Heel mooi gedaan.
quote:waaar gaat de film over dan
Op vrijdag 01 juni 2001 12:35 schreef _Abu_ het volgende:
Ik heb een "back-up" van die film op mijn hardeschijf staan, heel goed vond ik hem. Verhaal lijn is ook heel apart: Eerst het laatste stuk van het verhaal, daarna het stuk ervoor dat het laaste stuk overlapt. Zo gaat het door tot aan het begin van het verhaal en toch is het begin van het verhaal de ontknoping.Heel mooi gedaan.
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 12:36 schreef Roonaan het volgende:[..]
waaar gaat de film over dan
De film gaat over een man wiens korte termijn geheugen niet meer goed functioneerd, hij is alles na 3 minuten weer vergeten. Dit is het gevolg van de moord op zijn vrouw, toen is hij neergeslagen.
Hij is op zoek naar de moordenaar, omdat hij alles vergeet maakt hij overal aantekeningen van en foto's. Ook heel zijn lichaam staat onder de tatoo's met herinnering en "feiten" om de moordenaar te kunnen vinden.
quote:was de vraag ook niet echt, maar was zelf wel benieuwd
Op vrijdag 01 juni 2001 12:39 schreef _Abu_ het volgende:[..]
..
quote:Idd, maar d'r zitten schijnbaar een hoop dubbele bodems in. NEway, lijkt me lachen (wordt wel goed opletten, ben ik nie echt een ster in, maar goed.)
Op vrijdag 01 juni 2001 12:39 schreef _Abu_ het volgende:[..]
dat was de vraag toch niet?
De film gaat over een man wiens korte termijn geheugen niet meer goed functioneerd, hij is alles na 3 minuten weer vergeten. Dit is het gevolg van de moord op zijn vrouw, toen is hij neergeslagen.
Hij is op zoek naar de moordenaar, omdat hij alles vergeet maakt hij overal aantekeningen van en foto's. Ook heel zijn lichaam staat onder de tatoo's met herinnering en "feiten" om de moordenaar te kunnen vinden.
quote:Ik leg het je morgen wel uit
Op vrijdag 01 juni 2001 12:50 schreef Re het volgende:
het enige waar in nog moeite mee had was de tattoo op zijn linker borst
quote:Ik snap wat je bedoelt... Nou, Pan gaat het ons morgen uitleggen!
Op vrijdag 01 juni 2001 12:50 schreef Re het volgende:
het enige waar in nog moeite mee had was de tattoo op zijn linker borst
Door zo'n film realiseer je je ook opeens hoe handig het is dat je geheugen meer dan 3 minuten terugwerkt.
quote:Inderdaad.. hehe Ik ben er trouwens ook niet helemaal uit maar volgens mij kan je het einde op een paar verschillende manieren intepreteren.
Op zaterdag 02 juni 2001 20:57 schreef menjo het volgende:
Ik vond het een erg goede film, eindelijk een film waarbij je moest nadenken. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wie zn vrouw nou vermoord heeft..
Door zo'n film realiseer je je ook opeens hoe handig het is dat je geheugen meer dan 3 minuten terugwerkt.
quote:Wat ook gek is, is dat ie z'n kortetermijngeheugen kwijt is, maar dát feit wel kan onthouden! Ik heb de film nog niet gezien (zal wel morgenavond worden
Op zaterdag 02 juni 2001 21:36 schreef Wolk het volgende:
Er klopt natuurlijk niets van die film. Als hij alles na drie minuten vergeet, waarom weet hij dan wel dat ie steeds op zijn aantekeningen briefjes moet kijken??
quote:Dit is trouwens nie zo'n probleem, hij ziet ze gewoon. Probleem is wel, gelooft ie het wel? Als jij morgen wakker wordt met allerlei feiten op je buik... zou je ze dan voor waar aannemen.
Op zaterdag 02 juni 2001 21:36 schreef Wolk het volgende:
Er klopt natuurlijk niets van die film. Als hij alles na drie minuten vergeet, waarom weet hij dan wel dat ie steeds op zijn aantekeningen briefjes moet kijken??
Ach de spiegologie is ook niet het belangrijkste, als het maar leuk uitgewerkt wordt.
quote:Hij heeft het er wel over in de film, hij had zichzelf geloof ik geconditioneerd ofzo...
Op zaterdag 02 juni 2001 21:39 schreef Koekepan het volgende:[..]
Wat ook gek is, is dat ie z'n kortetermijngeheugen kwijt is, maar dát feit wel kan onthouden! Ik heb de film nog niet gezien (zal wel morgenavond worden
) maar ik heb er al tot vervelens toe over gehoord nu...
Ik vond die Sammy Jenkis zo zielig
Speelde goed, je kon de onschuld gewoon voelen (toen z'n vrouw het even allemala niet meer zag zitten en hem ging slaan enzo).
heeft plenty tijd..dus gaat van de week wel ff..
quote:Ja, die Sammy Jenkins werd cool gespeeld. Die verhaallijn vind ik ook goed bedacht en knap uitgelegd.
Op zondag 03 juni 2001 02:09 schreef Theeboon het volgende:
Ik denk alleen dat als je zo'n kutgeheugen hebt dat je dan beter jezelf van het dak kunt gooienIk vond die Sammy Jenkis zo zielig
Speelde goed, je kon de onschuld gewoon voelen (toen z'n vrouw het even allemala niet meer zag zitten en hem ging slaan enzo).
Ik heb deze film net gezien op VHS. Een Engelse tape dus niet ondertiteld. Ik vond hem erg goed. Het verhaal zit heel knap in elkaar. Vooral de manier waarop het achterstevoren verteld wordt is origineel gevonden. (de film begint bij het einde)
Moet 'm morgen nog maar eens kijken om hem echt te doorgronden. Ergens aan het einde zit een heel kort shot waarin je Lenny inclusief tattoos op bed ziet liggen met z'n nog levende vrouw naast hem. (wat dus niet kan aangezien die toen al dood had moeten zijn) Vraagtekens...vraagtekens...
Degene die met mij mee was, viel in slaap bij deze film notabene.
Ik was helemaal enthousiast na afloop en zij reageerde heel lauw, wat vond ik dát frustrerend, zeg!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |