abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13899786
Fok GAM Trivia ! Round Two, in vervolg op: Fok GAM Trivia ! Round One

De spelregels


  • een Fokker stelt een vraag, het is aan jou en de mede-Fokkers! om die vraag proberen te beantwoorden.
  • de vragen mogen over alles gaan wat met games en console's te maken heeft...Bijv [afbeelding] wat is de naam van deze game, wat is de naam van dit spelfiguur ect...
  • de Fokker die de vraag stelt mag naar eigen inzicht hints geven als hij dit noodzakenlijk vindt.
  • de Fokker die de vraag stelt beoordeeld of het antwoord juist is.
  • de Fokker die het juiste antwoord heeft gegeven mag binnen 12uur de volgende vraag stellen. Na 12 uur mag iedere random Fokker de volgende vraag stellen. LET OP er mag maar een vraag actief zijn!!
  • een vraag blijft 48 uur actief, als er na 48 uur geen antwoord of het onjuiste antwoord gegeven is mag ieder random Fokker de volgende vraag stellen. LET OP er mag maar een vraag actief zijn!!

aangezien Kiff de laatste vraag uit Fok GAM Trivia ! Round One goed had mag hij beginnen!

[Dit bericht is gewijzigd door GTiMICRO op 15-10-2003 22:35]

pi_13900012
Terug vind post...

Kan ik thuis mooi gaan kijken of hier nog wat te puzzelen valt...

pi_13917872
Ok, bij deze mijn triviavraag; Welk NES-zapper spel is zonder twijfel het belachelijkste zapperspel? (het lijkt subjectief, maar de meningen zijn nauwelijks verdeeld)
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_13919550
hogan's alley
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
pi_13919609
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 14:10 schreef pkwarts het volgende:
hogan's alley
Nee, die vindt toch iedereen tof?
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_13920216
duck hunt??
FOR THOSE WHO HAVE BEEN INVOLVED, NO EXPLANATION IS NECESSARY, FOR THOSE WHO HAVEN'T, NO EXPLANATION IS POSSIBLE. (Shaun Tordoff, City Psychos)
pi_13920297
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 14:34 schreef Maxximus het volgende:
duck hunt??
Das een klassieker man! Hint; er zijn 17 spellen met zapperfunctie verschenen.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_13923446
oh ja is idd klassieker.

nog 1 poging dat andere spel wat er bij zit kleiduiven schieten.

FOR THOSE WHO HAVE BEEN INVOLVED, NO EXPLANATION IS NECESSARY, FOR THOSE WHO HAVEN'T, NO EXPLANATION IS POSSIBLE. (Shaun Tordoff, City Psychos)
pi_13924875
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 16:39 schreef Maxximus het volgende:
oh ja is idd klassieker.

nog 1 poging dat andere spel wat er bij zit kleiduiven schieten.


-edit- ik heb effe door mijn nes games gesnuffeld, en ik denk dat je Track & field 2 bedoeld!

[Dit bericht is gewijzigd door GTiMICRO op 16-10-2003 17:39]

pi_13955046
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 17:32 schreef GTiMICRO het volgende:

[..]

-edit- ik heb effe door mijn nes games gesnuffeld, en ik denk dat je Track & field 2 bedoeld!


Nee, maar het is misschien een te vage vraag. Want vrijwel niemand kent hem, ik bedoelde 'Chiller'
Een uitstekende review, waarin het spel een 0.1 uit 10.0 krijgt, lees je hier : Nintendo NES Chiller review

Eenieder is wat mij betreft vrij om een nieuwe vraag te stellen! Wie het eerst komt....

Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_13962949
Hmmmmmmm, niemand meer die er zin in heeft ofzo?

Ok, screenshotje dan:

Welk spel en voor welke console is dit? :

Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 12:46:41 #12
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_13962966
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 12:45 schreef Kiff het volgende:
Hmmmmmmm, niemand meer die er zin in heeft ofzo?

Ok, screenshotje dan:

Welk spel en voor welke console is dit? :
[afbeelding]


Sjee ik zie aan het plaatje niet eens welke console het is
qua graphics dan, voel me weer eens een n00b .
pi_13963038
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 12:46 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Sjee ik zie aan het plaatje niet eens welke console het is
qua graphics dan, voel me weer eens een n00b .


Als ik het spel niet toevallig zelf had, had ik het ook niet geweten hoor
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_13996976
Round 1 ging er goed..... maar nu is er niemand meer??? Misschien een goed teken, is iedereen een 'echte game' aan het spelen
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  maandag 20 oktober 2003 @ 00:17:32 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_13997035
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 00:14 schreef Kiff het volgende:
Round 1 ging er goed..... maar nu is er niemand meer??? Misschien een goed teken, is iedereen een 'echte game' aan het spelen
Ik denk dat vooral nog maar weinig mensen dit topic in hun active topics hebben en er dus minder langs klikken . Je plaatje komt me trouwens vaag bekend voor, maar ik zou niet weten waar ik naar zou moeten zoeken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_13997213
ok, een hint dan. Het spel is uitgekomen op de Gameboy Advance en is speelbaar in een stuk of zes talen, waaronder Nederlands.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_14000294
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 00:26 schreef Kiff het volgende:
ok, een hint dan. Het spel is uitgekomen op de Gameboy Advance en is speelbaar in een stuk of zes talen, waaronder Nederlands.
Al sla je mij morsdood, deze game ken ik niet
ben dan ook geen GBA expert
pi_14007438
Afijn, het was "Lady Sia".

Nu moet iemand anders maar weer eens een vraag bedenken.....

Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_14023956
Hoe heet deze game en welke artiest heeft de soundtrack
op zijn naam staan






pi_14026359
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:31 schreef GTiMICRO het volgende:
Hoe heet deze game en welke artiest heeft de soundtrack
op zijn naam staan

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Het is Omicron: The Nomad Soul, en de sound track is van David Bowie
pi_14026379
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:12 schreef Skimmer het volgende:

[..]

Het is Omicron: The Nomad Soul, en de sound track is van David Bowie


u bent!
pi_14026404
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:13 schreef GTiMICRO het volgende:

[..]

u bent!


Ik zal eens even gaan denken...
pi_14026467
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:14 schreef Skimmer het volgende:

[..]

Ik zal eens even gaan denken...


oke
pi_14035976
Het is een Quote geworden uit een spel dat ik hier op de plank heb staan... Het gaat om een Sci-fi game, dat zou het iets makkelijker moeten maken:
quote:
Rightseous... Its such a noble name... Rightseous.
pi_14045429
Hmm... misschien iets te moeilijk... Geef ik een hint...

Dit spel is gebaseerd op een TV serie.

Ok nog een dan...

Het spel is eigenlijk een interactieve film.

In ruil voor deze hint wil ik nu het volgende weten:

Welk spel gaat het om?
Van welk karakter is de quote?
En... wie heeft de muziek gecomponeerd voor dit spel?

  woensdag 22 oktober 2003 @ 12:03:49 #26
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14048652
Zal wel XFiles zijn? Maar de andere vragen weet ik niet
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_14049537
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 12:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zal wel XFiles zijn? Maar de andere vragen weet ik niet
Nee die was het niet...

Nog een klein hintje... Righteous is de naam van een 'vaartuig'.

pi_14074586

Niemand??

Nou dan geef ik de antwoorden maar...

Titel: Startrek: Borg
Karakter: Q (John de Lancie)
Muziek: David McCarthy

En dan kan het topic nu een stille dood sterven...

pi_14074914
Ik wil best meedoen met dit topic, om het een beetje levend te houden. Ik zal eens wat gaan broeden op een vraag.
pi_14076172
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 11:22 schreef DaFan het volgende:
Ik wil best meedoen met dit topic, om het een beetje levend te houden. Ik zal eens wat gaan broeden op een vraag.
Gaarne...
pi_14076808
Ik wil zoveel mogelijk subtitels hebben van alle Commander Keen spellen. Ik heb 5 subtitels gevonden, maar meer mag natuurlijk altijd. Ook wil ik graag de 'naam' waarmee hij bekend stond weten: Commander Keen: .......
pi_14077560
Marooned on Mars, The Earth Explodes, Keen Must Die!, Keen Dreams!, Secret of the Oracle, The Armageddon Machine, Aliens Ate My Baby Sitter

Defender of the Universe

House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_14077949
Ik mis er nog 2, (al had je er meer gevonden dan mij).

Marooned on Mars is een subsubtitel, namelijk Commander Keen: Invasion of the Vorticons, Marooned on Mars (zoiets), maar die reken ik goed.

De titel die ik nog extra had gevonden is: Goodbye Galaxy.

Defender of the Universe is ook niet correct, ik vond Defender of Earth.

Ga je gang, verzin de volgende vraag maar.

pi_14078675
Keen 1,2,3 vallen alle 3 onder Invasion of the Vorticons, net als 4 en 5 volgens mij dat Goodbye Galaxy zijn.
dus

1: Invasion of the Vorticons - Marooned on Mars
2: Invasion of the Vorticons - The Earth Explodes
3: Invasion of the Vorticons - Keen Must Die!
3,5: Keen Dreams!
4: Goodbye Galaxy - Secret of the Oracle
5: Goodbye Galaxy - The Armageddon Machine
6: Aliens Ate My Baby Sitter

Universe vs Earth: ik zat te twijfelen

volgende vraag: ik zal eens denken. mocht iemand een andere hebben, stel 'm gerust

House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_14079472
Ik weet nog wel een leuke...

In de originele volledige versie van Wolfenstein 3d was er één heel apart geheim level.

- Wat was er zo bijzonder aan dat ene geheime level?

En nog meteen een Wolf3d trivia:

In de allereerste versies van Wolf3d zat een raar object, wat ergens te vinden was.

- Wat was dit object, en waar diende het voor.

pi_14079536
Pfff...lastige vragen! Ik heb Wolfenstein 3D wel gespeeld, maar veel geheimen weet ik niet meer. Ik weet wel dat er een Nude-versie was, ipv Hitler ed, blote vrouwen aan de muur! (Misschien is dit het antwoord zelfs wel )
pi_14079541
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 14:27 schreef Khadgar het volgende:
Ik weet nog wel een leuke...

In de originele volledige versie van Wolfenstein 3d was er één heel apart geheim level.

- Wat was er zo bijzonder aan dat ene geheime level?

En nog meteen een Wolf3d trivia:

In de allereerste versies van Wolf3d zat een raar object, wat ergens te vinden was.

- Wat was dit object, en waar diende het voor.


Vraag 1: Het was een pacman level (Achter gekomen toen ik wolf3d sprites aan het editten was en opeens die pacman sprites zag)

Vraag 2: Geen idee

pi_14079623
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 14:29 schreef DaFan het volgende:
Pfff...lastige vragen! Ik heb Wolfenstein 3D wel gespeeld, maar veel geheimen weet ik niet meer. Ik weet wel dat er een Nude-versie was, ipv Hitler ed, blote vrouwen aan de muur! (Misschien is dit het antwoord zelfs wel )
Nee ik heb het over de originele versie...
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 14:29 schreef E_Motion het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op donderdag 23 oktober 2003 14:27 schreef Khadgar het volgende:
Ik weet nog wel een leuke...

In de originele volledige versie van Wolfenstein 3d was er één heel apart geheim level.

- Wat was er zo bijzonder aan dat ene geheime level?

En nog meteen een Wolf3d trivia:

In de allereerste versies van Wolf3d zat een raar object, wat ergens te vinden was.

- Wat was dit object, en waar diende het voor.<hr></blockquote>Vraag 1: Het was een pacman level (Achter gekomen toen ik wolf3d sprites aan het editten was en opeens die pacman sprites zag)

Vraag 2: Geen idee


Vraag 1 heb je goed, helaas dat je het bereikt hebt door hacken, maar ach... Dit level zit in episode 3, level 10, en je bent in je eentje als een soort van pacman door het level heen aan het rennen, maar je kan de spoken niet doodmaken...

Vraag 2 is behoorlijk lastig, maar niet onoplosbaar. Het zat eigenlijk alleen in de aller aller aller eerste paar versies.

pi_14079659
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 14:32 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Nee ik heb het over de originele versie...
[..]

Vraag 1 heb je goed, helaas dat je het bereikt hebt door hacken, maar ach... Dit level zit in episode 3, level 10, en je bent in je eentje als een soort van pacman door het level heen aan het rennen, maar je kan de spoken niet doodmaken...


Jah klopt, heb het level ook gespeeld, kwam alleen achter het bestaan door die editor...
En kan ik er wat aan doen dat ik 10 jaar geleden op het idee kwam om die wolf 3d mannetjes te gaan editten

Vraag 2 wil ik nu ook echt wel weten

pi_14079720
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 14:34 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Jah klopt, heb het level ook gespeeld, kwam alleen achter het bestaan door die editor...
En kan ik er wat aan doen dat ik 10 jaar geleden op het idee kwam om die wolf 3d mannetjes te gaan editten

Vraag 2 wil ik nu ook echt wel weten


Tis 'The Contest that Wasn't'. Het object was een rare sprite met de tekst: "Call apogee and say 'Aardvark'". De eerste die dat ding vond en belde zou wat winnen. Maar mensen begonnen heel snel het spel te hacken en toen is de wedstrijd afgeblazen...

* Khadgar heeft het officiele Wolf3d hintboek, en het spel helemaal legaal

Nog een leuk stukje trivia: In Doom2, het ultra ultra geheime wolf3d level. Wie moest je op het einde doodmaken om het level te halen?

pi_14079890
Pff wat een vragen. Maar gelukkig wordt er weer wat gepost in dit topic
pi_14080090
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 14:36 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Tis 'The Contest that Wasn't'. Het object was een rare sprite met de tekst: "Call apogee and say 'Aardvark'". De eerste die dat ding vond en belde zou wat winnen. Maar mensen begonnen heel snel het spel te hacken en toen is de wedstrijd afgeblazen...

* E_Motion heeft het officiele Wolf3d hintboek, en het spel helemaal legaal

Nog een leuk stukje trivia: In Doom2, het ultra ultra geheime wolf3d level. Wie moest je op het einde doodmaken om het level te halen?


Gokje: dezelfde cyber hitler als in het origineel
pi_14080818
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 14:49 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Gokje: dezelfde cyber hitler als in het origineel


Nope, tis een cameo uit een bekend platform spel van dezelfde makers.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 15:27:57 #44
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_14080994
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 14:36 schreef Khadgar het volgende:
Nog een leuk stukje trivia: In Doom2, het ultra ultra geheime wolf3d level. Wie moest je op het einde doodmaken om het level te halen?
Commander Keen!

Iemand anders moet maar ff een vraag verzinnen.

pi_14081074
Welk spel, waarin de hoofdpersoon ook snel rent, werd op de SNES uitgebracht als reactie op de populariteit van de razendsnel rennende Sonic?
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_14215156
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 15:31 schreef Kiff het volgende:
Welk spel, waarin de hoofdpersoon ook snel rent, werd op de SNES uitgebracht als reactie op de populariteit van de razendsnel rennende Sonic?
*kick
pi_14219726
Heb ik dit topic verpest met al m'n moeilijke vragen ofzo? Er gebeurt helemaal niets meer hier.....
Ik zal dan maar zeggen dat ik Bubsy The Bobcat bedoelde...

NEXT!

Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_14220361
Ok zal ik dan maar een vraag stellen?

Wat is het verhaal achter de "Final" in de Final Fantasy games?

  woensdag 29 oktober 2003 @ 13:30:16 #49
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14220455
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 13:27 schreef E_Motion het volgende:
Ok zal ik dan maar een vraag stellen?

Wat is het verhaal achter de "Final" in de Final Fantasy games?


Ik ga het niet NU al vertellen !

Ik wacht tot vanavond, als er dan nog niet iemand geantwoord heeft geef ik het antwoord wel ok

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_14220480
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 13:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik ga het niet NU al vertellen !

Ik wacht tot vanavond, als er dan nog niet iemand geantwoord heeft geef ik het antwoord wel ok


Jah ik had eigenlijk gehoopt dat jij nog een paar uur uit het topic zou blijven omdat ik van jou weet dat je t weet
pi_14220619
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 13:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik ga het niet NU al vertellen !

Ik wacht tot vanavond, als er dan nog niet iemand geantwoord heeft geef ik het antwoord wel ok


ben nu wel beniewd naar jouwn antwoord
pi_14220750
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 13:27 schreef E_Motion het volgende:
Ok zal ik dan maar een vraag stellen?

Wat is het verhaal achter de "Final" in de Final Fantasy games?


Ik weet het!

Square was op sterven na dood, en daarom Final Fantasy, als hun laatste game, hun laatste kans om er weer boven op te komen.

pi_14220771
* E_Motion moet maar ff een moeilijkere vraag bedenken

Khadgar

NEXT!

pi_14221128
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 13:39 schreef E_Motion het volgende:
* E_Motion moet maar ff een moeilijkere vraag bedenken

Khadgar

NEXT!


Die vraag is namelijk al een keer gesteld hier in de trivia dacht ik...

Goed, een lastige...

Welke titel werd al in 1990 aangekondigd in een Commander Keen, maar pas zo'n 10 jaar later uitgebracht, en dan ook nog eens een totaal ander spel dan was aangekondigd?

pi_14221202
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 13:50 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Die vraag is namelijk al een keer gesteld hier in de trivia dacht ik...

Goed, een lastige...

Welke titel werd al in 1990 aangekondigd in een Commander Keen, maar pas zo'n 10 jaar later uitgebracht, en dan ook nog eens een totaal ander spel dan was aangekondigd?


Daikatana?
pi_14221239
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 13:50 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Die vraag is namelijk al een keer gesteld hier in de trivia dacht ik...

Goed, een lastige...

Welke titel werd al in 1990 aangekondigd in een Commander Keen, maar pas zo'n 10 jaar later uitgebracht, en dan ook nog eens een totaal ander spel dan was aangekondigd?


Oei, deze is lastig.... Zou je hint kunnen geven? Bijv in welke Keen?
pi_14221278
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 13:53 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Oei, deze is lastig.... Zou je hint kunnen geven? Bijv in welke Keen?


Keen 1...
pi_14221326
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 13:54 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Keen 1...


Kut, net degene die ik het minst gespeeld heb

Deze sla ik over.

pi_14221366
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 13:56 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Kut, net degene die ik het minst gespeeld heb

Deze sla ik over.


spoiler:
Quake: The Fight For Justice

Back in 1990, when Keen 3 was put out, it contained the genesis of an idea that would manifest itself many years later, and that was Quake. In the previews area in Keen 3 is the text below, which describes what the original game concept for Quake was. The game changed, obviously, but the idea had been planted long ago. Check it out!

COMING SOON FROM ID SOFTWARE

As our follow-up to the Commander Keen trilogy, id Software is working on 'The Fight for Justice', a completely new approach to fantasy gaming. You start not as a weakling with no food--you start as Quake, the strongest, most dangerous person on the continent. You start off with a Hammer of Thunderbolts, a Ring of Regeneration, and a trans-dimensional artifact. Here the fun begins. You fight for Justice, a secret organization devoted to vanquishing evil from the land! This is role-playing excitement.

And you don't chunk around the screen. 'The Fight for Justice' contains fully animated scrolling backgrounds. All the people you meet have their own lives, personalities, and objectives. A 256-color VGA version will be available (smooth scrolling 256-color screens --fancy that)!

And the depth of play will be intense. No more "whack whack here's some gold." There will be interesting puzzles and decisions won't be "yes/no" but complex correlations of people and events. 'The Fight for Justice' will be the finest PC game yet.

pi_14221384
Waarom geef je zelf het antwoord al?

En is dat zo?

*Keen gaat downloaden*

pi_14255282
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 13:57 schreef E_Motion het volgende:
Waarom geef je zelf het antwoord al?

En is dat zo?

*Keen gaat downloaden*


wie is
  zondag 4 januari 2004 @ 20:04:57 #62
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_15961858
Zo, tijd voor een verse vraag...

Lang lang lang geleden had ene Nolan een machine geplaatst bij een plaatselijk café. Dezelfde avond belde de eigenaar van het café op dat de machine niet meer werkte. Toen Nolan erheen ging om hem te repareren was hij erg blij...

Vragen:

1) Welk bedrijf was van Nolan?
2) Wat voor machine heb ik het over?
3) Waarom deed de machine het niet?
4) Waarom waren ze erg blij?
5) Hoe heette het café?

[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 04-01-2004 20:05]

  zondag 4 januari 2004 @ 20:36:09 #63
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_15962609
het zal wel niet zo zijn maar is dat spel space invaders??
Bernie en ik zijn tof.
pi_15964571
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:04 schreef Khadgar het volgende:
Zo, tijd voor een verse vraag...

Lang lang lang geleden had ene Nolan een machine geplaatst bij een plaatselijk café. Dezelfde avond belde de eigenaar van het café op dat de machine niet meer werkte. Toen Nolan erheen ging om hem te repareren was hij erg blij...

Vragen:

1) Welk bedrijf was van Nolan?
2) Wat voor machine heb ik het over?
3) Waarom deed de machine het niet?
4) Waarom waren ze erg blij?
5) Hoe heette het café?


1) Atari
2) Pong
3) Bakje met muntjes zat vol
4) Hij was niet kapot, gewoon te populair
5) geen idee
  zondag 4 januari 2004 @ 22:39:46 #65
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_15966079
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:48 schreef E_Motion het volgende:

[..]

1) Atari
2) Pong
3) Bakje met muntjes zat vol
4) Hij was niet kapot, gewoon te populair
5) geen idee


Gefeliciteerd.

Nog een stukje Atari Trivia: Hoe wilde ze het bedrijf eerst gaan noemen?

pi_15966228
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:39 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.

Nog een stukje Atari Trivia: Hoe wilde ze het bedrijf eerst gaan noemen?


Syzygy ofzoiets geloof ik?
  zondag 4 januari 2004 @ 22:46:43 #67
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_15966281
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:44 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Syzygy ofzoiets geloof ik?


Yep.

Welk Atari spel is in een ernstig korte tijd geprogrammeerd en hoe lang duurde dat?

pi_15966359
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:46 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Yep.

Welk Atari spel is in een ernstig korte tijd geprogrammeerd en hoe lang duurde dat?


Pong kan niet al te lang hebben geduurd

Uurtje of 4?

  zondag 4 januari 2004 @ 22:49:27 #69
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_15966370
Doe eens wat makkelijkere vragen

"Hoe heet de blauwe egel die jarenlang HET boegbeeld was van Sega?" ofzo

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 4 januari 2004 @ 22:50:40 #70
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_15966407
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:49 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Pong kan niet al te lang hebben geduurd

Uurtje of 4?


Nope. Pacman is in 4 maanden gemaakt (en daarom behoorlijk slecht van kwaliteit. ET is in 5 maanden gemaakt en NOG slechter. Één van dé oorzaken van de videogame Crash van 84... Gerucht gaat dat er zo'n 4 miljoen cartridges ergens in een vuilnisbelt begraven liggen onder een dikke laag cement.
pi_15966416
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
Doe eens wat makkelijkere vragen

"Hoe heet de blauwe egel die jarenlang HET boegbeeld was van Sega?" ofzo


Ik weet em!

Zelda!

pi_15966455
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:50 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Nope. Pacman is in 4 maanden gemaakt (en daarom behoorlijk slecht van kwaliteit. ET is in 5 maanden gemaakt en NOG slechter. Één van dé oorzaken van de videogame Crash van 84... Gerucht gaat dat er zo'n 4 miljoen cartridges ergens in een vuilnisbelt begraven liggen onder een dikke laag cement.


Pac-man?

Das een geniaal spel man Hoewel ik niet weet hoeveel daar van overblijft als je de retro- en nostalgie-gevoelens daar vanaf trekt

  zondag 4 januari 2004 @ 23:02:47 #73
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_15966800
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:52 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Pac-man?

Das een geniaal spel man Hoewel ik niet weet hoeveel daar van overblijft als je de retro- en nostalgie-gevoelens daar vanaf trekt


Nee niet de arcade kast, maar de Atari 2600 versie. Dat is een echte abominatie...
  zondag 4 januari 2004 @ 23:03:29 #74
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_15966826
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
Doe eens wat makkelijkere vragen

"Hoe heet de blauwe egel die jarenlang HET boegbeeld was van Sega?" ofzo


Ik weet hem! Sonic The Hedgehog.

En hoe heten z'n vriendjes? (allemaal graag)

  zondag 4 januari 2004 @ 23:05:07 #75
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_15966871
Dr. Robotnik

[Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 04-01-2004 23:08]

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_15966993
Ok N_R, speciaal voor jou dan deze iets makkelijkere vraag

Welke console is dit?

  zondag 4 januari 2004 @ 23:10:12 #77
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_15967025
Neo Geo.
pi_15967057
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:10 schreef Khadgar het volgende:
Neo Geo.
Welke versie?
  zondag 4 januari 2004 @ 23:11:29 #79
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_15967058
Eitje, Neo Geo

-edit- Fijn dat Fok zo traag is

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 4 januari 2004 @ 23:13:17 #80
28669 Chirma
Ik moest kloppen..
pi_15967102
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:11 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Welke versie?


Deze:
CPU: M68000 - 12 Mhz / YM2610 - 8 Mhz / Z80 - 6 Mhz
RAM: 64K
Video Ram: 68K
Screen Resolution: 320 x 224
Color Palette: 4096 onscreen, 65536 total
Sound: 4 FM + 7 digital + 3 PSG + 1 noise
Ik ben het. Chirma, de wonderhond.
pi_15967104
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dr. Robotnik
en Tails
Knuckles
  zondag 4 januari 2004 @ 23:15:41 #82
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_15967175
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:11 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Welke versie?


Neo Geo CD?
  zondag 4 januari 2004 @ 23:15:53 #83
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_15967186
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:13 schreef E_Motion het volgende:

[..]

en Tails
Knuckles


En verder?
pi_15967232
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:13 schreef Chirma het volgende:

[..]

Deze:
CPU: M68000 - 12 Mhz / YM2610 - 8 Mhz / Z80 - 6 Mhz
RAM: 64K
Video Ram: 68K
Screen Resolution: 320 x 224
Color Palette: 4096 onscreen, 65536 total
Sound: 4 FM + 7 digital + 3 PSG + 1 noise


Ik verwacht een antwoord van een of twee woorden. Niet een technical fact sheet
  zondag 4 januari 2004 @ 23:18:22 #85
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_15967267
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:15 schreef Khadgar het volgende:

[..]

En verder?


Shadow?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_15967273
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:15 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Neo Geo CD?


Juist.

Het origineel had namelijk cartridges voor zover ik weet

Carts die 200 euro per stuk kostten

  zondag 4 januari 2004 @ 23:19:32 #87
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_15967305
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:18 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Juist.

Het origineel had namelijk cartridges voor zover ik weet

Carts die 200 euro per stuk kostten


$ 100
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 4 januari 2004 @ 23:19:45 #88
28669 Chirma
Ik moest kloppen..
pi_15967316
hadden we toen al euro's?
Ik ben het. Chirma, de wonderhond.
pi_15967328
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:18 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Shadow?


Die gouden ringen, daar kon Sonic ook echt niet zonder. Dat waren dus eigenlijk ook vriendjes
pi_15967378
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:19 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

$ 100


In de PU enzo stonden ze toen altijd voor 550 gulden enzo
  zondag 4 januari 2004 @ 23:21:53 #91
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_15967392
Trouwens !

Dit is niet het slowchat topic

Kom, verhuizen!

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_15967530
Hoeveel Sonic-vriendjes moeten we nog
pi_15968711
quote:
Op zondag 4 januari 2004 23:26 schreef E_Motion het volgende:
Hoeveel Sonic-vriendjes moeten we nog
Geen Idee. Sonic, Tails, Knuckles, dat grietje. Dat waren de vriendjes iig. Maar goed. Iemand anders een vraag?
pi_15968738
quote:
Op maandag 5 januari 2004 00:02 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Geen Idee. Sonic, Tails, Knuckles, dat grietje. Dat waren de vriendjes iig. Maar goed. Iemand anders een vraag?


Coming up ff een goede bedenken
pi_15969092
Ff een paar snelle makkelijke dan

1. Wie is deze game-guru?

2. Uit welk spel komt dit figuur ORIGINEEL:

3. Wat was Mode7 op de SNES (met een vergelijkbaar iets voor de GBA nu) voor iets?

4. Hoe heette Rareware voordat ze umm.. Rareware heetten?

  maandag 5 januari 2004 @ 00:19:27 #96
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_15969194
1) Shigeru Miyamoto (pin me niet vast op typo's )

2) F-Zero (SNES)

3) Een manier om pixels te vergroten en te verkleinen om zo een semi 3D effect op te wekken. Toegepast in oa Super Mario Kart

4) Rare?

Die laatste weet ik niet uit mijn hoofd... En fuck Google

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_15969348
quote:
Op maandag 5 januari 2004 00:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
1) Shigeru Miyamoto (pin me niet vast op typo's )

2) F-Zero (SNES)

3) Een manier om pixels te vergroten en te verkleinen om zo een semi 3D effect op te wekken. Toegepast in oa Super Mario Kart

4) Rare?

Die laatste weet ik niet uit mijn hoofd... En fuck Google


1) µ°é{³ (wel japans taalpakket hebebn geinstalleerd, anders zie je het niet )

2) Goed

3) Goed

4) Nee, Iedereen noemt het gewoon Rare, das wat anders

-edit- ARGH in het invoerscherm werkte het japans nog wel

  maandag 5 januari 2004 @ 00:32:08 #98
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_15969583
4) Ultimate?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_15969597
quote:
Op maandag 5 januari 2004 00:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
4) Ultimate?
Goed gegoogled
  maandag 5 januari 2004 @ 00:33:49 #100
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_15969628
www.rare.co.uk

Geen Google

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_15969949
quote:
Op maandag 5 januari 2004 00:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
www.rare.co.uk

Geen Google


Iig niet eerlijk gespeeld

Kom op met die volgende vraag

  maandag 5 januari 2004 @ 00:48:49 #102
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_15970031
Wat was de eerste game van Square Soft op een Ninty console.

En wat had het voor coole gadget?

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 5 januari 2004 @ 22:42:21 #103
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_15995351
quote:
Op maandag 5 januari 2004 00:48 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat was de eerste game van Square Soft op een Ninty console.

En wat had het voor coole gadget?


Thexder uit 1985. Gadget?
pi_16124802
trgvndpst voor nutteloze feiten
pi_16125563
N_R, omdat je al 5 dagen geen antwoord hebt gegeven zal ik et topic maar wee romhoog kicken. Nieuwe vraag komt eraan
pi_16126088
1. Onder welke naam is Seiken Densetsu hier uitgekomen?

2. Wat is de toetsencombinatie voor de legendarische "Ha-dou-ken"?

3. Voor welke console is deze idiote compleet nutteloze gadget gemaakt? Hoe heette deze mislukking? En noem 1 game die ontworpen was voor dit ding?

  zaterdag 10 januari 2004 @ 14:30:30 #107
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_16127291
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 13:39 schreef E_Motion het volgende:
1. Onder welke naam is Seiken Densetsu hier uitgekomen?

2. Wat is de toetsencombinatie voor de legendarische "Ha-dou-ken"?

3. Voor welke console is deze idiote compleet nutteloze gadget gemaakt? Hoe heette deze mislukking? En noem 1 game die ontworpen was voor dit ding?

[afbeelding]


1)Secret of Mana
2)kwat cirkel van onder naar rechts dan 1 punch
3)Voor de N.E.S. Hij heet R.O.B. de games: Gyromite & Stack-up

[Dit bericht is gewijzigd door BMH op 10-01-2004 14:43]

Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_16128207
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 14:30 schreef BMH het volgende:

[..]

1)Secret of Mana
2)kwat cirkel van onder naar rechts dan 1 punch
3)Voor de N.E.S. Hij heet R.O.B. de games: Gyromite & Stack-up


Kom maar op met de volgende

  zaterdag 10 januari 2004 @ 15:31:43 #109
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_16128883
1)David Hayter verleende zijn stem aan de populaire Metal Gear Solid spellen als de held: Solid Snake. Zoals je misschien al wel wist komt er ook een MGS game op de Gamecube. David Hayter verleend zijn stem ook aan deze game gemaakt door het canadeze bedrijf Silicon Knights. Nu de vraag: David Hayter & Silicon Knights hebben al vaker met elkaar gewerkt aan het spel: Eternal Darkness. Noem de 3 karakters in Eternal Darkness waar David Hayter zijn stem aan verleende.

[Dit bericht is gewijzigd door BMH op 10-01-2004 15:39]

Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zaterdag 10 januari 2004 @ 15:34:53 #110
8369 speknek
Another day another slay
pi_16128960
The Roman Legionnaire I, II en Angkor Thom Guard.

Eet smakelijk .

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 10 januari 2004 @ 15:37:19 #111
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_16129002
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:34 schreef speknek het volgende:
The Roman Legionnaire I, II en Angkor Thom Guard.

Eet smakelijk .


google zoekt iets te goed. Daarom doe ik er nog wat vragen bij
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zaterdag 10 januari 2004 @ 15:38:41 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_16129038
Die heb ik niet via Google. Ik heb anders nog wel een leuke die er op aansluit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 10 januari 2004 @ 15:39:53 #113
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_16129065
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:38 schreef speknek het volgende:
Die heb ik niet via Google. Ik heb anders nog wel een leuke die er op aansluit.
mja ik ben wel klaar
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zaterdag 10 januari 2004 @ 15:42:14 #114
8369 speknek
Another day another slay
pi_16129117
Ook de vrouw die de stem van Alexandra Roivas [uit Eternal Darkness] inspreekt is geen onbekende in de games wereld. Noem minstens vijf spellen waar ze in 2003 nog een stem voor in heeft gesproken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_16129196
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:42 schreef speknek het volgende:
Ook de vrouw die de stem van Alexandra Roivas [uit Eternal Darkness] inspreekt is geen onbekende in de games wereld. Noem minstens vijf spellen waar ze in 2003 nog een stem voor in heeft gesproken.
Het is zoiezo Jennifer Hale.. Maar het enige andere werk wat ik van haar ken is Bastila Shan in SW:KOTOR.
  zaterdag 10 januari 2004 @ 15:46:02 #116
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_16129216
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:42 schreef speknek het volgende:
Ook de vrouw die de stem van Alexandra Roivas [uit Eternal Darkness] inspreekt is geen onbekende in de games wereld. Noem minstens vijf spellen waar ze in 2003 nog een stem voor in heeft gesproken.
Moeilijk! Baldur's Gate Dark Allience & Blody roar komen uit 2002 (als ik het goed heb) dus er blijft niet veel over.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zaterdag 10 januari 2004 @ 15:53:22 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_16129386
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:46 schreef BMH het volgende:
Moeilijk! Baldur's Gate Dark Allience & Blody roar komen uit 2002 (als ik het goed heb) dus er blijft niet veel over.
Nouja het zijn er acht, maar ze zijn niet allemaal super bekend. Goed, noem er drie en het mag ook aankomende game zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_16129467
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Nouja het zijn er acht, maar ze zijn niet allemaal super bekend. Goed, noem er drie en het mag ook aankomende game zijn.


MGS: Twin Snakes?
Hmm wacht.... nu ik er over nadenk... heeft zij niet ook Juni gedaan in Freelancer?

Verder dan dat kom ik echt niet zonder te Googlen

  zaterdag 10 januari 2004 @ 16:01:17 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_16129582
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:56 schreef E_Motion het volgende:
MGS: Twin Snakes?
Hmm wacht.... nu ik er over nadenk... heeft zij niet ook Juni gedaan in Freelancer?

Verder dan dat kom ik echt niet zonder te Googlen


En dat zijn er drie. Bravo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_16129669
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 16:01 schreef speknek het volgende:

[..]

En dat zijn er drie. Bravo.


Om maar ff bij dit onderwerp te blijven:

Een andere redleijk bekende voice actor heeft de stem van Princess Peach ingesproken in Super Smash Brothers:Melee. Noem nog eens 4 games waar zij voice acting voor heeft gedaan.

pi_16138131
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 16:05 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Om maar ff bij dit onderwerp te blijven:

Een andere redleijk bekende voice actor heeft de stem van Princess Peach ingesproken in Super Smash Brothers:Melee. Noem nog eens 4 games waar zij voice acting voor heeft gedaan.


Mario 64, Mario Sunshine, Mario Kart Double Dash, Mario Party?
  zaterdag 10 januari 2004 @ 22:01:03 #122
8369 speknek
Another day another slay
pi_16138570
Mag je het antwoord eigenlijk wel of niet zeggen met opzoeken? Tis nogal flauw natuurlijk, maar sommigen zijn volgens mij moeilijk anders te doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')