abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 10:31:49 #1
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_13869076
Zelf ben ik nog nooit geflitst, maar graag wilde ik weten hoe je flitsers kan herkennen? Op wat voor plaatsen staan ze meestal en moet je bijvoorbeeld ook bruggen en viaducten in de gaten houden?
We're on an express elevator to hell, going down!
pi_13869106
als je flits ziet ben je te laat maar je hebt ze wel herkent.
pi_13869111
auto's die op lange rechte stukken langs de grote weg geparkeerd staan.
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 10:33:29 #4
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_13869112
kijk op www.flitsservice.nl voor aankondigingen, meldingen en uiteraard ook de tips

heeft al veel geld bespaard

  dinsdag 14 oktober 2003 @ 10:33:32 #5
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_13869113
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:33 schreef dagizmo het volgende:
als je flits ziet ben je te laat maar je hebt ze wel herkent.
Dat wil ik juist voorkomen, nietwaar
We're on an express elevator to hell, going down!
pi_13869121
Achter borden,bomen,viaducten (erachter of erbovenop) bij benzine stations/parkeerterreinen.
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 10:33:51 #7
4086 4]-[ Highlander
Zie jij ook dubbel? :P
pi_13869124
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:31 schreef Draaitafeltje het volgende:
Op wat voor plaatsen staan ze meestal en moet je bijvoorbeeld ook bruggen en viaducten in de gaten houden?
Toch wel vaak onder viaducten en bruggen omdat het zicht daar minder is. Daarnaast ook vaak bij wegen die zijn opengebroken en daar een snelheidsbeperking is ingesteld. Ook daar staan ze meestal achter een container
pi_13869161
Hou je gewoon aan de snelheid, dan hoef je ze ook niet in de gaten te houden.
Ben je ook niet afgeleid en zie je de file tenminste aankomen.
Kan je ook niet per ongeluk iemand doodrijden en hoef je niet te zeggen "sorry, maar ik was flitsers aan herkennen"
*** I have this condition ***
pi_13869168
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:31 schreef Draaitafeltje het volgende:
Zelf ben ik nog nooit geflitst, maar graag wilde ik weten hoe je flitsers kan herkennen? Op wat voor plaatsen staan ze meestal en moet je bijvoorbeeld ook bruggen en viaducten in de gaten houden?
Kwam laatst toevallig terug van antwerpen (bioscoop, metropolis), werd ik geflitst vanaf een brug (dacht echt WTF )
Was ook de eerste keer dat ik zo geflitst werd.

Heb nu in de gril van mn wagen een detectie systeem laten inbouwen, zodat als ze mij van voor flitsen hun een error krijgen in het beeld, op dat moment gaat er een toontje bij mij en dan heb ik 7 sec. om af te remmen en daarna sta ik open voor een eventuele nog een flits.

Het grappige is dat die dingen niet verboden zijn, het is namelijk hetzelfde systeem als het openen van een electrische garage deur.

pi_13869169
Of je rijdt gewoon de correcte snelheid,
dan kan je je aandacht richten op de weg, in plaats van het zoeken naar flitspalen.
pi_13869181
[inkopmode]
hou je g'woon aan de snelheid. . dan hoef je ze niet in de gaten te houden...
[/inkopmode]
Religion : Mankind's worst invention !
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 14 oktober 2003 @ 10:36:56 #12
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_13869202
Meestal op ongevaarlijke, lange rechte stukken weg, meestal niet bij op- of afritten. Soms te herkennen aan een auto die langs de weg staat. Soms zie je de flitser zelf in de vangrail staan. En vaak staan ze onder viaducten.

Overigens helpt het luisteren naar Bussiness nieuws radio ook vaak. Om 5 over het halve en hele uur hebben ze meestal een hele rij flitsers in de vrkeersinformatie.

Overigens is je aan de maximum-snelheid houden nog de beste remedie tegen dit soort ongein.

  dinsdag 14 oktober 2003 @ 10:37:05 #13
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13869206
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:35 schreef Herman het volgende:
Hou je gewoon aan de snelheid, dan hoef je ze ook niet in de gaten te houden.
Ben je ook niet afgeleid en zie je de file tenminste aankomen.
Kan je ook niet per ongeluk iemand doodrijden en hoef je niet te zeggen "sorry, maar ik was flitsers aan herkennen"
Ja want doodrijden gebeurt alleen maar als je te hard rijdt
ga eens leren nadenken
Hamelen
pi_13869207
hier in rotterdam staat er regelmatig 1 op de maasboulevard, vlakbij zwembad Tropicana.
ik rij er altijd met mijn fietsie voorbij, de auto staat gewoon op de stoep, zeer opvallend en op de bumper staan 2 flits dingetjes.. t zijn net extra lampen, alleen deze doen FLITS!
En dan zit die politie stiekem onderuit gezakt in de stoel zodat het net lijkt alsof er niemand in de auto zit....
pi_13869279
Over het algemeen zie je ze al van vrij ver. Je hebt de blauw/roze gestreepte camera's. Die zijn niet te missen. (rood licht en snelheid controle) Daarnaast ook nog grijze kastjes op paaltjes, die zie je meestal ook wel. Auto's op rare plekken langs de weg zijn ook vaak politie. Dan mis je alleen nog die paar sneaky camera's aan/achter viaduct of brug of borden boven de weg, maar die zul je dus ook niet zien, totdat het te laat is. In het donker werkt het ook om achter (maar dus niet te dicht op) een andere auto aan te rijden. Word hij geflitst dan heb jij nog de tijd om af te remmen. Overigens is het niet verstandig om op de A2 te hard te rijden. Vanwege continue snelheidscontrole, met sneaky opgestelde camera's. Bij de A9 zie je ze nog, maar het levert gevaarlijke situaties op door remmende mensen. Maar over het algemeen geld natuurlijk dat je je aan de snelheid moet houden.

edit:aanvulling

[Dit bericht is gewijzigd door ik_hier op 14-10-2003 10:43]

'We have first raised a dust and then complain we cannot see' Bishop Berkeley (1685-1753)
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 10:39:33 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_13869285
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:35 schreef Rolex het volgende:

[..]

Kwam laatst toevallig terug van antwerpen (bioscoop, metropolis), werd ik geflitst vanaf een brug (dacht echt WTF )
Was ook de eerste keer dat ik zo geflitst werd.

Heb nu in de gril van mn wagen een detectie systeem laten inbouwen, zodat als ze mij van voor flitsen hun een error krijgen in het beeld, op dat moment gaat er een toontje bij mij en dan heb ik 7 sec. om af te remmen en daarna sta ik open voor een eventuele nog een flits.

Het grappige is dat die dingen niet verboden zijn, het is namelijk hetzelfde systeem als het openen van een electrische garage deur.


En jij denkt dat je op de snelweg al mag beginnen met het openen van je garagedeur
Mensen als jij zijn degenen waar Meneer Spee z'n lol vandaan haalt!
censuur :O
pi_13869288

Niet zo lastig te herkennen toch

pi_13869304
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:37 schreef Koos_26 het volgende:

[..]

Ja want doodrijden gebeurt alleen maar als je te hard rijdt
ga eens leren nadenken


<gaap> natuurlijk niet alleen van te hard rijden, maar zo'n slimmerd als jij wist dat natuurlijk al

Met elke kilometer harder loopt je kans op dodelijk ongeval behoorlijk op. Ik meen iets van tussen de 5 en 10 procent.
En ja hoor, is onderzoek naar gedaan, maar zo'n slimmerdje als jij wist dat natuurlijk al.

*** I have this condition ***
pi_13869320
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En jij denkt dat je op de snelweg al mag beginnen met het openen van je garagedeur
Mensen als jij zijn degenen waar Meneer Spee z'n lol vandaan haalt!


"zucht"

Ik bedoel zodra ze zeggen dat er wat in mn gril zit, kan ik zeggen dat dat app. is voor mn garage deur.
Alleen vertel ik ze niet van het piepertje dat is verstopt in mn wagen.

P.s. en als ze niet raak schieten met de lasergun krijgen ze sowieso een error, dus ik ben invisible

pi_13869333
-staan achter bomen of bruggen...
-staan op lange rechte stukken...
-staan vaak op afgelegen wegen
-vaak zijn die auto's grijs.. ( weet ook niet waarom maar viel me op )
-vaak knipperen mensen met hun licht als er een flitsauto staat....
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 10:42:38 #21
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13869338
Hier wat plaatjes.



edit: nu zichtbaar als het goed is

[Dit bericht is gewijzigd door Koos_26 op 14-10-2003 10:48]

Hamelen
pi_13869374
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:42 schreef Koos_26 het volgende:
Hier wat plaatjes.

[url=http://images.flitsservice.com/rpics_2003/13102003/A27_Utrecht-Gorinchem/DSCF0003_t.jpg
][afbeelding][/url]
[url=http://images.flitsservice.com/rpics_2003/13102003/A27_Utrecht-Gorinchem/DSCF0011_t.jpg
][afbeelding][/url]
[url=http://images.flitsservice.com/rpics_2003/02102003/hengelo_zwafertsweg/controle%202-10-2003%20002_t.jpg
][afbeelding][/url]


Tip: zorg dat je erg goeie ogen hebt
En bij onderste foto: de auto kan ook in andere richting gaan staan.
*** I have this condition ***
pi_13869405
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:42 schreef Koos_26 het volgende:
Hier wat plaatjes.

[url=http://images.flitsservice.com/rpics_2003/13102003/A27_Utrecht-Gorinchem/DSCF0003_t.jpg
][afbeelding][/url]
[url=http://images.flitsservice.com/rpics_2003/13102003/A27_Utrecht-Gorinchem/DSCF0011_t.jpg
][afbeelding][/url]
[url=http://images.flitsservice.com/rpics_2003/02102003/hengelo_zwafertsweg/controle%202-10-2003%20002_t.jpg
][afbeelding][/url]


Die staan wel verrekte goed opgesteld zeg.
'We have first raised a dust and then complain we cannot see' Bishop Berkeley (1685-1753)
pi_13869412
Radardetector:)
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 10:46:58 #25
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13869424
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:40 schreef Herman het volgende:

[..]

<gaap> natuurlijk niet alleen van te hard rijden, maar zo'n slimmerd als jij wist dat natuurlijk al


Ook als je gewoon 50 rijdt kan je iemand doodrijden. Misschien was het dan slimmer geweest om de situatie wat beter in te schatten en 30 te gaan rijden. Maar nee, ik mag hier 50, dus ik doe niks fout
quote:
Met elke kilometer harder loopt je kans op dodelijk ongeval behoorlijk op. Ik meen iets van tussen de 5 en 10 procent.
En ja hoor, is onderzoek naar gedaan, maar zo'n slimmerdje als jij wist dat natuurlijk al.
Dat is 3%. Maar denk eerst even na voordat je zo'n wijsheid de lucht inslingert. De kans op een ongeval is bijna 0, laten we voor het gemak zeggen 0.0000001. Hierbij 3% is nog steeds bijna 0, zelfs als we 50 km harder rijden is het nog steeds bijna 0. Dus het is een mooi propagandaweetje van Spee, maar de slimmere lezer ziet gelijk dat het onzinnig is

[/quote]

Hamelen
pi_13869455
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:37 schreef Koos_26 het volgende:

[..]

Ja want doodrijden gebeurt alleen maar als je te hard rijdt
ga eens leren nadenken


Iemand doodrijden kan ook omdat je niet op de weg let maar op de flitspalen

ga eens leren verder nadenken

  dinsdag 14 oktober 2003 @ 10:51:04 #27
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13869502
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:48 schreef IndemnitY het volgende:

[..]

Iemand doodrijden kan ook omdat je niet op de weg let maar op de flitspalen

ga eens leren verder nadenken


Of omdat je je wel aan de wettelijke snelheid hield maar dat eigenlijk te hard bleek.

ga eens leren verder nadenken

Hamelen
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 10:51:10 #28
40772 Chris_Redfield
Sexy mothafuckha
pi_13869505
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:35 schreef Herman het volgende:

Kan je ook niet per ongeluk iemand doodrijden en hoef je niet te zeggen "sorry, maar ik was flitsers aan herkennen"


De domheid van sommige mensen begint onderhand belachelijke vormen aan te nemem.
Satan Stole My Teddybear
pi_13869516
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:46 schreef Koos_26 het volgende:
Dat is 3%. Maar denk eerst even na voordat je zo'n wijsheid de lucht inslingert. De kans op een ongeval is bijna 0, laten we voor het gemak zeggen 0.0000001. Hierbij 3% is nog steeds bijna 0, zelfs als we 50 km harder rijden is het nog steeds bijna 0. Dus het is een mooi propagandaweetje van Spee, maar de slimmere lezer ziet gelijk dat het onzinnig is
Het gaat helemaal niet om de kans op een ongeval. Imho kan je die niet zo laag zetten, want er zijn factoren die je niet in de hand hebt en in elke situatie anders zijn. Bij zware regen is de kans groter dan bij droog zonnig weer.

En DUHUH tuurlijk kan je met 50 ook een ongeluk krijgen, maar als je 150 door een centrum waar je 50 mag rijden wordt de kans dat je een ongeluk krijgt wel aanzienlijk groter.

Kortom, gebruik je gezonde verstand en pas je aan de situatie aan in positieve zin, dus langzamer als het nodig is, niet sneller dan max snelheid.

Vorig jaar nog een stoer gastje tegen een boom aan gezien, je mocht er 70 en hij vond dat 140 wel kon. Niet dus. Hangt nu zijn foto en dagelijks verse bloemen.

*** I have this condition ***
pi_13869552
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:51 schreef Chris_Redfield het volgende:

[..]

De domheid van sommige mensen begint onderhand belachelijke vormen aan te nemem.


Ga even twee klassen terug en doe de CITO test nog eens over, ze hebben vast een foutje gemaakt bij jou met "begrijpend" lezen
*** I have this condition ***
pi_13869603
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:51 schreef Koos_26 het volgende:
Of omdat je je wel aan de wettelijke snelheid hield maar dat eigenlijk te hard bleek.
Dat is nou eens WEL een verstandige opmerking.
Te hard is niet altijd harder dan max snelheid.

En geloof me, ik heb het zelf meegemaakt.
(buiten mijn schuld overigens, als je dertig rijdt waar 50 mag op doorgaande weg en iemand vindt het nodig om dan alsnog over te steken zonder te kijken, tussen twee vrachtwagens door, dan helpt stapvoets rijden al niet meer)

*** I have this condition ***
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 10:55:58 #32
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13869609
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:51 schreef Herman het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om de kans op een ongeval. Imho kan je die niet zo laag zetten, want er zijn factoren die je niet in de hand hebt en in elke situatie anders zijn. Bij zware regen is de kans groter dan bij droog zonnig weer.


Ow nu gaat het niet om de kans op een ongeval, waarom kom je er dan mee
En die factoren zoals regen enzo zijn allemaal meegenomen in de kans uiteraard.
quote:
En DUHUH tuurlijk kan je met 50 ook een ongeluk krijgen, maar als je 150 door een centrum waar je 50 mag rijden wordt de kans dat je een ongeluk krijgt wel aanzienlijk groter.
Ja DUHUH inderdaad. Gasten die dit doen mogen wat mij betreft naar Siberie verbannen worden.
quote:
Kortom, gebruik je gezonde verstand en pas je aan de situatie aan in positieve zin, dus langzamer als het nodig is, niet sneller dan max snelheid.
Dus de maximumsnelheid is veilig? Stel nou dat de oveheid de maximumsnelheid zou verhogen naar 140. Is het dan wel veilig en nu niet?
quote:
Vorig jaar nog een stoer gastje tegen een boom aan gezien, je mocht er 70 en hij vond dat 140 wel kon. Niet dus. Hangt nu zijn foto en dagelijks verse bloemen.
<nough said>
Mooi, weer een idioot minder.
Hamelen
pi_13869671
De auto's langs de weg zijn vaak: Renault Laguna, Ford Mondeo, Peugeot Partner achtige bestelbusjes, iig in de regio Utrecht.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_13869677
quote:
Dus de maximumsnelheid is veilig? Stel nou dat de oveheid de maximumsnelheid zou verhogen naar 140. Is het dan wel veilig en nu niet?
Zie vorige post.......

Risico neemt toe naarmate de snelheid hoger is.
Of dat nou mag of niet.

*** I have this condition ***
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 10:59:46 #35
40772 Chris_Redfield
Sexy mothafuckha
pi_13869695
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:53 schreef Herman het volgende:

[..]

Ga even twee klassen terug en doe de CITO test nog eens over, ze hebben vast een foutje gemaakt bij jou met "begrijpend" lezen


Nee, met eigenwijze figuren zoals jij ga ik niet eens meer in discussie.
Satan Stole My Teddybear
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 11:00:15 #36
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13869706
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:55 schreef Herman het volgende:

[..]

Dat is nou eens WEL een verstandige opmerking.
Te hard is niet altijd harder dan max snelheid.

En geloof me, ik heb het zelf meegemaakt.
(buiten mijn schuld overigens, als je dertig rijdt waar 50 mag op doorgaande weg en iemand vindt het nodig om dan alsnog over te steken zonder te kijken, tussen twee vrachtwagens door, dan helpt stapvoets rijden al niet meer)


Precies. En helaas wordt in de propaganda van Spee altijd gedaan alsof alle ongevallen gebeuren door te hard rijden.
Hamelen
pi_13869791
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:59 schreef Chris_Redfield het volgende:

[..]

Nee, met eigenwijze figuren zoals jij ga ik niet eens meer in discussie.


Als je even nagedacht had (ja is lastig voor je) dan had je bergijpend kunnen lezen dat als je met 140 op kleine flitsertjes langs de kant van de weg zit te letten, je minder aandacht voor het verkeer hebt.
Dan wordt de kans dat je achterop een file klapt wel een stuk groter.

Hoop voor iedereen hier dat ze zoiets nooit hoeven mee te maken of te zien.....

*** I have this condition ***
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 11:06:43 #38
40772 Chris_Redfield
Sexy mothafuckha
pi_13869846
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:04 schreef Herman het volgende:

[..]

Als je even nagedacht had (ja is lastig voor je) dan had je bergijpend kunnen lezen dat als je met 140 op kleine flitsertjes langs de kant van de weg zit te letten, je minder aandacht voor het verkeer hebt.
Dan wordt de kans dat je achterop een file klapt wel een stuk groter.

Hoop voor iedereen hier dat ze zoiets nooit hoeven mee te maken of te zien.....


Daarom moeten ze opzouten met die flitsers langs de snelweg, zet ze maar in woonwijken en bij scholen neer. Dan kan je op de snelweg de snelheid rijden die het verkeer toelaat en kan je je ogen ook op de weg houden.
Satan Stole My Teddybear
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 11:06:53 #39
52604 Tuftufclub
Die pet pakt ons allemaal
pi_13869852
Ik hoop dat dit niet onder spam valt, in dat geval excuus en haal mijn posting maar weg, moderator.

Maar ik denk dat ik een inhoudelijk antwoord kan geven op de gestelde vraag door te verwijzen naar www.tuftufclub.com, bijna vier jaar geleden gestart juist met als primair doel het leren herkennen van controles en met tips en trucs om ze te ontlopen. Zie met name de rubriek 'Tips en Trucs' onder het kopje 'Hoe en wat'.
Succes ermee!

Snelheidsbeperking is vrijheidsberoving
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 11:10:00 #40
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13869923
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:06 schreef Tuftufclub het volgende:
Ik hoop dat dit niet onder spam valt, in dat geval excuus en haal mijn posting maar weg, moderator.

Maar ik denk dat ik een inhoudelijk antwoord kan geven op de gestelde vraag door te verwijzen naar www.tuftufclub.com, bijna vier jaar geleden gestart juist met als primair doel het leren herkennen van controles en met tips en trucs om ze te ontlopen. Zie met name de rubriek 'Tips en Trucs' onder het kopje 'Hoe en wat'.
Succes ermee!


Kan jij ook nog wat fotootjes plaatsen, Frank?
Ik zie dat je op je site copyright hebt staan, dus ik doe het niet. Of is het voor gelijkgestemden niet verboden?
Hamelen
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 11:13:18 #41
52604 Tuftufclub
Die pet pakt ons allemaal
pi_13869990
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:10 schreef Koos_26 het volgende:

[..]

Kan jij ook nog wat fotootjes plaatsen, Frank?
Ik zie dat je op je site copyright hebt staan, dus ik doe het niet. Of is het voor gelijkgestemden niet verboden?


Dat copyright is alleen om misbruik tegen te gaan. Plaats maar raak hoor!
Snelheidsbeperking is vrijheidsberoving
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 11:15:08 #42
52604 Tuftufclub
Die pet pakt ons allemaal
pi_13870034
Eén tip: let op snurkgeluiden. Hoor je dat, heb je groot kans op een controle:

Snelheidsbeperking is vrijheidsberoving
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 11:16:27 #43
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_13870073
Heb een hoop nuttige tips gezien

Even voor onze moraalridders: meestal rijdt ik 10-15 km/u boven de toegestane snelheid, en dat altijd om iemand in te halen. Toch wil ik nog steeds niet geflitst worden.

We're on an express elevator to hell, going down!
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 11:18:07 #44
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13870114
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:15 schreef Tuftufclub het volgende:
Eén tip: let op snurkgeluiden. Hoor je dat, heb je groot kans op een controle:

[afbeelding]


Ja dit is toch wel dé foto van 2003 als je het mij vraagt.
Hamelen
pi_13870227
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:55 schreef Koos_26 het volgende:

[..]

Ow nu gaat het niet om de kans op een ongeval, waarom kom je er dan mee
En die factoren zoals regen enzo zijn allemaal meegenomen in de kans uiteraard.
[..]

Ja DUHUH inderdaad. Gasten die dit doen mogen wat mij betreft naar Siberie verbannen worden.
[..]

Dus de maximumsnelheid is veilig? Stel nou dat de oveheid de maximumsnelheid zou verhogen naar 140. Is het dan wel veilig en nu niet?
[..]

Mooi, weer een idioot minder.


Precies . Als zo'n homo met 140 tegen de boom gaat, zeg ik HULDE
Gisteravond ook weer op gevaar op de weg, 2 buitenlanders in de auto. Jongen was net 18, en sorry hoor echt weer zo'n aso turk Zijn broer daar integen had tenminste een beetje hersencellen, die heeft tenminste regels geleerd, en volgt ze op, integratie noemen ze dat. Hoop dat die gast zichzelf helemaal onder een vrachtwagen rijdt, zonder z'n broer in de auto dan. Dat de brandweer komt, en dat ze zeggen hier beginnen we niet eens aan. Eerst lunchen Die's toch al dood.

Trouwens, ik krijg het idee dat hoe vaker/langer je in de file staat, hoe rustiger je gaat rijden. Je krijgt dan meer het beeld van tja kan wel hard rijden straks, maarja zit toch weer in de file dus heeft weinig zin. Meer mensen dan ?

ff ontopic. Ik let vooral bij A2 en andere snelwegen wel op camera's ja, en dan kijk je ff niet voor je. Tja dat is automatisme, vaak rijd ik nog niet eens 130 dan, zou niet eens geflitst worden. Maar je krijgt er een soort afschuw voor, net als de tandarts, dus je wilt ze gewoon zien en precies 120 rijden. Allemaal de schuld van de overheid

M'n signature, wat doe je :{
pi_13870324
Tip: Rij alleen te hard op bekende plekken.

1. Je kent er de weg, het is minder onveilig om daar te hard te rijden dan op een onbekend stuk weg.
2. Als er een detector staat, kan je hem herkennen omdat het afwijkt van het normale straatbeeld
3. Op bekende plekken heb je ook meer tijd om detectoren te herkennen omdat je niet constant op hoeft te letten op onbekende verkeerssituaties/tekens/borden/lichten, je weet wat er gaat komen.

En weer een stukje onzinnige proza.
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 11:32:27 #47
52604 Tuftufclub
Die pet pakt ons allemaal
pi_13870493
Nog een tip: Als je een vent met een band en een fles benzine op een grijs stuk straatmeubilair ziet zitten, moet je nog héél even op je teller letten...

Maar niet lang meer:

[Dit bericht is gewijzigd door Tuftufclub op 14-10-2003 11:34]

Snelheidsbeperking is vrijheidsberoving
pi_13871040
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:32 schreef Tuftufclub het volgende:
Nog een tip: Als je een vent met een band en een fles benzine op een grijs stuk straatmeubilair ziet zitten, moet je nog héél even op je teller letten...

[afbeelding]

Maar niet lang meer:

[afbeelding]


Stoer! Hulde . Alsof het allemaal niets kost
pi_13871135
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:32 schreef Tuftufclub het volgende:
Nog een tip: Als je een vent met een band en een fles benzine op een grijs stuk straatmeubilair ziet zitten, moet je nog héél even op je teller letten...

[afbeelding]

Maar niet lang meer:

[afbeelding]


Strakke actie! Kan ik wel waarderen
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 11:55:05 #50
40772 Chris_Redfield
Sexy mothafuckha
pi_13871170
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:51 schreef IndemnitY het volgende:

[..]

Stoer! Hulde . Alsof het allemaal niets kost


Zo'n kutpaal hoeft in zijn lamlendige bestaan maar 1 rolletje vol te flitsen om de kosten weer terug te verdienen, dus zo erg is het allemaal niet hoor.
Satan Stole My Teddybear
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 11:55:12 #51
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13871172
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 11:51 schreef IndemnitY het volgende:

[..]

Stoer! Hulde . Alsof het allemaal niets kost


Nu kost het je niets meer nee
Hamelen
pi_13871462
Goed uit je doppuh kijkuh

Vooral bij viaducten.

Auto's in de berm = verdacht!

Let op de remlichten van je voorgangers, ook al rijden ze 500m voor je.

Check altijd achter borden e.d. die langs de weg staan of je geen driepoot o.i.d. erachter kunt zien.

Kijk altijd in je spiegel. Als je 150+ rijdt en er komt iemand die net zo hard of harder rijdt, altijd met 2 inzittenden, zak terug. Kan een controle team zijn.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:11:48 #53
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_13871580
Ow ja, let vooral op gepoetste auto's langs de weg... Weet ook niet waarom die altijd netjes gepoetst zijn, zal wel een eis van de politie zijn.

Ook verdacht: kliko's op dagen dat er geen vuilnis wordt opgehaald...

Don't let my username fool you...
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 13:03:26 #54
52604 Tuftufclub
Die pet pakt ons allemaal
pi_13872866
Loslopende varkens olangs de snelweg zijn ook vaak een signaal:

Snelheidsbeperking is vrijheidsberoving
pi_13873656
Tuftufclub

Dat de mensen die dit doen zich niet doodschamen, dat snap ik niet.

Als je voor een school gaat flitsen, of in een gevaarlijke straat, ok, niets dan lof. Maar in de berm van de 3-baans snelweg.... triest hoor.

Maar misschien selecteren ze de kandidaten voor dit 'moeilijke' en 'eervolle' vak ook speciaal op intelligentie. Dat ze gewoon niet bijster genoeg zijn om te beseffen dat ze zich eigenlijk dood moeten schamen. En als ze dat wel beseffen.... ach ja sommige mensen houden ervan om anderen te naaien. Kuch kuch en kuch es kuchkuch be enzo kuch.

Keep up the good work ttc!

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 13:45:40 #56
52604 Tuftufclub
Die pet pakt ons allemaal
pi_13874028
Dank, StefanP

En dan heb ik nóg een tip om snelheidscontroles te herkennen: als een vent hoog boven de weg zijn behoefte doet, duidt dat doorgaans op een flitspaal:

Ofwel een schijtpaal

Snelheidsbeperking is vrijheidsberoving
  woensdag 15 oktober 2003 @ 02:32:11 #57
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_13890693
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:42 schreef kibber het volgende:
-staan achter bomen of bruggen...
-staan op lange rechte stukken...
-staan vaak op afgelegen wegen
-vaak zijn die auto's grijs.. ( weet ook niet waarom maar viel me op )
-vaak knipperen mensen met hun licht als er een flitsauto staat....
- auto's zijn niet alleen maar grijs, zijn in alle kleuren
- staan ook wel eens achter een kartonnen reclamebord, routebord. Bij argwaan snelheid aanpassen zodat je het kunt ontdekken.
- auto staat aan de overkant op de wacht
- gebruik je zintuigen
- als in de verte een blauwe flits ziet, niet meteen aannemen dat het een zwaailicht is, nieuwe flitsers flitsen blauw licht. Pas je snelheid aan.
The Internets, I needs it..
  Redactie Games woensdag 15 oktober 2003 @ 02:37:06 #58
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_13890710
Als je een fel verblindend licht ziet dan betekent het dat je geflitst bent
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_13890990
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:35 schreef Herman het volgende:
Hou je gewoon aan de snelheid, dan hoef je ze ook niet in de gaten te houden.
Ben je ook niet afgeleid en zie je de file tenminste aankomen.
Kan je ook niet per ongeluk iemand doodrijden en hoef je niet te zeggen "sorry, maar ik was flitsers aan herkennen"
Leer autorijden.
pi_13891074
nou in woonwijken, bij scholen en plaatsen waar kinderen spelen kan je over het algemeen gewoon flink doorgassen en gewoon met 120 doorheen slalommen want DAAR staan ze nooit.

op de snelweg waar het druk is zal je ze ook niet vaak zien.

op kaarsrechte dijkjes waar de dijk ergens in de horizon verdwijnt en waar een mooie 2 baans weg is gemaakt en waar je geen hond ziet kan je ze wel tegenkomen. (je mag maar 80 foei! )

en op lege snelwegen op half 2 's nachts. en dan het liefst grote 4 baanswegen waar je 100 mag.

nee de politie heeft bij mij geen respect meer

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_13891080
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:51 schreef Herman het volgende:

[..]

En DUHUH tuurlijk kan je met 50 ook een ongeluk krijgen, maar als je 150 door een centrum waar je 50 mag rijden wordt de kans dat je een ongeluk krijgt wel aanzienlijk groter.


en daar flitsen ze nou nooit. leuk he, nederland
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_13891092
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 02:32 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

- auto's zijn niet alleen maar grijs, zijn in alle kleuren
- staan ook wel eens achter een kartonnen reclamebord, routebord. Bij argwaan snelheid aanpassen zodat je het kunt ontdekken.
- auto staat aan de overkant op de wacht
- gebruik je zintuigen
- als in de verte een blauwe flits ziet, niet meteen aannemen dat het een zwaailicht is, nieuwe flitsers flitsen blauw licht. Pas je snelheid aan.


of als je een rode flits ziet dan moet je ook afremmen
  woensdag 15 oktober 2003 @ 08:05:10 #63
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_13891120
Maar denk niet geen flits du geen controle, de nieuwe sets van verschillende klpd steunpunten werken met infarood.
pi_13891163
Ik let altijd op of ik geen auto's langs de kant van de weg zie staan. Ver vooruit kijken is ook een optie. Zie je ze al remmen dan kun je er op inspringen.
  woensdag 15 oktober 2003 @ 08:35:19 #65
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_13891265
Hoe zit het met die borden die boven de weg hangen? Heb ze gisteren allemaal nog bekeken via mijn spiegel en ik kon niks ontdekken, maar willen daar ook nog wel eens camera's hangen?
We're on an express elevator to hell, going down!
pi_13891334
Voor iedereen die het zo stoer vind om te hard te rijden:
http://www.ted-alfrink.net/

Leg het hem ook ff uit. Of beter, leg het zijn ouders en vrienden even uit.

Meer info: zie de link "Kranten".

*** I have this condition ***
pi_13891354
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 08:35 schreef Draaitafeltje het volgende:
Hoe zit het met die borden die boven de weg hangen? Heb ze gisteren allemaal nog bekeken via mijn spiegel en ik kon niks ontdekken, maar willen daar ook nog wel eens camera's hangen?
Ik weet dat ze een tijdlang een proef op de A1 hebben gedaan. Als het goed is hangen die dingen er nog steeds.
pi_13891452
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:35 schreef Herman het volgende:
Hou je gewoon aan de snelheid, dan hoef je ze ook niet in de gaten te houden.
Ben je ook niet afgeleid en zie je de file tenminste aankomen.
Kan je ook niet per ongeluk iemand doodrijden en hoef je niet te zeggen "sorry, maar ik was flitsers aan herkennen"
Of koop een detector... kan je je concentratie op de weg houden ipv op de berm :-). Toch de makkelijkste manier flitsers te herkennen, hoe goed verstopt ook
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return!
pi_13891471
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 08:57 schreef DaBeetle het volgende:

[..]

Of koop een detector... kan je je concentratie op de weg houden ipv op de berm :-). Toch de makkelijkste manier flitsers te herkennen, hoe goed verstopt ook


Maar alleen de duurdere pakken alle controles
pi_13891652
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 08:44 schreef Herman het volgende:
Voor iedereen die het zo stoer vind om te hard te rijden:
http://www.ted-alfrink.net/

Leg het hem ook ff uit. Of beter, leg het zijn ouders en vrienden even uit.

Meer info: zie de link "Kranten".


Heel erg natuurlijk dat zoiets gebeurt is. Verschrikkelijk voor vrienden/familie en andere nabestaanden.

Maar statistisch gezien stelt het weinig voor, het aantal doden door te hard rijden. Kijk maar naar de volgende grafiek:

Daarnaast heb ik geprobeerd nog een discussie aan te zwengelen met het volgende topic:
Prioriteiten politie

Mijn mening is duidelijk, ik vind het getuige van je reinste hypocrisie de snelheidscontroles. De politie verspeelt alle eer door dit op de huidige manier voort te zetten. Het respect voor de politie daalt met het jaar en dat is voor een belangrijk deel te wijten aan het onnadenkend, onredelijke en belachelijke flitsbeleid.

  woensdag 15 oktober 2003 @ 09:23:35 #71
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_13891786
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 08:44 schreef Herman het volgende:
Voor iedereen die het zo stoer vind om te hard te rijden:
http://www.ted-alfrink.net/

Leg het hem ook ff uit. Of beter, leg het zijn ouders en vrienden even uit.

Meer info: zie de link "Kranten".


dat kwam niet door hard rijden hoor als hij zich aan de snelheid gehouden had was die jongen net zo dood geweest, die auto had niet in moeten halen waar dat niet mag dat is het probleem.
  woensdag 15 oktober 2003 @ 10:23:49 #72
52604 Tuftufclub
Die pet pakt ons allemaal
pi_13892660
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 08:44 schreef Herman het volgende:
Voor iedereen die het zo stoer vind om te hard te rijden:
http://www.ted-alfrink.net/

Leg het hem ook ff uit. Of beter, leg het zijn ouders en vrienden even uit.

Meer info: zie de link "Kranten".


Bij de TTC krijgen we af en toe berichtjes van tegenstanders. Is goed, een stevige discussie is altijd interessant. Soms zit daar iemand bij die begint te zwaaien met dode kindertjes. Dat is zielig en daar doen we dus niks mee.
Maar een in memoriam site van een dood kind misbruiken om je standpunt kracht bij te zetten, getuigt van een ongekende, spotgoedkope ranzigheid. Ik hoop dat de nabestaanden van dat kind jouw posting niet hoeven te lezen.
Snelheidsbeperking is vrijheidsberoving
  woensdag 15 oktober 2003 @ 10:55:44 #73
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13893255
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 09:23 schreef Magneet het volgende:

[..]

dat kwam niet door hard rijden hoor als hij zich aan de snelheid gehouden had was die jongen net zo dood geweest, die auto had niet in moeten halen waar dat niet mag dat is het probleem.


En misschien had Ted wat beter uit moeten kijken en voorrang moeten verlenen voordat hij overstak. Dat staat namelijk nergens.
Triest dat deze jongen is overleden, maar nog triester is het dat hij misbruikt wordt door tegenstanders van hard rijden. Als hij met 80 was aangereden was hij ook hartstikke dood geweest. Klinkt hard, maar is wel de waarheid helaas.

Verder eens met tuftufclub.

Hamelen
pi_13893554
De macht over het stuur verliezen is ook een gevolg van te hard (harder dan de omstandigheden toelaten) rijden, overigens.

Ik wil er geen discussie over beginnen, maar ik vind de acties van de tuftufclub vernietiging van gemeenschapsgeld. Ik geef volmondig toe, dat er veel camera's staan op plaatsen waar ze niet nodig zijn. Maar er staan er ook veel op plaatsen waar ze wel nodig zijn. In de woonplaats van mijn ouders zijn er veel gecombineerde rood licht snelheidscontroles (grote doorgaande wegen in bebouwde kom). Hoeveel mensen daarbij soms geflitst worden is verbazingwekkend en schokkend. (ook als je bedenkt dat die dingen blauw/roze (reflecterend)gestreept zijn, je ziet ze ook in het donker zonder problemen).

De straat waar mijn ouders wonen was vroeger een straat waar de te hard rijdende automobilist een of meerdere eikenbomen beschadigde, en ook de brandweer moet uitrukken. Met name in de enige bocht van de weg. Er staat ook zo'n zwart bord (de meeste mensen weten wel wat ik daarmee bedoel) (overigens aan de verkeerde kant van de weg, want hij schampte boom 1 en botste frontaal op boom 2 aan de overkant van de weg). Pas sinds er halverwege de weg verkeerslichten staan (zonder flitskast overigens), bij het enige kruispunt van de weg, lijkt het aantal ongelukken iets afgenomen te zijn.

Wat mijn punt is? Dat weet ik zelf eigenlijk ook niet, maar rijdt verantwoordelijk.

'We have first raised a dust and then complain we cannot see' Bishop Berkeley (1685-1753)
pi_13893702
Natuurlijk is het de eigen schuld van die jongen, en natuurlijk kon die automobilist daar stukken harder rijden en er niks aan doen. Als die automobilist er rustig gereden had was de kans groot geweest dat hij nog leefde.

Maar goed, droom maar lekker verder en blijf maar stug volhouden dat het nooooooit de schuld van de automobilist is.

gebruik je verstand nou eens en snap dat te hard rijden het risico op een ongeluk verhoogt. En dat er jaarlijks nog steeds doden vallen door die droplullien die (veel) te hard rijden

ELKE dode is er een te veel, hoe groot of klein het percentage ook is. Als je dat wegwuift en bagataliseerd heb je gewoon bloed aan je handen en zou ik bijna hopen dat het jou een keer overkomt

Los daarvan is de TTC druk bezig met vernielen van materiaal wat van de gemeenschap is en ook weer door de gemeenschap betaald moet worden a ¤ 40.000 per flitspaal.

Grow up en get a life.

[Dit bericht is gewijzigd door Herman op 15-10-2003 11:21]

*** I have this condition ***
  woensdag 15 oktober 2003 @ 11:21:45 #76
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_13893759
Kunnen we aub weer ontopic gaan...ik opende dit topic nl. niet voor mensen die 140+ rijden maar voor mensen die zich meestal aan de max snelheid houden, behalve bij inhalen e.d. (dus de lullige 1-5km te hard boetes )
We're on an express elevator to hell, going down!
  woensdag 15 oktober 2003 @ 11:25:35 #77
52604 Tuftufclub
Die pet pakt ons allemaal
pi_13893844
Ik wil me natuurlijk niet in de rol van moderator wringen, maar mag ik voorstellen weer terug naar het onderwerp (hoe controles herkennen) te gaan? Als je over de (on)zin van de TTC wilt praten, Herman, dan start een aparte discussie of wees welkom op ons eigen forum. Kun je misschien nog wat van upgrowen en lifegetten.
Snelheidsbeperking is vrijheidsberoving
pi_13893903
Eigenlijk zouden ze op de snelweg boven de 130 km/u moeten bestraffen. Want het is er lullig als je met 125 km/u gepakt wordt.
pi_13894327
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:25 schreef Tuftufclub het volgende:
Ik wil me natuurlijk niet in de rol van moderator wringen, maar mag ik voorstellen weer terug naar het onderwerp (hoe controles herkennen) te gaan? Als je over de (on)zin van de TTC wilt praten, Herman, dan start een aparte discussie of wees welkom op ons eigen forum. Kun je misschien nog wat van upgrowen en lifegetten.
pi_13894461
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:27 schreef _Flea_ het volgende:
Eigenlijk zouden ze op de snelweg boven de 130 km/u moeten bestraffen. Want het is er lullig als je met 125 km/u gepakt wordt.
ben ik met je eens, zou ook dat afremmen van personen met een onnauwkeurige teller voorkomen. Misschien is 130 wat veel, maar tot 125 geen boete oid zou al goed zijn. Dat zijn ook niet de overtredingen waar het eigenlijk om gaat. Maar de politiek wil daar niet aan, omdat je dan feitelijk de maximum snelheid verhoogd met 5 of 10 km/u.
Dat is dus het probleem.

(en dit is dus weer off-topic)

Zolang je niet veel te hard rijdt, kun je nooit heel nat gaan, en zie je ze meestal ook wel op tijd om niet geflitst te worden. En in het donker achter een andere snelle auto aan rijden voorkomt ook vaak boetes.

'We have first raised a dust and then complain we cannot see' Bishop Berkeley (1685-1753)
pi_13894524
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:21 schreef Draaitafeltje het volgende:
Kunnen we aub weer ontopic gaan...ik opende dit topic nl. niet voor mensen die 140+ rijden maar voor mensen die zich meestal aan de max snelheid houden, behalve bij inhalen e.d. (dus de lullige 1-5km te hard boetes )
als je mensen aan het inhalen bent (op snelweg iig) kunnen ze je meestal geen boete sturen omdat ze niet weten wie degene was die te hard reed, heb ik ooit ergens gelezen. Misschien werd je wel rechts ingehaald nl. Iemand die weet hoe dat precies zit?
'We have first raised a dust and then complain we cannot see' Bishop Berkeley (1685-1753)
pi_13894572
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:50 schreef ik_hier het volgende:

[..]

ben ik met je eens, zou ook dat afremmen van personen met een onnauwkeurige teller voorkomen. Misschien is 130 wat veel, maar tot 125 geen boete oid zou al goed zijn. Dat zijn ook niet de overtredingen waar het eigenlijk om gaat. Maar de politiek wil daar niet aan, omdat je dan feitelijk de maximum snelheid verhoogd met 5 of 10 km/u.
Dat is dus het probleem.

(en dit is dus weer off-topic)

Zolang je niet veel te hard rijdt, kun je nooit heel nat gaan, en zie je ze meestal ook wel op tijd om niet geflitst te worden. En in het donker achter een andere snelle auto aan rijden voorkomt ook vaak boetes.


Of pas flitsen bij 126 of meer. Voorkomt ook een boel frustratie denk ik.
  woensdag 15 oktober 2003 @ 11:56:51 #83
52604 Tuftufclub
Die pet pakt ons allemaal
pi_13894607
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:53 schreef ik_hier het volgende:

[..]

als je mensen aan het inhalen bent (op snelweg iig) kunnen ze je meestal geen boete sturen omdat ze niet weten wie degene was die te hard reed, heb ik ooit ergens gelezen. Misschien werd je wel rechts ingehaald nl. Iemand die weet hoe dat precies zit?


Ze leggen bij twijfel een sjabloon over de foto. Aan de positie kunnen ze zien welke auto de boosdoener is. Bij twijfel gaat de foto de prullenbak in.

Wat betreft het achter een snellere auto aanrijden: dat werkt steeds minder, omdat de politie (tenminste KLPD) de analoge camera's successievelijk vervangt door digitale, waarbij een soort infrarode (verijwel onzichtbare) flits wordt gebruikt.

Snelheidsbeperking is vrijheidsberoving
  woensdag 15 oktober 2003 @ 12:10:00 #84
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13894951
Nog even mijn reactie voordat ik ook weer ontopic ga.
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:19 schreef Herman het volgende:
Natuurlijk is het de eigen schuld van die jongen, en natuurlijk kon die automobilist daar stukken harder rijden en er niks aan doen. Als die automobilist er rustig gereden had was de kans groot geweest dat hij nog leefde.

Maar goed, droom maar lekker verder en blijf maar stug volhouden dat het nooooooit de schuld van de automobilist is.


Dat wordt helemaal niet beweerd Herman. Het zou best de schuld van de automobilist kunnen zijn. Maar om te zeggen dat het komt door te hard rijden gaat mij te ver.
quote:
gebruik je verstand nou eens en snap dat te hard rijden het risico op een ongeluk verhoogt. En dat er jaarlijks nog steeds doden vallen door die droplullien die (veel) te hard rijden
Hierover hebben we het al gehad. 3% per kilometer. Nogmaals, 3% optellen bij een kans van bijna 0 is nog steeds een kans van bijna 0.
quote:
ELKE dode is er een te veel, hoe groot of klein het percentage ook is.
Het verkeer brengt nou eenmaal risico's met zich mee. Net als ramen lappen, het plafond witten e.d. Wat ik zeggen wil, je haalt nooooooit dat er geen doden vallen in het verkeer.
quote:
Als je dat wegwuift en bagataliseerd heb je gewoon bloed aan je handen en zou ik bijna hopen dat het jou een keer overkomt
Bijna? Weet je zeker dat je het niet gewoon echt hoopt?
Reed Ted op zijn scooter trouwens ook nooit te hard of door rood of over het trottoir?
quote:
Los daarvan is de TTC druk bezig met vernielen van materiaal wat van de gemeenschap is en ook weer door de gemeenschap betaald moet worden a ¤ 40.000 per flitspaal.
1 rolletje vol en is weer terugverdiend. Dus zeur niet.
quote:
Grow up en get a life.
and! Je kan beter and zetten als je een zin in het Engels schrijft.
Hamelen
pi_13898765
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:55 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Of pas flitsen bij 126 of meer. Voorkomt ook een boel frustratie denk ik.


Dat doen ze al... flitsers staan standaard op 7 km boven de max snelheid afgesteld... door de correctie kan een bekeuring op zn minst voor 4km te hard zijn hierdoor....
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return!
pi_13898862
En aangezien je teller vaak meer aangeeft dan je echt rijdt. Moet je rond de 130 rijden wil je geflitst worden voor 4 km te hard (130 = 127 echt - 3 = 124 = 4 te hard)

Vaak vind ik 130 alleen wel uitlokking dus ik zit meestal tussen de 120 - 130 in.

M'n signature, wat doe je :{
pi_13901171
en uitkijken voor de radarkliko's



[... XBOX ...] """My games:""" =|= Crazy Taxi 3 =|= 007 Nightfire =|= NBA Live 2004 =|= Top Spin =|= Ajax Club Football =|= SSX 3
pi_13902798
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:19 schreef Herman het volgende:
Natuurlijk is het de eigen schuld van die jongen, en natuurlijk kon die automobilist daar stukken harder rijden en er niks aan doen. Als die automobilist er rustig gereden had was de kans groot geweest dat hij nog leefde.

Maar goed, droom maar lekker verder en blijf maar stug volhouden dat het nooooooit de schuld van de automobilist is.

gebruik je verstand nou eens en snap dat te hard rijden het risico op een ongeluk verhoogt. En dat er jaarlijks nog steeds doden vallen door die droplullien die (veel) te hard rijden

ELKE dode is er een te veel, hoe groot of klein het percentage ook is. Als je dat wegwuift en bagataliseerd heb je gewoon bloed aan je handen en zou ik bijna hopen dat het jou een keer overkomt

Los daarvan is de TTC druk bezig met vernielen van materiaal wat van de gemeenschap is en ook weer door de gemeenschap betaald moet worden a ¤ 40.000 per flitspaal.

Grow up en get a life.


Ik kan je garanderen dat als mijn vrouw moet bevallen geen 20 à 40 te hard zou rijden maar minstens 100 want ik zou er als een gek naartoe scheuren!
pi_13912461
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:19 schreef Herman het volgende:
Natuurlijk is het de eigen schuld van die jongen, en natuurlijk kon die automobilist daar stukken harder rijden en er niks aan doen. Als die automobilist er rustig gereden had was de kans groot geweest dat hij nog leefde.

Maar goed, droom maar lekker verder en blijf maar stug volhouden dat het nooooooit de schuld van de automobilist is.

gebruik je verstand nou eens en snap dat te hard rijden het risico op een ongeluk verhoogt. En dat er jaarlijks nog steeds doden vallen door die droplullien die (veel) te hard rijden

ELKE dode is er een te veel, hoe groot of klein het percentage ook is. Als je dat wegwuift en bagataliseerd heb je gewoon bloed aan je handen en zou ik bijna hopen dat het jou een keer overkomt

Los daarvan is de TTC druk bezig met vernielen van materiaal wat van de gemeenschap is en ook weer door de gemeenschap betaald moet worden a ¤ 40.000 per flitspaal.

Grow up en get a life.


Vertel eens, hoe dik is die plaat die voor je kop zit?
Satan Stole My Teddybear
  donderdag 16 oktober 2003 @ 09:51:58 #90
52604 Tuftufclub
Die pet pakt ons allemaal
pi_13913313
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 08:58 schreef Chris_Redfield het volgende:

[..]

Vertel eens, hoe dik is die plaat die voor je kop zit?


Ach, wacht maar tot onze Herman zelf een rijbewijs heeft. Dan upgrowt en lifeget-ie vanzelf wel.
Snelheidsbeperking is vrijheidsberoving
  donderdag 16 oktober 2003 @ 11:21:00 #91
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13915211
Herman?

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeerman?

Hamelen
  donderdag 16 oktober 2003 @ 12:45:03 #92
52604 Tuftufclub
Die pet pakt ons allemaal
pi_13917354
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 11:21 schreef Koos_26 het volgende:
Herman?

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeerman?


Volgens mij was het de Hermandad.
Snelheidsbeperking is vrijheidsberoving
  donderdag 16 oktober 2003 @ 13:32:13 #93
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_13918508
Of Herman heeft z'n tas in de vijver gezwaaid en is naar Frankrijk vertrokken
Hamelen
  donderdag 16 oktober 2003 @ 16:35:42 #94
52604 Tuftufclub
Die pet pakt ons allemaal
pi_13923355
Of hij zit bij Ikea, in de ballenbak.
Snelheidsbeperking is vrijheidsberoving
  donderdag 16 oktober 2003 @ 18:03:08 #95
45844 Hans_worst
Lekkere worst van de Hema...
pi_13925580
Aan het einde van geluidswallen langs de snelweg kunnen ze ook wel eens staan...

enne pas in Ysselstijn (L) tussen enkele geparkeerde auto"s.

FLITZZZZZZZ !!!!!!!!!!!!!!!!!
K*tzooi....

!!! Saab 9_3 ... Volvo V40 !!!
  donderdag 16 oktober 2003 @ 18:11:23 #96
45844 Hans_worst
Lekkere worst van de Hema...
pi_13925796
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:19 schreef Herman het volgende:
Los daarvan is de TTC druk bezig met vernielen van materiaal wat van de gemeenschap is en ook weer door de gemeenschap betaald moet worden a ¤ 40.000 per flitspaal.
Uhm Ja en ????

Betalen moeten we toch dus ik kan er wel om lache....
Misschien omdat ik straks iets teveel op mijn radardetector vertrouwde en gewoon 65 bleef rijden en geflitst werd.
Maarum ik kan er niet echt mee zitten want ik maak gewoon bezwaar waardoor ik een mooie foto voor ongeveer 92 pl¤uro's krijg en zo houden we die ambtenaren ook bezig....

!!! Saab 9_3 ... Volvo V40 !!!
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 22:38:33 #97
61807 Red_Dog1
Si vis pacem...para bellum
pi_13974188
Je kan ook een radioscanner kopen en in je auto (laten) inbouwen. Als je dan afstemt op de meldkamer van de locale politie hoor je vaak als ze gaan controleren precies waar dat is. Heeft bij mij al menig bekeuring uitgespaart,zeker als je voordat je weggaat de frequenties van de verschillende districten waar je langs komt voorprogrammeerd.
If the French were intelligent, they'd speak English.
  zondag 19 oktober 2003 @ 11:50:43 #98
5097 Mass
Back in town
pi_13980407
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 18:11 schreef Hans_worst het volgende:

[..]

Uhm Ja en ????

Betalen moeten we toch dus ik kan er wel om lache....
Misschien omdat ik straks iets teveel op mijn radardetector vertrouwde en gewoon 65 bleef rijden en geflitst werd.
Maarum ik kan er niet echt mee zitten want ik maak gewoon bezwaar waardoor ik een mooie foto voor ongeveer 92 pl¤uro's krijg en zo houden we die ambtenaren ook bezig....


toe maar toe maar...jij moet wel heel erg stoer zijn!!
Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
pi_14082903
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 11:21 schreef Draaitafeltje het volgende:
Kunnen we aub weer ontopic gaan...ik opende dit topic nl. niet voor mensen die 140+ rijden maar voor mensen die zich meestal aan de max snelheid houden, behalve bij inhalen e.d. (dus de lullige 1-5km te hard boetes )
Nou ik weet niet hoor, maar als je bij 1-5 km te hard die dingen op de vangrail en de bijbehorende "onopvallende" auto nog niet ziet dan rij je volgens mij met je ogen dicht. Ik rij meestal rond de 160 en de laatste prent voor te hard rijden is 4 jaar geleden. Voor 14 km te hard. En ik rij 40k per jaar, voornamelijk snelweg (=flitsweg).
pi_14084909
Tegenwoordig zo :

whhehehehe

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=33831

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')