quote:Op maandag 28 juni 2004 16:44 schreef Mr.Trelawney het volgende:
Even denken hoor...
1. Sussex?
2. Door hem in het water te lokken?
3. Geen flauw idee meer
Nummer 2 en 3 heb je inderdaad correctquote:Correctie bij 3: schoenen!
Klopt allemaal. Maar de Slimme Slapjanus vind ik persoonlijk echt 1 van de zwakste albums, geen moet aan, een typisch Marc Verhaegen album, hij kan leuk tekenen, maar van Suske en Wiske verhalen heeft hij geen kaas gegetenquote:Op donderdag 1 juli 2004 10:15 schreef Falco het volgende:
Jeeeuh Suske en Wiske. Vroeger vond ik ze iig wel tof om te lezen, alhoewel veel verhaallijnen wel op elkaar lijkten en soms was het wat moralistisch (Rinoramp bijv.). De leukste titels zijn 'Sagarmatha', 'De malle mergpijp' en 'De slimme slapjanus'.
Was trouwens oorspronkelijk niet nr. 1 Rikki en Wiske in Chocowakije? En kwam daarna niet het eiland van Amoras als nr. 2?
Inderdaad. Die verhaallijnen van hem vind ik ook niets aan. Wat dat betreft goed dat hij weg is, hoewel ie wel in orde kan tekenen.quote:Op maandag 20 december 2004 23:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt allemaal. Maar de Slimme Slapjanus vind ik persoonlijk echt 1 van de zwakste albums, geen moet aan, een typisch Marc Verhaegen album, hij kan leuk tekenen, maar van Suske en Wiske verhalen heeft hij geen kaas gegeten
Uit het hoofd...... Tedere Tronica?quote:Op maandag 20 december 2004 14:56 schreef Eb het volgende:
In welk album is Barabas verliefd en op wie?
Leuk, een kwis!quote:Op maandag 20 december 2004 14:56 schreef Eb het volgende:
In welk album is Barabas verliefd en op wie?
beminde barabas (156)quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:04 schreef Frollo het volgende:
[..]
Leuk, een kwis!
Hij was verliefd op Lotje, het naaistertje. Maar hoe heette dat album nou ook alweer?
dat heet alliteratie, en wordt dus expres zo bedacht:dat trekt aanquote:Op maandag 28 juni 2004 14:05 schreef thaduck het volgende:
Vooral is op de titels letten, heel vaak dezelfde letters waarmee het begint!![]()
O ja, dat was hem!quote:
Was op een eiland met een vulkaan idd maar welke? Lambiks standbeeld moest meer dan zoveel zoveel meterslang zijn, maar alleen zijn neus bleef over.quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:42 schreef Frollo het volgende:de volgende vraag.
Op welke eilandengroep speelt Het statige standbeeld (174) zich af?
1) Met de tijdbomslag. Hij slaat op de rotsblok, deze trilt even na. (' Want blok weet nog van niets' zoals Jerommeke zei) en daarna barst het in 1000 brokjes uitelkaar. Zonder de mergpijp te beschadigen.quote:Op maandag 28 juni 2004 14:27 schreef Eb het volgende:
Huiskamervraag:
In het album De malle mergpijp weet Jerommeke de mergpijp uit een rotsblok te halen. Hoe doet hij dat?
1) Het antwoord graag grondig toelichten.
2) In welk album/welke albi past hij die techniek ook toe?
Maar wél een welgevormde neus!quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:18 schreef shredder het volgende:
Was op een eiland met een vulkaan idd maar welke? Lambiks standbeeld moest meer dan zoveel zoveel meterslang zijn, maar alleen zijn neus bleef over.
Ik zie het gelijk weer helemaal voor mequote:1) Met de tijdbomslag. Hij slaat op de rotsblok, deze trilt even na. (' Want blok weet nog van niets' zoals Jerommeke zei) en daarna barst het in 1000 brokjes uitelkaar. Zonder de mergpijp te beschadigen.
Was dat niet de Azoren?quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:42 schreef Frollo het volgende:
Op welke eilandengroep speelt Het statige standbeeld (174) zich af?
In prinses zagemeel krijgt ze haren van de centaur(?) Lambik ;quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:43 schreef shredder het volgende:
En ik weet ok nog weer een vraagje:
We weten dat Schanulleke het lappenpopje uit zaagsel bestaat, maar dat is niet het enige. Met wat voor materiaal is Schanulleke ook weleens bijgevuld? En als bonus, noem maar gelijk ook de naam van desbetreffende album
Was dat niet in De Briesende bruid?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:06 schreef alwaysthebest het volgende:
Nieuwe vraag:
Met wie trouwt Sidonia? en in welk verhaal?
Ze krijgt ook ooit een steentje in haar zodat suske en wiske met beelden konden praten.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:44 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Was dat niet de Azoren?
[..]
In prinses zagemeel krijgt ze haren van de centaur(?) Lambik ;
In het vliegende bed krijgt ze iets waardoor ze kan lopen;
In de vlijtige vlinder krijgt ze vleugeltjes;
In de bonkige baarden krijgt ze een nieuwe zaagvulling;
In het kostbare kader krijgt ze weer iets zodat ze kan lopen.
klopt! weet je de naam ook?quote:
klopt, in de ongelovige thomas. Maar dat is nog een betrekkelijk nieuw verhaal.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:09 schreef nikky het volgende:
Ow en in 1 van de nieuwe albums gaan suske en wiske naar de toekomst en dan blijkt dat Sidonia met Lambik is getrouwd.
Met de zanger Fe Holksong, die steeds met een gitaartje loopt te blerren en rondliep met haar die zn ogen bedekten.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:10 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
klopt! weet je de naam ook?
[..]
het bretoenen(?) broertjequote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:26 schreef Joana het volgende:
Ik weet een goeie vraag:
Noem alle albums op waar Schanulleke kon praten
ik ken ze ook niet allemaal. Maffe maniak telt wel mee vind ik, daar lacht ze gemeenm vind ik wel praten.
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik vind Nikky, nou typisch zo'n gevalletje van Wiske
Het bretoense broertjequote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:28 schreef nikky het volgende:
[..]
het bretoenen(?) broertje
de vlijtige vlinder
euh...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |