Ik ben nieuw hier, dus ik stel me even voor. Ik ben Els, 17 jaar, ik kom uit Gorinchem en ik zit in 6VWO.
Ik val maar recht met de deur in huis, ik heb jullie hulp nodig. Ik maak mijn profielwerkstuk over metal. De stelling is dat de muziek en fans van metal negatief worden beoordeeld door een groot deel van de Nederlandse maatschappij. Voor het werkstuk post ik polls op Nederlandse forums en ik baseer wat ik schrijf op de uitkomsten van de polls. Voor iedere poll heb ik minimaal 25 reacties nodig. Ik heb nu dus meningen nodig over metal, van mensen die niet fans zijn van metal. Later wil ik ook een poll posten over metal fans zelf.
Voor wie eerst een (beter) idee wil krijgen van wat metal is voordat hij/zij een oordeel geeft, wilde ik vijf nummers hosten, maar ik beschik zelf niet over vrije webruimte. Ik heb aan iemand gevraagd of die de nummers wilde hosten en hij stemde toe, maar hij heeft me de links nog niet gegeven. Ik verwacht wel dat hij dit binnenkort doet.
Voor het geval je bereid bent om de nummers zelf te downloaden, dit zijn vier van de nummers (degene die de nummers zou hosten zou de vijfde kiezen):
Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name
Slayer - Angel Of Death
Morbid Angel - Pain Divine
Emperor - The Burning Shadows Of Silence
Je hoeft ze niet allemaal of geheel te horen. Als je bovenstaande nummers gehoord hebt, geef dit dan bij 2 aan en zeg welke.
Ok, dit is de poll:
1 Beschrijf metal muziek in je eigen woorden. Extra: Noem een aantal metal bands.
2 Hoeveel metal nummers of albums heb je ongeveer gehoord? Ben je er nooit in geslaagd om een totaal nummer aan te horen, geef dan aan hoeveel keer je hebt geprobeerd om naar metal nummers te luisteren. Extra: Noem de band namen en nummers die je gehoord hebt.
3 Wat vind je van metal?
4 Hoe vaak luister je ernaar?
5 Wat is je afkomst, geslacht en leeftijd? Dit om te bepalen of deze factoren wel of geen invloed hebben op de mening over metal.
6 Heb je verder nog iets toe te voegen?
Ik hoop dat jullie bereid zijn om me te helpen
~ Els
2: 100 albums conclusie : nee ik ga ze niet noemen
3: Goed
4: Dagelijks
5 Blank 20 mannelijk
6 Nee
quote:Wat is dat nou voor vraag? Alsof Johnny weet hoevaak hij echt geprobeerd heeft om Pissing Razors te luisteren.
Op donderdag 16 oktober 2003 17:34 schreef Black_Tulip het volgende:
2 Hoeveel metal nummers of albums heb je ongeveer gehoord? Ben je er nooit in geslaagd om een totaal nummer aan te horen, geef dan aan hoeveel keer je hebt geprobeerd om naar metal nummers te luisteren. Extra: Noem de band namen en nummers die je gehoord hebt.
-Geevolueerde blues, voor bands kijk in mijn fotoboek
-Duizenden. Niet op te noemen, maar de lijst in mijn fotoboek heb ik goed beluisterd. Maar dat is maar het topje van de ijsberg.
3 Wat vind je van metal?
-De enige echte muziek
-Iedere dag
5 Wat is je afkomst, geslacht en leeftijd? Dit om te bepalen of deze factoren wel of geen invloed hebben op de mening over metal.
-NL, vrouw en 25 jaar.
-Metalheads zijn geen domme bierzuipende racistische boeren
quote:Als niet metal fan zijnde heb je wel veel albums!
Op donderdag 16 oktober 2003 17:36 schreef Tarrel666 het volgende:
1: Stevige rockmuziek. Extra: too much2: 100 albums conclusie : nee ik ga ze niet noemen
3: Goed
4: Dagelijks
5 Blank 20 mannelijk
6 Nee
Maar goed ik ga niet alle vragen af, maar zal FF globaal een antwoord geven.
Jah ik luister metal. Ben ooit met nu-metal begonnen, en luister momenteel power/heavy metal . (Death, Black & Trash heb ik nooit wat aan gevonden )
Ik heb ook veel naar gothic metal geluisterd, maar dat genre kan mij nauwelijks meer boeien. Er moet in metal veel melodie zitten, en ook veel gitaarsolo's. Dan kom je al gauw uit bij bands als Sonata Arctica, Blind Guardian, Iron Maiden, Nightwish enz.
Ik noem er maar 4, omdat dat eigenlijk de enige metalbands zijn waar ik nog heel veel naar luister. Af en toe nog een vleugje Metallica er bij, en dat was het eigenlijk wel. Jah of je moet Rammstein metal noemen.
Mijn interesse in die muziek begint gewoon af te nemen, begin weer meer interesse in alle soorten rockmuziek te tonen.
Neemt trouwens niet weg dat metal een geweldige muziekstroming is met zeer veel emotie, diversiteit en vaak zeer talentvolle muzikanten.
Metal is
[Dit bericht is gewijzigd door StarGazer op 16-10-2003 17:52]
2. stuk of 1200 nummers van bands zoals In Flames, Morbid Angel, Moonspell, Opeth, Metallica, Megadeth, Grave Digger, ManoWar enz.
3. ik vind metal een van de origineelste vormen van muziek. het geeft de stemming van de band goed weer en kan me vaak goed vinden in de nummers.metal heeft tenminste een beetje power en een eigen gezicht per band.
4. zeg maar 24/7
5. Nationaliteit: Nederlands
Geslacht: man
Leeftijd: 17
6. ik hoop dat metal gewoon metal blijft en niet afzwakt zoals vele andere muziek-stromingen. goed voorbeeld hiervan zijn Limp Bizkit en Slipknot. jammer, het waren goede bands
succes met je profielwerkstuk!
de meeste nummers zijn ook nog gejat van trance dj's
quote:wtf :S
Op donderdag 16 oktober 2003 17:41 schreef metallicattim het volgende:[..]
Als niet metal fan zijnde heb je wel veel albums!
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 17:50 schreef Wisp het volgende:
ik vind het maar nietslangharig tuig wat een beetje depressief loopt te schreeuwen
de meeste nummers zijn ook nog gejat van trance dj's
Heerschende avatar heb je trouwens
7th son
quote:1. hmm... beschrijf metal muziek... ik vind het prachtige muziek op bepaalde momenten.. hangt echt af van hoe ik me voel enzo
1 Beschrijf metal muziek in je eigen woorden. Extra: Noem een aantal metal bands.2 Hoeveel metal nummers of albums heb je ongeveer gehoord? Ben je er nooit in geslaagd om een totaal nummer aan te horen, geef dan aan hoeveel keer je hebt geprobeerd om naar metal nummers te luisteren. Extra: Noem de band namen en nummers die je gehoord hebt.
3 Wat vind je van metal?
Ik hoop dat jullie bereid zijn om me te helpen
~ Els
2. jezus.. ik heb zo veel gehoord... phoe.. ik bezit zelf ong. 30-50 metal albums.. en heb ook al aardig wat gedownload (om te kijken of het koop-waardig was )
3. zie 1
4. niet te zeggen... af en toe.. sommige tijden weer wat meer als anders ..
5. afkomst: 100% nederlands, geslacht: male , leeftijd: 19
6. ehh... tja...
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 17:52 schreef StarGazer het volgende:
7th son
quote:Hoi Els.
Hoi,Ok, dit is de poll:
1 Beschrijf metal muziek in je eigen woorden. Extra: Noem een aantal metal bands. Metal is de Engelse benaming voor hardrock.Zware vaak vervormde gitaren zijn kenmerkend voor dit genre. Doordat deze muziek nogal primair is en vaak bestaat uit simpele akoorden is het een populaire stroming bij beginnende muziekliefhebbers. Genre met veel vooroordelen kwa publiek. Maar de meeste hardrockers doen de vaat voor hun moeder en helpen oude dametjes met oversteken. AC/DC, Motörhead, Iron Maiden, Queensryche, de vroege BZN.
2 Hoeveel metal nummers of albums heb je ongeveer gehoord? Ben je er nooit in geslaagd om een totaal nummer aan te horen, geef dan aan hoeveel keer je hebt geprobeerd om naar metal nummers te luisteren. Extra: Noem de band namen en nummers die je gehoord hebt. Onbegonnen werk, mijn eerste LP die ik kocht was van AC/DC. Befaamde band uit Australië.
3 Wat vind je van metal? Erg algemene vraag omdat het genre nogal breed is. Ik kan niet uitleggen waarom ik Motörhead wel goed vind en Iron Maiden niet
4 Hoe vaak luister je ernaar? Vaak, omdat ik van vele muziek houd en Metal nogal breed is, zit er voor mij altijd wel iets tussen
5 Wat is je afkomst, geslacht en leeftijd? Dit om te bepalen of deze factoren wel of geen invloed hebben op de mening over metal. Ik ben van goede kom af, mannelijk en 41 jaar oud, oud dus.
![]()
6 Heb je verder nog iets toe te voegen? Kick out the jams !!
~ Els
Metal is wel heel erg breed. Ik zelf luister soms naar heavy-metal, of black metal, waarvan de laatste is ontstaan uit de talloze muziekstromingen die onder 'gothic' vallen. Mijn mening erover is: Metal is over het algemeen gezien muziek die bedoelt is om mensen aan te zetten tot nadenken en op te zwepen. Vaak met duistere teksten, die ook weer geinspireerd zijn op de oude gothic scene (die stond voor beauty and darkness). Geen muziek voor simple zielen.
Bands:
-Black Sabbath
-Metallica
-Iron Maiden
Te veel nummers om op te noemen denk ik, maar ik luisterde veel naar black-sabbath.
3 Wat vind je van metal?
Wel leuk, maar niet 'echt' mijn muziek. Zelf luister ik meer naar gitaarrock, grunge, en soms gothic-wave of electro om op te dansen
Verder vind ik de hele scene er omheen leuk. Vaak zijn de mensen die ernaar luisteren heel aardig en open-minded.
Eens per week ofzo??
18, man, geboren in Santa Monica - Los Angeles - Californie - VS.
Veel succes
-Sixx
[Dit bericht is gewijzigd door Sixx op 16-10-2003 18:03]
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 17:50 schreef Tarrel666 het volgende:[..]
wtf :S
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 17:54 schreef Wisp het volgende:
volgens mij hebben de meeste mensen hier niet door dat alleen niet-metalfans de vragen moeten beantwoorden
1 Beschrijf metal muziek in je eigen woorden. Extra: Noem een aantal metal bands.
Metal is een breed genre, dus er is veel verschil in. maar het komt allemaal voort uit de blues en daarna uit de rock, geloof ik . Fear Factory (weet niet of dit als metal telt, maar ik bne geen muziek expert dus mijn excuses bij voorbaat) static-X, Atrocity, Children of bodom, Hatebreed(hardcore?), disturbed, Drowning pool, ramstein, Spineshank.
err, ik heb like 40 cd's ofzo, en die heb ik voor et grootste gedeelte op mijn comp staan. onder andre van de bovenste bands, maar ook met andere, die meer onder darkwave of gothic vallen dnek ik.
3 Wat vind je van metal?
Leuke muziek, luister er al vanaf mijn 10e ofzo naar
iedere dag
nl, brabant, 20, M
metal is cool, en "metalmensen" zijn vaak veel vriendelijker op concerten enzo als andere muziekgroeperingen voor zover ik heb gezien dan, maar das alleen mijn observering
quote:Waarom gelijk beginnen met zulke harde/ontoegankelijke metal?
Voor het geval je bereid bent om de nummers zelf te downloaden, dit zijn vier van de nummers (degene die de nummers zou hosten zou de vijfde kiezen):
Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name
Slayer - Angel Of Death
Morbid Angel - Pain Divine
Emperor - The Burning Shadows Of Silence
quote:daar ben ik het trouwens ook 100% mee eens.... viel mij ook heel erg op...
Op donderdag 16 oktober 2003 17:59 schreef FeEsTbBt het volgende:
en "metalmensen" zijn vaak veel vriendelijker op concerten enzo als andere muziekgroeperingen voor zover ik heb gezien dan, maar das alleen mijn observering
quote:Ja, je hebt gelijk.. Ik vind die bands eerlijk gezegd té hard.. Maar das mijn mening
Op donderdag 16 oktober 2003 18:03 schreef JamesHetfield het volgende:[..]
Waarom gelijk beginnen met zulke harde/ontoegankelijke metal?
Neem dan wat metallica, rammstein, rhapsody, within temptation oid
quote:Ik ben zelf geen metal-fan. Maar ik luister er soms naar.
volgens mij hebben de meeste mensen hier niet door dat alleen niet-metalfans de vragen moeten beantwoorden
2 Alles na 1980?
3 Metal is het geaborteerde zwarte schaap van de maatschappij, maar men vergeet dat het een vredelievende manier van afreageren en kuntbeleving is.
4 Dagelijks
5 NL/M/25
6 We're DFL
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |