abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 mei 2001 @ 23:19:53 #1
4605 KingShakur
back.... really...
pi_943948
?

Ik mis ze...

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_944002
* Tinkerbell gaat heeeeel spoedig tante worden.. as we speak
  vrijdag 1 juni 2001 @ 09:02:34 #3
9581 mooni
coming back home!
pi_945782
mooni is drie maandjes zwanger nu, dus nog een half jaartje geduld
alles komt goed, zo niet dan toch!
  vrijdag 1 juni 2001 @ 12:10:16 #4
4605 KingShakur
back.... really...
pi_946712
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 09:02 schreef mooni het volgende:
mooni is drie maandjes zwanger nu, dus nog een half jaartje geduld
Vertel! Vertel!!

* KingShakur ziet al nieuw baby-topic met NoNick en mooni

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_947451
Wat ontzettend jammer dat de posts allemaal weg zijn zeg! Ik heb het geweldig gevonden dat iedereen zo meeleefde met de zwangerschaps- en bevallingsverhalen!

Hier gaat alles zo'n beetje z'n gangetje. Jorden is nu negen dagen oud, en krijgt inmiddels behoorlijk dikke wangetjes (toch genoeg borstvoeding!).
Hij weet helaas nog niet zo goed dat-ie overdag wakker mag zijn, maar 's nachts het liefste moet slapen, en dus zit ik geregeld zo rond een uurtje of drie in de nacht met een klaarwakkere baby op mijn arm. Maar ja, daar kan-ie ook niets aan doen natuurlijk. Komt wel goed, hij zal niet zijn hele leven alleen maar 's nachts wakker zijn (hoop ik ).

Raar gevoel hoor; eergisteren was de kraamhulp hier voor het laatst, vandaag kwam de overbuurvrouw mij - ook voor het laatst - nog even helpen met het runnen van het huishouden. Vanaf nu moet ik alles alleen doen! Voelt een beetje als een gat, maar aan de andere kant, het is ook wel weer rustig. Afgelopen maandag waren de kraamhulp, de overbuurvrouw, en twee mevrouwen die een hielprikje kwamen afnemen hier (zielig! eerst Jordens voetje in een bakje lekker warm water (bevordert de bloeddoorstroming, en vervolgens een behoorlijke prik om wel 8 druppels bloed af te nemen, wreed hoor! mijn moederhart brak!).
Al die dames stonden dus fijn in mijn slaapkamer. En die mevrouwen van de hielprik maar tetteren, echt ongelofelijk. Ik vond het een wonder dat Jorden er door heen sliep. En zelf vond ik zoveel vreemden in mijn slaapkamer dus een beetje teveel van het goede. Ik was blij dat ze weer weggingen.

Morgen is het eerste fotorolletje - hoop ik - ontwikkeld, dan kan ik eindelijk eens een foto van onze geweldige zoon gaan posten. Ben benieuwd of de foto's een beetje gelukt zijn!

See ya,

N.

pi_947939
Nausicaa, neem even contact op met Arcee, die moet die topics nog ergens in een back-up hebben staan, zo vers als tm afgelopen zaterdag. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat de topics van/over/voor Lois en jou de meest spijtige topics zijn welke slachtoffer geworden zijn van de Crash.

Ik heb Arcee derhalve even aangesproken gisteren daarop en gevraagd of ie iig die topics wou bewaren omdat ik het sterke vermoeden had dat Lois en jij daar wel vraag naar zouden hebben, die topics wel wilden vereeuwigen, bewaren.

Dus neem ff met Arcee contact op (Geldt ook voor Lois) en dan kunnen jullie kijken hoe de data van de 1 naar de ander komt zodat je weer na kunt lezen hoe spannened het was, vlak van te voren, hoe blij je man was, midden in de nacht, hoe iedereen je feliciteerde etc.

En Arcee, nog bedankt dat je dat wou doen

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 1 juni 2001 @ 13:43:30 #7
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_948055
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 12:10 schreef KingShakur het volgende:

[..]

Vertel! Vertel!!

* KingShakur ziet al nieuw baby-topic met NoNick en mooni

Vergeet Dinus en Jessie niet

mooni gefeliciteerd!!
Gaat alles lekker daar?
VTEL!

En Nausicaa, wat fijn dat het zo goed gaat met Jorden.. ik ben zó benieuwd naar de foto's

Hier gaat alles z'n gangetje.. morgen 24 weken inmiddels.. word wel steeds zwaarder moet ik eerlijk toegeven.. ik wil zoveel, maar het gaat soms gewoon niet.
Nou ja, af en toe lekker luieren op de bank of in bed is ook wel lekker natuurlijk

Fok!hokker... en NietKlieker.
  Jubileum moderator vrijdag 1 juni 2001 @ 14:45:49 #8
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_948840
* Lois is ook helemaal verdrietig dat alle babytopics zijn verdwenen.
Ik zei nog tegen Clark, binnenkort moeten we ze even backuppen. Te laat
Ik zal vanavond ofzo even contact zoeken met Arcee of er nog iets te redden is.

Ook met Eva gaat het geweldig. Ze eet geweldig en ik ben beretrots dat ik dat aan haar kan geven.
Borstvoeding, ik vind het zo stoer!! Ik had nooit gedacht dat mij dat zou lukken.
Gisteren voor het eerst een natte plek in mijn Tshirt gehad toen Eva begon te huilen Ik voelde me helemaal mama.
Helaas heb ik ook de 1e tepelkloof te pakken maar dat schijnt er nou eenmaal bij te horen.
Weet alleen niet zo goed wat ik daar aan moet doen, misschien nog iemand tips hier ??
De kraamverzorging was gisteren voor het laatst en prompt kwam bij mij de kraamvrouwenblues opzetten. Ik bleef huilen om niks eigenlijk.
Kan ik dit wel aan, doe ik het wel goed ?? En vooral die verantwoordelijkheid!! Best wel eng allemaal. Al die gebroken nachten spelen daarbij natuurlijk ook parten. Maar om nou van zo'n klein hummeltje te verwachten dat ze meteen doorslaapt is ook niet echt reeel natuurlijk. Dus zit ik regelmatig net als Nausicaa slaapdronken met een heel wakkere baby op mijn arm terwijl papa lekker doorronkt Tenslotte heeft die geen voeding dus die kan na het verschonen van de luier weer verder slapen.
Maar we hebben gewoon het aantal bezoekjes van nieuwsgierige mensen wat ingeperkt en zodoende kunnen Eva en ik overdag wat rustiger aan doen.
Langzaam krijgt ze de bolle wangetjes weer terug die ze net na de geboorte had. Ook haar buikje word al wat ronder, en de donkere krulletjes op haar hoofdje krijgen een blonde gloed. Haar wimpertjes en wenkbrauwen zijn inmiddels helemaal wit ( net als die van mama) dus het zal wel een blondje worden.

Er komt een huilende sirene de trap op met papa, ik denk dat ik het melkbuffet weer mag openen.
Later meer!

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_949391
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 14:45 schreef Lois het volgende:

Er komt een huilende sirene de trap op met papa, ik denk dat ik het melkbuffet weer mag openen.
Later meer!

Wat kost dat, zo'n melkbuffet, en wanneer kan ik reserveren?
pi_949456
Lois!

*wacht nog steeds op meer foto's van Eva *

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2001 @ 15:31:58 #11
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_949541
quote:
knip

Helaas heb ik ook de 1e tepelkloof te pakken maar dat schijnt er nou eenmaal bij te horen.
Weet alleen niet zo goed wat ik daar aan moet doen, misschien nog iemand tips hier ??

check je icq
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_949624
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 15:31 schreef just me het volgende:

[..]

check je icq

Owja, en MIJN tepelkloven dan?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2001 @ 15:43:23 #13
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_949717
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_949877
Lois even een vraagje zou je kunnen kijken of mij post (11 maanden ziek) ook nog te achterhalen is heeft voor mij best een emotionele waarde,was namelijk van plan om alles uit te printen helaas,hoop dat het lukt ook voor jullie natuurlijk ,leefde elke dag met jullie zwagerschapverhalen mee .
groetjes Ingrid.
Een dag geen zorgen:is een dag niet geleefd?????.
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2001 @ 17:54:27 #15
7074 moussy
kuttekop
pi_950560
Nu wil ik niet overkomen als een betweterig tipperig moedertje. Maar ik doe het lekker toch

Wat wel eens wil helpen is ipv je baby s'morgens in bad te doen, lekker s'avonds voor de late voeding te poedelen. Ze kunnen er lekker rozig van worden zodat ze niet zo klaar wakker zijn s'nachts.
Uiteraard zijn er baby's die van een badje of ff lekker onder de douche klaar wakker zijn. Maar dat moet je gewoon ff aankijken als je de ochtend badder beurt achter de rug hebt

Zelf mag ik in mn handen knijpen met mn dochter. Ze is nu 2 en heeft nu pas af en toe een onrustige nacht. Uit zichzelf werd ze nooit wakker voor een nachtvoeding , eerst maakte ik haar er wel wakker voor omdat ze behoorlijk klein was (nog geen 44 cm en ze woog een 2500 gram, en nee niet te vroeg geboren)Maar ik werd door de kraamverzorgster voor een klein beetje voor gek versleten, dus maar geprobeerd zonder nachtvoeding en dat ging primaaaaa.

En anders verleng je toch lekker je kraamtijd iets en doe je gewoon als je de mogelijkheid er voor hebt s'middags nog een tukkie.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2001 @ 17:56:11 #16
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_950574
En waarom zouden baby's elke dag in bad moeten
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2001 @ 18:01:44 #17
7074 moussy
kuttekop
pi_950596
Als je bijvoorbeeld een spuug-baby zou hebben lijkt me dat wel zo fris. Of voor je iets betere nachtrust, je hebt je rust al zo hard nodig met zown kleintje

Ik deed het gewoon om lekker te kneuteren met haar

† In Memoriam † vrijdag 1 juni 2001 @ 18:04:38 #18
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_950607
Psies maar het hoeft geen "must" te zijn, als moeders door het badderen denken in tijdnood te komen is het geen ontspanning maar een inspanning! En.. er zijn ook baby's die niet van badderen houden.
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2001 @ 18:06:28 #19
7074 moussy
kuttekop
pi_950617
psies, maar dat moet je dan zelf even inschatten natuurlijk
pi_950642
Nausicaa en Lois fijn dat alles (op nachtelijke avonturen na dan, haha) goed gaat. En nausicaa we zijn allemaal errug benieuwd naar jou kleine wonder!!
No Nick, voor jou komt ook het eind langzaam in zicht spannend hoor. En inderdaad als het niet gaat, rust lekker uit en laat je vertroetelen
He mooni ook 3maanden spannend hoe voel jij je enzo?
En Dinus hoe staat het met jou?
Ik ben nu 13 weken en 3 dagen en de pijn in me borsten is gelukkig weg. Voel me nog steeds niet misselijk dus dat is allemaal wel erg fijn. Verder nog wel moe moe en nog eens moe, maar ja als dat alles is. Binnenkort nu toch maar de adoptie stopzetten (mag niet met adoptie verder als je zwanger ben, je mag pas verder als je kindje 1 jaar is, dus ik ga uitstel aanvragen) ook dit is best weer een gekke stap. Iets wat je afsluit eigenlijk, voorlopig dan.

Groetjes

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_950813
* MissX is blij dat we alle babyperikelen weer kunnen volgen.
En duimen dat we het topic kunnen terughalen. Dit is de laatste tijd toch wel me favo topic geworden.

Voor alle nieuwe moeders en vaders gewoon lekker doen wat jullie het best lijkt. Als ouder voel je toch het beste aan wat je kindje wil. En lekker uitrusten, laat je ook niet opjutten door ons om hier verhalen te schrijven

Jessie, wat raar zal dat voor jullie zijn om de adoptie stop te zetten tijdelijk. Al die beslissingen die jullie er voor hebben gemaakt en knopen die doorgehakt zijn. Zijn opeens niet meer van toepassing. Maar nu hebben jullie over paar maandjes je eige kindje.

Voor de rest van de zwangeren, suc6! En keep us posted

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 juni 2001 @ 19:18:34 #22
862 Arcee
Look closer
pi_950881
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 13:32 schreef DIGGER het volgende:
Ik heb Arcee derhalve even aangesproken gisteren daarop en gevraagd of ie iig die topics wou bewaren omdat ik het sterke vermoeden had dat Lois en jij daar wel vraag naar zouden hebben, die topics wel wilden vereeuwigen, bewaren.
Zou ik ze anders weggegooid hebben dan? Ik dacht het niet hoor
quote:
Ik zal vanavond ofzo even contact zoeken met Arcee of er nog iets te redden is.
Ik heb ze gelijk maar even opgezocht:

De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 1
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 2
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 3
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 4
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 5
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 6
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 7
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 8
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 9
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 10
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 11
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 12

Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 1
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 2
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 3
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 4
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 5
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 6
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 7
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 8
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 9
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 10
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 11
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 12

Baby - en bevallingszaken deel 3 / 1
Baby - en bevallingszaken deel 3 / 2

De linkjes binnen de topics werken nu dus niet, de foto's trouwens wel zag ik

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 1 juni 2001 @ 19:59:32 #23
3128 Ellen
Ben gewoon mezelf
pi_951093
Lois!
Voor de tepelkloven, kan je heel goed Calendula gebruiken, is heel goed spul.

En wat waanzinnig dat het zo lekker gaat, erg leuk hoor, en natuurlijk kan je het!
Dat is het OERMOEDER instinct het komt allemaal wel goed joh!

De vermoeidheid komt echt wel om de hoek kijken, en het is allemaal nieuw,niet niks zo'n mensje op de wereld brengen.

Je zal zien dat het allemaal best gaat lopen, en wat de bezorgdheid betreft, ik denk dat je dat je levenlang met je meedraagt, elke leeftijd heeft zijn zorgen en charme, kleine kindjes kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen.

Meid geniet er van, ga af op je gevoel, en jij bent degene die weet wat het beste is voor je dochter!

Heel veel kusjes

To Know Me Is To Love Me
  vrijdag 1 juni 2001 @ 20:01:29 #24
11902 Lavendela
 Oef, wat ruik ik lekker
pi_951105
Jessie, wat raar moet dat zijn...eerst ben je op weg om een adoptiemoeder te worden, nu een "echte" ! Erg leuk voor je; voelt het anders? Men zegt weleens dat adopteren ook als zwanger voelt. Is dat zo? Het lijkt mij, verstandelijk gezien, toch heel anders.

Gelukkig dat we de links van de baby's weer terug hebben, kwist niet dat we er zoveel bij elkaar hadden ...

Hoe zou het met Gezondheid haar topcis staan? Owww...Arcee??

PS: Me is Catootje, maar om de een of andere reden wil mijn eigen account het niet doen ...

Accch margrietje de rozen zullen bloehoeien, ook al zie je mij niet meer (blijven we fijn in de bloemen hee?)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 juni 2001 @ 20:16:50 #25
862 Arcee
Look closer
pi_951207
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 20:01 schreef Lavendela het volgende:
Hoe zou het met Gezondheid haar topcis staan? Owww...Arcee??
Welke topics bedoel je?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 1 juni 2001 @ 20:18:13 #26
11902 Lavendela
 Oef, wat ruik ik lekker
pi_951215
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 20:16 schreef Arcee het volgende:

[..]

Welke topics bedoel je?

Dat was ook hier in Lifestyle, het heette al 11 maanden ziek, en het had volgens mij een stuk of 9 pagina's...heb jij dat toevallig ook ergens staan?
Accch margrietje de rozen zullen bloehoeien, ook al zie je mij niet meer (blijven we fijn in de bloemen hee?)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 juni 2001 @ 20:25:00 #27
862 Arcee
Look closer
pi_951256
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 20:18 schreef Lavendela het volgende:
Dat was ook hier in Lifestyle, het heette al 11 maanden ziek, en het had volgens mij een stuk of 9 pagina's...heb jij dat toevallig ook ergens staan?
al 11 maanden ziek / 7

De rest van de pagina's is van voor de backup, dus als het goed is zullen die straks sowieso teruggezet worden.

vrijdag 1 juni 2001 @ 20:25:22 #28
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_951260
Lois en Nausicaa,

Ik ben blij dat het allemaal zo voorspoedig gaat Lois, je hebt van Ellen al een goede tip gekregen tegen tepelkloven, calendula werkt echt fantastisch!!

Voor wat betreft de gebroken nachten:

Mijn jongste was ook zo'n lekker diertje dat in de eerste tijd na zijn geboorte elke nacht twee keer liet weten dat hij enorme trek had in wat 'witte motor'. Het duurde dan ook maar een week tot ik zo moe was dat ik overdag slapende stond te strijken enzo.
Ik kreeg de tip van een vriendin van me die een half jaar had lopen modderen.

Neem je baby tussen jullie in! Ten eerste is een borstvoeding midden in de nacht dan een eitje. Je kunt lekker blijven liggen, je kind is tevreden en tijdens het voeden val je vaak zelf weer in slaap. Je wordt onmiddellijk wakker als de kleine je tepel loslaat, dus je weet precies hoe en wat.

Ten tweede zijn er dan fabeltjes als dat je op je kind zou gaan liggen en het verstikken. Dat is dus inderdaad een fabeltje!!! Blijkbaar is er een natuurlijk alertheid aanwezig bij zowel papa als mama om niet boven op hun kind te gaan liggen, terwijl ze slapen. Het is ons in ieder geval nooit gebeurd en ik heb dat toch echt anderhalve maand volgehouden dat onze zoon tussen ons in sliep.

Ten derde: Je weet niet half hoe een onwijs geborgen gevoel het is om met je hele gezin in één bed te slapen! Ik vind het in ieder geval jammer dat ik het niet heb gedaan uit onwetendheid toen mijn oudste was geboren.

Ten vierde: Er zijn mensen die zeggen dat als je je baby een tijdje tussen je in laat slapen het moeilijk is om hem/haar weer aan het eigen bedje te laten wennen. Ik heb er geen problemen mee gehad met mijn zoontje. Ik heb wel een vriendin die dat wel had. Het heeft ongeveer een vier á vijf dagen geduurd voor haar dochter niet meer protesteerde en lekker doorsliep 's-nachts. Dat weegt mijns inziens niet op tegen de extra nachtrust die jij gedurende de periode dat je baby tussen jullie in sliep hebt gehad. Bovendien heeft je baby in de periode dat ie bij jullie sliep minder gehuild omdat je veel dichter in de buurt was. Dus die paar dagen dattie dan eventueel (het hoeft natuurlijk niet) wat huilt omdat ie weer naar zijn eigen bedje moet kun jij wel weer opvangen door er uit te gaan als ie zich meldt.

Misschien vinden jullie bovenstaande het uitproberen waard. Zoja, heel veel succes en bovenal heel veel plezier ermee. Ik kan het iedereen aanraden

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 1 juni 2001 @ 20:27:19 #29
11902 Lavendela
 Oef, wat ruik ik lekker
pi_951269
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 20:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

al 11 maanden ziek / 7

De rest van de pagina's is van voor de backup, dus als het goed is zullen die straks sowieso teruggezet worden.

Tenk jooooeee!!!
  vrijdag 1 juni 2001 @ 20:29:49 #30
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_951281
Mooni, NoNick, Dinus en Jessie. Ik kan niet wachten tot we van jullie weer een heleboel goed nieuws krijgen en een semi-live verslag van alle perikelen rondom zwanger zijn en bevallen

Pas goed op jullie buikies en laat ze maar lekker groeien

pi_951408
[quote]Op vrijdag 01 juni 2001 20:01 schreef Lavendela het volgende:
Jessie, wat raar moet dat zijn...eerst ben je op weg om een adoptiemoeder te worden, nu een "echte" ! Erg leuk voor je; voelt het anders? Men zegt weleens dat adopteren ook als zwanger voelt. Is dat zo? Het lijkt mij, verstandelijk gezien, toch heel anders.

Lavendela,
Voor ons was de keus om te adopteren niet zo heel moeilijk. Als het niet op een 'natuurlijke' manier kan dan niet. Er zijn zat kinderen op de wereld die op een lieve vader en moeder dachten, zo dachten wij er over. Zet je eenmaal die stap is het toch wat moeilijker hoor, en kan je sommige dingen (zoals b.v. geboorte in familie, kraambezoekjes enz) toch minder nuchter bekijken. Maar toen de knoop eenmaal doorgehakt was,ja dan ga er wel helemaal voor en weet je dat er op deze wereld een kindje is of geboren gaat worden waar jij voor mag gaan zorgen. Maar om je echt zwanger te voelen nee dat nog niet. Daarvoor zaten we nog te kort in het proces (1 jaar, proces is ongeveer 3 tot 4 jaar) Op een gegeven moment krijg je dus een voorstel dan krijg je info en foto's van je kindje. Vaak duurt het dan nog 6 mand tot een jaar voordat je je kindje mag halen of voordat het hier komt. De meeste ouders die adopteren voelen dat wel als zwanger zijn.
Maar nu voel ik de hormonen door mijn lijf gieren. Als ik naar babyspulletjes kijk kan ik wel huilen van blijdschap enz. Deze gevoelens had ik eerst nog niet en ik moet zeggen ik word er af en toe gek van maar ik vind het heerlijk

Het voelt heerlijk!!!!
pi_951975
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 13:43 schreef No Nick het volgende:

[..]

Vergeet Dinus en Jessie niet

voor No Nick!!
Zolang er was is, is er leven.
pi_952089
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 20:29 schreef ElizabethR het volgende:
Mooni, NoNick, Dinus en Jessie. Ik kan niet wachten tot we van jullie weer een heleboel goed nieuws krijgen en een semi-live verslag van alle perikelen rondom zwanger zijn en bevallen

Pas goed op jullie buikies en laat ze maar lekker groeien

Dat verslag komt er, beloofd !!

We hebben net een digi-cam sinds vandaag, dus we gaan flink oefenen, en zullen zo snel mogelijk foto's van ons guppie online (laten) zetten......

Met het groeien van het buikje gaat het plotseling heel voorspoedig, ik ben nu in de dertiende week, en zie er volgens sommige mensen al zwanger uit. En dat was vorige week nog niet zo eigenlijk.
In gewicht ben ik gelukkig nog niet aangekomen, ik heb van mezelf altijd al genoeg reserves

wat betreft vermoeidheid/misselijkheid:
Iedere keer dat ik zeg dat de misselijkheid minder/over is, slaat het weer toe dus daar zeg ik nog maar even niks over.......
En wat vermoeidheid betreft, na mijn werk plof ik languit op de bank en icq'en met 2 mensen tegelijk is al te veel, ik kon er wel 6 aan ofzo...

De kritiek 3 maanden-periode is nu voorbij en de voorpret is begonnen, binnenkort babykamertje inrichten... daar heb ik echt zin in!

Ik heb ook nog een leuk echo-fotootje maar ben niet zo'n ster in het hier plaatsen daarvan helaas......

pi_952291
He Dinus wat leuk dat jij al een buikie krijg.
Bij mij is het wat hard net boven mijn schaamstreek zeg maar, maar om nou te zeggen dat het er al voorbij komt nee. Hier baal ik wel van. Dat zal toch nog wel komen zeker
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator zaterdag 2 juni 2001 @ 00:25:42 #35
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_953154
Arcee je bent een engel !!!
Geweldig je hebt mijn dag en die van Clark weer helemaal goed gemaakt!!!

Jarno, we hebben ontzettend veel foto's van Eva.
Maar *mompelt iets over uploadproblemen* Stomme Casema!!

Justme bedankt, geweldige site idd! Handige tips enzo.

Ellen, morgen ga ik gelijk Calendula halen, het doet best enorm zeer zo'n kloof zeg.

ER, Evaatje ligt bijna altijd tussen ons in inderdaad. Zo heerlijk vinden wij dat, en zij slaapt er ook veel rustiger dan in haar wiegje.
Hoewel we de nodige kritiek kregen van de diverse ouders/familieleden waren wij het er al over eens dat je nooit zomaar op een kindje gaat liggen.
Het enige waar ik nog wel bang voor ben is dat ze het dekbed in haar gezichtje krijgt. Maar dat is gewoon een kwestie van hoog genoeg in bed liggen en dan is dat probleem ook uit de wereld.
Eva is al echt waterbed verslaafd .

Vandaag hadden we denk ik wat de kraamverzorgster een "regeldag" noemde. Eva is de hele dag onrustig geweest, heeft heel erg veel gehuild en wou continue aan de borst. Het is dat de kraamverzorgster gewaarschuwd heeft voor dit soort dagen anders ging ik gelijk twijfelen aan de hoeveelheid melk die ik produceer.
Hopen alleen dat het morgen beter gaat.
Borstvoeding geven is best prachtig maar wie had ooit gedacht aan zaken zoals kloven, spruw en borstonsteking ?? Ik had er nog nooit van gehoord in ieder geval. Is dat ook zo'n taboe net als vloeien na de bevalling ?? Is dat "not done" om daarover te praten ??
Waarom krijg ik nu van iedereen te horen die ooit kinderen heeft gehad dat bevallen het ergste ter wereld is wat ze ooit is overkomen, terwijl toen ik zwanger was bevallingen gebagatelliseerd werden ???
Rare dingen doen mensen soms. Ik ben altijd heel open geweest en zeg dus rustig dat plassen heel erg zeer deed de 1e dagen na de bevalling. Maar daar word toch vreemd tegen aan gekeken door sommige mensen.

Maar goed, inmiddels is het alweer laat, ik doe er verstandig aan om nog even wat slaap te pakken voordat die kleine weer komt.

Tot later!

Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 juni 2001 @ 00:31:48 #36
862 Arcee
Look closer
pi_953251
quote:
Op zaterdag 02 juni 2001 00:25 schreef Lois het volgende:
Graag gedaan
pi_953873
quote:
Daar sluit ik mij volledig bij aan! Geweldig! Ik wilde idd een soort plakboek maken met de avonturen van vlak voor de bevalling, tot ik tot mijn grote schrik zag dat alles weg was.

Ondertussen zit ik hier dus weer met een baby op de arm voor de computer (let even op de tijd...). We hebben een geweldige zoon, heel erg lief, alleen 's nachts nog een beetje van slag dus. Rond kwart over elf gevoed, vervolgens kon hij niet in slaap komen, en dus gezellig op mijn buik neer gelegd. Heel knus, maar ik viel na verloop van tijd dus wel in slaap (oei!). Omdat ik het gevoel had dat Jorden inmiddels in diepe rust was, heb ik hem voorzichtig in zijn wiegje teruggelegd. Nee hoor, klaarwakker, en steeds harder protesteren. Weer uit bed gehaald, met hem op het logeerbed gaan liggen (intussen helemaal stil!), tot ik hem weer wilde terugleggen. Weer uit zijn wiegje gehaald, en toch maar geprobeerd of-ie nog wilde eten. Dat wilde hij wel, en ik zag hem langzamerhand wegdutten (erg gunstig teken). Totdat - je raadt het al - hij de lakentjes van zijn wiegje voelde... En toen heb ik hem maar in een dekentje gewikkeld, en zo zit ik nu met een slapende Jorden - die af en toe geluidjes in z'n slaap maakt - achter de computer (ik heb inmiddels een houding gevonden waarin ik toch met tien vingers kan typen, en tegelijkertijd zijn hoofdje kan ondersteunen. Zometeen maar weer eens proberen of het wiegje hem nu wel kan "bekoren".

Weeee , ik wil slapen!!!! Nu!!!!

Nausicaa

PS vanaf morgen gaat-ie 's avonds in bad!

PPS volgens mij had Jorden vandaag ook een regeldag! Er was ineens geen pijl meer op te trekken wanneer hij honger kreeg. Toeval, of niet?

pi_953947
Ik juich vast te vroeg, maar: HIJ SLAAPT!!

(kan er niks aan doen, maar hij keek naar Fok! en viel in slaap....

N.

pi_954433
Hoi Lois,

Een kleine baby in een WATERBED is levengevaarlijk...
Als Eva per ongeluk op haar buik terecht komt(doordat jullie je omdraaien waardoor de matras even 'golft') met haar gezicht naar beneden...zal ze stikken.
Lees de gebruiksaanwijzing van je waterbed eens na....als het goed is staat het daar in vermeld.

Gr, Jeannette.

Jubileum moderator zaterdag 2 juni 2001 @ 09:26:14 #40
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_954520
Eva ligt omringt door handdoekrollen waardoor ze niet kan omdraaien. Natuurlijk zijn we heel voorzichtig met haar en ligt ze snachts zoveel mogelijk in het wiegje. Maar soms heb je van die taferelen net als Nausicaa vannacht had en dan kan je ze maar beter dicht bij je hebben.
Ook is ons waterbed 98% gestabiliseerd en is het gevaar volgens mij al veel minder.

Gisteravond na een lange vermoeiende huilerige dag hebben we Eva 's avonds in badje gedaan. Daarna heeft ze heerlijk gegeten en is op mijn borst in slaap gevallen om ongeveer 23.15 uur.
Voorzichtig in het voorverwarmde wiegje gelegd, en heel zachtjes weggeslopen.
Vannacht bij het naar bed gaan nog even geknuffeld en wij zijn heel moe in ons eigen bed gekropen.
Vanmorgen werd ik wakker gemaakt door de buurkindertjes die er vrolijk op los "luilakten".
Ik keek op de klok : 7.15 uur !!!
Geschrokken keek ik meteen in de wieg, of Eva er nog wel was.
Ja hoor die lag prinsheerlijk te slapen.
Ze heeft de hele nacht doorgeslapen !!
Alsof ze wist dat mama daar ontzettend aan toe was .
Sjees wat was ik trots en wat voel ik me ontzettend goed meteen. Helemaal uitgerust en heel erg voldaan.
Vanavond gaat ze weer in bad . Al zal je natuurlijk net zien dat het nu niet helpt.
Ach dat geeft ook niet, ik kan er nu wel weer even tegen.
Clark is nu boodschappen doen, en ik hoop dat het straks nog even droog word.
Ik wil dolgraag weer even met Eva aan de wandel in de wagen. En anders misschien zelfs wel even in de draagzak, kunnen we mooi daar mee oefenen.
Ow en we moeten de babyfoon terugbrengen. Afgelopen week hoorde we eerst een kindje praten ( waarop Clark en ik elkaar quasi geschrokken aankeken of we een stapje hadden gemist in Eva's ontwikkeling) en we hebben continue last van een heel irritant gepiep wat aangeeft dat hij geen signaal krijgt.
Eens kijken of we hem kunnen ruilen tegen een beter exemplaar.

Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 2 juni 2001 @ 09:47:24 #41
11902 Lavendela
 Oef, wat ruik ik lekker
pi_954554
*geniet met volle teugen*

Enne, die vriendin van mij die onlangs bevallen was, had het ook al over 'valse voorlichting' ....iedereen doet zo 'roze wolkerig' over bevallen en zwanger en baby, terwijl het natuurlijk wel een life event is: je leven wordt nooit meer hetzelfde, je relatie met je man zal voor altijd anders zijn, en niet te vergeten hormonen en slaapgebrek!

Al met al is dat soms niet altijd even prettig, en ik vind dat men daar soms volledig aan voorbijgaat. Alsof je niet soms even mag wensen dat het jong es doorslaapt, of stil is, of...weet je, een beetje zo van: je hebt dit zelf gewild en nu moet je het geweldig vinden ook! Die vriendin van mij is daar een beetje van slag door geweest, want die zat te wachten op het roze gevoel en het enige wat ze voelde waren de hechtingen! Enniewee, het lijkt me machtig, een baby, en ik geniet heeeel erg van alle verhalen en de hoop en liefde die eruit spreekt. Maar ik kan me voorstellen dat je leven toch effe een duikvlucht neemt, en het effe duurt eer je daar op in gesteld bent.
Veel liefs van Catoot voor alle zwangeren en alle baby's, blijf schrijven als jullie willen, ik vind het geweldig!

pi_954588
Hallo lois fijn he dat je zon goede nacht achter de rug hebt he geef kleine Eva maar een dikke kus van mij,als ze zon hele nacht doorslapen kan je ze wel opvreten zo lief zijn ze he.
Heb trouwens nog een tipje voor jullie ,als je kindje onrustig slaapt,zet in haar of hem ze bedje een wekker door dat ze dan het getik van die wekker horen hebben ze het idee dat het: klinkt als het getik van de baarmoeder,klinkt misschien raar wat ik zeg maar ik kreeg toendertijd deze tip van me kraamhulp .
Heeeeel veel babyplezier groetjes Ingrid.
  zaterdag 2 juni 2001 @ 10:25:39 #43
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_954681
Wat een prachtige verhalen Lois en Nausicaa, ik heb weer genoten. Even een dikke voor jullie en jullie humpeltjes.
  zaterdag 2 juni 2001 @ 12:56:30 #44
593 sjak
Juffie Bloem
pi_955500
* sjak is helemaal onder de indruk van jullie verhalen

Heerlijk, om een beetje mee te mogen genieten met jullie.
Ha, de roze wolk, ik hoor steeds vaker in mijn omgeving dat dat gewoon lulkoek is. Ik kon me daar al nooit iets bij voorstellen, eerst misselijk, dan gaan je buik en borsten uitzetten (lijkt me ook wel pijnlijk) en dan die bevalling pffff. Tis niet niks wat er uit moet.
Ik snap echt niet dat in Nederland nog steeds het gevoel heerst dat je pijn moet lijden bij een bevalling. In andere landen is het volstrekt normaal om te bevallen met een ruggenprik als verdoving. Het kan helemaal geen kwaad, je voelt alles nog steeds gebeuren alleen....het doet geen pijn!
Dus optimaal genieten van het wonder van de bevalling lijkt me. Ik denk dat ze dat in Nederland maar eens moeten gaan verplichten

Spannend lijkt het me, Lois, als je Eva ineens een tijd niet gehoord hebt. Ik weet nog dat ik voor het eerst tante werd en naar mijn nichtje keek, ik kon het niet laten om te voelen of ze nog wel ademde (beroepsdeformatie denk ik). Doodeng vond ik dat.
Ook heel wonderlijk, ze doen het over het algemeen gewoon. Knap toch? Ineens kunnen ze ademen, eten, huilen terwijl ze een paar weekjes daarvoor dat allemaal niet konden, daar hadden ze iemand voor nodig.
Niet raar dat baby's zoveel slaap nodig hebben, al die indrukken die ze opdoen.

Bedenk eens dat je zonder kaart in een vreemd land staat, in je eentje, je spreekt de taal niet, kent er niemand, weet niet hoe je daar gekomen bent en hoe je daar weg zou moeten. Je weet alleen dat je honger hebt. Plots zul je dan anderen moeten vertrouwen die jou een hand toesteken en laten zien waar je eten kunt halen. Als je verdrietig bent zul je je door een vreemde moeten laten troosten. Nou, volgens mij raak je dan ook behoorlijk uitgeput. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de indrukken die je in dat land opdoet, de geuren, de dingen die je ziet.

Ik hoop hier nog veel van jullie te mogen lezen. Erg gaaf om dit op deze manier mee te kunnen maken!

NoNick, Jessie, Dines en Mooni heel veel sterkte!
Lois en Nausicaa, geniet er zoveel mogelijk van nu jullie lekker thuis zijn! Hebben jullie trouwens al opvang kunnen regelen voor na jullie zwangerschapsverlof?

Lekker douchen!
pi_957112
quote:
(...) Hopen alleen dat het morgen beter gaat.
Borstvoeding geven is best prachtig maar wie had ooit gedacht aan zaken zoals kloven, spruw en borstonsteking ?? Ik had er nog nooit van gehoord in ieder geval. Is dat ook zo'n taboe net als vloeien na de bevalling ?? Is dat "not done" om daarover te praten ??
Waarom krijg ik nu van iedereen te horen die ooit kinderen heeft gehad dat bevallen het ergste ter wereld is wat ze ooit is overkomen, terwijl toen ik zwanger was bevallingen gebagatelliseerd werden ???
Rare dingen doen mensen soms. Ik ben altijd heel open geweest en zeg dus rustig dat plassen heel erg zeer deed de 1e dagen na de bevalling. Maar daar word toch vreemd tegen aan gekeken door sommige mensen.
Da's ook mijn ervaring. Sommige dingen "vertel je blijkbaar niet" (en waren mij ook niet verteld toen ik zwanger was...). Bijvoorbeeld dat je nog tot wel 6 weken na de bevalling kunt vloeien (lees: ongesteld zijn). Leuk he, denk je 9 maanden geen ongesteldheid, nou, dat haal je daarna best wel weer in hoor!).
En ook dat aanleggen de eerste minuut of zo best wel heel erg pijnlijk kan zijn. De baby moet natuurlijk zuigen voor er melk uit de borst komt, en dat voelt niet echt fijn vind ik! Het is alsof iemand keihard zijn tanden in je tepel zet (nee, dat vind ik niet lekker...). Maar goed, als de melk eenmaal komt is het geen probleem meer. Maar de eerste minuut is het wel even afzien.
En dan nog zo iets: lekkende borsten! Ongelofelijk, soms loopt de melk er gewoon uit. Ik loop dan ook de hele tijd met 'zoogcompressen' in mijn bh (ook 's nachts, jawel, je bh houd je gewoon aan!). En zelfs met die zoogcompressen lekt het wel eens door en krijg je een fijne vlek in je T-shirt of blouse.

Raar hoor, dat je dit soort dingen eigenlijk niet te horen krijgt. Of het moet zijn van een heel goede vriendin die ook net een baby heeft gekregen. Maar verder lijkt het wel of iedereen dit soort dingen vergeet. Gisteren had ik nog iemand aan de telefoon die vroeg hoe de bevalling gegaan was. Dus ik vertellen. Tot het moment dat ik zei dat ik een 'knip' gehad had, en dus ook gehecht was (ik vertelde niet meer dan dat). Ik voelde op dat moment dat de andere kant van de lijn zich ineens heel ongemakkelijk ging voelen (en dat terwijl ze zelf moeder van twee kinderen is). Wat een onzin zeg, dat soort dingen hoort er toch gewoon bij. En het is niet zo dat ik met foto's klaar sta om de boel te illustreren (he getsie zeg!).

Over foto's gesproken: ze zijn ontwikkeld, en vandaag of morgen zal Marco mij leren hoe ik ze kan scannen. En verder gaan we een poging wagen om ze op onze pas geactiveerde homepage (nu nog zonder inhoud) te plaatsen. Ik ben benieuwd.

Maar even om het evenwicht weer te krijgen: ondanks alles is het absoluut de moeite waard. Zo'n klein hummeltje, totaal afhankelijk van je (mooie beschrijving trouwens in een van de vorige posts, die van het zijn in een vreemde wereld, tussen vreemde mensen), dat je bijna zou kunnen zien groeien als je goed kijkt... Ik zat in de auto net bijna van geluk te huilen...

N.

zondag 3 juni 2001 @ 17:28:33 #46
2860 ALTER-EGO
Otherstyle
pi_962469
Hier zijn weer wat nieuwe foto's van Eva, die ik voor Lois plaats:

Wat een schatje Lois, een prachtig kindje om te zien.
Papa Clark heeft goed zijn best gedaan op het mooie geboortebord in de tuin. Zo te zien vindt Eva dat ook, tevreden aan d'r papa speen.

Freestyle
  zondag 3 juni 2001 @ 17:34:55 #47
3498 Barb
Graduated Fool
pi_962505

Wat een lekker toetje!!!!

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zondag 3 juni 2001 @ 17:42:45 #48
2860 ALTER-EGO
Otherstyle
pi_962554
quote:
Op zondag 03 juni 2001 17:34 schreef Barb het volgende:

[afbeelding]

Wat een lekker toetje!!!!

Het is echt een heerlijk kind om te zien, ben het helemaal met Barb eens.

Maarre wat me wel ineens opviel aan de foto was dat vingertje van Eva en de manier waarop ze d'r bij naar haar speen kijkt Papa krijgt te stellen met zijn dochter.

Freestyle
pi_962558

*smelt*

Liev!

zondag 3 juni 2001 @ 17:46:22 #50
3744 Kleintje
op en top!
pi_962566
Fantastisch!
Ik blijf met volle teugen genieten van dit topic!
Heerlijk open zoals jullie schrijven en met zoveel liefde over die kleine hummeltjes!
Heel erg bedankt.
pi_963089
Wat een poepje die Eva..

En gewoon alles blijven zeggen wat je kwijt wilt rondom de ongemakken...die horen er tenslotte bij...en jullie moeten je verhaal kwijt.

Wie het niet wil weten..leest het maar niet.!!!!

zondag 3 juni 2001 @ 20:38:56 #52
11902 Lavendela
 Oef, wat ruik ik lekker
pi_963414
Owwwwwwwww.....En die Nijntje in de tuin, weer es wat anders dan ooievaar! Ze is geweldig Oww, jee, kriebels!! (nee Catoot, Nee, NEEE NEEEEEE!!!)

Ik ben ook zo benieuwd naar Jorden, en eerlijk gezegd ook naar de buiken van de zwangere dames: No Nick gezien, en nu die anderen nog!

pi_963546
quote:
Op zondag 03 juni 2001 17:42 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Het is echt een heerlijk kind om te zien, ben het helemaal met Barb eens.

Maarre wat me wel ineens opviel aan de foto was dat vingertje van Eva en de manier waarop ze d'r bij naar haar speen kijkt Papa krijgt te stellen met zijn dochter.

Hahaha, dat was idd ook het eerste wat in mij op kwam

Wat een schatje zeg

pi_963660
O lois wat een schatje is die Eva toch
En Nausicaa je laat ons wel wachten hoor op de foto van je Jorden.
Aan mijn buik is behalve dat het wat hard is nog steeds niks te zien en dat zint me helemaal niet Bij hoeveel weken zag je echt wat bij jullie? Ik ben nu 13 weken en 5 dagen.
Ik heb wel een buikje, maar dat is mijn buikje wat ik altijd heb en die zit iets hoger
Het voelt heerlijk!!!!
pi_963711
De "pret"echo ! en andere babyzaken.... / 12

doen ut niet. Waren net m'n favorieten!

Hebben zeker nooit bestaan?

ex-Graz stalker
  Jubileum moderator zondag 3 juni 2001 @ 21:44:32 #56
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_963750
Dank je wel Altertje voor het plaatsen van de foto's wederom .
Dat vingertje is inderdaad geweldig he Die steekt ze te pas en te onpas op en dan moet ik telkens geweldig lachen.
Eva's kamertje is ook in Nijntje-stijl dus toen we een beslissing moesten nemen wat er precies in de tuin moest komen was dat niet zo moeilijk.
Papa Clark heeft een zaterdagmiddag zijn best gedaan en zie daar het resultaat.
Het gaat geweldig goed met Evaatje. Ze heeft vannacht weer heerlijk doorgeslapen ( helpt toch zo'n badje) en krijgt al lekkere bolle wangetjes en dikke billetjes. Om in te bijten gewoonweg .
Nu wachten we nog op mooi weer want ik wil zo graag achter de kinderwagen lopen. Met die storm van vandaag leek me dat niet zo geweldig, maar volgens de weerberichten word het weer morgen ietsjes beter.

* Lois zit ook met spanning te wachten op de 1e foto's van Jorden.
Ben zo benieuwd !!

Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 juni 2001 @ 21:50:54 #57
862 Arcee
Look closer
pi_963776
quote:
Op zondag 03 juni 2001 21:34 schreef katjaschuurman het volgende:
De "pret"echo ! en andere babyzaken.... / 12

doen ut niet. Waren net m'n favorieten!

Hebben zeker nooit bestaan?

Klopt, iets te ver doorgecopy/paste
  † In Memoriam † zondag 3 juni 2001 @ 22:29:07 #58
7074 moussy
kuttekop
pi_963922
heeej wat goed dat ze nu lekker door slaapt.

lekker poppie hoor Lois,dat kleine meissie van je.

Ik ben nu ondertussen wel heeeeeeel benieuwd naar de foto van Jorden

pi_966344
Aan foto's wordt nog steeds gewerkt (ik weet het, het wordt ongeloofwaardig, maar het is echt zo!).

En Alter-ego: ik heb een paar mailtjes naar je hotmailadres gestuurd.

N.

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 04-06-2001 10:27]

maandag 4 juni 2001 @ 13:57:37 #60
2860 ALTER-EGO
Otherstyle
pi_967742
quote:
Op maandag 04 juni 2001 10:16 schreef Nausicaa het volgende:
Aan foto's wordt nog steeds gewerkt (ik weet het, het wordt ongeloofwaardig, maar het is echt zo!).

En Alter-ego: ik heb een paar mailtjes naar je hotmailadres gestuurd.

N.

Nausicaa, ik heb je mail ontvangen idd. (Er zat overigens maar 1 foto bij, mocht je meer foto's hebben en willen plaatsen, dan kun je me altijd mailen.)

Bij deze dan eindelijk de langverwachte foto van baby Jorden!

Jorden

Wat een heerlijk kereltje Nausicaa.
Jorden heeft wel wat weg van mijn zoontje Jip toen die een baby was.

Freestyle
pi_967767
een prachtkereltje lijkt me zo op het eerste oog een heel lief spontaan vrolijk ventje zo zie ik jou baby prachtig,wens hem deze mooie woorden voor de toekomst toe.
veel liefs Ingrid.
pi_967799
Hee nausicaa wat een prachtzoon hebben jullie zeg. Was het wachten zeker waard.

Ik heb trouwens weer wat raars vanacht (en 3 nachten terug ook) werd ik wakker van de pijn in me rug. Rechts onder uitstralend naar me zij. Echt heel erg pijn. leek wel een niersteenaanval ofzo. Wist niet hoe ik liggen moest. Ben maar wat gaan lopen. Werd gewoon misselijk van de pijn. Na een kwartier zaktte het wat, en daarna werd het een irritant gevoel. Nu heb ik niet echt pijn meer, maar voel wel waar het gezeten heeft. Vrijdag moet ik weer naar het ziekenhuis en zal ik dit maar goed vertellen. Wie weet heeft het helemaal niks met de zwangerschap te maken. Zou er toch niet aan moeten denken om echt een niersteen te hebben. Nou ja we zien wel weer.

Groetjes

Het voelt heerlijk!!!!
pi_967822
Mooi Ventje...
pi_968077
Hier nog ff een kerel die reageert, voordat het een echt vrouwentopic word

Ik denk dat er ontzettend veel mensen deze topics meelurken en er toch een erg blij gevoel aan overhouden. Wat kan het leven soms mooi zijn he

En applaus nog even voor Arcee voor het redden van de topics. Mooi voor in het plakboek. Toch een heel mooi documentje lijkt me

En die Jorden Eva gaan heel wat harten breken later

pi_968117
Wat een prachtig mannetje, Nausica!!!
Wauw, wat zul je trots op m zijn!
pi_968853
Hehe, eindelijk een foto van Jorden op FOK! Geweldig bedankt Alter Ego!!

Jessie, wat vervelend van die pijn 's nachts. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar misschien is er niks (ergs) aan de hand, en is het gewoon toeval dat je zo'n last gehad hebt. Wel verstandig om het te vertellen als je toch op controle gaat. Sterkte!
En om nog terug te komen op je vraag wanneer je "iets" gaat zien: ik merkte al heel snel dat gewone broeken mij niet meer goed pasten (bij elf/twaalf weken). Ik was al vrij vroeg een kilo of vier bijgekomen. Daarna ging het trouwens weer heel langzaam, want in totaal ben ik ongeveer elf kilo aangekomen (maar ja, tegen het einde at ik dan ook nauwelijks meer wat, want ik was zo misselijk vanwege dat vervelende maagzuur).

Het begon mensen pas tegen de twintigste week echt een beetje op te vallen dat ik zwanger was. En zelfs dan, met een wijde trui (in de winter) viel het vaak niet eens echt op. En pas tegen het allerlaatste kreeg ik opmerkingen van vreemden "nou dat zal ook niet meer lang duren". Erg fijn, want wat moet je daar nu weer mee.

Sterkte, probeer je niet al te veel zorgen te maken!

N.

maandag 4 juni 2001 @ 21:06:27 #67
11902 Lavendela
 Oef, wat ruik ik lekker
pi_970247
hehe..Jorden: wat een blondje!! Hij is wel lief hee...(ik zal het commentaar van mijn vriend er ook bij zetten die lurkt mee...Jezus, wat een grote kop!!...Laten we zeggen dat hij bezorgd was over de verhouding hoofd-geboortekanaal? Ik leg hem later nog wel babyverhoudingen uit en geboortestress en zo...) Lekker ventje hoor Nausicaa! Ik kan me voorstellen dat jullie heel trots zijn: twee prachtige, gezonde wolkjes van baby's! Geniet er maar lekker van hoor!
  Jubileum moderator maandag 4 juni 2001 @ 22:37:02 #68
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_970773
Wat een snoepie is Jorden .
Kunnen we het vast over uithuwelijken hebben Nausicaa ??
ik zit hier met Eva op schoot en laat haar nu even zien waar al die tikgeluiden vandaan kwamen die ze in de baarmoeder hoorde. Hoe harder ik tik, hoe stiller ze word
het tikt alleen behoorlijk rottig.
Ze wil niet erg slapen dus we gaan zo de emmer maar vullen. Ondertussen sabbelt ze als een bezetene aan haar speen. Geweldig geluidje , net die baby van de Simpsons.
Ze is eigenlijk ontzettend moe maar het is zo gezellig om op te blijven, dat begint nu al.
Wel leuk om te zien dat tikken zo'n kalmerende invloed heeft, zo kan mama zonde schuldgevoel rustig fokken.
Dan moet ik wel chatten om Eva in slaap te krijgen
Nah, das toch ook niet helemaal de bedoeling.

Altertje wederom ontzettend bedankt voor je mooie icoontje. Geweldig is ie weer !!!!
Morgen zal ik je wel even uitgebreid terugmelen.
Nu ga ik die kleine deugniet in bad stoppen.

Tot later!

Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 4 juni 2001 @ 22:57:10 #69
3498 Barb
Graduated Fool
pi_970861
Oww, wat een poepie, die Jorden
When I rush it hits me
  maandag 4 juni 2001 @ 23:06:48 #70
3744 Kleintje
op en top!
pi_970920
Wat zien die twee er schattig uit! Heerlijk!

Dat uithuwelijken is helemaal geen slecht idee. Op dezelfde dag geboren dus hoeven ze ook maar 1 keer de hele familie over de vloer te hebben

pi_971124
Jeetje ik heb blijkbaar iets teveel gemist.

Nog van harte met de geboorte met jullie kindertjes !!!

Wat een schatjes !

maandag 4 juni 2001 @ 23:44:15 #72
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_971190

* ElizabethR heeft weer zitten genieten van de foto's

Wat een heerlijk spul, alletwee!! Ik krijg er helemaal goeie zin van en een big smile

Jessie, goed aangeven waar die pijn zat op het ziekenhuis. Sterkte meis, het zal allemaal heus meevallen, maar beter het zekere voor het onzekere!

† In Memoriam † dinsdag 5 juni 2001 @ 00:45:11 #73
7074 moussy
kuttekop
pi_971516
owwwwww nog zown heerlijk klein hummeltje

ik wil er oooooooook nog 1

dinsdag 5 juni 2001 @ 11:50:41 #74
9581 mooni
coming back home!
pi_972992
OWWWW wat een scheeeeeeeeeeeeeeheeeeeeeeetjes!!!!!
Mijn complimenten aan de papa's en de mama's!!!

Dus als ik het goed begrijp hebben we over een jaar of twintig een

Met mij gaat het nog steeds hartstikke goed, sinds vorige week lijkt er een knopje omgegaan te zijn dat mijn ergste vermoeidheid heeft uitgedrukt en daar ben ik heel erg blij mee. Alleen mijn irritatiegrens wordt lager en lager, maar ja dat zullen de hormonen wel zijn.........

Moet a.s. maandag voor de eerste keer naar de verloskundige! (eindelijk!!!!)

pi_983910
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 11:50 schreef mooni het volgende:
Moet a.s. maandag voor de eerste keer naar de verloskundige! (eindelijk!!!!)
Wel vertellen hoe het geweest is hoor! Spannend!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 6 juni 2001 @ 23:36:01 #76
862 Arcee
Look closer
pi_984996
* Tinkerbell is sinds gisteren tante

Geweldig!!!!!!! Wat een droppie, een lieffie!
Die nageltjes en handjes en kinnetje en neusje!!!

† In Memoriam † woensdag 6 juni 2001 @ 23:46:03 #78
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_985025
Liefffff!!!!

Gefeliciteerd, Tinkie!!

En alle andere moeders en vaders en ooms en tantes en broers en zussen etc natuurlijk ook.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 7 juni 2001 @ 00:13:07 #79
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_985227
Aaah, wat een kleintje! Gefeliciteerd tante Tinkerbell!!!
  donderdag 7 juni 2001 @ 00:32:45 #80
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_985367
Lief he

* Havoc trots is op Moeder, Vader, Dochter en Tante

I'm getting too old for this....
  Jubileum moderator donderdag 7 juni 2001 @ 02:08:35 #81
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_986058
Arcee je bent wederom een engel

Tinkerbell wat een snoepie !! gefeliciteerd

De dagen vliegen voorbij met zo'n kleintje. Inmiddels zijn Clark en Eva in diepe rust en ben ik klaarwakker. Ik moet mezelf zo dwingen wakker te blijven tijdens het voeden dat het een beetje doorslaat naar de andere kant.
Vandaag is de verpleegkundige van het consultatieburo langs geweest voor een intake gesprek. 's Middags mochten we naar het spreekuur komen om Eva te laten wegen. Ze woog bij geboorte 3070 gram, na een week 2900 gram ( dat was netjes, ze "mogen" 10% afvallen) en nu weegt ze 3140 gram.
Dat was heel netjes want ze hoeft maar ongeveer op geboortegewicht te zijn volgens de verpleegkundige.
Ik was helemaal trots Blijkbaar is mijn melk dus wel lekker en voedzaam.
Het gaat met de borstvoeding even niet zo lekker, gisteravond hadden we een brullend kindje dat scheurde van de honger terwijl er toch echt niks meer in mijn borsten zat. Het feit dat Eva er niks uitkreeg deed haar aardig driftig worden van frustratie en dan krijgen je tepels het hard te verduren .
Maar gelukkig ging het vanmiddag alweer een stukje beter. Ik moet zeggen dat volhouden dan wel moeilijk is hoor, en je gaat ook enorm aan jezelf twijfelen. IK voelde me zelfs helemaal schuldig.
En dan de combinatie met vermoeidheid en hormonen maakt dat Clark ineens met 2 huilende vrouwen zat

Langzaam maar zeker voel ik me weer een beetje sterker worden. Nooit geweten dat bevallen zo'n uitputtingsslag op je lijf is. Ik ben al aardig wat kilo's kwijt ( die vlogen er echt af) inmiddels is er al 19 kilo vanaf. Mag ook wel want door die suiker was ik toch zo'n 30 kilo aangekomen. Echt niet normaal meer.
Mijn buik is nu een lekker slap velletje met geweldige straie. Ach ik kan er niet zo mee zitten. Als ik Eva hoor pruttelen of alleen maar zie slapen dan is het me allemaal waard. Zelfs de hechtingen, de pijn bij het plassen ( om over poepen maar helemaal niet te spreken) , het enorme zweten wat ik nu ineens heb en al die andere ongemakjes die bij het ontzwangeren horen.
Ik ben al hartstikke blij dat ik eindelijk weer normale schoenen aankan. En mijn eigen kleren ?? Ach dat komt ook wel weer.

Eva en Jorden zijn inmiddels al 14 dagen oud, wat vliegt de tijd. In de zwangerschap kroop de tijd voorbij en nu is het bijna niet bij te houden zo snel als het gaat.

voor alle zwangeren, succes met de afspraken bij gynaecoloog en verloskundigen en hou ons op de hoogte!!

Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 7 juni 2001 @ 07:00:01 #82
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_986364
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 02:08 schreef Lois het volgende:
Ik ben al hartstikke blij dat ik eindelijk weer normale schoenen aankan. En mijn eigen kleren ?? Ach dat komt ook wel weer.
Dat is mazzel! Een vriendin van me zei laatst 'dat je je strakste kleren niet meer aankunt na een bevalling.. ok! Maar over die schoenen vertellen ze nooit iets'. Dat was toen haar zoontje al een maand of vier oud was.

Wat een veranderingen allemaal in je leven Lois. Denk je niet soms nog iets als 'oooh jee, waar ben ik aan begonnen'?

Oh, en nog een vraag (die ik je op icq wilde stellen, maar bij nader inzien heeft hier iemand anders er misschien ook nog wat aan). Ik herinner me dat helemaal in het begin van je zwangerschap iemand in je eerste topic erover een link gaf van een site waar je de groei van een baby heel erg mooi kon volgen. Ik ben er naar op zoek gegaan voor een vriendin, en heb wel wat vergelijkbare sites gevonden, maar geen zo uitgebreid. Heb je enig idee waar ik het over heb?

† In Memoriam † donderdag 7 juni 2001 @ 09:17:19 #83
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_986625
ik heb ooit deze link doorgekregen van iemand, misschien heeft je vriendin hier iets aan.

http://www.parentsplace.com/first9months/main.html

Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_987617
* Fannetje ziet nu pas de foto van Jorden, wat een schatje zeg

Fijn dat het met zowel Eva als Jorden goed gaat

donderdag 7 juni 2001 @ 13:38:58 #85
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_988254
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 09:17 schreef just me het volgende:
ik heb ooit deze link doorgekregen van iemand, misschien heeft je vriendin hier iets aan.

http://www.parentsplace.com/first9months/main.html

Het is een andere just me, maar hij is wel prachtig! Dank je wel, m'n vriendin zal er vast blij mee zijn
pi_990893
bij www.kindjeopkomst.nl staan per week prachtige fotootjes, volgens mij was dit de site die Lois had genoemd.
pi_993352
quote:
Op donderdag 07 juni 2001 02:08 schreef Lois het volgende:
(...) Het gaat met de borstvoeding even niet zo lekker, gisteravond hadden we een brullend kindje dat scheurde van de honger terwijl er toch echt niks meer in mijn borsten zat. Het feit dat Eva er niks uitkreeg deed haar aardig driftig worden van frustratie en dan krijgen je tepels het hard te verduren .
Maar gelukkig ging het vanmiddag alweer een stukje beter. Ik moet zeggen dat volhouden dan wel moeilijk is hoor, en je gaat ook enorm aan jezelf twijfelen. IK voelde me zelfs helemaal schuldig. (...)
Herkenbaar!!
Ook ik was gisteren helemaal aan het twijfelen over de hoeveelheid borstvoeding. Eigenlijk vandaag ook nog wel. Want Jorden maakt er qua voeding echt helemaal een potje van lijkt het wel. Zat net zo lekker in een om-de-vier-uur ritme, totdat hij ineens ook om de twee uur begon te komen. En een honger dat-ie dan heeft. Na een minuut of twintig/vijfentwintig houdt-ie op met drinken, om vervolgens na een dikke tien minuten het op een brullen te zetten. Honger kan hij dan niet meer hebben denken wij (na afloop van de voeding geeft hij zelfs nog een mondje terug), maar hij is alleen maar stil te krijgen door een fopspeen. Waaraan hij dan als een gek begint te zuigen. Alsof hij uitgehongerd is.
Daardoor ga je wel twijfelen aan je borstvoeding hoor! En daar kwam bij dat de kleur van zijn ontlasting (raar onderwerp misschien, maar daar moet je op letten) ineens niet meer okergeel is (dat moet), maar eerder olijfgroen. Daarover heb ik gisteravond de infolijn van de thuiszorg gebeld, met de vraag of ik mij zorgen moet maken. Enigszins geruststellend, want de kleur kan veranderen als hij ofwel te veel, ofwel te weinig borstvoeding krijgt. Van dat laatste lijkt geen sprake, want hij plast echt veel. De mevrouw aan van de infolijn gooide het daarom gewoon op een regeldag (ik dacht dat we die gehad hadden...), hetgeen gewoon ook de honger kan verklaren. Zelf wijt ik het aan de goulash die ik een paar dagen geleden gegeten heb. Niet aan gedacht, maar die was behoorlijk gekruid, en er zaten bovendien paprika's in. Daar kunnen kinderen met borstvoeding behoorlijk op reageren. Zoals blijkt.... (jaja, je denkt dat je alles weer mag eten als je niet meer zwanger bent, dus niet!).

Maar goed, gisteren hadden wij ook een intakegesprek van het consultatiebureau (ook thuis, net als bij Lois). Die meneer heeft Jorden ook gezien, en het leek hem dat Jorden goed gegroeid was (hij zag er niet meer uit als een pasgeboren baby). Dus dat is wel geruststellend. Binnenkort maar eens laten wegen...

N.

vrijdag 8 juni 2001 @ 10:54:57 #88
9915 slechts_op_bezoek
zeg maar Mees...
pi_993674
Heb eigenlijk geen tijd, ga dit allemaal nog wel eens uitgebreid bekijken/lezen maar wil iig Arcee even bedanken.

SUPER ARCEE! BEDANKT!

A man doesn't stop playing when he grows old, he grows old when he stops playing.
pi_994325
Drinkt er al 1 van de baby's bier? Kun je niet vroeg genoeg mee beginnen hoor!

† In Memoriam † vrijdag 8 juni 2001 @ 12:48:14 #90
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_994350
0343-576626 is het telefoonnummer van de telefonische informatiedienst van de vereniging Borstvoeding Natuurlijk. Als je dit nummer draait dan krijg je een bandje te horen met namen en telefoonnummers van vrouwen die op dat moment "dienst" hebben. Deze vrouwen zijn allemaal moeders én ervaringsdeskundigen en hebben binnen de VBN een soort opleiding gekregen. Juist omdat het ervaringsdeskundigen zijn is er vaak een stuk herkenning wat vreselijk belangrijk kan zijn.
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_996794
Hai die Lois en Nausscica? logisch die onzekerheid nu je borstvoeding geef,plus het is jullie eerste kindje dan is alles vreemd en eng en doe ik het wel goed speelt dan dagelijks door je hoofd.
Kijk die twijfel is heel logisch dat heeft iedere moeder die pas een eerste kindje heeft.
Kan wel uit ervaring zeggen dat zolang als je borstvoeding geeft en je onzeker wordt,je gaat twijfelen aan je eigen doe ik het wel goed drinkt hij of zij wel genoeg ,geloof me dit voelt jullie baby aan als ze drinken.

Je moet maar eens als je ontspannen zit verder niks te doen je baby eten geven ,en dan moet je het eens doen als je eigenlijk laat maar zeggen het druk heb een beetje loopt te tobben dan eten geven dat voelt de baby die voelt dat aan als je enigzins onzeker of wat gestrest bent,ik wil hiermee even het verschil aangeven.
daar door zit denk ik bij jullie die onzekerheid als het de ene keer wel beter gaat als de andere keer de borstvoeding,(hier mee bedoel ik dat de baby dan minder ontspannender drinkt en jullie dan denken dat ze niet genoeg drinken)voel me eigen net moederoverste met me tips iedere keer,maar de bedoeling is goed.
Veel plezier weer met die prachtige baby,s van jullie.

Ingrid.

Jubileum moderator vrijdag 8 juni 2001 @ 21:36:44 #92
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_998141
Wheelppppp

* Lois heeft een vraagje.

Tante Karin heeft sinds vandaag een koortslip ( oftewel herpes). Nou heb ik ooit van de verloskundige gehoord dat mensen met een koortslip niet bij een baby in de buurt mogen komen. Eva moet het dus doen zonder het dagelijkse bezoekje van haar tante.
Maar in hoeverre moet Karin eigenlijk wegblijven ?? Tot het helemaal genezen is ?? Tot de blaasjes weg zijn ?? Of mag ze Eva wel zien maar niet aanraken ???
Kortom hoe zit dit eigenlijk precies ??
Om geen enkel risico te nemen blijft Karin gewoon thuis maar een week zonder Eva is voor haar ook moeilijk.
Wie weet hier iets meer van ??

Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 8 juni 2001 @ 21:55:20 #93
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_998234
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 21:36 schreef Lois het volgende:
Wheelppppp

Tante Karin heeft sinds vandaag een koortslip ( oftewel herpes). Nou heb ik ooit van de verloskundige gehoord dat mensen met een koortslip niet bij een baby in de buurt mogen komen. Eva moet het dus doen zonder het dagelijkse bezoekje van haar tante.
Maar in hoeverre moet Karin eigenlijk wegblijven ?? Tot het helemaal genezen is ?? Tot de blaasjes weg zijn ?? Of mag ze Eva wel zien maar niet aanraken ???
Om geen enkel risico te nemen blijft Karin gewoon thuis maar een week zonder Eva is voor haar ook moeilijk.

Op dezelfde vraag werd ergens dit antwoord gegeven door een arts...

Het feit dat uw kraamhulp u waarschuwt betekent dat er wel degelijk bekendheid wordt gegeven aan het gevaar van een koortslip voor een (pasgeboren) baby. Uw kraamhulp is alleen iets te drastisch in haar advies: knuffelen en zoenen niet doen, maar op bezoek komen mag best.

Dus Tante Karin mag best op bezoek komen... alleen niet met Eva knuffelen...

Mama mag dat wel, dus mama geef Eva ff een dikke knuf van mij

pi_998238
Zover ik weet is tegen mij altijd verteld dat je heus wel bij een baby in de buurt mag komen ,maar ze mag de baby niet kussen omdat het besmetelijk is.
Natuurlijk mag ze wel gewoon komen stel dat jij zelf een koortslip heb dan zou je ook niet bij je baby mogen komen.Nee hoor karin gewoon lekker op bezoek maar niet knuffelen of kussen.
Groetjes van de tipmoeder ha ha Ingrid.
pi_998252
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 21:36 schreef Lois het volgende:
Wheelppppp

Ik weet er zelf ook niet het fijne van, maar op de site van Babybox, onder het kopje: vraag het de deskundigen, kun je wel wat info vinden.

Het is wel zo dat een herpes virusinfectie vooral gevaarlijk is tijdens en vlak na de bevalling.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 juni 2001 @ 23:26:29 #96
862 Arcee
Look closer
pi_998781
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 10:54 schreef slechts_op_bezoek het volgende:
Heb eigenlijk geen tijd, ga dit allemaal nog wel eens uitgebreid bekijken/lezen maar wil iig Arcee even bedanken.

SUPER ARCEE! BEDANKT!

Graag gedaan
  † In Memoriam † vrijdag 8 juni 2001 @ 23:32:05 #97
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_998814
quote:
Op vrijdag 08 juni 2001 21:55 schreef No Nick het volgende:

Dus Tante Karin mag best op bezoek komen... alleen niet met Eva knuffelen...

en ik denk dat het hééél verstandig is als Tante Karin mama Lois en papa Clark ook niet knuft totdat de koortslip echt over is . Herpes infectie kan levensgevaarlijk zijn voor zuigelingen.. dus waarom risico's nemen.
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Jubileum moderator zaterdag 9 juni 2001 @ 06:36:08 #98
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1000094
Wauw, geweldig bedankt allemaal !!

Tante Karin kan weer komen kijken, gewoon even niet knuffen en goed handjes wassen.
Wat zal ze blij zijn !

Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!fossiel zaterdag 9 juni 2001 @ 09:15:22 #99
2628 Karin
pi_1000178
Joepie ik kan weer langsgaan! Ik was al bang dat ik niet meer bij Eva kon gaan kijken totdat het helemaal weg was. Ik baalde er zo van toen ik hem op voelde komen. Ben flink aan het Zoviraxen geslagen maarja zo goed helpt dat ook niet.
pi_1000235
Karin je moet eens proberen om er tandpasta op te doen dat helpt ook goed.Klinkt gek maar helpt wel.
Groetjes Ingrid.
  † In Memoriam † zaterdag 9 juni 2001 @ 15:47:22 #101
10849 Hagelslag

pi_1001629
Bah, wat een lelijke foto's. Ik vind babies helemaal niks. Ze zijn lelijk. Zitten een beetje rond te kraaien en iedereen roept ach wat schattigggggggggggggg. Vreselijk gewoon. En dan van dat tuig dat boven zo'n bedje hangt: "poelieke poelieke". Afschuwelijk gewoon. Babies zijn niet leuk. Jammer genoeg schijnt het een soort must te zijn om die krengen op de wereld te moeten zetten. En het nog leuk vinden ook. Bah!
Als je nou nog een leuk gesprek met die mormels kon voeren, nou ja, dat zou nog acceptabel zijn.
Eigenlijk zijn die babies het minste probleem. Maar dat tuig dat ineens onverstaanbare kreten boven zo'n wieg slaakt, gekke bekken trekt waar je als baby van denkt "Jezus, dat zal toch echt mijn pappie niet zijn?".
Kortom kommer en kwel.
Deze tekst is (c) 2001 en (c) 2002 by Hagelslag.[br]
  zaterdag 9 juni 2001 @ 17:08:01 #102
3744 Kleintje
op en top!
pi_1002148
Dus jij bent nooit een baby geweest en gewoon echt uit de stront getrokken?
  zaterdag 9 juni 2001 @ 17:40:57 #103
3498 Barb
Graduated Fool
pi_1002420
quote:
Op zaterdag 09 juni 2001 17:08 schreef Kleintje het volgende:
Nee, uit de hagelslag

la ma lullen, groeit ie wel overheen

When I rush it hits me
  zaterdag 9 juni 2001 @ 17:44:47 #104
11902 Lavendela
 Oef, wat ruik ik lekker
pi_1002454
Hagelslagpersoon is erg stoer en helemaal anders dan anderen: fijn dat je uit de maat loopt hoor, erg fantastisch ik-ben-niet-als-iedereen-tiep ben jij..!

We zeggen hier toch helemaal niet dat je babies leuk moet vinden? Dit topic is voor diegenen die dat wel vinden, of meeleven met deze specifieke babies.

zaterdag 9 juni 2001 @ 17:45:35 #105
11902 Lavendela
 Oef, wat ruik ik lekker
pi_1002459
quote:
Op zaterdag 09 juni 2001 17:40 schreef Barb het volgende:

[..]

la ma lullen, groeit ie wel overheen

Kijk, zo komen er nu roddels in de fokwereld!
  † In Memoriam † zondag 10 juni 2001 @ 02:42:27 #106
10849 Hagelslag

pi_1005630
quote:
Op zaterdag 09 juni 2001 17:08 schreef Kleintje het volgende:
Wat heeft dat er nou mee te maken? Hoe ik en mijn omgeving op elkaar gereageerd hebben bij mijn geboorte is me een raadsel aangezien babies nog niet een vergenoeg ontwikkeld geheugen hebben om al het gesol te onthouden Dus ik heb het helaas ook niet onthouden. Gelukkig maar voor mij en de andere de babies.
  † In Memoriam † zondag 10 juni 2001 @ 16:25:51 #107
10849 Hagelslag

pi_1007481
quote:
Op zaterdag 09 juni 2001 17:44 schreef Lavendela het volgende:
Hagelslagpersoon is erg stoer en helemaal anders dan anderen:
Ik stoer? hmmm, even in de spiegel kijken.. eh nee! ik weet zeker van niet! Maar wel aardig van je om mij stoer te vinden
quote:
fijn dat je uit de maat loopt hoor, erg fantastisch ik-ben-niet-als-iedereen-tiep ben jij..!
Je bedoelt te zeggen dat jij er niet tegen kan dat iemand een andere mening er op na houdt dan jij? hmmm, ach, is goed hoor
quote:
We zeggen hier toch helemaal niet dat je babies leuk moet vinden?
Nee, heeft niemand gezegd, daarom voel ik mij ook vrij om te zeggen dat ik het hele baby gebeuren afschrikwekkend vind
quote:
Dit topic is voor diegenen die dat wel vinden, of meeleven met deze specifieke babies.
ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.. pardon, duizendmaal excuses. Waarschijnlijk is door de databasecrash de aankondiging verdwenen dat dit topic alleen voor babyliefhebbers is.
Duizendmaal sorry hoor Maarre dit forum is open voor iedereen. Als je hier post loop je dus het risico dat mensen het oneens met je zijn, of er andere ideeen op na houden. Als je dat niet leuk vindt, dan open je een mailinglist en zorgt er voor dat alleen babyliefhebbers mogen posten.
  zondag 10 juni 2001 @ 16:50:17 #108
331 Merel
Be here now.
pi_1007594
Nou ik vind het toevallig allemaal wél hartstikke leuk en lief en schattig!!!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  FOK!fossiel zondag 10 juni 2001 @ 17:05:38 #109
2628 Karin
pi_1007659
Owkee hagelslag jij vind baby's niets. Dat is jouw mening, die is nu gezegd en we hebben het gelezen. Als je een discussie wilt met de vraag of iedereen baby's leuk vind kan je een ander topic openen. Dit topic is bedoelt om de verhalen te horen van alle zwangeren en over alle pasgeboren baby's. Er zijn namelijk een hoop mensen die dit namelijk erg leuk vinden om te horen (waaronder ik

Zow en dan nu verder ontopic.

Ben gister weer eventjes langs Evaatje geweest. Heerlijk dat dat gewoon kon doen ondanks de koortslip. Ze heeft toch elke dag weer een ander gezichtje lijkt het wel. Ze krijgt haar lekkere bolle wangetjes weer helemaal terug die ze had pas nadat ze geboren was. En haar haren worden steeds lichter. Ze wordt ook hartstikke sterk. Ze lag lekker bij pappa op schoot, languit met haar hoofdje op zijn knieen en haar beentjes in zijn buik. Opeens zet ze zich toch af tegen zijn buik!! Ze lag bijna op de grond, jeetje wat een kracht in die beentjes.

Jubileum moderator maandag 11 juni 2001 @ 14:40:27 #110
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1012443
Zo vandaag mijn eerste dag alleen met Eva.
Clark is weer aan het werk gegaan ( met grote moeite) en alle kraamzorg en extra hulp zijn verdwenen.
Best wel eng want nu moet ik alles extra goed plannen. Eventjes aan Clark geven om te kunnen douchen is er nu niet bij.

Het gaat heel goed met Evaatje alleen heeft die arme kleine vreselijk last van krampjes. Een uur na de voeding ongeveer begint het en het houd pas weer op als ze een volle luier geproduceerd heeft.
Omdat ze daarbij ook vaak wat mondjes voeding terug geeft werd ik toch wel ongerust. Dus maar even het consultatiebureau gebeld. Tsja veel meer dan dat we al doen aan krampjes ( warme kruik, wiegen, Cinababy, venkelthee, warm badje) kunnen we niet doen. Daar moet ze gewoon overheen groeien dat duurt gewoon een paar maanden. Zo zielig !
En dat voeding terug geven is ook niet erg, dat kan geen kwaad zolang ze lekker groeit en aankomt.
Op mijn vraag of de krampjes samen hingen met haar drinkgedrag hadden ze eigenlijk geen antwoord. Eva kan soms heel onrustig drinken, en heeft dan veel extra lucht in haar maagje. Dan laat ze boeren waar menig bierdrinker nog jaloers op kan zijn .
Ook kreeg ik weinig respons op mijn vraag of ik het voeden wel "goed" doe. Eva komt niet regelmatig om de 4 uur, de ene keer zit er 5 uur tussen en dan weer 3. Die korte intervallen zijn meestal als ze een tijdje wakker is geweest met krampjes.
Nou ben ik niet zo'n mens van de klok als het op eten geven aankomt ( van mij mag ze eten naar behoefte) maar ik vroeg me dus wel af of dat misschien die krampjes mede veroorzaakt. Daar hadden ze geen antwoord op.
* Lois gaat het internet wel even afspeuren naar antwoorden.
En misschien het telefoonnummer wat JustMe al gaf eens bellen.

Je wilt als nieuwbakken ouder toch ook alles doen om de pijn van je kindje te verlichten. God wat voel je je dan machteloos zeg. En opmerkingen als "elke baby huilt een paar uur per dag"helpen in dit geval niet hoor!

Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 11 juni 2001 @ 14:55:51 #111
2860 ALTER-EGO
Otherstyle
pi_1012548
Lois, fijn weer een stukje van je te lezen (ik mis je zo )

Minder van de krampjes die Eva heeft, maar als ik jou was zou ik me er niet al te veel zorgen om maken, krampjes komen regelmatig voor bij pasgeborenen. Venkelthee kan wonderen doen, alhoewel ik wel eens heb gehoord dat je het niet té vaak moet geven omdat het niet goed voor de tandjes zou zijn. In hoeverre dit zo is kun je bij een volgens bezoek aan het consultatiebureau eens vragen.
Jammer dat je niet echt de antwoorden daar kreeg die je wilde hebben. Misschien kun je eens langs gaan op een open spreekuur van het consultatiebureau, dan is het toch allemaal wat makkelijker aan te geven.

Heel veel liefs voor jullie alledrie en een dikke knuff voor Eva!

Freestyle
pi_1012557
Arme Baby, arme mams! Die vriendin van mij (die een paar weken eerder is bevallen) is gestopt met borstvoeding geven. Haar kleine Eva was zo erg allergisch, dat ze idd erg begon te huilen na de borstvoeding, en exceem op haar gezichtje kreeg. Bleek dat Evaatje allergisch was voor de koemelk die via de moedermelk werd 'aangeleverd' ....vond ik nogal raar eik: wist niet dat dat zo extreem kon zijn? enniewee, daar moest ik aan denken toen je dit vertelde Lois, ik wil je absoluut niet op stang jagen hoor! Zoveel mensen zoveel meningen en verhalen, lastig moet dat zijn.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  † In Memoriam † maandag 11 juni 2001 @ 15:07:51 #113
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_1012635
Arme Lois... arme Eva.. wat kun je je dan als moeder toch machteloos voelen!!

Het zou kunnen zijn dat je een krachtig toeschietreflex hebt en dat dat zo hard bij Eva in haar mondje spuit zodat ze moeite heeft dat weg te krijgen (stel je voor dat je een anderhalve liter fles cola tegen je mond aanzet en dan gaat drinken... je weet niet hoe je het wegkrijgt.. het komt je neus uit!). Dat gevoel kan Eva dus ook hebben! Door het luchthappen tussendoor krijgt ze vee lucht naar binnen waardoor ze moet boeren (voeding teruggeven) en ze kan er idd krampjes van krijgen. Als ze eenmaal een flinke boer gelaten heeft merkt ze dat ze toch nog honger heeft en zal weer willen drinken en zo kom je in een cirkeltje.

Hoe dat te voorkomen? Voordat je gaat voeden even met de hand de ergste spanning afkolven dus de melk weg laten lopen in bijvoorbeeld een spuugdoekje. Als de straaltjes melk druppels melk gaan worden Eva dan rustig aanleggen en kijken hoe het dan gaat. Zo zijn er nog meer truuks hoor maar eerst dit maar eens proberen kijken hoe dat gaat.

En ik zal je mijn telefoonnummer even via icq doorgeven en bel als je denkt dat je er iets aan hebt!

Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_1012661
Just me, wat klink jij toch erg logisch!
DANYEL EN THIJS
  Jubileum moderator maandag 11 juni 2001 @ 15:13:02 #115
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1012669
Dank je wel JustMe

We gaan het gelijk proberen !

Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 11 juni 2001 @ 21:13:19 #116
8742 Kelly
Watch the stars
pi_1015091
Als je borstvoeding geeft moet je zelf ook niet te scherp eten, daar kunnen babies ook wat krampen van krijgen. Verder is borstvoeding on demand geven geen probleem. Daar komt vanzelf wel wat regelmaat in. Je moet alleen oppassen dat je op een gegeven moment niet alleen maar aan het voeden bent. Er moet wel enige tijd tussen de voedingen zitten.
Nog 2 adressen voor vragen over BV:

Borstvoeding natuurlijk
Postbus 119
3960 BC Wijk bij Duurstede
0343-576626

La Leche League Nederland
Postbus 212
4300 AE Zierikzee
0111-413189

If you can keep your head in this confusion, you just don't understand the situation
  † In Memoriam † dinsdag 12 juni 2001 @ 01:20:28 #117
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_1016721
Ik ben van mening dat je gewoon alles moet eten.. hoe zouden moeders het in landen doen waar ze alleen maar gewend zijn gekruid te eten? Als een baby krampjes krijgt ga dan na waar het eventueel aan zou kunnen liggen en laat dat even uit je voeding. Ga er niet vanuit dat je iets niet mag eten! Borstvoeding is gewoon heel natuurlijk.

En als een moeder er zelf geen problemen mee heeft de baby veel te voeden moet ze het gewoon doen. Regelmaat komt er vanzelf wel in en een baby kan nu eenmaal geen klok kijken

Borstvoeding is niet alleen voeding, het is een perfekt middel om je baby mee te troosten. Een baby kan nu eenmaal niet vertellen wat hem/haar dwars zit kan zich alleen maar uiten door het huilen en wat is er dan mooier dan je door moeders borst te laten troosten??

Een moeder die borstvoeding geeft wordt vaak door haar omgeving onzeker gemaakt.. als een kindje huilt zal het wel door de borstvoeding komen.. als een kindje niet doorslaapt... zal het wel door de borstvoeding komen..

Ik ben nu al 15 jaar contactpersoon bij de vereniging Borstvoeding Natuurlijk en heb ondertussen duizenden en duizenden moeders aan de telefoon gehad die vaak met hele eenvoudige tips, hele natuurlijke tips, weer een stukje zelfvertrouwen hebben gekregen. Dat stukje zelfvertrouwen en dat stukje steun wat ze echt nodig hebben en waar ze ook recht op hebben.

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Jubileum moderator dinsdag 12 juni 2001 @ 06:15:04 #118
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1017261
Het werkt, het werkt HET WERKT !!

* Lois is dolgelukkig !

Dank je wel JustMe

Het drinken gaat gelijk een stuk beter en de krampjes zijn veel minder. Eva is het alleen niet zo eens met de boertjes-pauzes maar goed Mijn borst is inmiddels voorzien van kleine zuigzoentjes, zo schattig Ze denkt dan dat ze al bij de tepel is en begint gelijk als een gek te zuigen. Tis een pietje ongeduld met een aardig driftig karaktertje Dat beloofd nog wat. Op advies van het consultatiebureau heb ik haar gisteravond in een draagzak rondgedragen ( wij dachten dat dat pas na 6 weken mocht, vandaar dat we het nog niet gedaan hadden) en dat vond ze ook helemaal te gek. Grote ogen die in het rondkeken. Geweldig!
Die draagzak kan ook als hangmat in de box hangen en dat vond ze al geweldig, maar tegen mama's borst aan en dan gelijk het hele huis zien was helemaal interessant.
Inmiddels slaapt Eva nog lekker ( 3e achtereenvolgende nacht dat ze doorslaapt) en zit ik even uitgebreid te ontbijten.
Ik zal vandaag eens even kijken of ik er aan toe kom wat nieuwe foto's te uppen ( of naar Altertje sturen )
Ze veranderd zo snel, het lijkt wel of ze elke dag een nieuw gezichtje heeft. Ze begint ook steeds meer echt te kijken. De eerste week keek ze een beetje loensend de wereld in, alsof ze niet kon focussen, maar inmiddels kan ze ook echt aandachtig naar iets staren.
Vooral de katten zijn erg interessant. Die vinden Eva trouwens helemaal niet interessant, alleen het feit dat ze naar melk ruikt is wel lekker. Maar verder schenken ze er weinig aandacht aan. Ze gaan niet in de box liggen en komen niet eens in de buurt als ik met Eva op schoot zit. Soms snel even snuffelen maar verder niks.
Die arme beestjes komen wel een beetje aandacht tekort en ze zijn nog maar net bekomen van de kraamhulp. Vreemde mensen de hele dag in huis die ook nog eens vreselijk gingen schoonmaken en stofzuigen vonden ze maar niks. Dus kwamen ze de 1e 3 dagen amper binnen. Gelukkig is het mooi weer .

Goed ik ga Eva wakker maken en dan kan ze papa nog snel even knuffen voor hij naar zijn werk moet.

Tot later!

Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 12 juni 2001 @ 06:19:20 #119
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1017269
Het blijft prachtig om te lezen Lois
  dinsdag 12 juni 2001 @ 08:30:17 #120
9581 mooni
coming back home!
pi_1017373
Zooo, kan nog heel wat leren lees ik wel! Ben straks ook van plan om borstvoeding te gaan geven, of het in ieder geval te gaan proberen, fijn dat ik hier al wat mogelijke probleempjes en oplossingen kan vinden! Lois thnx!

Ben dus gisteren voor de eerste keer naar de verloskundige geweest, en alles oke zowel met de kleine als met de mama, voor zover ze het daar kunnen zien natuulijk. En het hartje klopt, als een bezetene!!! Manohman wat gaat dat te keer zeg!!!
Volgende week donderdag kunnen de a.s. mama en papa nog eventjes zwaaien naar de mini-mens, want dan krijg ik een echo (oh, ben zoooooooo benieuwd!!!)

[Dit bericht is gewijzigd door mooni op 12-06-2001 10:42]

† In Memoriam † dinsdag 12 juni 2001 @ 12:34:53 #121
10849 Hagelslag

pi_1018308
Ik vind het steeds enger worden
  dinsdag 12 juni 2001 @ 14:06:57 #122
2860 ALTER-EGO
Otherstyle
pi_1018923
Ik kreeg van Lois weer verse foto's van Eva toegestuurd om hier te plaatsen

Wederom weer plaatjes van een plaatje.

Freestyle
pi_1018929
  dinsdag 12 juni 2001 @ 14:32:20 #124
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_1019108
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 14:06 schreef ALTER-EGO het volgende:
Ik kreeg van Lois weer verse foto's van Eva toegestuurd om hier te plaatsen

[afbeelding]

*zwijmel*

Wat een scheetje issut toch hè?

pi_1019114
  † In Memoriam † dinsdag 12 juni 2001 @ 14:35:15 #126
7074 moussy
kuttekop
pi_1019126
awwww wat een humpie
  dinsdag 12 juni 2001 @ 14:37:54 #127
3498 Barb
Graduated Fool
pi_1019144
Wat een slaapkoppie

When I rush it hits me
pi_1019151
Die 3e foto is koel!

home alone in papa en mama's grote bed

pi_1019201
wat een schatje is het zeg !!!!
  dinsdag 12 juni 2001 @ 15:23:17 #130
9581 mooni
coming back home!
pi_1019491

Ik mag aleen maar hopen dat ons kleintje er net zo mooi en lief uit zal zien!

dinsdag 12 juni 2001 @ 16:08:28 #131
3744 Kleintje
op en top!
pi_1019797
Heerlijk zoals ze eruit ziet!
pi_1020117
Oh dit is nou niet om te slijmen hoor ,maar eerlijk is eerlijk het is een pracht kind,zo volmaakt zo,n mooi rond hoofdje,nee heel terecht dat jullie daar super trots op zijn.
Iedere ouder is trots op ze kind en terecht ,want het is toch iedere keer weer opnieuw een klein wondertje wat er geboren wordt niet dan.
Lois als ik jou was zou ik deze pagina,s ook uitprinten is leuk voor Eva later als ze het allemaal doorleest.Heel veel geluk Ingrid.
  Jubileum moderator dinsdag 12 juni 2001 @ 17:10:13 #133
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1020324
Wat is ze lief he

Om op te vreten gewoonweg !

Mooni, wat is dat geweldig om dat hartje te horen kloppen. Elke keer kreeg ik weer tranen in mijn ogen als ik dat hoorde.Heel veel plezier volgende week bij je echo, dat is echt een belevenis hoor. En ook voor de as. papa is het geweldig. Die kunnen dan eindelijk zien wat er allemaal in mama's buik gebeurd.

Ingrid, Clark slaat al deze pagina's meteen op (goeie les geweest die crash) zodat we ze later kunnen uitprinten en toevoegen aan Eva's babyboek.
Das inderdaad hartstikke leuk om later nog eens terug te lezen.

Altertje je bent weer geweldig, wederom bedankt voor het plaatsen
ps. die beschuit met muisjes staat nog steeds klaar voor jullie hoor.( en morgen zal ik Jarno's forum even misbruiken voor een upload les voor beginners )

Eva is inmiddels officieel ingeschreven bij de burgelijke stand hier.Clark heeft haar natuurlijk meteen aangegeven in de gemeente waar ze geboren is maar ze is nu overgezet naar onze woonplaats. Ze heeft zelfs meteen een sofinummer En ze heeft geen dienstplicht
Haar ziekenfondspasje is ook al gearriveerd. Zo stoer om post te krijgen geadresseerd aan Eva Sophie.
Op mijn ziekenfondspasje staat mijn naam en eronder "vrouw". Bij Eva staat "meisje". Geweldig

Eva ♥ en Iris ♥
pi_1020569
Hehe....Eva Sophie is meteen geregistreerd...en een echt lief kindje, ik ben benieuwd naar Nausicaa, en eik ook een beetje naar Mees.... *hint*

Leuk dat er nu allerlei fases door elkaar lopen: de ene rent naar de eerste echo, de ander zit met borstvoeding, erg leuk om te lezen allemaal! Wat lijkt me dat raar, een echo te zien van je kind, het te voelen bewegen en als het er dan is....kun je je nog voorstellen dat Eva in je buik heeft gezeten Lois?
Iedereen heel veel plezier gewenst met zijn/haar 'fase' hihi!

DANYEL EN THIJS
  woensdag 13 juni 2001 @ 01:24:09 #135
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1023133
Oh, wat is ze prachtig Lois! Echt een heel, heel erg mooi kindje.

Wat ik me laatst zat af te vragen: hoe is het nu met haar niertjes? Heeft ze er eentje of toch twee? Of is daar nog helemaal niet naar gekeken?

En hoe is het nu met Jessie? * Gaoxing begint zich ongerust te maken

pi_1023601
Met mij gaat alles weer goed.
Geen pijn in me onderrug meer.
Vrijdag naar het ziekenhuis (ik dacht dat ik vorige week moest, maar aanstaande dus)
Ik meld het daar nog wel even dat ik van die flinke aanvallen had, maar maak me er minder ongerust over nu.
Pijn in me borsten is zo goed als weg.
Buikje komt nog niet echt (nog steeds kleine hard bobbeltje boven schaambeen)maar dat zal nog wel komen.
Ben inmiddels 15 weken nu.
Moeheid neemt ook wat af.
Eigenlijk straal ik gewoon
Dus gaoxing niet ongerust worden hoor :p
Heb nu ook lekker vakantie en zitten midden in een verhuizing (nog wat verven en behangen en over 2 weekjes over)
Verder word ik verwent met knuffels boxpakjes, rompertjes enz, en durf ik zelf eindelijk ook wat dingentjes te kopen en kijk ik in elke winkel mijn ogen uit.

Lois wat een mooie dochter hebben jullie toch!!!

Groetjes Jessie

Het voelt heerlijk!!!!
pi_1023745
Die derde foto, dat hummeltje in zo'n grooooot bed!!!

*smelt*

woensdag 13 juni 2001 @ 19:37:43 #138
3128 Ellen
Ben gewoon mezelf
pi_1027796
Wow, Lois, wat een plaatje

Fijn dat het toch wel allemaal voorspoedig gaat.
Het is echt niet niks om zo'n kleine op de wereld te zetten, er komen dingen om de hoek kijken, waar je je bij afvraagt WAT NU WEER??
En je voelt je heerlijk onzeker, maar denk er wel aan JIJ bent de moeder en meestal is het initiatief wat je neemt goed! Het is dat oermoedergevoel wat dan in je boven komt, en al die kleine kwaaltjes gaan echt wel weer over, ik weet wat je voelt je voelt je zo giga machteloos, het is zo'n klein hoopje konden ze maar zeggen wat er mis is.

Ik vind het enig om je verhalen te lezen, dan zwijmel ik weg, en denk dan ow ja dat is waar, hadden ze van mij ook, en dan komt er een knul binnenstappen van bijna 2 meter , waar is de tijd gebleven?

Geniet ervan, voor je het weet gaan ze het huis uit
Hoe gaat het trouwens met je tepelkloven?
Heeft de Calendula geholpen?
Is trouwens voor een hoop dingen goed hoor!
Nou meid, het ga je heel goed, kusje voor Eva en een knuf voor Jeroen!
En voor jou natuurlijk!

To Know Me Is To Love Me
  woensdag 13 juni 2001 @ 20:58:14 #139
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_1028195
* Elegantly Wasted zit ff he-le-maal te smelten

Wat een prachtmeid!!

Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_1028287
Hai die Lois hoop dat je vandaag een fijne dag achter de rug heb met de kleine was wel lekker weer ben je al wezen wandelen.
En hoe zou het met Naussica ??gaan die zit natuurlijk helemaal weg te zwijmelen met haar prachtige zoon.
Hoop dat zij ook gauw iets laat horen hoe het allemaal gaat met haar.
Veel liefs Ingrid.
pi_1031833
Ik weet niet of ik dit wel eens genoemd heb, maar: er bestaat een fitnessvideo voor zwangere dames, die gemaakt is door zo'n ochtendgymnastiek-presentator. Hier doet hij oefeningen met hoogzwangere dames: " doe een stap opzij en 1 2 3..." die toer...Misschien een ideetje?
DANYEL EN THIJS
  donderdag 14 juni 2001 @ 14:36:14 #142
9581 mooni
coming back home!
pi_1032254
Aaaaaargh Catoot!! Doe niet zo eng joh!!

Nee, ik plons vanavond wel weer lekker in het zwembad, en ga gewoon normaal zwemmen, niks zwangerschapsgym of iets dergelijks

pi_1033631
quote:
Op maandag 11 juni 2001 14:40 schreef Lois het volgende:
Ook kreeg ik weinig respons op mijn vraag of ik het voeden wel "goed" doe. Eva komt niet regelmatig om de 4 uur, de ene keer zit er 5 uur tussen en dan weer 3. Die korte intervallen zijn meestal als ze een tijdje wakker is geweest met krampjes.
Nou ben ik niet zo'n mens van de klok als het op eten geven aankomt ( van mij mag ze eten naar behoefte) maar ik vroeg me dus wel af of dat misschien die krampjes mede veroorzaakt. Je wilt als nieuwbakken ouder toch ook alles doen om de pijn van je kindje te verlichten. God wat voel je je dan machteloos zeg. En opmerkingen als "elke baby huilt een paar uur per dag"helpen in dit geval niet hoor!
Maak je maar geen zorgen Lois. Mijn zoontje is nu 3 maanden en ik ben doordat mijn zwangerschapsverlof voorbij is met de borstvoeding gestopt, maar ik had precies dezelfde "problemen". Voeden op de raarste tijden (soms om de 3 uur, dan om de 4 of 5 uur), spugen, darmkrampjes...vreselijk....
Ik deed gewoon wat ik dacht dat goed was. Ik liet hem drinken wanneer hij dat wilde...en wat betreft de darmkrampjes, tja...dat schijnt meer een frustatie te zijn voor de ouders dan voor de kleine.
Mijn zoontje zit nu op flesvoeding en eindelijk zijn na 3 maanden de darmkrampjes (bijna) over en de voedingen zitten nu op schema...dus gewoon geduld hebben en je doet het verder prima!

Lekker doen wat jij denkt dat goed is....

donderdag 14 juni 2001 @ 17:51:40 #144
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_1033728
Geweldig dat het met iedereen zo goed gaat En die kleine Eva is om op te vreten, wat een snoetje!!!

Ik heb nog wel een tip voor de moeders die langer door willen gaan met borstvoeding geven nadat hun bevallingsverlof is gestopt.

Je kunt, als je dat tenminste wilt en je hebt er plaats voor, moedermelk heel erg goed invriezen. Ik deed dat altijd in de gewone ijsklontjesbakjes. Een 'klontje' melk is ongeveer 10cc. Zo kun je precies uitrekenen hoeveel je in de fles moet doen, want je moet dan wel een combinatie gaan maken tussen zelf voeden en de fles (laten) geven. Natuurlijk heeft niemand een heleboel van die bakjes in huis, maar als je eenmaal hebt ingevroren is het een fluitje van een cent om de klontjes over te hevelen in goede diepvrieszakjes. Datum erop en terug in de vriezer. Moedermelk is op die manier een maand gegarandeerd houdbaar.

Ten tweede moet je werkgever je gelegenheid geven om af te kunnen kolven. Heb ik zelf bij mijn dochter 4 maanden gedaan en bij mijn zoon 2 maanden. Bij mijn dochter was het nog zo dat je na 6 weken bevallingsverlof al weer moest gaan werken. Dus ik heb op mijn werk ruim 4 maand gekolft en mocht de afgekolfde melk dan gewoon in de koeling van de kantine zetten. (Met een dikke sticker op de fles: MOEDERMELK!! ) 's-Avond ging de melk mee naar huis en werd acuut ingevroren. Bij mijn zoon was het bevallingsverlof al versoepeld, dus ik hoefde niet zo lang te kolven.

Thuis zorgde mijn echtgenoot voor het geven van de fles. En ik heb geen problemen gehad met het afwisselen tussen fles en borst. Dat ging bij alletwee erg goed. Dus, als ik thuis was voedde ik zelf, was ik werken dan kolfde ik af en gaf mijn man thuis de fles.

Dit alles tot volle tevredenheid van zowel mijzelf als mijn kinderen. Ik heb ze beide op deze manier toch maar mooi een half jaar borstvoeding kunnen geven.

pi_1034380
LOL Elizabeth, gouden tips lijken mij dat....dikke stickers kopen jongens, lijkt me toch raar als je je vergist !!!
DANYEL EN THIJS
pi_1037202
Gisteren dus voor de 2e keer naar het ziekenhuis voor controle.
Bloeddruk was goed 110/80
Was niet aangekomen (voor mij erg fijn, ben niet zo'n slanke den )
Hb gehalte goed, maar iets aan de lage kant, maar hoefde nog geen ijzertabletten, dus heb maar weer even appelstroop enzo ingeslagen.
Verder werd er gevraagd naar erfelijke ziekte enzo.
Ennnnnnnn het hartje weer gehoord.
150 slagen per minuut.
Prachtig weer om te horen en weer helemaal gerustgesteld dat het echt wel leeft in mijn buik.
Nog vertelt van de klachten in me rug, maar had niet met de zwangerschap te maken. Mocht het erger worden en vaker (niet meer gehad) dan wel even bellen.
Over 5 weken weer terug. Dan ben ik ruim 20 weken en word er een uitgebreide echo gemaakt om te kijken of alles er op en aan zit. En dan kunnen we waarschijnlijk zien wat het word. En dat wil ik echt wel weten. Al maakt het me helemaal niks uit wat het word.
Nou ik ben weer helemaal blij en kan er weer tegen aan.

Groetjes

Het voelt heerlijk!!!!
pi_1037334
Ook hier zwangeren we rustig verder, alles is in orde en de vermoeidheid is gelukkig weer een stukje afgenomen. Hoewel ik mijn late diensten tot 23.00 maar heel moeilijk kan volhouden, ik denk niet dat de energie op dat vlak weer terugkomt. Ik ga gewoon steeds vroeger naar bed. De tijd van de hele nacht internetten en snel in bed schieten voor mijn vriend uit de nachtdienst komt is definitief voorbij geloof ik ....

Dinsdag zijn we voor het eerst bij de verloskundige geweest, en hebben dus het hartje kunnen horen.
Fantastisch geluid is dat hoor!!!

Mijn bloeddruk is in orde en ook ik was net als Jessie nog niet aangekomen, ik ben nu in de vijftiende week.
(Jessie is natuurlijk een stuk verder) maar het is mijn streven een beetje om de hele zwangerschap niet (teveel)in gewicht bij te komen omdat ik van mezelf al een boel reserves heb
Gisteren voelde ik de kleine weer heel eventjes, maar het is nog maar heel subtiel, als ik het merk is het ook al weer weg.

pi_1037878
Mijn bloeddruk is in orde en ook ik was net als Jessie nog niet aangekomen, ik ben nu in de vijftiende week.
(Jessie is natuurlijk een stuk verder)

Ik ben dinsdag 16 weken dus ben maar een ietsie pietsie verder hoor

En leuk he dat hartje horen kloppen. Dan word het helemaal echt vind ik. Fijn dat alles bij jou ook voorspoedig gaat

Groetjes

Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 17 juni 2001 @ 00:25:42 #149
9581 mooni
coming back home!
pi_1039358
Oh oh, ik vrees in december voor drie bevallingsverslagen hier!!! Ik ben op dit moment veertien weken!!!

Met uitgerekende datum is 12 december en die van jullie??

pi_1040557
Ik ben 13 december uitgerekend... dus ik wacht eerst jouw verslag ff af Mooni!

Jessie, ik dacht dat jij verder was dan ik, maar dat zal mijn zwangerschaps-wazigheid wel zijn ....

pi_1040933
En ik ben 3 december uitgerekend.

Nu maar hopen dat die kleintjes in onze buiken zich er ook aan houden

Hebben jullie je al aangemeld voor zwangerschapsyoga of zoiets dergelijks. Dat moest ik nu gaan doen. (Nog niet deelnemen, maar wel al opgeven) Dus maandag maar even bellen. Schijnt erg snel vol te zitten allemaal. Zeker hier in Rotterdam.
Waar komen jullie vandaan en waar kiezen jullie voor?

Groetjes

Het voelt heerlijk!!!!
pi_1041186
Wat heerlijk voor jullie zwangeren, zo lekker bezig zijn met je zwangerschap. Geloof me, het is voorbij voor je het weet. Klinkt misschien heel gek, maar ik heb dat zwangere lichaam de afgelopen weken soms wel een beetje gemist. Natuurlijk niet de ongemakken, maar wel het bijzondere gevoel. Het gevoel dat er iemand in je buik aan het bewegen is; het is nu heel stil in mijn buik. En een week na de bevalling werd ik zelfs een beetje somber toen ik mij realiseerde dat ik bijvoorbeeld niet meer naar de verloskundige hoef te gaan (nou ja, over een paar weken voor het laatst, voor de laatste controle).
Maar goed, dat hoort er allemaal bij, dat "ontzwangeren" (raar woord eigenlijk...).

Thuis hebben we inmiddels redelijk onze draai gevonden met Jorden. Komende woensdag wordt hij al weer vier weken, wat vliegt de tijd.
Afgelopen donderdag ben ik voor het eerst met hem naar het consultatiebureau geweest, op het inloopspreekuur, om te wegen. Want mijn schoonouders kwamen afgelopen weekend, en omdat schoonmama zich laatst nogal "bezorgd" maakte over of Jorden wel genoeg voeding bij mij kreeg (borstvoeding dus), leek het mij handig om te weten of en zo ja hoeveel hij inmiddels was bijgekomen. Niet dat ik nog echt twijfelde aan zijn "groeivermogen"; we zagen eigenlijk best wel dat hij gegroeid was, maar het leek mij handig om wat "harde cijfers" te hebben. Nou, het was allemaal gelukkig dik in orde. Jorden woog bij de geboorte 3700 gram, viel vervolgens af tot 3400 gram (maar misschien nog wel meer, maar na de tweede ochtend is hij niet meer gewogen), en woog nu, na 3 weken en een dag, bijna 4100 gram! Dat vond de mevrouw van het consultatiebureau ook wel indrukwekkend geloof ik. Gelukkig, dat gaat dus goed. (Te goed op dit moment geloof ik, want ik heb de hele dag al enorm gespannen borsten (kan er ook niks aan doen), terwijl Jorden hartstikke veel drinkt). En echt ongelofelijk, als Jorden begint te huilen, schiet ik dus gewoon vol (qua borsten dan). En heel erg: het begint vreselijk te lekken... Zeer merkwaardig gezicht, en een heel raar gevoel vind ik. Ik ga morgen maar eens een kolf kopen denk ik, want dan kan ik tenminste de ergste druk er wat vanaf halen.
(Overigens, ik had nooit verwacht dat het mij zou lukken om borstvoeding te geven, omdat ik namelijk bepaald niet 's wereld grootste borsten had (en heb). Maar dat blijkt dus echt he-le-maal niets te zeggen over of je borstvoeding kan geven, gelukkig maar).

Verder zijn we natuurlijk reuzetrots op onze grote kleine man, die ineens wel een maatje groter lijkt te zijn geworden. Ineens is-ie niet meer die kleine pasgeboren baby meer. En kan ik mij al helemaal niet meer voorstellen dat hij in mijn buik gepast heeft (eigenlijk vanaf het moment dat hij geboren was kon ik mij dat al niet meer voorstellen).
Ik ben heel benieuwd wat hij de komende tijd allemaal gaat leren. Een paar dagen geleden heb ik hem op zijn buik op de bank neergelegd. En het leek al wel alsof hij de eerste pogingen tot kruipen begon te ondernemen (dat kan natuurlijk nog helemaal niet, maar het leek er echt op). Hij tilde steeds zijn hoofdje op (sterke nek hoor!), en maakte ook al bewegingen met zijn beentjes. Wat was dat leuk om te zien....

O, ik geloof dat de zoon roept! Tijd om te gaan. N.

pi_1041320
quote:
Op zondag 17 juni 2001 16:07 schreef jessie het volgende:

Hebben jullie je al aangemeld voor zwangerschapsyoga of zoiets dergelijks. Dat moest ik nu gaan doen. (Nog niet deelnemen, maar wel al opgeven) Dus maandag maar even bellen. Schijnt erg snel vol te zitten allemaal. Zeker hier in Rotterdam.

Groetjes

Ik kom uit Groningen en heb me opgegeven voor de "gewone" zwangerschapscursus hier in de buurt. Dit omdat ik het vooral heel leuk vind om kontakt te krijgen met andere vrouwen die ongeveer even ver in de zwangerschap zijn.
Maar het probleem is dat er geen docent beschikbaar is, dus misschien wordt er alsnog uitgeweken naar een andere wijk, dat vind ik wel jammer.

Wat moet je al een hoop regelen he, en er is nog nauwelijks iets zichtbaar
zwangerschapsgym, kraamzorg, kinderopvang.........

Om nog maar niet te spreken over alles wat je moet aanschaffen!

pi_1041359
quote:

Groetjes

He ben jij niet getrouwd met Gert-Jan of iets dergelijks?
En zat jij vroeger niet in #holland_20plus? Onder de naam Jessica??

<edit> Van harte met je zwangerschap!!!!!!!!!!!!
Helemaal vergeten door de enthousiasme!

[Dit bericht is gewijzigd door Knuffie op 17-06-2001 18:26]

† In Memoriam † zondag 17 juni 2001 @ 20:06:19 #155
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_1042256
quote:
Op zondag 17 juni 2001 17:06 schreef Nausicaa het volgende:
knip

Ik ga morgen maar eens een kolf kopen denk ik, want dan kan ik tenminste de ergste druk er wat vanaf halen.
(Overigens, ik had nooit verwacht dat het mij zou lukken om borstvoeding te geven, omdat ik namelijk bepaald niet 's wereld grootste borsten had (en heb). Maar dat blijkt dus echt he-le-maal niets te zeggen over of je borstvoeding kan geven, gelukkig maar).

als ik me er nog ff tegen aan mag bemoeien probeer eerst gewoon met je hand de ergste spanning er af te kolven en kolf dan ook niet meer dan nodig is. Hoe meer je gaat kolven des te meer melk er gemaakt gaat worden en dat is juist wat je niet wilt hebben.
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 18 juni 2001 @ 10:36:58 #156
9581 mooni
coming back home!
pi_1044468
quote:

Groetjes

Nee, ik heb me nog nergens voor opgegeven, zie het eigenlijk ook niet zo zitten! Vraagje aan de jonge moeders: Hebben jullie wel iets van een soort zwangerschapsgym gedaan en hebben jullie daar tijdens de bevalling ook daadwerkelijk iets aan gehad??
  Jubileum moderator maandag 18 juni 2001 @ 18:48:36 #157
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1046395
Wat leuk al die verhalen van jullie zwangerschappen. Ik mis het zwanger zijn soms zo. Het feit dat dat kleintje veilig in je buik zit, nog niet blootgesteld aan de boze buitenwereld. Ik vond het net een groot binnenpretje dat getrappel in mijn buik.

Ik heb "gewone" zwangerschapsgym gevolgd alleen niet zoveel lessen. Ik moest de laatste weken rust houden en heb dus de ademhalingslessen gemist. Maar volgens de verpleegkundige in het ziekenhuis zijn een hoop vrouwen die ademhalingstechnieken toch vergeten als het zover is en nemen ze er even de tijd voor om het je te leren.

Al die dingen die je moet regelen en waar je aan moet denken tijdens je zwangerschap . Ik was ze alweer bijna vergeten. Hou rekening met lange levertijden bij de aanschaf van kinderkamers, kinderwagens e.d. De levertijd bij mijn kinderwagen was 16 weken. Daar moet je dus op tijd bij zijn.
Vergeet niet een kraampakket te regelen ( bij sommige ziekenfondsen gratis aan te vragen) geef je vast op voor kraamzorg en heel belangrijk, regel vast je kinderopvang ( mocht je dat nodig hebben).
De wachtlijsten zijn in sommige plaatsen zo enorm lang dat je vaak al te laat bent als je eenmaal zwanger bent.

Nog iets leuks voor de zwangeren (tenminste ik vond het leuk) als je je hier http://www.zappybaby.nl/ opgeeft voor de nieuwsbrief, krijg je elke week een email met de actuele stand van zaken mbt je zwangerschap en je baby. Ik heb daar elke week naar uitgekeken, info over hoe groot de baby nu was en hoe zwaar enzo.Echt hartstikke leuk.

Met Eva gaat alles prima, alleen die darmkrampjes
Echt ontzettend zielig zo'n kindje met pijn.
Maar gelukkig groeit ze als kool, sommige pakjes van net na de geboorte kan ze al niet meer aan.
Je merkt dat ze veranderd, niet alleen qua uiterlijk maar ook qua gedrag. Ze kan intens naar iets kijken, ze luistert naar stemmen en muziek en ze heeft verschillende "nieuwe" geluidjes en huiltjes.
Het allermooiste blijf ik het in bad stoppen van Eva vinden. Wij hebben een Tummytub en ze vind het heerlijk. Ze word dan helemaal ontspannen en krult zichzelf op in foetushouding. Ongelooflijk zo vredig als ze dan kijkt En de houdingen die ze aanneemt zijn zo herkenbaar, zo zat ze ook in mijn buik.

Ow Ellen , die Calendula werkt inderdaad fantastisch !!
Gouden tip, dank je wel

Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 18 juni 2001 @ 19:50:42 #158
9915 slechts_op_bezoek
zeg maar Mees...
pi_1046735
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 17:51 schreef Catootje het volgende:
en eik ook een beetje naar Mees.... *hint*
Druk, druk, druk....

En helaas niet alleen met Annabel.

Wat groeien ze hard hé! Wij hebben inmiddels al een mand vol met kleertjes die ze niet meer past (daar zitten wel kleertjes bij in maten die ze nog gewoon draagt want van die maten van kinderkleren klopt dus echt geen f*ck). En iedere keer dat er in die mand iets bijkomt pinkt mijn vrouw weer een traantje weg. Ook al is ze nog maar 14 weken, het voelt voor mamma toch een beetje alsof haar kleine meid groot wordt.
Twee weken geleden heb ik haar al even in de jogger gezet ipv de wandelwagen. Dat ging prima en het leek haar heerlijk te bevallen maar dat voelde voor mijn vrouw helemaal alsof Annabelletjes jeugd al voorbij was dus heb ik onder mild protest de kinderwagenbak maar weer op het onderstel gezet.

De "eerste keren" vliegen je werkelijk om de oren in die eerste weken. Eerste keer in bad, eerste keer onder de douche, eerste keer naar buiten, eerste keer in de auto, eerste keer lachen, eerste tandjes (!!? belachelijk vroeg, maar echt waar!), eerste keer iets bewust vastpakken, eerste keer lachen met echte lachgeluidjes, eerst keer zonder steun rechtop zitten, ..... Het gaat maar door, voordat je er aan gewend bent is zij al bij de volgende stap!

Aangezien mamma weer aan het werk is (twee dagen in de week), hebben we afgelopen weekend voor het eerst twee dagen met z'n tweetjes gehad. We hebben wel genoten, maar dan merk je pas echt dat je toch wel veel mist als je de hele week werkt. Ze is een heel eigen karakter aan het ontwikkelen en pappa loopt daarin gewoon een paar weken achter en voelt haar niet zo goed aan als haar moeder. Gelukkig ben je na zo'n weekendje samen weer helemaal "bij".

Waar we vooral heel blij mee zijn is haar slaapritme. Al vanaf 3 weken slaapt ze tot 7 uur 's ochtends door en tegenwoordig slaapt ze al rond 8 uur 's avonds. Na zo'n lange nacht wordt ze dan heel rustig wakker en "roept" ze naar ons zonder dat ze echt huilt. Als je haar dan ophaalt ligt ze je klaarwakker aan te kijken en begint ze breeduit te lachen zodra je haar goedemorgen wenst. Sindskort doet ze ook middagdutjes maar als ze daarvan wakker wordt blèrt ze meteen het hele huis bij elkaar. Die dutjes komen volgens mij omdat ze nu veel meer dan een paar weken geleden met de wereld om zich heen bezig is en zich dus veel meer vermoeit met al die nieuwe indrukken.

Het is een heel verhaal maar ik ben zolang weggeweest dat lang niet alles wat we de afgelopen weken met Annabel hebben meegemaakt er in staat. Vooral heel veel praktische dingetjes die ik als tip aan de Fok!moeders door had willen geven ben ik allang weer vergeten, maar wie vragen heeft: kom maar op! Ik voel me met die paar weken die ons kindje ouder is al een hele veteraan.

Een knuffel voor Eva en Jorden (had ik al gezegd hoe moooiii ze zijn ) en een zoen op alle zwangere buiken.

Groetjes, Mees

A man doesn't stop playing when he grows old, he grows old when he stops playing.
pi_1047591
[quote]Op zondag 17 juni 2001 17:44 schreef Knuffie het volgende:

[..]

Haaaaai Knuffie, hij heet Gerard, en ja ik ben jessica. En ging jij niet met Gerard zijn broer????
Als jij het ben, leuk je weer te zien!!

Het voelt heerlijk!!!!
pi_1049308
No Nick, hoe gaat het eigenlijk met jou?
Jij loop nu toch al met een buikje rond lijkt me.

Vandaag gebeld met iemand voor zwangerschapsyoga.
Waarschijnlijk ga ik 4 september beginnen tot 20 nov.
Iets van 12 lessen. Partner kan dan ook 2 lessen meedoen. (zit ie ook echt op te wachten, haha). Ze hebben ook cursussen waarbij partner alle lessen mee kan doen, maar de mijne werkt onregelmatig, dus dat lukt niet. (kwam hem ook goed uit )
Heb het via thuiszorg geregeld.
Stond gisteren een stuk in de krant (rotterdams dagblad) over kraamzorg. Vrouwen die deze zomer uitgerekend zijn hoeven geem maximaal kraamzorg te verwachten. Door de tekorten en vakanties van de kraamhulpen mag je blij zijn met 2 uur. Niet normaal he. Ik hoop dat dat in december anders is. Zelf zat ik aan het kraamhotel te denken. Als de thuishulp me binnenkort belt ga ik dat eens vragen.

Groetjes

Het voelt heerlijk!!!!
pi_1049449
quote:
Op maandag 18 juni 2001 21:58 schreef jessie het volgende:
[quote]Op zondag 17 juni 2001 17:44 schreef Knuffie het volgende:

[..]

Haaaaai Knuffie, hij heet Gerard, en ja ik ben jessica. En ging jij niet met Gerard zijn broer????
Als jij het ben, leuk je weer te zien!!

<offtopic> JAAAAA IK BEN HET !!!!!!!!!!!
Nee, heb nooit wat met doppie gehad (wel een hele leuke cyberrelatie ) <offtopic>
Wat ontzettend leuk dat jullie zwanger zijn
En decemberkindje
Knuff is ook mama van een zoon "Jim" 10 maanden.
Enne ik woon in Rotterdam !!
Waar ga jij nou naar toe verhuizen? (als ik het goed begrepen heb)
  Jubileum moderator dinsdag 19 juni 2001 @ 13:34:11 #162
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1050395
Nog even wat foto's.

Dit ben ik vlak voor de bevalling aan het CTG:

Enorme buik
(enorme enkels trouwens ook)

Eva's geboortekaartje

Voorkant :

Binnenkant:

Eva in haar wiegje :

[Dit bericht is gewijzigd door Ted op 20-06-2001 13:00]

Eva ♥ en Iris ♥
pi_1050407
Oh wat een lekker dingski Lois !!!
pi_1050575
quote:
Op dinsdag 19 juni 2001 13:35 schreef Knuffie het volgende:
Oh wat een lekker dingski Lois !!!
En die baby mag er ook wezen he!
  dinsdag 19 juni 2001 @ 15:45:21 #165
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_1051048
quote:
Op dinsdag 19 juni 2001 10:31 schreef jessie het volgende:
No Nick, hoe gaat het eigenlijk met jou?
Jij loop nu toch al met een buikje rond lijkt me.
Sorry Jessie, ik lees voornamelijk.. heb niet zo veel te melden

Alles gaat goed hier hoor... de laatste foto van mijn buik hebben jullie al gezien, ben nu iets dikker natuurlijk

Treintje is naar mijn idee alleen maar wakker.. maakt niet uit wanneer maar ik voel hem/haar behoorlijk tekeer gaan

Morgen weer naar de verloskundige dan horen we het hartje weer

En Lois... wat een prachtmeid issut toch
*zwijmel*

vrijdag 22 juni 2001 @ 09:11:32 #166
9581 mooni
coming back home!
pi_1065334
Gisteren de eerste echo gehad en manohman wat maakt dat een indruk zeg!!
Hij/zij zat constant met zijn/haar armpje naar het hoofdje te gaan, net alsof het aan het zwaaien was!! Zo van: Kijk pap en mam hier ben ik dan haha!! En ook al driftig aan het schoppen met de voetjes!!!!! En alle lengtes en omtrekken klopten met een zwangerschap van 15 weken. Hij/zij is nu ongeveer 14 cm lang, en het is wel heel erg vreemd om hem/haar op beeld zo hard te zien bewegen, maar zelf nog niets te voelen! Maar ja, nog eventjes geduld daarvoor......
pi_1069389
He wat leuk Mooni
En wat fijn dat alle maatjes enzo kloppen.
Wat beweeglijk allemaal he.
Bij 12 weken had ik ook een echo, en toen maakte hij/zij ook allemaal salto's enzo. Inderdaad gek dat je nog niks voelt dan he.
Ik lig voor ik naar bed ga ook steeds driftig te voelen aan me buik, maar voel nog steeds niks

Nog een paar weekjes en dan ook weer een echo, kijk er heel erg naar uit.

Groetjes

Het voelt heerlijk!!!!
pi_1069926
Lieve babietjes, lief kaartje, met 12 weken al een spartelend babietje in je buik? Snel zeg! (heeft zitten slapen tijdens biologielessen, daar zal het wel aan liggen) Veel plezier met alle lieve babietjes (goed groeien hee kindjes! OOK ANNABEL!!)
DANYEL EN THIJS
  vrijdag 22 juni 2001 @ 21:14:18 #169
9915 slechts_op_bezoek
zeg maar Mees...
pi_1069945
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 21:10 schreef Catootje het volgende:
(goed groeien hee kindjes! OOK ANNABEL!!)
Ssssstt, moedig haar nou niet ook nog 's aan. Het gaat al zo snel!
  maandag 25 juni 2001 @ 09:05:42 #170
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1081662
Ik moet het kwijt. Het liefst zou ik het van van de daken schreeuwen, maar het regent zo hard buiten. En bovendien heb ik geen dakraam

Ik ben ook zwanger, 8 weken, en dat weten we nu ruim 3 weken (en nee, dat dat overeenkomt met mijn stoppen-met-roken-datum is geen toeval nee). Alleen is het tot nu toe niet zo heel erg soepeltjes verlopen.

Nadat m'n zwangerschapstest positief was gebleken (en de tweede ook. De eerste had ik namelijk nog uit China meegenomen, en het kostte nogal wat moeite om het juiste karakter in het woordenboek te vinden om de uitslag te controleren), maakte ik zo snel mogelijk een afspraak met een gynaecoloog. Ik heb in het verleden trombose en longembolieen gehad, en daar zou ik nu weer extra gevoelig voor worden. Na wat gerommel hadden we een paar dagen later een afspraak, en mijn vermoeden bleek waarheid te worden: ik moest een anti-stollingsmiddel gaan spuiten.

Toen begon het volgende probleem: de apotheek. Die liet weten de medicijnen niet te hebben, en dat was dan dat. Ik kon nog een lijst met telefoonnummers van apotheken op het eiland (we wonen niet in Nederland, maar sinds een maand of 2 in Guam), en begon rond te bellen. Na verloop van tijd had ik iemand gevonden die het wel had, maar weer niet in de juiste dosering, maar dat vond de dokter weer geen probleem.

Kortom: drie dagen later konden we weer bij de kliniek langs om te leren hoe die spuiten in m'n buik terecht moesten komen. Eventjes was dat toch wel tamelijk eng, maar sindsdien gaat het redelijk vloeiend.

Vervolgens was ik volop aan het zwangeren: m'n borsten enorm, m'n tranen los, m'n buik voelt wat harder, 'morningsickness' is me niet vreemd, etc. En we waren er vreselijk blij mee, zeker na twee jaar 'oefenen'. Ik rookte niet meer, dronk geen alcohol, of cafeine, en paste heel nauwkeurig op mijn eten.

Tot afgelopen woensdag. Ik moest weer voor controle naar de gynaecoloog. Man-lief had ik na een half uur weer naar z'n werk gestuurd, want mevrouw was met een bevalling bezig, en die kon nog wel wat uitlopen. Maar toen ze er eindelijk was, had ze helemaal geen goed nieuws: mijn bloeddruk was veel te hoog, en daar maakte ze zich zorgen om. Ik moest onmiddellijk zout-arm gaan eten. Toen wilde ze even snel een echo maken op haar, bescheiden, machientje. Maar er was niets te zien. En ja, het was wel vroeg voor een echo, maar ze had toch wel iets verwacht. Oh ja, en ik moest ook m'n medicijnen verdubbelen, en mezelf dus twee maal daags in mijn buik prikken. Alsof ik nog niet voldoende gelijkenis met een speldenkussen vertoonde.

Ik werd naar huis gestuurd met een afspraak voor een uitgebreide echo voor vandaag. En toen begon het wachten... Waarom was er nou niets te zien? Zou ik dan toch een miskraam gehad hebben? Zou het embryootje niet goed groeien? Zelden heb ik zo'n stel rotdagen gehad. Vanmorgen werd ik wakker van een droom: ik moest een echo laten maken in het ziekenhuis van Assen en die was niet goed. M'n buik deed zeer van de zenuwen.

Tot vanmiddag 14.00 uur. Ik moest gaan liggen, m'n buik vrijmaken, en vervolgens verwachtte ik een soort zwart gat te zien op het schermpje(want hopen dat het wel goed zou zijn was veel te eng). Maar daar was een zwart gat, met een vlekje erin. En in dat vlekje zat een ander vlekje dat klopte. 175 keer per minuut ongeveer

Alles is dus goed, voor zover dat op dit moment te zien is. Ik heb er gewoon nog even tijd voor nodig om het te geloven, maar ik ben zo vreselijk blij!!!!!!!!

† In Memoriam † maandag 25 juni 2001 @ 09:13:28 #171
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_1081683
Hoera!!! Ik hoef niet langer mijn mond meer te houden

Manon... ik ben zo blij voor jullie en meer weet ik ff niet te zeggen.. en dat zegt genoeg

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 25 juni 2001 @ 09:17:45 #172
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_1081695
quote:
Op maandag 25 juni 2001 09:05 schreef Gaoxing het volgende:
Ik moet het kwijt. Het liefst zou ik het van van de daken schreeuwen, maar het regent zo hard buiten. En bovendien heb ik geen dakraam

Ik ben ook zwanger, 8 weken, en dat weten we nu ruim 3 weken...

GEFELICITEEEEEEEEEEERD GAO EN HUBBY!!!

Geniet ervan meis

maandag 25 juni 2001 @ 09:27:46 #173
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_1081736
Gaoxing!!!

Nogmaals gefeliciteerd lieverd!! Ook voor je man natuurlijk!!

Ik heb nog veel meer tegen je te zeggen, maar dat doen we wel op de chat

maandag 25 juni 2001 @ 09:44:40 #174
2860 ALTER-EGO
Otherstyle
pi_1081802
Gaoxing, nogmaals van harte gefeliciteerd!!
Het allerbeste voor jou en je buikkie.
Doe het lekker rustig aan en geniet ervan!
Freestyle
pi_1081823
Tjonge jonge zeg wat heb jij al lopen tobben zo in het begin stadium van je zwangerschap.
Kan heel goed begrijpen hoe je je nu voelt,kan alleen nog maar zeggen hou je zo rustig mogelijk .
Oeps vergat ik nog het aller belangrijkste GEFELICITEERD.
Ingrid.
pi_1081836
Oe! Gaoxing! Wat leeeeeeuuuuuuuk!!!!!

Gefeliciteerd!!!!

pi_1081848
Joepie gaoxing, van harte met jullie zwangerschap.
Wat een spanning heb je moeten doorstaan zeg. Nu je het hartje gezien heb, geniet ervan!!!!!!

Ik was moe moe moe moe. Ben net even mijn hb gaan laten prikken bij de dokter. Ja hoor, veel te laag. Nu dus ijzertabletten gehad. Hopen dat ik me nu snel wat lekkerder gaat voelen. Iedereen zei maar, Vanaf de 4e maand voel je je het lekkerst. Nou mijn eerste 3 maanden zijn erg goed gewees, niet misselijk niks, alleen maar moe. Maar die moeheid werd alleen maar erger. Voel me net een oud wijf.
Nu weet ik dus hoe het kwam.

Groetjes

Het voelt heerlijk!!!!
pi_1081982
<----- Van blijdschap (geloof ik) Gefeliciteerd wijffie, en echt heeeel veel kussies op het speldekussen... Dat het maar een mooie lieve baby mag worden (geboren op Guam, WAUW)
DANYEL EN THIJS
  Jubileum moderator maandag 25 juni 2001 @ 11:08:32 #179
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1082171
ow Gaotje, gelukkig is het goed nieuws!!! Ik zat hier al vreselijk nagels te bijten.
Ontzettend gefeliciteerd voor jou en de as. vader

Moeten we nu vast zure bommen opsturen ?

Eva ♥ en Iris ♥
pi_1082182
*niet meer mond houdt*

....zie je nou wel

Liefje ik ben echt ZO blij! :')

Dikke kus! (en vooruit, ook voor Wernick)

pi_1082854
quote:
Op maandag 25 juni 2001 09:05 schreef Gaoxing het volgende:
Pffffffffew, ik hoef me mond niet meer te houden

Feli Manon,

maandag 25 juni 2001 @ 12:57:11 #182
12492 Destinies_Child
is (bijna) nooit sjaggie
pi_1082956
Ik ken Gaoxing dan verder wel helemaal niet, maar wil haar en haar man toch mijn welgemeende felicitaties aanbieden:

H A R T E L I J K G E F E L I C I T E E R D !!!!!!!

Het lijkt me té gek om nieuw leven in je te voelen groeien, helaas is dat voor mij nog even niet weggelegd
Máárrrrrr......over een maandje of wat word ik wel tante en dat is toch ook heel bijzonder

Fijne zwangerschap Gaoxing, geniet ervan!!!

-Lachen is een kalmerend middel zonder neveneffecten-
pi_1082986
Gaobeeb!
Geweldig!!

Veel succes en gezondheid de komende periode, ook voor de bijna-papa!

maandag 25 juni 2001 @ 13:15:23 #184
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1083136
Oei!

*bloos*

Dank allemaal

Morgen antwoorden en interessante details Het is een lange dag geweest.....

pi_1083333
quote:
Op maandag 25 juni 2001 12:57 schreef Destinies_Child het volgende:
Ik ken Gaoxing dan verder wel helemaal niet
Ikkuh wel, zeer goed zelfs, en ik ga dan ook in September, als ze hopelijk in NL is, echt wel ff die buik knuffelen
  maandag 25 juni 2001 @ 14:03:31 #186
12492 Destinies_Child
is (bijna) nooit sjaggie
pi_1083569
quote:
Op maandag 25 juni 2001 13:37 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Ikkuh wel, zeer goed zelfs, en ik ga dan ook in September, als ze hopelijk in NL is, echt wel ff die buik knuffelen

Alleen die buik?
pi_1084034
quote:
Op maandag 25 juni 2001 13:15 schreef Gaoxing het volgende:
Oei!

*bloos*

Dank allemaal

Morgen antwoorden en interessante details Het is een lange dag geweest.....

he wat leuk! En mooi dat het nu toch allemaal goed gaat Wat een gedoe zeg
pi_1084239
quote:
Op maandag 25 juni 2001 14:03 schreef Destinies_Child het volgende:

Alleen die buik?

Nee niet alleen die buik, want die kank nie stevig knuffelen en ik moet Gaoxing dan toch echt ook ff stevig knuffelen
pi_1084708
Wat ik mij afvroeg, jonge moeders , hoe is het nu om moeder/vader te zijn? Hoe voelt dat, hoe is dat, kun je dat uitleggen,...wat is dat nu voor gevoel?
DANYEL EN THIJS
  maandag 25 juni 2001 @ 16:53:24 #190
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_1084823
Gao, ik spreek je (helaas) niet meer zo vaak...maarreh...
Van Harte meid!!!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_1084974
Geweldig Gaoxing! Ook van mij natuurlijk de hartelijke felicitaties! Wat spannend allemaal!
Ik blijf lekker meelezen op dit forum, kan ik jullie zwangerschappen lekker volgen!

Enne Catootje, je vroeg hoe het is om (net) moeder te zijn... Tja, waar zal ik beginnen. Het voelt heel goed. Nadat je van de eerste schrik bent bekomen... Nee, serieus, het is overweldigend. Van blijdschap (alles is goed), van verwondering (is hij echt "van mij"?, hoe kan dat nou), van trots (onze grote kleine man), en soms ook wel van zorgen en onzekerheid (doe ik het wel goed, moet ik het niet veel beter doen, en zo ja, hoe). Toegegeven: dit klinkt allemaal reuzevaag. Maar beter dan dit kan ik het even niet omschrijven.
O ja, wat ik heel opvallend vind is dat het al zo snel ook heel gewoon aanvoelt. Ik kan mij niet meer voorstellen dat we anderhalve maand geleden met z'n tweeen waren. Je past je heel snel aan vind ik.

O ja, een aantal posts eerder werd gevraagd of de moeders iets aan de zwangerschapscursus gehad hadden. Mijn antwoord is ja. Ik heb die van de thuiszorg gedaan, en vond het met name prettig om uitgebreid over de bevalling te horen, en vragen te kunnen stellen (natuurlijk lees je vanalles in boeken, maar soms is het toch wel fijn om er met anderen over te praten (zonder eindeloos te gaan zeuren overigens, maar dat gebeurde bij ons eigenlijk niet). En het is heel leuk om andere zwangeren IRL beter te leren kennen (vooropgesteld dat het klikt, want dat hoeft natuurlijk helemaal niet, maar bij ons was dat dus wel het geval, waardoor we zelfs in september een reunie hebben). Of ik echt wat aan de oefeningen gehad heb? In zekere zin (lekker raadselachtig, maar ik zal het uitleggen). We leerden pufoefeningen (overigens maar een heel klein deel van de cursus) voor de verschillende stadia van de bevalling. Als de weeen nog niet zo erg zijn (tot ongeveer 4 cm ontsluiting) zucht je de weeen "gewoon" weg (dat betekent geconcentreerd ademhalen). Tussen de 4 en 7 a 8 cm puf je als volgt: puf-puf-blaas. En daarna, als de weeen het ergst zijn puf je heel "staccato", puf-puf-puf-puf-puf-puf-puuuuuuuuuuf. Of om het makkelijker te maken, puffen op het ritme van kortjakje: "al-tijd-is-kort-jak-je-zieieieieiek (bij ziek blaas je dus uit).
Tegelijkertijd werd er bij onze cursus - mede door de ervaringen van onze "juf" (zelf moeder) de nadruk op gelegd dat we er vooral niet vanuit moesten gaan dat de bevalling heel snel ging (reken maar op tenminste een halve dag, als je geluk hebt (ik deed er dus 6 uur over...), en begin dus niet te vroeg met puffen, want dan ben je te vroeg uitgepu(f)t). Het gevolg was dat ik heel lang gedacht heb dat ik pas aan het begin van de bevalling stond, en daarom alle weeen dapper heb weggezucht. Tot het moment dat ik persdrang kreeg (maar nog geen volledige ontsluiting had, en daarom niet mocht persen). Toen heb ik dus kortjakje van stal gehaald... Ik hoor me nog zeggen "al-tijd-is-kort-jak-je-ziek", maar door die malle persdrang werd dat steeds sneller, en ging ik de boel maar een beetje afraffelen. Bij elke wee kon ik exact tweeenhalf keer kortjakje zeggen, daarna ging het over in een "barensbrul". Dus of die pufoefeningen bij mij nu veel geholpen hebben? Ik vrees van niet dus.....

Verder is hier weinig te melden (of eigenlijk veel, maar ja, waar begin ik). Met Jorden gaat alles voorspoedig, een week geleden woog hij al weer 800 gram meer dan zijn laagste gewicht na de geboorte (en dat was toen bijna 4 weken na de geboorte), en hij was al 3 cm gegroeid (toen 56 cm groot). Hij is echt al veranderd sinds de geboorte. Nu zijn we nog aan het wachten op een echte glimlach, want dat zou nu ook ongeveer moeten gaan gebeuren (hij "oefent" wel regelmatig, vooral als hij in slaap valt...).

Ik heb weer wat foto's, misschien wil Lois die binnenkort op Fok! plaatsen (alvast bedankt Lois!).

N.

pi_1085038
quote:
Op maandag 25 juni 2001 13:15 schreef Gaoxing het volgende:
Morgen antwoorden en interessante details
Over hoe het gemaakt is enzo bedoel je?
quote:
Het is een lange dag geweest.....
You maniac you!

(Ow, en nogmaals feli en kus kus kus enzow )

maandag 25 juni 2001 @ 17:36:48 #193
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1085080
Gaoxing en hubby, gefeliciteerd!!!
  Jubileum moderator maandag 25 juni 2001 @ 18:18:56 #194
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1085285
Hier zijn de foto's van Jorden en Nausicaa.

Wat een poepie

Eva ♥ en Iris ♥
pi_1085387
quote:
Op maandag 25 juni 2001 18:18 schreef Lois het volgende:

Schitterend

pi_1085394
quote:
Op maandag 25 juni 2001 16:53 schreef E.T. het volgende:
Gao, ik spreek je (helaas) niet meer zo vaak...maarreh...
Van Harte meid!!!
Wanneeruh ga jij na al die oefeningen voorrummuh een kindje maken het eens in praktijk brengen?
pi_1085501
Hihi....ja Digger, dat dacht ik dus ook bij die foto van N.....schitterend! Demm, joe is lekker Nausicaa!! Jorden is trouwens ook een lekker ventje: wel donderder dan jij, lijkt ie op papa? Of ist de foto? Of mijn onscherpe blik *ineenstwijfelt*....
DANYEL EN THIJS
pi_1086102
Gaoxing Gefeliciteerd Nogmaals
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_1086797
Manon, gefeliciteerd!!!!!
Net als de andere opscheppers
wist Dinus ut ook al,hihi..............
  maandag 25 juni 2001 @ 22:22:28 #200
3744 Kleintje
op en top!
pi_1087043
Gaoxing, van harte!

Dit topic sterft nooit uit, er blijven zich gelukkig steeds weer zwangeren melden. HEERLIJK!

maandag 25 juni 2001 @ 22:33:28 #201
3498 Barb
Graduated Fool
pi_1087127
Manon, wat een gewèldig nieuws!!!! Net als Catoot word ik hier natuurlijk ook emo onder 'k Vind het echt super voor je!!!!!!!!

Wat mij betreft heb jij je portie ellende voor deze zwangerschap wel gehad. Ik hoop écht, écht dat het vanaf nu van een leien dakje gaat.

Gefeliciteerd!! En een hele, hele asociaal dikke kus voor jou en voor Wernick! [control b] [slash control b]

Ah, vooruit, nog een paar dan:

When I rush it hits me
pi_1087285
quote:
Op maandag 25 juni 2001 22:22 schreef Kleintje het volgende:

Dit topic sterft nooit uit, er blijven zich gelukkig steeds weer zwangeren melden. HEERLIJK!

Wanneer meld jij je Kleintje?
pi_1087312
quote:
Op maandag 25 juni 2001 21:47 schreef Dinus het volgende:
Manon, gefeliciteerd!!!!!
Net als de andere opscheppers
Dankjewel voor je felicitaties in dat geval

* DIGGER heeft verder een zwijgverbod opgelegd gekregen over hoe lang ie ut al wist

Maar aangezien ik van alles direct op de hoogte gehouden ben kan ik me wel bij Barb aansluiten ja: Ik hoop dat je al genoeg onrust en troubs gehad hebt voor de hele zwangerschapsperiode Gaoxing, dat er niet nog meer volgt.

Mag ik je nog een onmogelijke vraag stellen Gaoxing? Wat heeft Guam toch met zwangerschappen...wat doet eht met de vruchtbaarheid? Ist de grote US Navy basis? (om die inkopper vast te maken)

dinsdag 26 juni 2001 @ 03:03:22 #204
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1088386
quote:
Op maandag 25 juni 2001 23:00 schreef DIGGER het volgende:
Mag ik je nog een onmogelijke vraag stellen Gaoxing? Wat heeft Guam toch met zwangerschappen...wat doet eht met de vruchtbaarheid? Ist de grote US Navy basis? (om die inkopper vast te maken)
* Gaoxing paast eerst even een zakdoekje naar Catoot en Barb

Maar Digger: al sla je me dood! Bijna iedereen in m'n omgeving hier heeft binnen de afgelopen 6 maanden een kind gekregen. Er zal wel iets in het water zitten (en laat man-lief dat water nou produceren ).

Zure bommen hoef je niet op te sturen hoor Lois (weet je trouwens hoeveel zout daarin zit?), die hebben ze hier ook. Ik heb eigenlijk weinig rare eetgewoonten, afgezien van zo af en toe een vreselijke behoeft aan chocola (maar die was niet echt nieuw ). Verder lust ik opeens absoluut geen vis meer. En daar baal ik vreselijk van, want daar is juist een enorm aanbod van hier.

Wel vis eten betekent onherroepelijk misselijkheid. Net als 's morgens niet eerst een paar crackertjes eten, nog even blijven liggen en dan pas opstaan en een kopje cafeine-vrij-kruidenthee gaan drinken. En net als teveel eten, of dooreten als ik eigenlijk geen zin meer heb. Heel raar allemaal, want ik ben nooit een 'fussy eater' geweest.

Zovty, hoe 'ie is gemaakt..... uhhhhmmm..... is het goed als ik je dat een ander keertje uitleg? Of kan iemand anders even een topicje voor zovty openen in sexualiteit?

Oh en Catoot, ja het wordt, als het goed is, een Guammertje. En daarmee krijgt 'ie dus ook een Amerikaans paspoort. Echt een vreselijk raar idee! Wat moet ik nou met een Amerikaantje? Helaas zullen we wel tegen de tijd dat 'ie zich gaat realiseren dat het eiland erg mooie kanten heeft weer verhuizen. Wat wel leuk is, is dat kinderen rond de twee hier allemaal al kunnen zwemmen als ratjes. Water is zo alom aanwezig, of het nou zee of zwembad is, dat ze dat razendsnel leren.

Oh, nog een verschil wb hier zwanger zijn: die bloedarmoede van Jessie zal ik niet zo snel voor elkaar krijgen (goed trouwens joh, dat je naar je lichaam hebt geluisterd en naar de dokter bent gegaan). Ik heb al vanaf het eerste bezoek aan de kliniek een grote pot met vitaminepillen meegekregen, speciaal voor zwangere vrouwen. In Nederland zou het niet nodig zijn, maar als je het dieet van velen hier bekijkt.... Een kindje kan idd vast niet goed groeien op McDonalds en KFC

Nogmaals dank, allemaal, voor alle lieve wensen

dinsdag 26 juni 2001 @ 07:37:57 #205
9581 mooni
coming back home!
pi_1088463
Goaxing, ook van mij een hele dikke proficiat!!!!
En geniet van je zwangerschahp!!!!
  dinsdag 26 juni 2001 @ 08:10:33 #206
593 sjak
Juffie Bloem
pi_1088502
WOW, gefeliciteerd Gao(en man natuurlijk).

Je hebt inderdaad jouw portie spanning al weer gehad, dus vanaf nu alles maar goed laten gaan hoor.

Heel veel succes de komende tijd!

Lekker douchen!
pi_1088551
Oww, mijn god...ik moet een boekje sturen met alle do's en don'ts omtrent het hebben van een kindje met de andere nationaliteit.. !!! (zou het kindje een natuurlijke craving hebbne naar MacDonalds???)
DANYEL EN THIJS
  woensdag 27 juni 2001 @ 08:53:33 #208
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1095750
quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 08:31 schreef Catootje het volgende:
Oww, mijn god...ik moet een boekje sturen met alle do's en don'ts omtrent het hebben van een kindje met de andere nationaliteit.. !!! (zou het kindje een natuurlijke craving hebbne naar MacDonalds???)

Of naar rode rijst en bananen in kokosmelk? Of het wordt een chronisch koukleumpje als we 'm naar plaatsen met een temperatuur onder de 30 graden meenemen

pi_1095888
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 08:53 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Of naar rode rijst en bananen in kokosmelk? Of het wordt een chronisch koukleumpje als we 'm naar plaatsen met een temperatuur onder de 30 graden meenemen

*heftig aan het breien slaat*
DANYEL EN THIJS
  woensdag 27 juni 2001 @ 09:47:26 #210
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_1095898
Gaoxing, dan ook maar hier. Ik heb het gelezen.
Maar meis, wat heb je rottige weken achter de rug. Ben je zwanger, krijg je dit allemaal over je heen.

voor jou en je eigen Hercules

* spookvrouw verstuurt een krat vol vrolijke sterretjes naar Guam

hofleverancier van sterretjes :)
  woensdag 27 juni 2001 @ 10:17:41 #211
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1096076
Dank Catoot, doe je d'r ook een mutsje bij?

En Spookvrouw, dank voor je sterretjes Het gaat nu goed hoor, de spanning van vorige week is al bijna weer vergeten. Ik ben vreselijk blij met m'n Buikkie, en begin eraan te wennen dat ik af en toe een beetje kalmer aan moet doen dan normaal. En Hercules is supertrots op me, en heel erg lief

Oh, ik kreeg weer een geweldig voorbeeld van Guammigheid voorgeschoteld daarnet. Ik ging bij de apotheek m'n prikken ophalen:
"hoeveel wilt u er?"
"nou, doe er nu maar 45, want ik mocht er elke keer 60, maar vorige keer hadden jullie er maar 15, dus dan zitten we weer op schema"
*wegloopt en terugkomt*
"sorry, maar we hebben er maar 40"

Ik word er zoooooo moe van! Vorige week hebben we nog -tig keer gevraagd: "Hoeveel komen er aan? Hoeveel heb je er besteld? Ik heb er 60 per maand nodig, ga je er genoeg hebben?" En nu: "60????? Das wel veel" Ja tut, en dat heb ik je nu 3 keer verteld

Om het even in perspectief te stellen: alles moet besteld worden hier, en doet er dan weken over om aan te komen. Stel dat er nog een keer een typhoon tussendoor komt, dan zit ik dus bijzonder vlot zonder medicijnen, die ik echt nodig heb. En nog een beetje meer perspectief: de komende maanden zal ik zo'n US$1400 per maand bij deze apotheek besteden. Je zou toch denken dat ze daarvoor ook wel een beetje kunnen nadenken?

Maar goed, ik heb m'n hormonen weer onder controle gebracht En ach, in Nederland zou het ook allemaal zo snel saai worden he?

woensdag 27 juni 2001 @ 12:24:53 #212
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_1097035
quote:
Op maandag 25 juni 2001 18:43 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Wanneeruh ga jij na al die oefeningen voorrummuh een kindje maken het eens in praktijk brengen?

Was ik vergeten te vertellen dat ik op zolder slaap??
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 27 juni 2001 @ 13:08:43 #213
2432 Nimue
keep your magic
pi_1097285
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 08:53 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Nou, je weet het natuurlijk nooit, maar ik heb de eerste 13 maanden van mijn leven in het tropische Suriname doorgebracht en daar geen rare eetvoorkeuren of koukleumerigheid aan overgehouden. Misschien een beetje omgekeerd, heb juist een sterke voorkeur voor de noordelijke vakantielanden...

Als je een jaartje of 20 in de tropen blijft wonen dan is de eerste Nederlandse winter overigens wel even doorbijten volgens mijn Surinaamse vriendinnen.

It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
  Jubileum moderator woensdag 27 juni 2001 @ 16:06:06 #214
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1098505
Zo, vanmorgen even met Eva richting consultatiebureau geweest want we waren benieuwd hoe goed ze gegroeid was. Nou en gegroeid is ze!! Ze weegt nu 4195 gram!
Bij geboorte woog ze 3070 gram en is nu dus ruim een kilo gegroeid. Dat vond zelfs de mevrouw van het consultatiebureau errug netjes. Het is ook wel aan haar te zien :

Ze is ook een ontzettend hongerige baby. Niet te geloven want dat kind kan wegstouwen. Omdat mijn borstvoeding niet zo goed loopt en ze er niet echt genoeg aan heeft ( zou je niet zeggen met dat gewicht) mag ze bijgevoed worden met flesvoeding. Dat doen we nu al 2 weken maar we kregen het advies om nu maar bijtevoeden met voeding speciaal voor hongerige babietjes. De kans is dan ook aanwezig dat ze dan 's nachts wat beter doorslaapt ( en dat zou de mama wel prettig vinden ).

Ik quote even een stukkie uit een mailtje wat ik Nausicaa stuurde: (scheelt typen)
Wij hebben van de week iets nieuws gekocht, een buikdrager van Babybjorn. Ik had al een draagzak maar daar vond ik Eva niet lekker in liggen ( heel erg dubbelgevouwen) en daar bleef ze gewoon erg in huilen, werd helemaal niet rustig zoals de beschrijving beloofd. Dat was zo'n hangmat over 1 schouder zeg maar. Die draagzak gebruiken we nu als hangmatje in de box. Maar die buikdrager is echt geweldig !!!
Ze mogen er pas in als ze het hoofdje op kunnen tillen in buikpositie en als ze 3500 gram wegen. Dus gistermiddag heb ik dat ding omgehezen en een schreeuwende Eva erin ( die was gewoon even aan haar huilmoment bezig, zo'n moment dat je eigenlijk geen idee hebt waarom ze eigenlijk huilen) en die zak vastgeklikt. Met een huilend kind door de voordeur gestapt die na 5 meter al verwonderd stil was. Nog 5 meter verder slaakte ze een diepe zucht en legde haar hoofdje tegen mijn borst. Op de hoek van de straat was ze in slaap. Geweldig!! Eva wil normaal alleen maar slapen na een fles/borstvoeding en dat het liefst tegen mijn blote borst aan. Wij hebben heerlijk een rondje gelopen en haar daarna in bed gestopt.
We hadden nog het vermoeden dat het een toevalstreffer zou kunnen zijn maar vandaag hebben we het weer geprobeerd en weer was het raak. Kindjes vinden dit zo lekker, en ik moet zeggen ik ook. Tis net of ik weer zwanger was, zo knus dicht bijelkaar. Het schijnt dat je er zelfs ook gewoon borstvoeding in kan geven maar dan moet je volgens mij enorme borsten hebben die je er zo in kan vouwen. Ik zie niet in hoe je dat anders voor elkaar moet krijgen.

Geweldig ding die draagzak, ik kan hem iedere (as.) mama aanraden.

Tis weer voedingstijd, later meer.

Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 27 juni 2001 @ 17:37:03 #215
3744 Kleintje
op en top!
pi_1099248
quote:
Op maandag 25 juni 2001 22:55 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Wanneer meld jij je Kleintje?

Ehm... hoe moet ik dit lezen?
Moet ik me gewoon melden, moet ik me melden als ik in verwachting ben van een kleintje of wat?

Als ik me gewoon moet melden dan doe ik dat bij deze!

Neuh, ben zelf nog een Kleintje dus ik pas nog even. Zou graag willen maar ik wil eerst zelf wat beter en sterker worden voordat ik hieraan begin. Moet er niet aan denken dat ik met een dikke buik loop en nog constant flauwval. Lijkt me niet echt goed voor die kleine.

pi_1099300
Eva is prachtig, echt een bloedmooie meid!
DANYEL EN THIJS
  woensdag 27 juni 2001 @ 20:00:41 #217
3744 Kleintje
op en top!
pi_1100127
Die eerste foto, hoe ze daar ligt te slapen... heerlijk!
Lois en Clark, jullie hebben echt een dochter om trots op te zijn!
  FOK!fossiel woensdag 27 juni 2001 @ 22:47:27 #218
2628 Karin
pi_1101828
Gaoxing van harte gefeliciteerd! Wat leuk nieuws!
Wat leuk weer een zwangere erbij
Hoe zit het op het eiland eigenlijk met bevallen (in het ziekenhuis en mag je daarna ook snel weer naar huis?) en kraamzorg? Het is natuurlijk wel heel ver weg nog allemaal maar vroeg het me zomaar af.

Misschien een ideetje om een lijstje bij te gaan houden wie er wanneer uitgerekend is. Moet elke keer als ik een verhaal lees van iemand goed nadenken hoe ver die ookalweer is. Kunnen we ook goed bijhouden wie de volgende is die gaat bevallen.

Ik heb gister Evaatje een flesje gegeven en een poepluier verschoond . Ze was heerlijk rustig en heeft gelukkig niet echt gehuild. Ik was toch de hele tijd bang dat ik het niet goed deed. Ze wilde niet bij mij boeren en toen kreeg ze ook nog vreselijk de hik. Maar volgens Lois ging het allemaal prima!
Het was echt ontzettend leuk om te doen

pi_1102586
Wat een schattige plaatjes allemaal!

Gefeliciteerd, alle (aankomende) papa's en mama's!

pi_1102692
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 22:47 schreef Karin het volgende:

Ik heb gister een poepluier verschoond .

Als je dat zo leuk vindt, kan je de mijne dan ook ff doen, de bruine drek loopt onderhand al lange me benen
  donderdag 28 juni 2001 @ 00:14:08 #221
12492 Destinies_Child
is (bijna) nooit sjaggie
pi_1102745
tjeeeee...wat lief zeg die foto's van Eva...

* Destinies_Child krijgt er gewoon de kriebels van....

pi_1103845
Echt leuk die foto,s weer Lois.
Wilde even kwijt dat jij er zelf zo kort na de bevalling ook al bijzonder slank uitziet of zie ik dat verkeerd,ken je natuurlijk niet voor de bevalling.
Maar nee vindt dat mag ook wel eens gezegd worden Iedereen en natuurlijk het is een prachtige baby ,praat altijd maar daar over.

Maar ik vindt de moeder mag ook wel eens een schouderklopje krijgen jij hebt het tenslotte (bijna)allemaal gedaan,niet dan.

En Naussica hoe gaat het allemaal bij jou????
Veel liefs en kusjes voor de baby,s Ingrid.

donderdag 28 juni 2001 @ 09:20:51 #223
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1104070
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 22:47 schreef Karin het volgende:
Gaoxing van harte gefeliciteerd! Wat leuk nieuws!
Wat leuk weer een zwangere erbij
Hoe zit het op het eiland eigenlijk met bevallen (in het ziekenhuis en mag je daarna ook snel weer naar huis?) en kraamzorg? Het is natuurlijk wel heel ver weg nog allemaal maar vroeg het me zomaar af.
Wat heb je toch een mooi nichtje Karin

Wat betreft je vragen: bevallen zal of in het ziekenhuis, of in een 'birthing center' gebeuren (getooid met de exotische naam Sagua Managu). Een thuisbevalling is in de VS niet bepaald doorsnee, en zal voor mij ook geen optie zijn, omdat ik al onder behandeling van de gynaecoloog ben. Het 'birthing center' is daarna de meest huiselijke omgeving, maar is alleen voor 'low risk pregnancies', en ik weet niet of ik ondanks mijn medicijngebruik daar nog binnen val. We zullen zien....

Overigens stond er eergisteren in de krant, dat het ziekenhuis (HET ziekenhuis ja, afgezien van het militaire ziekenhuis is er maar eentje) per 1 juli een programma begint om pasgeboren babies bij hun moeder op de kamer te laten. Mijn eerste reactie was 'Pfew!'. Ik moet er toch niet aan denken dat als alles verder goed is, ze een beetje voor me gaan bepalen dat m'n kindje niet bij me mag blijven. Achterlijk!

Ziekenhuisopname zal voor een dag of drie, vier zijn. En die zal ik hard nodig hebben, want dat brengt me bij je volgende vraag: de kraamzorg. None, nada, noppes.... Het bestaat gewoon niet. Ik ben echter door mijn voorgangster gedropt in een kringetje van bijzonder vriendelijke mensen, die allemaal jonge kinderen hebben, en in het geval van een bevalling komt de ouderwetse 'burenhulp' op gang: er wordt een schema gemaakt zodat er iedere dag voor de nieuwe ouders gekookt wordt, iedereen helpt mee met boodschappen, etc.

Een andere mogelijkheid zou zijn om naar Nederland te gaan voor de bevalling, maar die heb ik al tijden geleden verworpen. Mijn thuis is hier, in Nederland heb ik niet eens een huis, en twee maanden logeren bij familie lijkt me een ramp. Bovendien zou husby die twee maanden zwangerschap dus ook missen (na de 7e maand mag ik niet meer vliegen), en dat zou ik jammer vinden. Het is nou net zoiets fantastisch om samen te delen. En je zult zien dat Buikkie dan besluit een weekje eerder te komen, en husby in een sneeuwstorm boven Japan blijft steken ofzo. Gewoon Guam dus, en we zien wel hoe we het redden

donderdag 28 juni 2001 @ 09:33:23 #224
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1104105
En om nog even aan al tante Karins wensen tegemoet te komen, de uitrekendata:

??? No Nick
3 december 2001: Jessie
12 december 2001: Mooni
13 december 2001: Dinus
2 februari 2002: Gaoxing

donderdag 28 juni 2001 @ 09:50:57 #225
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_1104161
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 09:33 schreef Gaoxing het volgende:
En om nog even aan al tante Karins wensen tegemoet te komen, de uitrekendata:

22 september 2001:No Nick
3 december 2001: Jessie
12 december 2001: Mooni
13 december 2001: Dinus

pi_1105199
Jessie, Mooni en Dinus: een Fok!drieling dit keer he! (jullie data liggen zo dicht bij elkaar, dat moet kunnen)

En voor alle zwangeren: schaf inderdaad maar zo'n babybjorn aan! (Of beter: vraag er een kado, want die dingen zijn redelijk prijzig (150 gulden)). Maar wel heel erg handig.
Op aanraden van Lois heb ik een paar dagen geleden ook de babybjorn gekocht (nee voor zover ik weet worden Lois noch ik door babybjorn gesponsord...).
(gekopieerd uit mijn mail aan Lois, goed voorbeeld doet goed volgen): Geweldig! Wat een vrijheid! En echt goede kwaliteit, waarover is nagedacht. Ik had namelijk ooit een buikdrager bij de Hema gekocht, en al eens geprobeerd om Jorden erin te stoppen. Dat was me toch een gehannes, verschrikkelijk. En zijn hoofdje rolde alle kanten op, dus niet echt voor herhaling vatbaar. Wat een verschil met de babybjorn. Daar zit-ie lekker stevig in. En idd ook knus, zo met zijn tweeen.
Vanochtend heb ik 'm echt uitgeprobeerd door lekker een stukje te gaan lopen. Jorden vond het prima volgens mij. Eerst ging hij nog even gezellig om zich heen kijken, maar vervolgens viel hij toch ook in slaap. Zo ben ik ongeveer 2 uur met hem aan het wandelen geweest. Heerlijk zeg, zo zonder soms erg onhandige kinderwagen, en zonder loeizware maxicosi (niet echt handig om een stuk mee te gaan lopen). Helaas helaas, toen ik de sleutel in het slot van de voordeur stak (letterlijk) was de pret voorbij, en begon Jorden te huilen. Nou ja, hij had honger, daar zal ik het maar op houden (al zijn er hier dus idd ook momenten waarop ik geen idee heb waarom hij huilt, en hij soms ook niet te troosten is. Het is echt een vak hoor, dat moeder zijn!). (einde citaat).

Maar goed, dit was gisterochtend. Maar het huilen van Jorden ging gistermiddag helaas door (niets voor Jorden, want normaal gesproken huilt hij echt niet aan een stuk). En gisteravond ook nog. Echt, gek werden we er van. Want honger had-ie niet (hij spuugde een beetje van zijn eten zelfs weer uit), en de luiers verschonen we ook wel op tijd. We werden zelfs een beetje wanhopig. Marco heeft hem nog getemperatuurd; ook niks, dus ziek zal hij ook wel niet zijn. Wat dan??

Toen toch maar de moderne Dokter Spock uit de kast gehaald: het boek "Oei ik groei". Ooit heb ik gezworen de inhoud hiervan niet serieus te nemen, want het boek is op zijn minst nogal omstreden (de auteur doet alsof de inhoud op een wetenschappelijk onderzoek gebaseerd is, maar in werkelijkheid bestond de onderzoeksgroep maar uit 8 kids geloof ik, en zijn bovendien de gegevens die klopten met de theorie van deze man uit het onderzoek geschrapt, kortom errug wetenschappelijk, not).
Maar ja, in times of desperation wil je wel wat. En wat blijkt: wat Jorden doormaakt is h-e-e-l normaal. Rond de 5 weken kondigt zich namelijk een "mentale groeisprong" aan (ik verzin het niet), en dat uit zich vooral in hangerigheid (tranen met tuiten, werkelijk!), en voortdurend dicht bij de moeder willen zijn (vooral voor dat laatste is de babybjorn geweldig).
Nou ja, zo zaten wij gisteravond met een blerende baby op schoot, terwijl we elkaar (over het kabaal heenschreeuwend...) uit Oei ik groei aan het voorlezen waren. Een feest der herkenning zeg maar. We hoeven er niet onzeker door te worden, ons kind is niet gek geworden, en het gaat vanzelf over.
Alleen vandaag nog niet. Ook nu zit ik weer met Jorden op de arm te typen (gaat steeds beter ). Hij slaapt nu, maar even op het bed naast me leggen, en hij wordt onmiddellijk wakker. Ach het hoort er dus bij. We leren elke dag....

donderdag 28 juni 2001 @ 13:35:19 #227
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1105755
Tjee Nausicaa, wat spannend allemaal. Ik zie best op tegen dergelijke dingen: hoe moet je dat nou allemaal weten? De raarste dingen kunnen me al door m'n hoofd schieten. Maar dat zullen de hormonen wel zijn

Oh, ben jij dat trouwens, op een van de foto's met een Penn State trui aan?

Jubileum moderator donderdag 28 juni 2001 @ 14:16:33 #228
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1106152
* Lois zou ook willen dat er een gebruiksaanwijzing tijdens de bevalling mee was gekomen.
In plaats van de placenta gewoon een boekje "hoi ik ben Eva en dit is waarom ik huil".
Het is soms zo moeilijk, je gaat gewoon maar afstrepen : Vieze luier ? Honger ? Moe ? Boertje dwars ? Teveel gegeten ? Teveel indrukken opgedaan ? Knuffelbehoefte ? Te warm ? Te koud ?En ga zo maar door. Soms weet je het gewoonweg niet. De truc is om daar niet van in paniek te raken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ze kunnen natuurlijk ook alleen maar huilen om zich uit te drukken. En sommige huiltjes kan je ook wel herkennen, de "hongerhuil" is bijvoorbeeld heel anders dan de "krampjeshuil". Maar moeilijk blijft het.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † donderdag 28 juni 2001 @ 14:21:22 #229
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_1106182
Het wordt beter.... ooit

en op het moment dat ik op het send-knopje drukte liet mijn 16-jarige zoon een bijna vol pak joho-jogho uit zijn handen vallen zo door de hele keuken heen

ooit wordt het dus beter

[Dit bericht is gewijzigd door just me op 28-06-2001 14:26]

Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_1107002
onze baby is al geen baby meer met dr 19 maanden
het gaat veels te snel allemaal,helaas
pi_1107313
Al die verhalen zijn echt zo leuk om te lezen....Oef! wat ingewikkeld dat moederschap..en ze puberen nu ook veel langer hee, dusseh: tot over 24 jaar!!!
DANYEL EN THIJS
  vrijdag 29 juni 2001 @ 09:15:42 #232
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1112069
En weer een afspraak bij de gynaecoloog overleefd. M'n bloeddruk is nog steeds niet goed, maar beter dan de vorige keer. Ik was wel weer twee pond afgevallen, wat ze niet zo geweldig vond, maar ik heb aangegeven dat ik vind dat ik gewoon heel erg gezond eet. Er vallen natuurlijk heel wat 'slechte' dingen af, doordat ik nog steeds op m'n zout pas. Dat doe ik inmiddels niet zo rigoreus meer als vorige week, trouwens. Ik denk dat ik een kwart van het zout eet wat ik normaal zou eten, en als ik een keer uit eten ben raak ik niet meteen finaal in de stress. Ik merkte dat de hitte hier veel te zwaar wordt als ik helemaal geen zout meer eet.

Verder val ik waarschijnlijk ook wel wat af door het sporten, en doordat ik erg voorzichtig ben met eten: een vol gevoel betekent meteen stoppen, anders komt het er gegarandeerd een half uurtje later weer uit. En 's morgens blijft er zowieso niet zo veel meer in dan fruit. Gelukkig is het mango-seizoen hier, ik maak heerlijke fruitsalades.

Het vlekje is wel enorm gegroeid! Dr Zvonic keek weer even op haar echo-apparaatje, degene waarop ze anderhalve week geleden nog niets kon zien, en nu is er duidelijk iets aanwezig, en konden we ook een hartslagje zien. Ik vond 'm zelfs flink gegroeid vergeleken bij afgelopen maandag.

Alles was dus niet perfect, maar wel ok. Ik hoef nu pas over vier weken terug te komen, tenzij ik tussendoor rare dingen bemerk. Ik voel me ook redelijk, hoewel erg moe de afgelopen dagen. Maar dat zal ook wel een beetje te maken hebben met alle spanning.
  Jubileum moderator vrijdag 29 juni 2001 @ 13:51:18 #233
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1113815
Gelukkig Gao, allemaal weer een beetje beter nieuws.
Zoals ik al eerder tegen je zei, doe niet te stressvol over een beetje zout. Hier in Nederland zijn ze al van het idee afgestapt dat hoge bloeddruk te maken zou hebben met veel zout eten. Tuurlijk moet je er wel op letten maar helemaal zoutloos is niet nodig. Tis alleen zaak dat je bijv. geen grote zak zoute drop leegeet ofzo. Mijn gynaecoloog zei altijd : alles met mate en je er niet te druk over maken. Dat scheelt ook enorm op je bloeddruk.
En die moeheid, goh dat weet ik nog wel van de 1e 3 maanden. Moe, zo moe dat het helemaal pijn doet in je botten. Gelukkig gaat dat ook weer over.
Wat een wereld van verschil tussen Guam en Nederland mbt bevallen en kraamzorg zeg.
Hoe denken ze daar eigenlijk over "Natural Childbirth" ?Is het allemaal standaard ruggeprik daar of mag je het ook zelf doen ( onder voorbehoud dat je dat zou willen natuurlijk)? Ik las laatst een artikel over bevallen in Amerika en een nederlandse vrouw wou het daar zonder ruggeprik doen. Ze heeft heel lang naar een arts moeten zoeken die daar uberhaupt in mee wou gaan. En iedereen verklaarde haar voor gek.
Ik kan me er iets bij voorstellen Nee hoor serieus, heb je daar al over nagedacht Gaoxing ??
En wat ik me ook nog afvroeg, heb je nog behoefte aan een paar geweldige (nederlandse) boeken over zwangerschap en bevallen ? Want ik kan zo wat dingen aanraden of zelfs opsturen richting Guam.
Ik hoor het wel.

* Lois geeft alle buikjes even een en wenst alle as. mama's veel sterkte.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_1114251
Noem es wat titels Lois, van goeie zwangerschaps- en bevallingsboeken? (nee, ben niet zwanger, maar als ik ooit, dat snor ik mooi dit topic op)
DANYEL EN THIJS
  zaterdag 30 juni 2001 @ 02:48:06 #235
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1117824
Hou je je hormoontjes nog wel een beetje onder controle Catoot?

Dank voor je aanbod Lois. En ja, als je wat boeken zou kunnen aanraden, zou ik daar erg blij mee zijn. We kunnen ze dan gewoon zelf uit Nederland meenemen, als we daar in september zijn (ik moet toch zeker nog wel een keer m'n buik showen bij vrienden en familie ). Ondertussen hebben we al lang wat Amerikaanse boeken gekocht, maar zo af en toe zijn ze wel erg... uhhh.... Amerikaans. Aan de andere kant is het enorm goed voor m'n woordenschat.

pi_1117848
Hier alvast wat suggesties:

* Veilig zwanger - B. Smulders, M. Croon, M. Freema
* Veilig bevallen - B. Smulders

Beide boeken zijn zeer uitgebreid, vrijwel elk aspect komt aan bod en de inhoud is niet hopeloos verouderd zoals bij sommige boeken het geval is.
Ook worden er veel misverstanden en fabeltjes uit de weg geruimd waardoor een hoop onzekerheid wordt weggenomen.

Veel leesplezier

† In Memoriam † zaterdag 30 juni 2001 @ 11:15:55 #237
7074 moussy
kuttekop
pi_1118174
Duik in je weeën (van )
is ook wel een mooi boek
  Jubileum moderator zondag 1 juli 2001 @ 12:55:03 #238
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1122626
quote:
Op zaterdag 30 juni 2001 11:15 schreef moussy het volgende:
Duik in je weeën (van )
is ook wel een mooi boek
Carita Salome. Het is een heel handig boekje met tips hoe je het beste kan tillen, in en uit bed stappen en, nog belangrijker, hoe je het beste je weeeën kan opvangen.

Het grote wonder - L. Nilsson

Werkelijk prachtig boek met foto's. Zo kan je elke fase van je baby in kleur bekijken.

Veilig zwanger en veilig bevallen.
Hele mooie boeken, alles heel duidelijk omschreven.
Vooral veilig zwanger heb ik heel veel aan gehad. Alles wat ik tegen kwam qua kwaaltjes e.d. kon ik daar in terug vinden en dat maakte het een stuk duidelijker.

Geboorte van een moeder - Daphne Deckers.
Een heel leuk boekje, heel onderhoudend geschreven. Het eerste boekje waar ik het gevoel kreeg dat je niet altijd op een roze wolk kan zitten als je zwanger bent en dat dat meerdere vrouwen overkomt.

Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 2 juli 2001 @ 15:01:50 #239
3213 Rosa Evita
muchacha enamorada
pi_1128046
Even terug in Holland en dan weer snel terug naar good old Ireland.

Voeg toe aan het lijstje:

Rosa Evita: uitgerekend 2 december 2001

Hoewel wiskundig onjuist: Liefde vermenigvuldigt zich door het te delen....
pi_1128069
Oeoeoeoeoeoe!!!! Gefeli Rosa Een Irish baby?
DANYEL EN THIJS
  maandag 2 juli 2001 @ 16:36:37 #241
3213 Rosa Evita
muchacha enamorada
pi_1128600
quote:
Op maandag 02 juli 2001 15:07 schreef Catootje het volgende:
Oeoeoeoeoeoe!!!! Gefeli Rosa Een Irish baby?
ehm.....baby'SSSSS

ennuh.... nope,geen Irish twins, ze zijn gemaakt in Nederland en ze zullen ws ook geboren worden in Nederland.

Hoewel wiskundig onjuist: Liefde vermenigvuldigt zich door het te delen....
pi_1129517
Gefeliciteerd Rosa Evita. Een tweeling, leuk joh he. Jij zal nu al wel een flink buikje hebben denk ik.

Eindelijk begin je mijn buik ook te zien. Beetje stom, ik vond me buik al wat groeien, maar dacht dat het lager moest zitten (net boven je schaambeen ofzo, daar was het wel hard en opgezet, maar groeit niet. Nu hoor ik dus van anderen dat het wat hoger zit.(3 vingers boven mijn schaambeen) Gelukkig maar. Ik ben wel flink van mezelf en was al bang dat ik een nog dikkere buik van het eten had gekregen ofzo. Lekker naief he. Maar ja, voor mij ook allemaal voor het eerst. Ben dus nu heeeeel blij dat je het gaat zien en hoef eindelijk mijn buik eens niet in te houden, hahaha.
Net met mijn vriendin wat gewinkelt en ik kreeg van haar een heel leuk boxkleed (leuk joh andere zwangeren , 26.95 bij het kruidvat) Heb er zelf de bijpassende muziekdoos bijgekocht. Heb inmiddels al veel kadootjes gehad voor de kleine, echt leuk voel me elke dag een beetje jarig ofzo
Slik nu ruim een week mijn ijzertabletten en krijg weer wat meer energie. Dat is wel lekker, want mijn vakantie zit er weer op en moet morgen weer gaan werken. (in mijn vakantie geklust in ons nieuwe huis, we gaan 18 Juli over)
Ben blij als het 20 Juli is zodat ik naar mijn kleine op de echo kan gluren en weer naar het hartje kan luisteren. Het liefst zou ik dat wel elke dag willen, haha.

Groetjes

Het voelt heerlijk!!!!
pi_1134067
Nausicaa en lois een vraagje aan jullie
Wat voor kinderwagen hebben jullie gekocht?
Ik vind al de bekende merken wagens erg duur.
Ons kleintje word in december geboren en dan zullen we wel niet veel wandelen. Daarom lijkt het me ook onzinnig om een combi/wandelwagen te kopen aangezien ze na een half jaar wel uit die reiswieg gegroeit zijn (de meeste zijn geloof ik 66 cm) En tegen de zomer als ik dan kan gaan wandelen kan die in de buggie. Ik wil dus een buggie die je ook helemaal plat kan maken zodat mijn kleintje wel plat kan liggen (beter voor de rug van het kleintje)Het hoeft van mij niet perse een merk te zijn.
Wat vinden jullie hiervan en wat waren jullie afwegingen?

Vanmiddag weer gaan werken echt geen zin (werk met verstandelijk gehandicapten) Werk is erg leuk, maar het is een zooitje bij ons. Ga er denk ik ook weg na de geboorte van ons kleintje en zoek dan wel weer wat anders. Tja de gezondheidszorg he

Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 3 juli 2001 @ 17:27:34 #244
3498 Barb
Graduated Fool
pi_1135820
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 09:33 schreef Gaoxing het volgende:
De trouwdag van Willem-Alexander en Maxima
When I rush it hits me
pi_1136035
Rosa Evita, van harte!!!!! Hartstikke leuk zeg, een tweeling

wordt een leuk zwangeren clubje zo he, straks een hele stoet fok-babies!

Jessie, ik heb ook een boxkleed gekocht bij het Kruidvat, met allemaal doe-dingetjes erop en aan, die geluid maken en knisperen, een spiegeltje enz. Misschien dezelfde als de jouwe??

Ik heb net een afspraak gemaakt voor een pret-echo op 10 augustus. Ik ben dan geloof ik in de 22e week. We willen dan ook wel weten wat het wordt. Mijn gevoel zegt me dat ik een jongetje krijg, maar ik heb eigenlijk geen vookeur.

volgende week voor de tweede keer naar de verloskundige, dan kunnen we hopelijk hartje weer horen........

pi_1143270
Jessie, ik heb ook een boxkleed gekocht bij het Kruidvat, met allemaal doe-dingetjes erop en aan, die geluid maken en knisperen, een spiegeltje enz. Misschien dezelfde als de jouwe??

Hoi Dinus,
Ja deze heb ik gehad van mijn vriendin, leuk is ie he!!!!!!!!!

Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 5 juli 2001 @ 09:04:11 #247
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1147098
quote:
Op dinsdag 03 juli 2001 17:27 schreef Barb het volgende:

De trouwdag van Willem-Alexander en Maxima

Dat was zo ongeveer het eerste wat onze beide moeders zeiden toen ze op de hoogte gebracht werden. Overigens is dit onze zelf-uitgerekende datum. De gynaecoloog en de radioloog hebben allebei nog een andere datum gegeven, plus dat de datum n.a.v. de echo ook weer wat anders was. We zullen zien welke van de 4 het wordt. 02-02-02 zou wel verbazend makkelijk zijn

Roos: gefeliciteerd!

Lois, Meaghan en Moussy: dank voor de tips. Dat maakt mij speurtochten door de Nederlandse boekenwinkels weer een beetje makkelijker dalijk (en bovendien kan Catoot zich vast inlezen ).

Lois: hoe mijn arts over 'natural childbirth' denkt, weet ik nog helemaal niet. Het leek me een goed idee eerst even de eerste drie maanden zwangerschap af te wachten . Eigenlijk denk ik er zelf heel makkelijk over: je geeft me maar waar ik om vraag, en als ik geen ruggeprik wil, probeer dan maar met die naald bij me in de buurt te komen.... Amerikaanse artsen kennende zullen ze dat niet proberen: ze zijn zoooooo vreselijk doodsbang voor een proces aan hun broek. Of ik wel of niet een ruggeprik zal willen weet ik ook nog niet, daarvoor moet ik eerst nog eens wat rondlezen, denk ik.

Nog even wat anders: hebben jullie al moeten kiezen voor prenatale tests? Ik heb eigenlijk geen idee hoe daarmee in Nederland wordt omgegaan. Mij werd in ieder geval een 'triple screen test' aangeboden, die kan uitwijzen of er een verhoogd risico is dat het kindje bijvoorbeeld spina bifida of down syndroom zou kunnen hebben. Enorm nadeel van de test is dat 'ie vele malen vaker een positief resultaat geeft (dus aangeeft dat er iets mis zou zijn), dan dat er daadwerkelijk iets mis is. Echo's en een vruchtwaterpunctie kunnen dan meer duidelijkheid geven. De test moet tussen de 15e en 20e week van de zwangerschap uitgevoerd worden.

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit of ik het wil, om 1 reden: mocht er iets mis zijn, dan zou het verstandig kunnen zijn toch in Nederland te bevallen. Aan de andere kant: spina bifida zou op een echo zichtbaar moeten zijn. En waar ik het meest bang voor ben wat Down Syndroom betreft, is een gerelateerde hartafwijking, maar daar komen we dan voor de geboorte ws toch niet achter. Dus wat zouden we dan aan die test hebben, anders dan dat we ons alleen maar extra zorgen maken? Of mis ik iets?

pi_1147115
*een oom heeft met Down-syndroom* Vind ik zelf heeel moeilijk: een kindje met Down-syndroom kan ook een erg laag IQ hebben, of persoonlijkheidsstoornissen (en heel vaak hartproblemen)...Lastig hee? Die keuzes die we 'tegenwoordig' hebben. Ik weet het niet Gaoxing: is er kans dat je een miskraam kan krijgen met die triple-dinges? Ik had ooit es in een artikel gelezen dat ze Down ook kunnen vaststellen met een haar-analyse?

Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken, maar ik denk dat ik die test wel zou doen: komt ook door mijn fam hoor, ik heb dan die oom, en mijn broer heeft een bijna-open ruggetje (hij heeft een harige plek op zijn rug die heeel gevoelig is)....ik ken jouw familie's gezondheid niet, ik denk dat ik het daarvan af zou laten hangen? Verder veel broccoli eten, zit daar geen foliumzuur in?

DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † donderdag 5 juli 2001 @ 10:10:48 #249
7074 moussy
kuttekop
pi_1147319
of gewoon foliumzuur pilletjes slikken ( als dat daar een beetje fatsoenlijk te krijgen is natuurlijk)

Ik heb begrepen dat ze met een "nekmeting" via een echo ook een hoop kunnen zien ivm met het down syndroom

pi_1147341
Ik zou zelf nooit aan zo'n test beginnen, alleen al omdat het zoveel risico's met zich meebrengt en idd andere resultaten kan laten zien dan dat er in werkelijkheid aan de hand is.
En stel dat je nu zou weten dat het een kindje met Down Syndroom zou worden, zou je het dan weg laten halen? Dat vind ik eerlijk gezegd zo'n vreselijke gedachte... zelf heb ik een zusje met Down Syndroom en dat is zo'n fantastisch kind
pi_1147363
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 10:16 schreef Fannetje het volgende:
Ik zou zelf nooit aan zo'n test beginnen, alleen al omdat het zoveel risico's met zich meebrengt en idd andere resultaten kan laten zien dan dat er in werkelijkheid aan de hand is.
En stel dat je nu zou weten dat het een kindje met Down Syndroom zou worden, zou je het dan weg laten halen? Dat vind ik eerlijk gezegd zo'n vreselijke gedachte... zelf heb ik een zusje met Down Syndroom en dat is zo'n fantastisch kind
Jawel, ik ben ook erg gek op mijn oom: het idee dat ikhem zou verliezen...maar goed, wat als het niet zo'n leuke 'mongool' wordt als dat wij hebben? Maar enniewee, dit is allemaal wel een beetje redeneren vooraf.... Hopelijk is het, zoals voor zovelen, het kindje gewoon perfect gezond (niet vergeten twee niertjes te maken hee baby!!) en hoeft Gaoxing e.a. hier niet over na te denken.
DANYEL EN THIJS
  donderdag 5 juli 2001 @ 11:39:11 #252
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1147961
quote:
Op maandag 02 juli 2001 15:01 schreef Rosa Evita het volgende:
Even terug in Holland en dan weer snel terug naar good old Ireland.

Voeg toe aan het lijstje:

Rosa Evita: uitgerekend 2 december 2001

Roos?? Feli met die twee!!
ff offtopic, je was een tijdje terug op zoek naar mij... mailde nog...
  Jubileum moderator donderdag 5 juli 2001 @ 13:39:29 #253
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_1148621
Jessie ik heb zo'n combiwagen van het merk Mutsy.
Plaatje staat meen ik in dit topic: De '"pret"echo ! en andere babyzaken....Waarom we destijds die keus hebben gemaakt? Tsja, het uiterlijk van de wagen sprak me aan, hij is mulifunctioneel en de stang van de wagen kan lekker hoop ( dit ivm met lange papa en opa en oma)
Waarom zou jij niet kunnen wandelen met die kleine in de winter?? Als je de baby goed aankleed en eventueel een kruik inde wagen doet kan het toch best? Buitenlucht is goed voor die kleintjes hoor. En ik gebruik de wagen niet alleen buiten. Ook staat hij vaak in de kamer als ik bijv. eten wil koken en Eva is net toe aan een tukje. Toen Eva na de geboorte een beetje geel zag heeft ze zelfs 2 middagen voor het raam gestaan in de wagen in de kamer. Dan krijgen ze daglicht "binnen" en dat helpt bij de afbraak van de billirubine ( oorzaak van het geelzien).
Ook als we visite hebben die Eva willen zien ligt ze vaak in de wagen te slapen. Dan hoeven we niet steeds naar boven en kan iedereen haar goed zien zonder dat ze haar allemaal vast willen houden. ( ik heb niks tegen het vasthouden door andere mensen maar als ze teveel van hand tot hand gaat word ze heel onrustig en zitten wij snachts met een overstuur kindje)

Rosa van harte gefeliciteerd Geweldig 2 huppelende baby's in je buik. Wat zal dat druk worden zeg .

Gaoxing ( en Catoot) ik vergat nog een boekje.
Baby's van Desmond Morris. Dat is een heel leuk boekje wat het gedrag van baby's verklaard en waar ik vreselijk van genoten heb en ook een hoop geleerd.

Afgelopen maandag moesten wij voor de 1e keer naar de arts van het consultatiebureau. Eva is helemaal nagekeken en gewogen en gemeten. Ze weegt nu 4410 gram en is 55 cm. Ook is ze helemaal gezond verklaard.
Echt leuk vond ze het allemaal niet, ze heeft de hele tijd woedend liggen brullen. Dus dat haar longetjes goed werkten was gauw geconcludeerd .
In augustus moeten we terug komen voor de 1e inenting.
Ik denk dat ik dan maar iemand meeneem want ik ben niet zo'n held wat dat aangaat .
Gisteren was de kraamperiode officieel voorbij (6 weken). Clark heeft het Nijntje bord uit de tuin gehaald en vanmiddag gaan de slingers en ballonnen uit de kamer. De tijd dat er elke dag kaarten bij de post zaten is ook voorbij. Ik werd er een beetje verdrietig van maar om me te troosten heeft Clark Nijntje nog even in de achtertuin gezet. Ik kon er nog geen afstand van doen. Gelukkig is de aanloop van visite nog lang niet over want dan zou het helemaal zo'n gat zijn waar je in valt. Het lijkt wel of er een soort 2e golf van visite zich ontwikkeld, allemaal mensen die de 1e drukte wilden afwachten en dus nu pas komen. Gezellig hoor, zo eten wij al weken beschuit met muisjes .

* Lois gaat nog even van de zon genieten voordat Eva weer wakker word.

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 juli 2001 @ 11:08:32 #254
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_1154984
Hee leuk, een babydraad! (Zit nog maar net op dit forum, vandaar)

Ik wil graag meedoen! Slinger ik gelijk Christans site op het forum: http://christan.qltel.org

Hij is nu 8,5 maand en ik ben apetrots want sinds maandag zit hij!

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_1155080
Oe, Christiaan heeft een papa met baard? Dat zijn tenminste echte papa's!
DANYEL EN THIJS
  vrijdag 6 juli 2001 @ 11:28:57 #256
3744 Kleintje
op en top!
pi_1155098
Nausicaa, hoe gaat het met Jorden?
Gezien hij net zo oud is als Eva denk ik dat ook hij goed gegroeid moet zijn en dat ook hij naar het consultatiebureau moet of is geweest.
We zijn reuze benieuwd en we willen FOTO'S zien!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')