abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 oktober 2003 @ 11:41:43 #1
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_13845243
Overigens is het dan wel een goed idee, als het al verboden wordt, in ieder geval ervoor te zorgen dat, hoewel natuurlijk onder een andere naam, de anti-kraakinstellingen meer te doen krijgen en dus niet zinloos (potentiele) woonruimte leegstaat..

( 'Kraken moet verboden worden!!' )

12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_13845358
Als ze er nou eens voor zorgen dat he niet zo moeilijk word om aan een woning te komen vind ik het best als ze dan dat kraken gaan verbieden.

Maar dan moet het eerst opgelost worden

pi_13845446
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 11:41 schreef mvdlubbe het volgende:
Overigens is het dan wel een goed idee, als het al verboden wordt, in ieder geval ervoor te zorgen dat, hoewel natuurlijk onder een andere naam, de anti-kraakinstellingen meer te doen krijgen en dus niet zinloos (potentiele) woonruimte leegstaat..
Definieer zinloos. En definieer ook gelijk eigendom als je toch eenmaal bezig bent.
pi_13845481
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 11:46 schreef erikh het volgende:
Als ze er nou eens voor zorgen dat he niet zo moeilijk word om aan een woning te komen vind ik het best als ze dan dat kraken gaan verbieden.
Aan een baan (en dus geld) komen is op dit moment ook heel moeilijk. Dat betekent niet dat je dan mag stelen of banken mag overvallen.
  maandag 13 oktober 2003 @ 12:09:35 #5
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_13846004
Kraken is toch wel toegestaan?
Als het een jaar lang leeg staat (echt leeg dus).
En er geen andere bestemming is waarvoor het er staat (Dus het wordt binnenkort gesloopt, vandaar dat het leeg staat).
Dan schijn je te mogen kraken.

Niet dat ik het er mee eens ben, maar ik dacht dat de wet zo in elkaar zat. En het CDA wil daar dus vanaf.

Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  maandag 13 oktober 2003 @ 12:12:05 #6
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_13846081
En ik blijf erbij:

Iedere student die binnen 1 uur reistijd van zijn studie woont, krijgt geen uitwonende beurs.
Dan is denk ik het probleem opgelost.
Geen woningnood meer.
Er moeten zoveel mensen een uur reizen om bij hun werk te komen. Waarom studenten niet?

pi_13846358
quote:
Rechts wil verbod op kraken

DEN HAAG - Er tekent zich in de Tweede Kamer een meerderheid af die strengere regels wil tegen kraken. CDA, VVD en LPF willen het kraken van woningen aan banden leggen. De jongeren van de SP gingen vandaag juist kraken. De discussie kwam op gang nadat CDA-Kamerlid Jan ten Hoopen gisteren in een radioprogramma had voorgesteld het kraken helemaal te verbieden.

Eerder sprak de Kamer zich uit tegen het in bezit nemen van bedrijfspanden. Volgens Jan ten Hoopen worden bedrijfspanden vaak gekraakt door 'grotendeels buitenlandse criminele organisaties' die daar houseparty's organiseren, waar pillen worden verhandeld. Ook zouden de eigenaren niets meer met hun panden kunnen doen.

Het kabinet heeft gezegd de motie waarin wordt opgeroepen tot maatregelen tegen het kraken van bedrijfspanden, als ondersteuning van het beleid te zien.

Ten Hoopen benadrukt dat de CDA-fractie nog geen definitief standpunt heeft over het verbieden van kraken van woningen. ''Als het zo is dat dezelfde soort criminele organisaties daar bij betrokken zijn, moeten we daar discussie over voeren.'' Volgens hem moet eerst uitgezocht worden of dat zo is.

VVD en LPF willen in elk geval strengere regels. Het gaat hen om de bescherming van privé-eigendom. De andere punten zijn voor hen ondergeschikt. LPF-Kamerlid Gerard van As: ''Je moet niet een houseparty als argument gebruiken.'' Van As liet al eerder uitzoeken hoe het kraken kan worden tegengegaan. Daar moet tegenover staan dat de overheid actief ingrijpt als panden lang leeg staan, vindt Van As. Bij de bespreking van de begroting van het ministerie van Volkshuisvesting zal het onderwerp terugkomen.

VVD-Kamerlid Pieter Hofstra denkt aan de verlenging van de periode dat een pand leeg moet staan voordat het gekraakt kan worden. Dat is volgens de Leegstandswet nu een jaar, volgens Hofstra zou het al veel schelen als dat twee jaar zou worden. De linkse oppositie ziet niets in de plannen. De jongerenorganisatie van de SP is vandaag juist begonnen aan een actie waarbij kantoorpanden worden gekraakt om er jongeren te huisvesten.

PvdA-Kamerlid Staf Depla vindt dat de bestaande regels volstaan. Eigenaren die een plan hebben met hun pand, kunnen snel een ontruimingsbevel krijgen. De oproep van Ten Hoopen vindt hij 'symbool-wetgeving' die past bij een tijdgeest waarin de rechtse partijen aandringen op strengere regels.

http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1066022256241.html

maandag 13 oktober 2003 @ 13:09:32 #8
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_13847519
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 12:12 schreef Knarf het volgende:
En ik blijf erbij:

Iedere student die binnen 1 uur reistijd van zijn studie woont, krijgt geen uitwonende beurs.
Geen woningnood meer.
Er moeten zoveel mensen een uur reizen om bij hun werk te komen. Waarom studenten niet?

Omdat pappie en mammie dan zien dat ze alleen maar dronken zijn en niet studeren..
Money talks, Bullshit walks!
  maandag 13 oktober 2003 @ 13:12:09 #9
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_13847595
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 13:09 schreef Kiki het volgende:

[..]

Omdat pappie en mammie dan zien dat ze alleen maar dronken zijn en niet studeren..

Wat heeft dat er me te maken?

Waarom moet een student zo nodig uitwonend wonen, en moet iemand anders dat betalen?

maandag 13 oktober 2003 @ 13:15:05 #10
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_13847672
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 13:12 schreef Knarf het volgende:

[..]

Wat heeft dat er me te maken?

Waarom moet een student zo nodig uitwonend wonen, en moet iemand anders dat betalen?

Omdat een student de samenleving later veel meer opbrengt dan iemand met een gemiddelde opleiding.

[Dit bericht is gewijzigd door ullie op 13-10-2003 13:19]

Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_13847693
quote:
En ik blijf erbij:

Geen woningnood meer.

Geen slecht idee hoor, maar dan moet het openbaar vervoer wel toereikend zijn en dat is het op dit moment gewoon niet.
Ik zou met de auto binnen een uur op school kunnen zijn vanaf mijn ouders, met het openbaar vervoer zou dat anderhalf uur zijn, dus waar trek je de grens? Daarbij wonen mijn ouders een een dorp waar men de afgelopen jaren steeds meer buslijnen heeft weggestreept, waardoor het op sommige dagen gewoon onmogelijk is om met het OV naar het station te gaan. Mocht je dat per fiets moeten afleggen, dan ben je weer een kwartier meer kwijt.
  maandag 13 oktober 2003 @ 13:26:18 #12
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_13847964
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 13:15 schreef _o_ het volgende:

[..]

Geen slecht idee hoor, maar dan moet het openbaar vervoer wel toereikend zijn en dat is het op dit moment gewoon niet.
Ik zou met de auto binnen een uur op school kunnen zijn vanaf mijn ouders, met het openbaar vervoer zou dat anderhalf uur zijn, dus waar trek je de grens? Daarbij wonen mijn ouders een een dorp waar men de afgelopen jaren steeds meer buslijnen heeft weggestreept, waardoor het op sommige dagen gewoon onmogelijk is om met het OV naar het station te gaan. Mocht je dat per fiets moeten afleggen, dan ben je weer een kwartier meer kwijt.

Ik ben geen beleidsmedewerker.
Maar dan zal het wel 1 uur gemiddeld met het OV worden.

Dus geen rekening houdend met uitval van bussen, of dat je opeens extra moet fietsen.
Dat moeten andere mensen ook.
Of die staan ook opeens in de file (door wegwerkzaamheden, ofzo), waardoor hun reis twee keer zolang duurt.

En ja je zal weer ergens een lijn moeten trekken. En daar zullen een aantal mensen weer niet blij mee zijn. Behalve de mensen die nu opeens wel een kamer, of een huis kunnen krijgen.

maandag 13 oktober 2003 @ 13:31:06 #13
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_13848093
Dus als ik het goed begrijp wil je studenten die niet thuis kunnen wonen de straat op smijten om de woningnood te beperken?
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  maandag 13 oktober 2003 @ 13:42:29 #14
65477 Bill.Lumbergh
Thanks a bunch...
pi_13848353
Kraken moet verboden worden ja...

Ik ga ook niet in jouw auto zitten s'nachts omdat je er toch niet mee rijdt.

Iedereen in Nederland kan een dak boven z'n hoofd hebben. Zelfs de meest kansloze mensen. Werkschuwe hippies dus ook...

Whaaaaat's happening?
pi_13848422
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 13:31 schreef mvdlubbe het volgende:
Dus als ik het goed begrijp wil je studenten die niet thuis kunnen wonen de straat op smijten om de woningnood te beperken?
Als je geen woonruimte kan vinden geeft dat je nog niet het recht in te breken en huizen/panden in te pikken/bezetten (oftewel kraken). Of thuis blijven wonen, of bij vriende/familie intrekken, of samen met vrienden een woning regelen. Daarnaast, studenten zijn niet op straat geboren dus ze kunnen in de meeste gevallen heus wel ergens naar toe.
  maandag 13 oktober 2003 @ 14:28:39 #16
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_13849607
Ik ben het er helemaal mee eens, kraken moet niet verboden worden!!!

Als je kraken verbiedt, ontneem je ook het anti-kraken alle bestaansrecht. Gevolg ------> al die mooie kantoorpanden die prima dienst kunnen doen als (studenten)woning blijven nog jaren leegstaan, woningnood of niet. En dat zou zonde zijn.

* Lemmeb zit voorlopig lekker in z'n 400 m2 kantoorpand.

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_13850691
quote:
En ik blijf erbij:

Geen woningnood meer.

Wat is dit nou weer voor kleine kindjes mentaliteit. Studeren is niet alleen wat kennis opdoen uit boeken maar een gehele ervaring waar ook het op eigen benen staan bijhoort.
pi_13851584
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 11:51 schreef nikk het volgende:

[..]

Aan een baan (en dus geld) komen is op dit moment ook heel moeilijk. Dat betekent niet dat je dan mag stelen of banken mag overvallen.

Kun je niet echt vergelijken he.

Kraken is toegestaan als een pand langer dan een jaar heeft leeggestaan en er volgens mij geen duidelijke bestemming voor is.

pi_13851673
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 15:34 schreef erikh het volgende:

[..]

Kun je niet echt vergelijken he.

Kraken is toegestaan als een pand langer dan een jaar heeft leeggestaan en er volgens mij geen duidelijke bestemming voor is.

En dat willen ze nu verbieden... das een beetje de discussie...
  maandag 13 oktober 2003 @ 15:38:18 #20
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_13851689
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 14:28 schreef Lemmeb het volgende:

* Lemmeb zit voorlopig lekker in z'n 400 m2 kantoorpand.

zn? Er is nix van jou bij...
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
  maandag 13 oktober 2003 @ 15:40:22 #21
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_13851766
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 15:38 schreef Baklap het volgende:
zn? Er is nix van jou bij...
Wat niet is kan nog komen .

Maareh, heb het eerlijk gehuurd, hoor! Met dank aan de krakers...

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  maandag 13 oktober 2003 @ 15:41:31 #22
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_13851791
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 15:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Pure criminaltiteit!
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
  maandag 13 oktober 2003 @ 15:41:35 #23
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_13851793
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 15:05 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor kleine kindjes mentaliteit. Studeren is niet alleen wat kennis opdoen uit boeken maar een gehele ervaring waar ook het op eigen benen staan bijhoort.

Wat is dit nu weer voor studenten mentaliteit.
Dus als student moet je op kamers gaan wonen van jou.
Lekker onder moeders rok vandaan op iemand anders zijn kosten.
Dus iemand die niet studeerd, moet maar zien hoe hij aan een woning komt. Maar laat die studenten lekker met elkaar feesten, want anders kunnen ze geen ervaring op doen.

Je mag toch wel ergens anders wonen, alleen moet je dat maar zelf betalen.
Je hoeft ook niet in de stad te gaan wonen waar je studeert.

pi_13851859
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 15:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik neem aan dat wanneer de eigenaar op komt dagen je de kosten voor de herbouw in oorspronkelijke staat op je neemt?
  maandag 13 oktober 2003 @ 15:55:10 #25
57926 Pennypacker
Islam = Fascisme
pi_13852247
Kom, kom...kraken is een way of life geworden en allang geen noodzaak meer. Heb je al eens een kraker van dichtbij gezien, of nog erger, geroken? Ze zien er allemaal hetzelfde uit, met dat achterlijke rasta-haar, piercings en gescheurde kleren. En als het even kan een Palestijnse vlag of Che-shirtje. En dan bouwen ze van die haveloze barretjes met elk weekend een bezopen feest waar dan van die mislukte studentjes gitaar komen spelen. Ik heb met zo'n figuur samengewerkt. Nou ja, werken kun je het niet noemen. M'n zus is nog een tijdje kraker geweest, wat een tuig waren die figuren. Iedereen was burgerlijk, van verantwoordelijkheden werd je maar moe.

Ik snap nog steeds niet waarom deze vorm van diefstal ooit gedoogd is en zelfs bij wet geregeld. Maar ja, PVDA.

Dat die radicaal-linkse partijtjes zo graag het kraken willen behouden is duidelijk. Ze moeten toch ergens een kweekvijver van mislukte burgers klaar hebben staan die op commando hun goedkope one-liners op spandoeken kunnen neerkalken tijdens demonstraties tegen het gezond verstand. En ja, ook terro..pardon, VRIJHEIDSSTRIJDERS, moeten in Nederland kunnen onderduiken en een uitvalsbasis hebben. ETA, PKK en natuurlijk de Palestijnen. Duik maar onder in een kraakpand, jongens. De Revolutie is nabij.

History shows that natural selection does not favor intelligence. It favors stupidity.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')