abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35550217
Okee, dat vroeg ik me dus ook af, hoeveel jongeren er heen zouden gaan. Zou je het kunnen vergelijken met Acda en de Munnik-publiek?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 3 maart 2006 @ 01:56:09 #252
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35666484
Ik ben wel eens bij Acda & De Munnik geweest en ik denk dat zij nog meer 'schouwburgpubliek' hebben, dus minder echte fans.

Bij Frank Boeijen is het qua leeftijd wel uiteenlopend, maar sociologisch niet echt. Slechts nette blanke Nederlanders heb ik gezien. Ik zag eigenlijk weinig jongeren als ik eerlijk ben, maar Oinie zag ze wel, dus dat kan aan mij liggen.

Zoals eerder gezegd was ik wat aan de late kant, waardoor er weinig plaatsen meer beschikbaar waren. Oinie, jij had mooie plaatsen! Was je ook op tijd in de zaal? Ik ben meestal ook wel wat eerder, maar ik werd net gebeld toen ik op het punt stond van huis te gaan. Wij zagen alles dus van de zijkant, maar dat was helemaal niet zo verkeerd. Frank kwam nog heel dichtbij tijdens dat liedje waarbij ze allebei om beurten in het licht stonden. Het blijft een man met een bepaalde mystiek. Hij was aardig goedgeluimd vond ik, misschien was dat de invloed van Mathilde, die heel natuurlijk en warm overkwam en bovenal prachtig zong. Werkelijk heel mooi. Ook hun stemmen samen vond ik leuk en een lied als 'Schaduw van de Liefde' kreeg daardoor een hele nieuwe dimensie, net alsof je het weer voor het eerst hoorde.

Ik weet de titels niet meer zo goed, ook omdat het geheel zo goed op elkaar aansloot. 'Niets is groter dan de oude liefde' is nog wel een strofe die me bij is gebleven uit een heel mooi liedje. 'Bij gebrek aan beter' waarmee ze openden was ook heel mooi vond ik. Ik ben benieuwd waar al die liedjes blijven. Van de liedjes uit de vorige tournee ('Windstil in de Morvan' en 'Chet Baker zingt' bij voorbeeld) hebben we weinig meer vernomen, terwijl ze nooit op een album zijn verschenen.

Oinie, ik heb uiteraard naar je gekeken.. maar toen ik zag de zaal bomvol zat, vreesde ik al voor het ergste. Nog wel leuke gesprekken gehad in de pauze. Mooie avond al met al. We zaten ook naast en voor leuke mensen. Het kan nog wel tegenwoordig.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:23:57 #253
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35683056
'Vaderland' was inderdaad ook prachtig! Wow...
pi_35687702
Goed te zien dat het je goed bevallen is Stan!
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 3 maart 2006 @ 19:21:17 #255
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35688420
Kijk op www.frankboeijen.nl voor optredens bij jou in de buurt..
pi_35690068
Nou, dat hoeft nou ook weer niet.

Louis van Gaal komt op 19 juli, ook leuk.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 5 maart 2006 @ 17:45:25 #257
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35747204
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 20:19 schreef methodmich het volgende:
Nou, dat hoeft nou ook weer niet.

Louis van Gaal komt op 19 juli, ook leuk.
19 juli ASWH-AZ? Of houdt hij een lezing? Of... gaat hij zingen?

Interview met Frank Boeijen en Mathilde Santing in de Margriet was zeldzaam open en heerlijk om te lezen! Het bevatte verwijzingen naar 'Muze', 'Vaderland', 'Gras' en 'de Verzoening'. Heerlijk wanneer de achtergrond achter de liedjes wat meer toegelicht wordt. Behalve bij 'Zeg Me Dat Het Niet Zo Is'. Daar moet een ieder z'n eigen interpretatie aan kunnen geven.
pi_35747445
ASWH - AZ inderdaad.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 5 maart 2006 @ 18:08:31 #259
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35783088
Serieus? Dat is wel grappig. In de zomervakantie, heerlijk.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 6 maart 2006 @ 19:05:13 #261
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35783283
Ik ging eerder altijd met m'n vader naar AGOVV-Feyenoord, een pittige hoofdklasser tegen een topclub. AGOVV is helaas afgezakt en ik weet niet eens of deze wedstrijd nog gespeeld wordt.

Ik ben er in de zomer waarschijnlijk niet, maar als alles anders loopt, lijkt het me best geinig. In de woonplaats van Wim Jansen moet ik wezen, toch?
  maandag 6 maart 2006 @ 19:07:06 #262
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35783375
Oh, we moeten trouwens ontopic, want Boeijen is de Koning van Nederland en volgens hemzelf "een hippie in een pak".
pi_35783517
quote:
Op maandag 6 maart 2006 19:05 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik ging eerder altijd met m'n vader naar AGOVV-Feyenoord, een pittige hoofdklasser tegen een topclub. AGOVV is helaas afgezakt en ik weet niet eens of deze wedstrijd nog gespeeld wordt.

Ik ben er in de zomer waarschijnlijk niet, maar als alles anders loopt, lijkt het me best geinig. In de woonplaats van Wim Jansen moet ik wezen, toch?
Ja, precies. Met nieuwe kantine dan.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 6 maart 2006 @ 19:16:23 #264
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35805613
Kronenburg Park
  dinsdag 7 maart 2006 @ 20:45:02 #266
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35821821
Ik zit er over te denken in Drachten nog eens te gaan..
  zondag 19 maart 2006 @ 12:22:11 #267
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_36164337
Ruud de Wild in de VARA gids: "Ik bewonder de levenskunstenaar Frank Boeijen. Hij heeft het lijden opnieuw uitgevonden. Puur. Mooi."
  vrijdag 14 april 2006 @ 21:47:08 #268
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_36966663
Rustig hier..
quote:
Net één van de prachtigste complimenten gehoord aan het adres van de heer Boeijen vanwege een man die ik enorm bewonder om wille van zijn doorgaans vlijmscherpe pen, Hugo Camps. Bijna dagelijks geniet ik van zijn opiniestukjes in de Morgen. Het is steeds het allereerste wat ik lees in die krant, voor alle kopjes. Ik had hier op de site een verwijzing gelezen naar een gesprek met Hugo Camps op radio 1 op 31 maart ll. over zijn lievelingsmuziek, en één van zijn favoriete liedjes bleek de Dame uit Hué te zijn. De bijhorende commentaar was raak : het mooiste compliment dat je iemand kan geven luidt als volgt : hij omschrijft Frank Boeijen als een man die consequent is aan zichzelf, buiten de mode valt, maar in het timbre van de tijd blijft. Ik veeg nu alle complimentjes op één rij, maar het mooiste vind ik toch wanneer hij stelt dat Frank Boeijen altijd alleen van zichzelf is gebleven. En eigenlijk is dat dè samenvatting van de artiest die wij als de heer Boeijen kennen. Dat is, denk ik, wat hem anders dan de anderen maakt : wars van de geplogendheden, durven zijn ding doen op zijn manier, zich even niets aan te trekken van kritieken - doch wel met enig oog voor opbouwende kritiek wanneer deze hem op zijn plaats lijkt. Nog durven een boodschap brengen in deze tijd waar alles slechts één doel lijkt te hebben : pure commercie zonder meer. De mallemolen van de tijd even stil doen staan. Ons allen even stil doen staan. Niet enkel (ver)wijzend naar de leuke, mooie, gemakkelijke dingen. Een dichter met een boodschap. Een man van woorden, soms letterlijk weinig woorden, maar steeds met nèt dat ietsje meer. Ik kan de heer Camps begrijpen. Ook hij is een man met smaak...en rake woorden
  donderdag 20 april 2006 @ 11:08:52 #269
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_37121421
Grappig om te lezen dat Hugo Camps "Mooie Dame Uit Hué" het mooiste nummer van Boeijen vindt... Ik luisterde net op mijn MP3-speler naar "Vaderland" door Mathilde Santing. Wát een prachtige uitvoering. In de betovering die La Santing veroorzaakte, doorgeskipt naar hoofdstuk Boeijen en daar de CD "Vaderland" geselecteerd.
En met de tonen van "Mooie Dame Uit Hué" lees ik het stukje van Stanley_Climbfall. Mooi citaat!

Delen anderen mijn mening dat het album "Vaderland" tot het beste hoort dat Frank Boejien (met en zonder Groep) ooit gemaakt heeft??
  zondag 23 april 2006 @ 18:33:47 #270
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_37220571
Dit staat op de site van Stef Bos: Frank Boeijen heeft plannen om in het komende najaar een album uit te brengen, dat maar liefst 3 discs omvat. Ook Stef zal zijn bijdrage hieraan leveren. Als er meer bekend wordt, zul je uiteraard op de hoogte gehouden worden.
  maandag 24 april 2006 @ 18:14:59 #271
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_37251329
Ja, dat zag ik ook staan.
Misschien heeft dat bericht ook de informatie uitgelokt die op frankboeijen.nl staat:
quote:
Nieuwe CD
Geplaatst op vrijdag 21 april 2006
Dit najaar komt er een nieuwe 3-cd uit. Het zal een drieluik zijn met enkel nieuw materiaal dat nog niet eerder op cd verschenen is. Naast de muzikale invulling van Ruud de Grood en Charles Nagtzaam, zal ook de 'oude' Frank Boeijen Groep terug te horen zijn. En wat te denken van een aantal collega-artiesten als Mathilde Santing en Stef Bos!

Natuurlijk heeft Frank nog meer verrassingen in petto....

We houden jullie op de hoogte.
De Frank Boeijen Groep reunited!!!
  donderdag 27 april 2006 @ 15:58:42 #272
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_37347458
Dat is geweldig nieuws!

Daar zullen dan die prachtige nummers van deze tour en de voorlaatste op komen, een heerijk vooruitzicht.
  vrijdag 28 april 2006 @ 10:43:32 #273
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_37370091
Heb de tour van Boeijen met Santing niet gezien. Is het de moeite waard?
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:34:59 #274
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_37373012
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 10:43 schreef Sammy3000 het volgende:
Heb de tour van Boeijen met Santing niet gezien. Is het de moeite waard?
Als je nog een kans hebt om te gaan, moet je het zeker doen.

De nieuwe liedjes zijn prachtig en de oude liedjes klinken als nieuw. Warme avond.
pi_37436237
Boeijen met Santing...
Aparte combi!

De laatste CD van Mathilde is erg de moeite waard. Vond 'm verrassend goed.
Nothing takes the past away like the future!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')