abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 mei 2001 @ 23:19:53 #1
4605 KingShakur
back.... really...
pi_943948
?

Ik mis ze...

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_944002
* Tinkerbell gaat heeeeel spoedig tante worden.. as we speak
  vrijdag 1 juni 2001 @ 09:02:34 #3
9581 mooni
coming back home!
pi_945782
mooni is drie maandjes zwanger nu, dus nog een half jaartje geduld
alles komt goed, zo niet dan toch!
  vrijdag 1 juni 2001 @ 12:10:16 #4
4605 KingShakur
back.... really...
pi_946712
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 09:02 schreef mooni het volgende:
mooni is drie maandjes zwanger nu, dus nog een half jaartje geduld
Vertel! Vertel!!

* KingShakur ziet al nieuw baby-topic met NoNick en mooni

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_947451
Wat ontzettend jammer dat de posts allemaal weg zijn zeg! Ik heb het geweldig gevonden dat iedereen zo meeleefde met de zwangerschaps- en bevallingsverhalen!

Hier gaat alles zo'n beetje z'n gangetje. Jorden is nu negen dagen oud, en krijgt inmiddels behoorlijk dikke wangetjes (toch genoeg borstvoeding!).
Hij weet helaas nog niet zo goed dat-ie overdag wakker mag zijn, maar 's nachts het liefste moet slapen, en dus zit ik geregeld zo rond een uurtje of drie in de nacht met een klaarwakkere baby op mijn arm. Maar ja, daar kan-ie ook niets aan doen natuurlijk. Komt wel goed, hij zal niet zijn hele leven alleen maar 's nachts wakker zijn (hoop ik ).

Raar gevoel hoor; eergisteren was de kraamhulp hier voor het laatst, vandaag kwam de overbuurvrouw mij - ook voor het laatst - nog even helpen met het runnen van het huishouden. Vanaf nu moet ik alles alleen doen! Voelt een beetje als een gat, maar aan de andere kant, het is ook wel weer rustig. Afgelopen maandag waren de kraamhulp, de overbuurvrouw, en twee mevrouwen die een hielprikje kwamen afnemen hier (zielig! eerst Jordens voetje in een bakje lekker warm water (bevordert de bloeddoorstroming, en vervolgens een behoorlijke prik om wel 8 druppels bloed af te nemen, wreed hoor! mijn moederhart brak!).
Al die dames stonden dus fijn in mijn slaapkamer. En die mevrouwen van de hielprik maar tetteren, echt ongelofelijk. Ik vond het een wonder dat Jorden er door heen sliep. En zelf vond ik zoveel vreemden in mijn slaapkamer dus een beetje teveel van het goede. Ik was blij dat ze weer weggingen.

Morgen is het eerste fotorolletje - hoop ik - ontwikkeld, dan kan ik eindelijk eens een foto van onze geweldige zoon gaan posten. Ben benieuwd of de foto's een beetje gelukt zijn!

See ya,

N.

pi_947939
Nausicaa, neem even contact op met Arcee, die moet die topics nog ergens in een back-up hebben staan, zo vers als tm afgelopen zaterdag. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat de topics van/over/voor Lois en jou de meest spijtige topics zijn welke slachtoffer geworden zijn van de Crash.

Ik heb Arcee derhalve even aangesproken gisteren daarop en gevraagd of ie iig die topics wou bewaren omdat ik het sterke vermoeden had dat Lois en jij daar wel vraag naar zouden hebben, die topics wel wilden vereeuwigen, bewaren.

Dus neem ff met Arcee contact op (Geldt ook voor Lois) en dan kunnen jullie kijken hoe de data van de 1 naar de ander komt zodat je weer na kunt lezen hoe spannened het was, vlak van te voren, hoe blij je man was, midden in de nacht, hoe iedereen je feliciteerde etc.

En Arcee, nog bedankt dat je dat wou doen

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 1 juni 2001 @ 13:43:30 #7
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_948055
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 12:10 schreef KingShakur het volgende:

[..]

Vertel! Vertel!!

* KingShakur ziet al nieuw baby-topic met NoNick en mooni

Vergeet Dinus en Jessie niet

mooni gefeliciteerd!!
Gaat alles lekker daar?
VTEL!

En Nausicaa, wat fijn dat het zo goed gaat met Jorden.. ik ben zó benieuwd naar de foto's

Hier gaat alles z'n gangetje.. morgen 24 weken inmiddels.. word wel steeds zwaarder moet ik eerlijk toegeven.. ik wil zoveel, maar het gaat soms gewoon niet.
Nou ja, af en toe lekker luieren op de bank of in bed is ook wel lekker natuurlijk

Fok!hokker... en NietKlieker.
  Jubileum moderator vrijdag 1 juni 2001 @ 14:45:49 #8
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_948840
* Lois is ook helemaal verdrietig dat alle babytopics zijn verdwenen.
Ik zei nog tegen Clark, binnenkort moeten we ze even backuppen. Te laat
Ik zal vanavond ofzo even contact zoeken met Arcee of er nog iets te redden is.

Ook met Eva gaat het geweldig. Ze eet geweldig en ik ben beretrots dat ik dat aan haar kan geven.
Borstvoeding, ik vind het zo stoer!! Ik had nooit gedacht dat mij dat zou lukken.
Gisteren voor het eerst een natte plek in mijn Tshirt gehad toen Eva begon te huilen Ik voelde me helemaal mama.
Helaas heb ik ook de 1e tepelkloof te pakken maar dat schijnt er nou eenmaal bij te horen.
Weet alleen niet zo goed wat ik daar aan moet doen, misschien nog iemand tips hier ??
De kraamverzorging was gisteren voor het laatst en prompt kwam bij mij de kraamvrouwenblues opzetten. Ik bleef huilen om niks eigenlijk.
Kan ik dit wel aan, doe ik het wel goed ?? En vooral die verantwoordelijkheid!! Best wel eng allemaal. Al die gebroken nachten spelen daarbij natuurlijk ook parten. Maar om nou van zo'n klein hummeltje te verwachten dat ze meteen doorslaapt is ook niet echt reeel natuurlijk. Dus zit ik regelmatig net als Nausicaa slaapdronken met een heel wakkere baby op mijn arm terwijl papa lekker doorronkt Tenslotte heeft die geen voeding dus die kan na het verschonen van de luier weer verder slapen.
Maar we hebben gewoon het aantal bezoekjes van nieuwsgierige mensen wat ingeperkt en zodoende kunnen Eva en ik overdag wat rustiger aan doen.
Langzaam krijgt ze de bolle wangetjes weer terug die ze net na de geboorte had. Ook haar buikje word al wat ronder, en de donkere krulletjes op haar hoofdje krijgen een blonde gloed. Haar wimpertjes en wenkbrauwen zijn inmiddels helemaal wit ( net als die van mama) dus het zal wel een blondje worden.

Er komt een huilende sirene de trap op met papa, ik denk dat ik het melkbuffet weer mag openen.
Later meer!

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_949391
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 14:45 schreef Lois het volgende:

Er komt een huilende sirene de trap op met papa, ik denk dat ik het melkbuffet weer mag openen.
Later meer!

Wat kost dat, zo'n melkbuffet, en wanneer kan ik reserveren?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_949456
Lois!

*wacht nog steeds op meer foto's van Eva *

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2001 @ 15:31:58 #11
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_949541
quote:
knip

Helaas heb ik ook de 1e tepelkloof te pakken maar dat schijnt er nou eenmaal bij te horen.
Weet alleen niet zo goed wat ik daar aan moet doen, misschien nog iemand tips hier ??

check je icq
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_949624
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 15:31 schreef just me het volgende:

[..]

check je icq

Owja, en MIJN tepelkloven dan?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2001 @ 15:43:23 #13
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_949717
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_949877
Lois even een vraagje zou je kunnen kijken of mij post (11 maanden ziek) ook nog te achterhalen is heeft voor mij best een emotionele waarde,was namelijk van plan om alles uit te printen helaas,hoop dat het lukt ook voor jullie natuurlijk ,leefde elke dag met jullie zwagerschapverhalen mee .
groetjes Ingrid.
Een dag geen zorgen:is een dag niet geleefd?????.
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2001 @ 17:54:27 #15
7074 moussy
kuttekop
pi_950560
Nu wil ik niet overkomen als een betweterig tipperig moedertje. Maar ik doe het lekker toch

Wat wel eens wil helpen is ipv je baby s'morgens in bad te doen, lekker s'avonds voor de late voeding te poedelen. Ze kunnen er lekker rozig van worden zodat ze niet zo klaar wakker zijn s'nachts.
Uiteraard zijn er baby's die van een badje of ff lekker onder de douche klaar wakker zijn. Maar dat moet je gewoon ff aankijken als je de ochtend badder beurt achter de rug hebt

Zelf mag ik in mn handen knijpen met mn dochter. Ze is nu 2 en heeft nu pas af en toe een onrustige nacht. Uit zichzelf werd ze nooit wakker voor een nachtvoeding , eerst maakte ik haar er wel wakker voor omdat ze behoorlijk klein was (nog geen 44 cm en ze woog een 2500 gram, en nee niet te vroeg geboren)Maar ik werd door de kraamverzorgster voor een klein beetje voor gek versleten, dus maar geprobeerd zonder nachtvoeding en dat ging primaaaaa.

En anders verleng je toch lekker je kraamtijd iets en doe je gewoon als je de mogelijkheid er voor hebt s'middags nog een tukkie.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2001 @ 17:56:11 #16
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_950574
En waarom zouden baby's elke dag in bad moeten
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2001 @ 18:01:44 #17
7074 moussy
kuttekop
pi_950596
Als je bijvoorbeeld een spuug-baby zou hebben lijkt me dat wel zo fris. Of voor je iets betere nachtrust, je hebt je rust al zo hard nodig met zown kleintje

Ik deed het gewoon om lekker te kneuteren met haar

† In Memoriam † vrijdag 1 juni 2001 @ 18:04:38 #18
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_950607
Psies maar het hoeft geen "must" te zijn, als moeders door het badderen denken in tijdnood te komen is het geen ontspanning maar een inspanning! En.. er zijn ook baby's die niet van badderen houden.
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2001 @ 18:06:28 #19
7074 moussy
kuttekop
pi_950617
psies, maar dat moet je dan zelf even inschatten natuurlijk
pi_950642
Nausicaa en Lois fijn dat alles (op nachtelijke avonturen na dan, haha) goed gaat. En nausicaa we zijn allemaal errug benieuwd naar jou kleine wonder!!
No Nick, voor jou komt ook het eind langzaam in zicht spannend hoor. En inderdaad als het niet gaat, rust lekker uit en laat je vertroetelen
He mooni ook 3maanden spannend hoe voel jij je enzo?
En Dinus hoe staat het met jou?
Ik ben nu 13 weken en 3 dagen en de pijn in me borsten is gelukkig weg. Voel me nog steeds niet misselijk dus dat is allemaal wel erg fijn. Verder nog wel moe moe en nog eens moe, maar ja als dat alles is. Binnenkort nu toch maar de adoptie stopzetten (mag niet met adoptie verder als je zwanger ben, je mag pas verder als je kindje 1 jaar is, dus ik ga uitstel aanvragen) ook dit is best weer een gekke stap. Iets wat je afsluit eigenlijk, voorlopig dan.

Groetjes

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_950813
* MissX is blij dat we alle babyperikelen weer kunnen volgen.
En duimen dat we het topic kunnen terughalen. Dit is de laatste tijd toch wel me favo topic geworden.

Voor alle nieuwe moeders en vaders gewoon lekker doen wat jullie het best lijkt. Als ouder voel je toch het beste aan wat je kindje wil. En lekker uitrusten, laat je ook niet opjutten door ons om hier verhalen te schrijven

Jessie, wat raar zal dat voor jullie zijn om de adoptie stop te zetten tijdelijk. Al die beslissingen die jullie er voor hebben gemaakt en knopen die doorgehakt zijn. Zijn opeens niet meer van toepassing. Maar nu hebben jullie over paar maandjes je eige kindje.

Voor de rest van de zwangeren, suc6! En keep us posted

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 juni 2001 @ 19:18:34 #22
862 Arcee
Look closer
pi_950881
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 13:32 schreef DIGGER het volgende:
Ik heb Arcee derhalve even aangesproken gisteren daarop en gevraagd of ie iig die topics wou bewaren omdat ik het sterke vermoeden had dat Lois en jij daar wel vraag naar zouden hebben, die topics wel wilden vereeuwigen, bewaren.
Zou ik ze anders weggegooid hebben dan? Ik dacht het niet hoor
quote:
Ik zal vanavond ofzo even contact zoeken met Arcee of er nog iets te redden is.
Ik heb ze gelijk maar even opgezocht:

De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 1
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 2
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 3
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 4
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 5
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 6
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 7
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 8
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 9
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 10
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 11
De '"pret"echo ! en andere babyzaken.... / 12

Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 1
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 2
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 3
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 4
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 5
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 6
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 7
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 8
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 9
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 10
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 11
Baby- en Bevallingszaken deeltje 2 / 12

Baby - en bevallingszaken deel 3 / 1
Baby - en bevallingszaken deel 3 / 2

De linkjes binnen de topics werken nu dus niet, de foto's trouwens wel zag ik

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 1 juni 2001 @ 19:59:32 #23
3128 Ellen
Ben gewoon mezelf
pi_951093
Lois!
Voor de tepelkloven, kan je heel goed Calendula gebruiken, is heel goed spul.

En wat waanzinnig dat het zo lekker gaat, erg leuk hoor, en natuurlijk kan je het!
Dat is het OERMOEDER instinct het komt allemaal wel goed joh!

De vermoeidheid komt echt wel om de hoek kijken, en het is allemaal nieuw,niet niks zo'n mensje op de wereld brengen.

Je zal zien dat het allemaal best gaat lopen, en wat de bezorgdheid betreft, ik denk dat je dat je levenlang met je meedraagt, elke leeftijd heeft zijn zorgen en charme, kleine kindjes kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen.

Meid geniet er van, ga af op je gevoel, en jij bent degene die weet wat het beste is voor je dochter!

Heel veel kusjes

To Know Me Is To Love Me
  vrijdag 1 juni 2001 @ 20:01:29 #24
11902 Lavendela
 Oef, wat ruik ik lekker
pi_951105
Jessie, wat raar moet dat zijn...eerst ben je op weg om een adoptiemoeder te worden, nu een "echte" ! Erg leuk voor je; voelt het anders? Men zegt weleens dat adopteren ook als zwanger voelt. Is dat zo? Het lijkt mij, verstandelijk gezien, toch heel anders.

Gelukkig dat we de links van de baby's weer terug hebben, kwist niet dat we er zoveel bij elkaar hadden ...

Hoe zou het met Gezondheid haar topcis staan? Owww...Arcee??

PS: Me is Catootje, maar om de een of andere reden wil mijn eigen account het niet doen ...

Accch margrietje de rozen zullen bloehoeien, ook al zie je mij niet meer (blijven we fijn in de bloemen hee?)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 juni 2001 @ 20:16:50 #25
862 Arcee
Look closer
pi_951207
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 20:01 schreef Lavendela het volgende:
Hoe zou het met Gezondheid haar topcis staan? Owww...Arcee??
Welke topics bedoel je?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 1 juni 2001 @ 20:18:13 #26
11902 Lavendela
 Oef, wat ruik ik lekker
pi_951215
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 20:16 schreef Arcee het volgende:

[..]

Welke topics bedoel je?

Dat was ook hier in Lifestyle, het heette al 11 maanden ziek, en het had volgens mij een stuk of 9 pagina's...heb jij dat toevallig ook ergens staan?
Accch margrietje de rozen zullen bloehoeien, ook al zie je mij niet meer (blijven we fijn in de bloemen hee?)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 juni 2001 @ 20:25:00 #27
862 Arcee
Look closer
pi_951256
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 20:18 schreef Lavendela het volgende:
Dat was ook hier in Lifestyle, het heette al 11 maanden ziek, en het had volgens mij een stuk of 9 pagina's...heb jij dat toevallig ook ergens staan?
al 11 maanden ziek / 7

De rest van de pagina's is van voor de backup, dus als het goed is zullen die straks sowieso teruggezet worden.

vrijdag 1 juni 2001 @ 20:25:22 #28
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_951260
Lois en Nausicaa,

Ik ben blij dat het allemaal zo voorspoedig gaat Lois, je hebt van Ellen al een goede tip gekregen tegen tepelkloven, calendula werkt echt fantastisch!!

Voor wat betreft de gebroken nachten:

Mijn jongste was ook zo'n lekker diertje dat in de eerste tijd na zijn geboorte elke nacht twee keer liet weten dat hij enorme trek had in wat 'witte motor'. Het duurde dan ook maar een week tot ik zo moe was dat ik overdag slapende stond te strijken enzo.
Ik kreeg de tip van een vriendin van me die een half jaar had lopen modderen.

Neem je baby tussen jullie in! Ten eerste is een borstvoeding midden in de nacht dan een eitje. Je kunt lekker blijven liggen, je kind is tevreden en tijdens het voeden val je vaak zelf weer in slaap. Je wordt onmiddellijk wakker als de kleine je tepel loslaat, dus je weet precies hoe en wat.

Ten tweede zijn er dan fabeltjes als dat je op je kind zou gaan liggen en het verstikken. Dat is dus inderdaad een fabeltje!!! Blijkbaar is er een natuurlijk alertheid aanwezig bij zowel papa als mama om niet boven op hun kind te gaan liggen, terwijl ze slapen. Het is ons in ieder geval nooit gebeurd en ik heb dat toch echt anderhalve maand volgehouden dat onze zoon tussen ons in sliep.

Ten derde: Je weet niet half hoe een onwijs geborgen gevoel het is om met je hele gezin in één bed te slapen! Ik vind het in ieder geval jammer dat ik het niet heb gedaan uit onwetendheid toen mijn oudste was geboren.

Ten vierde: Er zijn mensen die zeggen dat als je je baby een tijdje tussen je in laat slapen het moeilijk is om hem/haar weer aan het eigen bedje te laten wennen. Ik heb er geen problemen mee gehad met mijn zoontje. Ik heb wel een vriendin die dat wel had. Het heeft ongeveer een vier į vijf dagen geduurd voor haar dochter niet meer protesteerde en lekker doorsliep 's-nachts. Dat weegt mijns inziens niet op tegen de extra nachtrust die jij gedurende de periode dat je baby tussen jullie in sliep hebt gehad. Bovendien heeft je baby in de periode dat ie bij jullie sliep minder gehuild omdat je veel dichter in de buurt was. Dus die paar dagen dattie dan eventueel (het hoeft natuurlijk niet) wat huilt omdat ie weer naar zijn eigen bedje moet kun jij wel weer opvangen door er uit te gaan als ie zich meldt.

Misschien vinden jullie bovenstaande het uitproberen waard. Zoja, heel veel succes en bovenal heel veel plezier ermee. Ik kan het iedereen aanraden

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 1 juni 2001 @ 20:27:19 #29
11902 Lavendela
 Oef, wat ruik ik lekker
pi_951269
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 20:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

al 11 maanden ziek / 7

De rest van de pagina's is van voor de backup, dus als het goed is zullen die straks sowieso teruggezet worden.

Tenk jooooeee!!!
  vrijdag 1 juni 2001 @ 20:29:49 #30
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_951281
Mooni, NoNick, Dinus en Jessie. Ik kan niet wachten tot we van jullie weer een heleboel goed nieuws krijgen en een semi-live verslag van alle perikelen rondom zwanger zijn en bevallen

Pas goed op jullie buikies en laat ze maar lekker groeien

pi_951408
[quote]Op vrijdag 01 juni 2001 20:01 schreef Lavendela het volgende:
Jessie, wat raar moet dat zijn...eerst ben je op weg om een adoptiemoeder te worden, nu een "echte" ! Erg leuk voor je; voelt het anders? Men zegt weleens dat adopteren ook als zwanger voelt. Is dat zo? Het lijkt mij, verstandelijk gezien, toch heel anders.

Lavendela,
Voor ons was de keus om te adopteren niet zo heel moeilijk. Als het niet op een 'natuurlijke' manier kan dan niet. Er zijn zat kinderen op de wereld die op een lieve vader en moeder dachten, zo dachten wij er over. Zet je eenmaal die stap is het toch wat moeilijker hoor, en kan je sommige dingen (zoals b.v. geboorte in familie, kraambezoekjes enz) toch minder nuchter bekijken. Maar toen de knoop eenmaal doorgehakt was,ja dan ga er wel helemaal voor en weet je dat er op deze wereld een kindje is of geboren gaat worden waar jij voor mag gaan zorgen. Maar om je echt zwanger te voelen nee dat nog niet. Daarvoor zaten we nog te kort in het proces (1 jaar, proces is ongeveer 3 tot 4 jaar) Op een gegeven moment krijg je dus een voorstel dan krijg je info en foto's van je kindje. Vaak duurt het dan nog 6 mand tot een jaar voordat je je kindje mag halen of voordat het hier komt. De meeste ouders die adopteren voelen dat wel als zwanger zijn.
Maar nu voel ik de hormonen door mijn lijf gieren. Als ik naar babyspulletjes kijk kan ik wel huilen van blijdschap enz. Deze gevoelens had ik eerst nog niet en ik moet zeggen ik word er af en toe gek van maar ik vind het heerlijk

Het voelt heerlijk!!!!
pi_951975
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 13:43 schreef No Nick het volgende:

[..]

Vergeet Dinus en Jessie niet

voor No Nick!!
Zolang er was is, is er leven.
pi_952089
quote:
Op vrijdag 01 juni 2001 20:29 schreef ElizabethR het volgende:
Mooni, NoNick, Dinus en Jessie. Ik kan niet wachten tot we van jullie weer een heleboel goed nieuws krijgen en een semi-live verslag van alle perikelen rondom zwanger zijn en bevallen

Pas goed op jullie buikies en laat ze maar lekker groeien

Dat verslag komt er, beloofd !!

We hebben net een digi-cam sinds vandaag, dus we gaan flink oefenen, en zullen zo snel mogelijk foto's van ons guppie online (laten) zetten......

Met het groeien van het buikje gaat het plotseling heel voorspoedig, ik ben nu in de dertiende week, en zie er volgens sommige mensen al zwanger uit. En dat was vorige week nog niet zo eigenlijk.
In gewicht ben ik gelukkig nog niet aangekomen, ik heb van mezelf altijd al genoeg reserves

wat betreft vermoeidheid/misselijkheid:
Iedere keer dat ik zeg dat de misselijkheid minder/over is, slaat het weer toe dus daar zeg ik nog maar even niks over.......
En wat vermoeidheid betreft, na mijn werk plof ik languit op de bank en icq'en met 2 mensen tegelijk is al te veel, ik kon er wel 6 aan ofzo...

De kritiek 3 maanden-periode is nu voorbij en de voorpret is begonnen, binnenkort babykamertje inrichten... daar heb ik echt zin in!

Ik heb ook nog een leuk echo-fotootje maar ben niet zo'n ster in het hier plaatsen daarvan helaas......

pi_952291
He Dinus wat leuk dat jij al een buikie krijg.
Bij mij is het wat hard net boven mijn schaamstreek zeg maar, maar om nou te zeggen dat het er al voorbij komt nee. Hier baal ik wel van. Dat zal toch nog wel komen zeker
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator zaterdag 2 juni 2001 @ 00:25:42 #35
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_953154
Arcee je bent een engel !!!
Geweldig je hebt mijn dag en die van Clark weer helemaal goed gemaakt!!!

Jarno, we hebben ontzettend veel foto's van Eva.
Maar *mompelt iets over uploadproblemen* Stomme Casema!!

Justme bedankt, geweldige site idd! Handige tips enzo.

Ellen, morgen ga ik gelijk Calendula halen, het doet best enorm zeer zo'n kloof zeg.

ER, Evaatje ligt bijna altijd tussen ons in inderdaad. Zo heerlijk vinden wij dat, en zij slaapt er ook veel rustiger dan in haar wiegje.
Hoewel we de nodige kritiek kregen van de diverse ouders/familieleden waren wij het er al over eens dat je nooit zomaar op een kindje gaat liggen.
Het enige waar ik nog wel bang voor ben is dat ze het dekbed in haar gezichtje krijgt. Maar dat is gewoon een kwestie van hoog genoeg in bed liggen en dan is dat probleem ook uit de wereld.
Eva is al echt waterbed verslaafd .

Vandaag hadden we denk ik wat de kraamverzorgster een "regeldag" noemde. Eva is de hele dag onrustig geweest, heeft heel erg veel gehuild en wou continue aan de borst. Het is dat de kraamverzorgster gewaarschuwd heeft voor dit soort dagen anders ging ik gelijk twijfelen aan de hoeveelheid melk die ik produceer.
Hopen alleen dat het morgen beter gaat.
Borstvoeding geven is best prachtig maar wie had ooit gedacht aan zaken zoals kloven, spruw en borstonsteking ?? Ik had er nog nooit van gehoord in ieder geval. Is dat ook zo'n taboe net als vloeien na de bevalling ?? Is dat "not done" om daarover te praten ??
Waarom krijg ik nu van iedereen te horen die ooit kinderen heeft gehad dat bevallen het ergste ter wereld is wat ze ooit is overkomen, terwijl toen ik zwanger was bevallingen gebagatelliseerd werden ???
Rare dingen doen mensen soms. Ik ben altijd heel open geweest en zeg dus rustig dat plassen heel erg zeer deed de 1e dagen na de bevalling. Maar daar word toch vreemd tegen aan gekeken door sommige mensen.

Maar goed, inmiddels is het alweer laat, ik doe er verstandig aan om nog even wat slaap te pakken voordat die kleine weer komt.

Tot later!

Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 juni 2001 @ 00:31:48 #36
862 Arcee
Look closer
pi_953251
quote:
Op zaterdag 02 juni 2001 00:25 schreef Lois het volgende:
Graag gedaan
pi_953873
quote:
Daar sluit ik mij volledig bij aan! Geweldig! Ik wilde idd een soort plakboek maken met de avonturen van vlak voor de bevalling, tot ik tot mijn grote schrik zag dat alles weg was.

Ondertussen zit ik hier dus weer met een baby op de arm voor de computer (let even op de tijd...). We hebben een geweldige zoon, heel erg lief, alleen 's nachts nog een beetje van slag dus. Rond kwart over elf gevoed, vervolgens kon hij niet in slaap komen, en dus gezellig op mijn buik neer gelegd. Heel knus, maar ik viel na verloop van tijd dus wel in slaap (oei!). Omdat ik het gevoel had dat Jorden inmiddels in diepe rust was, heb ik hem voorzichtig in zijn wiegje teruggelegd. Nee hoor, klaarwakker, en steeds harder protesteren. Weer uit bed gehaald, met hem op het logeerbed gaan liggen (intussen helemaal stil!), tot ik hem weer wilde terugleggen. Weer uit zijn wiegje gehaald, en toch maar geprobeerd of-ie nog wilde eten. Dat wilde hij wel, en ik zag hem langzamerhand wegdutten (erg gunstig teken). Totdat - je raadt het al - hij de lakentjes van zijn wiegje voelde... En toen heb ik hem maar in een dekentje gewikkeld, en zo zit ik nu met een slapende Jorden - die af en toe geluidjes in z'n slaap maakt - achter de computer (ik heb inmiddels een houding gevonden waarin ik toch met tien vingers kan typen, en tegelijkertijd zijn hoofdje kan ondersteunen. Zometeen maar weer eens proberen of het wiegje hem nu wel kan "bekoren".

Weeee , ik wil slapen!!!! Nu!!!!

Nausicaa

PS vanaf morgen gaat-ie 's avonds in bad!

PPS volgens mij had Jorden vandaag ook een regeldag! Er was ineens geen pijl meer op te trekken wanneer hij honger kreeg. Toeval, of niet?

pi_953947
Ik juich vast te vroeg, maar: HIJ SLAAPT!!

(kan er niks aan doen, maar hij keek naar Fok! en viel in slaap....

N.

pi_954433
Hoi Lois,

Een kleine baby in een WATERBED is levengevaarlijk...
Als Eva per ongeluk op haar buik terecht komt(doordat jullie je omdraaien waardoor de matras even 'golft') met haar gezicht naar beneden...zal ze stikken.
Lees de gebruiksaanwijzing van je waterbed eens na....als het goed is staat het daar in vermeld.

Gr, Jeannette.

Jubileum moderator zaterdag 2 juni 2001 @ 09:26:14 #40
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_954520
Eva ligt omringt door handdoekrollen waardoor ze niet kan omdraaien. Natuurlijk zijn we heel voorzichtig met haar en ligt ze snachts zoveel mogelijk in het wiegje. Maar soms heb je van die taferelen net als Nausicaa vannacht had en dan kan je ze maar beter dicht bij je hebben.
Ook is ons waterbed 98% gestabiliseerd en is het gevaar volgens mij al veel minder.

Gisteravond na een lange vermoeiende huilerige dag hebben we Eva 's avonds in badje gedaan. Daarna heeft ze heerlijk gegeten en is op mijn borst in slaap gevallen om ongeveer 23.15 uur.
Voorzichtig in het voorverwarmde wiegje gelegd, en heel zachtjes weggeslopen.
Vannacht bij het naar bed gaan nog even geknuffeld en wij zijn heel moe in ons eigen bed gekropen.
Vanmorgen werd ik wakker gemaakt door de buurkindertjes die er vrolijk op los "luilakten".
Ik keek op de klok : 7.15 uur !!!
Geschrokken keek ik meteen in de wieg, of Eva er nog wel was.
Ja hoor die lag prinsheerlijk te slapen.
Ze heeft de hele nacht doorgeslapen !!
Alsof ze wist dat mama daar ontzettend aan toe was .
Sjees wat was ik trots en wat voel ik me ontzettend goed meteen. Helemaal uitgerust en heel erg voldaan.
Vanavond gaat ze weer in bad . Al zal je natuurlijk net zien dat het nu niet helpt.
Ach dat geeft ook niet, ik kan er nu wel weer even tegen.
Clark is nu boodschappen doen, en ik hoop dat het straks nog even droog word.
Ik wil dolgraag weer even met Eva aan de wandel in de wagen. En anders misschien zelfs wel even in de draagzak, kunnen we mooi daar mee oefenen.
Ow en we moeten de babyfoon terugbrengen. Afgelopen week hoorde we eerst een kindje praten ( waarop Clark en ik elkaar quasi geschrokken aankeken of we een stapje hadden gemist in Eva's ontwikkeling) en we hebben continue last van een heel irritant gepiep wat aangeeft dat hij geen signaal krijgt.
Eens kijken of we hem kunnen ruilen tegen een beter exemplaar.

Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 2 juni 2001 @ 09:47:24 #41
11902 Lavendela
 Oef, wat ruik ik lekker
pi_954554
*geniet met volle teugen*

Enne, die vriendin van mij die onlangs bevallen was, had het ook al over 'valse voorlichting' ....iedereen doet zo 'roze wolkerig' over bevallen en zwanger en baby, terwijl het natuurlijk wel een life event is: je leven wordt nooit meer hetzelfde, je relatie met je man zal voor altijd anders zijn, en niet te vergeten hormonen en slaapgebrek!

Al met al is dat soms niet altijd even prettig, en ik vind dat men daar soms volledig aan voorbijgaat. Alsof je niet soms even mag wensen dat het jong es doorslaapt, of stil is, of...weet je, een beetje zo van: je hebt dit zelf gewild en nu moet je het geweldig vinden ook! Die vriendin van mij is daar een beetje van slag door geweest, want die zat te wachten op het roze gevoel en het enige wat ze voelde waren de hechtingen! Enniewee, het lijkt me machtig, een baby, en ik geniet heeeel erg van alle verhalen en de hoop en liefde die eruit spreekt. Maar ik kan me voorstellen dat je leven toch effe een duikvlucht neemt, en het effe duurt eer je daar op in gesteld bent.
Veel liefs van Catoot voor alle zwangeren en alle baby's, blijf schrijven als jullie willen, ik vind het geweldig!

pi_954588
Hallo lois fijn he dat je zon goede nacht achter de rug hebt he geef kleine Eva maar een dikke kus van mij,als ze zon hele nacht doorslapen kan je ze wel opvreten zo lief zijn ze he.
Heb trouwens nog een tipje voor jullie ,als je kindje onrustig slaapt,zet in haar of hem ze bedje een wekker door dat ze dan het getik van die wekker horen hebben ze het idee dat het: klinkt als het getik van de baarmoeder,klinkt misschien raar wat ik zeg maar ik kreeg toendertijd deze tip van me kraamhulp .
Heeeeel veel babyplezier groetjes Ingrid.
  zaterdag 2 juni 2001 @ 10:25:39 #43
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_954681
Wat een prachtige verhalen Lois en Nausicaa, ik heb weer genoten. Even een dikke voor jullie en jullie humpeltjes.
  zaterdag 2 juni 2001 @ 12:56:30 #44
593 sjak
Juffie Bloem
pi_955500
* sjak is helemaal onder de indruk van jullie verhalen

Heerlijk, om een beetje mee te mogen genieten met jullie.
Ha, de roze wolk, ik hoor steeds vaker in mijn omgeving dat dat gewoon lulkoek is. Ik kon me daar al nooit iets bij voorstellen, eerst misselijk, dan gaan je buik en borsten uitzetten (lijkt me ook wel pijnlijk) en dan die bevalling pffff. Tis niet niks wat er uit moet.
Ik snap echt niet dat in Nederland nog steeds het gevoel heerst dat je pijn moet lijden bij een bevalling. In andere landen is het volstrekt normaal om te bevallen met een ruggenprik als verdoving. Het kan helemaal geen kwaad, je voelt alles nog steeds gebeuren alleen....het doet geen pijn!
Dus optimaal genieten van het wonder van de bevalling lijkt me. Ik denk dat ze dat in Nederland maar eens moeten gaan verplichten

Spannend lijkt het me, Lois, als je Eva ineens een tijd niet gehoord hebt. Ik weet nog dat ik voor het eerst tante werd en naar mijn nichtje keek, ik kon het niet laten om te voelen of ze nog wel ademde (beroepsdeformatie denk ik). Doodeng vond ik dat.
Ook heel wonderlijk, ze doen het over het algemeen gewoon. Knap toch? Ineens kunnen ze ademen, eten, huilen terwijl ze een paar weekjes daarvoor dat allemaal niet konden, daar hadden ze iemand voor nodig.
Niet raar dat baby's zoveel slaap nodig hebben, al die indrukken die ze opdoen.

Bedenk eens dat je zonder kaart in een vreemd land staat, in je eentje, je spreekt de taal niet, kent er niemand, weet niet hoe je daar gekomen bent en hoe je daar weg zou moeten. Je weet alleen dat je honger hebt. Plots zul je dan anderen moeten vertrouwen die jou een hand toesteken en laten zien waar je eten kunt halen. Als je verdrietig bent zul je je door een vreemde moeten laten troosten. Nou, volgens mij raak je dan ook behoorlijk uitgeput. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de indrukken die je in dat land opdoet, de geuren, de dingen die je ziet.

Ik hoop hier nog veel van jullie te mogen lezen. Erg gaaf om dit op deze manier mee te kunnen maken!

NoNick, Jessie, Dines en Mooni heel veel sterkte!
Lois en Nausicaa, geniet er zoveel mogelijk van nu jullie lekker thuis zijn! Hebben jullie trouwens al opvang kunnen regelen voor na jullie zwangerschapsverlof?

Lekker douchen!
pi_957112
quote:
(...) Hopen alleen dat het morgen beter gaat.
Borstvoeding geven is best prachtig maar wie had ooit gedacht aan zaken zoals kloven, spruw en borstonsteking ?? Ik had er nog nooit van gehoord in ieder geval. Is dat ook zo'n taboe net als vloeien na de bevalling ?? Is dat "not done" om daarover te praten ??
Waarom krijg ik nu van iedereen te horen die ooit kinderen heeft gehad dat bevallen het ergste ter wereld is wat ze ooit is overkomen, terwijl toen ik zwanger was bevallingen gebagatelliseerd werden ???
Rare dingen doen mensen soms. Ik ben altijd heel open geweest en zeg dus rustig dat plassen heel erg zeer deed de 1e dagen na de bevalling. Maar daar word toch vreemd tegen aan gekeken door sommige mensen.
Da's ook mijn ervaring. Sommige dingen "vertel je blijkbaar niet" (en waren mij ook niet verteld toen ik zwanger was...). Bijvoorbeeld dat je nog tot wel 6 weken na de bevalling kunt vloeien (lees: ongesteld zijn). Leuk he, denk je 9 maanden geen ongesteldheid, nou, dat haal je daarna best wel weer in hoor!).
En ook dat aanleggen de eerste minuut of zo best wel heel erg pijnlijk kan zijn. De baby moet natuurlijk zuigen voor er melk uit de borst komt, en dat voelt niet echt fijn vind ik! Het is alsof iemand keihard zijn tanden in je tepel zet (nee, dat vind ik niet lekker...). Maar goed, als de melk eenmaal komt is het geen probleem meer. Maar de eerste minuut is het wel even afzien.
En dan nog zo iets: lekkende borsten! Ongelofelijk, soms loopt de melk er gewoon uit. Ik loop dan ook de hele tijd met 'zoogcompressen' in mijn bh (ook 's nachts, jawel, je bh houd je gewoon aan!). En zelfs met die zoogcompressen lekt het wel eens door en krijg je een fijne vlek in je T-shirt of blouse.

Raar hoor, dat je dit soort dingen eigenlijk niet te horen krijgt. Of het moet zijn van een heel goede vriendin die ook net een baby heeft gekregen. Maar verder lijkt het wel of iedereen dit soort dingen vergeet. Gisteren had ik nog iemand aan de telefoon die vroeg hoe de bevalling gegaan was. Dus ik vertellen. Tot het moment dat ik zei dat ik een 'knip' gehad had, en dus ook gehecht was (ik vertelde niet meer dan dat). Ik voelde op dat moment dat de andere kant van de lijn zich ineens heel ongemakkelijk ging voelen (en dat terwijl ze zelf moeder van twee kinderen is). Wat een onzin zeg, dat soort dingen hoort er toch gewoon bij. En het is niet zo dat ik met foto's klaar sta om de boel te illustreren (he getsie zeg!).

Over foto's gesproken: ze zijn ontwikkeld, en vandaag of morgen zal Marco mij leren hoe ik ze kan scannen. En verder gaan we een poging wagen om ze op onze pas geactiveerde homepage (nu nog zonder inhoud) te plaatsen. Ik ben benieuwd.

Maar even om het evenwicht weer te krijgen: ondanks alles is het absoluut de moeite waard. Zo'n klein hummeltje, totaal afhankelijk van je (mooie beschrijving trouwens in een van de vorige posts, die van het zijn in een vreemde wereld, tussen vreemde mensen), dat je bijna zou kunnen zien groeien als je goed kijkt... Ik zat in de auto net bijna van geluk te huilen...

N.

zondag 3 juni 2001 @ 17:28:33 #46
2860 ALTER-EGO
Otherstyle
pi_962469
Hier zijn weer wat nieuwe foto's van Eva, die ik voor Lois plaats:

Wat een schatje Lois, een prachtig kindje om te zien.
Papa Clark heeft goed zijn best gedaan op het mooie geboortebord in de tuin. Zo te zien vindt Eva dat ook, tevreden aan d'r papa speen.

Freestyle
  zondag 3 juni 2001 @ 17:34:55 #47
3498 Barb
Graduated Fool
pi_962505

Wat een lekker toetje!!!!

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zondag 3 juni 2001 @ 17:42:45 #48
2860 ALTER-EGO
Otherstyle
pi_962554
quote:
Op zondag 03 juni 2001 17:34 schreef Barb het volgende:

[afbeelding]

Wat een lekker toetje!!!!

Het is echt een heerlijk kind om te zien, ben het helemaal met Barb eens.

Maarre wat me wel ineens opviel aan de foto was dat vingertje van Eva en de manier waarop ze d'r bij naar haar speen kijkt Papa krijgt te stellen met zijn dochter.

Freestyle
pi_962558

*smelt*

Liev!

zondag 3 juni 2001 @ 17:46:22 #50
3744 Kleintje
op en top!
pi_962566
Fantastisch!
Ik blijf met volle teugen genieten van dit topic!
Heerlijk open zoals jullie schrijven en met zoveel liefde over die kleine hummeltjes!
Heel erg bedankt.
pi_963089
Wat een poepje die Eva..

En gewoon alles blijven zeggen wat je kwijt wilt rondom de ongemakken...die horen er tenslotte bij...en jullie moeten je verhaal kwijt.

Wie het niet wil weten..leest het maar niet.!!!!

zondag 3 juni 2001 @ 20:38:56 #52
11902 Lavendela
 Oef, wat ruik ik lekker
pi_963414
Owwwwwwwww.....En die Nijntje in de tuin, weer es wat anders dan ooievaar! Ze is geweldig Oww, jee, kriebels!! (nee Catoot, Nee, NEEE NEEEEEE!!!)

Ik ben ook zo benieuwd naar Jorden, en eerlijk gezegd ook naar de buiken van de zwangere dames: No Nick gezien, en nu die anderen nog!

pi_963546
quote:
Op zondag 03 juni 2001 17:42 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Het is echt een heerlijk kind om te zien, ben het helemaal met Barb eens.

Maarre wat me wel ineens opviel aan de foto was dat vingertje van Eva en de manier waarop ze d'r bij naar haar speen kijkt Papa krijgt te stellen met zijn dochter.

Hahaha, dat was idd ook het eerste wat in mij op kwam

Wat een schatje zeg

pi_963660
O lois wat een schatje is die Eva toch
En Nausicaa je laat ons wel wachten hoor op de foto van je Jorden.
Aan mijn buik is behalve dat het wat hard is nog steeds niks te zien en dat zint me helemaal niet Bij hoeveel weken zag je echt wat bij jullie? Ik ben nu 13 weken en 5 dagen.
Ik heb wel een buikje, maar dat is mijn buikje wat ik altijd heb en die zit iets hoger
Het voelt heerlijk!!!!
pi_963711
De "pret"echo ! en andere babyzaken.... / 12

doen ut niet. Waren net m'n favorieten!

Hebben zeker nooit bestaan?

ex-Graz stalker
  Jubileum moderator zondag 3 juni 2001 @ 21:44:32 #56
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_963750
Dank je wel Altertje voor het plaatsen van de foto's wederom .
Dat vingertje is inderdaad geweldig he Die steekt ze te pas en te onpas op en dan moet ik telkens geweldig lachen.
Eva's kamertje is ook in Nijntje-stijl dus toen we een beslissing moesten nemen wat er precies in de tuin moest komen was dat niet zo moeilijk.
Papa Clark heeft een zaterdagmiddag zijn best gedaan en zie daar het resultaat.
Het gaat geweldig goed met Evaatje. Ze heeft vannacht weer heerlijk doorgeslapen ( helpt toch zo'n badje) en krijgt al lekkere bolle wangetjes en dikke billetjes. Om in te bijten gewoonweg .
Nu wachten we nog op mooi weer want ik wil zo graag achter de kinderwagen lopen. Met die storm van vandaag leek me dat niet zo geweldig, maar volgens de weerberichten word het weer morgen ietsjes beter.

* Lois zit ook met spanning te wachten op de 1e foto's van Jorden.
Ben zo benieuwd !!

Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 juni 2001 @ 21:50:54 #57
862 Arcee
Look closer
pi_963776
quote:
Op zondag 03 juni 2001 21:34 schreef katjaschuurman het volgende:
De "pret"echo ! en andere babyzaken.... / 12

doen ut niet. Waren net m'n favorieten!

Hebben zeker nooit bestaan?

Klopt, iets te ver doorgecopy/paste
  † In Memoriam † zondag 3 juni 2001 @ 22:29:07 #58
7074 moussy
kuttekop
pi_963922
heeej wat goed dat ze nu lekker door slaapt.

lekker poppie hoor Lois,dat kleine meissie van je.

Ik ben nu ondertussen wel heeeeeeel benieuwd naar de foto van Jorden

pi_966344
Aan foto's wordt nog steeds gewerkt (ik weet het, het wordt ongeloofwaardig, maar het is echt zo!).

En Alter-ego: ik heb een paar mailtjes naar je hotmailadres gestuurd.

N.

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 04-06-2001 10:27]

maandag 4 juni 2001 @ 13:57:37 #60
2860 ALTER-EGO
Otherstyle
pi_967742
quote:
Op maandag 04 juni 2001 10:16 schreef Nausicaa het volgende:
Aan foto's wordt nog steeds gewerkt (ik weet het, het wordt ongeloofwaardig, maar het is echt zo!).

En Alter-ego: ik heb een paar mailtjes naar je hotmailadres gestuurd.

N.

Nausicaa, ik heb je mail ontvangen idd. (Er zat overigens maar 1 foto bij, mocht je meer foto's hebben en willen plaatsen, dan kun je me altijd mailen.)

Bij deze dan eindelijk de langverwachte foto van baby Jorden!

Jorden

Wat een heerlijk kereltje Nausicaa.
Jorden heeft wel wat weg van mijn zoontje Jip toen die een baby was.

Freestyle
pi_967767
een prachtkereltje lijkt me zo op het eerste oog een heel lief spontaan vrolijk ventje zo zie ik jou baby prachtig,wens hem deze mooie woorden voor de toekomst toe.
veel liefs Ingrid.
pi_967799
Hee nausicaa wat een prachtzoon hebben jullie zeg. Was het wachten zeker waard.

Ik heb trouwens weer wat raars vanacht (en 3 nachten terug ook) werd ik wakker van de pijn in me rug. Rechts onder uitstralend naar me zij. Echt heel erg pijn. leek wel een niersteenaanval ofzo. Wist niet hoe ik liggen moest. Ben maar wat gaan lopen. Werd gewoon misselijk van de pijn. Na een kwartier zaktte het wat, en daarna werd het een irritant gevoel. Nu heb ik niet echt pijn meer, maar voel wel waar het gezeten heeft. Vrijdag moet ik weer naar het ziekenhuis en zal ik dit maar goed vertellen. Wie weet heeft het helemaal niks met de zwangerschap te maken. Zou er toch niet aan moeten denken om echt een niersteen te hebben. Nou ja we zien wel weer.

Groetjes

Het voelt heerlijk!!!!
pi_967822
Mooi Ventje...
pi_968077
Hier nog ff een kerel die reageert, voordat het een echt vrouwentopic word

Ik denk dat er ontzettend veel mensen deze topics meelurken en er toch een erg blij gevoel aan overhouden. Wat kan het leven soms mooi zijn he

En applaus nog even voor Arcee voor het redden van de topics. Mooi voor in het plakboek. Toch een heel mooi documentje lijkt me

En die Jorden Eva gaan heel wat harten breken later

pi_968117
Wat een prachtig mannetje, Nausica!!!
Wauw, wat zul je trots op m zijn!
pi_968853
Hehe, eindelijk een foto van Jorden op FOK! Geweldig bedankt Alter Ego!!

Jessie, wat vervelend van die pijn 's nachts. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar misschien is er niks (ergs) aan de hand, en is het gewoon toeval dat je zo'n last gehad hebt. Wel verstandig om het te vertellen als je toch op controle gaat. Sterkte!
En om nog terug te komen op je vraag wanneer je "iets" gaat zien: ik merkte al heel snel dat gewone broeken mij niet meer goed pasten (bij elf/twaalf weken). Ik was al vrij vroeg een kilo of vier bijgekomen. Daarna ging het trouwens weer heel langzaam, want in totaal ben ik ongeveer elf kilo aangekomen (maar ja, tegen het einde at ik dan ook nauwelijks meer wat, want ik was zo misselijk vanwege dat vervelende maagzuur).

Het begon mensen pas tegen de twintigste week echt een beetje op te vallen dat ik zwanger was. En zelfs dan, met een wijde trui (in de winter) viel het vaak niet eens echt op. En pas tegen het allerlaatste kreeg ik opmerkingen van vreemden "nou dat zal ook niet meer lang duren". Erg fijn, want wat moet je daar nu weer mee.

Sterkte, probeer je niet al te veel zorgen te maken!

N.

maandag 4 juni 2001 @ 21:06:27 #67
11902 Lavendela
 Oef, wat ruik ik lekker
pi_970247
hehe..Jorden: wat een blondje!! Hij is wel lief hee...(ik zal het commentaar van mijn vriend er ook bij zetten die lurkt mee...Jezus, wat een grote kop!!...Laten we zeggen dat hij bezorgd was over de verhouding hoofd-geboortekanaal? Ik leg hem later nog wel babyverhoudingen uit en geboortestress en zo...) Lekker ventje hoor Nausicaa! Ik kan me voorstellen dat jullie heel trots zijn: twee prachtige, gezonde wolkjes van baby's! Geniet er maar lekker van hoor!
  Jubileum moderator maandag 4 juni 2001 @ 22:37:02 #68
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_970773
Wat een snoepie is Jorden .
Kunnen we het vast over uithuwelijken hebben Nausicaa ??
ik zit hier met Eva op schoot en laat haar nu even zien waar al die tikgeluiden vandaan kwamen die ze in de baarmoeder hoorde. Hoe harder ik tik, hoe stiller ze word
het tikt alleen behoorlijk rottig.
Ze wil niet erg slapen dus we gaan zo de emmer maar vullen. Ondertussen sabbelt ze als een bezetene aan haar speen. Geweldig geluidje , net die baby van de Simpsons.
Ze is eigenlijk ontzettend moe maar het is zo gezellig om op te blijven, dat begint nu al.
Wel leuk om te zien dat tikken zo'n kalmerende invloed heeft, zo kan mama zonde schuldgevoel rustig fokken.
Dan moet ik wel chatten om Eva in slaap te krijgen
Nah, das toch ook niet helemaal de bedoeling.

Altertje wederom ontzettend bedankt voor je mooie icoontje. Geweldig is ie weer !!!!
Morgen zal ik je wel even uitgebreid terugmelen.
Nu ga ik die kleine deugniet in bad stoppen.

Tot later!

Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 4 juni 2001 @ 22:57:10 #69
3498 Barb
Graduated Fool
pi_970861
Oww, wat een poepie, die Jorden
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  maandag 4 juni 2001 @ 23:06:48 #70
3744 Kleintje
op en top!
pi_970920
Wat zien die twee er schattig uit! Heerlijk!

Dat uithuwelijken is helemaal geen slecht idee. Op dezelfde dag geboren dus hoeven ze ook maar 1 keer de hele familie over de vloer te hebben

pi_971124
Jeetje ik heb blijkbaar iets teveel gemist.

Nog van harte met de geboorte met jullie kindertjes !!!

Wat een schatjes !

maandag 4 juni 2001 @ 23:44:15 #72
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_971190

* ElizabethR heeft weer zitten genieten van de foto's

Wat een heerlijk spul, alletwee!! Ik krijg er helemaal goeie zin van en een big smile

Jessie, goed aangeven waar die pijn zat op het ziekenhuis. Sterkte meis, het zal allemaal heus meevallen, maar beter het zekere voor het onzekere!

† In Memoriam † dinsdag 5 juni 2001 @ 00:45:11 #73
7074 moussy
kuttekop
pi_971516
owwwwww nog zown heerlijk klein hummeltje

ik wil er oooooooook nog 1

dinsdag 5 juni 2001 @ 11:50:41 #74
9581 mooni
coming back home!
pi_972992
OWWWW wat een scheeeeeeeeeeeeeeheeeeeeeeetjes!!!!!
Mijn complimenten aan de papa's en de mama's!!!

Dus als ik het goed begrijp hebben we over een jaar of twintig een

Met mij gaat het nog steeds hartstikke goed, sinds vorige week lijkt er een knopje omgegaan te zijn dat mijn ergste vermoeidheid heeft uitgedrukt en daar ben ik heel erg blij mee. Alleen mijn irritatiegrens wordt lager en lager, maar ja dat zullen de hormonen wel zijn.........

Moet a.s. maandag voor de eerste keer naar de verloskundige! (eindelijk!!!!)

alles komt goed, zo niet dan toch!
pi_983910
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 11:50 schreef mooni het volgende:
Moet a.s. maandag voor de eerste keer naar de verloskundige! (eindelijk!!!!)
Wel vertellen hoe het geweest is hoor! Spannend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')