quote:Ik hoop inderdaad dat ze bluffen want anders kan dit fout aflopen!
LONDEN - Noord-Korea heeft donderdag gezegd dat het als de tijd daarvoor rijp is, zijn nucleaire afschrikkingsmiddelen zal tonen. Dat heeft het Noord-Koreaanse persbureau KCNA gemeld. De aanleiding voor die bewering was volgens de Britse omroep BBC niet direct duidelijk. Wel lijkt het de meest recente in een reeks aggressieve uitlatingen van Pyongyang over zijn kernprogramma.Het dreigement kwam een dag voor het bezoek dat de Amerikaanse president George Bush aan Japan brengt als onderdeel van zijn Azië-reis. Gesprekken over de Noord-Koreaanse nucleaire ambities hebben dan een belangrijke plaats op de agenda.
"Als de tijd daarvoor rijp is, zal een maatregel worden genomen om het nucleaire afschrikkingsmiddel te onthullen", zei een woordvoerder van het Noord-Koreaanse ministerie van Buitenlandse Zaken tegen het KCNA. Het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap nam dat nieuws over. De zegsman zei dat daarmee een eind zou komen aan speculaties of Noord-Korea nu wel of niet over kernwapens beschikt.
Eerder deze maand had Pyongyang gezegd in het bezit te zijn van een nucleair afschrikkingsmiddel en te werken aan de versterking ervan. Westerse inlichtingendiensten sluiten echter niet uit dat Noord-Korea bluft met die beweringen.
quote:Ja. Sissy's
Op donderdag 16 oktober 2003 21:56 schreef gelly het volgende:
Spannend allemaal hoor. Heb je eindelijk een schurkenstaat die openlijk toegeeft kernwapens te hebben, durft de V.S. inene niet meer.
quote:Ach wat de VS ook doet, voor sommige mensen is het nooit goed!!
Spannend allemaal hoor. Heb je eindelijk een schurkenstaat die openlijk toegeeft kernwapens te hebben, durft de V.S. inene niet meer.
quote:Natuurlijk niet. Maar het ene land wel aanvallen terwijl er nog steeds geen bewijs voor is gevonden, en het andere links laten liggen terwijl het openlijk toegeeft atoomwapens te hebben
Op donderdag 16 oktober 2003 22:09 schreef _Administr8or_ het volgende:[..]
Ach wat de VS ook doet, voor sommige mensen is het nooit goed!!
Dat vind ik een beetje krom, maar goed. Hetzelfde geldt voor Saudie-Arabië.
quote:De VS was bang dat Irak in het geheim nucleare wapens maakte. En dat zou die Hussein dan ook zo gebruiken, kijk wat ie zijn eigen bevolking heeft aangedaan met chemische gassen.. NK geeft toe dat ze die wapens hebben, en die zullen ze gebruiken als het nodig is. Is wel anders.
Op donderdag 16 oktober 2003 22:13 schreef gelly het volgende:[..]
Natuurlijk niet. Maar het ene land wel aanvallen terwijl er nog steeds geen bewijs voor is gevonden, en het andere links laten liggen terwijl het openlijk toegeeft atoomwapens te hebben
Dat vind ik een beetje krom, maar goed. Hetzelfde geldt voor Saudie-Arabië.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 22:33 schreef skiczukie het volgende:[..]
De VS was bang dat Irak in het geheim nucleare wapens maakte. En dat zou die Hussein dan ook zo gebruiken, kijk wat ie zijn eigen bevolking heeft aangedaan met chemische gassen.. NK geeft toe dat ze die wapens hebben, en die zullen ze gebruiken als het nodig is. Is wel anders.
Waarom was de VS dan niet bang om Irak aan te vallen ? Ze hadden immers kernwapens (volgens jou dan). Mja, hoe gevaarlijk Irak was is inmiddels wel gebleken.
quote:Dat zei ik niet hoor.. De VS zei dat ze bewijzen hadden toch. Ik denk dat Irak nog best wel gevaarlijk kan zijn.
Op donderdag 16 oktober 2003 22:36 schreef gelly het volgende:[..]
Waarom was de VS dan niet bang om Irak aan te vallen ? Ze hadden immers kernwapens (volgens jou dan). Mja, hoe gevaarlijk Irak was is inmiddels wel gebleken.
gezellie
quote:
quote:Inderdaad, alle kernmachten voeren altijd eerst een test uit. Kijk maar naar Pakistan laatst. Zo'n test valt echt wel op, of ze dat willen of niet. Feit is dat NK nog geen test heeft uitgevoerd met een atoombom.
Op donderdag 16 oktober 2003 23:50 schreef tvlxd het volgende:
Noord-Korea zal wel een kernproef gaan uitvoeren, of iets dergelijks. Niets om je verder zorgen over te gaan maken.
Natuurlijk valt Amerika Noord-Korea niet aan, omdat Irak strategischer is en minder verdedigd, dat lijkt mij logisch.
Maar ze kunnen natuurlijk altijd de vuile-bom methode gebruiken. Breng een conventionele bom met een hoop radio-actieve zooi tot ontploffing in b.v. Seoul en de chaos is daar compleet. (moet er niet aan denken )
quote:Ik denk dat China de Koreaanse kwestie zelf gaat oplossen.
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:09 schreef Againzender het volgende:
Verder vraag ik mij af wat China er van denkt als hun kameraden in Noord Korea worden aangevallen door de imperialistische Bush. Dat kan ook een reden zijn voor de VS om niet zomaar aan te vallen.
quote:Zeer goed mogelijk ( en en passant de VS even buiten spel zetten in dat deel van Azië, want de Chinezen zijn ook niet gek ).
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:14 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ik denk dat China de Koreaanse kwestie zelf gaat oplossen.
quote:Inderdaad. China zal het aanpakken voordat de VS het doet. Want Noord-Korea wordt aangepakt, sowieso.
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:21 schreef Strijder het volgende:[..]
Zeer goed mogelijk ( en en passant de VS even buiten spel zetten in dat deel van Azië, want de Chinezen zijn ook niet gek ).
quote:Waar moeten ze die test dan doen?
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:09 schreef Againzender het volgende:[..]
Inderdaad, alle kernmachten voeren altijd eerst een test uit. Kijk maar naar Pakistan laatst. Zo'n test valt echt wel op, of ze dat willen of niet. Feit is dat NK nog geen test heeft uitgevoerd met een atoombom.
quote:Ben net nog in Seoul geweest... *bibber*
Verder vraag ik mij af wat China er van denkt als hun kameraden in Noord Korea worden aangevallen door de imperialistische Bush. Dat kan ook een reden zijn voor de VS om niet zomaar aan te vallen.Maar ze kunnen natuurlijk altijd de vuile-bom methode gebruiken. Breng een conventionele bom met een hoop radio-actieve zooi tot ontploffing in b.v. Seoul en de chaos is daar compleet. (moet er niet aan denken
)
quote:Door wie en waarom wordt Noord-Korea aangepakt ? China doet sowieso niets, behalve het ooit annexeren van Noord-Korea als zoveelste provincie, als de gelegenheid zich voordoet.
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:22 schreef tvlxd het volgende:[..]
Inderdaad. China zal het aanpakken voordat de VS het doet. Want Noord-Korea wordt aangepakt, sowieso.
quote:Zo plat is het land ook weer niet hoor ( integendeel zelfs ).
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:37 schreef Tesla het volgende:[..]
Door wie en waarom wordt Noord-Korea aangepakt ? China doet sowieso niets, behalve het ooit annexeren van Noord-Korea als zoveelste provincie, als de gelegenheid zich voordoet.
Waarschijnlijk nadat een Westerse mogendheid op zoek naar WMD het land nog platter heeft gebombardeerd dan dat het al was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |