Ik ben wel eens bij Acda & De Munnik geweest en ik denk dat zij nog meer 'schouwburgpubliek' hebben, dus minder echte fans.
Bij Frank Boeijen is het qua leeftijd wel uiteenlopend, maar sociologisch niet echt. Slechts nette blanke Nederlanders heb ik gezien. Ik zag eigenlijk weinig jongeren als ik eerlijk ben, maar Oinie zag ze wel, dus dat kan aan mij liggen.
Zoals eerder gezegd was ik wat aan de late kant, waardoor er weinig plaatsen meer beschikbaar waren. Oinie, jij had mooie plaatsen! Was je ook op tijd in de zaal? Ik ben meestal ook wel wat eerder, maar ik werd net gebeld toen ik op het punt stond van huis te gaan. Wij zagen alles dus van de zijkant, maar dat was helemaal niet zo verkeerd. Frank kwam nog heel dichtbij tijdens dat liedje waarbij ze allebei om beurten in het licht stonden. Het blijft een man met een bepaalde mystiek. Hij was aardig goedgeluimd vond ik, misschien was dat de invloed van Mathilde, die heel natuurlijk en warm overkwam en bovenal prachtig zong. Werkelijk heel mooi. Ook hun stemmen samen vond ik leuk en een lied als 'Schaduw van de Liefde' kreeg daardoor een hele nieuwe dimensie, net alsof je het weer voor het eerst hoorde.
Ik weet de titels niet meer zo goed, ook omdat het geheel zo goed op elkaar aansloot. 'Niets is groter dan de oude liefde' is nog wel een strofe die me bij is gebleven uit een heel mooi liedje. 'Bij gebrek aan beter' waarmee ze openden was ook heel mooi vond ik. Ik ben benieuwd waar al die liedjes blijven. Van de liedjes uit de vorige tournee ('Windstil in de Morvan' en 'Chet Baker zingt' bij voorbeeld) hebben we weinig meer vernomen, terwijl ze nooit op een album zijn verschenen.
Oinie, ik heb uiteraard naar je gekeken.. maar toen ik zag de zaal bomvol zat, vreesde ik al voor het ergste. Nog wel leuke gesprekken gehad in de pauze. Mooie avond al met al. We zaten ook naast en voor leuke mensen. Het kan nog wel tegenwoordig.