abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14634282
heb m gezien ja, idd best gaaf
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_14634341
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 14:31 schreef knuppelhout het volgende:
ik ben dus echt helemaal gek op deze film.
Me too. Hij is echt zo geweldig dat ik hem wel kan blijven kijken.
Kijk vanavond dus ook weer. Is gewoon super. Hoe is Insomnia btw. Die film is toch ook van de regisseur van Memento?
pi_14634393
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 13:54 schreef XxxPimxxX het volgende:
Vanavond op Yorin!

[afbeelding]

22.00 - 00.10

Aanrader dus!

Oei, die heb ik nog niet gezien.
En die wil ik nog wel zien!

*verkapte terugvindpost, zodat ik hier vanavond nog even aan herinnerd wordt!*

pi_14634406
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 15:25 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Me too. Hij is echt zo geweldig dat ik hem wel kan blijven kijken.
Kijk vanavond dus ook weer. Is gewoon super. Hoe is Insomnia btw. Die film is toch ook van de regisseur van Memento?

Die heb ik ook nog niet gezien... schijnt wel ietsje commercieler te zijn dan Memento...

Memento heb ik al heel wat keertjes gezien, o.a. een analyse van gemaakt voor mijn studie (analyse van een niet-chronologische film, dus de keus was niet zo moeilijk)... Geweldige film! Vanavond weer denk...

Enig 'probleem': chicken run komt ook, en die heb ik nog niet gezien en schijnt ook de moeite waard te zijn...

pi_14636220
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 15:08 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Alhoewel ik de film lang niet zo briljant vind als de 2 genoemde films hierboven, is "Donnie Darko" ook wel een vermakelijke "mindfucker".

Ben het helemaal niet met je eens. Ik vind memento knap gemaakt (briljant ) en the usual suspects gewoon flauw na de tweede keer kijken.
Donnie Darko moet het echter van veel meer hebben dan wat filmtruukjes, die film heeft echt sfeer!! Die vind ik veruit de beste film van de drie.
Nog veel beter dan deze films vind ik overigens Jacob's Ladder, als we het toch over mindfucking hebben
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 14 november 2003 @ 16:49:01 #181
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_14637336
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 16:18 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ben het helemaal niet met je eens. Ik vind memento knap gemaakt (briljant ) en the usual suspects gewoon flauw na de tweede keer kijken.
Donnie Darko moet het echter van veel meer hebben dan wat filmtruukjes, die film heeft echt sfeer!! Die vind ik veruit de beste film van de drie.
Nog veel beter dan deze films vind ik overigens Jacob's Ladder, als we het toch over mindfucking hebben

Tuurlijk,
Donnie Darko is ook een erg mooie en sfeervolle film.
Ben ik volledig met u eens.

Maar dat het verhaal niet 'n beetje rommelig is hier en daar, en dat alle puzzelstukjes op het eind van die film feilloos op hun plaats vallen, en dat je die film daarom dus niet op ontelbaar veel verschillende manieren mag en kan interpreteren, maakt u mij ( met al uw wijsheid ) niet wijs hoor.

En omdat ik de beroerdste niet ben, zal ik nog even terugzwaaien .

...dass wir fliegen.
pi_14637668
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 16:49 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Tuurlijk,
Donnie Darko is ook een erg mooie en sfeervolle film.
Ben ik volledig met u eens.

Maar dat het verhaal niet 'n beetje rommelig is hier en daar, en dat alle puzzelstukjes op het eind van die film feilloos op hun plaats vallen, en dat je die film daarom dus niet op ontelbaar veel verschillende manieren mag en kan interpreteren, maakt u mij ( met al uw wijsheid ) niet wijs hoor.

En omdat ik de beroerdste niet ben, zal ik nog even terugzwaaien .

Zeker is hij meervoudig interpreteerbaar Maar is dat bij heel veel (verondersteld briljante-) films niet zo?
Om nou te zeggen dat memento waterdicht is vind ik ook wat overdreven, ik geloof dat niemand hier op het forum die film uberhaupt vatte na 7 keer kijken, blader het topic er maar op na..
Een ander zgn. briljante film fight club vind ik bijvoorbeeld nog ontzettend veel meer rammelen dan donnie darko om maar iets te noemen.
Het feit dat je zelf iets kan invullen als kijker vind ik niet echt een groot bezwaar als de film verder maar mooi is gemaakt en het je kan boeien.

En een vriendelijke glimlach terug

pi_14638029
Donnie Darko rulez

Memente vond ik eigenlijk maar matig. Alhoewel de wijze waarop de kijker op 't foute spoort wordt gezet wel weer briljant is...

Donald Duck held vrijdag 14 november 2003 @ 17:16:57 #184
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_14638065
Ik ga deze vanavond zeker weer kijken. Echt een heerlijke mind-fuck film
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 14 november 2003 @ 17:34:38 #185
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_14638497
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 16:18 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ben het helemaal niet met je eens. Ik vind memento knap gemaakt (briljant )

Helemaal mee eens !
  vrijdag 14 november 2003 @ 17:57:25 #186
46998 Duder
strolling along
pi_14639030
Anders kijk je volgende week woensdag om 21.00 op Canvas. Geen reclame! Kijkt een stuk fijner.
Ik heb meer respect voor feministen met grote borsten.....
pi_14639129
Donnie Darko is idd erg apart. Maar ik vind dat Memento net iets beter in elkaar gezet is. Doordat die niet chronologisch is kijk je er op een ander manier naar. Dus andere verwachtingen.

Ik hoor trouwens Donnie Darko vaak genoemd worden als "die vreemde film met dat kl te konijn". Vast mensen die hem niet gezien hebben

pi_14639219
een van me favoriete films
Zit heel goed inmekaar
DVD hier draai ik toch met regelmaat
pi_14639715
Su-per su-per gave film! Allemaal kijken!
  vrijdag 14 november 2003 @ 22:57:01 #190
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_14646331
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 17:00 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Om nou te zeggen dat memento waterdicht is vind ik ook wat overdreven, ik geloof dat niemand hier op het forum die film uberhaupt vatte na 7 keer kijken, blader het topic er maar op na..

Zeven keer ?
Zo moeilijk is ie nou ook weer niet,
toch? .

Daarbij ben ik nogal stijlkritisch, dus als een film vanuit dat oogpunt niet erg interessant is, bekoort ie me maar zelden meer als twee keer.

quote:
Een ander zgn. briljante film fight club vind ik bijvoorbeeld nog ontzettend veel meer rammelen dan donnie darko om maar iets te noemen.
Ik vind Fight Club gewoon een kutfilm.
Sterker nog ; de film met een nog grotere anti-climax moet volgens mij nog gemaakt worden.
quote:
Het feit dat je zelf iets kan invullen als kijker vind ik niet echt een groot bezwaar als de film verder maar mooi is gemaakt en het je kan boeien.
Tja,
dat maakt dan ook dat ik "Donnie Darko" met name een mooie film vind.

Maar films die door al dat gegoochel met tijd, plaats en ruimte de indruk wekken dat er een samenhangend geheel te vinden is en deze vervolgens niet waar weet te maken, stellen mij toch 'n beetje teleur.

quote:
[quote]
En een vriendelijke glimlach terug
.
...dass wir fliegen.
pi_14646911
quote:
Op donderdag 3 januari 2002 11:55 schreef kamagurka het volgende:
Waarom moet die vent zich eigenlijk helemaal ondertatoeëren? Kost nogal veel moeite lijkt me, en de aanwijzingen zijn minimaal ("don't trust ..." ja, waarom niet en hoe en wat..?)
Je lichaam biedt beperkte ruimte, het lijkt me niet zinvol om de notities te voorzien van allerlei overbodige bij-informatie. Als je jezelf er aan wilt helpen herinneren dat je iemand niet moet vertrouwen, is 'don't trust so and so' meer dan voldoende. Het hoe en waarom doet er dan niet toe. Enfin...

De opzet van de film (a-chronologisch) is volgens mij inherent aan de 'aandoening' van de hoofdpersoon. Door de film van achter naar voren te vertellen, wordt de kijker eigenlijk in dezelfde staat als de kijker gebracht. Wat we ons zouden moeten herinneren als de film chronologisch zou worden verteld, is nieuw en onbekend voor ons simpelweg omdat de scene nog niet geweest. En dat vind ik -in ieder gevallen vanuit het oogpunt van vertelling- sterk gevonden. Zo sterk dat het ook maar 1 keer werkt.

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 14 november 2003 @ 23:40:51 #192
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_14647332
Ik ben het nu aan het kijken. Wat een geniale film!
pi_14648139
.
I´m back.
pi_14648274
Ik lees trouwens op imdb.com dat er je de chronologische volgorder van Memento op de regio 2 DVD ook kan 'unlocken', maar dat lukt me niet.

Weet iemand hoe dit precies moet?

Diplomacy is telling someone to go fuck himself in such a way, that he'll thank you for it
  zaterdag 15 november 2003 @ 00:20:48 #195
13973 ranja
image means nothing
pi_14648279
wat een ongelovelijk overschatte film.

aangezien deze film net op tv geweest is zijn spoilertags niet nodig lijkt me?

ok, het is best aardig dat-ie van achter naar voor loopt al
werkt dat na een paar keer ook irritant als je steeds een stukje herhaling ziet... maar wat ik echt tegen vond vallen was het begin, dus eigenlijk het eind, waar alles nog even uitgelegd wordt zoals in Columbo of een detectiveboek... totaal geen vrijheid gelaten voor eigen interpretatie. Je moet dus van de filmmaker denken dat Leonard de badguy is en die slijmbal Terry eigenlijk goed is. Nou, op het moment dat Terry aan leonard een verhaal ophing over een junk die al een jaar geleden was doodgeschoten had ik nog het idee dat dat bullshit was. Vervolgens gaat Leonard ineens aan mij vertellen dat dat wel de waarheid is... hoe weet hij dat?

Bovendien raakte ik een keer het spoor bijster doordat ik dacht dat er een fout in de volgorde zat. Maar waar precies weet ik niet meer.

Nou ja, mooi dat ik'm nu gezien heb, weet ik ook dat dat niet weer hoeft.

pi_14648355
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 00:20 schreef ranja het volgende:
Vervolgens gaat Leonard ineens aan mij vertellen dat dat wel de waarheid is... hoe weet hij dat?
En daarvoor zeg je nog dat je het jammer vindt dat alles is uitgelegd? Dan lijkt het me toch ook vrij duidelijk hoe het komt dat hij dat weet.
.
pi_14648388
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 17:34 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Helemaal mee eens !

Wat ben je ook een lieverdje
pi_14648644
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 22:57 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Zeven keer ?
Zo moeilijk is ie nou ook weer niet,
toch? .

Ik heb hem pas een keer gezien en snapte de belangrijkste punten ook wel. Maar als je de fora over deze film naleest geldt dat niet voor iedereen

quote:
Ik vind Fight Club gewoon een kutfilm.
Sterker nog ; de film met een nog grotere anti-climax moet volgens mij nog gemaakt worden.
Heb ik toch nog een zielsverwant gevonden. Eindelijk iemand die niet iedere net-filmkijker nablaat dat die of die heilig is en het allerbeste ooit gemaakt! Dank u
quote:
Tja,
dat maakt dan ook dat ik "Donnie Darko" met name een mooie film vind.

Maar films die door al dat gegoochel met tijd, plaats en ruimte de indruk wekken dat er een samenhangend geheel te vinden is en deze vervolgens niet waar weet te maken, stellen mij toch 'n beetje teleur.

.

Ik ben het wel met je eens, en memento zit zeker sterker in elkaar, waarvoor hulde aan memento. Niettemin moet een film je ook iets doen en je persoonlijk raken. Ik vond memento maar een vrij koel werkje met weinig stilistisch behalve het verteltruukje.
DD daarentegen vond ik een warmere stijl uitstralen, mooiere beelden bevatten en hij intrigeerde me ook meer. En zoveel onlogisch zit er nu ook weer niet in DD, er zijn echter twee keuzes aan het einde die de regisseur open laat voor de kijker... Dat vind ik juist wel mooi.
Bij een film als vanilla sky bijvoorbeeld of een David Lynch werkt dit bij mij meestal averechts en ga ik me eraan ergeren, maar bij DD niet. Da's ws. persoonlijk

Een voor jou weer terug.

zaterdag 15 november 2003 @ 13:18:01 #199
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_14654286
Zo, de reclame was tijdens juist deze film wel érg irritant!

Toch blijf ik het een coole film vinden. Ultiem gaaf/rotstukje:

spoiler:

Dat Hij wanhopig op zoek moet naar een pen om op te schrijven dat Natalie een kutwijf is, maar dat zij alle pennen heeft meegenomen en hem vanuit de auto zo vuil zit aan te kijken.... Mán
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 15 november 2003 @ 13:18:53 #200
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_14654306
Ik vond m echt super!! Kheb m vandaag meteen gekocht en nog een keer gekeken.. TOPFILM!!
Ach...
Your uppance will come!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')