En zelfs als ik op Internet zit ga ik kijken (teletekst.nos.nl). Alsof ik alleen teletekst vertrouw als het gaat om nieuws.
Als ik thuis kom (van school, van werk, wat dan ook) en de tv staat wil ik altijd even teletekst checken.
Ben ik zo of zijner meer zulke neuroten.
yep idd pagina 101 102 316 318 403 404 405 601 en 192
maar ik snap niet hoe je verslaafd kan zijn aan teletekst...
het is een dood medium en je krijgt er veel minder informatie dan een krant tv of internet...
een vriend van mijn is ook helemaal teletekst verslaafd..
als die thuis komt eerste wat die doet is teletekst opzoeken.
tegenwoordig heeft ie zo'n afstandbediening voor de pc en dan gaat ie weer teletekst kijken..
ik vind het zo'n nuttelose bezigheid.
quote:Nope
Op maandag 13 oktober 2003 19:30 schreef achterop23 het volgende:
Ok ik ben dus niet de enige.
quote:spem
Op maandag 13 oktober 2003 19:22 schreef achterop23 het volgende:
's ochtends als ik de tv aandoe om het ontbijtnieuws te checken moet ik altijd eerst even NOS teletekst bekijken (pagina 101, 704, 601, 400).En zelfs als ik op Internet zit ga ik kijken (teletekst.nos.nl). Alsof ik alleen teletekst vertrouw als het gaat om nieuws.
Als ik thuis kom (van school, van werk, wat dan ook) en de tv staat wil ik altijd even teletekst checken.
Ben ik zoof zijner meer zulke neuroten.
Nee, ik ben alleen verslaafd aan Fok! gewoon nieuws in de vorm van het journaal en de krant en politiek.
Maar eigenlijk begin ik dagelijks op Nederland ( 101...., 316, 317, 318, 372, 601... )
Daarna alle commerciëlen ( 101, 141, 151, 161, 201, )
België ( 101, 400, 500, 800 )_
Vervolgens CNN ( 101, 501, 520 )
TV Gelderland ( 101, 201 )
Duitsland ( 200....... )
Jammer dat de BBC niet meer is te krijgen. Maar scheelt me per dag wel een kwartier, die ik nu nuttig kan besteden. Lees Fokken.
quote:heb je bbcworld niet op je tv?? die heeft nog wel teletekst.
Op maandag 13 oktober 2003 19:37 schreef tong80 het volgende:
Jammer dat de BBC niet meer is te krijgen. Maar scheelt me per dag wel een kwartier, die ik nu nuttig kan besteden. Lees Fokken.
En op de zender van essent even het shownieuws en het internetnieuws.
quote:ook erg leuk....
Op maandag 13 oktober 2003 19:38 schreef Bebop het volgende:
En op de zender van essent even het shownieuws en het internetnieuws.
quote:jaaah, dat is kut he!! Ik keek altijd naar 302, een heilige pagina.
Op maandag 13 oktober 2003 19:37 schreef tong80 het volgende:
quote:+2 dubbelpost
Op maandag 13 oktober 2003 19:38 schreef DJKoster het volgende:
TT browser: http://www.omroep.nl/nos/tt/tb/download.html
quote:Ja idd...Doe'k meestal elke ochtend...En s'avonds als ik thuis kom kijk k gwoon naar het Journaal...
Op maandag 13 oktober 2003 19:29 schreef Divel het volgende:
Ik kijk meestal effe op www.nu.nlAltijd actueel!:Y
quote:voor als je heimwee krijgt: CeeFax
Op maandag 13 oktober 2003 19:40 schreef HAL9000S het volgende:[..]
jaaah, dat is kut he!! Ik keek altijd naar 302, een heilige pagina.
Dit is trouwens wel handig, voor de echte internetteletekstverslaafde: http://teletext.mb21.co.uk/live.shtml
keuze uit heel veel teletekstsites.....
[Dit bericht is gewijzigd door cptmarco op 13-10-2003 19:58]
's ochtends: 1e wat ik doe: teletekst... en als ik tv zit te kijken en er is reclame: teletekst. En inderdaad, in mn favorieten staan links naar de NOS teletekst, de RTL4 teletekst én de lokale teletekst
Ook op de andere zenders kijk ik redelijk wat rond... Vroeger veel op de BBC ook, maar nu kan dat niet meer. .
quote:bbcworld heeft nog wel teletekst......
Op maandag 13 oktober 2003 21:14 schreef sweek het volgende:Ook op de andere zenders kijk ik redelijk wat rond... Vroeger veel op de BBC ook, maar nu kan dat niet meer.
.
' Er zijn mensen die weten dat de Nederlandse pagina 192 hetzelfde is als de Belgsche pagina 199. die hunkeren naar 601 en het huis niet verlaten zonder 703 of 730. Het zijn de tv-kijkers die in de ban zijn van teletekst.
Zo gauw ze in de buur van een tv komen, borrelt de onbedwingbare neiging naar boven. Ze moeten ' even kijken of er nog iets nieuws is'. Die dwang is zo erg dat ze er last van krijgen. 'Ik zit met een raar probleem. Ik ben verslaafd aan teletekst. Meteen als ik thuis kom, zet ik de tv aan bekijk het laatste nieuws van sport en gewoon nieuws. M'n omgeving wordt er gek van.'
De bekentenis van de 15-jarige Erik Broer op het webforum van de vooral onder jongeren populaire 'hang-out' Fok.nl was drie jaar geleden een van de eerste coming-outs, maar hij keert sindsdien regelmatig terug.
Deze week nog meldde Martijn Achterop (21) spontaan dat hij de dag niet kan beginnen zonder teletekst bij het ontbijt. Vervolgens kijkt hij de rest van de dag op internet naar de pagina's. ' Het is alsof ik alleen teletekst vertrouw als het gaat om nieuws. Ben ik zo gek of zijn er meer van zulke neuroten?'
In de reacties vliegen al snel de favoriete en verplichte paginanummers over het scherm. 'Een vriend van me die heeft het net zo erg als jij', reageert ene Mikkie, en vervolgt in internetdialect: '...die kent alles uit zn kop en checkt het elk uur... dat levert gewoon echt een berg irritatie op als je bij hem 's avonds een tv-programma probeert te volgen... om het kwartier moettie ff kijken naar updates... en zijn die er niet... dan maar berichten voor de tweede keer lezen ofzo..'
Een ander vertelt dat zelfs de afstandsbediening wordt verstopt om het gedrag tegen te gaan. Dat is geen belangstelling meer te noemen, dat lijkt op een obsessie.
Daarna een stuk over hoe psychologen e.d. erover denken, maar dat is een erg lang stuk.
[bron: Volkskrant Media3M, zaterdag 18 oktober 2003]
quote:Dat is een veeel minder goede teletekst...
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:32 schreef cptmarco het volgende:[..]
bbcworld heeft nog wel teletekst......
quote:Wat leuk!
Op zaterdag 18 oktober 2003 09:14 schreef detulp050 het volgende:-knipje-
[bron: Volkskrant Media3M, zaterdag 18 oktober 2003]
Ik heb het net even uitgeprobeerd trouwens, maar pagina 192 NL lijkt niet gelijk te zijn aan 199 BE?
quote:Ze zijn niet exact gelijk aan elkaar, maar beiden hebben altijd grappig nieuws. Dat is de overeenkomst tussen die 2 pagina's. Maar het gebeurt ook nogal eens dat ze wel exact hetzelfde nieuws van elkaar overnemen.
Ik heb het net even uitgeprobeerd trouwens, maar pagina 192 NL lijkt niet gelijk te zijn aan 199 BE?
101, 192, 316, 401, 402, 601, 704
Vroeger ook 371...
Daarna na rtl en daar nog effe 103 en 141
dan de belg 180, 181, 182 enz... + 199
Zo snel mogelijk een nieuwe gekocht, uiteraard met teletekst, want ook ik moet per se van mezelf vaak kijken.
Favorieten: 101, 601, 424, 704, 218, 219.
quote:mijn vriend is er ook verslaafd aan
Op maandag 13 oktober 2003 19:22 schreef achterop23 het volgende:
's ochtends als ik de tv aandoe om het ontbijtnieuws te checken moet ik altijd eerst even NOS teletekst bekijken (pagina 101, 704, 601, 400).En zelfs als ik op Internet zit ga ik kijken (teletekst.nos.nl). Alsof ik alleen teletekst vertrouw als het gaat om nieuws.
Ben ik zoof zijner meer zulke neuroten.
* Cynix ® kijkt wél elke dag ff op nu.nl.
door inet is het wel minder geworden, doordat ik bijna geen tv meer kijk. Maar ken nog steeds meeste pagina's uit me hoofd en als ik tv kijk, altijd ff checken overal.
En standaar s ochtends.
quote:alle lesroosterwijzigingen op teletekst? das op een lokale zender neem ik aan?
Op maandag 13 oktober 2003 19:28 schreef omaster het volgende:
ben niet verslaafd maar ik kijk wel elke dag. (schoolrooster wijzigingen)
quote:Die wordt niet echt snel geupdate, nieuws staat vaak eerder op http://teletekst.nos.nl/ maar ik kijk ook vaak op nu.nl jammer alleen dat er geen zoek functie is om oude berichten terug te vinden, wat dat betreft is NOS nieuws beter
Op maandag 13 oktober 2003 19:29 schreef Divel het volgende:
Ik kijk meestal effe op www.nu.nlAltijd actueel!:Y
NOS, HMG, CNN, BRT en BBC World bekijk ik altijd.
Bij NOS hang ik haast overal wel ff rond:
Op de rest van de zenders hang ik ook wel een beetje rond op teletekst, maar dat is vooral sport en daarmee zal ik jullie verder maar niet vermoeien. Tot zover mijn bekentenis over m'n teletekstverslaving....
en als ik me verveel ga ik "spitten": 192, 401,402
en dat elke dag... Verslaafd? Welnee!
Details ga ik niet eens geven, omdat ik dan veel te lang bezig ben en ik me er eigenlijk voor schaam
quote:Het verschil is dat 199 op de belg bijna altijd grappig is en 192 op nl bijna nooit...
Op zaterdag 18 oktober 2003 10:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze zijn niet exact gelijk aan elkaar, maar beiden hebben altijd grappig nieuws. Dat is de overeenkomst tussen die 2 pagina's. Maar het gebeurt ook nogal eens dat ze wel exact hetzelfde nieuws van elkaar overnemen.
Idd jammer dat BBC er niet meer is anders ( 302 )
Wekelijks Ned: 834, 666 t/m 676 681 t/m 689 693
SBS: 801
Vast nog iets vergeten!! En ja mijn omgeving irriteerd zich aan mijn teletekst gedrag. Ik kijk denk ik gemiddeld meer naar teletekst dan naar TV uitzendingen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |