Thuis : 3-1 ; Nederland heeft geleerd van de uitwedstrijd en weet nu waar het aan staat. Het NL publiek staat als een echte 12e man achter Oranje en dat helpt mede aan deze gelukkige kwalificatie.
Goals NL : v/d Vaart, Kluivert, en een jonkie invaller
quote:Eigen goal van die schotten dus. Ik zie Advocaat daar echt niet Sneijder en / of Robben proberen. Da's veels te risicovol
Op woensdag 15 oktober 2003 07:40 schreef JaZekerZ het volgende:
Uit : 1-1 ; Schotland verrast t NL elftal. Onze Oranje "leeuwen" onderschatten Schotland natuurlijk, want da's traditie. Underdog Schotland maakt hier blij en dankbaar gebruik van en komt vroeg op voorsprong
Goal NL : OvermarsThuis : 3-1 ; Nederland heeft geleerd van de uitwedstrijd en weet nu waar het aan staat. Het NL publiek staat als een echte 12e man achter Oranje en dat helpt mede aan deze gelukkige kwalificatie.
Thuis : 1-1 ; Nederland heeft niets geleerd van de uitwedstrijd en begint weer als een schele leeuw met pijn in de poten. Het NL publiek kotst van deze volgevreten miljonairs en verlaat een kwartier voor tijd massaal het stadion
quote:Ik hoop dat dit niet gebeurt.... Ik ben van plan om naar de wedstrijd te gaan....
Op woensdag 15 oktober 2003 08:18 schreef pmponer het volgende:
Uit : 2-1 ; Schotland verrast t NL elftal. Onze Oranje "leeuwen" onderschatten Schotland natuurlijk, want da's traditie. Underdog Schotland maakt hier blij en dankbaar gebruik van en komt vroeg op voorsprong
Goal NL : OvermarsThuis : 1-1 ; Nederland heeft niets geleerd van de uitwedstrijd en begint weer als een schele leeuw met pijn in de poten. Het NL publiek kotst van deze volgevreten miljonairs en verlaat een kwartier voor tijd massaal het stadion
quote:Nou dan ben je lekker vroeg thuis
Op woensdag 15 oktober 2003 08:44 schreef gekketurk het volgende:[..]
Ik hoop dat dit niet gebeurt.... Ik ben van plan om naar de wedstrijd te gaan....
quote:Helemaal mee eens (voor de verandering
Op woensdag 15 oktober 2003 10:01 schreef Qi het volgende:
Ik ben toch wat positiever. Uit gaat Nederland 2-1 winnen en thuis wint Nederland met 3-1. Natuurlijk moet Schotland niet onderschat worden, maar we moeten ook niet overdrijven. Het is echt geen best elftal...
quote:Mja maar toch wel als ze (NL) zich de eerste wedstrijd verslikken?
Eigen goal van die schotten dus. Ik zie Advocaat daar echt niet Sneijder en / of Robben proberen. Da's veels te risicovol
40 euro (incl. bel.) van Brussel naar Glasgow en terug. Valt reuze mee.
* FrankyMcG is nog steeds aan het twijfelen om mee te gaan!
Van Nistelrooy not to face Scots
Ruud van Nistelrooy's plea for a return to the Dutch squad to face Scotland looks to have fallen on Dick Advocaat's deaf ears.
The Manchester United striker was dropped for the Netherlands' final Euro 2004 qualifier against Moldova after his furious reaction to being substituted in the previous game against the Czech Republic.
He had hoped for a recall after the Dutch were drawn against Scotland in the play-offs.
But national manager Dick Advocaat has been quoted as saying that he does not believe Van Nistelrooy can play in the same side as Barcelona's Patrick Kluivert.
"Patrick Kluivert and Ruud van Nistelrooy will not play together in the same team again," Advocaat told the Sunday Mirror.
"Their partnership has not paid off at all. It is time for a change and something different.
"I will not be disloyal to Patrick Kluivert. I think he is our best striker.
"He has a tremendous goal record for the national side."
Dat wordt dus waarschijnlijk van Nistelzooi op de bank in Hampden Park.
quote:Mooi. Eindelijk weer eens een NL elftal zonder RvN en zonder MvB.
Op maandag 20 oktober 2003 13:32 schreef DIGGER het volgende:
Dat wordt dus waarschijnlijk van Nistelzooi op de bank in Hampden Park.
quote:--------------------------------------------------------------------------
Op donderdag 16 oktober 2003 09:56 schreef FrankyMcG het volgende:
Maat van me gaat naar Scotland vs. Nederland.40 euro (incl. bel.) van Brussel naar Glasgow en terug. Valt reuze mee.
* FrankyMcG is nog steeds aan het twijfelen om mee te gaan!
quote:Hij zou via een paar Schotten kaarten rkijgen voor Schotland vak, maar ik begrijp van hem dat ie zijn geld spaart voor de Old Firm!
Op woensdag 22 oktober 2003 18:09 schreef Net_Loony het volgende:Heeft die maat van je al kaarten dan?
De supportersclub oranje maakt pas op 5 november bekend wie kaarten heeft....
Begrijpelijk eigenlijk!
quote:nee hoor want wij hebebn vandaag te horen gekregen dat we kaarten hebben.
Op woensdag 22 oktober 2003 18:09 schreef Net_Loony het volgende:Heeft die maat van je al kaarten dan?
De supportersclub oranje maakt pas op 5 november bekend wie kaarten heeft....
der waren 9000 aanvragen.
* Maxximus gaat naar glasgow
quote:
Blessure Jaap Stam lijkt mee te vallen28/10/2003 20:24
Zijn meespelen tegen Schotland lijkt niet in gevaar, alhoewel nog niets zeker is. Jaap Stam heeft zondag een spier in zijn linkerdijbeen te hebben verrekt, zo bleek dinsdag na een mri-onderzoek.
Stam moest zich afgelopen weekeinde in het duel met Bologna in de rust al laten vervangen. Komend weekeinde zal coach Roberto Mancini geen beroep op de Nederlander kunnen doen als Lazio op bezoek moet bij Udinese. Of de centrale verdediger dinsdag in Rome meespeelt tegen Chelsea zal pas na het weekeinde worden besloten.
Stam liet eerder al weten te verwachten dat hij mee kan spelen als het Nederlands Elftal op 15 en 19 novmber de twee beslissingsduels speelt tegen Schotland, op weg naar EURO 2004. 'Zelf denk ik niet en hoop ik ook niet dat de beslissende EK-duels met Oranje in gevaar komen', verklaarde hij in De Telegraaf nog voordat de scan werd genomen.
Bron: www.vi.nl
supporters bednakne hefet hij nooti van gehoord, daarmee kan elke speler een voorbeel dnemen aan edwin van der sar die het publiek uitgebreid bedankt.
quote:*proost*
Op woensdag 29 oktober 2003 00:57 schreef Maxximus het volgende:
van mij mag hij thuis blijven die lul.supporters bednakne hefet hij nooti van gehoord, daarmee kan elke speler een voorbeel dnemen aan edwin van der sar die het publiek uitgebreid bedankt.
quote:Drank maar kapot dan je lief is!
van mij mag hij thuis blijven die lul.supporters bednakne hefet hij nooti van gehoord, daarmee kan elke speler een voorbeel dnemen aan edwin van der sar die het publiek uitgebreid bedankt.
maar je hebt wel gelijk
quote:Dat interesseert mij helemaal niets, en dat zou niemand wat moeten interesseren, als hij maar goed presteert op het veld. Ik zit aan het einde van een wedstrijd echt niet te wachten op een bedankje van Jaap Stam of welke andere speler dan ook. Je uitspraak illustreert ook perfect hoe zeikerig het Nederlandse volk is.
quote:pardon,niet belangrijk dat een speler de (meegereisde) supporters bedankt?
Op woensdag 29 oktober 2003 10:50 schreef Qi het volgende:[..]
Dat interesseert mij helemaal niets, en dat zou niemand wat moeten interesseren, als hij maar goed presteert op het veld. Ik zit aan het einde van een wedstrijd echt niet te wachten op een bedankje van Jaap Stam of welke andere speler dan ook. Je uitspraak illustreert ook perfect hoe zeikerig het Nederlandse volk is.
quote:Nee, dat interesseert mij niet veel, en zo zouden meer mensen moeten denken. Ik voel mijzelf echt niet zo groot dat ik per se een bedankje moet hebben van de spelers op het veld. En ik zal al helemaal niet boos worden als ik geen bedankje krijg.
Op woensdag 29 oktober 2003 10:58 schreef DutchGooner het volgende:[..]
pardon,niet belangrijk dat een speler de (meegereisde) supporters bedankt?
quote:zonder ons geen voetbal...
Op woensdag 29 oktober 2003 11:18 schreef Qi het volgende:[..]
Nee, dat interesseert mij niet veel, en zo zouden meer mensen moeten denken. Ik voel mijzelf echt niet zo groot dat ik per se een bedankje moet hebben van de spelers op het veld. En ik zal al helemaal niet boos worden als ik geen bedankje krijg.
quote:Deels waar (commercieel voetbal: ja, amateur voetbal: nee), maar dan nog interesseert het mij niet dat een speler de supporters niet bedankt. Ik voel me niet zo groot dat ik dat verwacht. Als het gebeurt, leuk, als het niet gebeurt, so what? Het is toch te gek dat sommige mensen Stam thuis willen laten omdat hij de supporters nooit/zelden bedankt? Het zou over het voetbal moeten gaan, niet over zulk soort onbenulligheden.
Op woensdag 29 oktober 2003 11:19 schreef DutchGooner het volgende:[..]
zonder ons geen voetbal...
quote:dat over het niet meehebben, dat dat onzin is, dat is waar, maar ik vind het toch wel wat hebben als de (meegereisde) supporter wordt bedankt voor de gegeven steun. afgelopen zondag in eindhoven toch wel een mooi gebaar van de spelers. ik geloof de jong kwam nog speciaal een keer aanrennen en ook koeman wuifde even.
Op woensdag 29 oktober 2003 11:25 schreef Qi het volgende:[..]
Deels waar (commercieel voetbal: ja, amateur voetbal: nee), maar dan nog interesseert het mij niet dat een speler de supporters niet bedankt. Ik voel me niet zo groot dat ik dat verwacht. Als het gebeurt, leuk, als het niet gebeurt, so what? Het is toch te gek dat sommige mensen Stam thuis willen laten omdat hij de supporters nooit/zelden bedankt? Het zou over het voetbal moeten gaan, niet over zulk soort onbenulligheden.
quote:Begrijp me niet verkeerd, ik vind het wel leuk als spelers dat doen, maar het is voor mij echt niet vereist. En het is al helemaal belachelijk dat sommige personen spelers willen thuis laten omdat ze supporters niet bedanken.
Op woensdag 29 oktober 2003 11:28 schreef ChAoZ het volgende:[..]
dat over het niet meehebben, dat dat onzin is, dat is waar, maar ik vind het toch wel wat hebben als de (meegereisde) supporter wordt bedankt voor de gegeven steun. afgelopen zondag in eindhoven toch wel een mooi gebaar van de spelers. ik geloof de jong kwam nog speciaal een keer aanrennen en ook koeman wuifde even.
je hoeft je ZELF ook niet zo groot te voelen, maar als GROEP vind ik dat je jezelf als groot genoeg mag beschouwen, dat er wel een bedankje af zou moeten kunnen.
quote:Als ik het zo lees wordt hij niet opgeroepen. Oftewel op de tribune of voor de buis de wedstrijd bekijken.
Op maandag 20 oktober 2003 13:32 schreef DIGGER het volgende:
BBC Meldt:Dat wordt dus waarschijnlijk van Nistelzooi op de bank in Hampden Park.
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 07:40 schreef JaZekerZ het volgende:
Uit : 1-1 ; Schotland verrast t NL elftal. Onze Oranje "leeuwen" onderschatten Schotland natuurlijk, want da's traditie. Underdog Schotland maakt hier blij en dankbaar gebruik van en komt vroeg op voorsprong
Goal NL : Overmars[quote]Thuis : 3-1 ; Nederland heeft geleerd van de uitwedstrijd en weet nu waar het aan staat. Het NL publiek staat als een echte 12e man achter Oranje en dat helpt mede aan deze gelukkige kwalificatie.
quote:Japie mist wel ook de pot tegen Chelski (nu al bekend)
Op dinsdag 28 oktober 2003 21:11 schreef Qi het volgende:
Japie lijkt mee te kunnen doen:
ze kunnen wel zeiken als de sup. er niet zijn en niet komen te weinig zingen steun geven, maar als dat wel gebeut kan er bij SOMMIGE geen bedankje van af. nee maar wel open zeiken over de sfeer.
- De helft heeft z'n kaartje niet zelf betaald
- De helft zit er om er te zitten, te vreten en te zuipen, al stond er onderwaterhockey op het programma
- De helft ziet je bedankje na 90 minuten al niet eens meer omdat ze of al naar huis zijn, of alles dubbel zien van de drank.
Het Nederlands elftal heeft eigenlijk amper echte fans, maar meer 'fans' met de 'is toch je land he' en 'ik hou wel van carnaval buiten het carnavals seizoen' instelling.
Club supporters zijn vele malen fanatieker, en die zijn dan ook veel belangrijker om te bedanken, vind ik.
slaat totaal nergens op.
dus ik ga naar oranje alleen om maar te zuipen e.d.
en als ik der week de rop ga naar AJAX dan ga ik voor he voetbal.
blijf lekker in bed liggen dromen..
tuurlijk zitten er van die gasten bij maar dat zijn ze echt niet allemaal.
en waarom willen er 9000 man naar schotland gaan omdat het hun land is of ze willen dan de heel dag door zuipen.
is de kroeg om de hoek toch goedkoper.
The first leg is at Hampden Park on Saturday, 15 November and tickets are expected to sell out within hours of going on sale.
En voor de return in de UFO krijgen de Schotten 5800 tickets
quote:En hoeveel meer zullen er in de Arena zitten?
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:26 schreef DIGGER het volgende:
Tartan Army ticket rush
Tickets for Scotland's Euro 2004 play-off clash with the Netherlands go on sale to the public on Saturday morning.The first leg is at Hampden Park on Saturday, 15 November and tickets are expected to sell out within hours of going on sale.
En voor de return in de UFO krijgen de Schotten 5800 tickets
quote:hoogstens 500-1000 denk ik
Op vrijdag 31 oktober 2003 17:13 schreef zjroentje het volgende:[..]
En hoeveel meer zullen er in de Arena zitten?
quote:Durft Dick denk ik niet aan.
Op vrijdag 31 oktober 2003 17:15 schreef mitt het volgende:
en ik wordt boos als Melchiot er niet instaat
quote:Denk het ook niet.
Op vrijdag 31 oktober 2003 17:16 schreef zjroentje het volgende:[..]
Durft Dick denk ik niet aan.
Al had ie wel gezegd dat ie Melchiot niet op kon roepen omdat ie op de tribune zit. Maar offie em nu wel oproept, vraag het me af.
Hier een aantal algemene vragen vragen nog even rondom Oranje;
Moet Davids nou wel of niet weer terug in de basis?
Is Reiziger nog wel langer geschikt als rechtsback?
En wie moet nou centraal op het middenveld en op de vleugels?
En (last but not least); wie moet nou het spitsenkoppel gaan vormen?
Okay; mijn (voorlopige) opstelling dan maar;
vd Sar,
Ooijer, Stam, de Boer, van Bronckhorst,
vd Meyde, Sneijder, Cocu, Davids,
Kluivert, vd Vaart
quote:vind je het raar als er al genoeg topics over zijn, zou een mooie boel worden als iedereen een eigen topic ging openen
Op zondag 2 november 2003 14:02 schreef feel2 het volgende:
Okay; laat ik hier dan ook nog maar wat plaatsen (aangezien er op mijn eigen topic hierover nogal naar en repectloos werd gereageerd).
quote:Het is idd raar dat er zo schofferend word gereageerd, aangezien elke topic weer een andere invalshoek kan hebben.
Op zondag 2 november 2003 14:03 schreef AirRaid het volgende:[..]
vind je het raar als er al genoeg topics over zijn, zou een mooie boel worden als iedereen een eigen topic ging openen
Ontopic maar weer (zo kunnen we wel bezig blijven hierover)
quote:dit kan ook allemaal in 1 topic besproken worden
Op zondag 2 november 2003 14:05 schreef feel2 het volgende:aangezien elke topic weer een andere invalshoek kan hebben.
quote:Ontopic aub!!! Dat zou voor de TS ook leuk zijn.
Op zondag 2 november 2003 14:11 schreef AirRaid het volgende:[..]
dit kan ook allemaal in 1 topic besproken worden
quote:Hij zal toch eens moeten inzien dat er wat moet veranderen.
Op vrijdag 31 oktober 2003 17:16 schreef zjroentje het volgende:[..]
Durft Dick denk ik niet aan.
van der Sar
Melchiot, Stam (mits fit), Cocu, Bosschaart
van der Meyde, Sneijder, Davids, Robben
van der Vaart, Makaay
quote:Toch maar voor Melchiot gekozen nu?
Op zondag 2 november 2003 16:37 schreef methodmich het volgende:
Zoiets zou kunnen:van der Sar
van der Vaart, Makaay
Veel beter hebben we jammer genoeg niet...
quote:Mijn opstelling:
Op zondag 2 november 2003 16:37 schreef methodmich het volgende:
Zoiets zou kunnen:van der Sar
van der Vaart, Makaay
[Dit bericht is gewijzigd door thetruth op 02-11-2003 16:53]
quote:oh dat moet VtM zijn
Op zondag 2 november 2003 16:51 schreef methodmich het volgende:
Wie is die VdM naast Makaay??
Van der Sar
Melchiot, Stam, Hofland, Van Bronckhorst
Van der Meyde, Cocu, Davids, Overmars
Van der Vaart
Makaay
Bank; Westerveld, Reiziger, Bosvelt, Davids, Overmars, v. Nistelrooij, v Hooydonck
Allemaal spelers die (regelmatig) spelen en ze staan allemaal op hun eigenlijke positie. Maar hoogstwaarschijnlijk zal Ooijer worden vervangen door Melchiot of Reiziger, Bouma door De Boer, Robben door Overmars, Davids voor Snijder en Makaay door Kluivert.
Snijder mag in deze wedstrijd NOOIT spelen: hij is uit vorm, fysiek veel te slecht en mist kopkracht. De achterste linie heeft met iedereen behalve Van Bronckhorst veel kopkracht.
Centraal op het middenveld heb je met Cocu en Davids twee balafpakkers en defensief ingestelde spelers, terwijl Robben en Andy voor de aanvallende kracht zorgen. Verder kunnen zowel Makaay als Van der Vaart goed tot redelijk koppen.
Eigenlijk zou Van Nistelrooij ook moeten spelen aangezien hij wekelijks tegen dergelijke defensies en ploegen speelt, maar ik acht de kans dat Ruud nog ooit in de basis start onder 'coward' Advocaat ongeveer 0.
code:Bank; Westerveld, Ooijer, Bosvelt, Davids, v. Nistelrooij (Advocaat neemt hem niet mee) Seedorf, v Hooydonckvd Sar
Reiziger Stam de BoerDavids Cocu vd Vaart
vd Meyde OvermarsMakaay Kluivert
RV: Oude Kamphuis
CV: Stam
CV: Hofland
LV: Bouma
RM: van der Meyde
CM: Coccu
LM: Overmars
AM: van der Vaart
RA: Kluivert
LA: Makaay
Bank: Westerveld, Bosschaart, Zenden, van Brocnkhorst, Robben en Sneijder
[Dit bericht is gewijzigd door AirRaid op 03-11-2003 14:23]
quote:Omdat de jeugd nog niet goed genoeg is
Op maandag 3 november 2003 16:04 schreef thetruth het volgende:
Waarom durft bijna niemand het aan met een jong team?????
quote:Hallo, we hebben het over Schotland
Op maandag 3 november 2003 16:04 schreef Doc het volgende:[..]
Omdat de jeugd nog niet goed genoeg is
quote:beroerder nog: een hoop van die jeugd zal ook nooit goed genoeg zijn ben ik bang.
Op maandag 3 november 2003 16:04 schreef Doc het volgende:[..]
Omdat de jeugd nog niet goed genoeg is
quote:Onderschatting?
Op maandag 3 november 2003 16:10 schreef thetruth het volgende:[..]
Hallo, we hebben het over Schotland
![]()
Of de jeugd goed genoeg is om die Schotten op te rollen betwijfel ik hoor...
quote:Kom op joh, de sterspeler van Schotland is Barry Ferguson
Op maandag 3 november 2003 16:14 schreef Doc het volgende:[..]
Onderschatting?
Of de jeugd goed genoeg is om die Schotten op te rollen betwijfel ik hoor...
Onze jeugd is heus wel goed genoeg.
quote:Onderschtting dus.
Op maandag 3 november 2003 16:15 schreef thetruth het volgende:[..]
Kom op joh, de sterspeler van Schotland is Barry Ferguson
We nog maar eens zien of het sterkst mogelijke NLse elftal van die Schotten wint...
quote:Dat is het hem nou juist. Iedereen denkt dat we met Overmars, Kluivert, Cocu en al die andere uitgerangeerde Barcelona spelers het beste team hebben. Laten we een verjongd team eens de kans geven. Toen Ajax de CL won, hadden ze ook een super jong team.......
Op maandag 3 november 2003 16:19 schreef Doc het volgende:[..]
Onderschtting dus.
We nog maar eens zien of het sterkst mogelijke NLse elftal van die Schotten wint...
quote:maar wat hebben wij zoal voor een jonge spelers dan?
Op maandag 3 november 2003 16:23 schreef thetruth het volgende:[..]
Dat is het hem nou juist. Iedereen denkt dat we met Overmars, Kluivert, Cocu en al die andere uitgerangeerde Barcelona spelers het beste team hebben. Laten we een verjongd team eens de kans geven. Toen Ajax de CL won, hadden ze ook een super jong team.......
quote:Vd Meyde, Bosschaart, Zonneveld. Eventueel Hersi
Op maandag 3 november 2003 16:28 schreef ChAoZ het volgende:[..]
maar wat hebben wij zoal voor een jonge spelers dan?
vd Vaart, Sneijder en Robben. Alle drie niet in grootste vorm
Voor de rest?
quote:Komop joh...
Op maandag 3 november 2003 16:34 schreef thetruth het volgende:[..]
Vd Meyde, Bosschaart, Zonneveld. Eventueel Hersi
quote:Heb je prestaties van de NL elftal jeugd teams de laatste tijd een beetje gevolgd?
Op maandag 3 november 2003 16:23 schreef thetruth het volgende:[..]
Dat is het hem nou juist. Iedereen denkt dat we met Overmars, Kluivert, Cocu en al die andere uitgerangeerde Barcelona spelers het beste team hebben. Laten we een verjongd team eens de kans geven. Toen Ajax de CL won, hadden ze ook een super jong team.......
quote:Ja, en diezelfde jongens die toen met ajax grootse successen behaalde, krijgen nu nix voor elkaar met het Nederlands elftal!
Op maandag 3 november 2003 16:23 schreef thetruth het volgende:Laten we een verjongd team eens de kans geven. Toen Ajax de CL won, hadden ze ook een super jong team.......
quote:Inderdaad omdat ze nu volgevreten arrogante vedettes zijn.
Op maandag 3 november 2003 16:43 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Ja, en diezelfde jongens die toen met ajax grootse successen behaalde, krijgen nu nix voor elkaar met het Nederlands elftal!
quote:ja
Op maandag 3 november 2003 16:41 schreef Doc het volgende:[..]
Heb je prestaties van de NL elftal jeugd teams de laatste tijd een beetje gevolgd?
quote:Onzin.
Op maandag 3 november 2003 16:46 schreef thetruth het volgende:[..]
Inderdaad omdat ze nu volgevreten arrogante vedettes zijn.
Deze generatie presteert op een niveau gelijk aan vorige generaties.
quote:Als dat zo is, waarom zijn spelers als Cocu, Overmars, Kluivert en Seedorf dan zo goed als uitgerangeerd in hun teams?
Op maandag 3 november 2003 16:48 schreef Doc het volgende:[..]
Onzin.
Deze generatie presteert op een niveau gelijk aan vorige generaties.
quote:En jij bent vast een NEC supporter of niet?
Op maandag 3 november 2003 16:34 schreef thetruth het volgende:[..]
Vd Meyde, Bosschaart, Zonneveld. Eventueel Hersi
quote:Nee hoor, Hersi is van Ajax, Zonneveld komt van Ajax en dit zijn gewoon spelers die in de toekomst erg groot gaan worden. En Gentenaar daar is iedereen het wel over eens lijkt me.
Op maandag 3 november 2003 16:49 schreef PyTh het volgende:[..]
En jij bent vast een NEC supporter of niet?
quote:Vergeet Darren Fletcher niet, dat is een hele goeie. En dan hebben ze ook nog McFadden, ook zeker een voetballer met boven gemiddelde kwaliteiten. Tel daar de enorme werklust, underdog rol en een Hampden Park met daarin zo'n 45.000 knetter gekke Schotten bij op en het wordt langzaam duidelijk dat Schotland niet zo makkelijk is als veel mensen denken.
Op maandag 3 november 2003 16:15 schreef thetruth het volgende:[..]
Kom op joh, de sterspeler van Schotland is Barry Ferguson
quote:Darren Fletcher is idd een hele goede speler. De Schotten stellen hem tenminste op, dat kun je van Advocaat over onze jeugd niet zeggen terwijl ik van mening ben dat onze jeugd zich daar zeker mee kan meten.
Op maandag 3 november 2003 16:52 schreef Qi het volgende:[..]
Vergeet Darren Fletcher niet, dat is een hele goeie. En dan hebben ze ook nog McFadden, ook zeker een voetballer met boven gemiddelde kwaliteiten. Tel daar de enorme werklust, underdog rol en een Hampden Park met daarin zo'n 45.000 knetter gekke Schotten bij op en het wordt langzaam duidelijk dat Schotland niet zo makkelijk is als veel mensen denken.
quote:Heb je de prestaties van Jong Oranje wel eens bekeken over de jaren? Die zijn droevig! Dat komt omdat het meeste jonge talent speelt in Oranje. Oranje is geen testgrond voor jongens die groot gaan worden dat doe je maar bij je club of bij Jong Oranje. Ben je jong en een "geweldige" speler dan kom je in aanmerking. Maar denk echt niet dat de "jonge" generatie alleen ook maar iets kan betekenen.
Op maandag 3 november 2003 16:50 schreef thetruth het volgende:[..]
Nee hoor, Hersi is van Ajax, Zonneveld komt van Ajax en dit zijn gewoon spelers die in de toekomst erg groot gaan worden. En Gentenaar daar is iedereen het wel over eens lijkt me.
Verder is iedereen onder de 30 wat mij betreft jong. Met een team louter uit 20-jarigen ga je niets presteren als het er op aan komt.
quote:Nou, dat is niet helemaal waar. Van der Vaart staat er regelmatig in, en Robben & Sneijder hebben ook een aantal keer mee mogen doen. En dan heb je ook nog andere jonge spelers zoals Van der Meyde & Hofland. Die laatste doet de laatste tijd weliswaar niet mee, maar dat kwam door een blessure.
Op maandag 3 november 2003 16:57 schreef thetruth het volgende:[..]
Darren Fletcher is idd een hele goede speler. De Schotten stellen hem tenminste op, dat kun je van Advocaat over onze jeugd niet zeggen terwijl ik van mening ben dat onze jeugd zich daar zeker mee kan meten.
quote:Jong Oranje draait momenteel inderdaad niet lekker. Maar een Zonneveld, Gentenaar of Bosschaart zou tegen Schotland toch best wel een kans kunnen krijgen?
Op maandag 3 november 2003 17:05 schreef sampoo het volgende:[..]
Heb je de prestaties van Jong Oranje wel eens bekeken over de jaren? Die zijn droevig! Dat komt omdat het meeste jonge talent speelt in Oranje. Oranje is geen testgrond voor jongens die groot gaan worden dat doe je maar bij je club of bij Jong Oranje. Ben je jong en een "geweldige" speler dan kom je in aanmerking. Maar denk echt niet dat de "jonge" generatie alleen ook maar iets kan betekenen.
Verder is iedereen onder de 30 wat mij betreft jong. Met een team louter uit 20-jarigen ga je niets presteren als het er op aan komt.
quote:Het is niet verstandig tegen Schotland te experimenteren, daar kun je beter de komende oefenwedstrijden tegen Duitsland, Frankrijk, Belgie & Zuid-Afrika voor gebruiken. Portugal moet gehaald worden, en als je gaat experimenteren in zulke belangrijke wedstrijden dan neem je alleen maar een hoop risico, terwijl dat helemaal niet nodig is.
Op maandag 3 november 2003 17:09 schreef thetruth het volgende:[..]
Jong Oranje draait momenteel inderdaad niet lekker. Maar een Zonneveld, Gentenaar of Bosschaart zou tegen Schotland toch best wel een kans kunnen krijgen?
quote:wat zou jij dan opstellen tegen Schotland? De Barcelona brigade zeker.
Op maandag 3 november 2003 17:13 schreef Qi het volgende:[..]
Het is niet verstandig tegen Schotland te experimenteren, daar kun je beter de komende oefenwedstrijden tegen Duitsland, Frankrijk, Belgie & Zuid-Afrika voor gebruiken. Portugal moet gehaald worden, en als je gaat experimenteren in zulke belangrijke wedstrijden dan neem je alleen maar een hoop risico, terwijl dat helemaal niet nodig is.
quote:Mijn opstelling heb ik hierboven al een keertje gegeven.
Op maandag 3 november 2003 17:18 schreef thetruth het volgende:[..]
wat zou jij dan opstellen tegen Schotland? De Barcelona brigade zeker.
quote:Wie denk je dat Schotland is? Tegen Duitsland 1-1 en 1-2 uit verloren. Jong Schotland is beter dan Nederland. Jong Oranje heeft nog nooit lekker gedraait. En er hebben talenten in meegedaan die beter zijn dan de talenten waar we het nu over hebben. Er wordt teveel naar de naam en historie gekeken en veel minder naar de sterkte van het huidige team.
Op maandag 3 november 2003 17:09 schreef thetruth het volgende:[..]
Jong Oranje draait momenteel inderdaad niet lekker. Maar een Zonneveld, Gentenaar of Bosschaart zou tegen Schotland toch best wel een kans kunnen krijgen?
Het team is zeker niet sterk maar een beetje het B team opstellen en later janken van "als we Kluivert/Stam/Makaay hadden opgesteld dan hadden we gewonnen" daar heb ik ook geen zin in. Het gaat over twee wedstrijden dan kan alles gebeuren met een goede instelling. Hoe vaak zie je in de FA cup wel niet dat een 3e divisie club heel ver komt en een PL club op zij zet? De juiste instelling. Vechten voor je club. In dit geval vechten voor je land. Schotland zal een betere instelling hebben en met geluk kan er van alles gebeuren.
Nederland heeft het nooit echt goed gedaan tegen "redelijk goede teams" met een mindere naam. Wanneer was de laatste keer dat Nederland zich gemakkelijk heeft weten te plaatsen? Zelf in de WK-jaren 70 en voor het EK in 1988 ging het niet geweldig.
En als Advocaat eigenwijs z'n eigen weg gaat met dezelfde 11 kneuzen, ben ik gewoon voor Schotland
Er is volgens mij geen echte reden om de keeper te vervangen. De verdediging is met Hofland misschien wat risico, evt. Ooijer daar in het centrum ipv Hofland.
Ook vind ik Sneijder op dit moment niet in de basis horen. Gewoon even uit vorm, te veel balverlies. Vd Meyde is nog steeds wat overschat, maar er hoeven maar 2 goede ballen voor te komen en het is 2-0. Robben mag dat aan de andere kant proberen.
En ook al is vd Vaart nog niet zo doelgericht als vorig seizoen, in het NL elftal wil hij zich echt wel bewijzen, net als v. Nistelrooij. Hier heb je ook nog wel genoeg alternatieven voor achter de hand.
quote:Omdat het Nederlands elftal helemaal niet zo goed is.
Op maandag 3 november 2003 16:49 schreef thetruth het volgende:[..]
Als dat zo is, waarom zijn spelers als Cocu, Overmars, Kluivert en Seedorf dan zo goed als uitgerangeerd in hun teams?
En dat ze uitgerangeerd zijn bij hun clubs zegt verder weinig: toen ze nog niet uitgerangeerd waren werden ze derde in de poule...
en hoezo cocu is uitgerangeerd??
dit is nog de enige nederlander die ze moetne bij barcelona
met een jong team walsen we overschotland heen he, schotland is nix he
yeah right, denk maar terug aan die mooie wedstrijd tegen ierland
quote:Beter met dat zootje vedettes winnen dan met de NEC selectie verliezen...
Op maandag 3 november 2003 19:46 schreef DonStefano het volgende:
Ben het helemaal met the Truth eens
Gewoon de hele NEC selectie erin gooien. En ja, ze verliezen van RBC, maar alles beter dan 't zooitje vedettes wat er nu in zit.
quote:Advocaat zit nu met knikkende knieen...
Op maandag 3 november 2003 19:46 schreef DonStefano het volgende:
En als Advocaat eigenwijs z'n eigen weg gaat met dezelfde 11 kneuzen, ben ik gewoon voor Schotland
quote:Mee eens, Cocu speelt tenminste same met Van Bronckhorst nog bij Barca.
Op maandag 3 november 2003 20:20 schreef AirRaid het volgende:
thetruth, het is wel de bedoeling dat we ons plaatsen, om te gaan experimenteren met een heel elftal vol jeugdspelrs is gewoon te risicovol.
dat snapt toch zelfs de grootse sufkop
advocaat kan enkele van deze speles eventueel wel op de bank plaatsen en ze bij een voorsprong inbrengenen hoezo cocu is uitgerangeerd??
dit is nog de enige nederlander die ze moetne bij barcelonamet een jong team walsen we overschotland heen he, schotland is nix he
yeah right, denk maar terug aan die mooie wedstrijd tegen ierland
Las laatst in de krant dat advocaat een probleem heeft want de helft is bij hun club bankspeler op Van der Sar, Waterreurs, Cocu, Stam, Van der Vaart, F.de Boer en Van Hooijdonck en Robben ongeveer na.
Van Nistelrooy dan ook niet maar of die nog aan spelen komt.
quote:Robben is ook op de bank gestart zaterdag! Ok, niet vanwege zn spel maar zn duitse praktijken
Op maandag 3 november 2003 20:25 schreef Bartoli het volgende:[..]
Mee eens, Cocu speelt tenminste same met Van Bronckhorst nog bij Barca.
Las laatst in de krant dat advocaat een probleem heeft want de helft is bij hun club bankspeler op Van der Sar, Waterreurs, Cocu, Stam, Van der Vaart, F.de Boer en Van Hooijdonck en Robben ongeveer na.
Van Nistelrooy dan ook niet maar of die nog aan spelen komt.
quote:lol...
Op maandag 3 november 2003 20:21 schreef Doc het volgende:[..]
Beter met dat zootje vedettes winnen dan met de NEC selectie verliezen...
[..]Advocaat zit nu met knikkende knieen...
quote:De trots van Schotland gaan we "pakken".
Op dinsdag 4 november 2003 13:45 schreef DIGGER het volgende:
[afbeelding]
we hebben zo 8 kaarten over , waarschijnlijk zijn we ze kwijt maar dat horen we as. vrijdag zeker.
dus heb je ng intresse laat het ff weten en zodra het niet dor gaat dan ben jij de eerstvolgende.
quote:Nee hoor, dat was op eigen verzoek omdat ie al sinds AEK uit met flinke maagklachten kampt.
Op maandag 3 november 2003 20:26 schreef Shibber het volgende:[..]
Robben is ook op de bank gestart zaterdag! Ok, niet vanwege zn spel maar zn duitse praktijken
quote:Kwaliteitskut dan toch wel...
Op dinsdag 4 november 2003 18:30 schreef DonStefano het volgende:
Volgens Hiddink niet hoor...
Ach ja, Robben is gewoon -zoals J. Derksen 't noemt- een wijf of een kut
Zoals de belgen het zeiden: Die frank de boer is wederom veels te traag
Bouma er dan maar in of cocu op zijn plek
(dus alsjeblieft geen Seedorf)
vd Sar
Reiziger/Stam/Cocu/Bosschaart
Overmars/vdVaart/Davids/Robben
Kluivert/Makaay
Goalkeepers
Neil Alexander (Cardiff City), Robert Douglas (Celtic) , Jonathan Gould (Preston NE)
Defenders
Graham Alexander (Preston North End), Steven Caldwell (Newcastle United) , Christian Dailly (West Ham United) , Jackie McNamara (Celtic), Steven Pressley (Heart of Midlothian), Maurice Ross (Rangers) , Andy Webster (Heart of Midlothian), Lee Wilkie (Dundee)
Midfielders
Colin Cameron (Wolverhampton W.), Paul Devlin (Watford), Barry Ferguson (Blackburn Rovers) , Darren Fletcher (Manchester United), Gary Naysmith (Everton) , Stephen Pearson (Motherwell), Gavin Rae (Dundee)
Forwards
Stephen Crawford (Dunfermline Athletic), Paul Dickov (Leicester City), Andy Gray (Bradford City), Don Hutchison (West Ham United) , Neil McCann (Southampton), James McFadden (Everton), Kenny Miller (Wolverhampton W.)
Ik vraag me trouwens af waarom zovelen vd Meyde in het elftal willen hebben ? Die jongen heeft helemaal niks gepresteerd in het Nederlands elftal.
quote:Hij heeft dan ook maar 6 keer mogen spelen. Ik geloof dat hij van die 6 keer ook nog eens een paar keer invaller is geweest.
Op vrijdag 7 november 2003 17:20 schreef nz1900 het volgende:
correctie: Reiziger eruit Melchiot erin.Ik vraag me trouwens af waarom zovelen vd Meyde in het elftal willen hebben ? Die jongen heeft helemaal niks gepresteerd in het Nederlands elftal.
quote:Benieuwd? Dat is zo doorzichtig als wat:
Op vrijdag 7 november 2003 18:07 schreef zjroentje het volgende:
Ik ben echt benieuwd wie Dickie in het veld gaat brengen.
Van der Sar
Reiziger, Stam, De Boer, Van Bronckhorst
Seedorf, Cocu, Davids, Van der Vaart
Makaay, Kluivert
Klopt waarschijnlijk op 1 of 2 plaatsen na helemaal.
Combinatie van talent en waardeloze spelers met een goede mentaliteit.
"L'Olanda non può fare a meno di me - afferma chiaro e tondo Seedorf -. L'ultima volta non sono stato convocato e al c.t. Advocaat ho semplicemente detto 'mi dispiace per l'Olanda".
"Nederland kan niet zonder mij, zegt Seedorf duidelijk. De laatste keer ben ik niet opgeroepen en tegen Advocaat heb ik gezegd: Het spijt me voor Nederland".
bron: http://www.kataweb.it/sport/sportdetail.jsp?idCategory=5687&idContent=341536&serie=
quote:Idd, Bosschaart zou ik graag in Oranje zien... Zit hij in de selectie eigenlijk?
Op vrijdag 7 november 2003 17:14 schreef nz1900 het volgende:
Belangerijk is dat er spelers geselecteerd worden die knokken als het moet !(dus alsjeblieft geen Seedorf)
vd Sar
Reiziger/Stam/Cocu/Bosschaart
Overmars/vdVaart/Davids/Robben
Kluivert/Makaay
quote:416/417?
Op zaterdag 8 november 2003 12:23 schreef nurdasbeste het volgende:
weet er iemand in welk vak die schotten zitten in de arena op 19 november?bvd
quote:Ben wel heel erg benieuwd hoe en wat.
Op zaterdag 8 november 2003 18:58 schreef methodmich het volgende:
Maandag.
ik hoop op WEL Melchiot en Seedorf.
quote:Wat ik vooralsnog heb gehoord, zit Seedorf er niet bij.
Op zaterdag 8 november 2003 20:28 schreef mitt het volgende:[..]
Ben wel heel erg benieuwd hoe en wat.
ik hoop op WEL Melchiot en Seedorf.
quote:kutje
Op woensdag 5 november 2003 16:42 schreef methodmich het volgende:[..]
Kwaliteitskut dan toch wel...
Thuis zou ik kiezen voor een combinatie met meer voetballend vermogen,
dus dat wordt dan Kluivert & van der Vaart.
Thuis wél met vleugelspitsen, liefst Robben en Overmars.
En in beide wedstrijden Clarence Seedorf als centrale middenvelder.
Bye, bye Scotland
quote:Is toch een inkoppertje? Oude jongens krentenbrood.
Op maandag 10 november 2003 09:34 schreef Qi het volgende:
Hoe laat wordt de selectie bekend gemaakt? Weet iemand dit?
Frankie de Boer is er ook gewoon bij, hoe slecht hij ook speelt
Ga er eigenlijk toch wel vanuit dat Dickie Bouma selecteerd.
Welke verrassingen verwachten jullie bij de selectie?
quote:Mag toch niet echt een verrassing genoemd worden dat Dickie terugvalt op Frank de Boer
Op maandag 10 november 2003 11:01 schreef Marla_Singer het volgende:
Ik verwacht als verassing dat Fout de Boer WEL geselecteerd wordt...
quote:In zo'n belangrijke wedstrijd moet Dickie wel kiezen voor z'n zekerheidjes
Op maandag 10 november 2003 11:01 schreef Marla_Singer het volgende:
Ik verwacht als verassing dat Fout de Boer WEL geselecteerd wordt...
* FrankyMcG moet zaterdag zijn ouders om 02:00 ophalen, dus dagt wordt niet drinken
quote:Schotland - Nederland: 15-november-2003 16:00 Glasgow (Hampden Park)
Op maandag 10 november 2003 11:09 schreef FrankyMcG het volgende:
Hoelaat zijn de wedstrijden overigens?
vd Sar
Westerveld
Reiziger
Ooijer
Stam
Hofland/Bouma (?)
de Boer
van Bronckhorst
Bosvelt / Seedorf (?)
Sneijder
Cocu
Davids (?)
vd Meyde
Overmars
Makaay
vd Vaart
Kluivert
v. Hooydonck
quote:Je vergeet alleen Robben en Van Nistelrooij
Op maandag 10 november 2003 15:12 schreef italia het volgende:
Die Bosvelt schijnt bij Manchester City haast op een zijspoor te staan; moet ie nou wel of niet mee....? Normaal gesproken heb ik hem toch liever als Seedorf. Vooral in zo'n wedstrijd als tegen Schotland.
En hoe zit het nou met vd Meyde bij Inter?
Wat zou de selectie kunnen zijn.....?vd Sar
WesterveldReiziger
Ooijer
Stam
Hofland/Bouma (?)
de Boer
van BronckhorstBosvelt / Seedorf (?)
Sneijder
Cocu
Davids (?)
vd Meyde
OvermarsMakaay
vd Vaart
Kluivert
v. Hooydonck
quote:Die van Nistelrooij was toch disciplinair geschorst door Advocaat....?
Op maandag 10 november 2003 15:17 schreef PyTh het volgende:[..]
Je vergeet alleen Robben en Van Nistelrooij
Bosvelt wordt denk ik niet geselecteerd, denk wel dat Seedorf erbij zal zitten...
quote:Voor de laatste poulewedstrijd tegen Moldavie was ie geschorst nu is ie er weer bij als het goed is...
Op maandag 10 november 2003 15:18 schreef italia het volgende:[..]
Die van Nistelrooij was toch disciplinair geschorst door Advocaat....?
En Robben zou kunnen voor Overmars....
Middenveld:
Paul Bosvelt
Phillip Cocu
Edgar Davids
Clarence Seedorf
Wesley Sneijder
Rafael v.d. Vaart
Aanval:
Pierre van Hooijdonk
Roy Makaay
Patrick Kluivert
Andy v.d. Meyde
Ruud v. Nistelrooij
Marc Overmars
[Dit bericht is gewijzigd door Jamming1974 op 10-11-2003 15:57]
quote:bron www.vi.nl
Advocaat haalt Seedorf terug bij Oranje10/11/2003 15:45
Clarence Seedorf is terug bij het Nederlands elftal. Dick Advocaat stuurde de middenvelder weer een uitnodiging wegens diens goede spel bij AC Milan. PSV"ers Arjen Robben en Mark van Bommel zijn afgevallen.
Na de interland tegen België liet Advocaat Seedorf vallen. Volgens de bondscoach kon hij de Milan-speler niet meer gebruiken als rechtermiddenvelder in het 4-4-2 systeem. Bovendien zou Seedorf niet aanmerking komen voor positie in de as.Mede door de afwezigheid van Van Bommel is Advocaat teruggekomen op die beslissing. 'Gezien zijn goede spel bij AC Milan de laatste weken heeft hij de uitverkiezing zelf afgedwongen', wees Advocaat op de rol van Seedorf zelf.
In vergelijking met de laatste interland, op 11 oktober tegen Moldavië, zijn de PSV'ers Mark van Bommel en Arjen Robben afgevallen. De vervangers zijn Edgar Davids en Ruud van Nistelrooy, die respectievelijk terugkomen van een schorsing en een disciplinaire straf.
'In principe moet deze groep van twintig spelers de kwalificatie afdwingen', aldus Advocaat. 'Het is alles of niets. Dat weet ik, maar dat beseffen de spelers ook. We willen allemaal graag naar Portugal. Het moet zaterdag en woensdag gebeuren.'
quote:En opnioeuw is duidelijk geworden waarom Advocaat is wat Van Nistelrooij hem noemde: een lafaard. Frank de Boer kan doen en laten wat hij wil, opgeroepen wordt ie toch wel. Dat Bosvelt nooit meer speelt, interesseert hem geen fluit en dat de enige PSV'er die in vorm is(en logische vervanger van De Boer) Bouma niet wordt opgeroepen is ook volslagen belachelijk.
Op maandag 10 november 2003 15:54 schreef Jamming1974 het volgende:
Dick Advocaat heeft Clarence Seedorf opgenomen in zijn selectie voor de EK-playoffduels met Schotland op 15 en 19 november.
De speler van AC Milan leefde tijdelijk in onmin met de bondscoach. Zijn laatste interland was het oefenduel met Belgie.
Doel: Edwin v.d.Sar,Ronald Waterreus
Verdediging:
Frank de Boer
André Ooijer
Giovanni v. Bronckhorst
Boudewijn Zenden
Michael Reiziger
Jaap StamMiddenveld:
Paul Bosvelt
Phillip Cocu
Edgar Davids
Clarence Seedorf
Wesley Sneijder
Rafael v.d.VaartAanval:
Pierre van Hooijdonk
Roy Makaay
Patrick Kluivert
Andy v.d.Meyde
Ruud v. Nistelrooij
Marc Overmars
Edit: ik zie nu pas dat Robben er ook niet bij is! Het is werkelijk te schandalig voor woorden. Overmasr speelt nooit maar zit er wel bij, Robben speelt wekelijks maar nee...
ADVOCAAT: JE BENT EEN LAFAARD!
* Dylan Dog schopt tegen de waterzak.
quote:wij gaan NIET naar Portugal, wij gaan NIET naar Portugal, wij gaan NIET naar Portugal
Op maandag 10 november 2003 15:58 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
En opnioeuw is duidelijk geworden waarom Advocaat is wat Van Nistelrooij hem noemde: een lafaard. Frank de Boer kan doen en laten wat hij wil, opgeroepen wordt ie toch wel. Dat Bosvelt nooit meer speelt, interesseert hem geen fluit en dat de enige PSV'er die in vorm is(en logische vervanger van De Boer) Bouma niet wordt opgeroepen is ook volslagen belachelijk.
quote:Inderdaad ja. Stelt ie Davids weer op en loopt die gozer weer tegen geel aan waarschijnlijk omdat ie zich zonodig moet bewijzen voor Juventus. En dat van Zenden begrijp ik al helemaal niet.
En opnioeuw is duidelijk geworden waarom Advocaat is wat Van Nistelrooij hem noemde: een lafaard. Frank de Boer kan doen en laten wat hij wil, opgeroepen wordt ie toch wel. Dat Bosvelt nooit meer speelt, interesseert hem geen fluit en dat de enige PSV'er die in vorm is(en logische vervanger van De Boer) Bouma niet wordt opgeroepen is ook volslagen belachelijk.
Edit: ik zie nu pas dat Robben er ook niet bij is! Het is werkelijk te schandalig voor woorden. Overmasr speelt nooit maar zit er wel bij, Robben speelt wekelijks maar nee...
De slechts mogelijke opstelling in dit geval;
vd Sar,
Reiziger, Stam, de Boer, Zenden
Seedorf, Cocu, Davids, vd Vaart
Kluivert, v Nistelrooij
De vermoedelijk juiste opstelling;
vd Sar,
Ooijer, Stam, Cocu, van Bronckhorst,
vd Meyde, Sneijder, Seedorf, Overmars
Makaay, vd Vaart
We zullen zien........
[Dit bericht is gewijzigd door italia op 10-11-2003 18:00]
Geen Robben geloof ik?
quote:Ruud heeft ballen getoond door zich uit te spreken, jammer genoeg bestaat het Nederlands elftal uit louter mietjes die aan alles behalve het belang van het team denken.
Op maandag 10 november 2003 15:58 schreef Dylan Dog het volgende:
En opnieuw is duidelijk geworden waarom Advocaat is wat Van Nistelrooij hem noemde: een lafaard. Frank de Boer kan doen en laten wat hij wil, opgeroepen wordt ie toch wel.
De selectie van de Boer is een spuug in de gezicht van de andere verdedigers. Als je ziet hoe Frank "ik ben allang over mijn top heen" de Boer week na week blundert in Turkije kan/mag je hem gewoon niet selecteren.
Ik blijf erbij dat Advocaat niet de kwaliteiten van een bondscoach heeft. Hij was de eerste keer niet goed genoeg dus waarom nu wel?!
Als we doorgaan zal het vast niet aan hem liggen.
* pissed
quote:Al roepen ze heel feyenoord op dan gaan we nog naar het EK, ehh misschien is dat een verkeerd voorbeeld but you get the point.
Op maandag 10 november 2003 16:00 schreef AirRaid het volgende:[..]
wij gaan NIET naar Portugal, wij gaan NIET naar Portugal, wij gaan NIET naar Portugal
v/d Sar
Ooijer/Reiziger, Stam, de Boer, van Bronckhorst
Bosvelt, Seedorf, Davids, Cocu
v. Nistelrooy, Makaay
En dan bij de thuiswedstrijd maybe iets aanvallender, afhankelijk van de uitslag in Schotland. Ik doe eens gek en gok op een 1-3 overwinning voor Nederlands a.s. zaterdag
quote:Ik verwacht niets meer en weet zeker dat ook de hopeloos uit vorm zijnde Kluivert gewoon gaat spelen...
Op maandag 10 november 2003 16:14 schreef sander4444 het volgende:
De opstelling die ik verwacht voor de uitwedstrijd is:v/d Sar
v. Nistelrooy, MakaayEn dan bij de thuiswedstrijd maybe iets aanvallender, afhankelijk van de uitslag in Schotland. Ik doe eens gek en gok op een 1-3 overwinning voor Nederlands a.s. zaterdag
quote:Volgens Advocaat-maatstaven zou je best weleens gelijk kunnen hebben; vooral dat middenveld vind ik echt een drama.
Op maandag 10 november 2003 16:14 schreef sander4444 het volgende:
De opstelling die ik verwacht voor de uitwedstrijd is:v/d Sar
v. Nistelrooy, MakaayEn dan bij de thuiswedstrijd maybe iets aanvallender, afhankelijk van de uitslag in Schotland. Ik doe eens gek en gok op een 1-3 overwinning voor Nederlands a.s. zaterdag
quote:Die speelt weer he? En heeft nog een goal gescoord afgelopen weekend ook
Op maandag 10 november 2003 16:07 schreef italia het volgende:
En dat van Zenden begrijp ik al helemaal niet.
Tja, het moest allemaal anders na Van Gaal. Nou we gaan met veel dezelfde spelers voor de 2e keer een groot toernooi missen en ik ben er nog blij om ook. Dan kan Advocaat er eens uit en dan stoppen mogelijk eens een aantal van die volgevreten, uitgerangeerde vedetten (en anderen zoals Bosvelt)
Kunnen we bouwen aan een nieuw team, dat misschien wel iets kan gaan bereiken, omdat ze nog iets willen bereiken
[Dit bericht is gewijzigd door mr.Referee op 10-11-2003 16:22]
quote:Die Zenden speelt nu bij een nietszeggende ploeg....
Op maandag 10 november 2003 16:19 schreef ChAoZ het volgende:[..]
Die speelt weer he? En heeft nog een goal gescoord afgelopen weekend ook
Tja, het moest allemaal anders na Van Gaal. Nou we gaan met veel dezelfde spelers voor de 2e keer een groot toernooi missen en ik ben er nog blij om ook. Dan kan Advocaat er eens uit en dan stoppen mogelijk eens een aantal van die volgevreten, uitgerangeerde vedetten (en anderen zoals Bosvelt)
Kunnen we bouwen aan een nieuw team, dat misschien wel iets kan gaan bereiken, omdat ze nog iets willen bereiken
De Boer is bij Galatasaray echt een rampspeler geworden en kan gewoon niet langer meer opgesteld worden.
Verder heb je ook wel gelijk eigenlijk. Die Advocaat heb ik nog nooit wat gevonden; dus laat hem maar mooi opstappen en Van Hanegem en Gullit het roer overnemen.
[Dit bericht is gewijzigd door italia op 10-11-2003 16:23]
Spelers die met hun hart spelen en alles doen voor het team - zoals Ruud, die wekelijks op niveau speelt - die zijnd e toekomst voor Oranje, niet de gepasseerde Bosvelt, de dramatische De Boer, een spits zonder wedstrijdritme of een linksachter die eigenlijk niks kan. Nee Dick, ga nog maar een keer bij Barcelona-FC wijwarenvijfdeinslovenie kijken naar hoe goed de spelers het daar doen. Je hebt inderdaad gelijk, spelers als Robben en Bouma hoeven niet in Oranje, want we hebben Overmars in wereldvorm en De Boer die de sterren van de hemel speelt.
COWARD!
* Dylan Dog is witheet
quote:En wie maakt de selectie van dat NL-elftal? Precies.
Op maandag 10 november 2003 16:24 schreef sander4444 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe er over Dickie gepraat gaat worden als Nederland over iets meer dan een half jaartje toch opeens in de halve finale van het EK staat, want ik denk toch echt nog serieus dat dat haalbaar is en ook gehaald gaat worden. Maybe ben k gewoon te optimistisch en naief, maar k geloof er toch echt in. En Advocaat is geen slechte coach, denk dat het toch meer aan het NL-elftal ligt
quote:Precies en dat is nou ook de rede waarom ik met een blauw/wit geschminkte smoel voor de TV zit aankomende zaterdag . Ik gun het Advocaat gewoon niet dat hij met het Nederlands Elftal naar Porutgal gaat.
[Dit bericht is gewijzigd door italia op 10-11-2003 16:34]
quote:Ik gun het van Nistelrooy, daarom ben ik gewoon voor NL.
Op maandag 10 november 2003 16:25 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Precies en dat is nou ook de rede waarom ik met een blauw/wit geschminkte smoel voor de TV zit aankomende zaterdag . Ik gun het Advocaat gewoon niet dat hij met het Nederlands Elftal naar Porutgal gaat.
Verdediging:
Frank de Boer speelt alleen maar op basis van zijn oude prestaties hoort eigenlijk niet meer thuis in dit elftal
André Ooijerspeelt lekker seizoen bij PSV, als invaller is ie goed
Giovanni v. Bronckhorst speelt hier linksback en is niet zijn stekkie, betere spelers zijn er toch echt wel voor deze plek
Boudewijn Zenden zie van bronckhorst
Michael Reiziger speelt amper nog bij Barca, betere opties mogelijk
Jaap Stam hart van de verdediging, nix op aan te merken
Middenveld:
Paul Bosvelt speelt amper bij Man City, hoort hier niet thuis
Phillip Cocu motor op het middenveld
Edgar Davids zolang hij geen kaarten krijgt is ie en van de beste die we hebben
Clarence Seedorf
Wesley Sneijder toekomst van oranje
Rafael v.d. Vaart toekomst van oranje
Aanval:
Pierre van Hooijdonk zelf had ik hem in Turkije gelaten
Roy Makaay schiet in Duitland de ene na de andere goal,
Patrick Kluivert moet leren samenwerken met van Nistelrooij
Andy v.d. Meyde toekomst van oranje
Ruud v. Nistelrooij moet leren samenwerken met van Kluivert
Marc Overmars nog steeds een (redelijk) belangrijke factor, vooral door zijn snelheid
[Dit bericht is gewijzigd door AirRaid op 10-11-2003 16:57]
quote:Wie zouden we voor de positie als linksachter kunnen gebruiken?
Op maandag 10 november 2003 16:40 schreef AirRaid het volgende:
Doel:
Edwin v.d. Sar nix op aan te merken, maar maag na het EK niet meer opgeroepen worden
Ronald Waterreus zolang hij maar op de bank blijft zittenVerdediging:
Frank de Boer speelt alleen maar op basis van zijn oude prestaties hoort eigenlijk niet meer thuis in dit elftal
André Ooijerspeelt lekker seizoen bij PSV, als invaller is ie goed
Giovanni v. Bronckhorst speelt hier linksback en is niet zijn stekkie, betere spelers zijn er toch echt wel voor deze plek
Boudewijn Zenden zie van bronckhorst
Jaap Stam hart van de verdediging, nix op aan te merkenMiddenveld:
Phillip Cocu motor op het middenveld
Edgar Davids zolang hij geen kaarten krijgt is ie en van de beste die we hebben
Clarence Seedorf
Wesley Sneijder toekomst van oranje
Rafael v.d. Vaart toekomst van oranjeAanval:
Andy v.d. Meyde toekomst van oranje
Verder voor de toekomst kunnen deze spelers belangrijk gaan worden (vooral in verdedigend opzicht);
De Jong, Heitinga (Ajax)
Colin, Hofland (PSV)
Bosschaart (Utrecht)
Kruiswijk (Groningen)
Kromkamp (AZ)
quote:voor linksachter zou ik idd Bosschaart pakken (dat hij niet opgeroepn is is begrijpenlijk, geblesseerden heb je nix aan)
Op maandag 10 november 2003 16:49 schreef italia het volgende:[..]
Wie zouden we voor de positie als linksachter kunnen gebruiken?
Bosschaart lijkt mij wel erg geschikt. En zowel Hofland als Bouma zouden op die posities kunnen spelen. Maar meer andere opties weet ik eigenlijk zo snel niet. O ja; misschien nog De Cler?Verder voor de toekomst kunnen deze spelers belangrijk gaan worden (vooral in verdedigend opzicht);
De Jong, Heitinga (Ajax)
Colin, Hofland (PSV)
Bosschaart (Utrecht)
Kruiswijk (Groningen)
Kromkamp (AZ)
lekker matig maar het was natuurlijk wel te verwachten.
van der Sar,
Reiziger, de Boer, Stam, van Bronckhorst, vd Meyde, Cocu, Davids, Overmars, vd Vaart en Kluivert.
zoiets zal het wel worden
Wat betreft spelers als De Boer en Reiziger had ik gehoopt dat Advocaat het lef had gehad om ze eens thuis te laten, maar goed, het betreft natuurlijk wel spelers die al jaren hun waarde hebben bewezen in Oranje. Nahja, ik hoop toch dat deze spelers op de bank mogen beginnen voor de verandering.
Het niet selecteren van Robben kan ik wel begrijpen, hij is nog niet zo uitzonderlijk dat hij in de basis moet, en zijn tijd komt nog wel. Bouma en bijvoorbeeld Melchiot hadden wmb wel een keertje geselecteerd mogen worden.
Mijn 11 op basis van de geselecteerden...
Van de Sar
Bosvelt -- Stam -- Ooijer -- Van Bronckhorst
Overmars -- Seedorf -- Van der Vaart -- Cocu
Kluivert -- Makaay
quote:Ergens is dat wel zo, maar de wedstrijd tegen Schotland is van groot belang en fouten zoals hij de laatste tijd maakt kunnen gewoon niet in deze allesbeslissende wedstrijd. Wellicht moet hij maar even op bank eerst starten om even wat gas terug te nemen. Dit geld ook voor Reiziger trouwens.
Op maandag 10 november 2003 17:40 schreef Qi het volgende:
Dat De Boer geselecteerd is kan ik i.t.t. veel anderen nog wel begrijpen, hij is de aanvoerder van Oranje en record international, die kun je niet, ondanks zijn vele fouten de afgelopen tijd, ineens laten vallen.
quote:Tsja dan vind ik het ook erg vreemd dat die Bosvelt nu wel ineens geselecteerd word als hij zo'n slechte periode doormaakt. Dan zou inderdaad Boateng beter geselecteerd kunnen worden. Maar ook bij hem zit je weer met het probleem dat hij (net als ploeggenoot Zenden) bij een vrij middelmatige club als Middlesbrough speelt. En nogmaals; Robben had gewoon ipv Zenden moeten spelen; dat vind ik ook weer zo'n laffe beslissing.
[b]Waar ik echter niet bij kan is de selectie van Bosvelt. Wat heeft Bosvelt de afgelopen tijd gedaan om een plek in Oranje te verdienen? Speelt bij Manchester City nauwelijks, zit zelfs vaak op de tribune. En de keren dat hij in actie kwam speelde hij matig tot slecht. Nee, dan kan Advocaat beter een jonge speler selecteren. Denk dan aan Bruggink (doet het best goed bij Mallorca), Robben (maakt een mindere periode door, maar een onmiskenbaar goede voetballer) of Boateng (degelijke middenvelder, zeker beter dan Bosvelt op dit moment en altijd in de basis bij Middlesbrough).
GVD wat is advocaat toch een idioot zeg
Ik hoop dat Oranje het EK haalt, maar dat de KNVB van te voren advocaat nog even ontslaat.
Ik heb alleen weinig hoop
-Melchiot (27)
-Boateng (28)
-Oude Kamphuis (26)
-Bosschaart (23)
-Bouma (25)
-Bruggink (26)
Zeker als je je realiseert dat er nogal wat spelers af gaan vallen na dit EK. Wat jong bloed is zeer welkom. Dit zijn allemaal spelers die minstens nog 3 grote toernooien mee zouden kunnen maken.
quote:
Op maandag 10 november 2003 18:24 schreef mitt het volgende:
sommige spelers zullen zo het EK niet eens halen, als we het halen.
quote:-Melchiot ( ben ik niet bijster kapot van )
Op maandag 10 november 2003 18:22 schreef Qi het volgende:
Wat spelers die naar mijn mening ook weleens uitgeprobeerd mogen worden in de komende vriendschappelijke duels:-Melchiot (27)
-Boateng (28)
-Oude Kamphuis (26)
-Bosschaart (23)
-Bouma (25)
-Bruggink (26)Zeker als je je realiseert dat er nogal wat spelers af gaan vallen na dit EK. Wat jong bloed is zeer welkom. Dit zijn allemaal spelers die minstens nog 3 grote toernooien mee zouden kunnen maken.
quote:De achtste centrumspits in een selectie van 20 man?
Op maandag 10 november 2003 18:46 schreef AirRaid het volgende:[..]
-Bruggink ( we hebben toch wel beters in huis )
quote:Bruggink kan ook prima als aanvallende middenvelder fungeren.
Op maandag 10 november 2003 19:03 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
De achtste centrumspits in een selectie van 20 man?
quote:Ik zou niet weten waarom die er niet meer bij moet zijn?
Op maandag 10 november 2003 16:40 schreef AirRaid het volgende:
Doel:
Edwin v.d. Sar nix op aan te merken, maar maag na het EK niet meer opgeroepen worden
quote:Zolang hij zich staande houdt zie ik geen reden om hem eruit te laten.
Verdediging:
quote:Erg groot is de aanwas van verdedigers niet. Niet veel spelen voor Barca zegt verder niet veel over zijn kwaliteiten. Altijd beter en meer ervaring dan een aantal verdedigers in de eredivisie. Hoort in de selectie al dan niet in de basis.
quote:Nuttige speler het wel of niet spelen is geen graadmeter. Je selecteert de beste die je hebt. Hoort bij de beste 20-30 spelers van Oranje.
Middenveld:
quote:Niet mee eens. Het ziet er niet altijd goed uit maar het is een speler die je niet "omver" kan lopen" en dat ziet er soms wel naar uit bij een Robben of Sneijder. Die zien er tegen een topteam erg groen uit. Verder wil ik hem centraal zien spelen en hoop ik dat het elftal zelf ook vertrouwen heeft in Seedorf. Iets wat soms wel ontbreekt lijkt het.
Clarence Seedorf
quote:Als je achterstaat of flink voorstaat in de 70ste minuut dan wil ik hem wel in zien vallen voor het geval er een vrije trap te verdienen valt.
Aanval:
quote:Vergelijkbaar met Van Nistelrooy maar beter in staat om een assist af te geven en betere anticipatie. Completere voetballer.
quote:Meer een aanvallende middenvelder. Kan een assist geven die echter niet altijd begrepen wordt door een v Nistelrooij die mijn inziens te weinig doet om in dienst van het elftal te spelen. Nadeel van Kluivert dat hij soms iets te weinig rendement haalt.
quote:Wellicht verpest in Man U. Hoop dat hij als speler kan groeien en meer dan een doorzichtige pass kan onderscheppen. Denk dat hij het tegen de groten laat afweten. Tegen de kleintjes is hij op dit moment wellicht wel bruikbaar.
quote:Zijn niveau was duidelijk toen hij gewisseld werd door Robben. Die niet toe kwam aan zijn gebruikelijke spel in de eredivisie. Gaat dreiging van uit. We hebben jammer genoeg maar twee andere vleugelspelers naast Overmars en vd Meijde. Robben en Zenden.
Marc Overmars nog steeds een (redelijk) belangrijke factor, vooral door zijn snelheid
Voorts vind ik dat Advocaat zich vreselijk conservatief is kwa selectiebeleid en dat ie Bosvelt meeneemt ipv b.v. Robben vindt ik belachelijk
quote:
Op maandag 10 november 2003 19:22 schreef sampoo het volgende:
quote:omdat Sar een van oude garde is die niet is verpest, en nog steeds heel betrouwbaar
Ik zou niet weten waarom die er niet meer bij moet zijn?
quote:volg de laatste prestaties van de boer maar
Zolang hij zich staande houdt zie ik geen reden om hem eruit te laten.
quote:N. de Jong en J. Heitinga kunnen Reiziger prima vervangen
Erg groot is de aanwas van verdedigers niet. Niet veel spelen voor Barca zegt verder niet veel over zijn kwaliteiten. Altijd beter en meer ervaring dan een aantal verdedigers in de eredivisie. Hoort in de selectie al dan niet in de basis.
quote:wat heb je aan een spelr die niet bij zijn club speelt, grote kans dat hij totaal uit vorm is
Nuttige speler het wel of niet spelen is geen graadmeter. Je selecteert de beste die je hebt. Hoort bij de beste 20-30 spelers van Oranje.
quote:Seedorf speelt misschien bij milaan goed maar is bij Oranje geen speler vwar je echt iets heb, zie ik liever een van Bommel die fit is fo een Robben
Niet mee eens. Het ziet er niet altijd goed uit maar het is een speler die je niet "omver" kan lopen" en dat ziet er soms wel naar uit bij een Robben of Sneijder. Die zien er tegen een topteam erg groen uit. Verder wil ik hem centraal zien spelen en hoop ik dat het elftal zelf ook vertrouwen heeft in Seedorf. Iets wat soms wel ontbreekt lijkt het.
quote:je zegt het eigenlijk min of meer zelf al, heb je alleen iets aan bij vrije trappen, daarvoor hebben we ook andere kandidaten rondlopen
Als je achterstaat of flink voorstaat in de 70ste minuut dan wil ik hem wel in zien vallen voor het geval er een vrije trap te verdienen valt.
quote:als je 1x slecht speelt wil dat nix zeggen, Overmars is vaak genoeg een hele belangrijke schekel geweest
Zijn niveau was duidelijk toen hij gewisseld werd door Robben. Die niet toe kwam aan zijn gebruikelijke spel in de eredivisie. Gaat dreiging van uit. We hebben jammer genoeg maar twee andere vleugelspelers naast Overmars en vd Meijde. Robben en Zenden.
Geen Bouma, Bosschaart, Melchiot, Oude Kamphuis, van Galen, Opdam en al die andere jongens die er in geschreven worden, kan ik nog wel begrijpen. Zij hebben nauwelijks enige ervaring en ook niet aantoonbaar meer kwaliteit dan de mensen die wel zijn geselecteerd. Ook niet minder, maar goed, je weet dat Advocaat aan zijn clubje vast houdt. Doet ie altijd.
quote:Maar Bouma, Bosschaart, Melchiot, Oude Kamphuis, e.d. spelers zouden toch wel een keertje uitgeprobeerd kunnen worden in de komende vriendschappelijke duels? Ik denk dat dat met het oog op de toekomst heel verstandig zou zijn. Voor Schotland moet je ze inderdaad niet selecteren, daar is die wedstrijd veel te belangrijk voor, daar moet je spelers hebben die bewezen hebben te kunnen presteren.
Op maandag 10 november 2003 19:54 schreef methodmich het volgende:
Bosvelt erbij is raar, geen Robben erbij is ook raar. Je mag verwachten dat Advocaat dus zonder vleugelspitsen gaat spelen.Geen Bouma, Bosschaart, Melchiot, Oude Kamphuis, van Galen, Opdam en al die andere jongens die er in geschreven worden, kan ik nog wel begrijpen. Zij hebben nauwelijks enige ervaring en ook niet aantoonbaar meer kwaliteit dan de mensen die wel zijn geselecteerd. Ook niet minder, maar goed, je weet dat Advocaat aan zijn clubje vast houdt. Doet ie altijd.
quote:zolang je je onderbroek maar aanhoudt
Op maandag 10 november 2003 20:08 schreef italia het volgende:
3-1 nederlaag en thuis 1-1; jammer, maar helaas...... Ik ga alvast maar een kilt kopen.....
quote:Dat bedoel ik maar jij stelt dat er voor van der Sar geen plaats is na het EK.
Op maandag 10 november 2003 19:34 schreef AirRaid het volgende:omdat Sar een van oude garde is die niet is verpest, en nog steeds heel betrouwbaar
volg de laatste prestaties van de boer maar
[..]
quote:Reiziger heeft meer ervaring en daarmee net de voordeel van de twijfel. De Jong, Heitinga en Bouma zijn goede vervangers verder maar goed Reiziger is geen slechte keuze.
N. de Jong en J. Heitinga kunnen Reiziger prima vervangen
quote:Zoals gesteld hij voorkomt dat Oranje fysiek onder de voet wordt gelopen. Daar viel v Bommel behoorlijk in de water wat dat betreft. Dat baart mij een beetje zorgen. Stam en Davids zijn de enige die nog wat in te brengen hebben wat dat betreft.
Seedorf speelt misschien bij milaan goed maar is bij Oranje geen speler vwar je echt iets heb, zie ik liever een van Bommel die fit is fo een Robben
quote:Niet van het niveau van Hooijdonk ben ik bang. Als de wedstrijd op slot is moet je wellicht met een vrije trap of corner doen. Daar liggen zijn kwaliteiten. Kopkracht en de vrije trap. Als het voetballend niet lukt iets waar Oranje redelijk vaak last van heeft dan is hij erg bruikbaar.
je zegt het eigenlijk min of meer zelf al, heb je alleen iets aan bij vrije trappen, daarvoor hebben we ook andere kandidaten rondlopen
quote:Ik stel dat het niveau van Overmars duidelijk beter was dan Robben voor wie Overmars werd gewisseld. Ik heb Overmars dus erg hoog zitten.
als je 1x slecht speelt wil dat nix zeggen, Overmars is vaak genoeg een hele belangrijke schekel geweest
quote:Was te verwachten, de propaganda zender van RvN was weer flink bezig, wat heeft van Nistelrooy nu laten zien in de laatste weken. Slechts in 1 van de afgelopen 6 of 7 wedstrijden gescoord en hij heeft ze bijna allemaal volledig uitgespeeld. Tel daarbij op dat hij in het Nederlands elftal zelden tot nooit goed speelt, waarom moet hij dan in de basis. Kluivert is reserve bij Barca valt twee keer in en scoort twee keer, dus gebrek aan wedstrijdritme heeft ie blijkbaar niet, bovendien scoort hij aan de lopende band in Oranje en zijn schotten technische spelers als Kluivert niet gewend terwijl ze spitsen als van Nistelrooy elke week tegen zich hebben.
Op maandag 10 november 2003 20:34 schreef F1Bas het volgende:
Ben benieuwd wat Derksen zo over de selectie te zeggen heeft...
Edit: typo
[Dit bericht is gewijzigd door franske19 op 10-11-2003 22:16]
quote:ja, het is zijn (tweeling)broer he
Op maandag 10 november 2003 22:24 schreef italia het volgende:
Tsjonge jonge jonge; werd Seedorf in Voetbal Insite toch weer op rechts gezet; zet hem dan rechtshalf en Sneijer of vd Meyde op rechts. In ieder geval Bosvelt niet; die kan dan beter rechtsback gaan spelen.
Laat verder Kluivert en v. Nistelrooij (voorlopig...?) niet meer met elkaar samen in de spits spelen....
Wat zou het dan kunnen worden;
vd Sar;
Bosvelt/Reiziger/Ooijer, Stam, de Boer??? (wat een discussie bij Voetbal Insite..; en Ronald het maar opnemen voor hem), v. Bronckhorst;
Sneijder/vd Meyde, Seedorf (als tijdelijke vervanger voor van Bommel), Cocu, Davids/vd Vaart/Overmars;
Kluivert/v.Nistelrooij, vd Vaart/Makaay
Maar de Boer moet eruit, die maakt ook bij oranje niets meer klaar de laatste tijd.
Ik zou idd een RvN VdV en zelfs misschien Makaay voorin proberen. Een van die drie moet een ander kunnen vinden voorin
Verder natuurlijk Overmars, Bronckhorst, Robben, Stam, Davids, Cocu en Reiziger.
Op doel geen v/d Sar, keepers boeien me niet zo, maar hij niet. Waterreus misschien?
quote:Wat is de meerwaarde van het selecteren van Overmars als ie toch niet in de basis speelt (en bij Barcelona tribuneganger is), terwijl je in Robben een jonge speler hebt die iedere week in de basis staat en ook Champions League speelt? verder is er geen speler met zo'n dribbel als Robben en als je ergens behoefte aan kan hebben, is het wel daaraan.
Op maandag 10 november 2003 17:56 schreef Kozzmic het volgende:Het niet selecteren van Robben kan ik wel begrijpen, hij is nog niet zo uitzonderlijk dat hij in de basis moet, en zijn tijd komt nog wel. Bouma en bijvoorbeeld Melchiot hadden wmb wel een keertje geselecteerd mogen worden.
quote:Sorry maar Bouma is wel van een andere orde van Bosschaart, Van Galen en Opdam: hij speelt al 3 jaar onafgebroken in de basis bij een topclub, waarvan de laatste anderhalf jaar als centrale verdediger waar hij het uitstekend doet. Verder heeft hij een dosis internationale ervaring waar eerdergenoemde heren niet op kunnen bogen. Oude Kamphuis zou een optie zijn maar is lang geblesseerd geweest, Melchiot in plaats van Reiziger had ik kunnen begrijpen.
Op maandag 10 november 2003 19:54 schreef methodmich het volgende:
Bosvelt erbij is raar, geen Robben erbij is ook raar. Je mag verwachten dat Advocaat dus zonder vleugelspitsen gaat spelen.Geen Bouma, Bosschaart, Melchiot, Oude Kamphuis, van Galen, Opdam en al die andere jongens die er in geschreven worden, kan ik nog wel begrijpen. Zij hebben nauwelijks enige ervaring en ook niet aantoonbaar meer kwaliteit dan de mensen die wel zijn geselecteerd. Ook niet minder, maar goed, je weet dat Advocaat aan zijn clubje vast houdt. Doet ie altijd.
Verder zijn Heitinga en De Jong talenten, maar ook voor hun geldt dat ze niet op het niveau van Bouma zitten maar vooral dat ze niet wekelijks spelen. Wat mij betreft zou dat een selectiecriterium moeten worden: speel je niet wekelijks, dan wordt je niet opgeroepen. Waar is de tijd dat alle internationals iedere week in de basis stonden bij grote clubs? Straks wordt NL een soort Letland, waar de grote spelers op de bank zitten. Dus: speel je niet, jammer dan.
quote:RVN speelt iedere week tegen dergelijke verdedigers, voor mij een reden om hem in de basis te zetten.
Op maandag 10 november 2003 22:10 schreef franske19 het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op maandag 10 november 2003 20:34 schreef F1Bas het volgende:
Ben benieuwd wat Derksen zo over de selectie te zeggen heeft...<hr></blockquote>Was te verwachten, de propaganda zender van RvN was weer flink bezig, wat heeft van Nistelrooy nu laten zien in de laatste weken. Slechts in 1 van de afgelopen 6 of 7 wedstrijden gescoord en hij heeft ze bijna allemaal volledig uitgespeeld. Tel daarbij op dat hij in het Nederlands elftal zelden tot nooit goed speelt, waarom moet hij dan in de basis. Kluivert is reserve bij Barca valt twee keer in en scoort twee keer, dus gebrek aan wedstrijdritme heeft ie blijkbaar niet, bovendien scoort hij aan de lopende band in Oranje en zijn schotten technische spelers als Kluivert niet gewend terwijl ze spitsen als van Nistelrooy elke week tegen zich hebben.Edit: typo
quote:Inderdaad, opzouten met die bankwarmende heaumeau uit Barca.
Op dinsdag 11 november 2003 09:16 schreef Dylan Dog het volgende:Wat is de meerwaarde van het selecteren van Overmars als ie toch niet in de basis speelt (en bij Barcelona tribuneganger is), terwijl je in Robben een jonge speler hebt die iedere week in de basis staat en ook Champions League speelt? verder is er geen speler met zo'n dribbel als Robben en als je ergens behoefte aan kan hebben, is het wel daaraan.
quote:Met als 2e argument nog dat Kluivert ook amper speelt, zelden voor z'n club scoort (OK zondag 1 inglijder na een mega blunder van de Betis keeper, maar die had m'n oma ook nog gemaakt) en gewoon niet in vorm is.
RVN speelt iedere week tegen dergelijke verdedigers, voor mij een reden om hem in de basis te zetten.
Maar goed, van mij mag Schotland winnen, dus doe me maar een compleet Oranje van uit vorm zijnde bankzitters bij hun respectievelijke clubs.
Ben het dus helemaal met je eens, double D.
Uit: 1-1
Thuis: 2-1
EK: 1e ronde naar huis!!!
quote:maar goed, dan heeft de commercie er al lekker aan verdiend.
Op dinsdag 11 november 2003 13:08 schreef Nelez het volgende:
Wegaan verder op de retro-toer.....de opstelling (en hij doet het echt, hij zet ze zo neer)
vd Sar
Reiziger/Stam/de Boer/Zenden
vd/Meyde/Seedorf/Cocu/Davids
Kluivert/vd VaartUit: 1-1
Thuis: 2-1EK: 1e ronde naar huis!!!
quote:De verdedigers in de PL zijn echt slecht behalve bij de topclubs en vooral daartegen heeft RvN moeite om te scoren. Bovendien krijgt hij bij Man Utd de ene intikker na de andere, in het Nederlands elftal krijg je die niet en dan komt hij gewoon voetballend tekort.
Op dinsdag 11 november 2003 09:16 schreef Dylan Dog het volgende:
RVN speelt iedere week tegen dergelijke verdedigers, voor mij een reden om hem in de basis te zetten.
quote:En tegen wat voor verdedigers spelen we zaterdag?
Op dinsdag 11 november 2003 13:50 schreef franske19 het volgende:[..]
De verdedigers in de PL zijn echt slecht behalve bij de topclubs en vooral daartegen heeft RvN moeite om te scoren. Bovendien krijgt hij bij Man Utd de ene intikker na de andere, in het Nederlands elftal krijg je die niet en dan komt hij gewoon voetballend tekort.
quote:Tegen het waanzinnige centrale duo van Hearts, minstens te vergelijken met een Premiership hoogvlieger als Wolverhampton Wanderers of Blackburn Rovers. Nee, je hebt me overtuigd...
Op dinsdag 11 november 2003 13:52 schreef zjroentje het volgende:[..]
En tegen wat voor verdedigers spelen we zaterdag?
quote:Nou de duiters hadden het soms aardig lastig tegen die schotten. Oja duiters sorry
Op dinsdag 11 november 2003 15:11 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Tegen het waanzinnige centrale duo van Hearts, minstens te vergelijken met een Premiership hoogvlieger als Wolverhampton Wanderers of Blackburn Rovers. Nee, je hebt me overtuigd...
quote:Met als enige verschil dat die Schotten met z'n tweeen rond van Nistelrooy gaat lopen, ik blijf erbij als je een speler van Nistelrooy de hele wedstrijd laat volgen dat hij dan nergens is omdat ie geen enkele meerwaarde voor de ploeg heeft als hij niet scoort. Bovendien draait Makaay het best van alle spitsen dus die zou sowieso moeten spelen en daarna kies ik voor Kluivert omdat die mij wel scherp lijkt en in Oranje altijd een van de betere spelers is. Bovendien wordt ik moe van het gemekker van RvN, "ik krijg geen vertrouwen" en "ik word steeds gewisseld", ja als je nu eens goed presteerd dan word je niet gewisseld.
Op dinsdag 11 november 2003 13:52 schreef zjroentje het volgende:[..]
En tegen wat voor verdedigers spelen we zaterdag?
Prima.
Ik heb nooit meegehuild met de wolven die om zijn huid riepen. Hij is geen opvallende speler maar wel één van de wenige op dit moment die als middenvelder naar voren speelt en zo de aanvallers perfect weet te bespelen.
Ik lees hier de hele tijd VdM
God alle j*** op een vlotje. Ik heb vdm gezien. Spruitjes voetbal.
Die wedstrijd tegen Oostenrijk. Niet om aan te zien, wat hij op rechts liet zien. Bal verlies bijna 100 %
Aanvallen.
idd, laat makaay en RvN maar samen gaan prijsschieten.
Kluivert heeft 100 kansen nodig om 1 wereld doelpunt te maken. makaay en RvN 10 Kansen voor 5 normale doelpunten. Tel uit je winst
quote:Kluivert mag van mij op de bank blijven. Bij de Schotten loopt het dun door de broeken als ze de naam van Nistelrooij horen. Als zij nou 2 man om/op Ruud zetten moet er ergens anders een vrije man over zijn aan Nederlandse zijde.
Op dinsdag 11 november 2003 15:56 schreef franske19 het volgende:[..]
Met als enige verschil dat die Schotten met z'n tweeen rond van Nistelrooy gaat lopen, ik blijf erbij als je een speler van Nistelrooy de hele wedstrijd laat volgen dat hij dan nergens is omdat ie geen enkele meerwaarde voor de ploeg heeft als hij niet scoort.
quote:Tot nu toe ben ik het met je eens.
Op dinsdag 11 november 2003 16:01 schreef CANARIS het volgende:
Seedorf is backPrima.
Ik heb nooit meegehuild met de wolven die om zijn huid riepen. Hij is geen opvallende speler maar wel één van de wenige op dit moment die als middenvelder naar voren speelt en zo de aanvallers perfect weet te bespelen.Ik lees hier de hele tijd VdM
God alle j*** op een vlotje. Ik heb vdm gezien. Spruitjes voetbal.
Die wedstrijd tegen Oostenrijk. Niet om aan te zien, wat hij op rechts liet zien. Bal verlies bijna 100 %
quote:Ik heb het idee dat wat Kluivert betreft het wel meevalt. Toch 40 goals in 73 wedstrijden. Daarnaast is hij ook een type speler die de bal vast kan houden en goed kan meeverdedigen. Verder is het de enige spits van Nederland die daadwerkelijk assists weet te geven aan zijn medespelers.
Aanvallen.
idd, laat makaay en RvN maar samen gaan prijsschieten.
Kluivert heeft 100 kansen nodig om 1 wereld doelpunt te maken. makaay en RvN 10 Kansen voor 5 normale doelpunten. Tel uit je winst
quote:Bouma speelt echter niet al 3 jaar als centrumverdediger in de basis. Dat doet ie pas een half seizoen echt op niveau (dus ook in de CL). De Nederlandse competitie zegt mij niet genoeg om te concluderen dat iemand Oranje aankan. Dat zal denk ik voor Dick ook meegespeeld hebben, als reden waarom hij Bouma niet als centrumverdediger heeft geselecteerd.
Op dinsdag 11 november 2003 09:16 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Sorry maar Bouma is wel van een andere orde van Bosschaart, Van Galen en Opdam: hij speelt al 3 jaar onafgebroken in de basis bij een topclub, waarvan de laatste anderhalf jaar als centrale verdediger waar hij het uitstekend doet. Verder heeft hij een dosis internationale ervaring waar eerdergenoemde heren niet op kunnen bogen. Oude Kamphuis zou een optie zijn maar is lang geblesseerd geweest, Melchiot in plaats van Reiziger had ik kunnen begrijpen.
quote:Klopt
Op dinsdag 11 november 2003 20:24 schreef Kang-He het volgende:
Ik hoor net van iemand dat het om 16:00 begint?
Mmmjaaahuh maaruh ennuhmmmuh ennuhhuuh ja ooofuh noueuh mettuh mij offuuhhhh zonder mij euhhh oranjuhhh en enz
Er komt werkelijk geen zinnig woord uit die gast en dat is aanvoerder.
Oja en als klap op de vuurpijl.
interviewer:Die CL wedstrijd was niet al te best he?
FdeBoer: Dan heb je de kraker daarvoor zeker niet gezien tegen Besiktas!!!
Hup Schotland!
[Dit bericht is gewijzigd door Speed1971 op 11-11-2003 20:46]
quote:RTL4
Op dinsdag 11 november 2003 20:42 schreef Kang-He het volgende:[..]
SBS6?
hoop ik dan
quote:Die schotten schrikken zich dood straks van al die open doelkansen die ze gaan krijgen!!
Op dinsdag 11 november 2003 20:45 schreef Speed1971 het volgende:
Hup Schotland!
Ik denk dat we zaterdag een matige pot gaan krijgen die bepaald zullen worden door de wissels. Nederland beschikt ongetwijfeld over het sterkere elftal, maar Advocaat zal vast weer eens'een laffe en foute opstelling maken.
Echter; heeft hij het lef Robben / Overmars, de getergde en in vorm zijnde Seedorf en Makaay de kans te geven dan verwacht Nederland een goed resultaat neer kan zetten!
(Ja idd, naar mijn mening hangt het nu van spelers af, niet van systemen en dergelijken! Dit wordt vechtvoetbal met individuele klasse als doorslag!)
quote:ach die mensen staan dadelijk wel te juiche als nederland europees kampioen worden
Op woensdag 12 november 2003 02:18 schreef NRH het volgende:
Tegen alle 'Hup Schotland' mensen: Niet gaan juichen als we toch winnen met Nederland, hè??!!
quote:Robben zit gewoon thuis op de bank denk ik hè...
Echter; heeft hij het lef Robben / Overmars, de getergde en in vorm zijnde Seedorf en Makaay de kans te geven dan verwacht Nederland een goed resultaat neer kan zetten!
quote:De meeste mensen, waaronder deze pik, die roepen Hup Schotland omdat zij het Advocaat niet gunnen.
Tegen alle 'Hup Schotland' mensen: Niet gaan juichen als we toch winnen met Nederland, hè??!!
Als Nederland europees kampioen wordt , wordt nederland dat.
1988 Michels. Hoe vaak hoor ik zijn naam??
Het gaat hier om Nederland en onafhankellijk van welke eikels, lafzakken of vedetes er spelen dan wel coachen het BLIJFT MIJN TEAM.
quote:Mijn team is en blijft Ajax. Dan komt een tijd niets en dan Oranje, AZ en Heerenveen.
Op woensdag 12 november 2003 09:48 schreef CANARIS het volgende:
Het gaat hier om Nederland en onafhankellijk van welke eikels, lafzakken of vedetes er spelen dan wel coachen het BLIJFT MIJN TEAM.
Ik ga 10x heftiger uit mijn plaat als Ajax Europees kampioen (de CL) wordt dan dat Oranje Europees kampioen wordt.
Gisteren ook weer bij SS, een loser is het, optyfen met hem!
quote:"de wedstrijd ervoor was ik de beste van het veld"
Op woensdag 12 november 2003 10:21 schreef FrankyMcG het volgende:
Die Frank de Boer, wat is het toch een arrogante kwast!Gisteren ook weer bij SS, een loser is het, optyfen met hem!
quote:Jij hebt 'm ook gezien dus!
Op woensdag 12 november 2003 10:23 schreef pfaf het volgende:"de wedstrijd ervoor was ik de beste van het veld"
Patrick Kluivert was ook weer duidelijk gepiqueerd over de suggestie dat hij niet zou spelen zaterdag.
Wie kwam er toruwen met een of ander vaal petje binnenlopen, was dat Zenden? Ik kon het niet goed zien!
quote:Zie het al voor me de eerste wedstrijd is hij het best van het veld en de 2de wedstrijd maakt hij 2 beslissende blunders
Op woensdag 12 november 2003 10:23 schreef pfaf het volgende:[..]
"de wedstrijd ervoor was ik de beste van het veld"
quote:
Op woensdag 12 november 2003 10:28 schreef F1Bas het volgende:[..]
Zie het al voor me de eerste wedstrijd is hij het best van het veld en de 2de wedstrijd maakt hij 23 beslissende blunders
quote:Zou een mooie uitslag zijn, ik zou er zo voor tekenen.
Op woensdag 12 november 2003 00:58 schreef Juan Zueco het volgende:
2-0J.
quote:Mooi toch, als die Schotten lekker 2 man op RVN zetten, hebben we ergens anders een man vrij.
Op dinsdag 11 november 2003 15:56 schreef franske19 het volgende:[..]
Met als enige verschil dat die Schotten met z'n tweeen rond van Nistelrooy gaat lopen, ik blijf erbij als je een speler van Nistelrooy de hele wedstrijd laat volgen dat hij dan nergens is omdat ie geen enkele meerwaarde voor de ploeg heeft als hij niet scoort.
quote:Eens, samen met RVN mijns inziens.
Bovendien draait Makaay het best van alle spitsen dus die zou sowieso moeten spelen
quote:Loek, volgens mij wil jij heel graag Visfriet's vriendje worden!
[b]Op woensdag 12 november 2003 13:41 schreef Loek-B hetStoer.
.
quote:
Op woensdag 12 november 2003 13:42 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Loek, volgens mij wil jij heel graag Visfriet's vriendje worden!
Van mij mogen ze echt winnen ( een EK is altijd best gezellig ).
Maar ik zal er echt niet van wakker liggen als ze het niet halen.
quote:Dan heb je twee diepe spitsen, en veel te weinig aansluiting met het middenveld. Tenzij van Nistelrooy terugzakt maar dat ligt niet in z'n spel. Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar Makaay/VdVaart.
Op woensdag 12 november 2003 14:04 schreef Vikingo het volgende:
Ik snap echt niet waarom hij gewoon niet met van Nistelrooy en Makkaay samen speelt.
quote:Makaay kan toch ook terugzakken?
Op woensdag 12 november 2003 14:09 schreef Devano het volgende:[..]
Dan heb je twee diepe spitsen, en veel te weinig aansluiting met het middenveld. Tenzij van Nistelrooy terugzakt maar dat ligt niet in z'n spel. Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar Makaay/VdVaart.
RV: Bouma / (ricksen/ oude kamphuis)
CV: Stam
CV: Ooijer
LV: Hofland
RM: Zenden / (overmars)
CM: (helaas gebleseerde) van bommel / (bosvelt)
LM: Robben
AM: cocu
RA: Makaay
LA: Van Nistelrooij
Hup Schotland
quote:Maar dat ligt niet echt in zijn spel. Het is een speler die voorin de bal moet krijgen om het dan om te zetten in een doelpunt. Je kunt het natuurlijk proberen, maar ik denk dat Makaay voorin een stuk efficienter zou spelen.
Op woensdag 12 november 2003 14:17 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Makaay kan toch ook terugzakken?
Mijn voorkeur gaat uit naar deze opstelling:
Van der Sar
Reiziger - Stam - De Boer - Van Bronckhorst
Van der Meyde - Cocu - Davids - Overmars
Van der Vaart
Van Nistelrooy
Doel: Van der Sar is nog steeds beter dan Waterreus en hij heeft ervaring met Brits voetbal. Makkelijke keuze dus.
Verdediging: Stam sowieso, behoeft geen uitleg, en De Boer wil ik nog wel een kans geven, ondanks alle kritiek. Zeker als je bedenkt dat Ooijer er anders voor in de plaats zou komen. Reiziger en Van Bronckhorst op de back posities, veel beter is er niet geselecteerd. Eventueel Reiziger voor Bosvelt, maarja, die speelt erg weinig bij MCFC.
Middenveld: Cocu & Davids op het midden, beter is er niet geselecteerd, en Overmars, die ervaring heeft met Brits voetbal, samen met Van der Meyde op de vleugels. Zoals Cruijff ook zegt, Britse teams bestrijd je het beste met vleugel aanvallers.
Aanval: Van der Vaart als schakel tussen middenveld en Van Nistelrooy, kan hij goed, heeft hij bewezen bij Ajax. En Van Nistelrooy als diepe spits. Is zijn vorm weer aan het herpakken en heeft veel ervaring met het Britse voetbal. De Schotten zijn ook bang voor hem, wat een psychologisch & strategisch voordeel is. Offeren misschien 2 man op om hem uit te schakelen.
quote:Dat was Zenden ja. Schitterende reactie van vrouwlief: "Wie is die eppo?"
Op woensdag 12 november 2003 10:25 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Jij hebt 'm ook gezien dus!
Patrick Kluivert was ook weer duidelijk gepiqueerd over de suggestie dat hij niet zou spelen zaterdag.
Wie kwam er toruwen met een of ander vaal petje binnenlopen, was dat Zenden? Ik kon het niet goed zien!
code:v/d Vaart en Zenden bij aanvallen naar de achterlijn om er een voorzet of corner uit te halen, Seedorf en Davids zijn het ideale duo op het middenveld.. van Bronckhorst en Reiziger kunnen nog van positie wisselen.Van der Sar/Waterreus v Bronckhorst Ooijer Stam Reiziger
v/d Vaart Seedorf Davids Zenden
v Nistelrooy Kluivert
Mijn voorspelling blijft een 2-0 voor de Nederlanders...
quote:heb je links en rechts opgedraaid of is dat bewust?
Op woensdag 12 november 2003 15:14 schreef pekel het volgende:
Mijn opstelling:code:v/d Vaart en Zenden bij aanvallen naar de achterlijn om er een voorzet of corner uit te halen, Seedorf en Davids zijn het ideale duo op het middenveld.. van Bronckhorst en Reiziger kunnen nog van positie wisselen.Van der Sar/Waterreus v Bronckhorst Ooijer Stam Reiziger
v/d Vaart Seedorf Davids Zenden
v Nistelrooy Kluivert
Van Nistelrooy en Kluivert moeten samen een hecht spitsenduo gaan vormen. Die hebben 2 taken, aanspeelbaar zijn en scoren.
Bij de keepers (van der Sar & Waterreus) hangt het er gewoon van af wie deze week het lekkerst traint en goed in z'n vel zit. Dan heb je gewoon een team dat kan en moet winnen van Schotland....Mijn voorspelling blijft een 2-0 voor de Nederlanders...
quote:Als zij het zeggen zal Advocaat hun aanwijzigingen vast en zeker niet volgen...
Op woensdag 12 november 2003 15:35 schreef pfaf het volgende:
volgens Cruiff en Adriaandse moeten we toch echt met buitenspelers spelen, omdat die eilandbewoners dat neit gewend zijn. En RvN in de punt, omdat hij het spel van die Schotten kent.
Coward!
code:Maar vrees dat ie zo gaat beginnen:Waterreus Reiziger Stam Ooijer v Bronckhorst
Sneijder Seedorf Davids Overmars
v Nistelrooy v.d. Vaart
code:Sar Reiziger Stam F. de Boer v Bronckhorst
v.d. Meijde Seedorf Davids Overmars
Kluivert v.d. Vaart
Zij hebben een ongelofelijke reputatie in de UK.
Nistelrooij in het Premiership, waar hij wekelijks tegen defensies speelt die dezelfde stijl hebben als de nationale ploeg van Schotland.
Nistelrooij heeft in 78 wedstrijden 58 keer het net laten bollen, sinds hij actief is in de UK. Dat is een moyenne van 0,718 doelpunt per wedstrijd.
Hooijdonk heeft in Schotland gespeeld en niet bepaald onverdienstelijk.
Ook heeft hij in Engeland gespeeld, waar nogmaals gezegd dezelfde stijl van verdedigen wordt gehanteerd als bij de Schotse ploeg.
In de 139 wedstrijden die Hooijdonk heeft gespeeld in de UK heeft hij 80 keer gescoord. Dat is een moyenne van 0.575 per gespeelde wedstrijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |