Het gaat om deze site waar ze claimen geurtjes te verkopen die precies hetzelfde ruiken als bekende merken.
Je maakt mij niet wijs dat er hele dure stoffen in merk-parfum zitten. Al dat geld zit in de reclame campagne. Maargoed, om het zekere voor het onzekere te nemen; heeft iemand ervaring met deze toko? Of met deze 'nep' parfum?
Het lijkt me wel wat, scheelt iig een hoop geld.
quote:Heb wel eens zo'n nep Joop gehad, die was een paar minuten lekker en daarna héél erg muf
Op woensdag 15 oktober 2003 18:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
het enige wat ik wet, is, dat als het nepgeurtjes zijn, ze best kunnen ruiken naar het echte geurtje, maar het blijft veel minder lang hangen, zodat je of snel nix meer ruikt, of veel meer moet opspuiten.
Correctie Noa moet zijn Anais Anais ofzoiets
[Dit bericht is gewijzigd door Zenith4ever op 15-10-2003 18:15]
Tegenwoordig gebruik ik Perfect Calm van de Healing Garden, die is ook niet zo duur en wel lekker.
quote:Dat zou dus betekenen dat er wel speciale stoffen in dure parfums zitten. Lijkt me onzin.
Op woensdag 15 oktober 2003 18:10 schreef Mr.Zop het volgende:
Het ruikt idd hetzelfde, alleen deze parfums zijn al na een half uur hun geur kwijt.
quote:Als de flesjes zoveel op elkaar lijken zullen ze ook wel hun best hebben gedaan om de geur op elkaar te laten lijken.
Op woensdag 15 oktober 2003 18:11 schreef Kang-He het volgende:
Zo te zien zijn het gewoon een stel goedkope parfums die sowieso beschikbaar zijn, waarvan men meent dat ze ruiken als een van de bekendere. Volgens mij zal het wel meevallen die gelijkenis.
quote:Klopt. Hier in Leeuwarden op de markt voor 5 euro (eerst 10 gulden
Op woensdag 15 oktober 2003 18:08 schreef Sharkdoggie het volgende:
Hebben ze dat niet op de markt?
Trouwens als je echt goedkoop lekker wil ruiken moet je gewoon ardennengeur spray halen
[Dit bericht is gewijzigd door Miss_Amara op 15-10-2003 18:17]
[Dit bericht is gewijzigd door Miss_Amara op 15-10-2003 18:16]
quote:Je bedoelt het vast goed...
Op woensdag 15 oktober 2003 18:15 schreef Miss_Amara het volgende:.
quote:Het zijn niet per se hele dure stoffen die in de originele parfums zitten, maar het zijn wel stoffen die door vele tests heen zijn gekomen voor bijvoorbeeld de houdbaarheid, effect op de huid, etc. etc.
Op woensdag 15 oktober 2003 18:06 schreef Kogando het volgende:
Disclaimer: NO SPAMHet gaat om deze site waar ze claimen geurtjes te verkopen die precies hetzelfde ruiken als bekende merken.
Je maakt mij niet wijs dat er hele dure stoffen in merk-parfum zitten. Al dat geld zit in de reclame campagne. Maargoed, om het zekere voor het onzekere te nemen; heeft iemand ervaring met deze toko? Of met deze 'nep' parfum?
Het lijkt me wel wat, scheelt iig een hoop geld.
Grtz Mario
Let's Go for pumping
Beste consument,
Ondanks de juridische gevechten met de parfum-industrie is www.lekkergeurtje.com weer online. Waarom zou u ook 10 keer meer betalen voor een merkgeur terwijl de inhoud identiek is?
www.lekkergeurtje.com verzorgt een kwalitatief hoogstaande smell a like lijn van de bekende merkgeuren tegen een consument-vriendelijke prijs. Deze geuren zijn uitgebreid getest door consumentenprogramma's als Vara's Kassa. Betaalt u voor de geur of voor het merk?
Hmm, las wel eens eerder een test waaruit ook bleek dat men het verschil tussen nep en echt niet rook.
Imitatieparfum
(4-12-1999) Met de feestdagen weer voor de deur, vliegen de lekkere luchtjes voor hem en voor haar over de toonbank. Maar ook op de markt kun je tegenwoordig eau de parfums en eau de toilettes kopen die heel erg lijken op de originele geur, maar slechts een fractie van de prijs die je bij de parfumerie betaalt. WC-spray of net zo lekker als de echte? KASSA! deed een test, en schotelde een deskundig testpanel 4 originele eau de parfums en eau de toilettes voor, met elk 3 imitatievarianten.Het KASSA!-testteam bestond uit Jeanine Verbeek, geurdeskundige bij een marketingadviesbureau, Irène Sonzogni, had jarenlang een eigen parfumzaak in Amsterdam, Peter Haring doet bij Unilever onderzoek naar geur en smaak van voedselproducten en Jan Willem Michels, verkoopdirecteur van het cosmeticabedrijf Guerlain, hij leerde het vak van zn vader die een parfumerie had.
Het panel testte blind; ze wisten dus niet wat ze roken. Ze beoordeelden de geuren op samenstelling, karakter en mate van aangenaamheid. Hen werd gevraagd onderscheid te maken tussen echt en imitatie. Tot slot gaven ze een rapportcijfer.
* Chanel 5 en leau dIssey zijn beide verkrijgbaar in flacons van 50 ml, Joop! Homme en Cool Water in flacons van 75 ml.
Chanel No. 5 Lijn Prijs Te koop bij Oordeel
1 Overdrive Creation Lamis Drogist en markt f7,- en f12,- 7,8
2 Quinto Dion Cosmetics Markt f20,- 5,5
3 Chanel 5 Chanel Parfumerie f 326,- 5,5
4 Shahana blanc Black Onyx, Kecofa Drogist en markt f7,- en f10 4,8
5 L'Eau d'Issey
6 L'Eau d'Issey Issey Miyake Parfumerie f308,- 7,25
7 Fleure Dion Cosmetics markt f20,- 7,25
8 La Chutte Creation Lamis Drogist en markt f7,- en f12,- 5
9 Essay Black Onyx,Kecofa Drogist en markt f7,-en f10,- 4,5
10 Joop! Homme
11 Jail Creation Lamis Drogist en markt f7,- en f12,99 6,5
12 Joop!Homme Joop! Lancaster Parfumerie f 92,- 6
13 Fusion Dion Cosmetics Markt f20,- 4,5
14 John? Black Onyx, Kecofa Drogist en markt f7,- en f10,- 3,8
15 Cool Water
16 Cool Water Davidoff Parfumerie f92,- 6,5
17 Neptis Dion Cosmetics Markt f20,- 6,-
18 Icy Cold Creation Lamis Drogist en markt f7,- en f12,99 5,3
19 Ocean Breeze Black Onyx, Kecofa Drogist en markt f7,- en f10,- 3,8
Fora
-Forum Algemeen
-Forum Elektronica
-Forum Geld
-Forum Huis & Tuin
-Forum Rechten
-Forum Reizen
-Forum Voeding & Gezondheid
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 18:35 schreef MissyMirjaM het volgende:
hier een stukkie van de kassa site...
quote:er zijn allemaal verschillende soorten parfums getest, nep en echt, en het panel heeft er cijfers aan gegeven.
Op woensdag 15 oktober 2003 18:38 schreef Kogando het volgende:[..]
ik snap niet wat er staat..
quote:Dus het is niet de officiele geur, maar een geur die net zo ruikt.
De geur komt op als Romance van Ralph Lauren.
quote:wat zeg jij nou??????? is dat ech zo???
Op woensdag 15 oktober 2003 19:21 schreef hond_in_de_goot het volgende:
die dingen zjin nep, er staat ook bij:
[..]Dus het is niet de officiele geur, maar een geur die net zo ruikt.
quote:Ik geloof dat hier al meerdere malen gezegd is, dat de originele geuren duidelijk lang houden én lekker blijven ruiken... in tegenstelling tot de 'nep' geuren... Ik weet dus niet waar je het vandaan hebt dat iedereen het beter vindt omdat het duurder is...
Op woensdag 15 oktober 2003 18:54 schreef RoelRoel het volgende:
ja... jullie worden allemaal genaait en trappen er allemaal in met die merken enzo je betaald alleen voor reclame en andere onzin en toch blijft iedereen denken dat het beter is omdat het duurder is
quote:Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wel.
Op woensdag 15 oktober 2003 19:32 schreef Aequitas het volgende:[..]
wat zeg jij nou??????? is dat ech zo???
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 20:40 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij wel.
---> LIF
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |