Ik patch tamelijk vaak, ben geabboneerd op die takke mailings omdat ik ook een paar zakelijke computers up-to-date moet houden. Allemaal leuk en aardig, ik had dinsdag nog gepatched totaal helemaal alles owkee. Kom ik donderdag terug. Staan er 4 (VIER!!!) kritieke updates te wachten welke allemaal exploits dichten die een willekeurige gebruiker volledige toegang tot mijn pc kan verschaffen...
Dat is toch te zot voor woorden.
Kijk ook hier.
Staat er ook doodleuk:
quote:Baggerbende. Dit is toch niet leuk? Daar betaal je geld voor voor zo'n product? En het dan nog raar vinden dat zulke dingen gebeuren als dat de HL2 source gejat word
The company (red.: MS) said it did not believe hackers were yet exploiting any of the vulnerabilities it announced.
Als je een beetje opgelet had de laatste tijd, dan weet je dat MS tegenwoordig de patches op één bepaald tijdstip per week uitbrengt.
quote:maar dan zal je ook zo niet ff het tijdstip zeggen he
Op donderdag 16 oktober 2003 15:53 schreef SplitErwt het volgende:Huillie...
Als je een beetje opgelet had de laatste tijd, dan weet je dat MS tegenwoordig de patches op één bepaald tijdstip per week uitbrengt.
Klaar.
quote:Dat snap ik ook wel, maar 4 van dit soort gaten vind ik toch iets TE. Geen problemen mee dat dr af n toe n bufferoverflowtje gevonden word, vind het alleen maar goed dat ze mee bezig zijn. Maar Windows 2k is toch echt al een tijdje uit, dan nog zulke gaten
Op donderdag 16 oktober 2003 15:54 schreef Luvinsio het volgende:
waar mensen zijn worden fouten gemaakt, ook in de computer wereld!
jij kiest er tenslotte zelf voor ofdat je windows wilt gebruiken
quote:Hurm dit wist ik nog niet om eerlijk te zijn, ik patch de zakelijk PC's door n eigen SUS server die eens per paar uur synchronised dus van mij mogen ze zulke kritieke dingen wel gelijk uitbrengen...
Juist het gegeven dat MS regelmatig updated en patches uitbrengt is een goed teken, dat ze veiligheid daar serieus nemen.
Natuurlijk is er nog wel het eea. af te dingen op MS, zo is hun inschaling in Critical en non-critical nogal twijfelachtig (zo zijn bugs lange tijd non-critical omdat er geen patch voor is, zodra deze er is is de bug opeens critical).
Alswel het feit dat redelijk eenvoudige bugs al gelijk tot groot misbruik kan leiden, het uitvoeren van scripts met administrator-rechten.
Ik hoop dat MS ook dat probleem een keertje serieus neemt, maar verder is hun gedrag wel degelijk hoopvol te noemen en een goede ontwikkeling.
Dat dit gevoelsmatig tot een groter gevoel van onveiligheid leidt, is iets waar je je best overheen kan zetten, beter een ietwat onveilig gevoel, dan wekelijks slachtoffer van wormen.
[Dit bericht is gewijzigd door RM-rf op 16-10-2003 16:00]
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 15:56 schreef NeMe het volgende:
Och wat vreselijk nu stort zeker je hele wereld in...
quote:Nee kijk, ik ben erg blij met de patches die ze uitbrengen, alleen vind het zo klote dat ze uberhaubt nodig zijn. En dan nog, af en toe n patchje, owkee geen probleem. Maar zulke shit tegelijk dat doet me niet vrolijker worden over het product zelf...
en als MS nu geen patches meer uit zou brengen, geeft dat je dan een beter gevoel? voel je je dan zekerder?
[Dit bericht is gewijzigd door Prophylon op 16-10-2003 16:00]
microsoft ole ole
En voor alle boze mensen dadelijk: ja, mede dankzij mijn nooit updaten werden worms als blaster enzo versprijd
quote:verschillend per serial
Op donderdag 16 oktober 2003 16:14 schreef Aurelium het volgende:
Ik heb mijn windows XP nooit upgedate... misschien nu eens gaan doen. Werkt dat bij een illegale versieen download ie dan ook meteen service pack 1 of iig de technische fixes daarvan?
En voor alle boze mensen dadelijk: ja, mede dankzij mijn nooit updaten werden worms als blaster enzo versprijd
TS: Wat heeft HL2 met MS te maken
quote:De HL2 source is gejat omdat n hacker toegang kreeg tot de HL2 dev boxen door een bufferoverflow error in Outlook. Ik wil niet suggereren dat dit dus MS dr schuld is, aangezien er al een patch was, maar meer aangeven dat dit soort dingen (dus het jatten van zooi die gewoon veel geld waard is) een reele optie zijn met bovengenoemde gaten...
Op donderdag 16 oktober 2003 16:52 schreef hielkej het volgende:[..]
verschillend per serial
TS: Wat heeft HL2 met MS te maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |