quote:5% maar??
VOORBURG - Het aantal islamieten in Nederland groeit gestaag. In tien jaar tijd is het aantal aanhangers van deze levensbeschouwelijke beweging bijna verdubbeld naar bijna 920.000. Daarmee is de islam de vierde geloofsgroep in Nederland. Dat blijkt uit cijfers van het CBS.Op 1 januari gaf 31 procent van de bevolking van achttien jaar en ouder aan rooms-katholiek te zijn. 14 Procent is Nederlands hervormd en 7 procent is gereformeerd. Daarna volgen de islamieten met een percentage van bijna 5.
Het aantal islamieten is niet alleen gegroeid door immigratie, maar ook doordat in Nederland wonende allochtonen kinderen krijgen. Van de niet-westerse islamieten behoort 38 procent tot de tweede generatie. Meer dan 95 procent van de islam-aanhangers heeft een niet-westerse herkomst. Dit betekent niet dat de overgrote meerderheid van de niet-westerse allochtonen in Nederland islamiet is. Dat is slechts 54 procent.
De meeste islamieten zijn afkomstig uit Turkije (bijna 320.000) en Marokko (285.000). Daarna volgen respectievelijk Irak, Afghanistan, Suriname, Iran en Somalië als land van herkomst.
bullshit dus....
quote:geef es uitleg...
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:26 schreef Kogando het volgende:
5% is 5% teveel..
we moeten NU in actie komen.
quote:Waarom?
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:27 schreef realist_ik het volgende:
als die trend zich voortzet, piep je over 30 jaar wel anders....
we moeten NU in actie komen.
Laat mensne lekker geloven wat ze willen. Vrijheid. Da's toch zo'n groot goed hier? Of geldt dat alleen voor wat *jij* aanhangt?
quote:en daarom is het zo jammer dat juist deze religie groeit. want zich aanpassen aan de westerse normen en waarden is een probleem voor deze mensen
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:28 schreef Rhapsody het volgende:
Het maakt niet uit welke religie men volgt, als men zich maar aanpast aan de nederlandse normen en waarden.
quote:Mooi hè?'
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:29 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Vrijheid.
quote:95% van de bevolking doet dat ook, maar 5% niet... mag jij raden welke 5% dat zijn.
Het maakt niet uit welke religie men volgt, als men zich maar aanpast aan de nederlandse normen en waarden.
quote:HEET ONZE PREMIER OVER 10 JAAR MOHAMMED?
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:26 schreef TimmyAsd het volgende:
ach en nu komen de reacties van dit gaat slecht.. en over 10 jaar heet onze premier mohammed...bullshit dus....
quote:bron?
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:29 schreef Frans_O het volgende:[..]
en daarom is het zo jammer dat juist deze religie groeit. want zich aanpassen aan de westerse normen en waarden is een probleem voor deze mensen
quote:geloof is per definitie een beperking van vrijheid.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:29 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Waarom?
Laat mensne lekker geloven wat ze willen. Vrijheid. Da's toch zo'n groot goed hier? Of geldt dat alleen voor wat *jij* aanhangt?
quote:Dus allemaal op verjaardagen gezellig in een kringetje zitten en op woensdag een gehaktbal.
quote:de joden en boedhisten
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:30 schreef aa_koch het volgende:[..]
95% van de bevolking doet dat ook, maar 5% niet... mag jij raden welke 5% dat zijn.
quote:Hè ga jij je eens even lekker druk lopen maken om die andere percentages...i.p.v. zeuren over die schamele 5%
en daarom is het zo jammer dat juist deze religie groeit. want zich aanpassen aan de westerse normen en waarden is een probleem voor deze mensen
quote:niks.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:29 schreef TimmyAsd het volgende:
wat heeft men hierop tegen dat 5% (!!!) v/d bevolking islamiet is...
maar ik vind het niet zo'n prettig vooruitzicht dat dit elke tien jaar gaat verdubbelen...
quote:leg eens uit...
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:30 schreef realist_ik het volgende:[..]
geloof is per definitie een beperking van vrijheid.
quote:Nee, voor een deel van die mensen. Net zo goed als dat er streng gereformeerde gemeenschappen zijn die zich volledig buitensluiten van de maatschappij. Maar dat moeten ze lekker zelf weten. Als zij er voor kiezen niet mee te gaan in de ontwikkeling van de Nederlandse maatschappij dan is dat hun zaak. Die vrijheid heb je nu eenmaal.
quote:Minstens
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:30 schreef Z het volgende:[..]
Dus allemaal op verjaardagen gezellig in een kringetje zitten en op woensdag een gehaktbal.
quote:dat zie ik nergens staan..
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:31 schreef realist_ik het volgende:[..]
niks.
maar ik vind het niet zo'n prettig vooruitzicht dat dit elke tien jaar gaat verdubbelen...
quote:Ja en onze volgende koning is ook weer een halfbloedje
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:30 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
HEET ONZE PREMIER OVER 10 JAAR MOHAMMED?
quote:Ik denk niet dat halfbloedje nog een goede benaming is. Het kind van Wimlex en Maxima is nog hooguit 1/8e Nederlands, dus voor het gemak kunnen we dat kind inmiddels wel gewoon allochtoon noemen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:32 schreef Loedertje het volgende:[..]
Ja en onze volgende koning is ook weer een halfbloedje
Denk je eens in wat voor ellende er ons over 10 jaar te wachten staan
quote:denk zelf na...
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:31 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
leg eens uit...
elke religie legt zijn aanhangers bepaalde beperkingen op...
men zou dingen niet mogen (of juist wel moeten) doen omdat God/Allah/... dat bepaald heeft.
dat vind ik een serieuze inperking van vrijheid.
Interpretatie is the key, maar in de praktijk is dát net de boosdoener.
quote:Je bent allochtoon als jij of je vader of je moeder buiten nederland geboren is. Dan is Willem duidelijk allochtoon (Westers Allochtoon heet dat dan).
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:34 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Ik denk niet dat halfbloedje nog een goede benaming is. Het kind van Wimlex en Maxima is nog hooguit 1/8e Nederlands, dus voor het gemak kunnen we dat kind inmiddels wel gewoon allochtoon noemen.
quote:Altijd maar om feiten vragen. Soms is het zo dat je dingen moet constateren zonder feiten. Want in sommige gevallen ben je als je op de daadwerkelijke feiten wacht te laat. Zeg maar, achter de feiten aanlopen!
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:30 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
bron?
quote:en daar kan de mens er dan zelf voor kiezen om die religie te aanbidden... vrijheid dus... (in NL dan)
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:35 schreef realist_ik het volgende:[..]
denk zelf na...
elke religie legt zijn aanhangers bepaalde beperkingen op...
men zou dingen niet mogen (of juist wel moeten) doen omdat God/Allah/... dat bepaald heeft.dat vind ik een serieuze inperking van vrijheid.
Interpretatie is the key, maar in de praktijk is dát net de boosdoener.
quote:ik vraag om een bron omdat je uitspraak nergens op sloeg, eerdere reactie ook ff lezen..
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:36 schreef Frans_O het volgende:[..]
Altijd maar om feiten vragen. Soms is het zo dat je dingen moet constateren zonder feiten. Want in sommige gevallen ben je als je op de daadwerkelijke feiten wacht te laat. Zeg maar, achter de feiten aanlopen!
quote:Omdat die mensen onze vrijheid inperken, kijk maar eens naar de AEL .
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:29 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Waarom?
quote:staat er ook niet.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:32 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
dat zie ik nergens staan..
er staat wél dat het de afgelopen tien jaar wel is gebeurd.
noem me een doemdenker, maar ik weet zeker dat de "opmars" echt niet trager zal gaan verlopen...
quote:die kans zit er idd wel in, maar of dat nou een ramp te noemen is betwijfel ik sterk...
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:37 schreef realist_ik het volgende:[..]
staat er ook niet.
noem me een doemdenker, maar ik weet zeker dat de "opmars" echt niet trager zal gaan verlopen...
quote:die kans zit er idd wel in, maar of dat nou een ramp te noemen is betwijfel ik sterk...
staat er ook niet.
staat er ook niet.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:36 schreef Frans_O het volgende:[..]
Altijd maar om feiten vragen. Soms is het zo dat je dingen moet constateren zonder feiten. Want in sommige gevallen ben je als je op de daadwerkelijke feiten wacht te laat. Zeg maar, achter de feiten aanlopen!
Volgens mij ben jij een moordenaar. Laten we je maar vast opsluiten. Want tja, we kunnen het wel niet bewijzen, maar dadelijk vermoord je nog iemand en dan lopen we achter de feiten aan.
Besef je nu de gevaren van je redenatie?
quote:Gezien het feit dat Islamitische mensen gemiddeld 3x zoveel kinderen krijgen als niet-Islamieten zou je daar zomaar es gelijk in kunnen hebben.
staat er ook niet.
quote:Ja, maar er zitten ok gevaren in de groei van de Islam
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
!
Volgens mij ben jij een moordenaar. Laten we je maar vast opsluiten. Want tja, we kunnen het wel niet bewijzen, maar dadelijk vermoord je nog iemand en dan lopen we achter de feiten aan.
Besef je nu de gevaren van je redenatie?
[Dit bericht is gewijzigd door Frans_O op 14-10-2003 11:41]
quote:ook dat is allang niet meer zo...
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:40 schreef HassieBassie het volgende:[..]
Gezien het feit dat Islamitische mensen gemiddeld 3x zoveel kinderen krijgen als niet-Islamieten zou je daar zomaar es gelijk in kunnen hebben.
quote:zolang dat geen hinder oplevert voor de rest van de samenleving, is dat ok...
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:37 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
en daar kan de mens er dan zelf voor kiezen om die religie te aanbidden... vrijheid dus... (in NL dan)
quote:En misschien dat deze een licht kleurtje heeft !! (EINDELIJK!!!)
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:34 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Ik denk niet dat halfbloedje nog een goede benaming is. Het kind van Wimlex en Maxima is nog hooguit 1/8e Nederlands, dus voor het gemak kunnen we dat kind inmiddels wel gewoon allochtoon noemen.
quote:de islam levert toch geen hinder op...
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:41 schreef realist_ik het volgende:[..]
zolang dat geen hinder oplevert voor de rest van de samenleving, is dat ok...
religie moet iets persoonlijks zijn... intiems...
NIET provocerend zoals je dat vaak ziet bij de islam...
als imams in NL uitspraken kunnen doen zoals die van Hasselhoef...
quote:voor sommigen zal dit niks uitmaken, net zoals het voor sommige anderen wél iets uitmaakt...
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:39 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
die kans zit er idd wel in, maar of dat nou een ramp te noemen is betwijfel ik sterk...
ik WIL niet in een islamitische staat leven...
ik WIL niet elke dag in elke stad geconfronteerd worden met reusachtige moskeeën...
mensen die de multi-kul in NL nog niet ver genoeg doorgedreven vinden, kunnen beter naar een ander land gaan...
krijgen ze gegarandeerd het deksel op de neus...
quote:Als 5% moslim is leef je niet in een islamitische staat.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:44 schreef realist_ik het volgende:[..]
voor sommigen zal dit niks uitmaken, net zoals het voor sommige anderen wél iets uitmaakt...
ik WIL niet elke dag in elke stad geconfronteerd worden met reusachtige moskeeën...mensen die de multi-kul in NL nog niet ver genoeg doorgedreven vinden, kunnen beter naar een ander land gaan...
quote:Je kunt zeggen wat je wilt maar ik ben het voor de volle 100% met hem eens. Over 30 jaar zullen we denken van "hadden we het toch maar anders aangepakt". Hun geloof staat gewoon haaks op het onze en zo kan het niet doorgaan. Daarbij komt nog eens kijken dat een groot gedeelte van deze mensen zich niet willen aanpassen en een klein gedeelte dat grote haat koestert tegen het westen. Het volk gaat zich hier binnen niet afzienbare tijd tegen verzetten met alle gevolgen van dien.
Waarom?
quote:er komt geen islamitische staat hier, zelfde geldt voor de moskeeen....
voor sommigen zal dit niks uitmaken, net zoals het voor sommige anderen wél iets uitmaakt...
ik WIL niet elke dag in elke stad geconfronteerd worden met reusachtige moskeeën...mensen die de multi-kul in NL nog niet ver genoeg doorgedreven vinden, kunnen beter naar een ander land gaan...
quote:Precies ik las het bericht op NOS; dat trouwens een heel andere toon heeft.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:24 schreef Loedertje het volgende:[..]
5% maar??
* Nyrem had door alle islamthreads van mensen met een islamfobie inmiddels de indruk dat het om minimaal 50% zou gaan
bericht NOS:
Vijf procent bevolking is moslim
VOORBURG Bijna 5% van de Nederlandse
bevolking is islamiet.In tien jaar tijd
is het aantal moslims in Nederland
verdubbeld naar zo'n 920.000.Dit blijkt
uit gegevens van het Centraal Bureau
voor de Statistiek (CBS).De islam is de
vierde levensbeschouwelijke beweging.
Ruim 95% van de islam-aanhangers heeft
een niet-westerse herkomst.De meesten
komen uit Turkije (bijna 320.000) en
Marokko (285.000).Van de niet-westerse
allochtonen is 54% islamiet.
Volgens het CBS is 31% van de bevolking
rooms-katholiek,14% Nederlands hervormd
en 7% gereformeerd.Bijna 40% van de
Nederlanders is niet-kerkelijk.
(nos.nl)
quote:dat zeg ik ook niet.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:46 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Als 5% moslim is leef je niet in een islamitische staat.
ik wil het gewoon niet zover laten komen.
want dan is er geen weg terug.
quote:Die percentages zijn wel zóó nietszeggend. Bij die 31% Rooms-Katholieken zit een enorm aantal dat wel gedoopt is maar verder nooit meer een voet in de kerk zet (tenzij er iemand begraven wordt).
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:24 schreef Loedertje het volgende:
5% maar??
quote:ik hoop het.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:47 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
er komt geen islamitische staat hier, zelfde geldt voor de moskeeen....
denk je zelf ook niet dat daar, als het al zover komt, een stokje voor wordt gesteken..
quote:hooguit in een Islamitische straat
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:46 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Als 5% moslim is leef je niet in een islamitische staat.
quote:En een dorpje (zonder winkels) met 700 gelovigen en 3 kerken accepteer je wel?
quote:Als je ipv van islamitische, nou gelovig neerzet. Dan kom je dichter in de buurt.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:40 schreef HassieBassie het volgende:[..]
Gezien het feit dat Islamitische mensen gemiddeld 3x zoveel kinderen krijgen als niet-Islamieten zou je daar zomaar es gelijk in kunnen hebben.
quote:M.a.w. die 5% is overdreven gezien het feit dat er in die 5% ook een groep jongeren zit die varkensvlees eet, zuipt en neukt?
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:48 schreef Lithion het volgende:[..]
Die percentages zijn wel zóó nietszeggend. Bij die 31% Rooms-Katholieken zit een enorm aantal dat wel gedoopt is maar verder nooit meer een voet in de kerk zet (tenzij er iemand begraven wordt).
Zou het dan circa 1,5% zijn denk je?
quote:Zal wel tegenvallen WinLex is een echte bleekscheet..
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:42 schreef Loedertje het volgende:[..]
En misschien dat deze een licht kleurtje heeft !! (EINDELIJK!!!)
Ontopic: Zie er ook niet echt de problemen van in. Ik woon in een samenleving waar veel meer dan 5% moslim is (heb even niet de cijfers bij de hand). Merk er erg weinig van. Ja, ik heb meisjes met hoofddoekjes in de klassen die ik lesgeef, op het hoofddoekje zijn ze precies hetzelfde als de rest van de mensen.
En ja, op vrijdag is het om 14:00 wel druk bij de moskeeen, maar op zich ook geen last van. Nederland moet niet zo paranoia doen over moslims en islam. Ok, de extremen moeten worden aangepakt, maar zowel de extremen binnen de islam als de extremen binnen de Christelijke kerk.
quote:bron?
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:41 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
ook dat is allang niet meer zo...
Volgens mij kregen mensen uit urk en Staphorst gemiddeld genomen het meeste aantal kinderen. Daarna stonden toch echt de niet-westerse allochtonen.
quote:Precies, fanatisme is waar het om draait, dát zou je moeten meten (hoe godsonmogelijk het ook is om daar een objectieve maatstaf voor te verzinnen).
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:48 schreef Kugari-Ken het volgende:
Onderschat nooit gevaarlijke elementen... en onderschat religieus fanatisme al helemaal niet.
quote:Dat hoop ik maar. Voor de rest heb ik geen problemen met deze mensen, maar ze moeten zich aanpassen en zich niet zo afzonderen van de rest. Nederland moet Nederland blijven en niet met van die midden oosten taferelen in de grote steden, zoals in Rotterdam waar waarschijnlijk de grootste moskee van europa wordt gebouwd en waar je bijna overal waar je kijkt hoofddoekjes ziet rondlopen. En ik wil even erbij zeggen dat ik respect heb voor de moslims/allochtonen die een goeie baan hebben en die zich mengen en contact zoeken met de autochtonen en zich netjes aanpassen en gedragen.
er komt geen islamitische staat hier, zelfde geldt voor de moskeeen....
denk je zelf ook niet dat daar, als het al zover komt, een stokje voor wordt gesteken..
quote:Wat je wil zeggen, is dat iedereen in Nederland zich aan de grondwet moet houden. Dat klinkt een stuk minder 'wij en zij', terwijl je daarmee de lading ook dekt.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:49 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Wat geef ik er om?
Zolang ze maar geen rotzooi uithalen of islamitische wetgeving willen doordouwen.
Mij is alles best.
quote:Geen idee hoe de percentages fanatiekelingen liggen, maar dát zou juist onderzocht moeten worden imo. Dat zijn de mensen die een gevaar voor de vrijheid van anderen vormen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:50 schreef Loedertje het volgende:
M.a.w. die 5% is overdreven gezien het feit dat er in die 5% ook een groep jongeren zit die varkensvlees eet, zuipt en neukt?
quote:So? De vader van mijn kind is ook een superhollander met blond haar/blauwe ogen en een spierwitte huid. Kindje is hardstikke getint en heeft gitzwart haar
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:51 schreef Libris het volgende:[..]
Zal wel tegenvallen WinLex is een echte bleekscheet..
quote:En het grote verschil tussen deze twee zaken is? Goedzo kleine meid, misschien dat die drie jaartjes school toch nog de moeite waard zijn geweest, inderdaad de Nederlandse cultuur, die cultuur die jij niet erkent, is gebonden aan de nederlandse geschiedenis en wetgeving, die voor een groot gedeelte is gebaseerd op het Christelijke geloof.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:49 schreef Loedertje het volgende:[..]
En een dorpje (zonder winkels) met 700 gelovigen en 3 kerken accepteer je wel?
(Britsum-Friesland)
quote:Jep.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:51 schreef FreedonNadd het volgende:[..]
bron?
Volgens mij kregen mensen uit urk en Staphorst gemiddeld genomen het meeste aantal kinderen. Daarna stonden toch echt de niet-westerse allochtonen.
quote:Waarvan 99% er niets aan doet en amper weet wat het inhoud. Ze zijn dit zogenaamd, omdat één van hun verre voorouders dit was.
Op 1 januari gaf 31 procent van de bevolking van achttien jaar en ouder aan rooms-katholiek te zijn.
quote:Kun jij nog wel slapen snachts?
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:53 schreef Kugari-Ken het volgende:[..]
En het grote verschil tussen deze twee zaken is? Goedzo kleine meid, misschien dat die drie jaartjes school toch nog de moeite waard zijn geweest, inderdaad de Nederlandse cultuur, die cultuur die jij niet erkent, is gebonden aan de nederlandse geschiedenis en wetgeving, die voor een groot gedeelte is gebaseerd op het Christelijke geloof.
quote:Een mooi halfbloedje zou mooi zijn, hoop eigenlijk wel op een prinsesje
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:53 schreef Loedertje het volgende:
[..]So? De vader van mijn kind is ook een superhollander met blond haar/blauwe ogen en een spierwitte huid. Kindje is hardstikke getint en heeft gitzwart haar
quote:Een mooi halfbloed prinsesje
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:54 schreef Libris het volgende:[..]
Een mooi halfbloedje zou mooi zijn, hoop eigenlijk wel op een prinsesje
quote:In dezelfde periode is het aantal fanatieke aanhangers van de doemprofetien van Mohamed Rasoel met een groter percentage toegenomen dan het aantal fanatieke aanhangers van alle andere godsdiensten bij elkaar?
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:52 schreef Lithion het volgende:[..]
Geen idee hoe de percentages fanatiekelingen liggen, maar dát zou juist onderzocht moeten worden imo. Dat zijn de mensen die een gevaar voor de vrijheid van anderen vormen.
quote:Ik denk het wel. Ik hoor nauwelijks iets over Christenen die gebouwen opblazen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:57 schreef Madame het volgende:[..]
In dezelfde periode is het aantal fanatieke aanhangers van de doemprofetien van Mohamed Rasoel met een groter percentage toegenomen dan het aantal fanatieke aanhangers van alle andere godsdiensten bij elkaar?
quote:Waarom, omdat mensen zoals jij geen enkel greintje historisch besef hebben en het niet kunnen verkroppen dat onze geschiedenis is gebonden aan het Christelijke geloof en dat we na oorlogen, hongersnoden en hervormingen uit zjn gekomen bij een staat waar vrijheid en gelijkheid de basis-begrippen vormen?
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:54 schreef Nyrem het volgende:[..]
Kun jij nog wel slapen snachts?
Moet ik wakkeer blijven omdat jij niet kunt verkroppen dat er invloeden van buitenaf zijn die deze basisprincipes niet erkennen op hetzelfde niveau als dat wij dat doen?
Moet ik wakker liggen van het feit dat jij gevaren negeert omdat je de meest elementaire zaken van het land waarin jij leeft niet eens durft te erkennen, of het niet wil erkennen omdat je met een zekere minachting kijkt naar je eigen geschiedenis en je eigen cultuur en je eigen land?
quote:Meester, kunt u mij dan voorbeelden geven van onze Nederlandse cultuur?
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:53 schreef Kugari-Ken het volgende:...inderdaad de Nederlandse cultuur, die cultuur die jij niet erkent, is gebonden aan de nederlandse geschiedenis en wetgeving, die voor een groot gedeelte is gebaseerd op het Christelijke geloof.
Kunt u mij uitleggen waarom ik mij zou moeten ergeren aan een moskee of kerk?
Kunt u mij uitleggen waarom ik superieur zou zijn aan andersdenkenden?
Kunt u mij dan misschien ook nog even uitleggen wat dan straks de richtlijnen gaan worden om 100% Aangepast Burger te worden?
En..wie bedenkt straks deze handleiding? De SGP? De SP?
quote:Ja echt gevaarlijk hier in Nederland, al die Moslims die gebouwen opblazen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:58 schreef Disorder het volgende:[..]
Ik denk het wel. Ik hoor nauwelijks iets over Christenen die gebouwen opblazen.
Extremistische christenen bestaan ook, en ze hebben andere methodes. Kijk eens naar het anti-abortusactivisme in Amerika, om maar 1 voorbeeld te noemen.
quote:Mag een Imam dat niet zeggen in zijn eigen land?
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:44 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
de islam levert toch geen hinder op...
en dit doet me denken aan een topic van gister over het aanklagen van de paus...
een imam mag niet zeggen dat homo's taboe zijn, en de paus wel...
quote:Ja, en alle moslims gaan wel braaf 5 keer per dag met hun kont naar het westen en op tijd naar de Moskee. Die zondigen nooit!!!
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:48 schreef Lithion het volgende:
Die percentages zijn wel zóó nietszeggend. Bij die 31% Rooms-Katholieken zit een enorm aantal dat wel gedoopt is maar verder nooit meer een voet in de kerk zet (tenzij er iemand begraven wordt).
Kom op. Ken er zat die gewoon hartstikke verwesterd zijn en er ook nog maar weinig aan doen. Ken een moslim, een man, die dol is op frikandellen en regelmatig een flesje wijn burgemeester maakt. En zo zullen er heus wel meer zijn.
Dus doe a.u.b. niet alsof alleen Katholieken zich niet helemaal aan hun geloof houden, dit komt bij alle geloven voor. Deze cijfers geven aan hoeveel mensen elk geloof aanhangen, op papier.
quote:Dat is heel fijn voor je, maar het gaat hier over Nederland.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:00 schreef Leonardo1504 het volgende:
Extremistische christenen bestaan ook, en ze hebben andere methodes. Kijk eens naar het anti-abortusactivisme in Amerika, om maar 1 voorbeeld te noemen.
quote:*kuch*
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:59 schreef Kugari-Ken het volgende:kijkt naar je eigen geschiedenis en je eigen cultuur en je eigen land?
Kerkelijke gezindte, 1971 - 2001
Vrouwen en ouderen oververtegenwoordigd
Onder degenen die zich aangetrokken voelen tot een kerkelijke gezindte en onder de zeer trouwe kerkgangers bevinden zich relatief meer vrouwen, ouderen, lager opgeleiden en inwoners van minder verstedelijkte gebieden.
Kerkbezoek naar kerkelijke gezindte
Gereformeerden trouwste kerkgangers
De afgelopen 25 jaar is het kerkbezoek het sterkst afgenomen bij de rooms-katholieken. In 1977 ging nog 58 procent minstens één keer per maand naar de kerk, in 2001 was dat nog 29 procent. Bij de Nederlands-hervormden daalde het aandeel maandelijkse kerkbezoekers minder. De gereformeerden blijven de trouwste kerkgangers: in 1977 ging 86 procent minstens eenmaal per maand naar de kerk, in 2001 was dat 66 procent.
(cbs.nl)
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 14-10-2003 12:03]
quote:Jezus Christus zit niet zo hysterisch te gillen mens! Ik zeg ook helemaal niet dat alle Moslims fanatiekelingen zijn, ik gaf alleen aan dat je aan deze percentages helemaal niets hebt.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:02 schreef Gia het volgende:
Ja, en alle moslims gaan wel braaf 5 keer per dag met hun kont naar het westen en op tijd naar de Moskee. Die zondigen nooit!!!Kom op. Ken er zat die gewoon hartstikke verwesterd zijn en er ook nog maar weinig aan doen. Ken een moslim, een man, die dol is op frikandellen en regelmatig een flesje wijn burgemeester maakt. En zo zullen er heus wel meer zijn.
Dus doe a.u.b. niet alsof alleen Katholieken zich niet helemaal aan hun geloof houden, dit komt bij alle geloven voor. Deze cijfers geven aan hoeveel mensen elk geloof aanhangen, op papier.
quote:Kijk eens naar ons wetboek, wetten reflecteren vaak de meest elementaire fundamenten van een cultuur.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:00 schreef Loedertje het volgende:
Meester, kunt u mij dan voorbeelden geven van onze Nederlandse cultuur?
Nou Loedertje... bestaat er een Islamtische cultuur?
quote:Dan is Disorder ook offtopic. Corrigeer je hem ook even ?
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:02 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat is heel fijn voor je, maar het gaat hier over Nederland.
quote:Ja heel fijn voor je maar die Extremistische moslims in Nederland hebben hier nog geen vlieg kwaad gedaan.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:02 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat is heel fijn voor je, maar het gaat hier over Nederland.
quote:Ik beweer ook nergens het tegendeel.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:04 schreef Chadi het volgende:
Ja heel fijn voor je maar die Extremistische moslims in Nederland hebben hier nog geen vlieg kwaad gedaan.
Overigens zijn er wel nogal wat berichten van fanatisme in moskeëen, bij Imams en op Islamitische scholen naar buiten gekomen de laatste tijd. Wanneer gebeurde dat voor het laatst bij Christelijke scholen?
(cbs.nl)
Waarom is de Islam wel in één getal gevat? Zijn toch ook heel wat verschillende stromingen binnen de Islam toch? Komt één van die stromingen op de vierde plaats? Of dan toch eerst de protestanten?
quote:Die nergens op zijn gebaseerd, dat klopt.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:05 schreef Lithion het volgende:[..]
Ik beweer ook nergens het tegendeel.
Overigens zijn er wel nogal wat berichten van fanatisme in moskeëen, bij Imams en op Islamitische scholen naar buiten gekomen de laatste tijd.
quote:Toen men sinterklaas op zijn schimmel uit Elspeet jaagde?
Overigens zijn er wel nogal wat berichten van fanatisme in moskeëen, bij Imams en op Islamitische scholen naar buiten gekomen de laatste tijd. Wanneer gebeurde dat voor het laatst bij Christelijke scholen?
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 14-10-2003 12:14]
quote:Ik gil niet, anders gebruikte ik wel de capslock.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:03 schreef Lithion het volgende:[..]
Jezus Christus zit niet zo hysterisch te gillen mens! Ik zeg ook helemaal niet dat alle Moslims fanatiekelingen zijn, ik gaf alleen aan dat je aan deze percentages helemaal niets hebt.
quote:Je hebt inderdaad verschillende stromingen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:07 schreef Gia het volgende:
Waarom is de Islam wel in één getal gevat? Zijn toch ook heel wat verschillende stromingen binnen de Islam toch? Komt één van die stromingen op de vierde plaats? Of dan toch eerst de protestanten?
quote:Respect is best lastig voor je he?
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:07 schreef Kugari-Ken het volgende:[..]
What the fuck, what did your mother drop while she was pregnant with you?
Waar slaat die verschrikkelijk educatieve link in godsnaam op? Je kunt niet alleen verkeerd quoten, what the fuck is up with that you retard, maar je voegt echt geen ruk toe aan het topic.
quote:Ah, vandaar de drie uitroeptekens
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:08 schreef Gia het volgende:
Ik gil niet
quote:als je ronselen voor de jihad "geen vlieg kwaad doen" noemt ... tsja
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:04 schreef Chadi het volgende:[..]
Ja heel fijn voor je maar die Extremistische moslims in Nederland hebben hier nog geen vlieg kwaad gedaan.
wat te denken van die hond van een Nisar Trabelsi ?
ok, dat was een paar kilometertjes ten zuiden van de Nederlandse grens, maar dat doet er verder niet toe...
quote:Sorry maar wanneer zou ik naar jou moeten luisteren? Ik zit nog steeds te wachten op de glorieuze reden waarom ik wakker zou moeten liggen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:10 schreef Nyrem het volgende:
Respect is best lastig voor je he?
quote:Niets
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:07 schreef Loedertje het volgende:
Toen men sinterklaas op zijn schimmel uit Elspeet jaagde?
Of bedoelde je deze?
[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 14-10-2003 12:16]
quote:Is hetzelfde als joden ronselen voor het Israelische leger maar daar hoor je niemand over.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:12 schreef realist_ik het volgende:[..]
als je ronselen voor de jihad "geen vlieg kwaad doen" noemt ... tsja
wat te denken van die hond van een Nisar Trabelsi ?
ok, dat was een paar kilometertjes ten zuiden van de Nederlandse grens, maar dat doet er verder niet toe...
quote:Als je een verdubbeling binnen 10 jaar meevallen noemt...
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:14 schreef Posdnous het volgende:
Goh....de islamisering van ons landje schijnt enorm mee te vallen.
Wat een verrassing
quote:JIhad is niets mis mee, ken jij de definitie wel van de Jihad??
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:12 schreef realist_ik het volgende:[..]
als je ronselen voor de jihad "geen vlieg kwaad doen" noemt ... tsja
quote:van 1 naar 2 is ook een verdubbeling.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:15 schreef nikk het volgende:[..]
Als je een verdubbeling binnen 10 jaar meevallen noemt...
quote:gut komen ze op 10%
quote:ja hoor...
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:15 schreef Chadi het volgende:[..]
Is hetzelfde als joden ronselen voor het Israelische leger maar daar hoor je niemand over.
quote:Het is niet van 1 naar 2, nitwit.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:16 schreef Nyrem het volgende:
van 1 naar 2 is ook een verdubbeling.
quote:tel verder...
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:17 schreef Chadi het volgende:[..]
gut komen ze op 10%
quote:Er zijn gewoon meer moslims. Dat zegt in principe weinig over islamisering. Voor ons niet-moslims blijft alles gewoon bij het oude hoor. Bovendien verwacht ik dat de Islam hier over 10 jaar sterk aan kracht ingeboet heeft. De ontkerkelijking (of ont-moskeeïng) zal daar ook snel toeslaan.
quote:Wat de neuk is dat voor een achterlijk argument "zij doen het ook, dus mogen wij het ook doen!"
Is hetzelfde als joden ronselen voor het Israelische leger maar daar hoor je niemand over.
Two wrongs don't make a right.
Gaat dit topic over joden?
quote:De meesten niet volgens mij. Want daarvoor moeten je een beetje lezen; napraten is makkelijker.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:16 schreef pro_jeex het volgende:[..]
JIhad is niets mis mee, ken jij de definitie wel van de Jihad??
quote:Tja, bijna een miljoen lijkt mij een stuk meer dan 2, maar goed...
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:16 schreef Nyrem het volgende:[..]
van 1 naar 2 is ook een verdubbeling.
quote:Juist!
En voor organisaties als de JDL en Saroef
quote:Over 50 jaar op 160%!! Wow.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:17 schreef realist_ik het volgende:[..]
tel verder...
quote:Het had me inderdaad tegengevallen als je begrepen had wat ik daarmee wilde zeggen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:17 schreef Lithion het volgende:[..]
Het is niet van 1 naar 2, nitwit.
.
quote:Ronselen als je het de ene partij verbied moet je het de andere ook verbieden of je smoel erover dicht houden en dat niet als argument aanvoeren. simpel.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:17 schreef Kugari-Ken het volgende:[..]
Wat de neuk is dat voor een achterlijk argument "zij doen het ook, dus mogen wij het ook doen!"
Two wrongs don't make a right.
Gaat dit topic over joden?
quote:het doet er niet toe wat ik onder 'Jihad' versta...
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:16 schreef pro_jeex het volgende:[..]
JIhad is niets mis mee, ken jij de definitie wel van de Jihad??
"ja, maar het is niet per definitie een gewapende strijd"
en dan?
in de praktijk meestal wel.
of ben je die sukkels uit Eindhoven al vergeten?
quote:Je mag je beschermen tegen het "Israelisch" leger toch?
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:17 schreef Kugari-Ken het volgende:Wat de neuk is dat voor een achterlijk argument "zij doen het ook, dus mogen wij het ook doen!"
quote:Totdat je je beseft dat Nederland meer Islamitische scholen telt dan heel Europa. Dat er hier in Den Haag inmiddels meer moskeeen zijn dan kerken. Dat de Islam itt tot het Christendom in Nederland groeit in plaats van krimpt. Dat er elk jaar door middel van import-partners nieuwe Islamieten bijkomen en daarmee dus de 'ontmokee-ing' dus niet zo snel zal gebeuren.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:17 schreef Posdnous het volgende:
Er zijn gewoon meer moslims. Dat zegt in principe weinig over islamisering. Voor ons niet-moslims blijft alles gewoon bij het oude hoor. Bovendien verwacht ik dat de Islam hier over 10 jaar sterk aan kracht ingeboet heeft. De ontkerkelijking (of ont-moskeeïng) zal daar ook snel toeslaan.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:19 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Over 50 jaar op 160%!! Wow.
quote:Hoewel het Israëlisch leger ook veel in de fout gaat, vind ik niet dat je het kan vergelijken met een bende terroristen die restaurants e.d. opblazen...
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:20 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Je mag je beschermen tegen het "Israelisch" leger toch?
De Jihad word ook in Palestijnsgebied gevochten.
quote:Ik snap alleen nooit waarom dit soort extreme gevallen altijd als een soort van leidraad opgevoerd moeten worden. Ik denk dat de kans dat Nederland erg veel desparate werklozen krijgt, die op eigen houtje een minister gaan neerschieten veel en veel groter is (om maar een dwarsstraat te noemen). Dat Islam-extremisme klinkt allemaal wel erg spannend, maar het zijn een paar kleine uitwassen die zoveel aandacht helemaal niet verdienen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:20 schreef realist_ik het volgende:
of ben je die sukkels uit Eindhoven al vergeten?
quote:Wat je er ook mee wilde zeggen, het is onzin. De kenmerken van een groep laten zich niet zomaar transformeren naar een veel kleinere schaal. Zeker bij de vergelijking die jij maakt is het onzinnig, omdat je in een dergelijk kleine groep bij lange na niet alle kenmerken van de groep Moslims die er nú al zijn terugvindt.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:19 schreef Nyrem het volgende:
Het had me inderdaad tegengevallen als je begrepen had wat ik daarmee wilde zeggen.
quote:Als mijn geloof en land zou worden aangevallen zou ik ook gaan vechten en ook mensen "werven" voor die strijd.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:20 schreef realist_ik het volgende:[..]
het doet er niet toe wat ik onder 'Jihad' versta...
het gaat erover dat hier in NL jongens worden gerecruteerd onder het mom van die Jihad...
maw, het misbruiken van het geloof van die jongeren om ten strijde te trekken..."ja, maar het is niet per definitie een gewapende strijd"
en dan?
in de praktijk meestal wel.of ben je die sukkels uit Eindhoven al vergeten?
quote:Ik vind persoonlijk het Israelische leger minimaal evenveel de typering van terroristen verdienen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:22 schreef realist_ik het volgende:[..]
Hoewel het Israëlisch leger ook veel in de fout gaat, vind ik niet dat je het kan vergelijken met een bende terroristen die restaurants e.d. opblazen...
Ik had persoonlijk verwacht dat het er meer zouden zijn, maar ik kan er toch niet echt wakker van liggen.
quote:Jawel hoor, het omver rijden van huizen met Bulldozers is precies hetzelfde.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:22 schreef realist_ik het volgende:[..]
Hoewel het Israëlisch leger ook veel in de fout gaat, vind ik niet dat je het kan vergelijken met een bende terroristen die restaurants e.d. opblazen...
Staatsterrorisme.
[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 14-10-2003 12:25]
quote:ik ben dan ook helemaal niet over die extreme gevallen begonnen...
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:23 schreef Posdnous het volgende:[..]
Ik snap alleen nooit waarom dit soort extreme gevallen altijd als een soort van leidraad opgevoerd moeten worden. Ik denk dat de kans dat Nederland erg veel desparate werklozen krijgt, die op eigen houtje een minister gaan neerschieten veel en veel groter is (om maar een dwarsstraat te noemen). Dat Islam-extremisme klinkt allemaal wel erg spannend, maar het zijn een paar kleine uitwassen die zoveel aandacht helemaal niet verdienen.
mij gaat het voornamelijk om mijn leefomgeving...
als ik in een islamitisch land (met alle sociale/visuele/... aspecten) wil leven, verhuis ik wel...
hier hoef ik het niet te hebben...
quote:Inderdaad en dan Bassie en adriaan ook!!
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:24 schreef Posdnous het volgende:[..]
Ik vind persoonlijk het Israelische leger minimaal evenveel de typering van terroristen verdienen.
quote:Een poging kan wel. Uit de brief van minister Remkes aan de kamer:
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:51 schreef Lithion het volgende:[..]
Precies, fanatisme is waar het om draait, dát zou je moeten meten (hoe godsonmogelijk het ook is om daar een objectieve maatstaf voor te verzinnen).
quote:
... De omvang van de Nederlandse segmenten van de terroristische netwerken kunnen moeilijk exact worden ingeschat. Waarschijnlijk bevinden zich in Nederland honderd tot tweehonderd personen die in verband gebracht kunnen worden met islamistisch terroristische netwerken (vgl. TK 2002-2003, 27925, nr. 80, blz. 2). Het onderzoek naar de activiteiten van dergelijke personen is uiteraard bijzonder arbeidsintensief en tijdrovend. Niettemin worden successen geboekt, op grond waarvan Nederland allerminst een vrijplaats genoemd kan worden voor terroristen. Ik ben voornemens de recente ontwikkelingen meer uitvoerig te belichten in het AIVD-jaarverslag 2002, dat ik nog deze maand aan de Kamer zal zenden. ...
[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 14-10-2003 12:26]
quote:Dus als Nederland wordt aangevallen door terroristen ga je mensen werven?
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:23 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Als mijn geloof en land zou worden aangevallen zou ik ook gaan vechten en ook mensen "werven" voor die strijd.
quote:Het wordt niet als leidraad opgevoerd, het wordt alleen aangevoerd als één van de neveneffecten die de Islam met zich meebrengt waarbij het waarschijnlijk is dat bij een verdubbeling (zeker indien die verdubbeling grotendeels door importhuwelijken plaatsvindt) van het aantal Islamieten dit soort uitwassen ook in aantal zal toenemen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:23 schreef Posdnous het volgende:
Ik snap alleen nooit waarom dit soort extreme gevallen altijd als een soort van leidraad opgevoerd moeten worden.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:25 schreef Frans_O het volgende:[..]
Inderdaad en dan Bassie en adriaan ook!!
quote:Nee je bent geen terroristische organisatie als je 8 mensen doodt en 80 verwond en 2000 dakloos maakt in 1 nacht.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:25 schreef Frans_O het volgende:[..]
Inderdaad en dan Bassie en adriaan ook!!
quote:Dan ben ik benieuwd welke maatstaf hij voor fanatisme gebruikt heeft.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:25 schreef Leonardo1504 het volgende:
Een poging kan wel. Uit de brief van minister Remkes aan de kamer:
quote:Als Nederland bezet word, dan ga ik mensen werven om de bezetter aan te vallen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:25 schreef sizzler het volgende:[..]
Dus als Nederland wordt aangevallen door terroristen ga je mensen werven?
quote:Hmm, weer een rekenfoutje van het CBS?
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:22 schreef sizzler het volgende:
Als 5% gelijk staat aan 920.000 mensen, dan wonen hier dus al 18,4 miljoen mensen van 18 jaar en ouder? Wat klopt hier niet?
quote:Nogmaals WAAROM storen mensen zich aan die uiterlijkheden?
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:25 schreef realist_ik het volgende:
mij gaat het voornamelijk om mijn leefomgeving...
als ik in een islamitisch land (met alle sociale/visuele/... aspecten) wil leven, verhuis ik wel...hier hoef ik het niet te hebben...
ps: mensen uit indonesië zijn toch ook voornamelijk moslim?
quote:Volgens mij is er weinig tot geen fanatisme op Christelijke scholen. Op die van mijn kids wordt nog amper aan godsdienst gedaan.
quote:daar veroorzaak je Nederlands Marokkaans pleutertjes mee die roepen dat alle Joden dood moeten.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:27 schreef Chadi het volgende:[..]
Nee je bent geen terroristische organisatie als je 8 mensen doodt en 80 verwond en 2000 dakloos maakt in 1 nacht.
extremistische pleuters........nu ook in Nederland!
Wees er snel bij, ze zijn zo op!
quote:Omdat ook uiterlijkheden cultureel bepaald zijn en dus ook kunnen botsen. Net zoals mensen raar op zouden kijken als een Masaï hier een plaggenhut komt bouwen met een offertafel in z'n voortuin.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:29 schreef Loedertje het volgende:
Nogmaals WAAROM storen mensen zich aan die uiterlijkheden?
quote:http://www.cbs.nl/nl/publicaties/publicaties/maatschappij/bevolking/b-15/b-15-02-11.pdf
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:22 schreef sizzler het volgende:
Als 5% gelijk staat aan 920.000 mensen, dan wonen hier dus al 18,4 miljoen mensen van 18 jaar en ouder? Wat klopt hier niet?
Daar staat hun berekeningsmethode. Zo snel, lees ik dat ze aan een soort van schatten doen aan de hand van het geloof van de eerste generatie.
quote:
berekend. Zo werd bij de vorige schatting het aantal allochtonen
naar herkomstgroepering berekend met behulp van een doormuteermethode,
waarbij enkele aannames zijn gehanteerd.
quote:Het zijn AIVD gegevens. De AIVD hanteert een model van vier ringen. Van binnen naar buiten:
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:27 schreef Lithion het volgende:[..]
Dan ben ik benieuwd welke maatstaf hij voor fanatisme gebruikt heeft.
- terroristen
- ondersteuners
- sympathisanten
- samenleving
Lees dit rapport maar eens. Je zal zien dat een heleboel mensen hier kennelijk niet weten waar ze over praten. Gebrek aan feitenkennis en teveel aan vooroordelen noemen we dat.
quote:mijn oma Luhulima niet.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:29 schreef Nyrem het volgende:ps: mensen uit indonesië zijn toch ook voornamelijk moslim?
poehee... als ze op een ander eiland was geboren misschien wel...
maarja, dan was ze ook niet getrouwd met mijn Arische opa die haar mee naar NL sleurde...
whatever. etenstijd.
ik ga even een ranzig stuk varkensvlees (of iets wat er op moet lijken) eten bij de verderfelijke Mac ...
quote:Omdat met uiterlijkheden ook een aantal onzichtbare zaken meekomen die pas later tot uitbarsting kunnen komen. Het erkennen van die zaken en ze nauwlettend in de gaten houden kan toekomstig leed besparen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:29 schreef Loedertje het volgende:[..]
Nogmaals WAAROM storen mensen zich aan die uiterlijkheden?
Waarom zou je je moeten ergeren aan shoarmazaken/moskeetjes ...wat bedoel je eigenlijk met visueel? Of met sociaal?
quote:Nee het CBS had het bij het rechte eind. De media hebben het percentage naar beneden afgerond. Maar dat is niet significant. En hoezo weer een rekenfoutje? Het CBS maakt maar heel weinig rekenfouten.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:28 schreef Lithion het volgende:[..]
Hmm, weer een rekenfoutje van het CBS?
quote:Gaan we weer...dat hebben zij dan toch maar keurig letterlijk overgenomen uit onze voetbalcultuur nietwaar?
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:31 schreef milagro het volgende:[..]
daar veroorzaak je Nederlands Marokkaans pleutertjes mee die roepen dat alle Joden dood moeten.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:36 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Nee het CBS had het bij het rechte eind. De media hebben het percentage naar beneden afgerond. Maar dat is niet significant. En hoezo weer een rekenfoutje? Het CBS maakt maar heel weinig rekenfouten.
Vooral niet zelf nadenken.
quote:nogmaals:
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:34 schreef Leonardo1504 het volgende:
Absoluut geen antwoord op de vraag
...welke maatstaf heeft hij voor fanatisme gebruikt?
quote:Er staat mij iets bij over een rekenfoutje met de inflatie.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:36 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Nee het CBS had het bij het rechte eind. De media hebben het percentage naar beneden afgerond. Maar dat is niet significant. En hoezo weer een rekenfoutje? Het CBS maakt maar heel weinig rekenfouten.
quote:Ja, voorheen liepen ze alleen rond in Staphorst e.d.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:31 schreef milagro het volgende:[..]
daar veroorzaak je Nederlands Marokkaans pleutertjes mee die roepen dat alle Joden dood moeten.
quote:Wel een antwoord, zelfs met bronvermelding.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:37 schreef Kugari-Ken het volgende:[..]
nogmaals:
...welke maatstaf heeft hij voor fanatisme gebruikt?
En kijk eens naar het verschil tussen alle Christenen bij elkaar tegenover de Moslims. Wordt het ineens veel groter dan 31 tegen 5 % en zo.
quote:Kom op zeg..kom eens met relevante voorbeelden die je NU tegenkomt in ons prachtige landje..
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:32 schreef Lithion het volgende:[..]
Omdat ook uiterlijkheden cultureel bepaald zijn en dus ook kunnen botsen. Net zoals mensen raar op zouden kijken als een Masaï hier een plaggenhut komt bouwen met een offertafel in z'n voortuin.
quote:Eén der conclusies verklaart wel waarom mensen met argusogen naar de toename van het aantal moslims kijkt:
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:34 schreef Leonardo1504 het volgende:
Lees dit rapport maar eens. Je zal zien dat een heleboel mensen hier kennelijk niet weten waar ze over praten. Gebrek aan feitenkennis en teveel aan vooroordelen noemen we dat.
quote:
"Radicaal-Islamtische personen en groeperingen in vele landen blijken er in toenemende mate in te slagen gematigde moslims er van te overtuigen dat de verwezenlijking van een maatschappij die in overeenstemming is met de 'zuivere' islam dé oplossing biedt voor onrechtvaardigheid in de desbetreffende samenleving"
quote:Maar Loedertje, volgens jou heeft Nederland toch helemaal geen cultuur!? Snel naar de onzichtbare bootmobiel! We moeten dit soort ranzige uitwassen van cultuur die met de nederlandse staat en het nederlandse volk in verband kan worden gebracht bestrijden en verwijderen!
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:36 schreef Loedertje het volgende:[..]
Gaan we weer...dat hebben zij dan toch maar keurig letterlijk overgenomen uit onze voetbalcultuur nietwaar?
Viva los Islamos!
quote:Hoezo? Ik niet hoor!
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:38 schreef robh het volgende:
31% van de Nederlanders denkt dat condooms aids doorlaten.
quote:Da's toch allemaal koffiedik kijken. Je kan overal wel moeilijk over gaan doen als 'het kan zo maar gebeuren'.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:35 schreef Kugari-Ken het volgende:
Fanatisme, fundamentalisme en extremisme zijn zaken die niet te zien zijn met het blote oog, totdat het te laat is.
quote:Als jij daadwerkelijk gelooft dat dat aan de hand is, best...
Gaan we weer...dat hebben zij dan toch maar keurig letterlijk overgenomen uit onze voetbalcultuur nietwaar?
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:38 schreef robh het volgende:
31% van de Nederlanders denkt dat condooms aids doorlaten.
quote:Moskeëen e.d., wat al gezegd werd. De bouwstijl (die cultuur-gebonden is) conflicteert met de bouwstijl die we in Nederland gewend zijn (wat ook cultuur-gebonden is).
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:38 schreef Loedertje het volgende:
Kom op zeg..kom eens met relevante voorbeelden die je NU tegenkomt in ons prachtige landje..
quote:sssht dat mag je niet zeggen
quote:Daar zou ik inderdaad van opkijken: Een Masaï met een plaggenhut.
Omdat ook uiterlijkheden cultureel bepaald zijn en dus ook kunnen botsen. Net zoals mensen raar op zouden kijken als een Masaï hier een plaggenhut komt bouwen met een offertafel in z'n voortuin.
Overigens is een echte plaggenhut heel erg Nederlands.
quote:Omdat ze er al eerder één gemaakt hebben. Dat impliceert dat 'weer' toch gewoon?
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:36 schreef Leonardo1504 het volgende:
En hoezo weer een rekenfoutje?
quote:In het huidige straatbeeld niet meer. Iemand die zich als een oermens zou kleden zou ook raar aangekeken worden, omdat dat ook conflicteert met de cultuur van nú... terwijl we vroeger ook zo rond hebben gelopen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:41 schreef Leonardo1504 het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 14-10-2003 12:42]
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:40 schreef Lithion het volgende:[..]
Moskeëen e.d., wat al gezegd werd. De bouwstijl (die cultuur-gebonden is) conflicteert met de bouwstijl die we in Nederland gewend zijn (wat ook cultuur-gebonden is).
Dit is echt belachelijk. Dus verschillende huidskleur, verschillende kruiden in het voedsel, man en vrouw..whatever.. zijn allemaal met elkaar in conflict? Het hoeft toch niet allemaal hetzelfde te zijn?
quote:
Moskeëen e.d., wat al gezegd werd. De bouwstijl (die cultuur-gebonden is) conflicteert met de bouwstijl die we in Nederland gewend zijn (wat ook cultuur-gebonden is).
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:41 schreef Leonardo1504 het volgende:
quote:Het meeste van wat je zegt is inderdaad met elkaar in conflict. Het enige verschil is dat je niet geconfronteerd wordt met de kruiden die iemand gebruikt. Bij een pontificale moskee die gebouwd wordt met een niet-westerse bouwstijl wordt je dat wel en daarom is daar zoveel weerstand tegen. Het is gewoon een botsing van culturen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:42 schreef Posdnous het volgende:Dit is echt belachelijk. Dus verschillende huidskleur, verschillende kruiden in het voedsel, man en vrouw..whatever.. zijn allemaal met elkaar in conflict? Het hoeft toch niet allemaal hetzelfde te zijn?
quote:Hoofddoekjes in een rechtzaal, burqa's op scholen?
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:38 schreef Loedertje het volgende:
Kom op zeg..kom eens met relevante voorbeelden die je NU tegenkomt in ons prachtige landje..
quote:Nee, zo'n mooi leegstaand kantoorpand is veel mooier.
quote:Ja hoor SCH, wat jij wil.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:43 schreef Rebound het volgende:Beter opletten hoor, wat een onzin.
quote:Oh maar wacht, ik vind het gros van de gebouwen die heden ten dage uit de grond gestampt worden ook strontlelijk, maar daar gaat het niet om.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:45 schreef Nyrem het volgende:
Nee, zo'n mooi leegstaand kantoorpand is veel mooier.
quote:Uhmm, niet echt eigenlijk. Ik woon toch wel in de buurt van de grootste moskee van Nederland (geloof ik) en het is een opvallende verschijning in dat saaie gebouwen landschap.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:45 schreef Lithion het volgende:[..]
Bij een pontificale moskee die gebouwd wordt met een niet-westerse bouwstijl wordt je dat wel en daarom is daar zoveel weerstand tegen. Het is gewoon een botsing van culturen.
quote:Sorry hoor - flagrante onzin. Dat waren flatgebouwen ooit ook. Je kunt moskeeen ook mooi vinden, omdat jij er moeite mee hebt is het niet meteen een botsing der culturen. Die weerstand heeft met hele andere zaken te maken dan met de bouwstijl. Veel moskeeen zijn niet herkenbaar trouwens omdat ze in gewone zaaltjes zitten. Er zijn een paar moskeeen met minaretten en heel veel mensen vinden die op hun beurt weer prachtig.
Het meeste van wat je zegt is inderdaad met elkaar in conflict. Het enige verschil is dat je niet geconfronteerd wordt met de kruiden die iemand gebruikt. Bij een pontificale moskee die gebouwd wordt met een niet-westerse bouwstijl wordt je dat wel en daarom is daar zoveel weerstand tegen. Het is gewoon een botsing van culturen.
"Gewoon een botsing der culturen" - niks gewoon, niks botsing.
quote:Wat kraam je nou voor bullshit uit, je kent me helemaal niet joh. Maar je reageert nogal opgefokt op kritische opmerkingen, valt me op.
Ja hoor SCH, wat jij wil.
. Lekker inhoudelijke reactie ook.
het schijnt niet door te dringen
quote:Die Lithion wel anders.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:49 schreef Kugari-Ken het volgende:
WE HEBBEN HET HIER NIET OVER SMAAKhet schijnt niet door te dringen
quote:
"Radicaal-Islamtische personen en groeperingen in vele landen blijken er in toenemende mate in te slagen gematigde moslims er van te overtuigen dat de verwezenlijking van een maatschappij die in overeenstemming is met de 'zuivere' islam dé oplossing biedt voor onrechtvaardigheid in de desbetreffende samenleving"
quote:
"Op indringende wijze is aan het licht gekomen dat ook sommige in Nederland opgegroeide moslims ontvankelijk zijn voor radicaal-islamitische opvattingen en manipulatie. Een aantal van hen is geradicaliseerd en succesvol gerekruteerd voor de Jihad met het martelaarschap in het vooruitzicht"
quote:In zekere zin wel ja, maar smaak is ook weer cultuurgebonden.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:50 schreef Rebound het volgende:
Die Lithion wel anders.
quote:Tuurlijk. Er zijn geen problemen in Nederland tussen de Islamitische cultuur en de Nederlandse/Westerse...
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:48 schreef Rebound het volgende:
"Gewoon een botsing der culturen" - niks gewoon, niks botsing.
quote:Als het je zo uitkomt vergeet je de kwantificering maar even voor het gemak?
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:50 schreef Lithion het volgende:
Maar niemand die verder in wil gaan op de conclusies van dat rapport van de AIVD? Want dát lijken me juist de redenen waarom mensen met argusogen kijken naar de groei van het aantal moslims.
[..]
[..]
quote:**even visualiseren**
Nah daar past best een moskee tussen hoor!!
[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 14-10-2003 12:52]
quote:Uh...jawel want dat is ook een soort cultuur aan het worden. Bouwen in eigen beheer; wat leegstaande panden oplevert.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:46 schreef Lithion het volgende:[..]
Oh maar wacht, ik vind het gros van de gebouwen die heden ten dage uit de grond gestampt worden ook strontlelijk, maar daar gaat het niet om.
Dat levert een conflict met de samenleving op; vanwege de woningnood.
Wat boeit mij het nou over er moslims in een exotisch uitziende gebouw hun geloof belijden?
Ik vind kerken, moskeën e.d. altijd wel indrukwekkende gebouwen (en ik ben niet eens gelovig).
Het gaat gewoon om het negatieve imago wat een moskee heeft gekregen. Beeldvorming.
Een moslim is tegenwoordig schuldig totdat het tegendeel is bewezen; dat is natuurlijk onzinning.
Als moslim zou ik daar ook wel een beetje moedeloos van worden. Iedere keer maar weer bewijzen en vertellen dat Bin Laden en co geen housemoskee warmingparty geeft (bij hen in de moskee).
quote:Jep en daar is ook flinke weerstand tegen geweest. Niet alleen bij de bouw ervan, ook bij de bewoning. Veel mensen durfden het toentertijd niet aan om zo hoog boven de grond te wonen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:48 schreef Rebound het volgende:
Sorry hoor - flagrante onzin. Dat waren flatgebouwen ooit ook.
quote:Dezelfde AIVD die het aantal moslim-extremisten in Nederland op 200 schat, schat dat daar ongeveer 800 echt gevaarlijke neonazi's tegenover staan. Om een en ander maar eens in perspectief te plaatsen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:52 schreef Posdnous het volgende:
Die recrutering voor de Jihad...tja...als dat het enige argument tegen de Islam is. Ik denk dat er per jaar 100 keer zoveel drugsdealers geworven worden.
Tja, andere cultuur. Wennen ze nog wel aan.
quote:Wel als je iemand bent die generaliseert en alles over één kam scheert; bv de islam gelijkstelt aan terrorisme.
Maar niemand die verder in wil gaan op de conclusies van dat rapport van de AIVD? Want dát lijken me juist de redenen waarom mensen met argusogen kijken naar de groei van het aantal moslims.
[..]
[..]
quote:Precies - en hoe zit dat nu?
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:53 schreef Lithion het volgende:[..]
Jep en daar is ook flinke weerstand tegen geweest. Niet alleen bij de bouw ervan, ook bij de bewoning. Veel mensen durfden het toentertijd niet aan om zo hoog boven de grond te wonen.
quote:Dus je geeft toe dat je gewoon achterloopt of zo?
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:53 schreef Lithion het volgende:[..]
Jep en daar is ook flinke weerstand tegen geweest. Niet alleen bij de bouw ervan, ook bij de bewoning. Veel mensen durfden het toentertijd niet aan om zo hoog boven de grond te wonen.
quote:vergeet de peniskoker niet
quote:Het gaat om radicalisering en dat heeft meer gevolgen dan alleen die recrutering voor de Jihad.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:52 schreef Posdnous het volgende:
Die recrutering voor de Jihad...tja...als dat het enige argument tegen de Islam is.
quote:Nee.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:55 schreef Posdnous het volgende:
Dus je geeft toe dat je gewoon achterloopt of zo?
Waar heb ík in dit topic gezegd dat ík niet in een flat zou willen wonen?
Waar heb ík in dit topic gezegd dat ík tegen de bouw van een dergelijke moskee ben?
quote:Wij noemen de moskee hier 'de efteling'
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:54 schreef Gia het volgende:
Wij hebben trouwens ook een heel leuk moskeetje hier in Helmond. Onze jongens noemden dat, toen ze nog klein waren, het huisje van Aladdin.
En als ze een in zwarte kleding ingepakte moslima zien lopen denken ze dat het een non is.Tja, andere cultuur. Wennen ze nog wel aan.
quote:Volgens mij zat jij net de hele tijd te zeuren over dat moskeeën hier niet horen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:56 schreef Lithion het volgende:Waar heb ík in dit topic gezegd dat ík tegen de bouw van een dergelijke moskee ben?
quote:Klaverjas club weet meer dan de AIVD bij elkaar.
[..]
[..]
quote:Nee, dat hij nog moet wennen aan mensen die nog achterlopen. Dat is heel iets anders.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:55 schreef Posdnous het volgende:[..]
Dus je geeft toe dat je gewoon achterloopt of zo?
quote:Vlakbij de Efteling staat er ook zo'n 1 toevallig
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:57 schreef Nyrem het volgende:[..]
Wij noemen de moskee hier 'de efteling'
Vanwege die twee torens.
quote:Wat een onzin. Ook al is het op dit moment kleinschalig, het is dus wél een feit dat veel moslims ontvankelijk zijn voor radicalisering en het is dus wél een feit dat het aantal moslims toeneemt.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:54 schreef Nyrem het volgende:
Wel als je iemand bent die generaliseert en alles over één kam scheert; bv de islam gelijkstelt aan terrorisme.
Dan is het helemaal niet generaliserend om de groei van het aantal moslims niet met gejuich te ontvangen, omdat bij een groei van het aantal moslims vanzelfsprekend ook het aantal radicale elementen (en het aantal mensen dat daar ontvankelijk voor is) toe zal nemen. Niets generaliserends aan.
quote:Juist. het lijkt erop dat mensen overal maar wat achter gaan zoeken omdat ze bang zijn voor wat ze niet kennen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:57 schreef Coone het volgende:
Dat sommige jonge moslims gevoelig zijn voor extreme opvattingen, vind ik niet bepaald verontrustend te noemen. Mensen die dat als maat der dingen nemen en er bovenmatig de nadruk op leggen, dat vind ik eigenlijk verontrustender.
quote:Precies!
Dat sommige jonge moslims gevoelig zijn voor extreme opvattingen, vind ik niet bepaald verontrustend te noemen. Mensen die dat als maat der dingen nemen en er bovenmatig de nadruk op leggen, dat vind ik eigenlijk verontrustender.
quote:Het is meer dat Lithion iemand van de 'selectieve quote' is. Het AIVD rapport is in werkelijkheid een stuk genuanceerder. Linkje er naartoe is al genoemd in dit topic.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:58 schreef Chadi het volgende:[..]
Klaverjas club weet meer dan de AIVD bij elkaar.
quote:Cultureel(-historisch) gezien horen dergelijke bouwstijlen hier niet, nee.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:57 schreef Posdnous het volgende:
Volgens mij zat jij net de hele tijd te zeuren over dat moskeeën hier niet horen.
quote:Dat is wel gebleken, ja
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:58 schreef Chadi het volgende:[..]
Klaverjas club weet meer dan de AIVD bij elkaar.
quote:Conclusie is dat de moslims dan relatief oververtegenwoordigd zijn. Dikke factor 4, zou uit mijn hoofd. (200/5 > 800/95)
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:54 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Dezelfde AIVD die het aantal moslim-extremisten in Nederland op 200 schat, schat dat daar ongeveer 800 echt gevaarlijke neonazi's tegenover staan. Om een en ander maar eens in perspectief te plaatsen.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:00 schreef milagro het volgende:[..]
Dat is wel gebleken, ja
Laten we maar hopen dat er in dit geval niet veel meer aan de hand is dan aanvankelijk gedacht...maar juist minder.
(stond weer iets over Mabel in de AD trouwens)
quote:Nee hoor. Het zijn gewoon twee conclusies die het AIVD trekt. Sterker nog, de eerst drie conclusies zijn de volgende:
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:59 schreef Leonardo1504 het volgende:
Het is meer dat Lithion iemand van de 'selectieve quote' is.
quote:En dan de twee die ik al eerder quotte.
"Op dit moment kan worden gesteld dat de geweldsdreiging die uitgaat van het islamitisch terrorisme zich ontwikkelt naar een aanzienlijke structurele exogene én endogene dreiging"
Verder worden er alleen conclusies getrokken die toegespitst zijn op de aanpak van dit probleem.
[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 14-10-2003 13:03]
quote:Heb je het over Moslims over over moslim-extremisten? Het is maar hoe je het rekensommetje maakt. Volgens mij is 200/16.000.000 nog altijd vier keer kleiner dan 800/16.000.000.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:00 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Conclusie is dat de moslims dan relatief oververtegenwoordigd zijn. Dikke factor 4, zou uit mijn hoofd. (200/5 > 800/95)
quote:Ja tuurlijk joh - ga iemand anders bang maken. Niks veel, in het door jou hier gequote rapport staat heel duidelijk sommige
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:58 schreef Lithion het volgende:[..]
Wat een onzin. Ook al is het op dit moment kleinschalig, het is dus wél een feit dat veel moslims ontvankelijk zijn voor radicalisering en het is dus wél een feit dat het aantal moslims toeneemt.
quote:Het is niet alleen generaliserend, ook stemmingmakend en onjuist. Ga je schamen als je de feiten zo belangrijk vindt
Dan is het helemaal niet generaliserend om de groei van het aantal moslims niet met gejuich te ontvangen, omdat bij een groei van het aantal moslims vanzelfsprekend ook het aantal radicale elementen (en het aantal mensen dat daar ontvankelijk voor is) toe zal nemen. Niets generaliserends aan.
quote:De kwantificering waar je zelf eerder om vroeg blijft alweer achterwege. Komt die je niet zo goed uit?
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:02 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee hoor. Het zijn gewoon twee conclusies die het AIVD trekt. Sterker nog, de eerst drie conclusies zijn de volgende:
[..]En dan de twee die ik al eerder quotte.
Verder worden er alleen conclusies getrokken die toegespitst zijn op de aanpak van dit probleem.
quote:Ja, zo kan je het rekensommetje ook maken. Niet dat het ergens op slaat, maar als jij dat leuk vindt dan zie ik het voor deze keer wel door de vingers.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:03 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Heb je het over Moslims over over moslim-extremisten? Het is maar hoe je het rekensommetje maakt. Volgens mij is 200/16.000.000 nog altijd vier keer kleiner dan 800/16.000.000.
quote:Onderschat een probleem nooit.
Mensen die problemen bagataliseren en onderschatten kweken een ongekende zwakte van binnenuit. Je erkent het probleem niet, dus geef je het de kans om het te laten groeien en laten etteren, totdat het barst en je niets meer kunt doen dan de symptomen te bestrijden.
Voorkomen is beter dan genezen.
Mert jullie instelling sluit je jezelf volkomen af van hetgeen er in de samenleving afspeelt. Hoe jullie omgaan met maatschappelijke problemen is wat partijen zoals de LPF meer stemmers geven. Omdat je de problemen niet erkent en negeert.
quote:Ik vroeg niet om een kwantificering, ik vroeg om een definitie van fanatisme. Ik wilde weten hoe zij fanatisme meten.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:04 schreef Leonardo1504 het volgende:
De kwantificering waar je zelf eerder om vroeg blijft alweer achterwege. Komt die je niet zo goed uit?
quote:Ik zou graag Imams als mijn buurman Fawaz zien verdwijnen..ik bedoel enkele reis terug naar Syrië..
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:01 schreef Nyrem het volgende:[..]
![]()
...en laten we die mensen dan maar ook niet in dat hoekje duwen en een aanleiding geven om te radicaliseren...(stond weer iets over Mabel in de AD trouwens)
(ik las het net, ja..het wordt steeds gekker)
quote:.....
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:05 schreef Nyrem het volgende:
is de topictitel wijzigen geen optie?Islamofoben meld u allen hier
quote:Het gaat om 200 gevaarlijke moslimextremisten in onze samenleving tegenover 800 gevaarlijke neonazi's in onze samenleving. Niet om 200 moslimextremisten onder de moslims in onze samenleving tegenover 800 neonazi's onderr de niet-moslims. Je kan misschien ook kijken naar het aantal extremisten en neonazi's onder de groepen voetbalsupporters en niet-voetbalsupporters.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:05 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Ja, zo kan je het rekensommetje ook maken. Niet dat het ergens op slaat, maar als jij dat leuk vindt dan zie ik het voor deze keer wel door de vingers.
[Dit bericht is gewijzigd door Leonardo1504 op 14-10-2003 13:09]
quote:Och jee, dat stokpaardje is toch wel zóóó passé.
quote:Crack, zeker weten dat het crack was, LSD is ook een mogelijkheid, maar toen z'n moeder zwanger was van hem is een van die twee zaken veelvuldig gebruikt.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:08 schreef Lithion het volgende:
Och jee, dat stokpaardje is toch wel zóóó passé..
quote:Maakt niet uit. Punt is dat het AIVD rapport en de mededelingen daaromtrent door minister Remkes heel wat genuanceerder zijn dan jij doet lijken.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:06 schreef Lithion het volgende:[..]
Ik vroeg niet om een kwantificering, ik vroeg om een definitie van fanatisme. Ik wilde weten hoe zij fanatisme meten.
quote:We hebben mazzel dat Dutroux niet op volwassen vrouwen valt anders haden we hem ook prins genoemd zonder dat AIVD daar erg in had.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:00 schreef milagro het volgende:[..]
Dat is wel gebleken, ja
Laten we maar hopen dat er in dit geval niet veel meer aan de hand is dan aanvankelijk gedacht...maar juist minder.
quote:Je oordeelt te snel, vrees ik. Ik ontken de problemen niet maar beoordeel ze op hun waarde en handel niet uit angst zoals veel LPF-stemmers.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:05 schreef Kugari-Ken het volgende:Mert jullie instelling sluit je jezelf volkomen af van hetgeen er in de samenleving afspeelt. Hoe jullie omgaan met maatschappelijke problemen is wat partijen zoals de LPF meer stemmers geven. Omdat je de problemen niet erkent en negeert.
quote:Het probleem is dat het allemaal zo overdreven wordt. Ik ben sowieso geen voorstander van de Islam net zo min als van het Christendom. Alle religieuze aspecten mogen wat mij betreft direct uit de maatschappij verdwijnen. Ik leef echter niet alleen op deze wereld en als mensen het nodig vinden om een geloof aan te hangen, moeten ze dat zelf weten.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:05 schreef Kugari-Ken het volgende:
Mert jullie instelling sluit je jezelf volkomen af van hetgeen er in de samenleving afspeelt. Hoe jullie omgaan met maatschappelijke problemen is wat partijen zoals de LPF meer stemmers geven. Omdat je de problemen niet erkent en negeert.
En als iedereen dat gelooft zijn onze xenofoben blij en kunnen ze weer hun eigen boerse, egocentrische mentaliteit aanhangen, wanneer alle moslims het land uit worden geknikkerd.
quote:Dat ligt maar helemaal aan hoe je het bekijkt. Die moslimextremisten zullen nieuwe leden willen werven onder gematigde moslims (waar uit het AIVD-rapport ook bleek dat nogal wat moslims daar in toenemende mate ontvankelijk voor zijn), dus bestaat de "potentiële kandidatenlijst", so to speak, om nieuwe moslimextremisten te vormen uit moslims, zoals ook de "potentiële kandidatenlijst" van neo-nazi's bestaat uit (autochtone) niet-Joden.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:08 schreef Leonardo1504 het volgende:
Het gaat om 200 gevaarlijke moslimextremisten in onze samenleving tegenover 800 gevaarlijke neonazi's in onze samenleving. Niet om 200 moslimextremisten onder de moslims in onze samenleving tegenover 800 neonazi's onderr de niet-moslims.
quote:Helemaal mee eens.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:05 schreef Kugari-Ken het volgende:[..]
Onderschat een probleem nooit.
Mensen die problemen bagataliseren en onderschatten kweken een ongekende zwakte van binnenuit. Je erkent het probleem niet, dus geef je het de kans om het te laten groeien en laten etteren, totdat het barst en je niets meer kunt doen dan de symptomen te bestrijden.
Voorkomen is beter dan genezen.
quote:800 neo-nazi's?? Bron??
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:08 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Het gaat om 200 gevaarlijke moslimextremisten in onze samenleving tegenover 800 gevaarlijke neonazi's in onze samenleving. Niet om 200 moslimextremisten onder de moslims in onze samenleving tegenover 800 neonazi's onderr de niet-moslims. Je kan misschien ook kijken naar het aantal extremisten en neonazi's onder de groepen voetbalsupporters en niet-voetbalsupporters.
quote:Hoezo 'dan ik doe lijken'? Ik neem letterlijk de conclusies uit het rapport over.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:10 schreef Leonardo1504 het volgende:
Maakt niet uit. Punt is dat het AIVD rapport en de mededelingen daaromtrent door minister Remkes heel wat genuanceerder zijn dan jij doet lijken.
quote:Dan zijn er ongeveer 19 keer meer potentiele neonazi's dan potentiele moslim-extremisten. Dat vind ik pas eng. Bedankt voor je oplettendheid !
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:11 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat ligt maar helemaal aan hoe je het bekijkt. Die moslimextremisten zullen nieuwe leden willen werven onder gematigde moslims (waar uit het AIVD-rapport ook bleek dat nogal wat moslims daar in toenemende mate ontvankelijk voor zijn), dus bestaat de "potentiële kandidatenlijst", so to speak, om nieuwe moslimextremisten te vormen uit moslims, zoals ook de "potentiële kandidatenlijst" van neo-nazi's bestaat uit (autochtone) niet-Joden.
quote:De cijfers komen via minister Remkes van de AIVD.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:12 schreef pro_jeex het volgende:[..]
800 neo-nazi's?? Bron??
Nederland kent hooguit 150 neo nazi's, dus niet overdrijven hè?? Bron?
AIVD rapport, lees maar na.
quote:O? En welke berekening volg je daarbij dan?
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:13 schreef Leonardo1504 het volgende:
Dan zijn er ongeveer 19 keer meer potentiele neonazi's dan potentiele moslim-extremisten. Dat vind ik pas eng. Bedankt voor je oplettendheid !
quote:Het is niet wat je zegt, maar wat je weglaat.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:13 schreef Lithion het volgende:[..]
Hoezo 'dan ik doe lijken'? Ik neem letterlijk de conclusies uit het rapport over.
quote:Ik ben nergens bang voor SCH.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:14 schreef Rebound het volgende:
Waarom ben je zo bang, Lithion? Ik zie je hijgen en spartelen om maar je gelijk te krijgen - waar ben je nou precies zo bang voor?
quote:5% potentiele moslimextremisten en 95 % potentiele neonazi's als je de berekening van Kaalhei er bij neemt.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:14 schreef Lithion het volgende:[..]
O? En welke berekening volg je daarbij dan?
quote:ja dat willen we wel weten. vertel.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:17 schreef nikk het volgende:
Hoeveel doodsbedreigingen heeft Hirsi Ali eigenlijk ook al weer gehad?
quote:Vraag dat maar in Politicus doet aangifte van bedreiging via forum
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:17 schreef nikk het volgende:
Hoeveel doodsbedreigingen heeft Hirsi Ali eigenlijk ook al weer gehad?
quote:Nee, dat zegt niemand hier. Maar als de islam met zich meedraagt enkele elementen die tegen de basisprincipes van de Nederlandse rechtsstaat en tegen hetgeen hier aan cultuur is opgestaan, indruisen, dan mag je wel degelijk zeggen dat het een gevaar vormt.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:11 schreef Posdnous het volgende:
Omdat wij zogenaamd al onze waarden en normen uit het Christendom hebben is er maar plaats voor 1 geloof schijnbaar.
Jullie negeren het gevaar omdat je het niet direkt ziet, jullie ontkennen het bestaan ervan omdat er in jullie ogen nog geen opmerkelijke botsingen zijn geweest tussen de twee elementen. Het afwachten op een botsing, op een explosie is even gevaarlijk als het ontkennen en negeren van problemen.
Want als het eenmaal zo ver is, dan ben je te laat, en dan kun je niets meer doen dan de symptomen te bestrijden.
En dan kun je de islam vervangen voor elke willekeurige cultuur die indruist tegen de onze. Dus ook extreem conservatieve christenen en hindoestanen.
quote:Ik weet niet wie SCH is - geef eens gewoon antwoord, je posts ademen een angst uit die door fanatisme wordt gevoed.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:15 schreef Lithion het volgende:[..]
Ik ben nergens bang voor SCH.
. Ga nu maar weer fijn topics verneuken in POL.
quote:Link naar je bron??
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:14 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
De cijfers komen via minister Remkes van de AIVD.
Ik lees de rapporten al jaren en dat getal van je is onzin.
quote:Zoals?
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:14 schreef Leonardo1504 het volgende:
Het is niet wat je zegt, maar wat je weglaat.
Ik heb verder namelijk totáál geen verdere conclusies getrokken uit de conclusies van dat rapport. Ik opperde alleen een mogelijkheid waarom mensen met argus-ogen naar de groei van het aantal moslims kijkt, daarbij ondersteund door de conclusies van het rapport. Want zij concluderen:
1. Dat gematigde moslims in vele landen in toenemende mate ontvankelijk blijken te zijn voor radicalisering.
2. Dat er zowel een exogene als een endogene geweldsdreiging uitgaat van moslim-extremisten.
3. Dat ook in Nederland gematigde moslims ontvankelijk blijken te zijn voor radicalisering.
Als je dat combineert met de berichten van de toename van het aantal moslims, zeg ik dat ik het kan begrijpen dat veel mensen nogal wantrouwend tegenover die groei in het aantal moslims staat.
Niks meer, niks minder.
quote:Het ging niet om het percentage potentiële moslimextremisten of neo-nazi's, het ging om de daadwerkelijke neo-nazi's of moslimextremisten als percentage van het aantal van de desbetreffende totale subgroep.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:15 schreef Leonardo1504 het volgende:
5% potentiele moslimextremisten en 95 % potentiele neonazi's als je de berekening van Kaalhei er bij neemt.
quote:Er staat een antwoord. Verder gaat dit topic niet over mij. Wil je het over mij hebben, dan open je maar in GC een topic.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:20 schreef Rebound het volgende:
Ik weet niet wie SCH is - geef eens gewoon antwoord
quote:Als die 2 groepen nou eens gaan samenwerken, dan kom je op een hoger cijfer uit
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:23 schreef Lithion het volgende:[..]
Het ging niet om het percentage potentiële moslimextremisten of neo-nazi's, het ging om de daadwerkelijke neo-nazi's of moslimextremisten als percentage van het aantal van de desbetreffende totale subgroep.
quote:Waarom ben je islamofoob als je je zorgen over het moslim-terrorisme?
Ik kan me uit de geschiedenisboeken herinneren dat er 70 jaar geleden ook werd gezegd, "Het zal zo'n vaart niet lopen". We moeten allert blijven en iedere vorm van anti-westerse sentimenten de kop indrukken, ook van imams die onze democratie niet accepteren en dit elke vrijdag prediken. Feit blijft natuurlijk dat veel moslims (en andere gelovigen) het niet zo nauw nemen met onze wetten en regels. En dan doel ik met name op kindermishandeling (de besnijdenissen, bar-mitzwa's, zieke kinderen niet naar de dokter brengen), eerwraak, uithuwelijken (huwelijken dienen op vrijwillige basis gesloten te worden, grenst aan mesenhandel) en discriminatie (niet accepteren van anders denkenden).
Overigens mag van mij iedere godsdienst, kerk, moskee of synagoge verdwijnen. Maar dat is een andere discussie.
quote:Jij hebt dit topic in het teken van de angst voor moslims geplaatst hoor.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:23 schreef Lithion het volgende:[..]
Er staat een antwoord. Verder gaat dit topic niet over mij. Wil je het over mij hebben, dan open je maar in GC een topic.
.
quote:Ik heb dit topics überhaupt niet geplaatst
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:27 schreef Rebound het volgende:
Jij hebt dit topic in het teken van de angst voor moslims geplaatst hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |