quote:Als mijn geloof en land zou worden aangevallen zou ik ook gaan vechten en ook mensen "werven" voor die strijd.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:20 schreef realist_ik het volgende:[..]
het doet er niet toe wat ik onder 'Jihad' versta...
het gaat erover dat hier in NL jongens worden gerecruteerd onder het mom van die Jihad...
maw, het misbruiken van het geloof van die jongeren om ten strijde te trekken..."ja, maar het is niet per definitie een gewapende strijd"
en dan?
in de praktijk meestal wel.of ben je die sukkels uit Eindhoven al vergeten?
quote:Ik vind persoonlijk het Israelische leger minimaal evenveel de typering van terroristen verdienen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:22 schreef realist_ik het volgende:[..]
Hoewel het Israëlisch leger ook veel in de fout gaat, vind ik niet dat je het kan vergelijken met een bende terroristen die restaurants e.d. opblazen...
Ik had persoonlijk verwacht dat het er meer zouden zijn, maar ik kan er toch niet echt wakker van liggen.
quote:Jawel hoor, het omver rijden van huizen met Bulldozers is precies hetzelfde.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:22 schreef realist_ik het volgende:[..]
Hoewel het Israëlisch leger ook veel in de fout gaat, vind ik niet dat je het kan vergelijken met een bende terroristen die restaurants e.d. opblazen...
Staatsterrorisme.![]()
[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 14-10-2003 12:25]
quote:ik ben dan ook helemaal niet over die extreme gevallen begonnen...
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:23 schreef Posdnous het volgende:[..]
Ik snap alleen nooit waarom dit soort extreme gevallen altijd als een soort van leidraad opgevoerd moeten worden. Ik denk dat de kans dat Nederland erg veel desparate werklozen krijgt, die op eigen houtje een minister gaan neerschieten veel en veel groter is (om maar een dwarsstraat te noemen). Dat Islam-extremisme klinkt allemaal wel erg spannend, maar het zijn een paar kleine uitwassen die zoveel aandacht helemaal niet verdienen.
mij gaat het voornamelijk om mijn leefomgeving...
als ik in een islamitisch land (met alle sociale/visuele/... aspecten) wil leven, verhuis ik wel...
hier hoef ik het niet te hebben...
quote:Inderdaad en dan Bassie en adriaan ook!!
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:24 schreef Posdnous het volgende:[..]
Ik vind persoonlijk het Israelische leger minimaal evenveel de typering van terroristen verdienen.
quote:Een poging kan wel. Uit de brief van minister Remkes aan de kamer:
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:51 schreef Lithion het volgende:[..]
Precies, fanatisme is waar het om draait, dát zou je moeten meten (hoe godsonmogelijk het ook is om daar een objectieve maatstaf voor te verzinnen).
quote:
... De omvang van de Nederlandse segmenten van de terroristische netwerken kunnen moeilijk exact worden ingeschat. Waarschijnlijk bevinden zich in Nederland honderd tot tweehonderd personen die in verband gebracht kunnen worden met islamistisch terroristische netwerken (vgl. TK 2002-2003, 27925, nr. 80, blz. 2). Het onderzoek naar de activiteiten van dergelijke personen is uiteraard bijzonder arbeidsintensief en tijdrovend. Niettemin worden successen geboekt, op grond waarvan Nederland allerminst een vrijplaats genoemd kan worden voor terroristen. Ik ben voornemens de recente ontwikkelingen meer uitvoerig te belichten in het AIVD-jaarverslag 2002, dat ik nog deze maand aan de Kamer zal zenden. ...
[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 14-10-2003 12:26]
quote:Dus als Nederland wordt aangevallen door terroristen ga je mensen werven?
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:23 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Als mijn geloof en land zou worden aangevallen zou ik ook gaan vechten en ook mensen "werven" voor die strijd.
quote:Het wordt niet als leidraad opgevoerd, het wordt alleen aangevoerd als één van de neveneffecten die de Islam met zich meebrengt waarbij het waarschijnlijk is dat bij een verdubbeling (zeker indien die verdubbeling grotendeels door importhuwelijken plaatsvindt) van het aantal Islamieten dit soort uitwassen ook in aantal zal toenemen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:23 schreef Posdnous het volgende:
Ik snap alleen nooit waarom dit soort extreme gevallen altijd als een soort van leidraad opgevoerd moeten worden.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:25 schreef Frans_O het volgende:[..]
Inderdaad en dan Bassie en adriaan ook!!
quote:Nee je bent geen terroristische organisatie als je 8 mensen doodt en 80 verwond en 2000 dakloos maakt in 1 nacht.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:25 schreef Frans_O het volgende:[..]
Inderdaad en dan Bassie en adriaan ook!!
quote:Dan ben ik benieuwd welke maatstaf hij voor fanatisme gebruikt heeft.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:25 schreef Leonardo1504 het volgende:
Een poging kan wel. Uit de brief van minister Remkes aan de kamer:
quote:Als Nederland bezet word, dan ga ik mensen werven om de bezetter aan te vallen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:25 schreef sizzler het volgende:[..]
Dus als Nederland wordt aangevallen door terroristen ga je mensen werven?
quote:Hmm, weer een rekenfoutje van het CBS?
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:22 schreef sizzler het volgende:
Als 5% gelijk staat aan 920.000 mensen, dan wonen hier dus al 18,4 miljoen mensen van 18 jaar en ouder? Wat klopt hier niet?
quote:Nogmaals WAAROM storen mensen zich aan die uiterlijkheden?
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:25 schreef realist_ik het volgende:
mij gaat het voornamelijk om mijn leefomgeving...
als ik in een islamitisch land (met alle sociale/visuele/... aspecten) wil leven, verhuis ik wel...hier hoef ik het niet te hebben...
ps: mensen uit indonesië zijn toch ook voornamelijk moslim?
quote:Volgens mij is er weinig tot geen fanatisme op Christelijke scholen. Op die van mijn kids wordt nog amper aan godsdienst gedaan.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:05 schreef Lithion het volgende:[..]
Ik beweer ook nergens het tegendeel.
Overigens zijn er wel nogal wat berichten van fanatisme in moskeëen, bij Imams en op Islamitische scholen naar buiten gekomen de laatste tijd. Wanneer gebeurde dat voor het laatst bij Christelijke scholen?
quote:daar veroorzaak je Nederlands Marokkaans pleutertjes mee die roepen dat alle Joden dood moeten.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:27 schreef Chadi het volgende:[..]
Nee je bent geen terroristische organisatie als je 8 mensen doodt en 80 verwond en 2000 dakloos maakt in 1 nacht.
extremistische pleuters........nu ook in Nederland!
Wees er snel bij, ze zijn zo op!
quote:Omdat ook uiterlijkheden cultureel bepaald zijn en dus ook kunnen botsen. Net zoals mensen raar op zouden kijken als een Masaï hier een plaggenhut komt bouwen met een offertafel in z'n voortuin.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:29 schreef Loedertje het volgende:
Nogmaals WAAROM storen mensen zich aan die uiterlijkheden?
quote:http://www.cbs.nl/nl/publicaties/publicaties/maatschappij/bevolking/b-15/b-15-02-11.pdf
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:22 schreef sizzler het volgende:
Als 5% gelijk staat aan 920.000 mensen, dan wonen hier dus al 18,4 miljoen mensen van 18 jaar en ouder? Wat klopt hier niet?
Daar staat hun berekeningsmethode. Zo snel, lees ik dat ze aan een soort van schatten doen aan de hand van het geloof van de eerste generatie.
quote:
berekend. Zo werd bij de vorige schatting het aantal allochtonen
naar herkomstgroepering berekend met behulp van een doormuteermethode,
waarbij enkele aannames zijn gehanteerd.
quote:Het zijn AIVD gegevens. De AIVD hanteert een model van vier ringen. Van binnen naar buiten:
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:27 schreef Lithion het volgende:[..]
Dan ben ik benieuwd welke maatstaf hij voor fanatisme gebruikt heeft.
- terroristen
- ondersteuners
- sympathisanten
- samenleving
Lees dit rapport maar eens. Je zal zien dat een heleboel mensen hier kennelijk niet weten waar ze over praten. Gebrek aan feitenkennis en teveel aan vooroordelen noemen we dat.
quote:mijn oma Luhulima niet.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:29 schreef Nyrem het volgende:ps: mensen uit indonesië zijn toch ook voornamelijk moslim?
poehee... als ze op een ander eiland was geboren misschien wel...
maarja, dan was ze ook niet getrouwd met mijn Arische opa die haar mee naar NL sleurde...
whatever. etenstijd.
ik ga even een ranzig stuk varkensvlees (of iets wat er op moet lijken) eten bij de verderfelijke Mac ...
quote:Omdat met uiterlijkheden ook een aantal onzichtbare zaken meekomen die pas later tot uitbarsting kunnen komen. Het erkennen van die zaken en ze nauwlettend in de gaten houden kan toekomstig leed besparen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:29 schreef Loedertje het volgende:[..]
Nogmaals WAAROM storen mensen zich aan die uiterlijkheden?
Waarom zou je je moeten ergeren aan shoarmazaken/moskeetjes ...wat bedoel je eigenlijk met visueel? Of met sociaal?
quote:Nee het CBS had het bij het rechte eind. De media hebben het percentage naar beneden afgerond. Maar dat is niet significant. En hoezo weer een rekenfoutje? Het CBS maakt maar heel weinig rekenfouten.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:28 schreef Lithion het volgende:[..]
Hmm, weer een rekenfoutje van het CBS?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |