De grote Fok! Schrijfwedstrijd
Plus de laatste drie reacties:
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 20:06 schreef Xilantof het volgende:[..]
nee
had totaal geen inspiratie...kon me niet helemaal vinden bij de onderwerpen denk ik
vind het moeilijk om verhalen te schrijven, schrijf andere dingen wat makkelijker, maar die gaan vaak nergens over
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 20:12 schreef ThE_ED het volgende:
Ja ik ben ook niet zo'n verhalen type, zeker niet met pre-set onderwerp(en).
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 20:26 schreef Werik het volgende:[..]
Hmmm, dus ik ben niet de enige die moeite had met zijn verhaal. Maar bij mij kan het ook komen, omdat ik niet de allermakkelijkste combi heb genomen. (Tenminste dat denk ik)
quote:Ik ben 3x overnieuw begonnen. 1x omdat ik niet tevreden was over het verhaal en 1x omdat ik na zo een 800 woorden vastliep. Over het huidige verhaal ben ik op zich ook niet echt tevreden, maar ja ik kreeg een beetje tijdnood.
Op maandag 13 oktober 2003 20:33 schreef zodiakk het volgende:
Vreemd, ik had totaal geen moeite met de beschikbare thema's. Liefde en oorlog zijn ook pittige, ongebruikelijke onderwerpen voor een tekst.
quote:daarom zijn wedstrijden vaak ook leuk..
Op maandag 13 oktober 2003 20:37 schreef Werik het volgende:[..]
Ik ben 3x overnieuw begonnen. 1x omdat ik niet tevreden was over het verhaal en 1x omdat ik na zo een 800 woorden vastliep. Over het huidige verhaal ben ik op zich ook niet echt tevreden, maar ja ik kreeg een beetje tijdnood.
quote:Dat had ik ook, ik ben eerst begonnen met Liefde & Oorlog, ben toen overgestapt naar Liefde & Drugs. Is toch een onderwerp dat me makkelijker ligt.
Op maandag 13 oktober 2003 20:37 schreef Werik het volgende:[..]
Ik ben 3x overnieuw begonnen. 1x omdat ik niet tevreden was over het verhaal en 1x omdat ik na zo een 800 woorden vastliep. Over het huidige verhaal ben ik op zich ook niet echt tevreden, maar ja ik kreeg een beetje tijdnood.
Ik ben trouwens pas zondag begonnen, binnen twee uurtjes klaar.
quote:Ik had twee pogingen nodig... zondag pas geschreven. Na zo'n 500 woorden liep het vast, dus ben ik maar weer overnieuw begonnen. Ik kon wel aardig uit de voeten met de onderwerpen... had alleen geen ruimte meer om drugs nog een plaatsje te geven
Op maandag 13 oktober 2003 21:15 schreef sleepflower het volgende:[..]
Dat had ik ook, ik ben eerst begonnen met Liefde & Oorlog, ben toen overgestapt naar Liefde & Drugs. Is toch een onderwerp dat me makkelijker ligt.
Ik ben trouwens pas zondag begonnen, binnen twee uurtjes klaar.
Mocht er in de toekomst nog eens zo'm wedstrijd worden gehouden, dan heb ik nog wel een idee voor de opdracht trouwens...
Maar ach, ik troost me met de gedachte dat mijn verhaaltjes toch te choquerend zouden zijn voor de breintjes hier, die niets gewend zijn
quote:Denk eerlijk gezegd dat dat wel mee zal vallen.
Op maandag 13 oktober 2003 23:24 schreef rensie het volgende:
Ik wou mee doen, maar had zo snel geen inspiratie (kwam pas zondag 12 okt erachter dat er een schrijfwedstrijd was). Nee dat is een smoes... als het moest, zou ik in een uurtje een verhaal uit mn mouw kunnen schudden (en dat is géén grootspraak).Maar ach, ik troost me met de gedachte dat mijn verhaaltjes toch te choquerend zouden zijn voor de breintjes hier, die niets gewend zijn
Dit is de eerste wedstrijd die ik zie op het www waarbij de verhalen van te voren worden gepubliceerd en waarbij de identiteit bekend gemaakt wordt.
Waarom is dit niet eerlijk?
Bij veel wedstrijden (zo niet allen) is het zelfs strafbaar als je je verhaal voor die tijd publiceert aan derden. Diskwalificatie is het gevolg.
Daarom snap ik niets van deze wedstrijd
[Dit bericht is gewijzigd door Tan op 14-10-2003 14:46]
quote:De verhalen zijn door een mod gepost en dus anoniem. Verder heb ik er iig een punt van gemaakt de andere verhalen pas te lezen toen ik zelf had ingestuurd...
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:43 schreef Tan het volgende:
[list]De identiteit moet óf niet aan de juryleden bekend gemaakt worden, of de deelnemers moeten meedoen onder een pseudo, anders dan hun eigen (nick)name. Dit om te voorkomen dat er vooroordelen ontstaan die in het voordeel of nadeel zijn van de deelnemer. (van sommigen is bijv. al bekend dat zij goed kunnen schrijven, zo maakt een onbekende deelnemer minder kans)
quote:Nou ja, het beneemt mij persoonlijk het enthousiasme om mee te doen, maar goed, als het verder niemand weerhoudt dan wens ik jullie veel succes
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:51 schreef search64 het volgende:[..]
De verhalen zijn door een mod gepost en dus anoniem. Verder heb ik er iig een punt van gemaakt de andere verhalen pas te lezen toen ik zelf had ingestuurd...
Als het ooit nog eens anders georganiseerd wordt dan zal ik niet langer schromen om mee te doen, want ik ben dol op schrijven
quote:Wat een fijn vertrouwen in de medemens. Alsof er nooit een eerlijke wedstrijd georganiseerd kan worden als die paar kulregeltjes van je niet in acht worden genomen. Ja, kulregels, want voor iedere regel kan een legitieme tegenwerping gegeven worden. Verder: als je dol op schrijven bent, dan schrijf je niet om te winnen, maar omdat je het leuk vind om te schrijven. Punt. Dat jij niet meedoet, omdat er een paar zielige regeltjes niet in acht worden genomen dan vraag ik me echt af hoe leuk je schrijven dan eigenlijk vind.
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:02 schreef Tan het volgende:[..]
Nou ja, het beneemt mij persoonlijk het enthousiasme om mee te doen, maar goed, als het verder niemand weerhoudt dan wens ik jullie veel succes
Als het ooit nog eens anders georganiseerd wordt dan zal ik niet langer schromen om mee te doen, want ik ben dol op schrijven
[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 14-10-2003 16:23]
En deze wedstrijd is in gedachtenis een olympische wedstrijd, meedoen is belangrijker ... etc etc.
Maar goed ... eerst die frut aanhalingstekensproblematiek ondervangen
Dan ben je van plan om je verhaal af te maken net voor de deadline (jaa dan schrijf ik et best , zal de vele wel bekend voorkomen ) ben je gvd et hele weekend ziek
Maar fair is fair en ik heb et risico gelopen door zolang te wachten , dus stuur em niet meer in.
Ik wacht wel netjes tot de volgende wedstrijd (en hoop ook wat andere onderwerpen ) , gezien de animo moet dat niet al te moeilijk zijn denk
quote:Nou nou, niet zo negatief. Het is ook zijn goedrecht om niet mee te doen hoor.
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:13 schreef zodiakk het volgende:[..]
Wat een fijn vertrouwen in de medemens. Alsof er nooit een eerlijke wedstrijd georganiseerd kan worden als die paar kulregeltjes van je niet in acht worden genomen. Ja, kulregels, want voor iedere regel kan een legitieme tegenwerping gegeven worden. Verder: als je dol op schrijven bent, dan schrijf je niet om te winnen, maar omdat je het leuk vind om te schrijven. Punt. Dat jij niet meedoet, omdat er een paar zielige regeltjes niet in acht worden genomen dan vraag ik me echt af hoe leuk je schrijven dan eigenlijk vind.
quote:Ja ok, dat is zo, maar dat neemt niet weg dat de redenen die hij geeft mij tegen de borst kunnen stuiten.
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:32 schreef search64 het volgende:[..]
Nou nou, niet zo negatief. Het is ook zijn goedrecht om niet mee te doen hoor.
quote:Ik heb inderdaad sterk de indruk dat je alles in het werk stelt om deze problematiek tot een oplossing te brengen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:17 schreef Atrimar het volgende:
Maar goed ... eerst die frut aanhalingstekensproblematiek ondervangen
quote:Je bedoelt waarschijnlijk 'cliche onderwerpen'
Op maandag 13 oktober 2003 20:33 schreef zodiakk het volgende:
Liefde en oorlog zijn ook pittige, ongebruikelijke onderwerpen voor een tekst.
quote:Niemand van ons heeft een eigen schrijfstijl dus, dankjewel
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:17 schreef Atrimar het volgende:
Overigens ben ik de enige die weet wie welke verhalen heeft geschreven, dus die vlieger gaat niet op ...
quote:Ik weet niet of je schrijven kunt, maar lézen gaat je nog niet echt goed af.
Op dinsdag 14 oktober 2003 21:19 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Je bedoelt waarschijnlijk 'cliche onderwerpen'
quote:Precies, een probleem van aanhalingstekens betekent eerst de boel 'mee naar achteren nemen', dan wachten op 'feedback' en 'discussie', om vervolgens, na de voor en tegens afgewogen te hebben, te komen tot de conclusie dat het toch makkelijk is om de aanhalingstekens zelf aan te passen.
Op dinsdag 14 oktober 2003 20:06 schreef Koekepan het volgende:Ik heb inderdaad sterk de indruk dat je alles in het werk stelt om deze problematiek tot een oplossing te brengen.
.
Hoe dan ook, ik wacht af.
quote:Misschien lees ik ergens overheen of doel je op een post ervoor die ik niet gelezen heb, maar volgens mij zegt hij dat het pittige ongebruikelijke thema's zijn. Pittig, misschien, maar ongebruikelijk, dat lijtk me zeker niet. Maar eigenlijk ga ik ervanuit dat het ook niet letterlijk bedoeld was.
Op dinsdag 14 oktober 2003 21:24 schreef Koekepan het volgende:[..]
Ik weet niet of je schrijven kunt, maar lézen gaat je nog niet echt goed af.
.
quote:Er zijn er meer hoor, maar er zijn wat probleempjes met aanhalingstekens die verkeerd worden weergegeven op het forum, dus worden de overige verhalen nog even niet gepost...
Op dinsdag 14 oktober 2003 21:10 schreef Ryan3 het volgende:
Ik vind 6 contenders niet echt een wedstrijd hoor.
quote:Precies. Daarom heb ik meegedaan... om het schrijven en de uitdaging binnen de opdracht een verhaal op papier te krijgen. Winnen zou leuk zijn, maar geen vereiste voor deelname, slechts een aangename bijkomstigheid.
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:13 schreef zodiakk het volgende:
Verder: als je dol op schrijven bent, dan schrijf je niet om te winnen, maar omdat je het leuk vind om te schrijven.
quote:Een beetje cliché waren ze wel ja... maar goed, bijna ieder verhaal bevat wel een of meer van die thema's, en het is moeilijk om iets te verzinnen wat nog een beetje origineel is natuurlijk (er is immers al zoveel geschreven).
Op dinsdag 14 oktober 2003 21:19 schreef ThE_ED het volgende:
Je bedoelt waarschijnlijk 'cliche onderwerpen'
Voor een volgende keer is het misschien een idee om de opdracht iets anders te maken. Bijvoorbeeld door het begin van het verhaal al te geven en het dan door de deelnemers af te laten maken, of gewoon een specifieke opdracht, zoals bijvoorbeeld een parodie op een bestaand verhaal met Fokkers als personages....
quote:Ik denk dat een onderwerp nooit cliché is, alleen de uitwerking van het onderwerp op papier kan cliché zijn.
Op dinsdag 14 oktober 2003 22:15 schreef DaMart het volgende:Een beetje cliché waren ze wel ja... maar goed, bijna ieder verhaal bevat wel een of meer van die thema's, en het is moeilijk om iets te verzinnen wat nog een beetje origineel is natuurlijk (er is immers al zoveel geschreven).
quote:Welnee.
Op woensdag 15 oktober 2003 00:35 schreef Koekepan het volgende:
Dat klinkt ook als een cliché..
quote:na sorry , maar ik zit hier nu net een week of 2-3 , en ik beperk me een beetje tot Literatureluurs en Films , ken dus nooit genoeg fokkers 'goed genoeg' voor een parodie
Voor een volgende keer is het misschien een idee om de opdracht iets anders te maken. Bijvoorbeeld door het begin van het verhaal al te geven en het dan door de deelnemers af te laten maken, of gewoon een specifieke opdracht, zoals bijvoorbeeld een parodie op een bestaand verhaal met Fokkers als personages....![]()
quote:Dat was ook maar een voorbeeld.
Op woensdag 15 oktober 2003 02:24 schreef Zeurberus het volgende:[..]
na sorry , maar ik zit hier nu net een week of 2-3 , en ik beperk me een beetje tot Literatureluurs en Films , ken dus nooit genoeg fokkers 'goed genoeg' voor een parodie
quote:Klinkt allemaal heel leuk en aardig, maar dring je dan niet een bepaalde verplichting kwa schrijfstijl op. Ik bedoel, nu heb je een aardige vrijheid kwa genres. Fantasie, Science fiction, etc. Maar de hond in de pot vinden voor bijvoorbeeld een science fiction verhaal. Daar kan ik zo snel niets bij bedenken.
Op woensdag 15 oktober 2003 09:03 schreef DaMart het volgende:[..]
Dat was ook maar een voorbeeld.
Een andere mogelijkheid is bijvoorbeeld om het verhaal achter een Nederlandse uitdrukking te verzinnen. Hoe is bijvoorbeeld 'de hond in de pot vinden' of 'de pot verwijt de ketel' in het taalgebruik gekomen ? Lijkt me dat je daarin best wel wat creativiteit kwijt kunt.
Ik vind het eerlijk gezegd wel leuk opgezet zo.
Misschien een idee trouwens om het bij een eventuele volgende keer rond een vakantie te doen, aangezien er toch een hoop mensen hebben aangegeven dat ze dan wel tijd zouden hebben om iets te maken.
quote:Hahahahahaha wat een kortzichtig commentaar
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:13 schreef zodiakk het volgende:[..]
Wat een fijn vertrouwen in de medemens. Alsof er nooit een eerlijke wedstrijd georganiseerd kan worden als die paar kulregeltjes van je niet in acht worden genomen. Ja, kulregels, want voor iedere regel kan een legitieme tegenwerping gegeven worden. Verder: als je dol op schrijven bent, dan schrijf je niet om te winnen, maar omdat je het leuk vind om te schrijven. Punt. Dat jij niet meedoet, omdat er een paar zielige regeltjes niet in acht worden genomen dan vraag ik me echt af hoe leuk je schrijven dan eigenlijk vind.
Maar goed, we leven gelukkig in een vrij land waar het ieders recht is om zijn of haar mening te geven
quote:Ik vraag me eerlijk waar af wat er zo kortzichtig aan is. Ik streef altijd naar horizonverbreding. Jij ook?
Op woensdag 15 oktober 2003 16:26 schreef Tan het volgende:[..]
Hahahahahaha wat een kortzichtig commentaar
Maar goed, we leven gelukkig in een vrij land waar het ieders recht is om zijn of haar mening te geven
quote:Dat blijkt wel
Op woensdag 15 oktober 2003 16:45 schreef zodiakk het volgende:[..]
Ik vraag me eerlijk waar af wat er zo kortzichtig aan is. Ik streef altijd naar horizonverbreding.
Maar goed, ik vind dit een oeverloze discussie, die mij niets oplevert. Ik ben er niet op uit om hier stennis te gaan lopen maken om iets wat mij verder niet aangaat. Wilde er alleen op wijzen dat ik dit een vreemde manier van wedstrijd organiseren vind, die ik nog niet eerder in schrijfland ben tegen gekomen.
Verder wilde ik niemand beledigen of wat dan ook, want het lijkt er een beetje op dat het nu een kwestie van laatste woord behalen wordt en daar heb ik geen behoefte aan. Jij ook niet neem ik aan?
quote:Ok, daar had ik nog even niet aan gedacht... al zou je natuurlijk kunnen schrijven dat honden eeuwen geleden door Marsmannetjes of door tijdreizigers naar de aarde zijn gebracht in potten...
Op woensdag 15 oktober 2003 09:11 schreef Werik het volgende:[..]
Klinkt allemaal heel leuk en aardig, maar dring je dan niet een bepaalde verplichting kwa schrijfstijl op. Ik bedoel, nu heb je een aardige vrijheid kwa genres. Fantasie, Science fiction, etc. Maar de hond in de pot vinden voor bijvoorbeeld een science fiction verhaal. Daar kan ik zo snel niets bij bedenken.
Ik vind het eerlijk gezegd wel leuk opgezet zo.
Misschien een idee trouwens om het bij een eventuele volgende keer rond een vakantie te doen, aangezien er toch een hoop mensen hebben aangegeven dat ze dan wel tijd zouden hebben om iets te maken.
Maar net zoals mijn eerdere suggestie: het zijn maar voorbeelden. Een iets beperktere opzet zou mijns inziens wel iets beter zijn, maar dat kan natuurlijk ook door te zeggen dat het allemaal in de verledentijd moet of zo, of door de eerste 5 regels alvast te geven en dat de deelnemers het verhaal moeten afmaken.
En wat betreft de vakanties: niet iedereen hier zit op school, sommige mensen werken full time, en hebben dan geen vakantie... dus ik denk niet dat dat helemaal zal werken, je blijft mensen houden die geen tijd hebben, maar otch iets willen schrijven. Verlenging van de termijn daarentegen kan wel helpen...
Misschien trouwens wel een idee om de volgende wedstrijd rond kerst te doen, en dat iedereen een kerstverhaal moet schrijven... dan heb je nog genoeg vrijheid om je eigen stijl (Sci-fi, drama, fantasy of wat dan ook) te gebruiken, als het maar een kerstsfeer heeft... en rond kerst zijn de meeste mensen wel vrij lijkt me (tenzij ze gokken op de gipsvlucht )
Maar goed, ik loop een beetje publiekelijk te brainstormen hier, terwijl we nog niet eens weten wie deze wedstrijd heeft gewonnen, dus ik houd er maar mee op
Maar ik vraag me af wanneer de aanhalingstekens bij de mislukte posts komen.................. ............want nu kunnen we niet beginnen met beoordelen........
Wees gerst, het wordt je niet aangerekend.
quote:ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar..
Op donderdag 16 oktober 2003 13:58 schreef Werik het volgende:
Wanneer worden de drie inzendingen die overblijven eigenlijk bekendgemaakt?
quote:Niet helemaal, alle "..." uit mijn verhaal zijn weg.
Op donderdag 16 oktober 2003 18:01 schreef Atrimar het volgende:
Zo, ik denk dat alle teksten nu kloppen.
quote:Dat is toch al opgelost op dit moment ?
Op donderdag 16 oktober 2003 20:19 schreef sleepflower het volgende:[..]
Niet helemaal, alle "..." uit mijn verhaal zijn weg.
Maar dat is een beetje mierenneuken.
quote:Ja, die puntjes. Die zijn dus allemaal weg, en aangezien ze af en toe tussen twee woorden zaten, staan die woorden nu aan elkaar geschreven.
Op vrijdag 17 oktober 2003 08:33 schreef SpikeAlike het volgende:[..]
Dat is toch al opgelost op dit moment ?
Of bedoel je de puntjes ?
quote:Das ook niet leuk, het moet er gewoon zo staan als het ingezonden is..
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:20 schreef sleepflower het volgende:[..]
Ja, die puntjes. Die zijn dus allemaal weg, en aangezien ze af en toe tussen twee woorden zaten, staan die woorden nu aan elkaar geschreven.
quote:Komt er zeker niet helemaal door met het copy-pasten van het verhaal, ofzo.
Op zaterdag 18 oktober 2003 10:35 schreef SpikeAlike het volgende:[..]
Das ook niet leuk, het moet er gewoon zo staan als het ingezonden is..
Ik vraag me af waardoor dat nu komt...
quote:Daar sluit ik me bij aan.
Op zaterdag 18 oktober 2003 19:15 schreef search64 het volgende:
Misschien kan de jury ons even een update geven, van de vorderingen.
quote:Uhm, ik wil niet onbeleefd zijn, maar in mijn tekst zijn de aanhalingstekens nog steeds spoorloos
Op donderdag 16 oktober 2003 18:01 schreef Atrimar het volgende:
Zo, ik denk dat alle teksten nu kloppen.
quote:ik ben ook wel benieuwd...
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:00 schreef SpikeAlike het volgende:
Is de jury al bezig?
Wat zijn de vorderingen ?Iemand al wat gehoord
quote:*meldt
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:52 schreef Xilantof het volgende:[..]
ik ben ook wel benieuwd...
quote:Hopelijk voor vrijdag, want dan ga ik op vakantie en ik wil wel weten of ik door ben naar de volgende ronde of niet
Op woensdag 22 oktober 2003 19:05 schreef Floris-Rulezzz.com het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd wie er gaat winnen, wanneer worden de drie inzendingen bekend gemaakt???????????????????????????????????????????????????
quote:zo'n topic loopt toch al?
Op woensdag 22 oktober 2003 19:27 schreef ThE_ED het volgende:
We kunnen natuurlijk wel al zelf een discussie starten voor onszelf welke WIJ het beste vinden..
quote:linkje?
Op woensdag 22 oktober 2003 19:38 schreef Xilantof het volgende:[..]
zo'n topic loopt toch al?
quote:lol
Op woensdag 22 oktober 2003 19:46 schreef Xilantof het volgende:
er hangt al een slotje aan, we moeten het dus hier doen
linkje:
Wie gaat de schrijfwedstrijd winnen
quote:maar goed
Op woensdag 22 oktober 2003 19:46 schreef ThE_ED het volgende:[..]
lol
wie denk jij ?
[Dit bericht is gewijzigd door Floris-Rulezzz.com op 22-10-2003 21:33]
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 23:38 schreef sleepflower het volgende:[..]
quote:Dit is een typisch voorbeeld van een spanningsboog...
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:10 schreef search64 het volgende:
AAAAAAAAAH, Jury waar zijn jullie me bezig?
quote:maar het wordt wel irritant
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:13 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Dit is een typisch voorbeeld van een spanningsboog...
Ik geef zo snel mogelijk de drie finalisten door en dan mogen jullie zelf gaan stemmen wie er moet winnen.
quote:tijdsindicatie?
Op maandag 27 oktober 2003 13:08 schreef Isabeau het volgende:
Komt goed hoorIk geef zo snel mogelijk de drie finalisten door en dan mogen jullie zelf gaan stemmen wie er moet winnen.
quote:Als het alleen aan mij ligt vanavond of morgenochtend. Maar het is wel erg flauw om zelf een hele tijd weg te blijven en dan plots van anderen verwachten dat ze NU moeten beoordelen omdat ik eens een dagje tijd heb
Op maandag 27 oktober 2003 13:11 schreef Xilantof het volgende:
tijdsindicatie?
quote:Een schrale troost: iemand die "indolent doen" door de censuur laat komen hoeft toch niet al te veel hoop te koesteren op een gunstige eindklassering.
Op woensdag 22 oktober 2003 23:23 schreef search64 het volgende:
Hebben we 20 inzendingen, en dan gaat de jury indolent doen.
quote:das waar
Op maandag 27 oktober 2003 13:12 schreef Isabeau het volgende:[..]
Als het alleen aan mij ligt vanavond of morgenochtend. Maar het is wel erg flauw om zelf een hele tijd weg te blijven en dan plots van anderen verwachten dat ze NU moeten beoordelen omdat ik eens een dagje tijd heb
maar goed, we wachten met spanning.
en we weten nu iig zeker dat de jury de wedstrijd in vergeten is
quote:Oh, maar jullie hebben dus wel al gezamenlijk beslist?
Op maandag 27 oktober 2003 13:08 schreef Isabeau het volgende:
Komt goed hoorIk geef zo snel mogelijk de drie finalisten door en dan mogen jullie zelf gaan stemmen wie er moet winnen.
quote:Er is al over gesproken ja
Op maandag 27 oktober 2003 14:03 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Oh, maar jullie hebben dus wel al gezamenlijk beslist?
quote:Nou waar wacht je op,
Op maandag 27 oktober 2003 14:05 schreef Isabeau het volgende:[..]
Er is al over gesproken ja
of zeg in elk geval, wat jullie indicaties zijn!
quote:Ow ik wist niet dat dit soort dingen ook meebepaalden of je won of niet.
Op maandag 27 oktober 2003 13:48 schreef Koekepan het volgende:[..]
Een schrale troost: iemand die "indolent doen" door de censuur laat komen hoeft toch niet al te veel hoop te koesteren op een gunstige eindklassering.
Bij ons op de studentenvereniging zijn wel meer dingen ingeburgerd die grammaticaal niet kloppen, boeiend zeg. Jij in ieder geval suc6, taalmaffioso.
quote:Al?
Op maandag 27 oktober 2003 14:05 schreef Isabeau het volgende:[..]
Er is al over gesproken ja
quote:Stil maar, het was bedoeld als (lichtelijk agressief) grapje.
Op dinsdag 28 oktober 2003 00:41 schreef search64 het volgende:
Bij ons op de studentenvereniging zijn wel meer dingen ingeburgerd die grammaticaal niet kloppen, boeiend zeg.
quote:idd
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:42 schreef sleepflower het volgende:
Is de uitslag al bekend?
ben ook wel benieuwd....
quote:Apology accepted
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:53 schreef Koekepan het volgende:[..]
Stil maar, het was bedoeld als (lichtelijk agressief) grapje.
quote:de wedstrijd is nog niet afgelopen, maar je kunt niet meer deelnemen
Op woensdag 29 oktober 2003 17:04 schreef Kwark het volgende:
Ik heb even geen zin om het hele topic door te lezen, maar is de wedstrijd al afgelopen of kun je nog deelnemen?
quote:dat was geen keuzemogelijkheid
Op woensdag 29 oktober 2003 17:06 schreef ThE_ED het volgende:[..]
de wedstrijd is nog niet afgelopen, maar je kunt niet meer deelnemen
Zelfs als hij geen inzendig heeft gedaan. .
quote:Ik voel me gevleid, oh existentialistisch ikoon, maar: waarom?
Op woensdag 29 oktober 2003 17:23 schreef AlbertCamus het volgende:
* AlbertCamus stemt op Kwark.Zelfs als hij geen inzendig heeft gedaan.
.
quote:Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja
Op woensdag 29 oktober 2003 17:28 schreef sleepflower het volgende:
Ik hou het niet meer uit, wie zijn de finalisten?
quote:Monsieur Kwark, nous nous comprenons.
Op woensdag 29 oktober 2003 17:28 schreef Kwark het volgende:[..]
Ik voel me gevleid, oh existentialistisch ikoon, maar: waarom?
Ken ik u wellicht?
quote:Hein? Vous n'êtes pas l'étranger?
Op woensdag 29 oktober 2003 17:39 schreef AlbertCamus het volgende:[..]
Monsieur Kwark, nous nous comprenons.
.
Ken ik je van SN?
edit: Ach nee, je bent een kloon van JAM .
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 29-10-2003 18:00]
ik wil het weten..
en ik deed niet eens mee
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 19:35 schreef Xilantof het volgende:
wanneer? hoe laat? datum? dag? tijd?
WANNEERik wil het weten..
en ik deed niet eens mee
quote:goed idee
Op donderdag 30 oktober 2003 08:10 schreef Werik het volgende:
Ik denk dat we de volgende keer ook maar een uiterste datum voor de jury erbij moeten neerzetten
quote:Wat dacht ja van morgen of uiterlijk zondag
Op donderdag 30 oktober 2003 12:29 schreef Xilantof het volgende:[..]
goed idee
Op donderdag 30 oktober 2003 19:00 schreef Floris-Rulezzz.com het volgende:[..]
Wat dacht ja van morgen of uiterlijk zondag
maar ach we merken het wel
quote:wow...
Op donderdag 30 oktober 2003 23:00 schreef zodiakk het volgende:
Wat een kut-wedstrijd is dit. Wat is dit voor een stompzinnig ge-eikel dat men niet eens een termijn kan geven? Voor mijn part kunnen die achterlijke fantasymongooltjes die dit forum bestieren, of eerder: verstieren, een enkeltje goelag krijgen.
ik bedoel, eerste wedstrijd en dat Inclusief kinderziektes, logisch...
maare...
tis niet het einde van de wereld.
we leren er van...
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 19:00 schreef Floris-Rulezzz.com het volgende:[..]
Wat dacht ja van morgen of uiterlijk zondag
En kunnen we, als de jury de tijd niet heeft om voor kerst een selectie te maken [/sarcasme modus], niet gewoon een publieksstemming over alle verhalen houden ?
quote:Goed idee, laten we maar beginnen. Wie gaat er winnen volgens jullie
Op vrijdag 31 oktober 2003 20:04 schreef DaMart het volgende:[..]
Goed idee
![]()
En kunnen we, als de jury de tijd niet heeft om voor kerst een selectie te maken [/sarcasme modus], niet gewoon een publieksstemming over alle verhalen houden ?
![]()
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 10:53 schreef ThE_ED het volgende:
wow...
ik was deze wedstrijd al weer helemaal vergeten
quote:Troost je... de jury blijkbaar ook
Op dinsdag 4 november 2003 10:53 schreef ThE_ED het volgende:
wow...
ik was deze wedstrijd al weer helemaal vergeten
quote:Maak daar maar boven-digoel van, Zodiakk.
Op donderdag 30 oktober 2003 23:00 schreef zodiakk het volgende:
Wat een kut-wedstrijd is dit. Wat is dit voor een stompzinnig ge-eikel dat men niet eens een termijn kan geven? Voor mijn part kunnen die achterlijke fantasymongooltjes die dit forum bestieren, of eerder: verstieren, een enkeltje goelag krijgen.
Met uwe gastvrouw..
.
quote:Nu de rest nog.
Op dinsdag 4 november 2003 20:49 schreef Seborik het volgende:
Ik heb al lang gestemd.
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 20:49 schreef Seborik het volgende:
Ik heb al lang gestemd.
Maar eh, sorry dat het zo lang duurt. Toen ik begon met de schrijfwedstrijd was er geen enkel teken dat ik de komende 8 maanden iets nuttigs te doen had en dus had ik zeeën van tijd. Dat is er wel een beetje af Ik sta om half 6 's morgens op en ben na 8 uur 's avonds thuis. Ik wilde alles uitprinten op mijn werk om het daar door te nemen, maar kon uiteraard weer eens niet bij mijn e-mail. Momenteel probeer ik elke dag iets te lezen en te beoordelen.
Mea culpa
quote:We kunnen zonder je stem ook wel verder, hoor.
Op dinsdag 4 november 2003 21:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb nog niet gestemd. Krijg ik nu een enkeltje Verweggistan?Maar eh, sorry dat het zo lang duurt. Toen ik begon met de schrijfwedstrijd was er geen enkel teken dat ik de komende 8 maanden iets nuttigs te doen had en dus had ik zeeën van tijd. Dat is er wel een beetje af
Ik sta om half 6 's morgens op en ben na 8 uur 's avonds thuis. Ik wilde alles uitprinten op mijn werk om het daar door te nemen, maar kon uiteraard weer eens niet bij mijn e-mail. Momenteel probeer ik elke dag iets te lezen en te beoordelen.
Mea culpa
quote:Als de rest heeft gestemd vind ik dat prima.
Op dinsdag 4 november 2003 21:24 schreef zodiakk het volgende:We kunnen zonder je stem ook wel verder, hoor.
Nou zeg, hoelang duurt het nu nog?
Laat in ieder geval dan wat horen, want nu reageren jullie alleen met excuses zodra wij weer eens een schop geven..
Dat kan toch veel beter!
Van onze kant hebben wij flink wat initiatief getoont, nu is het tijd dat jullie dat ook doen.. Of jullie ?
Alvast Dank,
SpikeAlike.
Of ik er wat van kan is maar de vraag.
quote:laten we eerst ook maar ff wachten op de uitslag van deze wedstrijd
Op woensdag 5 november 2003 23:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
wanneer is de volgende schrijfwedstrijd? lijkt me leuk.Of ik er wat van kan is maar de vraag.
quote:Misschien idd een idee dit alvast goed te regelen.
Op woensdag 5 november 2003 23:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
wanneer is de volgende schrijfwedstrijd? lijkt me leuk.Of ik er wat van kan is maar de vraag.
Op donderdag 6 november 2003 09:07 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Misschien idd een idee dit alvast goed te regelen.
of in elk geval, wie is genomineerd:
JURY SCHIET OP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 00:17 schreef yvonne het volgende:
Even de flauwekul van Koekenpan weggehaald, de Jury is klaar, we wachten tot Isabeau online komt.
Ben benieuwd...
quote:eindelijk
Op zaterdag 8 november 2003 00:17 schreef yvonne het volgende:
Even de flauwekul van Koekenpan weggehaald, de Jury is klaar, we wachten tot Isabeau online komt.
quote:Ja om 2 dingen eigenlijk.
Op zaterdag 8 november 2003 10:18 schreef sleepflower het volgende:[..]
Ja?
1) Koekepan: Best een goede grap waarin nog mensen hapten ook.
2) Ik dacht dat behalve Isa de Jury er al uit was en dat er dus nog niks veranderd is.
quote:Uhm... tja... het was al laat toen ik reageerde op die post gisteren
Op zaterdag 8 november 2003 10:22 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Ja om 2 dingen eigenlijk.
1) Koekepan: Best een goede grap waarin nog mensen hapten ook.
Ik wil het weten.
quote:
Op zondag 9 november 2003 19:08 schreef Floris-Rulezzz.com het volgende:
Wanneer komt dat Isabeau-mens mod eindelijk eens online.Ik wil het weten.
quote:Wij ook
Op maandag 10 november 2003 08:49 schreef Xilantof het volgende:[..]
maar je hebt wel gelijk... ik wil het weten
Als Isa online komt grijp ik 'r in d'r nekvel
quote:hehe, je doet je sig eer aan
Op maandag 10 november 2003 08:52 schreef yvonne het volgende:[..]
Wij ook
Als Isa online komt grijp ik 'r in d'r nekvel
moeten we misschien wat herrie schoppen in LIT zodat ze mods gedwongen vaker aanwezig moeten zijn ?
quote:Isabeau loopt van 0700 tot 1900 stage, en is dus weinig online ... ik vermoed dat ze vrijdagmiddag vroeg thuis is, en dan dus alles kan regelen (grinnik, dit weet ze dus nog niet
Op maandag 10 november 2003 18:08 schreef Xilantof het volgende:[..]
hehe, je doet je sig eer aan
maar is ze zo weinig online dan?moeten we misschien wat herrie schoppen in LIT zodat ze mods gedwongen vaker aanwezig moeten zijn ?
quote:Dikke snikkel, jullie gaan maar zonder haar verder. Ze heeft zelf al in dit topic aangegeven dat ze dit niet erg vindt:
Op dinsdag 11 november 2003 18:21 schreef Atrimar het volgende:[..]
Isabeau loopt van 0700 tot 1900 stage, en is dus weinig online ... ik vermoed dat ze vrijdagmiddag vroeg thuis is, en dan dus alles kan regelen (grinnik, dit weet ze dus nog niet
)
quote:En de rest heeft al gestemd.
Op dinsdag 4 november 2003 21:46 schreef Isabeau het volgende:[..]
Als de rest heeft gestemd vind ik dat prima.
PRUTSER.
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 18:21 schreef Atrimar het volgende:
(grinnik, dit weet ze dus nog niet)
quote:Mja, dat kwam ook bij de meeste inzendingen bij mij op
Op dinsdag 11 november 2003 21:44 schreef zodiakk het volgende:PRUTSER.
quote:
Op woensdag 12 november 2003 13:07 schreef Atrimar het volgende:[..]
Mja, dat kwam ook bij de meeste inzendingen bij mij op
quote:Je bedoeld dat we nu dan wel de uitslag krijgen?
Op woensdag 12 november 2003 13:07 schreef Atrimar het volgende:[..]
Mja, dat kwam ook bij de meeste inzendingen bij mij op
quote:Da's niet mijn pakkie an ... ik heb alleen de anonimiteit gewaarborgd.
Op woensdag 12 november 2003 13:47 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Je bedoeld dat we nu dan wel de uitslag krijgen?
quote:
Op woensdag 12 november 2003 14:16 schreef Atrimar het volgende:[..]
Da's niet mijn pakkie an ... ik heb alleen de anonimiteit gewaarborgd.
quote:Ik ben het echt een beetje zat nu..
Op donderdag 13 november 2003 08:59 schreef sleepflower het volgende:Het duurt nou al een maand...kom op, jury!
quote:Same here. Als Isabeau geen tijd heeft, wat ik haar niet kwalijk neem, doen we het toch gewoon zonder haar stem? Ze heeft al gezegd dat dat mag.
Op donderdag 13 november 2003 09:14 schreef SpikeAlike het volgende:[..]
Ik ben het echt een beetje zat nu..
Eerst vol enthousiasme de organisatie van een schrijfwedstrijd van je opnemen, vervolgens weken lang niets van je laten horen, daarna ALLES laten afhangen van iemand die feitelijk geen tijd heeft voor dit soort dingen en dan na herhaaldelijke verzoeken nog eens geen toezegging of termijn willen geven?
Fraai hoor.
kinderziektes, onvoorziene gebeurtenissen. kan allemaal gebeuren. maar waarom niet ff melden als je merkt dat het fout gaat? (bij users, andere crew die kunnen dan misschien ingrijpen/overnemen.
quote:Kijk, dit vind ik dan weer wat kort door de bocht. Ik waardeer de meoite die men er in steekt dusdanig dat ik in ieder geval fatsoenlijk de tijd en rust wil nemen om de verhalen te lezen, en niet (bijvoorbeeld) 's ochtends met een slaperig hoofd in een bus vol gillende scholieren.
Op donderdag 13 november 2003 09:28 schreef zodiakk het volgende:
Atrimar en de anderen zijn bezig met de cursus 'Hoe verneuk ik een schrijfwedstrijd waar andere mensen tijd en moeite in hebben gestoken'. Altijd fijn om te weten dat de inzet en het initiatief dat je hebt getoond om een verhaal van 1000 (of meer) woorden te schrijven wordt omgezet in iets verneukeratiefs (het gevolg van knullige organisatie). Ik kan er echt kwaad om worden.
quote:Had jij niet ooit een topic over drogredenaties geopend? Als ik een verhaal had ingestuurd zat ik niet in de groep om de verhalen te beoordelen natuurlijk
En dan nog domme grapjes in dit topic durven maken zoals "Mja, dat kwam ook bij de meeste inzendingen bij mij op". Dat snap ik niet hoor. Heb jij een verhaal ingestuurd Atrimar? Of seborik? Of Gurgeh?
quote:Daar gaat het niet om. Misschien zijn jullie er pas half december pas uit, maar zeg dat dan meteen! Zeg dan "jongens, we willen de tijd nemen, verwacht geen resultaat voor half november". Zo. Dat is toch heel wat netter dan helemaal niks zeggen? Dáár gaat het me om. Het is gaat me niet om de termijn an sich, maar om het feit dat er he-le-maal NIKS gezegd wordt over een eventuele termijn. Dat vind ik verneukeratief en onbeschoft.
Op donderdag 13 november 2003 22:18 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Kijk, dit vind ik dan weer wat kort door de bocht. Ik waardeer de moeite die men er in steekt dusdanig dat ik in ieder geval fatsoenlijk de tijd en rust wil nemen om de verhalen te lezen, en niet (bijvoorbeeld) 's ochtends met een slaperig hoofd in een bus vol gillende scholieren.
quote:Klopt, ik was in de hitte van het moment niet vies van wat vuige argumentatie.
Had jij niet ooit een topic over drogredenaties geopend? Als ik een verhaal had ingestuurd zat ik niet in de groep om de verhalen te beoordelen natuurlijk.
quote:Dus dat geeft een jurylid (die het Nederlands zelf amper machtig is) het recht een dergelijke uitspraak te doen?
Op donderdag 13 november 2003 22:18 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Had jij niet ooit een topic over drogredenaties geopend? Als ik een verhaal had ingestuurd zat ik niet in de groep om de verhalen te beoordelen natuurlijk.
quote:Ja, OK. Daar geef ik je gelijk in. e.e.a. had wat netter aangepakt kunnen worden. Maar je weet toch dat op Fok alles wat langer duurt?
Op donderdag 13 november 2003 22:26 schreef zodiakk het volgende:
Daar gaat het niet om. Misschien zijn jullie er pas half december pas uit, maar zeg dat dan meteen! Zeg dan "jongens, we willen de tijd nemen, verwacht geen resultaat voor half november". Zo. Dat is toch heel wat netter dan helemaal niks zeggen? Dáár gaat het me om. Het is gaat me niet om de termijn an sich, maar om het feit dat er he-le-maal NIKS gezegd wordt over een eventuele termijn. Dat vind ik verneukeratief en onbeschoft.
quote:Zo kenmerkt zich de ware debater
Klopt, ik was in de hitte van het moment niet vies van wat vuige argumentatie.
quote:Mijn debateertechnieken zijn ook onovertroffen;
Op donderdag 13 november 2003 22:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]Zo kenmerkt zich de ware debater
.
LALALALALALALALA Ik hoor je toch niet, LALALALALALA!
Dan worden de drie finalisten bekend gemaakt en mogen jullie daar de winnaar uitkiezen. Dat gaat dan vast sneller (hoe lang denken jullie daarvoor nodig te hebben?)
Bedankt voor jullie geduld en mijn welgemeende excuses.
quote:Dat ligt eraan of mijn stuk erbij zit of niet
Op vrijdag 14 november 2003 13:57 schreef Isabeau het volgende:
(hoe lang denken jullie daarvoor nodig te hebben?)
quote:Gevaarlijk hoor, zo'n harde datum.
Op vrijdag 14 november 2003 13:57 schreef Isabeau het volgende:
Uitslag voor de volgende ronde komt vóór maandag 17 november 2003 voor 9:00 's morgens op Fok.
quote:Niet op jezelf stemmen
Op vrijdag 14 november 2003 14:02 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Dat ligt eraan of mijn stuk erbij zit of niet
quote:nee, maar mijn stuk is zo geweldig.. de rest stemt op mij natuurlijk
Op vrijdag 14 november 2003 14:04 schreef Werik het volgende:[..]
Niet op jezelf stemmen
quote:Tuurlijk, is logisch
Op vrijdag 14 november 2003 14:06 schreef ThE_ED het volgende:[..]
nee, maar mijn stuk is zo geweldig.. de rest stemt op mij natuurlijk
![]()
quote:We zijn er al bijna uit hoor
Op zondag 16 november 2003 17:10 schreef ThE_ED het volgende:
Nog maar iets minder dan 16 uur te gaan!
quote:ik wil het je niet nog moeilijker maken; maar is dan niet het idee een beetje weg? Dan had je net zo goed in 1e instantie de users al kunnen laten beslissen...
Op zondag 16 november 2003 17:25 schreef Isabeau het volgende:[..]
Het worden er hoogstwaarschijnlijk meer dan 3 om uit te kiezen.
quote:De jury zit niet echt op één lijn, zeg maar
Op zondag 16 november 2003 17:27 schreef ThE_ED het volgende:ik wil het je niet nog moeilijker maken; maar is dan niet het idee een beetje weg? Dan had je net zo goed in 1e instantie de users al kunnen laten beslissen...
quote:dus mogen ze de regels zomaar aanpassen?
Op zondag 16 november 2003 19:06 schreef Isabeau het volgende:[..]
De jury zit niet echt op één lijn, zeg maar
quote:Welcome to the real world, Neo.
Op zondag 16 november 2003 20:45 schreef Xilantof het volgende:[..]
dus mogen ze de regels zomaar aanpassen?
quote:
Op zondag 16 november 2003 22:32 schreef lontje het volgende:[..]
Welcome to the real world, Neo.
quote:Dat zou heel fijn zijn maar die is al voorbij, en je hebt 9:00 als deadline gesteld..
Op maandag 17 november 2003 07:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan er ook 8 uur van maken hoor
quote:Er zijn domweg weinig mensen op Fok die graag lezen. (Althans dat is mijn conclusie na al die jaren.) En die verhalen moet je toch lezen wil je er op kunnen stemmen. Dat was ook de overweging waarom we maar enkele verhalen door de fokkers zelf lieten beoordelen en de rest door de jury (die trager dan stront was, maar goed).
Op maandag 17 november 2003 14:44 schreef Werik het volgende:
72 views en drie stemmen?
quote:En net als YPPY zullen veel users de verhalen even in alle rust willen lezen voor ze een stem uitbrengen
Op maandag 17 november 2003 16:09 schreef YPPY het volgende:
Het lezen kost veel tijd. Ik ga zeker nog stemmen, maar één verhaal per keer lezen is wel genoeg.
[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 24-11-2003 15:05]
quote:Dus toch.
Op maandag 24 november 2003 14:52 schreef zodiakk het volgende:
Ah, ik heb gewonnen. Ik wil geen prijzen en ook geen extra tag of een speciaal plaatsje voor mijn schrijfseltje. Het stukje erkenning wat ik heb gekregen vind ik genoeg. Ik wil iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om een verhaal in te sturen en/of op één van de finalisten te stemmen. Bedankt allemaal,.
Gefeliciteerd. .
Mijn verhaal was "zonder titel" en ik ben wel benieuwd van wie de andere verhalen waren.
En dan, snel door naar deel 2 van de Grote Fok! Schrijfwedstrijd.
Zoals ik al verwachtte was mijn verhaal (Terug naar Atlantis) niet genomineerd. Volgende keer beter dan maar, al is meedoen natuurlijk belangrijker dan winnen.
Maar goed, het wachten is nu op schrijfwedstrijd # 2, misschien handig om die rond kerst / oud en nieuw te houden. Dan hebben de meeste mensen vrij en dus tijd om te schrijven.
Er was nogal wat commentaar op de opdracht van deel 1 daarom stel ik voor dat we hier gaan discussieren over een nieuwe opdracht. Omdat tijdens de feestdagen veel mensen vrij zijn, lijkt het me idd een goed idee om de opdracht dan te houden, en aangezien dat al over minder dan een maand is, moeten we een beetje opschieten. Voor de mensen die de vorige keer niet hebben meegedaan; de vorige opdracht was dat je twee van de vijf gegeven woorden moest kiezen om daar vervolgens een verhaal van te maken. Misschien is het leuk om nu een heel andere opdracht te verzinnen, ipv 5 nieuwe woorden.
quote:Wat leuk!
Op dinsdag 25 november 2003 12:54 schreef search64 het volgende:
Goed, deel 1 van de wedstrijd is succesvol afgerond, dan kunnen we nu door naar deel 2.Er was nogal wat commentaar op de opdracht van deel 1 daarom stel ik voor dat we hier gaan discussieren over een nieuwe opdracht. Omdat tijdens de feestdagen veel mensen vrij zijn, lijkt het me idd een goed idee om de opdracht dan te houden, en aangezien dat al over minder dan een maand is, moeten we een beetje opschieten. Voor de mensen die de vorige keer niet hebben meegedaan; de vorige opdracht was dat je twee van de vijf gegeven woorden moest kiezen om daar vervolgens een verhaal van te maken. Misschien is het leuk om nu een heel andere opdracht te verzinnen, ipv 5 nieuwe woorden.
Misschien 5 schilderijen/foto's waar je je verhaal op kunt inspireren dmv 2 van de 5? (Heb ik niet zelf bedacht, het is geloof ik een bestaande wedstrijd onder middelbare scholieren ... weet niet meer hoe het heet )
Of dat je 2 personages uit 5 verschillende kiest, die in je verhaal moeten voorkomen?
quote:Staat die ergens eerder in het topic?
Op dinsdag 25 november 2003 13:08 schreef Werik het volgende:
Ik vond die optie om de eerste 5 zinnen te geven wel een goede!
quote:Pfff geen idee. Zal zo eens kijken of ik het kan vinden.
Op dinsdag 25 november 2003 13:19 schreef Dodec het volgende:[..]
Staat die ergens eerder in het topic?
quote:Mmm, ik denk niet dat ik dat zo leuk zou vinden. Juist de eerste paar zinnen zijn zo leuk om te schrijven, daarna vloeit het verhaal zo uit je pen. Bovendien denk ik dat je als je een bepaalde stijl hebt, die niet zo makkelijk aanpast aan een paar regels die iemand anders heeft geschreven. Hoewel ik wel denk dat het een uitdaging kan zijn en je creativiteit zeker niet in de weg zou zitten. Denk je trouwens dat mensen bij het beoordelen het leuk zouden vinden twintig verhalen te lezen die hetzelfde beginnen?
Op dinsdag 25 november 2003 13:08 schreef Werik het volgende:
Ik vond die optie om de eerste 5 zinnen te geven wel een goede!
quote:Aan de andere kant zullen er ook genoeg mensen geweest zijn die het moeten combineren van twee onderwerpen niet echt als hun favoriet hebben beschouwd. Maar ik snap wat je wil zeggen.
Op dinsdag 25 november 2003 13:31 schreef search64 het volgende:[..]
Mmm, ik denk niet dat ik dat zo leuk zou vinden. Juist de eerste paar zinnen zijn zo leuk om te schrijven, daarna vloeit het verhaal zo uit je pen. Bovendien denk ik dat je als je een bepaalde stijl hebt, die niet zo makkelijk aanpast aan een paar regels die iemand anders heeft geschreven. Hoewel ik wel denk dat het een uitdaging kan zijn en je creativiteit zeker niet in de weg zou zitten. Denk je trouwens dat mensen bij het beoordelen het leuk zouden vinden twintig verhalen te lezen die hetzelfde beginnen?
Is dat juist niet de uitdaging ervan dan. Om het met je eigen schrijfstijl op te lossen. Als je de openingszinnen maar heel algemeen houdt.
Tja, de jury kan op een gegeven moment ook over die eerste vijf regels heenlezen.
Uit mijn hoofd kan ik de volgende voorstellen herinneren:
- Onderwerpen geven zoals in de vorige wedstrijd;
- Een what if verhaal;
- De eerste vijf regels van het verhaal geven.
en daarvan leek mij die van de eerste 5 regels geven de leukste, ook omdat de eerste optie al geweest is.
Leuke wedstrijd, hoewel ik moet toegeven dat ik het niet echt heb gevolgd. Wie weet zend ik nog wel 'ns wat in, mocht ik bij een eventuele volgende wedstrijd te veel tijd hebben.
quote:Een verhaal schrijven naar aanleiding van een schilderij had ik al eerder gepost.
Op zondag 30 november 2003 14:44 schreef search64 het volgende:
Goed, niemand anders ideeen?
K, als we nu gewoon de eerste 5 regels geven, wie gaat die regels dan schrijven?
quote:Je kan ook een goed boek nemen en daar de eerste 5 regels van overschrijven. Kijken welke draai er daarna aan gegeven wordt.
Op zaterdag 6 december 2003 15:15 schreef search64 het volgende:
Ok, duurt allemaal wat langer deze keer.K, als we nu gewoon de eerste 5 regels geven, wie gaat die regels dan schrijven?
quote:Geen bekend boek dan.
Op zaterdag 6 december 2003 15:19 schreef Isabeau het volgende:[..]
Je kan ook een goed boek nemen en daar de eerste 5 regels van overschrijven. Kijken welke draai er daarna aan gegeven wordt.
quote:Das wel een strak plan.
Op zaterdag 6 december 2003 15:19 schreef Isabeau het volgende:[..]
Je kan ook een goed boek nemen en daar de eerste 5 regels van overschrijven. Kijken welke draai er daarna aan gegeven wordt.
welk boek
quote:Gewoon een boek uit je kast rukken
Op zaterdag 6 december 2003 17:03 schreef search64 het volgende:welk boek
Eerste boek wat ik van de plank haal:
quote:
1. De dood reed rond in een smaragdgroene Lexus.
2. Die draaide van de weg af, passeerde vier benzinepompen en stopte bij een van de twee banen waar je werd bediend.
3. Jack, die voor het tankstation stond, zag de auto maar niet de chauffeur.
4. Zelfs onder een dik en donker wolkendek dat de zon aan het oog onttrok, schitterde de Lexus als een juweel - een rank en glimmend vervoermiddel.
5. De ruiten waren getint, dus hij had de chauffeur óók als hij dat had geprobeerd, niet kunnen zien.
Zijn er al verhalen geschreven en zoja, zijn ze al ergens te lezen?
quote:de eerste wedstrijd is al afgelopen...
Op zaterdag 6 december 2003 19:29 schreef R_ON het volgende:
Misschien is deze vraag al een paar keer gesteld maar kep geen zin om 2 topics helemaal door te lezen:Zijn er al verhalen geschreven en zoja, zijn ze al ergens te lezen?
quote:en dan 1 van die 5 zinnen is de eerste zin van het verhaal dat ik dan ga schrijven?
Op zaterdag 6 december 2003 17:09 schreef Isabeau het volgende:[..]
Gewoon een boek uit je kast rukken
[..]
quote:Nee dat zijn de eerste vijf uit 1 boek.
Op zaterdag 6 december 2003 19:50 schreef Xilantof het volgende:[..]
en dan 1 van die 5 zinnen is de eerste zin van het verhaal dat ik dan ga schrijven?
quote:dat snap ik ook
Op zaterdag 6 december 2003 21:02 schreef Dodec het volgende:[..]
Nee dat zijn de eerste vijf uit 1 boek.
maar wat is dan de bedoeling er mee?
iedereen kan 5 regels uit een boek halen, toch? wat gaan we doen met die 5 regels?
dat wilde ik dus eigenlijk vragen.
quote:Daar moet je idd je verhaal mee beginnen.
Op zaterdag 6 december 2003 21:12 schreef Xilantof het volgende:[..]
dat snap ik ook
maar wat is dan de bedoeling er mee?
iedereen kan 5 regels uit een boek halen, toch? wat gaan we doen met die 5 regels?
dat wilde ik dus eigenlijk vragen.
quote:Klopt, je bent verplicht om je verhaal te beginnen met die 5 regels. Daarop wordt je verhaal gebaseerd.
Op zaterdag 6 december 2003 23:37 schreef Dodec het volgende:[..]
Daar moet je idd je verhaal mee beginnen.
Denk ik.
quote:dus iedereen het zelfde begin..
Op zondag 7 december 2003 17:29 schreef Werik het volgende:[..]
Klopt, je bent verplicht om je verhaal te beginnen met die 5 regels. Daarop wordt je verhaal gebaseerd.
geinig
quote:weet niet of we beginnen met de 5 zinnen die isa al neer zetten?
Op maandag 8 december 2003 09:41 schreef Shaitan het volgende:
Laten we maar gaan beginnen dan, niet?
quote:Dat is toch een deel van de uitdaging? Het proberen om je eigen schrijfstijl erin te integreren.
Op maandag 8 december 2003 12:36 schreef Mobious het volgende:
Het is wel zo dat je de schrijf{i}stijl{/i} nu heel erg vastlegt. Het merendeel van de verhalen zullen nu vrij voorspelbaar worden met een stijl die gekopieerd, maar de schrijver niet eigen is. Het lijkt me dat de verhalen die eruit voortkomen daardoor van een mindere kwaliteit zullen lijken.
quote:ik denk dat dat reuze mee valt.
Het is wel zo dat je de schrijf{i}stijl{/i} nu heel erg vastlegt. Het merendeel van de verhalen zullen nu vrij voorspelbaar worden met een stijl die gekopieerd, maar de schrijver niet eigen is. Het lijkt me dat de verhalen die eruit voortkomen daardoor van een mindere kwaliteit zullen lijken.
daarvoor kan men ook kiezen met die openingszinnen.
of heel open zodat iedereen zijn gang kan gaan.
of heel erg 1 kant op zodat je iets krijgt wat beter te vergelijken is... (in het kader van een wedstrijd)
bijde zijn leuke opties. 2 is beter voor een wedstrijd maar ook moeilijker.
quote:Een schrijfstijl is moeilijk te herkennen met maar 5 zinnen
Het is wel zo dat je de schrijf{i}stijl{/i} nu heel erg vastlegt. Het merendeel van de verhalen zullen nu vrij voorspelbaar worden met een stijl die gekopieerd, maar de schrijver niet eigen is.
quote:{quote}
Op maandag 8 december 2003 14:17 schreef Dodec het volgende:[..]
Een schrijfstijl is moeilijk te herkennen met maar 5 zinnen
Ik ben niet zo goed in schrijfstijlen, maar hier herken ik het volgende aan:
- 3e persoon (buitenstaander, weet meer dan hoofdpersoon)
- beschrijvende stijl, veel bijv. naamwoorden (renaissance toch?)
- huidige tijdsgeest
- het gemiddelde verhaal heeft grote kans op misdaad/thriller. Iets minder grote kans op horror of drama. Misschien een enkele SF of politieke richting.
- Weinig kans op historisch of oorlogs drama
Nu weet ik dat dit maar een voorbeeld was en het is leuk om het een keer te proberen op deze manier, ik wilde alleen aangeven dat het gevaar erin zit dat we veel dezelfde verhalen krijgen en dat ook de schrijvers zich beperkt gaan voelen.
quote:Het is toch ook de bedoeling schrijvers te beperken en zo uit te dagen? Want dat heb je ook met het kiezen van vijf woorden. De kans is groot dat je lievelingsonderwerp er dan ook niet bij zit.
Op maandag 8 december 2003 14:58 schreef Mobious het volgende:[..]
{quote}
1. De dood reed rond in een smaragdgroene Lexus.
2. Die draaide van de weg af, passeerde vier benzinepompen en stopte bij een van de twee banen waar je werd bediend.
3. Jack, die voor het tankstation stond, zag de auto maar niet de chauffeur.
4. Zelfs onder een dik en donker wolkendek dat de zon aan het oog onttrok, schitterde de Lexus als een juweel - een rank en glimmend vervoermiddel.
5. De ruiten waren getint, dus hij had de chauffeur óók als hij dat had geprobeerd, niet kunnen zien.{/quote}Ik ben niet zo goed in schrijfstijlen, maar hier herken ik het volgende aan:
- 3e persoon (buitenstaander, weet meer dan hoofdpersoon)
- beschrijvende stijl, veel bijv. naamwoorden (renaissance toch?)
- huidige tijdsgeest
- het gemiddelde verhaal heeft grote kans op misdaad/thriller. Iets minder grote kans op horror of drama. Misschien een enkele SF of politieke richting.
- Weinig kans op historisch of oorlogs dramaNu weet ik dat dit maar een voorbeeld was en het is leuk om het een keer te proberen op deze manier, ik wilde alleen aangeven dat het gevaar erin zit dat we veel dezelfde verhalen krijgen en dat ook de schrijvers zich beperkt gaan voelen.
quote:pcies....
Op maandag 8 december 2003 15:00 schreef Dodec het volgende:[..]
Het is toch ook de bedoeling schrijvers te beperken en zo uit te dagen? Want dat heb je ook met het kiezen van vijf woorden. De kans is groot dat je lievelingsonderwerp er dan ook niet bij zit.
quote:Ok, kom maar op dan met de beginregels!
Het is toch ook de bedoeling schrijvers te beperken en zo uit te dagen? Want dat heb je ook met het kiezen van vijf woorden. De kans is groot dat je lievelingsonderwerp er dan ook niet bij zit.
quote:wow
Op maandag 8 december 2003 18:45 schreef Mobious het volgende:[..]
Ok, kom maar op dan met de beginregels!
maar vind idd dat we wel weer de regels enzo op mogen zetten, en data mogen gaan vast zetten..
ik wil ook wel mee doen deze keer...
1. Waar worden de verhalen gepubliceerd?
2. Wat zijn de regels?
3. Wanneer moet het af zijn?
4. Wie beoordeelt het werk?
5. Wanneer wordt er beoordeeld?
6. Wat kun je winnen?
7. Wie doen er mee?
8. Kun je je ergens inschrijven?
Graag wat overzichtelijker!!! Dank je
[Dit bericht is gewijzigd door R_ON op 08-12-2003 23:41]
quote:
Op maandag 8 december 2003 23:40 schreef R_ON het volgende:
Vragen:1. Op Fok!
2. Daar zijn we nu mee bezig.
3. Daarmee ook.
4. Eerst de jury, en dan de Fok!kers.
5. Als de verhalen af zijn.
6. De eer.
7. Hoe moet ik dat nu al weten.
8. Niet nodig, gewoon insturen.
Gewoon insturen? Waar naar toe?
quote:Precies, je zet de eerste vijf zinnen tussen aanhalingstekens en je kan je gang gaan.
quote:Goh wat toevallig, dit zijn de eerste vijf zinnen van het eerste boek wat ik van de plank haal:
Op zaterdag 6 december 2003 17:09 schreef Isabeau het volgende:[..]
Gewoon een boek uit je kast rukken
[..]
1. Het is een natuurlijke voorstelling, dat voordat in de filosofie de zaak zelf, namelijk het werkelijke kennen van wat naar waarheid is, wordt aangevat, het noodzakelijk is, tevoren het eens te worden over het kennen, dat beschouwd wordt als het werktuig, waardoor men het absolute meester wordt, of als het middel, waaromheen men het absolute te zien krijgt.
2. De bezorgdheid lijkt gerechtvaardigd, deels dat vanwege het bestaan van verschillende soorten kennis en de mogelijkheid dat de ene geschikter is dan de andere om dit einddoel te bereiken, zodoende door een verkeerde keus daaruit, deels ook dat, doordat het kennen een vermogen is van een bepaalde soort en omvang, zonder de preciezere bepaling van zijn aard en grens, wolken van dwaling in plaats van de hemel der waarheid worden bereikt.
3. Deze bezorgdheid moet wel zelfs veranderen tot de overtuiging, dat de hele onderneming om dat wat Op-zichzelf is, door het kennen voor het bewustzijn te verwerven, in zijn begrip ongerijmd is, en dat tussen het kennen en het absolute een hen volledig scheidende grens komt te liggen.
4. Want het is het kennen het werktuig om meester te worden van het absolute wezen, dan valt onmiddelijk op, dat de toepassing van een werktuig op een zaak, die zaak veeleer niet laat zijn, zoals deze voor zichzelf is, maar daaraan een vormgeving en verandering teweegbrengt.
5. Of is het kennen niet werktuig van onze activiteit, maar in zekere zin een passief medium, waardoorheen het licht der waarheid ons bereikt, dan krijgen we ook zo de waarheid niet, zoals die op zichzelf, maar zoals die door en in dit medium is.
I'm game.
quote:Fok!'s Eerste Grote Schrijfwedstrijd
Op dinsdag 9 december 2003 00:58 schreef R_ON het volgende:
Waar staan de verhalen van de eerste fokschrijfwedstrijd dan?Gewoon insturen? Waar naar toe?
quote:
Op Monday 5 January 2004 17:41 schreef search64 het volgende:
Zijn er uberhaupt nog mensen geinteresseerd?
quote:
Op maandag 5 januari 2004 17:41 schreef search64 het volgende:
Zijn er uberhaupt nog mensen geinteresseerd?
quote:Je bedoelt zo:
Op dinsdag 9 december 2003 00:59 schreef zodiakk het volgende:[..]
Precies, je zet de eerste vijf zinnen tussen aanhalingstekens en je kan je gang gaan.
.
"De dood reed rond in een smaragdgroene Lexus. Die draaide van de weg af, passeerde vier benzinepompen en stopte bij een van de twee banen waar je werd bediend. Jack, die voor het tankstation stond, zag de auto maar niet de chauffeur. Zelfs onder een dik en donker wolkendek dat de zon aan het oog onttrok, schitterde de Lexus als een juweel - een rank en glimmend vervoermiddel. De ruiten waren getint, dus hij had de chauffeur óók als hij dat had geprobeerd, niet kunnen zien," las Pieter voor bij zijn zieke moeder. "Moet ik nog verder lezen, moeder?"
Dan is het een beetje nutteloos inderdaad.
quote:Be my guest, kben niet van plan het te organiseren, aangezien ik een luie aars ben. Ik zou graag zien dat de maximumlengte vergroot wordt alleen, maar omdat ik daar niet over ga zie ik het wel.
Op zaterdag 17 januari 2004 18:31 schreef DaMart het volgende:
Gaat er nog iets gebeuren in het kader van de FSW II ? Ik ben namelijk zeker nog geïnteresseerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |