abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13926042
Volgende week komt de nieuwe nokia 6600 uit
wat vinden jullie ervan?

- 65,000 colour screen
- better integrated camera with videorecording
- MMC memory cards
- standard candybar keypad (no sliding or circular keypad)
- physically smaller than 3650/7650/N-Gage
- similar in looks to the Siemens SX1
- Series 60 platform 2.0 based on symbian 7.0s

http://www.threegmobile.net/main/index.php?lang=ENG&option=news_detail&nid=72&page=2
http://nokia.iwebs.cz/galery/index.php?galery=n6600&album=pictures_of_nokia_6600&window_width=869&screen_widht=1280&screen_height=1024

[Dit bericht is gewijzigd door knny op 16-10-2003 18:39]

pi_13926065
Kan je er mee bellen?
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 18:22:54 #3
71115 Rnej
I walk the line
pi_13926114
keb al een digicam, heb zelf de n-gage zaterdag gehaald

camera op mobile phones zijn meestal bagger

pi_13926237
Hoeveel mag dat ding gaan kosten?
pi_13926246
Gadver wat een lomp ding
pi_13926336
uhh rond de 500 euro
  donderdag 16 oktober 2003 @ 18:32:50 #7
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_13926381
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 18:21 schreef Grayburn het volgende:
Kan je er mee bellen?
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  donderdag 16 oktober 2003 @ 18:33:04 #8
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_13926390
lelijk lomp ding, t lijkt wel een sony ericsson :S
ongenuanceerd wezen
  donderdag 16 oktober 2003 @ 18:33:30 #9
12091 Sjaakman
pi_13926404
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 18:20 schreef knny het volgende:
Volgende week komt de nieuwe nokia 6600 uit
wat vinden jullie ervan?

- 65,000 colour screen
- better integrated camera with videorecording
- MMC memory cards
- standard candybar keypad (no sliding or circular keypad)
- physically smaller than 3650/7650/N-Gage
- similar in looks to the Siemens SX1
- Series 60 platform 2.0 based on symbian 7.0s

http://www.threegmobile.net/main/index.php?lang=ENG&option=news_detail&nid=72&page=2

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi apparaat
pi_13926424
mwah het gaat wel, echt lelijk vind ik hem niet!
pi_13926500
Bah lelijk ding!
  donderdag 16 oktober 2003 @ 18:53:41 #12
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_13926911
De 6650 is veel gaver

vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:17:34 #13
12091 Sjaakman
pi_13954968
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 18:53 schreef QuietGuy het volgende:
De 6650 is veel gaver

[afbeelding]

Jammer alleen dat dat apparaat er erg oubollig uitziet.
pi_13955009
quote:
De 6650 is veel gaver

[afbeelding]

jammer van die antenne
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:59:18 #15
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_13956019
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:17 schreef Sjaakman het volgende:
Jammer alleen dat dat apparaat er erg oubollig uitziet.
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:19 schreef Steve-O het volgende:
jammer van die antenne
Dat is nou juist waarom ik hem ga nemen Het ding is oerlelijk, maar geweldig grappig. Niemand verwacht van zo'n ding dat er een camera in zit, javagames op kunnen, en hij heeft blauwetand
pi_14554805
Is er trouwens al iemand die em heeft?
Hij zou vorige week al uitkomen, maar
nog geen 1 telefoonzaak heeft em hier nog.
  dinsdag 11 november 2003 @ 15:21:57 #17
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_14554834
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 15:20 schreef SuperPolm het volgende:
De 6650 (die ik dus heb) was ook maar in één winkel te krijgen, en dat was een kantoorboekhandel met toevallig ook mobieltjes...
Goed zoeken, hij is er serieus al wel, ik heb 'm al zien liggen in Breda geloof ik.
pi_14554880
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 15:20 schreef SuperPolm het volgende:
Ik was gisteren bij de NOKIA store in Amsterdam (om mijn telefoon na 8 maanden reparatie maar eens terug te vragen, en ze hadden er niets aan gedaan want het schijnen problemen te zijn door vochtplekken en daar doen ze niets aan dus volgende keer geen NOKIA meer voor mij) en daar wisten ze het niet eens... ergens deze maand... dus... Prijs wisten ze ook niet... "zal rond de 600 euri liggen..."
...
pi_14554913
Ziet er lomp uit

Deze is mooier en heeft meer/betere functies:

Sendo X

quote:
Volgens Sendo is de telefoon erg licht (120 gram) en erg klein (108cc) ten opzichte van andere smartphones. De Sendo X is uitgerust met een 16-bit 176x220 TFT-kleurenscherm dat aangestuurd wordt met een speciale grafische processor, de GraphiX. Deze GPU zorgt voor het afspelen van videoformaten zoals H.263, MPEG 4 en RealVideo. De ingebouwde VGA-camera is ook aangesloten op de GraphiX-processor en kan meer dan een half uur aan video opnemen. De telefoon is uitgerust met 64MB aan flashgeheugen waarvan 32MB beschikbaar is. Dit geheugen kan eventueel worden uitgebreid met behulp van SD- of MMC-geheugenkaartjes.

Omdat de Sendo X gebruikmaakt van het Symbian OS voor het PDA-gedeelte van de smartphone en de Nokia Series 60-software voor het telefoongedeelte, kunnen er spelletjes op gespeeld worden die op een van beide platformen werken. Verder is de telefoon uitgerust met een aantal PDA-functies en kan deze gesynchroniseerd worden met een PC via een Bluetooth-, infrarood-, of USB-verbinding. Uiteraard kan er met de Sendo X ook via een GPRS-verbinding op het internet worden gesurfd en e-mails worden verzonden. De prijs van dit alles en wanneer deze telefoon in Nederland of Belgie te verkrijgen zal zijn is echter nog niet bekend.

quote:
bluetooth
- 4x digital zoom camera
- SD Card enabled (Eindelijk!!)
- built-in fax modem
- included Word, Excel, Powerpoint, Zip viewer
- 64 polyphonic ringtones
- infrared & USB connectivity
...en je kunt er nog mee bellen ook

[Dit bericht is gewijzigd door Kapmes op 11-11-2003 15:27]

pi_14554993
hmmz

Nee hij ziet er zeker niet uit haha....
Maar als ik al die dingen lees wat ie
allemaal kan.... Gameboy emulator,
N-Gage spellen erop enz.

pi_14669498
Hey, ik ben echt al heel lang aant wachten op deze telefoon,
ik zal dus even de informatie die ik heb met jullie gaan delen:
Nokia is begonnen met het uitleveren van de toestellen voor BENELUX.
In de regio Asia-Paciffic en bij onze oosterburen is het toestel al te kooop.
De prijs van deze telefoon in Nederland nu is: 489 tot 600 euro.
The Phonehouse heeft er vanaf week 47 een actie mee, maar het toestel zal pas vanaf week 48 in de winkels liggen gaat nu de ronde.
De actie is is trouwes bij een 2jr Vodafone 300, de 6600 voor 100 euro.
Als je 25 euro extra korting wil kun je daar een oude telefoon op inruilen.
Bij een 1jarig T-Mobile 300 kost het toestel tussen de 230 en 300 euro.
Die ongeveer 230 geldt bij de mediamarkt, die 300 bij de phonehouse.
Op zich geen probleem, laagste prijs garantie, dus wie hem het eerst heeft is de winnaar ;-)
Verder zit er bij dit toestel een 32MB MMC kaartje en wat gratis software (Opera browser) voorgeinstalleerd.
Verder nog wat software (trial versie) onder het concept van try and buy.
Het toestel zal worden geleverd en Light Grey en Rose, wat in de praktijk meer "wit" en "donkergrijs" lijkt als ik de normale fotos moet geloven.
Het is gewoon en opvolgertje van de 7650/3650 en persoonlijk ben ik erg te spreken over het uiterlijk. (heb nu een 3650 dus....)

Uiteraard heb ik ook wat leuke foto's gevonden (verzamelsite)
Hier staat ook een revieuw in het duits van iemand die al de trotse bezitter is.

http://home.tiscalinet.ch/manfred27/fotos.htm " target="_blank"> http://home.tiscalinet.ch/manfred27/fotos.htm

pi_14672402
kheb hem gisteren in mijn handen gehad! ding is echt wel goed! ziet er mooi uit, alleen scherm vond ik wat tegenvallen, maar goed ben dan ook samsung gewend, verder alle opties heerlijk, camera goed (kwali blijft natuurlijk bagger, maar niet meer het idee dat je lens vol water staat zoals bij de 7650 enzo)

verder weet ik nog niets over die actie die we zouden hebben met de 6600, maar zal er maandag eens een mailtje over sturen

pi_14672500
ben echt helemaal weg van dit toestel. mocht het gaan lukken, zou ik 'm zeker gaan gebruiken. Mijn huidige telefoon - Samsung SGH N400 - met automatische antenne heb ik dan dik een jaar gebruikt.

k'zou alleen nooit een 2 jarig abonnement afsluiten.

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_14673345
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 15:21 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

De 6650 (die ik dus heb) was ook maar in één winkel te krijgen, en dat was een kantoorboekhandel met toevallig ook mobieltjes...
Goed zoeken, hij is er serieus al wel, ik heb 'm al zien liggen in Breda geloof ik.

het is een umts toestel en volgens mij officieel nog niet op de markt
ik heb een half jaar geleden met een prerelease (3) gespeeld en vond het maar een bagger ding.. hij was toen nog lang niet af.
pi_14673897
Ik heb de 6600 NU op mijn bureau liggen op mijn werk. Het is een raar ding om te zien, net een groot paasei of een uit zijn krachten gegroeide tamagotchi. Maar, hij ziet er een stuk beter uit en zal ook een stuk beter werken dan zijn voorganger, de 7650.

Ik kijk zelf uit naar de 6230 van Nokia, die heeft wel vele functies die voor mij interessant zijn. Ik vind hem alleen niet zo mooi.

http://www.nokia.com/nokia/0,,47665,00.html

pi_14674609
quote:
Op zondag 16 november 2003 11:40 schreef -_Tommy_- het volgende:
kheb hem gisteren in mijn handen gehad!
Hey, waar heb je hem in je handen gehad, bedoel je een ECHT toestel?
Ik MOET dat ding hebben ;-)
De actie heb ik gehoord via de servicelijn van the phonehouse, week 47 Nokia6600 bij 2jr Vodafone 300, gratis applicaties en nog een "surprise" erbij ofzo... incl inruilkoring 75 euro.

Zou je me ajb ff willen mailen? als je'm hebt kom ik 'm bij je kopen!! (je werkt in een winkel neem ik aan?) egypte@home.nl

pi_14674641
quote:
Op zondag 16 november 2003 13:03 schreef JeroenH het volgende:
Ik heb de 6600 NU op mijn bureau liggen op mijn werk.
Waar heb je'm vandaan weten halen?
pi_14674702
quote:
Op zondag 16 november 2003 13:41 schreef Macamba het volgende:
Waar heb je'm vandaan weten halen?
Ik werk bij een Nokia service punt en ik heb 'm gekregen als swap-toestel. Vandaar
pi_14674870
quote:
Op zondag 16 november 2003 13:45 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Ik werk bij een Nokia service punt en ik heb 'm gekregen als swap-toestel. Vandaar

Ja pcies! Zou ik mogen vragen welk Filiaal,
Want ik was dus in Maastricht, had van te voren gebeld, omdat ik zelf voor KPN werk had ik in de wandelgangen gehoord dat ze daar lagen idd...
Nou telefonisch zeiden ze idd dat ze swaps hadden.. dus ik daar heen Donderdag avond, had nog nooit een dummy ofzo gezien, dus een werkende demo is helemaal geweldig.
Maar ze ontkenden ineens in alle toonaarden, sta je mooi voor lul hoor.
Klanten keken me echt aan zo van ehhh?
Op dat moment had ik even zoiets van ehh okee bij Nokia/Belcompany ga ik 'm dus NIET kopen :S

Wat zijn SWAP toestellen nou eigenlijlk? omruiltoestellen toch?
En waarom hebben jullie die dan daar liggen? Zijn er soms regels van Nokia dat die dingen achter moeten blijven en niet geshowed mogen worden.

1 ding is ze gelukt, de Hype is er. (bij mij dan)

Oja! kun je me al ietsje wijzer maken over de beschikbaarheid??
Week 47?? 48?? HEBBEN!!!

pi_14676207
quote:
Op zondag 16 november 2003 13:52 schreef Macamba het volgende:
Ja pcies! Zou ik mogen vragen welk Filiaal,
www.mdproducts.nl
quote:
Wat zijn SWAP toestellen nou eigenlijlk? omruiltoestellen toch?
Klopt. Onder bepaalde voorwaarden (als mensen lid zijn van Club Nokia bijvoorbeeld) kunnen wij ruiltoestellen meegeven.
quote:
En waarom hebben jullie die dan daar liggen? Zijn er soms regels van Nokia dat die dingen achter moeten blijven en niet geshowed mogen worden.
Ik heb nog nooit te horen gekregen dat ik ze niet mag showen, ik mag ze alleen niet verkopen.
quote:
Oja! kun je me al ietsje wijzer maken over de beschikbaarheid??
Week 47?? 48?? HEBBEN!!!
Ik heb werkelijk GEEN idee... ik repareer die dingen alleen en ik doe de support, verkoop hou ik mij ver van
pi_14676605
quote:
Op zondag 16 november 2003 15:02 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Klopt. Onder bepaalde voorwaarden (als mensen lid zijn van Club Nokia bijvoorbeeld) kunnen wij ruiltoestellen meegeven.
[..]

Dus als mijn telefoon gaar is, kan ik een 6600 als ruiltoestel ontvangen als ik smeek enzo? haha ;-)
...als ik een meisje was geweest dan
pi_14676942
quote:
Op zondag 16 november 2003 15:20 schreef Macamba het volgende:
Dus als mijn telefoon gaar is, kan ik een 6600 als ruiltoestel ontvangen als ik smeek enzo? haha ;-)
...als ik een meisje was geweest dan
Als het defecte toestel ook een 6600 is hoef je zelfs geen meisje te zijn Je krijgt altijd het type toestel mee wat kapot is, het is niet zo dat als je met je 3310 aankomt zetten dat je dan een 6600 mee krijgt

Maar als je bij Beverley Hillversum in de buurt woont bel me maar op, dan kun je langs komen om het ding te zien.

pi_14677078
Nee haha okee! ;-) klopt!
Ik kom zelf uit 't zuiden.
Ik hoop eigenlijk dat dat ding gewoon snel te koop is.
Maar mocht ik ivm werk nog in de buurt komen dan kom ik ff kijken ;-)
Bedankt voor de service ;-)
pi_14678358
quote:
Op zondag 16 november 2003 15:47 schreef Macamba het volgende:
Nee haha okee! ;-) klopt!
Ik kom zelf uit 't zuiden.
Ik hoop eigenlijk dat dat ding gewoon snel te koop is.
Maar mocht ik ivm werk nog in de buurt komen dan kom ik ff kijken ;-)
Bedankt voor de service ;-)
je hebt mail!
pi_14678729
quote:
Op zondag 16 november 2003 16:53 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

je hebt mail!

Phonehouse Rulez!
Zelfs op zondag service!!
Dat kom je nergens tegen!
  zondag 16 november 2003 @ 17:18:25 #36
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_14678908
ik ben blij met mijn philips telefoon.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_14679043
quote:
Op zondag 16 november 2003 17:18 schreef MOD het volgende:
ik ben blij met mijn philips telefoon.
[afbeelding]
offtopic: GEWELDIGE avator... ;-)
En ehh qua telefoon, das mooi man, ik wil hem ook wel, frituur-unit bij je is altijd handig. ;-) Ben maar blij dat je niet zo geschift als mij.. ik heb slapeloze nachten van een Nokiatje... sick ja...
  zondag 16 november 2003 @ 17:48:50 #38
25878 MOD
pi_14679493
quote:
Op zondag 16 november 2003 17:25 schreef Macamba het volgende:

[..]

En ehh qua telefoon, das mooi man, ik wil hem ook wel, frituur-unit bij je is altijd handig. ;-) Ben maar blij dat je niet zo geschift als mij.. ik heb slapeloze nachten van een Nokiatje... sick ja...

[offtopic] ieder zn ei jij je nokia's, voor mij binnekort oud en nieuw *bibbert*
->naar avatar kijkt.. Greli roeleert hard!!
On: tjaa heej ik vind die nokia's anders ook wel wreed hoor alleen voor mij allemaal een beetje overbodig (leg mij nou het nut uit van blauwetand als het niet veder kan dan 30 meter (?))en verschrikkelijk duuuuuuur!
  zondag 16 november 2003 @ 17:48:50 #39
25878 MOD
pi_14679495
quote:
Op zondag 16 november 2003 17:25 schreef Macamba het volgende:

[..]

[offtopic] ieder zn ei jij je nokia's, voor mij binnekort oud en nieuw *bibbert*
->naar avatar kijkt.. Greli roeleert hard!!
On: tjaa heej ik vind die nokia's anders ook wel wreed hoor alleen voor mij allemaal een beetje overbodig (leg mij nou het nut uit van blauwetand als het niet veder kan dan 30 meter (?))en verschrikkelijk duuuuuuur!
pi_14679515
ik heb demo model gezien/vastgehouden.

lelijk ding, veelste groot en log, wel mooi groot scherm erop.

pi_14679722
quote:
Op zondag 16 november 2003 17:48 schreef MOD het volgende:

[..]

(leg mij nou het nut uit van blauwetand als het niet veder kan dan 30 meter (?))en verschrikkelijk duuuuuuur!

Waarom ik de Nokia 6600 wil:

Met Bluetooth kun je terwijl het toestel gewoon nog in je zak/koffer/tas zit (ong 10 meter van je pc vandaan) je gemaakte foto's overzetten naar je PC. (mooie kwaliteit voor een phone)
Verder is Bluetooth ook handig om bijvoorbeeld in de kantine van je werk, met je collega's wat vette ringtones, games, plaatjes, en filmpjes uit te wisselen.
Het is zelfs mogelijk om programma's direct te verzenden of om games te spelen tegen elkaar zoals snake. (handiger dan infrarood)

Wat voor jou (ik denk dat je meer houdt van bellen en verder geen fratsen) Er zijn draardlose carkits verkrijgbaar, dus net als bij je pc. Toestel meldt zich automatisch aan, je belt via de carkit.
Koop je een nieuwe telefoon, van Sony ofzo, geen nieuwe carkit kopen.

verder zijn er tal van extra;s verkrijgbaar zoals een headset of zels printers en fotolijstjes.

Commercieel bedacht van Nokia.

studeer marketing en werk zelf in de telecom.. vandaar dat ik misschien een beetje ziek overkom.

pi_14679730
Lomp ? Groot ? Sorry maar de 6600 is jusit erg ergonomisch gevormd:

http://www.mobile-review.com/review/image/nokia/6600/pic6.jpg

pi_14679881
quote:
Op zondag 16 november 2003 17:59 schreef the-cat het volgende:
Lomp ? Groot ? Sorry maar de 6600 is jusit erg ergonomisch gevormd:

http://www.mobile-review.com/review/image/nokia/6600/pic6.jpg

Hebben!! Hebben!!
Ik had m groter verwacht. Net als de 7600 die is ook kleiner dan ik in eerste instantie dacht.
Heb nu een 3650 dus dan is alles klein haha ;-)
  zondag 16 november 2003 @ 18:20:22 #44
25878 MOD
pi_14680205
hijs wel mooi opzig toch wel hoor maar die liflafjes enzo het lijkt wel op een race tussen de concurenten die allemaal one step ahead willen zijn en het is allemaal zo commercieel jah en het gaat ook zo snel dan heb je die 6600 en een halfjaar later is er weer een andere telefoon op de markt uitgebracht...
tja het klinkt misschien cliché maar tis dan weer zo van dan leef je ergens gigantisch naar toe en dan heb je zo'n telefoon en dan een paar maanden later is het niks meer waard bij weize van spreken ...
pi_14680317
quote:
[b [...]
tja het klinkt misschien cliché maar tis dan weer zo van dan leef je ergens gigantisch naar toe en dan heb je zo'n telefoon en dan een paar maanden later is het niks meer waard bij weize van spreken ...
KLOPT HELEMAAL,
Maarja ze hebben hun marketing goed gedaan blijkbaar, want ik wil gewoon de opvolger hebben van mijn huidige.
6 maanden of zelfs eerder van te voren kondigen ze hem al aan.
In de zomer van 2004 komt er weer veel leuks op de markt.
je blijft inderdaad ongeveer iedere 8 a 9 maanden een nieuwe kopen.
Ik ben ook vaak ontzettend blij als er even geen toestellen zijn die ik wil hebben.
Maja dat is altijd maar kort en dan is het weer wachten op de nieuwe release..
Voor het eerst trouwes dat ik zo achter een toestel aan zit hoor.
Tis maar een kleine verbetering eigenlijk: Design en schermkleuren.
Veder niet veel verschil.
Denk je dat ik met een dokter moet praten?
pi_14683715
Komende week moet de 6600 dan eindelijk beschikbaar zijn. Volgens een Belcompny medewerker heeft de introductie in Nederland vertraging opgelopen doordat de er aardig wat fouten zaten in de Nederlandse versie van de firmware..
pi_14687398
quote:
Op zondag 16 november 2003 20:46 schreef IONIO het volgende:
Komende week moet de 6600 dan eindelijk beschikbaar zijn. Volgens een Belcompny medewerker heeft de introductie in Nederland vertraging opgelopen doordat de er aardig wat fouten zaten in de Nederlandse versie van de firmware..
Zou zerkerweten kunnen kloppen.
op het forum van telecomvergelijker.nl staat zelfs dat het week 48 wordt, ook ongeveer om die reden.
Eerste releases van nokia zijn idd altijd bagger.
Maja bij de nokiastore kunnen ze'm flashen zodra er betere software is.
Ohh let it be let it be, ik hoop dat ik dat ding deze week kan gaan halen.
"KUT NOKIA"
pi_14694632
Ik heb net even met 6600 zitten spelen, en dit is wat ik er zo na 5 minuutjes van vind:

* ergonomie is wel in orde, hij houdt nog best lekker vast
* menu's zijn bijzonder traag, ik zou er niet mee kunnen leven
* ook het inschakelen duurt erg lang
* Bluetooth werkt naar wens met een BT carkit, ook voicedialling
* Er zit een BL-5C accu in, dit is één van de kleinste accu's van Nokia, ik ben benieuwd hoe lang dit toestel (met een groot kleurenscherm) op deze accu zal werken. Ik ben mijn 6310i gewend, die is 10-12 dagen standby, vaak zelfs meer.

pi_14706387
quote:
Op maandag 17 november 2003 11:24 schreef JeroenH het volgende:
Ik heb net even met 6600 zitten spelen, en dit is wat ik er zo na 5 minuutjes van vind:

* Er zit een BL-5C accu in, dit is één van de kleinste accu's van Nokia, ik ben benieuwd hoe lang dit toestel (met een groot kleurenscherm) op deze accu zal werken. Ik ben mijn 6310i gewend, die is 10-12 dagen standby, vaak zelfs meer.

Snelheid is zeker belangrijk, wil em eerst zelf testen voordat ik em ga halen. Bij mn 8310 ook errug last van, als er een stuk of 50 smsjes in mn inbox zitten, gaat ie bijna nie meer open van traagheid :S
pi_14711363
quote:

* ook het inschakelen duurt erg lang:
> ben ik gewend bij de 3650, komt omdat het een soort compuntertje is, opstarten lijkt t wel.
nie erg hij staat bijna altijd aan dus ;-)
> ik kan je nu al antwoord geven op basis van de 3650, door het grote scherm e.d is hij maar 2 dagen te gerbuiken, en bij intensief gebruik zelfs maar 1 dag.
dat krijg je met al die functies en vooral het scherm.

en toch is HIER de gek die m wil hebben ;-)

pi_14714487
Ik heb morgen cursus van Nokia in Nuth, dat is toch vlakbij jou Macamba? Ik heb de 6600 nu hier voor me liggen, en die neem ik morgen ook mee.

Ik heb er vandaag nog even mee zitten stoeien, als je al een 3650 hebt dan voegt hij volgens mij niet echt veel toe tenzij je BT veel gaat gebruiken. Ik heb trouwens BT uitgetest met een draadloze carkit, dat werkt echt geweldig.

Nogmaals: not my thing maar verder een leuk toestelletje. Vooral die trage menu-navigatie en de korte gebruikstijd zijn voor mij afknappers.Uiterlijk is persoonlijk maar ik vind hem niet uitgesproken lelijk.

pi_14745620
quote:
Op maandag 17 november 2003 21:59 schreef JeroenH het volgende:
Ik heb morgen cursus van Nokia in Nuth, dat is toch vlakbij jou Macamba? [...]
Jaa klopt! Dynafix? of KPN Mobile Buisiness Center?
Jep das in de buurt! leuke mensen daar bij Dynafix... ze fixen werkelijk alles. Ben er zelfs een keer binnen gelopen toen mijn 3650 gaar was.. met veel vragen hebben ze m ff ge-updated zodat ie weer werkte! Top gasten!

PS de BT van de 6600 wat is daar dan beter aan??
verder heb ik wel gezien dat het menu mooies is vormgegeven, mooiere thema's zeg maar ipv dat wit-blauw.
en nog wat dingen die ik niet gebruik zoals de wallet..
wat wel leuk is is de opera broser gratis<
heb nu een trial op mn 3650, werkt lekker!
kost wel data maar heb t-mobile gprs actief dus is betaalbaar!

pi_14815398
Jaaaaaaaaaaaaaaa! De 6600! Die wil ik duz ook! Ziet er zo gaav uit, hoop dat 'ie niet tveel verkocht wordt en een beetje exclusief blijft, zoals de 6510 in het begin
pi_14819637
Update:
Monditel(.com) heeft de engelse versie liggen.
(die dachten ook: wij hebben hem tenminste voor de kerst)
Die klootzakken van Nokia hebben nu aan diverse winkels week 48-49-50 beloofd,
bron: NokiaStore A'dam, MediaMarkt Utrecht, PhoneHouse CustomerCare.
Dit zou dus betekenden dat de NEDERLANDSE versie hopelijk vanaf volgende week (48) en anders hopelijk 49 dan eindelijk te koop zal zijn.

Ik word er langzamerhand knettergek van dat Nokia keer op keer de levering een week verplaatst.

Nokia Verkooopinformatie roept vrolijk: Awel nee mijnheerke, het toestel (de zesduizend-zeshonderd) is gewoon te koop in de benelux.

Nog 1 week en anders....

nog maar ff w88

pi_14826415
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 15:53 schreef Macamba het volgende:
Update:
Monditel(.com) heeft de engelse versie liggen.
Kom anders met die Engelse naar mij toe, dan flash ik 'm voor je naar het NL

Op die cursus heb ik het ding opengemaakt, weer net handig van Nokia: het is het enige toestel van ze zonder schroeven maar met clips . Heel irritant.

pi_14846224
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 20:13 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Kom anders met die Engelse naar mij toe, dan flash ik 'm voor je naar het NL

Shiiit had dat eerder gezegd ;-)
Dankjewel!
Mag ik het aanbod bewaren totdat er betere software is??
Ik heb sinds vandaag den Nederlands Geflashte Nokia 6600 !!!!!!
Helaas nog geen feest want:
Software Problemen: Nokia 6600

Betreft V 3.42.1 16-10-03 NHL-10

Beste Nokia,

Ik heb sinds 1 dag een Nokia 6600.
Helaas ben ik tegen een aantal vervelende fouten aangelopen, waardoor het toestel een aantal belangrijke functies niet kan uitvoeren:

GPRS Instellingen:

Bij het GPRS toegangspunt ontbreekt een essentieel invoerveld,
Het is namelijk niet mogelijk om een IP-Adres (IP-Gateway) in te voeren bij deze verbindingsinstellingen.
Hierdoor is het onmogelijk om verbinding te maken met alle GPRS diensten.
Dus ook multimedia messaging is door het ontbreken van dit veld / deze instelling niet mogelijk.
In de software van een Nokia 3650 (deze lijkt me vergelijkbaar) is dit allemaal wel zonder moeite mogelijk,
Hier werken alle diensten ook naar behoren.
Mijn netwerkprovider T-Mobile heeft de benodigde instellingen meerder malen verzonden in een confirugratiebericht, maar de instellingen worden niet correct in mijn telefoon overgenomen,
Puur omdat het veld om een Gateway/IP=adres in te voeren verdwenen is.
Dit is natuurlijk een bjizonder vervelende fout met als gevolg dat ik geen e-mails kan verzenden, en niet kan browsen met de ingeboude xml-browser en ook niet met de bijgeleverde opera browser.

Is dit probleem al bekend bij Nokia? Ik hoop dat dit probleem zeer spoedig verholpen kan worden,
Aangezien ik een abonnement heb waarmee ik de rest van het jaar nog gratis MMS kan verzenden en gratis gebruik kan maken van GPRS diensten.

Invoer van tekens:

Een kleine fout, die niet zo belangrijk is als de bovenstaande
Bij het invoeren van tekens, bijvoorbeeld de code van de wallet of een telefoonnummer aan wie een sms-bericht verzonden moet worden staan de invoertekens op Abc
(het toestel geeft letters in plaats van cijfers in)
In dit veld mogen eigenlijk alleen cijfers ingevoerd worden. (telefoon begint dan ook te piepen) Er zou dus 123 moeten staan.
Ik hoop dat ook dit bij een software-update aangepast kan worden.

Nokia PC Suite

Ik ben een tevreden gebruiker van PC Suite voor de Nokia 3650.
De 6600 is een vergelijkbaar toestel met een vergelijkbare PC Suite,
Helaas lukt het me met geen mogelijkheid om het programma aan de gang te krijgen:
Mijn telefoon is wel verbonden via bluetooth, net zo vertrouwd als bij mijn 3650,
Pc Suite geeft ook aan dat het toestel verbonden is,

Helaas lukt het mij niet om verder te komen dan welkom
Want bij het invoeren van mijn toestelnaam bijvoorbeeld Nokia 6600 krijg ik constant de foutmelding dat de naam ongeldig is.
Ik heb al veel geprobeerd maar niets dat het kan verhelpen.
Ik heb de software gebruikt van jullie website zowel Engelstalige als Nederlandstalige.
Ook de bijgeleverde CD-Rom bood helaas geen uitkomst.

> Nouja je leest het, ik MOET een software update hebben haha want nu heb ik dus even 3x nix.
Hopelijk kun jij hier iets mee,
laat het me iig ajb gauw weten als er nieuwe software is,
ik ga morgen meteen Nokia bellen en de fouten opsommen
Haha onacceptabel natuurlijk ;-)
Eigen schuld een beetje dat wel, maar je verwacht toch een degelijke telefoon.

Oja nog even de plusjes:

CAMERA!! WAAAUW Zelfs in het donker TOP TOP TOP
ook de verwerkingssnelheid van het beeld bij de camera/video is flink verbetered.
Verder zijn de thema's erg mooi.

Ik hoop dat ie gauw gefixed kan worden!

pi_14851091
Sja, het is een bekend probleem met de alle nieuwe modellen van de multimedia toestellen van Nokia dat de software vaak nog niet in orde is. Ik heb de indruk dat de druk om nieuwe toestellen op de markt te brengen te groot is. Maar volgens mij is dit bij de andere merken net zo, alleen hoor je er bij andere merken minder over omdat Nokia nou eenmaal de grootste is. Je kunt ook beter een paar maandjes wachten tot de software wat meer uitgerijpt is, maar dat moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk.
pi_14854403
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 22:47 schreef JeroenH het volgende:
[..] Je kunt ook beter een paar maandjes wachten tot de software wat meer uitgerijpt is, maar dat moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk.
Hey thnx! jij zit zelf dicht bij het vuur, dus als je iets weet over nieuwe software..
Gelukkig kan ik wel gebruik maken van POP3 mail over GPRS en ook van de Opera- en gewone browser , ik kom alleen niet op de specefieke gateway, dus kan niet op t-zones site/portal en geen mms verzenden.
Voor GPRS-internet is geen gateway nodig gelukkig.
Maja nog steeds geen PC suite.. raar he..
ik ga maandag ff dynafix + nokia bellen.
Verder is het wel een fijn telefoontje, er zijn tal van verbeteringen tegenover de 3650 bij gekomen.
Bestandsgalley en alles is een beetje opgepoetst. Ook in het telefoonboek zijn de Voornaam/Achternaam/Voornaam irritaties gefixed.
Al met al toch wel tevreden, alleen ff de software afw88.
met een beetje moeite toch een van de eersten.. wel met een half beta toestel hahaha.
thnx 4ur help.
pi_14858616
quote:
Op zondag 23 november 2003 01:10 schreef Macamba het volgende:
ik ga maandag ff dynafix + nokia bellen.
Dynafix kun je vergeten, die weten niet veel meer dan ik als CNSP-dealer, en die zijn voor hun info ook afhankelijk van Nokia. In principe zou je bij Nokia moeten zijn maar die zegt er niets over (heb het zelf meerdere malen geprobeerd).

Als ik er aan denk zal ik het hier wel ff posten als er een nieuwe firmwareversie is voor de 6600, maar je kunt het beste elke twee weken of zo ff bellen met je lokale CNSP-dealer, die weet snel genoeg of er een nieuwe versie is.

pi_14861141
het is geen softwarefout, het ligt aan de providers die nog niet met wap 2.0 overweg kunnen. kijk anders op gathering.tweakers.net bij het 6600 forum.
pi_14878830
quote:
Op zondag 23 november 2003 11:13 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Als ik er aan denk zal ik het hier wel ff posten als er een nieuwe firmwareversie is voor de 6600, maar je kunt het beste elke twee weken of zo ff bellen met je lokale CNSP-dealer, die weet snel genoeg of er een nieuwe versie is.

TANX! ehh lokale CNSP-dealer? Kan ik jou ook bellen? jij bent zo'n dealer he??
Nouja met de dag begin ik er meer aan te wennen.

Nog 2 kleine minifoutjes voor Nokia die ik morgen toch even ga bellen natuurlijk ook ivm de pc suite.

> Inkomende / uitgaande gesprekken: Bij 3650 wordt de naam Volledig weergegeven, bijv: Nokia - fototje- volgende regel CustomerCare.
Nu hebben ze maar 1 regel gebuikt en blijft er plaats over:
Nokia Cus....-Foto- lege regel (die dus gebruikt had moeten worden om ook de 'achternaam' te kunnen zien ipv een afekapt woord.

>Naam wijzigen van een label in contacten: letterinvoer blijft op abc staan. geen hoofdletters en cijfers mogelijk.

Naja hij bevalt nog steeds en nieuwe software komt nog wel ;-)
Je kunt me ook mailen hoor,
Ik weet niet of je toegang hebt tot mn gegevens, maar anders gebruik macamba@home.nl maar!
Greetz!

pi_14878837
quote:
Op zondag 23 november 2003 13:38 schreef def167 het volgende:
het is geen softwarefout, het ligt aan de providers die nog niet met wap 2.0 overweg kunnen. kijk anders op gathering.tweakers.net bij het 6600 forum.
Hey thanx ik ga kijken.
Nee maar ik zal uitleggen: de GATEWAY moet ingevuld kunnen worden voor diensten als MMS, alle providers hebben een gateway voor hum mms-verkeer en t-mobile en vodafone ook voor hun portal, t-zones en v-live.
de gateway ontbreekt gewoon compleet op m'n phone, dus staat hij op 0.0.0.0 en kan ik dus niet (gratis bij organge) gaan mmsen
Begrijp je? of heb ik het helemaal verkeerd?

Update: Ik heb ff bij tweakers gekeken, instellingen geprobeerd maar helaas... werkt nie
Heb daar ook ff een oproepje geplaatst, kijken of er daar nokiafreaks tussen zitten die het wel voor elkaar krijgen!
Thx voor de tip!

[Dit bericht is gewijzigd door Macamba op 24-11-2003 03:31]

pi_14879844
ik heb em zelf nog niet dus...dus geen id van die gateway maar zag het op tweakers.net vandaar. heb je al die n-gage games gedownload?
pi_14904133
quote:
Op maandag 24 november 2003 09:06 schreef def167 het volgende:
ik heb em zelf nog niet dus...dus geen id van die gateway maar zag het op tweakers.net vandaar. heb je al die n-gage games gedownload?
Waar??? zou wel strak zijn ja!
pi_14904954
quote:
Op maandag 24 november 2003 23:08 schreef Macamba het volgende:

[..]

Waar??? zou wel strak zijn ja!

hier geen directe link,maar lees het forum ff goed door hoe het moet:
http://nokiafree.org/forums/t47482/s.html

(bijna)alle n-gage games zijn al te spelen, het ligt alleen aan welke versie van het spel.
deze heb ik zelf gdl... en nu nog een paar dagen wachten op de 6600!!
SonicN
Puyo Pop
Pandemonium
Tomb Raider
Super Monkey Ball
Tony Hawks Pro Skater

pi_14926239
quote:
Op maandag 24 november 2003 23:35 schreef def167 het volgende:

[..]

hier geen directe link,maar lees het forum ff goed door hoe het moet:
http://nokiafree.org/forums/t47482/s.html

(bijna)alle n-gage games zijn al te spelen, het ligt alleen aan welke versie van het spel.
deze heb ik zelf gdl... en nu nog een paar dagen wachten op de 6600!!
SonicN
Puyo Pop
Pandemonium
Tomb Raider
Super Monkey Ball
Tony Hawks Pro Skater

Hey ik heb de blizzard installer gevonden en een TK website waar ze allemaal opstaan, alleen de links zijn allemaal suspended.
Zou je me de "blz" files willen mailen?
Ik heb voor jou wel een MP3 speler voor je en een Filemanager, en een afstandsbedieing voor de 6600.
Dan zal ik je ff replyen met die progjes van mij!
"cheers dude"

macamba@home.nl

[Dit bericht is gewijzigd door Macamba op 25-11-2003 21:33]

pi_14928007
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 20:35 schreef Macamba het volgende:

[..]

Hey ik heb de blizzard installer gevonden en een TK website waar ze allemaal opstaan, alleen de links zijn allemaal suspended.
Zou je me de "blz" files willen mailen?
Ik heb voor jou wel een MP3 speler voor je en een Filemanager, en een afstandsbedieing voor de 6600.
Dan zal ik je ff replyen met die progjes van mij!
"cheers dude"

macamba@home.nl

meel, morgen meer
pi_14955571
Fijn dingetje, menu's gaan ook lekker snel.

Alleen jammer dat het verzenden van een MMS niet lukt

pi_14957031
Ik hen onwijs veel apps en n-gage spellen voor geinteresserden. Mail maar ff naar teletubbie at tiscali.nl en dan gooi ik ze wel ff op me ftp site.

Overigens is dit een zeer interresante ontwikkeling:

http://www.hostinganime.com/esbalok/crystallizedtheme.html

pi_14957304
Is er trouwens al iemand bezig op imode werkend te krijgen op de 6600 ? Met een i-mode enabled prepay KPN simkaart kan ik wel een GPRS verbinding opmaken maar krijg ik de melding: "Diensten: Kan bewerking niet uitvoeren".

Ik maak gebruik van de toestelinstellingen van de 3650 voor I-Mode

pi_14960552
Ik heb N-GAGE games werkend op de 6600!!!

Tony Hawk, Tombraider, SonicN, PuyoPop, Pandemo

pi_14967344
JAAAAWEL DAAR ZIJN ZE! DE T-MOBILE SETTINGS!!

Gepost door cocktail op 26/11/2003 20:01 telecomvergelijkers.nl

Beste Macamba

Mischien help het onderstaande bij je instellingen om je 6600 met t-mobile aan de praat te krijgen:

Bij T-Mobile is de proxy (toevallig) gelijk aan de default gateway die
je telefoon gebruikt. Het poortnummer is 8080.

Dus, voor WAP zet je de proxy op 10.10.10.10, poort 8080.
Voor MMS zet je de proxy op 10.10.10.11, poort 8080.

DNS instellingen kan je leeg laten, die komen via dhcp binnen.

Gewoon gprs internet, daar hoef je geen instellingen te maken op dat
gebied alleen moet je de DNS servers daar wel handmatig invullen zoals
beschreven op my.t-mobile.nl

De default gateway kan je overigens vinden in de OTA die je ontvangt
als je je aanmeldt via het web. Ik betwijfel of de klantenservice dat
weet.

De default gateway is verdwenen uit de handmatige instellingen van de
6600. Voor echte internet toegang komt deze via dhcp mee. Voor WAP
gebruik je die niet omdat de wap-proxy in hetzelfde subnet zit als de
telefoon.

Ik hoop dat het zo duidelijk is en dat je er met KPN ook uitkomt...

Bron http://groups.google.com/groups?dq=&hl=nl&lr=&ie=UTF-8&threadm=nsb1svghhst6m65chle6r7l2movfo3q0fp%40news.fu-berlin.de&prev=/groups%3Fdq%3D%26num%3D25%26hl%3Dnl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26group%3Dnl.telecom%26start%3D25

pi_14971972
----- Original Message -----
From: FM.Amsterdam.Muntplein
To: Macamba
Sent: Thursday, November 27, 2003 2:32 PM

goedemiddag,
de 6600 nokia is binnen verkoop prijs 569.00
groetjes nokia adam

pi_14972532
Zou je misschien wat foto's kunnen posten die gemaakt zijn met de 6600?
pi_14978777
quote:
Op donderdag 27 november 2003 14:51 schreef SuperPolm het volgende:
Zou je misschien wat foto's kunnen posten die gemaakt zijn met de 6600?
Tuurlijk!

-Normale modus, beste kwaliteit

-Nachtstand!

pi_14978880
zeker wel mooi de 6600 maarjah, iedereen zn eigen mening
Back to oldskool!
pi_14979280
Heb alleen MMS niet aan de praat op mn 6600. GPRS gaat gelukkig wel goed
pi_14979309
quote:
Op donderdag 27 november 2003 00:12 schreef Macamba het volgende:
Ik heb N-GAGE games werkend op de 6600!!!
pi_14980504
quote:
Op woensdag 26 november 2003 22:26 schreef IONIO het volgende:
Ik hen onwijs veel apps en n-gage spellen voor geinteresserden. Mail maar ff naar teletubbie at tiscali.nl en dan gooi ik ze wel ff op me ftp site.

Overigens is dit een zeer interresante ontwikkeling:

http://www.hostinganime.com/esbalok/crystallizedtheme.html

check je mail
pi_14980853
Die 2e foto is best scherp zeg.
Hoe heb je die nou op je pc gekregen?
Met BT? Heb je trouwens een BT-kaart
of iets dergelijks nodig in je pc?
pi_14983388
Files voor je 6600:
http://6600.server8.org
pi_14984354
quote:
Op donderdag 27 november 2003 21:03 schreef Viperdesign het volgende:
Files voor je 6600:
http://6600.server8.org
thanx nu nog een 6600 en ik ben klaar
pi_14987248
quote:
Op donderdag 27 november 2003 21:34 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

thanx nu nog een 6600 en ik ben klaar

"404"
Site nu al down?
pi_14987339
quote:
Op donderdag 27 november 2003 19:38 schreef SuperPolm het volgende:
Die 2e foto is best scherp zeg.
Hoe heb je die nou op je pc gekregen?
Met BT? Heb je trouwens een BT-kaart
of iets dergelijks nodig in je pc?
Bluetooth stickje in je USB steken.. te koop bij de Mycom voor 25 eurotjes..
als je infrarood hebt werkt het ook.
Met de bijgeleverde PC suite gaat t ook.
Een tijdelijk alternatief kan zijn: cardreader: alle pics die op je mmc staan ff naar je pc kopieren.

Dit is 1 van de redenen waarom ik dit toestel wilde,
PC suite is ERG handig!

pi_14987711
quote:
Op donderdag 27 november 2003 19:25 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

check je mail

Is zie dat er al een url is geplaatst. Voor meer appz voor de 6600 kan je via op #mediaplace of EF Net
pi_14987957
wat is die AgileLieDetector op je site?
pi_14988421
quote:
Op donderdag 27 november 2003 23:14 schreef SuperPolm het volgende:
wat is die AgileLieDetector op je site?
Wat denk je?
"Lie Detector"

[Dit bericht is gewijzigd door Viperdesign op 27-11-2003 23:44]

pi_14991386
quote:
Op donderdag 27 november 2003 23:31 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Wat denk je?
"Lie Detector"

waar hebben jullie de 6600 trouwens vandaan?
pi_14995552
Gsmplaza.nl
pi_14995652
Gehaald bij onze oosterburen en laten flashen naar een nederlandse firmware. Zit nu al zo'n drie weken de patser ermee uit te hangen
pi_15009120
ik heb em nu ook
wat een lekkerding is dit zeg maar als ik in het menu ga en dan op de rode knop druk om treug te gaan staat er heletijd regestratie simkaart mislukt ?
wat woord hiermee bedoelt?
pi_15015008
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 20:15 schreef Hellrazor het volgende:
ik heb em nu ook
wat een lekkerding is dit zeg maar als ik in het menu ga en dan op de rode knop druk om treug te gaan staat er heletijd regestratie simkaart mislukt ?
wat woord hiermee bedoelt?
Dat de software bagger is!
binnenkort komt r wel een update.
Alhoewel jouw klacht niet echt een software probleem lijkt.
Dit is normaal als er in je netwek iets fout zit,
zoals bij een ongeldige simkaart, bijvoorbeeld als je nummer overgezet gaat worden van Vodafone naar orange,
als er dan komt te staan: registratie simkaart mislukt dan is het nummer overgezet.
Kweet natuurlijk niet WAT vooor simkaart je gebruikt?
een gewone geactiveerde neem ik aan?
Bij problemen zou ik eerst even een andere sim proberen en anders de garantie van je toestel aanspreken.
Heb hem zelf nu 1 week en heb er dus 1 week me kunnen patseren haha
pi_15015075
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 00:38 schreef Macamba het volgende:
Kom eens op MSN kreng.
pi_15015844
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 00:42 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Kom eens op MSN kreng.

Wat is je adres? (Bitch )
pi_15015858
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/770626/

Mijn Post daar in het 6600 topic:

!!! Oplossing op vele vragen:

Hey all, ik heb het toestel nu een week en hier komt even een korte oplossing voor de meestgewilde vragen hier:

-De 32 MB backup van je MMC:
http://6600.server8.org/Other/

-De N-Gage Games en de installer:
http://6600.server8.org/Games/NG//
Uitleg: installeer de blizzard installer op je phone.
Tranfer daarna de games die je wilt (*.blz files) naar je MMCard (E:/)
Start de installer, en je ziet de files klaar staan om geinstalleerd te worden.
TIP: start je phone tussendoor liever ff opnieuw anders mislukken installaties.
Mislukken ze? Installeer de BLZ file even opnieuw en probeer het nog eens.
Die games willen zichzelf ook wel eens saven na het behalen van 1level. de applicatie loopt dan soms vast.. zover zijn we dus nog niet dat het helemaal vlekkeloos werkt.

-Pc Suite niet aan de gang?
Verwijder alles van eerdere versies (3650 bijv) uit je register.
Het kan zijn dat je met partities werkt, dat is het probleem dan:
Reactie Nokia Finland:

----
-This other PC, was there some Nokia software installed before trying to
install PC Suite for 6600? Is Suite also installed in same partition than
OS?

If the customer has sufficient amount of technical orientation, pls ask him
to find following registry key:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Nokia\PCSuiteForNokia6600\Engines\ServerSupport]

and check that there is a value: DataLocation=C:\Nokia\
----

Het moet dus zijn C:\Nokia (geen D of E) je kunt dit later vanuit de pc suite wel aanpassen naar de juiste partitie.

-MMS GPRS problemen?
De IP gateway ontbreekt zul je denken
jep.. k heb ook een week gekl...t. Nokia heeft melding gemaakt hiervan in Finland,
het ziet er naar uit dat de operater moet zorgen voor andere instellingen.
Ik post de reactie zodra dier er is.
Het ip gatway adres kun je nl invullen bij geavanceerde instellingen in toeganspunt,
vul dit in bij de Proxy,
Bij T-Mobile is de poort: 8080
T-Zones en MMS werken dan.
Orange krijg ik nog niet aan de gang.

-Bugs, ik merk zelf een aantal kleine bugs, bij opstarten valt het Nokia-Welkomsgeluid vaak weg, ook bij het onvangen van berichten speelt hij het geluidje maar half af.
Ook bij een afleverrapport krijg ik een geluid alsof ik een berichtje binnenkrijg.
Als mijn telefoon net aanstaat krijg ik vaak de foutmelding "toepassing afgesloten: Main"
Verder zit er in de portefuille nog een foutje: wachtwoord zou je moeten invoeren in cijfers, hetgeen dat ingevoerd wordt is text, verkeerd geprogrameerd dus.
Ook in je adresboek/contacten kun je een "label bewerken", in dit textveldje kun je geen hoofdletters of cijfers invullen.
Verder een niet-bug, bij het opstellen van een sms-je kon je normaal gewoon een nummer zoeken of een nr intoetsen zoals 4999, nu komen er letters standaard te staan. dit lijkt geen fout maar zeg maar net als in outlook, snelle maniet van naam intoetsen. (toets in Poli, en hij weer automatisch dat het politie moet zijn)
Dat was het, veel succes met alles.
PS die link van http://6600.server8.org/ heb ik op fok gevonden.
Ik heb dan ook niets te maken hiermee. Gebruik op eigen risico.
Dingen die ik hier noem zijn mijn eigen ervaringen met de 6600 NL flashed 3.42.1 NHL-10 alles werkt prima dus op enkele foutjes na.

pi_15018645
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 01:26 schreef Macamba het volgende:

[..]

Wat is je adres? (Bitch )

Olaf (a) OlafOnline.nl
pi_15020985
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 11:35 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Olaf (a) OlafOnline.nl

Heb je toegevoegd! :7Xie je vanavond/van8 wel online..!
Greetz!
pi_15021049
quote:
Op zondag 23 november 2003 11:13 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Hey!! Weet je al iets over een update.
Ff een vraagje waar jij misschien iets mee kunt:
Ik heb de light-gray versie he.
Stel mijn covertje is over 1 a 2 maanden vies, krasje er op enzo
(ik denk vooruit) Hoeveel kost het dan als ik een nieuwe cover erom wil laten bouwen.
(ik neem dan meteem de roze natuurlijk, weer wat anders ;-) Hey Macamba? Aleweer een nieuwe?? ;-)
pi_15025567
Ik begrijp er echt niks van waarom zie ik niet alle mappen op mijn 6600 in nokia pc suite . ik heb een map n-gage gemaakt maar hij ziet alleen : afbeeldingsbestanden,andere bestanden,filmsbestanden,geluidsbestanden,en een map nokia.
pi_15049590
Ik krijg die sonic.bzl files ofsow niet op de root!!! ik moet ze persee in een map stoppen.. Ik doe het met PC Suite.. maar ik mag nix op de root zetten van een MMC kaartje??

De blizzard heb ik al wel geinstalleerd en staat ook in me menu ertussen verder kan ik er nix meej

[Dit bericht is gewijzigd door Sonic- op 30-11-2003 23:36]

pi_15049750
quote:
Op zondag 30 november 2003 23:30 schreef Sonic- het volgende:
Ik krijg die sonic.bzl files ofsow niet op de root!!! ik moet ze persee in een map stoppen.. De blizzard heb ik al wel geinstalleerd en staat ook ion me menu ertussen verder kan ik er nix meej
Cardreader? Nja is kut met filemanager gaat da nie altijd nee
hmm weet ik ook nie 123 een oplossing voor.
kwil je nergens toe aanzetten maar bij dixons liggen de 7 in 1 readers voor 24,95.
pi_15049873
Ey mag ik je mail trouwens ff?
ff toevoegen op msn ff vraagjes voor die mms?

ewesjeroen@hotmail.com
is de mijne

pi_15050061
Hij doet et al!! maar klein beetje strepen door het beeld is dat normaal?
En als je blizzard niet meer wilt en die spelen hoe gooi je die er weer uit??
Thx alvast

[Dit bericht is gewijzigd door Sonic- op 30-11-2003 23:54]

pi_15052388
quote:
Op zondag 30 november 2003 23:45 schreef Sonic- het volgende:
Hij doet et al!! maar klein beetje strepen door het beeld is dat normaal?
En als je blizzard niet meer wilt en die spelen hoe gooi je die er weer uit??
Thx alvast
hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
pi_15075843
quote:
Op maandag 1 december 2003 04:26 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

gewoon volgens de bescrhijving..
en hoe ik sonic.blz op de E:\ heb gekregen? geen idee slepen map verwijderen slepen verwijderen en toen stond ie ereens op

Iemand die MMS al aan de gang heeft van ORANGE? ik zal ze morgen anders is bellen

pi_15077523
Joepie, ik mag me er nu ook mee bemoeien!
(Ik heb m vanmiddag ook gekocht, bij verlenging van mijn T-Mobile abo voor 2 jaar moest ik 99 eurii bijbetalen..)

Hij werkt wel lekker alleen de menustructuur vind ik niet bepaald overzichtelijk (ben een 6250 gewend, daarvoor 3330)
Persoonlijk vind ik het nog het meest lijken op een combi van een digicam en een pda waar je toevallig ook mee kunt bellen

ik wilde eigenlijk graag de 7300 maar die heeft geen infradood en deze dus wel.. en zelfs blauwe tandjes
Dáár kan ik dus wat mee..

Wel zwaar trouwens en weet al iemand hoeveel kwaad het kan om het geheugenkaartje te formatteren.. Raak ik al die stupide try-and-buy troep kwijt?

A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_15080145
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 00:10 schreef SadKingBilly het volgende:
(Ik heb m vanmiddag ook gekocht, bij verlenging van mijn T-Mobile abo voor 2 jaar moest ik 99 eurii bijbetalen..)

Hij werkt wel lekker alleen de menustructuur vind ik niet bepaald overzichtelijk (ben een 6250 gewend, daarvoor 3330)
Persoonlijk vind ik het nog het meest lijken op een combi van een digicam en een pda waar je toevallig ook mee kunt bellen

ik wilde eigenlijk graag de 7300 maar die heeft geen infradood en deze dus wel.. en zelfs blauwe tandjes

Wel zwaar trouwens en weet al iemand hoeveel kwaad het kan om het geheugenkaartje te formatteren.. Raak ik al die stupide try-and-buy troep kwijt?

ik had em ook gelijk geformatteerd want er staat sandaart tog alleen rotzooi op.
pi_15080149
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 00:10 schreef SadKingBilly het volgende:

Wat is da????
pi_15103649
Heb hem ook gisteren gekregen, moest wel 2 maanden wachten omdat ik hem via internet heb besteld met 1-jarig T-mobile nog in september . Maar ik hier iz mijn schreeuw om hulp IK KAN MIJN MMS EN T-ZONES MAAR NIET AAN DE PRAAT KRIJGEN!!! GPRS DOET HET OOK NIET Bij t-mobile aangemeld, hier ook wat info gelezen maar het probleem is dat ik een leek ben . Dus als iemand me even precies kan uitleggen zou dat helemaal te gek zijn. En heeft er al iemand beltonen of plaatjes versturen via infrarood contacten en agenda lukt wel maar media niet, niet naar 7250 en niet naar samsung e700. iRRITANT!!! HELP, JONGENS!!!

[Dit bericht is gewijzigd door businka19 op 03-12-2003 00:40]

pi_15103858
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 23:11 schreef businka19 het volgende:
[..] Maar ik hier iz mijn schreeuw om hulp IK KAN MIJN MMS EN T-ZONES MAAR NIET AAN DE PRAAT KRIJGEN!!! GPRS DOET HET OOK NIET [..] HELP, JONGENS!!!
TiP: Als je nu eens voordat je "help" ging roepen, en smeken voor hulp even pagina 2 had selecteerd van dit topic zie je haarfijn de instellingen staan voor T-Mobile.
Verder nog leuk om te weten: T-Mobile is op dit moment de enige provider waarmee het zal gaan lukken. Dus das vrij uniek, en in jou geluk.
Ff naar pagina 2 en dit topic lezen en dan ben je helemaal op de hoogte.
pi_15104158
KPN kan ook...
Orange wordt aan gewerkt
maar je kan wel internetten en mailen met orange al.. alleen MMS niet :S

Om spelen op je root van je MMC te zetten met PC Suite
c-suite naar video dir en dan van video dir met een explorerer naar de root in de telefoon zelf.
Met grotere bestanden van de 6 MB/ 7MB werkt dit niet op 1 of andere manier

pi_15105167
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 23:19 schreef Macamba het volgende:

[..]

TiP: Als je nu eens voordat je "help" ging roepen, en smeken voor hulp even pagina 2 had selecteerd van dit topic zie je haarfijn de instellingen staan voor T-Mobile.
Verder nog leuk om te weten: T-Mobile is op dit moment de enige provider waarmee het zal gaan lukken. Dus das vrij uniek, en in jou geluk.
Ff naar pagina 2 en dit topic lezen en dan ben je helemaal op de hoogte.

Heb ik al geprobeerd, en ik denk dat ik alles goed heb ingevuld, maar het lukt nog steeds niet, anders zou ik niet om hulp gaan schreeuwen, lezen kan ik zelf wel.
pi_15107374
misschien weet iemand hier hier andwoord op want op tweakers weten ze het volgens mij niet

hoe verklein ik een plaatje op de pc voor de 6600?

en hoe kan ik (gratis) internetten ivm. bluetooth en adsl comfort?

hoe kan ik filmpjes afspelen op full screen?

en hie neem ik filmpjes op langer dan 9 sec

welke oordopjes heb ik nodig voor de 6600 (om mp3'tjes te luisteren)
alvast bedankt.

is er btw een goed NL forum voor de 6600?

[Dit bericht is gewijzigd door Hellrazor op 03-12-2003 06:04]

pi_15118885
die nokia is alleen te gebruiken met bleutooth?, is er geen usb kabeltje voor te krijgen ofzo?

Scarfication

pi_15127755
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:58 schreef scarfication het volgende:
die nokia is alleen te gebruiken met bleutooth?, is er geen usb kabeltje voor te krijgen ofzo?
En met IRDA en met een datakabel.
pi_15127910
quote:
Op woensdag 3 december 2003 05:58 schreef Hellrazor het volgende:
hoe verklein ik een plaatje op de pc voor de 6600?
Imageready/Photoshop.
quote:
en hoe kan ik (gratis) internetten ivm. bluetooth en adsl comfort?
Internet connectie op je PC sharen, en op je telefoon de pc als host instellen.
quote:
hoe kan ik filmpjes afspelen op full screen?
Real One Player -> Instellingen -> Afbeelding -> Groot.
quote:
en hie neem ik filmpjes op langer dan 9 sec
Je telefoon op de grond leggen. Kun je tot 4:24min .
Er zit een maximum filesize op van 95KB.
quote:
welke oordopjes heb ik nodig voor de 6600 (om mp3'tjes te luisteren)
alvast bedankt.
Een headset voor de 6600 www.nokia.nl -> Accesoires.
quote:
is er btw een goed NL forum voor de 6600?
Volgens mij nog niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Viperdesign op 03-12-2003 21:27]

pi_15132921
hey all voor diegene die het niet op tweakers volgen:
Ik ben een soort uitverkorene ofzo die de orange instellingen mag testen
Nou goed nieuws ZE WERKEN.
Aanstaande vrijdag worden ze vrijgegeven en zal ik ze hier bekend maken!
pi_15135041
quote:
Op woensdag 3 december 2003 23:50 schreef Macamba het volgende:
hey all voor diegene die het niet op tweakers volgen:
Ik ben een soort uitverkorene ofzo die de orange instellingen mag testen
Nou goed nieuws ZE WERKEN.
Aanstaande vrijdag worden ze vrijgegeven en zal ik ze hier bekend maken!
Heb net de klantenservice gebeld, ze hebben de instellingen en ze wilde ze ook wel opsturen maar dat kan niet door een error in de SMS-Centrale.
  donderdag 4 december 2003 @ 14:40:50 #119
46360 japis
Errare humanum est
pi_15145852
FF een vraagje over de 6600. Mijn R380s is eindelijk aan vervanging toe. Nu lijkt de 6600 een mooi toestelletje, helemaal nu je er N-gage spellen op kunt doen. Maar heeft iemand ervaring met de GPS kit? Dat is voor mij een voorwaarde om het toestel te kopen
Vanitas vanitatum et omnia vanitas
pi_15148781
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 23:29 schreef Sonic- het volgende:
KPN kan ook...
Orange wordt aan gewerkt
maar je kan wel internetten en mailen met orange al.. alleen MMS niet :S

Om spelen op je root van je MMC te zetten met PC Suite
c-suite naar video dir en dan van video dir met een explorerer naar de root in de telefoon zelf.
Met grotere bestanden van de 6 MB/ 7MB werkt dit niet op 1 of andere manier

KPN kan ook ? Wat zijn dan de GPRS en MMS instellingen ?
pi_15148838
Op GOT loopt er al een tijdje een draadje
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_15151750
.
pi_15152177
dat van

het verkleinen van een plaatje ik heb ondertussen ook wel begrepen dat het met photoshop kan maar hoe precies ? want ik kan het maar niet vinden

en van filmpjes afspelen op full screen als ik doe
opties --> instellingen en dan kan ik kiezen uit video of verbindings instellingen maar er staat niks van afbeelding groot ofzo?

pi_15214349
Orange: Probeer deze settings eens. Wil je ze tot vrijdag voor je zelf houden? anders krijg ik misschien problemen. Alvast bedankt

In messaging menu > settings > multimedia message > Access point in use >
Option > Edit

Connection name = Orange MMS

Data bearer = Gprs

Access point name = mms

Username = none

Password = empty

Homepage = http://mms.orange.nl:8002

Connection security = off

Session mode = permanent

Options menu > advanced settings

Phone IP address = Automatic

Primary server name = 0.0.0.0

Secondary server name = 0.0.0.0

Proxy server address = 10.250.255.183

Proxy number port = 5080 (this is the major setting
difference comparing to a normal wap handset)

pi_15249540
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 01:27 schreef Macamba het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/770626/

Mijn Post daar in het 6600 topic:

!!! Oplossing op vele vragen:

Hey all, ik heb het toestel nu een week en hier komt even een korte oplossing voor de meestgewilde vragen hier:

-De 32 MB backup van je MMC:

Die games willen zichzelf ook wel eens saven na het behalen van 1level. de applicatie loopt dan soms vast.. zover zijn we dus nog niet dat het helemaal vlekkeloos werkt.

Hey, Macamba,
moet je nou wie de Diensten naar die site gaan of via opera? Want via Opera zegt "couldn't connect to remote server" en via Diensten lijkt het alsof hij hem aan het laden is maar verder gebeurt er niets... Wat doe ik verkeerd?

Groetjes

pi_15260049
MMS en GPRS via Telfort werkt inmiddels ook. Zie de website van Telfort voor de instellingen
pi_15280589
ff vraagje misschien heb ik er al ff overheen gekeken hier
maar kan ik ook via bluetooth i-netten via opera?
hoef ik nie persee uit me bed te komen
en kan ik me pc ook over nemen via een progje?
zoals winamp?
Ghosty J is de naam, alleen mijn ouders noemen mij jezus. "jezus, zet die muziek eens zachter".
pi_15283214
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 18:34 schreef ghostyj het volgende:
zoals winamp?
Geen stomme vraag, geen stom idee,
maar op dit moment zijn er nog geen appz die het mogelijk maken.
wie gaat er eentje uitvinden?
Hij heeft wel een punt hier..
commercieel gezien zou het ook wel te verkopen zijn op softwaremarket haha ;-)
Ga maar vast patent aanvragen... wat ook kan is een laptop kopen.. in bed internetten.. films kijken.. chatten haha noem maar op.
(jaja ik weet welke reacties in je opkomen, maar ook vor niet sexuele doeleinden kan het relaxed zijn om in je bed je pc te gebruiken)
  dinsdag 9 december 2003 @ 20:14:03 #129
43728 jwstoop
Usericon....?
pi_15283424
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 18:34 schreef ghostyj het volgende:
zoals winamp?
op www.jeyo.com kan je jeyo remote dlden. dat is een afstandsbedieningsprogramma voor Sony Ericsson. Kijk daar eens of er ook wat voor nokia is
pi_15285071
Hey mensen met Vodafone live!

Probeer dit eens:

Laat de instellingen ff opsturen door 444 te bellen en dan te kiezen voor 3650, sla de berichtjes op, en ga ze vervolgens even bewerken (je kunt ze vinden bij verbindingsinstellingen.
Als je ze gaat bewerken, klik dan op opties: geavanceerde instellingen:
niet genoemde velden kun je ongewijzigd laten.. deze nu te noemen tievoeging van geavanceerde instellingen geld zowel voor live als mms:
Proxy-serveradres: 192.168.251.150
Poort: 9201 OF 5080
(die pporten lijken gejat van eerdere instellingen maar wat blijkt: zoek maar eens in google, en je ziet dat wereldwijd de operators 1 van deze 2 poorten gebruiken) goede kans dat t zal werken, het testen waard dus!
Succes, ik ben benieuwd!

Update: Hey mensen met Vodafone live!

2 heb gebeld naar collega's Vodafone.co.uk ;-)
Zeggen dat je bij NL werkt doet wonderen, hier een coppy-pase van intranet, laat ff weten of t werkt:

De NL settings: Proxy-serveradres: 192.168.251.150

Uit de mail begrijp ik dat er aan unieke poort is in Engeland: 8799
dat is wat we zoeken, probeer anders ff: Poort: 9201 OF 5080

[Dit bericht is gewijzigd door Macamba op 09-12-2003 21:43]

pi_15288192
quote:
Op maandag 8 december 2003 15:51 schreef businka19 het volgende:

[..]

Hey, Macamba,
moet je nou wie de Diensten naar die site gaan of via opera? Want via Opera zegt "couldn't connect to remote server" en via Diensten lijkt het alsof hij hem aan het laden is maar verder gebeurt er niets... Wat doe ik verkeerd?

Groetjes

Hey macamba,
negeer je mij of heb je gewoon geen zin om mijn vraag te beantwoorden?
pi_15288493
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 20:07 schreef Macamba het volgende:

[..]

Geen stomme vraag, geen stom idee,
maar op dit moment zijn er nog geen appz die het mogelijk maken.
wie gaat er eentje uitvinden?
Hij heeft wel een punt hier..
commercieel gezien zou het ook wel te verkopen zijn op softwaremarket haha ;-)
Ga maar vast patent aanvragen... wat ook kan is een laptop kopen.. in bed internetten.. films kijken.. chatten haha noem maar op.
(jaja ik weet welke reacties in je opkomen, maar ook vor niet sexuele doeleinden kan het relaxed zijn om in je bed je pc te gebruiken)

op die site van jeyo al gekeken alleen voor sony ericson
ik heb juist deze tel gekocht omdat ik geen laptop wil
ik dacht misschien iemand die dat weet omdat de tel in omliggende landen wel eerder uit was
ohjah en het grotere geheugen waar kan ik dat kopen iemand een ideetje voor een leuk prijsje kunnen er wat meer filmpjes op
Ghosty J is de naam, alleen mijn ouders noemen mij jezus. "jezus, zet die muziek eens zachter".
pi_15290391
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 22:36 schreef businka19 het volgende:

[..]

Hey macamba,
negeer je mij of heb je gewoon geen zin om mijn vraag te beantwoorden?

Ohw sorry over t hoofd gezien, nee nee je moet er gewoon met je computer heen gaan, de dingen downloaden die je nodig hebt en dan op je telefoon zetten via pc suite of sturen via BT of op je MMC zetten zodat t op die manier in je phone terecht komt. suuces!
pi_15300982
hmm krijg dat hele wap gebeuren nie werkend
pi_15335487
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 23:34 schreef Macamba het volgende:

[..]

Ohw sorry over t hoofd gezien, nee nee je moet er gewoon met je computer heen gaan, de dingen downloaden die je nodig hebt en dan op je telefoon zetten via pc suite of sturen via BT of op je MMC zetten zodat t op die manier in je phone terecht komt. suuces!

Bedankt man, je bent echt een kei op deze site , vandaar dat die vraag voor jou was. Weet je ook toevalig waar ik de BT voor mij PC kan halen en hoe duur hij is? Thanx again

[Dit bericht is gewijzigd door businka19 op 11-12-2003 18:02]

pi_15343338
Hallo mensen, na wat zoeken op google kwam ik bij jullie tercht. Ik heb ook sinds twee weken de 6600. Krijg WAP Met KPN echter niet werkend. Na een uur bellen met de servicelijn kreeg ik te horen dat ze door de opties heen waren... Nou las ik dat er instellingen bekend zijn voor KPN WAP of M-info bij mensen op dit forum en er is ook al eerder door iemand om gevraagd. Er is echter nog niet gereageerd. Zou iemand AUB? deze instellingen kunnen vermelden om mij en misschien meerederen met mij uit de brand te helpen??? Bij voorbaat dank!
pi_15344029
Kan iemand mij misschien vertellen of er ook SD kaartjes in deze gsm gaan? Ze zijn namelijk iets dikker dan MMC kaartjes maar hebben verder wel dezelfde specificaties...
pi_15347137
Wat is nu het nut van bluetooth icm met deze phone? Kan ik via mn laptop internetten?
pi_15347495
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 01:11 schreef 3FM het volgende:
Wat is nu het nut van bluetooth icm met deze phone? Kan ik via mn laptop internetten?
Ja, bijvoorbeeld, maar je kan ook bijvoorbeeld makkelijk je outlook syncen met je phone. Mijn ervaring is wel dat Nokia een erg slechte Bluetooth implementatie heeft, weet niet of het met de 6600 beter is, maar de op de 6310i is zeer slecht, pas recentelijk heeft men de bugs uit de firmware weten te halen, wat het overigens weer een beetje werkbaar maakt.

Nog een vraagje, wat is een beetje fatsoenlijke deal voor de 6600? Ik wil een 1 of 2 jarig abbonement, met plusminus 5 MB gprs verbruik per maand, belminuten maken me niet zoveel uit want ik bel niet zoveel, en sms'en doe ik al niet aan. Me huidige abbo is iets van 50 euro per maand, en wou eigenlijk niet meer uitgeven als dat.

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_15353277
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 01:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja, bijvoorbeeld, maar je kan ook bijvoorbeeld makkelijk je outlook syncen met je phone. Mijn ervaring is wel dat Nokia een erg slechte Bluetooth implementatie heeft, weet niet of het met de 6600 beter is, maar de op de 6310i is zeer slecht, pas recentelijk heeft men de bugs uit de firmware weten te halen, wat het overigens weer een beetje werkbaar maakt.

Nog een vraagje, wat is een beetje fatsoenlijke deal voor de 6600? Ik wil een 1 of 2 jarig abbonement, met plusminus 5 MB gprs verbruik per maand, belminuten maken me niet zoveel uit want ik bel niet zoveel, en sms'en doe ik al niet aan. Me huidige abbo is iets van 50 euro per maand, en wou eigenlijk niet meer uitgeven als dat.

Ik ben een beetje een verbindingsnoob, maar zou ik in principe met kabel internet op mn laptop en bluetooth aansluiting ook gratis met mn 6600 kunnen internetten?
Of ga ik nu een stapje te ver ?
pi_15367058
quote:
Op donderdag 11 december 2003 18:00 schreef businka19 het volgende:

[..]

Bedankt man, je bent echt een kei op deze site , vandaar dat die vraag voor jou was. Weet je ook toevalig waar ik de BT voor mij PC kan halen en hoe duur hij is? Thanx again

Je kunt van de "USB plugjes" kopen bijvoorbeeld bij Mycom.nl
niet zo duur, ze zijn vaak voor 25 euro in de aanbieding.
BT is nooit weg natuurlijk, ik gebruik m zelf al n half jaar. werkt prima!
pi_15367135
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 11:19 schreef 3FM het volgende:

[..]

Ik ben een beetje een verbindingsnoob, maar zou ik in principe met kabel internet op mn laptop en bluetooth aansluiting ook gratis met mn 6600 kunnen internetten?

Uitgaande hoe het op mijn pocketpc gaat wel, maar hou wel rekening mee dat bluetooth niet zo ver rijkt, en nokia ster is in het verkeerd implementeren van bluetooth services
pi_15367178
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 11:19 schreef 3FM het volgende:

[..]

Dat kan!
ik heb het gedaan met m'n 3650.
T-mobile bijv biedt er zelfs speciale software voor aan.
Via bluetooth op gprs met je pc.

Ik weet ff niet exact het inbelnr,
maar je kunt ook gewoon op je pc een nieuwe internetverbinding maken,
en dan moet je een modem kiezen (die kun je met dat t-moble GPRS connect progje krijgen, dus maakt nie uit of je klant bent of nie)
als je de modem hebt geselecteerd moet je inbellen op een *# nummer
ik d8 *#91 ofzo.
beetje vage post, sorry, ga het zelf ook nog uitproberen allemaal en dan post ik een fatsoenlijke handleiding.
wie niet kan w88 kan het beste ff zoeken op tweakers.
(sorry heb last van een soorry jet-lag, vann8 op schiphol geweest enzo dus te lang achter elkaar wakker)
tot gauw!

zaterdag 13 december 2003 @ 05:09:55 #144
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_15374092
quote:

quote:
Op woensdag 26 november 2003 21:39 schreef Viperdesign het volgende:
Fijn dingetje, menu's gaan ook lekker snel.
Gaat de bediening nu wel snel of toch erg bagger? Ik ben de snelheid van bijv. het ouderwetse 6110 menu gewend en toen ik even de SonyEricsson T68i in m'n handen had, wist ik niet hoe snel ik weer de oude vertrouwde Nokia wilde gebruiken. Die T68i was irritant traag in de menubediening.
The Internets, I needs it..
pi_15376457
quote:
Op donderdag 11 december 2003 23:09 schreef markvleth het volgende:
Kan iemand mij misschien vertellen of er ook SD kaartjes in deze gsm gaan? Ze zijn namelijk iets dikker dan MMC kaartjes maar hebben verder wel dezelfde specificaties...
Nee, alleen MMC. Staat ook op nokia.com.
pi_15376497
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 05:09 schreef Dr_Crouton het volgende:
Gaat de bediening nu wel snel of toch erg bagger? Ik ben de snelheid van bijv. het ouderwetse 6110 menu gewend en toen ik even de SonyEricsson T68i in m'n handen had, wist ik niet hoe snel ik weer de oude vertrouwde Nokia wilde gebruiken. Die T68i was irritant traag in de menubediening.
Menu gaat sneller/ongeveer even snel als het menu van mij Sony Ericsson T610.
T68i was idd traag.

De eerste 1000 6600 hadden die menu bug, dat het erg traag ging. Deze niet meer.

zaterdag 13 december 2003 @ 15:30:08 #147
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_15379356
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 12:29 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Menu gaat sneller/ongeveer even snel als het menu van mij Sony Ericsson T610.
T68i was idd traag.

De eerste 1000 6600 hadden die menu bug, dat het erg traag ging. Deze niet meer.

Okay, thanks.
The Internets, I needs it..
pi_15436021
Hallo,

ik heb me vandaag een nokia 6600 gehaald maar ik krijg het wap voor geen meter ingesteld en mms ook niet wie wil me hier a.u.b. met helpen
het is trouwens een orange abbonement

Groeten jack

[Dit bericht is gewijzigd door Jaak16 op 16-12-2003 08:53]

pi_15467477
Beste Fokkers,

Sinds vanmiddag heb ik een Nokia 6600 i.c.m. een T-Mobile 150 (2 jaar abbo).

Momenteel is het nog niet mogelijk om te wappen met dit toestel volgens de klantenservice, en dat zal binnenkort (datum onbekend) wel in orde komen.

Nu kon ik wel de standaard wap instellingen overnemen in mijn toestel, maar dit had echter geen effect!

Heeft iemand van jullie al WAP met z'n 6600 en een T-Mobile abbo? Zo ja, kun je me de preciesse instellingen even door mailen of hier kenmaar maken? (je login en password natuurlijk niet)

Bvd,
Ivo

pi_15505985
Hallo Ivo

Het is mij uiteindelijk gelukt om de WAP en MMS instellingen aan de praat te krijgen op de Nokia 6600

In principe heel erg eenvoudig (vraag het alleen niet aan T-Mobile want die gasten zijn echt radeloos)....

Hierbij hoe het moet:

De Nokia 6600 is een WAP 2.0 toestel. In tegenstelling tot WAP 1.0 wordt er geen gebruik meer gemaakt van een WAP gateway. Om de verbinding te leggen met de buitenwereld wordt nu van de telefoon verwacht zelf de betreffende WAP verbinding te kunnen maken. Veelal zal hier een proxy voor gebruikt worden, zodat de telefoon geen public IP adres hoeft te hebben.
Tot de 6600 volledig en officieel ondersteund wordt kunt u het beste het volgende doen. Stuur uzelf de instellingen toe van bijvoorbeeld een Nokia 7650. Deze instellingen zijn niet volledig maar bevatten wel de belangrijkste gegevens. Wijzig nu de ontvangen instellingen na het opslaan op de volgende punten:
T-Mobile
WAP: vul bij de 'geavanceerde instellingen' van het toegangspunt in als Proxy IP: 10.10.10.10 en Proxy Port: 8080.
Denk er aan dat als u een GPRS abonnement heeft u de APN ook moet wijzigen van 'wap' naar 'wap-act' of 'wap-int' afhankelijk van uw GPRS abonnement, zoals overigens ook beschreven staat op de website van T-Mobile.
MMS: vul bij de 'geavanceerde instellingen' van het toegangspunt in als Proxy IP: 10.10.10.11 en Proxy Port: 8080.

Denk erom dat het Proxy IP address niet onder "primary name server" of "secondary name server" ingevuld moet worden. Die velden moeten nl. allemaal op 0.0.0.0 staan (daar ging ik in het begin de mist in). Pas in het rubriekje daarna moet je de 10.10.10.10 (voor WAP) invullen.

Laat anders een bericht hier achter (of via e-mail) als het niet lukt.

Succes!

pi_15525711
Ik ga het direct even testen!

(ik heb overigens een probleem met waarschijnlijk mijn memory card. ik kan hem namelijk niet meer formatteren...)

pi_15525911
De GPRS verbinding is me gulukt doordat je alle instellingen precies opsomde...

Kun je wat bij de WAP instellingen alstublieft ook doen?

Bij voorbaat dank,
Ivo

pi_15545214
ik heb nu ook een nokia 6600, wat ongelooflijk veel functies zitten er op dat ding
pi_15546024
1ste probleem, ik heb op mjoy een game gedownload, nou wil ik hem downloaden en staat er:
geen geldig toegangspunt gedefinieerd

waar moet ik dat instellen?

edit
lama is al gelukt
/edit

next problemo, het is staat linksbovenin de hoek en is best wel erg supertraag, normaal of niet?

[Dit bericht is gewijzigd door Poogie op 20-12-2003 02:31]

pi_15573536
mensuh!! als ik in het donker een foto maak met nachtfunctie dan heb ik regelmatig(vrijwel altijd) puntjes op de foto staan
Volgens mij is het normaal, maar weet iemand hoe ik die puntjes zo goed mogelijk kan verbergen?
pi_15649999
[quote][b]De 32 MB backup van je MMC:

Die games willen zichzelf ook wel eens saven na het behalen van 1level. de applicatie loopt dan soms vast.. zover zijn we dus nog niet dat het helemaal vlekkeloos werkt.[quote][e]

Hey, Macamba,
ik wett niet of jij hier nog af en toe komt maar de installer/blizzard is er niet meer, kan je hem misschien naar mij toe sturen op businka19@hotmail.com. Bij voorbaat dank
p.s. Ik heb BT-dongle gekocht bij Mycom, wat een handige ding is dat toch, bedankt voor de tip, man.

pi_15691443
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 20:49 schreef businka19 het volgende:
[quote][b]De 32 MB backup van je MMC:

Die games willen zichzelf ook wel eens saven na het behalen van 1level. de applicatie loopt dan soms vast.. zover zijn we dus nog niet dat het helemaal vlekkeloos werkt.[quote][e]

Hey, Macamba,
ik wett niet of jij hier nog af en toe komt maar de installer/blizzard is er niet meer, kan je hem misschien naar mij toe sturen op businka19@hotmail.com. Bij voorbaat dank
p.s. Ik heb BT-dongle gekocht bij Mycom, wat een handige ding is dat toch, bedankt voor de tip, man.

Hey ik ga je mailen!
(fijne kerst btw)

En ehh 2 mini - tips.
Je e-mail adres ehh kzou het niet zo neerzetten hier, of je moet al van spam houden ;-)
En ehh viperdesign (van de 6600 site) heeft het mij ook al gevraagd,
hij zou het liefst willen dat we niet "deeplinken" naar zijn site, mensen moeten eerst de policy lezen (naja zien verschijnen en wegklikken).
Uit respect voor hem heb ik mijn links ook direct aangepast ;-)
maar genoeg gezeur ik ga je mailen!

pi_15691530
Wat me opvalt..
Bij een sms zenden. als je speciale tekens wil sturen (accenten e.d.) op de letter e bijvoorbeeld, geeft de telefoon een melding dat het smsje in 2 of zelfs 3 delen verzonden gaat worden en dit doe hij dan ook echt?
Tss raaar...
Naja heb orange, dus gratis maja 1 feb is over een maandje dus :S
Zou es tijd worden voor een software update, wordt t langzaam zat

Iemand die ETI-CAMCORDER aan de gang heeft?
Bij mij blijft ie connecten.
Ook problemen met agilemessenger. deed het eerst wel, maar ook nu blijft ie connecten en verder niets. (ja gprs werkt prima, is ook te zien aan de [|G|].
En ehh ja MP3 speler.. iedereen zit met dezelfde wensen.
MP3go was mijn favo maar is nu bagger op de 6600 (tik tik tik)
en die andere gratis player is echt cheapradio geluid.
Hoop op alternatieven ;-)

pi_15853249
Pfff, ik had me instellingen van me GPRS / T-Mobile weggegooit, maar krijg het niet meer aan de praat

Ik heb zo een beetje alles geprobeerd maar het werkt gewoon niet

Dit zijn de instellingen die ik nu gebruik:

naam: t-zones gprs
drager:gprs
naam toegangspunt: wap-act
gebrnaam:tmobile
vraag om wachtw: nee
wachtwoord:
verificatie:normaal
homepage:http://www.t-zones.nl
beveilig. verb. :uit
sessie:doorlopend

ip adres:automatisch
prim: leeg
sec:leeg
proxy:10.10.10.10
poort:8080

pi_15870127
quote:
Op woensdag 31 december 2003 12:59 schreef raptorix het volgende:
Pfff, ik had me instellingen van me GPRS / T-Mobile weggegooit, maar krijg het niet meer aan de praat

Ik heb zo een beetje alles geprobeerd maar het werkt gewoon niet

Dit zijn de instellingen die ik nu gebruik:

naam: t-zones gprs
drager:gprs
naam toegangspunt: wap-act
gebrnaam:tmobile
vraag om wachtw: nee
wachtwoord:
verificatie:normaal
homepage:http://www.t-zones.nl
beveilig. verb. :uit
sessie:doorlopend

ip adres:automatisch
prim: leeg
sec:leeg
proxy:10.10.10.10
poort:8080

T-Mobile klantenservice staat je graag te woord:
bel gratis 1200.
Vaak werkt dat handiger dan in een forum iets vragen want als je WEL de goede instellingen hebt en het werkt niet, check even bij T-Mobile ofalles goed staat.
Zij "MOETEN" je helpen er mee.
Wees dan ook zeer duidelijk, en als ze je niet kunnen helpen moet je "eisen" dat iemand je terug gaat bellen die je WEL kan helpen.
Bij T-Mobile schuiven ze nog al graag zaakjes af als ze geen antwoord weten.
ze hebben mij zelfs al een keer laten mailen naar hun zakelijke afdeling..

Wat dat aan gaat ben ik blij dat ik bij Orange zit..
maar ik dwaal af... happy new year en ff 1200 bellen ;-)
Grtz

pi_15874423
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 02:01 schreef Macamba het volgende:

[..]

T-Mobile klantenservice staat je graag te woord:
bel gratis 1200.
Vaak werkt dat handiger dan in een forum iets vragen want als je WEL de goede instellingen hebt en het werkt niet, check even bij T-Mobile ofalles goed staat.
Zij "MOETEN" je helpen er mee.
Wees dan ook zeer duidelijk, en als ze je niet kunnen helpen moet je "eisen" dat iemand je terug gaat bellen die je WEL kan helpen.
Bij T-Mobile schuiven ze nog al graag zaakjes af als ze geen antwoord weten.
ze hebben mij zelfs al een keer laten mailen naar hun zakelijke afdeling..

Wat dat aan gaat ben ik blij dat ik bij Orange zit..
maar ik dwaal af... happy new year en ff 1200 bellen ;-)
Grtz

Mjah werd wel netjes te word gestaan, en ze gaan me ook terug bellen maar dat aantal dagen duren heb ik begrepen. Overigens heb ik de instellingen gebruikt zoals die door Nokia verstrekt worden voor t-mobile
pi_15874496
Allereerst de beste wensen iedereen!

Maar waarvoor ik post, heeft iemand de Nokia 6600 al met WAP aan de praat? Dan bedoel ik echt WAP dus geen GRPS WAP!

Owja, en dan met T-Mobile...

Alvast bedankt,
Ivo

donderdag 1 januari 2004 @ 20:23:39 #163
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_15883827
quote:
De 6650 is veel gaver

[afbeelding]

maar uitgebreidt nog niet ondersteund door de nederlandse providers...
pi_15892768
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 13:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mjah werd wel netjes te word gestaan, en ze gaan me ook terug bellen maar dat aantal dagen duren heb ik begrepen. Overigens heb ik de instellingen gebruikt zoals die door Nokia verstrekt worden voor t-mobile

Wat zei ik je.. eikels he..
naja niet dat dat meisje dat je gesproken hebt er iets aan kan doen..
maja beter dat je het daar ff laat weten, dan wordt er tenminste IETS mee gedaan.
Op tweakers is ook een forum over de 6600.
daar zul je zowieso ,eer succes hebben.
stel je vraag daar anders eens ondertussen..?
en eh succes met T-Mobile ;-)
pi_15892980
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 02:30 schreef Macamba het volgende:

[..]

Wat zei ik je.. eikels he..
naja niet dat dat meisje dat je gesproken hebt er iets aan kan doen..
maja beter dat je het daar ff laat weten, dan wordt er tenminste IETS mee gedaan.
Op tweakers is ook een forum over de 6600.
daar zul je zowieso ,eer succes hebben.
stel je vraag daar anders eens ondertussen..?
en eh succes met T-Mobile ;-)

Ik heb een temp ban op GOT ;-)
Geloof dat ie er morgen af is, maar ben morgen toch vrij en ga ze gewoon net zo lang lastig vallen als nodig is
pi_15933574
Kan ik gewoon een bluetooth USB sitecom adapter voor de Nokia 6600 aanschaffen? Ik hoor diverse geluiden... Sommigen zeggen dat dit NIET mogelijk is omdat Nokia alleen maar eigen bluetooth adapters ondersteunt.. wie heeft er ervaring met de sitecom!?
The way that you live your life doesn't come close to your own truth
pi_15935344
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 18:15 schreef eddo23 het volgende:
Kan ik gewoon een bluetooth USB sitecom adapter voor de Nokia 6600 aanschaffen? Ik hoor diverse geluiden... Sommigen zeggen dat dit NIET mogelijk is omdat Nokia alleen maar eigen bluetooth adapters ondersteunt.. wie heeft er ervaring met de sitecom!?
ik heb hier ook nokia 6600 icm Sitecom Bluetooth USB adapter, werkt perfect
pi_15936930
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 18:15 schreef eddo23 het volgende:
Dat was wel mijn ervaring met de 6310i die een erg crappy BT ondersteuning had, pas in laatste firmware is dat beetje behoorlijk gefixt, het was met name in combinatie met hun eigen Suite dat het niet goed ging, met andere software ging het namelijk wel naar behoren (bijvoorbeeld die van TDK)
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:50:41 #169
10005 KTEINO
http://www.fabianvalkenberg.nl
pi_15941041
ff 2 vraagjes....

hoe unistall ik een programma.... ETI camcorder bijv.

hoe installeer ik de .blz files op de e: (dat is toch nodig om ze te installeren???)

pi_15941173
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:50 schreef KTEINO het volgende:
ff 2 vraagjes....

hoe unistall ik een programma.... ETI camcorder bijv.

hoe installeer ik de .blz files op de e: (dat is toch nodig om ze te installeren???)

Even efilemanager installeren, je kan daar files van elke plaats copy/pasten, dus ook naar je E root.

Programmas kan je uninstallen via menu optie: beheer.

zaterdag 3 januari 2004 @ 23:36:57 #171
10005 KTEINO
http://www.fabianvalkenberg.nl
pi_15942452
ok is nu allemaal gelukt.... alleen dienen er zich 2 nieuwe problemen aan:

Ik heb blizzard installerd geinstalleerd via PC suite en ik krijg netjes t icoon in mn foon. Als ik m aan klik ziet hij helemaal nix..... en ik dnek dat t te maken heeft met t volgende:

Ik heb sonic op mn foon gezet maar staat nog in e:/overige
Hoe kan ik m verplaatsen?
Wanneer ik kopier en plak doe.. kopieert ie maar 200 KB??

pi_15956576
zou iemand mij wat n-gage games kunnen mailen op elander(apenstaartje)planet.nl heb al gezocht hier en daar maar vind alleen maar dode links
pi_15960101
quote:
Op zondag 4 januari 2004 16:34 schreef Raisk het volgende:
zou iemand mij wat n-gage games kunnen mailen op elander(apenstaartje)planet.nl heb al gezocht hier en daar maar vind alleen maar dode links
Ik zou gewoon even op emule zoeken op ngage aangezien de meeste games 5 a 15 mb's zijn.
pi_15976859
Ik heb nu net de 6600 bestelt en komt binnen een paar dagen binnen

nou vroeg ik me alleen af of je em ook op een soort van PDA mode kan zetten... dat als je dus bv. in een vliegtuig zit, dat ie dan niet gaat zitten transmitten enzo.. bij de Orange SPV kan dat dacht ik wel en bij de SE telefoons ook dat je em gewoon in het vliegtuig aan kan doen..

dus uhmm kan dat?

[Dit bericht is gewijzigd door SeraphimX op 05-01-2004 13:53]

pi_16015824
Mmm, t-mobile had idd een fout gemaakt waardoor me gprs niet meer werkte
Gelukkig werkt het nu goed.

Weet iemand of het mogelijk is om agile in combo met t-mobile aan de gang te krijgen? Of anders een andere msn client?

pi_16104517
Hoe werkt dat nou met die spellen? Je download ze op je pc en dan kun je ze over zetten naar je 6600?
pi_16105433
Ja via Bluetooth of IR gaat het makkelijkst.
pi_16106010
Oke en hoe gaat dit in zijn werk? Had tot vandaag nog nooit gehoord van Bluetooth, sorry ben echt een leek op dit gebied.
pi_16106259
Vrij simpel, je schaft voor 25 euro een bluetooth dongel aan, die stop je in je PC. Bij de dongen zit software, en in een explorer achter menu, zie je dan de bluetooth apparaten in jou omgeving. Vervolgens maak je een connectie naar je 6600 en vertelt hem dat de verbinding goedgekeurt is.

Als dit klaar is, kan je via de nokia software bestanden overzetten, of zelfs direct installeren.

Bluetooth is eigenlijk niets anders als een verzameling van diverse draadloze netwerk protocollen.

Meest gebruikte zijn Serieele Connectie (simuleert serieeele connectie, maar dan draadloos, voordeel is compatibiliteit met oudere software), maar ook Obex, das een soort van FTP achtig protocol om bestanden over te zetten.

Daarnaast heb je bijvoorbeeld nog protocollen om er voor te zorgen dat je je telefoon via je headset kan gebruiken, ethernet ondersteuning, en PIM transfers.

pi_16106357
Oke bedankt voor je heldere uitleg!
pi_16106461
Geen dank, overigens is het een verademing dat de 6600 tenminste redelijk bluetooth ondersteunt, de 6310i is wat dat betreft een ramp.

Wat trouwens ook mooi is aan bluetooth is dat ik met mijn collega, die een SE p800 heeft gewoon fimpjes kan versturen.

In het uitgaans circuit wordt tegenwoordig al op deze manier gedate

vrijdag 9 januari 2004 @ 19:30:46 #182
35729 stretch_0012
.:.Mara Salvatrucha.:.
pi_16109936
heb die 6600 nu ook een maandje en vind een kicke toestel; bluetooth werkt prachtig. ik heb nu ook die n-gage spellen er op gezet en dat gaat zeer strak, maar hoe krijg je die spellen er nu weer af? zodat je andere spellen er voor in de plaats kan zetten.

die bestanden er van staan niet bij toepassings beheer en ook niet bij bestands beheer, dit komt denk ik doordat ze via dat blzinstapp zijn geinstalleerd. maar met dat blzinstapp kan je ze ook niet de-installeren

[Dit bericht is gewijzigd door stretch_0012 op 09-01-2004 19:38]

pi_16114951
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 19:30 schreef stretch_0012 het volgende:
heb die 6600 nu ook een maandje en vind een kicke toestel; bluetooth werkt prachtig. ik heb nu ook die n-gage spellen er op gezet en dat gaat zeer strak, maar hoe krijg je die spellen er nu weer af? zodat je andere spellen er voor in de plaats kan zetten.

die bestanden er van staan niet bij toepassings beheer en ook niet bij bestands beheer, dit komt denk ik doordat ze via dat blzinstapp zijn geinstalleerd. maar met dat blzinstapp kan je ze ook niet de-installeren

Je moet de bestanden even verwijderen van je game. Ze staan op
E:\system\apps\gamedir (tenzij het een klein spel is dat op C:\ paste zoals puyo ofzo). Dit kan je heel simpel doen als je een card reader hebt, anders moet je een programma gebruiken zoals SeleQ of Fexplorer (allebei soort van Windowsverkenner).

6600 pwnt!

FOK!fotograaf zaterdag 10 januari 2004 @ 12:43:15 #184
13368 NiGeLaToR
pi_16124772
Jow 6600 lovers...!!
Ik kan kiezen, of wel de 6600 of de 6220.. wat denken jullie wat een betere telefoon is?
pi_16125869
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 12:43 schreef NiGeLaToR het volgende:
Jow 6600 lovers...!!
Ik kan kiezen, of wel de 6600 of de 6220.. wat denken jullie wat een betere telefoon is?
6600 is duidelijk beter/meer functies.
Maar is wel groter, tis maar net wat
je wilt.
  FOK!fotograaf zaterdag 10 januari 2004 @ 14:11:57 #186
13368 NiGeLaToR
pi_16126852
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 13:30 schreef SuperPolm het volgende:

[..]

6600 is duidelijk beter/meer functies.
Maar is wel groter, tis maar net wat
je wilt.

6220 is nieuwer toch? of ist gewoon weer zo'n 6xxx ripp-off met cam?
pi_16128241
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 14:11 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

6220 is nieuwer toch? of ist gewoon weer zo'n 6xxx ripp-off met cam?

Neem zeker de 6600 als je een beetje vette mobieltje wil hebben!
Je hebt zoooooveel voordelen:

Teneerste draait de 6600 op symbian 7.0 een OS, en niet een standaard DCT4 telefoon zoals de 6220. Veel betere functies, betere camera etc.

Ik snap eigenlijk niet eens hoe je durft die vraag te stellen foei!!

6600

FOK!fotograaf zaterdag 10 januari 2004 @ 16:33:58 #188
13368 NiGeLaToR
pi_16130294
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:06 schreef EmRuTToY het volgende:

[..]

Neem zeker de 6600 als je een beetje vette mobieltje wil hebben!
Je hebt zoooooveel voordelen:

Teneerste draait de 6600 op symbian 7.0 een OS, en niet een standaard DCT4 telefoon zoals de 6220. Veel betere functies, betere camera etc.

Ik snap eigenlijk niet eens hoe je durft die vraag te stellen foei!!

6600

Whehe.. wat me op valt aan de 6600 is dat ie nogal sloom is.. komt dat door dat mooie OS? Verder hoor ik dat ie vaak vast loopt.. ook OS?
Kan je dat OS wel makkelijk upgraden?
pi_16130802
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 16:33 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Whehe.. wat me op valt aan de 6600 is dat ie nogal sloom is.. komt dat door dat mooie OS? Verder hoor ik dat ie vaak vast loopt.. ook OS?
Kan je dat OS wel makkelijk upgraden?

Het menu is niet zo slow, als je alle buy&try dingen weghaalt die er bij sommige toestellen standaard op zit. Maar als je echt een 128mb kaart heb en vol met programma's gooit, dan kan het iets langer duren inderdaad. Het is net een pc
En op dit moment heeft de telefoon dacht ik de 1e firmware die uit is gebracht, en daar is altijd bij elk merk telefoon wel iets mis mee, maar later kan je je firmware (dacht gratis) laten upgraden bij Nokia Service Centers.

6600

pi_16160117
Ik heb gehoord dat er een Nokia 6600i komt!

Weten jullie daar toevallig meer van?

pi_16162124
- Ugly;
- Best lomp en dik;
- Scherm is niet je van het, hij haalt het niet bij het scherm van een Samsung e700;
- Ringtones zijn, zoals we van Nokia kennen, ook niet geweldig.
- MMC/SD-cardreader is een beetje lomp geplaatst.
- Opgenomen filmpjes zijn zwaar klote qua kwaliteit
- Nokia

Nee, dan wacht ik liever op de opvolger van de motorola mpx-200: (mpx-220) die ziet er ook wel erg uit

Windows 2003 Smartphone OS
TI OMAP CPU @200Mhz (dus DivX'jes kijken!)
32mb ram, 32mb rom
MMC/SD-slot
VGA camera
bluetooth
infrarood (algemeen protocol)
TFT 65.535 kleurenscherm, 176x220 (of 240x320? )
WAV & MIDI-ringtones

Dit komt echt in de buurt van een PDA qua processorkracht. Dus ook échte apps draaien ipv. Java. En het is nog draagbaar ook..

url
pi_16164501
quote:
Op zondag 11 januari 2004 19:26 schreef Drommelsch85 het volgende:
- Ugly;
- Best lomp en dik;
- Scherm is niet je van het, hij haalt het niet bij het scherm van een Samsung e700;
- Nokia

Nee, dan wacht ik liever op de opvolger van de motorola mpx-200: (mpx-220) die ziet er ook wel erg uit

[afbeelding]

32mb ram, 32mb rom
MMC/SD-slot
VGA camera
bluetooth
WAV & MIDI-ringtones

Dit komt echt in de buurt van een PDA qua processorkracht. Dus ook échte apps draaien ipv. Java. En het is nog draagbaar ook..

die ziet er ook wel lekker uit maar om de 6600 nou zou af te kraken
enne de 6600 had tog ook iets van 200 mhz processor?
  zondag 11 januari 2004 @ 21:12:20 #193
12091 Sjaakman
pi_16165904
Ik heb het héle topic doorgelezen (echt waar ), en ik heb een vraag over GPRS / imode enzo.

Op dit moment heb ik dit toestel: [GSM / imode] Mitsubishi m21i
Nou lijkt die Nokia 6600 mij echt briljant! Maar voor zover ik heb begrepen is die 6600 niet imode compatible.

Ik las wel ergens in dit topic dat iemand de foon aan de gang had gekregen via KPN. Dat is mooi, want ik wil graag bij KPN blijven.

Maar als dat ding niet aan imode doet, hoe werkt het dan? Heb je dan een "los GPRS-abo" ofzo?

En is het mogelijk om in die foon een POP3-server adres op te geven?
Dat kan bij die imode-foons namelijk niet. Daar zit je vast aan een @imail.nl adres, en dat zuigt. (Via WAP kan ik wel bij mijn eigen mailserver komen, maar het is natuurlijk handiger als de foon POP3 snapt.)

En heb ik nou goed gezien dat er een "gewone" browser in die foon zit? Dat je dus gewoon internetsites kunt bekijken?

zondag 11 januari 2004 @ 21:37:36 #194
12091 Sjaakman
pi_16166820
quote:
Op zondag 11 januari 2004 18:42 schreef ivokox het volgende:
Ik heb gehoord dat er een Nokia 6600i komt!

Weten jullie daar toevallig meer van?

Misschien is dit iets?
http://www.wallpaper-free.net/nokia6600i.html
pi_16168712
quote:
Op zondag 11 januari 2004 19:26 schreef Drommelsch85 het volgende:
- Ugly;
- Best lomp en dik;
- Nokia

[afbeelding]

32mb ram, 32mb rom
MMC/SD-slot
VGA camera
bluetooth
WAV & MIDI-ringtones

LOL, ik heb zelf een pocketpc, en kan je vertellen, dat als je zo een processor in een telefoon stopt, dat je waarschijnlijk de accus op je rug mag meedragen. Daarnaast kan ik je vertellen, dat je qua applicaties zeker net zoveel tot je beschikking hebt op een symbian/java platform als op ppc2003. Daarnaast vind ik dat films kijken echt een but argument, no offence maar je gaat echt geen films kijken op een telefoon. Das gewoon bullshit. Daarnaast noem je he toestel lomp en dik, ik weet niet of je goed naar dit plaatje hebt gekeken, maar deze is toch echt een stuk lomper, en is waarschijnlijk formaatje MVP, en die dingen zijn zo oerlelijk en buggy als de pest. Kortom, ik zou me niet te blind staren op dit apparaat.
pi_16187659
quote:
Op zondag 11 januari 2004 22:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

LOL, ik heb zelf een pocketpc, en kan je vertellen, dat als je zo een processor in een telefoon stopt, dat je waarschijnlijk de accus op je rug mag meedragen. Daarnaast kan ik je vertellen, dat je qua applicaties zeker net zoveel tot je beschikking hebt op een symbian/java platform als op ppc2003. Daarnaast vind ik dat films kijken echt een but argument, no offence maar je gaat echt geen films kijken op een telefoon. Das gewoon bullshit. Daarnaast noem je he toestel lomp en dik, ik weet niet of je goed naar dit plaatje hebt gekeken, maar deze is toch echt een stuk lomper, en is waarschijnlijk formaatje MVP, en die dingen zijn zo oerlelijk en buggy als de pest. Kortom, ik zou me niet te blind staren op dit apparaat.

Nuh, de moto mpx-200 werd heel positief gereviewd, accu gaat zo'n 5 dagen mee (normaal gebruik!) dus dat vind ik prima. Ik ken het verhaal ja, accu van de SPV gaat één dag mee En de SPV is ook best lomp ja. bij Motorola hebben ze dat gedaan.. Formaat valt ook zat mee, ter grootte van een Samsung S100/V200. En ja, ik ben gek op clamshell-modellen, en het scherm is nog ns vele malen beter ook Ieder zijn ding, maar de Nokia 6600 is zeker niet mijn ding. Qua uiterlijk valt-ie al af voor mij, dat eimodel, de 3650 kon al héél veel maar da's nog erger om te zien. Daar wil je echt niet mee lopen.
url
pi_16188290
quote:
Op zondag 11 januari 2004 20:27 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

die ziet er ook wel lekker uit maar om de 6600 nou zou af te kraken
enne de 6600 had tog ook iets van 200 mhz processor?

Voordelen van de 6600 kennen we al zo'n beetje, worden al genoemd in dit topic (o.a. bluetooth en fraaie camera ) ik noem alleen even de nadelen op. Als je me niet vertrouwd surf je maar even naar mobile-review.com .. Geen idee wat voor CPU een 6600 heeft bij lange na geen 200Mhz. 33Mhz misschien?
url
pi_16191179
quote:
Op maandag 12 januari 2004 16:22 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Voordelen van de 6600 kennen we al zo'n beetje, worden al genoemd in dit topic (o.a. bluetooth en fraaie camera ) ik noem alleen even de nadelen op. Als je me niet vertrouwd surf je maar even naar mobile-review.com .. Geen idee wat voor CPU een 6600 heeft bij lange na geen 200Mhz. 33Mhz misschien?

Eerder ~100mhz (als ik het me goed herinner)
pi_16192290
Die Mhz, worden juist bewust laag gehouden ivm met het stroomverbruik. En geloof me bij reeel gebruik gaat dat ding never niet 5 dagen mee. Ga maar eens een uurtje divx kijken op je pocketpc, dan is je batterij minimaal voor 70 procent leeg.

Edit:
Ik heb nog even de formaten gecheckt, hij is idd kleiner als ik dacht, nadeel is dat hij wel ietsje dikker is, formaten:

Motorola
89 X 47 X 27 mm

Nokia 6600
108.6 x 58 x 23.7mm

Goede review stond op:
http://www.smartphone-club.nl/content.php?id=2081

Bij nadelen viel me nog op dat ie geen BT ondersteuning heeft, en dat vind ik toch wel een ZEER groot nadeel.

Daarnaast is de prijs ook stukken hoger met ze 700 euro.

[Dit bericht is gewijzigd door raptorix op 12-01-2004 18:24]

pi_16192709
quote:
Op maandag 12 januari 2004 18:09 schreef raptorix het volgende:
Die Mhz, worden juist bewust laag gehouden ivm met het stroomverbruik. En geloof me bij reeel gebruik gaat dat ding never niet 5 dagen mee. Ga maar eens een uurtje divx kijken op je pocketpc, dan is je batterij minimaal voor 70 procent leeg.
10x bellen en 10x gebeld worden per dag, een aantal SMS'jes opstellen en lezen... Waarom zou zo'n review erover liegen dat-ie dan 5 dagen meegaat? Het is geen SPV meer gelukkig. Filmpje kijken is misschien wel batterijvretend ja, 't scherm moet aan blijven staan en TFT verbruikt ook stroom. Btw de PPC heeft ook een veel groter scherm, hogere resolutie, snellere CPU.
url
pi_16192778
quote:
Op maandag 12 januari 2004 18:23 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

10x bellen en 10x gebeld worden per dag, een aantal SMS'jes opstellen en lezen... Waarom zou zo'n review erover liegen dat-ie dan 5 dagen meegaat? Het is geen SPV meer gelukkig. Filmpje kijken is misschien wel batterijvretend ja, 't scherm moet aan blijven staan en TFT verbruikt ook stroom. Btw de PPC heeft ook een veel groter scherm, hogere resolutie, snellere CPU.

Resolutie is ongeveer gelijk, proc. snelheid van strongarm is ook 200 mhz

Overigens geld dat ook voor de 6600, als je die een halve dag echt intensief gebruikt is ie ook bijna leeg.

pi_16192985
quote:
Op maandag 12 januari 2004 18:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Resolutie is ongeveer gelijk, proc. snelheid van strongarm is ook 200 mhz

Overigens geld dat ook voor de 6600, als je die een halve dag echt intensief gebruikt is ie ook bijna leeg.

Maar het blijven leuke dingetjes Nouja, opladen hoeft ook niet zoveel moeite te zijn, gewoon adapter erin 's avonds en 's morgens er weer uit en je phone is weer helemaal bijgeladen. Het best voor de batterij is natuurlijk wel om 'm zoveel mogelijk 'op' te gebruiken.
url
  FOK!fotograaf maandag 12 januari 2004 @ 18:51:04 #203
13368 NiGeLaToR
pi_16193071
quote:
Op maandag 12 januari 2004 18:47 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Maar het blijven leuke dingetjes Nouja, opladen hoeft ook niet zoveel moeite te zijn, gewoon adapter erin 's avonds en 's morgens er weer uit en je phone is weer helemaal bijgeladen. Het best voor de batterij is natuurlijk wel om 'm zoveel mogelijk 'op' te gebruiken.

Snap niet dat men dat nog steeds denkt/zegt.. heb dingetjes poosje verkocht en de mannetje van oa Nokia wisten me juist te melden dat die li-ion dingen helemaal leeg laten gaan slecht voor ze is. Verder tussendoor opladen maakt niet uit, je zou hem een hele enkele keer in de vriezer kunnen stoppen als ie minder wordt, dat helpt bij mij stukken beter dan helemaal leegmaken Ik zie het btw ook niet terug in de manual van m'n nokia'tje.

Oh btw, ik wilde de 6600 dus wel bij nader inzien, echter kan je prepaid van t-mobile niet met nummerbehoud opwaarderen naar abbo heb ik vernomen. Dan houdt het dus op.. (tis m'n vriending der abbo btw, maar ik krijg de phone ).

pi_16193236
quote:
Op maandag 12 januari 2004 18:51 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Snap niet dat men dat nog steeds denkt/zegt.. heb dingetjes poosje verkocht en de mannetje van oa Nokia wisten me juist te melden dat die li-ion dingen helemaal leeg laten gaan slecht voor ze is. Verder tussendoor opladen maakt niet uit, je zou hem een hele enkele keer in de vriezer kunnen stoppen als ie minder wordt, dat helpt bij mij stukken beter dan helemaal leegmaken Ik zie het btw ook niet terug in de manual van m'n nokia'tje.

Misschien ben ik gewoon ouderwets, met notebookaccu's doe ik het ook, of het nou Ni-Mh of Li-Ion is het lijkt me toch niet best voor je accu als je 'm iedere dag aan de lader legt terwijl de batterij redelijk vol is. Mn notebook heeft ook een Li-ion accu en die is toch ECHT wel lui geworden hoor, van 1.5 uur naar 5 minuten. Ik kan me bijna niet voorstellen dat GSM'accus zo onverwoestbaar zijn.
url
  maandag 12 januari 2004 @ 21:31:20 #205
12091 Sjaakman
pi_16199049
quote:
Op zondag 11 januari 2004 21:12 schreef Sjaakman het volgende:
Ik heb het héle topic doorgelezen (echt waar ), en ik heb een vraag over GPRS / imode enzo.

Op dit moment heb ik dit toestel: [GSM / imode] Mitsubishi m21i
Nou lijkt die Nokia 6600 mij echt briljant! Maar voor zover ik heb begrepen is die 6600 niet imode compatible.

Ik las wel ergens in dit topic dat iemand de foon aan de gang had gekregen via KPN. Dat is mooi, want ik wil graag bij KPN blijven.

Maar als dat ding niet aan imode doet, hoe werkt het dan? Heb je dan een "los GPRS-abo" ofzo?

En is het mogelijk om in die foon een POP3-server adres op te geven?
Dat kan bij die imode-foons namelijk niet. Daar zit je vast aan een @imail.nl adres, en dat zuigt. (Via WAP kan ik wel bij mijn eigen mailserver komen, maar het is natuurlijk handiger als de foon POP3 snapt.)

En heb ik nou goed gezien dat er een "gewone" browser in die foon zit? Dat je dus gewoon internetsites kunt bekijken?

Hellep?
Wie weet het?
pi_16210138
POP3 is mogelijk.
V.w.b. webbrowser: Opera is meegeleverd (14 dagen test versie, dan €14,95) tenzij je de 6600-T-Mobile versie aanschaft want daar zit helemaal niks bij!
pi_16220740
hier in alkmaar is het ding gratis bij een 2 jarige wurgcontract van 22,50 euro. bij baggerdijk
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_16222690
Ik heb hem nu een dag, prachtig ding echt waar ik vind het alleen een nadeel dat er geen kabel voor naar de PC bij zit hoor.. dat je dus gewoon een Bluetooth dongle moet kopen om er software op te zetten...

verder is het nu gewoon een beetje spelen met de opties enzo, maar ik ben dik tevreden ermee zeker een aanrader!!

pi_16225532
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 15:52 schreef SeraphimX het volgende:
Ik heb hem nu een dag, prachtig ding echt waar ik vind het alleen een nadeel dat er geen kabel voor naar de PC bij zit hoor.. dat je dus gewoon een Bluetooth dongle moet kopen om er software op te zetten...

verder is het nu gewoon een beetje spelen met de opties enzo, maar ik ben dik tevreden ermee zeker een aanrader!!

Dongel is goedkoper als kabel, daarnaast zit er bij geen 1 nokia toestel een kabel zover ik weet.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:41:33 #210
12091 Sjaakman
pi_16228380
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 07:22 schreef NobleOne het volgende:
POP3 is mogelijk.
V.w.b. webbrowser: Opera is meegeleverd (14 dagen test versie, dan €14,95) tenzij je de 6600-T-Mobile versie aanschaft want daar zit helemaal niks bij!
Die 14,95 is dan toch wel eenmalig, neem ik aan? Anders is het wel heel erg duur.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 januari 2004 @ 22:56:47 #211
13368 NiGeLaToR
pi_16236530
quote:
Op maandag 12 januari 2004 18:57 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Misschien ben ik gewoon ouderwets, met notebookaccu's doe ik het ook, of het nou Ni-Mh of Li-Ion is het lijkt me toch niet best voor je accu als je 'm iedere dag aan de lader legt terwijl de batterij redelijk vol is. Mn notebook heeft ook een Li-ion accu en die is toch ECHT wel lui geworden hoor, van 1.5 uur naar 5 minuten. Ik kan me bijna niet voorstellen dat GSM'accus zo onverwoestbaar zijn.

Nee, zeker niet onverwoestbaar.. er treed gewoon slijtage op, maar volgens mij wordt het niet per se minder door hem helemaal leeg te trekken. OVerigens voor je laptop; als je veel aan het net zit, doe de accu er dan gewoon uit
pi_16245402
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dongel is goedkoper als kabel, daarnaast zit er bij geen 1 nokia toestel een kabel zover ik weet.

nou bij de Samsung S300 die ik als laatste mobieltje had gekocht zat er een kabel bij hoor.. ik weet verder niet hoe het met andere telefoons zit.. mja goed vind het zo-ie-zo een beetje vaag dat ze die dingen er niet bij doen.. je krijgt wel software voor de PC alleen doen ze er niets bij om met de PC te communiceren.. beetje jammer.. maar ik ben nogsteeds happy
pi_16263094
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:41 schreef Sjaakman het volgende:

[..]

Die 14,95 is dan toch wel eenmalig, neem ik aan? Anders is het wel heel erg duur.

Jongens... hij zit gewoon geinstalleerd.. hij wordt geleverd met GRATIS operra browser.. geen trial of beperkingen.
staat zelfs op de Nokiasite.
ps op tweakers zijn ze een stuk verder dan deze discussies... dus ehh nokia 6600 voor gevorderden is daar te vinden ;-)
pi_16279366
ding ownt zwaar kheb een een gameboy emulator en zit gameboy color gamez te spelen n-gage spellen doen ut ook ongeveer beter als op de n-gage zelf, afstandsbediening, mp3speler, radio etc...
pi_16286470
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:48 schreef s4nder het volgende:
ding ownt zwaar kheb een een gameboy emulator en zit gameboy color gamez te spelen n-gage spellen doen ut ook ongeveer beter als op de n-gage zelf, afstandsbediening, mp3speler, radio etc...
Radio? Dat is nieuw voor mij.
  donderdag 15 januari 2004 @ 16:49:42 #216
36560 Lenn
zoooh, das even schrikken
pi_16288064
mooi toestel ik heb nu een 2 weken ofzo, maar ik ben nog niet aan toe gekomen om mijn bleuthooth dongle te configureren.....
ik heb zo'n msi ding er bij gehaald.

iemand die dat al wel heeft gedaan?

wat ik mij dus afvroeg of ik nu op de bank kon gaan zitten internetten via bluethooth of er een soort verkenner is die ik van de pc kan starten en dan net als bij een PPC dingen kan gaan verslepen op het geheugen van de ppc. of moet ik die kaart er uit halen en die in mijn cardreader stoppen...

misschien iemand met een link van eens site waar alle trucs die je er mee uit kan halen en niet te moeilijk zijn een beetje overzichtelijk en duidelijk uitgelegd worden?

merci B!

Experience is what you get when you don't get what you want.
Success is when your name is in everything but the phone book.
Relaxen maar: http:\bobross.fm
pi_16292279
Waar kan ik een blizzard NGAGE sis krijgen? Via IRC krijg ik namelijk steeds een verkeerde binnen.. Bluetooth werkt inmiddels!
pi_16298481
inmiddels gevonden... maar de applicatie sluit steeds af.. ik kan dus geen spellen installeren.. Wie heeft dit ook gehad?
pi_16304854
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:20 schreef Macamba het volgende:

[..]

Jongens... hij zit gewoon geinstalleerd.. hij wordt geleverd met GRATIS operra browser.. geen trial of beperkingen.
staat zelfs op de Nokiasite.
ps op tweakers zijn ze een stuk verder dan deze discussies... dus ehh nokia 6600 voor gevorderden is daar te vinden ;-)

Nou mijn opera is toch echt wel weg, ik weet niet meer of het na 14 dagen gebeurd was of later mij hij zit er niet meer op, dus ik denk toch wel een trial. Niet dat opera het goed deed anyway, steeds van die rare tekens en shit, kortom: echt wel tijd voor nieuwe software.
pi_16304931
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:48 schreef s4nder het volgende:
Gameboy spellen doen het inderdaad goed, jammer alleen dat er geen geluid is. Afstandsbediening is bagger, werkt alleen als je paar centimeter van je tv staat, mp3speler heb ik niet aan de praat kunnen krijgen, en radio?! Waar heb je die vandaan? En waar haal je vandaan die n-gage games?
pi_16306293
quote:
inmiddels gevonden... maar de applicatie sluit steeds af.. ik kan dus geen spellen installeren.. Wie heeft dit ook gehad?
klopt gewoon .blz files op je E: zetten en dan opstarten dan kan je een spel installe als je prog zelf opstart en install doet sluit ie er valt niets te installe lees next time ff die .nfo file ff

en n-gage spellen via irc

FOK!fotograaf zaterdag 17 januari 2004 @ 11:13:34 #222
13368 NiGeLaToR
pi_16336868
NGage spellen op je 6600

Hoe doe je dit.. kan iemand dat in heldere stappen uitleggen?
Er wordt eea geroepen maar daar is geen touw aan vast te knopen.

Gameboy spellen op je 6600

Wat heb je er voor nodig en hoe werkt het?

Misschien kunnen mensen wat linkjes plaatsen?

Overigens, je hebt dus die cardreader nodig om die BIS files te installeren naar je geheugen kaart? Die try and buy meuk kan ik er direct afpleuren?

pi_16337513
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 11:13 schreef NiGeLaToR het volgende:
Gameboy spellen op je 6600

Wat heb je er voor nodig en hoe werkt het?

Misschien kunnen mensen wat linkjes plaatsen?

http://www.wildpalm.co.uk/GoBoy7650.html
Je zal zelf Gameboy roms moeten downloaden.
pi_16338436
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 11:13 schreef NiGeLaToR het volgende:
NGage spellen op je 6600

Hoe doe je dit.. kan iemand dat in heldere stappen uitleggen?
Er wordt eea geroepen maar daar is geen touw aan vast te knopen.

Voeg me eens toe aan MSN. Anders blijf ik bezig.
pi_16341614
Ik heb al alles geprobeerd en hij wil de BLZ files maar niet installeren.. heb zelfs mijn geheugenkaart geformatteerd, niets helpt... Ik heb echt geen idee. Ik installeer de blz file op de root en de installer in het telefoon van mijn geheugen.. of zie ik iets over het hoofd?
pi_16342542
Op zich niet, de .sis file van de BLZ installer zet je via Phone Suite in je telefoongeheugen?
Dat zou namelijk goed moeten zijn.

En de .blz games idd in de root van je mmc.

pi_16342860
Mja! Ik sta voor een raadsel
pi_16343021
Maar hij laat het ook niet toe dat de BLZ files op mijn root worden gezet.. ik moet ze in een map zetten..
  FOK!fotograaf zaterdag 17 januari 2004 @ 19:15:55 #229
13368 NiGeLaToR
pi_16347573
Ik heb BLZ files en geen enkel idee wat ik ermee moet.. kan ze installeren, maar of dat helpt?
pi_16349777
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 15:14 schreef eddo23 het volgende:
Ik heb al alles geprobeerd en hij wil de BLZ files maar niet installeren.. heb zelfs mijn geheugenkaart geformatteerd, niets helpt... Ik heb echt geen idee. Ik installeer de blz file op de root en de installer in het telefoon van mijn geheugen.. of zie ik iets over het hoofd?

hy moet op je E: zie seleQ
pi_16353747
met seleQ zie ik de BLZ file wel staan en kan ik er op drukken Maar ik krijg dan weer de melding dat er geen gerelateerde applicatie is...

Update:

Het is gelukt!! thanx

[Dit bericht is gewijzigd door eddo23 op 18-01-2004 02:22]

pi_16364125
Misschien ook leuk is dit:

http://www.aivanet.com

pi_16431890
Ik heb hem!!!
Mooi ding man!

Heb er een bluetooth dongle van Sitecom bij gekocht.

Heb de software van de dongle geinstalleerd.
Ik kan nu vanaf m'n pc bestanden verzenden naar m'n foon en andersom.
Dus de verbinding is goed.

Ik kan alleen niet connecten met PC Suite:

Als ik de Connection Manger start en ik klik op Bluetooth zegt ie:
"Media type not supported. Check your system media settings."
Ik kan niet op "Geavanceerd" klikken om de juiste COM poort te selecteren.

In mRouter heb ik poort 7 en 8 (Bluetooth) aangvinkt.

Als ik PC Suite zelf open krijg ik:
"Dit is de eerste keer dat U PC Suite hebt gebruikt.
Verbind de Nokia 6600 met de pc en druk op OK om verder te gaan of op Sluiten om PC Suite af te sluiten."

Als ik op OK klik, krijg ik geen verbinding.

In m'n taakbalk staat ook een icoontje (van Windows) met:
"Bluetooth Network
Een van de netwerkkabels is niet aangesloten."

Ik heb de software van de bluetooth adapter al verwijderd en de adapter zelf uit apparaatbeheer gegooit, PC Suite verwijderd en de Register cleaner gebruikt.
Daarna alles opnieuw geistalleerd (Bluetooth adapter handleiding gelezen en die van PC Suite)
Tijdens de installatie van de Bluetooth adapter weer gepaird (wachtwoord op pc en telefoon ingegeven)

Maar ook nu hetzelfde probleem:

Ik kan niet connecten met PC Suite.
Als ik op een foto (op mijn pc) rechts klik, kan ik gewoon kiezen voor:
Kopieëren naar-> Bluetooth -> Nokia 6600
En het komt gewoon op mijn nieuwe foontje.
Van de Nokia naar de PC lukt ook.

Ik snap er niks meer van!!!

pi_16433384
Hoe gebruik ik de Nokia 6600 als webcam en als afstandbediening?
pi_16433388
Laat maar zitten.
Ik heb het voor elkaar!!

Voor degene die ook deze problemen hebben:
http://deviceadvice.info/phone/nokia/7650/howto/

FOK!fotograaf woensdag 21 januari 2004 @ 12:20:02 #236
13368 NiGeLaToR
pi_16454220
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 17:15 schreef N.T.B het volgende:
Hoe gebruik ik de Nokia 6600 als webcam en als afstandbediening?
Hoe gebruik je je 6600 als afstandsbediening voor je pc, via bluetooth?

Je tv bedien je met dat tooltje wat je overal kan downloaden irremote ofzo heet dat.

pi_16470629
Is gelukt

[Dit bericht is gewijzigd door N.T.B op 21-01-2004 22:03]

FOK!fotograaf vrijdag 23 januari 2004 @ 15:05:46 #238
13368 NiGeLaToR
pi_16518326
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 12:20 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Je tv bedien je met dat tooltje wat je overal kan downloaden irremote ofzo heet dat.

(N)iemand?
pi_16519491
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 12:20 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Is die er ook voor de 7210?
pi_16533811
Ik probeer pc suite te gebruiken maar het lukt niet.
mRouter is geconnect maar als ik pc suite opstart, staat er steeds '' dit is de eerste keer dat u pc suite gebruikt'' hoe kom ik verder?
  FOK!fotograaf zaterdag 24 januari 2004 @ 18:42:07 #241
13368 NiGeLaToR
pi_16549791
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 15:41 schreef erikh het volgende:

[..]

Is die er ook voor de 7210?

Nee, dat hebbik ook al es uitgezocht, zo ver ik weet niet.
Volgens een aantal websites is het IR lampje daar niet toe in staat.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 januari 2004 @ 18:48:32 #242
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_16549933
Nu nog een goede routerplanner, waar je geen abo voor af hoef te sluiten zoals wayfinder.

Bluetooth GPS erbij...

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 januari 2004 @ 19:56:02 #243
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_16551821
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 23:40 schreef N.T.B het volgende:
Ik probeer pc suite te gebruiken maar het lukt niet.
mRouter is geconnect maar als ik pc suite opstart, staat er steeds '' dit is de eerste keer dat u pc suite gebruikt'' hoe kom ik verder?
Kabel, infrarood, Bleutooth?
pi_16552176
Ik krijg er binnenkort 1 gratizzzzzzzzz

Alleen aangezien ik geen nieuw telefoon nodig heb geef ik 'm aan een vriendin

Ik ben te goed voor deze wereld...

All good things must come to an end...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 januari 2004 @ 20:11:45 #245
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_16552242
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 17:15 schreef KiTsEr80 het volgende:
Laat maar zitten.
Ik heb het voor elkaar!!

Voor degene die ook deze problemen hebben:
http://deviceadvice.info/phone/nokia/7650/howto/

Deze kan ook: http://www.sitecom.com/faq_showanswer.php?faqid=495 (Nederlands)
pi_16577863
Wie heeft er al pop3 mail kunnen binnen halen met KPN?
Ik wil graag m'n Planet mail binnen halen.
pop.planet.nl als pop server en mail.planet.nl als SMTP.
(heb de instellingen door Nokia.com laten sturen)
Als ik dan m'n mail wil op halen, lijkt ie vast te lopen, maar na een hele tijd krijg dan:

Algemeen:
Time out bewerking

Ik kan wel GPRS gebruiken met de Netfront browser.
En MMS-en kan ik ook.

Ik gebruik de volgende instellingen:

quote:
1 - Laat een i-mode bundel activeren (prepay of abonnement maakt NIET uit)

2 - Creëer een nieuw toegangspunt voor i-mode
Het toegangspunt is het "adres" dat gebruikt wordt om de informatie op te vragen. Dit stel je als volgt in:
ga naar het menu
kies: instrumenten en dan instellingen.
kies: verbinding
kies: toegangspunten en daarna nieuw toegangspunt
kies: standaardinst. gebr.
vul bij naam verbinding in: "i-mode"
kies bij drager gegevens "gprs"
vul bij toegangspunt in: "portalmmm.nl"
vul bij gebruikersnaam niets in (laat hem dus op "leeg" staan)
vraag om wachtw. "nee"
vul bij wachtwoord niets in
verificatie "normaal"
homepage in: "http://imenu"
kies opties
kies Geavanc. instell.
ip-adres telefoon: automatisch.
Primaire en secund.: 0.0.0.0
proxy serveradres: 010.010.100.010
Proxy-poortnummer: 5080
Kies: terug, net zolang tot dat je in het hoofd scherm bent.
Voor de 6600 ga je nu naar diensten en je ziet nu een huisje en de tekst: i-mode G. druk erop en kies ja om een verbinding op te zetten. Have fun!

3 - Tijdelijke bookmark toevoegen (deze stap is NIET nodig voor 6600/7650)
Er moet even een tijdelijke bookmark toegevoegd worden om een i-mode update binnen te halen.
ga naar het menu
kies [diensten]
kies [opties]
kies [bookmark toevoegen]
vul bij [naam] in: "i-mode"
vul bij [adres] in: "http://imenu.nl"
selecteer bij [toegangspunt] "i-mode"
bij [gebruikersnaam] en [wachtwoord] vul je weer niets in
kies [terug]
de telefoon vraagt nu of je de wijzigingen wilt opslaan. Kies [ja]

4 - Download de update
kies [opties]
kies [downloaden]
de telefoon vraagt nu of je de serververbinding tot stand moet brengen. Kies [ja]
je ziet nu het i-menu, het officiële portal van i-mode
ga naar [5 - opties]
ga naar [4 - toestel]
kies [start update]
na het downloaden meldt het toestel: "De update is geslaagd"

5 - Verwijder de tijdelijke bookmark (geld niet voor 6600)
druk op de rode toets om terug te gaan naar het standby-scherm
ga naar het menu en kies [diensten]
ga naar de tijdelijke bookmark en verwijder deze.

MMS MET KPN

1 maak een nieuw toegangspunt.
2 naam verbinding: i-mode mms.
3 drager gegevens: GPRS.
4 naam toegangspunt: portalmmm.nl
5 geen wachtwoorden invullen.
6 verificatie: normaal.
7. homepage: http://mp.mobiel.kpn/mmsc

8 Druk op opties, geavanc. instell. en kies voor: proxy-serveradres.
Toets in: 010.010.100.010.
9 bij proxy-poortnummer vul je in: 5080

donderdag 29 januari 2004 @ 12:00:43 #247
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_16681757
Ik heb em sinds eergisteren via de aanbieding van T-Mobile. Mooi apparaat. Jammer dat ik niet kan MMS-en om de een of andere reden. Alle instellingen kloppen, kheb al 3 keer zo'n configuratieberichtje geinstalleerd, handmatig gecontroleerd, maar helemaal niets.

Naja, kost dat me iig geen geld.

pi_16682517
ik heb ook een probleem
en in mijn topic wordt niet gereageerd
dus probeer ik het hier nog een keer

ik heb hem werkend met bluetooth/PC Suite
alleen als ik gegevens uit oulook wil halen om in mijn telefoon te pompen lukt dit niet
ik zie nergens een optie

andersom lukt wel
hoe krijgik dit voor elkaar?

pi_16684590
quote:
Op zondag 25 januari 2004 21:17 schreef KiTsEr80 het volgende:
Wie heeft er al pop3 mail kunnen binnen halen met KPN?
Ik wil graag m'n Planet mail binnen halen.
pop.planet.nl als pop server en mail.planet.nl als SMTP.
(heb de instellingen door Nokia.com laten sturen)
Als ik dan m'n mail wil op halen, lijkt ie vast te lopen, maar na een hele tijd krijg dan:

Algemeen:
Time out bewerking

Ik kan wel GPRS gebruiken met de Netfront browser.
En MMS-en kan ik ook.

Ik gebruik de volgende instellingen:
[..]

Je moet hiervoor niet je i-mode account gebruiken.. je zult een neiuw toegangspad moeten instellen.. map instrumenten.. instellingen.. verbinding... toegangspunt... nieuw toegangspunt...
naam : internet
drager.. GPRS
naam t.p. : internet
gebruikersnaam: geen
vraag om w.w: nee
prim en sec naamserver 0.0.0.0 (geavanceerde inst.)

dan deze gebruiken als toegangspunt bij je mailbox!!
werkt als een speer!!

[Dit bericht is gewijzigd door Gomorrah op 29-01-2004 13:58]

a marathon- At 18 mile you wonder why you do this, at 26,2 it all becomes perfectly clear!
  zaterdag 31 januari 2004 @ 10:12:06 #250
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_16735274
Nou, kheb er van de week een sitecom bluetooth dongle bijgekocht, maar wat is dat bluetooth sloom zeg. Nu gaat het nog wel, maar ik wilde de 6600 juist als mp3-speler gebruiken met een grotere MMC erin. Maar als ik een 128mb kaart of groter wil vullen met mp3's via bluetooth kan ik wel een weekje vakantie opnemen. Toch maar een card-reader kopen dus.

Is het trouwens mogelijk een verloopstekkertje oid te kopen, zodat er normale oordopjes of een koptelefoon op kunnen worden aangesloten?

zaterdag 31 januari 2004 @ 11:08:19 #251
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_16735960
Mochten er mensen zijn die net als ik nog een maand moeten wachten tot hun nummer van hun oude provider is overgezet. De simlock is vrij eenvoudig te verwijderen als je dit topic eerst helemaal doorleest en dan doet wat er staat. Dan kan je gewoon je oude sim blijven gebruiken totdat het nummer is overgezet.
pi_16736676
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 12:35 schreef ruffian het volgende:
ik heb ook een probleem
en in mijn topic wordt niet gereageerd
dus probeer ik het hier nog een keer

ik heb hem werkend met bluetooth/PC Suite
alleen als ik gegevens uit oulook wil halen om in mijn telefoon te pompen lukt dit niet
ik zie nergens een optie

andersom lukt wel
hoe krijgik dit voor elkaar?

pi_16736865
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 11:08 schreef Miwe het volgende:
Mochten er mensen zijn die net als ik nog een maand moeten wachten tot hun nummer van hun oude provider is overgezet. De simlock is vrij eenvoudig te verwijderen als je dit topic eerst helemaal doorleest en dan doet wat er staat. Dan kan je gewoon je oude sim blijven gebruiken totdat het nummer is overgezet.
Ik heb dit geprobeerd met nr 1 en 5
alleen krijg steeds foute code (nokia 7650)
Dit kwam er bij mij uit
code:
Provider: 20416
Netherlands, Ben
Type: 5, V2 Codes

#pw+433217464114011+1#
#pw+787900511531601+2#
#pw+314356242205154+3#
#pw+897911724541111+4#
#pw+705430537346534+5#
#pw+879941305711243+6#
#pw+977512504537112+7#

Welke code zou ik dan moeten gebruiken voor T-mobile?
  zaterdag 31 januari 2004 @ 12:13:13 #254
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_16737077
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 12:01 schreef ruffian het volgende:

[..]

Ik heb dit geprobeerd met nr 1 en 5
alleen krijg steeds foute code (nokia 7650)
Dit kwam er bij mij uit

code:
Provider: 20416
Netherlands, Ben
Type: 5, V2 Codes

#pw+433217464114011+1#
#pw+787900511531601+2#
#pw+314356242205154+3#
#pw+897911724541111+4#
#pw+705430537346534+5#
#pw+879941305711243+6#
#pw+977512504537112+7#

Welke code zou ik dan moeten gebruiken voor T-mobile?
Kweenie, op mijn 6600 werkte het prima. Eerst code 5, toen 1. Me O2-sim zit er nu weer in.

Kijk anders ff rond op dat forum, misschien dat er nog een topic is over de 7650.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 januari 2004 @ 17:34:27 #255
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_16744953
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 10:12 schreef Miwe het volgende:
Nou, kheb er van de week een sitecom bluetooth dongle bijgekocht, maar wat is dat bluetooth sloom zeg. Nu gaat het nog wel, maar ik wilde de 6600 juist als mp3-speler gebruiken met een grotere MMC erin. Maar als ik een 128mb kaart of groter wil vullen met mp3's via bluetooth kan ik wel een weekje vakantie opnemen. Toch maar een card-reader kopen dus.

Is het trouwens mogelijk een verloopstekkertje oid te kopen, zodat er normale oordopjes of een koptelefoon op kunnen worden aangesloten?

Bluetooth is 1 Mbps. Maar ja, PC Suite van nokia gebruikt serial protocol over BT. En dat is nog steeds 115Kbps.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 19:42:21 #256
41094 Flrs
pauper de pauper
pi_16747967
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 12:00 schreef Miwe het volgende:
Ik heb em sinds eergisteren via de aanbieding van T-Mobile. Mooi apparaat. Jammer dat ik niet kan MMS-en om de een of andere reden. Alle instellingen kloppen, kheb al 3 keer zo'n configuratieberichtje geinstalleerd, handmatig gecontroleerd, maar helemaal niets.

Naja, kost dat me iig geen geld.

Zeg, hoelang heb jij moeten wachten vanaf dat je 'm besteld had?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')