en wat zou een cduitleen moeten hebben zodat je er wel naartoe zou gaan? (meer info over de cd? muziektijdschriften oid?)
quote:Ook dat!
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:16 schreef Muizig het volgende:
Dan moet je helemaal naar de bieb wandelen enzo
quote:
quote:Ik wist niet eens dat er zoiets bestond als een cduitleen!
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:15 schreef Aikido_Allikilea het volgende:
Hoi mensen, ik vroeg me af, waarom lenen mensen geen cd's (bij de bieb of cduitleen) ipv te downloaden? de kwaliteit is veel beter en je kan hoesje erbij doen enz?en wat zou een cduitleen moeten hebben zodat je er wel naartoe zou gaan? (meer info over de cd? muziektijdschriften oid?)
quote:dat doe ik ook. ik doe beide!
Hoi mensen, ik vroeg me af, waarom lenen mensen geen cd's (bij de bieb of cduitleen) ipv te downloaden? de kwaliteit is veel beter en je kan hoesje erbij doen enz?en wat zou een cduitleen moeten hebben zodat je er wel naartoe zou gaan? (meer info over de cd? muziektijdschriften oid?)
en zet ze dan op NetMD
quote:Moet je ook maar niet in Asten gaan wonen
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:16 schreef knup het volgende:
omdat ze in de bieb te weinig cd's hebben en nooit de cd's die ik wil
No way voor de bied ceedee
quote:ik verhuis spontaan naar tilburg
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:18 schreef Conflict het volgende:[..]
Moet je ook maar niet in Asten gaan wonen
quote:Definitely, lenen! Waar ik leen - bij de bieb in Rotterdam - hebben ze echt naaiend veel cd's. Meer dan je ooit kan downloaden: 250.000 cd's en 300.000 LP's
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:16 schreef knup het volgende:
omdat ze in de bieb te weinig cd's hebben en nooit de cd's die ik wil
Check: Muziekweb!
Ook de online gebruiksomgeving is erg relaxt.
[Dit bericht is gewijzigd door teknomist op 14-10-2003 15:27]
quote:ook meer als je er ooit kunt lenen
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:21 schreef teknomist het volgende:[..]
Definitely, lenen! Waar ik leen - bij de bieb in Rotterdam - hebben ze echt naaiend veel cd's. Meer dan je ooit kan downloaden: 250.000 cd's en 300.000 LP's
![]()
Check: Muziekweb!
quote:Haaah! Mijn bieb is 20 meter verderop!
ohwjah, meestal ga ik wel op de fiets erheen
[Dit bericht is gewijzigd door SnowBite op 14-10-2003 15:25]
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:22 schreef knup het volgende:[..]
ook meer als je er ooit kunt lenen
quote:Ik bedoel meer dat je gewoon erg veel keuze hebt in vergelijking met wat er allemaal via Kazaa en Soulseek te downloaden valt.
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:22 schreef knup het volgende:[..]
ook meer als je er ooit kunt lenen
Bovendien heb je altijd wel een goede kwaliteit en de juiste lengte.
Voor livesets e.d. ben ik helaas nog wel op de computer aangewezen.
quote:Dit is echt een theoretische gedachte, hè... dit topic?
de kwaliteit is veel beter
Want ik heb nog nooit zulke mishandelde CD's gezien als bij de biep! 'k heb zelfs 'ns een CD gehad waarop de helft van de nummers niet eens volledig te horen was, omdat de CD zó onder de krassen zat...
[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 14-10-2003 15:30]
quote:Probeer eens meer dan Kazaa... Als je de juiste ftp's hebt dan is het een fluitje van een cent om 20 GB binnen te halen met MIJN muzieksmaak en die cd's vind je echt niet in elke platenzaak..
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:26 schreef teknomist het volgende:[..]
Ik bedoel meer dat je gewoon erg veel keuze hebt in vergelijking met wat er allemaal via Kazaa en Soulseek te downloaden valt.
Bovendien heb je altijd wel een goede kwaliteit en de juiste lengte.
quote:Met 200.000 cd's en 300.000 LP's heb je écht wel meer keuze dan de grootste platenzaak
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:29 schreef SoesGSX600 het volgende:[..]
Probeer eens meer dan Kazaa... Als je de juiste ftp's hebt dan is het een fluitje van een cent om 20 GB binnen te halen met MIJN muzieksmaak en die cd's vind je echt niet in elke platenzaak..
de cd's slaan ook niet over en er zitten verder geen schadelijke krassen op. (bij de cd-uitleen waar ik werk checken we elke keer op krassen e.d. en geven garantie dat de cd's niet overslaan)
quote:En als ik nou zeg dat ik alle cd's die er bestaan kan downloaden? (oke vast enkele niet maar daar luisterd toch niemand naar laat staan dat je die in de bieb vindt.)
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:30 schreef teknomist het volgende:[..]
Met 200.000 cd's en 300.000 LP's heb je écht wel meer keuze dan de grootste platenzaak
quote:Via welk proggie down. jij die dan?
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:31 schreef SoesGSX600 het volgende:[..]
En als ik nou zeg dat ik alle cd's die er bestaan kan downloaden? (oke vast enkele niet maar daar luisterd toch niemand naar laat staan dat je die in de bieb vindt.)
Voor de mensen die in de buurt van enschede wonen is dit echt een geweldige uitleen. Toen ik daar zelf nog woonde heb ik echt heel veel cd's daar geleend en ontdekt die ik op internet niet kon vinden. En er zitten misschien wel beetje krassen op, maar ze zorgen ervoor dat je hem altijd kan luisteren. Zodra er krassen op zitten waardoor er niet meer naar te luisteren is gaan ze een nieuwe kopen. Als dat nog kan natuurlijk, er zitten nl ook heel veel collectors-items tussen, waar je natuurlijk ook meer voor betaald.
En ze hebben ook een goed boetesysteem als je krassen maakt. Van te voren worden alle krassen nagekeken en getekend op een blaadje wat bij de cd zit. Zitten er als je terugkomt meer krassen op = betalen.
Ideaal... Ga erheen en probeer het uit
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 14-10-2003 16:26]
quote:lol, daar werk ik, vandaar dat ik dit topic startte om te kijken hoe we meer leners zouden kunnen krijgen....
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:14 schreef Betse het volgende:
Cd-uitleen Drienerlo
http://www.cd-uitleen.nl/
quote:Mij mag je uitschrijven..
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:35 schreef Aikido_Allikilea het volgende:[..]
lol, daar werk ik, vandaar dat ik dit topic startte om te kijken hoe we meer leners zouden kunnen krijgen....
quote:ja, mits de verwachting is dat ie nog ooit wel ene keer uitgeleend wordt. Maar bijna alle verzoekjes worden volgens mij gekocht...
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:12 schreef Linz het volgende:
worden cd's ook aangekocht op verzoek van leden?
@pascalheister
je hoeft niet eerst lid te worden van de bieb... het zit alleen in hetzelfde gebouw.
quote:Precies - en zo hoort het ook
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:53 schreef Beathoven het volgende:
eerst downloaden en dan kopen als het goed iszo doe ik het meestal
quote:ik weet het niet, ik geloof niet dat de RIAA het met ons eens is
Op dinsdag 14 oktober 2003 18:55 schreef PimD het volgende:[..]
Precies - en zo hoort het ook
Van CDs die je bij de bieb leent wordt een deel van het leengeld afgedragen aan auteursrechten en komt uiteindelijk bij de artiest terecht. Het is dan ook toegestaan om een kopie voor eigen gebruik te maken.
quote:Dat is in ieder geval een goede reden om een CD te lenen in plaats van met een P2P programma de handel binnen te halen. Helaas weten we wel beter wat er werkelijk in het brein van een gemiddelde Nederlander omgaat.
Op dinsdag 14 oktober 2003 19:25 schreef BabeWatcher het volgende:
Van CDs die je bij de bieb leent wordt een deel van het leengeld afgedragen aan auteursrechten en komt uiteindelijk bij de artiest terecht.
quote:veel keuze, en héél erg goedkoop zijn.
en wat zou een cduitleen moeten hebben zodat je er wel naartoe zou gaan? (meer info over de cd? muziektijdschriften oid?)
wat is er nou makkelijker dan vanuit je luie stoel in kazaa een nummer in te tikken, op downloaden klikken, en 2 minuten later te kunnen luisteren. helemaal gratis.
en ja, qua kwaliteit.. hangt er erg van af hoe de het bestand geripped is naar mp3, maar ik vind 192 kb/sec goed genoeg kwaliteit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |