Ik vind: - Attenzione - Flashrider
- Explode - Jordan & Baker
- En paar van Lady Dana (maar vaak zit daar geen echte spanningopbouw in)
quote:95% wel.
Op woensdag 15 oktober 2003 23:19 schreef dabadbass het volgende:
Euh zijn alle trance nummers niet zo?
sparkels
"fancyfare"
the prophet
(gewoon een paar nr's)
quote:Meeste zwaar commerciële nummers wel ja
Op woensdag 15 oktober 2003 23:21 schreef E_Motion het volgende:
95% wel.
quote:daar dacht ik ook meteen aan, vooral de Tiesto Innercity versie.
Op woensdag 15 oktober 2003 23:18 schreef SplitErwt het volgende:
Push - The Anthem
quote:Armin heeft nooit een nummer uitgebracht dat zo heet.
Op woensdag 15 oktober 2003 23:39 schreef Armin het volgende:[..]
En wat dacht je van Armin van Buuren - Realistic(dancevalley).
Maarja.. dat krijg je he.. als je alleen maar TMF en MTV kijkt.
quote:Valt wel mee hoor, heb nog 100 tranceplaten hier liggen, van Ayla tot Energy 52.
Op woensdag 15 oktober 2003 23:56 schreef Jantjeuh het volgende:
Echte kenners in dit topic hoor.. alle vooroordelen over trance passeren de revue.Maarja.. dat krijg je he.. als je alleen maar TMF en MTV kijkt.
quote:Goh, noem je ook meteen platen die zowat iedereen kent.
Op woensdag 15 oktober 2003 23:58 schreef E_Motion het volgende:[..]
Valt wel mee hoor, heb nog 100 tranceplaten hier liggen, van Ayla tot Energy 52.
quote:Doe maar neit alsof trance underground is jongetje, dat is het al lang niet meer
Op woensdag 15 oktober 2003 23:59 schreef Jantjeuh het volgende:[..]
Goh, noem je ook meteen platen die zowat iedereen kent.
Enige trance die nog wel okay is IMHO is Yahel's Voyage en sommige stuff van Airbase. Maar das meer omdak Airbase 'ken'.
quote:Infernal Machine dan misschien? Anders upload ik wel effe voor je
Op woensdag 15 oktober 2003 23:55 schreef Jantjeuh het volgende:[..]
Armin heeft nooit een nummer uitgebracht dat zo heet.
quote:Dat beweer ik ook helemaal niet. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat je een muziekgenre niet moet beoordelen op de platen die het meest populair bij de meute zijn. Wat ik bijvoorbeeld een geniale tranceplaat vind is Antidote - Paraglider, en daarvan heb jij waarschijnlijk nog nooit gehoord.
Op donderdag 16 oktober 2003 00:01 schreef E_Motion het volgende:[..]
Doe maar neit alsof trance underground is jongetje, dat is het al lang niet meer
quote:Jawel hoor, kan em alleen niet zo voor de geest halen
Op donderdag 16 oktober 2003 00:08 schreef Jantjeuh het volgende:[..]
Dat beweer ik ook helemaal niet. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat je een muziekgenre niet moet beoordelen op de platen die het meest populair bij de meute zijn. Wat ik bijvoorbeeld een geniale tranceplaat vind is Antidote - Paraglider, en daarvan heb jij waarschijnlijk nog nooit gehoord.
En ok, het komt misschien over dat ik een ongeinformeerde meeblater ben. Sorry daarvoor. Ik wil trance ook niet afzeiken, zou een beetje hypocriet zijn als ik zelf trance DJ ben geweest. Maar feit blijft, dat er minder goed spul tegenwoordig uitkomt dan, laten we zeggen, rond 1998.
quote:Nee hoor. De meeste kenners zijn het erover eens dat 2003 het jaar met de beste releases is na 1999. 1999 was HET topjaar, 2003 is een goede tweede.
Op donderdag 16 oktober 2003 00:11 schreef E_Motion het volgende:[..]
Maar feit blijft, dat er minder goed spul tegenwoordig uitkomt dan, laten we zeggen, rond 1998.
[Dit bericht is gewijzigd door Jantjeuh op 16-10-2003 00:15]
quote:2003 heb ik dan ook niet echt meer gevolgd. Maar ok, je kan best gelijk hebben hoor, sorry als je denkt dak trance haat ofzo
Op donderdag 16 oktober 2003 00:13 schreef Jantjeuh het volgende:[..]
Nee hoor. De meeste kenners zijn het erover eens dat 2003 het jaar met de beste releases is na 1999.
Maar noem es wat ECHT goeie releases dan die ik kan checken? Dan kanik zelf bepalen of trance 'terug van weggeweest' is.
quote:mee eens... ik luister veel trance uit de 98-00 tijd, vooral 99. Het verveelt gewoon minder snel.
Op donderdag 16 oktober 2003 00:11 schreef E_Motion het volgende:[..]
Jawel hoor, kan em alleen niet zo voor de geest halen
En ok, het komt misschien over dat ik een ongeinformeerde meeblater ben. Sorry daarvoor. Ik wil trance ook niet afzeiken, zou een beetje hypocriet zijn als ik zelf trance DJ ben geweest. Maar feit blijft, dat er minder goed spul tegenwoordig uitkomt dan, laten we zeggen, rond 1998.
Dat nummer Infernal machine-Realistic is alleen maar gemixt door Armin, je had gelijk
[Dit bericht is gewijzigd door Armin op 16-10-2003 00:17]
quote:Neem eens in een kijkje in de "Centraal Trance Topic"-reeks zou ik zeggen.
Op donderdag 16 oktober 2003 00:15 schreef E_Motion het volgende:[..]
Maar noem es wat ECHT goeie releases dan die ik kan checken? Dan kanik zelf bepalen of trance 'terug van weggeweest' is.
quote:Ik denk niet dat je trance haat, ik denk eerder dat je gewoon slecht op de hoogte bent.
Op donderdag 16 oktober 2003 00:15 schreef E_Motion het volgende:[..]
2003 heb ik dan ook niet echt meer gevolgd. Maar ok, je kan best gelijk hebben hoor, sorry als je denkt dak trance haat ofzo
[Dit bericht is gewijzigd door Jantjeuh op 16-10-2003 00:18]
En een nummertje waarvan ik het genre niet weet
- Alan Braxe & Fred Falke presents Running - Intro
quote:Forbidden paradise 7, Sosa - The wave. Geweldige opbouw en climax!
Op donderdag 16 oktober 2003 01:15 schreef kless het volgende:
opeens... ehmzzz ikke aan de oude "intrancewetrust" "magik" en "forbidden paradise" moeten denken ... EN draaien![]()
quote:En goatrance en acidtrance dan? Dat is m.i. nog redelijk underground.
Op donderdag 16 oktober 2003 00:01 schreef E_Motion het volgende:[..]
Doe maar neit alsof trance underground is jongetje, dat is het al lang niet meer
quote:Is dat trance?
Op donderdag 16 oktober 2003 01:40 schreef Beathoven het volgende:
Underworld - Everything Everything
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 13:05 schreef teknomist het volgende:[..]
En goatrance dan? Dat is m.i. nog redelijk underground.
Met dien verschil dat we het tegenwoordig psychedelic trance noemen...
quote:Psytrance dan.
Op donderdag 16 oktober 2003 13:12 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Met dien verschil dat we het tegenwoordig psychedelic trance noemen...
quote:Ik denk dat opbouw en climax de belangrijkste ingredienten zijn van een goed psytrekkie...
Op donderdag 16 oktober 2003 13:14 schreef teknomist het volgende:[..]
Psytrance dan.
quote:Ik denk vooral het gebruiken van psychedelische geluiden en melodiën, gelaagde geluidsstructuren en breakbeats.
Op donderdag 16 oktober 2003 13:16 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Ik denk dat opbouw en climax de belangrijkste ingredienten zijn van een goed psytrekkie...
Echt climax-muziek zou ik psytrance niet willen noemen.
quote:Zeker full-on is gebaseerd rond het idee van climax
Op donderdag 16 oktober 2003 13:26 schreef teknomist het volgende:[..]
Ik denk vooral het gebruiken van psychedelische geluiden en melodiën, gelaagde geluidsstructuren en breakbeats.
Echt climax-muziek zou ik psytrance niet willen noemen.
Zie bijvoorbeeld GMS ... of CPU, nomad....
quote:Uhh... there's no such thing als "Realistic" van AvB. (en je noemt jezelf nog wel Armin! Schande!)
daar dacht ik ook meteen aan, vooral de Tiesto Innercity versie.
En wat dacht je van Armin van Buuren - Realistic(dancevalley).
Die begint relaxt, maar na een tijdje krijgt het nummer een cool down, waarbij het pakkende melodietje zich steeds meer aan je opdringt en verder je oren binnenzweeft tot vlak voor de trommelvliezen, en dan opeens.... BAM, de bassdrum
quote:Die staat toch ook op Atmoz 7/8/9 ?
Op donderdag 16 oktober 2003 08:54 schreef Luvstruck het volgende:
Geloof me probeer junkfood project - control ergens te vinden. Deze is alles behalve TMF achtig
1999 was inderdaad het jaar van de trance (*zucht* Zillion was toen echt vet). De afgelopen jaren is het sterk afgezwakt...maar zoals meerdere zeggen. Dit jaar gaat ook goed
De lekkerste plaat qua opbouw, vind ik 040 ft Erica Baxter - Dreams !
quote:En dan met de Live@Sensation clip erbij
Op donderdag 16 oktober 2003 11:00 schreef Tranceptor het volgende:
Rank 1- Such is life
Pleiadians- Maia
Voorderest veel van Underworld... maar dat is geen trance geloof ik
En "Dano - 120 to 9000"
[Dit bericht is gewijzigd door Me_Wesley op 17-10-2003 13:13]
quote:Infernal Machine - Realistic
Op vrijdag 17 oktober 2003 12:33 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Uhh... there's no such thing als "Realistic" van AvB. (en je noemt jezelf nog wel Armin! Schande!)
quote:jaja check mijn laatste post, ik was er al lang achter. Het nummer is wel gemixt door Armin. Hij is een goede bekende van me, dus niet zeuren
Op vrijdag 17 oktober 2003 12:33 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Uhh... there's no such thing als "Realistic" van AvB. (en je noemt jezelf nog wel Armin! Schande!)
quote:Armin heeft nog nooit een nummer genaamd realistic geremixt
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:34 schreef Armin het volgende:[..]
jaja check mijn laatste post, ik was er al lang achter. Het nummer is wel gemixt door Armin. Hij is een goede bekende van me, dus niet zeuren
control van junk project vind ik ook erg goed, heb hem op 12" vinyl, de plaat is eigenlijk van 1998 in zeer beperkte oplage geperst, maar omdat ie zo populair was in de belgische clubs is er in 1999 een nieuwe release van uitgebracht. ik hoorde control voor het eerst in januari 1999 toen ik naast de dj van de dockside stond, dus ik meteen vragen hoe het nummer heet.
quote:Iedereen is een goeie bekende van Armin
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:34 schreef Armin het volgende:[..]
jaja check mijn laatste post, ik was er al lang achter. Het nummer is wel gemixt door Armin. Hij is een goede bekende van me, dus niet zeuren
Stooooooooorm....
I am ready van Size 9 (Josh Wink)
moddervet.
quote:Ik ben bekend met het fenomeen armin
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:18 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Iedereen is een goeie bekende van Armin
....
quote:Denk dat die met gemixt bedoelt dat Armin dat nummer eens in een liveset van hem heeft gedraaid.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:40 schreef UniversalNation het volgende:[..]
Armin heeft nog nooit een nummer genaamd realistic geremixt
quote:Al met al is dit best een loos topic.
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:24 schreef Jantjeuh het volgende:[..]
Denk dat die met gemixt bedoelt dat Armin dat nummer eens in een liveset van hem heeft gedraaid.
Beetje hetzelfde als "Rock nummer met gitaarspel erin.."
quote:De enige realistic die ik kan vinden is Infernal Machine - realistic, en armin draaide die niet
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:24 schreef Jantjeuh het volgende:[..]
Denk dat die met gemixt bedoelt dat Armin dat nummer eens in een liveset van hem heeft gedraaid.
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:26 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Al met al is dit best een loos topic.
Beetje hetzelfde als "Rock nummer met gitaarspel erin.."
Niet elk trancenummer heeft een dergelijke climax, in elk geval zeker niet altijd een goede. Een wel hele mooie vind ik (raar dat ie nog niet voorbij is gekomen) Solar Stone - Seven Cities (AvB Vocal Remix). Op het moment dat die stem losbreekt....geniaal.
Niettemin vind ik tranceplaten tegenwoordig beter op het moment dat de climax niet zo duidelijk aanwezig is, het maakt het zo veel interessanter om een plaat wat vaker te luisteren.
quote:jij gaat ff bepalen of die gast iets gedraait heeft of niet. Natuurlijk heeft ie die gedraait, waarschijnlijk zoiezo bij a state of trance.
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:28 schreef UniversalNation het volgende:[..]
De enige realistic die ik kan vinden is Infernal Machine - realistic, en armin draaide die niet
quote:In ASOT 3.
Op vrijdag 17 oktober 2003 16:28 schreef UniversalNation het volgende:[..]
De enige realistic die ik kan vinden is Infernal Machine - realistic, en armin draaide die niet
quote:Heb een hele hoop met Jump CD's liggen met alleen maar dat soort muziek. En op één van die staat control ook op idd.
Op donderdag 16 oktober 2003 08:54 schreef Luvstruck het volgende:
Geloof me probeer junkfood project - control ergens te vinden. Deze is alles behalve TMF achtig
1999 was inderdaad het jaar van de trance (*zucht* Zillion was toen echt vet). De afgelopen jaren is het sterk afgezwakt...maar zoals meerdere zeggen. Dit jaar gaat ook goed
quote:Met Push - The Anthem bedoel ik natuurlijk Push - Universal Nation (live at Zillion). Dat is echt zo'n relaxt opbouwend nummer. En dat fluitende publiek er doorheen in het begin... kippevel.
daar dacht ik ook meteen aan, vooral de Tiesto Innercity versie.
....
/offtopic:
Binnenkort een interview met de uitbater voor mijn site
quote:Gabriel & Dresden Remix daarvan is oke!
Op woensdag 15 oktober 2003 23:53 schreef Reintje het volgende:
Way Out West - Mindcircus...
Nu ik het daar toch over heb, de Gabriel & Dresden remix van Motorcycle - As the rush comes
*muziek hard*
Zangeresje
so bring it on..... bring it oooooonnnnn......
mwoah, misschien iets te soft, maar dat vind ik zeker een lekkere climax
Voor het betere beukwerk vind ik de climax van pep 'n up - Time and Space [Warp Brothers remix] zwaar oke, die beukt er na een minuutje break echt hard in --> neigingen naar rondstuiteren door je kamer (en gang, evt kamers van huisgenoten etc)
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 23:34 schreef descon het volgende:
Mark Norman - Overkill
Lexicon 4 - Reach Me
Motorcycle - As The Rush Comes [Gabriel and Dresden Mix]
Damn en welk nummer was dat ook alweer
iets met summer in de titel geloof ik, en de remix door Fire and Ice.
quote:Sonic Inc. - Taste of Summer (Fire & Ice Remix) :p
Op dinsdag 21 oktober 2003 07:24 schreef NoXxa het volgende:
Damn en welk nummer was dat ook alweer
iets met summer in de titel geloof ik, en de remix door Fire and Ice.
quote:Jij bent de man! Die is het idd!! Geweldig nummer!
Op dinsdag 21 oktober 2003 12:14 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Sonic Inc. - Taste of Summer (Fire & Ice Remix) :p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |