abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13931377
quote:
LONDEN - Noord-Korea heeft donderdag gezegd dat het als de tijd daarvoor rijp is, zijn nucleaire afschrikkingsmiddelen zal tonen. Dat heeft het Noord-Koreaanse persbureau KCNA gemeld. De aanleiding voor die bewering was volgens de Britse omroep BBC niet direct duidelijk. Wel lijkt het de meest recente in een reeks aggressieve uitlatingen van Pyongyang over zijn kernprogramma.

Het dreigement kwam een dag voor het bezoek dat de Amerikaanse president George Bush aan Japan brengt als onderdeel van zijn Azië-reis. Gesprekken over de Noord-Koreaanse nucleaire ambities hebben dan een belangrijke plaats op de agenda.

"Als de tijd daarvoor rijp is, zal een maatregel worden genomen om het nucleaire afschrikkingsmiddel te onthullen", zei een woordvoerder van het Noord-Koreaanse ministerie van Buitenlandse Zaken tegen het KCNA. Het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap nam dat nieuws over. De zegsman zei dat daarmee een eind zou komen aan speculaties of Noord-Korea nu wel of niet over kernwapens beschikt.

Eerder deze maand had Pyongyang gezegd in het bezit te zijn van een nucleair afschrikkingsmiddel en te werken aan de versterking ervan. Westerse inlichtingendiensten sluiten echter niet uit dat Noord-Korea bluft met die beweringen.

Ik hoop inderdaad dat ze bluffen want anders kan dit fout aflopen!
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_13931389
Kunnen ze er niet meer omheen dat ze geen nukes hebben iig.
wat allang bekend was
pi_13931413
Er is natuurlijk wel vaker een koude oorlog geweest. Maar toch.
pi_13931490
Ik vraag me eigenlijk af hoe ze dat zouden willen tonen. Het lijkt met niet dat ze in eigen land gaan testen.
pi_13931541
En voor zo'n klein *(&#landje is er maar 1 ding te doen: opblazen VOOR ze nukes op submarines hebben, daarna kunnen ze zich *na* een aanval nog vergelden ...
censuur :O
pi_13931597
ze hadden nog geen raketten ieg hoorde ik 3 dagen geleden ofzo. Maar ze kunnen dus wel uit een vliegtuigje een bommetje kunnen droppen..
Gevaarlijke lui denk ik ook.. We zullen wel zien.
pi_13931611
Spannend allemaal hoor. Heb je eindelijk een schurkenstaat die openlijk toegeeft kernwapens te hebben, durft de V.S. inene niet meer.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 22:08:49 #8
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_13931907
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 21:56 schreef gelly het volgende:
Spannend allemaal hoor. Heb je eindelijk een schurkenstaat die openlijk toegeeft kernwapens te hebben, durft de V.S. inene niet meer.
Ja. Sissy's
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_13931939
quote:
Ach wat de VS ook doet, voor sommige mensen is het nooit goed!!
pi_13932036
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 22:09 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Ach wat de VS ook doet, voor sommige mensen is het nooit goed!!

Natuurlijk niet. Maar het ene land wel aanvallen terwijl er nog steeds geen bewijs voor is gevonden, en het andere links laten liggen terwijl het openlijk toegeeft atoomwapens te hebben

Dat vind ik een beetje krom, maar goed. Hetzelfde geldt voor Saudie-Arabië.

pi_13932524
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 22:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Maar het ene land wel aanvallen terwijl er nog steeds geen bewijs voor is gevonden, en het andere links laten liggen terwijl het openlijk toegeeft atoomwapens te hebben

Dat vind ik een beetje krom, maar goed. Hetzelfde geldt voor Saudie-Arabië.

De VS was bang dat Irak in het geheim nucleare wapens maakte. En dat zou die Hussein dan ook zo gebruiken, kijk wat ie zijn eigen bevolking heeft aangedaan met chemische gassen.. NK geeft toe dat ze die wapens hebben, en die zullen ze gebruiken als het nodig is. Is wel anders.
pi_13932576
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 22:33 schreef skiczukie het volgende:

[..]

De VS was bang dat Irak in het geheim nucleare wapens maakte. En dat zou die Hussein dan ook zo gebruiken, kijk wat ie zijn eigen bevolking heeft aangedaan met chemische gassen.. NK geeft toe dat ze die wapens hebben, en die zullen ze gebruiken als het nodig is. Is wel anders.

Waarom was de VS dan niet bang om Irak aan te vallen ? Ze hadden immers kernwapens (volgens jou dan). Mja, hoe gevaarlijk Irak was is inmiddels wel gebleken.

pi_13932687
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 22:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom was de VS dan niet bang om Irak aan te vallen ? Ze hadden immers kernwapens (volgens jou dan). Mja, hoe gevaarlijk Irak was is inmiddels wel gebleken.

Dat zei ik niet hoor.. De VS zei dat ze bewijzen hadden toch. Ik denk dat Irak nog best wel gevaarlijk kan zijn.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 23:15:25 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_13933557
Noord korea is een verrekte vreemd land, al bijna 50 jaar afgesloten van de buitenwereld, totalitair, en volslagen paranoide. Over een recept voor problemen gesproken. Land is volslagen falliet, er is regelmatig hongersnood, maar dat mag de hongerende bevolking niet weten. Er zijn concentratiekampen, maar dat mag niemand in het land weten. Een regering die er in slaagt door volkomen isolatie een bevolking te gijzelen.
Een soort Jim Jones sekte met milioenen leden en bewapend met kernwapens en onderzeers.

gezellie

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 23:50:13 #15
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13934335
Noord-Korea zal wel een kernproef gaan uitvoeren, of iets dergelijks. Niets om je verder zorgen over te gaan maken.
Natuurlijk valt Amerika Noord-Korea niet aan, omdat Irak strategischer is en minder verdedigd, dat lijkt mij logisch.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_13934573
quote:

Nkorea moet die wapens absoluut afstaan maar Amerika heeft het nu nog te druk met irak maar als Irak wat stabieler is dan krijgt Nkorea wel een groot probleem.
een hele tijd geleden zei Donald Rumsfield ook: ,"they are not get away with this" ,dus mischien midden 2004 ofzo of eind 2004 ,zullen ze wel stappen ondernemen
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 00:09:27 #17
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_13934739
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 23:50 schreef tvlxd het volgende:
Noord-Korea zal wel een kernproef gaan uitvoeren, of iets dergelijks. Niets om je verder zorgen over te gaan maken.
Natuurlijk valt Amerika Noord-Korea niet aan, omdat Irak strategischer is en minder verdedigd, dat lijkt mij logisch.
Inderdaad, alle kernmachten voeren altijd eerst een test uit. Kijk maar naar Pakistan laatst. Zo'n test valt echt wel op, of ze dat willen of niet. Feit is dat NK nog geen test heeft uitgevoerd met een atoombom.
Verder vraag ik mij af wat China er van denkt als hun kameraden in Noord Korea worden aangevallen door de imperialistische Bush. Dat kan ook een reden zijn voor de VS om niet zomaar aan te vallen.

Maar ze kunnen natuurlijk altijd de vuile-bom methode gebruiken. Breng een conventionele bom met een hoop radio-actieve zooi tot ontploffing in b.v. Seoul en de chaos is daar compleet. (moet er niet aan denken )

[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 00:14:59 #18
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13934848
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:09 schreef Againzender het volgende:
Verder vraag ik mij af wat China er van denkt als hun kameraden in Noord Korea worden aangevallen door de imperialistische Bush. Dat kan ook een reden zijn voor de VS om niet zomaar aan te vallen.
Ik denk dat China de Koreaanse kwestie zelf gaat oplossen.
1 kernfysicus
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 00:21:15 #19
63541 Tesla
Spannend !
pi_13934966
Noord Korea kan nog geen schroefje draaien. Als hen dat wel lukt, wordt-ie gelijk opgevreten, ter afwisseling van het gras-dieet.
Geen gevaar, lijkt me.
Fokkerdefok.
pi_13934976
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:14 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Ik denk dat China de Koreaanse kwestie zelf gaat oplossen.

Zeer goed mogelijk ( en en passant de VS even buiten spel zetten in dat deel van Azië, want de Chinezen zijn ook niet gek ).
Untill I awake - / - Elu Elensar
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 00:22:57 #21
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13934996
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:21 schreef Strijder het volgende:

[..]

Zeer goed mogelijk ( en en passant de VS even buiten spel zetten in dat deel van Azië, want de Chinezen zijn ook niet gek ).

Inderdaad. China zal het aanpakken voordat de VS het doet. Want Noord-Korea wordt aangepakt, sowieso.
1 kernfysicus
pi_13935201
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:09 schreef Againzender het volgende:

[..]

Inderdaad, alle kernmachten voeren altijd eerst een test uit. Kijk maar naar Pakistan laatst. Zo'n test valt echt wel op, of ze dat willen of niet. Feit is dat NK nog geen test heeft uitgevoerd met een atoombom.

Waar moeten ze die test dan doen?
quote:

Maar ze kunnen natuurlijk altijd de vuile-bom methode gebruiken. Breng een conventionele bom met een hoop radio-actieve zooi tot ontploffing in b.v. Seoul en de chaos is daar compleet. (moet er niet aan denken )

Ben net nog in Seoul geweest... *bibber*
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 00:37:29 #23
63541 Tesla
Spannend !
pi_13935249
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:22 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Inderdaad. China zal het aanpakken voordat de VS het doet. Want Noord-Korea wordt aangepakt, sowieso.

Door wie en waarom wordt Noord-Korea aangepakt ? China doet sowieso niets, behalve het ooit annexeren van Noord-Korea als zoveelste provincie, als de gelegenheid zich voordoet.
Waarschijnlijk nadat een Westerse mogendheid op zoek naar WMD het land nog platter heeft gebombardeerd dan dat het al was.
Fokkerdefok.
pi_13935318
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:37 schreef Tesla het volgende:

[..]

Door wie en waarom wordt Noord-Korea aangepakt ? China doet sowieso niets, behalve het ooit annexeren van Noord-Korea als zoveelste provincie, als de gelegenheid zich voordoet.
Waarschijnlijk nadat een Westerse mogendheid op zoek naar WMD het land nog platter heeft gebombardeerd dan dat het al was.

Zo plat is het land ook weer niet hoor ( integendeel zelfs ).
China is op zich blij met Noord-Korea, dan hebben ze een leuke buffer tussen zichzelf en Zuid-Korea ( waar de Amerikanen zitten ).
Ze zijn echter minder blij met het beleid in Noord-Korea, en ook eventuele atoombommen zien ze niet echt zitten. Dus wat dat betreft zal China wel wat tegen Noord-Korea zeggen.
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_13935499
Niemand zit op kernwapens te wachten. Als Noord Korea ze heeft, dan zijn Zuid Korea en Japan wel gedwongen om ze ook te hebben. En daar zal China dan weer niet blij mee zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')