quote:ik luister geen stenders, maar hij bedoeld vast dat ie de tekst zelf bedacht heeft
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:51 schreef SunChaser het volgende:
Paul Elstak beweert dat hij Rainbow High In The Sky zelf heeft geschreven. Zegt ie net bij Stenders op 3FM. Misschien moet jij eens naar Eelkie Brooks luisteren met Sunshine after te rain.
quote:Hij zei, mja. Dat is iets anders. Daarna spraken ze erover en toen zei hij letterlijk dat hij het van de door jou genoemde artiest had.
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:54 schreef SunChaser het volgende:
Stenders vroeg: heb je het zelf gecomponeerd. En toen zei hij ja.
Sensatiezoeker...
quote:hallo, je denkt te moeilijk, verlaag je naar het iq van Paul E.
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:54 schreef SunChaser het volgende:
Stenders vroeg: heb je het zelf gecomponeerd. En toen zei hij ja.
quote:Ha, dat was dan zeker NA het half negen nieuws?
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:55 schreef Kreator het volgende:Daarna spraken ze erover en toen zei hij letterlijk dat hij het van de door jou genoemde artiest had.
Sensatiezoeker...
quote:Hmm, in de clips zat zijn keyboard meestal niet ingeplugged..
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:55 schreef Cybart het volgende:
"heb je het zelf op je keyboard gespeeld?"
quote:Inderdaad. Bijna iedereen weet dat het gebaseerd is op een ander nummer. Paul Elstak is echt niet zo stom om te beweren dat hij het nummer helemaal zelf geschreven heeft.
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:55 schreef Kreator het volgende:[..]
Hij zei, mja. Dat is iets anders. Daarna spraken ze erover en toen zei hij letterlijk dat hij het van de door jou genoemde artiest had.
Sensatiezoeker...
quote:Nee patser. Niet de hele wereld draait om jou. Dat was er direct acheraan.
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:57 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ha, dat was dan zeker NA het half negen nieuws?
Heb dat niet meer gehoord. Ik heb WEL tijdens dat nieuws een SMS gestuurd naar 3333 dat hij het had gejat van EELKY BROOKS!
quote:Elstak had het er ook moeilijk mee dat ie door de hardcorescene werd uitgekotst om zijn hits. LY
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:57 schreef Zander het volgende:
Hmm, in de clips zat zijn keyboard meestal niet ingeplugged..
quote:Niet, want toen luisterde ik nog, hij zei dat ie het samen met een maatje had gemaakt, ene Mots ofzo.
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:58 schreef Kreator het volgende:[..]
Nee patser. Niet de hele wereld draait om jou. Dat was er direct acheraan.
quote:Ach joh, laat hem lekker, als hij een smsje wil sturen voor €0,70 p.o.b. omdat hij het beter denkt te weten...
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:58 schreef Kreator het volgende:[..]
Nee patser. Niet de hele wereld draait om jou. Dat was er direct acheraan.
quote:€ 0,25
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:59 schreef MaartenGrendel het volgende:Ach joh, laat hem lekker, als hij een smsje wil sturen voor €0,70 p.o.b. omdat hij het beter denkt te weten...
quote:Hoeveel wil je erom wedden dat hij voor half 9 gewoon aan het uitleggen was dat hij de tekst niet zelf heeft bedacht, maar 'inspiratie' had opgedaan bij die artiest van jou (en anderen) ? Ze hadden het er ook nog over, dattie wel es aangeklaagd werd omdat ie film en muziek samples gebruikte zonder toestemming.
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:59 schreef SunChaser het volgende:[..]
Niet, want toen luisterde ik nog, hij zei dat ie het samen met een maatje had gemaakt, ene Mots ofzo.
quote:Klopt, dat heb ik gehoord. Maar over Raynbow bleef hij volhouden dat hij het toch zelf had bedacht. Stenders lachte hem nog uit.
Op dinsdag 14 oktober 2003 09:01 schreef Kreator het volgende:
Ze hadden het er ook nog over, dattie wel es aangeklaagd werd omdat ie film en muziek samples gebruikte zonder toestemming.
wat dan, moet ie dan z'n excuses aanbieden?
of wat wil je dan??????
quote:Precies. SC is een sensatiezoeker.
Op dinsdag 14 oktober 2003 09:04 schreef Cybart het volgende:
stel he....ja echt stel, dus laten we eens doen alsof SC gelijk heeft...wat dan, moet ie dan z'n excuses aanbieden?
of wat wil je dan??????
quote:Vertel eens iets nieuws dan.
Op dinsdag 14 oktober 2003 09:04 schreef Kreator het volgende:[..]
Precies. SC is een sensatiezoeker.
quote:Dat is onder andere DJ Jean.
Op dinsdag 14 oktober 2003 09:16 schreef Zander het volgende:
Misschien herinner ik het me verkeerd, maar liet hij de commerciele Top 40-versies van zijn nummers ook niet door de Klubbheads produceren?
quote:
The commercial DJ Paul Elstak started in 1995 with his first big hit called "Life Is Like A Dance" which went straight into the Dutch top 10. .. "Life Is Like A Dance" was the first of many of the following singles to be produced by Dutch producer trio Digidance (a.k.a. The Klubbheads).
Hij heeft de melodieën e.d. geschreven zoals ze dat IMHO noemen, vocals erbij gepropt, basslijntje + percussie en eventuele effecten toegevoegt en deze tot 1 track geproduceerd.
Maar waar gaat dit allemaal over zeg, is toch wel algemeen bekend dat er vaak samples gebruikt worden enzo...
quote:Heb je het al tgerug geluisterd, Sun?
Op dinsdag 14 oktober 2003 09:00 schreef SunChaser het volgende:
Anyway, zometeen na negen uur staat er een stream op www.stendersvroeg.nl waar je het hele programma kunt naluisteren. Het gewraakte fragment kun je even voor 8.30 uur beluisteren.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 14-10-2003 10:38]
quote:Nee, ik zit op mijn werk. Fill me in, Sebbo!
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:37 schreef Seborik het volgende:[..]
Heb je het al tgerug geluisterd, Sun?
quote:Toen mijn vorige buurman hier nog woonde, kwam Paul Elstak weleens langs. (Mijn buurman was ook DJ).
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:59 schreef QyRoZ het volgende:DJ Paul
.
quote:Ik ga niet luisteren.
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:46 schreef SunChaser het volgende:[..]
Nee, ik zit op mijn werk. Fill me in, Sebbo!
quote:Daar hoort de muziek van Paul Elstak ook thuis.
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:47 schreef RedGuy het volgende:
Toen heeft DJ Paul ooit gedraaid op een kinderfeestje van me.
quote:Wie? Sunnie? Dat kan niet!
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:55 schreef Kreator het volgende:
Sensatiezoeker...
quote:Krijg beetje het gevoel dat je inderdaad iets WILDE horen vanmorgen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:51 schreef SunChaser het volgende:[..]
Daar hoort de muziek van Paul Elstak ook thuis.
quote:Yeps,
Op dinsdag 14 oktober 2003 10:55 schreef Versie1 het volgende:
Parkzicht.... grondlegger, dus..... respect
Forze Dj's... klassiekers...
95% van de housenummers wordt gesampeld en gejat dus wat maakt t uit
quote:* Metamorphozis pakt even een stapeltje dj paul singles
Op dinsdag 14 oktober 2003 09:20 schreef SunChaser het volgende:
En op de platen komt dan altijd zo mooi te staan: Written and produced by DJ Jean, Written and produced by Paul Elstak.
Don't leave me alone - produced and mixed by Paul Elstak, Koen Groeneveld, Addy van der Zwan & Jan Voermans
The Promised Land - produced and mixed by Paul Elstak, Koen Groeneveld, Addy van der Zwan & Jan Voermans
Luv You More - produced by Paul Elstak, additional production and remix by Koen Groeneveld/Addy van der Zwan
Ik vind dit een beetje een loos topic.. dj Paul proberen te pakken omdat je denkt gehoord te hebben dat ie op de radio een tegenstrijdige uitspraak heeft gedaan, terwijl je zelf al aangeeft totaal niks af te weten van dj Paul.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:56 schreef Metamorphozis het volgende:[..]
* Metamorphozis pakt even een stapeltje dj paul singles
quote:goed heh? heb geloof ik ook nog meerder platen zwerven en een cd album
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:18 schreef AntiChrist het volgende:[..]
dj paul singles
![]()
quote:Ah, een laag IQ!!! Vandaar dat hij een rechten studie heeft gedaan en nu multi miljonair is.
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:55 schreef Cybart het volgende:[..]
hallo, je denkt te moeilijk, verlaag je naar het iq van Paul E.
quote:Mwah, volgens mij is hij niet dom hoor. (Ervan uitgaande dat iemand die VWO haalt en op de universiteit heeft gezeten geen laag IQ heeft)
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:55 schreef Cybart het volgende:
hallo, je denkt te moeilijk, verlaag je naar het iq van Paul E.
quote:Hij zei toch dat hij de tekst zelf had geschreven en de melodie gejat had van een Italiaans nummer. Dus what's the problem?
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:51 schreef SunChaser het volgende:
Paul Elstak beweert dat hij Rainbow High In The Sky zelf heeft geschreven. Zegt ie net bij Stenders op 3FM. Misschien moet jij eens naar Eelkie Brooks luisteren met Sunshine after te rain.
Stenders vroeg waarom Shaydie uit de groep was gegaan en Paul gaf daarop een beetje ontwijkende antwoorden. Toen zei Stenders: jullie hadden vast ruzie. Paul zei: nee nee we hebben geen ruzie. En Stenders bleef maar doorzeiken en zei iets in de trant van: we zoeken het wel uit.
Even later kon je merken dat Stenders de reden wist (waarschijnlijk even op google "Shaydie" ingetikt: de 1e hit is dan DEZE FOK!FORUMSCOOP van Breuls
Toen zei Stenders tegen Paul: En je dochtertje (Savanna (7), zij was ook in de studio) is die van Shaydie of van Lindsey? Paul een beetje schaapachtig lachen. Stenders zei toen:
Nou, ze lijkt wel erg op Shaydie, dit is een echte Shaydie hoor! (vgl 1 en 2)
Oh, ging dat zo, voor het zingen je weetwel!
Uiteindelijk zei Stenders: Naja we zijn inmiddels te weten gekomen hoe het zit met Shaydie en ik snap dat je het er liever niet over wil hebben, laten we er maar over ophouden. Zoiets gaan we niet zeggen in de uitzending. Terwijl een beetje slimme luisteraar al lang doorhad wat er aan de hand was
Vervolgens zegt 'ie nog: je schaamt je toch niet voor al dat moois? Paul zegt heel nors: Nee.
Je kon duidelijk horen dat Paul zwaar pissed was dat die Stenders er maar over door ging.
[Dit bericht is gewijzigd door Realforze op 17-10-2003 00:48]
quote:En maar uit de maat rammen op dat ding, tenminste viel me eens op bij Menthol Theo
Op dinsdag 14 oktober 2003 08:57 schreef Zander het volgende:[..]
Hmm, in de clips zat zijn keyboard meestal niet ingeplugged..
quote:zie je...dj Paul is zo dom nog niet...Shaydie
Op donderdag 16 oktober 2003 00:48 schreef Realforze het volgende:
Even later kon je merken dat Stenders de reden wist (waarschijnlijk even op google "Shaydie" ingetikt: de 1e hit is dan DEZE FOK!FORUMSCOOPvan Breuls
![]()
quote:Nee, hij deed er vaag over, bovendien was het niet van een Italiaans nummer maar van een nummer uit de jaren zeventig ofzo.
Op donderdag 16 oktober 2003 00:47 schreef Realforze het volgende:[..]
Hij zei toch dat hij de tekst zelf had geschreven en de melodie gejat had van een Italiaans nummer. Dus what's the problem?
quote:Hij maakt al jaren hardcore zelf, zijn hardcore versie van Life is like a dance is door de Klubbheads omgebouwd tot een top 40 track. Zo zijn ze ook later doorgegaan; Paul maakte een hardcore track, de Klubbheads maakte er een radioversie van. Net zoals Flamman en Abraxas een radiovrsie van I wanna be a hippy hebben gemaakt voor Technohead.
Op dinsdag 14 oktober 2003 09:16 schreef Zander het volgende:
Misschien herinner ik het me verkeerd, maar liet hij de commerciele Top 40-versies van zijn nummers ook niet door de Klubbheads produceren? Wat deed hij eigenlijk wel zelf?
Vanmorgen had Stenders Vroeg nog een kort gesprekje met Danny en Ludmilla van Critical Mass. Zij was net 7 dagen geleden bevallen, dus alleen Danny was in de studio, zij aan de telefoon.
Gesprek is te beluisteren op http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio3/vara/stendersvroeg/20031016.ra?start=0:44:43.500&end=0:51:33.991
[Dit bericht is gewijzigd door Realforze op 17-10-2003 00:42]
De laatste uitzending staat altijd wel helemaal compleet op www.stendersvroeg.nl (met 'springen' naar het 3e uur) en www.3fm.nl (1 link voor uur 6-8 en 1 link voor uur 8-9)
Zo hebben we dat ook weer uitgevogeld
quote:Dat heeft 'ie inderdaad slim aangepakt
Op donderdag 16 oktober 2003 02:38 schreef Reticulin het volgende:[..]
zie je...dj Paul is zo dom nog niet...Shaydie
quote:Nee, maar ja, niemand is perfect he
Op vrijdag 17 oktober 2003 00:23 schreef Realforze het volgende:[..]
Dat heeft 'ie inderdaad slim aangepakt
Totdat het uitkwam natuurlijk, dat was weer wat minder slim
quote:Klinkt als een liedje van Paul Elstak
Op vrijdag 17 oktober 2003 08:54 schreef RoK het volgende:
Get a life
quote:I wanna see a rainbow high in the sky
Op vrijdag 17 oktober 2003 09:55 schreef Doezelhaar het volgende:
Zit er tekst in die nummers dan ?
I wanna make looove to you
Need you to tomorrow
I wanna feel the sunshine after the rain
We can reach out for the sky
No more pain and no more sorrow
For you I am the one that i could never be, never be
Let me take you to the promised land
you and I, together we stand
let me guide you to tomorrow
let me free you from the sorrow
let me take you to a place I know
soul to soul, baby it shows
let me free you from the sorrow
let me guide you to tomorrow
The sky is filled with lovely colours
Surrender your love, this night is ours
It feels like heaven when you're by my side
Your tender touch makes me feel allright
Cause you and I belong together
Being with you is all that matters
journey of love, hand in hand
a dream comes true in the promised land
MC:
don't stop, kick the hardcore party people
do you want:
Don't stop: DJ Paul DJ Paul
Don't stop, move your body
DJ Paul is on this party
take me to the promised land, promised land
quote:Top! Begin maar Doezelhaar!
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:06 schreef Doezelhaar het volgende:
Anders gaan we er ever serieus op in..
deze week zat ie met firestone in de studio.
heb aardig wat gitaren gehoor.. klonk wel leuk
al ben ik absoluut geen paul fan
quote:Hij bedoelt denk ik "Get This Place". Gereleased in de zomer van 1997.
Op vrijdag 17 oktober 2003 09:26 schreef SunChaser het volgende:[..]
Klinkt als een liedje van Paul Elstak
De fragmenten: (realplayer)
De aanleiding:
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio3/vara/stendersvroeg/20031017.ra?start=0:41:25.682&end=0:42:31.92
De uitbarsting:
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio3/vara/stendersvroeg/20031017.ra?start=0:48:34.698&end=0:51:10.793
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |