorzichtige stap kunnen doen..even kijken hoe het voelt om even boven het maaiveld uit te steken
Op vrijdag 17 oktober 2003 21:08 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ga weg zeg, dan zou ik wel wat anders doen dan op een forumpje zitten, denk je niet...?
quote:snif
Op vrijdag 17 oktober 2003 20:55 schreef Karboenkeltje het volgende:
Jaaaaaaaaaah, eindelijk een organisatie waar ik me in kan vinden. Een verbond van gelijkwaardigheid. Goddank voor deze vondst! Verloren was ik, verloren als een druppel in een oceaan van anonieme middelmatigheid. Het is zo'n opluchting om gelijken op deze manier te vinden. Als middelmatige wéét je natuurlijk wel dat het grootste deel van de wereld als jij is maar toch, eenzaamheid. Maar nu niet meer...Wat kan een internetforum toch mooi zijn...
*ontroert is
quote:Ik dacht dat je me zou wijzen op de tegenspraak in mijn antwoord. Ik beweerde eerder dat er juist zoveel hoogbegaafden op dit forum aanwezig zijn, terwijl ik in mijn antwoord impliceer dat dit forum iets is voor middelmatigen. Ik zou dan geantwoord hebben dat jezelf tegenspreken juist het teken van middelmatigheid is. Maar goed, dat doe je dus niet en dus mijn luidt mijn antwoord: nooit!!! Niet omdat ik het niet zou willen, maar omdat ik het niet kan en uiteindelijk wil ik het ook niet meer. Ik ben zodiakk niet!
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:14 schreef miss_sly het volgende:[..]
mwah, je zou een eerste voorzichtige stap kunnen doen..even kijken hoe het voelt om even boven het maaiveld uit te steken
quote:ik ben te middelmatig om die tegenspraak te zien en daarbij zou mijn onbeduidende persoontje het niet zomaar in het hoofd halen om iemand op een mogelijke vergissing te wijzen....
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:23 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik dacht dat je me zou wijzen op de tegenspraak in mijn antwoord. Ik beweerde eerder dat er juist zoveel hoogbegaafden op dit forum aanwezig zijn, terwijl ik in mijn antwoord impliceer dat dit forum iets is voor middelmatigen. Ik zou dan geantwoord hebben dat jezelf tegenspreken juist het teken van middelmatigheid is. Maar goed, dat doe je dus niet en dus mijn luidt mijn antwoord: nooit!!! Niet omdat ik het niet zou willen, maar omdat ik het niet kan en uiteindelijk wil ik het ook niet meer. Ik ben zodiakk niet!
euhm.......zodiakk?
quote:Deze topic is meteen een test.
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:25 schreef Sitethief het volgende:
Is er al een mediocre test ontwikkelt ?
quote:Ik begrijp ook niet wat er staat hoor...
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:26 schreef miss_sly het volgende:[..]
ik ben te middelmatig om die tegenspraak te zien en daarbij zou mijn onbeduidende persoontje het niet zomaar in het hoofd halen om iemand op een mogelijke vergissing te wijzen....
quote:Ja, zodiakk...
euhm.......zodiakk?
quote:dan mag je nog in dit topic blijven, denk ik
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:30 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik begrijp ook niet wat er staat hoor...
quote:zodiakk..middelmatig genoeg om onbekend te zijn (bij mij althans, geen maatstaf eigenlijk)?
Ja, zodiakk...
quote:Oef.
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:35 schreef miss_sly het volgende:[..]
dan mag je nog in dit topic blijven, denk ik
quote:Laat ik je één ding zeggen: zodiakk is niet middelmatig. Hij is een prima donna, wee, hem of haar die zijn toorn opwekt.
zodiakk..middelmatig genoeg om onbekend te zijn (bij mij althans, geen maatstaf eigenlijk)?
goed role model dus?
quote:Wacht effe ... is een minderheid niet per definitie niet middelmatig? Het gemiddelde van minderheid en meerderheid samen moet getalsmattig wel ergens binnen de meerderheid liggen, dus als de minderheid niet reageert, kunnen dat niet de gemiddelden zijn ... en moet de meerderheid wel gemiddeld zijn.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:01 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Priesteres, maar nogmaals je bent er niet middelmatig genoeg voor eigenlijk. Dat is de ellende op een forum zoals dit. Middelmatigen durven zich niet echt te uiten. Overal is het middelmatigheid dat de klok slaat, behalve hier op FOK! naar het schijnt. Middelmatigen, zoals ik, zijn echt een absolute minderheid.
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:38 schreef Shaitan het volgende:[..]
Wacht effe ... is een minderheid niet per definitie niet middelmatig? Het gemiddelde van minderheid en meerderheid samen moet getalsmattig wel ergens binnen de meerderheid liggen, dus als de minderheid niet reageert, kunnen dat niet de gemiddelden zijn ... en moet de meerderheid wel gemiddeld zijn.
quote:Ik druk u aan mijn borst.
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik beken, ik ben een mediocraat.
quote:hmmm, misschien kan ik me dan maar beter achter mijn sluier van onbekendheid terugtrekken, voor ik nog meer domme dingen zeg en zijn toorn opwek...
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
Laat ik je één ding zeggen: zodiakk is niet middelmatig. Hij is een prima donna, wee, hem of haar die zijn toorn opwekt.
maar vanwaar de bewondering voor deze niet-mediocraat die spreekt uit je opmerking? Ik meende dat je je had neergelegd bij je middelmatigheid of streef je naar meer, dan wel naar minder?
quote:Dat zou ik ook maar doen. Hij is de Gesel der Middelmatigheid. Overal rondom hem bespeurt hij met zijn arendsoog de kwalijke dampen die door de middelmatigen worden uitgescheiden. Met zijn vlijmscherpe boutades tart hij tot voorbij de grens der waanzinnigheid het uithoudingsvermogen der mediocraten. Als een hedendaagse Don Quichotte trekt hij, gewapend met zijn van cynisme doortrokken fillipica's, ten strijde tegen de kwalijke uitwasemingen van iegelijken op dit forum.
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:46 schreef miss_sly het volgende:[..]
hmmm, misschien kan ik me dan maar beter achter mijn sluier van onbekendheid terugtrekken, voor ik nog meer domme dingen zeg en zijn toorn opwek...
quote:Nee, hoor zodiakk en ik zijn elkaars antagonisten, waarschijnlijk vanwege het grote contrast.
maar vanwaar de bewondering voor deze niet-mediocraat die spreekt uit je opmerking? Ik meende dat je je had neergelegd bij je middelmatigheid of streef je naar meer, dan wel naar minder?
quote:En dat kom je hier melden?
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:53 schreef ocf81 het volgende:
Ik heb een wil om mij te onderscheiden van de rest, dus ik kan geen mediocraat zijn.
quote:Wat 'n on-Ryan3-achtige smiley.
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:11 schreef Ryan3 het volgende:[..]
En dat kom je hier melden?
.
quote:Dat is mijn lievelingssmiley.
Op zaterdag 18 oktober 2003 01:44 schreef tvlxd het volgende:[..]
Wat 'n on-Ryan3-achtige smiley.
quote:Jij bent net zo'n nachtbraker als ik hé
Op zaterdag 18 oktober 2003 01:49 schreef Ryan3 het volgende:[..]
.
quote:Nee, helaas, was het maar zo simpel. Het is meer een long distance love triangle. Ik heb tot nu toe dit jaar een kilometer of 60.000 gereisd al en er zitten er nog minimaal 18.000 in de pen voor het einde van het jaar.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:16 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Nou ja als je een gezellig mediocre huisje, boompje, beestje leventje met die jonge schone *van het mannelijke* geslacht opbouwt natuurlijk weer wel...
quote:Teveel in de topics van BansheeBoy gelurkt?
Op zaterdag 18 oktober 2003 01:48 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Dat is mijn lievelingssmiley.
.
On topic: Ik ben dom geboren en heb nooit wat bijgeleerd. TV kijk ik ook al niet omdat dat apparaat te weinig toetsen heeft. Ik kan daarom vast niet meekomen met de mediocraten omdat het mij daartoe aan alledaagse gespreksstof ontbreekt.
quote:Bespeur ik hier in deze profilering een ontstijging aan de middelmaat?
Op vrijdag 17 oktober 2003 21:09 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Je moet me zien als een soort Abraham Kuyper, leider der kleine luyden...
quote:Tja, de liefde die wil wat natuurlijk.
Op zaterdag 18 oktober 2003 04:36 schreef HiZ het volgende:[..]
Nee, helaas, was het maar zo simpel. Het is meer een long distance love triangle. Ik heb tot nu toe dit jaar een kilometer of 60.000 gereisd al en er zitten er nog minimaal 18.000 in de pen voor het einde van het jaar.
quote:Ik denk dat het toch een populair misverstand is hoor. Dat mediocraten alleen over alledaagse dingen kunnen beppen.
Op zaterdag 18 oktober 2003 05:23 schreef hoppe het volgende:[..]
Teveel in de topics van BansheeBoy gelurkt?
![]()
![]()
On topic: Ik ben dom geboren en heb nooit wat bijgeleerd. TV kijk ik ook al niet omdat dat apparaat te weinig toetsen heeft. Ik kan daarom vast niet meekomen met de mediocraten omdat het mij daartoe aan alledaagse gespreksstof ontbreekt.
quote:Ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit.
Op zaterdag 18 oktober 2003 05:32 schreef hoppe het volgende:[..]
Bespeur ik hier in deze profilering een ontstijging aan de middelmaat?
quote:Nee toch? Het gaat toch over een klein beetje weten, maar wel over alles.
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:26 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik denk dat het toch een populair misverstand is hoor. Dat mediocraten alleen over alledaagse dingen kunnen beppen.
quote:Jij ziet het juist! Kijk naar jou, kijk naar mij, het maakt niet uit over welk onderwerp overal weten we wel al dan niet terecht wat van. Vaak wordt dit aangezien als zijnde "slim", maar dat is dus niet zo.
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:58 schreef HiZ het volgende:[..]
Nee toch? Het gaat toch over een klein beetje weten, maar wel over alles.
quote:Jij bent gewoon een all-rounder dan.
Op zaterdag 18 oktober 2003 16:55 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Jij ziet het juist! Kijk naar jou, kijk naar mij, het maakt niet uit over welk onderwerp overal weten we wel al dan niet terecht wat van. Vaak wordt dit aangezien als zijnde "slim", maar dat is dus niet zo.
quote:Zo zou je dat idd kunnen zien. Volgens mij zijn dat de meeste middelmatigen ook. All-rounder en dus generalist. En van generalisten hebben we er veel in onze samenleving. Ook op hoge posten, dus middelmatigheid houdt, naast dat het ook niet inhoudt dat je alleen over triviale zaken oreert, ook al niet in dat je nooit een hoge functie zou kunnen uitoefenen. Middelmatigen zijn heel vaak mediators, bemiddelaars, makelaars. Toch wel goed dat ik a.d.v. deze topic veel populaire misvattingen kan wegnemen eigenlijk...
Op zaterdag 18 oktober 2003 17:26 schreef fokje het volgende:[..]
Jij bent gewoon een all-rounder dan.
![]()
quote:Dat wel, maar het middelmatige kent ook een vrij brede range...
Die zijn er ook in diverse gradaties qua slimheid.
quote:En zie hier het wonder van de mediocratie, twee dagen terug kende ik het woord nog niet, en vandaag ben ik er al een deskundige in.
Op zaterdag 18 oktober 2003 16:55 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Jij ziet het juist! Kijk naar jou, kijk naar mij, het maakt niet uit over welk onderwerp overal weten we wel al dan niet terecht wat van. Vaak wordt dit aangezien als zijnde "slim", maar dat is dus niet zo.
Alsof middelmatigheid enkel aangeboren kan zijn, en de wens tot middelmatigheid niet mee kan spelen.
Ik roep eenieder middelmatg persoon op vooral niet Ryan3 als guru te volgen, hij is een valse profeet die als uiteindelijk doel stelt om via de groepering van mediocraten deze te laten 'uitstijgen' en hiermee juist de 'bijzonderheid' van deze groep te bevestigen; een zelf-destructief doel.
quote:Niks hoogmiddelmatigs aan hoor. Het is een populair misverstand dat middelmatigen niet een fatsoenlijk stukje kunnen schrijven of ook maar een systematische gedachte kunnen volgen. Het niveau is hier gewoon middelmatig, maar misschien moet je wel HB zijn om dat te kunnen doorzien...
Op maandag 20 oktober 2003 23:46 schreef terror623 het volgende:
wat een uitzonderlijk hoog middelmatig niveau hiero weer......
quote:Da's goed idee en ook echt iets middelmatigs, overal een commissie voor oprichten. Ik zit ook nog te broeden op een simpel testje zoals die HB'ers ook hebben. Kom ik morgen wel mee.
Op dinsdag 21 oktober 2003 01:11 schreef HiZ het volgende:
Zoals elke mediocratie zal ook de onze moeten worden bestuurd door een commissie. Kunnen we een werkgroep oprichten om tot een taakbeschrijving van de commissie te komen?
quote:Ik ben hoogbegaafd, maar ik profileer me niet als zodanig. Ik kan dus helaas niet bij je clubje komen. Wel wil ik je een wijze levensles leren, Ryan: jij bent ook niet middelmatig.
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:30 schreef Ryan3 het volgende:
Mijn vraag wie is er hier op FOK! tussen al die dummies en hoogbegaafden ook, net als ik middelmatig begaafd?
Je krijgt het voor elkaar met werkelijk iedereen ruzie te krijgen. Je neemt het op tegen k_i_m
(niet meer doen hoor, ze is naar
Bowie
geweest). Je creëert een vete met #filosofie die je een halve zenuwinzinking oplevert. Je spelt 'teksten' als texten'. Je vleit fatima van dit forum weg. Je hebt een snor. Je neemt een andere identiteit met een lul van 27 cm aan. Je krijgt het voor elkaar dat ik je eigenlijk wel mag.
Ryan, jij bent niet middelmatig.
quote:Mm, ik zal dit maar niet in mijn c.v. zetten.
Op dinsdag 21 oktober 2003 01:37 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Ik ben hoogbegaafd, maar ik profileer me niet als zodanig. Ik kan dus helaas niet bij je clubje komen. Wel wil ik je een wijze levensles leren, Ryan: jij bent ook niet middelmatig.
Je krijgt het voor elkaar met werkelijk iedereen ruzie te krijgen. Je neemt het op tegen
k_i_m
(niet meer doen hoor, ze is naar
Bowie
geweest). Je creëert een vete met #filosofie die je een halve zenuwinzinking oplevert. Je spelt 'teksten' als texten'. Je vleit fatima van dit forum weg. Je hebt een snor. Je neemt een andere identiteit met een lul van 27 cm aan. Je krijgt het voor elkaar dat ik je eigenlijk wel mag.
Ryan, jij bent niet middelmatig.
Even zonder dollen: dit lijkt een beetje op de scene in The talented Mr. Ripley, waarin Freddie Miles tegen Tom Ripley zegt: "You're a quick study, aren't you? Last time I saw you, you didn't know your ass from your elbow, did you... But that is not fair, yóu did know your ass from your elbow, hey Tom?" Wat ik maar zeggen wil is dat anatomie gewoon niet mijn sterkste vak was en dat wat ík ben dus weldegelijk middelmatigheid is, maar dat de middelmatigheid gewoon onvoldoende gedefineerd is tot nu toe...
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 21-10-2003 20:43]
quote:Ik heb ''m al op DVD, gekocht bij de Albert Heijn natuurlijk.
Op dinsdag 21 oktober 2003 01:52 schreef Ryan3 het volgende:
Ik wil trouwens bij deze ook even van de gelegenheid gebruik maken om die film, The talented Mr. Ripley, hier te pluggen.
quote:Goeie film, niet?
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:37 schreef HiZ het volgende:[..]
Ik heb ''m al op DVD, gekocht bij de Albert Heijn natuurlijk.
Overigens ik ben flink teleurgesteld in de middelmatige hoeveelheid reacties die deze topic trekt, zeg. Waar die HB'ers, natuurlijk nooit verlegen om een woordje, nu al 3 topics vol aan het bakkeleien zijn over hun al dan niet vermeende HBheid, en passant er zelfs de grafologie bij betrekkend, blijft het hier zorgbarend rustig. De middelmatigen durven natuurlijk weer niet uit de kast te komen.
quote:Ik ben graag bereid om me bij de middelmatigen aan te sluiten, zodra je mij het begrip middelmatigheid afdoende definieert.
Op woensdag 22 oktober 2003 20:28 schreef Ryan3 het volgende:Overigens ik ben flink teleurgesteld in de middelmatige hoeveelheid reacties die deze topic trekt, zeg. Waar die HB'ers, natuurlijk nooit verlegen om een woordje, nu al 3 topics vol aan het bakkeleien zijn over hun al dan niet vermeende HBheid, en passant er zelfs de grafologie bij betrekkend, blijft het hier zorgbarend rustig. De middelmatigen durven natuurlijk weer niet uit de kast te komen.
quote:Alsof ik daartoe in staat ben. Kenmerk van mediocraat is dat de betekenis van het begrip middelmatigheid je voor een goed deel ontgaat en voor de rest: lees openingstext, zou ik zeggen en verzin er voor jou enige relevante dingen bij...
Op woensdag 22 oktober 2003 20:34 schreef Herostratos het volgende:[..]
Ik ben graag bereid om me bij de middelmatigen aan te sluiten, zodra je mij het begrip middelmatigheid afdoende definieert.
quote:Zondermeer. Je probeert mijns inziens een psychologisch spelletje te spelen.
Op woensdag 22 oktober 2003 20:41 schreef Ryan3 het volgende:Alsof ik daartoe in staat ben.
quote:Contradicto in terminis?
Kenmerk van mediocraat is dat de betekenis van het begrip middelmatigheid je voor een goed deel ontgaat
quote:Ok. Gedaan. Dan sluit ik me hierbij aan bij de mediocraten
en voor de rest: lees openingstext, zou ik zeggen en verzin er voor jou enige relevante dingen bij...
quote:Ja, dat denken wel meer mensen af en toe, maar dat is niet zo, nu niet, nooit niet... Feit is dat ik daarvoor de psychologische finesses mis.
Op woensdag 22 oktober 2003 20:49 schreef Herostratos het volgende:[..]
Zondermeer. Je probeert mijns inziens een psychologisch spelletje te spelen.
quote:Hoezo?
Contradicto in terminis?
quote:Gefeliciteerd, u bent bij deze officieel #3 . Hiz heeft stamboeknummer 2 en ik uiteraard nummer 1 (zegge: één).
Ok. Gedaan. Dan sluit ik me hierbij aan bij de mediocraten
quote:Misschien helpt het je titel wat aan te laten passen tot:
Op woensdag 22 oktober 2003 20:28 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Goeie film, niet?
Overigens ik ben flink teleurgesteld in de middelmatige hoeveelheid reacties die deze topic trekt, zeg. Waar die HB'ers, natuurlijk nooit verlegen om een woordje, nu al 3 topics vol aan het bakkeleien zijn over hun al dan niet vermeende HBheid, en passant er zelfs de grafologie bij betrekkend, blijft het hier zorgbarend rustig. De middelmatigen durven natuurlijk weer niet uit de kast te komen.
quote:Nee, hoor, wij kunnen ook moeilijke woorden; weer zo'n populair misverstand... Wij converseren en jullie bakkeleien...!
Op woensdag 22 oktober 2003 20:59 schreef sjun het volgende:[..]
Misschien helpt het je titel wat aan te laten passen tot:
Middelmatigen, babbel hier mee
quote:Ik begrijp de duiding jullie niet zo goed. Het laten van een paar winden in een HB-draad zou niet moeten impliciceren in een automatische toeschrijving van het etiketje HB.
Op woensdag 22 oktober 2003 21:00 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Nee, hoor, wij kunnen ook moeilijke woorden; weer zo'n populair misverstand... Wij converseren en jullie bakkeleien...!
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 21:03 schreef sjun het volgende:Ik begrijp de duiding jullie niet zo goed. Het laten van een paar winden in een HB-draad zou niet moeten impliciceren in een automatische toeschrijving van het etiketje HB.
quote:Je zag zeker wel die kanjer van een tikfout in het woord impliceren om duidelijk te maken dat de middelmatigheid mij niet wezensvreemd voorkomt.
Op woensdag 22 oktober 2003 21:06 schreef Herostratos het volgende:[..]
quote:Ik ken ook enkele moeilijke woordjes.
Op woensdag 22 oktober 2003 21:13 schreef sjun het volgende:Je zag zeker wel die kanjer van een tikfout in het woord impliceren om duidelijk te maken dat de middelmatigheid mij niet wezensvreemd voorkomt.
het kan geen kwaad tijdig wat aan dossiervorming te doen
quote:Zou je denken? Volgens mij bestaan er ook HB-ers die geen slachtofferrol nodig hebben om zèlf iets van hun eigen leven te maken. Mogelijk zijn deze mensen zo intelligent dat ze zelfs geen schijnwerpers en groot kapitaal nodig hebben om gelukkig te zijn. Zij hebben dan aan zichzelf genoeg.
Op donderdag 23 oktober 2003 01:13 schreef HiZ het volgende:
Overigens, het leuke van mediocraten is dat ze wel vaker carriere maken dan hoogbegaafden, die altijd met zichzelf en de omgeving in de knoop zitten.
Bij middelmatigers is de weg naar dit ideaal mogelijk wat korter omdat deze niet de behoefte voelen nagenoeg alle alternatieve wegen uit te proberen
quote:En juist deze zelfgenoemzaamheid kan een maatschappelijke carriere in de weg staan.
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:37 schreef sjun het volgende:Zou je denken? Volgens mij bestaan er ook HB-ers die geen slachtofferrol nodig hebben om zèlf iets van hun eigen leven te maken. Mogelijk zijn deze mensen zo intelligent dat ze zelfs geen schijnwerpers en groot kapitaal nodig hebben om gelukkig te zijn. Zij hebben dan aan zichzelf genoeg.
quote:Zou je denken? Volgens mij bestaan er ook mediocraten die weldegelijk deze behoefte nodig hebben om zèlf iets van hun eigen leven te maken.
Bij middelmatigers is de weg naar dit ideaal mogelijk wat korter omdat deze niet de behoefte voelen nagenoeg alle alternatieve wegen uit te proberen
quote:dan definieer je Hoogbegaafdheid als een soort van capaciteit om het wezen en zijn van een Mediocraat te emuleren.
Op vrijdag 24 oktober 2003 12:37 schreef sjun het volgende:
Mogelijk zijn deze mensen zo intelligent dat ze zelfs geen schijnwerpers en groot kapitaal nodig hebben om gelukkig te zijn. Zij hebben dan aan zichzelf genoeg.
Een Hoogbegaafde die in staat is te leven als Mediocraat kan succesvol zijn.
Overigens een interessante vraag, waren de grote stichters van religies, Christus en Boedha Mediocraten?
een Godenzoon die mens word, sterfelijk wordt, en een Koningszoon die de eenvoud ontdekt en navolgt.
quote:Wij, mediocraten scheren ook zo graag over één kam.
Op donderdag 23 oktober 2003 01:13 schreef HiZ het volgende:
Overigens, het leuke van mediocraten is dat ze wel vaker carriere maken dan hoogbegaafden, die altijd met zichzelf en de omgeving in de knoop zitten.
quote:Of ze beseffen het zelf niet
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:37 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zie het alweer. De mediocraten zijn zelfs te laf om ervoor uit te komen dat ze middelmatig zijn...
quote:Nee hoor, wij doen toch niet aan exorbitante zelfverheerlijking verhuld in retoriek en taalfetisjisme?
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:59 schreef Ryan3 het volgende:
Wat een geneuzel allemaal weer zeg. Het lijkt wel een conventie van HB'ers. Even voor de duidelijkheid: dat is het hier niet hoor...
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:23 schreef Herostratos het volgende:[..]
Nee hoor, wij doen toch niet aan exorbitante zelfverheerlijking verhuld in retoriek en taalfetisjisme?
quote:Mediocraten en humor (of een poging tot) gaan niet samen
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:45 schreef Ryan3 het volgende:
quote:Dat klopt. Je kent me toch?
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:54 schreef Herostratos het volgende:[..]
Mediocraten en humor (of een poging tot) gaan niet samen
quote:Hoe je dat voor mekaar krijgt is het grote geheim. Iig zou ik als ik HB was deze topic goed in de gaten houden.
Op vrijdag 24 oktober 2003 15:33 schreef RM-rf het volgende:[..]
dan definieer je Hoogbegaafdheid als een soort van capaciteit om het wezen en zijn van een Mediocraat te emuleren.
Een Hoogbegaafde die in staat is te leven als Mediocraat kan succesvol zijn.
quote:Interessante vraag. Mijn eerste inclinatie is dat ze HB waren, maar omringd werden door mediocraten die zo hun eigen dodelijk en afdoende draai gegeven hebben aan hun leer.
Overigens een interessante vraag, waren de grote stichters van religies, Christus en Boedha Mediocraten?
een Godenzoon die mens word, sterfelijk wordt, en een Koningszoon die de eenvoud ontdekt en navolgt.
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:59 schreef Ryan3 het volgende:Dat klopt. Je kent me toch?
quote:Als je eens van de mediocratie geproeft hebt dan lust je niets anders dan havermoutpap.
Op vrijdag 24 oktober 2003 19:03 schreef Ryan3 het volgende:Interessante vraag. Mijn eerste inclinatie is dat ze HB waren, maar omringd werden door mediocraten die zo hun eigen dodelijk en afdoende draai gegeven hebben aan hun leer.
quote:Waarbij worde opgemerkt dat ook de mediocratie zo zijn pareltjes van inventiviteit oplevere.
Op zondag 26 oktober 2003 00:56 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Als je eens van de mediocratie geproeft hebt dan lust je niets anders dan havermoutpap.
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 26-10-2003 13:08]
quote:Ik weet niet. Ik snap niet waarom deze topic op sterven na dood is. Blijkbaar is het nog steeds een onderwerp waarover mensen niet graag praten. Het liefst verzwijgen ze hun middelmatigheid, terwijl ze niet door hebben dat het dus nogmaals niets is om je over te schamen. Het betekent niet per se dat je kleurloos of onnozel bent. Het komt menigmaal voor dat een mediocraat een HB'er (om over de AK'ers maar te zwijgen) op alle gebieden achter zich laat, vooral vanwege zijn ongecompliceerde zelfvertrouwen. Dus ik zou willen zeggen trek open die kurken.
Op zondag 26 oktober 2003 21:27 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij is deze thread bezig met een tailspin richting HB.
Oh, om uit het geheugen te vervagen!
quote:Tijd voor een frisse wind
Op zondag 26 oktober 2003 21:36 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik weet niet. Ik snap niet waarom deze topic op sterven na dood is.
quote:Zullen we het eens hebben over zo'n kurk. Neem Mat Herben. Niet al te dom, niet al te nozel. Een prima middelmatige (of mediocratische) politicus. De man heeft wat bereikt. Tenslotte beslist niet iedereen mee over de uitgave van wat koffers geld voor een vliegtuigje. Menig HB-er voert geen partij aan, bereikt geen krantenkoppen, loopt kans op een baanloos bestaan...
Blijkbaar is het nog steeds een onderwerp waarover mensen niet graag praten. Het liefst verzwijgen ze hun middelmatigheid, terwijl ze niet door hebben dat het dus nogmaals niets is om je over te schamen. Het betekent niet per se dat je kleurloos of onnozel bent. Het komt menigmaal voor dat een mediocraat een HB'er (om over de AK'ers maar te zwijgen) op alle gebieden achter zich laat, vooral vanwege zijn ongecompliceerde zelfvertrouwen. Dus ik zou willen zeggen trek open die kurken.
quote:Nu klinkt het niet al te aantrekkelijk natuurlijk. Mat Herben als ijkpunt van onze stroming, maar ik geef toe, wie A zegt moet ook B zeggen, Mat Herben komt heel gemiddeld over. Probleem is dat je weinig roll models of iig weinig aantrekkelijke roll models vindt als je het over middelmatigheid hebt. Eens te meer een reden dat wij ons dienen te profileren...
Op woensdag 29 oktober 2003 18:14 schreef sjun het volgende:[..]
Tijd voor een frisse wind
[..]Zullen we het eens hebben over zo'n kurk. Neem Mat Herben. Niet al te dom, niet al te nozel. Een prima middelmatige (of mediocratische) politicus. De man heeft wat bereikt. Tenslotte beslist niet iedereen mee over de uitgave van wat koffers geld voor een vliegtuigje. Menig HB-er voert geen partij aan, bereikt geen krantenkoppen, loopt kans op een baanloos bestaan...
quote:Het is de kift.
Op dinsdag 28 oktober 2003 12:15 schreef Karboenkeltje het volgende:
Dat is weer typerend voor ons mediocraten. Eerst verenigen we ons op veelbelovende wijze om vervolgens de vereniging een stille dood te laten sterven.Oh, om uit het geheugen te vervagen!
quote:Ik blijf liever spreken van "role models" en profilering is alleen voor mensen die in hokjes denken. Persoonlijk denk ik alleen in hokjes qua sexuele voorkeur en daarin heb ik mij dan ook geprofileerd.
Op zaterdag 1 november 2003 12:13 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Nu klinkt het niet al te aantrekkelijk natuurlijk. Mat Herben als ijkpunt van onze stroming, maar ik geef toe, wie A zegt moet ook B zeggen, Mat Herben komt heel gemiddeld over. Probleem is dat je weinig roll models of iig weinig aantrekkelijke roll models vindt als je het over middelmatigheid hebt. Eens te meer een reden dat wij ons dienen te profileren...
Over hoger of minder begaafd zijn kan ik alleen zeggen dat dat alleen tussen mensen qua onderlinge vergelijking geldt. Althans, dat "denk" ik.
Mijn inzichten zijn geen wetten van Meden en Perzen, maar mijn vermoedens laten mij niet vaak in de steek.
Ooit spraken testen uit dat ik op sommige vlakken bovenmatig (aan mijn leeftijd en opleiding) begiftigd was, in vergelijking tot leeftijdgenoten en ouderen (hoger opgeleiden).
Wat zegt dit? Helemaal niets als je het niet in de praktijk toepast. Gaandeweg gedurende de jaren dat ik richting volwassenheid afstevende heb ik me meer op het praktische vraagstuk gestort en ik denk dat ik daarin nu een aardig EVENWICHT heb gevonden.
Ik denk dus dat je beter van gebalanceerde mensen kunt spreken dan mediocraten, omdat ikzelf ook vind dat ik niet hoogbegaafd ben maar begiftigd met rede...
Ik werp mij aan Uw voeten...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |