abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_946997
De Tuinen van Fok! zijn 'arbeiders zelfbestuur'. Dagobert, Hoekie, L-Was, Kahn, Untouchable, en de Indianenkinderen wonen en werken er. De eigenaresse van de Tuinen verblijft langdurig buiten het eiland.
* Gasten die zich hier niet zelfstandig willen vestigen, kunnen in het gastenverblijf * terecht .

(rozen)

De Tuinen zijn gesticht door de biologe professor Lurky. Zij ontdekte tijdens een studiereis een groot verlaten gebied midden op [url= De EilandKaart. Ze kocht het reservaat. Het betreft een stuk overgebleven oerbos, verwaarloosde domeinen, bouwvallige architectonische monumenten en verwilderde natuur.

(tropen)

De Tuinen bevatten restanten van het enorme paradijs dat Fokeiland ooit is geweest. Er staat nog een 1000jarige eik als uitloper van de naburige Heuvel van Equilan en Het Bos van Herne De Hunter. In zuidelijke valleien groeien tropische planten tussen majestueuze palmen.

(beek)

Er is een bruisende beek met een watermolen. In de molen wordt graan gemalen. De bijbehorende woning is van Kahn. Hij beheert de waterkrachtcentrale[i] en is eveneens Tuinen-van-Fok-Beveiliging. Het sprankelend heldere water levert de drinkwatervoorziening voor de bewoners in Fok!stad. De beek heeft watervallen en mondt uit in een ongerept oermeer.

(oermeer)

In het midden van het meer ligt Indianeneiland waar vroeger superheld Flex in een luxe hut woonde. Nu is hij op wereldreis. Hij was begeleider van de Indianenkinderen. Zij hebben er hutten en speelakkertjes. Ze zijn inmiddels zelfstandig. Voor de buitenwereld doen ze onzichtbaar en zwijgend hun werk.

(ruinegang)

Een groot deel bestaan de Tuinen uit bomen en struiken. Zeer veel soorten zijn hier door Lurky bijeengebracht en anderen waren er al verzameld door vroegere beschavingen op het eiland. Een archeologische vondst is de oude ruïne in het Noorden onder de heuvel met het kasteel van de buren Highlander en Black-Angel. In de kelders van deze ruïne loopt een groot gangenstelsel, deels aangelegd, voor een deel bestaand uit natuurlijke grotgangen. Er is ooit een opening naar de Kerk Van De Universele Waarheid geweest maar deze is dichtgemetseld door Lurky. De ruïne bevat veel zeldzame amfibieën, mossen en schimmels.

(reuzenboom)

Eveneens al aanwezig bleek de oude Lindelaan met intieme zitjes in hoge bosschages die nu gebruikt wordt als flaneerroute door verliefde stelletjes. Een van de grote beukenbomen is geveld en heeft ooit bijna Maffiabaas Craziest het leven gekost. Dit gebeurde nadat de Taratroepen voorkwamen dat hij er een golfveld wilde aanleggen. De turbulente manier van hofmakerij heeft geleid tot een liefdesrelatie tussen de Don en de hovennierster. Ze hebben een zoon en een (klein)kind is op komst. Craziest is benoemd tot beschermheer van de Tuinen. Hij heeft er een bescheiden golfveld.

(bloesem)

Naast ongerepte bossen zijn er open vlaktes. Middenop een van die vlaktes staat de Wigwam van Untouchable. Onregelmatig krijgt hij de geest en verandert in het Eiland-Orakel Wijze Uil

Op een gedeelte van die vlaktes zijn landbouwgronden aangelegd en siertuinen met eenjarige bloemen en bloeiende vaste planten verschenen. De tuinen leveren sierplanten aan de HORECA van het eiland. Ze zijn officieel florist van het Dagotel.
Sinds zijn hotel is afgebrand beheert Dagobert niet alleen het
theehuis maar woont hij er ook.

(wiet)

In de Tuinen zijn Cannabis-kassen neergezet met weed van ongekend hoge kwaliteit. Deze z.g. Fok!toppen worden onderhouden, geoogst en gedistribueerd door Hoekie. De Fokweed is bij diverse cannabisdetaillisten op het eiland verkrijgbaar waaronder de Coffeeshop van de Dude . Hoekie bewoont een landarbeidershuisje in de Tuinen.

(groenten)

In de Tuinen wordt voedsel volgens ecologische methode geteeld. De Tuinen leveren groenten, fruit, kruiden, noten en granen aan winkels en horeca zoals Ristorante Ali. Groothandelleveranties worden gedaan aan Jojo's Supermarkt. De supermarkt voorziet bovendien in verkoop van linnen en katoenen handgeweven eco-kleding die gemaakt wordt door de Indianenkinderen.

(ecotex)

De dieren in de Stallen,koeien, geiten en kippen worden dagelijks verzorgd door LWaS Hij woont niet op de Tuinen maar samen met Wilgje en hun kinderen in het Sprookjeskasteel. De dieren worden gehouden voor hun melk en eieren. Alleen bij hoge uitzondering, meestal om medische redenen, wordt een dier geslacht. De kaas van de Tuinen is van gastronomische kwaliteit.

De Tuinen bieden ook natuurvriendelijke werkgelegenheid en woonruimte aan tijdelijke krachten die zich nog niet zelfstandig op het eiland hebben gevestigd. De kracht van de natuur heeft een gunstige invloed op allen die er beroepsmatig mee te maken krijgen. Ook hebben ze een helende werking op iedereen die er recreëert.

(boeken)

Een speciale plaats binnen de Tuinen nemen het inmiddels spookachtige onderzoekslaboratorium de brand- en braakvrije bibliotheeken de dienstwoning van Proffessor Lurky in. Uit respect voor haar werk en in een enkel geval ontzag voor haar driften blijven deze gebouwen wachten op haar mogelijke terugkeer. Ze bestudeerde er microbiologie, scheikunde, plant- en dierkunde. Ze vond er een halffabrikaat uit dat het voor iedere leefvorm ongevaarlijke fomorianenbestrijdingsmiddel[/i] FOMIN(r) werd.
Na haar lang geleden in Kongo op natuurlijke wijze geboren dochter
Loerka bracht de professor in het laboratorium op de Tuinen haar reageerbuiszoon Jezus ter wereld die het DNA van alle eilanders in zich heeft. Jezus groeide in een paar weken op tot jongvolwassene in een van Phalanx gestolen Axotl-tank die nog altijd onder een afdakje van de stallen staat.

(Lab)

Inmiddels hebben Professor Lurky en haar kinderen Jezus en Loerka het eiland verlaten. Het werk op de Tuinen is overgedragen aan hen die er wonen en werken. Lurky reisde weer op onderzoek naar het Diergedrag Grote Mensapen rond over de wereld. Loerka acteert en danst in Holywood. Jezus verschijnt sporadisch op het eiland om in geval van grote nood te helpen met zijn wonderen. In het bijzonder zijn natuurlijke vader Craziest die hij uit de dood opwekte nadat deze zich van het leven had beroofd vanwege het vertrek van zijn vrouw.
Tegenwoordig verblijven het liefdespaar en hun zoon Jezus op een voor eilander onbereikbare plaats in de kosmos waar ze zich hebben teruggetrokken in het Ruimtestation Mir[i].

Sindsdien zijn de Tuinen een bron van extreme rust geworden. Gemoedelijk doen de eilanders er hun dagelijkse taken. Een enkele keer komt er een wandelaar doorheen of verpoost er een verliefd stelletje.
De stilte in de natuur is teruggekeerd.

FOK!fossiel zondag 10 juni 2001 @ 15:18:54 #2
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_1007180
* zoals iedere dag is LWaS weer druk bezig in de stallen van de Tuinen

OOk maakt hij een rondje door de tuinen en kijkt of er nog meer dingen gedaan moeten worden

Was er maar weer meer actie op het fokeiland, ik zie de bewoners zo weinig de laatste tijd

pi_1007196
* Blacky komt eens langsvliegen en knijpt LWaS gemeen in z'n kont

Wou je actie??? Alsjeblieft

niemand sterft aan liefde...
  FOK!fossiel zondag 10 juni 2001 @ 15:23:40 #4
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_1007199
auw

* LWaS kijkt verschrikt op

Blacky !!
Da's lang gelden

pi_1007217
* BlackAngel en LWaS lopen al pratende door de tuin heen, langs de watervallen en de prachtige palmbomen. Eenmaal op het indianeneiland aangekomen zien ze iets glinsteren. Blacky kijkt LWaS nieuwsgierig aan

Zou Lurky weer bezig zijn met een experiment??

* Blacky vliegt naar de mysterieuze glinstering toe, maar als ze eraan komt is het weg

FOK!fossiel zondag 10 juni 2001 @ 15:31:06 #6
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_1007234
* LWaS loopt naar blacky toe..

Lurky bezig met een experiment
Lurky is in Space, maar wat was dit dan ?

zondag 10 juni 2001 @ 15:32:40 #7
8447 B.e.e.r
in de wolken....
pi_1007242
* B.e.e.r komt uit de bosjes gekropen, en verstopt snel alles waar hij mee bezig is.

Heey LWaS en Blackangel, jullie hier

Misschien is het beter om iets niet te hebben [br] Dan om het gelijk alweer kwijt te zijn
  FOK!fossiel zondag 10 juni 2001 @ 15:36:41 #8
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_1007258
Beer ? Wat verstop jij nou

Je doet toch niets geks hè ?

pi_1007261
Hey Beer, gezellig, jou kom ik ook niet vaak tegen in de bosjes

* ze doet een poging om naar Beer z'n billen te grijpen, maar deze springt snel weg.

LWaS en ik zagen zonet een geheimzinnige glinstering, heb jij het ook gezien??

zondag 10 juni 2001 @ 15:37:46 #10
5663 superbam
faatfanaat
pi_1007265
* superbam weet t ...

het is een mysterieus glinsterding, dat stopt met glimmen zodra je eraan komt....

die heb ik ook wel eens bij het kasteel van LWaS en Wilgje en bij de toren van Equilan zien liggen...

Faat zei: Nee hoor, ik heb áltijd roze borstjes
  zondag 10 juni 2001 @ 15:37:50 #11
8447 B.e.e.r
in de wolken....
pi_1007267
Ik doe toch nooit gek LWaS, you should know!

Maar wat doen jullie hier dan samen in de tuinen?

Misschien is het beter om iets niet te hebben [br] Dan om het gelijk alweer kwijt te zijn
  FOK!fossiel zondag 10 juni 2001 @ 15:40:32 #12
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_1007277
Ik was aan het werk en Blacky kwam aangevlogen en liet me schrikken...
  zondag 10 juni 2001 @ 15:40:33 #13
8447 B.e.e.r
in de wolken....
pi_1007278
quote:
Op zondag 10 juni 2001 15:37 schreef BlackAngel het volgende:
Hey Beer, gezellig, jou kom ik ook niet vaak tegen in de bosjes
quote:
LWaS en ik zagen zonet een geheimzinnige glinstering, heb jij het ook gezien??
Geheimzinnige glinsteringen?
De zon misschien in 't water ofzo?
  FOK!fossiel zondag 10 juni 2001 @ 15:41:44 #14
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_1007281
* LWaS kijkt Beer een beetje vreemd aan

Moet jij eik niet bij Gala zijn ? En wat doe jij in hemelsnaam in de bossies ?

pi_1007287
* Blacky kijkt eens om zich heen, de glinstering lijkt door de bosjes te lopen, rond het meer en dan weer over de tipi's heen.

Wat we hier doen Beer?? Ik kneep LWaS en toen zijn we maar gaan wandelen door de tuinen. Niet veel bijzonders eigenlijk, en jij??

* als Blacky naar beneden kijkt ziet ze een wit wezentje als ze het wil pakken is er opeens een glinstering boven het water, verward kijkt ze op

hebben jullie dat ook gezien??

zondag 10 juni 2001 @ 15:43:36 #16
8447 B.e.e.r
in de wolken....
pi_1007301
quote:
Op zondag 10 juni 2001 15:41 schreef LWaS het volgende:
* LWaS kijkt Beer een beetje vreemd aan

Moet jij eik niet bij Gala zijn ? En wat doe jij in hemelsnaam in de bossies ?

Galadriel is er niet, ze is een dagje van 't eiland af.
En dus moest ik maar wat anders doen..
In deze bosjes was ik aan 't kijken, ik had hier ooit eens een kistje begraven ergens in de tuinen.
Weet alleen niet meer waar

Misschien dat je kan helpen zoeken

FOK!fossiel zondag 10 juni 2001 @ 15:47:21 #17
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_1007326
Kistje begraven ??

Waarom dan ? Wat zit erin ?

pi_1007327
* Blacky kijkt nieuwsgierig op

Wat voor kistje??

zondag 10 juni 2001 @ 15:50:53 #19
8447 B.e.e.r
in de wolken....
pi_1007339
quote:
Op zondag 10 juni 2001 15:47 schreef BlackAngel het volgende:
* Blacky kijkt nieuwsgierig op

Wat voor kistje??

Een metalen kistje, een hele tijd geleden..
Toen ik nog in 't bos woonde, heb ik dat gekregen van een engel achtig wezen.

Ze zei er bij dat ik 't niet open mocht maken, en aan niemand mocht laten zien, dus heb ik 't hier ergens begraven.

Maar vandaag zat ik alleen thuis, en herinnerde me het kistje, en werd toch wel erg nieuwsgierig..

FOK!fossiel zondag 10 juni 2001 @ 15:51:53 #20
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_1007345
hmz...
vaag
Ik heb wel een paar schoppen (scheppen , spades) liggen in de stallen...
kunnen we denk ik wel gebreuiken
pi_1007347
We mogen je dus met andere woorden eigenlijk niet helpen zoeken... jammer

* maar onverwachts duikt BlackAngel in de bosjes en gaat op zoek naar het metalen kistje

zondag 10 juni 2001 @ 15:54:31 #22
8447 B.e.e.r
in de wolken....
pi_1007354
Ja, wat erin zit weet ik niet..
Ik weet alleen nog dat 't kistje bijna niks woog en dat 't er iets op geschreven stond in een taal die ik niet kon lezen.

Toen ik het had aangepakt vroeg ik nog aan haar wat ik er mee moest doen dan, maar op dat moment was ze al verdwenen.

pi_1007367
* zachtjes voelend aan de aarde kruipt Blacky over de grond. Nauwkeurig voelend aan de trillingen van de bodem lijkt ze te zweven boven de grond

Beer? Waarom heb je het hier eigenlijk begraven?? En wat voor kleur had het engelachtige wezen??

zondag 10 juni 2001 @ 16:02:15 #24
8447 B.e.e.r
in de wolken....
pi_1007387
quote:
Op zondag 10 juni 2001 15:57 schreef BlackAngel het volgende:
Beer? Waarom heb je het hier eigenlijk begraven?? En wat voor kleur had het engelachtige wezen??
Ik heb 't hier begraven in de bosjes omdat het 's nachts hier altijd erg rustig is, en ik het dus makkelijk kon begraven zonder dat iemand het merkt.
En de schep lag hier voor handen, zou wel opvallen als ik lopend met een kist en schepje ergens anders op 't eiland zou rondlopen en er zou iemand voorbij komen.

Het engel achtige was geheel wit, ik kon eigenlijk niet zien of 't mannelijk of vrouwelijk was, het was een grote gloed zonder duidelijke details, maar wel in de vorm van een mens, en haar stem klonk als die van een jonge vrouw.

pi_1007399
Wit? Nou dan zal het wel een goede engel zijn geweest, daar heb ik eigenlijk nooit echt veel contact mee gehad, met de witten.

* BlackAngel ziet LWaS richting de stallen vertrekken, hij haalt gereedschap om te graven. Blacky stopt met zoeken en gaat eens op de grond zitten. Ze kijkt Beer serieus aan.

Als ik het kistje nou vind door middel van de stralingen die van de aarde af komen. En ik ken toevallig dat handschrift, de taal. Dan mag ik het kistje zeker nog steeds niet zien, want dan zou het zijn kracht verliezen, of niet?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')