quote:Je schrijft het nu op alsof er inderdaad een verband is tussen transseksualiteit en pedofilie.
Op donderdag 16 oktober 2003 10:48 schreef Ludwig het volgende:Ik ben van mening dat je kinderen niet met transseksualiteit in aanraking moet laten komen. Homofilie vind ik geen enkel punt. Pedofilie echter wel
quote:Ja, precies..
Op donderdag 16 oktober 2003 10:10 schreef Lotjeb het volgende:
"raars"... je kan het ook anders bekijken, als kinderen er al zo jong mee te maken krijgen kunnen ze misschien juist leren dat het ook gewone mensen zijn!
quote:Waareom zouden kinderen hier niet mee in aanmerking komen?
Op donderdag 16 oktober 2003 10:48 schreef Ludwig het volgende:[..]
Ik ben van mening dat je kinderen niet met transseksualiteit in aanraking moet laten komen. Homofilie vind ik geen enkel punt. Pedofilie echter wel
Dan zou homofilie ook niet in aanraking met kinderen mogen komen, stel je voor kinderen worden ineens allemaal homo ![]()
Pedofilie heeft met deze 2 zaken niks te maken, waarom het hierbij betrokken wordt, joost mag het weten, bekrompen zieltjes die dit roepen
dat pedofilie te maken heeft met transsexualiteit
quote:maar ludwig wel zoals hij het zegt.
Op donderdag 16 oktober 2003 12:27 schreef gekke_sandra het volgende:
Dat zeg ik overigens niet hè... die ouders vergeleken het met pedofilie
quote:Vergelijking met pedofilie (maar ook homosexualiteit) versus transseksualiteit is t verschil tussen seks en sekse. Iemand die zich tot het andere geslacht vind behoren heeft dus een probleem met de sekse (het geslacht waartoe men -op lichamelijke kenmerken- behoort) en niet een probleem met sex.
Op donderdag 16 oktober 2003 10:03 schreef gekke_sandra het volgende:
Wat vinden jullie hiervan? Ook de vergelijking met pedofilie. En wat vinden jullie sowieso van transeksualiteit?
Transseksualiteit is niet overdrachtelijk,net zozeer als iemand plotseling *zomaar* homosexueel zou worden door met een homo om te gaan..ook ONZIN.
Jonge kinderen hebben er in het algemeen geen probleem mee,nemen t in zich op wat verteld wordt,accepteren wat is en gaan verder met leven...
quote:Dan heb je een enorm verkeerd inschattings gevoel, want dát heeft 'sandra' niet gedaan. Dat vergeleken die ouders er écht mee. (vanochtend op Eddo in de ochtend, Yorin fm)
Op donderdag 16 oktober 2003 10:43 schreef Ripley het volgende:[..]
Want? Er is niks mis met transseksualiteit en wat is er mis mee als kinderen er mee in aanraking komen? Het is misschien wat verwarrend, maar niet besmettelijk en als het een goede leraar is vind ik het zonde om die om deze reden weg te sturen.
Homoseksualiteit en al helemaal pedofilie hebben echt geen zak met transseksualiteit te maken. Ik krijg de indruk dat 'sandra' dit er gewoon even bij heeft gezet om reacties uit te lokken.
quote:Ik heb het ook gevolgt via de radio. En het blijkt inderdaad dat een aantal ouders transexualiteit in vergelijking trokken met pedosexualiteit. De school vond dat de situatie op eens onwerkbaar was en heeft hem/haar/het aan de kant gezet.
Op donderdag 16 oktober 2003 17:15 schreef gekke_sandra het volgende:[..]
Dan heb je een enorm verkeerd inschattings gevoel, want dát heeft 'sandra' niet gedaan. Dat vergeleken die ouders er écht mee. (vanochtend op Eddo in de ochtend, Yorin fm)
tuut tuut tuut
de groetjes van ruud
quote:denk niet dat je er zoveel last van zal hebben.
Op donderdag 16 oktober 2003 19:50 schreef ruud_rubbers het volgende:
niks mis mee hoor.
maar ze moeten me niet versieren.tuut tuut tuut
de groetjes van ruud
quote:Precies mijn idee
Er is niks mis met transseksualiteit en wat is er mis mee als kinderen er mee in aanraking komen? Het is misschien wat verwarrend, maar niet besmettelijk en als het een goede leraar is vind ik het zonde om die om deze reden weg te sturen.
Homoseksualiteit en al helemaal pedofilie hebben echt geen zak met transseksualiteit te maken.
quote:jij kent er 1 hé
Op donderdag 16 oktober 2003 23:00 schreef Stamp_Kip het volgende:
Als je maar gelukkig bent..wat maakt ut uit wie of wat je bent..
Verder heb ik niks temelde..want dat hebben andere al gedaan waar ik ut mee eens ben
quote:Jup ik ken dr 1
Op donderdag 16 oktober 2003 23:03 schreef danielluh het volgende:[..]
jij kent er 1 hé
quote:Het valt me op hoeveel begrip voorbijgangers ineens tonen voor een transseksueel. Zeg iets positiefs en dan krijg je pluspunten terwijl je echt misschien iets tegenstrijdigs denkt.
Want? Er is niks mis met transseksualiteit en ....
quote:Wat is er dan fout aan Transsexualiteit? Vallen ze jouw lastig?
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:08 schreef Brett-Anderson het volgende:[..]
Het valt me op hoeveel begrip voorbijgangers ineens tonen voor een transseksueel. Zeg iets positiefs en dan krijg je pluspunten terwijl je echt misschien iets tegenstrijdigs denkt.
Voor mij valt transseksualiteit echt niet zomaar goed te praten, ik vind het echt fout. En in dit kader al helemaaal niet. En vertel mij eens waarom het (bijna) altijd mannen zijn, waarbij de geest zogezegd in het verkeerde lichaam zit.
quote:Jij (en anderen) mag t fout vinden,dat is je goed recht! Maar dan nog hebben anderen ook recht om t niet met je eens te zijn. Dat klinkt als een goede basis voor een discussie
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:08 schreef Brett-Anderson het volgende:
Het valt me op hoeveel begrip voorbijgangers ineens tonen voor een transseksueel. Zeg iets positiefs en dan krijg je pluspunten terwijl je echt misschien iets tegenstrijdigs denkt.
Voor mij valt transseksualiteit echt niet zomaar goed te praten, ik vind het echt fout. En in dit kader al helemaaal niet. En vertel mij eens waarom het (bijna) altijd mannen zijn, waarbij de geest zogezegd in het verkeerde lichaam zit.
quote:Denk je? Dat zou ik wel erg vreemd vinden. Het gaat hier om een basisschool, de kinderen die daar opzitten hebben ouders van mijn generatie of een generatie eerder. Die behoren mijns inziens nog zeker niet bij de "ouderen"
Op donderdag 16 oktober 2003 10:24 schreef gekke_sandra het volgende:
Ja, ik begrijp het ergens wel van die ouders... maar het zou er ook weer aan liggen hoe dat persoon zelf met zijn transseksualiteit omgaat. Maar de manier waar die ouders op reageren... Over het algemeen denken best veel "ouderen" er zo over. Denken jullie dat het misschien te maken kan hebben met het feit dat in hun jeugd transseksuelen "raar" waren en het nog een taboe was?
Dat vind ik dus onzin, dat het ligt aan de "generatiekloof". Probleem is gewoon dat mensen alles wel best vinden totdat het te dicht in de buurt komt. Het zogeheten 'ver-van-mijn-bed' syndroom, als het maar niet in je eigen omgeving voorkomt, is alles best. Maar zodra het in de buurt komt (of dat nou transsexualiteit, homesexualiteit of iets anders is dat als 'niet normaal' beschouwd wordt) dan kan het ineens niet, is het raar en onnatuurlijk.
Ikzelf ben opgegroeid met het idee dat dit (homesexualiteit, transsexualiteit enzo) ook gewoon voorkomt in de maatschappij en dat het ook maar gewoon mensen zijn. Oftwel, accepteer iemand zoals hij/zij is. Helaas schort dat er dus nogal eens aan in de maatschappij, het accepteren van iemand zoals die persoon is...
quote:Helemaal mee eens
Op vrijdag 17 oktober 2003 08:09 schreef Julynell het volgende:[..]
Denk je? Dat zou ik wel erg vreemd vinden. Het gaat hier om een basisschool, de kinderen die daar opzitten hebben ouders van mijn generatie of een generatie eerder. Die behoren mijns inziens nog zeker niet bij de "ouderen"
Of jij moet 25/35 al oud vinden
Dat vind ik dus onzin, dat het ligt aan de "generatiekloof". Probleem is gewoon dat mensen alles wel best vinden totdat het te dicht in de buurt komt. Het zogeheten 'ver-van-mijn-bed' syndroom, als het maar niet in je eigen omgeving voorkomt, is alles best. Maar zodra het in de buurt komt (of dat nou transsexualiteit, homesexualiteit of iets anders is dat als 'niet normaal' beschouwd wordt) dan kan het ineens niet, is het raar en onnatuurlijk.
Ikzelf ben opgegroeid met het idee dat dit (homesexualiteit, transsexualiteit enzo) ook gewoon voorkomt in de maatschappij en dat het ook maar gewoon mensen zijn. Oftwel, accepteer iemand zoals hij/zij is. Helaas schort dat er dus nogal eens aan in de maatschappij, het accepteren van iemand zoals die persoon is...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |