heeft al veel geld bespaard
quote:Dat wil ik juist voorkomen, nietwaar
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:33 schreef dagizmo het volgende:
als je flits ziet ben je te laat maar je hebt ze wel herkent.
quote:Toch wel vaak onder viaducten en bruggen omdat het zicht daar minder is. Daarnaast ook vaak bij wegen die zijn opengebroken en daar een snelheidsbeperking is ingesteld. Ook daar staan ze meestal achter een container
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:31 schreef Draaitafeltje het volgende:
Op wat voor plaatsen staan ze meestal en moet je bijvoorbeeld ook bruggen en viaducten in de gaten houden?
quote:Kwam laatst toevallig terug van antwerpen (bioscoop, metropolis), werd ik geflitst vanaf een brug (dacht echt WTF
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:31 schreef Draaitafeltje het volgende:
Zelf ben ik nog nooit geflitst, maar graag wilde ik weten hoe je flitsers kan herkennen? Op wat voor plaatsen staan ze meestal en moet je bijvoorbeeld ook bruggen en viaducten in de gaten houden?
Heb nu in de gril van mn wagen een detectie systeem laten inbouwen, zodat als ze mij van voor flitsen hun een error krijgen in het beeld, op dat moment gaat er een toontje bij mij en dan heb ik 7 sec. om af te remmen en daarna sta ik open voor een eventuele nog een flits.
Het grappige is dat die dingen niet verboden zijn, het is namelijk hetzelfde systeem als het openen van een electrische garage deur.
Overigens helpt het luisteren naar Bussiness nieuws radio ook vaak. Om 5 over het halve en hele uur hebben ze meestal een hele rij flitsers in de vrkeersinformatie.
Overigens is je aan de maximum-snelheid houden nog de beste remedie tegen dit soort ongein.
quote:Ja want doodrijden gebeurt alleen maar als je te hard rijdt
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:35 schreef Herman het volgende:
Hou je gewoon aan de snelheid, dan hoef je ze ook niet in de gaten te houden.
Ben je ook niet afgeleid en zie je de file tenminste aankomen.
Kan je ook niet per ongeluk iemand doodrijden en hoef je niet te zeggen "sorry, maar ik was flitsers aan herkennen"
edit:aanvulling
[Dit bericht is gewijzigd door ik_hier op 14-10-2003 10:43]
quote:En jij denkt dat je op de snelweg al mag beginnen met het openen van je garagedeur
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:35 schreef Rolex het volgende:[..]
Kwam laatst toevallig terug van antwerpen (bioscoop, metropolis), werd ik geflitst vanaf een brug (dacht echt WTF
)
Was ook de eerste keer dat ik zo geflitst werd.Heb nu in de gril van mn wagen een detectie systeem laten inbouwen, zodat als ze mij van voor flitsen hun een error krijgen in het beeld, op dat moment gaat er een toontje bij mij en dan heb ik 7 sec. om af te remmen en daarna sta ik open voor een eventuele nog een flits.
Het grappige is dat die dingen niet verboden zijn, het is namelijk hetzelfde systeem als het openen van een electrische garage deur.
quote:<gaap> natuurlijk niet alleen van te hard rijden, maar zo'n slimmerd als jij wist dat natuurlijk al
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:37 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Ja want doodrijden gebeurt alleen maar als je te hard rijdt
ga eens leren nadenken
Met elke kilometer harder loopt je kans op dodelijk ongeval behoorlijk op. Ik meen iets van tussen de 5 en 10 procent.
En ja hoor, is onderzoek naar gedaan, maar zo'n slimmerdje als jij wist dat natuurlijk al.
quote:"zucht"
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:39 schreef RemcoDelft het volgende:[..]
En jij denkt dat je op de snelweg al mag beginnen met het openen van je garagedeur
Mensen als jij zijn degenen waar Meneer Spee z'n lol vandaan haalt!
Ik bedoel zodra ze zeggen dat er wat in mn gril zit, kan ik zeggen dat dat app. is voor mn garage deur.
Alleen vertel ik ze niet van het piepertje dat is verstopt in mn wagen.
P.s. en als ze niet raak schieten met de lasergun krijgen ze sowieso een error, dus ik ben invisible
edit: nu zichtbaar als het goed is
[Dit bericht is gewijzigd door Koos_26 op 14-10-2003 10:48]
quote:Tip: zorg dat je erg goeie ogen hebt
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:42 schreef Koos_26 het volgende:
Hier wat plaatjes.[url=http://images.flitsservice.com/rpics_2003/13102003/A27_Utrecht-Gorinchem/DSCF0003_t.jpg
][afbeelding][/url]
[url=http://images.flitsservice.com/rpics_2003/13102003/A27_Utrecht-Gorinchem/DSCF0011_t.jpg
][afbeelding][/url]
[url=http://images.flitsservice.com/rpics_2003/02102003/hengelo_zwafertsweg/controle%202-10-2003%20002_t.jpg
][afbeelding][/url]
quote:Die staan wel verrekte goed opgesteld zeg.
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:42 schreef Koos_26 het volgende:
Hier wat plaatjes.[url=http://images.flitsservice.com/rpics_2003/13102003/A27_Utrecht-Gorinchem/DSCF0003_t.jpg
][afbeelding][/url]
[url=http://images.flitsservice.com/rpics_2003/13102003/A27_Utrecht-Gorinchem/DSCF0011_t.jpg
][afbeelding][/url]
[url=http://images.flitsservice.com/rpics_2003/02102003/hengelo_zwafertsweg/controle%202-10-2003%20002_t.jpg
][afbeelding][/url]
quote:Ook als je gewoon 50 rijdt kan je iemand doodrijden. Misschien was het dan slimmer geweest om de situatie wat beter in te schatten en 30 te gaan rijden. Maar nee, ik mag hier 50, dus ik doe niks fout
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:40 schreef Herman het volgende:[..]
<gaap> natuurlijk niet alleen van te hard rijden, maar zo'n slimmerd als jij wist dat natuurlijk al
![]()
quote:Dat is 3%. Maar denk eerst even na voordat je zo'n wijsheid de lucht inslingert. De kans op een ongeval is bijna 0, laten we voor het gemak zeggen 0.0000001. Hierbij 3% is nog steeds bijna 0, zelfs als we 50 km harder rijden is het nog steeds bijna 0. Dus het is een mooi propagandaweetje van Spee, maar de slimmere lezer ziet gelijk dat het onzinnig is
Met elke kilometer harder loopt je kans op dodelijk ongeval behoorlijk op. Ik meen iets van tussen de 5 en 10 procent.
En ja hoor, is onderzoek naar gedaan, maar zo'n slimmerdje als jij wist dat natuurlijk al.
[/quote]
quote:Iemand doodrijden kan ook omdat je niet op de weg let maar op de flitspalen
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:37 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Ja want doodrijden gebeurt alleen maar als je te hard rijdt
ga eens leren nadenken
ga eens leren verder nadenken
quote:Of omdat je je wel aan de wettelijke snelheid hield maar dat eigenlijk te hard bleek.
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:48 schreef IndemnitY het volgende:[..]
Iemand doodrijden kan ook omdat je niet op de weg let maar op de flitspalen
ga eens leren verder nadenken
ga eens leren verder nadenken
quote:De domheid van sommige mensen begint onderhand belachelijke vormen aan te nemem.
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:35 schreef Herman het volgende:Kan je ook niet per ongeluk iemand doodrijden en hoef je niet te zeggen "sorry, maar ik was flitsers aan herkennen"
quote:Het gaat helemaal niet om de kans op een ongeval. Imho kan je die niet zo laag zetten, want er zijn factoren die je niet in de hand hebt en in elke situatie anders zijn. Bij zware regen is de kans groter dan bij droog zonnig weer.
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:46 schreef Koos_26 het volgende:
Dat is 3%. Maar denk eerst even na voordat je zo'n wijsheid de lucht inslingert. De kans op een ongeval is bijna 0, laten we voor het gemak zeggen 0.0000001. Hierbij 3% is nog steeds bijna 0, zelfs als we 50 km harder rijden is het nog steeds bijna 0. Dus het is een mooi propagandaweetje van Spee, maar de slimmere lezer ziet gelijk dat het onzinnig is
En DUHUH tuurlijk kan je met 50 ook een ongeluk krijgen, maar als je 150 door een centrum waar je 50 mag rijden wordt de kans dat je een ongeluk krijgt wel aanzienlijk groter.
Kortom, gebruik je gezonde verstand en pas je aan de situatie aan in positieve zin, dus langzamer als het nodig is, niet sneller dan max snelheid.
Vorig jaar nog een stoer gastje tegen een boom aan gezien, je mocht er 70 en hij vond dat 140 wel kon. Niet dus. Hangt nu zijn foto en dagelijks verse bloemen.
quote:Ga even twee klassen terug en doe de CITO test nog eens over, ze hebben vast een foutje gemaakt bij jou met "begrijpend" lezen
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:51 schreef Chris_Redfield het volgende:[..]
De domheid van sommige mensen begint onderhand belachelijke vormen aan te nemem.
quote:Dat is nou eens WEL een verstandige opmerking.
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:51 schreef Koos_26 het volgende:
Of omdat je je wel aan de wettelijke snelheid hield maar dat eigenlijk te hard bleek.
En geloof me, ik heb het zelf meegemaakt.
(buiten mijn schuld overigens, als je dertig rijdt waar 50 mag op doorgaande weg en iemand vindt het nodig om dan alsnog over te steken zonder te kijken, tussen twee vrachtwagens door, dan helpt stapvoets rijden al niet meer)
quote:Ow nu gaat het niet om de kans op een ongeval, waarom kom je er dan mee
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:51 schreef Herman het volgende:[..]
Het gaat helemaal niet om de kans op een ongeval. Imho kan je die niet zo laag zetten, want er zijn factoren die je niet in de hand hebt en in elke situatie anders zijn. Bij zware regen is de kans groter dan bij droog zonnig weer.
quote:Ja DUHUH inderdaad. Gasten die dit doen mogen wat mij betreft naar Siberie verbannen worden.
En DUHUH tuurlijk kan je met 50 ook een ongeluk krijgen, maar als je 150 door een centrum waar je 50 mag rijden wordt de kans dat je een ongeluk krijgt wel aanzienlijk groter.
quote:Dus de maximumsnelheid is veilig? Stel nou dat de oveheid de maximumsnelheid zou verhogen naar 140. Is het dan wel veilig en nu niet?
Kortom, gebruik je gezonde verstand en pas je aan de situatie aan in positieve zin, dus langzamer als het nodig is, niet sneller dan max snelheid.
quote:Mooi, weer een idioot minder.
Vorig jaar nog een stoer gastje tegen een boom aan gezien, je mocht er 70 en hij vond dat 140 wel kon. Niet dus. Hangt nu zijn foto en dagelijks verse bloemen.
<nough said>
quote:Zie vorige post.......
Dus de maximumsnelheid is veilig? Stel nou dat de oveheid de maximumsnelheid zou verhogen naar 140. Is het dan wel veilig en nu niet?
Risico neemt toe naarmate de snelheid hoger is.
Of dat nou mag of niet.
quote:Nee, met eigenwijze figuren zoals jij ga ik niet eens meer in discussie.
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:53 schreef Herman het volgende:[..]
Ga even twee klassen terug en doe de CITO test nog eens over, ze hebben vast een foutje gemaakt bij jou met "begrijpend" lezen
quote:Precies. En helaas wordt in de propaganda van Spee altijd gedaan alsof alle ongevallen gebeuren door te hard rijden.
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:55 schreef Herman het volgende:[..]
Dat is nou eens WEL een verstandige opmerking.
Te hard is niet altijd harder dan max snelheid.En geloof me, ik heb het zelf meegemaakt.
(buiten mijn schuld overigens, als je dertig rijdt waar 50 mag op doorgaande weg en iemand vindt het nodig om dan alsnog over te steken zonder te kijken, tussen twee vrachtwagens door, dan helpt stapvoets rijden al niet meer)
quote:Als je even nagedacht had (ja is lastig voor je) dan had je bergijpend kunnen lezen dat als je met 140 op kleine flitsertjes langs de kant van de weg zit te letten, je minder aandacht voor het verkeer hebt.
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:59 schreef Chris_Redfield het volgende:[..]
Nee, met eigenwijze figuren zoals jij ga ik niet eens meer in discussie.
Hoop voor iedereen hier dat ze zoiets nooit hoeven mee te maken of te zien.....
quote:Daarom moeten ze opzouten met die flitsers langs de snelweg, zet ze maar in woonwijken en bij scholen neer. Dan kan je op de snelweg de snelheid rijden die het verkeer toelaat en kan je je ogen ook op de weg houden.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:04 schreef Herman het volgende:[..]
Als je even nagedacht had (ja is lastig voor je) dan had je bergijpend kunnen lezen dat als je met 140 op kleine flitsertjes langs de kant van de weg zit te letten, je minder aandacht voor het verkeer hebt.
Dan wordt de kans dat je achterop een file klapt wel een stuk groter.Hoop voor iedereen hier dat ze zoiets nooit hoeven mee te maken of te zien.....
Maar ik denk dat ik een inhoudelijk antwoord kan geven op de gestelde vraag door te verwijzen naar www.tuftufclub.com, bijna vier jaar geleden gestart juist met als primair doel het leren herkennen van controles en met tips en trucs om ze te ontlopen. Zie met name de rubriek 'Tips en Trucs' onder het kopje 'Hoe en wat'.
Succes ermee!
quote:Kan jij ook nog wat fotootjes plaatsen, Frank?
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:06 schreef Tuftufclub het volgende:
Ik hoop dat dit niet onder spam valt, in dat geval excuus en haal mijn posting maar weg, moderator.Maar ik denk dat ik een inhoudelijk antwoord kan geven op de gestelde vraag door te verwijzen naar www.tuftufclub.com, bijna vier jaar geleden gestart juist met als primair doel het leren herkennen van controles en met tips en trucs om ze te ontlopen. Zie met name de rubriek 'Tips en Trucs' onder het kopje 'Hoe en wat'.
Succes ermee!
quote:Dat copyright is alleen om misbruik tegen te gaan. Plaats maar raak hoor!
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:10 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Kan jij ook nog wat fotootjes plaatsen, Frank?
Ik zie dat je op je site copyright hebt staan, dus ik doe het niet. Of is het voor gelijkgestemden niet verboden?
Even voor onze moraalridders: meestal rijdt ik 10-15 km/u boven de toegestane snelheid, en dat altijd om iemand in te halen. Toch wil ik nog steeds niet geflitst worden.
quote:Ja dit is toch wel dé foto van 2003 als je het mij vraagt.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:15 schreef Tuftufclub het volgende:
Eén tip: let op snurkgeluiden. Hoor je dat, heb je groot kans op een controle:
quote:Precies
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:55 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Ow nu gaat het niet om de kans op een ongeval, waarom kom je er dan mee
En die factoren zoals regen enzo zijn allemaal meegenomen in de kans uiteraard.
[..]Ja DUHUH inderdaad. Gasten die dit doen mogen wat mij betreft naar Siberie verbannen worden.
[..]Dus de maximumsnelheid is veilig? Stel nou dat de oveheid de maximumsnelheid zou verhogen naar 140. Is het dan wel veilig en nu niet?
[..]Mooi, weer een idioot minder.
Trouwens, ik krijg het idee dat hoe vaker/langer je in de file staat, hoe rustiger je gaat rijden. Je krijgt dan meer het beeld van tja kan wel hard rijden straks, maarja zit toch weer in de file dus heeft weinig zin. Meer mensen dan ?
ff ontopic. Ik let vooral bij A2 en andere snelwegen wel op camera's ja, en dan kijk je ff niet voor je. Tja dat is automatisme, vaak rijd ik nog niet eens 130 dan, zou niet eens geflitst worden. Maar je krijgt er een soort afschuw voor, net als de tandarts, dus je wilt ze gewoon zien en precies 120 rijden. Allemaal de schuld van de overheid
1. Je kent er de weg, het is minder onveilig om daar te hard te rijden dan op een onbekend stuk weg.
2. Als er een detector staat, kan je hem herkennen omdat het afwijkt van het normale straatbeeld
3. Op bekende plekken heb je ook meer tijd om detectoren te herkennen omdat je niet constant op hoeft te letten op onbekende verkeerssituaties/tekens/borden/lichten, je weet wat er gaat komen.
Maar niet lang meer:
[Dit bericht is gewijzigd door Tuftufclub op 14-10-2003 11:34]
quote:Stoer! Hulde
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:32 schreef Tuftufclub het volgende:
Nog een tip: Als je een vent met een band en een fles benzine op een grijs stuk straatmeubilair ziet zitten, moet je nog héél even op je teller letten...Maar niet lang meer:
![]()
![]()
quote:Strakke actie! Kan ik wel waarderen
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:32 schreef Tuftufclub het volgende:
Nog een tip: Als je een vent met een band en een fles benzine op een grijs stuk straatmeubilair ziet zitten, moet je nog héél even op je teller letten...Maar niet lang meer:
![]()
![]()
quote:Zo'n kutpaal hoeft in zijn lamlendige bestaan maar 1 rolletje vol te flitsen om de kosten weer terug te verdienen, dus zo erg is het allemaal niet hoor.
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:51 schreef IndemnitY het volgende:[..]
Stoer! Hulde
. Alsof het allemaal niets kost
quote:Nu kost het je niets meer nee
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:51 schreef IndemnitY het volgende:[..]
Stoer! Hulde
. Alsof het allemaal niets kost
Vooral bij viaducten.
Auto's in de berm = verdacht!
Let op de remlichten van je voorgangers, ook al rijden ze 500m voor je.
Check altijd achter borden e.d. die langs de weg staan of je geen driepoot o.i.d. erachter kunt zien.
Kijk altijd in je spiegel. Als je 150+ rijdt en er komt iemand die net zo hard of harder rijdt, altijd met 2 inzittenden, zak terug. Kan een controle team zijn.
Ook verdacht: kliko's op dagen dat er geen vuilnis wordt opgehaald...
Dat de mensen die dit doen zich niet doodschamen, dat snap ik niet.
Als je voor een school gaat flitsen, of in een gevaarlijke straat, ok, niets dan lof. Maar in de berm van de 3-baans snelweg.... triest hoor.
Maar misschien selecteren ze de kandidaten voor dit 'moeilijke' en 'eervolle' vak ook speciaal op intelligentie. Dat ze gewoon niet bijster genoeg zijn om te beseffen dat ze zich eigenlijk dood moeten schamen. En als ze dat wel beseffen.... ach ja sommige mensen houden ervan om anderen te naaien. Kuch kuch en kuch es kuchkuch be enzo kuch.
Keep up the good work ttc!
En dan heb ik nóg een tip om snelheidscontroles te herkennen: als een vent hoog boven de weg zijn behoefte doet, duidt dat doorgaans op een flitspaal:
Ofwel een schijtpaal
quote:- auto's zijn niet alleen maar grijs, zijn in alle kleuren
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:42 schreef kibber het volgende:
-staan achter bomen of bruggen...
-staan op lange rechte stukken...
-staan vaak op afgelegen wegen
-vaak zijn die auto's grijs.. ( weet ook niet waarom maar viel me op )
-vaak knipperen mensen met hun licht als er een flitsauto staat....
quote:Leer autorijden.
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:35 schreef Herman het volgende:
Hou je gewoon aan de snelheid, dan hoef je ze ook niet in de gaten te houden.
Ben je ook niet afgeleid en zie je de file tenminste aankomen.
Kan je ook niet per ongeluk iemand doodrijden en hoef je niet te zeggen "sorry, maar ik was flitsers aan herkennen"
op de snelweg waar het druk is zal je ze ook niet vaak zien.
op kaarsrechte dijkjes waar de dijk ergens in de horizon verdwijnt en waar een mooie 2 baans weg is gemaakt en waar je geen hond ziet kan je ze wel tegenkomen. (je mag maar 80 foei! )
en op lege snelwegen op half 2 's nachts. en dan het liefst grote 4 baanswegen waar je 100 mag.
nee de politie heeft bij mij geen respect meer
quote:en daar flitsen ze nou nooit. leuk he, nederland
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:51 schreef Herman het volgende:[..]
En DUHUH tuurlijk kan je met 50 ook een ongeluk krijgen, maar als je 150 door een centrum waar je 50 mag rijden wordt de kans dat je een ongeluk krijgt wel aanzienlijk groter.
quote:of als je een rode flits ziet dan moet je ook afremmen
Op woensdag 15 oktober 2003 02:32 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
- auto's zijn niet alleen maar grijs, zijn in alle kleuren
- staan ook wel eens achter een kartonnen reclamebord, routebord. Bij argwaan snelheid aanpassen zodat je het kunt ontdekken.
- auto staat aan de overkant op de wacht
- gebruik je zintuigen
- als in de verte een blauwe flits ziet, niet meteen aannemen dat het een zwaailicht is, nieuwe flitsers flitsen blauw licht. Pas je snelheid aan.
Leg het hem ook ff uit. Of beter, leg het zijn ouders en vrienden even uit.
Meer info: zie de link "Kranten".
quote:Ik weet dat ze een tijdlang een proef op de A1 hebben gedaan. Als het goed is hangen die dingen er nog steeds.
Op woensdag 15 oktober 2003 08:35 schreef Draaitafeltje het volgende:
Hoe zit het met die borden die boven de weg hangen? Heb ze gisteren allemaal nog bekeken via mijn spiegel en ik kon niks ontdekken, maar willen daar ook nog wel eens camera's hangen?
quote:Of koop een detector... kan je je concentratie op de weg houden ipv op de berm :-). Toch de makkelijkste manier flitsers te herkennen, hoe goed verstopt ook
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:35 schreef Herman het volgende:
Hou je gewoon aan de snelheid, dan hoef je ze ook niet in de gaten te houden.
Ben je ook niet afgeleid en zie je de file tenminste aankomen.
Kan je ook niet per ongeluk iemand doodrijden en hoef je niet te zeggen "sorry, maar ik was flitsers aan herkennen"
quote:Maar alleen de duurdere pakken alle controles
Op woensdag 15 oktober 2003 08:57 schreef DaBeetle het volgende:[..]
Of koop een detector... kan je je concentratie op de weg houden ipv op de berm :-). Toch de makkelijkste manier flitsers te herkennen, hoe goed verstopt ook
quote:Heel erg natuurlijk dat zoiets gebeurt is. Verschrikkelijk voor vrienden/familie en andere nabestaanden.
Op woensdag 15 oktober 2003 08:44 schreef Herman het volgende:
Voor iedereen die het zo stoer vind om te hard te rijden:
http://www.ted-alfrink.net/Leg het hem ook ff uit. Of beter, leg het zijn ouders en vrienden even uit.
Meer info: zie de link "Kranten".
Maar statistisch gezien stelt het weinig voor, het aantal doden door te hard rijden. Kijk maar naar de volgende grafiek:
Daarnaast heb ik geprobeerd nog een discussie aan te zwengelen met het volgende topic:
Prioriteiten politie
Mijn mening is duidelijk, ik vind het getuige van je reinste hypocrisie de snelheidscontroles. De politie verspeelt alle eer door dit op de huidige manier voort te zetten. Het respect voor de politie daalt met het jaar en dat is voor een belangrijk deel te wijten aan het onnadenkend, onredelijke en belachelijke flitsbeleid.
quote:dat kwam niet door hard rijden hoor als hij zich aan de snelheid gehouden had was die jongen net zo dood geweest, die auto had niet in moeten halen waar dat niet mag dat is het probleem.
Op woensdag 15 oktober 2003 08:44 schreef Herman het volgende:
Voor iedereen die het zo stoer vind om te hard te rijden:
http://www.ted-alfrink.net/Leg het hem ook ff uit. Of beter, leg het zijn ouders en vrienden even uit.
Meer info: zie de link "Kranten".
quote:Bij de TTC krijgen we af en toe berichtjes van tegenstanders. Is goed, een stevige discussie is altijd interessant. Soms zit daar iemand bij die begint te zwaaien met dode kindertjes. Dat is zielig en daar doen we dus niks mee.
Op woensdag 15 oktober 2003 08:44 schreef Herman het volgende:
Voor iedereen die het zo stoer vind om te hard te rijden:
http://www.ted-alfrink.net/Leg het hem ook ff uit. Of beter, leg het zijn ouders en vrienden even uit.
Meer info: zie de link "Kranten".
quote:En misschien had Ted wat beter uit moeten kijken en voorrang moeten verlenen voordat hij overstak. Dat staat namelijk nergens.
Op woensdag 15 oktober 2003 09:23 schreef Magneet het volgende:[..]
dat kwam niet door hard rijden hoor als hij zich aan de snelheid gehouden had was die jongen net zo dood geweest, die auto had niet in moeten halen waar dat niet mag dat is het probleem.
Verder eens met tuftufclub.
Ik wil er geen discussie over beginnen, maar ik vind de acties van de tuftufclub vernietiging van gemeenschapsgeld. Ik geef volmondig toe, dat er veel camera's staan op plaatsen waar ze niet nodig zijn. Maar er staan er ook veel op plaatsen waar ze wel nodig zijn. In de woonplaats van mijn ouders zijn er veel gecombineerde rood licht snelheidscontroles (grote doorgaande wegen in bebouwde kom). Hoeveel mensen daarbij soms geflitst worden is verbazingwekkend en schokkend. (ook als je bedenkt dat die dingen blauw/roze (reflecterend)gestreept zijn, je ziet ze ook in het donker zonder problemen).
De straat waar mijn ouders wonen was vroeger een straat waar de te hard rijdende automobilist een of meerdere eikenbomen beschadigde, en ook de brandweer moet uitrukken. Met name in de enige bocht van de weg. Er staat ook zo'n zwart bord (de meeste mensen weten wel wat ik daarmee bedoel) (overigens aan de verkeerde kant van de weg, want hij schampte boom 1 en botste frontaal op boom 2 aan de overkant van de weg). Pas sinds er halverwege de weg verkeerslichten staan (zonder flitskast overigens), bij het enige kruispunt van de weg, lijkt het aantal ongelukken iets afgenomen te zijn.
Wat mijn punt is? Dat weet ik zelf eigenlijk ook niet, maar rijdt verantwoordelijk.
Maar goed, droom maar lekker verder en blijf maar stug volhouden dat het nooooooit de schuld van de automobilist is.
gebruik je verstand nou eens en snap dat te hard rijden het risico op een ongeluk verhoogt. En dat er jaarlijks nog steeds doden vallen door die droplullien die (veel) te hard rijden
ELKE dode is er een te veel, hoe groot of klein het percentage ook is. Als je dat wegwuift en bagataliseerd heb je gewoon bloed aan je handen en zou ik bijna hopen dat het jou een keer overkomt
Los daarvan is de TTC druk bezig met vernielen van materiaal wat van de gemeenschap is en ook weer door de gemeenschap betaald moet worden a ¤ 40.000 per flitspaal.
Grow up en get a life.
[Dit bericht is gewijzigd door Herman op 15-10-2003 11:21]
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:25 schreef Tuftufclub het volgende:
Ik wil me natuurlijk niet in de rol van moderator wringen, maar mag ik voorstellen weer terug naar het onderwerp (hoe controles herkennen) te gaan? Als je over de (on)zin van de TTC wilt praten, Herman, dan start een aparte discussie of wees welkom op ons eigen forum. Kun je misschien nog wat van upgrowen en lifegetten.
quote:ben ik met je eens, zou ook dat afremmen van personen met een onnauwkeurige teller voorkomen. Misschien is 130 wat veel, maar tot 125 geen boete oid zou al goed zijn. Dat zijn ook niet de overtredingen waar het eigenlijk om gaat. Maar de politiek wil daar niet aan, omdat je dan feitelijk de maximum snelheid verhoogd met 5 of 10 km/u.
Op woensdag 15 oktober 2003 11:27 schreef _Flea_ het volgende:
Eigenlijk zouden ze op de snelweg boven de 130 km/u moeten bestraffen. Want het is er lullig als je met 125 km/u gepakt wordt.
(en dit is dus weer off-topic)
Zolang je niet veel te hard rijdt, kun je nooit heel nat gaan, en zie je ze meestal ook wel op tijd om niet geflitst te worden. En in het donker achter een andere snelle auto aan rijden voorkomt ook vaak boetes.
quote:als je mensen aan het inhalen bent (op snelweg iig) kunnen ze je meestal geen boete sturen omdat ze niet weten wie degene was die te hard reed, heb ik ooit ergens gelezen. Misschien werd je wel rechts ingehaald nl. Iemand die weet hoe dat precies zit?
Op woensdag 15 oktober 2003 11:21 schreef Draaitafeltje het volgende:
Kunnen we aub weer ontopic gaan...ik opende dit topic nl. niet voor mensen die 140+ rijden maar voor mensen die zich meestal aan de max snelheid houden, behalve bij inhalen e.d. (dus de lullige 1-5km te hard boetes)
quote:Of pas flitsen bij 126 of meer. Voorkomt ook een boel frustratie denk ik.
Op woensdag 15 oktober 2003 11:50 schreef ik_hier het volgende:[..]
ben ik met je eens, zou ook dat afremmen van personen met een onnauwkeurige teller voorkomen. Misschien is 130 wat veel, maar tot 125 geen boete oid zou al goed zijn. Dat zijn ook niet de overtredingen waar het eigenlijk om gaat. Maar de politiek wil daar niet aan, omdat je dan feitelijk de maximum snelheid verhoogd met 5 of 10 km/u.
Dat is dus het probleem.(en dit is dus weer off-topic)
Zolang je niet veel te hard rijdt, kun je nooit heel nat gaan, en zie je ze meestal ook wel op tijd om niet geflitst te worden. En in het donker achter een andere snelle auto aan rijden voorkomt ook vaak boetes.
quote:Ze leggen bij twijfel een sjabloon over de foto. Aan de positie kunnen ze zien welke auto de boosdoener is. Bij twijfel gaat de foto de prullenbak in.
Op woensdag 15 oktober 2003 11:53 schreef ik_hier het volgende:[..]
als je mensen aan het inhalen bent (op snelweg iig) kunnen ze je meestal geen boete sturen omdat ze niet weten wie degene was die te hard reed, heb ik ooit ergens gelezen. Misschien werd je wel rechts ingehaald nl. Iemand die weet hoe dat precies zit?
Wat betreft het achter een snellere auto aanrijden: dat werkt steeds minder, omdat de politie (tenminste KLPD) de analoge camera's successievelijk vervangt door digitale, waarbij een soort infrarode (verijwel onzichtbare) flits wordt gebruikt.
quote:Dat wordt helemaal niet beweerd Herman. Het zou best de schuld van de automobilist kunnen zijn. Maar om te zeggen dat het komt door te hard rijden gaat mij te ver.
Op woensdag 15 oktober 2003 11:19 schreef Herman het volgende:
Natuurlijk is het de eigen schuld van die jongen, en natuurlijk kon die automobilist daar stukken harder rijden en er niks aan doen.Als die automobilist er rustig gereden had was de kans groot geweest dat hij nog leefde.
Maar goed, droom maar lekker verder en blijf maar stug volhouden dat het nooooooit de schuld van de automobilist is.
quote:Hierover hebben we het al gehad. 3% per kilometer. Nogmaals, 3% optellen bij een kans van bijna 0 is nog steeds een kans van bijna 0.gebruik je verstand nou eens en snap dat te hard rijden het risico op een ongeluk verhoogt. En dat er jaarlijks nog steeds doden vallen door die droplullien die (veel) te hard rijden
![]()
quote:Het verkeer brengt nou eenmaal risico's met zich mee. Net als ramen lappen, het plafond witten e.d. Wat ik zeggen wil, je haalt nooooooit dat er geen doden vallen in het verkeer.
ELKE dode is er een te veel, hoe groot of klein het percentage ook is.
quote:Bijna? Weet je zeker dat je het niet gewoon echt hoopt?
Als je dat wegwuift en bagataliseerd heb je gewoon bloed aan je handen en zou ik bijna hopen dat het jou een keer overkomt
quote:1 rolletje vol en is weer terugverdiend. Dus zeur niet.
Los daarvan is de TTC druk bezig met vernielen van materiaal wat van de gemeenschap is en ook weer door de gemeenschap betaald moet worden a ¤ 40.000 per flitspaal.
quote:and! Je kan beter and zetten als je een zin in het Engels schrijft.
Grow up en get a life.
quote:Dat doen ze al... flitsers staan standaard op 7 km boven de max snelheid afgesteld... door de correctie kan een bekeuring op zn minst voor 4km te hard zijn hierdoor....
Op woensdag 15 oktober 2003 11:55 schreef _Flea_ het volgende:[..]
Of pas flitsen bij 126 of meer. Voorkomt ook een boel frustratie denk ik.
Vaak vind ik 130 alleen wel uitlokking dus ik zit meestal tussen de 120 - 130 in.
quote:Ik kan je garanderen dat als mijn vrouw moet bevallen geen 20 à 40 te hard zou rijden maar minstens 100 want ik zou er als een gek naartoe scheuren!
Op woensdag 15 oktober 2003 11:19 schreef Herman het volgende:
Natuurlijk is het de eigen schuld van die jongen, en natuurlijk kon die automobilist daar stukken harder rijden en er niks aan doen.Als die automobilist er rustig gereden had was de kans groot geweest dat hij nog leefde.
Maar goed, droom maar lekker verder en blijf maar stug volhouden dat het nooooooit de schuld van de automobilist is.
gebruik je verstand nou eens en snap dat te hard rijden het risico op een ongeluk verhoogt. En dat er jaarlijks nog steeds doden vallen door die droplullien die (veel) te hard rijden
![]()
ELKE dode is er een te veel, hoe groot of klein het percentage ook is. Als je dat wegwuift en bagataliseerd heb je gewoon bloed aan je handen en zou ik bijna hopen dat het jou een keer overkomt
Los daarvan is de TTC druk bezig met vernielen van materiaal wat van de gemeenschap is en ook weer door de gemeenschap betaald moet worden a ¤ 40.000 per flitspaal.
Grow up en get a life.
quote:Vertel eens, hoe dik is die plaat die voor je kop zit?
Op woensdag 15 oktober 2003 11:19 schreef Herman het volgende:
Natuurlijk is het de eigen schuld van die jongen, en natuurlijk kon die automobilist daar stukken harder rijden en er niks aan doen.Als die automobilist er rustig gereden had was de kans groot geweest dat hij nog leefde.
Maar goed, droom maar lekker verder en blijf maar stug volhouden dat het nooooooit de schuld van de automobilist is.
gebruik je verstand nou eens en snap dat te hard rijden het risico op een ongeluk verhoogt. En dat er jaarlijks nog steeds doden vallen door die droplullien die (veel) te hard rijden
![]()
ELKE dode is er een te veel, hoe groot of klein het percentage ook is. Als je dat wegwuift en bagataliseerd heb je gewoon bloed aan je handen en zou ik bijna hopen dat het jou een keer overkomt
Los daarvan is de TTC druk bezig met vernielen van materiaal wat van de gemeenschap is en ook weer door de gemeenschap betaald moet worden a ¤ 40.000 per flitspaal.
Grow up en get a life.
quote:Ach, wacht maar tot onze Herman zelf een rijbewijs heeft. Dan upgrowt en lifeget-ie vanzelf wel.
Op donderdag 16 oktober 2003 08:58 schreef Chris_Redfield het volgende:[..]
Vertel eens, hoe dik is die plaat die voor je kop zit?
quote:Volgens mij was het de Hermandad.
Op donderdag 16 oktober 2003 11:21 schreef Koos_26 het volgende:
Herman?Heeeeeeeeeeeeeeeeeeerman?
enne pas in Ysselstijn (L) tussen enkele geparkeerde auto"s.
FLITZZZZZZZ !!!!!!!!!!!!!!!!!
K*tzooi....
quote:Uhm Ja en ????
Op woensdag 15 oktober 2003 11:19 schreef Herman het volgende:
Los daarvan is de TTC druk bezig met vernielen van materiaal wat van de gemeenschap is en ook weer door de gemeenschap betaald moet worden a ¤ 40.000 per flitspaal.
Betalen moeten we toch dus ik kan er wel om lache....
Misschien omdat ik straks iets teveel op mijn radardetector vertrouwde en gewoon 65 bleef rijden en geflitst werd.
Maarum ik kan er niet echt mee zitten want ik maak gewoon bezwaar waardoor ik een mooie foto voor ongeveer 92 pl¤uro's krijg en zo houden we die ambtenaren ook bezig....
quote:toe maar toe maar...jij moet wel heel erg stoer zijn!!
Op donderdag 16 oktober 2003 18:11 schreef Hans_worst het volgende:[..]
Uhm Ja en ????
Betalen moeten we toch dus ik kan er wel om lache....
Misschien omdat ik straks iets teveel op mijn radardetector vertrouwde en gewoon 65 bleef rijden en geflitst werd.
Maarum ik kan er niet echt mee zitten want ik maak gewoon bezwaar waardoor ik een mooie foto voor ongeveer 92 pl¤uro's krijg en zo houden we die ambtenaren ook bezig....
quote:Nou ik weet niet hoor, maar als je bij 1-5 km te hard die dingen op de vangrail en de bijbehorende "onopvallende" auto nog niet ziet dan rij je volgens mij met je ogen dicht. Ik rij meestal rond de 160 en de laatste prent voor te hard rijden is 4 jaar geleden. Voor 14 km te hard. En ik rij 40k per jaar, voornamelijk snelweg (=flitsweg).
Op woensdag 15 oktober 2003 11:21 schreef Draaitafeltje het volgende:
Kunnen we aub weer ontopic gaan...ik opende dit topic nl. niet voor mensen die 140+ rijden maar voor mensen die zich meestal aan de max snelheid houden, behalve bij inhalen e.d. (dus de lullige 1-5km te hard boetes)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |